Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat, maar ook handelen gaat lastiger.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Hoe doe je trouwens schepen veroveren heb al een paar keer gehad dat schepen wegvluchten en ik ze board waarna ze surrenderen maar als de battle over is heb ik nog niets :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zit nu in een battle waarbij de AI met 120 man aanvalt en zo'n duizend man als reinforcements heeft. Die komen dus echt in waves van 120 man tegelijk aanvallen, terwijl ik ze dus met zo'n duizend man opwacht en ze aan stukken knal. Beetje erg knullige AI.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:08
Ja godver, telkens bij zo'n gevecht om Parijs heb ik iedereen afgemaakt maar heb ik nog steeds niet gewonnen...

Ik heb elk struikje, elk gebouw en elke plek uitgekamd op verborgen vijandelijke eenheden, en nog steeds niks. Al 4x een groot gevecht moeten houden omdat ze telkens verse reinforcements krijgen van Spanje.

Hoe los ik dit op? Kut bug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2022
Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:44:
Merken jullie ook dat weinig naties technologie willen traden? Zelfs al bied ik er 4 aan voor 1 van hun, dan weigeren ze toch. Terwijl ze mijn technologieën goed kunnen gebruiken.
Nou; als een faction een bepaalde regio van je wilt hebben willen ze anders wel erg graag hun tech's weggeven.

Heb voor 1 regio al een bod van 3regio's, 4tech's en 500gold gehad. 8)7
(Heb voor de rest zelf niet actief proberen te traden met tech's, aangezien ik er zelf veel heb al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aeterna schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 00:01:
[...]

Nou; als een faction een bepaalde regio van je wilt hebben willen ze anders wel erg graag hun tech's weggeven.

Heb voor 1 regio al een bod van 3regio's, 4tech's en 500gold gehad. 8)7
(Heb voor de rest zelf niet actief proberen te traden met tech's, aangezien ik er zelf veel heb al)
Inderdaad, kreeg ik ook. Zag er erg mooi uit, alleen de inkomsten van hun steden aan taxes samen was 2500, dat van mijn stad was 5000. Dus tja, toch maar niet gedaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

(jarig!)
Op het moment dat ik Pruisen had verslagen, had ik inderdaad precies hetzelfde. Er waren ineens een hoop gegadigden voor mijn gebieden. Overigens vond het geen ze me wilden betalen erg mager. Als je een beetje goede regio hebt levert je die zo enkele duizenden goudstukken per beurt op. Daarnaast kan je vaak nog sneller techen omdat je meer scholen hebt.

De enige keer dat ik een regio heb geruild was toen ik New York wilde hebben zonder de Britten te oorlog te verklaren. Toen heb ik ze midden-Amerika, wat ik zojuist van Spanje had verovert, gegeven.

Het geen wat me wel enigsinds frustreert zijn de crashes. Ik had laatst een slag om een stad in India, de oude hoofdstad van Moghul Empire. Ik was zwaar outnumbered maar had het geluk dat ik me achter muren kon beschermen en dat zijn legers in twee groepen van 1.000 soldaten kwamen.Na 40 minuten een harde strijd geleverd te hebben en toen de overwinning dan toch eindelijk in zicht was, crashte het spel. Dat is toch wel erg jammer.

Ook heb ik het meegemaakt dat het spel iedere keer crashte op het moment dat ik een specifieke vloot iets wilde laten doen. Iedere andere unit kon ik zonder enig probleem verplaatsen, behalve die ene vloot. Heel erg vaag.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, Leuk jullie bevindingen van ETW te lezen. Wel jammer van een paar bugs.

Ik heb het spel nu ook eindelijk gespeeld en er een nieuwe videokaart voor gekocht. Een Radeon 4850 op advies van forum genoten en het draait met alles op max. instellingen.

Veel nieuwe dingen zijn inmiddels genoemd, maar wat ik ook erg handig vind in ETW zijn de forten. De forten zijn nu veel meer een strategisch opstakel als vroeger en dus erg bruikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kapitein Prozac

Mooie screens vooral die drukgolven bij de explosies. Had een soort gelijk screen shot gemaakt, van een arty unit die de drukgolf weergaf al vorens de kanonsbal uit te spuwen. Maar een battle daarna gebeurde er dit:

Afbeeldingslocatie: http://student.vu.nl/~fen800/ETW/thumb1.jpg

AI raakte hun eigen Gen na 20 sec spelen, zal blijkbaar de arty soldaten hebben omgekocht. Of ze hadden een hele erge hekel aan hun Gen.

Afbeeldingslocatie: http://student.vu.nl/~fen800/ETW/thumb2.jpg

Soort gelijk iets maar nu raakte ik hem zelf met mijn 2de arty schot.

Trouwens net Road to Indep gedaan (was al 3 dagen als NL korte campagne gedaan op med/med helemaal iedereen geownd dus later maar ff vh/vh). En je moet op een gegeven moment bij de 2de of 3de missie zo'n fort veroveren en dat had ik gedaan, dus ik laat daar zo'n 800 soldaten achter (voornamelijk militia, enkele line infantry en 3 stuks arty). Heb de vijand dus helemaal geownde he. Zo'n 2000 man afgeslacht. Was een fort op een heuvel en hij kwam met versterking, maar zoals eerder al vermeld is de AI niet als in de andere TW games (lees: dommer) en kwamen ze niet te gelijk. Wel van verschillende kanten dus was heen een weer rennen, maar steeds strategische gebruik maken van het hoogte verschil en ze werden gedicimeerd. Moest richting het einde wel steeds meer melee gebruiken aangezien de ammo op was (waarom heeft arty onbepertk? was in andere TW's niet zo). Zelfs de ammo van een line infantry was op!

Maar uiteindelijk gewonnen zo'n 500 aan mijn kant weg, 1800 aan hun kan. Komt er te staan. Close Victory. Wat nou Close, noem hem dan 'Swetty Victory'.

*EDIT*
Iemand trouwens die weet hoe het komt dat sommige screens hier veel mooier zijn?
Speel op een Q6600, 4850, 4 GB dus hij moet het mooier aan kunnen als ik screens vergelijk, alles staat zo hoog mogelijk (max res is 1440 door monitor)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Wat me gister maar zondag ook al eens opviel is dat je z'n ster fort op de map zo goed als ten dode bent opgeschreven. Die dingen vallen gewoon niet te verdedigen. Ik had echt alles, een man of 800 op de muren staan maar die kanonen zijn niet bemand en doen dus niks, je kunt ook geen mannetjes er heen sturen om iets te gaan doen, staat er een kruisje bij de cursor. De vijand liep rustig om het fort heen waarna ik alles moest verplaatsen maar een 2e golf ging dus rustig over de muren waar ik als eerste stond opgesteld. Tijdens het verplaatsen kwamen op meerdere plekken losse groepjes de muur al over en de grote golf kon ik dus onmogelijk nog tegen houden en werden zo zonder eigenlijk tegenstand te kunnen bieden zwaar afgeslacht. Mijn mannetjes stonden ook maar wat op die muren, echt geschoten werd er niet, er gebeurde gewoon amper wat. Beetje vreemd maar goed, volgens mij klopte er iets niet 8)7 Zal wel een bug zijn.

Waar ik trouwens geen last van heb maar waar de meerderheid over klaagt zijn crashes, dat lees je hier maar ook elders. Ik denk dat nu in 20 uurtjes spelen ik 1 keer heb gehad dat het spel bleef hangen, geluid en de muis deden het nog wel maar de game was op de achtergrond gewoon vast gelopen en moest dus resetten maar verder nog niks mee gemaakt. En om nou te zeggen dat een Athlon 64 3000+ met 2gig en 2x een 6800GS in SLI nou een state of the art systeempje is, draai trouwens XP waar volgens mij de minste problemen mee zijn in tegenstelling tot Vista waar juist veel mensen crashes hebben.

Trouwens die battle bug waar je verliest of er geen eindscherm komt nadat de vijand al verslagen is, is al een stokoude bug, die gaat volgens mij al mee sinds Shogun, die zat namelijk ook al in Medieval 2 en Rome maar van daarvoor kan ik het me niet meer voor de geest halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb tot nu toe 0,0 vastlopers of crashes gehad, irriteer me enkel aan het probleem dat je muis naar je 2e scherm kan overspringen.

Maar idd, dat fort verdedigen herken ik, ik maak daarom een soort vierkant in het midden waarmee ik verdedig, werkt ook vrij goed en je hebt geen geklooi met muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Geklooi met muren, een eeuwenoude total war frustratie(of lol als je aanvalt aangezien de AI in voorgaande delen altijd al zijn INF op de muur liet staan als je daar met stack van 10 kannonen en handje vol inf aankwam)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed, ik had gepland Rusland te veroveren, maar dat ging niet door. Mijn koning stierf en er kwam een koningin op de troon. Nederland besloot op dat moment dat zij aanspraak konden maken op de troon en verklaarden mij de oorlog. Hun bondgenoten, Oostenrijk en Engeland, verklaarden ook de oorlog.

Nou ja, prima, Oostenrijk had nog wel wat gebieden in centraal Europa die mooi aansluiten bij mijn Pruisen. En toevallig was ik net onderweg met een grote vloot plus leger richting India, maar die waren toevallig vlakbij Amsterdam.

Lang verhaal kort - Oostenrijk is 2 gebieden kwijt, Nederland was vernietigd maar heb ik weer laten rebelleren (het raakte wel z'n koloniën kwijt toen ik Amsterdam veroverde) en Engeland doet geen reet. Nu wil ik weer vrede, maar alle drie accepteren ze niets (Oostenrijk accepteert ook Breslau niet in ruil voor vrede :?). Zowel Nederland als Oostenrijk zouden uit puur lijfsbehoud moeten smeken om vrede, maar ze lachen me gewoon uit.

Zoals iemand op twcenter al schreef; De AI weet niet wanneer ze verslagen zijn en vrede zouden moeten accepteren. Erg jammer, hopelijk wordt dat nog gepatched (kleine kans, ik heb nog geen enkel spel gezien waarbij diplomatie een beetje naar behoren werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Ik heb ook nog geen vastloper gehad (met vista home premium x64).
Wel heb ik soms last van het missende eindscherm als ik alle vijanden heb verslagen/weggejaagd, dan moet ik wachten tot de tijd op is om de battle te eindigen.

Een paar handelsschepen staan ook half op een tradepost maar staan niet te traden en kunnen ook niet meer verplaatst worden (ik moet ze maar eens disbanden bedenk ik me nu :P) is dit ook bij anderen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Miles Teg schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:10:
Goed, ik had gepland Rusland te veroveren, maar dat ging niet door. Mijn koning stierf en er kwam een koningin op de troon. Nederland besloot op dat moment dat zij aanspraak konden maken op de troon en verklaarden mij de oorlog. Hun bondgenoten, Oostenrijk en Engeland, verklaarden ook de oorlog.

Nou ja, prima, Oostenrijk had nog wel wat gebieden in centraal Europa die mooi aansluiten bij mijn Pruisen. En toevallig was ik net onderweg met een grote vloot plus leger richting India, maar die waren toevallig vlakbij Amsterdam.

Lang verhaal kort - Oostenrijk is 2 gebieden kwijt, Nederland was vernietigd maar heb ik weer laten rebelleren (het raakte wel z'n koloniën kwijt toen ik Amsterdam veroverde) en Engeland doet geen reet. Nu wil ik weer vrede, maar alle drie accepteren ze niets (Oostenrijk accepteert ook Breslau niet in ruil voor vrede :?). Zowel Nederland als Oostenrijk zouden uit puur lijfsbehoud moeten smeken om vrede, maar ze lachen me gewoon uit.

Zoals iemand op twcenter al schreef; De AI weet niet wanneer ze verslagen zijn en vrede zouden moeten accepteren. Erg jammer, hopelijk wordt dat nog gepatched (kleine kans, ik heb nog geen enkel spel gezien waarbij diplomatie een beetje naar behoren werkte).
Ik geef het weinig kans, ik heb in medieval 2 een keer de GEHELE kaart veroverd(alles maar dan ook echt ALLES). In een schrikwekkend tempo ook overigens(was op m/m om te kijken of ik alles kon hebben voor een bepaalde tijd). Lang verhaal kort, de wereld was van mij einde van het verhaal. Had ik voor de lol 1 stadje overgelaten(ergens in het midden van europa). Voor de grap AL mijn legers(dus alles uit al mijn steden gehaald, wel eerst gesaved natuurlijk). Maar er stond dus een man of 50 tot 100k ongeveer op zijn grond gebied (ik dacht iets van 10 tot 15 volle stacks legers met duur spul). En zelfs toen gingen ze dingen van mij eisen als ik ze vrede aanbood. Ik verbaas me er niet meer over in total war spellen, maar het blijft zo jammer. En nee geen screenie meer, maar na die actie gezien te hebben heb ik voortaan alle vorm van diplomatiek overboord gegooid. Lang level maximale dread koningen!(en een klein leger aan assasins!)

Ziet er naar uit dat het met empire beetje dezelfde weg opgaat.

Edit: Wilt iemand meedoen aan het sponsor mij een pc die empire wel trekt actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

Na een op een leuke rampage door europa gegaan te zijn en (speel zelf als Holland) heel het zuiden incl marokka tot aan persia, dan engeland en denemarken/noorwegen.. ging zo lekker dat ik vergat te saven.. en ja hoor.. crash. en autosave-bestand is corrupt.. :/
Verder mooi spel wel, alleen ff elke turn saven haha

De AI is wel erg brutaal inderdaad.. Savoi met amper een leger, geen allies, 1 klein stadje en verder geen industrie meer.. verklaart je de oorlog.. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Poekie McPurrr op 10-03-2009 10:37 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

primusz schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:13:
Ik heb ook nog geen vastloper gehad (met vista home premium x64).
Wel heb ik soms last van het missende eindscherm als ik alle vijanden heb verslagen/weggejaagd, dan moet ik wachten tot de tijd op is om de battle te eindigen.

Een paar handelsschepen staan ook half op een tradepost maar staan niet te traden en kunnen ook niet meer verplaatst worden (ik moet ze maar eens disbanden bedenk ik me nu :P) is dit ook bij anderen bekend?
Is een bekende bug, je hebt waarschijnlijk je vloot op de handelsplaats gezet en daarna een schip of meerdere uit die stack gehaald en de handelsschepen laten liggen, als dat gebeurd zitten de schepen vast en kun je ze allemaal verwijderen want die komen nooit meer los. Dus op handelsposten nooit je vloot splitten, even er vanaf varen, spliten en weer terug varen anders zitten ze vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
Steffy schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:24:
[...]

Is een bekende bug, je hebt waarschijnlijk je vloot op de handelsplaats gezet en daarna een schip of meerdere uit die stack gehaald en de handelsschepen laten liggen, als dat gebeurd zitten de schepen vast en kun je ze allemaal verwijderen want die komen nooit meer los. Dus op handelsposten nooit je vloot splitten, even er vanaf varen, spliten en weer terug varen anders zitten ze vast.
Ik had een admiraal + wat indiamans liggen.. ik liet de admiraal vervallen en toen had ik m'n indiamans weer onder controle. Misschien heb ik dan echt mazzel gehad, maar je kunt het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Wellicht iets wat interessant is voor mensen die veel last hebben van crashes.

Ik heb de game een tijdje geprobeerd onder vista64 met nvidia drivers 182.06 en 182.08 en daarbij had ik gemiddeld genomen elk kwartier een crash. Vooral tijdens grote landbattles en tijdens de eind fase.

Gisteren heb ik een oudere nvidia driver geprobeerd de 181.22 en sindsdien heb ik geen last meer van crashes daarnaast loopt de game ook veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Misschien dat het aan mij ligt maar:
Ik heb gister de demo binnengehaald via steam maar als ik hem wil runnen dan hangt deze al bij het opstartscherm

Is het een brakke demo of is er iets anders mis ?

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Wat mij opvalt is dat de meesten hier het spel met een 4850 op ultra high kunnen spelen. Ik heb een 9800GTX+ erin zitten, maar het spel stottert bij mij echt wel op ultra high settings. Ik ben nog aan het zoeken welke dingen ik wel op ultra kan zetten en welke op high zodat het spel lekker soepel loopt. Verdere specs zijn 2Gb intern, C2D E6400, windows XP.

Ik ben net pas begonnen aan act 1 van RtI. Ik twijfel om dit maar gewoon over te slaan en maar gelijk aan een grand campaign te beginnen. Tot nu toe vind ik het spel wel aardig, maar vind ik M2TW vetter (ik ben ook iets meer van de zwaarden dan van de guns). Ik ben wel erg benieuwd naar de schepen en de battles daarin. Daarnaast irriteren de laadtijden mij erg, het duurt vrij lang voordat je lekker kan battlelen.

[ Voor 39% gewijzigd door el-jorge op 10-03-2009 11:54 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Ik heb een C2D E6400 met 2GB DDR800 draaiende op WinXP, zelfde als jou dus, maar sinds gisteren een 4850 erin en inderdaad, alles vol open en geen pijntje last, zelfs niet in 20 vs 20 unit battles.

Maar er schijnen problemen met de nieuwste Nvidia drivers te zijn, wellicht is dat de oorzaak bij jou?
Wootlock schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:18:
Misschien dat het aan mij ligt maar:
Ik heb gister de demo binnengehaald via steam maar als ik hem wil runnen dan hangt deze al bij het opstartscherm

Is het een brakke demo of is er iets anders mis ?
Wat is hangen? Laadscherm van zowel demo als retail duurt best eventjes voordat hij verder gaat. Weet niet hoelang je wacht en wat de specs van je PC zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-03-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik moet zeggen dat die rifle battles me nogal de keel beginnen uit te hangen, merk dat ik bijna alles autoresolve omdat als ik vecht ik mijn gevechten zo uitkies dat ik toch wel win. Maar al die units zijn gewoon hetzelfde :( (jaja ik weet dat het ook zowas) er zijn nog steeds interesante tactieken mogelijk uiteraard, maar toch een volledig leger waarvan 3/4 uit rifles bestaat nog een kanon of wat en wat andere inf meuk(ook met rifles) ik vind het zelf gewoon wat saai. De battles zijn verder net zo glorieus als altijd maar ik mis toch wel een beetje alle pracht en praal van de middeleeuwen en alle verschillende units die er bij zaten!

Ik vind de units hier gewoon erg veel op elkaar lijken en dat maakt het voor mij wat minder aantrekkelijk. Het spel zelf steekt denk ik goed in elkaar(al moet ik daarvoor meer speeluren achter mijn kiezen hebben met deze editie) alleen alweer jammer van de bugs. Ben benieuwd hoeveel er nog optreden, geen vloten uit je stack kunnen halen die op een handelspost staan vind ik wel echt heel slordig, begint bijna medieval 2 vormen aan te nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Postius schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:06:
Ik vind de units hier gewoon erg veel op elkaar lijken en dat maakt het voor mij wat minder aantrekkelijk. Het spel zelf steekt denk ik goed in elkaar(al moet ik daarvoor meer speeluren achter mijn kiezen hebben met deze editie) alleen alweer jammer van de bugs. Ben benieuwd hoeveel er nog optreden, geen vloten uit je stack kunnen halen die op een handelspost staan vind ik wel echt heel slordig, begint bijna medieval 2 vormen aan te nemen :p
Wel mee eens.. de unit diversity en gore hadden wel M2TW stijl mogen blijven.. maarja.
Ik vraag me ook af of de optie er wel inzit, om het uberhaupt er ooit in te modden. Atm heb ik meen ik nog geen enkele variatie whatsoever gezien op een regiment.. dus dat lijkt me ook niet erin te modden...

Zelf ook niet zo blij met Cavalry. Ok, sure het is niet meer de powerhouse.. maar met 150 cavalry in een 100 man line infantry regiment rennen (vanaf de zijkant/achterkant) en niet winnen is beetje bizar.. was niet eens close, werd gewoon geowned.

Diplomacy issues, realism issues etc... ik hoop dat de modding community weer zijn best doet :) En de patches/expansions het weer fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Kaap schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:45:
Ik heb een C2D E6400 met 2GB DDR800 draaiende op WinXP, zelfde als jou dus, maar sinds gisteren een 4850 erin en inderdaad, alles vol open en geen pijntje last, zelfs niet in 20 vs 20 unit battles.
Wat had u ervoor?
En was het een groot verschil?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Kaap schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:45:
Wat is hangen? Laadscherm van zowel demo als retail duurt best eventjes voordat hij verder gaat. Weet niet hoelang je wacht en wat de specs van je PC zijn.
je scherm wordt eerst zwart, daarna krijg je de lettertjes met copyright ect.
daarna verschijnt me cursor, en dan na een min of 10 wachten is hij nog steeds niet opgestart.

Specs zijn ruimvoldoende.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Steffy schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:24:
[...]

ah dat dus die tradeplaatsen zijn sowieso vreemd bij mij zeggen schepen na een verlies van de piraten opeens dat ze op land zitten en niet meer verplaatst kunnen worden :(

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Zarkov schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:51:
Wellicht iets wat interessant is voor mensen die veel last hebben van crashes.

Ik heb de game een tijdje geprobeerd onder vista64 met nvidia drivers 182.06 en 182.08 en daarbij had ik gemiddeld genomen elk kwartier een crash. Vooral tijdens grote landbattles en tijdens de eind fase.

Gisteren heb ik een oudere nvidia driver geprobeerd de 181.22 en sindsdien heb ik geen last meer van crashes daarnaast loopt de game ook veel soepeler.
Naar wat ik gelezen heb is 181.22 inderdaad een van de betere drivers in combo met ETW. Ik heb ook de 181.22 drivers en in de slagen loopt het wel goed maar op de campaign map veel stotteren en CTD's. Overigens zijn die CTD's toegenomen naarmate ik meer units (en/of meer grondgebied? ) had, tenminste zo komt het op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
HMC schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:03:
[...]

Wat had u ervoor?
En was het een groot verschil?
Een 7900GT waarmee ik alleen medium settings kon draaien en het dan nog best traag was. Verschil is dus superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm.. Ik speelde met Engeland, maar het volk was onrustig. Ik ben een monarchy.
Liever heb ik een constitionele monarchie.

Er kwam dus rebellie, en kon kiezen of ik voor de monarch of voor de rebellen koos.
Ik dacht dat dit een 'revolutie' was, dus koos voor de rebellen...

En toen stond ik opeens buiten Londen met een handvol ventjes, alles kwijt :P
Even reloaden dus ;)

Maar mijn vraag: Hoe kan je van staatsvorm veranderen?

Edit:
Voor de mensen die het willen weten, ik draai ETW op een Ati 2400 Pro.
Dus zelfs als je een 10 euro grafische kaart hebt is het spel nog te spelen. Op Low :P

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 10-03-2009 14:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:12:

Er kwam dus rebellie, en kon kiezen of ik voor de monarch of voor de rebellen koos.

Even reloaden dus ;)

Volgens mij klopt dat wel. Als je van staatsvorm wilt veranderen moet je met dat legertje wat je krijgt je capital weer veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:12
anandus schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:12:

Even reloaden dus ;)

Is het niet zo dat de koning je dan eruit gooit, waarna jij dus moet proberen de koning af te zetten en londen in te nemen? Wel zo realistisch dat er ook troepen zijn die voor de koning kiezen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm.. Okee, dus ik had niet moeten reloaden? Shit zeg :P

Dus eigenlijk, als je ventjes onrustig worden moet ik zo min mogelijk ventjes in de stad houden, zodat de rebellen makkelijk de stad weer in kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:33:
Hmm.. Okee, dus ik had niet moeten reloaden? Shit zeg :P

Dus eigenlijk, als je ventjes onrustig worden moet ik zo min mogelijk ventjes in de stad houden, zodat de rebellen makkelijk de stad weer in kunnen nemen?
Als ik het goed begrijp wel ja. Alle troepen die stad uit, zodat je weer een makkie hebt. Anders kun je met een paar brakke troepen ervaren line infanterie gaan proberen te slopen. Zodra die fire-by-rank hebben wordt dat blijkbaar erg moeilijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screenshots van een legertje van 40.000 man!: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:49
el-jorge schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:39:
Wat mij opvalt is dat de meesten hier het spel met een 4850 op ultra high kunnen spelen. Ik heb een 9800GTX+ erin zitten, maar het spel stottert bij mij echt wel op ultra high settings. Ik ben nog aan het zoeken welke dingen ik wel op ultra kan zetten en welke op high zodat het spel lekker soepel loopt. Verdere specs zijn 2Gb intern, C2D E6400, windows XP.

Ik ben net pas begonnen aan act 1 van RtI. Ik twijfel om dit maar gewoon over te slaan en maar gelijk aan een grand campaign te beginnen. Tot nu toe vind ik het spel wel aardig, maar vind ik M2TW vetter (ik ben ook iets meer van de zwaarden dan van de guns). Ik ben wel erg benieuwd naar de schepen en de battles daarin. Daarnaast irriteren de laadtijden mij erg, het duurt vrij lang voordat je lekker kan battlelen.
Ik heb ook een 9800GTX+ maar kan álles toch echt op het hoogst spelen; welliswaar maar op 1280x1024.. (weet niet waar jij op speelt.. ) Heb maar 17 " scherm en hoef opzich ook niet groter :)

Ik heb trouwens een e8400, dat zal ook wel iets uitmaken!

Ik wil trouwens dolgraag online; maar elke keer als ik wil verbinden met een server krijg ik 'No response from host' te zien.. Geen idee wat ik er aan moet doen?! Iemand hier?

[ Voor 7% gewijzigd door Bobmeister op 10-03-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ha kom er net achter dat op mijn c gedeelte nog 49gig aan temp files staan:) Maar blijf het raar vinden dat je geen andere save locatie voor je save games kan kiezen. wel bedankt voor alle tips maar niks werkte:)

Maar heb maar alvast begin gemaakt met Nederland nog iemand tips om waar eerst oorlog te beginnen europa India of Amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:00:
Ah ha kom er net achter dat op mijn c gedeelte nog 49gig aan temp files staan:) Maar blijf het raar vinden dat je geen andere save locatie voor je save games kan kiezen. wel bedankt voor alle tips maar niks werkte:)

Maar heb maar alvast begin gemaakt met Nederland nog iemand tips om waar eerst oorlog te beginnen europa India of Amerika
Ik ben ook nederland en ben in india en het caribisch gebied begonnen. Bij de laatste heb je 2 eilanden van piraten die je zonder last te hebben van anderen heel gemakkelijk kunt innemen en daarna zijn de piraten verslagen en heb je geen last meer van hun vloten. In India heb je maar 2 tegenstanders die iets voorstellen en die zijn zijn zelfs ondanks dat ze wat voorstellen erg zwak en heel terughoudend ondanks hun grote. Ze staan ook lekker alleen en zijn beiden met elkaar in oorlog dus daar heb je alleen maar profeit van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG wat een domme AI, win ik net een gigantische moeilijke battle maar klik ik nog op contnue en laat ik mijn paarden iedereen afslachten. Lopen ze zelf terwijl ze over de hele map kunnen lopen over van die cav verdedigings stekkels. Is George Washiton dood... Ja lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

spel ff in de vriezer hier... mooi game maar die crashes.. word er een beetje moe van.
hopelijk komen ze rap met patch en dan doorspelen :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Er is vandaag een nieuwe patch uitgekomen. Een deel heeft meer problemen, een meerderheid minder:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=235290

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rotte FPS..

Q6600 - 3.0 GHz
2 GB DDR2 1:1
GTX 260 55 NM op 725/1450/2400..

Op: 1280 x 720, Ultra High, 8 x AA, Seat Battle met regen storm, 8 - 12 FPS, en zonder AA is het ook niks.

Ik speel op Windows XP en heb Driver 180.48...

:S

EDIT: Geupdate naar 182.06, maar het loopt nog steeds te bagger voor woorden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ook vaag. Ik loop met m'n legertje door Oostenrijk te banjeren, word ik geintercept. Prima, ik zet linie neer achter muurtje, flanken netjes opgezet. Blijkt het om troepen vanuit een stad te gaan.

Blijven de Oostenrijkers vanaf de muren van die stad een uur lang met 3 kanonnen mijn troepen bestoken. Resultaat voor mij: 3 stuks Artillery kapot, 0 doden, crushing defeat.

Nou ja, ook een paar zeeslagen gedaan (tegen mindere tegenstanders). Wat is dat mooi zeg. Lekker met 8-9 2nd rate ship of the lines langs de tegenpartij varen (sloops, brigs, dat spul :P ) en finaal hun schepen doorzeven. Interesseert me niet dat het geen uitdaging is, het is gewoon bruut om te zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No, ik heb weinig technische problemen met het spel, niet voor en niet na de patch, toch vind ik er geen hol aan tot nu toe en wel hierom:
De AI valt NOOIT een eiland aan met een leger: Groot Brittanie kun je gewoon het hele spel onverdedigd laten, er zal nooit een poging gedaan worden om je aan te vallen. Doordat de AI niet in staat is over zee aan te vallen ben je dus vanaf beurt 1 onoverwinnelijk, de hele Grand Campaign is dus bij voorbaat al niet leuk om te spelen. India is bij voorbaat een onneembare vesting geworden omdat toch niemand je kan aanvallen, GB en frankrijk zullen nooit een voet in India zetten. Snap niet dat dit in alle reviews over het hoofd is gezien, verder nog een hele riks aan gameplaygerelateerde bugs die ik ook nergens teruglees. Ook bij de review op TW.net heb ik het idee dat het spel niet grondig is gespeeld door de reviewer, maar dat de review er gewoon zsm opgeplempt om niet achter te blijven. Het lijkt wel dat hoe groter de hype, hoe hoger het cijfer terwijl kwaliteit toch zou moeten prevaleren bij het beoordelen van een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Hmmm, ik heb die patch niet voorbij zien komen want ik heb nog steeds last van CTD's en een stroeve campaign map (net even gechecked met herstarten van Steam). Of die patch is al wel toegepast natuurlijk, in dat geval werkt ie niet voor mij.

Met m'n 9600 GT's in SLI, geen AA en 8x AF en op 1600x1200 gaat het zo laag als 24 FPS (non SLI minimaal 9-18 FPS, custom naval battle in een regenstorm). Da's met een E6400 op 2,66 Ghz en 4 GB in Vista met drivers 181.22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:15:
No, ik heb weinig technische problemen met het spel, niet voor en niet na de patch, toch vind ik er geen hol aan tot nu toe en wel hierom:
De AI valt NOOIT een eiland aan met een leger: Groot Brittanie kun je gewoon het hele spel onverdedigd laten, er zal nooit een poging gedaan worden om je aan te vallen. Doordat de AI niet in staat is over zee aan te vallen ben je dus vanaf beurt 1 onoverwinnelijk, de hele Grand Campaign is dus bij voorbaat al niet leuk om te spelen. India is bij voorbaat een onneembare vesting geworden omdat toch niemand je kan aanvallen, GB en frankrijk zullen nooit een voet in India zetten. Snap niet dat dit in alle reviews over het hoofd is gezien, verder nog een hele riks aan gameplaygerelateerde bugs die ik ook nergens teruglees. Ook bij de review op TW.net heb ik het idee dat het spel niet grondig is gespeeld door de reviewer, maar dat de review er gewoon zsm opgeplempt om niet achter te blijven. Het lijkt wel dat hoe groter de hype, hoe hoger het cijfer terwijl kwaliteit toch zou moeten prevaleren bij het beoordelen van een spel.
Welkom bij de wereld en het leed van total war fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het is wel zo ondanks dat ik me nog wel vermaak met het spel de game gewoon een zeer vroege beta versie is die in een grafische schil is geplakt die wel af ten tijde van de release. Dat is wel jammer, ik weet nog goed dat de eerste 2 of 3 maanden Medieval 2 ook onspeelbaar was maar deze keer is het nog veel erger volgens mij. Het komt waarschijnlijk allemaal wel goed maar er is nog een lange weg te gaan voor het zo ver is maar zolang ik wat zeeslagen kan doen vind ik alles goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens andere delen van dit spel niet gespeeld, maar ben 3 dagen terug met dit spel begonnen en battles etc. lukken nu wel vrij aardig, maar had nog wel wat vraagjes wat betreft handelen, (bij Road to indp. blijft hij vaak hangen dus heb het niet goed kunnen spelen, grand campaign tot dusver maar 1 vastloper)

als je met een schip een handelsroute bezet houd, dan komt er door je vlag een piraat vlag om en om. Betekend dit dat je enkel de toevoer tegenhoud of dat je er zelf ook nog handelswaar/geld uit kan halen? En zo ja waar kanje dan exacte aantallen zien.

En bij de delen tussen de continenten kan je op zo'n ankerplaats gaan zitten, wat is precies de bedoeling hiervan? Heb er een bezet maar is dit net als punt hierboven?

En nog als laatste vraag kan je ook echt handelen in bijv specifieke specerijen die men nodig heeft ergens? Of is er een andere vorm van handelen (dus niet enkel technologien/regio's uitwisselen)

Ik moet zeggen dat ik veel lees dat het spel niet simpel is en nog best diep op verschillende aspecten ingaat wat kan leiden tot wereld dominatie, maar tot dusver vind ik het niet echt zo extreem diepgaand.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:26:
als je met een schip een handelsroute bezet houd, dan komt er door je vlag een piraat vlag om en om. Betekend dit dat je enkel de toevoer tegenhoud of dat je er zelf ook nog handelswaar/geld uit kan halen? En zo ja waar kanje dan exacte aantallen zien.
Hoe meer schepen je op een traderoute houdt, hoe meer inkomen je steelt.
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:26:
En bij de delen tussen de continenten kan je op zo'n ankerplaats gaan zitten, wat is precies de bedoeling hiervan? Heb er een bezet maar is dit net als punt hierboven?
Dit zijn de trade regions. Plaats een indimen tradeship, deze bouw je in je havens, op zon ankerplaats en je genereert extra trade inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e had ik ook al gedaan,

maar je hebt niet ergens een overzicht van specifieke inkomens van specifieke plekken of wat voor waar het is of je nog wat met die waar kan doen? Die inkomsten voor je volgende turn vind ik beetje summier weergegeven. (misschien tab over hoofd gezien?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Ik heb de special edition gekocht via steam, maar hij wil niet goed downloaden. Hij download een tijdje en begint daarna gewoon opnieuw. Iemand hier ervaring mee?

Hoe kan ik zien dat ik de special edition aan het downloaden ben? In steam staat alleen empire: total war

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:50:
2e had ik ook al gedaan,

maar je hebt niet ergens een overzicht van specifieke inkomens van specifieke plekken of wat voor waar het is of je nog wat met die waar kan doen? Die inkomsten voor je volgende turn vind ik beetje summier weergegeven. (misschien tab over hoofd gezien?)
Open je faction tab, daar vind je ook een tabblad trade, hier kun je zien waar en hoeveel trading je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:37
Ik heb ook enige tijd dit spel en het bevalt me tot nu toe erg :)

Nog een leuk dingetje:
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/3592/generaal.jpg

ik wist niet dat men zo oud kon worden die tijd :P

Helaas ging hij de beurt daarop dood ( wel Natuurlijk niet in battle)

[ Voor 16% gewijzigd door ph4nt0m op 11-03-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:51:
Ik heb de special edition gekocht via steam, maar hij wil niet goed downloaden. Hij download een tijdje en begint daarna gewoon opnieuw. Iemand hier ervaring mee?

Hoe kan ik zien dat ik de special edition aan het downloaden ben? In steam staat alleen empire: total war
Er was een oplossing ervoor, ik geloof je cache leeghalen en steam opstarten met een verwijzing naar de cd. Zie hier

De special units kan je krijgen óf door een code die je gekregen hebt bij steam in te vullen (als je de special edition gekocht hebt), of door een bestandje te veranderen, zoals ik eerder in dit topic zei (als je de gewone versie hebt gekocht).

Maar aangezien jij de code gewoon hebt zou ik gewoon bij steam activeren.
(Al kan je alsnog dat bestandje veranderen, dan heb je ook de 3 pre-order units erbij)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 11-03-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Mooi spel, maar ik word ziek van de Crashes :r
Ik heb 60,- euro betaalt via Steam, maar net als GTA4 is dit een grote BOCHT code..

Echt, ik had mezelf voorgenomen meer te investeren in games, voor support en eerlijkheid, maar hier word ik helemaal ziek van.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FragNeck schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:54:
Mooi spel, maar ik word ziek van de Crashes :r
Ik heb 60,- euro betaalt via Steam, maar net als GTA4 is dit een grote BOCHT code..

Echt, ik had mezelf voorgenomen meer te investeren in games, voor support en eerlijkheid, maar hier word ik helemaal ziek van.
Geef ze even de tijd om wat patches te maken. Ik geloof dat er deze week een patch uitkomt.

Maar wat betere QA had ik ook wel hoffelijk gevonden. Al was Medieval 2 bij uitkomst nog buggier :P dus ze hebben wel een 'reputatie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
anandus schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:55:
[...]
Geef ze even de tijd om wat patches te maken. Ik geloof dat er deze week een patch uitkomt.

Maar wat betere QA had ik ook wel hoffelijk gevonden. Al was Medieval 2 bij uitkomst nog buggier :P dus ze hebben wel een 'reputatie'.
Ik vind eigenlijk dat STEAM deze software niet eens zou moeten accepteren.
Buggy als het maar zijn kan, dat kun je toch niet verkopen?

En waarom wordt er niet fatsoenlijk getest? Ik begrijp er niets van, anno 2009 moet er toch plaats zijn voor een Ontwikkeling / Test / Acceptatie omgeving zeg.

Maar goed, ik wacht wel weer op een patch, ik heb geen zin om iedere keer te saven en te laden nadat de game er uit knalt.

Alleen GTA IV, ik vermoed niet dat daar nog een patch voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
FragNeck schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:03:
[...]

En waarom wordt er niet fatsoenlijk getest? Ik begrijp er niets van, anno 2009 moet er toch plaats zijn voor een Ontwikkeling / Test / Acceptatie omgeving zeg.

Maar goed, ik wacht wel weer op een patch, ik heb geen zin om iedere keer te saven en te laden nadat de game er uit knalt.

Als je een nvidia kaart heb, niet de nieuwste drivers gebruiken! Ik heb gister gedowngrade van 182.nogiets naar 181.22. Geen enkele vastloper meer gehad.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
RunaR schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:20:
[...]

Als je een nvidia kaart heb, niet de nieuwste drivers gebruiken! Ik heb gister gedowngrade van 182.nogiets naar 181.22. Geen enkele vastloper meer gehad.
Ik heb juist de 'oude' drivers, van januari..
Verder Vista 64bit, maar dat moet allemaal geen enkel probleem zijn. Nog dat het spel af en toe crashed.
BioShock e.d. geen last, enkel met GTA 4 en ETW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
FragNeck schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:03:
[...]

Tja, ik heb 0,0 problemen daarintegen. Geen enkele CTD gehad en sinds patch van gister lijkt het juist nog iets soepeler te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:32:
[...]

Tja, ik heb 0,0 problemen daarintegen. Geen enkele CTD gehad en sinds patch van gister lijkt het juist nog iets soepeler te werken.
Hier ook eigenlijk geen problemen (Nvidia-kaart met de goede drivers). 1x Een CTD gehad, vlak na het saven van een game. Maar ook de savegame was nog goed. Performance is ook goed. Ik heb de patch nog niet geprobeerd, maar dat komt vanavond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
FragNeck schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:23:
[...]

Ik heb juist de 'oude' drivers, van januari..
Verder Vista 64bit, maar dat moet allemaal geen enkel probleem zijn. Nog dat het spel af en toe crashed.
BioShock e.d. geen last, enkel met GTA 4 en ETW.
Vaag, ik heb sinds dat ik ben teruggestapt op 181.22 geen enkele crash meer gehad. Het spel loopt ook een stuk soepeler. Ik draai nu ongeveer 2 dagen deze driverset en heb in die tijd een uurtje of 4 gespeeld. Gisteren een mega gevecht uitgevoerd bij Madrid waarbij drie volledige stacks van mij tegen drie volledige stacks van mij tegen 2 stacks van de computer aan het vechten waren waarbij bijna alles op ultra staat @ 2560*1600 (shadows en gras op medium, AA op 2). Het hele gevecht duurde ongeveer een uur en bijna de hele tijd waren er 40 units in beeld, tijdens dat gevecht geen enkele hobbel of probleem tegengekomen.

Geeft jouw ETW een melding als hij crasht? Crasht de game eigenlijk naar desktop of loopt de pc helemaal vast?

Zowel ETW als GTAIV vragen allebei bakken met video geheugen, misschien is daar iets mis mee. Heb jij alleens geprobeerd de game in een wat lagere resolutie of detail niveau te spelen en maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Speel nu als engeland en heb in turn 4 frankrijk (faction destroyed)al over genomen, wat dat betreft klopt het niet helemaal dat het zo eenvoudig gaat, frankrijk had in 1700 toch grote gebieden en was behoorlijk machtig. had veel kolonien in afrika en amerika en zelfs india. misschien hadden ze frankrijk moeten opdelen in 4 provencies.

idd jamer dat de AI niet echt slim is en nooit over zee's aanvalt. maar de 1e patch is er al en de 2e komt volgende week, dus hoopelijk verbetering op veel vlakken.

plaatje van kolonien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanvlietsander
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren de demo van ETW gedownload. Wat me opvalt is dat het laden nog al lang duurt. Ook om naar het menu te komen duurt gewoon gruweljik lang.
Nou weet ik dat mijn hardware niet helemaal mee up to date maar zo sloom hoort het volgens mij niet te gaan.
Stel ik koop een nieuw videokaart zal de preformance dan enorm verbeteren. Ben namelijk bang de mijn processor dan begint te bottlenecken
Specs:
-AMD 3800X2
-2GB Ram
-Asus A8R32-MVP Deluxe, Xpress 3200
-ATI Readon 3850

Of is het gewoon beter dat ik even wacht op de patch die verbeteringen gaat brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
vanvlietsander schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:34:
Ik heb sinds gisteren de demo van ETW gedownload. Wat me opvalt is dat het laden nog al lang duurt. Ook om naar het menu te komen duurt gewoon gruweljik lang.
Nou weet ik dat mijn hardware niet helemaal mee up to date maar zo sloom hoort het volgens mij niet te gaan.
Stel ik koop een nieuw videokaart zal de preformance dan enorm verbeteren. Ben namelijk bang de mijn processor dan begint te bottlenecken
Specs:
-AMD 3800X2
-2GB Ram
-Asus A8R32-MVP Deluxe, Xpress 3200
-ATI Readon 3850

Of is het gewoon beter dat ik even wacht op de patch die verbeteringen gaat brengen
In het normale spel duurt het laden merkbaar korter. Kan imho nog wat vlotter, maar het is gelukkig niet zo langzaam als de demo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

laurensxeon schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:14:
Speel nu als engeland en heb in turn 4 frankrijk (faction destroyed)al over genomen, wat dat betreft klopt het niet helemaal dat het zo eenvoudig gaat, frankrijk had in 1700 toch grote gebieden en was behoorlijk machtig. had veel kolonien in afrika en amerika en zelfs india. misschien hadden ze frankrijk moeten opdelen in 4 provencies.

idd jamer dat de AI niet echt slim is en nooit over zee's aanvalt. maar de 1e patch is er al en de 2e komt volgende week, dus hoopelijk verbetering op veel vlakken.

plaatje van kolonien
Ze hadd idd beter een ander systeem kunnen toepassen wat betreft die gebieden, vooral de thuisfronten van sommige landen zijn gewoon simpel weg een lachertje. Frankrijk en spanje bijvoorbeeld. Wat ze beter hadden kunnen doen is gebieden opdelen in provincies per land bijvoorbeeld frankrijk en dan per stad/haven een grond gebied die, ook 1 unit kan recruiten en dat als je bijv. parijs in neemt je niet gelijk het hele land in neemt zodat ze ook terug kunnen vechten. En in bijvoorbeeld een siege van parijs dat je dan zonder eerste die kleinere provincie steden in te nemen extra tegenstand krijgt, de vijand krijgt extra versterkingen ofzo. Maar het huidige systeem is idd een beetje jammer bij sommige landen, het is gewoon te simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Zarkov schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:05:
[...]

Vaag, ik heb sinds dat ik ben teruggestapt op 181.22 geen enkele crash meer gehad. Het spel loopt ook een stuk soepeler. Ik draai nu ongeveer 2 dagen deze driverset en heb in die tijd een uurtje of 4 gespeeld. Gisteren een mega gevecht uitgevoerd bij Madrid waarbij drie volledige stacks van mij tegen drie volledige stacks van mij tegen 2 stacks van de computer aan het vechten waren waarbij bijna alles op ultra staat @ 2560*1600 (shadows en gras op medium, AA op 2). Het hele gevecht duurde ongeveer een uur en bijna de hele tijd waren er 40 units in beeld, tijdens dat gevecht geen enkele hobbel of probleem tegengekomen.

Geeft jouw ETW een melding als hij crasht? Crasht de game eigenlijk naar desktop of loopt de pc helemaal vast?

Zowel ETW als GTAIV vragen allebei bakken met video geheugen, misschien is daar iets mis mee. Heb jij alleens geprobeerd de game in een wat lagere resolutie of detail niveau te spelen en maakt dat verschil?
Specs zijn echt dik in orde, alles is nieuw gekocht in januari, /
GTX 280
2 Duo E8500
P45 Neo3-FR
8GB DDR2

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de game crashed op de lichte overclock.

Het spel crashed naar de desktop.

Ik zal vanavond de settings van mijn processor op default zetten, misschien wordt het dan iets stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 19:26
Steffy schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:49:
[...]

Ze hadd idd beter een ander systeem kunnen toepassen wat betreft die gebieden, vooral de thuisfronten van sommige landen zijn gewoon simpel weg een lachertje. Frankrijk en spanje bijvoorbeeld. Wat ze beter hadden kunnen doen is gebieden opdelen in provincies per land bijvoorbeeld frankrijk en dan per stad/haven een grond gebied die, ook 1 unit kan recruiten en dat als je bijv. parijs in neemt je niet gelijk het hele land in neemt zodat ze ook terug kunnen vechten. En in bijvoorbeeld een siege van parijs dat je dan zonder eerste die kleinere provincie steden in te nemen extra tegenstand krijgt, de vijand krijgt extra versterkingen ofzo. Maar het huidige systeem is idd een beetje jammer bij sommige landen, het is gewoon te simpel
Ja idd, waarom ze in europa dezelfde verhouding niet hebben gekozen als Medieval:TW snap ik dan ook niet helemaal, ze hadden die towns er toch wel bij kunnen maken met hier en daar een veranderingetje. of de AI moet iets beter gaan werken met fortresses, maar goed als je de laatste capital over neemt zullen alle over gebleven units ook rebels o.i.d. worden.

ik hoop dat ze nog een dikke change maken in de map verhoudingen en AI.
de expansion is ook al in zicht, maar dat zal nog wel een tijdje duren.

@hierboven

had je dit al gelezen, ze hebben het over FPS e.d. maar een crash meer of minder zal dan ook wel vaker voor komen bij nvidia dan ATI, ben ik blij dat ik morgen een ATI kaart binnen krijg i.p.v. Nvidia.

[ Voor 10% gewijzigd door laurensxeon op 11-03-2009 13:12 . Reden: comment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
@laurensxeon

Had ik gelezen, maar dat duidt dus duidelijk op fouten in de programma code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
heeft iemand enig idee of het mogelijk is om met meerdere schepen 1 schip te enteren, zodra ik nl. met een 20% plus een grote piraat probeer over te nemen is het alsnog hard verliezen, tenzij ik 'm eerst helemaal aan puin knal. (dat aan puin knallen wil nog wel eens iets te enthousiast gebeuren :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

M-Stone schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:33:
heeft iemand enig idee of het mogelijk is om met meerdere schepen 1 schip te enteren, zodra ik nl. met een 20% plus een grote piraat probeer over te nemen is het alsnog hard verliezen, tenzij ik 'm eerst helemaal aan puin knal. (dat aan puin knallen wil nog wel eens iets te enthousiast gebeuren :D )
piraten zijn super sterk in hand-to-hand combat. waaronder dus het verdedigen tegen het enteren van hun schip.
Bij piraten kun je het beste eerst de masten kapot knallen met je chainshot (haalt het moraal naar beneden), vervolgens zo veel mogelijk mannetjes om zeep helpen met schrapnel shot en dan pas enteren. dat schrapnel moet je niet overdrijven, na een aantal volleys vliegt je vijand in de fik.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
FragNeck schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:55:
[...]

Specs zijn echt dik in orde, alles is nieuw gekocht in januari, /
GTX 280
2 Duo E8500
P45 Neo3-FR
8GB DDR2

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de game crashed op de lichte overclock.

Het spel crashed naar de desktop.

Ik zal vanavond de settings van mijn processor op default zetten, misschien wordt het dan iets stabieler.
Die specs kloppen inderdaad wel, ik heb ongeveer dezelfde specs alleen een overgeklokte c2d E6850 i.p.v. jouw proc. Ik gok ook dat het niet je overclock is die het probleem veroorzaakt, zou wel kunnen maar dan heb je waarschijnlijk wel bij meer games problemen.

Wellicht heb jij last van een stukje over gebleven driver rommel uit een eerdere installatie?
Misschien is het een idee om een keertje een driver cleaner te runnen voordat je nieuwe drivers installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Ik had gisteravond toch een epic fail voor mijn 1st rate admiral ship.
Ik viel voor de lol een stuk of 12 handelsschepen aan + een 6st rate van het Ottomaanse rijk, ik dus voor de lol alleen mijn 1st rate admiraal er op afgestuurd met round shot, in 1 salvo ontploffen die handelsschepen meteen, ziet er dus leuk uit.
Wat minder leuk was dat in de chaos een handelsschip wel heel dicht bij mijn 1st rate kwam en toen hij ontplofte stond mijn 1st rate meteen in lichte laaie!
|:( dag dag 1st rate :( halve minuut later ging hij zelf BOEM.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 16:29
Het ontploffen van schepen valt inderdaad niet te onderschatten. Gisteravond stond ik er nog niet bij stil tijdens een van mijn eerste zeeslagen, hetgeen mij ook vrij snel een schip kostte... Wel een extra kans om te genieten van de schokgolven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Vincenz0 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:50:
Ik viel voor de lol een stuk of 12 handelsschepen aan + een 6st rate van het Ottomaanse rijk, ik dus voor de lol alleen mijn 1st rate admiraal er op afgestuurd met round shot, in 1 salvo ontploffen die handelsschepen meteen, ziet er dus leuk uit.
Wat minder leuk was dat in de chaos een handelsschip wel heel dicht bij mijn 1st rate kwam en toen hij ontplofte stond mijn 1st rate meteen in lichte laaie!
Ik heb ook een keer een slechte ervaring met zeeslagen, niet dat ik vaak verlies ofzo maar meer pech. Zo had ik een keer dat bij het 2e vijandelijke salvo wat mijn vlaggeschip moest incasseren mijn admiraal omkwam, uiteindelijk wel gewonnen want ik was zwaar in de meerderheid, 100 tegen 250 kanonnen van mij.

Ook een keer had ik pech met een redelijk zwaar schip, iets van in de 50 kanonnen, ik weet de naam zo niet maar die ontplofte al na 2 of 3 salvo's van een brig of zoiets. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Zarkov schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:43:
[...]

Die specs kloppen inderdaad wel, ik heb ongeveer dezelfde specs alleen een overgeklokte c2d E6850 i.p.v. jouw proc. Ik gok ook dat het niet je overclock is die het probleem veroorzaakt, zou wel kunnen maar dan heb je waarschijnlijk wel bij meer games problemen.

Wellicht heb jij last van een stukje over gebleven driver rommel uit een eerdere installatie?
Misschien is het een idee om een keertje een driver cleaner te runnen voordat je nieuwe drivers installeert.
De driver die er nu op staat (jan 2009) is de eerste driver die de verse windows vista installatie heeft gezien ;)
daarna heb ik geen drivers meer geinstalleerd.

Ik zal hem eens terug schroeven naar de standaard settings, misschien dat dat een beetje helpt.

Bedankt in ieder geval voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
Vincenz0 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:50:
Automatisch vuren uitzetten, dan gaat de bemanning de brand blussen ipv de kanonnen bemannen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Laatst online: 14-09 16:29
Werkt dat serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Aeterna schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:43:
[...]
Automatisch vuren uitzetten, dan gaat de bemanning de brand blussen ipv de kanonnen bemannen. ;)
Helaas ben ik nu te laat om het "staak het vuren" commando te geven aan vissenvoer.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

Aeterna schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:43:
[...]

Oh dat klopt ja! helemaal vergeten... Dat heb je uit de tutorial of niet? Damn.. daar moet ik ook aan gaan denken hehe

ff nog tip voor tegen sterke piraten.

Eerder werd gezegd pummelen met chainshot enzo en dan pas shrapnel. Maar als hij behoorlijk wat kannonen heeft is het ook een goed plan om met een paar scheepjes normale cannon vuur te geven zodat hij wat wat kannonnen kwijtraakt. Daarna zeilen zodat je kunt uitdunnen en enteren.

Ik heb gemerkt dat de vijand in mijn geval altijd in het midden start van deploy thingy. Dus als ik aanval kijk ik hoe de wind staat en zet dus mijn vloot in de tegengestelde hoek zodat ik het meest kan gebruiken van de wind en de kans vrij groot is dat mijn lijn upwind staat in tegenstelling tot de vijand.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Ik krijg de zeeslagen nog niet echt onder de kniee. probeer altijd eerst te vuren met Chain shot. maar heb het idee dat schepen gewoon door blijven varen. en als ik 5 schepen heb dan blijf ik op de een of andere manier te druk bezig met 1 schepen inplaats van ze alle 5 optimaal te bedienen.

Valt me ook op dat als ik ze op automatisch vuren ze het lang duurt voor ze schieten als ik een vijandelijk schip in mijn schootsveld heb.

Maar misschien gewoon kwestie van oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb gisteren de Special Forces edition binnen gekregen. Even de verhaallijn gespeeld, maar die is echt niet boeiend. Daarna de Grand Campaign gestart met de United Provinces. Direct wat vrienden gemaakt met omliggende landen in het oosten, zodat ik daar wat buffer heb. Uiteindelijk heeft Zweden de alliantie verbroken en heeft nu ruzie met half Europa, hun probleem :P

Ik had bijna direct Brussel veroverd op de Spanjaarden, alleen werd ik toen iets te overmoedig en stoomde ik meteen door naar Parijs, waar ik m'n hele leger kwijt raakte en daardoor uiteindelijk ook Brussel verloor. Gelukkig pushten Frankrijk en Spanje niet verder door en kon ik rustig een nieuw leger bouwen. Intussen is Frankrijk nu ook van mij.

In India is alles rustig. Alliance met de grootste factie daar, dus ik zit safe. Verder de trade routes lang gebruikt, totdat er een Spaanse vloot langs kwam die mijn tradefleets kelderden. Nieuwe vloot is in opbouw, nu maar hopen dat er geen Allies op de tradeposts staan nu :P

Curacao en Suriname gaan goed, heb de halve onderkant al in handen van dat gebied, alleen nog wat ruzie met piraten en een laatste spaanse kolonie. Daarna de overige eilanden veroveren op de Pirates. Geld stroomt binnen, m'n gebouwen kunnen het alleen niet bijhouden.

Zeeslagen zijn overigens meesterlijk. Speel alles handmatig, dat is veel toffer om te doen, lekker met Grape-shot de bemanning uitdunnen :Y)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Heb al aardig wat crashes ingame gehad.. maar die ik net had was wel erg vaag haha. Mijn vloot nadert andere vloot in campaign map.. beeld bevriest.. crash naar bureaublad.. owkee.. tot zover niks vreemds.. windows is logging off.. wtf haha

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
heb ik ook!!! bij turn 95 klapt het eruit naar mijn desktop....

volgens mij heeft meer mensen er last van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de ene na de andere crash zonder dat er echt een aanleiding voor is. Soms gaat ie terug naar windows tijdens het laden voor een gevecht en de andere keer loopt het helemaal vast als ik mijn leger uit een fort wil verplaatsen. Soms duurt het een paar seconden voordat ik mn leger te zien krijg dat gestationeerd is in een stad en dan krijg ik al het benauwde idee dat ie gaat vastlopen (terwijl het alweer een tijdje geleden is dat ik gesaved heb!!! NOOOOOO!!!!!) en niet veel later....ETW.EXE reageert niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz11
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11-2023
Ja, ik blijf me ook verbazen over het feit dat er tegenwoordig geen enkel spel meer "af" is! Er zitten ontzettend veel bugs in die allemaal aan bod zijn gekomen hier. Ongetwijfeld zullen er nog wel een paar meer zijn! Is de test fase van de uitgevers dan zo belabberd? In iedergeval is het een spel met ontzettend veel potentie! Als alles eenmaal normaal functioneerd hebben we hier met zijn allen toch echt wel een absolute topper in onze handen!

Hopelijk maken ze de AI een stuk slimmer en sterker. Op dit moment is het eigenlijk vrij eenvoudig om een campaign en battle op very hard te spelen. Jij bent nagenoeg de enige aggressor en de rest laat het allemaal maar over zich heen komen, zo lijkt het dan tenminste. Verder is de online content wel super te noemen!
Als je wat meer diepgang wilt in je battles dan raad ik je aan om zeker tijd online te spenderen. Daar ligt op dit moment de enige echte kick. Hopelijk zetten ze alles snel op orde en ik wacht met smart op de multiplayer campaign!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Beste mensen sinds steam automatisch de patch (empire total war patch niet steam client) van gisteren heeft gedownload, crashed mijn empire total war veel vaker als voorheen.

Is er een manier om die patch te uninstallen? Ik wil niet versie 1.1, maar versie 1.0!

[ Voor 8% gewijzigd door PacinoAllstars op 11-03-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Yuk! Ik ben eindelijk ook begonnen, werd ik door de Franse vloot aangevallen terwijl ik in de minderheid was. Door wat prachtige stuurmanskunsten toch kunnen winnen zonder verliezen (wel twee schepen die zich al overgegeven hadden, en nog een schip wat geen zeilen meer had). Ik kreeg op 't volgende scherm te lezen dat ik drie schepen erbij had gekregen, maar mooi niet :(

Verder nog her en der wat gameplay problemen wat mij lichtelijk irriteert. Doorspelen maar, en hopen dat er snel een patch uit is :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n eerste Total War, maar ik vermaak me er prima mee. Ik heb nog geen enkele crash gehad (voor en na patch). Volgens mij mag ik mezelf gelukkig prijzen. Echt het enige waar ik last van heb is dat de victory filmpjes stotteren.

Moet wel zeggen dat het wat overweldigend is. Die Battle tutorial helpt ook niet echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Zeker wel een vermakelijk spel, ben nu met independance bezig maar wordt er een beetje moedeloos van, veel losses per battle omdat ze telkens komen met 16 * 22 cavalerie en ik geen melee units kan maken zoals spearman :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Snappie88 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 18:52:
Yuk! Ik ben eindelijk ook begonnen, werd ik door de Franse vloot aangevallen terwijl ik in de minderheid was. Door wat prachtige stuurmanskunsten toch kunnen winnen zonder verliezen (wel twee schepen die zich al overgegeven hadden, en nog een schip wat geen zeilen meer had). Ik kreeg op 't volgende scherm te lezen dat ik drie schepen erbij had gekregen, maar mooi niet :(

Verder nog her en der wat gameplay problemen wat mij lichtelijk irriteerd. Doorspelen maar, en hopen dat er snel een patch uit is :)
Je moet ze wel toevoegen, je ziet die 3 schepen in het onderste vakje van het scherm en daar boven die van je zelf, als je ze daar aan toe voegt is het klaar. Kwestie van verder kijken dan je neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel heel vreemd.

Toen ik het spel voor de eerste keer starte heb ik een korte campagne gedaan met UP op med/med duurde zo'n 25 buurten voordat ik echt geld binnen kreeg. Nu doe ik long campange op vh/vh en kreeg ik direct de eerste buurt al 15.000 met UP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, speel als GB, heb al mn legers vernietigd, daarna ieder land de oorlog verklaard. Na 30(!) turns doorklikken nog steeds niet aangevallen... Waar slaat dit op?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat ik nu in het jaar 1740 zit met het Verenigd Koninkrijk. Frankrijk en de "Verenigde Staten" heb ik verslagen. Gelukkig nog geen crashes gehad. *klopt af*

Nou ja, goed. Het jaar 1740 dus. Wat staat mij te wachten als ik mijn objectives voor 1750 niet haal? Is het dan echt game-over, of kan ik gewoon doorspelen? Iemand die al zover is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
anandus schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:41:
[...]
Er was een oplossing ervoor, ik geloof je cache leeghalen en steam opstarten met een verwijzing naar de cd. Zie hier

De special units kan je krijgen óf door een code die je gekregen hebt bij steam in te vullen (als je de special edition gekocht hebt), of door een bestandje te veranderen, zoals ik eerder in dit topic zei (als je de gewone versie hebt gekocht).

Maar aangezien jij de code gewoon hebt zou ik gewoon bij steam activeren.
(Al kan je alsnog dat bestandje veranderen, dan heb je ook de 3 pre-order units erbij)
Bedankt voor je hulp, maar ik heb hem bij steam zelf gekocht, dus geen cd/dvd.
Ik krijg hem dus nog steeds niet goed gedownload.

Ik heb trouwens ook geen code gekregen van steam voor de special units.
Ik denk dat maar eens een mailtje naar steam of valve moet sturen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:50:
Leuk, speel als GB, heb al mn legers vernietigd, daarna ieder land de oorlog verklaard. Na 30(!) turns doorklikken nog steeds niet aangevallen... Waar slaat dit op?
Of het een bug is of een programeer fout weet ik niet, maar op dit moment vallen landen niet over zee aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

Napo schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:07:
Zeker wel een vermakelijk spel, ben nu met independance bezig maar wordt er een beetje moedeloos van, veel losses per battle omdat ze telkens komen met 16 * 22 cavalerie en ik geen melee units kan maken zoals spearman :-(
Als je al mag researchen zou ik zo snel mogelijk square researchen. Hiermee kan je met je line infantry square formatie toepassen zodat cavalery geen kans maakt tegen je. Zou wel fijn zijn als je ook al bajonets enzo hebt.

Anderzijds kan je ook skirmishers trainen. Kijk even bij abilities want ik weet niet of alle skirmishers "stakes" kunnen deployen. Gewoon strategies in het veld wat van die stakes deployen samen met wat square formatie van je line infantery en je hebt een ongelooflijke defense tegen cavalery.

Tip: goede timing met square is ook leuk. Vijandelijke cavalery zal namelijk niet headlong in jouw square gaan springen. Ik lok meestal met 3 rank line of zo en als ze dreigen te gaan chargen meteen in square zetten. als je geluk hebt knallen ze dus op je formatie terwijl je gereed staat. als je te lang wacht dan ja.. knallen ze door je heen :p dus zorg voor flanking backup whatever :)

skirmishers op skirmish zetten is ook leuk als je al stakes hebt deployed. je zet je skirmishers bevoorbeeld in 1 of 2 ranken tussen de vijand en stakes. Als cavalary aan komt stormen kunnen je skirmishers 1 grandioos salvo geven en dan terug trekken achter de spikes. cavalery heeft bijna geen defense tegen kogels. ze gaan neer als malloten.

Waar je uit moet kijken met cavalery is dat ze je niet in de rug of flank aanvallen of als je loopt. Zorg dat je altijd staat te wachten met loaded barrels en ze vallen als vliegen.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 20-08 20:32
Mijn vader wil graag dit spel spelen maar alleen als het in het nederlands is. De vorige delen waren dat niet, kan iemand me vertellen of er een nederlandse versie is? Kon het niet vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
maniak schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 07:41:
Mijn vader wil graag dit spel spelen maar alleen als het in het nederlands is. De vorige delen waren dat niet, kan iemand me vertellen of er een nederlandse versie is? Kon het niet vinden op internet.
Het is niet in het Nederlands beschikbaar.
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:50:
AI valt eilanden niet aan, dat zal nog wel gefixed worden.

Zelf vind ik het wel prettig, je hoeft in GB geen troepen te houden, alleen maar daar waar aangrenzende landen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-03-2009 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Steffy schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:30:
[...]

Je moet ze wel toevoegen, je ziet die 3 schepen in het onderste vakje van het scherm en daar boven die van je zelf, als je ze daar aan toe voegt is het klaar. Kwestie van verder kijken dan je neus lang is.
Kwam ik later ook achter :P Excuses daarvoor.

Blijven echter wel wat puntjes die 't bloed onder m'n nagels vandaan halen :N Patchtijd! :9

Surfin' paradise!

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste