Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:33
Boudewijn schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:46:
[...]

Die eerste missie is idd lastig (bunker hill) , die win ook niet :(.

De rest valt wel mee.
Rest valt wel mee? Bunkerhill is twee vingers in de neus :z 8)7

Daarna wordt het moeilijk vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Gorion3 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:41:
Netjes hoor kaap :) Alleen zal er altijd een andere spelbreker komen :) (Zweden, prussia (tjechie ofzo?) of zelfs rusland)
Zweden en Prussia zitten vrij ver uit elkaar en Prussia heeft vrijwel altijd oorlog met omliggende landen. Dus verwacht er niet veel van.
Trenchdog schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:43:
[...]

Laat je ook even weten of het werkt :) Klinkt wel als een aardige en realistische gedachte; ik ben benieuwd of de AI ook zo realistisch redeneert.
Nog poosje doorgespeelt en er gebeuren dus wel degelijk interessante dingen.

Austria wou New France tegen mijn Aculia ruilen, dus vermoed dat AI zelf vermoed dat tussen United Provinces, Brittain en Seven Colinies inzitten lastig wordt. Engeland bied elke turn een ruil aan voor Aculia tegen Jamaica en een sloot Technology. United Provinces en Brittain zijn inmiddels dus ook al geen allies meer.

Kortom: AI past wel degelijk zijn strategy erop aan.

Uiteindelijk ging Brittain akkoord met een ruil van Aculia tegen Bahamas en Jamaica. Ik heb dan daar 3 van de eilanden bij elkaar zitten waar ik dus best geisoleerd zit. Heb nog geen behoefte om in Amerika een campagne te starten dus het dient meer als een soort van foothold om later vanuit daar een aanval te launchen op Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Bij mp krijg ik de hele tijd; No response from host...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ik heb nu al een paar keer mee gemaakt dat ik een vloot niet kan bewegen...

vb 1
vloot ligt op handelsroute en ik kan hem er niet meer afkrijgen

vb 2
vloot heeft manschappen aan land gezet, kan hem niet meer van langs het land weg laten varen

Nu ligt dus heel mijn "armada" stil langs de kant. Ik kreeg wel bericht een keer dat het iets met blocked path ofzo was, maar er echt werkelijk niets te zien wat dat zou moeten zijn. Laat staan wat ik er aan zou moeten doen.

Iemand zelfde probleem e/o oplossing? Het lijkt wel haast een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om maandag een nieuwe pc te bestellen met deze hardware:
core 2 duo 8400
4gig ram
ati radeon 4870 1GB.

Kan ik empire: total war hiermee op high spelen op een resolutie van 1280X1024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjuh
  • Laatst online: 04-07-2023
makkie rickhave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Awsom schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:21:
[...]

Rest valt wel mee? Bunkerhill is twee vingers in de neus :z 8)7

Daarna wordt het moeilijk vind ik...
Vind je?
Rest van de campaign heb ik in 1x uitgespeeld ,met maar1x een stad van mij die ingenomen is door de vijand.
Verderniets, eitje ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loona35 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:54:
Iemand zelfde probleem e/o oplossing? Het lijkt wel haast een bug.
Lijkt me geen bug. Je vloot of leger word op sommige punten tegen gehouden door andere vloten, of legers. Deze hoeven niet recht voor je neus te staan om jou niet verder te laten lopen. Meestal betekend dat omlopen, military acces vragen, of de oorlog verklaren.

Zo stond ik ook met m`n vloot in de straat van Gibraltar. Vlootje van Marokko wou me er niet langs laten, zat niks anders op als ze de oorlog verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik heb spanje van zn kolonies afgeholpen en frankrijk geruiineerd.

Frankrijk had als ally en trade partner enkel spanje, en laat ik nu telkens alle trade routes in handen hebben. Het mooie is dat frankrijk nu zelf moeite heeft met het behouden van zijn louisiana kolonies en ze een voor een naar de indianen gaan. Ze hebben zelfs martinique aan rusland gegeven (lol). De US is nu ook opgedoken en is aan het motten met engeland.

Nadat ik mexico innam wilden de pueblo nations mot en gingen in mexico rondbanjeren. Gelijk ook maar die gastjes uit de weg geruimd.

In india is het helemaal maf gelopen. De maratha confederacy is in de pan gehakt door...Mysore. Ik had voornamelijk of america gefocust en nu ziet zo'n beetje heel india rood. Gelijk maar wat rebelleerende regios onder de hoede van de VOC genomen.

Engeland is nog steeds een ally en ik ben nu een beetje tegen pruisen aan het schoppen voor de lol. Oostenrijk houd het denk ik niet lang meer uit, ze hebben nog maar een regio over. Misshien dat ik ze er een paar uit india cadeau doe.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:55:
[...]

Lijkt me geen bug. Je vloot of leger word op sommige punten tegen gehouden door andere vloten, of legers. Deze hoeven niet recht voor je neus te staan om jou niet verder te laten lopen. Meestal betekend dat omlopen, military acces vragen, of de oorlog verklaren.

Zo stond ik ook met m`n vloot in de straat van Gibraltar. Vlootje van Marokko wou me er niet langs laten, zat niks anders op als ze de oorlog verklaren.
Vastzitten op handelsposten is volgens mij een bug. Bij het afzetten van legers ben ik het nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Behoorlijk wat bugs toch nog in de release-versie zo te horen. Iemand enig idee wanneer de eerste patch verschijnt?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Niemand het opgevallen de engelse vlag niet klopt ? :)

Die hoort Wit / rood te zijn inplaats van zoals hij "nu" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mektheb schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:30:
Niemand het opgevallen de engelse vlag niet klopt ? :)

Die hoort Wit / rood te zijn inplaats van zoals hij "nu" is
Het is niet de Engelse vlag maar de Britse...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gaat best goed :)

United Provinces

1744

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkcaster.com/mephisteus/ETW/UP-1744-government.png

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkcaster.com/mephisteus/ETW/UP-1744-minimaps-Europe.png

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkcaster.com/mephisteus/ETW/UP-1744-minimaps-America.png

Afbeeldingslocatie: http://www.sparkcaster.com/mephisteus/ETW/UP-1744-minimaps-India.png

Intussen nu zo'n 8 jaar verder en heb nog vier stukjes Europa veroverd, drie stukjes India erbij en nog een stukje Amerika :p Sta op het punt oorlog te verklaren aan Portugal dus dan krijg ik er nog een stukje India bij en Portugal & Spanje.

Zoals je kan zien is het in Europa aardig druk geweest, ook zonder mijn tussenkomst. En in India zijn er twee rebel states bij gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat was gewoon de vlag tot 1801. En het is wel de engelse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Wat veel commentaar lees je her en der over de ship battles.. zijnde chaos, stom etc. etc. Maar die battles zijn imho absoluut briljant. Afgezien van een enkel overkombaar path finding issue is het echt spot on.

Het is de bedoeling dat het in no time een chaos kan worden, en als je geen idee hebt wat crossing the T of uberhaupt de naam Ship of the Line betekent maakt het helemaal geen sense inderdaad...

Speel als sinds Shogun, en de land battles zijn hier weer beter dan ooit, maar de occasional heavy SoL battle is super en komt echt veel tactics bij kijken...

(misschien dat veel playtime in Pirates of the Burning Sea helpt.... E:TW vertellen wat te doen is echt easier dan 23 players :))

ps: bugs galore.. maar daar kijk ik nog wel even omheen. Saven saven saven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:57

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Nou ik heb het spel ook gekocht. Iets waar ik wel mee zit is:
Wat als het 1800 is? dan houdt de grand campaign gewoon op ?

Dat is natuurlijk wel wat jammer als je net een mooi rijk op hebt gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik verwacht zelf eigenlijk dat je dan de campaign hebt gehaald(of niet) en dan de vraag krijgt of je door wilt spelen of niet.

Maar een definitief antwoord (van bijv. een short campaign) zou niet verkeerd zijn nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:08:
Ik ben van plan om maandag een nieuwe pc te bestellen met deze hardware:
core 2 duo 8400
4gig ram
ati radeon 4870 1GB.

Kan ik empire: total war hiermee op high spelen op een resolutie van 1280X1024?
Makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pffff... Ik kom net mijn bedje uit rollen. Ik wil niet eens weten hoe laat ik erin lag :X

Stom spel :P
Maar wel een héél erg leuk stom spel zeg :D
Dit gaat duidelijk weer een aantal jaar van mijn leven kosten :P

Alleen jammer dat de rondewisselingen zo lang duurt. Heb al 'show CPU moves' uitstaan, maar nog duurt het lang.
Harde schijf is ook gedefragmenteerd. zijn er nog andere dingen die ik kan doen om de rondewisselingen te versnellen? Of is de CPU gewoon de bottleneck?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen waarom Denemarken een Minor Nation is? Kolere, wat zijn die vervelend zeg. Een berg gentlemens die je niet weg krijgt, ze starten met 3 landjes en ze bouwen een marine die je ook niet snel weg krijgt (als Pruisen tenminste :P ).

Kreeg uiteindelijk, na jáááren oorlog met Denemarken waarbij ze gewoon m'n enige port bleven blockaden een 2e port erbij. Gelijk 1 schip gebouwd, leger naar Scandinavië getransporteerd. Zweden veroverd, hierna eindelijk Denemarken kunnen slachten. Maar ja, dan moet je nog naar IJsland, want vrede willen ze niet. Dus ze blijven je ports blockaden met een vloot die ze volgens mij nooit kunnen onderhouden met alleen IJsland, waar bovendien ook nog bijna een full stack army stond. Waarmee onderhoudt de AI eigenlijk zijn legers? Monopolygeld ofzo? :P

Zweden: Major Nation -> Push over, erg passief en vroeg om vrede.
Denemarken: Minor Nation -> Pain in the ass, rete agressief en bleef vrede weigeren.

Geen rant trouwens, vraag het me gewoon af. :)

En kan iemand mij uitleggen waarom ik geen gentlemen mag executeren met mijn normale leger? Je zou toch zeggen dat 1 unit van 120 man 1 zo'n gentleman wel kan slachten. Maar het kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
In mijn potje had Zweden in de 3e beurt ofzo Denemarken al vernietigd? :)
Maar van mijn IJsland blijven ze af :P

God I love this game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
tuinïnen schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:16:
Nou ik heb het spel ook gekocht. Iets waar ik wel mee zit is:
Wat als het 1800 is? dan houdt de grand campaign gewoon op ?

Dat is natuurlijk wel wat jammer als je net een mooi rijk op hebt gezet :)
Aeterna schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:09:
Ik verwacht zelf eigenlijk dat je dan de campaign hebt gehaald(of niet) en dan de vraag krijgt of je door wilt spelen of niet.

Maar een definitief antwoord (van bijv. een short campaign) zou niet verkeerd zijn nee.
Als het aantal turns van de betreffende campaign variant voorbij is win je hem of niet, en krijg je de vraag om door te spelen waarna je alleen nog het spel kan winnen door complete world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik ben een campaign begonnen met Zweden :) Lekker landje, ligt op een mooie plek :D Heb Denemarken net uitgeschakeld, ook Courtland, ben nu Polen - Lithulalala aan het uitmoorden (6) ! Ondertussen wel oorlog met Rusland, die één van mijn steden heeft ingepikt, maar daar zullen ze nog wel achterkomen!

maja, nu eerst Polen - Lithulalala en dan even rustig aan doen.. Dan veldtocht door rusland en hoppa ik ben oppermachtig :P ( Hopelijk )

edit;

pff, net 2 zware gevechten gehad tegen polen & rusland.. gelukkig wel gewonnen :p , ik heb mijn land iig weer terug, nu St Petersburg weer heroveren :D

nog een edit; :p

Heb nu peace met rusland :) Dan kan ik me nu gelukkig richten op polen :D

[ Voor 22% gewijzigd door Bobmeister op 08-03-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan een nieuwe pc te kopen , zal ik etw hierop met max graphics kunnen spelen

PC Processor Intel Pentium Dual Core E2220
4096 MB RAM
HD 320GB
Nvidia GeForce 7050
DVD-brander
Windows Vista Basic (NL-FR-UK-IT-DE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:16:
ik ben van plan een nieuwe pc te kopen , zal ik etw hierop met max graphics kunnen spelen

PC Processor Intel Pentium Dual Core E2220
4096 MB RAM
HD 320GB
Nvidia GeForce 7050
DVD-brander
Windows Vista Basic (NL-FR-UK-IT-DE)
Waarschijnlijk niet, de videokaart is nogal verouderd. Je zal minimaal een 8800GT nodig hebben om er in de buurt te komen (liefst zelfs 9800/GTX serie + ) Ook de processor betwijfel ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
net telaat @ reactie hierboven

[ Voor 90% gewijzigd door stftweaker op 08-03-2009 14:23 . Reden: net telaat gereageerd ]

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:20:
[...]

Waarschijnlijk niet, de videokaart is nogal verouderd. Je zal minimaal een 8800GT nodig hebben om er in de buurt te komen (liefst zelfs 9800/GTX serie + ) Ook de processor betwijfel ik ..
en met deze (alvast bedankt)

PC Processor AMD Quad Core Phenom 9100e
4096 MB RAM
HD 640GB
Nvidia GeForce 9400 (256MB dedicated)
DVD-brander
Windows Vista Home Premium (NL-FR-UK-IT-DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:25:
[...]

en met deze (alvast bedankt)

PC Processor AMD Quad Core Phenom 9100e
4096 MB RAM
HD 640GB
Nvidia GeForce 9400 (256MB dedicated)
DVD-brander
Windows Vista Home Premium (NL-FR-UK-IT-DE
Die is ook bagger.
Bouw er gewoon zelf een en zet er een normale videokaart in, een HD4850 ofzo.

Verder hoort dit hier niet thuis, dit topic gaat over het spel, niet over jouw pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Modbreak:Dit topic is er niet voor 'Is dit systeem goed genoeg!?' vragen en met 0,0 eigen inzet horen ze helemaal niet thuis op GoT. Lees reviews, bekijk benchmarks en kijk 's rond in Complete Systemen & Laptops, maar stel zeker niet in een groot topic als deze.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Laatst online: 18:54
Meer mensen last van dat het spel naar de desktop crashed, nadat je een battle hebt gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is eigenlijk een goede tactiek voor het laatste stuk van de road to independence?
Je hebt maar 35 jaar ofzo voor die 20 regios :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:38:
Als het aantal turns van de betreffende campaign variant voorbij is win je hem of niet, en krijg je de vraag om door te spelen waarna je alleen nog het spel kan winnen door complete world domination.
Tnx! Dat wist ik niet, kan ik tenminste als ik met de Grand Campaign begin lekker op mijn gemakje spelen. Eerst nog even de Road to Independance afmaken, ben nu met die 15 regions bezig en daar doe je al wel ff-ies over.

Ook nog even een vraagje, als je met iemand oorlog hebt, hoe kan je dan weer het makkelijkste peace krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:48:
[...]

Ook nog even een vraagje, als je met iemand oorlog hebt, hoe kan je dan weer het makkelijkste peace krijgen?
Val ze vooral niet aan :+ :P
Voor de rest; geef ze een region ofzo die 'vroeger' van hun was, dan moet je wat opofferen maar dan heb je wel vrede ;) . Wil je dat niet? Dan moet je beetje geluk hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Awsom schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:27:
[...]

Val ze vooral niet aan :+ :P
Voor de rest; geef ze een region ofzo die 'vroeger' van hun was, dan moet je wat opofferen maar dan heb je wel vrede ;) . Wil je dat niet? Dan moet je beetje geluk hebben :p
Niks geven :) Verdeurie, niet voor niks gevochten.
Handelsroute blokkeren met je vloot of een aanval op een stad oid winnen doet het normaal prima aan de onderhandel tafel.

Ok, als je vloot kansloos is, en een stad aanvallen geen optie, dan misschien toch maar die regio opgeven :)

ps: de stemmen zijn best cool. Behoorlijk kak maar dat heeft wel wat... beter dan een Limburgs accent oid :) (zelf Limburger for the record)

[ Voor 10% gewijzigd door JahunP op 08-03-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kwam net dit tegen. Hoe je de 9 Special Forces en Pre-Order units kan unlocken 8)
Heb het zelf nog niet getest, maar wilde het wel met jullie delen :)
Unpack de Main.pack file en verander Main.pack naar MainBACKUP oid. Verwijder dan "units_to_special_editions_juncs"-data in db/units_to_special_editions_juncs_tables folder van je uitgepakte main.pack
Overigens is er ook een faction unlocker, maar die is nog niet helemaal stabiel (Fog Of War probleempjes, geloof ik).
Coole is wel dat je ook als de piraten kan spelen :P

Zat me net te bedenken.
Grote kans dat er een Napoleon-uitbreiding komt.
Misschien wordt dat dan ook zo'n scripted verhaal, net als Road To Independence?

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 08-03-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik hier goed zit maar probeer het toch maar:)

Ik had mij mooi donderdag etw gekocht en nu had ik de heletijd het probleem dat mijn save games niet werden gesaved. Dus ik zoeken naar mijn save folder staat ie op mijn c schijf die knak vol is dus ik kopiëren maar dan maakt ie gewoon een nieuwe folder op c aan weet iemand wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:05:
Ik weet niet of ik hier goed zit maar probeer het toch maar:)

Ik had mij mooi donderdag etw gekocht en nu had ik de heletijd het probleem dat mijn save games niet werden gesaved. Dus ik zoeken naar mijn save folder staat ie op mijn c schijf die knak vol is dus ik kopiëren maar dan maakt ie gewoon een nieuwe folder op c aan weet iemand wat te doen?
lol, dus je wil/denkt dat als je de save-directory kopieert ergens anders heen, dat het spel dat ook weet ;) ?

Ik ben bang/denk dat je hem opnieuw moet installeren, en dan niet op de C-directory... óf je moet zorgen dat je ruimte krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel zelf staat op E dic maar save games gaan naar c:( En bij installeren kan ik niet kiezen waar ik alles neer zet bij mij komt gewoon waardeloos steam en installeert hem.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Er is toch vast wel iets wat je van de C kunt afsmijten :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Bij mij bevriest hij constant of hij bevriest niet maar ik kan nergens meer op klikken en ook ctrl -alt -del werkt niet meer.
Vista btw
Mijn computer is snel zat en ik heb hem gedraaid maar steeds maar voor 5 minuten

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:21:
[...]

lol, dus je wil/denkt dat als je de save-directory kopieert ergens anders heen, dat het spel dat ook weet ;) ?

Ik ben bang/denk dat je hem opnieuw moet installeren, en dan niet op de C-directory... óf je moet zorgen dat je ruimte krijgt ;)
Je kan de locatie van de savegames niet wijzigen. Dat wordt dus wat meer ruimte op je C vrijmaken door andere dingen te verplaatsen/verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn drivers en vista die daar op staan voor de rest niks...

Vind het maar raar och ja dan maar weer cod4/med2 todat ze dit oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 22:45

_Eend_

🌻🇺🇦

Eikeltje schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:23:
Meer mensen last van dat het spel naar de desktop crashed, nadat je een battle hebt gewonnen?
Ik heb dat probleem ook. In de event viewer staat een melding over een access violation in het geheugen (0xc0000005). het complete bericht in de event viewer:
Faulting application Empire.exe, version 1.0.0.0, time stamp 0x49a5aaec, faulting module Empire.exe, version 1.0.0.0, time stamp 0x49a5aaec, exception code 0xc0000005, fault offset 0x0072ee1e, process id 0xb3c, application start time 0x01c99f60eaf8ccdb.
Het gebeurt alleen als ik een siege heb gewonnen in The Road To Independence, in part 3 om precies te zijn. Een gewone campaign heb ik nog niet geprobeert.

Ik draai Vista Business 64 bit. Geheugen is ok, dit systeem is net een paar weken oud, en memtest heeft hier redelijk vaak gedraait. En aangezien er meer mensen zijn die ook dit probleem hebben (check google maar..) ben ik bang dat het een bugje is in E:TW.

The Road To Independence is trouwens vrij makkelijk, je krijgt goede generaals, met minstens 3 sterren. Ik blitzkrieg soms 2 steden achter elkaar in 1 turn :P Of loop ik nu in een grote val? iig loop ik nu alleen vast op die CTD.. :(

[ Voor 25% gewijzigd door _Eend_ op 08-03-2009 19:39 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

ik had ook last van CTD's na battles, ik heb shadows van high naar medium gezet, voor de rest alles op high.

geen ctd's meer, tot nu toe.

[ Voor 12% gewijzigd door Shva op 08-03-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
  • Laatst online: 18-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:24:
Spel zelf staat op E dic maar save games gaan naar c:( En bij installeren kan ik niet kiezen waar ik alles neer zet bij mij komt gewoon waardeloos steam en installeert hem.
Kan wel hoor. ;)

Uit Sega's Knowledge base:
Klik

Overigens schijn je hem ook te kunnen verplaatsen uit je huidige steam map, door letterlijk te kopieren naar een schijf waar ook steam op geinstalleerd staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Aeterna op 08-03-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 22:45

_Eend_

🌻🇺🇦

Shva schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:50:
ik had ook last van CTD's na battles, ik heb shadows van high naar medium gezet, voor de rest alles op high.

geen ctd's meer, tot nu toe.
In de gewone campaign heb ik (tot nog toe) geen CTD's gehad. Draai je ook vista 64bit met 4gb ram?

ben begonnen met Nederland, heb een handelsroute opgezet naar de Ivoorkust, Vlaanderen bevrijd en ik ben momenteel bezig met het piraten vrij maken van de Caraiben. De piraten hebben hadden daar twee eilanden, allebei met een mooie suikerplantage. Alleen nadat ik het eerste eiland had veroverd kwamen de piraten eens op bezoek in Curacao, met een vloot die 3x zo groot is als de mijne. Oeps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Ik heb een quadcore systeempje met 3gb e.d. en een 8600GT.
Nou heb ik net nog maar een alle drivers van Nvidia geupdated, maar ik kan bij de grafische settings niet eens kiezen voor High of Very High... Wat is dat nou voor iets raars?

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Die 8600GT zou dat toch niet trekken...

Maar hoe het komt weet ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Word gek van die kut zeegevechten, ook al heb ik een voordeel qua bemanning en kanonnen, toch verlies ik alles en hun niks. Snap gewoon niet hoe hun altijd sneller zijn en altijd sneller draaien. Echt wat een gigantisch schijt systeem hebben ze ontwikkeld, gewoon veel te lastig om fatsoenlijk onder de knie te krijgen.

En waarom wilt niemand handelen, zelfs als ze friendly zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 09-03-2009 00:09 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ligt aan jou hoor, ik vind het systeem helemaal niet 'schijt', ik win die gevechten bijna altijd :)

Gewoon de hele tijd Line of battle toepassen, zorgen dat je altijd de wind in de rug hebt en continu met de wind mee zigzaggen. En uiteraard op het juiste moment broadside attacks toepassen (niet te ver!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Avalaxy schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:09:
Ligt aan jou hoor, ik vind het systeem helemaal niet 'schijt', ik win die gevechten bijna altijd :)

Gewoon de hele tijd Line of battle toepassen, zorgen dat je altijd de wind in de rug hebt en continu met de wind mee zigzaggen. En uiteraard op het juiste moment broadside attacks toepassen (niet te ver!).
Ja ik start altijd met de wind tegen, dus moet ik dan omdraaien en wegvaren van ze?
En ik doe m'n best om in een lijn door hun lijn te varen maar ze draaien veel te snel bij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Avalaxy schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:03:
Die 8600GT zou dat toch niet trekken...

Maar hoe het komt weet ik ook niet :P
ik haat het als spellen dat voor de gebruiker gaan bepalen. Misschien neem ik wel genoegen met iets mindere fps, maar maak het niet gelijk onmogelijk.

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:07:
Word gek van die kut zeegevechten, ook al heb ik een voordeel qua bemanning en kanonnen, toch verlies ik alles en hun niks. Snap gewoon niet hoe hun altijd sneller zijn en altijd sneller draaien. Echt wat een gigantisch schijt systeem hebben ze ontwikkeld, gewoon veel te lastig om fatsoenlijk onder de knie te krijgen.

Misschien moet jij je tactiek voor zeegevechten aan passen. Ik in het begin nooit met mijn schepen apart en zet ze in een lijn. Daarmee probeer ik voor hun lijn van schepen te komen om te zo met een boog onder vuur te nemen. Werkt met een minderheid zelfs goed. Het eerste schip van de vijand raakt het snelst beschadigt en geeft zich meestal ook als eerste over of gaat kapot.

Met handelen moet je ze soms ook iets extra's daarvoor geven. Bijvoorbeeld technologie of een landje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:10:
[...]

Ja ik start altijd met de wind tegen, dus moet ik dan omdraaien en wegvaren van ze?
En ik doe m'n best om in een lijn door hun lijn te varen maar ze draaien veel te snel bij.
Dan zet je ze schuin en vaar je haaks op de wind ;)

edit: wat TheJason zegt doe ik ook altijd... zodra mijn Line of battle voorbij hun lijn is laat ik ze een boog maken zodat ik ze uit een hoek van ~90 graden onder vuur kan nemen met een stuk of 3 schepen tegelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 09-03-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheJason schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:15:
[...]

Misschien moet jij je tactiek voor zeegevechten aan passen. Ik in het begin nooit met mijn schepen apart en zet ze in een lijn. Daarmee probeer ik voor hun lijn van schepen te komen om te zo met een boog onder vuur te nemen. Werkt met een minderheid zelfs goed. Het eerste schip van de vijand raakt het snelst beschadigt en geeft zich meestal ook als eerste over of gaat kapot.

Met handelen moet je ze soms ook iets extra's daarvoor geven. Bijvoorbeeld technologie of een landje.
Dat is precies hoe ik het doe, maar ik kom altijd te laat doordat hun tot nu toe elke keer de wind in de rug hebben. En vaak ook nog een overmacht die ik niet kan ontlopen. Ben door piraten nu mijn halve vloot kwijt geraakt.

En met handelen bedoel ik die trade rights, daar ga ik ze toch echt geen land of technologie voor geven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:26:
[...]

Dat is precies hoe ik het doe, maar ik kom altijd te laat doordat hun tot nu toe elke keer de wind in de rug hebben. En vaak ook nog een overmacht die ik niet kan ontlopen. Ben door piraten nu mijn halve vloot kwijt geraakt.

En met handelen bedoel ik die trade rights, daar ga ik ze toch echt geen land of technologie voor geven hoor.
Hoe kun je nou te laat zijn? Zelfs als je geen wind pakt kun je je schip in een paar seconden prima in schietpositie brengen met die draaiknopjes aan de rechterkant van je HUD (waar je ook het type ammo kunt kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ik weet niet of het klopt maar valt me wel op. Als je met een vloot aanvalt heb ik zo goed als ik me kan herinneren altijd wind mee. Word ik aan gevallen dan heb ik wind tegen. op zich wel logisch. Als je een aanval planned zorg je er natuulijk voor dat je met de wind mee gaat :p

Hoor graag of dit voor jullie ook klopt.

Verder vraag ik me af waarom ik soms wel en soms niet bij land battles barricades en dergelijken kan opwerpen voordat battle start. Zag laatst wel dat als mijn generaal een tijdje ergens in het veld staat staken rond zich ontspruiten alsof hij een camp heeft opgezet. Maar ik kan soms ook barricades opwerpen als ik in een dorpje zonder ommuring zit en andere keren weer niet.

hebben jullie hier meer info of wijsheden over?

Toppie spel man.. Ik speel het al weer bijna 50 uur zegt steam tegen mij. terwijl ik hem 2 dagen na release pas heb gedowned :p

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Eikeltje schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:23:
Jep

Gebeurt best vaak... erg irritant wanneer je net een heroic battle hebt gewonnen :(

Ik heb ook dat ie crasht wanneer ik mijn vloot bij Gibraltar probeer te selecteren.
1 Admirals Flagship 1st of Line en 9 Heavy 1st of lines.

Heb dan maar weer opnieuw zo'n vloot gemaakt, kwam in de buurt van Gibraltar... en weer crasht ie wanneer ik mijn vloot probeer te selecteren. Slaat echt nergens op. Zo'n geweldig spel, maar dit zijn gewoon klote spelbrekers :(

Heb overigens Vista 64bit met 8GB geheugen, een quad core phenom en zo'n ATI X2 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

(jarig!)
Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:26:
[...]

Op zich loont het wel om daar wat voor in de plaats te geven. Ik heb de trade rights af weten te sluiten door een flinke som geld neer te tellen. Meestal rond de 5.000 en rendabel is het zeker. Als je goede trade deals sluit kan dat per deal al snel oplopen tot enkele duizenden per beurt!

Het meest vervelende van de zeegevechten vind ik de pathfinding. Deze laat echt te wensen over, te vaak komt het bij mij voor dat mijn schepen tegen een ander schip aanvaren en dan met geen mogelijkheid weg te krijgen zijn. Overigens lukt het me ondanks deze onhandigheidjes nog wel om te winnen.

Verder heb ik nog geen nuttige reden kunnen bedenken waarom je een van de andere zeeformaties zou gebruiken. Line lijkt eigenlijk in iedere situatie het beste te werken.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik steden verover hebben ze vaak een government building, soms is dat dezelfde als mijn faction heeft maar soms is het ook van een andere cultuur. Moet je die dan slopen of kan je die later gewoon verder upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 02:01:
Als ik steden verover hebben ze vaak een government building, soms is dat dezelfde als mijn faction heeft maar soms is het ook van een andere cultuur. Moet je die dan slopen of kan je die later gewoon verder upgraden?
De eerstvolgende upgrade, als die er is, is weer van jouw cultuur. En de cultuur maakt niks uit voor overheidsgebouwen.

De dingen die je wel moet slopen zijn kerken e.d. die niet bij jouw godsdienst horen. En die malle indianehutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Ik vind de zeeslagen echt geniaal. Ik speel nu sinds vrijdag maar het is echt briljant. Ik ben begonnen als Nederland natuurlijk. We waren toen 1 van de koloniale grootmachten en een bepalende speler op het wereldtoneel en waren een zeevarende natie waar een groot deel van dit spel natuurlijk om draait.

Dat veel mensen zo klagen over de schepen snap ik echt niet. Ik win vrijwel altijd, maakt niet uit of ik de meerderheid of minderheid ben, wind mee, tegen of wat dan ook. Wat belangrijk is om met zeeslagen snel de overmacht te krijgen is zorgen dat je alles van de tegenstander ontdoet van zijn masten en niet proberen ze in een grote slag kapot te schieten, zeker niet als ze in de meerderheid zijn. Als ze eenmaal hun zeilen/masten kwijt zijn is de moreel van matrozen zo laag dat ze meestal zonder echt grote schade of verliezen te hebben geleden al opgeven en bij grote schepen kun je ze eventueel enteren zodat je het schip over kunt nemen wat ik al vrij vaak gedaan heb. Ik heb in een stuk of 10 zeeslagen al wel 20 of 30 schepen gekregen en daar zaten een paar keer flinke jongens tussen met meer dan 40 of 50 kanonnen.

Met zeeslagen focus ik me altijd, in het begin op de kleinere schepen en laat de groten met rust. Eerst de kleine vervelende schepen onschadelijk maken en vervolgens concentreren op de grote die je dan mooi kunt innemen. Wat je ook wel kunt proberen, dat werkt bij vaak ook wel is de schepen in een lijn leggen, achter elkaar. Rustig langs ze varen en laten schieten, wel de anti mast/zeil kogels gebruiken en laat de tegenstander rustig om je heen varen (in een u vorm zeg maar), vooral met een grote vloot kun je gemakkelijk vaker schieten dan de tegenstander. Zij moeten om jou heen draaien maar ze blijven altijd met dezelfde boordzijde naar jou gericht (die ze moeten reloaden) terwijl jij de optie krijgt om ze beiden te gebruiken. In een lange rij schiet je dus vaak aan 2 zijden door de ene al om je heen is gedraait terwijl het einde van de tegenstanders lijn nog bij je laatste schepen langs vaart. Daarna snel je het vloot weer omgooien zodat je begin boordzijde weer gebruiken kunt en ze hebben vaak per schip als 3 salvo's moeten slikken terwijl jij amper bent geraakt en vaak mist de helft van de tegenstanders zijn masten of zelfs de wil om te vechten al.

Met schepen zie ik tot nu toe weinig voordelen wat betreft wind of wat dan ook, zelfs vloten zonder admiraal wonnen van vloten die er wel een hadden. Belangrijk is gewoon om snel, sterke schepen in te nemen want schepen bouwen duurt vaak lang en je moet eigenlijk je havens niet belasten met het bouwen van oorlogsbodems tenzij je een groot land bent zoals spanje met veel havens. Je moet veel handelsschepen bouwen en hooguit wat Brigs om je vloten mee te versterken en de echt grote en dure jongens gewoon inpikken. In het begin kun je je vloot makkelijk verdubbelen door alleen piraten aan te vallen al moet je met piraten wel oppassen want die hebben een ijzersterk moreel en moet je hun manschappen flink uitdunnen voor je gaat enteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Trade loont best wel inderdaad. Alleen vind ik het vreemd, ik geef Nederland een zak geld zodat ze blij met me zijn. Vervolgens vraag ik om handelsrechten, welke ze accepteren. Hun blij, ik blij.

Beurt later, klein berichtje, handel is gecancelled. Goed, opnieuw proberen. Ik weer handel aangeboden, hun weer geaccepteerd. Beurt later, wordt het weer opgezegd. Nou ja, heb het niet persé nodig, maar ik heb de capaciteit, dus wil ik het gebruiken ook. :P

Vanavond ga ik maar eens proberen waar Napoleon en Hitler faalden: Invasie van Rusland. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In theorie loont trade wel, in de praktijk zit Prussia voor mijn enige haven in Europa.
Dus even een taktiek bedenken om heel Prussia tactvol uit te moorden. Even mijn nieuwe vloot uit de straat van Madagascar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wil iemand die goed is in naval battles eens een replay ergens uploaden? Je kan na elke battle dit opslaan.

De locatie waar ze opgeslagen worden en waar ook je savegames staan:
C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\The Creative Assembly\Empire

Je savegames wil je misschien ook meteen bekijken, de Grand Campaign is al gauw 50MB per save ;)

edit: nog een goede uitleg gevonden op TWcenter.net ( link )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Ik speel het spel vanaf afgelopen vrijdag, de special forces editie gekocht bij Free record shop voor 54,95. ben nu bezig met laatste opdracht van de Road to predition. toch best pittig om dat grote aantal gebieden in zo'n korte tijd te verkrijgen.

De land battles zijn super, grafisch gezien geweldig maar ook kwa tacktiek. vindt het leuk om dragoons te gebruiken en die de tegenstander te laten flanken op het moment dat ze mijn hoofd linie aanvallen. had pas een battle in open veld, had de mogelijkheid om landgraven te bouwen. 5 naast elkaar gebouwt achter elk ding 2 units en daar achter kanonnen. me cavallerie aan de flank neer gezet. slachte me tegenstander gewoon compleet af ik had zelf iets van 50 losses en zei over de 1000.

Allhoewel de land battles al geweldig zijn zijn de Zeeslagen Uitstekend. het detail van de bootjes en de schade die je met bepaalde munitie kunt doen, is echt super. heb alleen helaas nog niks kunnen winnen omdat me vloot van 3 bootjes elke keer aangevallen wordt door grote vlooten van 6 of meer schepen. maar blijf proberen.

Het enige minpuntje is dat die er af en toe uitklapt tijdens een battle. alles Freezed dan, daarna klapt die eruit krijg ik even No-sync en daarna krijg ik het laad schermpje in beeld dat je voorafgaande van een battle krijgt. vervolgens gaat de battle weer gewoon verder.

Maar verder is het spel geweldig. kan nie wachten tot ik thuis ben vanavond en weer kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Gister een geweldige veldslag gehad in mijn campaign.

Speelde als France, had general unit, lancers, 6 12LB artillery units en 8 units Line Infantry. Milan viel aan maar met maar voornamelijk cavalry en totaal geen artillery dus dit leek op een slachting.

Bij het plaatsen van troepen startte ik in een open veld met een klein heuveltje en daarvoor liep een greppel waarna de grond weer oploopt. Op de rechterflank ging de greppel over in een stonewall en linkerflank had wat bosrand.

Alle Artillery op de heuvel geplaatst en infantry in de greppel in square formations. 1 infantry unit achter de stonewall en de 2 cavalry units op de linkerfrank. Hij heeft weinig keus en start en mass charge op mijn centrum. Artillery opent al vanaf ver het vuur en toen enemy cavalry dichtbij genoeg was overgeschakelt op cannister shot, werden ze dus nog harder geraakt en vervolgens kwamen ze in bereik van de squares die de rest afmaakten.

Enige wat hij wel voor elkaar kreeg was een charge op mijn rechterflank bij de stonewall, op ingezoomd en heel gaaf want infantry zit hidden achter de stonewall en die cavalry charged erop in en je ziet ze dus echt over de muur heen springen waarna sommige ruiters echt achter je unit belanden en dan weer omkeren. Mijn cavalry eropaf gestuurd.

Decisive victory...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Bestaat er een mod voor empire total war, of voor een andere game uit de total war serie, waarbij je een multiplayer game kunt spelen net als de turn-based singleplayer?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Meijuh1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:46:
Bestaat er een mod voor empire total war, of voor een andere game uit de total war serie, waarbij je een multiplayer game kunt spelen net als de turn-based singleplayer?
Niet dat ik weet. Maar waren er niet geruchten dat ETW in de toekomst eventueel een soort multiplayer zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kingdoms heeft toch hotseat campaign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Steffy schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:20:
Ik vind de zeeslagen echt geniaal. etc...
Helemaal mee eens, behalve dat je zegt dat je geen eigen zware schepen moet bouwen. Helemaal afhankelijk zijn van wat je kan capturen is ook niet alles, en zoveel moeite is een vloot bouwen ook weer niet. That said, niks gaver dan een duur schip capturen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:07:

Het is helemaal niet zo enorm lastig.. hoeveel dagen ben je nou bezig. Ik ben enorm blij dat het niet in 2 minuten helemaal te snappen is. Games hoeven niet te arcade/console like de hele tijd.
Je bewoordingen zijn ook wel een beetje sterk..

Als zij de wind in de rug hebben, kunnen ze de line of attack een beetje bepalen, je kan dus het beste je schepen in het begin zo tov van de wind zetten dat die kans klein is. Zo zet ik altijd mijn schepen neer, off centre en zorgen dat je zelf de wind hebt, en een hoek openhouden om in te zetten (zodat je niet tegen de wind in draait oid). En altijd in line zeilen ofcourse, misschien in 2 of 3 parallale lijnen. Het is onzin om met 20 schepen achter elkaar te gaan zitten. (check Nelson's move tijdens Trafalgar, mooi voorbeeld).

Dan laat je ze komen en snij je er dwars doorheen of voorlangs, en dan draai je een hoek zodat je langszij komt. Terwijl jij je hoek draait heb je 3+ schepen radiaal om 1 van hem liggen.. dus massive focussed fire.

Allemaal errug goed gedaan.... en afgezien van MMORPG Pirates of the Burning Sea, waar echte players dit moeten doen, is dit de beste game die ik gespeeld heb die er in de buurt komt.

[ Voor 7% gewijzigd door JahunP op 09-03-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Meijuh1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:46:
Bij Shogun TW was dit wel mogelijk. Nu hopen dat ETW het ook krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
YouKnow schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:24:
[...]

Bij Shogun TW was dit wel mogelijk. Nu hopen dat ETW het ook krijgt!
Bij Medieval 2 TW ook toch? Iig zat van die threads op TWCenter :)
Komt hier ook wel in.. maar blijkbaar dus ook via Inet, en dan simultaan I guess..

Ow en de expansion wordt idd Napoleonic, maar dat was al aangegeven.
US Civil war zou ook een goede zijn btw... maar daar niks over gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Kingpinda schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:34:

Verder vraag ik me af waarom ik soms wel en soms niet bij land battles barricades en dergelijken kan opwerpen voordat battle start. Zag laatst wel dat als mijn generaal een tijdje ergens in het veld staat staken rond zich ontspruiten alsof hij een camp heeft opgezet. Maar ik kan soms ook barricades opwerpen als ik in een dorpje zonder ommuring zit en andere keren weer niet.

hebben jullie hier meer info of wijsheden over?
Je kan barricades opwerpen als je verdedigd. Iedere unit (behalve cavalerie) kan dan een wal, paardenhek of schutterspositie neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
JahunP schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:41:
[...]

Bij Medieval 2 TW ook toch? Iig zat van die threads op TWCenter :)
Komt hier ook wel in.. maar blijkbaar dus ook via Inet, en dan simultaan I guess..

Ow en de expansion wordt idd Napoleonic, maar dat was al aangegeven.
US Civil war zou ook een goede zijn btw... maar daar niks over gezien..
Napoleon sluit wel direct aan op E:TW, maar US Civil War is 60 jaar na einde van E:TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Wil hem wel heel erg graag spelen, maar ik denk dat het spel mijn PC onderuit trekt. ME 2 draait overigens wel prima, is Empire zoveel zwaarder?

Ik kijk wel uit naar Empire TW. Eindelijk vuurwapens zoals de oude stijl en dan toch met zeer grote aantallen vechten. Ik denk dat de moderne oorlogsvoering zoals WO I en later een heel stuk minder interessant is strategisch.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Kan je E:TW installeren op een externe disk verbonden via usb of firewire? Een beetje prestatie verlies is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Auredium schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:56:
Wil hem wel heel erg graag spelen, maar ik denk dat het spel mijn PC onderuit trekt. ME 2 draait overigens wel prima, is Empire zoveel zwaarder?

Ik kijk wel uit naar Empire TW. Eindelijk vuurwapens zoals de oude stijl en dan toch met zeer grote aantallen vechten. Ik denk dat de moderne oorlogsvoering zoals WO I en later een heel stuk minder interessant is strategisch.
Hangt er vanaf. Ik heb een C2D E6400 met 2GB DDR800 en dat trekt het verder wel. Probleem zit hem echter op grafisch gebied. Ik heb maar een 7900GT en max wat ik eruit kan halen is medium settings. 8800GTS is voor high/ultra settings toch wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

JahunP schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:27:
[...]

Helemaal mee eens, behalve dat je zegt dat je geen eigen zware schepen moet bouwen. Helemaal afhankelijk zijn van wat je kan capturen is ook niet alles, en zoveel moeite is een vloot bouwen ook weer niet. That said, niks gaver dan een duur schip capturen natuurlijk :P
Klopt wel maar in het begin moet je het vooral niet doen, naar mate je verder komt heb je meer havens om te bouwen maar in het begin moet je snel zijn om die handelsposten in afrika, zuid-A en indonesië in te nemen omdat die anders vol zitten met anderen en als je die er weg wilt jagen heb je vrijwel oorlog met iedereen terwijl als je je eerst concentreerd op het bouwen van handelsschepen en die schaarse plekken snel in neemt heb je nee een 15 tal beurten je meer vrijheid en geld om snel een grote vloot te bouwen. Die schepen die je dan toch eerder nodig denkt te hebben kun je gratis van piraten overnemen en scheeld dus tijd en geld op 2 fronten tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online

Hmm, ik denk dat WO1 nog net aan kan. Dit ging nog met op grote schaal soldaten naar elkaar gooien en kijken bij wie er de meeste dood gaan. Alleen, dan praat je over een periode van een paar jaar, dus dat schiet ook niet echt op.

Maar goed, Napoleon expansion 1, Civil War expansion 2. Prima. :)

Voor volgende delen kunnen ze ook weer inzoomen natuurlijk. Shogun ging alleen over Japan. Er zou een Egypte-deel kunnen komen, of wat dacht je van Noord Amerika veroveren met de Sioux? Kunnen ze gelijk een nomadische speelstijl proberen te implementeren als nieuwe feature. Genoeg tijden en plaatsen over voor nog een paar leuke delen denk ik. Voor voorlopig eerst maar Empire spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
L3TUC3 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:42:
[...]

Je kan barricades opwerpen als je verdedigd. Iedere unit (behalve cavalerie) kan dan een wal, paardenhek of schutterspositie neerzetten.
Ik speel op Very Hard/Very Hard (ok soms battles naar Hard), en ben met United provinces in 1738 oid.. en ben nog nooit, ever, aangevallen.. Deze hele optie dus nog nooit gezien.

Misschien is mijn speelstijl ook het probleem.. bouw op, zoek target, blitz die helemaal scheef, en maak vrede en bouw weer op :) Hou ook mijn relaties met Engeland en Austria heel netjes.

Sowieso is het allemaal pais en vree op mijn kaart.. niemand in Europa is echt op een rampage oid.. komt allemaal erg passief over... de hele wereldkaart eigenlijk. Hoe is dat bij jullie?
joriske18 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:00:
Kan je E:TW installeren op een externe disk verbonden via usb of firewire? Een beetje prestatie verlies is geen probleem
E:TW installed waar Steam staat.. als jij die op die externe unit hebt dan lijkt me dat prima. Vraag me af of Windows het verschil ueberhaupt ziet.

Maar een complaint van sommigen is de laadtijden.. en het spel is erg groot. prestatieverlies in een battle zal denk ik wel meevallen, maar denk dat je tegen heavy laadtijden zit te kijken met normale USB connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieroth schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:39:
Ik ben nu bezig met die Road to independence, ben in chapter 2.
Heb het eerste Franse gedeelte ingenomen en nu moet ik nog 2 grote steden overnemen in het Canada gebied. Alleen kan ik hier met geen mogelijkheid komen, er hangt nog een zwarte fog en m'n units willen er gewoon niet heen lopen, zowel te voet als via het water niet.
Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb hetzelfde probleem, heb al gegoogled maar niets gevonden.
Als je bij je objectives klikt op de loep, dan gaat hij naar een gedeelte wat zwart is.
Weet is iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22

Dat is niet helemaal waar, hoewel de meeste slagen qua aantallen kleiner zijn / waren dan de slagen zoals ze in de "middle ages" werden bevochten komt er behoorlijk veel strategie kijken wanneer het spel realistisch is.

Wat denk je van anti-aircraft artillerie, wapens die raketten uit kunnen schakelen, verschillende units (commando's/ snipers die je strategisch kan gebruiken) spionage, ook het flanken van een tegenstander is in de moderne oorlogsvoering nog steeds prima mogelijk. Wat te denken van het gebruiken van tanks, die wel gevoelig zijn qua de technologie van de binnenkant, die niet zo goed te verdedigen zijn (alleen een grote logge langzaam draaiende loop)
De "menselijke units" (dat wil zeggen die niet uit een machine bestaan) zijn veel wendbaarder, kunnen ook minder hebben, maar kunnen in wat grotere aantallen behoorlijke schade uitdelen.

Oftewel: Ook de moderne oorlogsvoering loont zich wel degelijk zeer sterk voor het strategische aspect, het is alleen een kwestie van de juiste balans vinden ten opzichte van je tegenstander.. Maar dat ismet alle tactische spellen wel zo.

Hinderlagen opzetten doen ze nu ook nog steeds, dus ik denk niet dat je nu het strategische aspect kwijt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik vind het spel tot nu toe erg geslaagd, maar weet niet of ik de gunpowder age wel zo interesant vindt. Ik vind het erg leuk om een rijkje te stichten maar die battles trekken me nu wat minder om de 1 of andere reden, ik vind zwaardjes en boogjes persoonlijk gewoon leuker denk ik :-p.

Btw bij de RtI campaign, ik heb nogal de neiging om mijn units in een rechte lijn te laten staan, waarbij de buitenste 2 a 3 regimenten een hoek van 45 graden naar binnen maken. Ik heb tot nu toe alleen maar enorme victories gehaald. Tegen de indianen en de fransen.

Mijn tactiek komt hier op neer zoalng ik er meer heb, 1 of 2 keer schieten, de ai loopt een beetje vreemd en vervolgens een MASS CHARGE met al mijn infantry 9 van de 10 keer slaan hun massaal op de vlucht of gaan ze allemaal dood. Nu lijkt het me geen goeie tactiek voor een grand campaign, maar ik had zoiets van schijt aan het buskruit pak je zwaard mannen! En voila heel amerika wordt veroverd met het zwaard!(spaart kogels! ;-) ).

Meer mensen die dit is opgevallen dat een mass charge erg goed werkt?(bij medieval 2 resulteerde het vaak in suicide :-p).

Shogun had idd een soort van multiplayer met map erin, maar shogun was ook bijna risk eigelijk. Maar dan met 3d battles.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:50
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:37:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heb al gegoogled maar niets gevonden.
Als je bij je objectives klikt op de loep, dan gaat hij naar een gedeelte wat zwart is.
Weet is iemand een oplossing?
Heb je wel de legale versie? Volgens mij zat er een fout in de niet-legale release in de road naar victory campaign. Normaal krijg je een nieuwe objective na het inemen van de franse stad en gaat de fog weg op de meeste plekken.

[ Voor 40% gewijzigd door Bazvv op 09-03-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, maar heb al meer problemen gehad. Na de 1ste keer installeren had de al bekende crash na de 1ste battle John Smit en z'n kornuiten. Dus ten einde raad opnieuw geinstalleerd en bleek toen wel goed te werken en nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:41:
Misschien wil iemand die goed is in naval battles eens een replay ergens uploaden? Je kan na elke battle dit opslaan.

De locatie waar ze opgeslagen worden en waar ook je savegames staan:
C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\The Creative Assembly\Empire

Je savegames wil je misschien ook meteen bekijken, de Grand Campaign is al gauw 50MB per save ;)

edit: nog een goede uitleg gevonden op TWcenter.net ( link )
Crap, kom natuurlijk die Application Data map niet in in Vista; toegang geweigerd...

Verder heb ik een vloot van first en second rate schepen die ik niet meer kan aanraken vanwege een gegarandeerde CTD. Ik heb alleen maar geregeld CTD's met vloten of vloten in havens, niet met legers en/of steden. En daarnaast veel stotteren op de campaign map en niet in battles.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapitein Prozac op 09-03-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
jbdeiman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:40:
[...]

Dat is niet helemaal waar, hoewel de meeste slagen qua aantallen kleiner zijn / waren dan de slagen zoals ze in de "middle ages" werden bevochten komt er behoorlijk veel strategie kijken wanneer het spel realistisch is.

Wat denk je van anti-aircraft artillerie, wapens die raketten uit kunnen schakelen, verschillende units (commando's/ snipers die je strategisch kan gebruiken) spionage, ook het flanken van een tegenstander is in de moderne oorlogsvoering nog steeds prima mogelijk. Wat te denken van het gebruiken van tanks, die wel gevoelig zijn qua de technologie van de binnenkant, die niet zo goed te verdedigen zijn (alleen een grote logge langzaam draaiende loop)
De "menselijke units" (dat wil zeggen die niet uit een machine bestaan) zijn veel wendbaarder, kunnen ook minder hebben, maar kunnen in wat grotere aantallen behoorlijke schade uitdelen.

Oftewel: Ook de moderne oorlogsvoering loont zich wel degelijk zeer sterk voor het strategische aspect, het is alleen een kwestie van de juiste balans vinden ten opzichte van je tegenstander.. Maar dat ismet alle tactische spellen wel zo.

Hinderlagen opzetten doen ze nu ook nog steeds, dus ik denk niet dat je nu het strategische aspect kwijt zou zijn.
Niet echt mee eens..

Zodra het naar modernere tijden gaat wordt het langzaam wel een heel andere game.. dus ze zullen op moeten passen hun TW feel niet kwijt te raken. De WO I en II bijv. lijken me meer met een company of heroes style engine te doen. Dat is heel anders dan nu.. hoewel je nu wel cover kan zoeken achter heggetjes, zal dat gedeelte enorm uitgebreid moeten worden.. en zal je weggaan bij het aansturen van 100+ grote eenheden naar meer platoons.

Ook komen bij latere oorlogen Blitz achtige dingen sterker naar voren. de assault op Rusland bijv. was een enorme blitz met weinig echte bekende veldslagen en massa surrenders (tot later en de gevechten om de steden).

En sjah.. als TW dan langzaam CoH wordt met een campaign map.. dan weet ik niet of het nog wel zo cool is. Tel daarbij op dat Naval battles dan normaal op +- 20 km afstand gedaan werden.. en dan is de oude stijl helemaal weg.

maybe dat WO I nog te doen is.. maar verder dan dat.. sjah.. dan gaat de engine heel anders zijn, dan nu al sinds Shogun is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
JahunP schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:58:
[...]

Niet echt mee eens..

Zodra het naar modernere tijden gaat wordt het langzaam wel een heel andere game.. dus ze zullen op moeten passen hun TW feel niet kwijt te raken. De WO I en II bijv. lijken me meer met een company of heroes style engine te doen. Dat is heel anders dan nu.. hoewel je nu wel cover kan zoeken achter heggetjes, zal dat gedeelte enorm uitgebreid moeten worden.. en zal je weggaan bij het aansturen van 100+ grote eenheden naar meer platoons.

Ook komen bij latere oorlogen Blitz achtige dingen sterker naar voren. de assault op Rusland bijv. was een enorme blitz met weinig echte bekende veldslagen en massa surrenders (tot later en de gevechten om de steden).

En sjah.. als TW dan langzaam CoH wordt met een campaign map.. dan weet ik niet of het nog wel zo cool is. Tel daarbij op dat Naval battles dan normaal op +- 20 km afstand gedaan werden.. en dan is de oude stijl helemaal weg.

maybe dat WO I nog te doen is.. maar verder dan dat.. sjah.. dan gaat de engine heel anders zijn, dan nu al sinds Shogun is..
Ik reageerde daar puur op de opmerking dat het qua tactische mogelijkheden niet zo mooi is, terwijl ik denk dat (hoofdzakelijk met toch redelijke vergelijkbare technieken, waarbij de ene unit wat sneller/ wendbaarder is, maar de andere bijvoorbeeld iets sterker) dit wel heel erg meevalt. Eigenlijk alles wat met oorlogsvoering te maken heeft heeft met tactiek te maken.
En dat is op zich ook in de moderne oorlogsvoering in te passen, hetzij inderdaad op een heel andere manier dan met de grote aantallen troepen die je nu hebt. De mooie close combat zoals je die in de TW serie wel hebt zal je niet/ nauwelijks meer tegenkomen, maar tijdens de close combat zelf komt er niet veel tactiek meer bij kijken, ook niet in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik zou er niet op reken dat ze hun handen gaan branden aan (te) moderne tijdperken. Er zijn nog enorm veel thema's te bedenken om een serie als deze op voort te zetten. Nu is het allemaal heel groot kwa tijd maar je zou ook terug kunnen naar een tijdperk die maar een paar jaar duurde en krijg je bijv 1 maand of 1 week per turn of iets dergelijks.

Je hoord nu al heel vaak dat veel oude TW fans, spelers van het eerste uur hier al veel moeite mee hebben, bij Medieval en Medieval 2 was er des tijds weet ik nog wel ook al commentaar op de buiskruid eenheden en dat het gevoel verloren ging. Nog verder doen ze echt niet en van Wo2 zijn met games als Theathre of War ook al games die precies doen wat Total War games doen met een Wo2 thema. Opzich zeer vermakelijk maar ik zou het spel niet als grand campaign willen spelen.

Ze richten zich hierna gewoon weer op iets anders, of een remake, als ze dat van zowel Shogun en Rome doen zijn ze al weer 8 jaar verder en dan vallen er nog genoeg andere oorlogen te vergamen dat je die moderne tijd die toch al zou uitgekauwd is de laatste jaren wel vermijden kan. Ik zou ook serieus afhaken na Wo1. Wo1 leent zich er opzich nog net voor met loopgraven en zeeslagen waren ook nog op beperkte schaal. Daarna komen er gewoon te veel dingen die niet meer in een spel die om grote schalige gevechten draait passen. Het tijdperk na Wo1 is gewoon individualistischer ingesteld, het draaide om allemaal acties van een of een groepje personen opzich, niet om een 1 grote peleton of wat dan ook van 120 man die op elkaar afstormen. Dat is gewoon te groot, stel je voor een game als total war met zeg 5000 infanterie plus pantservoertuigen, kanonnen, vliegtuigen, eventueel schepen in een landing. Eenheden bestonden in die tijd uit enkele tientallen mensen, wat een micro management wordt dat en als je de eenheden te groot doet is het een fantasie spel geworden want dan ben je de realiteit kwijt.

Nee echt, Wo1 is echt het eindstation voor deze serie, daarna zou voor mij het in ieder geval er niet leuker op worden, dan krijg je Wo2 spel nummer 5648 die net weer ff iets iets anders doet dan zijn voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
jbdeiman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:12:
[...]

Ik reageerde daar puur op de opmerking dat het qua tactische mogelijkheden niet zo mooi is, terwijl ik denk dat (hoofdzakelijk met toch redelijke vergelijkbare technieken, waarbij de ene unit wat sneller/ wendbaarder is, maar de andere bijvoorbeeld iets sterker) dit wel heel erg meevalt. Eigenlijk alles wat met oorlogsvoering te maken heeft heeft met tactiek te maken.
En dat is op zich ook in de moderne oorlogsvoering in te passen, hetzij inderdaad op een heel andere manier dan met de grote aantallen troepen die je nu hebt. De mooie close combat zoals je die in de TW serie wel hebt zal je niet/ nauwelijks meer tegenkomen, maar tijdens de close combat zelf komt er niet veel tactiek meer bij kijken, ook niet in dit spel.
Ah zo, ja inderdaad.. tactiek is er wel idd.
Misschien is een CoH met een campaign map wel heel cool overigens.. maar zie eerder CoH die move maken, dan TW de andere kant op.

Overigens was ik eerst ook skeptisch over dit bijna puur gunpowder style warfare.. maar vind het toch wel gaaf. De Ai doet ook zeker prima zijn best (sure het is geen player, maar het is zeker beter dan voorgaande) en werkt niet altijd mee met mijn mooi opgezette defense line en loopt er omheen.. bugger :)

Ik ben nog weinig melee enemies tegengekomen, maar zoals hiervoor al geschreven, ik heb het idee dat melee erg sterk is. Als je geluk hebt krijg je 2 shots erin.. en dan staan ze je al compleet af te tuigen. Dat was met pirates, laat staan de claymore scots... zelf kan ik niet echt iets fatsoenlijk met melee trainen (United Prov.)

Edit:
Trouwens.. wat CA ook zegt, gore had erin mogen blijven van mij. Allemaal leuk die antwoorden die ze geven, maar vond M2TW goed erin en wel toevoegen. De battlefield is een beetje steriel.
Verder is het een clone army. De redenatie was dat in deze armies toch uniformen gelijk waren etc, maar zelf kon ik de diversiteit in M2TW wel waarderen.

Ook is het natuurlijk onzin dat alleen mannen met bijv zwart haar en exact hetzelfde gezicht, lengte en bouw in een leger kwamen.. clones.. Helemaal duidelijk als je tegen de indianen vecht btw. Ik wist niet dat die zo streng toekeken op je uitdossing voor een gevecht.. clones again..

Vind delen van de engine ook niet zo mooi als M2TW.. looks, kleuren etc.

Gelukkig is de rest wel goed gedaan dus niet echt enorm erg.. beetje jammer alleen. Denk dat het ook moest om het te behappen te houden. Eigenlijk draait Empire best soepel.. mits ie niet crashed om de bugs :)

[ Voor 21% gewijzigd door JahunP op 09-03-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met het probleem dat de campaignmap zwart blijft bij 'Road to indepedence' act II, moeten dit proberen.

-Open het bestand in notepad(met admin rechten): scripting.lua in data\campaigns\episodic_3\

-Zoek naar "shroud_3_hud_gone"

-Daar zitten in dat stukje code wat extra karakters in, die ervoor zorgen dat het niet meegenomen wordt.
Het moet overeen komen met de volgende code.

elseif event_message == 2 then
scripting.ShowHUD(false)
scripting.game_interface:stop_user_input(true)
scripting.game_interface:add_time_trigger("shroud_ 3_HUD_gone", 1)
scripting.game_interface:show_shroud(false)
scripting.EnableFeature("list")
scripting.HighlightComponent("button_lists", true)

- Vervolgens in het spel terug gaan naar de tijd voordat je Montreal en Quebec als opdracht krijgt, daarna doet hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Wat CA wel zou kunnen doen en waar ik al lang op zit te wachten is "realistische" fantasy warfare. Er zijn genoeg fantasy RTS uit maar het zijn er maar weinig, en het is allemaal kleinschalig. Het lijkt mij geweldig om een leger van orcs en trollen aan te voeren en met duizenden tegelijk zich te storten op de elven/mensen horden.
Volgens mij kan je zo'n spel prima realistisch genoeg maken(het is fantasy maar als je regels maakt voor die wereld en eraan houdt is het wel realistisch). Je hoeft niet eens zo heel veel te veranderen, maar het lijkt me gewoon is gaaf om met enorme fantasy legers te knokken en zo een rijk te stichten volgens mij is dit goed uit te werken. Of het aanslaat weet ik niet maar als je het "realistisch" genoeg houdt moet het toch lukken.
(nogmaals met realisme bedoel ik hier dan hoe ver de wereld zich aan zijn eigen regels houdt).

Ik houd ook de mod The Third Age voor medieval 2 in de gaten, dit is een total conversie mod voor het LotR universum, ziet er interesant uit.

@hierboven, het zijn idd een beetje clone armies. Ik denk mischien dat ik medieval 2 daarom wel leuker vond, al die kleurtjes en banners :D

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Middle earth Total War

hoe geweldig zou dat zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:51:
[...]

Crap, kom natuurlijk die Application Data map niet in in Vista; toegang geweigerd...
C:\Users\X\AppData\Roaming\The Creative Assembly\Empire

Da's waar hij staat in Vista, was ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
anandus schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:51:
Pffff... Ik kom net mijn bedje uit rollen. Ik wil niet eens weten hoe laat ik erin lag :X

Stom spel :P
Maar wel een héél erg leuk stom spel zeg :D
Dit gaat duidelijk weer een aantal jaar van mijn leven kosten :P

Alleen jammer dat de rondewisselingen zo lang duurt. Heb al 'show CPU moves' uitstaan, maar nog duurt het lang.
Harde schijf is ook gedefragmenteerd. zijn er nog andere dingen die ik kan doen om de rondewisselingen te versnellen? Of is de CPU gewoon de bottleneck?
spatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
@Freakie1

Thanx! maar weet je ook misschien waarmee je de replay file opent?

Edit; found it.

Boem is ho (custom battle);

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/Empire2009-03-0922-01-54-45s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/Empire2009-03-0921-50-50-31s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/Empire2009-03-0922-01-58-09s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o285/KapiteinProzac/Empire2009-03-0922-02-14-57s.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Kapitein Prozac op 09-03-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Merken jullie ook dat weinig naties technologie willen traden? Zelfs al bied ik er 4 aan voor 1 van hun, dan weigeren ze toch. Terwijl ze mijn technologieën goed kunnen gebruiken.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste