Rest valt wel mee? Bunkerhill is twee vingers in de neusBoudewijn schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:46:
[...]
Die eerste missie is idd lastig (bunker hill) , die win ook niet.
De rest valt wel mee.

Daarna wordt het moeilijk vind ik...
Rest valt wel mee? Bunkerhill is twee vingers in de neusBoudewijn schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:46:
[...]
Die eerste missie is idd lastig (bunker hill) , die win ook niet.
De rest valt wel mee.
Zweden en Prussia zitten vrij ver uit elkaar en Prussia heeft vrijwel altijd oorlog met omliggende landen. Dus verwacht er niet veel van.Gorion3 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:41:
Netjes hoor kaapAlleen zal er altijd een andere spelbreker komen
(Zweden, prussia (tjechie ofzo?) of zelfs rusland)
Nog poosje doorgespeelt en er gebeuren dus wel degelijk interessante dingen.Trenchdog schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:43:
[...]
Laat je ook even weten of het werktKlinkt wel als een aardige en realistische gedachte; ik ben benieuwd of de AI ook zo realistisch redeneert.
Verwijderd
Vind je?Awsom schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:21:
[...]
Rest valt wel mee? Bunkerhill is twee vingers in de neus![]()
![]()
Daarna wordt het moeilijk vind ik...
Verwijderd
Lijkt me geen bug. Je vloot of leger word op sommige punten tegen gehouden door andere vloten, of legers. Deze hoeven niet recht voor je neus te staan om jou niet verder te laten lopen. Meestal betekend dat omlopen, military acces vragen, of de oorlog verklaren.Loona35 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:54:
Iemand zelfde probleem e/o oplossing? Het lijkt wel haast een bug.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Vastzitten op handelsposten is volgens mij een bug. Bij het afzetten van legers ben ik het nog niet tegengekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:55:
[...]
Lijkt me geen bug. Je vloot of leger word op sommige punten tegen gehouden door andere vloten, of legers. Deze hoeven niet recht voor je neus te staan om jou niet verder te laten lopen. Meestal betekend dat omlopen, military acces vragen, of de oorlog verklaren.
Zo stond ik ook met m`n vloot in de straat van Gibraltar. Vlootje van Marokko wou me er niet langs laten, zat niks anders op als ze de oorlog verklaren.
Geen flauwekulletjes
Het is niet de Engelse vlag maar de Britse...Mektheb schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:30:
Niemand het opgevallen de engelse vlag niet klopt ?
Die hoort Wit / rood te zijn inplaats van zoals hij "nu" is
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
MakkelijkVerwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:08:
Ik ben van plan om maandag een nieuwe pc te bestellen met deze hardware:
core 2 duo 8400
4gig ram
ati radeon 4870 1GB.
Kan ik empire: total war hiermee op high spelen op een resolutie van 1280X1024?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
tuinïnen schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:16:
Nou ik heb het spel ook gekocht. Iets waar ik wel mee zit is:
Wat als het 1800 is? dan houdt de grand campaign gewoon op ?
Dat is natuurlijk wel wat jammer als je net een mooi rijk op hebt gezet
Als het aantal turns van de betreffende campaign variant voorbij is win je hem of niet, en krijg je de vraag om door te spelen waarna je alleen nog het spel kan winnen door complete world domination.Aeterna schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:09:
Ik verwacht zelf eigenlijk dat je dan de campaign hebt gehaald(of niet) en dan de vraag krijgt of je door wilt spelen of niet.
Maar een definitief antwoord (van bijv. een short campaign) zou niet verkeerd zijn nee.
[ Voor 22% gewijzigd door Bobmeister op 08-03-2009 14:13 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk niet, de videokaart is nogal verouderd. Je zal minimaal een 8800GT nodig hebben om er in de buurt te komen (liefst zelfs 9800/GTX serie + ) Ook de processor betwijfel ik ..Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:16:
ik ben van plan een nieuwe pc te kopen , zal ik etw hierop met max graphics kunnen spelen
PC Processor Intel Pentium Dual Core E2220
4096 MB RAM
HD 320GB
Nvidia GeForce 7050
DVD-brander
Windows Vista Basic (NL-FR-UK-IT-DE)
[ Voor 90% gewijzigd door stftweaker op 08-03-2009 14:23 . Reden: net telaat gereageerd ]
How are you doing?
Verwijderd
en met deze (alvast bedankt)Awsom schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:20:
[...]
Waarschijnlijk niet, de videokaart is nogal verouderd. Je zal minimaal een 8800GT nodig hebben om er in de buurt te komen (liefst zelfs 9800/GTX serie + ) Ook de processor betwijfel ik ..
Die is ook bagger.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:25:
[...]
en met deze (alvast bedankt)
PC Processor AMD Quad Core Phenom 9100e
4096 MB RAM
HD 640GB
Nvidia GeForce 9400 (256MB dedicated)
DVD-brander
Windows Vista Home Premium (NL-FR-UK-IT-DE
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
Tnx! Dat wist ik niet, kan ik tenminste als ik met de Grand Campaign begin lekker op mijn gemakje spelen. Eerst nog even de Road to Independance afmaken, ben nu met die 15 regions bezig en daar doe je al wel ff-ies over.Kaap schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:38:
Als het aantal turns van de betreffende campaign variant voorbij is win je hem of niet, en krijg je de vraag om door te spelen waarna je alleen nog het spel kan winnen door complete world domination.
Val ze vooral niet aanVerwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:48:
[...]
Ook nog even een vraagje, als je met iemand oorlog hebt, hoe kan je dan weer het makkelijkste peace krijgen?
Niks gevenAwsom schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:27:
[...]
Val ze vooral niet aan![]()
![]()
Voor de rest; geef ze een region ofzo die 'vroeger' van hun was, dan moet je wat opofferen maar dan heb je wel vrede. Wil je dat niet? Dan moet je beetje geluk hebben
[ Voor 10% gewijzigd door JahunP op 08-03-2009 17:26 ]
Overigens is er ook een faction unlocker, maar die is nog niet helemaal stabiel (Fog Of War probleempjes, geloof ik).Unpack de Main.pack file en verander Main.pack naar MainBACKUP oid. Verwijder dan "units_to_special_editions_juncs"-data in db/units_to_special_editions_juncs_tables folder van je uitgepakte main.pack
[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 08-03-2009 17:51 ]
Verwijderd
lol, dus je wil/denkt dat als je de save-directory kopieert ergens anders heen, dat het spel dat ook weetVerwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:05:
Ik weet niet of ik hier goed zit maar probeer het toch maar:)
Ik had mij mooi donderdag etw gekocht en nu had ik de heletijd het probleem dat mijn save games niet werden gesaved. Dus ik zoeken naar mijn save folder staat ie op mijn c schijf die knak vol is dus ik kopiëren maar dan maakt ie gewoon een nieuwe folder op c aan weet iemand wat te doen?
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 18:28 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Je kan de locatie van de savegames niet wijzigen. Dat wordt dus wat meer ruimte op je C vrijmaken door andere dingen te verplaatsen/verwijderen.Awsom schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:21:
[...]
lol, dus je wil/denkt dat als je de save-directory kopieert ergens anders heen, dat het spel dat ook weet?
Ik ben bang/denk dat je hem opnieuw moet installeren, en dan niet op de C-directory... óf je moet zorgen dat je ruimte krijgt
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook. In de event viewer staat een melding over een access violation in het geheugen (0xc0000005). het complete bericht in de event viewer:Eikeltje schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:23:
Meer mensen last van dat het spel naar de desktop crashed, nadat je een battle hebt gewonnen?
Het gebeurt alleen als ik een siege heb gewonnen in The Road To Independence, in part 3 om precies te zijn. Een gewone campaign heb ik nog niet geprobeert.Faulting application Empire.exe, version 1.0.0.0, time stamp 0x49a5aaec, faulting module Empire.exe, version 1.0.0.0, time stamp 0x49a5aaec, exception code 0xc0000005, fault offset 0x0072ee1e, process id 0xb3c, application start time 0x01c99f60eaf8ccdb.
[ Voor 25% gewijzigd door _Eend_ op 08-03-2009 19:39 . Reden: toevoeging ]
[ Voor 12% gewijzigd door Shva op 08-03-2009 19:50 ]
Kan wel hoor.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:24:
Spel zelf staat op E dic maar save games gaan naar c:( En bij installeren kan ik niet kiezen waar ik alles neer zet bij mij komt gewoon waardeloos steam en installeert hem.
[ Voor 15% gewijzigd door Aeterna op 08-03-2009 21:23 ]
In de gewone campaign heb ik (tot nog toe) geen CTD's gehad. Draai je ook vista 64bit met 4gb ram?Shva schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:50:
ik had ook last van CTD's na battles, ik heb shadows van high naar medium gezet, voor de rest alles op high.
geen ctd's meer, tot nu toe.
Het kan altijd beter of meer..
[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 09-03-2009 00:09 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja ik start altijd met de wind tegen, dus moet ik dan omdraaien en wegvaren van ze?Avalaxy schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:09:
Ligt aan jou hoor, ik vind het systeem helemaal niet 'schijt', ik win die gevechten bijna altijd
Gewoon de hele tijd Line of battle toepassen, zorgen dat je altijd de wind in de rug hebt en continu met de wind mee zigzaggen. En uiteraard op het juiste moment broadside attacks toepassen (niet te ver!).
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
ik haat het als spellen dat voor de gebruiker gaan bepalen. Misschien neem ik wel genoegen met iets mindere fps, maar maak het niet gelijk onmogelijk.Avalaxy schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:03:
Die 8600GT zou dat toch niet trekken...
Maar hoe het komt weet ik ook niet
Het kan altijd beter of meer..
Misschien moet jij je tactiek voor zeegevechten aan passen. Ik in het begin nooit met mijn schepen apart en zet ze in een lijn. Daarmee probeer ik voor hun lijn van schepen te komen om te zo met een boog onder vuur te nemen. Werkt met een minderheid zelfs goed. Het eerste schip van de vijand raakt het snelst beschadigt en geeft zich meestal ook als eerste over of gaat kapot.Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:07:
Word gek van die kut zeegevechten, ook al heb ik een voordeel qua bemanning en kanonnen, toch verlies ik alles en hun niks. Snap gewoon niet hoe hun altijd sneller zijn en altijd sneller draaien. Echt wat een gigantisch schijt systeem hebben ze ontwikkeld, gewoon veel te lastig om fatsoenlijk onder de knie te krijgen.
En waarom wilt niemand handelen, zelfs als ze friendly zijn?
Dan zet je ze schuin en vaar je haaks op de windTsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:10:
[...]
Ja ik start altijd met de wind tegen, dus moet ik dan omdraaien en wegvaren van ze?
En ik doe m'n best om in een lijn door hun lijn te varen maar ze draaien veel te snel bij.
[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 09-03-2009 00:18 ]
Dat is precies hoe ik het doe, maar ik kom altijd te laat doordat hun tot nu toe elke keer de wind in de rug hebben. En vaak ook nog een overmacht die ik niet kan ontlopen. Ben door piraten nu mijn halve vloot kwijt geraakt.TheJason schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:15:
[...]
Misschien moet jij je tactiek voor zeegevechten aan passen. Ik in het begin nooit met mijn schepen apart en zet ze in een lijn. Daarmee probeer ik voor hun lijn van schepen te komen om te zo met een boog onder vuur te nemen. Werkt met een minderheid zelfs goed. Het eerste schip van de vijand raakt het snelst beschadigt en geeft zich meestal ook als eerste over of gaat kapot.
Met handelen moet je ze soms ook iets extra's daarvoor geven. Bijvoorbeeld technologie of een landje.
Hoe kun je nou te laat zijn? Zelfs als je geen wind pakt kun je je schip in een paar seconden prima in schietpositie brengen met die draaiknopjes aan de rechterkant van je HUD (waar je ook het type ammo kunt kiezen).Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:26:
[...]
Dat is precies hoe ik het doe, maar ik kom altijd te laat doordat hun tot nu toe elke keer de wind in de rug hebben. En vaak ook nog een overmacht die ik niet kan ontlopen. Ben door piraten nu mijn halve vloot kwijt geraakt.
En met handelen bedoel ik die trade rights, daar ga ik ze toch echt geen land of technologie voor geven hoor.
Life is like living only without the peaches
JepEikeltje schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:23:
Meer mensen last van dat het spel naar de desktop crashed, nadat je een battle hebt gewonnen?
Op zich loont het wel om daar wat voor in de plaats te geven. Ik heb de trade rights af weten te sluiten door een flinke som geld neer te tellen. Meestal rond de 5.000 en rendabel is het zeker. Als je goede trade deals sluit kan dat per deal al snel oplopen tot enkele duizenden per beurt!Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:26:
[...]
Dat is precies hoe ik het doe, maar ik kom altijd te laat doordat hun tot nu toe elke keer de wind in de rug hebben. En vaak ook nog een overmacht die ik niet kan ontlopen. Ben door piraten nu mijn halve vloot kwijt geraakt.
En met handelen bedoel ik die trade rights, daar ga ik ze toch echt geen land of technologie voor geven hoor.
Veni Vidi Vici
De eerstvolgende upgrade, als die er is, is weer van jouw cultuur. En de cultuur maakt niks uit voor overheidsgebouwen.Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 02:01:
Als ik steden verover hebben ze vaak een government building, soms is dat dezelfde als mijn faction heeft maar soms is het ook van een andere cultuur. Moet je die dan slopen of kan je die later gewoon verder upgraden?
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 11:50 ]
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500
Niet dat ik weet. Maar waren er niet geruchten dat ETW in de toekomst eventueel een soort multiplayer zou krijgen?Meijuh1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:46:
Bestaat er een mod voor empire total war, of voor een andere game uit de total war serie, waarbij je een multiplayer game kunt spelen net als de turn-based singleplayer?
Helemaal mee eens, behalve dat je zegt dat je geen eigen zware schepen moet bouwen. Helemaal afhankelijk zijn van wat je kan capturen is ook niet alles, en zoveel moeite is een vloot bouwen ook weer niet. That said, niks gaver dan een duur schip capturen natuurlijkSteffy schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:20:
Ik vind de zeeslagen echt geniaal. etc...
Het is helemaal niet zo enorm lastig.. hoeveel dagen ben je nou bezig. Ik ben enorm blij dat het niet in 2 minuten helemaal te snappen is. Games hoeven niet te arcade/console like de hele tijd.Tsurany schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:07:
Word gek van die kut zeegevechten, ook al heb ik een voordeel qua bemanning en kanonnen, toch verlies ik alles en hun niks. Snap gewoon niet hoe hun altijd sneller zijn en altijd sneller draaien. Echt wat een gigantisch schijt systeem hebben ze ontwikkeld, gewoon veel te lastig om fatsoenlijk onder de knie te krijgen.
En waarom wilt niemand handelen, zelfs als ze friendly zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door JahunP op 09-03-2009 13:42 ]
Bij Shogun TW was dit wel mogelijk. Nu hopen dat ETW het ook krijgt!Meijuh1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:46:
Bestaat er een mod voor empire total war, of voor een andere game uit de total war serie, waarbij je een multiplayer game kunt spelen net als de turn-based singleplayer?
Bij Medieval 2 TW ook toch? Iig zat van die threads op TWCenterYouKnow schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:24:
[...]
Bij Shogun TW was dit wel mogelijk. Nu hopen dat ETW het ook krijgt!
Je kan barricades opwerpen als je verdedigd. Iedere unit (behalve cavalerie) kan dan een wal, paardenhek of schutterspositie neerzetten.Kingpinda schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:34:
Verder vraag ik me af waarom ik soms wel en soms niet bij land battles barricades en dergelijken kan opwerpen voordat battle start. Zag laatst wel dat als mijn generaal een tijdje ergens in het veld staat staken rond zich ontspruiten alsof hij een camp heeft opgezet. Maar ik kan soms ook barricades opwerpen als ik in een dorpje zonder ommuring zit en andere keren weer niet.
hebben jullie hier meer info of wijsheden over?
Napoleon sluit wel direct aan op E:TW, maar US Civil War is 60 jaar na einde van E:TW.JahunP schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:41:
[...]
Bij Medieval 2 TW ook toch? Iig zat van die threads op TWCenter
Komt hier ook wel in.. maar blijkbaar dus ook via Inet, en dan simultaan I guess..
Ow en de expansion wordt idd Napoleonic, maar dat was al aangegeven.
US Civil war zou ook een goede zijn btw... maar daar niks over gezien..
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Hangt er vanaf. Ik heb een C2D E6400 met 2GB DDR800 en dat trekt het verder wel. Probleem zit hem echter op grafisch gebied. Ik heb maar een 7900GT en max wat ik eruit kan halen is medium settings. 8800GTS is voor high/ultra settings toch wel gewenst.Auredium schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:56:
Wil hem wel heel erg graag spelen, maar ik denk dat het spel mijn PC onderuit trekt. ME 2 draait overigens wel prima, is Empire zoveel zwaarder?
Ik kijk wel uit naar Empire TW. Eindelijk vuurwapens zoals de oude stijl en dan toch met zeer grote aantallen vechten. Ik denk dat de moderne oorlogsvoering zoals WO I en later een heel stuk minder interessant is strategisch.
Klopt wel maar in het begin moet je het vooral niet doen, naar mate je verder komt heb je meer havens om te bouwen maar in het begin moet je snel zijn om die handelsposten in afrika, zuid-A en indonesië in te nemen omdat die anders vol zitten met anderen en als je die er weg wilt jagen heb je vrijwel oorlog met iedereen terwijl als je je eerst concentreerd op het bouwen van handelsschepen en die schaarse plekken snel in neemt heb je nee een 15 tal beurten je meer vrijheid en geld om snel een grote vloot te bouwen. Die schepen die je dan toch eerder nodig denkt te hebben kun je gratis van piraten overnemen en scheeld dus tijd en geld op 2 fronten tegelijkJahunP schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:27:
[...]
Helemaal mee eens, behalve dat je zegt dat je geen eigen zware schepen moet bouwen. Helemaal afhankelijk zijn van wat je kan capturen is ook niet alles, en zoveel moeite is een vloot bouwen ook weer niet. That said, niks gaver dan een duur schip capturen natuurlijk
Hmm, ik denk dat WO1 nog net aan kan. Dit ging nog met op grote schaal soldaten naar elkaar gooien en kijken bij wie er de meeste dood gaan. Alleen, dan praat je over een periode van een paar jaar, dus dat schiet ook niet echt op.Auredium schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:56:
Wil hem wel heel erg graag spelen, maar ik denk dat het spel mijn PC onderuit trekt. ME 2 draait overigens wel prima, is Empire zoveel zwaarder?
Ik kijk wel uit naar Empire TW. Eindelijk vuurwapens zoals de oude stijl en dan toch met zeer grote aantallen vechten. Ik denk dat de moderne oorlogsvoering zoals WO I en later een heel stuk minder interessant is strategisch.
Ik speel op Very Hard/Very Hard (ok soms battles naar Hard), en ben met United provinces in 1738 oid.. en ben nog nooit, ever, aangevallen.. Deze hele optie dus nog nooit gezien.L3TUC3 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:42:
[...]
Je kan barricades opwerpen als je verdedigd. Iedere unit (behalve cavalerie) kan dan een wal, paardenhek of schutterspositie neerzetten.
E:TW installed waar Steam staat.. als jij die op die externe unit hebt dan lijkt me dat prima. Vraag me af of Windows het verschil ueberhaupt ziet.joriske18 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:00:
Kan je E:TW installeren op een externe disk verbonden via usb of firewire? Een beetje prestatie verlies is geen probleem
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem, heb al gegoogled maar niets gevonden.Nieroth schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:39:
Ik ben nu bezig met die Road to independence, ben in chapter 2.
Heb het eerste Franse gedeelte ingenomen en nu moet ik nog 2 grote steden overnemen in het Canada gebied. Alleen kan ik hier met geen mogelijkheid komen, er hangt nog een zwarte fog en m'n units willen er gewoon niet heen lopen, zowel te voet als via het water niet.
Zie ik iets over het hoofd?
Dat is niet helemaal waar, hoewel de meeste slagen qua aantallen kleiner zijn / waren dan de slagen zoals ze in de "middle ages" werden bevochten komt er behoorlijk veel strategie kijken wanneer het spel realistisch is.Auredium schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:56:
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Heb je wel de legale versie? Volgens mij zat er een fout in de niet-legale release in de road naar victory campaign. Normaal krijg je een nieuwe objective na het inemen van de franse stad en gaat de fog weg op de meeste plekken.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:37:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, heb al gegoogled maar niets gevonden.
Als je bij je objectives klikt op de loep, dan gaat hij naar een gedeelte wat zwart is.
Weet is iemand een oplossing?
[ Voor 40% gewijzigd door Bazvv op 09-03-2009 15:43 ]
Verwijderd
Jazeker, maar heb al meer problemen gehad. Na de 1ste keer installeren had de al bekende crash na de 1ste battle John Smit en z'n kornuiten. Dus ten einde raad opnieuw geinstalleerd en bleek toen wel goed te werken en nu dit.
Crap, kom natuurlijk die Application Data map niet in in Vista; toegang geweigerd...Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:41:
Misschien wil iemand die goed is in naval battles eens een replay ergens uploaden? Je kan na elke battle dit opslaan.
De locatie waar ze opgeslagen worden en waar ook je savegames staan:
C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\The Creative Assembly\Empire
Je savegames wil je misschien ook meteen bekijken, de Grand Campaign is al gauw 50MB per save
edit: nog een goede uitleg gevonden op TWcenter.net ( link )
[ Voor 16% gewijzigd door Kapitein Prozac op 09-03-2009 16:09 ]
Niet echt mee eens..jbdeiman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:40:
[...]
Dat is niet helemaal waar, hoewel de meeste slagen qua aantallen kleiner zijn / waren dan de slagen zoals ze in de "middle ages" werden bevochten komt er behoorlijk veel strategie kijken wanneer het spel realistisch is.
Wat denk je van anti-aircraft artillerie, wapens die raketten uit kunnen schakelen, verschillende units (commando's/ snipers die je strategisch kan gebruiken) spionage, ook het flanken van een tegenstander is in de moderne oorlogsvoering nog steeds prima mogelijk. Wat te denken van het gebruiken van tanks, die wel gevoelig zijn qua de technologie van de binnenkant, die niet zo goed te verdedigen zijn (alleen een grote logge langzaam draaiende loop)
De "menselijke units" (dat wil zeggen die niet uit een machine bestaan) zijn veel wendbaarder, kunnen ook minder hebben, maar kunnen in wat grotere aantallen behoorlijke schade uitdelen.
Oftewel: Ook de moderne oorlogsvoering loont zich wel degelijk zeer sterk voor het strategische aspect, het is alleen een kwestie van de juiste balans vinden ten opzichte van je tegenstander.. Maar dat ismet alle tactische spellen wel zo.
Hinderlagen opzetten doen ze nu ook nog steeds, dus ik denk niet dat je nu het strategische aspect kwijt zou zijn.
Ik reageerde daar puur op de opmerking dat het qua tactische mogelijkheden niet zo mooi is, terwijl ik denk dat (hoofdzakelijk met toch redelijke vergelijkbare technieken, waarbij de ene unit wat sneller/ wendbaarder is, maar de andere bijvoorbeeld iets sterker) dit wel heel erg meevalt. Eigenlijk alles wat met oorlogsvoering te maken heeft heeft met tactiek te maken.JahunP schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:58:
[...]
Niet echt mee eens..
Zodra het naar modernere tijden gaat wordt het langzaam wel een heel andere game.. dus ze zullen op moeten passen hun TW feel niet kwijt te raken. De WO I en II bijv. lijken me meer met een company of heroes style engine te doen. Dat is heel anders dan nu.. hoewel je nu wel cover kan zoeken achter heggetjes, zal dat gedeelte enorm uitgebreid moeten worden.. en zal je weggaan bij het aansturen van 100+ grote eenheden naar meer platoons.
Ook komen bij latere oorlogen Blitz achtige dingen sterker naar voren. de assault op Rusland bijv. was een enorme blitz met weinig echte bekende veldslagen en massa surrenders (tot later en de gevechten om de steden).
En sjah.. als TW dan langzaam CoH wordt met een campaign map.. dan weet ik niet of het nog wel zo cool is. Tel daarbij op dat Naval battles dan normaal op +- 20 km afstand gedaan werden.. en dan is de oude stijl helemaal weg.
maybe dat WO I nog te doen is.. maar verder dan dat.. sjah.. dan gaat de engine heel anders zijn, dan nu al sinds Shogun is..
Ah zo, ja inderdaad.. tactiek is er wel idd.jbdeiman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:12:
[...]
Ik reageerde daar puur op de opmerking dat het qua tactische mogelijkheden niet zo mooi is, terwijl ik denk dat (hoofdzakelijk met toch redelijke vergelijkbare technieken, waarbij de ene unit wat sneller/ wendbaarder is, maar de andere bijvoorbeeld iets sterker) dit wel heel erg meevalt. Eigenlijk alles wat met oorlogsvoering te maken heeft heeft met tactiek te maken.
En dat is op zich ook in de moderne oorlogsvoering in te passen, hetzij inderdaad op een heel andere manier dan met de grote aantallen troepen die je nu hebt. De mooie close combat zoals je die in de TW serie wel hebt zal je niet/ nauwelijks meer tegenkomen, maar tijdens de close combat zelf komt er niet veel tactiek meer bij kijken, ook niet in dit spel.
[ Voor 21% gewijzigd door JahunP op 09-03-2009 16:54 ]
Verwijderd
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
C:\Users\X\AppData\Roaming\The Creative Assembly\EmpireKapitein Prozac schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:51:
[...]
Crap, kom natuurlijk die Application Data map niet in in Vista; toegang geweigerd...
spatieanandus schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:51:
Pffff... Ik kom net mijn bedje uit rollen. Ik wil niet eens weten hoe laat ik erin lag
Stom spel
Maar wel een héél erg leuk stom spel zeg
Dit gaat duidelijk weer een aantal jaar van mijn leven kosten
Alleen jammer dat de rondewisselingen zo lang duurt. Heb al 'show CPU moves' uitstaan, maar nog duurt het lang.
Harde schijf is ook gedefragmenteerd. zijn er nog andere dingen die ik kan doen om de rondewisselingen te versnellen? Of is de CPU gewoon de bottleneck?
[ Voor 91% gewijzigd door Kapitein Prozac op 09-03-2009 22:23 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq