• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Rian schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:55:
[...]
Maargoed, het is zonde dat het spel aanvankelijk zoveel problemen had, en ook vind ik het zonde dat de community daar nog steeds zo hard om loopt te klagen.
Waarom is het 'zonde' dat de community klaagt?
Blijkbaar is men ontevreden over het produkt.
Maar zeg nou zelf, hoeveel A+ spellen zijn er wel niet geweest die aanvankelijk vol zaten met bugs?
Een hele hoop, helaas, maar er zijn ook talloze A+-titels die nauwelijks bugs hebben.
Neem bijv THQ, deze levert kwaliteitsspellen en, voor zover ik weet, zijn die goed speelbaar als ze uitkomen.
Denk aan simcity, een spel dat nog heel veel gespeeld wordt en voor velen tot op de dag van vandaag voor crashes zorgt. Hier is al jaren geen support meer voor, maar ook simcity blijft ondanks de problemen een goed spel.
offtopic:
SC4 crasht bij mij zelden, hoogstens door community-content, maar vanaf de cd is het zeer stabiel.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Rian schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:55:
[...]

Omdat jij heel veel last hebt gehad van bugs en crashes en de AI voor jou geen uitdaging vormt, wil niet zeggen dat ik mij voor de gek houdt. Ik heb nooit veel crashes gehad, tegenwoordig werkt het spel sowieso vloeiend. De AI is voor mij uitdaging genoeg. Als Frankrijk mijn haven in Rotterdam blokkeert met een grote vloot en ik heb zelf geen vloot in de buurt, dan knijp ik hem toch wel even ;) Daar gaat je 20K aan trade-income.
AI met veel spullen is niet per definitie een goede Ai.
Maargoed, het is zonde dat het spel aanvankelijk zoveel problemen had, en ook vind ik het zonde dat de community daar nog steeds zo hard om loopt te klagen.
Sure, ze hebben alleen een product gekocht waar toch eea op aan te merken lijkt. Absoluut belachelijk dat die mensen het in hun kop halen te klagen.
Ik zie het positieve erin, namelijk dat het spel voor mij althans, prima speelbaar is, uitdagend is en voor vele uurtjes plezier kan zorgen. Dan mag ik toch wel zeggen dat het hier tip top is ;)
Jij vindt het tip top. De rest van de community denkt er anders over.
Lang niet iedereen heeft immers last van bugs, en het is duidelijk dat degenen die er wel last van hebben het hardste klagen (en terecht).
Ik heb de eerste 3 maanden hier niemand gezien die zonder ernstige problemen het spel is doorgekomen.
Maar zeg nou zelf, hoeveel A+ spellen zijn er wel niet geweest die aanvankelijk vol zaten met bugs? Denk aan simcity, een spel dat nog heel veel gespeeld wordt en voor velen tot op de dag van vandaag voor crashes zorgt. Hier is al jaren geen support meer voor, maar ook simcity blijft ondanks de problemen een goed spel.
Ik kan er wel een stel noemen, maar is dat niet een drogreden? "Wij mogen rommel afleveren , want de concurrent doet dat ook".

GTA IV (PC en PS3) , de nieuwe wolfenstein en metal gear solid bijvoorbeeld zijn mi. best aardig gelukt.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Phenomania
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 03-12 14:22
Steffy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:22:
Ik vind dat je jezelf voor de gek houdt door te zeggen dat het allemaal prima werkt en dat het tip top is.

De hele serie is met deze game ten onder gegaan. Brak en onspeelbaar dat is de betekenis van het synoniem Total War |:(
Bij mij werkt het namelijk ook prima... als ik al CTD's heb (na patch 1.3), komt het door mijn gekloot in .packs etc :) Ik hou me daarbij geenszins voor de gek, zou niet durven O-)

En door te stellen dat de hele serie met deze game ten onder is gegaan kan zeker niet geschaard worden onder jezelf voor de gek houden? Sjonge jonge zeg hahaha

i7 4770K @ 4,5 | Z87 Sabertooth | Kingston HyperX 16 GB DDR3-2400 | Asrock RX 5700 Challenger | Samsung 860 Evo 1TB | Corsair AX860i | Corsair H100i | Phanteks Enthoo Primo | Asus PB278Q 27" 2560x1440

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is inderdaad wel een behoorlijk heftig statement van steffy ja.
Aan de andere kant: als ze morgen met deel X komen van de serie denk ik wel 2x na eer ik er 50E tegenaan gooi.
Terwijl dat bij m2tw en etw niet zo was (de laatste zelfs 3 maanden van tevoren gepre-ordered).

• Phenomania
En daar heb jij dan gelijk in ja, vind ik eigenlijk ook wel... kan er iig bij inkomen dat mensen zo redeneren... :) Ik ben zo'n kneus die hem sowieso wel koopt en hem ook vanaf het begin had gepre-ordered :S ;)

[Voor 12% gewijzigd door Phenomania op 25-08-2009 12:30]

i7 4770K @ 4,5 | Z87 Sabertooth | Kingston HyperX 16 GB DDR3-2400 | Asrock RX 5700 Challenger | Samsung 860 Evo 1TB | Corsair AX860i | Corsair H100i | Phanteks Enthoo Primo | Asus PB278Q 27" 2560x1440

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja maar zou je de volgende versie ook blind pre-orderen?

• Phenomania
Jeps, voor die € 49,95 ga ik het niet laten, ga ik maar een paar maandjes niet upgraden ;) Maar ik snap wel dat anderen wat zuiniger met hun geld omgaan en eerst de kat uit de boom kijken ;) Bugs vind ik ook rete irri alleen mensen kunnen het ook te negatief zien en alles afkraken wat er maar af te kraken valt, alhoewel ik voor patch 1.3 ook redelijk sjagi was bij tijd en wijle ;)

Edit:
En omdat ik het idee heb dat wij eigenlijk misbruikt zijn als betatesters (by playing E:TW) voor N:TW denk ik dat N:TW bij lange na niet zo buggy zal zijn als N:TW... ;) Eigenlijk ook weer schandalig an sich, maar heb er mee leren leven dat in deze wereld alles om $ c.q. € draait :( ;)

[Voor 27% gewijzigd door Phenomania op 25-08-2009 13:06]

• Steffy
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-12 07:45

Steffy

Ayreonaut

Phenomania schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:53:
[...]

Bij mij werkt het namelijk ook prima... als ik al CTD's heb (na patch 1.3), komt het door mijn gekloot in .packs etc :) Ik hou me daarbij geenszins voor de gek, zou niet durven O-)

En door te stellen dat de hele serie met deze game ten onder is gegaan kan zeker niet geschaard worden onder jezelf voor de gek houden? Sjonge jonge zeg hahaha
Zou je anders willen beweren dat de serie kwalitatief niet ten onder gegaan is. Ik weet nog goed dat ik ook bij Medieval 2 maanden het spel niet heb kunnen spelen omdat het onspeelbaar was en ik weet nog goed dat mijn state of the art PC die ik ten tijde van Rome Total War genadeloos door dat spel op zijn knieën werd gebracht omdat het, onspeelbaar was door bugs, slecht programmerwerk en kennelijk tijd tekort. Empire Total War spant echt de kroon, een half jaar na dato een onspeelbaar spel. Misschien dat een aantal technische haken en ogen dan wat wegepoetst zijn maar er mankeert nog veel en veel meer aan. Het merendeel van de community speeld nu usermade mods. Dat zegt ook wel weer wat natuurlijk. Kennelijk maken een stel hobbisten een beter spel dan betaalde programmeurs. Dat is een treurig gegeven. Kwalitatief is de serie met dit spel wel degelijk ten onder gegaan. Veel minder wordt het echt niet. Daar kan ik me opzich, los van het feit dat ik opgelicht ben wel druk om maken. Je steunt jaren lang een maker met zijn producten ook al was het niet altijd gelijk zoals het zou moeten maar dit is echt niet te verantwoorden ten opzichte van je klanten. Een onspeelbaar spel achterlaten met 2 of 3 patches waarvan de eersten eigenlijk niks deden, je moest betalen voor unit packs of pre-orderen, logisch dat ze dat deden, anders kocht niemand het spel als dit allemaal ronde de release naar buiten was gekomen. En dan snel, waarschijnlijk al ten tijde van de release bezig gaan met een andere game die hoogste waarschijnlijk gezien zijn 3 voorgangers ook zo bugged als de pest wordt. Ik vind dat niet kunnen. Het lijkt MS wel, snel Vista op de markt brengen en daarna achterlaten met 2 service packs die bij mij het systeem nog steeds niet goed draaiend hebben gekregen, het blijft behelpen met bepaalde dingen. Ik heb er echt geen goed woord voor over maar we kunnen wel zeggen dat de serie tot nu toe een all time diepte punt heeft bereikt.

En mensen die het wel kunnen spelen verwachten kennelijk niet zoveel of hebben de geniale voorgangers niet gespeeld maar na al die jaren verwacht ik vooruitgang, niet alleen grafisch maar ook in gameplay en dat laatste ontbreekt en technisch gezien is het een bij elkaar geraapte rotzooi die bugged is of was maar nog steeds niet goed is voor zover men geprobeert heeft het te maken.

Kijk ook naar dit topic, 1 keer in de 2 weken dumpt iemand zijn klachten hier weer, een paar mensen reageren er op en daarna is het weer stil terwijl andere topics over Medieval 2 en Rome toch jaren goed liepen. Ook dat is weer geen goed teken en zegt wel weer wat er gaande is, namelijk dat vrijwel niemand het meer speeld.

• Phenomania
Steffy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:32:
[...]En mensen die het wel kunnen spelen verwachten kennelijk niet zoveel of hebben de geniale voorgangers niet gespeeld maar na al die jaren verwacht ik vooruitgang, niet alleen grafisch maar ook in gameplay en dat laatste ontbreekt en technisch gezien is het een bij elkaar geraapte rotzooi die bugged is of was maar nog steeds niet goed is voor zover men geprobeert heeft het te maken.
Om dan ook maar kort door de bocht te zijn: misschien ben ik dan wel niet zo'n ontzettende zeikerd als anderen.

Ik had er vooral in de gameplay ook wat meer van verwacht, maar ik verval dan nog niet in een ogenschijnlijke bash tegen alles wat E:TW is...
Ik heb ELKE Total War gespeeld, elke ad on en ontelbare mods gemaakt, getest en gespeeld en ik erken een slechte afwerking, maar om dan maar als een dolle stier werkelijk elk aspect van E:TW af te kraken zie ik mezelf niet doen. Daar pas ik voor, sorry. En als jij nu eens wat nuance zou kunnen aanbrengen zou dat jezelf heel wat gestress besparen, succes...

En hoe bedoel je het jarenlang STEUNEN van een ontwerper/developer? Je bedoelt door eens in de zoveel tijd een bedrag neer te leggen voor een spel? 8)7

Wat ik al eerder zei: we kunnen ons daarintegen wel redelijk genaaid voelen door het feit dat we als (betalende) betatesters hebben gefungeerd voor de grande finale N:TW ROFL :S

[Voor 19% gewijzigd door Phenomania op 25-08-2009 19:09]

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Om ook maar mijn E:TW ervaring in de discussie te gooien: Ik geen enkele bug ondervonden, al komt dit misschien doordat ik het spel pas net heb. En ja de AI en pathfinding is soms niet best. Maar niet slechter dan in R:TW die ik ook gespeeld heb.

Voor mij dus bugloos, en qua gameplay wat ik er van verwacht had (op basis van R:TW). Geen reden tot klagen dus.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

R:TW is wel een jaar of 5 geleden.
Pathfinding zou in die tijd wel wat verbeterd moeten zjin (moet je maar eens in een burcht vechten).

AI al helemaal ;).

• Phenomania
Steffy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:32:
[...]Ook dat is weer geen goed teken en zegt wel weer wat er gaande is, namelijk dat vrijwel niemand het meer speeld.
Ach ja, dan gebruik ik liever de Total War Center community als een graadmeter als je het niet erg vindt, drukker dan ooit :P ;)
Boudewijn schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:27:
R:TW is wel een jaar of 5 geleden.
Pathfinding zou in die tijd wel wat verbeterd moeten zjin (moet je maar eens in een burcht vechten).

AI al helemaal ;).
Dat vind ik ook... maar de aankomende patch zou op dat moment een grote verandering teweeg moeten brengen...! Maar ja, alweer een patch moet er aan te pas komen he ;)

Edit: typos...

[Voor 40% gewijzigd door Phenomania op 26-08-2009 09:18]

• Steffy
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-12 07:45

Steffy

Ayreonaut

Phenomania schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:50:
[...]

Om dan ook maar kort door de bocht te zijn: misschien ben ik dan wel niet zo'n ontzettende zeikerd als anderen.

Ik had er vooral in de gameplay ook wat meer van verwacht, maar ik verval dan nog niet in een ogenschijnlijke bash tegen alles wat E:TW is...
Ik heb ELKE Total War gespeeld, elke ad on en ontelbare mods gemaakt, getest en gespeeld en ik erken een slechte afwerking, maar om dan maar als een dolle stier werkelijk elk aspect van E:TW af te kraken zie ik mezelf niet doen. Daar pas ik voor, sorry. En als jij nu eens wat nuance zou kunnen aanbrengen zou dat jezelf heel wat gestress besparen, succes...

En hoe bedoel je het jarenlang STEUNEN van een ontwerper/developer? Je bedoelt door eens in de zoveel tijd een bedrag neer te leggen voor een spel? 8)7

Wat ik al eerder zei: we kunnen ons daarintegen wel redelijk genaaid voelen door het feit dat we als (betalende) betatesters hebben gefungeerd voor de grande finale N:TW ROFL :S
Het is geen Bash, het is maar hoe je het zelf leest, als jij er een bash in leest herken je er kennelijk wat ik. Ik maak me er opzich niet druk om, ik heb me er al bij neergelegt dat ik het spel toch waarschijnlijk niet meer zal spelen.

Het gaat er gewoon om dat je niet voor de feiten hoeft weg te lopen. Je steunt wel degelijk een maker door zijn games te kopen, het is waardering voor het werk wat ze leveren. Zonder alle trouwe fans sterven series uit en trouwe fans kopen ook altijd weer nieuwe games, zolang ze goed zijn. Je bouwt er een zekere vaste klanten groep van op wat in deze tijden toch wel handig is om het hoofd boven water te houden. Dus je steunt ze in mijn ogen wel. Als je dan aankomt met een game als deze dan stel je heel veel mensen wel teleur. En dat is waar het een beetje om draait. Je geeft wel 50 euro uit om daarna plezier te hebben van de game maar dit zit er gewoon niet in om technische en gameplay-technische problemen. En dat mag best gezegt worden.

Als ik dan weer kijk naar een andere serie die ik ook al vanaf dag 1 speel, de Anno serie dan zie je dat daar wel duidelijk verbeteringen zijn, gameplay technisch misschien niet eens zo zeer maar er wordt wel veel toegevoegd, de game is zeker beter dan zijn voorgangers, zo goed als bugvrij. Dat is een genot om te spelen. Dan is het gewoon jammer dat een game als Empire Total War zo slecht afgewerkt is.

[Voor 8% gewijzigd door Steffy op 26-08-2009 12:14]

• Phenomania
Ah je toon mindert zich al wat ;)
Nou je kunt het steunen nu wel zo uit leggen, maar in de betreffende post werd het zo gebracht als ware je hun jarenlang door dik en dun had gesteund, terwijl je in essentie alleen maar hun spellen had gekocht.

En ik herkende zeer zeker een bash ja, niks een constatering van feiten... het was een walk over waarbij je zinnen gebruikte als: het ten onder gaan van een serie (kom op zeg, jezus), je zelf voor de gek houden (?), troep (mening) en schandalig (mening). Nou in mijn optiek is dat een mening welke dicht aanschurkt tegen het begrip bash, welke voortkomt uit frustratie of iets dergelijks, that is your area :P

Ik speelde vroeger de Anno serie, na een tijd gingen ze me vervelen omdat ze in mijn opzicht niet een verandering teweeg brachten (heb ik het over vele jaren terug), dat was mijn mening toen en mijn mening nu, maar goed dat is een MENING...

Afgezien van de bugs die mensen schijnbaar met Vanilla dan ook schijnen te hebben ben ik tevreden met E:TW, zie ik duidelijke vooruitgang, en kijk ik reikhalzend uit naar N:TW :) Dat je dat niet wil en/of kan geloven van mensen is jouw probleem. Misschien had jij gewoon teveel verwacht en heeft de massa-reclame van CA toch gewerkt ;) Maar probeer ze jouw mening dan niet op te leggen door te zeggen dat zij dan zeker niet elke Total War game hebben gespeeld of zichzelf voor de gek houden... kom op zeg, deze fase in je leven zal je onderhand toch wel doorgroeid zijjn.

Sinds Rome: Total War ben ik betrokken bij genoeg mods en dat maakt Total War ook nou juist wat het is en maakt de community zoals die nu is op fora zoals bij twcenter.net...

[Voor 12% gewijzigd door Phenomania op 26-08-2009 13:06]

• tyr
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07-09-2009
Speel al een tijdje, ondanks de bugs toch met plezier :P , Empire. Nu doet het volgende probleem zich voor:

Zoals jullie kunnen zien, vraagt Nederland wel leuk of ik hun gebiedje wil hebben, alleen ik kan geen ja of nee kiezen. Dit gebeurd niet vaak, maar als het gebeurd is de enige oplossing die ik heb gevonden een nieuwe campaign starten, maar dat is ook weer zo zonde :P. Ben al een aantal dagen aan het zoeken voor een oplossing, maar nog niets gevonden. Misschien is hier iemand met een soortgelijk probleem?

• 6pack15
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-12 13:21
Ik heb een beetje gezocht, maar niet echt een concreet antwoord gevonden.

Als ik mij beurt end, en ik dus op de andere facties moet wachten duurt dit eeuwig. Ik kan echt waar naar beneden lopen, een mandarijen pellen en opeten, met mijn vader praten waar ik vanavond uitga oid, en wat drinken, als ik dan terug kom is hij nog steeds bezig.

Het is ook een beetje alsof bij bepaalde facties ( zweden voornamelijk) heel erg gaat haken, het beeld staat eigenlijk stil, en soms doet hij even weer (0,5 fps ofzo :P )

Mijn systeem

AMD ultra x2 zm-82
HD3850 mobility
4gb ram,

daar ligt het dus niet aan lijkt me ?

Dit probleem word eigenlijk steeds erger hoe verder ik kom in het spel, (zit nu in 7010 ofzo)

Ik heb ook al, show cpu moves uitgezet, maar dit hielp eigenlijk ook niet

Is dit 'normaal' of is er wat aan te doen ?

even grof getimed, +-7 minuten duurt het dus

• tyr
Ja, daar heb ik ook last van. Al merk ik wel dat de CPU-beurten sneller gaan vlak na een reboot, en bij kleine factions. Bij mijn huidige campaign is Maratha erg groot, en die beurt veruit het langst duurt. Ook nog geen fix voor gevonden.

Wel jammer deze ''bugs''. Maarja.. :P

• 6pack15
ohke, jammer. Naja zolang hij maar niet crasht is het niet zo erg :P , die kleine factions doen er allemaal 1-3 sec over bij mij, maar zweden, pruisen en rusland doen er zo tergend lang over. Terwijl frankrijk en GB, de nr1 en 3 grootste facties bij mij ( ik ben nr2) er helemaal niet zo lang over doen ..

Heb nu een nieuw probleem. Zit in 1712, en zodra ik de beurt eindig begint engeland, en daarna frankrijk. Frankrijk doet mij een aanbod, Zij geven 5 turns military acces, en ze geven french guyana. Deze twee aanbodtekstjes staan gewoon door elkaar getypt, dus dat moest ik een beetje uitpuzzelen. Ik zie nergens een vinkje waarmee ik kan accepteren of afwijzen ?, en dan zit ik eigenlijk vast.

Zowiezo al raar aanbod, aangezien ze er niks voor terug willen.. Dus zal wel een bug zijn ofzo

Ik ga maar eens proberen nog in mijn eigen beurt die onderhandeling te doen, misschien dat ze het dan niet doen in hun beurt.. wel raar

edit:

Voorbij gekomen door military acces te vragen vor 5 turns voor 10.000, verdien toch 80.000 per beurt was het niet dat alles vanuit india nu word geblokkeerd.

Maar nu doen ze het weer, zodra ik de volgende beurt begin begin frankrijk een 'onderhandeling' . NU staat er aan hun kant : give region: French Guyuana, en aan mijn kant niks, en er zijn ook geen knoppen voor accept of decline.

Ik ga denk ik maar eens oorlog verklaren.. ookal word ik in de pan gehakt door hun,, en raak ik meteen 20.000 per beurt kwijt aan handel met ze..

[Voor 73% gewijzigd door 6pack15 op 28-08-2009 16:22]

• tyr
6pack15 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:48:
Heb nu een nieuw probleem. Zit in 1712, en zodra ik de beurt eindig begint engeland, en daarna frankrijk. Frankrijk doet mij een aanbod, Zij geven 5 turns military acces, en ze geven french guyana. Deze twee aanbodtekstjes staan gewoon door elkaar getypt, dus dat moest ik een beetje uitpuzzelen. Ik zie nergens een vinkje waarmee ik kan accepteren of afwijzen ?, en dan zit ik eigenlijk vast.
Ja, op mijn screenshot een paar posts terug zie je precies jou probleem. Gebeurd bij mij alleen met factions die friendly zijn. Vandaar dat ik nu dus maar de hele wereld oorlog heb verklaard :D probleem opgelost :P

• 6pack15
Ohh ke, dat klopt dan , want ik had net allemaal presents gegeven, zodat ik een betere relatie kreeg met frankrijk, want ik wilde french guyana van hun kopen.. lekker is dat.. nu word amsterdam echt overlopen door die fransen

edit: net 2x zon stom aanbod van frankrijk weten te ontwijke, nu heb ik dus oorlog met fa en spanje. Ik eindelijk blij dat ik weer door kan gaan met spele... komt GB met zon idioot aanbod,, ze vragen om een land wat ik geeneens heb, ookal zou ik het hebben, ik kan het ook niet accepteren, en nu moet ik dus ook oorlog met hun aangaan. De lol is er wel een beetje af, alle leuke alliances moet ik verbreke door die rotbug

[Voor 48% gewijzigd door 6pack15 op 28-08-2009 20:36]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik heb nog een klein "bugje" gevonden, eentje die voor mij vrij vervelend uitpakte. Ik heb namelijk de neiging om elke beurt/battle het spel op te slaan. En ik heb ook de gewoonte om windows op een C: partitie van 25GB te zetten en alle spellen etc. op een andere partitie. Nou heb ik twee dingen uitgevonden:
- E:TW slaat spellen stiekem toch op op C: (terwijl mijn steam toch echt ergens anders staat)
- Elke savegame van E:TW is 65 MB groot :P

Dus voor iedereen met E:TW die zich afvraagt hoe de C-schijf zo snel vol komt, kijk eens in je savegame-folder. :P

• Phenomania
bwerg schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:38:
Ik heb nog een klein "bugje" gevonden, eentje die voor mij vrij vervelend uitpakte. Ik heb namelijk de neiging om elke beurt/battle het spel op te slaan. En ik heb ook de gewoonte om windows op een C: partitie van 25GB te zetten en alle spellen etc. op een andere partitie. Nou heb ik twee dingen uitgevonden:
- E:TW slaat spellen stiekem toch op op C: (terwijl mijn steam toch echt ergens anders staat)

Dus voor iedereen met E:TW die zich afvraagt hoe de C-schijf zo snel vol komt, kijk eens in je savegame-folder. :P
Dat was toch al lang bekend? :S Net zoals je scripts in diezelfde map te vinden zijn ;)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Phenomania schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:34:
[...]

Dat was toch al lang bekend? :S Net zoals je scripts in diezelfde map te vinden zijn ;)
Mij niet... En ctrl+f in dit forum leverde mij ook niks op, vandaar. Maar is dit niet te verplaatsen naar een andere map (waar waar wel een aantal GB voor savegames beschikbaar is :P)?

• Phenomania
Nee, helaas niet. Dit zijn simpelweg werkbestanden, met een vaste locatie, waar het systeem mee moet werken...
Ik had ook al een tijdje gezocht of het mogelijk was de save-games ergens anders op te slaan en dit door te linken in E:TW, maar kon er niks over vinden (ik ben namelijk zo'n freak waar alles mooi geordend moet zijn :S haha).

Misschien tijd om nieuwe partities aan te maken en schone installatie? ;)
Ik ben vrijdag ook weer aan de beurt, nieuwe SSD :)
Sowieso is 25GB niet echt veel om een OS, met het oog op de toekomst, te laten draaien toch?

Mijn minimum was altijd 50GB en nu met windows 7 100GB (omdat hij ook extra ruimte moet hebben voor booting o.i.d.). Maar nu met de aankomende SSD moet ik ook alles weer her-evalueren. Succes ermee iig!

[Voor 31% gewijzigd door Phenomania op 02-09-2009 09:38. Reden: Typos]

• Rian
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08-12 18:13

Dat probleem zit ik ook mee, met een C: schijf van 74gb gaat dat inderdaad vrij hard! Wat ik gedaan heb, is alle oude savegames van voltooide campagnes gekopieerd naar een andere schijf, weg er mee van de c schijf, klaar. Mocht je die ooit nog nodig hebben, dan staan ze in ieder geval in je backup locatie. Sowieso, een synctooltje laten draaien op je ETW savegame folder kan geen kwaad ;-)
Op het moment is de folder een 'schamele' 4.5GB, maar het kan veel erger. Ik vraag me sowieso af waarom de bestanden zo groot moeten zijn?

• nlb
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

nlb

Whatever ?

Ik heb het spel geen enkel keer goed kunnen spelen, dan en ik weer opeens een leger kwijt of loopt de game vast op england etc. mijn broertje woont in Africa en heeft dat probleem ook .

De patches lossen wel wat op en dan probeer je het maar weer maar dan weer een bug etc. Het is in mijn
ogen ook meteen de laatste total war voor mij voorlopig tot men weer uitkomt met Rome 2 ofzo.

Ik heb nog wel een vraag ? mijn broertje kan daar niet echt downloaden super trage snelheid etc. hoe kan ik patches downloaden voor hem en op cd zetten en opsturen.

Ik wacht op 1.4 en dan probeer ik het dapper weer :)

BlackBerry Passport with BB OS 10.3.1 Blackberry gebruiker sinds januari 2013 daarvoor 5 jaar Android en 3-4 dagen Apple 3G (itunes sucks) / tablet BB playbook 64GB / MSI game laptop Apache Pro/ PS3 en PSP Vita / games BF4, Skyrim and Rome II

• Phenomania
Hij moet in steam gewoon even een andere locatie opgeven ;)

Of heeft hij in general een crappy verbinding?

• A4-tje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08-12 19:37
ik heb nu 2 keer gehad dat hij vastliep tijdens een battle met beiden full-stack legers. ik ben dan al even aan het winnen en op de helft wordt ik eruit gegooid. erg jammer want kan ik weer opnieuw beginnen.
ik moet zeggen dat ik hem nu 1,5 maand heb ofzo en er erg tevreden over ben.
okee, de AI kan wat slimmer en jammer dat ze geen eilanden aanvallen, maar toch..

• Kapitein Prozac
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-07 03:02
Same here, bij mij wordt ik eruit gegooid bij precies de derde grote battle binnen de totale speeltijd. Ik kan dus drie grote battles spelen en dan moet ik het spel weer opnieuw opstarten. Ik kan wel meer kleine battles doen voor ik eruit gegooid wordt. Remedie is elke beurt en elke battle saven en die gecrashte battles over doen.

Mac Mini Core i5 2.5 Ghz 16 GB 250 GB SSD OS 10.11.x | HP Pavilion 32 | PC; hier | Samsung Galaxy S9

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-11 01:23
Ik dacht dat, als je the road to independence had gedaan, je daarna een campaign mocht spelen met America? :o

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, de America campaign is de Road to Independence campaign.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• pimjai
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:27
als je de road to independence hebt gedaan, kan je chapter 4 selecteren, wat gewoon een campaign met de united states is

• Avalaxy
pimjai schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:22:
als je de road to independence hebt gedaan, kan je chapter 4 selecteren, wat gewoon een campaign met de united states is
Dat bedoelde ik dus :) Dat las ik op internet.

Maar waar kan dat dan? In de Grand campaign zie ik geen USA faction iig.

• 6pack15
Avalaxy schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:35:
[...]

Dat bedoelde ik dus :) Dat las ik op internet.

Maar waar kan dat dan? In de Grand campaign zie ik geen USA faction iig.
Staat ook niet bij de standaard facties, je moet bij road of independence het laatste hoofstuk selecteren, dan begin je met een 50jarige campaign volgens mij, met de USA

• Avalaxy
6pack15 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:02:
[...]

Staat ook niet bij de standaard facties, je moet bij road of independence het laatste hoofstuk selecteren, dan begin je met een 50jarige campaign volgens mij, met de USA
Chill :) Ik heb het gevonden.

Maar misschien toch eerst wachten op 1.4 voor ik een nieuwe campaign start, die is nu in de test. Als je op een apart continent zit is het toch wel leuk als de naval invasions werken, anders wordt het ook zo saai :P

• Ulx
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07-10-2020

Ulx

Wizard

En vandaag (of morgen, d'oh) patch 1.4

Assignment rejected by specialist

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En weet iemand of hij al binnen is gekomen bij Steam? Kan dan vanavond lekker gamen namelijk 8).

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:13
Hij is aan het downloaden!

• Kapitein Prozac
Ik ben niet zo gecharmeerd van de 1.4 patch; opeens last van major slowdowns (dia show) op de campaign map en ook opeens legers en vloten die of voor even of voor langere tijd vast komen te zitten. Bij die vastgelopen legers en vloten kan ik geen troepen of schepen bijvoegen of afhalen; leuk als je een gehavende groep probeert veilig te stellen...

Edit;

En nog wat van die kleine dingetjes; saven duurt wat langer en van dat popup menu in de linker bovenhoek werken 2 van de 3 knoppen niet meer :? Ben ik nou zo gek of zijn het een stelletje prutsers daar bij CA.

[Voor 33% gewijzigd door Kapitein Prozac op 23-09-2009 12:49]

Mac Mini Core i5 2.5 Ghz 16 GB 250 GB SSD OS 10.11.x | HP Pavilion 32 | PC; hier | Samsung Galaxy S9

• Schurem
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-12 22:18

Schurem

Anytime, Anywhere

raar hoor, bij mij werkt ie uitstekend. ben gisteravond behoorlijk bruut opgerold door de fransen. moest wel een schone installatie maken, dus mapjes verwijderen uit /users/schurem/appdata/ en /games/steam/steamapps/ toen dat gedaan was, werkte bij mij alles uitstekend.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• Avalaxy
Bij mij werkt alles net ietsjes trager met de nieuwe patch, en sommige textures in het menu doen weird. Wil ik op zo'n 'ok' button klikken, verschijnt er ineens een verkeerde texture als ik een mouse-over doe. Ook nog steeds de bug dat leger en vloten van verschillende factions vast komen te zetten op dezelfde tile, waardoor beiden niet meer kunnen bewegen. Toch zonde van je full-stack army.

Overigens werkt AA nog steeds niet :S Dit is met Catalyst 9.8 geloof ik... AA heeft het geloof ik nog nooit gedaan in ETW, zeer frustrerend.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het is bij mij echt enorm traag bij tijd en wijlen.
Als je op de d kaart in amerika rondscrollt is het eeeeerrrrrggggg traag.

• Kapitein Prozac
Inderdaad, ik heb op de Amerika kaart precies hetzelfde; met regelmaat enorm traag.

Een pluspunt van de 1.4 patch voor mij is dat ik er in battles niet meer uitgegooid wordt met de mededeling van te weinig videogeheugen. En ik heb opeens een groep lichte artillerie met 4 kanonnen en 123 man en een groep lichte infanterie van 126 man.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:01
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 01:06:
Inderdaad, ik heb op de Amerika kaart precies hetzelfde; met regelmaat enorm traag.

Een pluspunt van de 1.4 patch voor mij is dat ik er in battles niet meer uitgegooid wordt met de mededeling van te weinig videogeheugen. En ik heb opeens een groep lichte artillerie met 4 kanonnen en 123 man en een groep lichte infanterie van 126 man.
Heb Empire na launch een tijdje gespeeld en had toen geen problemen behalve dan dat het spel soms crashte als je een haven selecteerde met een vloot erin.
Heb de game net na een reinstal van Windows geinstaleerd en alle patches geinstaleerd en nu crashed hij gewoon continu na 3 min spelen. :/
Je zou verwachten dat hij juist beter zou moeten draaien met al die patches.

En als ik het zo lees ben ik niet de enige die problemen met het spel heeft. Zou het dan niet slimmer zijn als ze eerst alle probleempjes oplossen in plaats van DLC aan te kondigen?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee want dat levert geen geld op :+.

Verder hebben we datzelfde idd ook al in april ofzo opgemerkt.

• anandus
  • Niet online
Hmm.. Gezien de reacties (traag, texture-corruptie) kan ik beter wachten op patch 1.5? :X

[Voor 17% gewijzigd door anandus op 26-09-2009 18:22]

• Kapitein Prozac
Ik had niet verwacht dat ETW zo crappy zou lopen op m'n PC, ook niet na de updates tot nu toe. Met RTW en Medieval II had ik enkel last van een lage FPS door ondermaatse hardware. ETW is daarentegen erg wispelturig op m'n PC. Met patch 1.3 liep het beter maar daar had ik weer last van showstopping bugs. Maar goed, ik ben blij dat ik er in battles tenminste niet meer uitgegooid wordt. Ook dat hele Steam gebeuren kan me niet bekoren; je kan niet teruggaan naar een patch die beter werkt. Misschien dat NTW wordt wat ETW had moeten zijn maar ik ga de toekomstige TW delen niet meer op voorhand kopen (als ik ze al koop).

Leuke voorvallen sinds patch 1.4; mijn bondgenoten de Mughals vielen een van mijn vijanden over zee via de achterdeur binnen om zo twee sterker verdedigde provincies te omzeilen. Ik heb tweemaal een stad tot overgave kunnen dwingen. Voorheen vochten ze zich steevast dood ondanks overmacht en oproepen tot overgave. En de Engelsen waren een invasie over zee van plan maar meteen wat troepen bijbouwen werkte afschrikwekkend genoeg.

• Ulx
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07-10-2020

Ulx

Wizard

grappig, de Mughal (AI) schopte in mijn laatste potje Portugal (ook AI) uit Goa. En vervolgens uit Lissabon. Exit Portugal.

Assignment rejected by specialist

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:41
Heeft iemand toevallig al iets meer gehoord over de multiplayer campaign mode, waar ze het op het forum van yuku.com over hebben, enig idee of deze nog dit jaar op de planning staat?

Have fun reading this :)

• Radiodurans
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:50
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/53425/t/The-Update.html?page=4
Where the bl**dy hell is the multiplayer campaign beta?

It's also about to go into our public beta group, just behind Warpath, so it's not long now. And it's proving to be great fun. We've held onto the beta for a while in order to implement all the AI changes, so that when you and a friend (Or enemy) get your hands on it, it's really a fun experience. And we're almost there. Of course as it's a beta, it won't be perfect, but the intention is to have as many of you experience it as you wish and feedback via these forums.

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:41
Thanks, ik zat met mijn stomme kop alleen de multiplayer category in de gaten te houden

Have fun reading this :)

• jmzeeman
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08-12 12:36
Patch 1.5 is uit.
Begint nu aardig speelbaar te worden, de AI begint iets slimmer te worden en doet eindelijk regelmatig (intercontinentale)invasies over zee. Ook is de AI in de diplomatie af en toe voor rede vatbaar, trade agreements krijg je nu soms gratis en vrede maken is af en toe best een optie voor ze en wordt af en toe zelfs aangeboden. Technische problemen had ik al vanaf 1.3 geen last meer van.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:01
jmzeeman schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:48:
Patch 1.5 is uit.
Begint nu aardig speelbaar te worden, de AI begint iets slimmer te worden en doet eindelijk regelmatig (intercontinentale)invasies over zee. Ook is de AI in de diplomatie af en toe voor rede vatbaar, trade agreements krijg je nu soms gratis en vrede maken is af en toe best een optie voor ze en wordt af en toe zelfs aangeboden. Technische problemen had ik al vanaf 1.3 geen last meer van.
als ie nu ook nog eens slim was met die invasies.
Ik heb met de Pruisen ongeveer heel Europa veroverd.
De Engelsen verklaren de oorlog en waar vallen ze binnen? Gibraltar, terwijl ik 1 leger net buiten Gibraltar heb (onderweg naar Noord Afrika) en 1 leger in Marokko.

Als ze met dat leger in Frankrijk (met als doel Parijs) of ergens in Italie geland waren dat had het nog kans van slagen gehad,
Zelfde met Venetie.
Ze verklaren me de oorlog en diezelfde beurt landen met een heel leger op IJsland -.-.
Ze hadden al niet veel manschappen en waar vallen ze me aan? IJsland.
Strategische waarde en financiele waarde zijn 0. En er waren diverse plekken die beter waren geweest en waar ik geen legers in de buurt had.
Nu hun dus een heel leger op IJsland hebben kon ik zonder veel weerstand hun andere provincies pakken en heb toen IJsland geblocken en toen ik er lande was er van dat ene leger niet veel meer over.

• Pandemic
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-11 21:16
Een beetje een open deur maar ik heb het spel net gekocht en voldoe ruim aan de systeemeisen.
Alleen in de campaign map blijft dat spel laggen, battles zijn geen enkel probleem. Uiteraard is het geupdate via steam. Ik vind wel heel veel op internet hierover, maar geen oplossingen!

Iemand nog enig idee wat ik kan doen want die lag maakt het onspeelbaar! Setting naar beneden doet ookal niks af.

• Kapitein Prozac
Welkom in de wereld van E:TW zou ik zeggen. Sinds de 1.5 patch heb ik ietsje minder lag op de campaign map. Daarentegen had ik wel een crash (niet meer gezien sinds 1.4).

• orionpax
  • Laatst online: 23-01-2019
Iemand een idee hoe je in de warpath campaign de eilanden kunt veroveren? Elke haven die ik verover verandert in een vissers haven.

• Lab_Coat
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 24-10-2009
Hallo! Is dit spel speelbaar icm een oude processor (P4 2.0 GHz, 400 Mhz FSB) ?

Ik voldoe verder wel aan alle systeemeisen...

• Avalaxy
Nee...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jij hebt een P4 2.0GHz met een dikke graka? :P.

• Huib_Bloodstone
  • Laatst online: 08:08
Om even terug te komen op een issue..

Ik heb dit gespel gekocht paar maanden geleden, was een huge van van medieval 2 total war maar ok

De legale versie werkt bij mij slecht, AI is langzaam het irriteert me verschrikkelijk, er zijn ook andere bugs maar jah to the point

De pirated versie van 1 oft andere party werkt nog veel beter dan mijn legale versie 0o

AI is nog steeds langzaam maar bugs heb ik dan weer geen last van...

Volgens mij is deze game echt verkeerd opgebouwd ofzo.. :S

• Pandemic
Wat bedoel je met langzame AI?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gok dat de beurten te lang duren?

• Huib_Bloodstone
yes, ik heb toch 1 van de snelste computers ghehe, soms blijft 1 land beetje hangen en dan duurt dat heel lang, met de pirated versie heb ik dat niet :s

maar ok, is de 1.5 patch goed ervoor om dit te fixxen ?? hoorde dat er een nieuwe campaign erbij zit.

• Avalaxy
Huib_Bloodstone schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:17:
hoorde dat er een nieuwe campain erbij zit.
Grapjas :P

• _js_
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 21:42
Volgens mij doet de kopieerbeveiliging helemaal niets tijdens het spel, alleen bij het starten worden een paar dingetjes gecontroleerd. Dus als je pirated en officiële versie op hetzelfde patchniveau zijn zou je ook dezelfde performance moeten hebben.

• Pandemic
Je kunt de officiële versie niet spelen op een ander patch niveau als het recentste 1.5.

Dat laat steam simpelweg niet toe.

• orionpax
  • Laatst online: 23-01-2019
Pandemic schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:37:
Je kunt de officiële versie niet spelen op een ander patch niveau als het recentste 1.5.

Dat laat steam simpelweg niet toe.
Uhm.. Dat is niet waar. Je kunt in steam het auto updaten uitzetten.

• Huib_Bloodstone
Ik heb nu gepatched naar 1.5 en werkt al stukken beter :) gelukkig

• Kapitein Prozac
Van het weekend een grote slag gewonnen tegen Rusland. Ze kwamen met 5800 man waarvan 27 groepen geschut (slechts 2 groepen houwitzers) tegen m'n 1400 man (6 groepen mortieren) in een sterfort. Ik had wel 2000 man reserve maar die heb ik niet nodig gehad. Ze dropen af met een verlies van bijna 4300 man tegenover een verlies van 70 man aan mijn kant. De bescherming van de muren van het fort en 6 groepen mortieren waren doorslaggevend. En slim rouleren van de infanterie want een aantal groepen had geen ammo meer. Het was een slag van 2 uur en de eerste keer bezweek m'n PC dus ik heb wat settings omlaag moeten zetten.

• Auredium
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-11 14:09

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik wil Empire Total War kopen nu ik een nieuwe PC heb, maar ik wacht nog even. Ze gaan nu overal omlaag naar 29.95 en over een maand of 3 gaan ze nog wel een keer omlaag naar 9.95 en dan sla ik wel toe. Napoleon ga ik wel direct kopen want ik weet gewoon dat ze het niet meer zover willen alten komen. (ze hebben zelf al toegegeven dat Empire Total war gewoon crap is)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• anandus
  • Niet online
Auredium schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:41:
(ze hebben zelf al toegegeven dat Empire Total war gewoon crap is)
Bron?

• Semisane
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
Since tijden ook maar weer eens een nieuwe campagne begonnen in E:TW, hoewel net als de laatste keer niet met de vanilla versie, maar een gemodde versie. Geen Darth Mod dit keer, maar A Proper Empire: Terra Incognita.

Ik moet zeggen, dat deze mod me zeer bevalt. Naast een aantal kleine grafische verbeteringen; standaard bloed, veel rook, vlaggen en volgens mij ook uniformen, lijken de veranderingen wat betreft; trade/economy, belastingen (die eng hoog kunnen worden :D ), diplomacy, tech-tree en ook bewapening, met name de hoeveelheid manschappen een land kan verkrijgen zeer geslaagd en zijn een stuk meer gebalanceerd dan mijn ervaringen in de vanilla versie.

Ik denk dat ik het met deze versie wel een tijdje ga uithouden. Sterker nog, ben met twee campagnes tegelijk bezig. ;) Eén met Denemarken en één met Great Britain. Vooral de eerste is uitdagend, juist omdat Denemarken maar een gelimiteerde hoeveelheid troepen kan trainen én ik in het begin technology moet stelen, dus de keuze voor bondgenootschappen zijn cruciaal...met name de keuze welke bondgenoten later in het spel te verraden en te veroveren. >:) (Arm Nederland. 8) )

• Huib_Bloodstone
(ze hebben zelf al toegegeven dat Empire Total war gewoon crap is)
Als jij dit een grap vind moet je de game niet eens kopen, integendeel heb ik deze wel gekocht en ik vermaak me goed.

Die updates zetten deze game goed op zijn plek, en met uitbreidingen word dit gewoon een geweldige game.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Huib_Bloodstone schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:19:
[...]

Als jij dit een grap vind moet je de game niet eens kopen, integendeel heb ik deze wel gekocht en ik vermaak me goed.

Die updates zetten deze game goed op zijn plek, en met uitbreidingen word dit gewoon een geweldige game.
Als je de rest van de thread leest zie je dat niet iedereen zo positief is (inclusief ondergetekende).

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik krijg empire total war niet meer gestart, het spel vliegt er onder windows 7 gewoon uit zonder error oid.
Weet iemand hoe ik dat wat verder kan debuggen? Met winXP compat mode aan kom je tot het eerste filmpje en ook dan vliegt hij eruit.
De bak heeft een 9800gx2 en 12gb mem, dus dat zou voldoende moeten zijn. Zowel los als via steam starten helpt niet :(.

Zowel directx als de driver van de grafische kaart is up to date.

[Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 05-11-2009 02:40]

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Huib_Bloodstone schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:19:
[...]

Hmm? Nee het werd gezegd door een vertegenwoordiger tijdens een gamesshow (ben even vergeten welke zender, maar het was een Nederlandstalige). Hij zijn niet letterlijk crap natuurlijk maar 'Een spel wat minder goed was uitgewerkt'.

En kom niet met die bullshit van niet kopen. Ik heb de total war Era's collectorsbox, de collectors edition van Medieval 2 en de expension ervoor in mint state. Het is niet alsof je met een doorsnee gamer spreekt hier die toevallig 'wel eens' Total War Empires wil spelen maar het bij voorbaad afkraakt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• anandus
  • Niet online
Oehhhh... interessant! *O*
7 december multiplayerbèta voor spelers Empire: Total War

Alle spelers van Empire: Total War krijgen vanaf 7 december toegang tot een multiplayerbèta van het spel. Dat heeft uitgever Sega in een persbericht bekendgemaakt.

In de bèta kunnen twee spelers het op de volledige campagnekaart van het spel opnemen tegen elkaar of samen strijden tegen een computergestuurde vijand. Volgens Mike Simpson, creative director van ontwikkelaar Creative Assembly, moeten alle toekomstige Total War-games een multiplayercampagne krijgen.

“Na alles 6 maanden intern te hebben getest, geven we spelers van Empire: Total War graag een voorproefje van de toekomst van Total War”, zegt Simpson. “Met de informatie en feedback die we van gebruikers van deze bèta verzamelen, moeten we alle toekomstige titels in de Total War-serie kunnen voorzien van een multiplayercampagne.”

Downloadbare content
Op 7 december verschijnt ook het downloadbare contentpakket Elite Units of America voor Empire: Total War. Dit pakket voegt vijftien nieuwe elite-eenheden toe aan de Britse, Franse en Amerikaanse facties van het spel. Aan het pakket, dat exclusief via Steam verkrijgbaar is, hangt een prijskaartje van 2,99 euro.

• Crayun
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 30-09-2012

Crayun

Mister Share

Als die multiplayer goed bolt, ben ik nog bereid om empire total war eindelijk te gaan kopen :d

C2Q 9450 @ 3.4Ghz | Sapphire HD3870x2 | GIGABYTE X48-DS4| OCZ 4GB D/C Kit PN - OCZ2G8004GK 5-5-5-18 | Antec True Power Qauttro 850 watt | 1TB Samsung + 1TB GB WD Green + 500 GB Samsung | Coolermaster Cosmos S |

• Dynd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 03-03-2018
Ik heb een vraagje, ik heb twee pc's met bijna exact dezelfde specificaties, nu heeft de ene een 32'' scherm en de ander 20''. Heeft dit effect op de performance? Want de PC met 32'' loopt wel veel minder goed.

• Repsaj_Nav
  • Laatst online: 01-11 20:53

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Als ze op dezelfde resolutie draaien zal het geen verschil maken, maar dat is waarschijnlijk niet het geval.

Als de 20" een lagere resolutie heeft dan de 32", zal de pc met de 20" idd sneller zijn. Andersom zou het raar zijn...

• Il 2
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-12 09:13

Waar staat die folder dan? Kan 'm nergens vinden :P

• Semisane
Il 2 schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:29:
[...]

Waar staat die folder dan? Kan 'm nergens vinden :P
C:\Documents and Settings\User_name\Application Data\The Creative Assembly\Empire\save_games

The likeliest reason you can't see it is that your explorer is set not to show you 'hidden' files and folders (Microsoft trying to help users - as usual the opposite result is the commonest one - the idiots). To see them:

-- In an Explorer window (e.g. open a My Computer window), go to C:\Document and Settings\<username> where <username> is the name of the a/c you use to log in. If you don't use a login box to access your computer, there should be some folder in this area that corresponds to your user (Administrator maybe?).

-- Select Tools -> Folder Options, then the View tab.

-- Click on 'Show hidden files and folders' and, I always like to also, unclick 'Hide protected operating system files'

-- Click on 'Apply' button and I always like to also click on 'Apply to all folders'

With luck, that will reveal Application Data. If you do not have Administrator rights on your a/c, I suspect you won't be able to do this, and you are stuck.
source twc center

http://shoguntotalwar.yuk...e-saved-games-are-in.html

:)

• p0w3rind0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-12-2009
Watte f man :? ,
de titel doet me meer denken aan f**ing CHINA :P !!

• Semisane
p0w3rind0 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:30:
Watte f man :? ,
de titel doet me meer denken aan f**ing CHINA :P !!
Vind je het heel erg als ik niet snap wat jij bedoelt? :) Of reageer je gewoon even in het verkeerde topic. :P

• Lee245
  • Laatst online: 08-12 17:25
Heb de game vanmiddag aangeschaft. Wat een gedoe om het spel op een andere schijf dan je C:\ schijf te installeren. Hij is nu in ieder geval bezig.
Straks hoop ik eindelijk een potje ETW te kunnen spelen zonder problemen :)

• BinaryRun
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 25-11 11:52
Lee245 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:22:
Heb de game vanmiddag aangeschaft. Wat een gedoe om het spel op een andere schijf dan je C:\ schijf te installeren. Hij is nu in ieder geval bezig.
Straks hoop ik eindelijk een potje ETW te kunnen spelen zonder problemen :)
Zorg er wel voor dat patched naar de laatste versie, verhelpt een hoop problemen ;)

• Lee245
Hinkl schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:31:
[...]

Zorg er wel voor dat patched naar de laatste versie, verhelpt een hoop problemen ;)
Via Steam wordt hij automatisch gepatched naar de laatste versie (1.5).
Het spel ziet er erg gelikt uit, ik speel het spel vloeiend op 1920x1080 met alles op high op mijn ATI mobility 4670.
De graphics zijn een hele verbetering tov RTW. :*)

• Semisane
Lee245 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:02:
[...]

Het spel ziet er erg gelikt uit, ik speel het spel vloeiend op 1920x1080 met alles op high op mijn ATI mobility 4670.
Wellicht ook leuk om te weten dat er een aantal goede mods voor de spel zijn die leuke dingen toevoegen (rook, bloed, modder, muziek enz) of zelfs een gehele revamp van de game doen, zoals A Proper Empire: Terra Incognita, welke bijna elk aspect van de game aanpakt van grafisch tot economie of Darthmod Ultimate Commander Edition, welke je enorme grote units geeft, ziet er gaaf uit op het slagveld.

De "grote" mods pakken daarnaast nog wat bugjes aan die CA niet meer gaan fixen.

Het kan het spel nog leuker maken, in mijn ervaring is vooral A Proper Empire: Terra Incognita uitdagend. :)

• Lee245
Semisane schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:30:
[...]

Wellicht ook leuk om te weten dat er een aantal goede mods voor de spel zijn die leuke dingen toevoegen (rook, bloed, modder, muziek enz) of zelfs een gehele revamp van de game doen, zoals A Proper Empire: Terra Incognita, welke bijna elk aspect van de game aanpakt van grafisch tot economie of Darthmod Ultimate Commander Edition, welke je enorme grote units geeft, ziet er gaaf uit op het slagveld.

De "grote" mods pakken daarnaast nog wat bugjes aan die CA niet meer gaan fixen.

Het kan het spel nog leuker maken, in mijn ervaring is vooral A Proper Empire: Terra Incognita uitdagend. :)
Thanks for the comment ;)

Ik ga het spel eerst eens 'origineel' spelen en later kan ik altijd nog overstappen naar mods

• bones
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:56
iemand wat mooie screenshots van de nieuwe versie ?

• Neusdoorn
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02-05-2011
Hoe zit het nu eigenlijk met de NVIDIA drivers en 1.5 patch?
Ik heb geen zin om voor deze ene game mn drivers terug te schroeven.
Hebben ze nu eindelijk orde op zaken en kan je met de recente 195.62 driver alles naar behoren draaien?

AoC - Xantipe - HoX - Battlescar - guild [fear]

Anoniem: 91868

Met de laatste paar drivers had ik totaal geen problemen.
(zoals de bekende verdwijnende dingen)

• GE0RGE
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Lee245 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:02:
[...]

Zometeen eens kijken of het werkt op de ATI Mobility 4330 :)

Ik hoop het wel, anders kan ik het de komende maanden niet spelen... >:)

- edit -

Werkt prima. Leuker dan Medieval 2.

[Voor 4% gewijzigd door GE0RGE op 22-01-2010 19:44]

• Neusdoorn
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02-05-2011
Ja lap, drivers geupdate en baffe terug CTD's.
Een schande dat ze niet met Nvidia kunnen werken, dat zal leuk worden voor de Napoleon release

AoC - Xantipe - HoX - Battlescar - guild [fear]

• Lipton16
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-11 12:05
Ik ben de laatste tijd veel online battles aan het doen, maar gesus, wat een lag is er over het algemeen.
Wel erg vermakelijk, het niveau is (uiteraard) veel hoger dan tegen de AI.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteravond eindelijk Empire: Total War aangeschaft. Ik weet dat je na een dag spelen nog niet veel kan worden afgeleid eruit maar tot nu toe het volgende;

Battlemap: Dit is de grootste verandering voor mij en ik weet niet zeker of ik het een positieve verandering vind (ook niet of het een negatieve is hoor ;) ). Het is een verandering die bijna net zo groot is als de verandering in battlemaps tussen Total War: Medieval en Total War: Rome. Vooral de nieuwe structuren op de grondgebieden zorgen voor meer micromanagement maar het zal wel wennen. Verder heb ik begrepen dat je zaken zoals spionnen en dergelijke niet meer kunnen worden 'gemaakt' maar dat je ze nu krijgt toegewezen?

Het switchen tussen verschillende continenten gaat goed, alhoewel ik even moet kijken hoe goed ik ben in het managen van verschillende gebieden.

Landgevechten: Hierbij moet ik zeggen dat de landkaarten een stuk gedetailleerder zijn geworden. Heggen, en de afbakeningen van weiden en dergelijke. Zee mooi. Ik heb op dit ogenblik nog geen aanvallen gedaan op gefortificeerde steden en de gevechten waren relatief klein. De kaarten lijken een stukje groter maar dat is ook logisch want met de komst van zoveel buskruid is de gevechtsafstand groter. Wat mij opvalt is dat ondanks buskruid en veel musketiers er toch aardig wat melee bij komt kijken. Ik moet nog wat aan de tactieken wennen maar echt veel veranderd zijn ze niet. Veel van de Medieval tactieken werken ook nu nog goed.

Zeegevechten: Hier keek ik naar uit en ik moet zeggen...ik ben niet teleurgesteld! Alles is in detail weergegeven, zelfs de legers op het schip zelf. Sega heeft zich dus neit goedkoop er vanaf gemaakt. Ik ben er wel al achter gekomen dat het gewoon dom is om de AI je maneuvers te laten doorvoeren in een gevecht want dat verliezen ze bijna altijd van de computer. Je kunt beter de schepen allemaal zelf controleren en de kanonnen zelf laden. Niets is bevredigender dan je schip langszij leggen en dan op het juiste moment een salvo af te lossen in oogafstand van de vijand.

Voorlopige conclusie: Al met al is de leercurve er wel, ook als je alle voorgaande versies hebt gespeeld is er een zekere leercurve in het spel. Maar dat is goed, een spellenserie als Totalwar is sowieso niet weggelegt voor brainless brawling. Ik kijk uit naar de komende week oefenen ermee. :)

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08-12 20:38
Nu beschikbaar op steam voor zo'n 10 euro. Tevens de DLC en overige TW games op steam afgeprijsd; leuke actie voor diegene bij wie nog wat titels in hun collectie ontbrak.

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

psychodude schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:43:
Nu beschikbaar op steam voor zo'n 10 euro. Tevens de DLC en overige TW games op steam afgeprijsd; leuke actie voor diegene bij wie nog wat titels in hun collectie ontbrak.
Even voor de duidelijkheid: deze actie duurt tot 15 februari. Daarna zijn alle Total War games weer normaal geprijsd (dus meer dan de helft duurder dan nu).

[Voor 19% gewijzigd door mindcrash op 09-02-2010 07:40]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• vinpower
  • Laatst online: 08:42
Danku voor de info! Voor een tientje kan ik het spel toch niet laten lopen! Voegen die dlc's nog veel bij de game bij?
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee