Anoniem: 91868

vinpower schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:51:
Danku voor de info! Voor een tientje kan ik het spel toch niet laten lopen! Voegen die dlc's nog veel bij de game bij?
Wat units, vooral om de multiplayer oneerlijker te maken.

• ZenTex
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-12 09:25

ZenTex

Doet maar wat.

Ik zag net tevallig ook de aanbieding op steam, voor een 10 kun je toch geen miskoop doen niet? klikte hem in m'n mandje, dacht nog even aan de lange lijst met bugs en de duizenden klachten over ETW terwijl CA doodleuk aan Napolean begint, en logde weer uit.

Nee, zelfs voor een tientje ga ik CA niet eens sponsoren. :(

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

Nakebod

Nope.

mindcrash schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 07:38:
[...]

Even voor de duidelijkheid: deze actie duurt tot 15 februari. Daarna zijn alle Total War games weer normaal geprijsd (dus meer dan de helft duurder dan nu).
En de actie is soort van afgelopen imho.
Vanmiddag zat ik nog te twijfelen of ik hem ging kopen, vanavond ging ik hem kopen voor 10 euro. Tenminste, dat dacht ik. De aapjes bij Valve verhogen zomaar even de prijs van 29,99 naar 49,99, waardoor je met de korting van 66% niet meer uitkomt op 10 euro, maar ineens op 17 euro uitkomt.

En eigenlijk is het nog mooier, aldus het forum:
US: $29.99 $10.19
UK: £29.99 £10.19 (57% higher)
EU: 49,99€ 16,99€ (130% higher)

En gezien $ = € op Steam, betalen we al meer dan nodig. $10 = € 6,83, maar nu betalen we € 10 = $13. En daarbovenop verhogen ze dan ook nog even de prijs.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Nakebod schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:14:
En de actie is soort van afgelopen imho.
Vanmiddag zat ik nog te twijfelen of ik hem ging kopen, vanavond ging ik hem kopen voor 10 euro. Tenminste, dat dacht ik. De aapjes bij Valve verhogen zomaar even de prijs van 29,99 naar 49,99, waardoor je met de korting van 66% niet meer uitkomt op 10 euro, maar ineens op 17 euro uitkomt.

En gezien $ = € op Steam, betalen we al meer dan nodig. $10 = € 6,83, maar nu betalen we € 10 = $13. En daarbovenop verhogen ze dan ook nog even de prijs.
De kans is best groot dat Valve dat niet heeft bedacht, maar dat Sega Europe dat om een of andere krankzinnige reden heeft geeist.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• GE0RGE
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
ZenTex schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:41:

Nee, zelfs voor een tientje ga ik CA niet eens sponsoren. :(
Er komt nog een patch 1.6. :)
Zeker binnen 1~2 maanden, aangezien ze hem nu in public bèta testing gaan gooien.

Als dat alle issues gaat fixen dan ben ik wel bereid om 11 euro te betalen voor de DLC. 8)

[Voor 12% gewijzigd door GE0RGE op 12-02-2010 02:46]

• Gammro
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-11 14:35
Is het al bekend of enkel Napoleon Total war multiplayer campaign krijgt of dat er voor Empire Total war ook een officiele release komt in de vorm van een Patch? Het zou namelijk wel karig zijn(eigenlijk zelfs heel erg zuur) als we nu zijn lekker gemaakt met een E:TW MP campaign beta, en deze er niet als officiele release inkomt :S
Op de verschillende nieuwssites kan ik er namelijk geen duidelijkheid over vinden...

Ook had ik de vraag wat een mod nou voor invloed heeft op je multiplayer: stel ik speel graag een mod, maar ik wil eens tegen een vriend spelen die deze mod niet heeft of wilt spelen, moet ik deze dan helemaal deïnstalleren of kan ik zo spelen, dat alleen de files die hij ook heeft worden ingeladen?

[Voor 26% gewijzigd door Gammro op 13-02-2010 15:07]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06-12 15:48

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

N:TW heeft zowiezo multiplayer campaign. Dat is ook uitgebreid getest op de info dagen die er de laatste maand waren. Player reviews over die info dagen kun je vinden op de bekende fora.

Of deze voor E:TW ook komt weet ik niet.

"Oooh Jeroen!"

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 05-12 10:37
Kaap schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:43:
N:TW heeft zowiezo multiplayer campaign............ ..........
Zo dan, dit wist ik helemaal niet joh.. volgens mij ga ik N:TW weer kopen.

• Gammro
Ik wist al dat N:TW een MP campaign krijgt, maar mijn vraag was of E:TW ook een officiële release van een MP campaign kreeg omdat er nergens duidelijkheid over is :P

N:TW schaf ik toch niet snel aan omdat ik net E:TW in mijn bezit heb voor €10 :)
En ik heb nog zo veel games te spelen O_o(net STALKER CoP, en binnenkort nog ACreeed 2 op de PC), dus N:TW laat ik voorlopig even liggen :P

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Gammro schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:57:
Ik wist al dat N:TW een MP campaign krijgt, maar mijn vraag was of E:TW ook een officiële release van een MP campaign kreeg omdat er nergens duidelijkheid over is :P

N:TW schaf ik toch niet snel aan omdat ik net E:TW in mijn bezit heb voor €10 :)
En ik heb nog zo veel games te spelen O_o(net STALKER CoP, en binnenkort nog ACreeed 2 op de PC), dus N:TW laat ik voorlopig even liggen :P
Durf het echt niet te zeggen of MP campaign nog uitkomt voor E:TW. N:TW schijnt volgens de previews van players zelf op de infodagen veel goed te hebben wat in E:TW niet goed was. De focus in N:TW is ook iets meer op oorlog gericht, en door dat alles denk ik dat E:TW het gros van zijn spelers kwijt zal raken aan N:TW.

"Oooh Jeroen!"

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:02
MedeTweakers!
Hebben jullie een foutjes lijst ofzo, ik heb op google veel gezocht maar kom er niet uit.
Ik hebeen battle gedaan(mijn doel is om de hele wereld te veroreveren lol)
Maar ik heb dus een battle gedaad tussen mij(united provinces) en france(parijs)
Het was een super grote battle, nu heb ik gewonnen althans, er is geen man meer op het strijdveld alleen die van mij en een paar die nog aan het retreaten zijn.
Maar voor de rest niemand, de change balk is niet helemaal gevuld een HEEL klein beetje rood is er nog.
(uhmm.. onder het typen over E:TW crasht het spel? ****!!)
Nou kan ik lekker overnieuw beginnen, maar weten jullie hier ietsvoor?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-11 01:23
Dat is een bug die (helaas) wel eens vaker voorkomt. Zorg dat je de laatste patch hebt geïnstalleerd, en controleer bossen op verborgen units (die buiten je Line Of Sight zijn).

Ook is het handig om een timer in te stellen. Als zij jou aanvallen, je killt al hun units behalve die "onzichtbare" unit, dan win je na het verstrijken van de tijdslimiet sowieso.

[Voor 34% gewijzigd door Avalaxy op 16-02-2010 22:22]

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:02
Oja das handig ;) . bedankt!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Vandaag unlocked N:TW al op Steam. Sega heeft de wereld wijde steam release van 26 februari gisteren teruggebracht in lijn met de US release, 23 februari.

Sadly, zullen de meeste shops hun verzendingen pas morgen op zijn vroegst gaan doen. Tenzij die vandaag nog bericht krijgen dat de verkoop mag starten.

"Oooh Jeroen!"

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Kaap schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:17:
Vandaag unlocked N:TW al op Steam. Sega heeft de wereld wijde steam release van 26 februari gisteren teruggebracht in lijn met de US release, 23 februari.

Sadly, zullen de meeste shops hun verzendingen pas morgen op zijn vroegst gaan doen. Tenzij die vandaag nog bericht krijgen dat de verkoop mag starten.
Oh, interessant!
N:TW heeft nog geen eigen topic of wel? Kan het niet vinden, namelijk?

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

anandus schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:21:
[...]
Oh, interessant!
N:TW heeft nog geen eigen topic of wel? Kan het niet vinden, namelijk?
Klopt, nog geen eigen topic voor.

"Oooh Jeroen!"

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:31
Kaap schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:17:

Hoe kom je daar dan weer bij :9 ? Bron?! :p

• Gammro
Available: 23 February 2010
This game will unlock in approximately 7 hours
Dit staat om 10.55 in de steam store page :)

Oftewel een unlock voor Europa als het in New York 12.00 's middags is.

[Voor 21% gewijzigd door Gammro op 23-02-2010 10:57]

• Bobmeister
Van 12game.com:
Bedankt voor uw email. Wij verwachten Napoleon:Total War vandaag binnen te krijgen. Als er verder geen embargo op zit, dan wordt deze ook vandaag naar onze klanten verstuurd. U kunt deze dan morgen in huis verwachten.

• anandus
  • Niet online
En nu maar hopen dat N:TW bij launch minder buggy is dan E:TW bij launch was...

• vinpower
  • Laatst online: 22:06
jammer genoeg staat dit nu @ steam: Available: 26 February 2010
This game will unlock in approximately 2 days and 4 hours

• Bobmeister
En ook 12game heeft het spel nog niet ontvangen ;)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ja klopt, Steam had een fout gemaakt aldus CA. Europa kan pas morgen N:TW gaan spelen. Niet dat het mij iets uitmaakt, Imperial Edition komt van bol.com en hoop dat ze die vandaag gaan versturen.

"Oooh Jeroen!"

• Huib_Bloodstone
Ik hoop echt dat deze game nog beter is als de andere, de focus ligt bij napoleon op de story ;) vraag me af of er een expansion op de campaign mode komt want dit vind ik persoonlijk veel beter.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Huib_Bloodstone schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:37:
Ik hoop echt dat deze game nog beter is als de andere, de focus ligt bij napoleon op de story ;) vraag me af of er een expansion op de campaign mode komt want dit vind ik persoonlijk veel beter.
N:TW heeft gewoon een grand campaign mode hoor...

"Oooh Jeroen!"

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Hmm hoop dat bol.com hem vandaag verstuurd, heb morgen namelijk een dagje vrij en zou wel fijn zijn om hem te kunnen spelen.

"Oooh Jeroen!"

• Huib_Bloodstone
Hmm ik wist wel dat het een campaign mode heeft, maar omdat de focus op de story mode ligt hoop ik dat campaign mode nog beter is dan de e:tw..

Zo te zien gebruiken ze dezelfde engine als e:tw dus dan hoop je dat de begin fase minder buggie is.

Maar ik heb de reservering op bol.com gemaakt dus ik hoop het zo snel mogelijk te spelen.

• Bobmeister
12game heeft de boel verstuurd.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Imperial Edition is verstuurd :*)

"Oooh Jeroen!"

• Huib_Bloodstone
Yes, ik zag dat de mijne ook verstuurd is..

Wie gaat eigenlijk de start topic maken ^^

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Amazon heeft hem ook verstuurd.

Wat gaan eigenlijk de grote verbeteringen zijn qua gameplay? Graphics waren okay , maar het was wel een bugfest bij tijd en wijlen.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• turbojonny
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 03-12 07:43
Komt er geen appart N: TW topic?

• L3TUC3
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11-05-2020

L3TUC3

GoT vegetable?

Kaap schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 06:49:
Ja klopt, Steam had een fout gemaakt aldus CA. Europa kan pas morgen N:TW gaan spelen. Niet dat het mij iets uitmaakt, Imperial Edition komt van bol.com en hoop dat ze die vandaag gaan versturen.
Enkel de winkelversie kan je al activeren en spelen. Ik heb m via steam en moet wachten (...),

Nou ja een dagje meer wachten deert me niet, maar het is wel typerend dat er wederom geen voordeel zit aan digitale distributie.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Paterpor
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:35
Ik ben toch redelijk terughoudend aangezien ik E:TW toch wel kleine teleurstelling vond. Daarom wacht ik even op de reacties van jullie. Diegene die al kunnen spelen, kan je een kort reviewtje schrijven?

• Semisane
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
Ik begreep dat men qua campain management het eea heeft weg gelaten, bijvoorbeeld het instellen van de het belasting niveau?

Dat kan toch niet werkelijk zo zijn? Is men de hele gameplay uit de nieuwe versie aan het slopen ofzo? Dat het enkel alleen maar gaat om het vechten?

Zo ja dan haal ik deze game niet eens meer uit de budget bak. :{

• Roberttt
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:10
Belasting niveau kan je gewoon nog steeds instellen. Het komt iig in de campaign tutorial naar voren. Verder heb ik nog niet gespeeld...

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Semisane schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:20:
Ik begreep dat men qua campain management het eea heeft weg gelaten, bijvoorbeeld het instellen van de het belasting niveau?

Dat kan toch niet werkelijk zo zijn? Is men de hele gameplay uit de nieuwe versie aan het slopen ofzo? Dat het enkel alleen maar gaat om het vechten?

Zo ja dan haal ik deze game niet eens meer uit de budget bak. :{
Nog nooit gehoord. Ik zag de straks ingame zowiezo nog op de goverment tab de 2 sliders voor taxes dus.
Paterpor schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:55:
Ik ben toch redelijk terughoudend aangezien ik E:TW toch wel kleine teleurstelling vond. Daarom wacht ik even op de reacties van jullie. Diegene die al kunnen spelen, kan je een kort reviewtje schrijven?
Heb de Napoleon Grand Campaign stuk of 30 turns gespeelt nu.

1. Campaign map bevat wel minder wereld, maar de map zelf is wel degelijk heel erg groot doordat ze ook een heel stuk op europe ingezoomd hebben. Campaign map is zeer uitgebreid. Heel veel provinces, veel meer details in de omgeving, en het ziet er gewoon ook een stuk gelikter uit. De veranderingen op de map aan de hand van seizoenen is erg mooi om te zien. In de herfst de dauw in the dalen van Austria and de bruine gloed van de bossen, echt schitterend.

2. Er is aan building een heleboel veranderd. Elke province heeft een region capitol. Deze capitols komen in 2 varianten, normaal en huge city. De huge cities kunnen heel wat gebouwen bouwen, scholen, barakken, gun foundries, opera's etc. De minor capitols zijn eigenlijk wel interessant kwa changes. In E:TW koos je voor een military of economical building. Nu kun je daarin nog specifieker zijn. Voorbeeldje: als ik een province military based wil hebben, moet ik kiezen of dat barakken of gun foundry wordt. Zodoende kun je meerdere provincies naast elkaar laten focussen op een expertise en ze samen units laten genereren.

3. De CAI. Als France start je in oorlog met Austria, Russia en Great Brittain. Prussia is nog neutraal. Uiteindelijk stapte Prussia ook in de coalitie. Ik viel een half stack leger van Prussia aan en tot mijn verbazing koos deze om terug te trekken. Om precies te zijn, naar een ander half stack leger. De volgende beurt viel die inmiddels full stack mij aan. De minor nations zitten inmiddels ook niet meer met volle armies in hun capitol, maar staan verspreid over hun provinces. Bavaria en Wurtemburg bijvoorbeeld, zijn in oorlog met Austria. Hun legers staan dus ook richting Austria ipv richting een allied nation. Ik heb ook al 2 maal gehad dat ik een city aanviel en demand surrender koos en deze ook geaccept werd. CAI ziet nu ook zelf of het een kans heeft om te slagen.

4. Diplomacy. Diplomacy is zover ik weet stabieler geworden. Minor nations verklaren niet meer uit het niets oorlog met je. Het lijkt een beetje alsof ze doorhebben dat ze niet opgewassen zijn tegens grote nations. Onderling zijn ze ook niet meer zo triggerhappy. Als France kreeg ik het voor elkaar om peace te signen met Russia. Kostte wel een paar turns en wat gold. Verder heb ik nog niet lang genoeg gespeeld om verder over diplomacy te oordelen maar tot dusver ziet het er tenminste niet onlogisch uit.

5. BAI! Ik had vanmorgen de kans om een grote slag te spelen. Prussia viel met een full stack Napoleon aan. Tot mijn verbazing is de setup van mijn tegenstander erg gebalanceerd.

Prussia: 1 general, 2 artillery units, 2 jaeger units (skirmishers), 3 cavalry units (lancers, hussars en dragoons) en verder alles line infantry.

France: 1 general (napoleon!), 1 lancer cavalry, 1 skirmish unit, 1 old guards, 1 grenadiers of the line, 3 artillery units (6lb, 8lb en 12lb) en de rest line infantry.

Ik mag verdedigen en ik heb gelukkig de mogelijkheid om mijn artillery op een kleine heuvelrug te plaatsen. 3 Line Infantry ervoor en op elke flank 2 Line Infantry. 2 Line Infantry en mijn Guards in reserve.

Zijn beide Jaeger units harrassen lekker mijn flanks terwijl de artillery onderling duelled. Opeens chargen zijn 3 cavalry units mijn linkerflank. Mijn Line infantry unit kan nog net op tijd in square formation komen, maar 3 cavalry units is toch pijnlijk. Ik moet mijn Guards inzetten ter ondersteuning.

Niet lang daarna begint zijn hele linie van infantry te advancen. En ik moet zeggen, in tegenstelling tot E:TW's mobvorming, blijft de BAI hier netjes in formatie lopen. Hij legt wederom duidelijk de focus op mijn linkerflank.

De hele linie begint te vuren en na 3 salvo's valt er bijna niks meer te zien door alle smoke _/-\o_ Mijn linkerflank ligt zwaar onder druk en de laatste unit in de linie heeft al 50% losses. Op dat moment besluit de AI met zijn uiterste Line Infantry unit mijn zwaar gehavende unit te chargen. Mijn unit breekt. Ik laat mijn Lancers zijn flank chargen en breng 1 van mijn reserves in line. Een andere reserve unit stuur ik ook om de linie te verlengen. Toen gebeurde het...

De AI begreep wat ik met die flank ging doen. Hij haalt vervolgens de druk weg op mijn linkerflank en brengt meer druk op het midden. Dit is gewoon hoe het moet zijn _/-\o_

Op rechts is er weinig te doen. Ik stuur mijn skirmishers vooruit om zijn artillery terug te duwen. Hij countered met cavalry. Ik val terug.

Uiteindelijk weet ik zijn center te breken en zijn units slaan op de vlucht. Even later reformen ze hun linie en advancen weer. Mijn artillery blaast nu vol op die units. Uiteindelijk routen die 3 units definitief. Mijn lancers hebben een omweg gemaakt en chargen nu in op zijn artillery. Zonder artillery support ziet hij het niet meer zitten en kiest voor de terugtocht.

Al met al...ben ik zeer te spreken over N:TW. Ook de performance zit goed. Het speelt voelt een stuk sneller en vloeiender aan dan E:TW.

[Voor 82% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-02-2010 12:14]

"Oooh Jeroen!"

• Semisane
Kaap schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:37:
[...]

Nog nooit gehoord. Ik zag de straks ingame zowiezo nog op de goverment tab de 2 sliders voor taxes dus.
Ah ok mooi, tja wat ik van een ander forum had begrepen dat men de belastingen niet kon instellen in Egypte. Zoiets in ieder geval. Ik was even bezorgd dat men bij het campain management door was geschoten in "userfriendliness" ;)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Semisane schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:47:
[...]

Ah ok mooi, tja wat ik van een ander forum had begrepen dat men de belastingen niet kon instellen in Egypte. Zoiets in ieder geval. Ik was even bezorgd dat men bij het campain management door was geschoten in "userfriendliness" ;)
Egypt en Italy zijn scripted campaigns. Je kunt in die campaigns wel meer niet. Technology en met de hoofd enemy geen diplomacy voeren bijvoorbeeld/

In de Grand Campaigns kun je gewoon sandboxen zoals we gewend zijn.

"Oooh Jeroen!"

• Huib_Bloodstone
Kaap bedankt voor je eerste ervaring met N:TW ;) ben erg benieuwd na de gameplay en zo te zien komt dat helemaal goed. :)

• Bobmeister
Kaap, mag ik vragen op welk niveau jij speelt :) (campaing en battles)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Awsom schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:46:
Kaap, mag ik vragen op welk niveau jij speelt :) (campaing en battles)
Om te starten heb ik gewoon normal/normal gekozen. In E:TW speelde ik altijd hard/hard.

"Oooh Jeroen!"

• Bobmeister
Kaap schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:57:
[...]

Om te starten heb ik gewoon normal/normal gekozen. In E:TW speelde ik altijd hard/hard.
En dan al zon goede AI? Nice :9 Ik ben hem nu aan het installeren, zal over uurtje mijn eerste bevindingen posten :)

Krijg de melding :
Niet beschikbaar
Helaas kun je in dit land de volgende items niet kopen. Je aankoop is geannuleerd.
Kaap hoe heb jij het geinstalleerd?
Nog beter, hoe heb jij hem geactiveerd :o ? Ik ben er bang voor dat ik morgen pas kan spelen :( :( :(

[Voor 30% gewijzigd door Bobmeister op 25-02-2010 13:48]

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:43
Zo, heb zojuist zo'n anderhalf uur gespeeld met Napoleon. Ik ben gewoon maar eens begonnen met de Italiaanse campagne. Mijn eerste indrukken zijn dat het spel een stuk soepeler en vloeiender aanvoelt dan Empire. Het lijkt allemaal minder log te draaien.

De AI lijkt redelijk zinnige dingen te doen, en de eerste stad die zich zonder slag of stoot overgaf heb ik ook al binnen. De gestroomlijnde gang van zaken in deze eerste campagne gaat volgens mij ook wel bevallen. Anyway, morgen weer een dag ;)

• GE0RGE
  • Niet online
Waar kan ik informatie vinden omtrent de release date van patch 1.6 voor Empire: Total War?

Ik begin nogal kwaad te worden op 1.5, gezien de interface en AI fouten. :(

Als 1.6 genoeg dingen fixt ga ik Napoleon vast wel kopen. :)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

hmmm iemand die N:TW bij bol.com heeft gekocht? Ik heb de code voor Grand Battery of the convention nog steeds niet gehad. Begreep dat dat per mail gestuurd zou worden.

"Oooh Jeroen!"

• DBreda
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-12 06:37
Dit lijkt me echt een geweldige game, maar heb nog nooit eerder dit genre gespeeld. Waar ik bang voor ben is dat de game zo uitgebreid is dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Daarnaast ben ik vooral benieuwd hoe je zoiets aanpakt, zijn er site met tips ofzo? Ik speel vooral shooters, even als voorbeeld bv Brothers in Arms. Oke dan heb je verschillende teams, een beetje flanken en het lukt wel. Maar dit is toch net iets groter. :) Zit er een goede tutorial in de game?

• Repsaj_Nav
  • Laatst online: 01-11 20:53

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Ik heb E:TW gekocht (voor 60 euro, en bijna nooit gespeeld; zonde!) maar ik snapte er niet zo veel van. De tutorial maakt je niet veel wijzer vind ik. Heb toen Medieval II: total war op de kop getikt, die zorgde er al voor dat ik het iets beter snapte.
Ik heb toen nog hiervandaan een guide gehaald :)

• BinaryRun
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 25-11 11:52
Er zijn verschillende uitgebreide tutorials. 3 tutorials over basis zoals de sea en land battles. En 1 tutorial over de werking van de campain.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet die Road to Independence doen, aan het eind snap je dan in grote lijnen het spel en dan heb je het zo door.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind N:TW best aardig,maar wel wat kort. Heb zonder moeite op 1 avond egypte + italie uitgespeeld. Dat was een redelijk eitje.

Zijn de nieuwe features nu ook beschikbaar in E:TW? (Zoals de moreel-balkjes boven je eenheden?).
Verder lijkt de zaak soepeler te lopen dan het onder E:TW doet.
Zee-invasies zijn er nu ook (eindelijk).

Een ding waar ik me wel aan ergerde: Als je de egyptische campagne uitgespeeld hebt kun je niet verder spelen. Ik moest damascus nog innemen en als dat gebeurde kwam het filmpje. Deed ik vanuit het menu "continue campaign" dan kwam ik in de beurt ervoor terecht en moest ik weer damascus innemen. Deed ik dat, dan eindigde de zaak weer :p.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het spel besteld, krijg het hopelijk dinsdag binnen. Imperial Edition natuurlijk. Heb er zin in. Een betere AI moet het spel een stuk leuker maken. Vanavond nog eens Empire spelen, even in de mood komen. Iemand die kan zeggen of de combat wat boeiender is? In Empire was het voornamelijk line infantry formaties op elkaar afsturen en klaar. Als defender verdediging bouwen en je won vrijwel altijd als je flanken goed beschermd waren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• L3TUC3
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11-05-2020

L3TUC3

GoT vegetable?

Boudewijn schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:28:
Ik vind N:TW best aardig,maar wel wat kort. Heb zonder moeite op 1 avond egypte + italie uitgespeeld. Dat was een redelijk eitje.

Zijn de nieuwe features nu ook beschikbaar in E:TW? (Zoals de moreel-balkjes boven je eenheden?).
Verder lijkt de zaak soepeler te lopen dan het onder E:TW doet.
Zee-invasies zijn er nu ook (eindelijk).

Een ding waar ik me wel aan ergerde: Als je de egyptische campagne uitgespeeld hebt kun je niet verder spelen. Ik moest damascus nog innemen en als dat gebeurde kwam het filmpje. Deed ik vanuit het menu "continue campaign" dan kwam ik in de beurt ervoor terecht en moest ik weer damascus innemen. Deed ik dat, dan eindigde de zaak weer :p.
Zo heel veel nieuwe features zitten er eigenlijk niet in N:TW. Zee-invasies zaten al een tijdje in E:TW (patch 1.4 ofzo)

Continue campaign pakt altijd de laatste save. Je voortgang die je voordat je op de "end turn" knop drukt wordt opgeslagen als autosave. Niet zo heel vreemd dus.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

L3TUC3 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:14:
[...]

Zo heel veel nieuwe features zitten er eigenlijk niet in N:TW. Zee-invasies zaten al een tijdje in E:TW (patch 1.4 ofzo)

Continue campaign pakt altijd de laatste save. Je voortgang die je voordat je op de "end turn" knop drukt wordt opgeslagen als autosave. Niet zo heel vreemd dus.
Ja, maar als je continue campaign doet verwacht ik door te kunnen spelen ;).
Dat is wat raar imo. Volgens mij kon het in de oudere delen nml wel.

De ai is wel een stuk beter geworden, meer de flanken opzoekend etc. Ik heb ook in 1 dag op medium de campagne als engeland uit kunen spelen op normaal niveau, dus erg lastig is het allemaal niet (spanje aangevallen en zo omhoog gewerkt).

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit slaat helemaal nergens op. Ik speel Engeland en opeens in jaar 1712 staat een van die Indiase landen met een aardig groot leger voor Dublin. Like wtf, wat doen die daar? Leuk hoor, invasie over zee, maar dit slaat nergens op.

• Avalaxy
Tsurany schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:52:
Dit slaat helemaal nergens op. Ik speel Engeland en opeens in jaar 1712 staat een van die Indiase landen met een aardig groot leger voor Dublin. Like wtf, wat doen die daar? Leuk hoor, invasie over zee, maar dit slaat nergens op.
Mja heb ik ook. Staat de Maratha confederacy ineens in Amerika met een leger... Beetje slecht gebalanceerd, want mijn buurland Engeland (ik speel als Frankrijk) valt me dan weer niet aan over het kanaal, maar wel een heel werelddeel verderop :P

• Destor
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08-02-2018
Voor mensen die Napoleon goedkoop willen aanschaffen, vandaag is Napoleon standaard editie in de aanbieding bij gameoffer.nl, 26,95 euro inclusief verzendkosten.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Kaap schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:33:
hmmm iemand die N:TW bij bol.com heeft gekocht? Ik heb de code voor Grand Battery of the convention nog steeds niet gehad. Begreep dat dat per mail gestuurd zou worden.
Anybody :?

"Oooh Jeroen!"

• cisco202
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-11 11:45
Ik had geen idee dat in E:TW topic verder een discussie ging volgen over N:TW. Als jij mijn bevindingen van de Great Britain campaign wilt lezen, bekijk eens de topic "N :TW, de campaign ervaringen".

Ik startte met alles op normal en bij iedere anderspel doe ik dat omdat de tutorial voor mij eigenlijk nooit een toegevoegde waarde heeft. normal speel ik over het algemeen redelijk zonder moeite uit met aanvaardbare tegenstand (moet niet te makkelijk zijn...).

Nooit heb ik E:TW gespeeld en moet uit gaan van berichten, reviews en klachten die ik over de AI heb gelezen, dus als er iets al was dan mijn excuses voor de overbodige informatie

World map:
Als Great britain, moet je letterlijk de zee in handen houden doormiddel van blokkades anders worden je havens in genomen door de fransen/spanjaarden.

Tijdens een belegering kwamen de fransen een stad heroveren met 2x half stack en 1x een full stack. Ik vroeg mij af wat waarom zij er niet gewoon 2x een full stack van maakte dus ik liet de AI zijn gang gaan hield mij alleen bezig om een leger er naartoe te brengen om de stad te ontheffen.
* AI blijft aan de grens wachten totdat alle 3 de stacks (2x half, 1x full) in één turn naar mijn stad konden komen.
* AI belegerd de stad met de full stack.
* AI zet de 2x half stacks om de stad heen en dichtbij genoeg om nog deel te kunnen nemen in de belegering en blokkeerd mijn mogelijk om de stad te ontheffen van belegering.

Landbattles:
Nog geen technische hoogstandjes van de AI tegen gekomen, wel waardig voor het speltype normal.

Soms krijg je de kans als defender om in de flanken troepen te plaatsen, AI dekt het wel keurig af (proberen ze althans alleen mijn actie/reactie is wat beter... _/-\o_ ).

Zorg wel dat jij jouw generaal goed plaatst, ik verloor in de eerste minuut van een landbattle mijn generaal omdat het eerste wat de AI doet is in open terrein om een kanon barrage uit te voeren op je generaal en zijn staff.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Had ik niet genoeg schijfruimte voor een install, moet ik partitie resizen, duurt een uur :(

• cisco202
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-11 11:45
Tsurany schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:05:
Had ik niet genoeg schijfruimte voor een install, moet ik partitie resizen, duurt een uur :(
Of jij kan die melding als hint gebruiken (disk clean up?)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Disk cleanup gedraaid. Enige wat er op staat zijn de games die ik speel, Windows 7 en office. Gewoon erg kleine hardeschijf. 200GB schijf met 90GB Windows 7 partitie. Is gewoon te weinig.

• Fingon
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-03-2011
Iemand die een online campaign met mij wil doen, Empire/Napoleon?
steam naam: FingonNL voor ETW en whooz909 voor NTW

[Voor 28% gewijzigd door Fingon op 06-03-2010 12:09]

• vinpower
  • Laatst online: 22:06
Ik ben altijd wel beschikbaar voor een potje multiplayer!

• turbojonny
Een vraagje: Ben aan het twijfelen tussen de gewone en de imperial versie, respectievelijk 33 en 40 euro. Heeft iemand de imperial al gekocht en vindt de extra totaal overbodig of juist een aanwinst?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb hem gekocht voor 33 euro, vond de extra's wel leuk. Vooral het mooiere doosje en de mini poster van Napoleons leven.

• GE0RGE
  • Niet online
Ik heb nu twee keer een BSOD gehad tijdens en na een naval battle in Empire: Total War.

Daarna wilde de pc ook niet meer booten (na een paar minuten wel weer).

Bij andere games of andere activiteiten heb ik dit nog niet gehad...

Dit is toch wel extreem zorgelijk. :(

• Repsaj_Nav
  • Laatst online: 01-11 20:53

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Het feit dat de pc pas na een paar minuten wil booten, suggereert toch dat het door oververhitting komt. Jij hebt niet toevallig deze drivers ( nieuws: Nvidia haalt 196.75-drivers offline na oververhitte videokaarten )?
Kun je eens kijken hoe warm je GPU/CPU wordt?

• GE0RGE
  • Niet online
Repsaj_Nav schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:01:
Het feit dat de pc pas na een paar minuten wil booten, suggereert toch dat het door oververhitting komt. Jij hebt niet toevallig deze drivers ( nieuws: Nvidia haalt 196.75-drivers offline na oververhitte videokaarten )?
Kun je eens kijken hoe warm je GPU/CPU wordt?
Ik heb de 196.21, de fan draait ook gewoon lekker door. Tijdens het spelen had ik RealTemp aan.
De maximum temperatuur van de CPU was geloof ik 50 graden en de GPU 65 (gemiddelden waren wel lager).

Het spel crasht ook alleen tijdens en vlak na zeeslagen. Ik heb nu dus maar de water settings veranderd (medium) en de schaduwen en dergelijke op low. Het draait nu in ieder geval soepeler.

In totaal heb ik 9 crashes gehad waarvan 2x een BSOD.

Mijn systeem is overigens:

Intel Q9550
ASUS P5QC
OCZ 1066 2x2 GB DDR 2. (Platinum)
nVidia 250 GTS 1 GB DDR 3 (ASUS)

Niets is overclockt...

Voeding is 620 RealPower van Coolermaster, dus daar zal het niet aan liggen. :+

Ik denk dat een memtest op dit moment wel nodig is (ik heb het systeem ook nog maar 1 week, dus wie weet heb ik brakke RAM gekregen).
Of de voltages zijn incorrect... Maar als ik dit manueel instel boot hij helemaal niet meer.

Zou misschien XP compatibility nog kunnen helpen? O-)

update 22:47

Heb de fan speed van de GPU-kaart verhoogd in ASUS SmartDoctor... Nog geen crash gezien. Misschien dat het toch aan de temperatuur lag... 8)

[Voor 12% gewijzigd door GE0RGE op 06-03-2010 22:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GE0RGE
  • Niet online
Ik heb nog geen crashes gehad dankzij ASUS SmartDoctor :D

Klik op het bootje voor de screenshot. }:O

http://www.smileyhut.com/vehicles/boat.gif

De Britse Republiek doet het goed...

Wel jammer dat je meteen maar 4 vrienden overhoudt als je een republiek wordt,
weet iemand of andere landen ook republieken worden? Of is dit totaal random?

[Voor 16% gewijzigd door GE0RGE op 07-03-2010 17:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
Soms veranderen landen weleens ja :) Meestal hebben ze dan veel onrust waarna er een rebellie ontstaat en de hoofdstad wordt ingenomen door de rebellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GE0RGE
  • Niet online
Avalaxy schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:19:
Soms veranderen landen weleens ja :) Meestal hebben ze dan veel onrust waarna er een rebellie ontstaat en de hoofdstad wordt ingenomen door de rebellen.
Ik weet hoe het werkt :)

Gisteren ben ik met opzet en voor de grap een republiek geworden. :D

Maar nu zit ik diplomatiek in de problemen. Zelfs Pruissen heeft een hekel aan me :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fingon
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-03-2011
GE0RGE schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:27:
[...]

Ik weet hoe het werkt :)

Gisteren ben ik met opzet en voor de grap een republiek geworden. :D

Maar nu zit ik diplomatiek in de problemen. Zelfs Pruissen heeft een hekel aan me :'(
Ik werd altijd als nederland zsm een absolute monarchy, dat is echt vet chill met ministers+ je hebt een hardstikke vette vlag :P

• Huib_Bloodstone
Ik heb die code in mijn mail gehad ;) mis staat het in je spambox

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Huib_Bloodstone schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:33:
[...]

Ik heb die code in mijn mail gehad ;) mis staat het in je spambox
Inmiddels heb ik hem ook al gehad ja. Best grappig als je unitsize op ultra staat en je multiplier op 2. * guns in die unit.

"Oooh Jeroen!"

• turbojonny
Misschien een hele domme vraag, maar waarom zou je een 'schietende paarden unit' laten afstappen? Is der dan een voordeel wat ik mis? Ze kunnen toch ook gewoon vanuit hun zadel schieten?
Edit: Voor de mensen die het aandurven (voeg me toe): turbojonnyAThotmailPUNTcom >:)

[Voor 18% gewijzigd door turbojonny op 09-03-2010 10:09]

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07-12 07:13
@turbojonny
Op zich heel logisch, ligt er wel aan wat de bedoeling is.. Wil je snel een tegenstander overvallen ga je al rijdend op je paard schieten. Wil je rustig aan kunnen leggen wil je niet afhankelijk zijn met schieten vanaf een paard wat flink aan het hijgen is enzo.
Je bent iets vrijer in je bewegingen en kan gecontroleerder (gerichter!) schieten. Daarom alleen al is het afstappen van het paard wel gerechtvaardigd.

Die paarden zijn vooral bedoeld om snel een aanval (close range attack) te kunnen uitvoeren, zodat je tegenstander geen / weinig tijd heeft om hierop te reageren.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb E:TW maar weer eens gespeeld, maar na een kleine 40 jaar kom ik niet verder.
Wat er ook gebeurt (landje 1 verklaart oorlog, landje 2 verliest een slag) : het spel loopt vast met een crash naar de desktop. Spel heeft verder altijd (sinds de laatste versie uit is...) stabiel gelopen, op een i7 920 met 12gb mem in windows7.

Steam is compleet geupdate, net als het spel.
Weet iemand of ik hier nog iets zinnigs tegen kan doen? Het vergalt het spelplezier fors :/.

[Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 12-03-2010 01:07]

• Huib_Bloodstone
Boudewijn schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:06:
Ik heb E:TW maar weer eens gespeeld, maar na een kleine 40 jaar kom ik niet verder.
Wat er ook gebeurt (landje 1 verklaart oorlog, landje 2 verliest een slag) : het spel loopt vast met een crash naar de desktop. Spel heeft verder altijd (sinds de laatste versie uit is...) stabiel gelopen, op een i7 920 met 12gb mem in windows7.

Weet iemand of ik hier nog iets zinnigs tegen kan doen? Het vergalt het spelplezier fors :/.
Ik heb ook wel eens zo'n raar iets meegemaakt, heb ik een save game van de week ervoor open gemaakt en geprobeert dit geval te veranderen.. Ook een andere savegame gemaakt toen liep hij gewoon door naar de volgende week.

Wat er nou gebeurt is weet ik niet, misschien komt et spel data tekort waardoor het crashed ik zou in iedergeval proberen de situatie te veranderen... oudere savegame pakken of nieuwe savegame met een andere soort gebeurtenis..

• Semisane
Boudewijn schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 01:06:

Ik heb dit regelmatig met E:TW gehad of ik nou mods gebruikte of niet. De enige oplossing was eigenlijk een nieuwe game beginnen en maar hopen dat het niet nogmaals voor zou komen.

Op oudere saves crashte de game ook, dus dat was geen optie. :/

• GE0RGE
  • Niet online
Ik kan geen enkele save meer laden! Wat is dit voor een pauper developer.

6 blue screens, 20 crashes en nu kan ik helemaal niet meer verder.

• Huib_Bloodstone
6 blue screens ??

Ik ga bijna denken dat het niet aan het spel ligt ghehe

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:18
/kickje
Ik heb sinds vorige week ook begonnen met Empire. Last goede dingen over patch 1.6.
Vandaag lekker de hele dag zitten spelen en het is nu best een aardig spel. Ik heb echter wel wat moeite met navel battles. De enige tactiek die <ik> succesvol kan gebruik, is single line naar de vijand toevaren en dat proberen een 8 te maken. Dit lukt uiteraard niet altijd even goed. Als de wind tegen zit, of als de vijand door mijn line heen vaart, kost me dat wat schepen. Iemand nog tips?

https://www.vrij-links.nl/

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee geen enkele tip, mij lukt het ook niet als ik meer dan 3 schepen heb, word een gigantische chaos. Kan gewoon niet al die schepen tegelijk bedienen.

• GE0RGE
  • Niet online
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:08:
6 blue screens ??

Ik ga bijna denken dat het niet aan het spel ligt ghehe
Misschien lag het aan een combinatie van nVidia drivers en patch 1.5.

Maar mijn WD Green schijf deed ook moeilijk.

Ik heb nu al weken geen blue screen gezien, dus ik denk dat het opgelost is... :>

• GE0RGE
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:11:
Nee geen enkele tip, mij lukt het ook niet als ik meer dan 3 schepen heb, word een gigantische chaos. Kan gewoon niet al die schepen tegelijk bedienen.
Ik kan maximaal 6 of 7 schepen bedienen in slow-motion.

De truuk is eigenlijk om zoveel mogelijk masten en/of bemanningsleden van de vijand om zeep te helpen.

Dit doe je door de juiste kogels te gebruiken en door je schepen goed te positioneren.
Sowieso helpt het niet om in één lijn naar de vijand toe te varen. Daarmee benut je namelijk niet je vuurkracht optimaal.

Ik kan iedereen aanraden om hier naar te kijken: http://www.youtube.com/re...tle+empire+total+war&aq=f

Er staan filmpjes tussen die laten zien hoe het moet, maar ook hoe het niet moet. ;)

• GE0RGE
  • Niet online
http://i40.tinypic.com/28b40m0.png

Duitse Indianen, het blijft lachen. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:18
DMUC 6.0 is uit: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=341088
Ben benieuwd, heb E:TW alleen nog vanilla gespeeld.

https://www.vrij-links.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-11 16:03

DenniZ

Warrior - Warlock

pingkiller schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:14:
DMUC 6.0 is uit: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=341088
Ben benieuwd, heb E:TW alleen nog vanilla gespeeld.
Deze mod speel ik dus ook, ben er tot nu toe zeer tevreden over. De BAI en CAI zijn beide behoorlijk verbeterd. Ik speel nu als Rusland maar heb het behoorlijk zwaar, de Zweden zijn taaie rakkers :/

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:48
Heb het spel als GOTY vandaag gehaald samen met Napoleon Total War GOTY , samen voor €15 bij de Saturn. (alles in 1 dvd doosje) 4 discs..
Dit ding dus:

Nu aan het isntalleren, 16GB voor Empire, 20GB voor Napoleon.. We zullen zien :)

[Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 23-03-2011 18:41]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

GAIAjohan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:39:
Heb het spel als GOTY vandaag gehaald samen met Napoleon Total War GOTY , samen voor €15 bij de Saturn. (alles in 1 dvd doosje) 4 discs..
Dit ding dus:
[afbeelding]

Nu aan het installeren, 16GB voor Empire, 20GB voor Napoleon.. We zullen zien :)
Hoe bevalt deze GOTY edition? Naar wat ik heb begrepen moet je beide spellen alsnog compleet downloaden via Steam, ondanks de vier schijfjes in de verpakking. Verliep dit proces goed? Hoe lang duurde het downloaden? En hoe lopen de beide spellen verder, zijn de problemen met BSOD, de AI, etc. nu opgelost?

[Voor 5% gewijzigd door choogen op 16-10-2011 15:26]

• Huib_Bloodstone
Gisteren opnieuw begonnen met deze game, alles op keihard ;) deze game is toch wel 1 van de beste ;)

TW:N is toch wat minder maar ja de beide games werken goed, heb er verder geen problemen mee.

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Huib_Bloodstone schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:55:
Gisteren opnieuw begonnen met deze game, alles op keihard ;) deze game is toch wel 1 van de beste ;)

TW:N is toch wat minder maar ja de beide games werken goed, heb er verder geen problemen mee.
Heb jij het nu over de Game of the Year editie? (zie afbeelding hierboven). Of heb je beide spellen los?

• Huib_Bloodstone
Ik heb ze allebei los vanaf het begin.

maar dat moet niet uitmaken ;)

• Kinderporno
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-10-2011
banned

[Voor 98% gewijzigd door Kees op 24-10-2011 14:42]

• Tettie
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-09 17:37

Tettie

Atheistisch agnost

Ik zie op youtube filmpjes met legers groter dan 20 units en met 10.000 man. Hoe doen ze dat? Heb zelf de darthmod draaien, die vergroot de units wel iets, maar niet de stack. Heb zitten googlen maar kan geen duidelijke mod vinden hiervoor.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• GJ123
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-03-2019
Mmm lijkt me werkelijk een top spel!

Maar vraag me alleen af.
Welke game raden jullie mij als Total War noob aan?
Ik dacht aan de gewone Empire Total War omdat de wereld dan groter is had ik begrepen.
In Napoleon kun je alleen maar de Napoleon campagne spelen begreep ik.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb zelf ook wel gezocht alleen denk dat jullie een beter oordeel kunnen geven,

• Huib_Bloodstone
GJ123 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:21:

Maar vraag me alleen af.
Ik dacht aan de gewone Empire Total War omdat de wereld dan groter is had ik begrepen.

Zelf vind ik Medieval II nog het beste maar Empire total war is dan weer nieuwer en speelt ook goed.

N:TW is kleiner als E:TW en het is meer op Napoleon gericht, meer info Wikipedia: Napoleon: Total War

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 25-08 16:41
GJ123 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:21:

Maar vraag me alleen af.

Medieval 2 + uitbreiding kingdoms. Blijft in mijn ogen zoveel beter dan empire en napoleon.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• anandus
  • Niet online
Dit is eigenlijk een mod voor Napoleon Total War, maar ik kon daar niet echt een eigen topic voor vinden, dus plaats het hier, denk dat het hier ook wel past :)

Voor de liefhebbers, de total conversion voor Napoleon Total War "The Great War" deeltje 5.0 is uit:

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee