Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 38 Laatste
Acties:
  • 196.244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

als je discovery mag geloven zijn al die 'gearheads' debiel :P choper, customizer, rides, pimp my ride enz....

alles moet voor de (idiote) deathline af zijn! stress stress ... haha!

p.s. chip foose, maakt wel leuke dingen (bumpertje uit klei maken en dan voor duur geld verkopen :P)

[ Voor 22% gewijzigd door B-lennium op 06-03-2008 00:11 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Best leuke handel weer in de US:

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/7900/yes1buickna4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/2161/yes4buickwy7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.layitlow.cc/images/009/buick4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.layitlow.cc/images/009/buick2.jpg

Vraagprijs 4000 en 3500 dollar. Er zal wat werk aan zitten, maar come on. Een mooie sixties cruiser voor cheap money die je ws niet vaker zal tegenkomen hier.
Waarom rijdt men dan toch voor hetzelfde of vaak meer geld liever in een '81 Caprice ? :'(

Had nog een optie op deze auto in Vegas, maar is helaas net verkocht :(

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p59/bigbparker1/19744.jpg

Maar goed, heb iig nog een aantal opties op '62'ers lopen 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoLz.. ze regenen dan ook van binnen? :')

Voor de rest gave bakkies weer HP! Die laatste staat ook op hydraulics als ik dat goed zie?

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H-P, lijkt het je niet toffer om het potentieel uit je eigen wagen te halen? Je kunt hem nog een heel stuk extremer maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Wat een vet topic dit!

Heb zelf net een 1994 Dodge B250 Ram Van gekocht, 5.2L Magnum V8 (230pk en 400 nog wat koppel) met 4 captain chairs en een bed. Yeah baby! Zit nu in Rockville, MD en zodra de auto de Maryland inspection heeft gehaald ga ik ermee naar San Fransisco rijden.

De Amerikaanse manier van rijden bevalt me wel, 1 voet voor beide pedalen, lekker relax optrekken en die V8 horen gorgelen, super relaxed. Zo begin je een klein beetje te snappen waarom ze hier voor alles drive through's hebben, zelfs alle banken hebben een drive through haha! Maar met een captain chair en dikke V8 onder je kont wil je ook de auto niet meer uit!

Oh en het mooiste van het busje (nou ja busje, zeg maar bus): ik heb er maar $2000 voor betaald. Dat is 1300 euro...

Mjin zus die in Amerika woont, waar ik nu logeer, rijdt in een Chevy Tahoe, ook een vette bak. Maar het interieur is echt plastic fantastic, ziet er leuk uit, maar is allemaal stiekem super cheapy.

edit: Ik heb even seesar's posts terug lopen lezen aangezien die iets soortgelijks als ik aan het ondernemen is en kwam het volgende tegen:
offtopic:
voor zover ik weet kun je geen auto op je naam zetten als je niet langer in de US woont dan een jaar als Nederlander. Duitsers, Fransen en Engelsen kunnen hun rijbewijs gewoon inwisselen voor een US, maar die hebbe speciaal contract/overeenkomst met die landen. Ik heb 3 maanden geprobeert auto op mijn naam te zetten, maar niet gelukt. Uiteindelijk amerikaanse maat auto op zijn naam en ik een verzekering (die kan wel op je naam).
Hier in Maryland, vlakbij Washington DC, kan je als buitenlander volgens mij wel gewoon een auto op je naam zetten. Al hoewel je wel een USA adres nodig hebt, al wordt dit niet gecontroleerd. Ik gebruik gewoon het adres van mijn zus. Ze accepteren hier in ieder geval wel je Nederlandse rjibewijs (nummer). Wellicht handige info voor iemand die ook ooit een auto in de US wil kopen en gaan touren. Auto moet bij aanschaf wel verplicht een Maryland inspection ondergaan, waar je bij sommige staten volgens mij slechts een emissions checkup hoeft te doen. Verder kan je volgens de Tags & Titles place die het papierwerk voor me regelde alleen plates voor 2 jaar krijgen. Dat is gelijk $190. Ik was incl belasting, papierwerk, comissie van tags en titles bureau en nummerborden $400 kwijt. Best veel vind ik. Morgen gaat de auto naar een garage voor de inspection. Fingers crossed! Alle info wat betreft Maryland is hier te vinden > http://www.dmv.org/md-maryland/car-registration.php

En volgens mij kan het in Virginia ook. Daar moet je een (origineel, geen kopie) van proof of adress meegeven zie > http://www.dmv.virginia.gov/webdoc/pdf/dmv177.pdf. Je moet dan wel een Nederlandse vertaling bijsluiten van je Nederlandse proof of adress. Alle informatie mbt Virginia > http://www.dmv.org/va-virginia/car-registration.php

Verder heb ik mijn verzekering geregeld bij de Sunrise Group. Kost $1277 voor 12 maanden. Echter na twee maanden (als ik terug vlieg) kan ik de policy gewoon cancellen en krijg ik de resterende maanden terug gestort op mijn creditcard.

[ Voor 53% gewijzigd door miekol op 06-03-2008 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 01:45:
H-P, lijkt het je niet toffer om het potentieel uit je eigen wagen te halen? Je kunt hem nog een heel stuk extremer maken. :)
Ja en nee. Op zich wil ik er wel mee verder, maar het is toch een 4 deurs. Vind een 2 deurs mooier, en een 4 deurs lowrider is 't gewoon niet helemaal.
Daarnaast is 't motorblok nogal lomp voor een auto met 155 brede bandjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:14:
[...]

en dan doe je de auto + motorblok weg ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Kan iemand mij hier vertellen wat de marktwaarde is voor een Pontiac Firebird Trans-Am uit 1976?

Specs: 6.6L V8, open scoop, hi-jackers, dubbele uitlaat/cherry combs, originele velgen met in redelijke staat verkerende banden. Lederen bekleding in goede staat. Indien motorisch in goede staat wat betaalt men hier vandaag de dag voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38

BrZ

Als het geen roestbak is en de motor is goed moet je denk ik aan minstens 6-8 duizend denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja en nee. Op zich wil ik er wel mee verder, maar het is toch een 4 deurs. Vind een 2 deurs mooier, en een 4 deurs lowrider is 't gewoon niet helemaal.
Ik heb de videoclip die mij aan jouw auto deed denken eens opgezocht....

Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/vlcsnap-632168_922ba255300aba6451008aef33e86943.png
Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/vlcsnap-632487_b29b88d3f30ca5090ffb78e400fe5aa2.png
Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/vlcsnap-632745_af44d7c2600f689170ebd1b2cab6e2a8.png
Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/vlcsnap-632837_f66dcafd00545a2552a5d245b3bc5724.png
Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/vlcsnap-633022_4438e3f090c8eb5637f004cb210d29ed.png

....toch geen Chevy. Wel leuk om te zien hoe ver je met een dergelijke bak kunt gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Wat plaatjes van mijn busje, mocht iemand het leuk vinden om te zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.milanserver.nl/various/b250/DSC07066.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.milanserver.nl/various/b250/DSC07069.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.milanserver.nl/various/b250/DSC07071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.milanserver.nl/various/b250/DSC07097.jpg

Voelt alsof ik een studentkamer met 4 grote stoelen en een bedje rond rij :+

[ Voor 10% gewijzigd door miekol op 07-03-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Toffe schoenen :)

Neem die bus btw mee naar NL, moet je eens kijken wat ze er hier voor vragen...
Wat doe je btw in de US ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol. Ook echt het 1e wat ik dacht :+

Leuke bus .. nou nog een 4e velg. Matras achterin en dan bij kinderspeelplaatsen gaan staan. En dan kijken hoe snel je een donutlucht ruikt :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:33:
Toffe schoenen :)

Neem die bus btw mee naar NL, moet je eens kijken wat ze er hier voor vragen...
Wat doe je btw in de US ?
Thanks :) $30 van eBay en ze zijn glow in the dark! Fel blauw met fel roze, oh yeah! Je moet er van houden, laten we maar zeggen...

Ja wat vragen ze voor zoiets in NL? Als ik hem zoals seesar ook voor 1200 dollar kan verschepen dan is dat misschien wel interessant. Dan heeft de auto me incl alle (Amerikaanse) papieren, nummerborden, keuringen, aanschaf en verscheping ongeveer 2600 euro gekost. Al is een typegoedkeuring in NL iets te duur voor mij, geld is ws. gewoon op als ik terugkom. Dan kan ik hem altijd nog zonder kenteken verkopen toch? Wat brengt een 1994 Dodge B250 5.2L V8 81k mile busje zonder kenteken in NL ongeveer op, enig idee? Het interieur heeft aardig wat vlekken en is ziet er op sommige plekken een beetje viezig uit. Buitenkant ook wat verf dat los laat en een kleine deuk, heb nog geen roest gezien.

Zit in de US om van oost naar west te rijden basicly. Zit nu in DC, haal morgen mijn nummerborden op en dan rij ik naar Memphis. Soul food and rock & roll! Daarna New Orleans > Austin > San Diego > LA > Las Vegas > San Fransisco (van daaruit vlieg ik 1 mei terug) en everything in between...

@Hlpdesk > 4e velg zit een deuk in dus gaat de vuilnisbak in denk ik. Niet zo een zin om helemaal mee te slepen en evt. te laten maken. Heb van de junkyard voor $75 een 2nd hand wheel + tire gevonden. 255/70R15 banden! Yikes :) $75 is misschien nog best veel, maar alles hier in de buurt van DC is duur! Denk wel, net zoals New York, een van de duurste delen van Amerika.

[ Voor 11% gewijzigd door miekol op 07-03-2008 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:00
Gast, wat heb je lang haar :D Have fun met cruisen door de VS. Heb het afgelopen zomer gedaan in een rental (Impala uit 2007) en was echt supercool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

_Ernst_

Mark It Zero!

[...]

Daar weet ik wel wat op, lepelen we jou 454 wel in de mijne, mag jij mijn 350 hebben :Y) :+

Gister trouwens nog nieuwe voorbandjes gehaald, kan ik eindelijk weer mooi rechtdoor rijden zonder bij te moeten sturen :Y) Nu dezelfde als achter die ik een tijdje geleden al had vervangen (2 235/70 R15 General Grabber banden)

Ouwe pic: (inmiddels ook met nieuwe wielmoeren)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fceb72fdbda1b782cc707764f60adc6c/full.jpg

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
miekol schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 05:46:
[...]
Thanks :) $30 van eBay en ze zijn glow in the dark! Fel blauw met fel roze, oh yeah! Je moet er van houden, laten we maar zeggen...

Ja wat vragen ze voor zoiets in NL? Als ik hem zoals seesar ook voor 1200 dollar kan verschepen dan is dat misschien wel interessant. Dan heeft de auto me incl alle (Amerikaanse) papieren, nummerborden, keuringen, aanschaf en verscheping ongeveer 2600 euro gekost. Al is een typegoedkeuring in NL iets te duur voor mij, geld is ws. gewoon op als ik terugkom. Dan kan ik hem altijd nog zonder kenteken verkopen toch? Wat brengt een 1994 Dodge B250 5.2L V8 81k mile busje zonder kenteken in NL ongeveer op, enig idee? Het interieur heeft aardig wat vlekken en is ziet er op sommige plekken een beetje viezig uit. Buitenkant ook wat verf dat los laat en een kleine deuk, heb nog geen roest gezien.

Zit in de US om van oost naar west te rijden basicly. Zit nu in DC, haal morgen mijn nummerborden op en dan rij ik naar Memphis. Soul food and rock & roll! Daarna New Orleans > Austin > San Diego > LA > Las Vegas > San Fransisco (van daaruit vlieg ik 1 mei terug) en everything in between...

@Hlpdesk > 4e velg zit een deuk in dus gaat de vuilnisbak in denk ik. Niet zo een zin om helemaal mee te slepen en evt. te laten maken. Heb van de junkyard voor $75 een 2nd hand wheel + tire gevonden. 255/70R15 banden! Yikes :) $75 is misschien nog best veel, maar alles hier in de buurt van DC is duur! Denk wel, net zoals New York, een van de duurste delen van Amerika.
Zo'n wiel met redelijke band haal ik zelfs hier in NL voor € 30,- oid :+

Denk dat zo'n busje zonder kenteken in NL ± 4000 doet, ook niet heel interessant dus met alle gedoe eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

miekol schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 00:28:
Wat plaatjes van mijn busje, mocht iemand het leuk vinden om te zien...
Ik mis:
- interieur
- burnout

;)

Toffe bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09

Bestla

Kvinne

Toffe schoenen :Y
Leuk kapsel :Y
Mooie bus :)

Ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bestla schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:41:
Toffe schoenen :Y
Leuk kapsel :Y
Mooie bus :)

Ga zo door :)
Mannen hebben geen kapsel, mannen hebben haar! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kapsel op m'n reet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nee, een coiffure of een coupe. :')

[ Voor 22% gewijzigd door Ome_Les op 08-03-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarrelvlechtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb sinds kort een afro onder mijn ballen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik heb zojuist mijn dreads afgeschoren. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12-09 23:31
Zit hier hardop te lachen om die laatste 5 posts, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Fuck stappen vanavond. Lekker 's nachts door de stad gebrubbeld en 60L gas verstookt 8) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

60L gas? Waar ben je dan allemaal geweest? :P 2 euro voor een biertje is dan zonde, maar 60L gas op een zaterdagavond wegcrossen.. tsja :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nee nu ik ff zit te denken is 't minder, tank zat niet helemaal vol, denk ongeveer 40/45.

Van mn huis naar de garage, van daaruit naar een vriend, van daaruit naar Zwolle, daar wat rondgereden en weer naar huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Ah, dus jij wil zeggen, dat net die ene avond dat ik besluit NIET in de stad te gaan zuipen, jij hier rond hebt gereden met je Imp? :| :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 09 maart 2008 @ 01:31:
Fuck stappen vanavond. Lekker 's nachts door de stad gebrubbeld en 60L gas verstookt 8) :o
Jij ook al 8)

Vannavond naar vrienden geweest, om kwart over 1 weggegaan samen met nog een dude, en via een 'omweggetje' lekker door de stad terug naar huis gereden :Y) Te vet 8)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Het heeft geen konthaar ;) met auto's te maken maar het was wel even leuk. We hadden een nieuwe naald nodig voor de jukebox, dus gingen we naar een handelaar in Cruquius (Noord Holland bij Haarlem )

Oei wat had hij wat moois staan, een Seeburg V 200 in nieuwstaat. Bling Bling en wat een neon :9~ Er hing een prijskaartje aan van 13.500 euro :9~

2 naalden rijker en 39 euro armer gingen we weer naar huis. Wel in stijl, want we waren meegereden met een goede vriend en collega in hun Jeep Grand Wagoneer. :)

Onze Jukebox speelt weer perfect zodat we vandaag de singles er in kunnen stoppen die problemen veroorzaakten zoals overslaan, of uit de eindgroef lopen.

We kunnen weer rocken :Y

[ Voor 59% gewijzigd door Bestla op 09-03-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Bij ons in de garage is 't over het algemeen toch meer dikke hiphop via de iPod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Cruqius.. Damn.. dat is maar 10 minuten rijden bij mij vandaan. Die handelaar, zit die trouwens meer bij het gemaal, of juist bij de woonboulevard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Paar keer flink dwars gegaan vandaag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

leuk he!, ik ben al een paar keer zo dwars gegaan, dat ik niet verder kon tegen stuuren :P maximale uitslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:29:
Paar keer flink dwars gegaan vandaag >:)
Filmpjes! Foto's! Ik wil die sloep zien gaan :9

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Filmpjes zijn leuker wat dat aangaat :P
Misschien zaterdag als het nat is, dan heb ik overdag weer tijd om te rijden.

I know, op droog kan 't ook, maar met 2200 kg en 80/u zijwaarts wil ik niet teveel doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ome_Les schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:52:
Cruqius.. Damn.. dat is maar 10 minuten rijden bij mij vandaan. Die handelaar, zit die trouwens meer bij het gemaal, of juist bij de woonboulevard?
oude kruisweg bij de woonboulevard

Original Jukebox Company

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 12-03-2008 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Volgens mij ben ik daar in een verleden wel een aantal keer geweest. :D
Maat van mij (en ook zijn vader) hadden toendertijd iets van 14 jukeboxes met bakkeliet en nog een stapeltje flipperkasten.

Was altijd wel vermakelijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent er een wát keer geweest? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Ik wou er niet over beginnen :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:41:
Je bent er een wát keer geweest? :X
Oeps.. dat was ff een rukfout. :')
(ge-edit dus) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Grrr, mijn Blazer lekt bij de kering van de bak voor de voorwielaandrijving.
Kwaaltje van 4x4 Blazers

Gelukkig kan ik daar heel goed bij ivm de forse verhoging van de auto :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 14-03-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Zo, en wie van de mede tweakers heeft al wat kosten mogen hebben aan het -grondig- restaureren van zijn amikaantje?

Ik ben op zoek gegaan naar bedrijven die en onderstel/ophanging en koetswerk kunnen spuiten. Een aantal bedrijven -zeggen- gespecialiseerd te zijn in oldtimer spuitwerk waardoor er "piano lak" resultaten geboekt worden; ik wil dat niet; ik wil vooral duurzaam, omdat de eindkleur mat is en niet hoogglans metallic.

Wat is jullie ervaring bij verschillende spuitbedrijven; ik ga er zelf niet aan beginnen want ik wil dat het resultaat 100% goed is en voor de komende 80 jaar goed blijft (als old-timer gebruik van Pfizter, dus niet door wind en regen).

Ik wil wel zelf schuren en plamuren omdat het "mijn" project moet worden; maar geld is niet zo'n probleem. Ik doe he tliever in een keer goed en betaal 1000 meer, dan halve maatregelen en over 20 jaar zit ik tegen krokante plekken aan te kijken.

Ander heikelpunt: het blok. Alles zelf doen, maar het honen en polijsten van alle lager plaatsen etc wil ik uitbesteden. Zal best dat ik het zelf kan, maar ik wil 100% goed resultaat. Te samen met de grotere lagers die ik dan nodig heb; zijn er goede shops die deze service in 1 keer kunnen leveren (dus het honen/polijsten en het leveren van de 1 maat grotere lagers om de uitgeholde delen te kunnen passen?).

Ik weet het, ik ben zelf al op zoek geweest, maar veelal is doehetzelf of beunhaas; beunhaas is niets mismee, maar beunhazen kan ik zelf ook wel; ik zoek bedrijven die -jaren- expertise hebben en die hun geld ook kunnen waarmaken.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Wil je goed spuitwerk, ga dan ook naar een GOEDE spuiter toe. http://www.autoschadeharteveld.nl/ bijvoorbeeld.

Maar wat zeg je nu ? Je wilt een matte lak ? Alle lak is mat te krijgen dmv mat-pasta. Gewoon een toevoeging aan je eindlak waardoor hij mat opdroogt.

Schuren en plamuren is overigens ook nog geen kinderspel hoor. Bij een goede body zal je niet heel dik hoeven plamuren, maar juist het schuren en de hele voorbereiding bepaalt grotendeels de uiteindelijke afwerking. Spuiten zelf is niet heel moeilijk.
Maar een lak die 80 jaar goed blijft; succes. Vooral de huidige (waterbasis)lakken zijn echt niet van veel betere kwaliteit als de oudere. Daarnaast zullen embleempjes, boutgaten, chroomshit etc wel zorgen dat je ergens roestplekjes zult krijgen.

Wat het blok betreft. Breng 'm naar een revisiebedrijf. Die kunnen logischerwijs alles doen aan je blok. Honen kan je zelf met een boormachine, maar da's nog het minste werk en kosten. Kan je net zo goed direct laten doen.
Lijnboren (krukasboring) en cilinders boren is het meest complexe en dure.
Zij kunnen ook je krukas polijsten, slijpen, balanceren indien nodig en bijpassende lagers leveren.

Echter, als je in de US zit; laat het daar doen! Nergens zo goedkoop als daar.
Voor 300 dollar is in principe alle binnenwerk verricht daar :)
Hier ben je gauw 400 euro kwijt voor boren, slijpen etc.

Laat het goed doen of doe het zelf goed. Beunhazerij heb je niks aan qua motoren bouwen. Garantie zal je niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:39:
Wil je goed spuitwerk, ga dan ook naar een GOEDE spuiter toe. http://www.autoschadeharteveld.nl/ bijvoorbeeld.

Maar wat zeg je nu ? Je wilt een matte lak ? Alle lak is mat te krijgen dmv mat-pasta. Gewoon een toevoeging aan je eindlak waardoor hij mat opdroogt.

Schuren en plamuren is overigens ook nog geen kinderspel hoor. Bij een goede body zal je niet heel dik hoeven plamuren, maar juist het schuren en de hele voorbereiding bepaalt grotendeels de uiteindelijke afwerking. Spuiten zelf is niet heel moeilijk.
Maar een lak die 80 jaar goed blijft; succes. Vooral de huidige (waterbasis)lakken zijn echt niet van veel betere kwaliteit als de oudere. Daarnaast zullen embleempjes, boutgaten, chroomshit etc wel zorgen dat je ergens roestplekjes zult krijgen.

Wat het blok betreft. Breng 'm naar een revisiebedrijf. Die kunnen logischerwijs alles doen aan je blok. Honen kan je zelf met een boormachine, maar da's nog het minste werk en kosten. Kan je net zo goed direct laten doen.
Lijnboren (krukasboring) en cilinders boren is het meest complexe en dure.
Zij kunnen ook je krukas polijsten, slijpen, balanceren indien nodig en bijpassende lagers leveren.

Echter, als je in de US zit; laat het daar doen! Nergens zo goedkoop als daar.
Voor 300 dollar is in principe alle binnenwerk verricht daar :)
Hier ben je gauw 400 euro kwijt voor boren, slijpen etc.

Laat het goed doen of doe het zelf goed. Beunhazerij heb je niks aan qua motoren bouwen. Garantie zal je niet krijgen.
een GOEDE spuiter is eis no. 1 ;)......ik ga niet zitten centen neuken en begrijp dat het spuit werk HET belangrijkste is voor mijn auto op dit moment; er is geen roest, maar de verf is zo oud of bestaat uit ouderwetste/achterhaalde technieken dat zelfs de kleinste steentjes nu tijdens mijn reis de verf eraf ketst; het is uitgedroogd, hard en "gespannen".

Ik gaf aan dat ik mat wou, om aan te geven dat ik geen dure pearllescent, metallic, met parelmoer gepolijste piano looks wil; ik wil zo goed mogelijk de originele kleuren benaderen en die zijn mat ipv glans; dat daar een nabehandelijk voor nodig is; dat geloof ik wel; ik ben niet de spuiter, maar weet wel dat ik geen 1000-en ga uitgeven voor een rollsroyce piano resultaat (zoals een spuiter dat zo mooi noemde).

Daarnaast heb ik 6 jaar de tijd, en heb ik ervaring met schuren en lakken van mijn houten zeilbootje die in concour staat is (uit 1969); hout is ongetwijfeld anders, maar de basis heb ik; elke avond een beetje is in 1 jara tijd de hele carrosserie en onderstel.

Onderstel wil ik sowieso gaan poedercoaten; matzwart en coaten is kei en kei hard, hetgeen wat je nodig hebt als onderstel.

Bedankt voor je linkje; het maakt me niet zoveel uit als de spuiter aan het andere kant van het land zit; ik wil waar voor mijn geld en niet de eerste de beste schade hersteller die de kleuren niet eens kan matchen.

Ik had gehoopt dat er tegenwoordig technieken bestaan die verf en grondlagen aanbrengen dat verf en harder/vaster is en minder snel verkleurd; het blijft echter me oldtimer die alleen van stal komt op de mooie dagen en dus is zonfading en zure regen geen echte issue.

Me blok; er zijn dus bedrijven die V8 kunnen doen? Dat het duurder is had ik wel verwacht, maar tis geen optie om het in de VS te laten doen: over 2 weken wordt Pfizter verscheept en de komende 2 weken moet ik nog 3000 mijl afleggen.

Hoewel het blok maar 40000 mijl heeft, verwacht ik toch dat een en ander opgeknapt/vervangen/gelapt moet worden; of honen en lappen nodig is zie ik tegen die tijd wel, maar ik wil eerst weten wta de mogelijkheden in Nederland zijn. Ik verwacht dat het blok in uitmuntende staat is, omdat, zoals de gehele auto, er helemaal niets mis mee is. Oud omaatje heeft er 19 jaar in gereden en vooralsnog ziet alles er perfect uit.

Kep er zin in, om hem helemala uit elkaar te halen en op te knappen; het zal me op bepaalde avonden nog wel tegen gaan staan, maar we zullen zien. Ik zit alleen in dubio:

compleet origineel laten, of toch wat sportievere banden eronder, het blok kietelen en enginebay compleet strak maken (daar heb ik paar ideeen over).

Interieur zal ook compleet vervangen worden, want de huidige bekleding is zo droog dat minste of geringste er al een ladder in trekt.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Motoren in wat voor soort/maat dan ook kunnen zeker in NL ook met net zoveel kunde worden gereviseerd als in de US. Alleen liggen de lonen hier een stuk hoger, en ook de onderdelen zijn toch wel behoorlijk duurder.
Ik heb zelf m'n lagers e.d. aangeleverd, scheelde toch wel.

Met 40K op de teller zou ik daar alleen nog wel ff 200K mee wachten ;)
Gewoon schoonmaken, evt wat performance parts erop, nieuwe keerringen in de bak etc.
Maar ik zou 'm zeker niet opentrekken als 'ie nog lekker loopt.

Over het spuiten nog ff; weet je zeker dat 'ie met matte lak is geleverd ?
Het lijkt me erg stug, ik denk dat je lak gewoon is verweerd, ik heb 't nog nooit bij een fabrieksauto gezein.
En daarnaast, die piano-afwerking kost je niets. Is gewoon bij een goede spuitbeurt inbegrepen.
Met polijsten naderhand kan je 'm nog strakker krijgen wellicht, maar met een gladde ondergrond, juiste temperatuur en juiste verf zal 'ie er gewoon mega glad uitkomen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ja ik denk dat je gelijk hebt, d.w.z. ik hoef dnek ik het blok niet open te trekken, maar ik wil het wel. Ik wil er iets van leren, nieuwe pakkingen/seals etc, omdat die rommel wel allemaal uitgedroogd is. Zeker waar het koelwater doorheen loopt heb ik al geizen dat het allemaal droog is. het blok loopt uitstekend, purs like a little kitten, maar ik wil het blok sowieso verven (hey, je doet het goed of niet he?). Dus als dat blok toch uitelkaar gaat, waarom dan niet meteen nieuwe veren, en andere relatief snel versleten onderdelen (kleppen? rockers?); ik ga ervan uit dat mijn camshaft (weet ik weer de naam niet in Nederlands) en krukas in uitstekdende staat zijn; zo ook mijn zuigers, het blok zelf en de headers; maar waterpomp seals, gaskets etc wil ik allemaal vervangen, omdat ik dit restaureren voorlopig maar 1 keer doe en dus niet over 10 jaar weer het blok eruit moet tillen.

Me versnellingsbak heeft zeker een opknapbeurt nodig omdat de overdrive er vroeg of laat eruitknalt (kwaaltje van de fords) en er een aftermarktet sterkere "iets" in kan zetten waardoor dit nooit meer zal gebeuren.

Ik dacht eerst ook dat de verf vergaan/gefade door de zon was, maar laat ik het zo zeggen; het dak wat opnieuw geverfd is door vorige eigenaar na het verwijderen van het vinyl, is ook redelijk mat; tis niet mat/mat, maar zeker niet hoogglans/metallic.

Enfin; ik heb dit soort sites online gevonden, http://www.oldtimer-restauratie.nl/ en ik weet 100% zeker dat zij een kwaliteit leveren die zo duur is en niet hetgeen is waar ik naar op zoek ben; ik ben opzoek naar betrouwbaarheid/levensduur ipv zo mooi mogelijk. (uiterarad moet het wel effe/glad etc zijn, maar die speciale parelmoer ondergrondlaag om nog meer glans te creeeren kan me gestolen worden).

Ik zal sowieso meer problemen hebben met het chroom denk ik; ik heb al achterlichten en koplampen die in vele betere staat zijn de me huidige gevonden verschillende junkyards. Maar op een of andere manier heeft alleen mijn LTD van die doffe spatjes op het chroom. Volgens mij heeft die bejarade miep geprobeerd om met haar stomavloeistof het chroom te poetsen......tis geen ford kwaal, alleen die van mij heeft het :(.

Maar ja, lang verhaal kort; je hebt gelijk, het blok hoeft niet, maar mag wel. Ik ga echt voor een 100% mint condition restauratie en niet het "rijklaar" maken; want hij is op zich in perfecte staat, maar ik weet dat na 10 jaar de eerste roestplekken er zijn en bepaalde onderdelen kuren gaan vertonen; nu heb ik tijd en "geld"; als ik later groot ben niet meer.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Als je 1x een blok eruit getrokken hebt schroom je (imo) echt niet meer om dat nog eens te doen hoor.
Ik heb vandaag zo'n 4x een blok in en uit dezelfde auto gehad :p (ok, niet helemaal eerlijk).

Maar als je een blok uit elkaar trekt loopt 't altijd uit de klauwen. Ik zou 'm lekker dicht laten zitten, goed schoonmaken en verven.
Rockers zijn oke zolang ze nog niet tikken (wat ook afstelling kan zijn), push rods kan je vrij snel controleren op slijtage en je rocker arms zullen zeker bij 40K en normaal olie verversen niet versleten zijn.
Ik denk dat als je blok normaal bereden is zelfs nog de fabriekshoon zichtbaar zal zijn.

Trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jlbeen/stang/schade/IMG_0111.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jlbeen/stang/schade/IMG_0114.JPG

NEE!! :( :( :(

Is het geen optie de boel te LATEN fixen, Conexxion is toch verdorie verzekerd lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Waar haal je die foto's ineens vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Te koop sectie op het Amerikaanse auto-forum, ik neem aan dat 't geen geheim is.

Damn zonde man, ik kan me voorstellen dat je dan ff geen zin meer hebt in nog eens een poos bouwen. Al is het natuurlijk van de zotte dat je zelf minder wordt van zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:16
:D geweldig!
Ziet er nog goed uit ook voor zo'n kleine schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
^ Coole naam trouwens voor in dit topic *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Een Duece is altijd fijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ome_Les op 18-03-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Rara, wat ontbreekt er...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C0f5sgf51C87GCsHd7NZiYmv/full.jpg

:'( Eén of andere kloothommel heeft m'n antenne eraf geschroefd... :( :|

Tot nu toe heeft alleen de suzuki het nog maar hoeven ontgelden, maar nu is de Impala ook niet meer veilig blijkbaar. Dit is nu al de 3e keer binnen een jaar tijd dat ze iets met m'n auto uit halen... Vorig jaar een baksteen door de achterruit van m'n alto, en een keer ingebroken... En nu dus m'n impala... En hij stond notabene op de oprit (alto staat meestal in het parkeervak voor op straat) :/

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Kerstballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Eikels.. al is die antenne toch lelijk :+

Wat voor banden heb jij eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Nee man, vond het wel wat hebben eigenlijk zo'n spriet achterop :P Nu mis ik toch iets...

Banden zijn General Grabber banden. Het loopvlak ben ik niet zo weg van (de gelijkenis met een tractor band is treffend zeg maar :+), maar veel keus was er niet bij profile wat betreft banden met een beetje mooie witte letters in de goede maat.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Burn je dat profiel er toch af :+
heb je gelijk kale gabbertjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Wat een vette Imp ernst. Is het misschien tijd om een webcam op je oprit te richten, of een sensor- lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

eerder een dubbel loops jachtgeweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

B-lennium schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:55:
eerder een dubbel loops jachtgeweer!
Neuh, die gebruik je pas als een van beide geactiveerd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ome_Les schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:19:
Wat een vette Imp ernst. Is het misschien tijd om een webcam op je oprit te richten, of een sensor- lamp?
Thx :)
Ja een sensor lamp hebben we, alleen reageert die pas als je bij het huis bent.. en de achterkant van de impala zit vrij dicht aan de straat, niet echt handig om daar een lamp neer te hangen.
Webcam word op deze manier wel het overwegen waard idd...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

KITT instaleren. Met de stem van BA Baracus. Get away FOOL !! Or I will break your face !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ander nieuws .. het heeft er alle schijn van dat nu na het overlijden van Boyd, Duane eindelijk is ontslagen. Ik ben benieuwd of het waar is. Het zou voor de show mss minder goed zijn, maar ik ben iig blij als ik die arrogante dwerg niet meer hoef te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik denk juist dat er een heleboel mensen op zitten te wachten dat Duane weg gaat.

Simpelste voorbeeld is mijn vriendin, die kan hem niet uitstaan en zappt ook weg als die dwerg te vaak in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Heb je een simpele vriendin ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Net de led verlichting ingebouwd maar het knipperlicht wil niet echt werken. Handmatig oldschool knipperen dus >:)

Goede lichtopbrengst integenstelling met de originele lampjes doen mij besluiten het voorlopig maar zo te doen tot ik een ander relais heb gevonden.

Met mijn vakantiegeld ga ik de Blazer op LPG zetten. Weg met die benzinetank en in plaats van die tank komen 2 60 liter lpgtanks. Met de vulaansluiting op de plek van de tankopening zodat er niet geboord hoeft te worden.

Ik kijk er naar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Damn.. over inkoppertjes gesproken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh, mijn gevoelens zijn gemixed; mijn verblijf in de VS voor 7 maanden zit er bijna op, maar aan de andere kant zoveel zin om iedereen weer te zien EN om Pfizter te mogen ontvangen in Nederland. Dinsdag as gaat hij de container in en zie ik hem als het goed is begin mei in Rotterdam!

Afgelopen weken de junkyard afgezocht, en dat heeft mij veel opgeleverd:

chromen koplampen
chromen achterlichten
alle chromen lijsten (totaal 10kg!)
nieuwe radio + "supreme hifi" versterker
automatische climate control (ipv handmatig die ik heb)
4 reserve symbolen voor op de neus (in geval dat iemand hem wil jatten net als de mercedes sterren)
spiegels
hubcaps
sloten
elektromotoren voor ruiten
richting anawijzers + elektronica

en belangrijkste: een reserve grille! Die van mij is spik en span, maar je weet maar nooit.

en dat alles in zgan staat, op wat gebruikers krassen na (bij mij is om een of andere reden al het chroom gespikkeld; tot nu toe alleen op mijn ltd gezien)

Dus ik ben helemaal blij en dat voor echt een bodem prijs; voor totaalprijs kon ik het nog niet eens laten versturen of herchromen/opschuren

heeft me paar dagen zweten tussen de mexicanen en het schorem in 35 graden brandende zon gekost, maar toch blij dat ik het gedaan heb!

Van die middagen lekker tussen al die wrakken struinen om net even die betere staat uitlaat eronder uit te trekken.

Helaas zag ik vandaag een ex-politie auto en dus de Police Interceptor versie van die van mij: ipv 5.0 EFI een 5.8 carburateur in zeer goede staat (voor zover ik kon zien en de afstandsteller stond op 135k mijl (200k km). Maar ja, ik kan hem gewoon niet meenemen helaas; kwijlen, maar geen koekje.

PS Blazert, vind je het niet jammer om over te stappen op een "moderner" uiterlijk aangaande je Ledjes; ik zat er ook aan te denken om Xenon in te bouwen, maar ga toch voor de oldskool looks en dus blijf ik bij de onhandige, duurdere gloeilampjes en halogenen.

[offtopic]

in de junkyard vandaag in Los Angeles, dus in de buurt van Hollywood stond de originele truck van Universal Soldier; die machine die die Unisols vervoert; best impresive, maar redelijk nep als je hem in het echt ziet (d0h, tis Bollywood), maar wel gaaf. Hijs kleiner dan in de film lijkt, maar zeker vfullsize truckformaat die ook daadwerkelijk reed.

[ Voor 8% gewijzigd door Seesar op 30-03-2008 01:35 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
^ Grilles zijn ook leuk om op te hangen in je schuur :P

Net terug uit de garage, Poncho Bonneville aan het schuren geweest om 'm morgen matzwart te spuiten (tijdelijk). Morgen/maandag pics denk ik.
Daarna ff de kroeg in en met wat gasten gecruised, en nu is m'n achterband (ja 1 ja..) weer kaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben jullie toch met mat-zwart? :o

Zo bizar dat er enorm veel Amerikanen matte lak hebben. En dan ook enkel Amerikanen, citrofielen of slopel-liefhebbers zie je het niet zo vaak doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23
H-P, vraag me nog steeds af waarom je geen LSD in je achteras legt :+
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 03:05:
Wat hebben jullie toch met mat-zwart? :o
Vraag ik me ook af, vind er zelf niks aan :)

[ Voor 59% gewijzigd door Knightwolf op 30-03-2008 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Klopt, ik vind 't ook fkn lelijk en redneck over het algemeen. Alleen is 't ws. de bedoeling de Pontiac kersen-rood te doen, of misschien verkopen, want matzwart verkoopt (helaas eigenlijk) wel in NL..
De matzwart die gebruikt gaat worden is iig een 2K primer, geen Gamma.

Ik weet echter een 700 horsepower N/A (541 cui) Chevy Apache, die mag matzwart zijn van mij hoor :P

@ Wolf, snap ik ook niet :P
Maar ik zit er toch over te denken 'm niet heel lang meer te houden. Over 2 weken zit ik in het walhalla en kan ik op zoek naar (ik denk) een '62 :)
Alleen heb ik er 'n paar op het oog die ook wel uit kunnen náást de '74... :+

redelijke timewarp ineens 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-03-2008 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mogelijk meetelt is dat een Amerikaan in het mat-zwart een heel stuk groter lijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zal voornamelijk het feit zijn dat je in de jaren '50/60 veel racers (Bonneville, maar ook straat) had die puur uit functionaliteit alleen een primerlaag over de auto spoten.
Veel mensen hier snappen/kennen die hele geschiedenis echter niet en denken dat een Amerikaan pas af is als 'ie matzwart is met verroeste chrome velgen..
Op een pickup vind ik 't weer wat anders btw. Alleen kan je zien dat 'onze' pickup weer niet standaard matzwart is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Seesar schreef op zondag 30 maart 2008 @ 01:20:
*knip

PS Blazert, vind je het niet jammer om over te stappen op een "moderner" uiterlijk aangaande je Ledjes; ik zat er ook aan te denken om Xenon in te bouwen, maar ga toch voor de oldskool looks en dus blijf ik bij de onhandige, duurdere gloeilampjes en halogenen.
*knip
Je ziet er niets van, en is veiliger dan de gloeipitjes die eerst in zaten. In mijn oude Firebird had ik het ook gedaan. Superlicht en beter dan het origineel.
Xenon lampen voor zullen er nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Pics!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tastl39ZlkYUXCCQRIvuxsEK/full.jpg
Inmiddels ook met dobbels 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QkSOV95LnlmAshDh5uvW2MIf/full.jpg

Zwart ja :P Gedeeltelijk omdat ie er in een andere kleur niet uit zou zien vanwege de vele beschadigingen, deuken en reparaties, en anderzijds omdat ik het hem toch ook wel erg vet vind in het zwart :9

Aanstaande donderdag apk afspraak... ben benieuwd :X

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Apart dat jouw bowtie in het blauw is, of heb je die er zelf eens op gezet ?
De jouwe is ook wel 'n stuk hoger dan de mijne, ik zeg droppen :P
Pics vandaag genomen btw ? Ik had 't ook in de planning ff naar mn oma te cruisen in de Impala, maar met alle zout van vorige week icm de regen vandaag maar met de Volvo geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Chevy logo heb ik zelf blauw gemaakt ja. Toch ik hem kocht was hij meegenomen in de rood-oranje paintjob, dus die moest ik ook een ander kleurtje geven. Vind het blauw achteraf wel vet eigenlijk :P

En hij moet eigenlijk een stuk naar beneden aan de achterkant idd. Het probleem is alleen dat zodra ik hem lager zet hij af en toe bonkt bij het linker achterwiel in bochten bij lage snelheid. Nu heb ik nog niet echt een relatie kunnen ontdekken tussen die 2 dingen, dus ik rij ik nog maar even rond met een verhoogde achterkant.

Pic is gister genomen btw, toen was het echt lekker weer, raampje open en cruisen maar 8) Vorige week met pasen wel in de sneeuw naar belgie op en neer geweest met mijn oma's. Maar dat was noodzaak omdat onze 306 niet groot genoeg is voor 6 man :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Nice Ernst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lager? Maar hoe ga je dan over drempels heen? Zelfs met een automaat vind ik terugschakelen zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

jij houd ook niet van je schokdempers?

oude auto's zijn niet gemaakt voor drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik kan met de Impala en m'n oude Volvo harder over drempels dan de 850 en V70. Massatraagheid en goede maar soepele dempers doen hun werk wel.
Normale drempels welteverstaan, niet van die exponentieel steiler wordende woonwijk bastards.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_4736.jpg

Oud picje weliswaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 31-03-2008 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En toch moet je nog een keer zo'n filler zien te scoren voor je voorbumper. Die kier die er nu zit lijkt nergens op ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dat ik nog nooit op het idee gekomen ben om de auto van een kennis van mij hier te posten. Nou ik die Impala's hierboven weer es zie doet het me ineens aan die Caprice van hem denken :P

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y146/FUCOF/ABCD0009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y146/FUCOF/de.jpg

Jaja, tis de echte uit de film 8)

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y146/FUCOF/naamloos.jpg

en TV-serie

Afbeeldingslocatie: http://i273.photobucket.com/albums/jj208/Moos-Lemmer/vlcsnap-30225.png

[ Voor 20% gewijzigd door Knightwolf op 01-04-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Vette shit! Erg leuk om daar in rond te mogen rijden :)

Heeft waarschijnlijk ook nog wel eens naast die van mij hebben gestaan :Y)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf het haast niet te zeggen, maar is dat niet de auto waar Coen van Vrijberghe de Coningh (Johnny) een hartstilstand in kreeg? :o
Het feest werd gehouden om de afronding van de opnames van het vijfde seizoen van de tv-serie te vieren. Van Vrijberghe de Coningh maakte een sprong op de motorkap van zijn welbekende Chevrolet waarna hij, voor het oog van al zijn verbijsterde collega's, in elkaar zakte. Diverse wanhopige pogingen tot reanimatie mochten niet meer baten. Hij stierf op 15 november 1997 in de ambulance, drie dagen na zijn 47ste verjaardag.
:X

Lijkt me enorm freaky, in de auto rjiden waar mijn jeugdheld op gestorven is. :X

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Jep dat is um :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dayumn! Freaky shit!

Wel geinige bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden 2 identieke en 1 is uitgebrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nee...
Wikipedia: Flodder
In de eerste Flodder-film wordt een Chevrolet Caprice Classic 1973 gebruikt. Maar in de eerste seizoenen van de tv-serie tot na Flodder 3 wordt een Chevrolet Impala gebruikt omdat ze niet zo snel aan een Caprice Classic konden komen. Daarom is de Chevrolet Caprice Classic uit 1973 hersteld en later na Flodder 3 weer in gebruik genomen.
De Impala was ook van een ander jaar, maar durf zo niet te zeggen van welk jaar die was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zegt dat wat op Wiki staat klopt? ;)

Ik heb het ook maar via via gehoord dus of het waar is weet ik niet. Klonk wel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sja je hoeft het ook niet te geloven natuurlijk ;) en die kennis van mij die die auto ^^ heeft weet er als maxi flodder-gek niks van zeker ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Knightwolf op 02-04-2008 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
En afgelopen week zijn ze in Zonnedael geweest om es een kijkje te nemen 8)

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y146/FUCOF/ABCD0012.jpg

Hier bij het huis van Yolanda Kruisman uit Flodder-1

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 02-04-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Geniale bak, ook door het stukje jeugdsentiment. :)

Hier zie je wel goed hoe groot dat ding is:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y146/FUCOF/naamloos.jpg

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Bestla schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:12:
Net de led verlichting ingebouwd maar het knipperlicht wil niet echt werken. Handmatig oldschool knipperen dus >:)

Goede lichtopbrengst integenstelling met de originele lampjes doen mij besluiten het voorlopig maar zo te doen tot ik een ander relais heb gevonden.

Met mijn vakantiegeld ga ik de Blazer op LPG zetten. Weg met die benzinetank en in plaats van die tank komen 2 60 liter lpgtanks. Met de vulaansluiting op de plek van de tankopening zodat er niet geboord hoeft te worden.

Ik kijk er naar uit. :)
Ik weet niet of je inmiddels al een LED-knipper-oplossing gevonden had, maar dit hier schijnt te werken.

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ziet eruit als een gewoon relais.
Klinkt wel logisch eigenlijk.

Kêhk Sjon gèle weive

[ Voor 15% gewijzigd door DopdeDouwer op 02-04-2008 18:44 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 38 Laatste