Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 38 Laatste
Acties:
  • 196.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:42:
Hm, weer zo'n 100L benzine er door in 2 dagen :+
Deze week maar eens op LPG zetten, kan ik eindelijk 't gas eens vol open trekken :9

How bout this trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x281/ECR_PIC_KING/2-4-08/3000523_1_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x281/ECR_PIC_KING/2-4-08/3000523_10_full.jpg

Laat maar komen wat mij betreft 8)
Wat mij betreft ook. Net een mix tussen een pickup en een Range Rover. Ik vind het wel wat hebben!

Weten jullie misschien waar ik het verbruik van Ford Explorers door de jaren heen kan zien?
Zie de laatste tijd steeds meer van die bakken aangeboden worden en vind ze wel wat hebben.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Seesar schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 06:13:
[...]

lelijk....sorry, maar stijl-, smaak- en fantasieloos. Rechttoe, rechtaan en ik kan me echt niet aanlsuiten met die velgen.

Teveel geld, te weinig smaak.

Enige wat ik eraan kan waarderen is dat het een chevy is en hij zwart is. Rest is gewoon knal lelijk.

Bdw 100 liter is niets :P....me CV doet 200 mijl per 15 gallons, dus zo'n 300 km per 60L = 1 op 5, dus na 100 liter ben ik slechts 500 km verder :(......dit weekend alleen al zo'n 3 tanks verstookt.....

Maar ach, "omdat je het waard bent" zeg ik maar :P. LPG = must met die krengen, you gotta love this shit!

Morgen begint me reis. Pfizter is er klaar voor en so I'am I!. Eerst een rit van 6 uurtjes naar Indiana en dan een rit van 8 uurtjes naar Washington DC; tis niet veel die 8 uurtjes, maar wordt wel zijn vuurdoop. Ben benieuwd hoe Pfizternator zich houdt op de lange afstanden, maar vooralsnog laat hij zich betrouwbaar uit. Voor vertrek een Killswitch ingebouwd tegen het jatten en zwart getinte ramen achterin om te verbergen dat ik op de achterbank slaap.

PS HP; tis wel een goed gevoel denk ik je om je schatje het asfalt op te "sturen"!!!!!!!!! Ik kan niet wachten totdat de mijne in Nederland rond waggelt. Nu rijdt ik rond alsof ik in Nederland rond rij; af en toe dat gaspedaal indrukken en kijken naar de reacties, maar niemand vind het interessant; blijft voor de Amikaantjes toch een bejaarden auto die CV :/ . Ondanks het geluid is niemand impressed hier; echter een Golfje MK 2 heeft het kijken na.............maar ik ben er blij mee...cruisen met 80km/u op de snelweg; zo'n L per 6 min er door heen jagen en een brakke radio geeft mij het ultieme gevoel van vrijheid in het land van de mogelijkheden (naja, nu met die recessie, dat weet ik ook niet).
Bij mij is dat op 't moment zo'n 250 misschien 300 km op die 100L... :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

krijg je ook nog vermogen terug voor al die brandstof?

ik ga vanavond mijn turbo (Holset HX35 van een cummings diesel) ophalen.
deze komt op mn volvo 164, het is een amerikaanse uitvoering dus mag hij hier toch? :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik ben wel benieuwd ^ :)

Maar ik krijg er niet echt vermogen voor terug, carb staat namelijk wat te rijk afgesteld.
Hoop straks toch zeker 1 op 4 a 5 te doen op LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik heb de auto net, eerst zal ik hem volledig restaureren en dan de motor voorzien van megasquirt injectie. pas dan komt de turbo erop.

ik heb nu zo'n mooie aanbieding dat ik de turbo nu al koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ome_Les schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:32:
[...]
Weten jullie misschien waar ik het verbruik van Ford Explorers door de jaren heen kan zien?
Zie de laatste tijd steeds meer van die bakken aangeboden worden en vind ze wel wat hebben.
*~bump~*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

1 op 6 op gas en 14.5l per 100km benzine

volgens google......

http://www.google.nl/sear...xplorer&btnG=Zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Damn.. Zat weer eens op veel te moeilijke termen te googlen, als ik dat zo zie. 8)7

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:42:

How bout this trouwens:

[afbeelding]

[afbeelding]

Laat maar komen wat mij betreft 8)
Vind hem op zich nog wel kunnen, beHALve die velgen :X Damn how ugly. Chromen velgen passen erbij, maar deze bandjes zijn echt te PLAT. Een wanghoogte van een cm of 10 is bij zulke auto's toch wel nodig om het er nog een beetje fatsoenlijk uit te laten zien.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Vanavond op ontvetter naar de garage gereden, en op kookgas weer naar huis 8)

Nu nog ff afstellen :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

niiiiiiiiiiiice!

d:)b

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Wel heerlijk dat gas hoor. Veel minder complex met afstellen dan benzine, net zoveel vermogen als 't goed is (want nokkenas en intake erop afgestemd), goedkoper, en minder milieubelastend.

Zodra alle bedrading was aangesloten direct starten en lopen, wel anders dan bij benzine de 1e keer, al sloeg ie afgelopen weekend ook snel weer aan na ± 2a3 mnd stilstand.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

gefeliciteerd, dus eindelijk rijdt hij zoals hij moet :D.....

wat kost dat nou, zo'n G3 installatie, en hoeveel moet je er rekening mee houden om je V8 om te bouwen? Zelf computergestuurd injectie, dus even de carb vervangen/aanpassen is er niet bij lijkt me :(.

T60P Widescreen

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik denk niet dat hij een G3 (gas injectie) systeem heeft.

het zal wel een verdamper systeem zijn (G1) hierbij word het gas gasvormig via de inlaat de motor in gezogen.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
^ Klopt, Beetje goed gebalanceerde gasinstallatie zal zo'n 1500 euro kosten in NL.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

1300 ;) tenminstte als je de aanbiedingen her en der in de gaten houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

The fast and the furious 4 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fastandfurious4.co.uk/gall/MikesGT_8-21-07_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fastandfurious4.co.uk/gall/P1010052.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fastandfurious4.co.uk/gall/MikesCharger_07-16-07_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fastandfurious4.co.uk/gall/MikesGT_8-21-07_001.jpg

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Er komt een vierde deel?

Dacht dat daar nu zo'n beetje de rek wel uit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ome_Les schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:21:
Er komt een vierde deel?

Dacht dat daar nu zo'n beetje de rek wel uit was?
Tja, word weer een van de zovele uitgemolken goede dingen, de eerste was het beste, de 2e was ook goed, de 3e was crap dus ik heb weinig goede gevoelens over het 4e deel, maar goed, das mijn mening. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Joopieboy schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:36:
[...]

Tja, word weer een van de zovele uitgemolken goede dingen, de eerste was het beste, de 2e was ook goed, de 3e was crap dus ik heb weinig goede gevoelens over het 4e deel, maar goed, das mijn mening. :P
Ik vond 3 persoonlijk beter dan 2....daar zit tenminste een echte "all-American-hero" in. :P

Saai gedoe in 2 met hun evo. :D

[ Voor 4% gewijzigd door max op 16-02-2008 12:01 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Deel 4 gaat zeker alleen over dragraces, gezien de amerikaanse auto's :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

die onderste is wel snel denk ik zo, er steekt een aardige turbo omhoog! (voor de motor)

ik dacht dat het altijd alleen buiten kant was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-lennium schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:28:
die onderste is wel snel denk ik zo, er steekt een aardige turbo omhoog! (voor de motor)

ik dacht dat het altijd alleen buiten kant was...
Iets zegt mij dat deze turbo niet eens aangesloten is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:16
dacht dat ze in het verleden 1 volledig werkende auto maakten, en een stuk of 5 ragbakken met alleen de de body van het origineel, of met alleen het interieur ofzo. Voor de scènes waar alleen rustig in gereden wordt en in 1 shot de acteur uitstapt kunnen ze dan die volledig werkende nemen, en voor de rest één van de ragbakken, al naar gelang het shot wat ze willen hebben.

Meen mij zoiets te herinneren uit de 'special features' van de DVD (van deel 1 of 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:36:
[...]

1e deel was ook crap.

Bah gister mn LPG afgesteld, olie ververst, nog wat dingetjes gedaan.. had de auto draaiend buiten staan (lekker warm), had de garage afgesloten, sloeg 'ie af.
Geen probleem, normaal starten en lopen. Maar met de elektrische fan, aanjager en verlichting nog aan zei er iets 'PATS', waaronder 2 zekeringen.
Boel vervangen (met verlichting van mn telefoon :() en weer PATS :(

Bleh :( :P kutklusjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Maar Paul Walker [Brian O' Conner] en Vin Diesel [Dominic Torreto] zijn wel terug;

Paul gaat in de nieuwe Subaru WRX STi met een bodykit van VeilSide rijden:
Afbeeldingslocatie: http://www.zcars.com.au/images/subaru-wrx-sti-veilside1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zcars.com.au/images/subaru-wrx-sti-the-fast-and-the-furious-41.jpg

En Vin Diesel in deze Mustang [denk ik...]
*knip* deeplinking werkt dus niet, dus:

Moesten de pics niet werken:

De Mustang en een paar andere Japanners

[ Voor 34% gewijzigd door Jellabie op 16-02-2008 20:42 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fucking hatchback :D

Dat ze ooit van dit:

Afbeeldingslocatie: http://blog.kornemuz.com/images/200709/20070916_Subaru_Impreza_555.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autosrapidos.com/superautos/rally/subaru-impreza55501.jpg

Naar dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.zcars.com.au/images/subaru-wrx-sti-the-fast-and-the-furious-41.jpg

zijn afgezakt.... ongelovelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verdraaid weinig met ami's te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:58:
[...]

1e deel was ook crap.

Bah gister mn LPG afgesteld, olie ververst, nog wat dingetjes gedaan.. had de auto draaiend buiten staan (lekker warm), had de garage afgesloten, sloeg 'ie af.
Geen probleem, normaal starten en lopen. Maar met de elektrische fan, aanjager en verlichting nog aan zei er iets 'PATS', waaronder 2 zekeringen.
Boel vervangen (met verlichting van mn telefoon :() en weer PATS :(

Bleh :( :P kutklusjes...
grotere zekering ;).....zit wel marge op hoor, zelf met deze reis in Pfizter van 8 amp naar 20 amp zekering voor voeding via sigaretten aansteker gegaan om me laptop en computer/audio systeem te voeden. De zekering is om je draden te beschemen, niet de elektronica die eraan hangt (die kan makkelijk 3 dubbele voor korte duur hebben. Dus zolang je bedrading het aankan, permanent, zou ik er een dikkere zekering in douwen.

Maar nu ik zo'n week op reis ben met Pfister en 2000 mijl in 3 dagen afgelegd heb, heb ik het volste vertrouwen in die auto gekregen. Eerste dag dikke, dikke dikke sneeuw met 30m zicht had hij wel moeite mee; in overdrive werd de motor simpelweg te koud en ging hij stokken/bucken, maar uit de overdrive zorgde voor genoeg revs om hem weer op temp te krijgen (vandaar dat die Semi's met doeken voor hun grille rijden!!!!!). Overigens rijden in die sneeuw was spannend, leerzaam, maar wel enorm gevaarlijk. Ik ben geen bange rijder, maar als je van een heuvel afgaat en bij het aanraken van je rem merk je al dat de wielen blokkeren en je reeds wilt afremmen voor die bocht dan ga je toch wel zweten :(......3000kg is echt niet te houden en nog k*tter was dat wanneer mijn autotrans terug schakelde, dat ik even een oververmogen op me wielen krijg die erdus voor zorgde dat me neus in eens weggedraait :(. Wel veel geleerd, maar soms door het oog van de naald.

Nu uit de koude sferen in het normale tempomgeving rijdt hij als een dolle en op de intterstate in overdrive, 100km/u maakt hij een kleine 1L op 12km!!!!!!!! wie had dat ooit gedacht, dat sletje waarvan ik dacht zo gulzig te zijn.

Ben helaas wel vandaag me V8 geluid verloren door het pluggen van mijn uitlaat smogpump weet-ik-veel iets. Was afgebroken dus een gaaf V8 geluid kwam uit me motorruim, maar de stank van uitlaat was niet te harden in me auto. Dus geplugged en nu een suf "elektrisch" oudelullen geluidje....zoals het hoort helaas.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Te dikke zekeringen doe ik niet, hooguit ff tijdelijk als ik er met m'n kop bovenop zit en een brandblusser in de aanslag. Serieus, pas daarmee op.
Heb m'n oude Volvo ook een keer in de fik gehad onder 't dash ivm mongoloide draadbende door de vorige vorige eigenaar, had gelukkig een flesje water bij de hand :)
Vooral met die oude auto's en verdroogde bedrading!

Maar goed, een half uurtje verder, 2 zekeringen en ff opnieuw de startknop bedraden startte de Impala weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
LOVIN' DIS WETHUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net was op Gek op Wielen een '76 'vette te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zo een stond er vorig jaar ook altijd op de parkeerplaats op m'n school. Wel stoer gezicht, een Camaro en Corvette tussen al die studentengebakkies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hehe ja lekker he, snap ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand moet toch de volgende generatie verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

in een ander topic (foute tuning) ging het over het RON getal van de Amerikaanse benzine

klopt het dat onze 95 benzine een 'betere' benzine is als de standaard in Amerika?
dat zal betekenen dat onze ultimate / Vpower benzine (RON 100 dacht ik) superieur is aan de benzine in de US

ik ga een motor van turbo voorzien en doe dit vooral met informatie van uit Amerika, deze info is dan ook gebaseerd op de US benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat bedoel je met 'de standaard' in Amerika?
Het is vrij normaal om daar benzine te tanken met een octaangetal van <90, doel je daar op?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze Vpower is geen 100. Dat is in Duitsland. Premium in de US is vaak wel 91 of beter. Minder hebben ze ook. Ik heb wel eens 83 gezien maar dat lijkt me wel erg brak.

Sowieso moet je geloof ik wel het e.e.a. verrekenen want we gebruiken andere standaarden.

Wikipedia: Octane rating
The most common type of octane rating worldwide is the Research Octane Number (RON). RON is determined by running the fuel in a test engine with a variable compression ratio under controlled conditions, and comparing these results with those for mixtures of isooctane and n-heptane.

There is another type of octane rating, called Motor Octane Number (MON) or the aviation lean octane rating, which is a better measure of how the fuel behaves when under load. MON testing uses a similar test engine to that used in RON testing, but with a preheated fuel mixture, a higher engine speed, and variable ignition timing to further stress the fuel's knock resistance. Depending on the composition of the fuel, the MON of a modern gasoline will be about 8 to 10 points lower than the RON. Normally fuel specifications require both a minimum RON and a minimum MON.

In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane that would be shown on the pump is the RON, but in the United States, Canada and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI), Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2. Because of the 8 to 10 point difference noted above, this means that the octane in the United States will be about 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in the US and Canada, would be 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90-91 US (R+M)/2, and even deliver 98 (RON) or 100 (RON).
Dus.

En om het nog leuker te maken:
Octane ratings can vary greatly from region to region. For example, the minimum octane rating available in much of the United States is 87 AKI and the highest is 93. However this does not mean that the gas is different.

In the Rocky Mountain (high altitude) states, 85 octane is the minimum octane and 91 is the maximum octane available in fuel. The reason for this is that in higher-altitude areas, a typical combustion engine draws in less air per cycle due to the reduced density of the atmosphere. This directly translates to reduced absolute compression in the cylinder, therefore deterring knock. It is safe to fill up a car with a carburetor that normally takes 87 AKI fuel at sea level with 85 AKI fuel in the mountains, but at sea level the fuel may cause damage to the engine. In some east coast states, up to 94 AKI is available [5]. In British Columbia, 94 octane is readily accesable. In parts of the Midwest (primarily Minnesota, Illinois and Missouri) ethanol based E-85 fuel with 105 AKI is available [6].

California fuel stations will offer 87, 89, and 91 octane fuels, and at some stations, 100 or higher octane, sold as racing fuel. Until 2003 or 2004, 92 octane was offered in lieu of 91.

Generally, octane ratings are higher in Europe than they are in North America and most other parts of the world. This is especially true when comparing the lowest available octane level in each country. In many parts of Europe, 95 RON (90-91 AKI) is the minimum available standard (but is called Premium Unleaded), with 97/98 being higher specification (being called Super Unleaded) In Australia, "regular" unleaded fuel is RON 91, "premium" unleaded with RON 95 is widely available, and RON 98 fuel is also reasonably common. Shell sells RON 100 petrol from a small number of service stations, most of which are located in capital cities. In other countries "regular" unleaded gasoline, when available, is sometimes as low as 85 RON (still with the more regular fuel - 95 - and premium around 98 available). In Russia and CIS countries 80 RON (76 AKI) is the minimum available and the standard.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

hier is het dus iets beter., dat scheelt weer met het bouwen van het turbo blok.
kan ik weer iets meer BOOST draaien :P ik ga beginnen met 7psi (0.5 bar) en dan langzaam omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Wat voor compressie n/a heb je eigenlijk straks ? Speciale dished zuigers erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:30

_Ernst_

Mark It Zero!

Iemand een idee hoe ik de automaat peilstok in mijn automaat krijg? :P M'n automaat lekte al een tijdje, bleek dus gewoon bij de peilstok vandaan te komen. Gister dus maar peilstok losgemaakt om hem van een nieuw ringetje te voorzien (o-ring lag er af) en terug te steken.
Maar dat viel dus een beetje tegen :P Krijg hem er met geen mogelijkheid terug in geduwd (zonder dat de ring eraf schuift).

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:27:
Wat voor compressie n/a heb je eigenlijk straks ? Speciale dished zuigers erin ?
ik ga een volvo B30F blok gebruiken, dit blok is alleen in US geleverd met een helehoop emission troep er op , extra lucht in je uitlaatblazen om je gemiddelde uitstoot te verminderen. uitlaat lucht deels nogmaals verbranden om de emissie maar zo laag mogenlijk te houden.

al die troep gaat eraf en dan hou je een injectie motorblok over met een compressie van 8.7:1 en gehardeklepzetels. het europese model van het blok is een 10:1 zonder klepzetels!

de compressie is vooral belangrijk bij het turbo rijden. 8.7 is de waarde nog veel gebruikt wordt in turbo motoren. scheelt mij weer 80 euro per zuiger! (6cilinder)

ik heb een amerikaanse versie van de auto kunnen kopen. puur geluk dus, scheelt me een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
8.7:1 is idd wel leuk om mee te spelen.
Mahle zuigertjes ?

80 euro per zuiger besparing is trouwens nogal wat, ik betaalde zo'n $35 per zuiger :P (niet gesmeed weliswaar).

DAMN, ik zie nu trouwens dat de zuigers die ik oorspronkelijk had besteld bij Summit nog steeds in backorder staan, mei/juni vorig jaar hielden ze me nog voor dat 't echt niet lang meer ging duren :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Net bij de lokale starbucks een gozer z'n z06 gechecked. was toch wel redelijk impressive :)

Andere gozer had 'n '70 thunderbird in volledig originele staat. Ook die was gaaf om te zien

resp 500 en 400 hp voor de Z06 en de Thunderbird :)

Het komt er niet echt goed uit op dit filmpje, maar toen ie ff z'n gas intrapte klonk dat echt _hard_ op die parkinglot. Mensen kwamen naar buiten om te kijken naar dat ding :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oYgV-wOqLSk]

[ Voor 55% gewijzigd door RSP op 19-02-2008 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:11:
8.7:1 is idd wel leuk om mee te spelen.
Mahle zuigertjes ?

80 euro per zuiger besparing is trouwens nogal wat, ik betaalde zo'n $35 per zuiger :P (niet gesmeed weliswaar).

DAMN, ik zie nu trouwens dat de zuigers die ik oorspronkelijk had besteld bij Summit nog steeds in backorder staan, mei/juni vorig jaar hielden ze me nog voor dat 't echt niet lang meer ging duren :X :D
dat is nou het leukste, het B30F blok heeft vanuit de fabriek af al een compressie van 8.7:1 de kop is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... alweer een tijdje geleden dat ik wat poste (drukdrukdruk)!

Maar ik heb wat te melden: Ik heb mijn 'nieuwe' Mustang!

Een goede foto heb ik er nog niet van gemaakt. Dat komt nog wel (eerst ff de auto wassen en daarna de berg op voor een mooie zonsondergang :))

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/310/cimg3595ir4.th.jpg

Daar moeten jullie het voorlopig mee doen :)

Ben er zeer blij mee. Echt een droomauto voor mij.
Een amerikaan haalt er z'n neus misschien voor op, maar een 6-cylinder is toch echt wel voldoende voor mij. Vooral omdat ik 'm wil importeren naar Nederland over een jaar of twee.

Wat specs:
- 2006 model
- V6, 4.0L -> 200pk
- Leren bekleding
- Cruise control
- ABS, TCS
- CD/MP3 speler + 6 cd wisselaar
- en een Boordcomputer (eindelijk!)

Hij rijdt trouwens HEERLIJK. Nog nooit zo'n fijne auto gehad. En die LeMans strepen maken het echt af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Machtig ding man, serieus. Ik zag toevallig vanmiddag (of eigenlijk elke middag) nog een handje vol convertible's, maar deze oogt toch net iets beter.
Misschien huur ik er in april ook nog wel eentje om van LA naar San Fransisco te rijden.
De 10 dagen daarvoor hebben we een Charger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Dude, die ziet er echt wel vet uit, goeie kleurcombi 8)

Last.fm

• Knightwolf
Over Amerikanen en Turbo's gesproken.... bigger is better, toch? O-) :P

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/CamaroZ28RSSuperStreet021t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/CamaroZ28RSSuperStreet071t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/CamaroZ28RSSuperStreet063t.jpg

*clickable

[ Voor 60% gewijzigd door Knightwolf op 21-02-2008 03:52 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Damn :P Specs?

http://link.marktplaats.nl/149348051

Zou dat misschien iets zijn voor onderdelen voor m'n '74 impala? Staat hier in de buurt, dus wil toch eens gaan kijken. Maar ik zou niet weten of hij kwa onderdelen enigsinds overeen komt...

Last.fm

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Wat een f*cking monsterblok 8)7 .

Maar die voorbandjes :X . Inieminie. (is wss voor het dragracen zeker?)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Uberbruut dat blok, die hele Camaro :9

@ Ernst; wat voor onderdelen heb je nodig ?

Ik denk dat er weinig bruikbaars in zit, front en achterkant zijn anders, motor zal ws. een 6 pitter zijn met een TH200 bak, interieur is een graadje minder leuk (Bel Air) en de rest van de onderdelen ws. net zo.
Voor alleen de ramen en dergelijke begint 'ie aan de biedingen te zien wat te duur te worden.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ah ok. Het is idd een 6 cilinder ja.

Interieur zou wel leuk geweest zijn als dat hetzelfde was (al zal dat wel niet veel zijn aan de de buitenkant te zien, maargoed je weet nooit). Verder is mijn rechter zijpaneel aan de onderkant rot, misschien dat die hetzelfde waren.

Verder op het moment niet echt op zoek naar specifieke onderdelen (ok, een voorruit, maar zie die er maar eens heel uit te krijgen :+), maar voor kleine onderdelen wellicht handig.
Paar weken geleden heb ik m'n hele Impala eens nagelopen met m'n garage om eens te kijken wat er allemaal aan moet gebeuren voor de apk, en dat viel me opzich nog mee. Stukje lassen, stukje nieuwe handremkabel, lekkende peilstok verhelpen, nieuwe voorbanden en een remleiding vastzetten.

Een een amerikaan demonteren zou me sowiezo wel vet lijken :) :P

Last.fm

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Knightwolf schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 03:37:
Over Amerikanen en Turbo's gesproken.... bigger is better, toch? O-) :P

[afbeelding]

*clickable
Ehh alle vliegen en steentjes, rubber enz wordt zo zn turbo in gezogen, kan nooit goed voor het compressor wiel van de turbo zijn! (vooral van zo'n bakbeest van een turbo)

een luchtfilter is geen overbodige luxe bij het turbo rijden

Verwijderd

Vliegen verbranden gewoon en veel steentjes liggen er doorgaans niet op een dragstrip.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

B-lennium schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:14:
[...]

Ehh alle vliegen en steentjes, rubber enz wordt zo zn turbo in gezogen, kan nooit goed voor het compressor wiel van de turbo zijn! (vooral van zo'n bakbeest van een turbo)

een luchtfilter is geen overbodige luxe bij het turbo rijden
Een oude panty ervoor en gaan..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/IMG_5887.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/IMG_5891.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/IMG_58921.JPG

Grotendeels afgerond projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Vet! best lekker kleurtje nog voor zo'n bak.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAM! Da's tenminste een kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Woei nice! Cabrio ook nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er idd erg goed uit, kleur is ook erg gaaf. :D

Trouwens, Knightwolf, je bent goed wakker volgens mij, ik moest 2x kijken voordat ik het zag haha.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:46:
Een fucking hatchback :D

Dat ze ooit van dit:

[afbeelding]
[afbeelding]

Naar dit:

[afbeelding]

zijn afgezakt.... ongelovelijk.
Die nieuwe Impreza heeft inderdaad niets meer weg van een echte impreza. Hij mag de naam niet eens krijgen :X . De 2007 versie was nog wel cool, maar dit slaat gewoon alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Joopieboy schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:48:
Ziet er idd erg goed uit, kleur is ook erg gaaf. :D

Trouwens, Knightwolf, je bent goed wakker volgens mij, ik moest 2x kijken voordat ik het zag haha.
Mwah.. Het is gewoon een bekend project. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Koel cabrio-project, maar waarom issie links anders gespoten dan rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Let op de tape die er tijdens het maken van de foto afgehaald wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ohja :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Haha Mn oude Camaro, wel verneukt door die stickers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vaak ga je die nog tegenkomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
HOER!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Damn, het was een stoer ding maar zo is het een pauperbak geworden :| Dat ding slingert wel het hele land door he? :P En van handelaar naar handelaar kennelijk :+

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 25-02-2008 01:32 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat nu nog zo één zoals die waar 'firebird' z'n firebird voor heeft ingewisseld?

Funky kleurtje trouwens :p

En zo 'stripped down' lijkt hij me lichter te zijn dan de huidige generatie pickups, dus nog relatief 'groen' ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Volgens mij een Dodge W200.

Niet zo cool als een IH Scout trouwens :P

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Destruction schreef op maandag 25 februari 2008 @ 01:31:
Damn, het was een stoer ding maar zo is het een pauperbak geworden :| Dat ding slingert wel het hele land door he? :P En van handelaar naar handelaar kennelijk :+
Idd, het valt me nog mee dat er niet van die chrome aanhangervelgen onder zijn gezet.

alvi: Het is een Dodge Ramcharger. Iets anders dan een W200, maar technisch identiek denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.madness-us-cars.com/vehicules-anciens/dodge-ramcharger-1978-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madness-us-cars.com/vehicules-anciens/dodge-ramcharger-1978-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5901.JPG

Afgelopen weekend de garage opgeruimd, héérlijk die ruimte 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

zit je in een bunker o.i.d?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat daar in de hoek met een overall er overheen? Pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt me eerder een oude koeien- of varkensschuur, aan de zijkanten heeft dan het vee gestaan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik vind bunker toch spannender klinken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Koeieschuur, maar bunker zou helemaal vet zijn :)

@ Hlpdsk, da's die topchop Amazon, is hier wel vaker langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die streep op de vloer was zeker een ongelukje? }> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ja, ik was pardoes door een plas gereden met mijn voorwiel :+

Verwijderd

Boyd Coddington is dood!

http://jalopnik.com/36139...t-rod-king-dead-at-age-63

http://www.autoweek.com/a...80227/FREE/467772614/1024
World-renowned tuner and hot rod king Boyd Coddington died at 6:20 am this morning. The cause of death is still unknown. Coddington, founder of Boyds Wheels and designer of prize-winning custom cars, had recently been hospitalized twice for an undisclosed medical condition. Although he was though to be in recovery, rumors of his untimely death began circulating today throughout the forums. A spokesperson for Boyd Coddington's corporation has confirmed to Jalopnik that those rumors are true. The company will be releasing a statement later today.
Zie ook: www.boydcoddington.com

R.I.P. Boyd. 1944 - 2008.

Afbeeldingslocatie: http://www.dupontregistry.com/Celebritycar/Winter2007/images/Win07-p-BoydCoddington-3.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 11:06 ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Holy shit! :o

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gave auto's, nare man..... (in de show op Discovery dan)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Slecht nieuws voor de fabrikant van veelkleurige Hawaii-bloesjes.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Nouja naar .. hij deed ook veel voor zieke kinderen en zo. Nors was ie wel.
Naar wil ik eerder reserveren voor z'n maatje Duane.

Elke keer dat ik Boyd zie denk ik: ik moet ook van die shirts kopen.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:25:
Nouja naar .. hij deed ook veel voor zieke kinderen en zo. Nors was ie wel.
Naar wil ik eerder reserveren voor z'n maatje Duane.

Elke keer dat ik Boyd zie denk ik: ik moet ook van die shirts kopen.
Wat Boyd en Duane betreft ben ik het met je eens.

Wat shirts betreft, ik draag ze bijna dagelijks! d:)b

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Ome_Les schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:41:
[...]

Wat Boyd en Duane betreft ben ik het met je eens.

Wat shirts betreft, ik draag ze bijna dagelijks! d:)b
Echt niet! Toch? :D :')

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Zo ja .. waar haal je ze? Ik kan wel wat nieuwe shirts gebruiken voor de lente/zomer.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MartijnGizmo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:54:
dat eerste imho ook al niet eens vaak...

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Echt wel! Die dingen zitten echt te lekker! :D
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:08:
Zo ja .. waar haal je ze? Ik kan wel wat nieuwe shirts gebruiken voor de lente/zomer.
Zaken waar ze merken als Mambo Kings en Rusty's verkopen. Surfshops zijn een hele goede.

In Amsterdam heb/had je een surfwinkeltje op de Nieuwedijk zitten, hier verkochten ze veel Reef en Mambo Kings. ;)
Ook was er Kamikaze in de Kalverstraat als ik mij niet vergis, waar ze ook van Johnny Blaze shirts verkochten. :D

Over het algemeen bump ik tegen ze op en schaf ik ze aan! :D

Hier een rustiger shirtje:
Afbeeldingslocatie: http://phuusk.ph.funpic.de/wordpress/wp-content/uploads/2006/08/bikerdude-001.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ome_Les op 28-02-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm beetje ver weg voor een shirt. Ik zit 6 km van de Belgische grens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zullen vast wel surfshops bij jou in de buurt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Of hebben ze zo dicht bij de Belgische grens geen internets waar je dingen kunt bestellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online kleren kopen is voor nerds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:39:
Online kleren kopen is voor nerds.
Vooral voor wereldvreemden. :')

Onderdelen voor auto's daar en tegen is weer Straight Pirate Material!
Daar moet je een hele stoere voor zijn om dat soort avonturen te ondernemen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:57

Appie

F1RST Racing

Ook 2e auto gekocht: Pontiac G6 (Base model met preferred & sport package). Motor is een 3.5 L V6 met Variable Valve Timing (219 hp @ 5900 rpm en 219 lb.-ft. of torque @ 3200 rpm). Grappige dat deze auto geroemd wordt om z'n zuinigheid welke 22mpg (10.5km/l) stad - 28mpg (12.8L/km) snelweg is.
Enfin vergeleken met de andere (Acura MDX welke ernaast staat) is die inderdaad een stuk zuiniger (die haalt nml 18-20mpg op de snelweg, en in de stad is het helemaal pijnlijk), maar vergeleken met de auto's in Europa is dit nog steeds aan de forse kant.

Afbeeldingslocatie: http://www.terrahe.nl/Cars/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.terrahe.nl/Cars/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.terrahe.nl/Cars/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.terrahe.nl/Cars/4.jpg

Nav systeem is via OnStar. Kwestie van knop drukken onder de spiegel zeggen waar je naartoe wil en automatisch wordt dit geupload naar je boardcomputer. Tevens een satteliet telefoon(/radio) aangezien hier in de US er nog relatief veel plekken zijn waar telefoon ontvangst minimaal is. Tevens informeert het OnStar systeem hulpdiensten ingeval van een ongeluk.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

MartijnGizmo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:54:
Inderdaad... sowieso wazig personeel in die serie ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 9 ... 38 Laatste