Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:58:
[...]
1e deel was ook crap.
Bah gister mn LPG afgesteld, olie ververst, nog wat dingetjes gedaan.. had de auto draaiend buiten staan (lekker warm), had de garage afgesloten, sloeg 'ie af.
Geen probleem, normaal starten en lopen. Maar met de elektrische fan, aanjager en verlichting nog aan zei er iets 'PATS', waaronder 2 zekeringen.
Boel vervangen (met verlichting van mn telefoon

) en weer PATS
Bleh

kutklusjes...
grotere zekering

.....zit wel marge op hoor, zelf met deze reis in Pfizter van 8 amp naar 20 amp zekering voor voeding via sigaretten aansteker gegaan om me laptop en computer/audio systeem te voeden. De zekering is om je draden te beschemen, niet de elektronica die eraan hangt (die kan makkelijk 3 dubbele voor korte duur hebben. Dus zolang je bedrading het aankan, permanent, zou ik er een dikkere zekering in douwen.
Maar nu ik zo'n week op reis ben met Pfister en 2000 mijl in 3 dagen afgelegd heb, heb ik het volste vertrouwen in die auto gekregen. Eerste dag dikke, dikke dikke sneeuw met 30m zicht had hij wel moeite mee; in overdrive werd de motor simpelweg te koud en ging hij stokken/bucken, maar uit de overdrive zorgde voor genoeg revs om hem weer op temp te krijgen (vandaar dat die Semi's met doeken voor hun grille rijden!!!!!). Overigens rijden in die sneeuw was spannend, leerzaam, maar wel enorm gevaarlijk. Ik ben geen bange rijder, maar als je van een heuvel afgaat en bij het aanraken van je rem merk je al dat de wielen blokkeren en je reeds wilt afremmen voor die bocht dan ga je toch wel zweten

......3000kg is echt niet te houden en nog k*tter was dat wanneer mijn autotrans terug schakelde, dat ik even een oververmogen op me wielen krijg die erdus voor zorgde dat me neus in eens weggedraait

. Wel veel geleerd, maar soms door het oog van de naald.
Nu uit de koude sferen in het normale tempomgeving rijdt hij als een dolle en op de intterstate in overdrive, 100km/u maakt hij een kleine 1L op 12km!!!!!!!! wie had dat ooit gedacht, dat sletje waarvan ik dacht zo gulzig te zijn.
Ben helaas wel vandaag me V8 geluid verloren door het pluggen van mijn uitlaat smogpump weet-ik-veel iets. Was afgebroken dus een gaaf V8 geluid kwam uit me motorruim, maar de stank van uitlaat was niet te harden in me auto. Dus geplugged en nu een suf "elektrisch" oudelullen geluidje....zoals het hoort helaas.