Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste
Acties:
  • 196.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:43

Bestla

Kvinne

Doe dat wel met een beetje beleid.

Geen beleid is ook beleid ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:06

BrZ

Hmm, net de amerikaanse handleiding van mijn auto gevonden, en ik heb weer een hele hoop nieuwe manieren geleerd om dood te gaan, zoals het laten vallen van een halogeen lampje, en ik weet nu ook dat je jezelf kan verwonden als je benzine over je heen krijgt en iemand steekt het aan.

:/

Echt... Amerikanen...

Er staat beschreven hoe je van baan moet wisselen op een snelweg, met tekening en een FAQ uitgelegd waarom een gordel toch echt veiliger is, en dat je geen alcohol meot drinken. Het is echt een handleiding voor kleuters die nog nooit in een auto hebben gereden :D

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:30

_Ernst_

Mark It Zero!

lol :P Och, misschien voor sommige mensen zo gek nog niet opzich :+

Ik ben vanmiddag ff langs Profile geweest, uitlijn afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag. Nu trekt ie behoorlijk naar rechts, en met remmen nog erger, dus ik hoop dat dat een beetje opgelost kan worden.
Ik was bang dat het afstellen lastig gaat worden vanwege de hoeveelheid roest, maar dat schijnt altijd erg mee te vallen volgens de kerel bij profile, dus ik ben benieuwd :P

Last.fm

Verwijderd

Denk maar zo .. Bush rijdt ook wel eens auto :+

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zit echt te denken wat ik met m'n Impala ga doen.. wil 'm enerzijds nog wel ff goed rollen en na de zomer verder aanpakken aan de buitenzijde. Anderzijds wil ik gewoon een deuce ('62), en heb 'n aantal hele toffe op het oog voor absoluut geen gekke prijzen.

Dat verhaal van die 2 stemmetjes ? Ik heb 't (alweer).. 1x per jaar geloof ik.

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x277/kalia_13/100_1871.jpg

$7000 met wat interieurwerk voornamelijk.. :9

OF

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b152/1964chevy/S5031005.jpg

'64 voor $8900.

En zo zijn er nog genoeg andere te vinden als je wat zoekt. Niet in nieuwstaat, maar beter dan 't spul wat hier in EU te vinden is.

[ Voor 20% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-12-2007 22:49 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

BrZ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:31:
Hmm, net de amerikaanse handleiding van mijn auto gevonden, en ik heb weer een hele hoop nieuwe manieren geleerd om dood te gaan, zoals het laten vallen van een halogeen lampje, en ik weet nu ook dat je jezelf kan verwonden als je benzine over je heen krijgt en iemand steekt het aan.

:/

Echt... Amerikanen...

Er staat beschreven hoe je van baan moet wisselen op een snelweg, met tekening en een FAQ uitgelegd waarom een gordel toch echt veiliger is, en dat je geen alcohol meot drinken. Het is echt een handleiding voor kleuters die nog nooit in een auto hebben gereden :D
Leer mij Amerikanen kennen.. Op het werk hebben we iedere dag met Amerikanen, Amerikaanse auto's en de regeltjes te maken. Ge-wel-dig hoe het soms af wordt geleverd.
Een doos met groot DO NOT STACK, wordt mooi onderop de pallet gezet. Hulde... _/-\o_
Of luchtfilers en startmotoren samen in 1 doos, zonder vulling... Dat lukt wel :P...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:06

BrZ

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:32:
Zit echt te denken wat ik met m'n Impala ga doen..
* BrZ kijkt naar jouw Impala
* BrZ kijkt naar spaarrekening
O+

Maar nee, wil het op het moment echt geen geld uitgeven aan auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit echt te denken wat ik met m'n Impala ga doen.. wil 'm enerzijds nog wel ff goed rollen en na de zomer verder aanpakken aan de buitenzijde. Anderzijds wil ik gewoon een deuce ('62), en heb 'n aantal hele toffe op het oog voor absoluut geen gekke prijzen.

[afbeelding]

OF

[afbeelding]

'64 voor $8900.

En zo zijn er nog genoeg andere te vinden als je wat zoekt. Niet in nieuwstaat, maar beter dan 't spul wat hier in EU te vinden is.
Mits je een fan van rapmuziek bent > Six-Fo'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Rap zeker, maar 't is niet dat alleen de '64 heilig is hoor, eerder overrated. Al blijft 't een vette bak. Maar een '62 of '63 vind ik leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Veel musclecruisin' gewenst voor het nieuwe jaar !!! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6xiehcz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w76/jrstribley/Picture135.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p59/bigbparker1/19744.jpg

Allemaal rond de 7 tot 9K dollars. Een ragtop is toch wel erg gaaf eigenlijk, ook in NL :9
Zit echt te twijfelen, een '62 hardtop of een 74~76 Caprice... :/ beide te vet eigenlijk, al is een '62 nog wat unieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben jaloerser op die weg die er doodleuk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 21:35:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Allemaal rond de 7 tot 9K dollars. Een ragtop is toch wel erg gaaf eigenlijk, ook in NL :9
Zit echt te twijfelen, een '62 hardtop of een 74~76 Caprice... :/ beide te vet eigenlijk, al is een '62 nog wat unieker.
Wat kost het je om dat ding naar hier te verschepen?

En is het niet gebruikelijk dat ze er twee boven elkaar in een container steken? Minder plaatsverlies en misschien een betere prijs. Dus misschien kan je afspreken met iemand anders en er ineens twee naar hier halen.

Ken je iemand ter plaatse om dat transport voor je te regelen? Want van hieruit lijkt me dat toch bijzonder lastig :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:23:
Rap zeker, maar 't is niet dat alleen de '64 heilig is hoor, eerder overrated. Al blijft 't een vette bak. Maar een '62 of '63 vind ik leuker.
overrated? moet je eens kijken wat ze voor een '64 rag vragen! die lui zijn maf! k heb het USA projectje inmiddels wat verder doorgeschoven...met de intentie van als je iets doet, doe het goed! ben voor nu bezig met ander speelgoed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Alvi; het is wellicht goedkoper om 2 tegelijk te verschepen. Ik heb inmiddels wel wat connex qua containervervoer, voor 1 auto kost het ongeveer 'n kleine duizend euro.
De beige cabrio bv. staat in Vegas, ik verwacht niet dat ik 'm op tijd kan kopen, maar in dat geval zou ik er zelf naartoe vliegen en 'm naar de haven rijden.
Direct ff langs een vriend die in Cali woont, en vervolgens op de boot zetten; leuke vakantie. Samen met hem en z'n broer hebben we wel plannen nog meer auto's en onderdelen in 'n container te proppen.

Overigens zijn er ook nette (Nederlandse o.a) firma's die ook binnenlands vervoer in de US evt. tot aan je huis kunnen verzorgen. Kost alleen wel wat extra. Ongeveer net zoveel als zelf regelen ;)

@ outsider; 64 rag's zijn idd erg duur. Ik moet zeggen dat ik '64's ook steeds minder interessant ga vinden. Op LiL staan trouwens wel leuke deals soms, maar je bent wel gauw 20K kwijt voor een rag, al betaal je dat in NL alleen al voor een gare hardtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de lage dollar is het wel interessant alleen moet je eigenlijk echt ter plekke zijn en verstand hebben om ze op roest en zo te controleren. Je kunt het wel iemand voor je laten doen maar dan moet je of een kennis in die hoek hebben of iemand zoeken die ook serieus weet wat ie doet en je geen poot uitdraait voor de service. Ongezien kopen is echt linke soep. Ze zijn daar ook niet zot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op zich durf ik wel 'n gokje te nemen, maar indeed, het blijft linke soep. Maar zoals ik al zei kan je voor 't zelfde geld zo'n beetje er zelf ff naartoe. Die vriend van me zit ook in de customs/lowriders dus die kan ik wel met vertrouwen langs sturen. Via de forums ken ik inmiddels ook wel wat meer mensen om zoiets te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik zelf heb nu een quote van 1200 dollar om mijn 2500 kg zware ltd te verschepen per container. Dit gebeurd vanuit Los Angeles Harbor. 1200 dollaris zo'n 900 euro, samen met belasting, verzekering en import kosten denk ik dat ik op zo'n 1500 euro zal uitkomen.

Overigens HP schrijf je dat je hem zelf naar de haven rijdt, maar zoals destijds gestate, op naam zetten als buitenlander gaat niet. Of je moet met je temp plates naar de haven rijden. Ook verzekering is een vereiste zodra je de deur uit rijdt. En verzekering gaat helaas minimaal 4 maanden contract. (ik heb er tot nog toe 2 verzekering gevonden die buitenlanders wouden helpen :( ).

Enfin, tis wel zeker de moeite waard en ook ik ga het door zetten :D.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:22:
Ik ben jaloerser op die weg die er doodleuk ligt.
UItzonderingen daargelaten geldt als regel: Een postkoets moet zonder meer kunnen keren >:)

Resultaat : Lekker de ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

met een beetje geluk mag ik binnenkort hier ook posten, ik ben aan het kijken voor een nieuwe auto en ik kwam deze tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tienerfiles.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=1055.0;attach=176;image
Afbeeldingslocatie: http://www.tienerfiles.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=1055.0;attach=178;image
Afbeeldingslocatie: http://www.tienerfiles.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=1055.0;attach=180;image
Afbeeldingslocatie: http://www.tienerfiles.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=1055.0;attach=182;image

tis een 4liter v6. automaat.
hij is verhoogd en verbreed (de treeplank bij de voordeuren is iets afgezaagd om ruimte te maken voor de band.
verder ziet het interieur er echt netjes uit voor een auto voor 16 jaar.
en dat is gelijk mijn probleem eigenlijk, hij is 16 jaar oud. motorisch weet ik dat hij door de eigenaar goed is onderhouden maar qua vering etc, heb ik geen idee hoelang deze het nog vol gaan houden.
en ik wil toch wel dat hij het minimaal 2 jaar volhoud voor dat ik naar de states vertrek.

verder staat hij nu te koop voor 5250 (zie foto 1)
dat is in arubaanse guldens dus delen door 1,77 (dollar) en dan delen door 1,45 (euro) kom je uit op omgerekend 2045 euro.

what to do!!! :D

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal dode linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

[afbeelding]

OF

[afbeelding]

'64 voor $8900.

Speelt bij mij ook, stemmetje 1 : Blijf toch rijden in die bird. Stemmetje 2: Verkoop dat ding, en ga op zoek naar een Chevy Blazer :)

Stemmetje 1 25%
Stemmetje 2 75%

What to do :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Mja ik ook...

Stemmetje 1: Impala rijdend zien te houden, en er wat moois van proberen te maken
Stemmetje 2: Impala verkopen, en Hydraulik-Phunk's Impala kopen...

Als mijn oudejaarslot wat beter uit was gevallen, was de keus niet zo moeilijk geweest :+

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Net het 27mc bakkie er uit gesloopt. Ik trek dat ding iets naar voren en hij gaat spontaan aan 8)7
Denk dat dat de oorzaak van het leegtrekken van de accu was.
Motor gestart en weer slecht lopen :/ Gisteren bezig geweest met de sproeiers en toen liep hij goed. Nu met koude motor weer slecht :? Ok, de sproeiers helemaal dicht en dan een kwart slag open. Motor starten.......perfect *O* Loopt als een zonnetje, wel wat rauw maar dat ligt aan de kou. Dat heeft iedere motor bij koude start.Vanavond nog maar eens testen om te kijken of het aan de sproeiers lag (gister deed ik maar wat)

Ik hoop dat ik nu wat meer plezier krijg in het rijden met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afspraak gemaakt om 'n Caprice convertible te bekijken en evt. een ruil te maken O-)

Om op iets vergelijkbaars als onderstaand uit te komen uiteindelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/post-9769-1134866521.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 07-01-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Seesar schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 06:29:
ik zelf heb nu een quote van 1200 dollar om mijn 2500 kg zware ltd te verschepen per container. Dit gebeurd vanuit Los Angeles Harbor. 1200 dollaris zo'n 900 euro, samen met belasting, verzekering en import kosten denk ik dat ik op zo'n 1500 euro zal uitkomen.

Overigens HP schrijf je dat je hem zelf naar de haven rijdt, maar zoals destijds gestate, op naam zetten als buitenlander gaat niet. Of je moet met je temp plates naar de haven rijden. Ook verzekering is een vereiste zodra je de deur uit rijdt. En verzekering gaat helaas minimaal 4 maanden contract. (ik heb er tot nog toe 2 verzekering gevonden die buitenlanders wouden helpen :( ).

Enfin, tis wel zeker de moeite waard en ook ik ga het door zetten :D.
Hoezo zou je auto niet op naam kunnen zetten? ik zit nu in Cali en ben van plan hier een auto te kopen 1 deze weken, heb wel een us adres natuurlijk....

Owja mocht het nodig zijn wil ik de auto ook wel naar LA haven rijden hoor, voor vergoeding van reiskosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:41:
Afspraak gemaakt om 'n Caprice convertible te bekijken en evt. een ruil te maken O-)

[afbeelding]
Plaatje doet niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Christoph schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:22:
[...]

Hoezo zou je auto niet op naam kunnen zetten? ik zit nu in Cali en ben van plan hier een auto te kopen 1 deze weken, heb wel een us adres natuurlijk....

Owja mocht het nodig zijn wil ik de auto ook wel naar LA haven rijden hoor, voor vergoeding van reiskosten :)
Ik woon nu in pennsylvania, maar ik moet of een PA drivers licence hebben of een PA ID card, en beide kan ik niet krijgen zolang ik geen greencard heb. Ik heb wel een SSN en vast verblijfplaats (dus ik kan wel verzkering afsluiten) maar ik kan de auto simpelweg neit titlen. Ik heb gezocht voor andere staten zoals NY, Idaho, Rhode Island, New Jersey maar geen van allen laten het toe om met buitenlands paspoort (ofwel geen Ami ID) een auto op naam te zetten. Als je greencard hebt kan het natuurlijk wel.

Daarnaast kunnen Duitsers, Franzen, Engelsen en Canadezen zonder problemen hun bestaande rijbewijs inwisselen voor PA driverslicense omdat daar overeenkomsten/verdragen mee zijn. Met NEderland dus niet en ik kon op geen mogelijkheid die auto op mijn naam krijgen :S

Miss dat het in Cali anders is, maar in de oostkust in ieder geval niet. Ik heb er 2 maanden aan gewerkt, maar uiteindelijk een goede maat van me de auto op zijn naam gezet.

Alles is natuurlijk anders als je met greencard, of al een ami id rondloopt.

Ik ga de auto zelf brengen. Na eerste week van feb in curacaou kom ik terug op JFk en ga ik 2 maanden reizen naar San Fransisco en laatste week voor vertrek drop[ ik Pfister (de auto) in de container :D

Maar thanks for offer. Als je wil en tegen die tijd om de omstandigheden toelaten kan ik een keertje langskomen (meeting in tha states :D).

For now gaat alles goed. Pfister krijgt woensdag inspectie bij ford dealer om te kijken of hij het 2 maanden reizen gaat volhouden en dan hoppatee die container in biatch :D.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Zover ik weet, kan ik volgens de universiteit wel gewoon een auto kopen mits ik idd een cali drivers licence heb, ik mag ook wel een tijdje op internationaal paspoort rond rijden maar niet heel lang..

Zal het wel uitvinden deze week gok ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hoeveel kost 't eigenlijk om daar een rijbewijs te halen ? Misschien wel lonend als je er voor langer zit.

^ en plaatje gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje werkt nog steeds niet :P

Wat is een jpgg? :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Seesar:
There is one exception to the requirement for a social security number:

If you are legally present in the US, but ineligible for a social security number, you are exempt from the social security number requirements. However, you must still provide an acceptable birth date/legal presence document for any drivers license or ID card application. Click here for more information.

The California Driver's Handbook has information that you will need to obtain a California driver's license.
http://siss.ucdavis.edu/pi_drivers%20license.htm

Drivers Licence kost iets van 80 dollar ofzo, ik lach me toch kapot met die dollar, kan er wel van af :+

[ Voor 3% gewijzigd door Christoph op 07-01-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Christoph schreef op maandag 07 januari 2008 @ 01:08:
Seesar:

[...]

http://siss.ucdavis.edu/pi_drivers%20license.htm

Drivers Licence kost iets van 80 dollar ofzo, ik lach me toch kapot met die dollar, kan er wel van af :+
als ik dan in cali ben koop ik een ami drivers license. Die heb ik dan i.i.g. voor de volgende keer dat ik terug kom in US en ik kan de auto op mijn naam zetten tijdens mij reis (krijg de originele titling papers mee)

Hmm, blijkbaar gaat het in cali makkelijker, maar zie eerst maar eens een SSN te krijgen :D....ik heb hem gelukkig!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:41:

[afbeelding]
om eerlijk te zijn vind ik het heel erg lelijk. Ik vind het een "verkrachting" van de oude glorie, d.w.z zodanig modificeren dat er maar weinig van het origineel over is, of i.i.g wat het moest uitstralen. Ik geeft toe dat niet originele rims, nieuwe paint job etc de auto er beter uit laten zien, maar zo low riden en over chromatizen vind ik echt helemaal niets. Maar das uiteraard mijn mening, ik vind het gewoon jammer, en het is zo tijdelijk. Over 10 jaar ziet dit jaren 2000 modicifacite er zo gedateerd en achterhaald uit, dat je spijt hebt zulke modificaties op steeds zeldzamere auto hebt gepleegd. Ik ben meer van origineel houden, maar dat is uiteraard mijn mening. Doet me teveel denken aan pimp my ride/ ik heb teveel geld maar te weinig smaak.

(en ja mijn auto is mooi van lelijkheid ;) )

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nee man, aan een '74 Caprice is niks zeldzaam, en daarnaast is lowriden niet iets van de jaren 2000 maar juíst al een cultuur (ja het is een cultuur) vanuit de zeventiger jaren.

Check; gespoten in ± 1977: Afbeeldingslocatie: http://i49.photobucket.com/albums/f294/marzan559/100_1806.jpg

1985: Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh87/TOPFAN/PictureorVideo020.jpg

Begin '70: Afbeeldingslocatie: http://www.layitlow.cc/images/015/Hank%20Lopez%20New%20Wave%20cc.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.layitlow.cc/images/015/First%20Impressions%20Monte%20Carlo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.layitlow.cc/images/015/Andys%20Impala.JPG

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Die website voldoet niet echt aan de policy. Verder erg vreemd dat er een forum gehost wordt op zo'n website :? Dat zich ook nog eens GoT forum noemt :? Wazige zaak :P

Ah, ik zie dat het met ogame te maken heeft. Vreemde keuze dan nog steeds :P

[ Voor 11% gewijzigd door Exigence op 07-01-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op maandag 07 januari 2008 @ 03:32:
[...]

als ik dan in cali ben koop ik een ami drivers license. Die heb ik dan i.i.g. voor de volgende keer dat ik terug kom in US en ik kan de auto op mijn naam zetten tijdens mij reis (krijg de originele titling papers mee)

Hmm, blijkbaar gaat het in cali makkelijker, maar zie eerst maar eens een SSN te krijgen :D....ik heb hem gelukkig!
Apart: ik heb (met niet al te veel moeite) een New Mexican rijbewijs. Een SSN heb ik niet.. Vraag me eigenlijk af hoe ik daar aan zou moeten komen (en waarvoor :))

Ik ben naar de MVD gegaan. Daar hadden ze m'n internationale rijbewijs nodig, verklaring van m'n baas dat ik hier werkte, een bewijs van verblijf en ik moest een theorietest doen. That's it!
Die theorietest was lachen, trouwens! Ik had me niet voorbereid, maar de vragen zijn simpel of voor de hand liggend. Bijv: "U nadert een kruispunt met een zebrapad. Stopt u voor, op of achter het zebrapad?" :)

Als je eenmaal je rijbewijs hebt, dan volgt de rest vanzelf (ook handig als legitimatiebewijs).

Nog een vraagje: Als je een auto verscheept, mag je er dan ook andere spullen in stoppen zoals elektronische apparatuur, enzo (+verzekering)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:49:
[...]

Apart: ik heb (met niet al te veel moeite) een New Mexican rijbewijs. Een SSN heb ik niet.. Vraag me eigenlijk af hoe ik daar aan zou moeten komen (en waarvoor :))

Ik ben naar de MVD gegaan. Daar hadden ze m'n internationale rijbewijs nodig, verklaring van m'n baas dat ik hier werkte, een bewijs van verblijf en ik moest een theorietest doen. That's it!
Die theorietest was lachen, trouwens! Ik had me niet voorbereid, maar de vragen zijn simpel of voor de hand liggend. Bijv: "U nadert een kruispunt met een zebrapad. Stopt u voor, op of achter het zebrapad?" :)

Als je eenmaal je rijbewijs hebt, dan volgt de rest vanzelf (ook handig als legitimatiebewijs).

Nog een vraagje: Als je een auto verscheept, mag je er dan ook andere spullen in stoppen zoals elektronische apparatuur, enzo (+verzekering)?
het zal wel per staat anders, zijn want wat hier in PA mag, mag in NJ weer niet (ligt naast elkaar), ik zie soms verschillen als tussen Nederland en Spanje. I.i.g ik kon ook in buurtliggende staten geen rijbewijs of auto titlen....maar ik heb het opgelost...en verschepen hoeft ie niet voor op mijn naam te staan.

Mijn verscheper geeft aan dat ik zoveel mogelijk mag verschepen als ik wil, zolang het maar in de kofferbak past. Het mag zo zwaar zijn als ik wil als het maar niet illegaal is (drugs, wapens, dieren, licht ontvlambare artikelen etc). Expliciet gevraagd of ik motoren en transmissies mocht meenemen (die passen in een Crown vic's trunk >:) ) en dat mocht allemaal. Alleen ik moet een lijstje maken en ik vraag me af wat de douane in nederland doet als ze de kofferbak openmaken......

Overigens geldt dit alleen voor container vervoerde auto's niet voor roll 'on roll 'off vervoer, daar mag niets in vervoerd worden.

Verzekering kan ik voor 100 tot 300 dollar meer afsluiten, en ik denk dat ik dat wel doe. Verschillende gradaties zoals lakschade, brandschade, containerverlies etc kan allemaal gekozen worden.

nog andere vragen ? :p

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen! Bedankt voor deze toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar, misschien voor de grap wat neplijken in de kofferbak leggen? Of gewoon zelf gezellig mee gaan om de kosten van een vliegticket te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Seesar schreef op maandag 07 januari 2008 @ 03:32:
[...]

Zoals je kan lezen in California drivers handbook heb ik geen SSN nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik zeg absoluut niet dat ze in de US dom zijn, maar ze gaan er echt vanuit dat je een fuckin retard bent wat dat soort dingen betreft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Christoph schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:27:
[...]

Zoals je kan lezen in California drivers handbook heb ik geen SSN nodig :)
ja je hebt gelijk...ik wist al dat PA enorm pietluttig en strict is met regeltjes en alles wat NIET mag.......hier in PA kom ik alleen in aanmerking voor PA DL als ik hier sowieso langer dan jaar woon (langer dan jaar; als ik hier 11 maanden woon wordt ik dus geacht 11 maanden te huren :S) en dan moet ik en Theorie EN Prakijkt opnieuw doen...verzin je toch niet?????!!!!!

Ik ga in Cali zeker eentje kopen. Je kunt hem maar beter op zak hebben en dan als ik terug kom de verlopen kaart inruilen voor up to date kaartje :D
Seesar, misschien voor de grap wat neplijken in de kofferbak leggen? Of gewoon zelf gezellig mee gaan om de kosten van een vliegticket te besparen?
Ja paar lekkere vastgebonden blondines >:) . Die trunk is zo enorm groot, moest gister aan mijn "high fidelity premium surround" versterker (origineel van ford uit het "luxe" segment) klussen en ik zat gewoon relaxed in de kofferbak met bierjte te klussen......echt heel erg grappig. Ideaal ook voor een LPG tank als hij in Nederland is.

Me ticket hoef ik geen zorgen om te maken; bedrijf betaald :D......want ik was lief en nuttig.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
ik moet overigens wel een theorie + praktijk doen, maar boeit niet zo veel het niveau is om van te huilen.

* Christoph woensdag theorie gaat doen.

Dan mag ik ook gelijk rondrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat met lessen eigenlijk? Les je standaard in een automaat of toch een handbak? Ik hoor zo vaak verhalen van dat er gewoon maar heel weinig met een handbak kunnen rijden. Tot dieven aan toe die gepakt worden omdat ze geen meter vooruit komen na het stelen van een Porsche. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:49:
[...]
Tot dieven aan toe die gepakt worden omdat ze geen meter vooruit komen na het stelen van een Porsche. Haha.
Uh, dat van dat geen meter vooruit komen in een Porsche had ik dus ook al eens...

je moet kennelijk eerst de koppeling intrappen voordat je kunt starten

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:58:
[...]

Uh, dat van dat geen meter vooruit komen in een Porsche had ik dus ook al eens...

je moet kennelijk eerst de koppeling intrappen voordat je kunt starten
Dat is wel makkelijk als de versnellingsbak in de eerste versnelling staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Weliswaar geen ragtops maar toch :9 :9

Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/8631/cimg0082small6ma.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5601/cimg0069small2yu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/8012/cimg0071small9aa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f36/SUBLIME423/DSC03883Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/4269/76impala5an7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f36/SUBLIME423/HOUSTONLRM/DSC04193Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f36/SUBLIME423/HOUSTONLRM/DSC04197Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/2882/img0856nj7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img463.imageshack.us/img463/4717/img1011rc0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l190/armenavanes/Elysian%20Park%209%2024%2006/Picture141.jpg

Pimp my ride aint SHIT... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een boot :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Heerlijk brute voorkant iig :9 Waardige opvolger voor de '74 ;)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die bestel je dan inclusief zonnebank? Ik stop mensen liever niet in hokjes, maar wat een enorm brute negerwagens. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zijn veel afro's die er in rijden idd, maar een groot(ste) deel van de cultuur ligt ook bij de chicano's/hispanics.

Maar zonnebank is niet meer nodig in 'n convertible he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
hier kan ik echt UUUUREN naar kijken...later...als ik groot ben (lees eigen garage heb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
^ Is te huren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

je ziet toch wel dat whitewalls een must zijn op die auto's he :D

Ik moet toegeven dat ik niet wist dat die cultuur langer bestond dan pimp my ride. Dat verklaart ook die hippie en jaren 80 bruin/orange/blauwige kleuren op die autos, met die enorme boogie lijnen. Maar toch blijft het lelijk :D

ff iets anders, die chevy die daar te zien is. Die achterkant, dat achterste raam is zo enorm oerlelijk. Zoiets alsof het er zelf op gefabriceerd is. Zo enorm niet geheel met d eauto (vind de auto overigens ongemodificeerd verder wel mooi). Enorm Jetsons tijd achtig, zo'n jaren 70 model hoe de toekomst autos eruit moesten zien. Echt heel erg lelijk.....maar dan ook echt heel erg lelijk. Een gemiddelde citroen is nog mooier :X. Mijn volgende amikaantje wordt dan ook de

Afbeeldingslocatie: http://www.1motormart.com/gallery/68linc01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamcarclassicsonline.com/autopics/0118-3384/L01.jpg

Dat zijn nou eens monsterlijke auto's die vanzichzelf al ballen hebben en geen rare fratsen (ff wat steken). Suicide doors, mooie lijn met dak omlaag en zo enorm groot. Zeker die zwarte heeft pit, maar ik wil een convertible als 2e ami auto....jaja ze zijn duur, maar later als ik groot ben wordt ik dan ook rijk :P...overigens DIY project bases zijn niet zo waanzinnig duur; zo'n 1500 doller voor redelijk staat body, alleen motor, ophanging en trans zijn gewoon gaar (moet sowieso een V12 in vind ik, zo groot heeft V12 nodig >:) )

[ Voor 4% gewijzigd door Seesar op 08-01-2008 00:41 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Lincoln is zo groot toch niet? Wel 'gers' in het zwart met chroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hoe meer gekke gimmicks (zoals die achterruit) hoe mooier wat mij betreft. Juist die Jetsons dingen vind ik enorm gaaf om te zien, sommige dingen enorm hun tijd al vooruit in de sixties, sommige dingen zijn gewoon cool om hoe achterhaald ze zijn.
Maar panoramaruiten, complete glazen daken, cognacbars etc; super.

Maar in zo'n Lincoln hoort no way een V12 maar gewoon een V8. (Amerikaanse) Auto's uit de jaren 30/40 mogen rondrijden met 12 of 16-cilinders, maar in het fifties/sixties tijdperk hoort gewoon een straight six of V8.

Wat betreft die whitewalls; De 'ultieme' lowriderband is de Premium Sportway 5.20, een ± 155x13 of 175x14 smal bandje die tot in de jaren '90 enkele tientjes kostte, misschien 25 dollar. Zijn nu niet meer in productie, en een ongebruikt setje gaat gauw richting de 350 dollar.
Ja. meer dan 2 ton op flutbandjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch geen cross-ply hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Durf ik niet te zeggen met zekerheid, grote kans van wel.

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/3677/afbeelding2414rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*shudder*. Maar goed dat er hooguit mee gecruised wordt @ 15 mph.

edit: staat die band nou zo slap?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
huren is geen optie..mag vaak niet gesleuteld worden in dat soort garages, en vaak is het onbetaalbaar (als student)

@ Hlpdsk: ja redelijk..maar dat heeft te maken met de hydraulics...aangezien je echt niet met een knoeperharde band wil hoppen...wellicht ook om nog enig comfort terug te krijgen...accumulators (spelling?) is geen luxe..maar erg goed werkt het van horen zeggen ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
band staat idd vrij zacht, en je kan er max zo'n 70~80 mph mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik ben op zoek naar een bougikabel set van een '96 6 cilinder mustang.

eigenlijk wil ik via internet wat uit amerika laten komen, welke shop is aan te raden?

summit racing leek me wel wat, nog andere ideeën?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik had laatst wat onderdelen voor m'n Impala besteld bij Rockauto. Wilde wel eens kijken hoe dat ging, iets uit de States hierheen laten komen.
Ging prima, ik kon er tenminste betalen met Paypal (heb geen cc), en een dag of 5 later had ik het in huis.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik bestel regelmatig bij Summit, maar voor alleen een setje bougiekabels zou ik 't niet doen.
De shipping en handling zal boven de prijs van een setje kabels vanuit NL komen.
Bel eens met een van de firma's uit de OP, C&P of Parts'n Stuff hebben vaak ook de A-merken wel voorradig. (Accel, Taylor, MSD etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

autozone, heeft tot nu toe alles aftermarket wat ik nodig heb gehad voor pfister. Kwaliteit is goed en meeste onderdelen krijg ik life-time warranty (niet dat je daar iets aan hebt in NL, maar zegt wat over betrouwbaarheid).
Jeggs heeft ook mooi (performance) spul, maar is al stuk duurder.

Maar waarom vanuit de VS laten verschepen? Ik bedoel een bougiekabel is niet meer dan kopere leiding met 2 contacten (waarbij kwaliteit wel enigzins kan varieeren), maar goed setjes uit NL kan volgens mij niet echt ondermaats zijn met een goed setje uit de VS........aannemende dat je niet gaat dragracen etc....?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ik zit met een vreemd probleem.

Ik wil mijn volvo lijn6 motor gaan uitrusten met Ford Edis 6 ontsteking,
deze ontsteking kun je vinden op een siera cosworth v6 en een mondeo v6 automaat,
Het coilpack van ford wordt ook gebruikt op de V6 232 motor. Mustang 94 t/m 98 bv.
De stekkers op het coilpack zijn niet universeel. anders had ik de kabels van volvo kunnen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.v6mustangstuff.com/images/mustangv6kit.jpg
Coilpack met kabels, let op de vreemde pluggen aan de kabel

In nederland gebruikt de ford escort hetzelfde systeem maar dan 4 cilinder. dan gebruik je toch 2 sets escort kabels zou je zeggen....

Het escort blok is een dohc blok, de bougie's liggen dus onder de nokkenassen, hierdoor zit er een hele raare lange bougie-plug op de bougie, iets wat ik niet kan gebruiken.

Op de v6 ford zit het coilpack niet in het midden van de motor, 3 kabels zijn mooi kort de andere 3 gaan eerst helemaal over het blok, er zijn dus 3 kabels veelte lang voor mijn straight 6 blok.

zie hier

Afbeeldingslocatie: http://www.affordableautorepair.net/232.jpg

links vooraan zie je het coilpack. de kabels naar rechts zijn erg lang.

ik wil dus 2 sets kabels van de V6, en gebruik de lengte die ik nodig heb.
hier in nederland koste één set al 65euro. Voor 82 dollar ( = 55euro) heb je er 2 + verzending uit de us.. vandaar dus

[ Voor 3% gewijzigd door B-lennium op 08-01-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

B-lennium schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:15:
Ik zit met een vreemd probleem.

Ik wil mijn volvo lijn6 motor gaan uitrusten met Ford Edis 6 ontsteking,
deze ontsteking kun je vinden op een siera cosworth v6 en een mondeo v6 automaat,
Het coilpack van ford wordt ook gebruikt op de V6 232 motor. Mustang 94 t/m 98 bv.
De stekkers op het coilpack zijn niet universeel. anders had ik de kabels van volvo kunnen gebruiken.

[afbeelding]
Coilpack met kabels, let op de vreemde pluggen aan de kabel

In nederland gebruikt de ford escort hetzelfde systeem maar dan 4 cilinder. dan gebruik je toch 2 sets escort kabels zou je zeggen....

Het escort blok is een dohc blok, de bougie's liggen dus onder de nokkenassen, hierdoor zit er een hele raare lange bougie-plug op de bougie, iets wat ik niet kan gebruiken.

Op de v6 ford zit het coilpack niet in het midden van de motor, 3 kabels zijn mooi kort de andere 3 gaan eerst helemaal over het blok, er zijn dus 3 kabels veelte lang voor mijn straight 6 blok.

zie hier

[afbeelding]

links vooraan zie je het coilpack. de kabels naar rechts zijn erg lang.

ik wil dus 2 sets kabels van de V6, en gebruik de lengte die ik nodig heb.
hier in nederland koste één set al 65euro. Voor 82 dollar ( = 55euro) heb je er 2 + verzending uit de us.. vandaar dus
autozone zou best bet zijn.........heeft eigenlijk alles, is een grote chain door heel de vs en kan dus eventueel alles vanuit centraal magazijn leveren. NIet dat ze nou zo ongelooflijk exlusief zijn, maar wel universeel, goedkoop en goede kwaliteit (geen race kwali, maar wel betrouwbaar wat je mag vewachten van gewone set).

edit:

gezocht via 94 mustang zoals je aangaf:

coil distributor:

http://www.autozone.com/N...ing/partTypeResultSet.htm

wireset normal:

wireset performance:

wireset normal is zo'n 35 dollar! (23 euro?) plus verschepen moet je wel onder de 50 pleuro kunnen blijven lijkt me.

Weet alleen niet of ze int. verschepen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 08-01-2008 18:54 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Seesar schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:50:
[...]

Weet alleen niet of ze int. verschepen ?
Vandaar mijn vraag :P

Coilpack en Edis6 controller heb ik al,

ben druk aan het ebay mailen en lach me dood om de verschillende shipping costs.. de ene 20dollar de andere 80$ haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

B-lennium schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:20:
[...]

Vandaar mijn vraag :P

Coilpack en Edis6 controller heb ik al,

ben druk aan het ebay mailen en lach me dood om de verschillende shipping costs.. de ene 20dollar de andere 80$ haha!
kun je zelf uitzoeken he ;)........

wou alleen even laten zien dat ze alles hebben wat je nodig zou kunnen hebben. Dus ook de special coil en controller.

Shipping zal niet enorm zijn met die lui. Tis geen ebay waarbij het product goedkoop, maar de verzendkosten dit moeten compenseren.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

:'( De kogel is door de kerk, nu mijn vrouw nog laten weten dat ik de Firebird ga verkopen. >:)

Op Marktplaats staat deze Blazer :) Klik!
Ik heb hem een mailtje gestuurd met foto's van mijn Firebird en de vraag of hij wil ruilen. Het antwoord was : Ja ik heb wel interesse, en hij is heel mooi. Bel mij voor een afspraak.

Vandaag gebeld en zaterdag ga ik kijken naar dat ding *O*

O ja, ik ga alleen akkoord met gesloten beurezen. Een zak met geld heb ik niet. ;)
Dus help me pray that's it gonna be allright ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 09-01-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Nice Blazer. Maar ben je niet bang om weer in een restauratieproject te vallen, nadat je zoveel (en zolang) met je Firebird bezig bent geweest?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Als ik die Blazer had zou ik ook wel willen ruilen!

Vind Blazers niet verkeerd, maar eigenlijk te klein en zeker niet toffer dan je Firebird! Jammer!
Zou je niet liever een Suburban met een 454 willen ? Dat lijkt me meer vergelijkbaar ruilmateriaal.

edit: Uitgaande van de 'handelsprijzen' hier in NL zie je straks je bird te koop staan voor 15K, al zal 'ie dat ms. niet opbrengen, het is wel een érg nette.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-01-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een Blazer ga je i.i.g. geen problemen met parkeerplaatsen krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:49:
Als ik die Blazer had zou ik ook wel willen ruilen!

Vind Blazers niet verkeerd, maar eigenlijk te klein en zeker niet toffer dan je Firebird! Jammer!
Zou je niet liever een Suburban met een 454 willen ? Dat lijkt me meer vergelijkbaar ruilmateriaal.

edit: Uitgaande van de 'handelsprijzen' hier in NL zie je straks je bird te koop staan voor 15K, al zal 'ie dat ms. niet opbrengen, het is wel een érg nette.
I totally agree...ik ken die firebird niet (niet die i.i.g.) maar ik vin dde blazer maar beetje halve maatregelen. Tis groot en hoog, maar niet echt het amerikaanse geweld. Ook zal hij relatief langzaam zijn denk ik. Voor dat geld is zoveel mooier te vinden, zeker de kleur. Die banden vind ik ook geen succes tenzij je echt actief gaat offroaden, maar dan vind ik een 5L opgefokte wrangler leuker om mee te knallen.

Overigens goed dat je de Firebird de deur uit doet ;).......Suburban is indd mijn favo als het gaat om jeeps. Een oude explorer wil eigneliijk ook nog wel.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Bestla schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:02:
:'( De kogel is door de kerk, nu mijn vrouw nog laten weten dat ik de Firebird ga verkopen. >:)

Op Marktplaats staat deze Blazer :) Klik!
Ik heb hem een mailtje gestuurd met foto's van mijn Firebird en de vraag of hij wil ruilen. Het antwoord was : Ja ik heb wel interesse, en hij is heel mooi. Bel mij voor een afspraak.

Vandaag gebeld en zaterdag ga ik kijken naar dat ding *O*

O ja, ik ga alleen akkoord met gesloten beurezen. Een zak met geld heb ik niet. ;)
Dus help me pray that's it gonna be allright ;)
De Blazer is nice!

Ik zal ff duimen voor je! d:)b

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoezo wil je van die Firebird af?
Je steekt vet veel moeite in de restauratie om het vervolgens te willen ruilen? Tegen een(nofi) lelijk hok ook nog

i dont get it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
^^ met Rev

:'( :'( waarom nou je Bird weg??? En dan ook nog zo'n trage en lelijke Blazer. Pak dan op z'n minst een fatsoenlijke pickup, een echte...

Maar ik zal er nooit achter staan dat je je Bird eruit doet voor zoiets :|

Wat ik vroeger geleerd heb, gelijk ook afgeleerd... van ruilen komt huilen!!!!!!!!!!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:58

Dentheman

Zie signature

Inderdaad, zoveel liefde als dat er in de firebird gestopt is, én hoe mooi die daarvan is geworden, dat gaat het no way halen bij deze blazer, ik zou het in ieder geval wel weten !

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

De redenen dat ik hem wegdoe zijn heel divers. Als je een auto een paar jaar hebt raak je er op uitgekeken. Tevens speelt de sfeer op de autoclub ook mee, maar dat ligt aan mijn gevoel over hoe de restauratie tot stand kwam.
Bovendien moet de Firebird toch nog een keer half uitmekaar om opnieuw van blanke lak te worden voorzien. Dit is bekend bij de eigenaar van de Blazer. Een datum kan ik niet noemen, ik ben afhankelijk van plek en tijd bij de club. Ik zie het zelf niet gauw gebeuren. Bovendien was een Chevy Blazer mijn tweede keus voordat ik mijn Firebird kocht.
Lelijk hok , langzaam kreng (het is geen sportwagen)of niet, ik hou er wel van en bang dat er parkeerschade op komt ben ik niet >:)

Als iedereen hier mij zowat voor gek verklaart dat ik mijn Firebird wegdoe, maak dan 10.000 euro over op 5xxxxxxxxxx ;) En dan is hij van jou.
Ik heb er geen lol meer in, en dat is moeilijk terug te kijken. Vandaar mijn keuze, en als het lukt ben ik weer een blij man :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 09-01-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Bestla schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:18:
De redenen dat ik hem wegdoe zijn heel divers. Als je een auto een paar jaar hebt raak je er op uitgekeken. Tevens speelt de sfeer op de autoclub ook mee, maar dat ligt aan mijn gevoel over hoe de restauratie tot stand kwam.
Bovendien moet de Firebird toch nog een keer half uitmekaar om opnieuw van blanke lak te worden voorzien. Dit is bekend bij de eigenaar van de Blazer. Een datum kan ik niet noemen, ik ben afhankelijk van plek en tijd bij de club. Ik zie het zelf niet gauw gebeuren. Bovendien was een Chevy Blazer mijn tweede keus voordat ik mijn Firebird kocht.
Lelijk hok , langzaam kreng (het is geen sportwagen)of niet, ik hou er wel van en bang dat er parkeerschade op komt ben ik niet >:)

Als iedereen hier mij zowat voor gek verklaart dat ik mijn Firebird wegdoe, maak dan 10.000 euro over op 5xxxxxxxxxx ;) En dan is hij van jou.
Ik heb er geen lol meer in, en dat is moeilijk terug te kijken. Vandaar mijn keuze, en als het lukt ben ik weer een blij man :)
heel goed. Een firebird is simpelweg geen auto waar je verliefd op kan blijven :P....nee echt, tis zo'n enorme niets zeggende auto, behalve dan dat hij in Knighrider voor kwam. Er is zoveel meer leuks te krijgen. Zeker voor het geld wat je eraan uit wil geven. Een Vette of Challenger vind ik al veel interessanter als he tom sport auto gaat. Een mooi uitgebouwde (vind deze blazer echt lelijk) pickup/jeep vind ik ook vet, maar dan moet je ook echt mooie bullbars hebben, met 4 van die grote koplampen op het dak/grill en aluplaat materiaal om de boel mooi af te werken. Een blazer kan, maar deze is naast de (te hoge) verhoging/uitbouw weining bijzonder. Lelijke, handpainted job (d.w.z de kleur is echt zo'n zelf gekozen kleur vind ik) en de stoere features zijn het 'net niet'.

Geposte is beetje nietszeggend. Ik bedoel, er is zoveel meer, zelfs in Nederland. Zeker tussen 10 en 15 grant.

Maar ik sta er 100% achter dat die semi muscle car de deur uit gaat >:)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:32:
[...]

heel goed. Een firebird is simpelweg geen auto waar je verliefd op kan blijven :P....nee echt, tis zo'n enorme niets zeggende auto, behalve dan dat hij in Knighrider voor kwam. Er is zoveel meer leuks te krijgen. Zeker voor het geld wat je eraan uit wil geven. Een Vette of Challenger vind ik al veel interessanter als he tom sport auto gaat. Een mooi uitgebouwde (vind deze blazer echt lelijk) pickup/jeep vind ik ook vet, maar dan moet je ook echt mooie bullbars hebben, met 4 van die grote koplampen op het dak/grill en aluplaat materiaal om de boel mooi af te werken. Een blazer kan, maar deze is naast de (te hoge) verhoging/uitbouw weining bijzonder. Lelijke, handpainted job (d.w.z de kleur is echt zo'n zelf gekozen kleur vind ik) en de stoere features zijn het 'net niet'.

Geposte is beetje nietszeggend. Ik bedoel, er is zoveel meer, zelfs in Nederland. Zeker tussen 10 en 15 grant.

Iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ff los van mijn vorige post om te zorgen dat het niet over de hoofd gezien wordt:

ik zie net dat ik in de startpost sta, maar dan met een mustang van iemand anders ^^.......dat gaat Pfister niet leuk vinden :P......hoewel beide een Feurd, prefereer ik toch de Amerikaanse rommel uit de jaren 80 ;).

HP, zou jij zo vriendelijk willen zijn, om die 2002 Mustang om te ruilen voor een foto van kleine Pfister? Maakt me niet zo heel veel uit welke eigenlijk. Ik zal binnenkort eens portret foto's maken ipv beetje in de straat met dat ding.

Overigens ben ik vereerd, om ook een keer in de startpost te staan; zeker zonder ervoor gevraagd te hebben; er zijn dus oplettende mensen ;).

Ff iets anders bdw, vanavond breng ik Pfister naar de Feurd dealer voor complete checkup. De timing is nog niet echt optimaal (en computer wil maar niet resetten :( ) en ik wil zeker weten dat Pfister me niet de vinger geeft in de middle of nowhere :D. Denk dat het wel het geld waard is. Ik neem dat men geen gekke dingen tegenkomt, maar je weet maar nooit of je trans op het punt van begeven stond :D.

edit:

@ Gexqon,

Ziet er aardig uit, maar toch nog te kaal. D.w.z. ik verwacht geen pimp my ride dingen, maar te speelgoed achtig vind ik hem. Beetje amateur ofzo....ziet er niet uit als geheel. ZEker die grille/voorkant van allu is misplaatst. Maar het komt wel in de buurt. Overigens vind ik "dichte" jeeps mooier dan pickups. Ook snap ik niet waarom er altijd van die speelgoed kleuren gekozen moeten worden. Ding moet machtig zwart of antraciet zijn. Of bijvoorbeeld leger groen of heel donker rood.

En die uitlaat pijpen zien er grappig uit, maar past niet echt op een pickup..ik weet dat ze soms zo van de fabriek af kwamen, maar ik kan meer 2 van die grote tochtpijpen aan de zijkant van de jeeb waarderen.

Als ik echt geld had voor een jeep werd het een Wrangler of Hummer H1. Dat zijn de echte echte jeeps naast de Camel Jeeps (oude Discovery's toch?)..

Een verlaagde suburb vind ik ook vet. D.w.z niet pimp my ride verlaat, maar zodanig dat de wielkast netjes aansluiten op de wielen en de rand tussen de 2 wielen van de carroserie net boven de grond komt. Functioneel niet, maar wel heel erg gaaf, zoiets als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.tocmp.com/album/images/140304/78Suburban-mountains.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door Seesar op 09-01-2008 20:51 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

[...]

Kleur : Daar zijn spuiters voor
Bullbar : Steigerpijp voldoende aanwezig
Te Hoog? : Kan weer verlaagd worden
Blazer?: AUB geen Dodge / Ford of ander japans spul wat in mekaar hikt als je er tegen leunt Doe mij maar een Chevy. En nee hij hoeft niet hard te gaan, als hij maar lekker rijd ;)

Zo kan ik verder doorgaan. De Firebird is voor mij nooit een sportwagen geweest. Ok een keer 230km/uur maar dat was het dan. Het is leuk geweest, maar het is nu tijd voor iets anders waar ik dagelijks lol van heb. Als dat moet in een in jullie ogen lelijk hok op te hoge banden so be it. :w

Buiten dat, ik heb hem nog niet. Als het maar iets tegenvalt gaat het niet door. Ik zoek echt een goede zonder werk er aan. Daar ben ik wel klaar mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 09-01-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Bestla schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:04:
[...]

Kleur : Daar zijn spuiters voor
Bullbar : Steigerpijp voldoende aanwezig
Te Hoog? : Kan weer verlaagd worden
Blazer?: AUB geen Dodge / Ford of ander japans spul wat in mekaar hikt als je er tegen leunt Doe mij maar een Chevy. En nee hij hoeft niet hard te gaan, als hij maar lekker rijd ;)
en
Ik zoek echt een goede zonder werk er aan. Daar ben ik wel klaar mee.
;)....naja, misschien doelde alleen op mijn smaak, maar ben je het niet met me eens dat deze nou niet echt bijzonder is en niet DE blazer is. Ik bedoel, ik vind de blazer ook wel gaaf (deelt kenmerken met de suburban die ik ook heel mooi vind), maar deze is toch maar: tja tis een amerikaan, hijs hoog en op eerste gezicht ziet hij er bruut uit, maar dat uiteindelijik toch veel mooiers te krijgen is voor eenzelfde prijs?
Het is leuk geweest, maar het is nu tijd voor iets anders waar ik dagelijks lol van heb. Als dat moet in een in jullie ogen lelijk hok op te hoge banden so be it. :w
True that. Iedereen hier in de VS en aantal van jullie verklaren me ook voor gek me met LTD. Als je er zelf blij mee bent indd. Maar ik doelde meer op die specifieke ad. ;)

Voordat ik de LTD had, wist ik alleen dat ik een boxy car wou. Welke wist ik niet omdat ik niet wist wat er bestond (caprice, grand marquis, crown victoria etc etc), maar na lang zoeken en alle modellen geizen te hebben wist ik dat de LTD het zou worden.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
[...]

heel goed. Een firebird is simpelweg geen auto waar je verliefd op kan blijven :P....nee echt, tis zo'n enorme niets zeggende auto, behalve dan dat hij in Knighrider voor kwam. Er is zoveel meer leuks te krijgen.

Jij hoort niet in een Amerikaan te rijden
* Knightwolf geeft Seesar eens een paar rake klapjes :(

:P

Nee grapje, maar daar ben ik het niet mee eens. Een Firebird is JUIST een auto waar je verliefd op kan (hoort te) blijven. Zeker als je zoveel tijd, geld en moeite hebt gestoken in een complete restauratie en dan doodleuk zegt "Als je een auto een paar jaar hebt raak je er op uitgekeken" dan ben je nooit een echte liefhebber geweest, en naar mijn gevoel heb je een Bird dan alleen als 'vervoersmiddel om van A naar B te komen' gezien, of hooguit als knutselobject om je restauratieskills wat aan te dikken...

Ik weet nog genoeg leuke auto's te noemen die ik voor de deur zou willen hebben, maar kan desondanks niet zeggen dat ik op die lelijke Vectra al erg ben uitgekeken ;)
Seesar schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:32:
[...]

;)....naja, misschien doelde alleen op mijn smaak, maar ben je het niet met me eens dat deze nou niet echt bijzonder is en niet DE blazer is. Ik bedoel, ik vind de blazer ook wel gaaf (deelt kenmerken met de suburban die ik ook heel mooi vind), maar deze is toch maar: tja tis een amerikaan, hijs hoog en op eerste gezicht ziet hij er bruut uit, maar dat uiteindelijik toch veel mooiers te krijgen is voor eenzelfde prijs?
Totally agree
True that. Iedereen hier in de VS en aantal van jullie verklaren me ook voor gek me met LTD. Als je er zelf blij mee bent indd.
Da's idd het belangrijkste :)

[ Voor 24% gewijzigd door Knightwolf op 11-01-2008 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Het is maar een auto jongens ;)

Ik heb gewoon geen zin meer om de Firebird tot het laatste loodje af te maken. Ik heb geen zicht over de tijdspanne waarin dit zou zou gaan gebeuren. Ik ben moe van opknappen, schuren, lassen en afhankelijk zijn van anderen.
Ik vind die Blazer een mooie auto (op foto dan ) en wie weet is hij in het echt een stuk minder mooi. Wie zal het zeggen?
Als ik op de kleur uitgekeken raak spuit ik hem wel over, don't worry about that. Als de auto maar roestvrij is, dat is het allerbelangrijkste.
Afbeeldingslocatie: http://drooglevah.kapnah.nl/homepage/show/1391646.jpg

Suburbans zijn cool maar erg lang. Het moet wel een beetje practisch blijven. Ja leuk, practisch en zo'n hoge auto kopen.
Ik heb vroeger wel eens in de K5 van een vriend gereden, en ik vond dat heerlijk. Lekker hoog zitten en over alles heen te kunnen kijken. Dat is ook handig voor als mijn vrouw moet rijden omdat ik een bakkie op heb. Als zij in de Firebird rijd, dan heeft ze 2 kussentjes nodig om over de neus te kunnen kijken. Verder is het een practische auto om naar de Ikea te gaan. ;)
Als de banden vervangen moeten worden verlaag ik hem toch want ik heb geen zin om 350 euro per band neer te tellen.
Eerst kijken, en dan zien we verder.

edit:

Het is gelukt met gesloten beurzen *O*
That Blazer is mine >:)

[ Voor 44% gewijzigd door Bestla op 12-01-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Lelijk vind ik 'm ook niet, al is 't kleurtje wel iets te 'British Columbia' , maar wel karakteristiek ook.
Beter dan matzwart of rood met 't gebruikelijke rode streepje.

Ik ga vanmiddag overigens ook kijken naar ander speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Dank je :) Kijken naar iets anders doet je hart weer goed. Oftwel ik reed weer terug op een roze wolk en vergat linksaf te gaan. Gevolg, met blokkerende wielen schielijk het voorsoorteervak inschieten >:)

Maandag ga ik mijn Firebird inleveren en met de Blazer naar huis *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Wij hebben op dit moment ook wel 'n leuke logee in de garage, Dodge Ramcharger Convertible van '79 geloof ik. Wordt Mopar groen met 'n zwarte streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Bestla schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:52:
[..]
Maandag ga ik mijn Firebird inleveren en met de Blazer naar huis *O*
Gefeli!
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:30:
Wij hebben op dit moment ook wel 'n leuke logee in de garage, Dodge Ramcharger Convertible van '79 geloof ik. Wordt Mopar groen met 'n zwarte streep.
Gaaf man, ga je hier nog pics van maken, of ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zal van de week eens kijken of ik wat betere kan nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/Img(442).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/Img(447).jpg

Beetje volle garage momenteel :X
Links een '71 Mercedes 200D
Rechts een '79 Cadillac Seville
Daarachter Volvo Amazon
Op brug m'n Volvo 142
Eronder een '81 Kever in onderdelen (anyone ?? teab)
Yamaha ernaast
Ramcharger helemaal achterin :+

Vanavond naar deze wezen kijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/raghouse/IMG_5818.jpg

Nog ff heel goed over nadenken. Leuke auto, maar zit nog wel werk aan. Vind ik enerzijds niet zo erg, maar heb sowieso al een boel extra werk in gedachten dus ik begin liever met een goede basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mennnn...

Echt balen dat ik te veel uitgaven heb de aankomende periode... (Kind opkomst etc.)
Als ik die foto's zie zulke gave bakken! :9~

Gave foto's HP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Da's ene hele flinke garage H-P :o kostdat? :+

* Destruction heeft een garagebox maar wil eik een beetje fantsoenlijke sleutelruimte..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
We betalen totaal incl stroom zo'n 250~275 euro gemiddeld per maand denk ik. Ongeveer 250m2, 't is een oude koeienstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Net aan aanbod van een anti kraak ruimte aangeboden gekregen, hopelijk minstens tot 2011 en openslaande deuren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

De Blazer _/-\o_ Rijd als een mammoettanker en stuurt ook als zo'n geval >:) Maar rijd erg lekker en keurig rechtdoor. De Body is als nieuw en vertoond een paar echt hele kleine plekjes oppervlakkige verfbeschadigingen. Roest is er nergens te bekennen *O*
De zit is trouwens net iets hoger dan in een VW Transporter ;)

Nu alleen nog musica inbouwen :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 15-01-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Tof man d:)b

Ik zou overigens een 2e hands setje banden opzoeken oid, geeft 'm wel karakter iig dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Gaaf man! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Afbeeldingslocatie: http://www.bigolcars.nl/photos/extra/1977blazerk5.jpg

Toen hij werd opgeladen in California :)
Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste