Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste
Acties:
  • 196.233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:47
MadMan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:48:
Is een Chevy beretta een geldige reden om in dit topic te posten?
Zo ja, ik heb er sinds vandaag 1. Zwart, 188k gelopen, uit 1997.

Meer weet ik er nog niet van, ik heb hem nog niet gezien en ga hem komende middag ophalen :P
Hij werd me aangeboden voor een bedragje waar ik geen nee tegen kon zeggen, vandaar. Altijd wel leuk voor erbij als hobby autotje denk ik.
Het is wel een echte chevy en geen Daewoo rebrand :+ dus ik zeg ja :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Zo, ik ben ook weer mobiel :)

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e112/Wilf13/cars/plymouth%20longtop/2009/IMG_2070.jpg

Net uit de stalling gehaald na ruim een jaar. Zaterdag een grote beurt en dan weer ff lekker rijden nu het nog kan :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wilf op 14-08-2009 22:56 . Reden: Nu ook met de foto net uit de stalling 8) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Stalling weer gevonden dus :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Mja, de persoon die het telefoonnummer kwijt was had het nummer weer gevonden, hij had weer tijd, de stallingeigenaar was weer terug van vakantie en ik kon ook weer, dus in plaats van 1 april heb ik de auto op 13 augustus weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.usa-imports.nl/photos/129/1.JPG

Rawrrrr, maar nog net iets te duur :)

Onderstaande is te koop bij USA Imports voor € 4500,-... Zal ik het doen? Hmm...

Afbeeldingslocatie: http://www.usa-imports.nl/photos/240/3.JPG

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Allright, dan zal ik maar even een updateje plaatsen.

Ik heb de auto opgehaald en ben er meteen een eind mee gaan toeren. Het is een 2.2 (ja, four-banger :+ ). Technisch is hij in zeer goede staat, loopt heel mooi en heeft genoeg power om mooi mee rond te cruisen. Alles behalve de airco werkt, ook het vacuümsysteem van de kleppen van de aanjager en dergelijke.
Cosmetisch is hij niet perfect te noemen, aan de rechterkant zitten wat deukjes en hij is al 3 jaar niet gepoetst, dus dat is ook hoognodig. Verder ontbreekt de badge in de grille, is het glas van de linkerbuitenspiegel gebarsten en de houder om de achterkentekenplaat is ook niet meer helemaal fris. Ik moet ook twee nieuwe banden erom leggen voor. Tot slot zijn de schijven en blokken vooraan bepaald niet perfect meer, dus die komen er ook nieuw op.

De auto op zich bevalt ook goed, heel ruim en groot voor de bestuurder en passagier vooraan, achterin is het allemaal wat kleiner. De kofferbak is gewoon HUGE. Voor een amerikaan (dit is m'n derde USA-bak) stuurt hij best strak. De koppeling (5-v handbak) is ook heerlijk.
Ik zal kijken of ik zo ergens een paar foto's kan maken, dan zet ik die hier vanavond wel effe neer.

Kort samengevat, voor de 200 die ik ervoor betaald heb, een perfecte bak :)

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:13
Heb een Beretta altijd wel leuk gevonden. Dus posten maar met die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een 4-pitter maar moeilijk een echte amerikaan noemen.
Evenzo dingen als de Ford Probe, Dodge Neon, al die meuk.

Posten mag altijd natuurlijk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ok, altijd handig een digicam met een lege accu meenemen :P
Nu dus maar effe 2 gsm-pics om toch iets te laten zien. Kwaliteit is dus ver te zoeken.

Vuil? Waar? >:)
Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/beretta.jpg

Onder de kap nog redelijk schoon.
Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/beretta2.jpg

Binnenkort maar eens zorgen dat mijn accu vol is, en dan wat betere foto's maken.

Voor de rest nog wat rondgereden, heerlijke bak. Ondertussen al zo'n 300km rondgetourd op iets minder dan driekwart tank (59 liter tank), dat hoefde ik bij mijn vorige ami's niet te proberen. Toch nog ergens goed voor, zo'n four-banger.
De meeste mensen vinden het een aso-bak, wel grappig om te zien hoe ze kijken. Ook met deze bak krijg je soms voorrang waar je die eigenlijk niet hebt, en je merkt dat mensen toch wat sneller even op je wachten in plaats van nog even snel voorlangs te gaan. Dat bevalt dus ook wel 8)
Met mijn vorige chevy, een stingray had ik dat ook al, en die was ook niet al te groot voor een ami. Het blijft lachen, zo'n bak heeft toch een bepaalde uitsraling die europeanen gewoonweg niet hebben. Het is dus zeker een blijvertje.

Ik kwam ook nog een buick riviera, pontiac firebird en een oldsmobile cutlass tegen die samen aan het cruisen waren. Ik stond te tanken en zag ze langsrijden, en even later waren ze blijkbaar ergens gedraaid want ze kwamen even poolshoogte nemen. Nog even staan praten met de mannen, er bleek ergens een meet te zijn waarvoor ik gelijk werd uitgenodigd, ondanks de huidige uiterlijke staat van het ding. Wel mooi dus, weer een amerikaan en meteen weer aandacht die mensen met een doorsnee europeaan hier nooit zullen krijgen. Brings back memories of the good old time :P
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:02:
Ik kan een 4-pitter maar moeilijk een echte amerikaan noemen.
Evenzo dingen als de Ford Probe, Dodge Neon, al die meuk.

Posten mag altijd natuurlijk ;)
Jup, er hoort eigenlijk gewoon een v8 in elke amerikaan te liggen :)
Ik kan wel als verdediging aanvoeren dat dit exemplaar in tegenstelling tot de meeste auto's van de types die jij noemt ook daadwerkelijk is geïmporteerd uit the states :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:20

Bestla

Kvinne

Voor 15 eurootjes en een half uur op de brug is de lekkage aan de tussenbak van de Blazer weer verholpen.

Wat is het toch lekker om te rijden met die grote bak 8)

Werkt best wel dat Windows 7rc build 7100

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 17-08-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/foto.jpg

Eeeeeen weer verder vormen na een poosje niks doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60's impala + bmw 750 = cheemer

http://www.jaylenosgarage..._player.shtml?vid=1145525

sweeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Best vette bak :D vind alleen het dashboard iets minder... toch echt te BMW'ig. Buitenkant is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:48:
[afbeelding]

Eeeeeen weer verder vormen na een poosje niks doen :P
Nog niet klaar? :P
Wat voor plaat gebruik je er eigenlijk voor? 0.7, 0.9mm?

Afgelopen week weer heerlijk wat rond gereden met de Impala trouwens 8) Motor doet het op een vervelende tik na best goed volgens mij. Langzaam de snelheid wat aan het opvoeren (nu zo'n 1500km gereden) en afgelopen weekend het gas eens even wat verder ingetrapt... wat een verschil in power met mijn vorige 2 bbl 305 blok zeg! ongelooflijk :D

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Mooi dat je er nu eindelijk lekker mee kan rijden :)

Maar nee, nog niet klaar. Heb de laatste weken niet zoveel zin gehad (nu wel weer) en wat prive shit.
Daarbij is die achterruit ook erg veel werk om pas te krijgen from scratch. En heb wat pinstripe werk hier en daar, ben nog wat andere custom paint projectjes aan 't doen en zo nu en dan bezig met mn maat z'n Impala. Dus B)

Gebruik btw 1mm plaat momenteel. Lekker makkelijk te verwerken en wordt niet snel te dun als je lasnaden afslijpt of met de stretcher werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:30:

Onderstaande is te koop bij USA Imports voor € 4500,-... Zal ik het doen? Hmm...

Afbeeldingslocatie: http://www.usa-imports.nl/photos/240/3.JPG
4500 euro?

Damn, als zo eentje er volgend jaar staat, dan weet ik het bijna zeker dat ik er eentje koop! :o
(Vrouwtje dat rijbewijs haalt, nood voor tweede auto, ik denk dat dat wel zou moeten lukken. :') )

[ Voor 3% gewijzigd door Ome_Les op 19-08-2009 01:20 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Klasgenoot van me reed ook altijd zo'n Durango. Was natuurlijk wel stoer op school, mijn Camaro, die Durango en een Vette naast allemaal 205'jes e.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wie was de 'vette dan? Pics!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een 'vette is kan je altijd een reactie verwachten van onze heer HlpDsK. :P

Vandaag trouwens mijn luchtfilter huis aan het opschuren geweest want daar zat toch aardig wat roest op ( is het enige wat ik makkelijk eraf krijg natuurlijk en lekker in de schaduw kon opschuren :+ morgen nog een beetje (25%) doen en dan in de grondlak spuiten ( zelf met een spuitbus want wil het resultaat wel eens zien!)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Weet ik niet, heb die gast nooit gezien. Was een zilverkleurige '75er geloof ik, heb ook geen zin om mn oude telefoon op te zoeken, op te laden en er achter te komen dat 'ie niet tussen de 700 foto's erop staat :+

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:09:
Klasgenoot van me reed ook altijd zo'n Durango. Was natuurlijk wel stoer op school, mijn Camaro, die Durango en een Vette naast allemaal 205'jes e.d. :+
Was het verbruik nog aan de positieve kant van de 1 op 1, of ben ik dan te optimistisch?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Van die Durango ? Geen idee, ding was van z'n ma dus die tankte :+ (en reed er 1x/week in)

• MadMan

MadMan

What the....

Zo, ik heb de beretta een grote beurt gegeven vandaag. Het was ook wel nodig, de olie die eruit kwam had verdacht veel weg van siroop, de bougies waren behoorlijk ingebrand en het luchtfilter zag eruit alsof het al sinds WO2 in een duitse tank dienst had gedaan.
Het blok heeft een distributieketting, die heb ik nagekeken en die zat nog ruimschoots binnen de specificaties. Klepstoters zijn hydraulisch, kleppen stellen hoeft dus niet.

Ik kwam er gisteren achter dat mijn kachelradiator lekte, die heb ik dus ook maar gesoldeerd, was een heel miniem gaatje (paar druppels op een uur) op een plat vlak aan de zijkant, dus dat was easy. Wel opvallend, ik heb bij mijn vorige 3 ami's ook de kachelradiators moeten solderen of vervangen, bij de stingray zelfs meerdere malen. Bij mijn euro auto's nog nooit.

Toen ik net een stukje ging proefrijden overreed ik ineens mijn voorbumperlip, die bleek achteraf maar met 2 clips en een schroefje eronder te hangen. Hij hangt er alweer onder (stevig spul, chevy bumperlippen), nu op alle 6 de schroefpunten en met 8 clips. Die valt er dus niet snel meer onderuit heb ik zo het vermoeden :P

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ome_Les schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 01:18:
[...]

4500 euro?

Damn, als zo eentje er volgend jaar staat, dan weet ik het bijna zeker dat ik er eentje koop! :o
(Vrouwtje dat rijbewijs haalt, nood voor tweede auto, ik denk dat dat wel zou moeten lukken. :') )
Zorg wel dat het geen oude is, zwart=extra problemen:
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0716/Picture_3.png

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@ MadMan: een Ami is een Franse auto... opgegroeid met Chrom und Flammen ofzo? :P

@Niek1616: is het niet altijd zo dat hoe ouder de auto hoe meer problemen? Wanneer zijn die classificaties gemaakt? Dus hoeveel jaar na het bezitten van de auto? Die van 2007 in ieder geval niet na drie jaar (wanneer de meeste auto's last van de nodige slijtage door achterstallig onderhoud, veelvuldig gebruik etc. krijgen).

Mijn olie zag er na anderhalf jaar stilstaan uit als zwart goud :P

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey Niek, thanks! Het is inderdaad weer wat extra overpeinzingen waard ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Wilf schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:52:
@ MadMan: een Ami is een Franse auto... opgegroeid met Chrom und Flammen ofzo? :P
Hehehe, dat zou een oorzaak kunnen zijn. Daarbij ben ik een limburger, misschien dat dat er wat mee te maken heeft :P
Ik zal eens kijken of ik het mezelf kan afleren, en anders zullen we er allemaal mee moeten leren leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter

@Niek1616: is het niet altijd zo dat hoe ouder de auto hoe meer problemen? Wanneer zijn die classificaties gemaakt? Dus hoeveel jaar na het bezitten van de auto? Die van 2007 in ieder geval niet na drie jaar (wanneer de meeste auto's last van de nodige slijtage door achterstallig onderhoud, veelvuldig gebruik etc. krijgen).

Mwah, als ik bijv. naar de Volvo's kijk in mn omgeving zie ik toch hoe nieuwer ze zijn des te meer onduidbare problemen ze vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1

Ze zijn allemaal "first year reliability" volgens mij. Dus in 2009 wordt de classificatie van de 2008 autos vastgesteld.

Dus ze zijn identiek. Het is niet zo dat ouder=slechter om die reden. Er zijn modellen die juist zwart werden in latere jaren, vanwege nieuwe fabriek of geupdate model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Zo, effe een beetje gepoetst. Alles wat nog kan blinken, blinkt nu ook. De velgen spuit ik opnieuw als mijn nieuwe banden binnen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.limtune.com/foto/got/berettagepoetst.jpg

Mijn andere auto's voelen zich nu een beetje eenzaam. Om een of andere reden pak ik toch de chevy als ik ergens naartoe moet.

Alle parts die ik nodig heb om hem weer optisch in orde te maken zijn onderweg. Inclusief drie verschillende typen bowtie's waaronder een originele en een nieuw type (goud/chroom). De derde is een mystery badge, daar wist de verkoper ook niets van behalve dat het een chevy badge is :P
De spiegels heb ik ook 2 sets van onderweg, een setje precies hetzelfde als wat er nu op zit, alleen dan in nieuwstaat, en een setje amerikaanse spiegels, die zitten zonder de zwarte rubber wat je op de foto ziet direct op de deuren.
Ik ben ook aan het ronkijken voor de originele Z26 "ground effects kit", maar die zijn lastig in een goede staat te vinden. De spoiler voor op de achterklep die daar eigenlijk ook bij hoort is zo goed als niet meer te krijgen, tenzij je tevreden bent met een spoiler die je zelf weer in elkaar moet polyesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hij ziet er nog best goed uit na die poetsbeurt. :)
De dochter van een clublid rijd er ook 1. Een rode V6 uitvoering met iets meer deukjes* , dat wel.

* Niet door haar, maar door de vorige eigenaar/eigenaresse >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sexy!

[YouTube: http://www.youtube.com/v/goMxupIoQfE]

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

COOOOOOOOOL :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's dat ding uit Transformers 2. Dat je het maar weet. Niet een prototype voor de C7 of zo.
Al hoop ik wel dat bepaalde stijlelementen of techniek worden doorontwikkeld en meegenomen.

/me wil ook het nummer van Danica Patrick in zijn telefoonboek hebben :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Maakt niet uit, hij is mooiiiiiiiiiii :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:34:
[...]

Zorg wel dat het geen oude is, zwart=extra problemen:
Hoezo zwart = extra problemen? Door de hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

Hoezo zwart = extra problemen? Door de hitte?
De zwarte icoontjes.

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zo de Blazert rijdt al weer zo'n 2 weekjes rond en niets lekt _/-\o_
En het blokje is echt rap met die dikke 2 ton op z'n rug >:)

Nu sparen voor een lpg setje en dan pas echt goedkoop rijden. ( als alles heel blijft natuurlijk, want het blijft ouwe meuk waar ik in rij :7 )

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 27-08-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Zo dan, vanaf deze week zal ik me ook maar eens gaan voegen in dit topic... Afgelopen woensdag een '84 Chevy G20 Conversion Van in ontvangst mogen nemen.

Afbeeldingslocatie: http://pics.kuis.nl/gallery/d/12857-2/Van+op+Vrachtwagen.jpg

Rechtstreeks vanuit de USA, binnenkort naar de RDW voor heel de keuringshandel om hem geimporteerd te krijgen. Afgelopen dagen al flink bezig geweest: Banden waren allemaal slecht, Accu werd niet opgeladen (V-snaren te slap en versleten), luchtfilter vervangen (was bijna zwart), raamfolie verwijderd (zag bijna niets door de ramen zodra het begon te schemeren) en ruitenwissers vervangen. Nu bezig met het ruitenwisserpompje, deze is namelijk kapot. Via www.rockauto.com al een hele hoop onderdelen gevonden, volgens mij ga ik daar de komende tijd nog wel vaker komen.

Roest valt nog enorm mee. Puntje van aandacht is bij de voorruit in een bovenhoek.

De Chevy is voor erbij, dus gelukkig hoef ik geen haast te maken om alles te repareren. Kan ik op mijn gemakje op zoek naar deurrubbers rondom (ook allemaal slecht) en raamgeleiders voor de voordeuren.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op gas?

Dat met die V-snaar ken ik .. heb er bij gestaan toen de ANWB er eentje kon bijstellen op een soortgelijke van, op een verder verlaten parkeerplaats midden in de nacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Gefeliciteerd met je aankoop, waarom een Van ? Ga je 'm praktisch inzetten ?
Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik Vans niks vind..

Nog even een kruispostje:

Complete lijst rondom heb ik inmiddels vervangen, nu het stuk tussen de kofferklep en ruit.
Het fijne is dat de plaat hol loopt in de lengte, en bol over de breedte. Daarbij loopt 'ie ook nog eens van hol in het midden naar vrijwel plat aan de zijden. Lijkt simpel, maar heeft me toch wat uurtjes gekost :P

Eerst de plaat over de breedte en met een radius door het Englishwheel gehaald voor de holle vorm.
Past dus voor geen meter, hij staat nog verder omhoog dan 'ie al deed.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/_MG_9842.jpg

Maar ik heb een nieuwe, hele lawaaiige vriend naast de shrinker en stretcher:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/_MG_9845.jpg
(Planishing hammer op lucht)

Past een stuk beter:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/_MG_9848.jpg

In tussentijd heb ik dus die plaat weer verneukt, gezien ik nog maar sinds gisteravond met die planishing hammer werk. Snel dus maar even een nieuw stuk gemaakt in 1,5u ipv zo'n 5u :+

De vorm zat er uiteindelijk nog veel beter in, dus eruit met de oude bende! Nog wel ff een randje laten zitten ivm sterkte, en er langzaamaan uitslijpen/vast spotten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/_MG_9855.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/_MG_9857.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/_MG_9862.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gave lichtslang + pulp fiction poster :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Ook maar eens een stukje van mijn kleine Amerikaantje in dit topic neerzetten:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2670/3872916461_1010c3c86b.jpg

Op weg van Houston naar Dallas, even gestopt om van chauffeur te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:29:
Op gas?

Dat met die V-snaar ken ik .. heb er bij gestaan toen de ANWB er eentje kon bijstellen op een soortgelijke van, op een verder verlaten parkeerplaats midden in de nacht :P
Rijden ze in Amerika ook op gas dan? ;)

Nee, nog geen gas, komt er straks nog wel in. Eerst dat ding maar eens even op kenteken krijgen.
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:16:
Gefeliciteerd met je aankoop, waarom een Van ? Ga je 'm praktisch inzetten ?
Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik Vans niks vind..
Ja, we willen 'm praktisch inzetten... Vrouwtje en ik rijden beide graag motor, maar hebben er een hekel aan om eerst het halve (buiten-) land door te scheuren over de snelweg om op onze tourtocht aan te komen en vervolgens hetzelfde weer terug te moeten doen. We hadden 3 opties: 1) niet zeuren, 2) aanhanger, 3) busje-achtig iets. Optie 1 viel af, omdat we geen garage hebben en een aanhanger dus altijd op straat zouden moeten staan viel optie 2 ook af. Dus toen verdiept in optie 3. Heb zo'n Chevy Van altijd wel grappig gevonden en het zijn één van de weinige busjes die als old-timer nog redelijk fatsoenlijk (te maken) zijn. Dus wat gezocht en deze gevonden. Het is een 6 persoons uitvoering (6 gordels, maar er kunnen er véél meer in), 4 captain chairs, 1 (slaap-) bank. Als we weg willen met de motoren schroef ik de achterbank en achterstoelen eruit, motoren erin en gaan. Mocht het langer dan 1 dag duren dat we weggaan, dan prop ik de slaapbank er ook nog wel in.

Onderdelen zijn er trouwens echt nog volop te krijgen voor deze hokken... Vooral een beetje speuren op amerikaanse pagina's levert je een berg onderdelen voor een appel en een ei. Had ik niet echt verwacht moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Daarvoor zijn ze wel perfect inderdaad, lekker naar Zuid Frankrijk oid en daar verder op de bike 8)

Onderdelen zijn er inderdaad nog volop te krijgen voor die dingen, sowieso alle 60's-heden Chevy onderdelen zijn bijna allemaal nog wel nieuw te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Ik zie wel dat ik het meeste ga bestellen op amerikaanse pagina's zoals www.rockauto.com. Het is dat ik 'm moet hebben voor de APK van woensdag; het ruitenwisserpompje. Kost hier in NL rond de Eur. 60,-, in de USA rond de $15,-. Goed, komen nog wel wat verzendkosten bij, maar dan nog blijft ie goed onder de prijs hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Die vind je trouwens ook wel bij elke handelaar hoor, 2e hands eventueel. Ook bij Rock duurt het verzenden soms erg lang ondanks de Priority Shipping. Nederlandse Douane.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whizzer schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:03:
[...]

Rijden ze in Amerika ook op gas dan? ;)
Ja hoor. CNG in San Fran bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik zag ze daar ook rijden met LPG stickers erop geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:20:
[...]
Ja hoor. CNG in San Fran bv.
O... Grappig...
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:02:
Die vind je trouwens ook wel bij elke handelaar hoor, 2e hands eventueel. Ook bij Rock duurt het verzenden soms erg lang ondanks de Priority Shipping. Nederlandse Douane.. :(
Dat het lang(er) duurt maakt me niets meer uit zodra de van op kenteken staat. Als alternatief heb ik een adres in the Florida om de boel naartoe te laten sturen en vervolgens met een bootje naar NL. Dat duurt in totaal een maand, dus alles korter is meegenomen. ;)

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Gisteren invoer/weging/apk bij de RDW gedaan... Beetje tegen de verwachting in alles in één keer goed gegaan... Had wel verwacht dat ik nog ergens een APK afkeurpuntje zou hebben, maar ik kreeg zelfs complimenten over de staat van de onderkant van de Chevy Van.

Nu even wachten op de kentekenpapieren...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
:D cool. Soms doen ze niet zo moeilijk inderdaad. Hopelijk kan ik over 'n jaartje ook met de '64 naar het RDW.

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Wel grappig... Ze moesten een voertuigtype opgeven en in eerst instantie hadden ze een code gebruikt welke staat voor MPV. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij dan <6 zitplaatsen zou hebben. Maar in de Van zitten al 6 gordels (en de achterste 4 zijn niet eens verplicht vanwege zijn leeftijd), dus dat werd niet zo'n succes. Dus heeft de RDW hem nu de status "stationwagen" gegeven.. :D

• Knightwolf
Die snap ik niet, er rijden meer dan zat Ami busjes in NL rond, waarom zou de jouwe dan een andere 'onbekende' aanduiding moeten krijgen?

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Daar zijn toch geen busjes van? :o

Afbeeldingslocatie: http://media.nextautos.com/images/1965_Citroen_Ami_6_Berline_Sedan_Front_1.jpg

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Knightwolf schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:10:
Die snap ik niet, er rijden meer dan zat Ami busjes in NL rond, waarom zou de jouwe dan een andere 'onbekende' aanduiding moeten krijgen?
"Busje" is blijkbaar niet een bekende voertuigaanduiding... Hier een lijst met de mogelijkheden... Gezien z'n bouw zou ie misschien als SB door het leven kunnen gaan, AD en AE in ieder geval niet... ;)

• Bestla

Bestla

Kvinne

Leuk ding om te verbouwen naar rwd en een vet blok voorin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Volgens mij past daar geen enkel blok onder die motorkap.

Erg vreemd trouwens van het RDW, ik hoor zo vaak van kennissen e.d. dat ze auto's zo raar categoriseren of zelfs niet goedkeuren omdat het bijv een GMC is (100% identiek aan een Chevy, maar da's dan kennelijk niet veilig genoeg ofzo) waar geen typegoedkeuring voor is :?
Je zou zeggen dat ze het nu toch wel een beetje onder de knie hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:47:
Volgens mij past daar geen enkel blok onder die motorkap.
V8 net voor de achteras 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ik ga 20 September kijken naar een 58 Chevy Apache.

Misschien dat we het eens kunnen worden als het werk aan die auto meevalt.

Beide deuren aan de onderkant zijn zoals op de foto aardig aan het roesten, rechtervoorscherm bij de koplampen en de motorkap hebben ook wat roest schade en een deuk opgelopen.

http://link.marktplaats.nl/266744126

Als hij mijn Blazer wil hebben, dan is die apache een mooi verjaardagskadootje voor mij :P

19 september jarig ( 45 jaar jong )

[ Voor 39% gewijzigd door Bestla op 07-09-2009 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Heb de kentekenpapieren ontvangen. Volgens de RDW ben ik nu in bezit van een Van 2.0, maar wel een motorinhoud van 5l... :?

Ach, we kunnen tuffen, dat is het belangrijkste van alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Whizzer schreef op maandag 07 september 2009 @ 07:48:
Heb de kentekenpapieren ontvangen. Volgens de RDW ben ik nu in bezit van een Van 2.0, maar wel een motorinhoud van 5l... :?

Ach, we kunnen tuffen, dat is het belangrijkste van alles!
Chevy Van 10, 20, 30 dat is de uitvoering. 10 is kort, 20 is middel, 30 is lange bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Bestla schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:05:
Chevy Van 10, 20, 30 dat is de uitvoering. 10 is kort, 20 is middel, 30 is lange bus
I know... Maar om hem dat Van 2.0 te noemen (let op de punt)... Geeft toch wat andere verwachtingen...

[ Voor 2% gewijzigd door Whizzer op 07-09-2009 09:15 . Reden: extra duidelijk... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Misschien is het kenteken vrijgegeven door een ITer bij de RDW? Dan moet je wel na een kleine beurt je papieren weer opsturen om er 2.0.1 van te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Zojuist telefoon van de garage gehad waar ik hem even had neergezet voor inspectie, want hij mag dan wel door de APK zijn, dat wil nog niet zeggen dat er niets mis mee is. Kreeg wederom complimenten over de staat ervan, zeker gezien zijn leeftijd...

* Whizzer is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Er was binnenkort ook een meeting van usa cars ergens in twente toch?
Wanneer is dat? Dat is georganiseerd door een user?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Even een voorproefje van waarnaar ik 20 September ga kijken.

1958 Chevy Apache Fleetside

Afbeeldingslocatie: http://lz.chevroletfan.nl/homepage/show/1537272.jpg

Ik hoop toch zo dat de roest meevalt.
Dat ding heeft een gereviseerde 5,7 liter V8, nieuwe remmen rondom en nieuwe banden. En geen APK plicht meer 8)
Maar als je zo'n prachtbak opknapt ben je er toch zuinig op, en hou je de technische staat goed in de gaten. :Y

Zo toch weer een mooi plaatje in dit topic :P

[ Voor 69% gewijzigd door Bestla op 08-09-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ie echt roze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ja, maar als ik hem koop dan zal ik meteen matzwart uit de kast trekken. 8)

ff lekker rolkwasten >:)

Maar wat vinden jullie, mijn Blazer houden, of inruilen tegen die Apache?

[ Voor 56% gewijzigd door Bestla op 08-09-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een leuke truck. Net teveel raars aan doen zoals verlagen of grote velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Vet ding! Alleen zou ik hem niet zwart rollen eigenlijk. Ben een behoorlijke fan van (mat)zwart, maar voor een jaren 50-60 auto zou ik toch eerder gaan voor een mooie originele kleur :)

Matzwart vind ik leuker voor brute jaren 70-80 bakken, zoals je Blazer bijvoorbeeld :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zwart is maar tijdelijk hoor, Eerst de slechte plekken uitsnijden en lassen. Dan pas nadenken over een spuitkleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 19:41
Ik zou er niet te lang over denken maar direct de blazer inruilen.
Als kleur zou ik blauw of grijs in een unilak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Bestla schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:02:
Even een voorproefje van waarnaar ik 20 September ga kijken.

1958 Chevy Apache Fleetside

[afbeelding]

Ik hoop toch zo dat de roest meevalt.
Dat ding heeft een gereviseerde 5,7 liter V8, nieuwe remmen rondom en nieuwe banden. En geen APK plicht meer 8)
Maar als je zo'n prachtbak opknapt ben je er toch zuinig op, en hou je de technische staat goed in de gaten. :Y

Zo toch weer een mooi plaatje in dit topic :P
Nice truck man! Now you can go out and haul shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

_Ernst_ schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:03:
(...) Ben een behoorlijke fan van (mat)zwart, maar voor een jaren 50-60 auto zou ik toch eerder gaan voor een mooie originele kleur :)

Matzwart vind ik leuker voor brute jaren 70-80 bakken, zoals je Blazer bijvoorbeeld :P
:'(

Matzwart is ernstig lelijk, het wordt in NL gebruikt om puinbakken te maskeren omdat men geen geld in een Amerikaan wil steken. Het past juist alleen op bepaalde modellen van tussen de jaren 30 en 55 (rat rod / hot rod) en dan nog vind ik patina dan meestal veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vriend van me stuurde dit net door :9~ :9~

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Kr8Me1LdnmI]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Daywalk3r schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:51:
Er was binnenkort ook een meeting van usa cars ergens in twente toch?
Wanneer is dat? Dat is georganiseerd door een user?
Denk dat je die in Vroomshoop bedoelt, is komend of daaropvolgend weekend geloof ik.
Ik ken wel een organisator, maar die is geen gebruiker hier geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Wilf schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:56:
[...]
:'(

Matzwart is ernstig lelijk, het wordt in NL gebruikt om puinbakken te maskeren omdat men geen geld in een Amerikaan wil steken. Het past juist alleen op bepaalde modellen van tussen de jaren 30 en 55 (rat rod / hot rod) en dan nog vind ik patina dan meestal veel mooier.
Matzwart is de ideale kleur om rijend te restaureren. Truck helemaal zwart maken, zaterdags naar autoclub rijden en een deel aanpakken. Bij voorbeeld het rechtervoorscherm, ha een rot plekje, en voila de haakse slijptol erbij en weg dat rotte stuk. Nu een plaaatje staal op maat maken en las het erin. Las afslijpen tot een glad oppervlak onstaat, wat plamuur er op, schuren en grondverf er op en spuit weer matzwart. Dat doe je elke keer als je wat het opgeknapt, en je kan blijven rijden. Tot de hele truck herstelt is, dan schuur je hem helemaal kaal en spuit je hem in de gewenste kleur. :Y) En niet vergeten om de boel te tectyleren, de ingelaste stukken hebben aan de achterzijde geen antiroest bescherming. Dus tectyleren die handel.

Dat is mijn plan, en ik kan blijven rijden. :)

Maar ik heb hem nog niet, eerst maar eens kijken of de rotte plekken meevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 09-09-2009 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
And then you can go out and be haulin' some more shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@ Chevy Blazert: vaak wordt matzwart ook over een rotte wagen gesmeerd, dan op Marktplaats gezet met ronkende teksten als:

RUIGE AUTO!!!!
OP LPG!!!
DIKKE V8!!!!
VET GELUID MET CHERRYBOMBS!!!!!!!
VERHOOGD MET HIJACKERS!!!!!!!!!!
WEGENBELASTINGVRIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VERZEKERING SLECHTS 30 EURO PER JAAR!!!!!!!!!!!!!!!!
NIET IN NIEUWSTAAT MAAR WAT VERWACHT JE VOOR DAT GELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En dan kost die lelijke puinbak (bijvoorbeeld een vierdeurs '83 Malibu met verroeste Modulars met General-banden) nog 3750 euro ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ik snap je wel, maar het is mijn idee om hem uiteindelijk toch een mooi kleurtje te geven

Afbeeldingslocatie: http://images04.olx.com/ui/2/31/09/f_17442209_1.jpeg

Real nice one :9~

[ Voor 35% gewijzigd door Bestla op 09-09-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 13:09
Ik zou voor de Apache gaan Blazert d:)b
Die laatste pic is inderdaad een mooie kleur....en boeie dat hij tijdelijk matzwart is :Z ..... het gaat om het rijden en het eindresultaat :Y

Al misstaan die candy kleuren hem ook zeker niet.

Edit: op de SPN komen ze ook wel eens langs en zitten mooie exmeplaren bij......
En als ik me goed kan herinneren een paar jaar terug nog in Antwerpen geweest naar de Monsterjam waar ook een mooie blauw/groene Apache bij was.
Ook een AAPje.

[ Voor 46% gewijzigd door Ad de Jong op 09-09-2009 10:35 ]

Mijn profiel op Discogs

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:52
[b]__Kevind__ schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:53:Gewoon bij tankstations, ik ben zelf met een kever bezig (california edition), ik moet ook transmissie olie hebben en ze hebben mij allemaal Eurol ATF II D aangeraken en moet zeggen super olie nooit geen gezeik mee gehad of wat dan ook
Ik heb op ebay al een 20 liter voor 70 euro besteld (inclusief verzend). Dexron 2. Scheelt behoorlijk in de kosten als je elke keer 5-8 liter moet flushen (in de winkel is het 7-10 euro/l).

Ondertussen even een kleine statusupdate:
Afgelopen weekend versnellingsbak eronderuit, nog een heel karwei want de tussenbak moest ook mee en samen weegt het toch al snel 100-200 kilo.
Ik ben er achter gekomen dat het klepje in de govenor (die de oliedruk naar het schakelcircuit regelt) niet meer werkte omdat een ringetje er niet op zat. Dit heb ik gefixed. Gister de bak er weer onder gezet. Vanavond alles aansluiten en hopen dat het probleem nu opgelost is :)

Verwijderd

Bestla schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:01:
Ik snap je wel, maar het is mijn idee om hem uiteindelijk toch een mooi kleurtje te geven

[afbeelding]

Real nice one :9~
is inderdaad wel iets ferm! Ik zie precies toch weer een nickchange aankomen!

De laatste dagen wat verlof gehad en bezig geweest met de cadillac. Bij de aankoop opgemerkt dat de koelvloeistof kookte, blijkbaar heeft er 1 of andere klojo er gewoon wat water ingedaan waardoor de thermostaat vast zat! Bij nader onderzoek schiet er niet veel meer over van de thermostaat heb al 3 stukken gevonden die gewoon los zaten alleen nu de veer en het beugeltje nog vinden... ik heb in middels alle buizen los gemaakt en kan er niks in vinden nu alleen nog de radiator er uithalen. (maar krijg 1 van de kanalen die naar de boite gaan niet los) om eens goed mee te schudden als er daar iets in zit waardoor het kanaal misschien blokkeert. Ik hoop in ieder geval dat ik niks meer vind en dat deze gewoon weg gerot is :+ Maar zo ben ik toch al enkele uren bezig geweest.

Ik zat te denken om misschien de hele airco meuk er af te gooien want heb dat eigenlijk toch niet nodig in een cabrio 8)7 maar dat zie ik nog wel in de toekomst ( het zou in ieder geval meer plaats gevonden onder de motorkap :+

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:18:
[...]

is inderdaad wel iets ferm! Ik zie precies toch weer een nickchange aankomen!

De laatste dagen wat verlof gehad en bezig geweest met de cadillac. Bij de aankoop opgemerkt dat de koelvloeistof kookte, blijkbaar heeft er 1 of andere klojo er gewoon wat water ingedaan waardoor de thermostaat vast zat! Bij nader onderzoek schiet er niet veel meer over van de thermostaat heb al 3 stukken gevonden die gewoon los zaten alleen nu de veer en het beugeltje nog vinden... ik heb in middels alle buizen los gemaakt en kan er niks in vinden nu alleen nog de radiator er uithalen. (maar krijg 1 van de kanalen die naar de boite gaan niet los) om eens goed mee te schudden als er daar iets in zit waardoor het kanaal misschien blokkeert. Ik hoop in ieder geval dat ik niks meer vind en dat deze gewoon weg gerot is :+ Maar zo ben ik toch al enkele uren bezig geweest.

Ik zat te denken om misschien de hele airco meuk er af te gooien want heb dat eigenlijk toch niet nodig in een cabrio 8)7 maar dat zie ik nog wel in de toekomst ( het zou in ieder geval meer plaats gevonden onder de motorkap :+
Nickchange naar : Farm Boy, Country Boy, of gewoon Apache? :+

Airco naar arko :Y) Alleen in de winter is het handig zo'n airco. Je ramen zijn zo schoon :Y
Je hebt inderdaad weer ruimte om de achterste bougies te vervangen :Y)

Verwijderd

Bestla schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:57:
[...]

Nickchange naar : Farm Boy, Country Boy, of gewoon Apache? :+

Airco naar arko :Y) Alleen in de winter is het handig zo'n airco. Je ramen zijn zo schoon :Y
Je hebt inderdaad weer ruimte om de achterste bougies te vervangen :Y)
In de winter komt die toch niet van stalling dus heb ik het zeker niet nodig maar is natuurlijk niet zo origineel... ik zie nog wel.

eerst maar de resten van mijn thermostaat zoeken en daarna zijn de remmen aan de beurt. Ik heb eigenlijk niet veel plaats en hulp ook niet in mijn directe omgeving dus het zal wel nog effe duren eer dat ik dit gedaan heb ;)

Verwijderd

Nee een nickchange naar Billy Bob of Cletus.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Crazy Cooter :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Wilf schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:25:
[...]
Hij vraagt toch goedkoop? :+ Bij auto-onderdelenzaken, zoals Vos of Brezan.
Dus ik geef als antwoord, ik werk zelf bij een tankstation (mijn ouders eigenaar) en als die smeermiddelen verkopen zijn ze ook verplicht om in het assortiment ATF bij te hebben staan.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Niet USA, nou gedeeltelijk dan!

Afbeeldingslocatie: http://www.britishv8.org/Other/RayBencar/RayBencar-A.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.britishv8.org/Other/RayBencar/RayBencar-Z.jpg

WTF! :D

http://www.britishv8.org/Other/RayBencar.htm

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als AC het kan, dan waarom Austin Healy niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Omdat de wielen dan niet echt meer passen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net gemerkt dat er aardig wat roest aan de binnenkant van mijn wiel kasten zit voor. Nu is mijn vraag eigenlijk hoe pak ik die het best aan het is alleen oppervlakkige roest dus niet door geroest ofzo... Mechanisch kan ik er wel goed aan uit aan de auto maar op vlak van carrosserie heb ik dus (nog) geen ervaring. Ik had het gedacht dit grondig op te schuren (door middel van zo een stalen borstel op een boormachine. Maar heb dus geen flauw idee als dit goed is? en daarna primer erover te spuiten eenmaal al de roest weg is? Is de een goed plan of kan ik het beter anders aan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Als je er idd goed bij kunt kan je idd een staalborstel op de slijptol monteren bijv en daarmee de vliegroest weghalen.
Daarna eventueel een roestomzetter gebruiken en daarna een sealer, een goede epoxy primer bijv. maar makkelijker is iets als POR15 of Owatrol, gewoon met de kwast aanbrengen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/boyds1.jpg

'The shadow are all wrong", maar dit is wel ongeveer wat ik in gedachten heb 8)
Maar goed, eerst maar eens de boek klaar krijgen dit jaar. Gisteren ff nieuwe spatbordrand gefabriceerd, gaat ook nog wel ff wat tijd kosten vrees ik. Dan de andere kant nog... :P

[ Voor 36% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 13-09-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Iedere keer weer een genot om je ideetjes in photoshop uitgewerkt te zien.

Ben erg benieuwd hoe het er in 'het echie' uit gaat zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:03:
Als je er idd goed bij kunt kan je idd een staalborstel op de slijptol monteren bijv en daarmee de vliegroest weghalen.
Daarna eventueel een roestomzetter gebruiken en daarna een sealer, een goede epoxy primer bijv. maar makkelijker is iets als POR15 of Owatrol, gewoon met de kwast aanbrengen.

[afbeelding]

Maar goed, eerst maar eens de boek klaar krijgen dit jaar. Gisteren ff nieuwe spatbordrand gefabriceerd, gaat ook nog wel ff wat tijd kosten vrees ik. Dan de andere kant nog... :P
Por15 lijkt me wel iets goed en het is toch maar aan de binnenkant van de wielkasten dus maakt niet uit als het er niet zo netjes uitziet eigenlijk. Maar wat ik terug vind op het internet is dat je de roest niet moet verwijderen? Maar dat vind ik eigenlijk een beetje verontrustend ik zou in ieder geval toch liever eerste het roest eraf willen hebben. Toch deze week maar eens bekijken als ik het niet te goeie bij kan en dan het eerst opschuren of hoe noem je het met een staalborstel. Maar alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bestla schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:40:
Ja, maar als ik hem koop dan zal ik meteen matzwart uit de kast trekken. 8)

ff lekker rolkwasten >:)

Maar wat vinden jullie, mijn Blazer houden, of inruilen tegen die Apache?
Mat zwart? :'( nee je gaat dat ding niet lopen vern**ken :o gewoon lekker origineel houden 8)
Bestla schreef op woensdag 09 september 2009 @ 07:10:
[...]

Matzwart is de ideale kleur om rijend te restaureren. Truck helemaal zwart maken, zaterdags naar autoclub rijden en een deel aanpakken. Bij voorbeeld het rechtervoorscherm, ha een rot plekje, en voila de haakse slijptol erbij en weg dat rotte stuk. Nu een plaaatje staal op maat maken en las het erin. Las afslijpen tot een glad oppervlak onstaat, wat plamuur er op, schuren en grondverf er op en spuit weer matzwart. Dat doe je elke keer als je wat het opgeknapt, en je kan blijven rijden. Tot de hele truck herstelt is, dan schuur je hem helemaal kaal en spuit je hem in de gewenste kleur. :Y) En niet vergeten om de boel te tectyleren, de ingelaste stukken hebben aan de achterzijde geen antiroest bescherming. Dus tectyleren die handel.

Dat is mijn plan, en ik kan blijven rijden. :)
Ah zo, ja dan kan het wel, da's idd beter dan met een sjonny-lapjesdeken rond te kachelen :P
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:03:
[afbeelding]

Nee man doe normaal :o die velgen zijn way too big. Hou het op 17-18", zeker niet groter! Wanghoogste minsens 40.
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:05:
[...]

Por15 lijkt me wel iets goed en het is toch maar aan de binnenkant van de wielkasten dus maakt niet uit als het er niet zo netjes uitziet eigenlijk. Maar wat ik terug vind op het internet is dat je de roest niet moet verwijderen? Maar dat vind ik eigenlijk een beetje verontrustend ik zou in ieder geval toch liever eerste het roest eraf willen hebben. Toch deze week maar eens bekijken als ik het niet te goeie bij kan en dan het eerst opschuren of hoe noem je het met een staalborstel. Maar alvast bedankt voor de info!
POR15 moet idd over lichte roestvorm. Wel alle grove en losse roest goed weghalen met staalborstel en schuurpapier. Dan moet er RustBlast over, dat het metaal een soort goed hechtende roestige ondergrond voor de verf geeft. Dan schoonmaken met AquaClean (niet met petroleum-based ontvetters zoals thinner/remmenreiniger) en mits mogelijk afspoelen met genoeg water. Als het droog is POR15 erop smeren.

Gewoon blank maken, primeren en spuiten werkt maar tijdelijk, dat spul is te poreus en kan er toch weer lucht en vocht bij zodat het onder de verf weer gaat roesten. POR15 is niet poreus en sluit het wel hermetisch af. Daarom mag je het blik POR15 ook niet schudden, alleen rustig omroeren, want er mogen geen miniscule luchtbelletjes in komen.

Nog geen ervaring mee, maar het staat wel op de gebruiksaanwijzingen van het POR-materiaal dat ik al in huis had gehaald voor m'n T/A :)

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 13-09-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nope, als er andere velgen onder komen moet het 20" zijn. 17 of 18 is het net niet onder zo'n grote auto vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die hele grote velgen ook geen porem. Maar je moet doen wat je zelf leuk/mooi vindt.

Op meetings zie ik ook regelmatig een hele gave Continental. Maar dan zitten er 22" chromen spaakvelgen onder. Gadverdamme. Gelijk verpest. Het lijkt wel een rapvideo.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Hmm... M'n De schakelaar in de stuurkolom waarop de knipperlicht/ruitenwisser/cruisecontrol hendel zit wil ik even nakijken, want ik heb af en toe wat problemen hem op groot licht te krijgen of juist van groot licht af te halen. Hij "klikt" niet goed meer, dus vandaar dat ik die schakelaar verdenk. Moet alleen het stuur eraf halen voordat ik bij die schakelaar kan en natuurlijk heb ik nog geen stuurtrekker... Heeft iemand wat ervaring daarmee? Ik vind wel in NL voor een euro of 15 de Performance Tool W150 waarbij ook SAE bouten zitten, maar ik kan niet achterhalen of daar 5/6"-18 draad bij zit. En die heb ik nodig voor mijn stuur.

Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste