kentekens vandaag opgehaald!; argh, nu wordt de verzekering maatwerk

......wat een gezeik, wou vandaag al 100 euro verbranden op de waalkade

.
Maar dat gaat wel goed komen, eerst WA, en na LPG inbouw en taxatie all-risk, het wordt mijn daily driver.
Maar nu ik jullie toch spreek: ik twijfel tussen kwaliteitje, maar wil niet onnodig veel betalen voor iets wat ik toch niet gebruik of het blok toch niet ten goede komt. V.z.i.w. heeft het sletje hydraulische kleppen dus stellen is geen probleem. Ook is het blok voor loodvrij gemaakt, dus ik denk dat de hogere temps niet zo'n heel groot probleem zullen worden. Weinig info m.b.t. een 302 te vinden in Nederland en buitenland rijdt geen LPG :

: de prijs die je betaald om exclusief te willen zijn.
Ik heb verschillende offertes:
-1200 euro voor LPG non-G3; simpele verdamper met inspuitstuk bij het gasklephuis. Wordt wel kaaiwerk denk ik
-2000: betere verdamper met tegelijke inspuiting; niet echt wat je wilt.
-4100 euro all in voor een LPi installatie van Vialle. Komt vermogen en kwaliteit zeker ten goede en morgen ga ik deze LPG-boer bezoeken om te zien hoe e.e.a. ingebouwd wordt. Ik wil vooral dat het vulpunt en gastank supernetje weggewerkt worden (gastank wegtimmeren in de kofferbak).
Ik neig naar die van 4100 euro omdat ik on the long run dit geld wel terugverdien denk ik. Vloeibare injectie vereist geen onderhoud en heeft geen standaard gasproblemen (althans, zijn woorden).
Frapant was dat hij meteen wist welke LPG boer ik bedoelde toen ik meldde dat het geen kaaiwerk mag worden zoals dat in mijn golfje gedaan is; hij kent ze dus allemaal.
Morgen nog ene paar offertes opvragen en langsrijdne.....ik denk dat het allemaal wel waard gaat zijn en met een beetje geluk kan hij (stiekem) toch G3 aangemeld worden

. (ondanks zijn leeftijd).
I.i.g. de specs volgens RDW:
gewicht: 1700kg
vermogen: 110kW (das ondermaats denk ik, de gasboeren melden zo´n 140 tot 160 kW)
Inhoud: 5.000 cm3 (hehehehe, dat gaat ook maar op zijn jan-boeren-fluitjes: gewoon even naar de 5.0L op het blok kijken)
Heb vrijstelling voor kleine kentekens en al met al zou ik het zo weer doen. Was echt een makkie en kreeg de complimenten over de staat van de auto......zoiets geeft me toch wel een klein stijf pl*ssertje hoor, zeker na een jaar dit gezeik met regeltjes gehad te hebben.
Mag ik zo onbeschofd zijn te vragen wat jullie per maand betalen aan verzekering; orde van grootte voor een Amerikaan?
Heb offerte gekregen van zo'n 30.70 p/m WA en 60.40 All-Risk gebaseerd op 1 schade vrij jaar, 25 jaar oude rijder en geen schade in verleden. Mag zo'n 20k per jaar rijden dan.
Zijn dit reeele prijzen, vind het nog wel meevallen namelijk. Hoewel ik eerst moet taxeren hoeveel het beestje waard is zodat all-risk niet slechts 1000 euro uitkering is

.
[
Voor 7% gewijzigd door
Seesar op 15-07-2009 16:43
]