Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 38 Laatste
Acties:
  • 196.258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Haha heb ik ook vaak, gewoon iets uit elkaar halen en weer in elkaar helpt in de helft van de gevallen vaak al B)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Gewetensvraag:

wat te kiezen:

1. Dodge charger 1972, redelijke staat maar moet wat aangebeuren (slecht bodywork, motorisch ok, transmissie redelijk en ophanging uitgeleefd)
2. Chevy Impala 1968, mwah staat, niet echt te vertrouwen, wel mooi
3. Chevy Caprice, 1985/87. redelijk goede staat
4. Ford LTD Crown Victiora 1985-90, goede tot zeer goede staat

Lees goed = voor zijn tijdperk, het zal geen bmw of audi kwaliteit zjin na 75000 mijl.

Voor een 2 maanden rit en vervolgens verschepen naar Nederland om in top staat te brengen: budget 400 tot 1300 euro aankoop: alle autos zijn voor die prijs te krijgen maar dus in afwisselende staat.

Bdw ik leef tijdelijk in US dus heb keuze zat (op charger en LTD na).....wat vinden jullie?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.yearone.com/carshow/employeecarimages/dodge/boo/boo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/dov_rosenberg/images/impalas/68impala.gif

Afbeeldingslocatie: http://taoofdan.com/wp-content/uploads/2007/07/chevrolet_caprice_classic_1985.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.automotive.com/dealer_used/vinstickers/2FABP72F4KX158754_05.jpg

Lijkt me duidelijk.

Maar ik ben bang dat je budget echt te laag is, voor dat geld heb je ook in Amerika echt geen auto meer die haalbaar is, alleen het blok van die Charger zal ws. al 500 euro zijn, dan zal de auto helemaal niks meer zijn.
Verschepen zal je ook ± 1000~1500 euro kosten, plus alle kosten om 'm op te knappen.
Ik zeg, haal zo'n Caprice en verpats 'm hier direct voor het 4 dubbele. Heel NL rijdt al in die dingen rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

mwah si niet helemaal waar: de LTD, caprice en impala liggen geprijst op ongeveer 600 tot 1400. Voor de gulden middenweg heb je dus goede auto. Daarnaast heb ik komende 3 maanden tools en knowhow (i.i.g. maat van me hier) om de auto motorisch 100% betrouwbaar te maken.

Een charger koop je in redelijke staat (dus niet helemaal gerestareerd, maar gewoon als auto uit 1970) voor 5 a 6000. Deze is 1000 omdat er veel aan moet gebeuren aan de bodywork. Mechanisch is hij redelijk.

Uiteraard is de prijs aankoop prijs ex alle onderdelen en verschepen.

De charger is niet de populiare 68/69 maar een 72 die in redelijke staat is. Zoals gezegd motorisch goed en ophanging uitgehangen. Uitlaatsysteem kunnen we nieuwe maken.

Overigens maakt het blok niet zoveel uit; we bouwen zelf het blok opnieuw op met pakkingen, zuigerveren, waar nodig nieuwe lagers etc. en eventueel nieuwe onderdelen als zuigerstangen, kleppen en nokkenas. Hier in de US kun je zo enorm makkelijk aan nieuwe spullen voor het blok komen. Belangrijker is dat de versnellingsbak goed werkt want dat is echt een k*t karwei.

Maat die me helpt -ter referentie- heeft zelf het blok van zijn 85 mustang versleuteld naar 650 hp op de wielen en gaat door naar de 1000hp. Gereedschap en kennis zat, maar nu een mooie keuze.

Ik vraag het ook niet voro niets omdat ik weet dat de charger een probleem geval kan worden. De LTD en Caprice zijn makkelijker en goedkoper te ondehouden maar weeer minder populair bij mij dan de charger.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Maar heb je gewoon een laag budget, of wil je een echt project voor weinig om er vervolgens veel tijd en geld in te steken?
Want met zo'n Charger van 1000 bucks ben je in 3 mnd niet klaar, en daarbij zijn/worden vooral Mopar onderdelen ook in de US schreeuwend duur. Ik verwacht niet dat er voor dat geld een goed interieur in zit, remmerij, raamranden etc, 't zal allemaal redelijk krokant zijn denk ik.
En wil je een Charger ongeacht bouwjaar van zo'n staat brengen naar een nette cruiser ben je gauw 10.000 euro kwijt, indien niet meer.
Een Caprice of dergelijk (dan zou ik btw een Caprice kiezen, LTD's zie je hier amper) is super goedkoop in vrijwel alle onderdelen, en zelfs in NL kan je voor relatief weinig complete nette interieurs scoren, plaatwerk, noem maar op.

Het is niet dat ik 't uit je hoofd wil praten, integendeel, go for it. Maar ik ben bang dat je het iets te optimistisch inziet.
Zelfs een matige '70~'80 Camaro of Firebird heb je in de US amper voor onder de 2 a $3000 meer, wat toch zeer veel voorkomende en zelfs gehate (whitetrash) auto's waren.
Ik ben zelf ook al een paar jaar aan het rondkijken in de US, maar ben toch wel tot de conclusie dat wanneer je een beetje interessante auto wilt (lees: 2 drs jaren '60 begin '70 populair model) je al gauw $5000 kwijt bent voor een goede projectbasis.
Dan zou ik op zoek gaan naar een '72 Nova oid en daar een dik blok in hangen. Niet te duur, wel erg leuk en vrij uniek in NL.

Maar heb je een foto van die Charger ? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

jah heb ik, ik zal hem eens toesturen. Ik heb de auto zelf nog niet gezien, maar alleen de foto en beschrijving. Heb hem gemailed maar nog niet echt reactie dus ik dnek dat de verkoper het ook somber in ziet :(.

I.i.g je zult ongetwijfeld gelijk hebben, maar het belangrijkste is dat mijn auto rijd en goedgekeurd wordt (dus roest moet zeker door inspectie kunnen komen). De staat van het bodywork etc maakt me niets uit, ik ben 23 dus heb nog gemiddeld een jaar of 40 te sleutelen (daarna wordt ik te oud ;) ).

I.i.g denk wel da tik meer me zinnen ga zetten op een LTD want de caprice is weinig origineel :(, dan liever een Impala (1977+), heowel ik de ford echt mooi vind en de blokken super betrouwbaar. Een origineel mustang blok moet het werkje opknappen.

Am jeder fall, die charger was ook meer een opvlieging, en besef dat 1000 niet veel is. Maar onderdelen zijn onderdelen en een charger is een charger :D.

Ben druk bezig met een LTD nu, ik hoop dat het wat is, heb klein lijstje van auto's te bezichtigen en de kwaliteit ligt op redelijk niveau. Je hebt 100% gelijk dat een charger of andere muscle car prijstechnisch veel hoger ligt.

Ik zal de foto vnd eens zoeken, mss dat ik hem nog vindne kan (weet niet of zijn ad er nog staat)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou een LTD vindt die net wat ouder is dan die op de foto boven dan heb je een Hunter-mobiel.

Hunter, van de serie, reed er altijd een. Meestal poepgroen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:39
zag vandaag in nijmegen een chevelle (dacht ik) met een dikke sticker achterop met: KISS MY SS!!...dat mag ik dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een echte SS was dan. Het kan ook een 6-pitter Malibu geweest zijn met kapsones :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:45:
Als je nou een LTD vindt die net wat ouder is dan die op de foto boven dan heb je een Hunter-mobiel.

Hunter, van de serie, reed er altijd een. Meestal poepgroen :+
Mmmmmm....
Wikipedia vermeldt:

Cars

In the pilot, Detective Rick Hunter drove a 1978 Dodge Monaco and a 1970 Ford LTD. During the first season, Detective Rick Hunter drove a 1972 Chevrolet Impala, 1971 Chevrolet Nova, 1974 Plymouth Satellite, and a 1978 Chevrolet Impala. During the seasons two through six and one episode during the seventh season, Detective Rick Hunter drove a 1978 Dodge Monaco. This car blew up in the third season & was replaced with an identical one. During the seventh season, Detective Rick Hunter drove a light blue 1990 Ford LTD Crown Victoria.
;)

Blijf die Caprice heel gaaf vinden. Misschien toch eens rond gaan kijken voor zo een. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 06-10-2007 22:57 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zitten wel een paar LTD's tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 23:03:
Daar zitten wel een paar LTD's tussen.
O+ Je hebt ook wel gelijk... Maar was weer eens errug liev voor mieren. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Caprice is in station nog veel mooier!

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/Caprice.jpg

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

B-lennium schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:08:
Caprice is in station nog veel mooier!

[afbeelding]
die vind ik echt heel lelijk eigenlijk.......wagons zijn hier ook steevast 3 a 400% goedkoper: een caprice kost hier gemiddeld 1000 (hier is us) en een wagon niet meer dan 500: voor 400 krijg je al een 60k caprice wagon zonder roest; juist omdat -blijkbaar- heel veel mensen ze lelijk vinden!

Hmm, de charger is al verkocht, maar heb me zinnen nu op een ltd gezet. Ik heb niet de intentie om hem door te verkopen in NL dus verkoop waarde maakt me niet zoveel uit. Daarbij speel ik liever met een mustang motor dan een chevyblock (don't ask me why). En juist omdat je de ltd minder ziet is dat specialer :D.......

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ohw, dan heb ik dus geluk :P

kun je er niet eentje op een boot zetten voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 01:15:
Ik heb een recente Classic Car Trader California liggen, staat een hoop leuks in voor aardige prijzen.
Dat klinkt interessant. Kan je misschien vertellen hoe je daar aan kan komen? :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Een vriend van me woont momenteel in Cali, die stuurt me regelmatig wat magazines.
Ik kan wat foto's nemen als je wil van een bepaald merk, alles is gesorteerd op bouwjaar.

Gewoon ff wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y32/lowvintage/calstate07show053.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y32/lowvintage/calstate07show022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y32/lowvintage/calstate07show019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y32/lowvintage/calstate07show024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y32/lowvintage/calstate07show083.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i143.photobucket.com/albums/r123/OLSKOOLANT/OLSKOOLANT7/CARS615.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e33/skimgfk/DSCN1240.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e33/skimgfk/DSCN1234.jpg

^ Deze vind ik echt super, de Biscayne is het wat 'mindere' broertje van de Impala, maar zoals hier afgebeeld echt een perfecte sleeper. 502 blokkie in 't vooronder ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y32/lowvintage/calstate07show053.jpg

Deze is eigenlijk best wel wauw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:05

Bestla

Kvinne

Er staat zoveel moois op US Car Shows :Y

Ik ben 1 keer op zo'n show geweest in Benson Arizona (jaarlijks in Oktober) en echt, wauw wat een auto's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ome_Les schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:20:
[...]

*~insert kaakval smiley~*

Damn!

Dat is nog leuk te betalen!
Ik heb uiteindelijk alleen het chassis/kenteken, de motor/automaatbak, motorkap en neus en de achterlichtplaat van die 455 gebruikt.
De body zelf heb ik naar de oudijzerboer gebracht. Ik was namelijk al begonnen met het restaureren van mijn Formula 400. Daar moest alleen nog een achterlichtplaat in en dan kon hij in de plamuur gezet worden.
Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/1035714.jpg

De rest is historie en staat bij mij voor de deur. ;)

Leuke T Shirts

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 08-10-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Bestla schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:21:
[...]

Ik heb uiteindelijk alleen het chassis/kenteken, de motor/automaatbak, motorkap en neus en de achterlichtplaat van die 455 gebruikt.
De body zelf heb ik naar de oudijzerboer gebracht. Ik was namelijk al begonnen met het restaureren van mijn Formula 400. Daar moest alleen nog een achterlichtplaat in en dan kon hij in de plamuur gezet worden.
[afbeelding]

De rest is historie en staat bij mij voor de deur. ;)

Leuke T Shirts
Nonetheless.. blijft gaaf! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/cilinders/Img(416).jpg

En ? :P

Ok, zo ver ben ik nog niet helemaal.
Vandaag opnieuw de zuigers geplaats, oliepomp erop, carterpan, en de koppen.
Met al het torquen per 10 lbs/ft neemt 't toch nog wel wat tijd in beslag, maar 't schiet lekker op.
Krijg morgen een 25L vat olie binnen (damn goedkoop ineens), dus kan ik de lifters 'primen' en kan na een kleine aanpassing de inlaat er definitief op.
Morgen krijgt 'ie ook een kleurtje trouwens, het laat zich wel raden wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metallic groen? ook de kleppendeksels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Kleppendeksels en intake blijven gewoon alu kleur, heb bijv. de pulley's laten verzinken waardoor 't redelijk 1 geheel wordt.
Misschien dat ik de kap op het luchtfilter nog wel matzwart doe (net als mn breathers) gezien ik er eigenlijk helemaal geen chrome op heb, op de slangeklemmen na straks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:33
Looptie al? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hij drinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nee, altijd te optimistisch doen he als je bezig bent :P

M'n kameraad had deze week geen tijd meer, en ik moest zelf vandaag werken dus maandag gaan we 'm erin hijsen.
Vanavond ff de stoters e.d. erin en kijken of de oliedistrie goed werkt.
Heb een carburateur te leen, dus mocht 't meezitten maandag kan ik 'm begin vd avond starten.
Uiteraard met filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Filmpjeee *O*

ben benieuwd, succes met de inbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Seesar schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:38:
Gewetensvraag:

wat te kiezen:

1. Dodge charger 1972, redelijke staat maar moet wat aangebeuren (slecht bodywork, motorisch ok, transmissie redelijk en ophanging uitgeleefd)
2. Chevy Impala 1968, mwah staat, niet echt te vertrouwen, wel mooi
3. Chevy Caprice, 1985/87. redelijk goede staat
4. Ford LTD Crown Victiora 1985-90, goede tot zeer goede staat

Lees goed = voor zijn tijdperk, het zal geen bmw of audi kwaliteit zjin na 75000 mijl.

Voor een 2 maanden rit en vervolgens verschepen naar Nederland om in top staat te brengen: budget 400 tot 1300 euro aankoop: alle autos zijn voor die prijs te krijgen maar dus in afwisselende staat.

Bdw ik leef tijdelijk in US dus heb keuze zat (op charger en LTD na).....wat vinden jullie?
Handig, ik ga hetzelfde doen in januari, 5 maanden er wonen en een auto kopen.
Wat zijn je ervaringen met rijbewijs regelen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Internationaal rijbewijs regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.socalcustoms.com/Shows/2007/CruisinforaCure/images/IMG_8824.jpg

The way it supposed to be.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice. 2dr coupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Damn... Zulke gave bakken, en dan zit ik met mijn Mondeo station.. :')

Toch maar ff gaan kijken wat ik zo'n beetje volgend jaar in augustus zou kunnen regelen.
Ouwe V8 als dit zou leuk zijn, als ik maar wist wat de term "DIY winter project" in zou houden?

Jaja... ik was al zover dat het Do It Yourself winter project inhoudt.... Maar wat zou er dan moeten gebeuren? ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Ome_Les op 14-10-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Tja, dan moet je eens gaan kijken. Moeilijk te zeggen, maar reken op roest aan de bodem en onderzijde achterruit (dus ook in de kofferbak). Da's vaak bij F-body's in deze prijsklasse.
Ik moet zeggen dat mijn Camaro (hoewel daar ook werk aan zat hoor) er beter uit leek te zien voor 4000,-
Interieur ziet er wel aardig uit, keer goed schoonmaken en nieuwe kicker panels erin en 't ziet er een heel stuk frisser uit. Hou altijd wel van die rooie interieurs :)

Probeer als je eens gaat kijken bijv. het metaal onder de pedalen te bekijken, daar zitten vaak gaten. De hoeken bij de achterwielen en onder de achterbank idem, die zijn ook nogal eens krokant.
Binnenkant deuren zelfde verhaal, kan je checken met de ramen naar beneden.
Maar ik denk als je bij Jurger vraagt of je ff op die plekken mag kijken (onder het tapijt enzo) ze je er nog bij helpen ook :)

Was ik zomaar vergeten deze hier te posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5704.jpg

:P

[ Voor 6% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 15-10-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Er zit nog tape op de koelvloeistof kanalen ;)

En gestart ? :9~
Ome_Les schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:51:
Damn... Zulke gave bakken, en dan zit ik met mijn Mondeo station.. :')

Toch maar ff gaan kijken wat ik zo'n beetje volgend jaar in augustus zou kunnen regelen.
Ouwe V8 als dit zou leuk zijn, als ik maar wist wat de term "DIY winter project" in zou houden?

Jaja... ik was al zover dat het Do It Yourself winter project inhoudt.... Maar wat zou er dan moeten gebeuren? ;)
Ah, een Esprit of een standaard Firebird aan de klokkenwinkel te zien. Ziet er niet verkeerd uit maar wat H-P al zei, ga kijken op de plekken die hij al aangaf. Kijk ook bij de A stijl en het dashboard, daar wil het ook nogal eens roesten.( driedubbel dik plaatwerk) Kijk ook aan de onderzijde van de voorschermen achter de voorwielen, dat is dubbel plaatwerk en altijd een kritiek puntje geweest.

Als je geluk hebt, is er in verleden al wat aan deze auto gedaan, en kan het allemaal wel mee vallen. Aan het kenteken te zien (Zelfde serie als van een vriend z'n TA ) moet dat haast wel, want zijn TA was helemaal krokant (Flintstone model >:) )

[ Voor 90% gewijzigd door Bestla op 15-10-2007 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik heb maar een ding te zeggen....

Yaba daba doooooooooooo!

Afbeeldingslocatie: http://www.pipeline.com/~bkyaffe/altfuel/image/fnwincar.jpg

En uiteraard thanks! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ome_Les op 15-10-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat picsz om dit topic een beetje te vullen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/07483ceb378a92e10546d98a50c510e3/thumb.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/199859bd48b3322c55f32a6f4afa0741/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dodgechallenger.nl/fotos/albums/userpics/CIMG0004_%28Modified%29.jpg

bij ons in de schuur

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

De zwarte Charger FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

u vraagt wij draaien

Afbeeldingslocatie: http://mopower.nl/garagepics/1_IMG08947.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mopower.nl/garagepics/1_Picture%20004.jpg
krachtbron
Afbeeldingslocatie: http://mopower.nl/garagepics/1_IMG08936.jpg

filmpje

http://www.youtube.com/wa...ID%3D17%26Author%5FID%3D3

Eagle Stroker kit (Competition Rotating Assemblies):

*
Eagle ESP H-Beam Connecting Rods
*
Eagle ESP Forged 4340 Crankshafts
*
SRP Forged pistons and pins
*
Clevite 77 bearings and file fit plasma-moly rings.
*

Specs:

*
Stroke: 4.150
*
CID: 493
*
ROD: 6.760
*
PISTON: SRP - Flat
*
DISH/DOME: -6cc
*
RINGS: File fit
*
COMPRESSION RATIO: 10,81
*
BORE: 030

What's in/on it:

*
Crane Gold Race Pro Series Shaft Mount Rocker Arms 1.50 RATIO
*
Crane Hydraulic Roller Lifters
*
Crane PowerMax Retrofit Camshafts
*
Mopar Performance Rocker Shaft Hold Kits
*
March Alu Performance Chrysler V-Belt Pulley Kits
*
Hughes Performance Pro-Street 30 Series Torque Converters (Flash - Stall Rating 3000rpm)
*
Pete Jackson Gear Drives
*
Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads 88cc
*
Edelbrock DUAL-QUAD MANIFOLD
*
2x Edelbrock Thunder Series AVS #1805 (650 cfm) (8 barrel)
*
Hooker Super Competition Headers
*
MSD 6AL CD Ignitions
*
MSD Pro-Billet Distributors

Verwachte vermogen:

*
PONYPOWERS: +/- 600PK
*
TORQUE: +/- 950Nm

Body: Full restored (Will be triple black)
Frontend: Full restored (all new,studs,ect)
Rearend: New 8.75 42_case 4.11 suregrip
Frontbrakes: SSBC discbrakes
Backbrakes: Willwood discbrakes
Swaybars: New Front and Back
Wheels: Centerline Autodrag (15x10 4"offset)
Suspention: All new (leafsprings,shocks,torsions,ect)
Exhaust: Flowmaster 3" kit + Super 40 mufflers
Wire harnasses: All new
Interior: All new

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ome_Les schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:02:
Ik heb maar een ding te zeggen....

Yaba daba doooooooooooo!

[afbeelding]

En uiteraard thanks! ;)
Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/1035579.jpgAfbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/1035584.jpg
Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/1035590.jpgAfbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/1035602.jpg

ff wat piccas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die paarse Charger stond ook op monsterjam ofnie?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:40:
[...]

u vraagt wij draaien

[afbeelding]
[afbeelding]
krachtbron
[afbeelding]

filmpje

http://www.youtube.com/wa...ID%3D17%26Author%5FID%3D3

Eagle Stroker kit (Competition Rotating Assemblies):

*
*
Eagle ESP Forged 4340 Crankshafts
*
SRP Forged pistons and pins
*
Clevite 77 bearings and file fit plasma-moly rings.
*

Specs:

*
Stroke: 4.150
*
CID: 493
*
ROD: 6.760
*
PISTON: SRP - Flat
*
DISH/DOME: -6cc
*
RINGS: File fit
*
COMPRESSION RATIO: 10,81
*
BORE: 030

What's in/on it:

*
Crane Gold Race Pro Series Shaft Mount Rocker Arms 1.50 RATIO
*
Crane Hydraulic Roller Lifters
*
Crane PowerMax Retrofit Camshafts
*
Mopar Performance Rocker Shaft Hold Kits
*
March Alu Performance Chrysler V-Belt Pulley Kits
*
Hughes Performance Pro-Street 30 Series Torque Converters (Flash - Stall Rating 3000rpm)
*
Pete Jackson Gear Drives
*
Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads 88cc
*
Edelbrock DUAL-QUAD MANIFOLD
*
2x Edelbrock Thunder Series AVS #1805 (650 cfm) (8 barrel)
*
Hooker Super Competition Headers
*
MSD 6AL CD Ignitions
*
MSD Pro-Billet Distributors

Verwachte vermogen:

*
PONYPOWERS: +/- 600PK
*
TORQUE: +/- 950Nm

Body: Full restored (Will be triple black)
Frontend: Full restored (all new,studs,ect)
Rearend: New 8.75 42_case 4.11 suregrip
Frontbrakes: SSBC discbrakes
Backbrakes: Willwood discbrakes
Swaybars: New Front and Back
Wheels: Centerline Autodrag (15x10 4"offset)
Suspention: All new (leafsprings,shocks,torsions,ect)
Exhaust: Flowmaster 3" kit + Super 40 mufflers
Wire harnasses: All new
Interior: All new
Ik kan alleen maar wow zeggen. :D
Ook dit is zeer gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Op de route die ik dagelijks volg staan ook altijd mooie amerikanen op dezelfde plek. Laatst eentje die ik niet thuis kon brengen, extreem lange sedan, maar voordat ik het kenteken een keer genoteerd had om te checken bij de RDW was hij al weg. Nu staat er een hele nette Caprice '71

Afbeeldingslocatie: http://m43.narod.ru/us_cars/gm_corp/chevrolet/i-chevrolet_caprice_sed_71_01.JPG

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrijdag hadden we de paarse Dodge Charger, zwarte Dodge Challenger, matzwarte Plymouth Satellite = een straat vol rubber

Trekt er hier ook iemand strepen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<-- Nee nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik ook nooit :)

Vandaag productief dagje gehad, veel kleine dingen gehaald nog (100 euro hier, 100 euro daar :X) om 't helemaal af te maken.
Wat erin hangen betreft ging 't echt van een leien dakje, vanaf 't kritieke punt (aanhechting motorsteunen en bak) ± 10 min bezig geweest, pastte echt exact weer in elkaar, bouten gleden er in 1x door. Perfect *D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5721.jpg
Bijna een stelletje :>

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5722.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5726.jpg
Vliegwiel monteren

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5732.jpg
EASY

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5733.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5734.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5739.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5741.jpg
The Cherrvie on top ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5746.jpg
LIKE WHAT?!

Morgen verder (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:28

_Ernst_

Mark It Zero!

oh yeah 8) porno op wielen man :9

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_5739.jpg
Hier lijkt ie alleen ineens een stuk kleiner :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Haha lijkt maar klein idd he, komt door de groothoeklens :)

Daarnaast zijn we beide ook zo'n 2m :P

@ Dutch Xazer, is die zwarte '68 niet afkomstig uit Canada ? Heb er al eens eerder filmpjes van gezien.

[ Voor 34% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 16-10-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:50:
Haha lijkt maar klein idd he, komt door de groothoeklens :)

Daarnaast zijn we beide ook zo'n 2m :P

@ Dutch Xazer, is die zwarte '68 niet afkomstig uit Canada ? Heb er al eens eerder filmpjes van gezien.
nee, wel uit amerika

wat is jullie record van de lengte van de streep ? 1 streep is natuurlijk geen streep gewoon 2 dikke strepen bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 strepen. Ik heb nog nooit 1 streep neergelegd want ik heb een sper-as.

Ik denk een meter of 50. Meer ruimte was er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het record ligt hier op 101 Meter
Afbeeldingslocatie: http://www.mopower.nl/uploads/20071007_193050_IMAGE_104.jpg

nog vragen ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de bijbehorende video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:55:
het record ligt hier op 101 Meter
[afbeelding]

nog vragen ? :*)
Dat heb ik ook gehad.... Maareuhhhhhh.... Toen moest ik remmen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ome_Les schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:04:
[...]

Dat heb ik ook gehad.... Maareuhhhhhh.... Toen moest ik remmen. :')
oke maar dit is dus puur vermogen gas intrappen en gaan
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:24:
2 strepen. Ik heb nog nooit 1 streep neergelegd want ik heb een sper-as.

Ik denk een meter of 50. Meer ruimte was er niet.
maar bij jouw lijkt het meer van ik hou 50M rem in en nu moet ik hem los laten anders branden mn remmen door ofzo

een streep trekken is gewoon vanuit stilstand volgas intrappen en geen rem gebruiken zoals je avatar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:59:
[...]
oke maar dit is dus puur vermogen gas intrappen en gaan
Jups... Daarom stond er ook een :') smiley achter bij mij. ;)

Maagoed... Gata zeker wel flink wat rubber doorheen bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Dan heeft 'ie wel enorme schijtbanden (nofi) eronder of niet ?

100M trekken op vermogen is nogal 'n kunst, met een setje dragradials zal je dat niet lukken.
En by the way ook erg gevaarlijk, als je zoveel vermogen hebt zal ook je acceleratie ondanks dat je slipt nog vrij groot zijn, en met zulke lantaarnpalen en panden langs de weg zou ik 't niet aandurven uberhaupt boven de 60 km/u te slippen. Met 80 kan ik op nat wegdek nog de achterkant aan 't zwiepen krijgen, maar iets te ver en je gaat geheid dwars (@ 2140 kg..).
Daarom geloof ik niet dat dit puur op power (zonder rem) is, als je geen remlichten hebt gezien heeft 'ie ws. een linelock ingebouwd.

Videos or it didn't happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:06:
Dan heeft 'ie wel enorme schijtbanden (nofi) eronder of niet ?

100M trekken op vermogen is nogal 'n kunst, met een setje dragradials zal je dat niet lukken.
En by the way ook erg gevaarlijk, als je zoveel vermogen hebt zal ook je acceleratie ondanks dat je slipt nog vrij groot zijn, en met zulke lantaarnpalen en panden langs de weg zou ik 't niet aandurven uberhaupt boven de 60 km/u te slippen. Met 80 kan ik op nat wegdek nog de achterkant aan 't zwiepen krijgen, maar iets te ver en je gaat geheid dwars (@ 2140 kg..).
Daarom geloof ik niet dat dit puur op power (zonder rem) is, als je geen remlichten hebt gezien heeft 'ie ws. een linelock ingebouwd.

Videos or it didn't happen!
http://www.youtube.com/watch?v=h3clrH5xeog

van een meeting .

overigens trekt de zwarte charger de strepen nog niet wegens het nog niet hebben van een aandrijfas

maybe een x leuk om te kijken op ons club sitetje staan nog meer record foto's etc etc. www.mopower.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nice, al is dat nog geen 100m :P
Uberhaupt zou ik dat niet durven op een baan zonder uitloop op het eind :X
Met een beetje ruige nokkenas heb je geen vacuum meer over na volgas..

Maar heb je nu zelf ook een Mopar of wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:23

Chop2000

Vroem

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:42:

geboortedatum: 16 juli 1990

denk het niet.. :P

zelf ook weer eventjes aan knutsellen geweest aan de stang, complete installatie opnieuw ingebouwt.
(impco 425 icm 4barrel gaskleppenplaat, icm edelbrock torker II spruitstuk, model e verdamper en 74 liter onderbouw tank.)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jlbeen/stang/DSC00399.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jlbeen/stang/DSC00395.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jlbeen/stang/DSC00397.JPG

enkel nog eventjes linkage fixen van de gaskabel & kickdown.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:42:

de gene die dit typt wel, dutch-xazer niet 8)7 beetje raar allemaal maar ik(kingjoop) heeft nog geen toegang tot dit gedeelte van het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

accountsharing is niet toegestaan hè (ssst ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:59:
maar bij jouw lijkt het meer van ik hou 50M rem in en nu moet ik hem los laten anders branden mn remmen door ofzo

een streep trekken is gewoon vanuit stilstand volgas intrappen en geen rem gebruiken zoals je avatar
Ik heb tractie ;)

Ik kan ook makkelijk gewoon door te vloeren rubberen maar dan ben ik zo snel uit beeld en het rookt niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:40:
[...]

Ik heb tractie ;)

Ik kan ook makkelijk gewoon door te vloeren rubberen maar dan ben ik zo snel uit beeld en het rookt niet zo hard.
op hoeveel vermogen zit jouw auto dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een wedstrijd dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:30

BrZ

Vol gas wegrijden met traction control uit geeft bij mij ook een leuk spoor, maar bij wat hogere snelheden (60+) is hij dan niet echt stabiel meer te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope intresse vraag, vroeg me af wat voor vermogen zulke auto's hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Hij vraagt 't toch gewoon :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:39

Exigence

dnkroz

Maar het komt allemaal wel heel erg "kijk mijn pappa eens een dikke amerikaan hebben en kijk eens hoeveel beter die is dan die van jullie" op mij over. Zo denken ricers, niet de eigenaars van Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:12:
Maar het komt allemaal wel heel erg "kijk mijn pappa eens een dikke amerikaan hebben en kijk eens hoeveel beter die is dan die van jullie" op mij over. Zo denken ricers, niet de eigenaars van Amerikanen.
Exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:52

TommyGun

Stik er maar in!

_/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Morgen starten, al zal 't wel vrijdag worden B)

Hoef alleen nog maar de vloeistoffen bij te vullen, uitlaatspruitstukken vast te zetten, bougies erin, ontsteking installeren en timen, meters aan te sluiten en... :D

Maar goed.. vrijdag ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen _is_ het vrijdag hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. ik heb nog nooit gezegt dat onze auto's beter of sneller zijn dan die van jullie
ik heb alleen gezegt dat het strepen trekken op onze manier anders gaat dan bij jullie
en dat natuurlijk niet eerlijk vergelijken is

2. maakt me echt helemaal niks uit welke auto er nouw beter/sneller/cooler is

3. hoe denken volgens jouw Amerikaan rijders dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:39

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:25:
[...]

[...]

1. ik heb nog nooit gezegt dat onze auto's beter of sneller zijn dan die van jullie
ik heb alleen gezegt dat het strepen trekken op onze manier anders gaat dan bij jullie
en dat natuurlijk niet eerlijk vergelijken is

2. maakt me echt helemaal niks uit welke auto er nouw beter/sneller/cooler is

3. hoe denken volgens jouw Amerikaan rijders dan ?
Dat hoor je mij ook nergens beweren ;) Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat het zo op mij overkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

mijn Amerikaan rijders? Ik denk geen...

Maar goed, wat maakt het uit hoe snel, koel of duur je Amerikaan is, het gaat erom -iig , in dit topic - dat je een Amerikaan hebt.

offtopic:
Nu heb ik geen amerikaan, maar heb er wel veel interesse naar en lees aardig wat.. Wat familie van me hebben wel "amerikanen".

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Of eh, zaterdag :+

Vanavond kan ik 'm wel starten, maar ivm buren wacht ik ff tot morgenochtend >:)
Daarna weer met veel gevloek waarschijnlijk de headers eraf om bij de kopbouten te kunnen om ze na te trekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

wat ik wel zou willen weten als we het toch over pimp gehalte hebben is hoeveel PK jullie auto op de wielen hebben. Hier in de US heb ik 2 vrienden die de 1000 pk willen gaan aanraken m.b.v. intercoolers en turbo(chargers) en de hele andere mikmak die erbij komt).

Ben zelf op zoek naar Crown Vic uit 88-91 en zit te denken om hem te kietelen naar 550 pk (daarna heb je ook van die lelijk grote wielen nodig om de kracht op het asfalt te zetten).

Volgens mij heeft de LTD standaard om en nabij (afhankelijk van de conditie) 350 pk (5.0, smallblock) maar iets meer mag natuurlijk wel sinds hij toch in de oldtimer verzekering komt te staan (vanaf 15 jaar oud toch?). Die vriend heeft zelf mustang onderdelen liggen die ik er hoogstwaarschijnlijk op kan zetten (waarschijnlijk compabitible met mijn block) zodat zoiets wel bereikt kan worden.

Gewoon in general vraag ik me dit af, omdat het aantal pk's van een V8 blok nogal uit een kan lopen en wat "normaal" is in nederland (i.i.g. geen 1000, dat snap ik ook wel).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oldtimer is vanaf 25 jaar, niet 15. Daarvoor is soms een youngtimer of sporttimer mogelijk.

En navenant hoe oud je LTD is mag je wel oppassen met je PK's. Als het gross HP is hou je daar heel wat minder SAE HP aan over. Dat kan zomaar 100 pk schelen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:15:
Oldtimer is vanaf 25 jaar, niet 15. Daarvoor is soms een youngtimer of sporttimer mogelijk.

En navenant hoe oud je LTD is mag je wel oppassen met je PK's. Als het gross HP is hou je daar heel wat minder SAE HP aan over. Dat kan zomaar 100 pk schelen.
Ja kweet het......ligt er ook aan hoe die leuter ervoor ermee gereden heeft, maar soms kom ik in een ad een interceptor tegen: daar mag je vanuit gaan dat die blokken in goede staat zijn (staat betaald reparatie :D). Die zou ik ook het liefste hebben omdat de transmission beter is (de overdrive scheidt er altijd mee uit :( ) en heeft stuggere vering met betere remschijven.

Aan de andere kant boeit het niet zo heel veel want het blok gaat toch grotendeels uit elkaar om de gaskets en zuigerveren te vervangen. (mss niet nodig, maar wel enorm leerzaam, omdat ik het niet alleen kan, hij wel). Als praktica gaan we het blok waarschijnlijk helemaal uit elkaar halen, maar als het niet nodig is dan alleen de gaskets vervangen (wil voorkomen dat er gelapt moet gaan worden: dat worden dure onderhoudsreparaties: nieuwe cilinders, nieuwe veren etc ).

Interessant weliswaar! (#&%(#&% ltd zijn ook hier zeldzaam :/

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe cilinders? Waarom zou je dat in godsnaam gaan doen. Dan kun je net zo goed een ander onderblok zoeken. Nieuwe zuigers en honen is een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:33:
Nieuwe cilinders? Waarom zou je dat in godsnaam gaan doen. Dan kun je net zo goed een ander onderblok zoeken. Nieuwe zuigers en honen is een ander verhaal ;)
mwah het honen en lappen hier is relatief niet duur: gemiddeld 150 tot 200 dollar waarbij de inhoud dus significant zal toenemen. Ik snap dat het een ander verhaal is, maar hier is het redelijk gebruiklijk om liever te honen dan ander onderblock te zoeken wanneer de cilinders echt te gaar zijn. Hoewel ik ook wel weer besef dat een secondhanded block met alles erop en eraan niet meer dan 300 dollar kost, maar ook daarvan is de kwaliteit niet altijd die van een opnieuw gefileerd blok.

Maar de rest van de troep die erbij komt kijken: sterkere krukas, evt andere camshaft (kan niet op ned. naam komen) etc maakt mij niet gelukkig, anders had ik het sowieso wel gedaan (mooi glad als nieuws block van binnen voor maar 150 pleuro (dollar koers aight :D) )

Lijkt wel msn instant messaging- zit nu op werk, maar tis vrijdag he........-

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokkenas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Volgens mij heeft de LTD standaard om en nabij (afhankelijk van de conditie) 350 pk (5.0, smallblock)
GROSS spec, reken op zo'n 160 echte pk's voor een 5L blokje uit die tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

160 uit een 5 liter! auw das erg weinig.

mn 3 liter 6 cilinder volvo blok (1972) heeft 160 SAE Pk en die is toch ouder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij noemt nergens een leeftijd van de LTD dus of je Volvo ouders is kun je helemaal niet zeggen.
Daarnaast, en dat is al vaak genoeg gezegd, zijn die Ami's niet op pk's maar op koppel gemaakt. Lekker lui rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik had de leeftijd van de crown-vic in mn hoofd,

Tuurlijk weet ik dat de pk's minder belangrijk zijn maar ik dacht zelf ook dat het zo rond de 200 pk zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:13:
wat ik wel zou willen weten als we het toch over pimp gehalte hebben is hoeveel PK jullie auto op de wielen hebben. Hier in de US heb ik 2 vrienden die de 1000 pk willen gaan aanraken m.b.v. intercoolers en turbo(chargers) en de hele andere mikmak die erbij komt).

Ben zelf op zoek naar Crown Vic uit 88-91 en zit te denken om hem te kietelen naar 550 pk (daarna heb je ook van die lelijk grote wielen nodig om de kracht op het asfalt te zetten).

Volgens mij heeft de LTD standaard om en nabij (afhankelijk van de conditie) 350 pk (5.0, smallblock) maar iets meer mag natuurlijk wel sinds hij toch in de oldtimer verzekering komt te staan (vanaf 15 jaar oud toch?). Die vriend heeft zelf mustang onderdelen liggen die ik er hoogstwaarschijnlijk op kan zetten (waarschijnlijk compabitible met mijn block) zodat zoiets wel bereikt kan worden.

Gewoon in general vraag ik me dit af, omdat het aantal pk's van een V8 blok nogal uit een kan lopen en wat "normaal" is in nederland (i.i.g. geen 1000, dat snap ik ook wel).
let wel op als je op de weg gaat rijden op je vermogen wat max. toegestaan is in Nederland dacht dat die charger die ik poste het max had wat mocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Heb toch echt een Veyron met nederlands kenteken gezien (op filmpjes dan) en die heb 1001 pk :D.

Maar mss zit er addertje onder het gras. Hij komt ii.g. niet op normale verzekereing en wegenbelasting te staan: das zeker, want dat kan ik dus even niet betalen :S.

Maar eerst meer eens zien of ik zo'n kreng vinden kan.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:44:
[...]

let wel op als je op de weg gaat rijden op je vermogen wat max. toegestaan is in Nederland dacht dat die charger die ik poste het max had wat mocht
Er is geen maximum :?
Zelfs een Leopard 2 tank is road-legal en die heeft 1500pk ofzo.
Je zit natuurlijk wel met de verzekering en de RDW, kan me zo voorstellen dat de verzekering moeilijk doet over een 30 jaar oude auto met 600pk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
B-lennium schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:56:
160 uit een 5 liter! auw das erg weinig.

mn 3 liter 6 cilinder volvo blok (1972) heeft 160 SAE Pk en die is toch ouder...
160-200 pk uit 5 liter is relatief weinig ja, maar heb jij dan ook 300-400 Nm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Knightwolf schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:53:
[...]

160-200 pk uit 5 liter is relatief weinig ja, maar heb jij dan ook 300-400 Nm? :P
Where talking torque baby... topspeed is not that important. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ome_Les schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:13:
[...]

Where talking torque baby... topspeed is not that important. d:)b
met koppel kun je veel bereiken hoor, ook hoge eindsnelheid met de juiste bak; die maat van me trekt een zo 6 corvette eruit, en die zo 6 trekt een V8 F430 Ferrari eruit (te lui om de specs op te zoeken) en dat met "maar" 560 pk. Als je de juiste bak hebt gebruik je het piekkoppel op je lage rpms; je ratio is lager.

koppel en paardenkrachten zijn m.b.v. transmissies hetzelfde te krijgen (een hetzelfde of het ander, niet allebei), maar het grote verschil is dat amerikaanse blokken EN hoog koppel hebben EN groot aan paardenkrachten: waardoor je transmissie "zwaarder" gedimensioneerd kan worden (je ratio).....europese auto's hebben vaak alleen maar groot aantal pk's en relatief laag koppel of juist andersom: dat gaat tenkoste van je overbrenging of eindsnelheid

goed verhaal toch? (das wat ik begrepen heb uit me vriend zijn verhalen)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Seesar schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 05:59:
[...]

met koppel kun je veel bereiken hoor, ook hoge eindsnelheid met de juiste bak; die maat van me trekt een zo 6 corvette eruit, en die zo 6 trekt een V8 F430 Ferrari eruit (te lui om de specs op te zoeken) en dat met "maar" 560 pk. Als je de juiste bak hebt gebruik je het piekkoppel op je lage rpms; je ratio is lager.

koppel en paardenkrachten zijn m.b.v. transmissies hetzelfde te krijgen (een hetzelfde of het ander, niet allebei), maar het grote verschil is dat amerikaanse blokken EN hoog koppel hebben EN groot aan paardenkrachten: waardoor je transmissie "zwaarder" gedimensioneerd kan worden (je ratio).....europese auto's hebben vaak alleen maar groot aantal pk's en relatief laag koppel of juist andersom: dat gaat tenkoste van je overbrenging of eindsnelheid

Dan nog... Als je in een maatschappij zit, die verkeerswijs gedomineerd wordt door flitspalen, trajectcontroles en andere snelheidscontroles, wil je snel optrekken en is topsnelheid minder van belang.
Snel optrekken is hoge koppel. Koppel is torque.
Ik snap uit je betoog alleen maar dat we over hetzelfde praten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 12:50

YellowCube

Wait...what?

't is misschien vloeken in de kerk, maar met de wegligging van de gemiddelde Amerikaan is topsnelheid helemaal niet meer van belang.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

YellowCube schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:04:
't is misschien vloeken in de kerk, maar met de wegligging van de gemiddelde Amerikaan is topsnelheid helemaal niet meer van belang.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig maar dat gemiddeld wil zeggen dat er ook auto's zijn die het beduidend beter doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 12:50

YellowCube

Wait...what?

binnen de totale groep van Amerikaanse auto's wel.
't Is geen ernstig verwijt of zo (of in ieder geval niet zo bedoeld).
ALs ik bijv. kijk naar de nieuwe Ford Mustang Shelby...die wordt neergezet als vet racemonster.
Motorisch gezien klopt dat helemaal, maar als je kijkt naar hoe het ding zich op een beetje bochtig parcours gedraagt, dan krijg je het hele scala aan onder- en overstuur te zien.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja de prijs is er ook naar. Dan moet je kijken wat bv. Roush er van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Seesar schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 05:59:
[...]

niet zo vreemd overigens dat die z'n Ferrari er uit trekt, autos zijn qua grootte etc. redelijk vergelijkbaar maar die corvette heeft ook nog eens 70 pk meer ;)
Overigens is het qua versnellingsbakken alleen bij 'koppelmonsters' zo jammer dat het ook met de juiste bak erg in gaat kakken op hogere snelheid omdat de overbrenging al groter moet worden vergeleken met een hoger toerig blok ;) een koppel motor zal op de eerste meters veel sneller zijn maar dat voordeel zal met het toenemen van de snelheid al minder worden en op gegeven moment draaien de rollen zich om...
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:44:
Mja de prijs is er ook naar. Dan moet je kijken wat bv. Roush er van maakt.
eens, het kan wel, zo staat Corvette C6 ook bekend (ondanks zijn bladveren :+ ) bekend als erg goede rijders auto. er werd zelfs over gefluisterd dat hij bijna net zo goed was (als je alles mee weegt*) als de maatstaf in zijn klasse de 911 996 (op dat moment

*note dat een corvette C6 begint bij 87K oid en een 996 911 begon bij 105k, de 911 heeft dan 320 pk en de corvette 400, op het ene punt heeft dus de corvette wat voor de ander de porsche, hij zal misschien niet zo goed rijden als de 911 maar om tot 'totaal bijna net zo goed als een 911' te komen zul je echt een puik onderstel moeten afleveren

overigens Helpdesk, ik vraag me af hè, hoe vaak moest jij eigenlijk grapjes over Daewoo icm. jouw corvette horen toen Daewoo tot Chevrolet omgedoopt werd

[ Voor 23% gewijzigd door GoldenSample op 20-10-2007 14:56 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 38 Laatste