die volgen, auto staat nu onder een apart zeil net als die mr2 in de garage van de ouders.
ik heb nu enkel wat foto's van achterste wielkasten en ophanging en die zijn niet om aan te zien
digitale fotoboek
wordt wel netjes bijgehouden gaat netjes bijgehouden worden - zoals ik zei: werk van lange adem
in de loop van deze week eens proberen wat extra foto's te voorzien (maar garage is een bende

)
ik denk dat ik wat ga spelen met de importheffing van belgie (ben belg

)
als ik me niet vergis is - sinds september dit jaar - alles onder de 250 euro taks en btw vrijgesteld bij invoer

en de meeste stukken die ik nodig heb zijn daar ver onder, zelfs met de stijgende dollar nu, dus dan kan ik zelfs nog wat combineren - hetgeen ik zo uitspaar qua invoertaks en btw is meer dan de extra verzendkosten om alles op te delen.
(liever 3 pakketten van elke 200 euro en bv 3x50 euro verzending en dan geen invoertaks of btw, dan 1 van 600 waar ik 100 euro verzending voor betaal en nog eens in totaal 32% invoertaks + btw, dure stukken zullen dan ook apart doorkomen)
adhv hieronder: heb al shippers gevonden die vanuit de US ook rechstreeks naar BE sturen - vooral voor US-firma's die niet versturen naar een adres buiten de US - of bv enkel grondvervoer aanbieden voor grotere stukken (steken zij hem in een container) - maar dat haalt niet weg dat er importtax en btw betaald moet worden eh
Vaak betaal je bv 5% van de waarde aan hen voor handeling + (ev. gedeelde) shippingskosten waar dan vaak nog eens die tax+btw opkomt bij import (want die gaan zij niet voor jou betalen)
(en daar is be dan weer goedkoper in nl 32% (11% tax + 21% btw) voor alles met een pakketwaarde boven 250 euro (als particulier) tegen 41% (22% tax +19%btw) - onbekend of er een bedrag is dat vrijgesteld wordt )
maar dat zijn dingen die ik in detail ga uitzoeken, zodra ik weet welke onderdelen ik allemaal nodig heb

(mijn budget is een beejte beperkt, maar de tijd die er in mag kruipen niet)
(ps: auto is een cadeau van hen aan mij, omdat mijn ouders er zelf de tijd of het geld niet kunnen insteken zoals eerst gepland - ze willen me er wel bij helpen en ik moet enkel beloven dat ik hem na restauratie niet verkoop, maar hou en onderhou)
[
Voor 36% gewijzigd door
soulrider op 27-10-2008 23:46
]