LoBbY_1 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:11:
Oke

dan plaats ik onze auto ook maar even! Op dit moment loop ik voor een half jaar stage op curacao, en omdat op curacao de auto's en de benzine iets minder duur is als in NL hadden we (een mede stagiar en ik) besloten om maar eens een mooie amerikaan te kopen.
Het is een Ford Victoria crown uit 1988, 5 liter V8 met naar ik me heb laten vertellen de zelfde motor als een oude mustang. Of dat daadwerkelijk ook zo is weet ik niet helemaal zeker. Het is echt een geweldige auto en net zoals zo veel amerikanen, lomp groot
Op de foto's zie je het niet zo goed, maar dat ding heeft een lengte van 5,48 meter en is 2,01 meter breed
Voor een auto uit 88 is het echt ongelofelijk wat dat ding allemaal heeft, electrische ramen, electrisch verstelbare stoelen, electrische zijspiegels, airco, cruise control, een kofferbak waar je als maffiozo jaloers op wordt en echt nog veeeeel meer
Wikipedia: Ford LTD Crown Victoria
Bij deze een paar plaatjes geschoten in het Nationaal park op Curacao (bij de boca's)
[
afbeelding]
[
afbeelding]
[
afbeelding]
heeft ooit iemand van jullie deze auto in NL gezien? Hier op het eiland is het ook maar de enige die hier rondrijd! Ik zit er zwaar over na te denken om deze te laten verschepen naar NL om hem daar totaal te restaureren!
heb dezelfde uit 89, staat bij mij in de garage; heerlijke auto's. Het blok is indd hetzelfde als die van een mustang, maar heeft wel andere headers, zuigers, krukas en als belangrijkste andere nokkenas.
Mooiste boxy car ooit gemaakt (in mijn ogen), mooier dan een caprice vind ik. Zuipt wel, maar wel echt een gave bak.
JIj hebt ook de o-zo-mooie turbine velgen; alleen het witte randje mist helaas wel, breekt het rubber een beetje. Maar die van jouw ziet er ook goed uit

heeft ooit iemand van jullie deze auto in NL gezien? Hier op het eiland is het ook maar de enige die hier rondrijd! Ik zit er zwaar over na te denken om deze te laten verschepen naar NL om hem daar totaal te restaureren!
weet waar je jezelf in laat belanden; die van mij is naast een 1984 CV de enige in nederland van voor 1990. Er rijden een paar whales rond (1995-heden), maar die zijn totaal anders dan de boxies.
Ze hebben geen typegoedkeuring en de vraag is of hij door de emissie testen komt (hoewel een caprice en lincoln hier ook rondrijdt). Ik ben druk bezig, maar als je het over restaureren hebt; koop er dan 1 in de VS voor zo'n 1300 euro (2000 dollar); die van mij heeft slechts 60.000km op de teller (zeker niet op de kop gegaan) en heeft 0.0 roest (das in Curacou wel anders). Restaureren ga ik gedeeltelijk doen (interieur en opnieuw spuiten); maar er is bijna niets te vinden voor deze auto in Nederland.
Wegenbelasting is zo'n 500 euro/kwartaal op benzine en 700 a 800 voor LPG (G3 kan geloof ik niet).
Maar ik heb er geen spijt van; met typegoedkeuring via Duitsland heeft het me inlc verschepen, kopen, bpm, douaneinvoer, loskosten en dus de goedkeuring zo'n 4000 euro gekost; daar koop je nog geen caprice voor in deze staat.
Ik kan het alleen maar aanmoedigen, maar weet waar je aan begint (vooral het gezeik met typegoedkeuring maakt me chagrijning, de rest ging zoals verwacht).
Crappy foto's van me tel; maar dit zijn de laatste (werd toch eens tijd wat up-to-date foto's te uploaden); even 10 min op de openbare weg, want Pfizter moet ook uit gelaten worden he....:D
PS zie nu pas dat mijn verliefdheid al verwezen werd door andere naar deze auto.
[
Voor 43% gewijzigd door
Seesar op 13-08-2008 22:13
]