MR_VIPER schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:14:
Ik wil volgend jaar een VXR 500 naar NL halen. Is eigenlijk een Monaro CV8 maar dan aangepast. En alleen als vauxhaul op de Engelse markt gezet. VXR 500 is daarin ook nog special edition. Pontiac GTO is amerikaanse tegenhanger.
GAAAAAAAAAFFFFF!!!!!!!!
* Knightwolf is erg grote fan van de Holden Monaro / Monaro VXR / VXR500 / Pontiac GTO 
Allemaal van het 2004-2005 model, dat wel, niet nieuwer (VXR8 is helaas weer errug leluk bv).
Maar wat HlpDsK zegt, ik zou toch ook niet in een RHD auto willen rijden. Of het voor mij een Pontiac GTO of een LHD Holden/Vauxhall Monaro wordt maakt me niet uit, zolang er maar een VXR-bodykit op zit !!
Zeg, als je hem straks hebt, wil ik wel een rondje met je mee he

Bestla schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:57:
Bij het weer opbouwen van de voorkant dat ding dus niet meer terug en de boutgaten voor dat ding zijn loze blinde gaten dacht ik
Check ik net de boel met lopende motor, zie ik olierook uit de voorkant komen op de plek waar dat emissiegeval had gezeten
Het blijken dus boutgaten te zijn die doorlopen in een oliekanaal

Vorig jaar had ik ook dat er bovenop m'n motorblok een plasje olie kwam te staan in een hoekje, net onder de runners van de luchtinlaat. Heb het een tijdje aangekeken en geregeld schoongemaakt natuurlijk, en leek er steeds meer op dat het bij die ene bout vandaankwam die daar net voor zit. Een bout die waarschijnlijk met nog een aantal andere bouten samen de hele manifold op het blok vasthoudt.
De bout aandraaien wilde niet, want die zat behoorlijk vast, en hielp ook niet.
Dus op gegeven moment heb ik die bout eruit gedraait, en het gat oppervlakkig beetje schoongemaakt, zorgen dat er niks in het schroefgat viel, en de bout er weer in gedaan en goed vast gezet. Zal wel met een bepaald krachtmoment vast moeten, maar die eventuele waardes weet ik niet, en zolang er olie langskomt zitie gewoon niet vast genoeg.
Daarna was het probleem iig wel opgelost, en is er geen olie meer langsgekomen
Ofwel, ook zo'n bout die in een oliekanaal uit komt. Vage bedoening
[
Voor 45% gewijzigd door
Knightwolf op 05-07-2008 14:15
]