Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Orange snelheidsverhoging aanstaande, alleen Orange?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 33.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 19:56
In welke regio is dat (welke adsl-centrale)?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44
Pimmetje16 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:37:
Verhoging van 2 naar 4 Mbit? Want die snelheid haal ik al een half jaar. :*)

Welles waar niet constant maar goed. De verbinding is weer de hele ochtend bezig geweest met disconnecten. Modem eruit en dan deed ie het weer ........................
Jep :) van 2 naar 4.

Upload was al correct, download nog niet.

Maar nu wel :).

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 18:22
ff_tweake schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:47:
[...]

In welke regio is dat (welke adsl-centrale)?
Oosterwolde Fr

• GAIAjohan
Hier
Gtg-c
Aka Grootegast-centrum - prov Groningen (tegen frl aan)

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En eindelijk is de snelheidsverhoging daar:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/290642348.png

omgeving Drachten/Friesland

Via nieuwsgroepen gaat het het nu met zo'n 835KB/s. Dat is een verhoging van 400 KB/s..

Leuk, alleen maar 8 maandjes te laat.... :o :o :o

[ Voor 30% gewijzigd door Auke op 01-07-2008 14:50 ]

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:48
Auke schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:45:

[afbeelding]

Via nieuwsgroepen gaat het het nu met zo'n 835KB/s. Dat is een verhoging van 400 KB/s..

Gisteren was omstreeks 17h00 bij ons ineens de verbinding weg, ook omgeving Drachten, dus ik had stille hoop. Vannacht om 1h00 schijnt de verbinding weer hersteld te zijn, maar nog steeds zit ik met een 'gare download' 896 / 4.704 volgens Speedtouch, ook na een modem reset... :/ Welke centrale zit je eigenlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door SierdW op 01-07-2008 15:47 ]

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:59
Auke schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:45:

[afbeelding]

Hier omgeving Oss/Noord-Brabant ook eindelijk de snelheid verhoogd. Dat werd ook wel eens tijd. Via nieuwsgroepen haal ik nu ook ongeveer 835-840 kb/s :9~

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Zo hier (gem. geldermalsen) is deze week ook de verhoging eindelijk doorgevoerd, na een aantal mailtjes om te vragen hoe het ervoor stond. Maar meteen een mailtje naar ze gestuurd dat de verhoging er is en dat ik graag wilde horen hoe het zat met de vergoeding. Er werd me terug gemeld dat dit verrekend zal worden met de factuur van augustus. (stond niet gemeld hoeveel ze vergoeden)

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 14:17

FikkieHo

Wokmaster

Volgens heel lang geleden krijg je 1 maand gratis als vergoeding (aldus bij kassa).. Maar ik weet niet of dat nu ook geldt.

overigens bij mij nog steeds geen verhoging.. Duiven omg Arnhem..

[ Voor 22% gewijzigd door FikkieHo op 04-07-2008 09:01 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Vandaag nog eens een mailtje gestuurd of ze kunnen toelichten hoe hoog de tegemoetkoming is aangezien het 7 maanden heeft geduurd voor de verhoging werd doorgevoerd. Komt dit mailtje terug:

Geachte *******,

Er is nog nooit een openstaande probleem documentatie aangemaakt voor
onze technische dienst om het probleem te onderzoeken. Onze technische
dienst heeft nog nooit uw verbinding bekeken. Indien de problemen opeens
zijn opgelost is dit raar aangezien wij niets aan uw verbinding hebben
gedaan. In onze systemen is geen verdere communicatie te zien over dit
probleem. Als u dit probleem al 7 maanden had, gaan wij ervanuit dat er
al 7 maanden lang gesprekken hierover te vinden zijn. Door een andere
medewerker is u een maand abonnementsgeld aangeboden. Wij zullen geen
verdere creditaties in gang zetten.

Met vriendelijke groeten,

Het komt er dus op neer dat er vanaf het begin meteen een zaak van had moeten worden gemaakt ook al is er in kassa gemeld dat voor iedereen het probleem zou worden opgelost binnen een maand. Zelf heb ik contact gezocht met orange eind april/begin mei omdat het toch wel erg lang begon te duren.

En volgens mij hebben ze de naamswijziging van orange naar online eigenlijk vooral gedaan door de slechte naam die orange heeft gekregen door de problemen.

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:26
Vandaag voor de zoveelste keer met inmiddels 'online' gebeld hoe lang het nog duurt voor ik mn snelheidsverhoging krijg. Alle voorgaande keren werd mij een datum gegeven, maar er is nooit iets gebeurd. Krijg ik nu te horen dat het niet voor mij geld!? maar alleen voor klanten die na november orange ADSL hebben aangevraagd.
Ik krijg het wel, maar dat word ergens in 2008 terwijl mij iedere keer als ik belde werd verteld dat ik er wel recht op had.

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
_arjen_ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:32:
Vandaag voor de zoveelste keer met inmiddels 'online' gebeld hoe lang het nog duurt voor ik mn snelheidsverhoging krijg. Alle voorgaande keren werd mij een datum gegeven, maar er is nooit iets gebeurd. Krijg ik nu te horen dat het niet voor mij geld!? maar alleen voor klanten die na november orange ADSL hebben aangevraagd.
Ik krijg het wel, maar dat word ergens in 2008 terwijl mij iedere keer als ik belde werd verteld dat ik er wel recht op had.
Hmja, dan ben je de voorgaande keren verkeerd geïnformeerd. Het was al snel duidelijk in het begin dat alleen de nieuwe klanten in eerste instantie de verhoging zouden krijgen, de oude klanten zouden pas later volgen.

Maar ja, de vraag is of je er überhaupt iets van gaat merken. Hier is het sinds de verhoging alleen maar bergafwaarts gegaan. Dus als je nu een stabiele 4mbit verbinding hebt, zou ik daar erg blij mee zijn :o

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ben zelf ook al een hele tijd lid (vanaf t nog Wanadoo was :P) en hier is de snelheidsverhoging ook nog niet doorgevoerd. Af en toe wil ik mijn oude snelheid (3mbit) nog wel halen, zit op het moment volgens speedtest.net op 879 kbit down en 381 kbit up ;(

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:44

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alfa_146 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:48:
[...]

Ik kan het haast niet geloven maar zie hier;
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/281047643.png

Ik ga de vlag uithangen, echt super dit eindelijk mijn snelheid waar ik al maanden voor betaal. _/-\o_ _/-\o_ *O* *O*
En nu zit ik weer op de oude snelheid.. :S
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/298491421.png

[ Voor 94% gewijzigd door -Sander- op 20-07-2008 15:54 ]

• ff_tweake
Reactie nadat ik weer eens een mailtje gestuurd had:

Geachte ...,

Wij hebben het voor u nagekeken en uw bent voor 21-08-2007 een ADSL Extra contract met ons aangegaan.
U bent dan ook een contract aangegaan voor 4 mbit.
Klanten die na deze datum een contract met ons aangegaan zijn zijn een contract aangegaan voor 8 mbit.
U heeft dan ook geen recht op de snelheidsverhoging.
Inde toekomst zal de snelheid wel verhoogd worden maar wanneer dit zal plaatsvinden is nog onbekend.

Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Voor zover ik weet was en is het een 20 mbit abbo waar ik voor betaal. dat die 20mbit niet haalbaar is klopt helemaal, maar dan mag ik toch wel de maximum haalbare snelheid verwachten :X
Het gaat lekker dus.. we wachten weer af.

• ff_tweake
Hier even een kleine update.

Orange online beloofd de snelheid hier voor 1 september te hebben verhoogd.

Zijn er meer mensen die dat te horen hebben gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door ff_tweake op 14-08-2008 12:40 ]

• j86

j86

Mijn verbinding is ook nog altijd niet sneller geworden.
Zwager van me werkt bij Online, volgens hem moeten na de aankomende 3 weekenden (16-17 / 23-24 / 30-31) alle problemen met afwijkende snelheden zijn opgelost.

Het zal me verbazen als ik er wat van ga merken.

• Pimmetje16
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-11 21:29
Je zult het misschien niet geloven maar wij hebben een brief gehad van online. Een stukje uit de brief:

Wij hebben goed nieuws voor u. Binnenkort wordt de snelheid van uw ADSL-verbinding van 4 Mbit/s naar maximaal 8 Mbit/s (afhankelijk van uw locatie). Dit betekend dat u sneller kunt surfen downloaden en e-mailen.

Welke snelheid u daadwerkelijk ervaart is afhankelijk van meerderen factoren, zoals de website die u bezoekt en de bekabeling die u gebruikt.

Wanneer krijgen we volgens de brief te horen per email. Er is dus nog hoop. Ik moet wel zeggen dat sinds we deze brief ontvangen hebben de snelheid stabiel rond de 400 KB/s zit. Laten we hopen dat deze met de verhoging geen duikvluchten gaat maken.

Verwijderd

@Pimmetje16, die brief kregen wij ook en nu staat in de modem de snelheid op 7992 Kb maar ik haal maar 260KB/s terwijl ik met 4Mbit eerder 430KB/s stabiel haalden. Wat is dat Orange/Online waardeloos! :'(

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb die brief nu ook gehad, ik ben benieuwd wanneer dit zal gebeuren. De laatste tijd was het bij mij gelukkig wel stabiel rond de 4Mbit down, hopelijk ook in de nieuwe situatue.

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11 23:26
Ik heb ook een brief over snelheidsverhoging gehad van 4 naar 8 mb. Ben ooit begonnen met wanadoo direct met een 1 mb abbonement, is later omgezet naar family van 4 mb die ik nu al 2 jaar heb. (naam is inmiddels veranderd naar extra)

Hoop eindelijk naar 800kb/s te gaan :9~

Wachten op dat emailtje dan maar.. Binnenkort kan niet lang duren :9

[ Voor 6% gewijzigd door daaan_1992 op 24-08-2008 17:38 ]

• Roamor
  • Niet online
Roamor schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:00:
Ik heb die brief nu ook gehad, ik ben benieuwd wanneer dit zal gebeuren. De laatste tijd was het bij mij gelukkig wel stabiel rond de 4Mbit down, hopelijk ook in de nieuwe situatue.
Grapjassen bij Online/Orange. Snelheidsverhoging gehad, modem meldt ook keurig 8MB down. *O*

Waarom surf ik dan nu ineens weer met 1500kb/s ? 8)7 :( Als dit altijd zo gaat, laat die 'verhogingen' dan maar lekker zitten.

• Seaborz
Jeuj ik ben ook van een stabiele 4Mbit naar een instabiele 8Mbit gegaan. Downloadsnelheden liggen gemiddeld rond de 60kb/s met pieken van 100kb/s. Die instabiliteit had ik een half jaar geleden ook, maar die is na lange tijd weggegaan. Hoop dat het nu niet zo lang duurt, maar vind dit echt schandalig van Orange/Online.

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11 23:26
Ik ben met de 'snelheidsverhoging' van een stabiele 400 naar een zeer onstabiele 100-300 verbinding gegaan.. 8)7

• GAIAjohan
Bestw el weird dat alweer veel mensen problemen ondervinden/. Gelukkig is alles hier nog stabiel, maar ik vrees de toekomst.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/320837498.png

• Pimmetje16
Sorry voor de wat latere reactie maar ik zie dat ik niet de enige ben die een *uch* down *uch* upgrade heeft gehad. Als je het aan mij vraagt kan de verbinding die ze op het moment gebruiken het gewoon niet aan.

Aantal fijten over mijn snelheid.
Gemiddeld 350. kB/s
Soms drops naar 100 kB/s
En ja ik heb al een avond gehad (meen afgelopen zondag) dat mijn snelheid een piek van bijna 1 minuut van 600 kB/s heeft gehaald. Die avond heeft de verbinding stabiel 500 - 550 kB/s gehaald.

Mijn ervaring is dus dat de verbinding naar de centrale het in mijn geval dus moet kunnen. Alleen dat er geen pijl op te trekken is wat je snelheid zal zijn als je achter je pc gaat zitten.

Duitsland
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/322781450.png
Eindhoven
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/322781965.png

• ff_tweake
Weer eens een reactie van Online als antwoord op mijn vraag:
(ze lezen de vraag niet eens goed, ik zeg nergens dat de snelheid 20 mbit moet zijn)

Wanneer word de snelheid van mijn abbonement verhoogd? Ik zit nog steeds met een verbinding van 4 mbit, terwijl de snelheid hoger zou moeten zijn. Ik betaal voor 20mbit, dus dan verwacht ik wel de hoogst mogelijke snelheid. Als de snelheid niet verhoogd word kan ik net zo goed overstappen naar adsl-basis zodat ik minder betaal voor dezelfde verbinding.

antwoord:

Geachte heer ...,

Wij gaan er vanuit dat er een misverstand is in aangegeven snelheid in uw mail.
het gaat namelijk om een verhoging van 4 naar 8 mbit.

U heeft als het goed is hier vorige maand nog een schrijven over ontvangen
dat de laatste mensen welke nog niet verhoogt zijn. Nu aangepast worden door KPN. Hierbij stond uw verbidning op de lijst om op 23augustus verhoogd te worden. Helaas dienen wij u aan te geven dat KPN aangegeven
heeft dat de wijkcentrale waar u op aangesloten bent nog niet verhoogd is, en dat men dit alsnog zo snel mogelijk doet.

Onze excuses nogmaals voor het ongemak in deze.

Ze blijven dus maar uitstellen,

[ Voor 11% gewijzigd door ff_tweake op 18-09-2008 13:29 ]

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar sinds een week komt mijn snelheid niet meer boven de 100 KB/s uit.

Livebox en router al gereset, maar niks lijkt te helpen. Heb al jaren wanadoo/orange/online, en nog nooit eerder iets als dit meegemaakt. Iemand een idee wat het kan zijn? Anders moet ik van de week maar eens de helpdesk bellen..

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 9864 Kb
Afname Dichtbij : 34.9 (dB)
Ver weg : 13.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 59
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0

edit:
Dit is heel raar; het ligt dus gewoon aan m'n laptop, want op een andere pc heb ik normale snelheid. Ook met firewall uit, gaat de snelheid net zo sloom, en ik zit ook niet per ongeluk op een wireless verbinding... alle cookies etc zijn al verwijderd, maar blijf probleem houden...

[ Voor 47% gewijzigd door RekZ op 20-09-2008 20:04 ]

Verwijderd

Wij hebben ook het extra abonnement, maar hoe kunnen jullie hier snelheden halen van 3880 kb/s? Als ik via mordax test heb ik 'maar' 950 kb/s, is dit normaal? Met nieuwsgroepen heb ik een downloadsnelheid van 1200 kb/s

• ff_tweake
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:30:
Wij hebben ook het extra abonnement, maar hoe kunnen jullie hier snelheden halen van 3880 kb/s? Als ik via mordax test heb ik 'maar' 950 kb/s, is dit normaal? Met nieuwsgroepen heb ik een downloadsnelheid van 1200 kb/s
b = bit en B = Byte, scheelt een factor 8. Volgens mij bedoel jij Bytes ;) terwijl er veel snelheden in bits per seconde weer worden gegeven.
En 1200kB/s is een redelijk nette snelheid.

[ Voor 48% gewijzigd door ff_tweake op 22-09-2008 23:59 ]

Verwijderd

ff_tweake schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:55:
[...]

b = bit en B = Byte, scheelt een factor 8. Volgens mij bedoel jij Bytes ;) terwijl er veel snelheden in bits per seconde weer worden gegeven.
En 1200kB/s is een redelijk nette snelheid.
Ja dat weet ik, maar eigenlijk zou het hoger moeten zijn toch? maar dat wil dus zeggen dat sommige hier maar downloaden met 400 kB/s?

• ff_tweake
Helaas wel. Hier bijvoorbeeld was het tot vorige week ook nog 400kB/s met adsl-extra. Nu is de snelheid "verhoogd" en kun je downloaden met ergens tussen de 200 en 450 kB/s. En er zijn zo te zien meer gebruikers die daar last van hebben.

Verwijderd

ff_tweake schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:12:
Helaas wel. Hier bijvoorbeeld was het tot vorige week ook nog 400kB/s met adsl-extra. Nu is de snelheid "verhoogd" en kun je downloaden met ergens tussen de 200 en 450 kB/s. En er zijn zo te zien meer gebruikers die daar last van hebben.
Lekker dan :z Wij hebben deze verbinding sinds een half jaar en hij is toch constant rond de 1200 kB/s bij eweka, ik hoop dat er hier nog een snelheidsverhoging komt, maar daar reken ik maar niet op :) .

• j86

j86

Voor de snelheidsverhoging 300 kb/s, na de snelheidsverhoging (februari dit jaar) wisselingen tussen de 20 en 250 kb/s, maar nu dan eindelijk:

Afbeeldingslocatie: http://j86.nl/Pics/speedtest.JPG

• flark
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 10:41
_arjen_ schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:09:
Jeuj ik ben ook van een stabiele 4Mbit naar een instabiele 8Mbit gegaan. Downloadsnelheden liggen gemiddeld rond de 60kb/s met pieken van 100kb/s. Die instabiliteit had ik een half jaar geleden ook, maar die is na lange tijd weggegaan. Hoop dat het nu niet zo lang duurt, maar vind dit echt schandalig van Orange/Online.
Instabiele snelheidsverláging zijn inderdaad betere woorden!

Ben sinds augustus 2007 klant bij Orange, nu dus Online, met een Orange ADSL Family plus Telefonie Totaal. (G992_5_A; tot 20 kilobits down en 1024 kilobits up).

Deze beloofde snelheid heb ik nooit gehaald, ik kwam hooguit tot 8000 kilobits down en 500 kilobits up. Volgens mijn postcode woon ik binnen een kilometer van de centrale. (Groningen, Selwerd)
Derhalve dat ik vanaf januari 2008 bezig ben om dit snelheidsprobleem op te lossen via de helpdesk van Orange/Online. Dit is zwak uitgedrukt "bijzonder ergerlijk". Om een lang verhaal kort te maken: Heb verschillende bekabelingen, bekabelingslengtes-van-ISRA-naar-livebox,liveboxen/voedingsadapters geprobeerd: Modem blijft intrainen op Upstream 492 Kb en DownStream 6880 Kb...

Tot overmaat van ramp is de snelheid sinds afgelopen woensdagnacht (24 september 2008) om onverklaarbare redenen nog maar bijzonder pover. Het modem traint in met de boven opgegeven waarden maar als ik een snelheidstest doe:
Your current bandwidth reading is: 338.90kbps which means you can download at 42.36 KB/sec. from our servers. (http://speedtest.bbned.nl)
Als ik via usenet download haal ik vreemd genoeg wel zo'n 300 KByte/sec?! (Voor 24 september was dit altijd ruim het dubbele, eigenlijk ook al te laag aangezien mijn payserveraccount 12 mbit is)

Heb de helpdesk donderdag gemaild. Wat denk je?
Geachte heer, mevrouw,

Een recente lijnmeting geeft ons de indruk dat de adapter van de livebox
het probleem veroorzaakt. We zullen u een nieuwe voeding toezenden.

Dat zou dan de vierde zijn ... 8)7
Mijn multimeter deelt mij echter digitaal mee dat er he-le-maal niets mis is met deze stroomverzorgers :?

Wordt vervolgd...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/330582794.png

[ Voor 1% gewijzigd door flark op 29-09-2008 00:38 . Reden: Nog een test via Speedtest.net gedaan en afbeelding toegevoegd. Vreemd genoeg haal ik hier weer geheel andere waarden dan via bbnet... ]

Verwijderd

flark schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:34:
[...]

Dat zou dan de vierde zijn ... 8)7
Mijn multimeter deelt mij echter digitaal mee dat er he-le-maal niets mis is met deze stroomverzorgers :?

Wordt vervolgd...

[afbeelding]
Dat is wel echt belachelijk, net ff een testje gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/330715921.png

• flark
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:37:
[...]

Dat is wel echt belachelijk, net ff een testje gedaan:
[afbeelding]
Inderdaad. Je zult begrijpen dat de waarden van jouw testje mij doen likkebaarden?

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

na vanaf februari overgestapt te zijn naar ADSL Extra, heb ik tot zondag j.l. een 4 mbit verbinding gehad terwijl ik voorheen op het kpn netwerk 6 mbit had. Begin augustus is er eindelijk een monteur langs geweest die een "open" lijn bij kpn constateerde. Die moesten het ook oplossen. Dat lijkt nu dus gebeurd. Ik heb eindelijk een 8 mbit verbinding.
Modem stond al die tijd al ingetraind op 8 down 1 up.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• flark
Fanaat schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:43:
na vanaf februari overgestapt te zijn naar ADSL Extra, heb ik tot zondag j.l. een 4 mbit verbinding gehad terwijl ik voorheen op het kpn netwerk 6 mbit had. Begin augustus is er eindelijk een monteur langs geweest die een "open" lijn bij kpn constateerde. Die moesten het ook oplossen. Dat lijkt nu dus gebeurd. Ik heb eindelijk een 8 mbit verbinding.
Modem stond al die tijd al ingetraind op 8 down 1 up.
Nou je het zegt; voorheen had ik ADSL-Direct van KPN, je zult zien dat er hier ook zoiets vaags aan de hand is... :?
We shall see.

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
En hier is ook een dikke week de "snelheidsverhoging" (ahum) doorgevoerd van 4mbit naar 8mbit. Helaas download ik nu met minder dan de helft van de snelheid ervoor.....
Hopelijk wordt dit snel opgelost, want ik krijg er langzamerhand genoeg van... Als ze het niet snel oplossen ga ik naar een andere provider op zoek!

• flark
Spurlie schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:54:
En hier is ook een dikke week de "snelheidsverhoging" (ahum) doorgevoerd van 4mbit naar 8mbit. Helaas download ik nu met minder dan de helft van de snelheid ervoor.....
Hopelijk wordt dit snel opgelost, want ik krijg er langzamerhand genoeg van... Als ze het niet snel oplossen ga ik naar een andere provider op zoek!
Mijn downloadsnelheid was 7 mbit maar momenteel maar 4 kilobit! Modem traint natuurlijk wél gewoon in op 7120 Kb c.q. 504 Kb....

Heb verschillende mails gestuurd vanaf vorige week woensdag 24 September. Denk maar niet dat ze reageren... Bellen doe ik niet meer.

Dit is inmiddels de tweede livebox en de derde power-adapter. Vraag al 3 maanden om een monteur.

Verwijderd

flark schreef op maandag 29 september 2008 @ 00:34:
[...]

De grote vraag is dan ook wat jij meet met je multimetertje.... Dat de modem werkt wordt namelijk niet betwist, dat er desalniettemin een probleem met de verbinding is wordt blijkbaar toch door beide partijen geconstateerd alleen op verschillende wijze geìnterpreteerd.
Ik ben benieuwd wie er gelijk zal hebben, jij met je multimeter of de isp die meer kan meten op de lijn als de spanning v/d voeding :P

• flark
Ik meet of de netstroomadapters deugen. Dat mijn verbinding niet klopt is duidelijk; ik weet dat ik gisteren inmiddels vierde naar mij opgestuurde netstroomadapter ook geen verbetering brengt.
Deze netstroomadapters zijn prima in orde. De huidige, inmiddels tweede livebox -waarschijnlijk- ook.

De vraag blijft: Waarom kan ik momenteel dan maar met 40 kilobyte/sec downloaden!?

(Modem met 15 cm kabel verbonden aan livebox, pc direct aan livebox, intrainwaarden modem zijn Upstream 496 Kb en DownStream 7224 Kb)

Online toch maar gebeld gisteren, na ruim een half uur weer alles nafietsen wat er op zijn scherm verschijnt* zijn we feitelijk niks opgeschoten behalve dan dat er maar weer eens een rapportje wordt verzonden naar de TD....

*(Zijn interne doorklik-met-mogelijke-oplossingen-scherm bood de finale oplossing: Installeer het besturingssysteem opnieuw, jeah right....)
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:47:
[...]Ik ben benieuwd wie er gelijk zal hebben, jij met je multimeter of de isp die meer kan meten op de lijn als de spanning v/d voeding :P
Lekker belerend :+

Het gaat me er niet om gelijk te hebben. Ik vind dat ik het als consument het recht heb te verwachten dat als je een dienst afneemt deze ook redelijkerwijs kunt gebruiken! Ik heb een online-abo dat theoretisch 20 mbit / 1 mbit zou moeten zijn. (up / down) Dat dit vanaf het moment van aansluiten 7 mbit / 500 kb is vind ik niet tot tevredenheid stemmend temeer omdat ik binnen 900 meter van een ADSL2-centrale zit. Het is echter wel "te doen".

Edoch:
Momenteel is er dus sinds vorige week woensdag geen sprake meer van de "normale" 7 mbit/ 500 kb /sec.
De snelheid is momenteel iets van 300 kilobit / 400 kilobit.

Vandaar dat ik wel mijn gelijk/recht probeer te halen maar niet door het te krijgen, daar schiet ik toch niets mee op?!

Door mogelijke oorzaken op deductieve wijze weg te strepen kom ik verder en ik weet nu vrijwel zeker dat de oorzaak niet hier thuis zit, tenzij deze livebox ook stuk is. 8)7

Hou jullie wel op de hoogte.

Verwijderd

flark schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:39:
Het gaat me er niet om gelijk te hebben. Ik vind dat ik het als consument het recht heb te verwachten dat als je een dienst afneemt deze ook redelijkerwijs kunt gebruiken! Ik heb een online-abo dat theoretisch 20 mbit / 1 mbit zou moeten zijn. (up / down) Dat dit vanaf het moment van aansluiten 7 mbit / 500 kb is vind ik niet tot tevredenheid stemmend temeer omdat ik binnen 900 meter van een ADSL2-centrale zit. Het is echter wel "te doen".

Edoch:
Momenteel is er dus sinds vorige week woensdag geen sprake meer van de "normale" 7 mbit/ 500 kb /sec.
De snelheid is momenteel iets van 300 kilobit / 400 kilobit.

Door mogelijke oorzaken op deductieve wijze weg te strepen kom ik verder en ik weet nu vrijwel zeker dat de oorzaak niet hier thuis zit, tenzij deze livebox ook stuk is. 8)7

Hou jullie wel op de hoogte.
De fysieke lijnlengte kan velen malen langer zijn als de hemelsbreed gemeten afstand + de kwaliteit v/h koper (die in de loop der tijd kan afnemen) hebben een flinke invloed op je snelheid. Om je aansluiting thuis uit te sluiten zou je beter 2 andere testen kunnen doen:
1. adapter v/e kennis met een livebox en een prima werkende verbinding op jou livebox testen
2. een andere modem testen.

uiteraard met nieuwe/korte/goede kwaliteit bekabeling direct op het isra die schoongemaakt is en waar het niet gebruikte aderpaar losgekoppeld is.

-werkt het dan met een andere goedwerkende (aangetoonde) adapter goed: probleem ligt in voeding;
-werkt het met die adapter niet goed maar met een andere modem wel: livebox is brak;
-werkt het met die andere (aangetoond goed werkende modem) wel: probleem ligt in de lijn.

Geen multimeter nodig (heb je niks aan als je geen analoge kpn lijn hebt) en binnen een half uur is het voor beide partijen duidelijk waar de oorzaak van het probleem zit.

Succes ;)

• flark
Bedankt, dR3.

Zoals gezegd zijn er al verschillende liveboxen en adapters geprobeerd, blijft de lijn over.

[ Voor 0% gewijzigd door flark op 01-10-2008 20:43 . Reden: typo ]

• Roamor
  • Niet online
Holy Moly: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/332117931.png

Hopen dat het zo blijft. :)

• Seaborz
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/332130559.png
Lekker hoor. het heeft even geduurd, maar gelukkig niet zo lang als met de overgang van 2->4Mbit

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ja, hier is hij ook op een lekker niveau. Sinds ik een week geleden ongeveer een nieuw IP heb gekregen (zat eerst in de gewraakte 83.119 range) loopt het als een trein.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/332131119.png

Heeft misschien een jaar geduurd, en het is natuurlijk de vraag: zal het zo blijven ja of nee, maar ergens heb ik nu wel het vertrouwen dat het zo zal blijven. :)

• Pimmetje16
Ik wou ook ff melden dat het nu goed loopt 800+ kB/s hopen dat het zo blijft ......

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 07:48
Helmond, Rijpel;
Orange (ik) 4 mbit
Telfort (buren en kennissen) 20mbit

Hoe zit dat met die centrale? Heeft telfort zijn eigen apparatuur daar staan en gebruikt Orange die van KPN?

oisd.nl

• GAIAjohan
Hier ligt het er nu uit...

Zit nu even via wlan op dat van wat familieleden die via Telfort doen..

Vraag me af of anderen er ook last van hebben. Er staat niks qua onderhoud vandaag op www.online.nl

Iig hij kan aanvragen doen naar servers, maar ik krijg niks terug of heeeeel langzaam.

[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 10-10-2008 04:34 ]

• Pimmetje16
Hier werkt het gewoon snelheid is de laatste tijd netjes rond de 800.

• ff_tweake
GAIAjohan schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 04:33:
Hier ligt het er nu uit...

Zit nu even via wlan op dat van wat familieleden die via Telfort doen..

Vraag me af of anderen er ook last van hebben. Er staat niks qua onderhoud vandaag op www.online.nl

Iig hij kan aanvragen doen naar servers, maar ik krijg niks terug of heeeeel langzaam.
Daar had ik vanmorgen rond 7 uur ook last van. Nu is de snelheid weer normaal. Het leek vanmorgen wel of er een server / router / proxy oid bij online erg traag was.

[ Voor 35% gewijzigd door ff_tweake op 10-10-2008 17:40 ]

• Pimmetje16
Ik heb laast wel gehad dat mijn livebox er stontaan mee ophield moest opstaan om te stekker eruit te trekken :+ gaar apparaat.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste