The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Mijn upload is sinds december al verhoogdphilip oving schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:41:
Jouw upload is al wel verhoogd Gaiajohan, terwijl in mijn geval de upload ook nog oud is
Een vriend van me werkt bij de Orange helpdesk en ze worden daar de hele dag door platgebeld met deze problemen. Het probleem ligt volgens Orange bij de centrales van KPN, sommige mensen worden overgezet op een nieuwe centrale wat te zien is aan de verbinding, andere mensen niet en deze hebben minder tot geen problemen gehad bij het overzetten.
Het enige wat we kunnen doen is wachten tot KPN alles gefixt heeft, ze weten niet hoelang dit nog gaat duren (aldus Orange).
Verder is mn internet nog slechter dan gisteren voordat het uitviel, internetpaginas laden nu maar half (of ik moet ze tig keer refreshen) en downloads van groter dan 2mb krijgen altijd een timeout.
[ Voor 90% gewijzigd door j86 op 21-02-2008 23:06 ]
Wat ik ook vreemd vind is het aantal CRC Fouten...
Het apparaat is voor het laatst ~3 dagen geleden gereset.Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 8000 Kb
Afname Dichtbij : 35.5 (dB)
Ver weg : 18.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 6 (dB)
HEC-teller 4480
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1394
ES-teller van 1 dag 0
[ Voor 6% gewijzigd door Tuinstoel op 22-02-2008 22:48 ]
Ook erg veel fouten hier dusDate Rate:Operation Data / Defect Indication:
- Up Stream
- 1031 (Kbps.)
- Down Stream
- 4100 (Kbps.)
Defect indication
- Upstream:
- Noise Margin: 6dB
- Attenuation: 21dB
- Downstream:
- Noise Margin: 19dB
- Attenuation: 21dB
Statistics:
- Near end indicator:
- Fast path FEC correction: 0
- Interleaved Path FEC Correction: 0
- Fast Path CRC Error: 23662
- Interleaved Path CRC Error: 0
- Loss of Signal Defect: 0
- Fast Path HEC Error: 10084
- Interleaved Path HEC Error: 0
- Far end indicator:
- Fast path FEC correction: 0
- Interleaved Path FEC Correction: 0
- Fast Path CRC Error: 216
- Interleaved Path CRC Error: 0
- Loss of Signal Defect: ---
- Fast Path HEC Error: 0
- Interleaved Path HEC Error: 0
Received Cells: 13413588
Transmitted Cells: 1396732
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 22-02-2008 23:24 ]
Torrents zijn in mijn ervaring geen enkel probleem voor de livebox. Denk dat het eerder ergens anders aan ligt. Het "gedrag" van de livebox wat jij beschrijft, is niet normaal.Tuinstoel schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:46:
Heb dat apparaat nu nog geen 5 dagen werkend. Wat een waardeloos geval die livebox. Slechte verbinding, zeker als je torrents aan hebt staan. Internet vliegt er met enige regelmaat uit, dan begint dat stomme @-lampje weer te knipperen.
Wat ik ook vreemd vind is het aantal CRC Fouten...
[...]
Het apparaat is voor het laatst ~3 dagen geleden gereset.
[afbeelding]
Ik denk dat het aantal CRC fouten te verklaren is a.d.h.v. je lage SNR-marge Dichtbij : 6 (dB) en
Ver weg : 6 (dB). Dit is aardig op het randje en betekent dat je op het randje van het max. van je ADSL-lijn zit. Maar weet eigenlijk niet of dit een hoog aantal is.
Denk dat je beter contact op kunt nemen met Orange en vragen waarom je internet er regelmatig uitvliegt, want dat is niet normaal.
Maak gebruik van een Speedtouch 546, deze heb ik geconfigureerd via de file "ST5x6_R5x_config_nl_v11.exe". Als ik de up en down gegevens bekijk zie ik: "Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 1019 / 19391". Zou dus als het goed is, idd een 20Mbit lijntje hebben.
Ik heb een speedtest.net gedaan, en de server in A'dam gekozen.
Het resultaat is:

Ik gebruik o.a. newsleecher en heb een payserver (Tweaknews). Qua downloaden hiermee, kom ik niet hoger dan 500Kb (uitschieters naar boven zo nu en dan).
Iemand een idee waarom dit zo traag gaat. Tweaknews account zou gewoon 20Mbit ondersteunen.
And The Only One

Kan iemand dit verklaren?
En nu weer redelijk gelukkig....

[ Voor 34% gewijzigd door Roamor op 09-03-2008 16:47 ]
Zit nogsteeds op oude snelheid 4MBit plaatsvan 8MBit.
Net even gebeld:Geachte heer ...,
Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL (& Telefonie) verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.
De werkzaamheden vinden plaats rond:
periode: 13 t/m 18 maart 2008
tijdstip: tussen 11:00-17:00 uur
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode
herstarten van uw modem (Livebox of ander modem) is noodzakelijk
Indien u merkt dat uw ADSL (& Telefonie) verbinding van Orange niet meer werkt is het noodzakelijk uw modem opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht één minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Hou er rekening mee dat uw modem enige tijd nodig heeft om op te starten voordat u weer kunt internetten.
heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Het schijnt dat ze nu eindelijk de snelheid gaan doorvoeren,
Aangezien ik op een KPN lijntje zit gaan ze dit dus veranderen...
[ Voor 7% gewijzigd door mariovandijck op 14-03-2008 00:31 ]
Zelfde hier, geen mail gehad en snelheid 4 à 5 Mbit. Upload trouwens ook iets aan de lage kant, 0,8Mbit...philip oving schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:55:
in welke plaats woon je, ik heb namelijk dat mailtje niet gehad. maar heb nog steeds de oude snelheid.
Nogmaals gebeld met Orange omdat ik vanwege de snelheidsverhoging (die ik niet gekregen heb) een incident aan heb laten maken.. maar deze stond al 31dagen open.
Hij gaat nu naar een speciale gevallen afdeling waar ze het verder gaan behandelen.
Toen gaf de helpdeskmedewerker als tip om er een deadline aan te hangen, zodat ze het voor die tijd moeten oplossen/contact op moeten nemen.
Word het niet opgelost kan ik het contract verbreken vanwege een wanprestatie dat hij dan voor mij kan regelen.
Eindelijk iemand die eerlijk is!
Nu afwachten, ik hoop dat Orange het kan oplossen anders zitten we weer een tijd zonder internet maar anders ga ik denk ik over naar Telfort.
Ik krijg 20mbit alleen maar werkend als ik de livebox gebruik. Als je de livebox wel hebt gekregen zou je dit eens kunnen proberenDiamon schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:12:
Ik heb sinds een paar dagen ADSL Extra 20Mbit, en zit 428 meter van de KPN centrale af.
Maak gebruik van een Speedtouch 546, deze heb ik geconfigureerd via de file "ST5x6_R5x_config_nl_v11.exe". Als ik de up en down gegevens bekijk zie ik: "Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 1019 / 19391". Zou dus als het goed is, idd een 20Mbit lijntje hebben.
Ik heb een speedtest.net gedaan, en de server in A'dam gekozen.
Het resultaat is: [afbeelding]
Ik gebruik o.a. newsleecher en heb een payserver (Tweaknews). Qua downloaden hiermee, kom ik niet hoger dan 500Kb (uitschieters naar boven zo nu en dan).
Iemand een idee waarom dit zo traag gaat. Tweaknews account zou gewoon 20Mbit ondersteunen.
in welke plaats woon je, ik heb namelijk dat mailtje niet gehad. maar heb nog steeds de oude snelheid.
ADSL centrale van KPN te Middelbeers (Mbs) 5091Zelfde hier, geen mail gehad en snelheid 4 à 5 Mbit. Upload trouwens ook iets aan de lage kant, 0,8Mbit...
En heb er nog niks van gemerkt.
[ Voor 39% gewijzigd door mariovandijck op 14-03-2008 23:57 ]
Maar wat nog veel erger is dat mijn 4/1Mbit op veel momenten niet vooruit te branden is
@ http://www.speedtest.nl/ haal ik 50kb/s down.
Hebben meer mensen hier last van? Tijdens de avonduren lijkt het allemaal nog trager te worden.
Toen ik nog op het KPN netwerk zat haalde ik in ieder geval de maximale snelheid met 3Mb/s 512 kb/s
[ Voor 12% gewijzigd door mdcobra op 15-03-2008 14:23 ]
Dit heb ik ook op http://www.speedtest.NL maar je moet eens http://www.speedtest.NET bekijken,mdcobra schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:17:
Hebben meer mensen hier last van?
Tijdens de avonduren lijkt het allemaal nog trager te worden.
Ziet er meneteen een stuk beter (grafies) uit en hierbij haal ik wel een 4/1MBit verbinding.
Dus ik denk eerder dat de http://www.speedtest.NL server het niet aan kan.
Nee dat is het niet, want veel websites/downloads zijn ook beretraag, dit heb ik even gechecked door een maat (met Telfort) ook wat van deze servers te laten halen (ook speedtest.nl). Hij haalde wel goede snelheden.mariovandijck schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:40:
[...]
Dit heb ik ook op http://www.speedtest.NL maar je moet eens http://www.speedtest.NET bekijken,
Ziet er meneteen een stuk beter (grafies) uit en hierbij haal ik wel een 4/1MBit verbinding.
Dus ik denk eerder dat de http://www.speedtest.NL server het niet aan kan.
Verder zijn ze nu al 5 maanden te laat met de snelheidsverhoging
Hier ook regelmatig helaas. Terwijl mijn upload meestal wel gewoon erg hoog is, zie mij grafiekje hier iets hoger. Ik ga er maar eens een mail aan wagen richting Orange.mdcobra schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:17:
Orange is dus echt slecht bezig, de beloofde snelheidsverhoging is er nog niet.
Maar wat nog veel erger is dat mijn 4/1Mbit op veel momenten niet vooruit te branden is![]()
Hebben meer mensen hier last van? Tijdens de avonduren lijkt het allemaal nog trager te worden.
Toen ik nog op het KPN netwerk zat haalde ik in ieder geval de maximale snelheid met 3Mb/s 512 kb/s
Geachte heer, mevrouw,
De recente snelheidsverhogingen die op het KW netwerk zijn doorgevoerd
hebben op een aantal routers tot capaciteitsproblemen geleid. Dit heeft
tot gevolg dat sommige klanten 's avonds en in het weekend (wanneer de
meeste mensen online zijn) merken dat ze niet hun maximale
downloadsnelheid halen. De snelheid kan zelfs inzakken tot minder dan
40% van de reguliere snelheid.
De oorzaak van dit probleem is bekend en er wordt hard gewerkt aan een
oplossing
Zo Orange is weer "lief" geweest,mariovandijck schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:17:
Gisteren onderstaande mail gekregen,
Zit nogsteeds op oude snelheid 4MBit plaatsvan 8MBit.
[...]
Halve dag geen internet gehad en nu een ander IP adres...
En als dat nog niet alles is, zit ik nogsteeds op de oude snelheid.
Dat had ik willen zien...Alfa_146 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:09:
Gisteren bij Kassa.. binnen een maand zijn deze problemen opgelost vertelde Orange...
Marja je krijgt nu van Orange
GEEN static IP (stekker van je modem ~6uur er uit lagen hangen)
GEEN snelheidsverhoging voor download
GEEN oplossing als je een probleem hebt van de helpdesk ( al meer dan 6keer gebeld)
Bij de 5e keer wordt je probleem aan de technische dienst door gespeeld
GEEN internet rond 3uur met een LIVEBOX
WEL snelle upload en een lage ping.
en prijs technische gezien tegenover KPN goedkoop
KASSA artikel
[ Voor 12% gewijzigd door mariovandijck op 19-03-2008 23:56 . Reden: Kassa link toegevoegd ]
kunnen ze de aangeboden bandbreedte gewoon niet leveren omdat ze teveel klanten hebben oid?
Wel interessant om te zien. Belofte: Binnen een maand zijn alle problemen opgelost.
http://cgi.omroep.nl/cgi-...:9:37.485&end=0:23:54.869
(ik moest filmpje even pauzeren om geluid er bij te krijgen)
Ik zag aan het verloop van de grafiek van m'n Usenet proggie dat de verbinding weer onstabiel was. Dus ik vermoedde dat het negatief onstabiel was, maar wat bleek. Hij heeft nu regelmatig uitschieters tot bijna 500kB/s. In de Livebox zie ik nu ook 6mbit staan.
Vreemd, geen 8mbit. Of zou dat door de afstand tot de centrale kunnen komen? Zit volgens de grafiek namelijk zo rond de 7,5mbit maximaal. Voorheen kon ik bij Planet in ieder geval probleemloos 6mbit halen (650kB/s ong.) Helaas haal ik die snelheid nu nog niet. Maar het is iets in ieder geval.
Hoop wel dat het stabieler gaat worden, want helaas schommelt de snelheid nu tussen de 390 en 500kB/s.
Verwijderd
ziet er goed uit. Hoe kom je aan de 1,9 download? aparte instellingen veranderd? want ik zit gemiddeld tussen de 1,3 tot 1,5 download. Zit 900m van de centrale.mats schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:26:
ik heb niet echt problemen hier met orange
alleen vorige week 2 dagen 11uur offline geweest (host server thuis) en een ander ip gekregen, verder zijn de snelheden prima
[afbeelding]
Ik ben dus verhoogd echter is de snelheid niet stabiel te noemen. Dat kan kloppen want hij had gezien dat ik op een server met capaciteitsproblemen zat. Vanaf a.s. woensdag gaan daar werkzaamheden aan komen om dat te verhelpen. Een week nadat die reparaties voltooid zijn neemt hij weer contact met me op om te kijken of ik er wat van gemerkt heb.
Tevens heb ik een bijzonder ruime compensatie gekregen van Orange, dus nu nog even die stabiliteit omhoog zodat ik ook met volle snelheid van usenet kan downloaden, en ik ben weer helemaal tevreden
Begon met 500kb/s nu nog maar iets meer als 120... Als het na deze maand nog niet opgelost is hoop ik dat dat contract gewoon opzegbaar is ipv dat jaarcontract.
[ Voor 12% gewijzigd door JanW op 04-04-2008 22:54 ]
Zouden ze bezig zijn?
blabla... U moet inderdaad een snelheid van 8mbit kunnen halen met deze verbinding. Wij moeten u helaas mededelen dat door technische problemen de snelheid van uw ADSL verbinding nog niet verhoogd is.
De desbetreffende afdeling is met het probleem bezig. Wij streven ernaar om voor mei 2008 de snelheid verhoogd te hebben.
In uw modem kunt u na kijken of de snelheid al verhoogd is. De 'upstream' en 'downstream' waardens geven dit aan. Als de downstream rond de 8000 waarde dan is uw snelheid verhoogd.
Ja mevrouw van de orange helpdesk, dat laatste snap ik ook nog wel
Dat is niet zo mooi, dat ze nu naar mei streven, maandje geleden was dat nog april. Ze schuiven het steeds verder naar voren.ff_tweake schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:59:
Gisteren mail van orange ontvangen:
De desbetreffende afdeling is met het probleem bezig. Wij streven ernaar om voor mei 2008 de snelheid verhoogd te hebben.
Zal ook maar weer eens een mailtje sturen, beetje druk op de ketel houden...
Mijn waarde staat al sinds december op 4102, maar ik haal maar 2mbit down.ff_tweake schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:59:
Gisteren mail van orange ontvangen:
blabla... U moet inderdaad een snelheid van 8mbit kunnen halen met deze verbinding. Wij moeten u helaas mededelen dat door technische problemen de snelheid van uw ADSL verbinding nog niet verhoogd is.
In uw modem kunt u na kijken of de snelheid al verhoogd is. De 'upstream' en 'downstream' waardens geven dit aan. Als de downstream rond de 8000 waarde dan is uw snelheid verhoogd.
Ja mevrouw van de orange helpdesk, dat laatste snap ik ook nog welHopelijk gaat die waarde van "rond de 8000" er ooit komen!
Verwijderd
Mijn modem geeft reeds +/- 8Mb aan (7699Kb om precies te zijn).
Ik heb een aantal weken geleden een paar dagen een download snelheid gehaald van bijne 700KB. Echter haal ik nu sinds een heel aantal weken slechts max 220KB ongeacht welke tool of test ik gebruik. Ook bij Eweka haal ik over grote downloads constant max +/- 200KB.
Ik heb reeds enkele malen contact gehad met de helpdesk.
- De 1ste keer gaf men aan dat dit waarschijnlijk aan mijn kabels lag. Deze zijn allen vervangen in ingekort.
- De 2de keer gaf men aan dat dit een algemeen probleem was en dat de snelheid binnen kort aangepast zou zij. Ik kon mij dit niet voorstellen omdat het modem reeds +/- 8Mb aangaf.
- De 3de keer gaf men aan dat dit mogelijk met instellingen van Package size te maken heeft. Ik heb dit nagekeken en mijn MTU staat op 1500 dit is dus OK.
Ik heb reeds mijn wireless router er tussen uit gehaald en rechstreeks op het ADSL-modem geconnect met twee veschillende systemen (laptop/XP, PC/W2000) maar haal constant max 200-230KB.
Tevens heb ik met DMT reeds ge-experimenteerd SNRM gewijzigd maar dat mag ook niet baten.
Wie heeft nog een idee?
Maar aangezien het bij jou in álle gevallen minder uitvalt, kan het natuurlijk ook goed wat anders zijn...
[ Voor 91% gewijzigd door Darklink op 15-04-2008 09:57 ]
Kupo?
Verwijderd
Dit ligt niet aan jou, velen (allen?) zien de nieuwe snelheid in het modem staan maar halen die niet. Orange had beloofd de snelheid voor medio april te verhogen maar tot op heden blijft die verhoging dus uit. Ik ga overigens Orange aan het eind van deze week sommeren de snelheid te verhogen en met terugwerkende kracht tot december 2007 (want toen zou de snelheid al zijn doorgevoerd) de helft van de abonnementskosten te retourneren. Als ze dit niet doen dan stel ik Orange in gebreke. Ik voel me behoorlijk misleid door Orange. Ik heb namelijk Orange juist vanwege deze beloofde verhoging destijds als ISP genomen.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:31:
Even een vraagje over de snelheid:
Mijn modem geeft reeds +/- 8Mb aan (7699Kb om precies te zijn).
Ik heb een aantal weken geleden een paar dagen een download snelheid gehaald van bijne 700KB. Echter haal ik nu sinds een heel aantal weken slechts max 220KB ongeacht welke tool of test ik gebruik. Ook bij Eweka haal ik over grote downloads constant max +/- 200KB.
Ik heb reeds enkele malen contact gehad met de helpdesk.
- De 1ste keer gaf men aan dat dit waarschijnlijk aan mijn kabels lag. Deze zijn allen vervangen in ingekort.
- De 2de keer gaf men aan dat dit een algemeen probleem was en dat de snelheid binnen kort aangepast zou zij. Ik kon mij dit niet voorstellen omdat het modem reeds +/- 8Mb aangaf.
- De 3de keer gaf men aan dat dit mogelijk met instellingen van Package size te maken heeft. Ik heb dit nagekeken en mijn MTU staat op 1500 dit is dus OK.
Ik heb reeds mijn wireless router er tussen uit gehaald en rechstreeks op het ADSL-modem geconnect met twee veschillende systemen (laptop/XP, PC/W2000) maar haal constant max 200-230KB.
Tevens heb ik met DMT reeds ge-experimenteerd SNRM gewijzigd maar dat mag ook niet baten.
Wie heeft nog een idee?
Helaas nietPimmetje16 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:20:
Zijn er nog mensen die verder iets vernomen hebben. Wij hebben ook nog maar 4Mbit. En zoals bij velen kun je aan de snelheid zien hoelaat het is. Huidige snelheid 300 - 420 kb/s. Dus als iemand nog wat hoort laat het maar weten.
@hvdberg:
Dat is wel een strak plan, want met dezelfde reden (en omdat ik van @home af wou) heb ik ook voor Orange gekozen
Kupo?
Wat Orange heeft gedaan is gewoon dom. Snelheidsverhoging aankondigen terwijl ze niet eens de normale 4Mbit kunnen leveren door onvoldoende capaciteit. Dit tekort is misschien veroorzaakt door een niet voorzien groot succes?
Nu moet ik er even bij vermelden dat ze bij Orange 20% overhead rekent voor de ADSL verbinding. Dat betekend dat je nog maar iets meer dan 3Mbit overhoud (+/- 400 kb/s op 4Mbit). Wat wil zeggen dat ik volgens Orange begrippen in de nacht en steeds vaker overdag voldoende snelheid haal. Je gaat dus eigenlijk van 3 naar 6 Mbit.
Verwijderd
Ik heb alleen enkele mails gestuurd over het uitblijven van de verhoging en een evt compensatie.
Bij elke mail heb ik kassa vermeld, en deze ook een kopie gestuurd.
Ik snap er niets meer van waar ze mee bezig zijn.
Ik zou wel eens willen kijken in de administratie en planning van Orange.
Als ik het als buitenstaander kan beoordelen is dit een bedrijf wat niet meer lang bestaat in deze hoedanigheid.
De medewerker vertelde mij te moeten wachten tot eind april en hopen op een vergoeding van de onkosten van bellen en abonnement.
Pff, heb het wel gehad met die lui maar overstappen kost alleen maar meer geld en ellende.
Ik wil gewoon een goede stabiele verbinding met de juiste snelheid.
Zou graag ook gaan bellen etc. Maar mijn vader is tevreden met de huidige verbinding zolang de telefoon maar niet hapert wat hij een maand lang heeft gedaan. Dit is wel vanzelf weer weggegaan.
Ik hoop dat ze er in Kassa in ieder geval weer aandacht aan besteden als het eind april weet niet verhoogd is. En mijn gevoel zeg dat dat gaat gebeuren. Nog 8 dagen en we zullen het weten
Ik heb een 20mbit abbo genomen bij orange... Livebox geeft aan dat ik en vebinding heb van 8 mbit (Dit kan kloppen omdat onze centrale nog niet klaar is voor adsl2+) Ik zit circa 100 meter van de centrale.
Download snelheid met eweka/speedtests ed. een ZEER bedroevende 200-300 kb/sec
Ik ga ook maar eens beetje pushen! Ik ben overgestapt vanuit een ander abbo van orange wat 3mbit was. DIE WAS ZELFS SNELLER!!!
Ik heb vandaag maar weer eens een mailtje de deur uit gedaan. Op 12 december werden mijn intrainsnelheden verhoogd naar 8/1mbit, maar nu download ik nog steeds met 4mbit
*zucht*
Verwijderd
Heb ze overigens weer opnieuw bericht gestuurd over dit gedoe. Ik had namelijk ook een mailtje van dat het in april werd opgelost..
[ Voor 22% gewijzigd door FikkieHo op 04-05-2008 14:16 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Verwijderd
Toen ik over de uitzending van Kassa begon werd het nog een graadje erger: ze kunnen zoveel bij Kassa beweren zei de beste meneer. Vervolgens zei ik dat het hun (Orange) eigen directeur was die de beloftes had gedaan draaide de helpdeskmedewerker bij. Hij vermoedde dat de geconfigureerde snelheid in de wijkcentrale nog op 2mbit stond en dat dit zo blijft ondanks de intrainsnelheid van 4 mbit. Hij heeft een ticket aangemaakt dat het probleem wordt nagekeken.
Moraal van het verhaal: Orange doet net of alles in orde is, doorvragen lijkt te helpen al moet ik natuurlijk nog maar afwachten hoe lang het duurt voor eindelijk de beloofde snelheid wordt doorgevoerd.
De snelheidsproblemen van deze abonnementen zullen zo spoedig mogelijk
worden opgelost.
Voor veel van onze klanten is de snelheid al aangepast, voor een aantal
zal dat zo spoedig mogelijk gaan gebeuren.
jaja, dat zeggen ze waarschijnlijk zo vaak dat ze nu standaard een concept van dit bericht hebben..
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
U zou 8 Mb moeten hebben maar het modem geeft nog steeds de 4 Mb aan. U
kunt de technische helpdesk bellen op 0900-9515 voor een handmatige
upgrade naar 8 Mb
Dus gebeld, volgens de medewerker, moet het binnen 14 dagen geregeld zijn.
Ze hebben nog 4 dagen............
En weer terug naar de 140 kb/s =_=
[ Voor 12% gewijzigd door j86 op 12-05-2008 18:32 ]
We houden het in de gaten. Mocht ik 8 Mbit krijgen laat ik het weten.
Tijdens het gesprek vraagt de medewerker of je bij de speedtest van bbned het bestand van 100 en 32mb wilt downloaden, zodat je je downloadsnelheden kunt doorgeven.
Mijn snelheden waren ongeveer 110 + 60 = 170 kb/s, de medewerker vermenigvuldigde dit met 10 en kwam tot de conclusie dat mijn verbinding inderdaad wat aan de trage kant is
Hij zal het doorgeven aan de technische dienst (hopelijk is dat wat meer dan een aantekening maken van dat ik heb gebeld) en zal contact opnemen als hij meer weet.
onderhoud ADSL dienst
Geachte heer blabla,
Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL (& Telefonie) verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.
De werkzaamheden vinden plaats rond:
periode: 14 t/m 16 mei 2008
tijdstip: gedurende de nacht
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode
herstarten van uw modem (Livebox of ander modem) is noodzakelijk
Indien u merkt dat uw ADSL (& Telefonie) verbinding van Orange niet meer werkt is het noodzakelijk uw modem opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht één minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Hou er rekening mee dat uw modem enige tijd nodig heeft om op te starten voordat u weer kunt internetten.
Hoezo heer EWK?Geachte heer EWK,
Binnenkort zetten wij uw internetaansluiting automatisch over naar Orange ADSL Extra. Dit betekent voor u een hogere internetsnelheid (tot 20Mbit/s) en een betere kwaliteit voor hetzelfde geld. De contractsperiode van uw abonnement blijft ongewijzigd, evenals uw e-mailadres, homepage en eventuele extra diensten zoals Telefonie van Orange.
wanneer wordt uw abonnement omgezet?
Volgende week ontvangt u van ons een brief waarin wij de omzetting naar Orange ADSL Extra bevestigen. Wij houden u daarna zowel per e-mail als per brief op de hoogte wanneer uw nieuwe verbinding wordt opgeleverd. Dit alles vindt in de loop van de komende weken plaats, dus houdt uw post en e-mail in de gaten!
wat moet u doen?
Het enige wat u hoeft te doen is straks de instellingen van uw modem aanpassen. Dat kan heel eenvoudig met de instructies die u van ons ontvangt. Deze sturen wij u tijdig toe, voor de technische omzetting van uw internetverbinding.
heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel met onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.
Staat op naam van mijn moeder...
Hiermee moet het dus te doen zijn?
1
2
3
4
| VPI / VCI 8 / 35 Encapsulation RFC1483 Bridged LLC ATM QoS Type UBR WAN IP Automatic / DHCP verkregen |
Maar bij RFC1483 Bridged kan ik geen gebruikersnaam en wachtwoord meer invullen.
Die zijn wel nodig neem ik aan, hoe hebben anderen dit gedaan?
[ Voor 26% gewijzigd door EWK op 15-05-2008 15:05 ]
Hoi!
Hopen dat ik morgen op de 8mbit zit, volgens de medewerker van Orange zat ik 300 meter van de centrale af, wat betekende dat die snelheid wel gehaald zou moeten worden.
EDIT: En weer terug online na een flushdns, en de snelheid is... omlaag gegaan naar 1mbit
[ Voor 12% gewijzigd door j86 op 16-05-2008 00:44 ]
Nou dat is dus niet gebeurd, tenminste niet in de periode dat aangekondigde werkzaamheden plaats zouden vinden...SierdW schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:36:
Ik verwacht dat ik een dezer dagen ook eindelijk nieuwe snelheid zal krijgen, enkele dagen geleden onderstaande mail ontvangen:
[...]
In mijn ervaring resulteert een mail over werkzaamheden nooit in een snelheidsverhoging. Ik heb in het verleden twee keer zo'n mail gekregen en destijds ook twee keer tevergeefs op een snelheidsverhoging gehoopt.SierdW schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:37:
[...]
Nou dat is dus niet gebeurd, tenminste niet in de periode dat aangekondigde werkzaamheden plaats zouden vinden...
Bij mij kwam de snelheidsverhoging echter zonder enige vorm van aankondiging.
Het kan echter wel zo zijn dat de werkzaamheden nodig zijn om de snelheidsverhoging mogelijk te maken. Want na de verhoging heb ik nooit meer zo'n mail gehad. Maar ja, dat is vanuit enige logische beredenering, en logica en Orange gaan helaas niet samen...
Helaas zit ik atm al totaal zon 8 weken zonder internet... Maar ze hebben het licht gezien, komende week zal er waarschijnlijk een monteur contact opnemen voor een afspraak...Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 20 2008 om 11:40:16 UTC+0100)
Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 89.9 KByte/sec
Connection : 816.0 Conn/min
Begin de moed een beetje op te geven.
Geachte heer Willems,
Als gevolg van de grote storing in het centrale transportnetwerk van KPN, heeft KPN ons medegedeeld dat zij onderdelen van het netwerk gaat voorzien van nieuwe software. Er worden ook werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL (& Telefonie) verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.
De werkzaamheden starten op 1 juni om 23:00 uur in de avond. Hou rekening met mogelijke dienstonderbrekingen tot 08:00 uur de volgende ochtend.
Waar het nu door komt, geen idee. Orange zegt niet te knijpen op usenet, ze zeggen dat KPN dat misschien wel kan doen?! Ik weet het niet, tot nu toe zijn ze hun beloftes goed nagekomen, qua verhoging en vergoedingen. Dus hoop het nu ook, want ze vertelden me dat binnenkort de server waar ik op aangesloten was aangepast zou worden naar een hogere capaciteit, ik hoop dat dan dat usenet verkeer weer wat omhoog kan. Anders gaan we écht opstappen.
[ Voor 3% gewijzigd door DaFrenk op 31-05-2008 23:27 ]
Resetten van modem maakt neit uit
Ik heb net ook zo'n mailtje gehad, zowaar het eerste automatische mailtje (dus informatie) van Orange. Ik hoop dat het straks ook voor mij _eindelijk_ zal gaan werken anders echt Orange pissed off opbellen.SierdW schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:36:
Ik verwacht dat ik een dezer dagen ook eindelijk nieuwe snelheid zal krijgen, enkele dagen geleden onderstaande mail ontvangen:
[...]
Ben het nu echt beu.
Beetje late quote; maar nee, SSL werkt voor mij ook niet. Heb het via 3 verschillende usenetproviders geprobeerd, via verschillende readers. Op verschillende computers. Met of zonder firewalls enz.Pimmetje16 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:17:
Kan niet geloven dat je usenet knijpen. Heb je alle beschikbare lijnen in gebruik. Anders probeer eens ssl. Op deze manier is het voor de provider niet meer mogelijk om te zien wat voor verkeer het is. Op deze manier zou het dan niet meer worden geknepen
Maar, ze kunnen toch de SSL poort ook knijpen? Wat was het 563 ofzo? Chello doet dat geloof ik wel namelijk. Maar Orange verzekerde me dat ze niet knijpen, zij gaven KPN de schuld áls er al geknepen wordt.
Weet iemand hier iets van?EWK schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:38:
Vandaag ook deze mail ontvangen:
[...]
Hoezo heer EWK?
Staat op naam van mijn moeder...
Hiermee moet het dus te doen zijn?
code:.
1 2 3 4 VPI / VCI 8 / 35 Encapsulation RFC1483 Bridged LLC ATM QoS Type UBR WAN IP Automatic / DHCP verkregen
Maar bij RFC1483 Bridged kan ik geen gebruikersnaam en wachtwoord meer invullen.
Die zijn wel nodig neem ik aan, hoe hebben anderen dit gedaan?
Hoi!

mja is het net niet heh
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Ik kan het haast niet geloven maar zie hier;

Ik ga de vlag uithangen, echt super dit eindelijk mijn snelheid waar ik al maanden voor betaal.
[ Voor 16% gewijzigd door -Sander- op 07-06-2008 13:49 ]
Kreeg net ook een brief van Orange binnen, dus ik al hopen op een eventuele regeling van het uitblijven van de nieuwe snelheden, maar daar stond in dat Orange nu 'Online' gaat heten.
Naar mijn weten zullen ze niet snel ssh verkeer vertragen omdat hier namelijk meer overheen loopt dan alleen download progies.DaFrenk schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:49:
[...]
Beetje late quote; maar nee, SSL werkt voor mij ook niet. Heb het via 3 verschillende usenetproviders geprobeerd, via verschillende readers. Op verschillende computers. Met of zonder firewalls enz.
Maar, ze kunnen toch de SSL poort ook knijpen? Wat was het 563 ofzo? Chello doet dat geloof ik wel namelijk. Maar Orange verzekerde me dat ze niet knijpen, zij gaven KPN de schuld áls er al geknepen wordt.
Nou zijn er altijd uitzonderingen op de regel maar in dit geval denk ik niet. Als je het mij vraagt kan het netwerk van Orange het vele verkeer niet aan. Dat krijg je er van als iedereen zijn FTU ook wil gebruiken als Hollanders je betaalt er immers voor
Welles waar niet constant maar goed. De verbinding is weer de hele ochtend bezig geweest met disconnecten. Modem eruit en dan deed ie het weer ........................
[ Voor 75% gewijzigd door mu-sick op 13-06-2008 22:09 ]