Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Orange snelheidsverhoging aanstaande, alleen Orange?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 33.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Orange verhoogt vanaf november 2007 de snelheden van haar KPN aansluitingen.
Zie onderstaande screenshot vanaf de Orange website.
Weet iemand iets over deze verhoging en gaat deze ook gelden voor de overige KPN abo's?

Let op: Deze postcodecheck is op een adres waar alleen KPN beschikbaar is. Omdat Orange alleen via KPN Wholesale abo's verkoopt zijn de snelheden wat anders dan de gewone KPN abo's. Maar de aansluiting is dus wel via KPN.
Afbeeldingslocatie: http://fileserver1.jpghosting.com/images/orange_6042f804339ec87992f9d6225badf31e.jpg

Lees voor meer info ook: http://www.adslcentrale.nl/

[ Voor 96% gewijzigd door tweaden op 03-09-2007 10:18 . Reden: Plaatje even wat kleiner gemaakt ]

Verwijderd

2 sept 2007 Orange verhoogt in November de snelheid, ook in gebieden waar alleen KPN actief is. We hebben maandag ochtend contact met iemand van KPN en hopenlijk kunnen we dan meer vertellen wat dit betekent voor alle KPN abbo's. Nieuws zal direct op deze site gezet worden!
In andere woorden; even afwachten... Beetje raar om hier een topic over te maken (komt gewoon van de site waar je naartoe linkt)
En daarbij is dit echt een klassieke vraag voor de helpdesk (en dat is GoT nou net niet ;) )

@ hieronder; precies de reden waarom je het beste even orange/KPN kan bellen en informatie vragen, zodat jij hier in je topic start info kan vermelden _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 10:08 ]

• tweaden
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:01:
[...]

In andere woorden; even afwachten... Beetje raar om hier een topic over te maken (komt gewoon van de site waar je naartoe linkt)
En daarbij is dit echt een klassieke vraag voor de helpdesk (en dat is GoT nou net niet ;) )
Ik verwijs er ook netjes naar nietwaar? Bovendien leest niet iedereen die site, dus een postje eraan wagen lijkt me niet overbodig, maar goed ideeen verschillen.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Spannend. De laatste verhoging was volgens mij in 2004; daar liep toen het volgende topic over:
Opnieuw verhoging download kpn adsl!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• TVL
  • Laatst online: 22-11 00:16

TVL

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:01:
[...]

@ hieronder; precies de reden waarom je het beste even orange/KPN kan bellen en informatie vragen, zodat jij hier in je topic start info kan vermelden _/-\o_
Beetje rare opmerking. Ik vind het juist interessant, en met mij velen denk ik.

Maar is dit wel ADSL van KPN? Ik heb nu XS4ALL Lite en dit is 3 Mbit/s.

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 03-09-2007 10:14 ]

• tweaden
  • Niet online
TVL schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:10:
[...]

Beetje rare opmerking. Ik vind het juist interessant, en met mij velen denk ik.

Maar is dit wel ADSL van KPN? Ik heb nu XS4ALL Lite en dit is 3 Mbit/s.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik heb een opmerking in de startpost erover geplaatst.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Not very likely.
Het dichtste wat in de buurt komt is [KPN] Glasnet
KPN _kan_ de internetabo's nieteens meer verhogen zonder heel nederland over te zetten naar adsl2+. En als ze dat doen betekend dat zoveel als dat iedereen een nieuw modem moet. En dan over 2 jaar weer een nieuw modem voor VDSL(2).
Dus nee ik denk niet dat er een snelheidsverhoging komt.

Van adslcentrale:

2 sept 2007 Orange verhoogt in November de snelheid, ook in gebieden waar alleen KPN actief is. We hebben maandag ochtend contact met iemand van KPN en hopenlijk kunnen we dan meer vertellen wat dit betekent voor alle KPN abbo's. Nieuws zal direct op deze site gezet worden!
1 sept 2007 we trekken nog even wat na hopenlijk morgen (zondag) een update.
29 aug 2007 Vandaag een e-mail ontvangen van een KPN medewerker (ip adres klopte), deze beloofd ons vrijdag met 'interessante informatie' te komen. Wij zijn benieuwd en plaatsen het direct op de site wanneer het echt interessant is!

Maar tenzij ze met VDSL aankomen ben je alsnog beter af bij een provider over ADSL2+

[ Voor 47% gewijzigd door krvabo op 03-09-2007 10:32 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Orange neemt een Wholesale product af bij KPN, net als andere ISP's en KPN dochter ondernemingen doen.

Dat Orange hogere snelheden gaat bestellen bij KPN zegt niets over de andere KPN partners.

De 'vroegere KPN verhogingen' ging om het mxstream (nu: ADSL van KPN) producten waarbij je zowel van je ISP als van KPN een factuur kreeg voor een deel van het product.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ze kunnen de lagere abbo's wel verhogen, maar wat doen ze dan met de abbo's die al een hoge snelheid hebben en niet verder verhoogd kunnen worden tenzij ze op ADSL2 worden overgezet? (Wat betekent dat je een nieuwe modem nodig hebt!)

Ik hoop stilletjes dat ze die snellere abbo's onbeperkt van ADSL1 gebruik laten maken (dus 8mbit / 1 mbit dacht ik) en dat ze de mogelijkheid geven aan de consumenten om gratis over te stappen op ADSL2 met +/- 15 mbit.

Rex

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 12:00
Verhogingen van 2 naar 4 en van 4 naar 8 Mbit/s kunnen allemaal nog met ADSL1...

Maar orange kan volgens mij prima andere snelheden aanbieden op het kpn net dan kpn of een andere provider dus een verhoging van orange hoeft niet te betekenen dat kpn dat ook gaat doen.

• yohan
ReFleXWolf schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:42:
Ze kunnen de lagere abbo's wel verhogen, maar wat doen ze dan met de abbo's die al een hoge snelheid hebben en niet verder verhoogd kunnen worden tenzij ze op ADSL2 worden overgezet? (Wat betekent dat je een nieuwe modem nodig hebt!)

Ik hoop stilletjes dat ze die snellere abbo's onbeperkt van ADSL1 gebruik laten maken (dus 8mbit / 1 mbit dacht ik) en dat ze de mogelijkheid geven aan de consumenten om gratis over te stappen op ADSL2 met +/- 15 mbit.
Zou mooi zijn idd.

* yohan vindt 8 Mbs allang niet meer voldoende.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• bjck
Of ze verder kunnen verhogen is maar de vraag, dan heb je ADSL2/2+ nodig.

Orange heeft een eigen ADSL netwerk, helemaal ADSL2+. Daarnaast worden verbindingen bij KPN ingekocht en ondanks KPN wel op elke centrale kan leveren is niet overal ADSL2+ beschikbaar.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
bjck schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:48:

Orange heeft een eigen ADSL netwerk, helemaal ADSL2+. Daarnaast worden verbindingen bij KPN ingekocht en ondanks KPN wel op elke centrale kan leveren is niet overal ADSL2+ beschikbaar.
Voor zover ik begrepen had wilde KPN alsnog ADSL2+ landelijk aanbieden voor het eind van het jaar (ik probeer nog even een bron te achterhalen).

Als ik kijk naar mijn eigen BitStream2 aansluiting, dan zie ik ook dat ie op een ADSL2+ lijnkaart zit (per maart van dit jaar), en dat in een kutgehucht met 2000 aansluitingen. Echter geven de postcodechecks aan dat ADSL2+ hier niet beschikbaar is op dit moment...

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

GraveR schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:53:
[...]

Voor zover ik begrepen had wilde KPN alsnog ADSL2+ landelijk aanbieden voor het eind van het jaar (ik probeer nog even een bron te achterhalen).
Wat ik dan weer begrijp is dat KPN geen enkele centrale meer gaat upgraden omdat ze in 2009 VDSL2 gaan aanbieden. Dan zou het vruchtenloos zijn om alle gehuchten op adsl2+ te gaan zetten. Afgezien uiteraard van het feit dat zelfs _als_ kpn adsl2+ gaat leveren je alsnog goedkoper uitbent bij BBNed.
Als je nu al 60 ofzo euro per maand betaald bij kpn-dochters voor een 8mbit verbinding wil ik niet weten wat je moet betalen voor een wide-open ADSL2+-verbinding :') (note: die heb je bij concepts voor 27,50 en bij speedlinq voor 25 geloof ik)

• yohan
bjck schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:48:

Als ik m'n postcode op de Orange site invul wanneer ik ADSL Extra (20Mbs) probeer aan te vragen, krijg ik de melding dat deze dienst binnenkort op mijn adres beschikbaar zal zijn.

Dit duidt er dus op dat KPN haar centrales gaat ombouwen naar ADSL2 (?)

• bjck
[...]

Als ik kijk naar mijn eigen BitStream2 aansluiting, dan zie ik ook dat ie op een ADSL2+ lijnkaart zit (per maart van dit jaar), en dat in een kutgehucht met 2000 aansluitingen. Echter geven de postcodechecks aan dat ADSL2+ hier niet beschikbaar is op dit moment...
Kan zijn dat je op ADSL2 verbonden bent en dat er toch niet hoger dan ADSL1 geleverd wordt. Misschien doen ze uitbreidingen wel met nieuwe kaarten inderdaad maar wordt de centrale niet geheel omgebouwd en zit je op zo'n nieuwe. Wil niet zeggen dat de hele centrale voor KPN ook ADSL2 is.
Yohan schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:01:
[...]

Als ik m'n postcode op de Orange site invul wanneer ik ADSL Extra (20Mbs) probeer aan te vragen, krijg ik de melding dat deze dienst binnenkort op mijn adres beschikbaar zal zijn.

Je hebt ook ADSL Extra 8Mb natuurlijk, staat er letterlijk 20Mb?

Misschien dat Orange nog nieuwe centrale's aan het bouwen is in haar eigen netwerk, dat kan natuurlijk ook waarom dit binnenkort beschikbaar komt.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Yohan schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:01:
[...]

ooooofffff het duidt er op dat je centrale al lang adsl2+ is, maar ze het nog niet aanbieden ;)
En als kpn haar centrales gaat ombouwen zou dat een behoorlijk lompe zet zijn. Dan liever VDSL.

• yohan
bjck schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:11:
Je hebt ook ADSL Extra 8Mb natuurlijk, staat er letterlijk 20Mb?

Misschien dat Orange nog nieuwe centrale's aan het bouwen is in haar eigen netwerk, dat kan natuurlijk ook waarom dit binnenkort beschikbaar komt.
8 Mb is allang beschikbaar op mijn adres, dus ik neem aan dat ze de 20 Mb-versie bedoelen.

Afwachten maar. De geruchtenmachine draait in ieder geval weer :9

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:05

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ben ook overgestapt naar Orange. Had 20mbit gewild, maar dat was er niet op mijn postcode. Dus kreeg ik 4 Mbit. Ik ben blij dat dit straks naar 8 toe gaat. Dit is een kleine moeite voor Orange.
Volgens Orange zouden ze binnen een jaar (inmiddels binnen half jaar) ook 20mbit moeten leveren op mijn adres. Maar volgens mij is mijn centrale niet ge-upgrade naar ADSL2. En zal er ook geen 20mbit komen. Wachten is dan idd op VDSL. Maar tot die tijd ben ik blij met 8 mbit. Al denk ik dat ik overstap naar een andere ISP voor die tijd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40

slaay

Natuurbeleven.com

[...]

Dat stond al gepland voor eind 2006! Dit heeft KPN toegezegd bij presentatie van haar kwartaalcijfers.
Heeft een keer op planet Multimedia gestaan.

Dich bis echt unne foëzen haas

• yohan
slaay schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:42:
[...]

Dat stond al gepland voor eind 2006! Dit heeft KPN toegezegd bij presentatie van haar kwartaalcijfers.
Heeft een keer op planet Multimedia gestaan.
Dit tweede kwartaal zal KPN het ADSL-netwerk opwaarderen naar ADSL2+. Daarmee kan het de downloadsnelheid verhogen van 8 naar 24 Mbit/s. De maximale uploadsnelheid zal zo'n 1 Mbit/s bedragen. Voor een kleinere doelgroep wil het een pilot met VDSL starten. Nog dit jaar moeten de werkzaamheden aan het DSL-netwerk zijn voltooid.
Bron; dd. 1 maart 2005 :/

• bjck
Als je de latere jaarcijfers van KPN erbij pakt van 2005 en die van 2006 zie je geen toename in het ADSL2+ dekkingsgebied, zegt genoeg denk ik.

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-11 19:23
als ik nu mijn postcode in voer krijg ik 8-15 LOL? vorige week was dit nog 4 mbit

• bjck
Wat ik een scenario zou kunnen zijn is dat:

Orange op eigen netwerk 4 en 20Mb levert.
Orange via KPN (waar ze zelf niet zitten) eerst alleen 4Mb leverde.
Orange de 4Mb aansluitingen (zowel eigen als via KPN) nu naar 8Mb gaat upgraden.
Orange eerst alleen 4Mb leverde als ze bij KPN de lijn inkochten en nu ook tot 20Mb leveren waar KPN ADSL2+ kan leveren.

Het blijft gissen en wat heb je eraan om het te weten eigenlijk. Gewoon postcode check doen en je ziet vanzelf wat er mogelijk is.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Volgens adslcentrale.nl is de aanstaande verhoging NIET voor alle KPN klanten...

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Dennis-L schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:17:
Volgens adslcentrale.nl is de aanstaande verhoging NIET voor alle KPN klanten...
Maar toch wel voor alle Orange klanten via het KPN netwerk?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:05

DarkSide

theres no place like ::1

Dat hoop ik toch wel. Wil wel graag naar 8Mb toe nl.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zat vroeger bij Wanadoo en kpn (2 rekeningen), dat is overgenomen voor Orange toen is het ook 1 rekening geworden.
Via de site van orange was op mijn lokatie maximaal 4Mbit te halen.

Laatst keek ik op de site van Alice ( http://snelheidscheck.alice.nl ) waar ik dit krijg: Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mbit/s

Als ik die test op de site van Orange doe krijg ik: Je woont in een gebied waar Orange ADSL Extra met een snelheid tot 8Mbit/s*
* de snelheid van Orange ADSL Extra is nu 4Mbit/s. De snelheid wordt in november 2007 verdubbeld.

Terwijl ze mij ongeveer een halfjaar geleden alleen 4Mbit konden leveren:|, hoe kan het nou ineens dat ze mij dubbel zo snel internet kunnen leveren?
en nog vreemder waarom kan Alice mij wel >16Mbit leveren?

Ik kom er ook net achter dat ik betaal voor een Orange ADSL Extra abbonemtent (ik betaal 22,94 per maand) waar ik volgens hun 20Mbit zou kunnen halen, maar ik krijg in feite standaart Orange ADSL 4Mbit geleverd

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-10-2007 12:58 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

vooropgesteld: Hoe verder je van een centrale woont, hoe lager je maximaal mogelijke snelheid is. En hoe hoger de snelheid van de adsl verbinding is ingesteld, hoe meer kans op instabielere verbindingen. Daarnaast moet je je realiseren dat Alice je niets levert, ze bieden je iets aan! Dat is wat anders dan he leveren.

al die bedrijven kunnen allemaal hetzelfde leveren: Namelijk een "wide open" verbinding (die je dan als "max 20mbit" aan iedereen kan aanbieden). Wat ze je concreet willen aanbieden, hangt af van wat er gemiddeld maximaal mogelijk is in jouw wijk. Als ze door ervaringw eten dat dat max 6mbit is, kiezen sommige bedrijven ervoor om nog steeds "max 20mbit" aan te bieden (wat dan een snelheid van +/-6mbit oplevert, een hoop gezeur, boze klanten die geen begrip hebben voor hoe adsl werkt). Andere bedrijven kiezen voor een veilige weg en bieden in deze gebieden max 4mbit aan.

Soms blijkt dat de inschatting niet goed was en passen hem aan, dus kan je ineens wel 8mbit bestellen, of is het ineens omlaag bijgesteld omdat in die wijk heel veel problemen met snelle verbindingen zijn.

Daarom kunnen die verschillen tussen bedrijven en in loop van de tijd er zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 03-10-2007 13:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Bij XS4ALL krijgen nieuwe abonnee's van de basic variant 8 mbit
zie hier
Maar ik zit nog steeds op 6mit en ik heb ook XS4ALL Basic.
Wellicht ook bij XS4ALL een verhoging :?

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
is het al bekend wanneer de snelheidsverhoging in november plaatsvind?

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51
Mij niet bekend .
Maar zal wel "gefaseerd" doorgevoerd worden dus ergens in de komende resterende 27 dagen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door scorpio op 03-11-2007 10:59 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:57
Hmmm is er al iemand verhoogd? Mijn ouders hebben 2bm van Orange op het eigen (oude Wanadoo) netwerk. Ik moet de draadloze router (QoS) opnieuw instellen als het zover is, maar kan lastig zien of de snelheid al verhoogd is... (want de adslmodem staat in bridged mode, dus daar kan ik het niet meer in zien)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

krijgen we hier niet thuis een bericht van via post ofzo? of minstens via de mail?
ik heb nog niks gemerkt btw
wannadoo -> orange 4mb heb ik nu

[ Voor 28% gewijzigd door kaasaanfiets op 17-11-2007 20:03 ]

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:55
Ik heb adsl van Wanadoo genomen een aantal jaar terug, dat is inmiddels allemaal Orange. Later is dat 2x? verhoogt, en nu zit ik op 3mbit.

Als ik het goed begrijp zou ik dus ook deze snelheids verhoging krijgen? Het is inmiddels al de 22ste en ik heb nog niets gemerkt van een verhoging.
Moet ik hiervoor zelf nog iets doen? (modem resetten ofzo, in het modem zelf zie ik wel dat de huidige snelheid 3mbit is)

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
beugeldop schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:56:
Ik heb adsl van Wanadoo genomen een aantal jaar terug, dat is inmiddels allemaal Orange. Later is dat 2x? verhoogt, en nu zit ik op 3mbit.

Als ik het goed begrijp zou ik dus ook deze snelheids verhoging krijgen? Het is inmiddels al de 22ste en ik heb nog niets gemerkt van een verhoging.
Moet ik hiervoor zelf nog iets doen? (modem resetten ofzo, in het modem zelf zie ik wel dat de huidige snelheid 3mbit is)
Jij hebt denk ik nog adsl Lite. Die wordt volgens mij niet verhoogd. Je moet je abonnement even overzetten naar ADSL Extra. Je bent dan waarschijnlijk nog goedkoper uit ook.

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:55
Auke schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:15:
[...]

Jij hebt denk ik nog adsl Lite. Die wordt volgens mij niet verhoogd. Je moet je abonnement even overzetten naar ADSL Extra. Je bent dan waarschijnlijk nog goedkoper uit ook.
Oké, bedankt voor de tip.

ps:

Vroegâh, toen we net inbel internet kregen, hebben we ook ISDN genomen omdat we dan konden bellen én internetten. Inmiddels achterhaald, maar moeders vind ISDN wel prettig, bovendien hebben en een ISDN-telefoon centrale thuis. Gaat dit gewoon samen met ADSL extra? Weet iemand dat?

Ik weet namelijk wel, dat als ik het 20mbit abbonement van Orange wil, dan moet ISDN de deur uit, en dan moeten we ook een gewone telefoon centrale nemen, en dat brengt een hoop gedoe en kosten met zich mee.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb ik me nooit zo in verdiept, ik kan je daar dus niet mee helpen, maar dat staat wel ergens op de orange site. Ik heb even voor je gezocht:

http://www.orange.nl/popup/overstappen_isdn.html

Verwijderd

Bij mij is het nog gewoon oude snelheid, adsl extra. Maar ik zie nu ook pas dat er een snelheidsverhoging komt. Maar ik wacht het af.

Verwijderd

Hier zit ik ook nog met de "oude" snelheid van 4 Mbit.

Geld deze actie ook voor de Family abbo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:29:
Hier zit ik ook nog met de "oude" snelheid van 4 Mbit.

Geld deze actie ook voor de Family abbo?
Family abbo is ADSL Extra geworden, dus ja het geldt ook voor het Family abbo.

Ik heb zelf ook het Family abbo met 4 Mbit, maar hier nog geen verhoging. Ik wacht tot 1 december en als het dan nog niet sneller is neem ik contact op met Orange. Het zou in de tweede helft van november gebeuren geloof ik dus ze hebben nog ongeveer een week de tijd.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:42:
Bij XS4ALL krijgen nieuwe abonnee's van de basic variant 8 mbit
zie hier
Maar ik zit nog steeds op 6mit en ik heb ook XS4ALL Basic.
Wellicht ook bij XS4ALL een verhoging :?
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/verschil.php

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 15:21
Op 26 november nog geen snelheidsverhoging naar 8 mb. Nog 4 dagen tijd voor Orange >:)

Verwijderd

Ik heb destijds een abbo bij Wanadoo afgesloten voor 17,95 in de maand, dit gaat ook via KPN.
Wanadoo is toen overgenomen door Orange. Het betreft een Lite met 3,2 mbit. Maar zal deze snelheid ook omhoog worden gegooid dan?

Verwijderd

Meer info over de aangekondigde snelheidverhoging en de reden waarom het zo lang duurt:
(van de helpdesk pagina Orange)

Heb je na 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld én is er tijdens je bestelling aangegeven dat de snelheid van je ADSL verbinding in november 2007 wordt verhoogd? Dan kan het zijn dat de verhoging (vanwege het grote aantal aanmeldingen) voor jou iets later plaatsvindt dan gepland. Wij gaan vanaf nu van start met het toekennen van de nieuwe snelheid. Dus je gaat in ieder geval vóór het einde van dit jaar van de hogere snelheid genieten.

de nieuwe snelheden worden

Orange ADSL Extra: (van 4 Mbit/s naar) 8 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream
Orange ADSL: (van 2 Mbit/s naar) 4 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream

Enkele dagen voor de snelheidsverhoging ontvang je van ons nog een e-mail met daarin de datum en het tijdstip van de verhoging. Hou er rekening mee dat je ADSL verbinding enkele minuten niet beschikbaar is gedurende het moment dat de snelheidsverhoging plaatsvindt.

herstarten van je modem is noodzakelijk na de snelheidsverhoging
Na de snelheidsverhoging merk je dat je ADSL (& Telefonie) verbinding niet meer werkt. Om weer gebruik te kunnen maken van je verbinding is het noodzakelijk je modem (Livebox of Speedtouch ethernetmodem) opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht één minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Zodra het ADSL lampje niet meer knippert, is het opstartproces afgerond en kun je weer internetten.

Heb je vóór 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld?
Dan wordt de snelheid van je ADSL verbinding na maart 2008 verhoogd. Je wordt hierover nog per brief geïnformeerd.

Verwijderd

Wat een bagger zooi.... altijd hetzelfde.... ik heb natuurlijk weer vóór 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld. :'( En dan zal ik zeker tot maart 2008 moeten wachten... na maart 2008 zit ik mooi bij een andere provider want dan loopt gelukkig mijn abbonement af !!!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik had adsl lite, maar een poos geleden werd ik gebeld door iemand van Orange of ik niet over wou stappen naar adsl familie omdat het op dat moment sneller was en goedkoper en het was gratis om over te stappen, en ze zouden het zo via het telefoon gesprek doen.

dat heb ik toen gedaan, maar ik weet niet of dit voor 21 augustus was, hoe kan ik daar achter komen?
18mei ofzo ik heb het al gevonden in een oud mailtje :(
wat vreemd mensen die langer adsl familie hebben moeten langer wachten?, beetje krom toch

[ Voor 16% gewijzigd door kaasaanfiets op 27-11-2007 12:55 ]

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:44:
Ik had adsl lite, maar een poos geleden werd ik gebeld door iemand van Orange of ik niet over wou stappen naar adsl familie omdat het op dat moment sneller was en goedkoper en het was gratis om over te stappen, en ze zouden het zo via het telefoon gesprek doen.

dat heb ik toen gedaan, maar ik weet niet of dit voor 21 augustus was, hoe kan ik daar achter komen?
18mei ofzo ik heb het al gevonden in een oud mailtje :(
wat vreemd mensen die langer adsl familie hebben moeten langer wachten?, beetje krom toch
Bel eens naar het nummer van de klantenservice van Orange dan weet je heel snel meer ;)

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:44:
Komt vanwege de actievoorwaarden waarin dat stond vast gesteld. Officieel hebben ze van de OPTA vanaf de laatste dag van de maand nog 4 weken de tijd. Mensen die eerder klant waren bij Orange hebben niet die snelheidsverhoging in hun product/actievoorwaarden.

Tenminste,...dat is mijn redenering ;)

• mariovandijck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-11 20:01
Zo nog één dag voordag November is afgelopen en ik heb nogsteeds nogmaar een 4MB verbinding...
Orange is weer eens goed bezig :(

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:39
Als XS4all gaat verhogen dan volgen in de regel de andere KPN providers ook.

Eens zien of dat deze keer weer het geval is. Vooral de extra uploadcapaciteit valt goed in de smaak met 8 man op de verbinding via Planet. Download is er "genoeg"..... maar vind wat extra helemaal niet erg...

Verwijderd

mariovandijck schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 01:28:
Zo nog één dag voordag November is afgelopen en ik heb nogsteeds nogmaar een 4MB verbinding...
Orange is weer eens goed bezig :(
heb je de voorgaande posts wel gelezen??? :?

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
Ik heb net een brief gehad van Orange. Vanaf nu gaan ze de snelheid verhogen. Voor het einde van dit jaar zou ik de nieuwe snelheid moeten krijgen (4mbit naar 8mbit). Een precieze datum wordt nog gemaild.

Nou we wachten wel af!

Verwijderd

lochtejans schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:24:
Ik heb net een brief gehad van Orange. Vanaf nu gaan ze de snelheid verhogen. Voor het einde van dit jaar zou ik de nieuwe snelheid moeten krijgen (4mbit naar 8mbit). Een precieze datum wordt nog gemaild.

Nou we wachten wel af!
same here

• mariovandijck
Weet iemand of we dan ook een nieuwe/ander IP-adres krijgen aangezien in de brief wordt verteld dat we de modem opnieuw moeten laten connecten...

• EricJH
Dat is nog nooit eerder gebeurd bij eerdere snelheidsupgrades bij het KPN netwerk. Het lijkt mij een modem ding dat je moet resetten.

Verwijderd

Is het noodzakelijk om een livebox van orange aan te moeten schaffen als je een speedtouch 546 hebt en je wilt overstappen van orange (wanadoo) lite naar family of extra?

• mariovandijck
Niet nodig, ik gebruik ook geen livebox.
Maar hij is toch het eerste jaar gratis en daarna voor € 1pm extra is het toch mooi meegenomen,
Mocht hij ooit sneuvelen moeten hun voor een nieuwe zorgen aangezien je hem huurt.
Voor Bellen via hun heb je het WEL nodig.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 07:48
Heb eind november een brief ontvangen van Orange waarin stond dat ze vanaf begin november beginnen met het verhogen van de snelheden, en dat het iig voor het einde van het jaar rond moet zijn.
Over de preciese datum/tijd zou ik nog een email ontvangen.

Email gister ontvangen:
Geachte klant,

Binnenkort wordt de snelheid van uw ADSL verbinding verhoogd. Tijdens de snelheidsverhoging is uw ADSL verbinding helaas enkele minuten niet beschikbaar.

De snelheidsverhoging vindt plaats op:

datum: 04-12-2007
tijdstip: tussen 10:00 en 18:00 uur
uitval: enkele minuten gedurende bovenstaande periode
Tis nu bijna 21:00 uur en nog steeds geen verhoging .. gereboot, gereset, stroom eraf/erop .. nog steeds oude snelheid.. }:O

oisd.nl

Verwijderd

DaPi schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:54:
Heb eind november een brief ontvangen van Orange waarin stond dat ze vanaf begin november beginnen met het verhogen van de snelheden, en dat het iig voor het einde van het jaar rond moet zijn.
Over de preciese datum/tijd zou ik nog een email ontvangen.

Email gister ontvangen:

[...]

Tis nu bijna 21:00 uur en nog steeds geen verhoging .. gereboot, gereset, stroom eraf/erop .. nog steeds oude snelheid.. }:O
Ook mijn snelheid zou gisteren verhoogd worden. Is dus niet gebeurd. Zie het Orange ervaringen topic voor de mail die ik eergisteren van Orange had ontvangen. Ik weet overigens niet of ik er tijd aan wil spenderen om de HD te bellen. Misschien een reply op de mail van orange geven dat de verhoging niet is doorgevoerd.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 07:48
Na net mijn livebox stroomloos gemaakt te hebben, trainttie nu in op ongeveer de dubbele snelheid.
7992/1020 .. mooi dacht ik .. totdat ik erachter kwam dat ik nog steeds maar op maximaal 417 kB/s kan downloaden.
Enig idee hoe dit mogelijk is?

oisd.nl

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 08:54
Das idd vreemd, maar ik kan me nog zoiets herinneren toen KPN ook de snelheden van zijn ADSL abonnementen ging verhogen. De modems trainde toen ook al op de nieuwe snelheid in maar de daadwerklijk snelheid was nog op het oude niveau :) .
Zie ook dit bericht:
http://www.webwereld.nl/articles/38272

Kan ook iets heel anders zijn natuurlijk ;) , probeer je snelheid is op de volgende site te testen:
http://test.leaseweb.com
Dan een lekker groot bestand (100Mb of 1000Mb) downloaden en kijken hoe snel het gaat 8) .

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ah, er is een speciaal topic voor de verhoging. Should have known..

Anyway, hier nog niks gehoord. Wel de brief ontvangen dat het deze maand gebeuren zal. Ben erg benieuwd!

Ik vraag me af of die mensen die die mail ontvangen hebben inmiddels wel al de verhoging te pakken hebben, hierboven heeft dus iemand wel de lijn geüpgrade, maar nog niet de daadwerkelijke snelheid. En ergens anders las ik dat iemand na de beloofde dag nog steeds geen verhoging had.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
Ik heb gisteren ook een mail gehad waarin stond dat vandaag tussen 9.00u en 18.00u mijn snelheid wordt verhoogd. Nou we wachten wel weer af zoals de meesten al vanaf 1 november doen :+

EDIT
Internet heeft er zojuist een kwartier eruit gelegen. Ik heb m'n Speedtouch v716 opnieuw opgestart en jawel hoor de nieuwe snelheid staat bij broadbant connection (8mbit down, 1mbit up). ALLEEN is de werkelijke snelheid (na testen niuewsgroepen en bovenstaande test site) nog niet verandert en dus nog steeds 4mbit down en 1 mbit up :?

[ Voor 48% gewijzigd door lochtejans op 07-12-2007 14:20 ]

Verwijderd

Heb zojuist even gechecked en tot mijn verbazing stond er nu 4096/1028 als snelheid (had voorheen 2040/506). De snelheid is dus verhoogd. SpeedTest geeft echter qua downloadsnelheid nog steeds oude snelheid, upload is echter niet geknepen (rond 100 kB/s). Download vind ik niet zo heel belangrijk, upload daarentegen wel. Ik heb trouwens mijn Livebox niet gereset; dat had ik op 5 december nog geprobeerd maar toen trainde het modem nog in op de oude snelheid.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Mijn recent opgeleverde Orange abbo lag er daarstraks ook voor zo´n 15 min uit. Had klein hoopje op de snelheidsverhoging maar na een aantal resets blijft modem nog steeds op het volgende intrainen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ADSL standaard  G992_3_A 
Upstream  1020 Kb 
DownStream  4088 Kb 

Afname  Dichtbij : 23.4 (dB) 
Ver weg : 8.7 (dB) 
SNR-marge  Dichtbij : 31 (dB) 
Ver weg : 15 (dB)

Afstand van de centrale:
code:
1
23.4 / 13.81 = 1.694 meter

[ Voor 8% gewijzigd door Friedchicken op 07-12-2007 15:55 ]

• GAIAjohan
  • Nu online
Gisteren is het hier geüpgrade
Hier staat 4100/1031 nu als snelheid ingegeven (wel erg vreemde snelheden, zou toch 4096/1024 moeten zijn), voorheen 2048/512
Ik haal de upload wel ~100kB/s
Maar download is nog steeds ~215kB/s :? Morgen maar even zeueren bij orange helpdesk ofzo..

Internet Settings
ADSL Status Connected
Data Rate Down/Up 4100Kb/1031Kb

Ik gebruik gewoon mijn eigen modem/router van Belkin.

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 13-12-2007 01:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• EricJH
GAIAjohan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:33:
Gisteren is het hier geüpgrade
Hier staat 4100/1031 nu als snelheid ingegeven (wel erg vreemde snelheden, zou toch 4096/1024 moeten zijn), voorheen 2048/512
Ik haal de upload wel ~100kB/s
Maar download is nog steeds ~215kB/s :? Morgen maar even zeueren bij orange helpdesk ofzo..

Internet Settings
ADSL Status Connected
Data Rate Down/Up 4100Kb/1031Kb

Ik gebruik gewoon mijn eigen modem/router van Belkin.
Een stukje hierboven staat de verklaring voor je probleem: http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/29217212/0 .

Verwijderd

Kunnen diegene die voormalig Wandoo lite hadden of nog hebben mij toevallig vertellen hoeveel ze kwijt zijn per maand? Ik geloof 14,95 euro aan Orange maar de vraag is ofdat er ook via KPN nog
geld betaald wordt.

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:07:
Kunnen diegene die voormalig Wandoo lite hadden of nog hebben mij toevallig vertellen hoeveel ze kwijt zijn per maand? Ik geloof 14,95 euro aan Orange maar de vraag is ofdat er ook via KPN nog
geld betaald wordt.
Nee, ik kom van ADSL Go af, en wij hoeven geen geld meer aan kpn te geven.

@ Eric, ik had dat gelezen ja, maar toch.. Ik vind het een klein beetje bedriegerij op die manier.

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:05:
[...]

@ Eric, ik had dat gelezen ja, maar toch.. Ik vind het een klein beetje bedriegerij op die manier.
Maar in dat geval ben je dus 20 euro gaan betalen voor een 4mbit abbo? Dus 5 euro meer voor 2mbit extra?

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:34:
[...]

Maar in dat geval ben je dus 20 euro gaan betalen voor een 4mbit abbo? Dus 5 euro meer voor 2mbit extra?
In totaal ben ik minder gaan betalen.
Eerst met Wanadoo Go, (orange Go) was het hier 25euro per maand, waarvan €17,- aan KPN, en dus iets van €8,- aan Orange.. Zoiets was het in ieder geval. dit was 1536/256 verbinding
Nu is het €18,- in totaal per maand, alleen aan Orange voor een 4096/1024 verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 13-12-2007 16:45 ]

• M. Mulder
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Ik heb hetzelfde probleem:

Geachte klant,

Binnenkort wordt de snelheid van uw ADSL verbinding verhoogd. Tijdens de snelheidsverhoging is uw ADSL verbinding helaas enkele minuten niet beschikbaar.

De snelheidsverhoging vindt plaats op:
datum: 7/12/2007
tijdstip: tussen 9:00 - 18:00
uitval: enkele minuten gedurende bovenstaande periode

De snelheid staat inderdaad in mijn modemsettings, maar de daadwerkelijke download snelheid ligt nog steeds op een verbinding die gebaseerd is op 2048.

Heeft iemand al gebeld met Orange en hiervoor een oplossing? Moeten ze nog routers geschikt maken hievoor :?

Ik heb wel een mail gestuurd naar de helpdesk en een mail terug ontvangen. Ik moest van hen de ADSL statistieken zenden. Wat kunnen zij hiermee?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1028 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 26.7 (dB)
Ver weg : 13.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 15
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Verwijderd

onderandere zien ze dat je HEC-teller een getal bevat :s

• M. Mulder

M. Mulder

What houdt de HEC-teller bij dan?

Hmm, ik ziet het al:

Beschadigde ATM pakketjes. Zal vast niet de enige zijn die dat heeft ;)

[ Voor 60% gewijzigd door M. Mulder op 15-12-2007 22:37 ]

• EricJH
GAIAjohan schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:05:
[...]

Het is maar tijdelijk als de vergelijking met vorige upgrades geldig is. Het wordt gedaan voor een soepeler transitie bij snelheidsverhogingen.

Ondertussen gebeurt er hier bij Planet helaas helemaal niets..... voorheen was XS4All de eerste die de upgrade deed.... nu licht Orange straatlengtes voor.... en is er niemand die deze straatvechter volgt.... zeer spijtig,,, :'(

• Prolution
Heeft er hier nog iemand wat gehoord over de halve snelheidsverhoging :) . Daarmee bedoel ik dat ze wel in de livebox/modem een snelheidsverhoging hebben gedaan maar dat er in de praktijk nog niks van te merken is, het downloaden van iets gaat dus nog steeds op het oude niveau :O .
Het is allemaal wel leuk en aardig van orange dat ze zo'n snelheidsverhoging doen maarja hier heb je vrij weinig aan. Zoals ik al hiervoor in het topic had vermeld ging de snelheidsverhoging van KPN in der tijd ook op zo'n manier. Maar KPN had dit al van te voren aangegeven, bij orange verklaren ze je half voor gek en weten ze van niks? :?

Verwijderd

Prolution schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:25:
Heeft er hier nog iemand wat gehoord over de halve snelheidsverhoging :) . Daarmee bedoel ik dat ze wel in de livebox/modem een snelheidsverhoging hebben gedaan maar dat er in de praktijk nog niks van te merken is, het downloaden van iets gaat dus nog steeds op het oude niveau :O .
Het is allemaal wel leuk en aardig van orange dat ze zo'n snelheidsverhoging doen maarja hier heb je vrij weinig aan. Zoals ik al hiervoor in het topic had vermeld ging de snelheidsverhoging van KPN in der tijd ook op zo'n manier. Maar KPN had dit al van te voren aangegeven, bij orange verklaren ze je half voor gek en weten ze van niks? :?
heb dus vandaag gebeld en het zelfde probleem dus geen werkelijke verhooging ze zijden dat het bij mij moest zijn dat ik de snelheid niet had klopt dus niets van je wordt gewoon voor het zootje gehouden en aan de telefoon aan het lijntje kosten €0,20 per minuut kassaa dus wacht nog even en als ze mij de volle pond gaan berekenen wandt nu heb ik 4 mbit dus betaal niet voor 8 die ik niet heb trek mijn geld dus gewoon terug en hoop dat meer mensen dat doen hebben ze lekker veel werk van en kunnen ze maar contakt met mij op nemen als je een halfe brood bij de bakker koopt hoef je toch ook niet voor een hele te betalen
groet johan

• M. Mulder

M. Mulder

Op een reply van mijn -e-mail heeft Orange aangegeven dat ze het probleem duidelijk vonden en het doorspelen naar de Technische Dienst.
Daar is voor mij het wachten dus nog op, want ik heb dus ook 4096 in de modem staan, terwijl ik download op de snelheid van 2048 :?

Zijn jullie ook 24,95 kwijt (inclusief bellen extra)? + 5 euro aan kosten voor de doorbelasting van de lijnhuur KPN?

• GAIAjohan
  • Nu online
M. Mulder schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:07:
Op een reply van mijn -e-mail heeft Orange aangegeven dat ze het probleem duidelijk vonden en het doorspelen naar de Technische Dienst.
Daar is voor mij het wachten dus nog op, want ik heb dus ook 4096 in de modem staan, terwijl ik download op de snelheid van 2048 :?

Zijn jullie ook 24,95 kwijt (inclusief bellen extra)? + 5 euro aan kosten voor de doorbelasting van de lijnhuur KPN?
Heb je ook een link naar dit topic gegeven?

• M. Mulder

M. Mulder

Zojuist nog even gedaan als aanvulling op de al verzonden reply ;)

• Jarwik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 19:00
Ik ben dus 21 dec ook omgezet van Orange Adsl Lite naar Orange Adsl extra.
Mijn Livebox geeft ook downstream 7992 Kb aan maar ook hier is niets van te merken, nog steeds onder de 4 mbit, bijna gelijk aan m'n lite verbinding van 3mbit.
Echte lokkertjes dus van orange en heb gelijk vandaag met de helpdesk gebeld, die medeweker zei dat door de enorme drukte met de verhogingen het wel eens eind Februari kon worden!!!!!
Niet normaal dus. 8)7

Verwijderd

Vraag is natuurlijk wat gaan we eraan doen of pikken we dit gewoon.

• DaFrenk
Ach, die medewerkers weten ook niet alles hè. De een zegt dit, de ander dat.

Ik wacht nog even af :) In januari ga ik pas klagen.

• mariovandijck
in januari zullen er vele gaan klagen denk ik...
Heb hierzo nog geen E-mail ontvagen en mijn modem staat nog op oude instelling...
Behoor 8MBit te ontvangen...

• DaFrenk
Er zijn nu al meer mensen die van de helpdesk te horen gekregen hebben dat het wel eens februari kan worden! Maar dan gaan we toch abonnementsgeld terug eisen, of op z'n minst halveren ofzo. :{

• Jarwik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 19:00
Zijn er meer mensen die ook via http://orange.gebruikers.eu de snelheidverhoging volgen??

Daar is al een langere discussie gaande over de beloofde verhoging.
Nu zijn daar een aantal topics al spoorloos verdwenen en verschillende berichten.
Ik kan nu zelf al niet meer op dat forum komen:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.2.0 (Fedora) Server at orange.gebruikers.eu Port 80

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Misschien dat orange zelf hier achter zit omdat er op http://orange.gebruikers.eu ook al gezamelijke acties dreigden te komen.

Verwijderd

Ja, nadat ik gepost had dat het topic " gezamenlijke actie tegen Orange" is verdwenen, kan ik niet
meer op het forum komen.
Bovendien had ik uit dat topic vermeld dat er kennelijk afspraken waren tussen Orange en de Opta.
Als het Orange niet lukt voor 1 januari de snelheidsverhoging te realiseren, dan moeten klanten hun
overeenkomst kunnen ontbinden. Willen ze blijven dan kunnen ze teruggave van geld aanvragen.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:44

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik vind het niet normaal dat de snelheidsverhoging zolang op zich laat wachten.
Druk, pff laat me niet lachten wat voor k*t bedrijf ben je dan.. Wel een marketing actie op touw zetten maar de techniek erachter niet op orde hebben zodat je klanten dus weer kunnen weglopen ?

Man, man man.. krijg je een brief dat iedereen zeker voor het eind van het jaar de nieuwe snelheid heeft. Nou, dan moeten ze heel erg opschieten.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:08:
Ja, nadat ik gepost had dat het topic " gezamenlijke actie tegen Orange" is verdwenen, kan ik niet
meer op het forum komen.
Ik was nog nooit op dit forum geweest, maar kan er ook niet op komen. Dus, of ze hebben de site offline gehaald / door een andere oorzaak is hij offline, of ze blokkeren iedereen van Orange, maar dat lijkt mij sterk.

Verwijderd

Ik heb dat forum constant in de gaten gehouden en vanmorgen was ik dat ook weer van plan.
Maar helaas ik kreeg ook die melding in beeld zoals jij Jarwik.
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Orange hier achter zit.Tijdje terug had hij dat ook al bij mij,kon ik ook niet op het forum komen.
Is wel schandalig als Orange hier achter zou zitten,maar je gaat wel zo denken.Het wordt ze te heet onder de voeten.
Hou het nog wel in de gaten.

• DaFrenk
Lijkt me sterk dat Orange erachter zit. Er zal wel gewoon een technisch probleem zijn, we zijn gewoon verwend met de stabiele Tweakers servers ;)

Daarstraks kon ik er weer heel even op komen, even later niet meer. Gewoon een storing me dunkt.

Overigens hier nog altijd niks. Dus 31 december zal wel niks worden :N

• Prolution
Ik heb ook nog steeds geen snelheidsverhoging gehad, wel is al een tijdje geleden de nieuwe snelheid in m'n livebox verschenen maar de downloadsnelheid is nog steeds op het oude niveau. Effectief dus geen snelheidsverhoging die beloofd werd voor het einde van het jaar, volgens de brief die ze me gestuurd hadden ;) .

Ook heb ik al paar gemaild over dit probleem en het enigste wat ze te melden hebben is dat "Het een bekend probleem is" en dat "Uw geval word doorgezet naar de technische dienst voor verder onderzoek" allemaal leuk en aardig maar hoelang gaat dat duren, zo moeilijk moet het toch niet zijn?
Ik betaal voor een 4Mbit abonnement (Orange ADSL) maar krijg dus nog steeds 2Mbit, voorheen had ik een ADSL Lite bij Orange en die was nog sneller (3Mbit)

En die site orange.gebruikers.eu is bij mij ook offline maar dat lijkt me gewoon een fout van de server, want bijvoorbeeld telfort.gebruikers.eu geeft dezelfde fout ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Prolution op 29-12-2007 14:15 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Prolution schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:13:
Ik heb ook nog steeds geen snelheidsverhoging gehad, wel is al een tijdje geleden de nieuwe snelheid in m'n livebox verschenen maar de downloadsnelheid is nog steeds op het oude niveau. Effectief dus geen snelheidsverhoging die beloofd werd voor het einde van het jaar, volgens de brief die ze me gestuurd hadden ;) .

Ook heb ik al paar gemaild over dit probleem en het enigste wat ze te melden hebben is dat "Het een bekend probleem is" en dat "Uw geval word doorgezet naar de technische dienst voor verder onderzoek" allemaal leuk en aardig maar hoelang gaat dat duren, zo moeilijk moet het toch niet zijn?
Ik betaal voor een 4Mbit abonnement (Orange ADSL) maar krijg dus nog steeds 2Mbit, voorheen had ik een ADSL Lite bij Orange en die was nog sneller (3Mbit)

En die site orange.gebruikers.eu is bij mij ook offline maar dat lijkt me gewoon een fout van de server, want bijvoorbeeld telfort.gebruikers.eu geeft dezelfde fout ;)
Yep, precies hetzelfde: zie mijn vorige posts in deze thread ;)

Verwijderd

Gisteren kon ik bijna de hele dag niet op het forum komen van http://orange.gebruikers.eu
Nu bleek dat de server was gehacked (zeggen ze).Dit kon ik nog lezen toen ik gisterenavond nog op het forum kon.En inderdaad er zijn verschillende berichten verdwenen,en dat kwam naar aanleiding van de backup na de hackeraanval(zo staat er te lezen).
Maar vanmorgen wil ik weer naar het forum en nu kom ik er weer niet op.
Krijg nu weer een error melding. Zijn misschien van alles weer in orde aan het maken.
Vind het allemaal wel een beetje vreemd,dat net die berichten over aktie tegen Orange zijn verdwenen van het forum.
Maar we hebben nog 1,5 dag te gaan en het jaar is om.Dit jaar zouden we nog de snelheidsverhoging hebben(zeggen ze).Dan zullen ze toch verdomd op moeten schieten.

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Weten jullie misschien ook of KPN zijn ADSL snelheden ook verhoogt? Ik heb momenteel Tele2 volgens mij (was ooit Zonnet en ook nog Versatel), en het valt mij op dat ik al tijden dezelfde internetsnelheid heb (3 mbit down, 0,5 mbit up), terwijl ik in het begin van mijn verbinding toch regelmatig een snelheidsverhoging heb ervaren.

Toen kwam ik toevallig dit topic tegen, maar merk dat dit over Orange gaat. Vandaar de vraag: gaat deze snelheidsverhoging misschien ook voor mijn verbinding komen?

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 21:10

kolderindekop

yeaahhhh

O jongens wat ben ik blij dat ik na een half jaar kon opzeggen in een half jaar orange 30 keer gebelt.
Na een 5 maanden kwam er een monteur die zij dat het allemaal niet lekker werkte(hij bedoelde de orange clan).
;)

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• DaFrenk
Nou, dat zal allemaal wel niks worden met die verhoging dit jaar. In ieder geval geen mail ontvangen zoals beloofd dat de snelheid verhoogd zou worden. Die krijg je meestal enkele dagen tot een dag van te voren. Wie weet komt die mail vandaag nog, maar betwijfel het ten zeerste.

Dan gaan we maar eens een nette brief opstellen waarin ik op z'n minst de helft van mijn abonnementsgeld voor die 2 maanden terug eis. :{ Opzeggen ga ik niet aan beginnen, niet alleen omdat het een rotklus is, maar ook omdat Orange me voor de rest echt prima bevalt.

Verwijderd

De internetverbinding is bij mij ook perfect tot nu toe,en de telefoonverbinding werkt ook goed.
Alleen die snelheidsverhoging is gewoon ***.
En daarom ga ik ook een mailtje opstellen om de helft terug te krijgen.
Abonnement opzeggen is tot nu toe nog niet aan de orde,als het maar niet erger met Orange wordt.
Maar ga je opzeggen dan zit je weer met die telefoonverbinding en je nummerbehoud.Ik hoop dat het gauw goed gaat komen,heb vanmorgen nog een mailtje weg gedaan naar Orange.Effe laten weten dat het jaar bijna om is.

• mariovandijck
Na het is zover, December is voorbij...
Helemaal niks verhoogd, laat staan een E-mail met uitstel bericht...
Dan gaan we toch maar (met z'n alle) de rest van de maanden geen geld meer laten innen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste