Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Orange snelheidsverhoging aanstaande, alleen Orange?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 33.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Gaan we met Chello ook nog eens wat doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/222620610.png

Deze snelheden behaalde ik daarnet. Zien er prima uit, maar ik wil toch wel wat meer snelheid, of ze moeten mijn abonnementsprijs met 10-20 euro laten zakken. Elke provider stunt met prijzen, en Chello kijkt alles vanaf de zijlijn toe :)

Heb hier trouwens Chello Extreme (24/2) a € 59,-- p.m.
Regio 335x (Papendrecht)

Ping wordt ook steeds hoger, zit nu in het beruchte 77. IP nummer, daar rammelt een en ander, en sindsdien gaat mijn ping verder omhoog. Nog niet heel erg, maar zo langzamerhand ga je het merken met games enzo,

[ Voor 18% gewijzigd door Banshee op 15-01-2008 22:30 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:52:
Speedtest.net geeft bij mij de volgende waardes aan:
474 kb/s (Download) :|
553 kb/s (Upload)
50 mi (Distance)

Ik zou een ~8mbit abbonement moeten ontvangen. Weet niet hoeveel mbit dit ongeveer is?
Mijn router geeft dit aan:
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 800 / 2496 :/

Als ik via internet explorer iets download loopt hij 260 kb/s :'(

Voor de duidelijkheid, hoeveel kb/s is nu precies een mbit?
474kbit =ongeveer 0.47mbit..
8)7 Bij jou is er écht iets mis.
Hier is alleen de 2mbit nog geen 4mbit..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 15-01-2008 22:57 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:56:
[...]

474kbit =ongeveer 0.47mbit..
8)7 Bij jou is er écht iets mis.
Hier is alleen de 2mbit nog geen 4mbit..
Hij loopt nu wel 2100 kb/s. Dan alsnog is het zowiezo voor de 4mbit te langzaam en dan moeten we ook nog naar de 8mbit toe :X

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:22
offtopic:
Let er dan wel op dat je de juiste server pakt. Ik kan met 640 KB downloaden en uploaden gaat met 80 KB. Kllopt dat met de cijfers in de plaatjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/222653277.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/222653871.png

[ Voor 59% gewijzigd door mrFoce op 15-01-2008 23:43 ]

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 08:54
@gideon82: Het klopt wel ongeveer, maar die speedtestje zijn wel leuk opzich een echt betrouwbaar beeld krijg je pas als je bijvoorbeeld via http://test.leaseweb.com en/of http://speedtest.bbned.nl een 100Mb(of groter) bestandje binnen trekt.
Met een goede nieuwserver kan je natuurlijk ook je lijn goed testen op snelheid ;) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:22:
[...]

Ik heb 4 maal de klantenservice gebeld laatste 2 dagen, en ze hebben me 4x totaal iets anders verteld. Laat je niet snel iets wijs maken. Ze begonnen bij mij de eerste keer dat het aantal meter tussen de modem en de ingang van de KPN lijn (dus ook ADSL) te lang zou zijn... er zit 4 meter tussen. |:( Onzin
Je wil niet weten wat ik steeds met de al zo vriendelijk klantenservice meemaak! Tot nu toe ben ik plus/minus €65.00 aan bel kosten kwijt + ze brengen de kosten voor adsl extra in rekening terwijl dat ik maar een 2mb lijn heb. En idd krijg ik ook de zelfde verhaal van dat mijn bedrading niet goed is Blah blah! Elke keer krijg je van die onzin te horen en dat het klacht is in behandeling. Ik ben al zo ver dat ik een brief al aan het opstellen ben voor de geschillen commisie en radar op de hoogte breng. Ik wordt er zo moe van! Orange is een grote klote bender.... suc6 8)7 :O :( |:( |:(

Verwijderd

Dan ben je idd een aantal stappen verder als mij. Laatste 2x dat ik met de klantenservice heb gebeld is dat is er beloofd dat binnen 2 weken / eind januari de snelheden verhoogd zullen worden in mijn regio. Dus ik wacht dat even af. Maar ik zit qua snelheid nog steeds constant op mijn oude ADSL lite verbinding van 2,2 mbit, geen verandering. Terwijl mijn ADSL Extra opgeleverd zou moeten zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:01:
Dan ben je idd een aantal stappen verder als mij. Laatste 2x dat ik met de klantenservice heb gebeld is dat is er beloofd dat binnen 2 weken / eind januari de snelheden verhoogd zullen worden in mijn regio. Dus ik wacht dat even af. Maar ik zit qua snelheid nog steeds constant op mijn oude ADSL lite verbinding van 2,2 mbit, geen verandering. Terwijl mijn ADSL Extra opgeleverd zou moeten zijn.
Jou adsl lite verbinding is 3mb dus jij ben achteruit qua snelheid. Gisteren avond heb ik tijd genomen om de totstandkoming overeekomst te lezen,Als je zin heb lees maar artikel 3en dan 3.6. Volgens mij is dat dan reden om een opzegging te doen naar 30 dagen, orange komt hun afspraken niet na. Tot nu toe is er een verzoek om zsm mij abbo op te zeggen. Ze zeggen dat binnen 14 dagen iemand contact met mij op zou nemen,ik hou mij adem niet in! Zaterdag ga ik een brief op stellen met eisen dat ze binnen 7 dagen contact met mij opneem,samen met een rode kaart van machtiging intrekken. Het schiet echt niet op! maar ik wens jou heel veel suc6.... 8)7

Verwijderd

Goodbye Orange en Hallo TEFORT<TELFORT!!!!!!! opzegging wegens gebreken is onder weg naar orange en met een beetje geluk ben ik naar een maand vanaf. Ik heb er nooit zo een zuur bedrijf in mij leven meegemaakt dus bij deze noem ik hun nu CITROEN!!!!! suc6 allemaal.

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Snelheidsverhoging of niet... Ik heb de laatste tijd (sinds de overgang van Lite naar Extra) eigenlijk voor t eerst last van een lagere snelheid!

In de minder drukke uren haal ik de 4 mbit wel (ca. 420 kBytes), maar in de regel kwakkelt de verbinding in t weekend en in de avond om en nabij 1 mbit (ca. 120 - 140 kBps)

Hier ben ik dus echt zeeeeeeeer ongelukkig mee!!
En Orange belooft maar dat ze de snelheid in maart gaan verhogen.... Ik voel de volgende smoes al aankomen! (overstap gemaakt echt een paar dagen voor de 21e augustus)

Heb trouwens ook 1 mail van de "help"desk waarin ze zelf toegeven dat Orange van de Opta uit tot eind 2007 had gekregen om de snelheidsverhoging door te voeren. Dat was ook zowat de enige niet-automatische reply die ik gehad heb.

Gisteren wel bij iemand Telfort aangesloten --> echt supereenvoudig te installeren (niet eens een wachtwoord of wat dan ook bij nodig) en meteen 15 mbit! (Dus wel een regio met meer keuze dan KPN)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Verwijderd

Ik zei het al,TELFORT_TELFORT_TELFORT scored het hoog qua cijfers,voor 3 euro goed koper ook nog en een snelheid dubbel dan wat Citroen aanbiedt. Ze zeggen dat de goed koopste reklame is de mond en ieder kan 100 personen bereiken. Boycot Orange en ga naar Telfort.

• Danny the dog
  • Nu online
Ik snap dat Telfort de betere keus is, maar dit topic gaat over de mensen die meestal nét naar Orange zijn gestapt in de hoop op hoge(re) snelheid, toen Telfort nog net niet verkrijgbaar was.
Deze mensen zitten dus nog minstens voor een klein jaar aan Orange vast en zoeken dus naar een oplossing voor hun probleem.

Als ik nu wegkon bij Orange, deed ik t ook per direct, geen twijfel mogelijk, t is een grote bende oplichters!

Wat ik me wel afvraag is of je het @orange mail-adres kunt behouden...

• mariovandijck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-11 20:01
Ben overgestapt in september van:
Internet van KPN Lite
3000/512
€ 30,00 p/m

Naar:
orange ADSL Extra
20480/1024
€ 19,95 p/m

Kreeg toen een telefoontje dat Orange geen 20MB kon leveren in mijn streek (KPN centrale)
En vroegen of ik akkoort ging met 4MB en later 8MB.
Ik meteen oke gezecht aangezien het toch een € 10 p/m scheelt en toch een verdubbeling van Uploaden en één MB extra is niet verkeerd.

Dus over de prijs/snelheid ben ik nogsteeds redelijk tevreden,
als je ziet wat je voor KPN betaald.

Nu gaan mensen allemaal zegge dat ze naar Telfort willen,
Mha mij echt niet gezien,
Lijk me heel erg stug dat hun wel 20MB kunnen leveren in mijn omgeving,
Zit in buiten gebied, dus geen TVkabel, enigste wat er is, is een KPN centrale.
Je krijgt GEEN vast IP, vind ik zeer erg m.b.t. mijn server

• Danny the dog
  • Nu online
Nee, natuurlijk geeft Telfort je geen 20 mbit in het buitengebied.
Maar wel (max) 8 mbit en dat terwijl Orange je die niet geeft, terwijl je er wel recht op hebt!

Daarbij is Telfort goedkoper, hoef je er geen lijnhuur voor te betalen en is de prijs vast, ook na het eerste jaar, wanneer je bij Orange opeens veel meer gaat betalen.

Dat je een vast IP wil is voor jou echter een keuzepunt dat je zelf moet nemen.

Edit:Daarnaast zou ik wel eens willen weten of jij op het moment ook niet last hebt van veeeel lagere snelheden dan voorheen met je Lite? Ik ben nl. in augustus overgestapt van Lite naar Extra (buitengebied) en heb hier ontzettend last van de laatste tijd! (We hebben dan wel weer kabel, dat scheelt ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Danny the dog op 19-01-2008 22:49 ]

• mariovandijck
Ben ZEER tevreden over de snelheid,
Ben momenteel zelfs met meer dan 400kb/s aan het downloaden.
Heb geregeld op Speedtest.net de snelheid in de gaten gehouden,
en zeker wanneer ik zelf aan het leeche was.
www.pcmario.nl/speedtest.txt

[ Voor 12% gewijzigd door mariovandijck op 20-01-2008 01:14 . Reden: iets vergete. ]

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:54:
Ik zei het al,TELFORT_TELFORT_TELFORT scored het hoog qua cijfers,voor 3 euro goed koper ook nog en een snelheid dubbel dan wat Citroen aanbiedt. Ze zeggen dat de goed koopste reklame is de mond en ieder kan 100 personen bereiken. Boycot Orange en ga naar Telfort.
Hmm, ik las laast van een Telfort gebruiker die een dreigbrief had gekregen dat hij niet zoveel mocht down en uploaden. Ja hij downloadde weleens muziek en films, das immers legaal, en daarnaast zei telfort destijds dat het onbeperkt inet en telefonie was. :X

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Tja, al die lovende woorden over Telfort, nu iedereen begint over te stappen zie je steeds meer van allerlei problemen die ook daar de kop op steken. Geen enkele provider is perfect helaas.

Maar goed, denk dat we het inderdaad hier maar over de snelheidsverhoging van Orange moeten hebben en niet over Telfort. Daar zal wel een ander topic over lopen.

Persoonlijk ben ik reuzetevreden over Orange. Goed en stabiel internet tot nu toe, alleen die uitblijvende snelheidsverhoging. Dat is bijzonder balen. Maar goed, ik lig er niet wakker van. Dan doe ik maar wat langer over het downloaden.

Maar kan me voorstellen dat mensen die naast de uitblijvende snelheidsverhoging opeens ook nog een zeer onstabiele en uitvallende verbinding hebben. Ik las op het Orange gebruikersforum dat de Technische Dienst dit op zou kunnen lossen, de vraag is met al dat gedoe rondom de verhoging of de TD daar nu tijd voor heeft, maar het is op te lossen.

Verwijderd

Oké dan wij zou het puur bij de topic blijven,verhoging duurt te lang en in mijn ogen orange hou ze niet aan de afspraak! Dat is het groot probleem en hier door krijg de klant (wij dus) van te ballen of niet? Je gaat van uit als een provider iets aanbiedt dat je ook krijg, en met orange gaat het 9 van de 10 keer niet goed. Als je voor een provider gaat dan ga je voor een die positieve is of niet? Mijn ervaring tot nu toe is zeeeeeer slecht en denk ik dat ik niet de enigste ben. Kijk maar naar de cijfers,waar staat orange met hun snelheids verhoging? Een grote bender is het en als klant pik ik niet! Jij wel? Komt wel goed zegt je dan maar vergeet niet je betaal de prijs voor iets wat je niet heb. Oplichting dus, en denk je dat orange iedereen geld terug geef dus echt niet. Wat is het topic? snelheids verhoging of oplichting!!

Verwijderd

hallo, ik heb nu momenteel nog ADSL lite van orange, ik ga over naar adsl extra 8mbit/s, hieronder mijn gegevens uit het modem; kan ik wel een stabiele verbinding krijgen? gegevens zijn natuurlijk nog van lite..:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 512 Kb
DownStream 3072 Kb
Afname Dichtbij : 54.0 (dB)
Ver weg : 31.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 17 (dB)
HEC-teller 1806
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1967
ES-teller van 1 dag 0

ik heb nu nog zeer stabiele verbinding, ik download met 324kb/s en upload met 52kb/s, super goed dus!
Ik had een email ontvangen (2 weken terug) om over te stappen op adsl extra, 8mbit/s dus, maar kreeg nooit bevestigingsbrief, donderdag met Sales gebeld en die zouden brief sturen, bevestingsbrief dan... Ik had in die 2 weken tijd al lang aangesloten kunnen zijn, het loopt zoals meerdere roepen hier, niet alles op rolletjes bij Orange, en dat is jammer, ben/was nog altijd super tevreden..

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:58
Je hebt een afname dichtbij van 54 dB, als je dit deelt door 13,81, dan heb je ongeveer de afstand tot de centrale. Dit komt bij jou dus op 3,9 km uit. Als je dan in zo'n grafiekje kijkt wat je max. voor snelheid kunt halen, dan zal dat nooit veel hoger worden dan 4mbit (in de TS van dit topic staat wel zo'n grafiekje)

Ook je SNR-marge Dichtbij van 9 dB verraadt dit al. Deze wordt lager naarmate je snelheid hoger wordt en moet dacht ik minimaal 5 dB zijn. Je hebt dus nog maar een kleine marge t.o.v. je huidige 3mbit.

Conclusie:
Je gaat waarschijnlijk max 4mbit halen en het zou dus voordeliger voor je zijn om Orange ADSL (4mbit) te nemen i.p.v. Orange ADSL Extra (8mbit).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:23:
hallo, ik heb nu momenteel nog ADSL lite van orange, ik ga over naar adsl extra 8mbit/s, hieronder mijn gegevens uit het modem; kan ik wel een stabiele verbinding krijgen? gegevens zijn natuurlijk nog van lite..:

ADSL standaard G992_1_A
Upstream 512 Kb
DownStream 3072 Kb
Afname Dichtbij : 54.0 (dB)
Ver weg : 31.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 17 (dB)
HEC-teller 1806
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1967
ES-teller van 1 dag 0

ik heb nu nog zeer stabiele verbinding, ik download met 324kb/s en upload met 52kb/s, super goed dus!
Ik had een email ontvangen (2 weken terug) om over te stappen op adsl extra, 8mbit/s dus, maar kreeg nooit bevestigingsbrief, donderdag met Sales gebeld en die zouden brief sturen, bevestingsbrief dan... Ik had in die 2 weken tijd al lang aangesloten kunnen zijn, het loopt zoals meerdere roepen hier, niet alles op rolletjes bij Orange, en dat is jammer, ben/was nog altijd super tevreden..
Zoals niels al aan geef zou ik toch naar een ander provider gaan kijken,heb je een kans dat je bij een ander dichter bij een centrale zit. Op moment loopt het niet echt soepel bij orange en om over te stappen heb je een grote kans dat je achter uit loopt. Denk er echt goed over na voor dat je de stap maak. Lees posts van anderen! suc6 heb je wel nodig samen met geluk bij orange. :X

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:32
Begin dit jaar de aanbieding "Mooi Begin" in de bus gehad, van rond de €30,- (3 mbit) naar €23,- (8 mbit). Na wat navraag bij de helpdesk over o.a. het modem ben ik er op ingegaan. Ik werk momenteel nog met een Speedtouch 510 uit de Wanadoo-tijd. Het modem werkt alleen niet zoals het meer moet gaan en om de zoveel tijd resetten is noodzaak. Aangezien er bij de aanbieding vermeld stond dat er €1,- werd gerekend voor de Livebox en ik er nog bij twee medewerkers om heb gevraagd of er ook een Livebox werd verstuurd, ben ik er op ingegaan.

Vorige week werd er een bevestigingsbrief ontvangen, maar de brief klopte niet. Zo stond er dat ik geen nieuw modem wilde op verzoek. Ook werd een CD-ROM met upgradeinstructies geleverd voor mijn Speedtouch 510. Een snel belletje op vrijdagochtend zorgde ervoor dat een medewerker een Livebox bij de bestelling zette. Volgens de brief zou de snelheidsverhoging rond ± 31 januari afgeleverd worden.

De telefooncentrale zit vlakbij, hemelsbreed ongeveer 150 meter. Volgens Orange kon er echter geen 20mbit geleverd worden. No problem, met 3mbit red ik mij hier ook nog wel en de prijsverlaging is ook nog gunstiger ook. :+ Mijn 3mbit-lijntje heb ik nog van de Wanadoo-tijd. Verder nooit geen problemen met Orange gehad, hopelijk gaat de snelheidsverhoging net zo soepel. :)

Verwijderd

hmm dan is dat misschien wel beter ja, ik had de livebox een keer 30cm van het isra punt aangesloten,, de afname dichtbij werd toen iets kleiner, namelijk 53.5 niet veel verschil dus.
En nog wat: ik had eerst ontzettend veel hec en crc fouten, zoals je ziet zijn het er nu ook nog wel wat, maar ik had eerst, als het modem net aan was meteen al duizenden fouten, hoe kan het dat het nu zomaar minder is geworden?

• Danny the dog
  • Nu online
--Niels-- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:02:
Conclusie:
Je gaat waarschijnlijk max 4mbit halen en het zou dus voordeliger voor je zijn om Orange ADSL (4mbit) te nemen i.p.v. Orange ADSL Extra (8mbit).
Nou.. ik denk dat je daar een fout maakt.
Als hij nl. kiest voor het 4mbit abo, levert Orange maximaal 4 mbit bij de centrale.
Door al zijn verliezen (zoals jij al uitzet), zal hij op zijn woonadres daardoor wellicht slechts op 2mbit uitkomen.

Beste keus is dus gewoon kiezen voor Extra of de overstap wagen naar eerder genoemde provider (of een ander). Hogere snelheden zijn op zijn adres waarschijnlijk op t moment gewoon niet haalbaar. Tenzij met de kabel, maar dat is vele malen duurder.

Vergeet trouwens niet dat wanneer je overstapt van Lite naar ADSL of Extra, je weer een contract voor een jaar aangaat, je oude contractvoorwaarden vervallen etc etc.
Grootste heikelpunt daarin is dat je in het Lite contract na het 1e jaar per maand kon opstappen, maar in de nieuwe contracten telkens met een heel jaar verlengt wordt!
Erg knullig als je vergeet op tijd op te zeggen....

Verwijderd

volgens een lijnmeting van de kpn vorig jaar zou er wel tot maxium van 8mbit geleverd kunnen worden! ook volgens hun postcodecheck, ik zelf durf het nog wel aan, ondanks veel negatieve reacties, die ik me best kan voorstellen. ik denk zelf dat ik ongeveer 6mbit haal, weet wel wat maar niet alles natuurlijk;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 15:28 ]

• --Niels--
Danny the dog schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:20:
[...]

Nou.. ik denk dat je daar een fout maakt.
Als hij nl. kiest voor het 4mbit abo, levert Orange maximaal 4 mbit bij de centrale.
Door al zijn verliezen (zoals jij al uitzet), zal hij op zijn woonadres daardoor wellicht slechts op 2mbit uitkomen.

Beste keus is dus gewoon kiezen voor Extra of de overstap wagen naar eerder genoemde provider (of een ander). Hogere snelheden zijn op zijn adres waarschijnlijk op t moment gewoon niet haalbaar. Tenzij met de kabel, maar dat is vele malen duurder.

Vergeet trouwens niet dat wanneer je overstapt van Lite naar ADSL of Extra, je weer een contract voor een jaar aangaat, je oude contractvoorwaarden vervallen etc etc.
Grootste heikelpunt daarin is dat je in het Lite contract na het 1e jaar per maand kon opstappen, maar in de nieuwe contracten telkens met een heel jaar verlengt wordt!
Erg knullig als je vergeet op tijd op te zeggen....
Volgens mij klopt het wel degelijk wat ik zeg. Je modem trained namelijk in of op je max. internetsnelheid, of zo dat hij nog genoeg marge overhoud (die 5dB).
Dus als hij een 8mbit abonnement neemt, dan trained zijn modem nog steeds in de buurt van de 4mbit in en dat is dus de snelheid die hij gaat halen.

Het is niet zo dat je een percentage van je door de ISP geleverde snelheid max. kunt krijgen dus bijv.:
- 70% van 4 mbit = 2,8 mbit
- 70% van 8 mbit = 5,6 mbit

Je kunt afhankelijk van je afstand tot de centrale en de kwaliteit van je lijn gewoon een max. snelheid halen. En bij wiebjuh is dat imo ca. 4mbit.

• Danny the dog
  • Nu online
--Niels-- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:32:
[...]
Volgens mij klopt het wel degelijk wat ik zeg. Je modem trained namelijk in of op je max. internetsnelheid, of zo dat hij nog genoeg marge overhoud (die 5dB).
Dus als hij een 8mbit abonnement neemt, dan trained zijn modem nog steeds in de buurt van de 4mbit in en dat is dus de snelheid die hij gaat halen.

Het is niet zo dat je een percentage van je door de ISP geleverde snelheid max. kunt krijgen dus bijv.:
- 70% van 4 mbit = 2,8 mbit
- 70% van 8 mbit = 5,6 mbit

Je kunt afhankelijk van je afstand tot de centrale en de kwaliteit van je lijn gewoon een max. snelheid halen. En bij wiebjuh is dat imo ca. 4mbit.
En ik ben t daar niet mee eens ;)

Als je de wijkcentrale ziet als de bron en je modem als laatste doorgang, dan moet idd je modem sowieso op een bepaalde waarde ingesteld zijn. Traint het modem in op 4 mbit, zal het nooit meer dan die 4 mbit doorlaten. (bottleneck)

Van de andere kant bekeken (wijkcentrale) kan er nooit meer over de telefoonlijn gestuurd worden als er bij de centrale geleverd wordt. Levert Orange bij de centrale 8 mbit, kun je in theorie (bij geen lijnverlies etc etc) thuis ook max 8 mbit halen, mits je modem intraind op 8 mbit of hoger.

Je vergeet echter dat er wel degelijk verliezen zullen optreden tussen de centrale en het modem, waardoor (al dan niet lineair) de snelheid "thuis" lager zal zijn dan bij de centrale.

Als jij zegt af te kunnen leiden uit de waarden die Wiebjuh geeft dat hij op ca. 70% van de waarde zal komen (dus 30% lijnverlies heeft), geldt dit altijd, of je nou 4, 8 of 20 mbit levert bij de centrale, je haalt ca 70% van die snelheid thuis.

• --Niels--
Danny the dog schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:10:
[...]

En ik ben t daar niet mee eens ;)
Dat mag :)
Als je de wijkcentrale ziet als de bron en je modem als laatste doorgang, dan moet idd je modem sowieso op een bepaalde waarde ingesteld zijn. Traint het modem in op 4 mbit, zal het nooit meer dan die 4 mbit doorlaten. (bottleneck)
Mee eens.
Van de andere kant bekeken (wijkcentrale) kan er nooit meer over de telefoonlijn gestuurd worden als er bij de centrale geleverd wordt. Levert Orange bij de centrale 8 mbit, kun je in theorie (bij geen lijnverlies etc etc) thuis ook max 8 mbit halen, mits je modem intraind op 8 mbit of hoger.
Ook mee eens, alleen zal je modem nooit hoger intrainen dan 8mbit bij een 8 mbit lijn, maar dat terzijde.
Je vergeet echter dat er wel degelijk verliezen zullen optreden tussen de centrale en het modem, waardoor (al dan niet lineair) de snelheid "thuis" lager zal zijn dan bij de centrale.
Dat klopt ook. Bij adsl is dit ca. 20%. Daarom kun je bij adsl ook zo makkelijk omrekenen van megabit naar megabyte, gewoon delen door 10 (namelijk 8 om van bit naar byte te komen + 2 voor de verliezen van adsl).
Als jij zegt af te kunnen leiden uit de waarden die Wiebjuh geeft dat hij op ca. 70% van de waarde zal komen (dus 30% lijnverlies heeft), geldt dit altijd, of je nou 4, 8 of 20 mbit levert bij de centrale, je haalt ca 70% van die snelheid thuis.
Die 70% was een voorbeeld. Ik had alleen uit de waarden van Wiebjuh geconcludeerd dat hij op ongeveer 3,9 km van de centrale zit en daarmee volgens dit plaatje ca. max. 4 mbit kan halen. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg
En dat zijn lage SNR-marge Dichtbij van 9 dB dit ook bevestigde.

De reden waarom iemand in zo'n geval geen hogere snelheden gaat halen is als volgt.
De bottleneck is nu niet meer de max. snelheid in de centrale, maar de max. snelheid waarmee je modem nog kan intrainen zonder al te veel verbindingsfouten te maken.
Bij scenario 8 mbit verbinding wordt dit.
- modem traind in op 4mbit, snelheid wordt 4mbit / 1024 (om van mega naar kilo te komen) / 8 (om van bit naar byte te komen) * 80% (20% marge van lijn) = ca. 409,6 kb/s

Scenario 4 mbit wordt:
- modem traind in op 4mbit, snelheid wordt 4mbit / 1024 (om van mega naar kilo te komen) / 8 (om van bit naar byte te komen) * 80% (20% marge van lijn) = ca. 409,6 kb/s (oftewel precies hetzelfde)

• Danny the dog
  • Nu online
Ik snap je hele redenatie, vooral die 2 berekening doet t m :P

Wat ik echter (wellicht over t hoofd gezien) nergens kan uithalen is waarom zijn modem max op 4mbit zal intrainen?
Als hij kiest voor "Extra", zal Orange zijn modem intrainen op 8 mbit, als de tijd rijp is en Sint Juttemis is gepasseerd.
Toch? En dan zal hij ook een snelheid halen die tussen de 4 en de 8 mbit ligt.
Een postcode-check geeft meestal wel een aardig beeld van de te behalen situatie, zo geeft die bij mij weer dat ik max tot 6 a 7 mbit zou kunnen halen, na de upgrade. Ook de Telfort checker geeft deze waarde.

Bij mijn redenatie, op basis van jouw signaalverlies analyse, ging ik uit van de good-old koperverliezen, zoals we dit in de leer der elektrotechniek gehad hebben :)
Grotere afstand (over kabel van gelijke dikte) --> meer weerstand --> minder signaal aan het eind van de kabel.

Wiebjuh geeft zelf trouwens ook aan dat iets in de richting van 8mbit haalbaar moet zijn
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:25:
volgens een lijnmeting van de kpn vorig jaar zou er wel tot maxium van 8mbit geleverd kunnen worden! ook volgens hun postcodecheck, ik zelf durf het nog wel aan, ondanks veel negatieve reacties, die ik me best kan voorstellen. ik denk zelf dat ik ongeveer 6mbit haal, weet wel wat maar niet alles natuurlijk;)

[ Voor 22% gewijzigd door Danny the dog op 20-01-2008 17:43 ]

• --Niels--
Danny the dog schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:39:
Ik snap je hele redenatie, vooral die 2 berekening doet t m :P
Ja, die 2de is idd erg sterk ;).
(...)

Bij mijn redenatie, op basis van jouw signaalverlies analyse, ging ik uit van de good-old koperverliezen, zoals we dit in de leer der elektrotechniek gehad hebben :)
Grotere afstand (over kabel van gelijke dikte) --> meer weerstand --> minder signaal aan het eind van de kabel.

Wiebjuh geeft zelf trouwens ook aan dat iets in de richting van 8mbit haalbaar moet zijn

[...]
Wat je zelf al zegt, grotere afstand --> minder signaal aan het eind. Daar gaat het om.
Je adsl modem heeft een bepaalde signaalsterkte nodig om kunnen werken. Als deze te laag wordt, dan krijg je te veel errors. Om dit dus te voorkomen traind je modem zo in dat hij zeker weet dat bijna alle signalen die hij uitzend ook aankomen. Als hij hoger in zou trainen, dan zou er vaker wat mis gaan met het verzenden van pakketjes, welke hij dan nogmaals moet verzenden, wat uiteindelijk een tragere verbinding op zou leveren.
En het zal er denk ik ook wel mee te maken hebben dat de hogere snelheden in de hogere frequenties van het signaal zullen zitten en dat die frequenties meer last hebben van langer kabels, maar daar heb ik geen verstand van.

Een postcodecheck geeft dacht ik altijd een indicatie, dus daar zit nog wel wat marge in, maar een lijnmeting van de kpn lijkt mij wel betrouwbaar. Misschien kan Wiebjuh ons op de hoogte houden van wat voor snelheid hij na de migratie haalt, dan weten we ook meteen hoe betrouwbaar deze metingen en checks zijn.

• Danny the dog
  • Nu online
--Niels-- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:09:
[...]
Een postcodecheck geeft dacht ik altijd een indicatie, dus daar zit nog wel wat marge in, maar een lijnmeting van de kpn lijkt mij wel betrouwbaar. Misschien kan Wiebjuh ons op de hoogte houden van wat voor snelheid hij na de migratie haalt, dan weten we ook meteen hoe betrouwbaar deze metingen en checks zijn.
Laten we idd maar ophouden met ons hypothetisch gedoe ;)

Wat ik wel kan melden mbt snelheidschecks:
Ik heb deze week bij iemand Telfort i-net aangesloten, waarvan de check vooraf aangaf op ca. 15 mbit uit te komen. Na installatie direct speedtestje gedaan (paar keer) en de snelheid lag idd tussen de 12 en 15 mbit! (Hoe hoger de snelheid, hoe meer van invloed procentuele afwijkingen worden)

Ik denk dat de checks een goed indicatie geven tegenwoordig.

Verwijderd

ik wil jullie wel op de hoogte houden als ik eenmaal ben opgeleverd, hoop morge of dinsdag de bevestigingsbrieft binnen te krijgen.. Als alles goed gaat bij Orange tenminste.... ik houd jullie zeke rop de hoogte!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

-Sander-

///M Powerrrrrr

Snelheidsverhoging ADSL

Heb je na 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld én is er tijdens je bestelling aangegeven dat de snelheid van je ADSL verbinding in november 2007 wordt verhoogd? Dan kan het zijn dat de verhoging (vanwege het grote aantal aanmeldingen) voor jou iets later plaatsvindt dan gepland. Wij gaan vanaf nu van start met het toekennen van de nieuwe snelheid. Dus je gaat in ieder geval vóór het einde van dit jaar van de hogere snelheid genieten.

de nieuwe snelheden worden

Orange ADSL Extra: (van 4 Mbit/s naar) 8 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream
Orange ADSL: (van 2 Mbit/s naar) 4 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream
Enkele dagen voor de snelheidsverhoging ontvang je van ons nog een e-mail met daarin de datum en het tijdstip van de verhoging. Hou er rekening mee dat je ADSL verbinding enkele minuten niet beschikbaar is gedurende het moment dat de snelheidsverhoging plaatsvindt.

zo weet je of de verhoging al heeft plaatsgevonden
Kies hieronder welk modem je hebt. Klik op de pagina die opent op 'informatie' en dan op 'ADSL verbinding'. Daar vind je de huidige maximale snelheid van jouw verbinding.

Livebox
Speedtouch 516
Heb je een modem dat niet door Orange is geleverd? Raadpleeg dan de handleiding van je modem om na te gaan hoe je deze modempagina kunt bereiken.

werkt je verbinding niet meer na de verhoging?
Als je merkt dat je ADSL (& Telefonie) verbinding niet meer werkt, dan is het nodig om je modem opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht één minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Zodra het ADSL lampje niet meer knippert, is het opstartproces afgerond en kun je weer internetten.

Heb je vóór 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld?
Dan ben je een contract met ons aangegaan waarbij toen nog andere voorwaarden en snelheden hoorden. Klanten die zich later hebben aangemeld zijn een contract aangegaan waarbij de nieuwe snelheid tijdens registratie is beloofd. Deze klanten worden nu eerst over gezet op de nieuwe snelheid. Natuurlijk wordt de snelheid van jouw ADSL verbinding daarna ook verhoogd. Hou er rekening mee dat dit in ieder geval na maart 2008 zal zijn. Je wordt hierover nog per brief geïnformeerd.

• Danny the dog
  • Nu online
Alfa_146 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:34:
Heb je vóór 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld?
Dan ben je een contract met ons aangegaan waarbij toen nog andere voorwaarden en snelheden hoorden.
Nou zet je me toch even aan het denken, ook al zet je iets neer dat denkelijk wel eenieder in dit topic al als standaard reply van de Orange Kwel-desk heeft mogen ontvangen...

Als ik nl. nog vasthang aan mijn contract dat bij mijn Lite-abo hoorde destijds, betekend dat dus dat ik na het 1e jaar per maand mag opzeggen...... Toch?
Ik heb nl. nooit iets anders getekend na dat 1e contract.

Toch eens de kleine lettertjes nalezen, dat moet nog ergens in de la liggen, dat contract van Wanadoo... ;)

Dan zijn we snel klaar namelijk O-)

Edit:
Damn... zelfs in die oude voorwaarden staat dat telkens met een jaar verlengd wordt.... :X
Heb me laten misleiden door de "opzegtermijn van één maand".... :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Danny the dog op 21-01-2008 21:47 ]

Verwijderd

Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden. Als deze fout blijft bestaan, neem dan s.v.p. contact op met de Orange ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-9515 (10 c.p.m.).

Hallo, was op de site om mijn aanvraag na te kijken en krijg dit melding. Maar het gaat mij om de kosten voor het bellen (10c.p.m.) Als je de klanten service bel ze zeggen 20 c.p.m. What is het dan? Ik weet als je afd verkoop bel dan is het wel 10 c.p.m. maar dat is een ander nummer. Orange weer aan het slapen!

• mariovandijck
vandaag onderstaande mail gekregen:
Geachte klant,

Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL (& Telefonie) verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.

De werkzaamheden vinden plaats rond:

periode: 30 januari t/m 7 februari 2008
tijdstip: in de nacht
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode

• me_mrtn
Ik kan een vervolg vertellen op mijn eerder verhaal. Nadat ik dus had gebeld over een Livebox, werd mij verteld dat de Livebox was besteld. Aangezien de verwachting is dat donderdag een snelheidsverhoging wordt opgeleverd en ik gewoon dat Livebox modem wil waarvoor ik heb betaald (en niet met mijn brakke Speedtouch 510), heb ik wederom opgebeld. Mij werd verteld dat de bestelservice (die ik dus na 15 januari aan de lijn had) geen machtigingen had om een Livebox te bestellen en ik werd doorverwezen naar 0900-9515.

Daar heen gebeld en een vriendelijke medewerker zocht het voor mij uit. Ik bleek sinds 12 november geen contact meer te hebben gehad met Orange. Meneer zou het een en ander uitzoeken, aangezien er geen bestelling was genoteerd voor een Livebox. Na een paar minuten werd mij verteld dat er een Livebox vandaag was besteld, morgen de order bij het depot zou worden verwerkt en dat ik woensdag of donderdag het modem in ontvangst kan nemen. Dat hoop ik, aangezien donderdag de snelheidsverhoging wordt opgeleverd.

• philip oving
  • Laatst online: 17-02-2022
de snelheidsverhoging is donderdag? hoe weet je dat?

Verwijderd

Ik heb v/d ook een email binnen over werkzaamheden a.s. donderdag. Ik hope voor al die mensen dat het wel een snelheids verhoging is maar hou je adem niet in. Voor mij is de geduld op,en over 4 weeken ben ik weg bij orange. Bij deze wens ik jullie veel suc6 met het bedrijf.

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Ik heb het vermoeden dat de werkzaamheden van volgende week te maken hebben met de capaciteitsproblemen die Orange op dit moment heeft waardoor de snelheid erg onstabiel is in sommige gebieden. Ik denk dat ze dat eerst weer stabiel willen trekken waarna ze de snelheidsverhoging actief maken.

Heb uiteraard gelijk Orange gemaild om te vragen waar de werkzaamheden voor zijn. Ben benieuwd wat ze zeggen, áls ze al communiceren wat ze gaan doen.

• me_mrtn
philip oving schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:47:
de snelheidsverhoging is donderdag? hoe weet je dat?
Nee, mijn snelheidsverhoging van 3 naar 8 mbit, i.v.m. een aanbieding genaamd Mooi Begin. Zie mijn eerdere post een pagina terug.

• Danny the dog
  • Nu online
DaFrenk schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:07:
Ik heb het vermoeden dat de werkzaamheden van volgende week te maken hebben met de capaciteitsproblemen die Orange op dit moment heeft waardoor de snelheid erg onstabiel is in sommige gebieden. Ik denk dat ze dat eerst weer stabiel willen trekken waarna ze de snelheidsverhoging actief maken.

Heb uiteraard gelijk Orange gemaild om te vragen waar de werkzaamheden voor zijn. Ben benieuwd wat ze zeggen, áls ze al communiceren wat ze gaan doen.
Dus meer mensen hebben last van die lage snelheid!!

Ik dacht al dat ik de enige was met het meerendeel van de tijd een snelheid lager dan 1 mbit!
(en betalen voor 8 he :( )

Ik heb Orange hiervoor gemaild, al een week geleden. Gister nog eens gevraagd hoe t ermee stond.
Kreeg ik een antwoord dat de onderzoekende afdeling nog bezig was met "mijn specifieke probleem" en dat het helaas niet in hun macht lag...

Meld de klant dan gewoon dat je problemen hebt! 8)7

Ik vraag me af na hoelang je als klant onmiddelijk kunt opstappen, bij zulke wanprestaties...

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Zelfde problemen hier !

Heb begin december mail gehad van orange, dat 11 december het zover zou zijn.....

Na al twee keer met Orange te hebben gebeld ( 20ct p/m) is het inmiddels 31 januari en niets dus....

Men heeft mij verteld dat ze maar circa 1000 aansluitingen per dag konden doen, en dat ze net
twee nieuwe servers hebben geplaatst, en zodoende dacht men dat het nu wel sneller zou gaan....

Blablablabla, dacht ik zo :(

Met zo'n 500.000 internetklanten kan het nog wel ff duren......

.

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:27

Sosabowski

nerd

Gisteren zou het dus moeten gebeuren. De upgrade.
Maar de modem maakt geen verbinding (linksys) moet ik nog instellingen veranderen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vandaag geprobeerd contact te hebben met Orange vanwege mijn slechte lijn en waar mijn verhoging blijft.
Krijg ik uiteindelijk iemand aan de telefoon die mij meld dat hij mij niet te woord kan staan vanwege de enorme drukte. Mijn telefoonnummer werd genoteerd en ik word morgen terug gebeld..

Dusss, neh dan heb je het als provider echt niet voor elkaar hoor.
Word echt spuug zat van dat k*t Orange.!

• me_mrtn
Gisteren bleek óf Orange óf KPN mijn internetverbinding er al uit te hebben gehaald. Dus ik dacht met mijn gezonde boeren verstand (Tukker >:) ) dat Orange bezig was met de snelheidsverhoging. Na 2 uur heb ik het CD'tje gedraaid voor mijn Speedtouch 510, aangezien mijn Livebox nog niet gearriveerd was. Niets, nada, geen internet. Via de pagina van de Speedtouch kon ik wel zien dat de nieuwe snelheid was geconfigureerd. Na een telefoontje met Orange en KPN bleek dat er niets aan de hand was en dat de verhoging voor morgen op het programma stond. Dus dat was maar een dag zonder internet. :) Vanochtend wakker geworden (twee dagen vrij van school) en inderdaad, internet deed het weer én op de beloofde snelheid.

• Danny the dog
  • Nu online
Jep.. vandaag maar weer eens gebeld met Orange hoe t zat met het oplossen van mijn probleem mbt de extreem lage snelheid (<1 mbit!)...
Tja, dat "was in behandeling".. (Al meer dan anderhalve week en ik heb er al zeker een 2 maand last van!)

Wanneer het opgelost zou zijn werd me niet verteld. Er stond wel "iets van 11 februari" in het systeem. En nee, het directe nummer van de behandelende afdeling werd niet gegeven aan klanten.

En de medewerker moedigde mijn bloeddruk ook nog aan door te zeggen "ik weet dat dit geen bevredigend antwoord is voor u" en "u bent niet de enige hoor"..... DAAR koop je wat voor.

Als het 11 februari niet opgelost is, laat ik het contract ontbinden wegens wanprestatie (voor mijn part via rechtsbijstand) en ga ik naar Telfort.

O ja, voor de dure bellers, er is blijkbaar een lokaal-tarief nummer:
020 5355555 (receptie)

Het nummer van Orange Retail Support is: 0800 2810038. Via optie 1 kom je bij de consumentendesk terecht. (0800 is gratis dacht ik zo)

Let op! Beide nummers komen van http://www.vraagalex.nl en heb ik nog niet geprobeerd. Give it a go zou ik zeggen...

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Als orange de snelheden van nu al niet eens kan garanderen, hoe moet het dan wel niet als ze alles dubbel zo snel maken?

of nouja garanderen kunnen ze niet, maar mensen met 4/8mbit die nog geen 1mbit halen bedoel ik ermee

• Danny the dog
  • Nu online
koekoek2003nl schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:55:
Als orange de snelheden van nu al niet eens kan garanderen, hoe moet het dan wel niet als ze alles dubbel zo snel maken?

of nouja garanderen kunnen ze niet, maar mensen met 4/8mbit die nog geen 1mbit halen bedoel ik ermee
Vroeg ik me dus ook al af...
En dat terwijl ik voorheen (toen het abo nog "Lite" heette) altijd de snelheid van 3 mbit haalde...
Ik denk dat ze gewoon proberen te concurreren, maar de capaciteit gewoon niet hebben.

En het resultaat: vrijwel onbruikbaar internet!
Ik moet bij hotmail nog voor de light-versie klikken, wil ik niet een eeuwigheid zitten te wachten! 8)7

• GAIAjohan
Ik heb opzich geen problemen, maar ik zou toch wel graag snel mijn 4mbit download willen hebben ipv de 2mbit daty t nog steeds is, terwijl mn modem al bijna 2maanden intraint op 4mbit

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 08:54
Ja idd, m'n livebox traint nu ook al sinds begin december in op de nieuwe snelheid (4Mbit) maar de effectieve (download)snelheid is nog altijd 2Mbit. Beetje jammer maarja we wachten wel weer af. ;)

• philip oving
Wat is op basis van onderstaande gegevens mijn maximaal haalbaare snelheid?
Heb overigens nog steeds 2mb in winsum groningen.

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
Afname Dichtbij : 29.0 (dB)
Ver weg : 14.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 27 (dB)
Ver weg : 28 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

• GAIAjohan
philip oving schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:02:
Wat is op basis van onderstaande gegevens mijn maximaal haalbaare snelheid?
Heb overigens nog steeds 2mb in winsum groningen.

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
SNR-marge Dichtbij : 27 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Jouw modem staat nog steeds op de oude snelheid 2mbit/500kbit ingesteld.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alfa_146 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:06:
Vandaag geprobeerd contact te hebben met Orange vanwege mijn slechte lijn en waar mijn verhoging blijft.
Krijg ik uiteindelijk iemand aan de telefoon die mij meld dat hij mij niet te woord kan staan vanwege de enorme drukte. Mijn telefoonnummer werd genoteerd en ik word morgen terug gebeld..

Dusss, neh dan heb je het als provider echt niet voor elkaar hoor.
Word echt spuug zat van dat k*t Orange.!
En wat denk je...
Ben gewoon niet gebeld door Orange!
Wat een slechte afhandeling hebben ze daar zeg :r :r

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:48:
[...]

Jouw modem staat nog steeds op de oude snelheid 2mbit/500kbit ingesteld.
Hoe stel je de livebox in voor de nieuwe snelheid?

• Danny the dog
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:43:
[...]
Hoe stel je de livebox in voor de nieuwe snelheid?
Dat zou wat worden, als je dat zelf kon instellen ;)
Dat doet Orange voor je.

Kan zijn dat je de Livebox daarna moet rebooten, maar dat gebeurt ook elke nacht als ik me niet vergis. Het blijft erbij waar Orange een meester in is: Laat de klant maar wachten! :|

• --Niels--
Danny the dog schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:03:
[...]

Dat zou wat worden, als je dat zelf kon instellen ;)
Dat doet Orange voor je.

Kan zijn dat je de Livebox daarna moet rebooten, maar dat gebeurt ook elke nacht als ik me niet vergis. Het blijft erbij waar Orange een meester in is: Laat de klant maar wachten! :|
Je livebox reboot alleen als jij dat wil en niet elke nacht.

Volgens mij is het zo dat je, na de verhoging is doorgevoerd, geen internetverbinding meer hebt. Nadat je dan handmatig de livebox hebt gereboot, is je verhoging doorgevoerd in je livebox en heb je weer internet.

• Danny the dog
  • Nu online
--Niels-- schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:44:
[...]
Je livebox reboot alleen als jij dat wil en niet elke nacht.

Volgens mij is het zo dat je, na de verhoging is doorgevoerd, geen internetverbinding meer hebt. Nadat je dan handmatig de livebox hebt gereboot, is je verhoging doorgevoerd in je livebox en heb je weer internet.
Dat van dat dagelijks rebooten kan ik even niet onderbouwen, ik dacht het ooit ergens gelezen te hebben, dat de Livebox s nachts altijd de updates ophaalde en dan rebootte.

Dat je verbinding altijd uitvalt na de upgrade is niet perse nodig. Uit de tekst van Orange maak ik op dat het kán voorkomen, maar dat het ook kan zijn dat je ongemerkt reeds verhoogd bent. Tenminste.. de snelheid waarop je modem intraint dan..

Zie hiervoor http://www.orange.nl/helpdesk/ kies voor "internet en vaste telefonie" en dan staat rechts een linkje naar de snelheidsverhoging..
(ik kreeg om een of andere reden het linkje niet werkend)

[ Voor 29% gewijzigd door Danny the dog op 02-02-2008 17:03 ]

• --Niels--
Het kan best zijn dat hij elke nacht op updates controleert, maar aangezien deze er maar zeer zelden zijn (volgens mij is de laatste update van januari 2007), zal hij om die reden niet vaak rebooten.
Daarnaast kun je ook in je livebox zien hoelang je onafgebroken met het netwerk van orange bent verbonden, bij mij is dat momenteel 1256:42 uur oftewel 52 dagen. In deze tijd is hij niet gereboot.

Dat je verbinding na een upgrade niet altijd uitvalt, kun je wel eens gelijk in hebben. Helaas is mijn verbinding nog steeds niet verhoogt.
Na een mailtje hierover werd mij trouwens gevraagd om een snelheidstest uit te voeren en de adsl-statistieken van mijn livebox te mailen. Dit werd dan doorgestuurd naar de technische afdeling om er werk van te maken :'). Volgens mij is het gewoon weer een manier om mensen nog weer even een tijdje van zich af te houden.

Heeft iemand trouwens al wat gemerkt van die "Onderhoud ADSL dienst" waar ze maandag een mailtje over hadden gestuurd?

• philip oving
beste mensen kan ik met deze statustieken 4mb downstream halen. Heb nu nog 2mb down zoals je ziet.
alvast bedankt

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
SNR-marge Dichtbij : 28 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
philip oving schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:00:
beste mensen kan ik met deze statustieken 4mb downstream halen. Heb nu nog 2mb down zoals je ziet.
alvast bedankt

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
SNR-marge Dichtbij : 28 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Zou je pagina 9 even door willen nemen?

• Danny the dog
  • Nu online
--Niels-- schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:32:
Dat je verbinding na een upgrade niet altijd uitvalt, kun je wel eens gelijk in hebben. Helaas is mijn verbinding nog steeds niet verhoogt.
Na een mailtje hierover werd mij trouwens gevraagd om een snelheidstest uit te voeren en de adsl-statistieken van mijn livebox te mailen. Dit werd dan doorgestuurd naar de technische afdeling om er werk van te maken :'). Volgens mij is het gewoon weer een manier om mensen nog weer even een tijdje van zich af te houden.
Zo hey.. dat heb ik exact t zelfde gehad!

Zie een paar posts hoger... Ik heb er nog achteraan gebeld en kreeg daar een minder autochtone medelander aan de lijn, waar ik een paar keer mijn zin anders moest formuleren, om het begrijpelijk te houden :X

Bij mij was t (probleem op) probleem dat mijn snelheid niet eens 1 Mb was ipv 4 Mb (ipv 8 Mb)
Vanaf vandaag echter zit ik weer redelijk op de 4 Mb... Eens kijken hoe lang dat aanhoudt..
Heeft iemand trouwens al wat gemerkt van die "Onderhoud ADSL dienst" waar ze maandag een mailtje over hadden gestuurd?
Welk mailtje? :?

Ik zag wel een stukje op de Orange site staan waarin ze onderhoud aankondigen in de nachten tot 7 februari als ik het me goed herinner...

Edit:
Zie locatie http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html

[ Voor 3% gewijzigd door Danny the dog op 02-02-2008 23:13 ]

• --Niels--
Danny the dog schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:10:
Welk mailtje? :?

Ik zag wel een stukje op de Orange site staan waarin ze onderhoud aankondigen in de nachten tot 7 februari als ik het me goed herinner...

Edit:
Zie locatie http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html
Dit mailtje. En daar staat in grote lijnen hetzelfde in als op die onderhoudspagina.

• Danny the dog
  • Nu online
--Niels-- schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:27:
[...]

Dit mailtje. En daar staat in grote lijnen hetzelfde in als op die onderhoudspagina.
Aha... niet gehad!

Orange is selectief zo te zien }:O

Thanks voor je reactie.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Zijn hier ook mensen waar het ADSL uitgevallen is? Of die komende week een snelheidsverandering hebben? Ik heb gemerkt dat er ineens nogal veel verbindingsproblemen zijn bij Orange-klanten.

PSN: djmurcielago

• Danny the dog
  • Nu online
Danny the dog schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:10:
[...]
Bij mij was t (probleem op) probleem dat mijn snelheid niet eens 1 Mb was ipv 4 Mb (ipv 8 Mb)
Vanaf vandaag echter zit ik weer redelijk op de 4 Mb... Eens kijken hoe lang dat aanhoudt..
Zo.. ff mezelf quoten... ;)

Moest toch ff kwijt dat het punt van aanhouden alweer voorbij is... Alweer een snelheid van < 1 Mbit...
I think I'm gonna cry... :'(

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Pff, dit is fijn. Heb de Livebox erop aangesloten, internet werkt inderdaad, alleen nu heb ik het probleem dat de telefoonlijn kraakt. Wtf?! Weet iemand hoe DAT ineens kan?
M'n stats:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_3_A
Upstream    1020 Kb
DownStream  7992 Kb
Afname  Dichtbij : 13.2 (dB)
Ver weg : 5.0 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 14 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller  0
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  0
ES-teller van 1 dag     0

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:27

Sosabowski

nerd

IorGie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:57:
Gisteren zou het dus moeten gebeuren. De upgrade.
Maar de modem maakt geen verbinding (linksys) moet ik nog instellingen veranderen?
Voor de juiste instellingen zie [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• --Niels--
Vannacht hebben ze waarschijnlijk het aangekondigde onderhoud uitgevoerd. Een paar minuten na 1 uur viel mijn internetverbinding weg. Lag er minimaal een uur uit, toen ben ik naar bed gegaan. Vanochtend werkte alles weer. Zie geen veranderingen en helaas ook geen snelheidsverhoging.

• me_mrtn
RobertJ schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:48:
Pff, dit is fijn. Heb de Livebox erop aangesloten, internet werkt inderdaad, alleen nu heb ik het probleem dat de telefoonlijn kraakt. Wtf?! Weet iemand hoe DAT ineens kan?
M'n stats:
Hoe heb je je telefoonlijn aangesloten op je Livebox. Zit er nog een splitter tussen je Livebox en je muuruitgang?

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
me_mrtn schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:08:
[...]

Hoe heb je je telefoonlijn aangesloten op je Livebox. Zit er nog een splitter tussen je Livebox en je muuruitgang?
Ghehe zo'n kutn00b ben ik nou weer niet. Ik vermoed dat de interne splitter in de livebox niet goed werkt.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

gisteravond was mijn lijn ook plat(Groningen), rond 7uur tot half 11 was hij er zeker uit, toen ben ik gaan slapen, nu zit ik op mijn stage dus ik weet niet of hij het alweer doet...

• eX0duS
  • Laatst online: 17:55
Mijn vriendin heeft ook Orange, die doet het sinds gisteren ook niet meer. Al rond een uur of 2 's middags werkte het niet meer. Ze heeft toen Orange gebeld (rond een uur of 8 ), ze zeiden dat het morgenvroeger (vanmorgen dus) weer moest werken, echter werkt het nu nog steeds niet (ook niet na de stroom er een keer af en op te doen)... Beetje raar dat het er zo lang uit moet liggen. @ lampje knippert alleen (en WiFi staat aan).

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alfa_146 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:31:
[...]

En wat denk je...
Ben gewoon niet gebeld door Orange!
Wat een slechte afhandeling hebben ze daar zeg :r :r
Heb er gisteren nog een mail achteraan gestuurd waarom ik niet teruggebeld ben (wat volgens afspraak wel zou moeten)..
Krijg ik vandaag dit terug..
Geachte heer,

Wij proberen de terugbelafsrpaken z.s.m. na te komen.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Ten eerste aso dat ze niet eens met een datum komen om me even terug te bellen.
Ten tweede aso dat ze zelf niet met een mail/telefoontje komen om dit te vertellen.. :|

Edit; ennuh, de kosten voor het bellen zijn ook zomaar verhoogd!! Van 20eurocent p/m naar 50eurocent p/m!!!!

[ Voor 20% gewijzigd door -Sander- op 06-02-2008 18:11 ]

• philip oving
echt waar 50eurocent p/m!!!. dat is lekker als je zonder telefonie zit.
hier bij mij echter geen problemen alleen nog geen hogere snelheid.
Er zijn echter wel een paar wijzigingen in mijn marges opgetreden alllen de intrain waardes van het moden zijn nog steeds 2mb down 508 up.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik had vandaag nogsteeds geen internet en 3dagen vond ik toch een beetje teveel van het goede, dus rond half 7 gebeld naar orange, kreeg ik te horen dat hij het al zou moeten doen, toen vroeg ze wat voor modem ik had (speedtouch 510) toen zei ze dat al die modems een fout hadden door de update niet meer werkten en dat ze bezig waren het probleem op te lossen.
nu probeer ik net weer even en nu heb ik weer internet, wel op de oude snelheid nog. (ik hoor bij voor augustus)

• GAIAjohan
koekoek2003nl schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:32:
Ik had vandaag nogsteeds geen internet en 3dagen vond ik toch een beetje teveel van het goede, dus rond half 7 gebeld naar orange, kreeg ik te horen dat hij het al zou moeten doen, toen vroeg ze wat voor modem ik had (speedtouch 510) toen zei ze dat al die modems een fout hadden door de update niet meer werkten en dat ze bezig waren het probleem op te lossen.
nu probeer ik net weer even en nu heb ik weer internet, wel op de oude snelheid nog. (ik hoor bij voor augustus)
Niet echt een fout, ze moeten gewoon compleet anders worden ingesteld. En ja, Orange wil geen ondersteuning bieden op modems die ze zelf niet leveren..

Dat was erg kut bij mijn overstap in november... :'(

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

GAIAjohan schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:46:
[...]

Niet echt een fout, ze moeten gewoon compleet anders worden ingesteld. En ja, Orange wil geen ondersteuning bieden op modems die ze zelf niet leveren..

Dat was erg kut bij mijn overstap in november... :'(
hmm hoe doen ze dat dan mijn modem anders instellen? want ik heb er zelf niks aan gedaan en ineens heb ik weer internet als ik een belletje pleeg :?

• mariovandijck
Zo net terug van vakantie,
even de modem bekeken, nogsteeds de snelheid niet verhoogd en meerdere keren er uitgelegen.
en wat me zeer opvalt is dat mijn upload om ene vage reden verlaagd is naar: 960 kbps

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

In de brief van Orange stond dat het overzetten van internet 31 januari zou gebeuren. 30 januari had ik de hele dag geen internet meer, aan het eind van die dag de meegeleverde cd-rom maar gedraaid. Hierna stonden de down- en uploadsnelheiden wel juist in de router (8/1), maar nogsteeds geen internet.
De 31e werkte het later op de dag weer, wel een ander ip gekregen trouwens.

Sinds toen is mn internet traag gebleven, download is hooguit 200 kb/s. Weet iemand wanneer de snelheidsverhoging eindelijk wordt doorgevoerd?

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
--Niels-- schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:09:
Wat je zelf al zegt, grotere afstand --> minder signaal aan het eind. Daar gaat het om.
Je adsl modem heeft een bepaalde signaalsterkte nodig om kunnen werken. Als deze te laag wordt, dan krijg je te veel errors. Om dit dus te voorkomen traind je modem zo in dat hij zeker weet dat bijna alle signalen die hij uitzend ook aankomen. Als hij hoger in zou trainen, dan zou er vaker wat mis gaan met het verzenden van pakketjes, welke hij dan nogmaals moet verzenden, wat uiteindelijk een tragere verbinding op zou leveren.
En het zal er denk ik ook wel mee te maken hebben dat de hogere snelheden in de hogere frequenties van het signaal zullen zitten en dat die frequenties meer last hebben van langer kabels, maar daar heb ik geen verstand van.

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe je aan al deze kennis komt, aangezien je tot nu toe nog correct bent geweest en hebt toegegeven waar je kennis ophield. Werk je bij een ISP? Orange?
Vooral de 'afname dichtbij/ver weg' en 'SNR dichtbij/ver werg' zijn geen gangbare dingen om door consumenten begrepen te worden.

Goed bezig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guuzz op 12-02-2008 00:28 ]

• --Niels--
Guuzz schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:50:
[...]

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe je aan al deze kennis komt, aangezien je tot nu toe nog correct bent geweest en hebt toegegeven waar je kennis ophield. Werk je bij een ISP? Orange?
Vooral de 'afname dichtbij/ver weg' en 'SNR dichtbij/ver werg' zijn geen gangbare dingen om door consumenten begrepen te worden.

Goed bezig :)
Nee hoor, ik zit nog gewoon op school. Aangezien ik zelf ook wat verder van de centrale zit, houd ik mijn eigen waarden al een paar jaar in de gaten en heb me er een beetje in verdiept. Verder wordt in de TS van [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII) ook het een en ander uitgelegd over de afname dichtbij enz. En dan valt het allemaal best wel mee qua ingewikkeldheid.

• philip oving
Beste mensen zijn er inmiddels al mensen die de snelheidsverhoging hebben gehad. Heb zelf nog steeds de oude snelheid alleen is hij na de werkzaamheden wel stabiel. Ben erg beniewd naar het percentage mensen die echt al verhoogd zijn.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Zit hier al een week zonder internet door de overstap. Al meerdere malen gebeld en heb heel uiteenlopende antwoorden gekregen. De ene keer kreeg ik te horen dat KPN het wel afgesloten had al, maar Orange het nog niet had aangesloten, de volgende keer zou het er aan liggen dat de modem verkeerd stond. :X Nu staat alles aangesloten zoals in dat hele livebox boekje staat dat het moet staan en ben ik aan het wachten... Hoop dat ik binnenkort toch weer op internet kan. Ben in ieder geval geen blije Orange klant meer, en hoop dat we er eigenlijk zo snel mogelijk van af kunnen.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wij hadden ADSL Lite 4 mbit. We zouden de 14e (vandaag dus) overgezet worden naar Orange Extra 8 mbit.

Bij ons lag de verbinding er eergister-middag al uit. Da's raar, we waren al geruime tijd klant, en volgens mij hoeft de verbinding er toch echt niet twee dagen uit te liggen als de snelheid omhoog gaat ?!

Goed, m'n broertje had gebeld, kreeg te horen dat 'ie de modem moest resetten. Dat had 'ie dus braaf gedaan, maar het werkte niet.

Dus ik bel diezelfde avond, krijg ik één of andere turk aan de lijn die me vraagt wanneer 'ie me terug kan bellen. Terug bellen ? Voel je je wel lekker ?! M'n internet ligt eruit en ik wil NU geholpen worden. Maar goed, dat kon dus niet. Na me zwaar belazerd gevoeld te hebben omdat ik me met zo'n smoesje heb laten afschepen ben ik de volgende dag maar gaan kijken of 'ie het al deed. Maar nee.

Dus gisteravond heb ik weer gebeld, wou 'ie weer een terugbelafspraak maken, maar daar doe ik niet aan mee. Heb dus gewoon effe kunnen praten en vragen hoe of wat. Het schijnt dat 'ie dus de 14e (vandaag, we hebben nog de hele dag :)) overgezet zou worden, maar waarom het internet er nu al uitlag wist 'ie ook niet ofzo. Ik heb in elk geval geen duidelijk antwoord gehad.

Ik vind het echt schandalig dat me daar niks over is verteld, ik kan ivm. werk e.d. niet zonder internet, als ik dit geweten had was ik er nooit aan begonnen. Zijn er nog meer mensen die in een dergelijke situatie zitten ?

Hopelijk dat het internet vanavond wel werkt, anders ga ik gewoon switchen.

• GAIAjohan
mcdronkz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:57:
Wij hadden ADSL Lite 4 mbit. We zouden de 14e (vandaag dus) overgezet worden naar Orange Extra 8 mbit.

Bij ons lag de verbinding er eergister-middag al uit. Da's raar, we waren al geruime tijd klant, en volgens mij hoeft de verbinding er toch echt niet twee dagen uit te liggen als de snelheid omhoog gaat ?!

Goed, m'n broertje had gebeld, kreeg te horen dat 'ie de modem moest resetten. Dat had 'ie dus braaf gedaan, maar het werkte niet.

Dus ik bel diezelfde avond, krijg ik één of andere turk aan de lijn die me vraagt wanneer 'ie me terug kan bellen. Terug bellen ? Voel je je wel lekker ?! M'n internet ligt eruit en ik wil NU geholpen worden. Maar goed, dat kon dus niet. Na me zwaar belazerd gevoeld te hebben omdat ik me met zo'n smoesje heb laten afschepen ben ik de volgende dag maar gaan kijken of 'ie het al deed. Maar nee.

Dus gisteravond heb ik weer gebeld, wou 'ie weer een terugbelafspraak maken, maar daar doe ik niet aan mee. Heb dus gewoon effe kunnen praten en vragen hoe of wat. Het schijnt dat 'ie dus de 14e (vandaag, we hebben nog de hele dag :)) overgezet zou worden, maar waarom het internet er nu al uitlag wist 'ie ook niet ofzo. Ik heb in elk geval geen duidelijk antwoord gehad.

Ik vind het echt schandalig dat me daar niks over is verteld, ik kan ivm. werk e.d. niet zonder internet, als ik dit geweten had was ik er nooit aan begonnen. Zijn er nog meer mensen die in een dergelijke situatie zitten ?

Hopelijk dat het internet vanavond wel werkt, anders ga ik gewoon switchen.
Hier was het hetzelfde in november.
je moet je modem nog wel even opnieuw aanpassen :).

VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 14-02-2008 04:01 ]

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
mariovandijck schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:15:
Zo net terug van vakantie,
even de modem bekeken, nogsteeds de snelheid niet verhoogd en meerdere keren er uitgelegen.
en wat me zeer opvalt is dat mijn upload om ene vage reden verlaagd is naar: 960 kbps
Even controleren of je modem nog wel goed is. Mijn oude ST510 had iets soortgelijks. Makkelijk te controleren door de stekker even uit het stopcontact te halen en de modem opnieuw op te starten.
Wanneer de upload weer veranderd daarna, zou ik alvast eens gaan kijken naar een nieuw modem.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
GAIAjohan schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 03:59:
[...]

Thanks, dat was informatie die ik nodig had, want ik ben echt niet van plan die livebox te gaan gebruiken als ik hier een goedwerkend apparaat heb. Die moet er dus nog even terug in en die informatie die jij gaf heb ik tenminste wat aan.

Trouwens is Orange gister zo vriendelijk geweest om het werkend te krijgen, dus heb weer internet :) Nou moet ik zeggen dat ik makkelijk zonder internet kan aangezien ik het niet nodig heb voor mijn werk of school (op het moment dan), dus dat was wel wat geluk.

• mcdronkz
GAIAjohan schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 03:59:
[...]

Thanks !

We hebben dus een Speedtouch 580. Ik zie dus dat er vanalles veranderd moet worden wil ik dit werkend krijgen. Geen probleem, maar toen ik gisteren vroeg aan de helpdeskmedewerker zei 'ie dat ik slechts gebruikersnaam en wachtwoord moest veranderen ! 8)7 8)7 Ik heb duidelijk aangegeven dat ik een Speedtouch 580 had, en bij wijze van test gevraagd wat het VPI/VCI getal moest zijn. Toen begon 'ie over poorten van HTTP, FTP, SMTP etc :X Wat een kneus zeg. Sinds wanneer is die helpdesk zo schandalig slecht ?! Als dit nou één keer gebeurde, maar dit is al de derde keer.

Vanmiddag maar eens even proberen of dit werkt, het zal me benieuwen.

-edit-
Geachte heer van Dorpen,

Goed nieuws: op 14/02/2008 is uw Orange ADSL Extra verbinding opgeleverd. U kunt de installatie direct uitvoeren als u het installatiepakket heeft ontvangen.
Wow, wat een feest !!! Daar hadden ze wat mij betreft een halve week eerder mee kunnen komen :/

[ Voor 13% gewijzigd door mcdronkz op 14-02-2008 09:49 ]

• GAIAjohan
Ach ik had een Speedtouch 514 van Orange gekregen, ipv Liveboc, omdat ik geen telefonie had genomen.

Maar die Speedtouch 514 is gewoon brak, en heeft slechts 1 aansluiting.

Na ingebruikname van mn nieuwe lijn kon ik daarop wel op internet, en met mijn eigen modem/router niet. Die modem/router had ik al een tijdje.
(Belkin F2 blabla wireless G)

Goed dus ik maar even op hun modem op internet, de juiste instellingen zoeken. Ingesteld in mn Belkin.
Hierna werkte het alleen niet helemaal goed, maar na een firmware upgrade van het modem werkt het perfect :)

• mcdronkz
Allright, we hebben weer internet. Echter is de upload snelheid niet zo best, maar daar ga ik pas over zeuren nadat ik de modem dichter bij het ISRA punt gezet heb.

Ik heb trouwens ook een ander probleempje, ik kan mijn modem niet meer bereiken.

Dit is de uitkomst van ipconfig /all

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: fam-van-dorpen
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
        Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
        DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : orange.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: orange.nl
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          3Com 3C920 Integrated Fast Ethernet Controller (3C905C-TX-compatibel)
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-B0-D0-FA-79-7A
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 83.119.7.124
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.128.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 83.119.0.1
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.49.1.6
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.0.97
        Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 14 februari 2008 19:54:06
        Lease verlopen . . . . . . . . .  : donderdag 21 februari 2008 19:54:06

Iemand enig idee hoe ik m'n Speedtouch ga bereiken ?

--- edit ---

Ahhh, heb nu dus het Speedtouch configuratietooltje gebruikt, nu staat 'ie ook degelijk op ETHoA. Zonet stond 'ie op iets anders raars ofzo, ben blij dat het nu goed werkt in elk geval. En het modem is nu dus ook bereikbaar _/-\o_.

[ Voor 7% gewijzigd door mcdronkz op 14-02-2008 20:12 ]

• SierdW
  • Laatst online: 23-09 12:48
Op 5 maart mag ik ook over naar Orange ADSL Extra, ik hoop alles goed gaat na het lezen van alle voorgaande posts :). Ik heb alleen een klein praktisch vraagje en hoop dat iemand er tijdens de overgang op heeft gelet:
Aangezien ik een server heb draaien is mijn ip adres nogal belangrijk ivm de koppeling aan mijn domeinnaam. Is er iemand die er op heeft gelet of tijdens de overgang het ip adres is veranderd of blijft deze gelijk? Tevens ben ik beniewd of iemand ervaringen heeft met het draaien van een eigen mailserver op de orange adsl extra lijn en of er problemen zijn met poort 25? Nee, dat is dus niet mogelijk en moet via orange relay...

[ Voor 20% gewijzigd door SierdW op 18-02-2008 12:13 . Reden: Was te snel met mijn vragen ]

• --Niels--
@SierdW
Ik neem aan dat je overgaat van Orange ADSL Lite naar Orange ADSL Extra.
Ik ben overgegaan van Lite naar Orange ADSL en ik kreeg destijds een ander ip-adres welke in de praktijk ook weer gewoon statisch is (volgens mij garanderen ze dit namelijk niet).

• SierdW
  • Laatst online: 23-09 12:48
Ja klopt, ik ga over van Orange ADSL Lite (voorheen Wanadoo ADSL Lite) naar ADSL Extra. Afwachten dus en naar alle waarschijnlijkheid de dns instellingen aan gaan passen...

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Nou hier is de verandering ook doorgevoerd... Moet zeggen dat het vrij onverwacht kwam, in de brief stond dat we de 18e over zouden worden gezet. Worden we vrijdagmiddag 15 februari er al af geknikkerd, weekend geen internet gehad. Vannochtend werkte het weer.
Maar het is wel een hele verbetering :).

• GAIAjohan
SierdW schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:56:
Ja klopt, ik ga over van Orange ADSL Lite (voorheen Wanadoo ADSL Lite) naar ADSL Extra. Afwachten dus en naar alle waarschijnlijkheid de dns instellingen aan gaan passen...
Hier veranderde hij in het begin erg vaak (kan ook komen doordat ik het modem verschillende malen heb gereset.) En heb ik inmiddels sinds januari een vast ip. Sindsdien modem ook niet meer gereset trouwens.

terwijl ik met oude ADSL Go van Oreange gewoon altijd hetzelfde ip heb gehad

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
GAIAjohan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:30:
[...]

Hier veranderde hij in het begin erg vaak (kan ook komen doordat ik het modem verschillende malen heb gereset.) En heb ik inmiddels sinds januari een vast ip. Sindsdien modem ook niet meer gereset trouwens.

terwijl ik met oude ADSL Go van Oreange gewoon altijd hetzelfde ip heb gehad
Ik behield mijn IP Adres NIET na de overstap van ADSL Lite naar ADSL Extra. En daar baalde ik wel van :P.

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik ook niet.
Tevens werkte mijn internetverbinding vannacht weer niet, nu net weer wel, alleen is de download/upload nog steeds bagger.

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
joswillems86 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:09:
Ik ook niet.
Tevens werkte mijn internetverbinding vannacht weer niet, nu net weer wel, alleen is de download/upload nog steeds bagger.
In de periode van 20 t/m 26 februari 2008 vinden er 's nachts onderhoudswerkzaamheden plaats aan ons netwerk. U kunt hierdooor problemen ondervinden met uw ADSL (& Telefonie) verbinding. Om de verbinding in dat geval te herstellen haalt u de stroomstekker van de modem uit het stopcontact en doet deze er weer in. Natuurlijk proberen wij de overlast zoveel mogelijk te beperken. Wij bieden u onze excuses aan voor eventueel ongemak dat u desondanks ervaart

bron: http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html#0

• GAIAjohan
Mijn internet lag er vannacht uit. Verder deed het internet het vanochtend zeer matig. Ik kon bijna geen enkele site bereiken. Daarom zit ik nu op school, want thuis kan ik serieus niks... :(

Oh: regio: Westerkwartier - provincie Groningen :(

En ja uik heb hem eruit gehaald en er weer ingestopt, zelfs nog hun eigen modem geprobeerd. helpt allemaal niet :(

Hun eigen modem (Speedtouch 514 doet zelfs nog minder dan mijn eigen)

[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 20-02-2008 13:53 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste