Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Orange snelheidsverhoging aanstaande, alleen Orange?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 33.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hier heb ik gisteren (uh, 31e dus voor alle duidelijkheid) ook al een mail verstuurd met de vraag wat er gedaan kan worden. Dit is geen doen, tot 2 keer toe iets beloven en dan niet waarmaken. Drukte of niet.. ze hebben 2 whopping maanden de tijd gehad terwijl ze het al 2 maanden daarvoor aangekondigd hadden.

• haan101
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 16:08
Ook ik heb de "fictieve verhoging"sinds 11 dec. (oplevering 26 okt) Tevens een melding gemaakt bij Sinas en het ligt bij TD.

Hier blijkt maar weer dat er misleidende reclame van toepassing is geweest.
Goedkoop is dus niet een goede koop.

Hoewel mijn internet en telefoonverbinding(ondanks de drukte bij het jaarwisseling)perfect is, is de manier waarop orange bezig is niet proffesioneel.

Ik stel hierbij dus voor om naar Radar of Kassa te stappen.
Moeten we dat wel massaal doen om enig overtuiging af te dwingen.

Ook al bigint het nieuwe jaar met gal spuwen( ;) )maak ik van de reply gebruik om:

O+ IEDEREEN GELUKKIG NIEUWJAAR TE WENSEN O+

Verwijderd

8)7 8)7 8)7 Nou jongens en dames,als ik zie wat op deze forum staat dan weet ik dat ik niet de enigste ben. Ik heb in nov een overstap gemaakt van adsl lite naar adst extra,tenminste dat was de bedoeling! Maar naar een paar dagen krijg ik een brief met bedankt voor de overstap naar adsl 2 mb lijn!! Ik was zeker duidelijk naar de orange medewerker dat ik die extra wil. Maar blijkt dat ze me de adsl 2mb doorgegeven heb. Ik gelijk klantenservice gebeld @0'20 per min om het op te zeggen en voor de tweede keer door geven dat ik die extra wil. Dat ging goed tenminste dacht ik..... DUS niet! Inmiddels ben ik al meer dan €30'00 kwijt aan kosten en nog geen extra en ook geen snelheids verhoging. Ik wordt er strond ziek van, Orange mag voor mij de deur uit en ik wacht tot 7 jan en als er niks aan gedan is ga ik ook weg wegens gebrek. Het TD zou mij bellen maar tot nu toe niets, dus bij deze orange ga maar zo door en laat jou klanten gewoon barsten. Ik hope dat er heel snel een oplossing komt!!! 8)7 8)7 8)7 :( :(

• haan101
Had nog even de hoop dat ik vandaag sneller zou gaan maar no f.cking way, nog steeds dezelfde download. Volgens bbnet 989 meter van de centrale.
ADSL Extra de volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/217381737.png

[ Voor 8% gewijzigd door haan101 op 01-01-2008 19:41 ]

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Nou dan moet ik hier ook maar even mijn gal spuwen over Orange.

Ik ben al lang klant (ADSL Lite), en heb eigelijk helemaal geen klagen. Het werkt altijd, alleen is het wat aan de dure kant. Ik stel geen hoge eisen aan mn DSL lijn, dus eigenlijk is het me er alleen om te doen om goedkoper uit te zijn (nu 14,95 Orange + 19,95 KPN per maand). Half december heb ik met een dame van Orange afgesproken dat ik voor 19,95 per maand een ADSL Extra zou krijgen. De omzetting zou per 17 januari gaan gelden. Tot dan toe was ik erg tevreden, mede omdat ik dit topic al eens had gelezen.

24 december kreeg ik een mailtje met als onderwerp "bevestiging annulering verhuisanvraag ADSL verbinding". Die snapte ik niet, dus ik hing aan de telefoon. Antwoord: niets aan de hand meneer, belt U volgende week nog eens terug om de de status van uw verhuizing na te vragen.

31 december bel ik naar Orange (weer 10 euro armer aan in de wacht staan), en dat telefoontje maakt me nu weer kwaad als ik er aan terug denk. De knaap die ik aan de lijn kreeg vertelde me doodleuk dat er problemen zijn met de uitrol van ADSL Extra bij hun toeleverancier, en dat mijn aanvraag daarom geannuleerd is. Ik leg hem uit dat ik voor mijn part op deze snelheid blijf, maar dat ik graag per 17 januari 19,95 per maand wil gaan betalen. Blijkbaar had hij al meerdere klagers aan de lijn gehad, want voor ik verder kon gaan kreeg ik te horen dat ik me volgens hem eens beter in de algemene voorwaarden moest verdiepen. Dit was toch echt wel mijn probleem, en ik moest (letterlijk zijn woorden) er maar tevreden mee zijn hoe het nu loopt.
Kwaad heb ik de hoorn er op gesmeten, met de mededeling dat ik voor hem hoopte dat ik niet weer zo'n stomvervelend klanttevredenheidsonderzoek in mn mailbox kreeg. Maar dei kwam dus enkele uren later wel! Drie keer raden hoe ik die heb ingevuld.....

• haan101
reclamedoos schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:52:

Kwaad heb ik de hoorn er op gesmeten, met de mededeling dat ik voor hem hoopte dat ik niet weer zo'n stomvervelend klanttevredenheidsonderzoek in mn mailbox kreeg. Maar dei kwam dus enkele uren later wel! Drie keer raden hoe ik die heb ingevuld.....
Met twee wijsvingers ? lol.
Jij vult hem tenminste in, ik neem daar geeneens tijd voor.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

-Sander-

///M Powerrrrrr

haan101 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 10:11:Ik stel hierbij dus voor om naar Radar of Kassa te stappen.
Moeten we dat wel massaal doen om enig overtuiging af te dwingen.
Strak plan, start maar op!
Ben nu 2,5maand abbonnee van Orange en het is echt bagger.
Verbindingen die telkens wegvallen en dan ook nog deze actie.. bah, je kan beter wat meer betalen en het goed voor mekaar hebben dan dit gezeik.

Verwijderd

Hallo mensen,
Beste wensen nog
Ik heb net een brief naar radar verzonden,dus aub jullie ook?? Orange moet een trap onder de kont krijgen...

• haan101
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:58:
Hallo mensen,
Beste wensen nog
Ik heb net een brief naar radar verzonden,dus aub jullie ook?? Orange moet een trap onder de kont krijgen...
Dan is het handig om hier een voorbeeld van neer te zetten, tezamen met het adres.

Verwijderd

Hallo haan101,

www.trosradar.nl
En dan contact.....

• mariovandijck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-11 20:01
Een idee wat Radar zou moeten behandelen? Laat het ons weten!

U kunt Radar bereiken via radar(at)tros.nl of via de post

TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

Vergeet dan niet uw telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent te vermelden!

U kunt ook bellen met de Radarlijn: 0800-1343.
De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten.

De Radarlijn is geopend op maandag van 19:30-22:00 uur en dinsdag van 14.00 uur tot 15.30 uur.

Sommige besproken onderwerpen komen aan bod in het programma, de rest wordt gearchiveerd. Het telefoonteam verwijst u door naar instanties die u verder kunnen helpen.

Verwijderd

haan101 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:40:
Had nog even de hoop dat ik vandaag sneller zou gaan maar no f.cking way, nog steeds dezelfde download. Volgens bbnet 989 meter van de centrale.
ADSL Extra de volgende resultaat:

[afbeelding]
Die testen zij shitty, download gewoon een groot bestand van Microsoft bijvoorbeeld Service Pack 2, gebruik desnoods een download accelerator als Flashget en kijk wat je download snelheid is.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 01:06:
[...]

Die testen zij shitty, download gewoon een groot bestand van Microsoft bijvoorbeeld Service Pack 2, gebruik desnoods een download accelerator als Flashget en kijk wat je download snelheid is.
* GAIAjohan zucht
Iedereen heeft problemen, en mijn max met grote bestanden is nog steeds 215kB/s aka ~2mbit, terwijl het iets van 430kB/s moet zijn.
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08013/inet.jpg

Dat zegt toch genoeg :x
Upload is wel iets van 110kB/s, dus die zit wel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 02-01-2008 01:53 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

yassine

Nothing to it but to do it!

remove pls

[ Voor 95% gewijzigd door yassine op 02-01-2008 01:56 ]

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

yassine

Nothing to it but to do it!

Ik heb nou als sinds maart 2007 internet/telefonie Totaal van orange.. Tot nu toe geen enkel probleem gehad, nooit hoeven bellen naar de Klanten service or whatsoever

screentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/217471257.png

• GAIAjohan
yassine schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 01:56:
Ik heb nou als sinds maart 2007 internet/telefonie Totaal van orange.. Tot nu toe geen enkel probleem gehad, nooit hoeven bellen naar de Klanten service or whatsoever

screentje:
[afbeelding]
Dit gaat om ADSL en ADSL Extra.
ADSL zou van 2048/512 naar 4096/1024 gaan. (Dit is dus al ingesteld, zoals je ziet bij mij) Upload is goed, download niet
ADSL Extra zou van 4096/1024 naar 8192/1024 gaan. En zij downloaden nog steeds op 4mbit snelheid.

Eigenlijk had het al klaar moeten zijn in november..

• DaFrenk
Hier lag zojuist een brief van Orange in de bus:

.. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan. ... zo snel mogelijk te laten plaatsvinden ... Erg vervelend.. daarom vergoeden wij een halve maand abonnementskosten.

Toch netjes! Maar niet netjes dat ze hun beloftes niet hebben kunnen waarmaken. Maar goed, compensatie qua abokosten is het geen wat ik graag had gewild dus ik ben tevreden.

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ik heb tussendoor even een vraag. Er is hier sprake van ADSL en ADSL Extra van Orange, met snelheden van respectievelijk 4096/1024 en 8192/1024.

Ik vraag mij nu af: zijn deze allebeide 'gewone' ADSL verbindingen, of betreft het hier (en dan doel ik vooral op de Extra) een ADSL2 verbinding? Ik zit namelijk niet te wachten op een ADSL2 verbinding. Heb daarvan zeer teleurstellende prestaties van gezien bij mensen, maar dat terzijde. Vraag is dus eigenlijk: hoe hoog is de kans dat je daadwerkelijk de opgegeven snelheden gaat behalen (als ik het hier zo lees is er nogal wat twijfel, maar als we die snelheidsverhoging ed. nou even niet meerekenen)?

Ik heb nu namelijk een ADSL Lite verbinding (ouwe) van 3072/512, en voornamelijk die upload valt redelijk tegen. Ik haal hiermee zo'n 330 KB/s down en 55 KB/s up. Is het te verwachten dat ik met een ADSL resp. ADSL Extra verbinding snelheden haal van 440 KB/s down en 110 KB/s up resp. 880 KB down en 110 KB/s up? Voor de duidelijkheid: beide zijn voor mijn adres natuurlijk wel gewoon beschikbaar.

En dan nog een vraagje over de kostprijs. Ik betaal voor mijn huidige verbinding 10 euro aan de provider en 20 euro aan KPN. Ik zie al die mooie aanbiedingen van huidige providers, zoals Orange zijn 4 MBit verbinding promoot, met prijzen van 18 euro per maand (24 euro voor de 8 MBit verbinding). Maar hoe zit het dan met de kosten aan KPN? Moet ik daar gewoon 20 euro aan blijven betalen? Kortom: het is nu 30 euro per maand, wordt het met een 4 MBit verbinding van Orange dan 18 euro per maand, of 38 euro per maand?

Jeetje wat een lap tekst alweer. Excuses hiervoor maar ben echt op zoek naar antwoorden. Ik hoop dat jullie bereid zijn mij te helpen, waarvoor bij voorbaat dank.

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:19
@ EleanorNL:

Ik heb ADSL Extra, we zijn in augustus overgestapt van Lite naar Extra, gezien de aangekondigde (maar nog steeds niet doorgevoerde) snelheidsverhoging naar 8Mb.

Orange ADSL en Extra gaan via ADSL2, je Lite abo loopt gewoon via ADSL"1"....

Maar in de toekomst gaat uiteindelijk toch alles naar ADSL2(+), dus je ontkomt er toch niet aan ;)
Ik haal nu met 4mbit een download van 420 kbps. Effectief 3Mbit zowat....
(ligt ook aan afstand tot centrale etc etc.)

Mbt de kosten:
Bij alle aanbieders over het KPN netwerk zul je kosten aan KPN moeten betalen. Wat de provider aangeeft zijn vaak enkel zijn eigen kosten. KPN komt daar dus nog bovenop. Kijk maar wat er gebeurt met de tarieven als je kiest voor "KPN lijn aanwezig" of "geen KPN lijn aanwezig", bijvoorbeeld op www.internetten.nl of bij de providers zelf.
Als je aangeeft dat je geen lijn hebt, rekent de provider je de KPN kosten gewoon door.

Echter!! Er is 1 uitzondering op dit alles: Telfort!
Telfort is onlangs overgenomen door KPN en levert nu ook internet, ook over het KPN netwerk.
Mooie bijkomstigheid is dat je géén vaste lijn nodig hebt en die ook niet hoeft te betalen als je toch internet wil! Je betaald (op dit moment) dus slechts 19,95 per maand en daar blijft het bij!
Gaat tot 20 mbit, moet je even checken op de site van Telfort. Bij ons geeft ie gewoon iets van 7 mbit aan, aangezien je in dit gebied niet sneller kunt.

Let op, want andere aanbieders (vooral Orange) paaien je met lage tarieven in het 1e jaar, maar in de jaren daarna betaal je veel meer.

Je ziet het: de ene lap tekst, wordt beloond met nog een lap tekst :)
Hoop dat je er wat aan hebt. Mijn motto: Kies Telfort als je de keuze hebt!

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• DaFrenk
Ow, ik dacht dat de 4 en 8 mbit van Orange nog via het ADSL1 netwerk liepen? En dat als je "tot 20mbit " hebt, je dan via ADSL2+ ging.

• Danny the dog
DaFrenk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:29:
Ow, ik dacht dat de 4 en 8 mbit van Orange nog via het ADSL1 netwerk liepen? En dat als je "tot 20mbit " hebt, je dan via ADSL2+ ging.
Nou.. ik weet dat dit natuurlijk weinig onderbouwd klinkt, heb even geen links, maar:
Als je overstapt van Lite naar Extra (of Orange ADSL), moet je de LiveBox aansluiten of je Speedtouch updaten.

Reden is dat de Speedtouch voorheen alleen voor ADSL1 ingericht was.
Het is wel zo dat je met een Speedtouch modem maar tot 8mbit kunt gaan, of dat nou via ADSL1 of 2 is. De ADSL1 techniek is begrensd op 8mbit.

Anyways... de upgrade die nu zo *moeilijk* verloopt, heeft alles te maken met het ADSL2 gereed maken van de installaties / wijkkasten.

• Googolplex
Hey bedankt :).

Orange ADSL is dus sowieso ADSL2. Da's duidelijk. Als ik dus zou overstappen zouden alleen de kosten van de provider gaan veranderen, dus van mijn huidige 10 euro naar wat de provider aangeeft (18 dan wel 24 euro). De KPN kosten gaan daar gewoon bij komen (20 euro).

Je kan je dus, als je internet via Telfort neemt, je abo bij KPN opzeggen? Dan kan je dus niet meer bellen via de telefoonlijn, maar enkel nog via internet, is dat correct?

Die meting van Telfort geeft bij mij aan dat ik tussen de 7 en 8 mbit kan halen. Kan ik er dan van uit gaan dat mijn download boven de (toch op zijn minst) 500 kb/s en mijn upload op 110 kb/s komen te liggen?

EDIT: een kennis van mij heeft ADSL2 20 mbit van Wanadoo (nu Orange). Volgens de test kan hij 8 tot 15 mbit halen, hij haalt slechts 2 mbit (en dat is al ruim een jaar zo). Dit schept nou niet echt vertrouwen.....

[ Voor 13% gewijzigd door Googolplex op 02-01-2008 16:37 ]

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 08:54
Ik zou als ik jou was zeker niet overstappen naar Orange ADSL of Orange ADSL Extra, ik heb hetzelfde gedaan in Oktober en kwam vanaf Orange ADSL Lite en ging naar Orange ADSL.
De snelheid zou verhoogt worden in November(naar 4Mbit), toen later brief ontvangen dat voor eind December de snelheid verhoogt zou zijn. Maar je raad het al het is intussen 2008 en nog altijd geen snelheidsverhoging en zit dus met een 2Mbit lijntje :(.

Het is (volgens mij) op dit moment een grote puinhoop bij Orange als ik dit geweten had was ik er nooit aan begonnen. Er is ook op dit moment geen enkele duidelijkheid wanneer deze snelheidsverhoging nou uiteindelijk zou gaan plaatsvinden :X .
Ik ga misschien mijn contract verbreken omdat ze een wanprestatie leveren, en dan gelijk over naar Telfort. Daar hoor je toch veel positievere verhalen over en het zijn dezelfde mensen achter Tiscali en dat was ook altijd wel een goede provider.

Edit:
Ow en dat ADSL1 vs ADSL2 verhaal ligt gewoon aan op welke kaart je word aangesloten, maakt eigenlijk niet zoveel uit alleen dat je met ADSL2 misschien wat hogere upload kan halen ;) .

[ Voor 9% gewijzigd door Prolution op 02-01-2008 17:14 ]

• Googolplex
OK dankje Prolution. Ik ben nu aan het kijken naar Telfort en dat zou neerkomen op 30 euro pm, en dan bel je ook via Telfort. Enige twijfelpunt is de internetsnelheid: hij geeft aan dat ik tot 8 mbit kan halen, maar ik vraag me af of dat ook gaat lukken. Wil toch op zijn minst een upload van 1mbit en toch zeker wel 4 of 5 mbit aan down hebben.

Ter verduidelijking: die kennis van mij met zijn 2 mbit ADSL2 verbinding (haalt 2 mbit op een 20 mbit verbinding van Orange) haalt op de check van Telfort maar liefst 18 mbit!!!! (Op die van Orange haalt hij 8-15, wat ie dus lang niet krijgt).

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Prolution schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:12:Ik ga misschien mijn contract verbreken omdat ze een wanprestatie leveren, en dan gelijk over naar Telfort.
Even ook in het algemeen, hoe zit dat met het verbreken van het contract ?
We hebben een jaarcontract met Orange maar kan deze wel opgezegd worden ?

Ik heb ook de brief gekregen van Orange, maar ben mega flauw van ze en wil graag overstappen naar iets dat wel goed is.
Orange loopt gewoon achter de feiten aan, toen ik nog bij @Home zat was een snelheidsverhoging van een op het andere moment geregeld.
En hier blijven ze maar kloten.. en nu in deze brief ook geen datum zetten nee hoor, gewoon "rustig" afwachten totdat ze de "knop" omzetten.

Bah!

• DaFrenk
Alfa_146 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:26:
[...]

Even ook in het algemeen, hoe zit dat met het verbreken van het contract ?
We hebben een jaarcontract met Orange maar kan deze wel opgezegd worden ?

Ik heb ook de brief gekregen van Orange, maar ben mega flauw van ze en wil graag overstappen naar iets dat wel goed is.
Aangezien je een brief gekregen hebt heb je dus een contract na 21 augustus afgesloten? Dat betekend dat je een contract afgesloten hebt voor de verhoogde snelheid. Als je die niet hebt gekregen dan sta je in je recht om het contract te laten ontbinden.

Dit kan via een aangetekende brief (correct me if I'm wrong) aan Orange waarin je ze in gebreke stelt en ze een redelijk termijn stelt om je problemen op te lossen (31 dagen normaal gesproken), als ze het dan niet opgelost hebben dan moeten ze contract ontbinden.

Volgens mij was er nog iets wat belangrijk was. Staat het nergens in dit of in het andere Orange topic?

Verwijderd

Hoi mensen, Nou ik heb ik zitten met orange! Krijg net en email van de verkoop afd.
Allereerst de beste wensen voor 2008. Een jaar dat meteen goed begint. Wij zetten je graag kosteloos over van je huidige Orange ADSL Lite abonnement naar Orange ADSL Extra. Op die manier profiteer je van de volgende voordelen:

optimale internetsnelheid
een forse besparing per maand op je internetkosten
behoud van je bestaande e-mailadres
en het gemak van één maandelijkse rekening
Ten eerste heb ik since nov geen adsl lite meer en als je al gelezen heb wat ik eerder had gepost dan weet je dat ik heel graag die extra wil. Maar het lukt gewoon niet! Huilen net niet! lachen een beetje wel,omdat orange een grote joke is.Ik weet het gewoon niet meer,je zou denken als verkoop afd dat je eerst ga kijken wat u klanten hebben! nee hoor stuur maar gewoon een email om je bedrijf nog erger voor scht te zetten.... Orange heeft een nieuwe naam van mij gekregen.. Gewoon citroen omdat ze zo zuur zijn. Gr

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

DaFrenk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:37:
[...]
Aangezien je een brief gekregen hebt heb je dus een contract na 21 augustus afgesloten? Dat betekend dat je een contract afgesloten hebt voor de verhoogde snelheid. Als je die niet hebt gekregen dan sta je in je recht om het contract te laten ontbinden.
Ik heb hier een brief met dagtekening van 4 oktober dat mijn lijn opgeleverd zou worden op 9 november.
Zelfs dit is niet gebeurd want die hebben ze zonder bericht opgeschoven naar 19 november.
Ik heb het abbonnement afgesloten voor 2mbit met erbij de verhoging in november naar 4mbit.

• Danny the dog
EleanorNL schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:21:

Ter verduidelijking: die kennis van mij met zijn 2 mbit ADSL2 verbinding (haalt 2 mbit op een 20 mbit verbinding van Orange) haalt op de check van Telfort maar liefst 18 mbit!!!! (Op die van Orange haalt hij 8-15, wat ie dus lang niet krijgt).
Je moet 1 ding wel in je achterhoofd houden: Wanneer je 20 mbit van Orange kunt krijgen, levert Orange dit via haar EIGEN netwerk / lijn.

Wij boerenkinkels :+ kunnen enkel via de KPN lijn voorzien worden van internet. Daarom krijgen wij ook maar 8 mbit max.
Telfort levert haar diensten ook via de KPN lijn, dus ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken.

Kijk anders eens in het Telfort topic hoe de ervaringen ermee zijn.

En als ik die kennis van je een tip mag geven, laat hem eens bellen met Telfort met de vraag hoe zijn snelheid zal zijn als hij overstapt. Ik heb een zwaar vermoeden dat hij die nl. via Telfort wel haalt.

O ja, ik heb geen aandelen Telfort, werk er niet en heb er verder niks mee te maken. Heb gewoon een bloedhekel aan Orange ;)

En voor wat betreft die kosten aan KPN... Volgens mij is die structuur van prijsopbouw wat verandert. Voorheen was ADSL Lite van Orange inderdaad 19,95 aan KPN en iets van 15 euro aan Orange, wat op een totaal kwam van 35 euro per maand, PLUS dan nog eens de kosten voor je lijnhuur (je belbudget abo bij KPN).

De nieuwe opbouw van Orange omhelst wel alle kosten voor het internetten, je betaald geen KPN deel meer. De prijs die genoemd wordt is de totaalprijs. Je betaald wel nog lijnhuur aan KPN.
En dat is het verschil met Telfort --> Je hoeft geen lijnhuur meer te betalen, mits je natuurlijk geen gebruik wenst te maken van telefonie van KPN. Maar dat is zoals je zelf al zegt op te lossen door bij Telfort het bellen (onbeperkt / F.U.P.) erbij te pakken a 9,95....

• Googolplex
Heb het zelf ook even na zitten rekenen en als ik die grafiek (http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg) er bij pak, dan moet 8 Mbps toch zeker haalbaar zijn (schat de afstand voor mij zo tussen de 2 en 3 Km. Waar ik nu wel aan twijfel, welke lijn moet je nou naar kijken? Als je namelijk kijkt wat Telfort aanbiedt, namelijk 20 MBit internet, zouden ze al op een ReADSL2 moeten zitten (zelfs ADSL2+ haalt dit nog niet). In wezen maakt het mij niet veel uit (of het nou ADSL of ADSL2+ is, ik verwacht niet een groot verschil in snelheid op mijn afstand), maar ik vind het toch verwarrend. <Ik merk nu net dat als ik bij de postcodecheck van Telfort het adres van de telefooncentrale invul, ik ook een snelheid van max 8mbps haal. Zal dus gaan om een gewone ADSL lijn lijkt mij>

Ik ga alles nog eens rustig uitzoeken, maar zie hier toch wel iets in (Telfort, niet Orange waar het eigenlijk over moet gaan ;) ).

• Danny the dog
In een gebied waar enkel via KPN geleverd kan worden, haal je (op het moment nog) max. 8 Mb.
Dat is in jouw geval zo dus blijkbaar. Succes met verder uitzoeken!

[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 03-01-2008 19:37 ]

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
DaFrenk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:50:
Hier lag zojuist een brief van Orange in de bus:

.. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan. ... zo snel mogelijk te laten plaatsvinden ... Erg vervelend.. daarom vergoeden wij een halve maand abonnementskosten.

Toch netjes! Maar niet netjes dat ze hun beloftes niet hebben kunnen waarmaken. Maar goed, compensatie qua abokosten is het geen wat ik graag had gewild dus ik ben tevreden.
Is jouw nieuwe snelheid al wel zichtbaar in je livebox/modem?
Ik heb namelijk geen brief ontvangen. De nieuwe snelheid (8mbit) is al sinds 12 december zichtbaar maar de werkelijke snelheid is nog steeds 4mbit.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:27

Sosabowski

nerd

Vandaag een brief van Orange gehad of ik wil overstappen van adsl lite (3 Mbit/s) naar ADSL Extra (8 Mbit). Dat zou dan nog goedkoper zijn ook. Prima dus. Maar nu wil ik eigenlijk ook van mijn telefoon abo (kpn) af. Dit vond ik op orange.nl:
als je een Orange ADSL Extra (voorheen ADSL Family) & Telefonie abonnement hebt kun je je KPN abonnement voor vaste telefonie opzeggen en je KPN telefoonnummer meenemen naar Telefonie van Orange
besparen en betalen
Als je je KPN abonnement opzegt bespaar je op de maandelijkse kosten van dat abonnement, maar je gaat ook een extra bedrag aan Orange betalen. KPN rekent voor het gebruik van de telefoonlijn waar geen telefoonabonnement meer op zit kosten aan Orange. Wij berekenen de kosten door. Op je rekening vind je deze maandelijkse kosten (à € 9,95) terug als ‘doorbelasting lijnhuur’. Voor het overzetten van je nummer betaal je eenmalige administratiekosten van € 9,95.
Lijkt dus te kunnen. Maar nu? Gewoon kpn opzeggen en wachten tot Orange kosten in rekening gaat brengen? DE Orange helpdeks verweest mij (na 10 minuten wachten) naar de verkoophelpdesk. Dat bandje verweest weer naar de ADSL helpdesk.

Iemand ervaring met het opzeggen van KPN met behoud van je orange ADSL?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Ik zat vandaag met dezelfde overweging als IorGie. Ik vraag me alleen af of het contract met KPN geen struikelblok is? Dat zijn jaarcontracten denk ik, en ik vraag me af of je daar tussentijds zomaar vanaf kunt.

Die lijnhuur is trouwens als aanbieding het eerste halfjaar 5 euro, meen ik ergens gezien te hebben.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Hallo Mensen,
Als je het telefonie van Orange wil nemen,wees voorzichtig,als ik het goed heb,Orange regelt zelf het lijn van de KPN maar uit veel forums is het ook niet alles. Dus denk eerst goed over naar. Ik heb V/D afd opzegging gebeld over alles dat er met mij gebuurt en heb 7 dagen de tijd gegeven en als het niet goed is ga ik het contract ontbinden wegens gebrek. Ik heb er genoeg van!

• M. Mulder
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

IorGie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:57:
Vandaag een brief van Orange gehad of ik wil overstappen van adsl lite (3 Mbit/s) naar ADSL Extra (8 Mbit). Dat zou dan nog goedkoper zijn ook. Prima dus. Maar nu wil ik eigenlijk ook van mijn telefoon abo (kpn) af. Dit vond ik op orange.nl:

[...]

[...]

Lijkt dus te kunnen. Maar nu? Gewoon kpn opzeggen en wachten tot Orange kosten in rekening gaat brengen? DE Orange helpdeks verweest mij (na 10 minuten wachten) naar de verkoophelpdesk. Dat bandje verweest weer naar de ADSL helpdesk.

Iemand ervaring met het opzeggen van KPN met behoud van je orange ADSL?
Yep, ik heb dit geregeld 15 dagen geleden. Je zit maximaal een maand nog vast aan KPN en daarna kan Orange hem overzetten. Heb inmiddels de broef van KPN thuis gekregendat ze het jammer vinden dat ik wegga bij ze. Binnen 8 dagen kan ik het nog ongedaan maken.

NADEEL van overzetten naar Orange is:
Geen lijn meer via de KPN, waardoor de analoge lijn wegvalt. Stel dat je livebox uitvalt, dan kun je niet meer bellen en ben je genoodzaakt om mobiel te bellen.

Kan iemand bevestigen dat de analoge lijn daadwerkelijk niet meer aanwezig is, wanneer je ALLES via Orange laat lopen.

• GAIAjohan
Ik kom er ook achter dat ik helemaal geen statisch ip heb, terwijl dat toch wel zo was bij Orange? :(
In ieder geval, mijn vorig ip heb ik 2jaar gehad. En nu heb ik elke dag een andere :r

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

RobertJ schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:59:
Die lijnhuur is trouwens als aanbieding het eerste halfjaar 5 euro, meen ik ergens gezien te hebben.
Klopt, daarna een tientje; voor mij nog steeds goedkoper dan een kpn telefoon abbo aanhouden.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Gisteren kregen wij een brief van Orange in de bus, die m'n moeder al weer bij het oud papier had gegooid. De titel luidt: "begin het nieuwe jaar met meer snelheid en minder kosten". Mooi is dat. Hierin ga je dus van huidige abbo (Wanadoo Lite toentertijd), naar Orange ADSL Extra. In feite sluit je dus een nieuw abbo / contract af? Maar omdat de kosten lager uitvallen dan ons huidige abbonement, en toch een hogere snelheid (8mbit i.p.v. 3mbit), waar zit dan het addertje onder het gras? Er staat ook dat je geen internetkosten meer betaalt aan KPN.

Kunnen wij dit zomaar doen thuis zonder gevolgen behalve hogere downloadsnelheid en lagere kosten (dus geen ander nummer etc.)? Ik lees het hier ergens boven ook, maar die wil dan ze abo ook gelijk bij KPN afzeggen en dat willen we niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tuinstoel op 04-01-2008 11:24 ]

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
Ik ben een paar maanden ook over gestapt van wanadoo adsl lite naar Orange ADSL extra zonder telefonie. Het klopt idd dat je minder betaald voor meer snelheid. Vanaf de overstap betaal je alleen aan Orange en dus niet meer een "adsl gedeelte" voor de lijnhuur aan KPN. Uiteraard kun je nog steeds bellen via KPN mits je dat al deed met bijv. bel basis.

Ik wacht alleen nog op de "werkelijke" verhoging van 4 naar 8 mbit (modem staat al wel ingetrained op de nieuwe snelheid) 8)7

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Overstappen hiernaartoe heeft niks met je telefoonnummer te maken. Je moet pas opletten als je ADSL en Telefonie van Orange besteld.

In mijn geval ben ik door deze opverstap niet meer afhankelijk van KPN.

• Tuinstoel
Oke dat maakt al weer heel wat duidelijk. Alleen op de website staat: "Ja, ik bestel Orange ADSL en ik betaal € 22,95 (exclusief de kosten voor het modem) per maand voor mijn nieuwe internetabonnement.".
Welke kosten bedoelen ze hier voor het modem? Wij hebben nog gewoon zo'n speedtouch 510 liggen, en dat wouden we ook graag zo houden, want in de folder staat dan weer dit: "*inclusief Livebox modem à €1 en exclusief telefonie en eventuele andere diensten".

Verwijderd

Er staat bij de voorwaarden vermeld dat je bij overstap naar ADSL extra de livebox nodig hebt, anders werkt het schijnbaar niet.Ik heb dit zelfde ook zo moeten doen.

• Danny the dog
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:52:
Er staat bij de voorwaarden vermeld dat je bij overstap naar ADSL extra de livebox nodig hebt, anders werkt het schijnbaar niet.Ik heb dit zelfde ook zo moeten doen.
Nou... je kúnt wel zonder LiveBox overstappen van Lite naar ADSL Extra, maar dan is je max download 8 bit en je moet je oude modem (speedtouch) voorzien van nieuwe firmware.

Heb dat zelf geprobeerd toen wij omgezet werden naar Extra, maar aangezien de snelheid toch wel tegenviel (waarom weet ik niet?) toch maar de LiveBox aangesloten....

Verwijderd

Je kan idd ee ander modem gebruiken, maar zoals je zegt het zal niet lekker werken en je moet hem idd updaten.
En als je telefonie er bij wil nemen, zal je toch over moeten stappen.
En ik vind 1 euro huur niet echt veel hoor.
En als je nog op de kpn lijnen zit is idd 8mb ook maximaal haalbare, dit is nog gewoon ADSL.
Bij ons zit ook nog geen ADSL2 centrale.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 11:07 ]

• Workaholic
  • Niet online
Een kennis van mij kreeg een email bericht dat hij gratis van ADSL Lite --> Orange ADSL Extra kon.

Meer snelheid en minder kosten? Als nederlander gelofo je dit natuurlijk niet?

Wie van jullie kan mij vertellen wat hier bij het addertje onder het gras is? De telefoon houden ze liever bij KPN ivm dat ook via orange te laten gaan.

Of is dat veel duurder in verhouding?

Verder hebben zij nog een ADSL1 modem, kan iemand bevestigen of deze upgrade automatisch naar ADSL2 gaat? Zodat het niet meer werkt?

Het gaat om een Modem 3 Com: Officeconnect adsl wireless 11g firewall router die zij gebruiken. Als ik het goed heb is dit maar een ADSL1 modem. Dus dan gaat dit niet werken.

Mijn V&A

Verwijderd

Audi-Addict schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:01:
Een kennis van mij kreeg een email bericht dat hij gratis van ADSL Lite --> Orange ADSL Extra kon.

Meer snelheid en minder kosten? Als nederlander gelofo je dit natuurlijk niet?

Wie van jullie kan mij vertellen wat hier bij het addertje onder het gras is? De telefoon houden ze liever bij KPN ivm dat ook via orange te laten gaan.

Of is dat veel duurder in verhouding?

Verder hebben zij nog een ADSL1 modem, kan iemand bevestigen of deze upgrade automatisch naar ADSL2 gaat? Zodat het niet meer werkt?

Het gaat om een Modem 3 Com: Officeconnect adsl wireless 11g firewall router die zij gebruiken. Als ik het goed heb is dit maar een ADSL1 modem. Dus dan gaat dit niet werken.
Naar mijn mening bevindt zich hier geen addertje onder het gras. Sinds wanadoo is overgenomen door Orange waren er met ADSL lite 'verouderde' verbindingen. Met de nieuwe verbindingen van Orange ben je simpelweg goedkoper uit. Daarbij komt dat je verbinding zelfs sneller is dat je huidige Lite verbinding. Met ADSL extra heb ik zelfs met KPN niks meer te maken, waar je eerst nog een bedrag aan zowel KPN als Orange betaalde. Mijn overzetting van Lite naar Orange Extra duurder in totaal zo'n 4 a 5 weken.

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:43:
[...]

Naar mijn mening bevindt zich hier geen addertje onder het gras. Sinds wanadoo is overgenomen door Orange waren er met ADSL lite 'verouderde' verbindingen. Met de nieuwe verbindingen van Orange ben je simpelweg goedkoper uit. Daarbij komt dat je verbinding zelfs sneller is dat je huidige Lite verbinding. Met ADSL extra heb ik zelfs met KPN niks meer te maken, waar je eerst nog een bedrag aan zowel KPN als Orange betaalde. Mijn overzetting van Lite naar Orange Extra duurder in totaal zo'n 4 a 5 weken.
Bedankt voor je snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp vallen de kosten van KPN totaal weg behalve voor het bellen?

Is de snelheid al wel omhoog gegaan bij jou? Verder weet jij of het hier om ADSL 1 of ADSL 2 gaat?

Mijn V&A

• Tuinstoel
De ingevulde combinatie komt niet voor. Probeer het nog eens of doe je bestelling telefonisch, laat je terugbellen.
Lekker is dat. Kunnen we gaan bellen.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:58
Audi-Addict schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:47:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp vallen de kosten van KPN totaal weg behalve voor het bellen?

Is de snelheid al wel omhoog gegaan bij jou? Verder weet jij of het hier om ADSL 1 of ADSL 2 gaat?
Orange ADSL extra gaat tot 8 mbit, dit is altijd ADSL 1.
Je dient idd nog steeds een KPN belbasis (of hoe dat ook heet) abonnement te hebben, behalve als je ook via Orange gaat bellen, maar dan betaal je het eerste jaar meen ik 5 euro per maand en daarna 10 voor deze lijn. Belbasis kost ook iets van 10 euro per maand. Dus dan moet je voor jezelf nagaan of je de besparing van 5 x 12 = € 60 (eerste jaar 5 euro minder), op vindt wegen tegen het feit dat als Orange er uit ligt, dat je dan niet meer kunt bellen.

• RobertJ
Ik wil wel overstappen maar ik ben echt als de dood voor de technische mankementen, het werkt nu perfect en ik weet bijna wel zeker dat die overstap alles behalve vlekkeloos gaat verlopen. En zie dan maar eens het in orde te krijgen via een telefonische helpdesk.

• --Niels--
RobertJ schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:56:
Ik wil wel overstappen maar ik ben echt als de dood voor de technische mankementen, het werkt nu perfect en ik weet bijna wel zeker dat die overstap alles behalve vlekkeloos gaat verlopen. En zie dan maar eens het in orde te krijgen via een telefonische helpdesk.
Je kunt natuurlijk eens kijken wat je zou willen hebben, Orange ADSL of Orange ADSL extra. Dan kun je uitrekenen hoeveel het je per jaar bespaart en hoeveel je sneller kunt internetten. En dan komt de vraag, is dit genoeg voor mij om 1 tot misschien 3 dagen zonder internet te zitten.

Bij mij ging het internetsignaal er 1 dag van tevoren af en zat ik dan ook maar 1 dag zonder internet. Als je in dit topic en hier leest, kun je een inschatting maken van hoelang je zonder internet zult zitten. Zoals ik hierboven zeg, is mijn schatting 1 tot 3 dagen

• DaFrenk
En als je het weet dan kan je eventueel met je buren een draadloze verbinding delen? Dat heb ik ook gedaan toen ik een paar dagen geen verbinding had bij mijn aansluiting.

Verwijderd

Hallo Mensen,
Ik heb genoeg van orange! ze hebben de vol bedrag voor adsl extra van mijn rekening afgeboekt en ik heb maar adsl 2mb lijn. Morgen het abo opzeggen wegens gebrek en ik ga naar Telfort. Positieve reacties er over en nog een sneller verbinding. Ik wens jullie allemaal suc6 met het K.T bv Orange of het nieuwe naam Citroen omdat ze een echte zuur bedrijf is. GOODLUCK!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:37:
Hallo Mensen,
Ik heb genoeg van orange! ze hebben de vol bedrag voor adsl extra van mijn rekening afgeboekt en ik heb maar adsl 2mb lijn. Morgen het abo opzeggen wegens gebrek en ik ga naar Telfort. Positieve reacties er over en nog een sneller verbinding. Ik wens jullie allemaal suc6 met het K.T bv Orange of het nieuwe naam Citroen omdat ze een echte zuur bedrijf is. GOODLUCK!!
Dat ontbinden van het contract zal je niet zomaar lukken.
De helpdesk heeft orders niet te ontbinden per direct.
Op aangetekende brieven reageren ze niet of nauwelijks.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Whohooo, mail gehad van Orange dat mijn snelheid morgen word doorgevoerd.
Hopelijk gaat alles nu goed en blijft het goed, want anders heeft Orange het definitief bij mij verziekt.

Verwijderd

Hallo,
Smithx jij heb gelijk,v/d afd opzeggeing gebeld en zo als jij het zij het gaat niet zomaar. Maar ik geef de moed niet op! Ik heb het geld bedrag terug laten boeken en ik trek ook het machtiging in. Ze krijg geen geld als ik niet krijg wat ik voor betaal,zo simple is het. Als ik echt aan het contract zit dan over een jaar ben ik toch weg en hallo telfort voor het adsl. Nog goed koper en veel sneller dan orange. Maar goed ik moet eerst zien dat ik alles voor elkaar krijg met het klote bv.

Verwijderd

Alfa_146 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:15:
Whohooo, mail gehad van Orange dat mijn snelheid morgen word doorgevoerd.
Hopelijk gaat alles nu goed en blijft het goed, want anders heeft Orange het definitief bij mij verziekt.
De verhoging is alleen maar een verhoging van de intrainsnelheid van het modem.
Ik denk niet dat je morgen sneller gaat downloaden. Dat is het grote probleem met Orange

• RobertJ
Mjah, ik zit echt ff te dubben om op de 'akkoord' knop te drukken. Ik weet namelijk niet hoe het met mijn KPN contracten zit. Zijn zowel telefoon als ADSL lijnhuur aan jaarcontracten verbonden? Want in dat geval moet ik de resterende termijnen bij KPN afkopen, dat is toch ook vrij duur?

Edit: Nou goed, maar besteld op hoop van zegen ADSL Extra en Telefonie Totaal. 'T zal me benieuwen hoe vlotjes het allemaal zal gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door RobertJ op 09-01-2008 16:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:38:
[...]

Ik denk niet dat je morgen sneller gaat downloaden. Dat is het grote probleem met Orange
Zoals gezegd, idd hier (iets) hogere intrain snelheid, maar effectief dus nog steeds hetzelfde.
De intrainsbelheid is van 4 naar 5mb gegaan.Wat een lachertje.

• GAIAjohan
Hier ook nog geen verbetering, ik word er zo wel moedeloos van :(
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/220244214.png
En dat erwijl de intrainsnelheid al bijna een maand op 4100kbps staat

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 09-01-2008 18:10 ]

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:38:
[...]

Gloeiende gloeiende!!
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 4.103

Met dit als resultaat..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/220253327.png

K*T orange!!

• Prolution
Ik heb dat probleem al sinds midden december, toen werd de snelheid bij mij ook verhoogt. Maar de effectieve (download) snelheid ging niet omhoog.
De upload ging daarintegen wel direct merkbaar omhoog! (ging van 512Kb naar 1Mb)
Heb al aantal keer gemaild en ze herkennen het probleem en ze vertelde dat de technische dienst er bezig mee was. Op dit moment ben ik het echt zat volgens mij heeft nog niemand een echte ''effectieve'' verhoging gehad. :X

• GAIAjohan
Prolution schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:50:
Ik heb dat probleem al sinds midden december, toen werd de snelheid bij mij ook verhoogt. Maar de effectieve (download) snelheid ging niet omhoog.
De upload ging daarintegen wel direct merkbaar omhoog! (ging van 512Kb naar 1Mb)
Heb al aantal keer gemaild en ze herkennen het probleem en ze vertelde dat de technische dienst er bezig mee was. Op dit moment ben ik het echt zat volgens mij heeft nog niemand een echte ''effectieve'' verhoging gehad. :X
Heb hier hetzelfde, zoals je ziet..
Upload is sinds 11dec idd verhoogd, maar download niet.
Data Rate Down/Up 4100Kb/1031Kb
aldus mijn modem/router

En dat levert atm:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/220244214.png

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 09-01-2008 21:28 ]

• Tuinstoel
Nou gisteren dan even laten terugbellen, bleek dat er technische storing was op die aanmeldwebsite. Maargoed ik heb me aangemeld. Krijg dan een brief opgestuurd met tekst en uitleg. 18 februari zou volgens de dame aan de telefoon alles om worden gezet als ik het goed begreep, en de Livebox wordt naar ons toegestuurd, we moeten dan wel eenmalig 10,- betalen voor de verzendkosten, maargoed dat heb je als het goed is met 'n maand weer terugverdiend.
Kieken wat 't wordt...

Verwijderd

Tuinstoel schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:40:
Nou gisteren dan even laten terugbellen, bleek dat er technische storing was op die aanmeldwebsite. Maargoed ik heb me aangemeld. Krijg dan een brief opgestuurd met tekst en uitleg. 18 februari zou volgens de dame aan de telefoon alles om worden gezet als ik het goed begreep, en de Livebox wordt naar ons toegestuurd, we moeten dan wel eenmalig 10,- betalen voor de verzendkosten, maargoed dat heb je als het goed is met 'n maand weer terugverdiend.
Kieken wat 't wordt...
Hallo, ik hope voor jou dat alles goed komt! voor mij is de emmer vol en heb v/d alles maar opgezegt. Orange is in mij ogen een bedrijf die geen respect heeft voor zijn klanten. Helpdesk is zo slecht en vak onbeschoft.Ik wens je veel suc6. |:( |:( |:(

• DaFrenk
Ach, er zijn veel slechte ervaringen maar ook heel veel goede ervaringen. Zelf ken ik al 2 mensen in mijn naaste omgeving die al jaren met plezier gebruik maken van Orange. Zelf ben ik klant van september vorig jaar. Ze wilden me zo graag als klant dat ze me 3 maanden te vroeg aangesloten hadden (half september aangevraagd om 3 december aangesloten te worden). Maar dat is allemaal netjes gegaan, abonnementskosten terug gekregen (zonder er zelfs maar om te vragen). Maar heb sinds die tijd een stabiele verbinding en ook telefonie werkt prima, en voor dat geld.. :) Je kan ook het dubbele betalen, heb je misschien iets meer zekerheid.. maar ja, we blijven Hollanders.

Dat het met die snelheidsverhoging is jammer. Zit er zelf ook om te springen, maar goed. Dan wachten we maar een wat langer op die DVD Linux Distro :)

Verwijderd

Ik heb ADSL Extra, tot 20 Mbit/s snelheid.
waarom staat er op de orange website dan:
Orange ADSL Extra: (van 4 Mbit/s naar) 8 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream

• --Niels--
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:30:
Ik heb ADSL Extra, tot 20 Mbit/s snelheid.
waarom staat er op de orange website dan:
Orange ADSL Extra: (van 4 Mbit/s naar) 8 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream
Via het Orange netwerk is het tot 20 mbit en waar Orange zelf geen netwerk heeft, gaat het via het kpn netwerk en die versie is verhoogt van 4 naar 8 mbit.

Verwijderd

Dat zal er staan omdat wanneer je op het KPN netwerk zit en ADSL1 hebt maximaal 8Mb mogelijk is.
Alleen op het eigen netwerk van Orange kan 20Mb gehaald worden.

Verwijderd

zelfde minuut, zelfde antwoord haha

Verwijderd

oke bedankt.
maar als ik nu downgrade naar ADSL + telefonie (ik kom van dus van extra met snelheid +- 6mbit)
krijg ik een snelheid van 4mbit?

Verwijderd

Dat is correct ja.

• Tuinstoel
--Niels-- schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:46:
[...]

Via het Orange netwerk is het tot 20 mbit en waar Orange zelf geen netwerk heeft, gaat het via het kpn netwerk en die versie is verhoogt van 4 naar 8 mbit.
4mbit? Nooit geweten. Hier altijd 3mbit gehad. Vaag:S

• --Niels--
Tuinstoel schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:47:
[...]
4mbit? Nooit geweten. Hier altijd 3mbit gehad. Vaag:S
De 3 mbit is voor Orange ADSL lite, dan betaal je zelf ook een deel aan KPN. Dit kun je al minimaal een jaar niet meer aanvragen. (en als het goed is heb je dan ook begin deze maand een brief van orange gehad om over te stappen op Orange ADSL Extra).
Dus de 4 mbit geldt voor Orange ADSL (en 8mbit voor Extra), maakt nog steeds gebruik van de KPN bekabeling, maar ze hebben wel zelf de apparatuur in de telefooncentrales staan. Hierdoor kunnen ze dit product dus ook goedkoper aanbieden dan ADSL lite.

• philip oving
  • Laatst online: 17-02-2022
Kan iemand mij vertellen wanneer de snelheid van orange adsl bij mij nu 2mb/512kb omhoog gaat. ik kreeg een mail van de helpdesk dat er problemen zijn met de infrastructuur. weet iemand wat dit zoal in kan houden. ben overigens erg tevreden met orange.

• Prolution
philip oving schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:39:
Kan iemand mij vertellen wanneer de snelheid van orange adsl bij mij nu 2mb/512kb omhoog gaat. ik kreeg een mail van de helpdesk dat er problemen zijn met de infrastructuur. weet iemand wat dit zoal in kan houden. ben overigens erg tevreden met orange.
Ik heb ook Orange ADSL, en bij mij is het ook nog steeds niet verhoogt. De technische dienst is wel bezig om het probleem op te lossen. Omdat in de livebox wel de verhoogde snelheid word weergegeven maar de daadwerkelijke snelheid is nog steeds op het oude niveau.

En over die mail, had je zelf eerst een mail gestuurd naar de helpdesk? Of mailde ze gewoon algemeen?
Ik zou overigens niet weten wat ze bedoelen met problemen met infrastructuur, maakt me ook niet uit als ze het nou maar is oplossen ;)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:20
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/221843864.png

had dit al een week voor de opleveringsdatum, ergens in oktober :D :D

* maarud O+ Orange

• Prolution
maarud schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:21:
[afbeelding]

had dit al een week voor de opleveringsdatum, ergens in oktober :D :D

* maarud O+ Orange
Mooie snelheden hoor :P, maare wat voor abbo heb jij bij Orange?
En zou je ook de ADSL Statistieken van je Livebox willen posten (of van je andere modem)
Lijkt me wel interessant, want er zijn nog maar weinig mensen die al een (effectieve) snelheidsverhoging hebben gehad.

• SpX
  • Laatst online: 24-10 11:42

SpX

Klopt deze wel van mij Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/221848190.png

• Prolution
Jij hebt waarschijnlijk Orange ADSL Extra (Family) het 20Mb abonnement, wanneer je 20 mbit van Orange kunt krijgen, levert Orange dit via haar eigen netwerk / lijn. Op de plaatsen waar Orange geen apparatuur in de centrale's heeft staan, levert het via KPN(Wholesale).
En bij deze verbindingen word de snelheid verhoogt :)
Respectievelijk:
Orange ADSL van 2Mbit naar 4Mbit (upload naar van 0.5 naar 1Mbit)
Orange ADSL Extra van 4Mbit naar 8Mbit (upload blijf gewoon 1Mbit)

• SpX
  • Laatst online: 24-10 11:42

SpX

Snap je verhaal niet echt, maar ik heb inderdaad wel Orange Family + telefonie.

Maar die snelheid kan nooit kloppen, want ik heb m`n echte download-snelheid nooit hoger gezien als 2mbps, en deze screenshot is ook nog eens genomen met draadloosinternet. :P

• Prolution
Ow oke sorry voor de verwarring :P, ik zag die snelheden staan bij die speedtest en dacht dat je een snel abbo had. Maar als je een gewoon 2Mbit abbo hebt dan klopt die speedtest idd niet ;)

• maarud
Prolution schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:27:
[...]

Mooie snelheden hoor :P, maare wat voor abbo heb jij bij Orange?
En zou je ook de ADSL Statistieken van je Livebox willen posten (of van je andere modem)
Lijkt me wel interessant, want er zijn nog maar weinig mensen die al een (effectieve) snelheidsverhoging hebben gehad.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5492 Kb
Afname Dichtbij : 21.0 (dB)
Ver weg : 3.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 28 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb Orange ADSL & vaste telefonie, dus 4Mbit/1Mbit. Modem is zelfs ingetraind op 5492Kb :D
_/-\o_ _/-\o_ Orange!!

• Prolution
De centrale waarop jij bent aangesloten, heeft Orange zijn eigen apparatuur staan. Je kan het zien omdat je modem op ADSL2+ intraint(G992_5_A). In mijn geval heeft Orange geen eigen apparatuur staan in de centrale waar ik ben aangesloten, in dat geval huren ze de lijn in van KPN(Wholesale). En met die lijnen zijn op dit moment nogal problemen met snelheidsverhogingen die nog steeds niet zijn uitgevoerd.

Maar het is inderdaad netjes van Orange dat ze je nog sneller laten gaan dan 4Mbit. 8)

• maarud
Prolution schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:31:
De centrale waarop jij bent aangesloten, heeft Orange zijn eigen apparatuur staan. Je kan het zien omdat je modem op ADSL2+ intraint(G992_5_A). In mijn geval heeft Orange geen eigen apparatuur staan in de centrale waar ik ben aangesloten, in dat geval huren ze de lijn in van KPN(Wholesale). En met die lijnen zijn op dit moment nogal problemen met snelheidsverhogingen die nog steeds niet zijn uitgevoerd.

Maar het is inderdaad netjes van Orange dat ze je nog sneller laten gaan dan 4Mbit. 8)
aha, dus de KPN klanten moeten nog eventjes wachten blijkbaar ;)

>:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Prolution schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:48:
Jij hebt waarschijnlijk Orange ADSL Extra (Family) het 20Mb abonnement, wanneer je 20 mbit van Orange kunt krijgen, levert Orange dit via haar eigen netwerk / lijn. Op de plaatsen waar Orange geen apparatuur in de centrale's heeft staan, levert het via KPN(Wholesale).
En bij deze verbindingen word de snelheid verhoogt :)
Respectievelijk:
Orange ADSL van 2Mbit naar 4Mbit (upload naar van 0.5 naar 1Mbit)
Orange ADSL Extra van 4Mbit naar 8Mbit (upload blijf gewoon 1Mbit)
Het komt er dus op neer dat als je Orange ADSL Extra (Family) 20Mb abonnement hebt, maar de snelheid niet 20Mb is. (in mijn geval 6Mb)
nu verhoogt wordt naar 8Mb?

• Prolution
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 01:41:
[...]

Het komt er dus op neer dat als je Orange ADSL Extra (Family) 20Mb abonnement hebt, maar de snelheid niet 20Mb is. (in mijn geval 6Mb)
nu verhoogt wordt naar 8Mb?
Als jij een 20Mb abbo hebt en je houd daar maar 6Mb van over komt dat gewoon omdat je tever van de (telefoon)centrale woont. Hier kan je weinig aan doen.(je zou wel ff je aansluiting kunnen nakijken/verbeteren)
Je zal dan ook zeer waarschijnlijk niet verhoogt worden naar 8Mb, omdat je gewoon bent aangesloten op het Orange ADSL netwerk.
Als je wilt kan je de ADSL Statistieken uit je Livebox hier posten, en dan kan ik met zekerheid zeggen waarop je bent aangesloten ;), en kan ik misschien zien waarom je maar 6Mb overhoud.

• philip oving
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
Afname Dichtbij : 29.0 (dB)
Ver weg : 14.1 (dB)
Ver weg : 28 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Beste mensen dit zijn mijn adsl statistieken. kan een van julllie zien of orange in mijn centrale eigen aparatuur heeft staan? Ik had de mail gestuurd naar orage van hen kreeg ik de reactie over de infra structurele problemen. Ben benieeuwd of we deze week de snelheidsverhoging krijgen.
Livebox DEBUG
Ligne ADSL monté Ligne ADSL non monté

Verwijderd

Prolution schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:05:
[...]

Als jij een 20Mb abbo hebt en je houd daar maar 6Mb van over komt dat gewoon omdat je tever van de (telefoon)centrale woont. Hier kan je weinig aan doen.(je zou wel ff je aansluiting kunnen nakijken/verbeteren)
Je zal dan ook zeer waarschijnlijk niet verhoogt worden naar 8Mb, omdat je gewoon bent aangesloten op het Orange ADSL netwerk.
Als je wilt kan je de ADSL Statistieken uit je Livebox hier posten, en dan kan ik met zekerheid zeggen waarop je bent aangesloten ;), en kan ik misschien zien waarom je maar 6Mb overhoud.
mijn ADSL Statistieken.

Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08031/lb324.jpg

• Prolution
philip oving schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:02:
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 508 Kb
DownStream 2040 Kb
Afname Dichtbij : 29.0 (dB)
Ver weg : 14.1 (dB)
Ver weg : 28 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Beste mensen dit zijn mijn adsl statistieken. kan een van julllie zien of orange in mijn centrale eigen aparatuur heeft staan? Ik had de mail gestuurd naar orage van hen kreeg ik de reactie over de infra structurele problemen. Ben benieeuwd of we deze week de snelheidsverhoging krijgen.
Livebox DEBUG
Ligne ADSL monté Ligne ADSL non monté
Jij ben aangesloten via KPN(Wholesale), en je snelheden zijn inderdaad niet verhoogt. Voor de duidelijkheid: Orange heeft dus in jou geval geen eigen apparatuur staan in je centrale :) .
En over die mail, stond daar ook in waneer deze zogenaamde ''infrastructurele problemen'' worden opgelost?
Zoals ik al had verwacht ben jij gewoon aangesloten op het Orange netwerk, en heeft Orange in jou geval dus wel eigen apparatuur in jou centrale staan. Je livebox traint trouwens in op 8Mbit, effectief hou je dan ongeveer 8024/9,6= 836Kb/s over. Dat komt door de overhead van de ADSL techniek.
In jou geval heb je dus niks te maken met snelheidsverhogingen of dergelijke ;), je heb wel een aardig hoge ''Afname Dichtbij'' dat betekend dat je ver weg woont van de centrale.

• GAIAjohan
Heb ook eindelijk de SNR etc kunnen vinden
Up Stream 1031 (Kbps.)

Down Stream 4100 (Kbps.)

Operation Data Upstream Downstream

Noise Margin 6 dB 23 dB

Attenuation 21 dB 21 dB

• philip oving
Er stond in de mail van de helpdesk niets qua datum en tijd. krijg de indruk dat dit gewoon een standaard mail was. infrastructurele problemen is natuurlijk ook een ruim begrip ;) http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif

Verwijderd

Ik zou vandaag 15 januari vanaf mijn ADSL Orange Lite 2,2 mbit verbinding overgaan naar mijn 8 mbit Orange ADSL Extra. Cd rom thuis gekregen, geinstalleerd. Wat krijg ik een 3,3 mbit verbinding. Ik Orange ADSL klanteservice opgebeld. Ze zeiden dat ze vanuit hun systeem konden zien dat er wel een 8mbit verbinding omgezet is. Na wat te hebben geprobeerd met instellingen van de router (Speedtouch 546) kwamen ze met het verhaal dat ze ineens zagen in hun systeem dat er in mijn regio de ADSL Extra verbinding nog steeds de oude 4 mbit verbinding was en deze voor eind januari overgezet zou worden naar de 8mbit verbinding |:(

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:19:
Ik zou vandaag 15 januari vanaf mijn ADSL Orange Lite 2,2 mbit verbinding overgaan naar mijn 8 mbit Orange ADSL Extra. Cd rom thuis gekregen, geinstalleerd. Wat krijg ik een 3,3 mbit verbinding. Ik Orange ADSL klanteservice opgebeld. Ze zeiden dat ze vanuit hun systeem konden zien dat er wel een 8mbit verbinding omgezet is. Na wat te hebben geprobeerd met instellingen van de router (Speedtouch 546) kwamen ze met het verhaal dat ze ineens zagen in hun systeem dat er in mijn regio de ADSL Extra verbinding nog steeds de oude 4 mbit verbinding was en deze voor eind januari overgezet zou worden naar de 8mbit verbinding |:(
Hmm interessant, zou dat ook gelden voor mijn regio :P

• DaFrenk
Mag ik vragen in welke regio je woont Billov2?

Eind januari.. weer een datum. -zucht-

Verwijderd

DaFrenk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:29:
Mag ik vragen in welke regio je woont Billov2?

Eind januari.. weer een datum. -zucht-
Ik woon regio Reeuwijk. Ik heb net wederom gebeld naar de klantenservice van Orange. Nu wisten ze me te melden dat iedere nieuwe klant wordt gezet op een 4 mbti verbinding om na enkele weken alsnog de 8 mbit verbinding te leveren. De klant zal hierover een e-mail ontvangen waarin ook staat dat hij hiervoor een vergoeding (terug) ontvangt.

Verwijderd

Speedtest.net geeft bij mij de volgende waardes aan:
474 kb/s (Download) :|
553 kb/s (Upload)
50 mi (Distance)

Ik zou een ~8mbit abbonement moeten ontvangen. Weet niet hoeveel mbit dit ongeveer is?
Mijn router geeft dit aan:
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 800 / 2496 :/

Als ik via internet explorer iets download loopt hij 260 kb/s :'(

Voor de duidelijkheid, hoeveel kb/s is nu precies een mbit?

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:06:
[...]

Hmm interessant, zou dat ook gelden voor mijn regio :P
Denk je dat jij het slecht heb,ik heb volgens het klantenservice adsl extra en heb maar een 2mb lijn! Hoe kan dat? Klantenservice zegt dat ik geen 8mb kan ontvangen,hmmm doe ik de postcode check en het geeft aan dat in mij buurt 8mb moet kunnen. Het is simple de klantenservice weet 2xniks steletje lulos....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:12:
[...]
Denk je dat jij het slecht heb,ik heb volgens het klantenservice adsl extra en heb maar een 2mb lijn! Hoe kan dat? Klantenservice zegt dat ik geen 8mb kan ontvangen,hmmm doe ik de postcode check en het geeft aan dat in mij buurt 8mb moet kunnen. Het is simple de klantenservice weet 2xniks steletje lulos....
Ik heb 4 maal de klantenservice gebeld laatste 2 dagen, en ze hebben me 4x totaal iets anders verteld. Laat je niet snel iets wijs maken. Ze begonnen bij mij de eerste keer dat het aantal meter tussen de modem en de ingang van de KPN lijn (dus ook ADSL) te lang zou zijn... er zit 4 meter tussen. |:( Onzin
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste