Newsreader17 gaat traag bij Eweka, steeds een kleine vertraging waardoor ik effectief maar met 2 lijntjes tegelijk download terwijl er 8 open staan...
.
Verwijderd
Hoi,
Ik zit op mijn stage en we hebben hier een vrij snelle internet verbinding. Planet internet hier en heb net een speedtest gedaan en kwam uit op
553.9 KByte/sec
(=4431 kbps)
Het vreemde is dat ik nog geeen 150 kb per seconde haal. Ik zit op een Mac mini maar ik neem aan dat dit niets uit msg maken.
Het vreemde is dat als ik download van een website ofzo gewoon de vollde snelheid behaal
Iemand enig idee waarom het zo sloom gaat.??
Ik zit op mijn stage en we hebben hier een vrij snelle internet verbinding. Planet internet hier en heb net een speedtest gedaan en kwam uit op
553.9 KByte/sec
(=4431 kbps)
Het vreemde is dat ik nog geeen 150 kb per seconde haal. Ik zit op een Mac mini maar ik neem aan dat dit niets uit msg maken.
Het vreemde is dat als ik download van een website ofzo gewoon de vollde snelheid behaal
Iemand enig idee waarom het zo sloom gaat.??
Verwijderd
ik zou het eens vragen aan de netwerkbeheerders daar, het zou niet meer dan logisch zijn als ze bepaald verkeer een hogere prioriteit geven waardoor usenet verkeer gewoon langzamer wordt
Ik heb 'm net toegevoegd voor m'n knijpende Chello verbinding.Fr1ek schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:20:
Tweaknews biedt nu experimenteel SSL.
We zouden graag wat testers aan het werk willen zien, om te kijken hoe de performance op de server is en uiteraard hoe snel het downloadt
Connecties kunnen worden gemaakt op news.tweaknews.nl poort 563.
Meldingen over hoe het verloopt zijn welkom
Over poort 119: 350 kB/s
Over poort 563: 950 kB/s
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Ik heb al een tijdje het gevoel dat UPC (chello) mijn verbinding knijpt. Over poort 563 lijkt alles nu weer op volle snelheid.MrData schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:21:
[...]
Ik heb 'm net toegevoegd voor m'n knijpende Chello verbinding.
Bij mij gaat het de laatste tijd over SSL naar giganews ook maar met 600 KB/s tot 1 MB/s (zonder ssl een hele 200 KB/s). UPC is sowieso irritant bezig,Cabo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:13:
[...]
Ik heb al een tijdje het gevoel dat UPC (chello) mijn verbinding knijpt. Over poort 563 lijkt alles nu weer op volle snelheid.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
omdat de snelheden van Chello voor de prijs niet overal beschikbaar zijn. ik moet het hier doen met een adsl van 4MBit, en chello doet altijd de volle 6 MBit behalve dan 's avonds over poort 119Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:25:
Waarom stappen jullie niet over op een andere ISP?
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Ik ben (deels) tevreden met mijn upc verbinding. Het is dat knijpen wat ik niet leuk vind. Maar de snelheid is wel altijd goed. Kijk icm usenet dan weer niet, maar de snelheid is wel altijd top.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:25:
Waarom stappen jullie niet over op een andere ISP?
[ Voor 10% gewijzigd door Cabo op 23-11-2007 09:42 ]
Verwijderd
de snelheid is altijd goed ? netzoals bij alle andere providers en daarbij dan ook nog eens zonder het knijpen. ongelooflijk dat mensen nog voor upc kiezen. de enige reden waarom je dit zou nemen is omdat je geen snelle adsl lijn kan krijgen maar voor de rest is er geen enkele reden om die bagger provider met hun administratieve teringbende en hun tergende tyfus traffic shaping te steunen door een overpriced abonnement bij ze te nemen. zo lang er mensen vallen voor hun misleidende reclame en de totale bullshit die ze uitkramen geloven gaan ze gewoon vrolijk door. te walgelijk voor woorden gewoon.Cabo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:40:
[...]
Ik ben (deels) tevreden met mijn upc verbinding. Het is dat knijpen wat ik niet leuk vind. Maar de snelheid is wel altijd goed. Kijk icm usenet dan weer niet, maar de snelheid is wel altijd top.
Verwijderd
Is er bij jou geen ADSL2+ beschikbaar?LinuZZ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:30:
[...]
omdat de snelheden van Chello voor de prijs niet overal beschikbaar zijn. ik moet het hier doen met een adsl van 4MBit, en chello doet altijd de volle 6 MBit behalve dan 's avonds over poort 119
Ik blijf erbij dat je volledig tevreden moet zijn met je ISP, daar betaal je immers voor.Cabo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:40:
[...]
Ik ben (deels) tevreden met mijn upc verbinding. Het is dat knijpen wat ik niet leuk vind. Maar de snelheid is wel altijd goed. Kijk icm usenet dan weer niet, maar de snelheid is wel altijd top.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 10:03 ]
Net even getest bij mij thuis en hij geeft de melding connection refused. Nu moet ik wel zeggen dat ik een tele2 tweaknews abbo heb dus dat zal het probleem wel zijn dan. Als het voor tele2 ook open staat wil ik het wel even testen.Fr1ek schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:20:
Tweaknews biedt nu experimenteel SSL.
We zouden graag wat testers aan het werk willen zien, om te kijken hoe de performance op de server is en uiteraard hoe snel het downloadt
Connecties kunnen worden gemaakt op news.tweaknews.nl poort 563.
Meldingen over hoe het verloopt zijn welkom
Blijkbaar slechte ervaring met upc. Ik zit al bijna 4 jaar bij upc en zou niet willen veranderen van provider. Nu dat usenet het ook weer goed doet, vind ik het allemaal prima.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:52:
[...]
de snelheid is altijd goed ? netzoals bij alle andere providers en daarbij dan ook nog eens zonder het knijpen. ongelooflijk dat mensen nog voor upc kiezen. de enige reden waarom je dit zou nemen is omdat je geen snelle adsl lijn kan krijgen maar voor de rest is er geen enkele reden om die bagger provider met hun administratieve teringbende en hun tergende tyfus traffic shaping te steunen door een overpriced abonnement bij ze te nemen. zo lang er mensen vallen voor hun misleidende reclame en de totale bullshit die ze uitkramen geloven gaan ze gewoon vrolijk door. te walgelijk voor woorden gewoon.
Ik zal dit vanavond ook eens testen, ik zit ook bij Tele2 en heb een tweaknews abbo. Ik blijf altijd steken op 1.53 MB. Misschien gaat het sneller via een andere port.Sn00pN00b schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:03:
[...]
Net even getest bij mij thuis en hij geeft de melding connection refused. Nu moet ik wel zeggen dat ik een tele2 tweaknews abbo heb dus dat zal het probleem wel zijn dan. Als het voor tele2 ook open staat wil ik het wel even testen.
Overigens 1 nadeel van SSL, indien UPC ziet dat men massaal overstapt naar SSL NNTP gaat men gewoon de NNTP SSL poort knijpen.
Tenminste, dat is wat wij (Eweka) verwachten.
is het niet mogelijk om usenet over poort 80 aan te bieden, zoals Hitnews ook doet?Punica- schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:29:
Overigens 1 nadeel van SSL, indien UPC ziet dat men massaal overstapt naar SSL NNTP gaat men gewoon de NNTP SSL poort knijpen.
lijkt met niet dat ze dat gaan knijpen
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Helaas bij werk het ook niet, krijg ook dezelfde foutmelding.Sn00pN00b schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:03:
[...]
Net even getest bij mij thuis en hij geeft de melding connection refused. Nu moet ik wel zeggen dat ik een tele2 tweaknews abbo heb dus dat zal het probleem wel zijn dan. Als het voor tele2 ook open staat wil ik het wel even testen.
Port werkt hier ook (upc).LinuZZ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:27:
[...]
is het niet mogelijk om usenet over poort 80 aan te bieden, zoals Hitnews ook doet?
klibido ondersteunt alleen maar 119.Neo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:02:
Ik krijg geen verbinding op poort 563, maar ik denk dat dat aan Klbibdo ligt. Ik zal Hellanzb even configureren
Om SSL te gebruiken moet je stunnel gebruiken, die maakt een verbinding met je newsserver op port 563 en luistert op port 119.
Je connect dan met klibido op localhost port 119 ;-)
Hier even mijn config.
Installeer stunnel4 via synaptic of adept
in /etc/stunnel -> edit stunnel.conf -> nano stunnel.conf
client = yes
foreground = yes
debug = 7
[nntp]
accept = localhost:119
connect = yournewshost.com:563
====
In klibido gebruik de volgende server settings
server localhost
port 119
start stunnel4
sudo stunnel4 stunnel.conf
root is nodig om stunnel4 te starten op port 119
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Dat heeft geen nut, UPC knijpt nu niet op poort, maar op traffic protocol, dus Usenet.LinuZZ schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:27:
[...]
is het niet mogelijk om usenet over poort 80 aan te bieden, zoals Hitnews ook doet?
Ga je SSL doen, zullen ze het andersom doen.
weet iemand trouwens ongeveer wat de retentie van nova.planet.nl is?
Verwijderd
Dus dan gaan ze alles wat SSL doet shapen? Dan zouden mensen die bijvoorbeeld via SSL mail ophalen, via SSL website's bezoeken, etc er ook last van krijgen?Punica- schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:50:
[...]
Dat heeft geen nut, UPC knijpt nu niet op poort, maar op traffic protocol, dus Usenet.
Ga je SSL doen, zullen ze het andersom doen.
En, (weet ik niet zeker) mensen die via een versleuteld (IPSec bijv) VPN werken die hebben 's avonds ineens een traag VPN.
Nou boeit het natuurlijk niet dat je SSL website niet merkbaar trager binnenkomt, maar dan kun je net zo goed alles gaan knijpen om 'de downloaders' tegen te gaan.
Kortom, volgens mij is SSL een erg slimme oplossing om shaping tegen te gaan.
hey heel erg bedankt. Werkt nu prima!Badtothebone schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:26:
[...]
klibido ondersteunt alleen maar 119.
Om SSL te gebruiken moet je stunnel gebruiken, die maakt een verbinding met je newsserver op port 563 en luistert op port 119.
Je connect dan met klibido op localhost port 119 ;-)
Hier even mijn config.
Installeer stunnel4 via synaptic of adept
in /etc/stunnel -> edit stunnel.conf -> nano stunnel.conf
client = yes
foreground = yes
debug = 7
[nntp]
accept = localhost:119
connect = yournewshost.com:563
====
In klibido gebruik de volgende server settings
server localhost
port 119
start stunnel4
sudo stunnel4 stunnel.conf
root is nodig om stunnel4 te starten op port 119
Verwijderd
zo'n 5 dagen ongeveer.. verschilt een beetje.. maar meestal als iets ouder is kan ik het niet meer binnenhalen.greatgonzo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:07:
weet iemand trouwens ongeveer wat de retentie van nova.planet.nl is?
We hebben getest op Chello Extreme hier de resultaten:MrData schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:21:
[...]
Ik heb 'm net toegevoegd voor m'n knijpende Chello verbinding.
Woehahahahahaha
Zonder SSL 1,1 Mb sec
Nu met SSl 2,4 Mb sec
:-)
Nee... nog een keer lezen, ze zullen dan de USENET-ssl poort gaan cappen, niet alle SSL verkeer, en mochten we daarom heen gaan door een andere poort te gebruiken kunnen ze gewoon op source ip adres gaan cappen...Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:09:
[...]
Dus dan gaan ze alles wat SSL doet shapen? Dan zouden mensen die bijvoorbeeld via SSL mail ophalen, via SSL website's bezoeken, etc er ook last van krijgen?
En, (weet ik niet zeker) mensen die via een versleuteld (IPSec bijv) VPN werken die hebben 's avonds ineens een traag VPN.
Nou boeit het natuurlijk niet dat je SSL website niet merkbaar trager binnenkomt, maar dan kun je net zo goed alles gaan knijpen om 'de downloaders' tegen te gaan.
Kortom, volgens mij is SSL een erg slimme oplossing om shaping tegen te gaan.
moet je nog ergens wat extra instellen als je via ssl wilt ? of is het gewoon poort aanpassen
nou eweka krijg ik dan toch geen verbinding mee of hebben die een speciale poort ?
nou eweka krijg ik dan toch geen verbinding mee of hebben die een speciale poort ?
[ Voor 31% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-11-2007 14:16 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Correctie: alleen de poort aanpassen en een vinkje bij ssl zetten, je newsreader moet wel ssl ondersteunen!
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
lol dan moet ik uitzoeken of sabnzbd dat ondersteundrapsac schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:16:
Correctie: alleen de poort aanpassen en een vinkje bij ssl zetten, je newsreader moet wel ssl ondersteunen!
toevallig iemand hier al ssl icm met sabnzbd lopen ? zo jah dm me even over hoe en wat, want via google word ik niet snel wijzer
[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-11-2007 14:25 ]
Verwijderd
Ik heb al een tijdje ervaring met newservers en ben al 2 jaar trouw bij easynews wat overgens goed bevalt alleen vind ik het een nadeel dat je maar 20gb voor 10 dollar krijgt dus ik wil eens wat anders en ik dacht zelf aan eweka of giganews. momenteel gebruik ik naast easynews ook de newserver van @home maar die valt mij zwaar tegen met maar 30 dagen retentie en de compleetheid van bestanden is ook niet echt super. Ik gebruik grabit om bestanden binnen te halen maar om bestandern te zoeken gebruik ik binsearch.info ik heb al gezocht of het ook op een andere manier kan maar tot dusver geen antwoord op gevonden en net ook even het topic doorgebladerd maar ook niet veel nuttigs gevonden. Hoe zoeken jullie? En geeft eweka echt wat het zegt dat ze geven?
Eweka doet geen SSL poort veranderen zal dus ook geen zin hebben.CrankyGamerOG schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:05:
moet je nog ergens wat extra instellen als je via ssl wilt ? of is het gewoon poort aanpassen
Na alle goede berichten van Eweka te hebben gehoord toch maar een account aangemaakt voor een maandje. Moet zeggen retentie is goed, maar de snelheid is toch niet wat ik ervan verwacht had. Als ik vier lijntjes gebruik zijn er meestal maar 2 tegelijk aan het lopen. Daarnaast haal ik met andere payservers hier altijd de maximale snelheid met 2 lijntjes (namelijk 320kbps).
Met eweka schommelt mijn snelheid enorm tussen de 150 en 300 kbps erg jammer. Iemand nog een goede tip voor wat anders? Liefst waar accountsharing is toegestaan om de kosten te drukken.
Met eweka schommelt mijn snelheid enorm tussen de 150 en 300 kbps erg jammer. Iemand nog een goede tip voor wat anders? Liefst waar accountsharing is toegestaan om de kosten te drukken.
Verwijderd
Newsleecher's SuperSearchVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:38:Ik gebruik grabit om bestanden binnen te halen maar om bestandern te zoeken gebruik ik binsearch.info ik heb al gezocht of het ook op een andere manier kan maar tot dusver geen antwoord op gevonden en net ook even het topic doorgebladerd maar ook niet veel nuttigs gevonden. Hoe zoeken jullie?
Verwijderd
Wat voor internetabbonement heb je? (ADSL van orange, vodafone ofzo? en met welke snelheid bv. 10 mbit)rothmans schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:39:
Na alle goede berichten van Eweka te hebben gehoord toch maar een account aangemaakt voor een maandje. Moet zeggen retentie is goed, maar de snelheid is toch niet wat ik ervan verwacht had. Als ik vier lijntjes gebruik zijn er meestal maar 2 tegelijk aan het lopen. Daarnaast haal ik met andere payservers hier altijd de maximale snelheid met 2 lijntjes (namelijk 320kbps).
Ik heb by the way Giganews, moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Goede support (binnen 10-15 min. antwoord op je mail), snel, veilige verbinding, uitgebreide controlpanel.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 09:30 ]
Ikzelf KPN Direct ADSL 3 MB lijntjeVerwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:28:
[...]
Wat voor internetabbonement heb je? (ADSL van orange, vodafone ofzo? en met welke snelheid bv. 10 mbit)
Vriend (waarmee ik wil sharen) heeft Tiscali 4MB lijntje
Zouden we met 1, maar zeker met 2 eweka lijntjes vol moeten kunnen trekken lijkt mij?
humm dan moet ik maar uitwijken naar een andere newsserver aanbiederPunica- schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:57:
[...]
Eweka doet geen SSL poort veranderen zal dus ook geen zin hebben.
nog goeie aanbieders die jullie aanraden?
het is niet alleen chello, ik weet dat ik hier geroepen heb dat eweka het goed doet, maar ik moet nu helaas ook melden dat het sweekends baggertraag is, nu is het zon 2MB/s, en sweekends heeft ie moeite met connecten (duurt lang voordat alle 8 connecties open staan) en het gaat een stuk tragerVerwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:26:
[...]
Heb je toevallig Chello? Chello knijpt namelijk het usenet verkeer in de avonduren, heb daar zelf ook enorm veel last van.
tegen de 1,2MB/s
Dus ik begin nu ook sterk te vermoeden dat eweka de capaciteit niet aankan, en dan vooral sweekends
aangezien eweka te koppig is om ssl te ondersteunen zodat ik kan uitsluiten of het me ISP is (Orange) ga ik toch maar naar een andere aanbieder
[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-11-2007 12:06 ]
Ik heb nu Hitnews...maar eweka vond ik ook altijd erg goed....en haalt zeker hogere snelheden dan jij nu beschrijft.....heb je hun al een mailtje gestuurd met je vraag?rothmans schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:39:
Alles van Apple
nee nog niet, maar heb ik ook geen behoefte aan, ik weet hoe ze reageren(na 2 jaar), het ligt aanvankelijk standaard nooit aan hunzelf.Menno1234 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:10:
[...]
Ik heb nu Hitnews...maar eweka vond ik ook altijd erg goed....en haalt zeker hogere snelheden dan jij nu beschrijft.....heb je hun al een mailtje gestuurd met je vraag?
(dat is eigenlijk het enigste wat me stoort aan eweka, het omgaan met hun klanten)
Het is duidelijk eweka of combi eweka met orange (wellicht doet orange sweekends ook shapen?)
gewone http downloads zijn gewoon vol 20mbit
der klopt geen hol van die speedtest van hitnews lol, dikke **** dat ik 50+Mbit hebDownload Speed: 58.91 Mbps
Typical Dialup 28 kbps
Best-case Dialup 56 kbps
Standard DSL 256 kbps
T1 1.54 Mbps
Cable 3 Mbps
Ethernet 10 Mbps
Your Speed 58.91 Mbps
Upload Speed: 514.69 kbps
Typical Dialup 28 kbps
Best-case Dialup 38 kbps
Standard DSL 256 kbps
Cable 384 kbps
T1 1.54 Mbps
Your Speed 514.69 kbps
[ Voor 26% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-11-2007 12:40 ]
Zojuist een Eweka-account afgesloten voor 30 dagen. Ben benieuwd of 't bevalt (was abonnee Tweakdsl, enkel ben ik daar weggegaan).
http://specs.tweak.to/5253
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen, want ik kom ook van TweakDSL en ben van plan een Eweka account te nemen.Sjowhan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:27:
Zojuist een Eweka-account afgesloten voor 30 dagen. Ben benieuwd of 't bevalt (was abonnee Tweakdsl, enkel ben ik daar weggegaan).
Ik heb getwijfeld om Tweaknews te nemen, maar zelfs daarin vind ik ze aan de dure kant
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik gebruik nu een tijdje Hitnews. Ik ben er redelijk over te spreken. Het is alleen jammer dat de retentie niet al te best is, sommige bestanden zijn al niet compleet na 60+ dagen. Daarbij is de downloadsnelheid bij de oudere bestanden ook laag. Dan vind ik stellen dat je een retentie van ~100 dagen hebt een beetje voorbarig. Maar goed met de nieuwere bestanden gaat het prima en kan ik m'n lijntje dicht trekken. Voor de prijs is het zeker niet slecht
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Inderdaad. Enkele nadeligheid van Eweka vind ik het plaatsen van de accounts op newsreaders. Dit betekend dat je op 1 server bent aangewezen, en mocht deze "down" gaan, heb je geen backup.Zondagskindje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:30:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen, want ik kom ook van TweakDSL en ben van plan een Eweka account te nemen.
Ik heb getwijfeld om Tweaknews te nemen, maar zelfs daarin vind ik ze aan de dure kant
Wat bij Tweaknews/TweakDSL wel anders was; middels loadbalancer(s) werd je naar een reader geduwt, waarvan je download.
Over de activatie ben ik al te spreken: IDEAL mogelijkheid, en account binnen 30 minuten geactiveerd.
Ik ben het met je eens dat het wat jammer is om op 1 server aangewezen te zijn.Sjowhan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:55:
[...]
Inderdaad. Enkele nadeligheid van Eweka vind ik het plaatsen van de accounts op newsreaders. Dit betekend dat je op 1 server bent aangewezen, en mocht deze "down" gaan, heb je geen backup.
Wat bij Tweaknews/TweakDSL wel anders was; middels loadbalancer(s) werd je naar een reader geduwt, waarvan je download.
Over de activatie ben ik al te spreken: IDEAL mogelijkheid, en account binnen 30 minuten geactiveerd.
Maar daar staan wel 2 pluspunten tegenover:
1.: geen opzegtermijn
2.: een snel geactiveerd accountje
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Eerste nadeligheid al gevonden:
Headeren. Wat traag
. (125kB/s als ik geluk heb
) (ja, ik header, vanwege het kunnen bekijken van kleine groepen).
Headeren. Wat traag

Laat Hitnews nu ook beide pluspunten hebben. Alleen de retentie is daar niet optimaal.Zondagskindje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:01:
[...]
Ik ben het met je eens dat het wat jammer is om op 1 server aangewezen te zijn.
Maar daar staan wel 2 pluspunten tegenover:
1.: geen opzegtermijn
2.: een snel geactiveerd accountje
Ik moet inderdaad bekennen dat ik (nog) niet naar Hitnews gekeken heb, terwijl er al een keer eerder op gewezen is.Schweino schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:24:
[...]
Laat Hitnews nu ook beide pluspunten hebben. Alleen de retentie is daar niet optimaal.
Verwijderd
bij hitnews hebben ze in ieder geval een plaat voor hun kop dat zo groot is als van hier naar tokio en terug en dan nog eens drie keer heen en weer. wat dat is mogen ze zelf maar lekker achter komen trouwens, maar goed.
ik blijf gewoon bij tweaknews zolang xsnews geen 20 mbit abonnement heeft, hitnews z'n retentie niet nakomt en eweka bagger blijft qua headers (en snelheidsproblemen heeft blijkbaar).
ik blijf gewoon bij tweaknews zolang xsnews geen 20 mbit abonnement heeft, hitnews z'n retentie niet nakomt en eweka bagger blijft qua headers (en snelheidsproblemen heeft blijkbaar).
Jammer dat je geen argumentatie geeft, aan die opmerking heb ik dan ook niks...Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:07:
bij hitnews hebben ze in ieder geval een plaat voor hun kop dat zo groot is als van hier naar tokio en terug en dan nog eens drie keer heen en weer. wat dat is mogen ze zelf maar lekker achter komen trouwens, maar goed.
Alles van Apple
Voor de echte Nederlander, overzicht van gratis proefabo's:
Aanvullingen zijn welkom, dan neem ik die in de tabel op!
Provider | Retentie | Snelheid | Threads | Datalimiet | Account sharing | SSL | Proefduur | Loopt automatisch af |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hitnews | 100 dagen | 30 Mbit/s | 8 | - | √ | √ | 3 dagen | √ |
PowerNews | 100 dagen | 24 Mbit/s | 12 | - | - | √ | 5 dagen | √ |
TweakNews | 100 dagen | 20 Mbit/s | 8 | - | - | √ | 10 dagen | √ |
XLned | 40 dagen | 20 Mbit/s | 8 | - | √ | - | 7 dagen | √ |
YabNews | 100 dagen | 20 Mbit/s | 8 | - | - | √ | 3 dagen | √ |
Giganews | 200 dagen | onbeperkt | 20 | 10GB | - | √ | 3 dagen | Nee, actie vereist |
XS News | 120 dagen | onbeperkt | 12 | - | - | √ | 5 dagen | Nee, actie vereist |
Power Usenet | 105 dagen | onbeperkt | 12 | 10GB | - | √ | 5 dagen | Nee, actie vereist |
Usenet | 100 dagen | onbeperkt | 10 | 10GB | - | √ | 5 dagen | Nee, actie vereist |
Ik zou eigenlijk de maandelijkse kosten in het tabelletje willen zien.Dav1d schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:00:
Voor de echte Nederlander, overzicht van gratis proefabo's:
Provider Retentie Snelheid Threads Datalimiet Account sharing SSL Proefduur Loopt automatisch af Hitnews 100 dagen 30 Mbit/s 8 - √ √ 3 dagen √ PowerNews 100 dagen 24 Mbit/s 12 - - √ 5 dagen √ TweakNews 100 dagen 20 Mbit/s 8 - - √ 10 dagen √ XLned 40 dagen 20 Mbit/s 8 - √ - 7 dagen √ YabNews 100 dagen 20 Mbit/s 8 - - √ 3 dagen √ Giganews 200 dagen onbeperkt 20 10GB - √ 3 dagen Nee, actie vereist XS News 120 dagen onbeperkt 12 - - √ 5 dagen Nee, actie vereist Power Usenet 105 dagen onbeperkt 12 10GB - √ 5 dagen Nee, actie vereist Usenet 100 dagen onbeperkt 10 10GB - √ 5 dagen Nee, actie vereist
Zodat in 1 oogopslag duidelijk is wat de beste prijs/kwaliteitverhouding is.
Ik houd het even bij proefabo's (puur aanvragen en weer opzeggen). Een vergelijking tussen alle betaalde abonnementsvormen van providers is wat anders. Dat is me een te tijdrovende klus.Zondagskindje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:21:
Ik zou eigenlijk de maandelijkse kosten in het tabelletje willen zien.
Zodat in 1 oogopslag duidelijk is wat de beste prijs/kwaliteitverhouding is.
Dat begrijp ik.Dav1d schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:36:
[...]
Ik houd het even bij proefabo's (puur aanvragen en weer opzeggen). Een vergelijking tussen alle betaalde abonnementsvormen van providers is wat anders. Dat is me een te tijdrovende klus.
Maar ik zou er geen zin in hebben om een proefabo te nemen bij een provider die achteraf stervensduur blijkt te zijn.
Maar goed, daar hebben we weer sites voor.
Verwijderd
Ik heb een ultra light abo'tje afgesloten een maandje of zes geleden bij XSNews. In het begin heb ik behoorlijk veel gedownload. De laatste tijd wat minder maar wel meer oudere bestanden. Ik ben er dik tevreden over
Ik heb nog nooit een downtime ervaren en de bestanden zijn vrijwel altijd compleet.
Over eventuele service kan ik dus niets zeggen, want die heb ik dus nog nooit gebruikt. 
En voor die 5.95/maand kan je niet zonder zitten
En voor die 5.95/maand kan je niet zonder zitten
Verwijderd
Hetzelfde geldt voor mij voor smsusenet.nl (zie ik jammer genoeg hierboven niet vermeld), ook heel scherp geprijsd,(vanaf 5 euro), 100 dagen retentie en prima helpdesk.
Verwijderd
xsnews is nog altijd 8 euro per maand tenzij je een jaarabonnement hebtVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:01:
Ik heb een ultra light abo'tje afgesloten een maandje of zes geleden bij XSNews. In het begin heb ik behoorlijk veel gedownload. De laatste tijd wat minder maar wel meer oudere bestanden. Ik ben er dik tevreden overIk heb nog nooit een downtime ervaren en de bestanden zijn vrijwel altijd compleet.
Over eventuele service kan ik dus niets zeggen, want die heb ik dus nog nooit gebruikt.
En voor die 5.95/maand kan je niet zonder zitten![]()
Verwijderd
Nee hoor.
Ze hebben met een bepaalde site (weet niet of ik die hier mag noemen
) een overeenkomst gesloten voor een light abo'tje van 4mbit voor haar leden en een bijbehorende gereduceerde prijs.Ik heb maar een 3mbit lijn, dus dat abonnement is voor mij ideaal
Nog een nadeel:Sjowhan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:04:
Headeren. Wat traag. (125kB/s als ik geluk heb
De max snelheid (1,86mB/s) haal ik enkel met 8 lijnen open. Dit had ik niet verwacht om eerlijk te zeggen (ik had er max 4 verwacht)

Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom is dat een nadeelSjowhan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:42:
[...]
Nog een nadeel:
De max snelheid (1,86mB/s) haal ik enkel met 8 lijnen open. Dit had ik niet verwacht om eerlijk te zeggen (ik had er max 4 verwacht)
Dan is account sharen lastiger met maximaal 8 threadsZondagskindje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:58:
[...]
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom is dat een nadeel
Aha, weer wat geleerdtweak_dude schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:51:
[...]
Dan is account sharen lastiger met maximaal 8 threads
Ik ga er vanuit dat 't niet gecapped is per thread, maar per account (20Mbit). Dus zou je met 4 draadjes al 't moeten halen (net zoals bij TweakDSL voorheen).Zondagskindje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:58:
[...]
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom is dat een nadeel
Dat geeneens; ik doe niet aan accountsharing.tweak_dude schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:51:
[...]
Dan is account sharen lastiger met maximaal 8 threads
Ik verwacht een snel & stabiel product, maar dat is nog van verre weg

Gebruik je newsleecher? Die kun je namelijk instellen om automatisch de headers op te halen van alle groepen die je hebt toegevoegd. Dat werkt nog sneller dan wachten tot het ophalen. Daarnaast kun je er ook in gaan zoeken.Sjowhan schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:04:
Headeren. Wat traag. (125kB/s als ik geluk heb
PSN: djmurcielago
Ik ben ook wel benieuwd wat er nou volgens jou zo slecht is aan Hitnews, ik ben al een halfjaar erg tevreden klant bij ze, absoluut geen klachten.Menno1234 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:59:
[...]
Jammer dat je geen argumentatie geeft, aan die opmerking heb ik dan ook niks...
Same here, vooral de snelheid dan. De retentie laat inderdaad wat te wensen over in de grotere groepen maar daar werken ze aan. Persoonlijk boeit die retentie me minder, 60 dagen red ik het ook wel mee. Maar kan me voorstellen dat die > 100 dagenclaim niet sterk overkomt als je in de grootste nieuwsgroepen krap tot een dag of 70 komt.Thyraon schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:12:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd wat er nou volgens jou zo slecht is aan Hitnews, ik ben al een halfjaar erg tevreden klant bij ze, absoluut geen klachten.
Da's inderdaad een work-around, maar geen oplossing van het sterk cappen van het downloaden van headers.Murcielago schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:47:
[...]
Gebruik je newsleecher? Die kun je namelijk instellen om automatisch de headers op te halen van alle groepen die je hebt toegevoegd. Dat werkt nog sneller dan wachten tot het ophalen. Daarnaast kun je er ook in gaan zoeken.
Omdat ik sinds vandaag van TweakDSL over ben op Telfort, heb ik nu een proefabbo genomen bij Hitnews.
Ik ga gewoon het rijtje af en kijk welke mij het beste bevalt.
Tot nu toe ben ik alleen Tweak gewend dus ben benieuwd hoe de andere providers zijn.
Ik ga gewoon het rijtje af en kijk welke mij het beste bevalt.
Tot nu toe ben ik alleen Tweak gewend dus ben benieuwd hoe de andere providers zijn.
Verwijderd
Vooral dat je daar met creditcard kan betalen! Verder vind ik het 'gewoon' een doorsnee iets.Schweino schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:24:
[...]
Laat Hitnews nu ook beide pluspunten hebben. Alleen de retentie is daar niet optimaal.
Verwijderd
Is Eweka bij jullie ook zo bagger traag? Het is echt niet normaal traag (400kb/s max ofzo)
Misschien is het dan handig om je server en ISP mee te posten, nu zegt het totaal niets.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:20:
Is Eweka bij jullie ook zo bagger traag? Het is echt niet normaal traag (400kb/s max ofzo)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik gebruik zelf download2day en vind dat het erg goed.
Je hebt daar verschillende pakketten en zelf gebruik ik de ultra
niet duur en goede service
Ultra:
Aantal threads 6
Maximale snelheid in MBit/s* 20 MBit/s
Maximale snelheid in KByte/s* 2560 KB/s
Dagen retentie 100+
Aparte uploadserver Ja, up.download2day.nl
Datalimiet Geen!
Aantal groepen 150.000+
Netwerk Redundant
Hardware Redundant
Bestanden compleet** Efficiënt: 99,9%
Ultra:
Aantal threads 6
Dagen retentie 100+
Datalimiet Geen!
Aantal groepen 150.000+
Netwerk Redundant
Hardware Redundant
Verwijderd
ISP zegt niet zoveel, alles werkt gewoon normaal namelijk. Net nog even speedtest.bbned.nl gedaan en daar komt gewoon de normale snelheid uit.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:27:
[...]
Misschien is het dan handig om je server en ISP mee te posten, nu zegt het totaal niets.
ISP: Tiscali 6Mbit
Server: newsreader 69 (Eweka)
Buiten dat het bekend is dat Eweka snelheidsproblemen heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 20:02 ]
Gek, haal hier >1200KB/sec... en er waren een paar readers met capaciteits issues die voor het grootste deel verholpen zijn... 69 viel daar niet onder.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:35:
[...]
ISP zegt niet zoveel, alles werkt gewoon normaal namelijk. Net nog even speedtest.bbned.nl gedaan en daar komt gewoon de normale snelheid uit.
ISP: Tiscali 6Mbit
Server: newsreader 69 (Eweka)
Buiten dat het bekend is dat Eweka snelheidsproblemen heeft.
En je hebt je speciaal op GOT geregistreerd om ons dat te melden? Riekt erg veel naar spam als je het mij vraagt....DareFace schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:28:
Ik gebruik zelf download2day en vind dat het erg goed.
Ultra:
Aantal threads 6
Dagen retentie 100+
Datalimiet Geen!
Aantal groepen 150.000+
Netwerk Redundant
Hardware Redundant
en nog wat zaken:
- 6 threads is minder dan de gemiddelde newshoster aanbiedt
- 11,95 voor 20 mbit is zeker niet goedkoop, sterker nog, het is één van de duurste aanbieders
- Account sharing is niet toegestaan
oftewel: ga ergens anders je spam verspreiden en verdoe onze tijd niet met onzin
Verwijderd
Het is op sommige tijden. De persoon waar ik mijn account mee share heeft dezelfde problemen via Planet.Punica- schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:12:
[...]
Gek, haal hier >1200KB/sec... en er waren een paar readers met capaciteits issues die voor het grootste deel verholpen zijn... 69 viel daar niet onder.
Dus zowel via Planet als via Tiscali zijn er grote snelheid schommelingen.
Verwijderd
Ik ben zelf 2 jaar klant van Eweka, zelf heb ik ook sinds begin 2007 snelheidsproblemen (van 2000 naar 1800). Mijn zwager en zijn zoon zijn op mijn advies ook klant bij Eweka geworden, ook zij hebben dezelfde snelheidsproblemen. Allen hebben wij verschillende newsreaders en verschillende providers ( Orange, UPC en Planet).
Nu valt het mij op dat Eweka het snelheids probleem niet erkent, sterker nog ze proberen het hier en op hun forum te ontkrachten.
Het lijkt mij beter voor Eweka het probleem(snelheid) te erkennen en het op te lossen.
Nu valt het mij op dat Eweka het snelheids probleem niet erkent, sterker nog ze proberen het hier en op hun forum te ontkrachten.
Het lijkt mij beter voor Eweka het probleem(snelheid) te erkennen en het op te lossen.
uh.. 2000 naar 1800 wat?? UPC knijpt divers verkeer, is bekend. En wat voor abbo's heb je het over? En bij snellere ADSL abbo's, is niet de lijnafstand de beperking?Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:57:
Ik ben zelf 2 jaar klant van Eweka, zelf heb ik ook sinds begin 2007 snelheidsproblemen (van 2000 naar 1800). Mijn zwager en zijn zoon zijn op mijn advies ook klant bij Eweka geworden, ook zij hebben dezelfde snelheidsproblemen. Allen hebben wij verschillende newsreaders en verschillende providers ( Orange, UPC en Planet).
Nogal karige informatie en kortzichtige conclusie zo te beoordelen.
Ja, het ligt aan eweka, hun netwerk is traag. Daarom haal ik ook slechts 9.8Mb/sec via hun netwerk (Netwerkkaart is 100mbit) in hun colo terwijl ze zeggen dat ze tig-gigabit hebben. Dat dat niet door hun backbone komt maar door de netwerkkaart rekenen ik even kortzichtig niet mee..... Ik bedoel: eweka is niet de enige factor in het traject usenet -> jouw pc thuis.
Een keertje traag zou kunnen, maar verschillende readers lijkt me eerder ergens anders aan te liggen. Ik heb ook een eweka accountje (met kennissen) en trek die eigenlijk altijd vol als ik m nodig heb.
[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 05-12-2007 21:05 ]
Verwijderd
Hier is het nu weer om te janken. Als het zo door gaat ga ik naar alternatieven zoeken. Ik zit hier met een 8mbit verbinding waar ik voorheen 940kb/s mee haalde bij Eweka op 400-500kb/s te downloaden. En dan ontzettend onstabiel.
En wie zegt dat dit niet door je ISP komt?Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:29:
Hier is het nu weer om te janken. Als het zo door gaat ga ik naar alternatieven zoeken. Ik zit hier met een 8mbit verbinding waar ik voorheen 940kb/s mee haalde bij Eweka op 400-500kb/s te downloaden. En dan ontzettend onstabiel.
Verwijderd
Met 3 verschillende ISP's op verschillende plekken door het land precies dezelfde problemen.MeNTaL_TO schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:33:
[...]
En wie zegt dat dit niet door je ISP komt?
Dus dat lijkt me uitgesloten.
Wat ik denk dat een oorzaak van het snelheidsprobleem bij Eweka kan zijn, is dat er ergens op hun platform iets niet lekker geconfigureerd staat. In mijn geval heb ik het probleem slechts op sommige readers, maar als ik het heb dan is de snelheid an sich niet laag, maar de draadjes zelf blijven om de haverklap hangen, wat leidt tot een onstabiele verbinding. Sinds Eweka een cap heeft gezet op de snelheid per draadje, zou dit kunnen verklaren waarom de problemen zich pas sinds kort voordoen, en waarom Eweka zelf aangeeft dat ze voldoende capaciteit hebben. Ik hoop in ieder geval dat Eweka hier serieus naar gaat kijken; de overstap naar de concurrent is voor veel mensen immers snel gemaakt.
Verwijderd
Ik wil niets ontkrachten, doch alleen een andere kijkhoek op het probleem geven.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:57:
Ik heb zelf Orange en ben dit jaar ook in snelheid achteruit gegaan (ik gebruik overigens GEEN Eweka). Niet veel maar wel merkbaar. Ze hebben de modeminstellingen iets aangepast wat voor meer stabilitiet zou moeten zorgen. het resultaat is echter wel dat de snelheid wat lager is. Chello knijpt inderdaad en Eweka ondersteunt geen SSL, dus ook een goede optie, alleen voor Planet kan ik geen MOGELIJKE verklaring geven.
Verwijderd
Waarom hanteert Eweka eigenlijk betaalmethoden uit het stenen tijdperk? Geen Ideal, ik snap dat niet. Ook jammer dat er uitsluitend gecommuniceerd kan worden via een peperdure 0900 lijn. Ik heb nu als nieuwkomer Hitnews genomen voor een maand en betaald per Ideal en kon meteen beginnen... Ik zat met een probleem bij de accountactivatie, stelde de vraag per Email en had werkelijk binnen een paar minuten een antwoord! Het zijn wellicht kleine bijzaken maar het maakte wel dat ik nu eerst hitnews ga proberen en niet Eweka. Bevalt het dan zal ik er ongetwijfeld ook blijven, zo gaat dat nu eenmaal. Even afwachten hoe het met de compleetheid van oudere postings gaat op Hitnews, ik vernam dat daar wat problemen kunnen liggen.
Ik betaal al enkele jaren via Ideal bij Eweka and activatie is vrijwel direct na betaling.....Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 06:54:
Waarom hanteert Eweka eigenlijk betaalmethoden uit het stenen tijdperk? Geen Ideal, ik snap dat niet.
Verwijderd
Waarom schrijven ze daar dan vooraf niets over op de site? Er staat alleen:Schweino schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:31:
[...]
Ik betaal al enkele jaren via Ideal bij Eweka and activatie is vrijwel direct na betaling.....
Alle betalingen worden door ons elke dag volledig geautomatiseerd ingelezen. Zodra het geld bij ons op de rekening is bijgeschreven, krijgt u een e-mail met hierin uw login-naam en uw wachtwoord. Indien u gebruik maakt van girotel of girofoon en een betaling doet van Postbank naar Postbank bedraagt de verwerkingstijd 1 werkdag. Indien u gebruik maakt van telebankieren en een betaling doet van bank naar Postbank bedraagt de verwerkingstijd 3 tot 5 werkdagen. Indien u een storting doet op het postkantoor kan de verwerkingstijd oplopen tot 14 werkdagen.
Dit impliceert nu niet bepaald dat het ook a-tempo kan via Ideal. Als potentiele klant duik je niet even het bestelproces in om te kijken wat er allemaal mogelijk is, je gaat af op de informatie die je vooraf ziet (zoals overigens bij iedere aanbieder wel helder staat beschreven en ik heb er heel wat bekeken...)
Heb je gelijk in, misschien iets voor Punica om het aan te passen? 
Per mail krijg je altijd het volgende bericht:
Geachte klant,
Hartelijk bedankt voor het gebruik maken van de Eweka Internet Services Usenet Dienst!
Dit is een reminder email dat uw account over 7 dagen afloopt..
Zoals vermeld maken wij gebruik van een prepaid systeem.
Indien u gebruik wilt blijven maken van uw account, verzoeken wij u dan ook om 7,50 EUR (of een veelvoud hiervan) naar ons over te maken.
- Betaal met iDEAL (ABN Amro, Rabobank en Postbank)
Betaal makkelijk en snel met iDEAL.
Klik op de onderstaande link om naar de iDEAL betaalpagina te gaan.
http://www.eweka.nl/ideal/?-removed-
- Overschrijven (Iedereen)
Maak het bedrag van 7,50 EUR (of een veelvoud hiervan) over naar het volgende rekeningnummer
9594469 (Postbank)
t.a.v. Eweka Internet Services te Alkmaar
Voor een overschrijving vanuit het buitenland gebruikt u onderstaande IBAN en BIC code.
IBAN: NL16 PSTB 0004 5362 37
BIC : PSTBNL21
Bij de betaling vermeld u de volgende opmerking.
-removed-
Mocht u nog vragen hebben met betrekking tot de betaling en/of de Usenet Dienst dan kunt u uitsluitend telefonisch contact met ons opnemen op de volgende nummers.
Nederland 0900 - 3935265
Belgie 0902 - 22340
Engeland 0906 - 6046044
Duitsland 0190 - 735591
We zijn bereikbaar op werkdagen van half 10 's morgens, tot 5 uur 's middags.
Met vriendelijke groet,
Eweka Internet Services
<<< DIT BERICHT IS AUTOMATISCH GEGENEREERD. HIEROP KUNT U NIET REAGEREN >>>
Ik heb het direct doorgegeven aan de website boysSchweino schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:54:
Heb je gelijk in, misschien iets voor Punica om het aan te passen?
[...]
Verwijderd
Ik heb nu een maand hitnews.eu ingekocht. Eigenlijk in afwachting van Telfort 20 mbit wat binnenkort wordt opgeleverd, maar voorlopig dan nog maar even op m'n 1,5 mbit lijntje.
Wat me opvalt tijdens meerdere downloadsessies zijn allerlei verschillende foutmeldingen die optreden bij diverse bestanden:
- 400 news:hitnews.eu Your per-user connection limit reached
- Connection lost
- Error while selecting group
- Unable to connect to news.hitnews.eu 119200 news.hitnews.eu NNRP Service Ready
- Unable to connect to news.hitnews.eu 119400 reader10.hitnews.eu: Server error, fd pass failed
- Unable to connect to news.hitnews.eu 119502 Cannot connect to NNTP server xx.xxx.xx.xxx :connect error 10061
Dit treedt op bij meerdere bestanden. Tijdens 3 dagen proef had ik nergens last van. Ook een week proefabo bij XLned verliep probleemloos. Ligt dit nu aan mijn kant (waarom ging de proef dan wel goed?), heb ik gewoon even pech of zijn dit foutmeldingen waarmee je moet leren leven (en heb ik veel geluk gehad bij de proef) ?
Wat me opvalt tijdens meerdere downloadsessies zijn allerlei verschillende foutmeldingen die optreden bij diverse bestanden:
- 400 news:hitnews.eu Your per-user connection limit reached
- Connection lost
- Error while selecting group
- Unable to connect to news.hitnews.eu 119200 news.hitnews.eu NNRP Service Ready
- Unable to connect to news.hitnews.eu 119400 reader10.hitnews.eu: Server error, fd pass failed
- Unable to connect to news.hitnews.eu 119502 Cannot connect to NNTP server xx.xxx.xx.xxx :connect error 10061
Dit treedt op bij meerdere bestanden. Tijdens 3 dagen proef had ik nergens last van. Ook een week proefabo bij XLned verliep probleemloos. Ligt dit nu aan mijn kant (waarom ging de proef dan wel goed?), heb ik gewoon even pech of zijn dit foutmeldingen waarmee je moet leren leven (en heb ik veel geluk gehad bij de proef) ?
Verwijderd
Eh, dit soort meldingen wil je niet krijgenServer error, fd pass failed
En wat zou diablo moeten zijn? Dat is allemaal usenetprovider gerelateerd neem ik aan?Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 08:26:
[...]
Eh, dit soort meldingen wil je niet krijgenBetekent dat er wat fout gaat/is gegaan in dreaderd (frontend-code van diablo).
Verwijderd
Stukje software wat op de usenet servers draaitfeelthepower schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:50:
[...]
En wat zou diablo moeten zijn? Dat is allemaal usenetprovider gerelateerd neem ik aan?
Verwijderd
Ik wist ook niet dat je met ideal kon betalen bij eweka, zelfs nog om gezocht voor m'n website.Punica- schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:06:
[...]
Ik heb het direct doorgegeven aan de website boys
Was eigenlijk ook de enige reden, waarom ik eweka niet als mijn usenetprovider gekozen heb.
Is het bij eweka dan ook mogelijk om binnen +-10 minuten na aanmelden al te beginne met downloaden?
er zijn providers die usenetverkeer cappen, waardoor je met een lagere snelheid download,als je via SSL gaat, kunnen ze dat verkeer niet cappen.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:16:
Kan iemand mij uitleggen waarom je SSL belangrijk vind?
en je vergeet voor het gemak de belangrijkste reden ???thefxr schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:41:
[...]
er zijn providers die usenetverkeer cappen, waardoor je met een lagere snelheid download,als je via SSL gaat, kunnen ze dat verkeer niet cappen.
je verkeer is uiteraard encrypted
Het duurt 2 uur maximaal.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:59:
[...]
Ik wist ook niet dat je met ideal kon betalen bij eweka, zelfs nog om gezocht voor m'n website.
Was eigenlijk ook de enige reden, waarom ik eweka niet als mijn usenetprovider gekozen heb.
Is het bij eweka dan ook mogelijk om binnen +-10 minuten na aanmelden al te beginne met downloaden?
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.