Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:13:
Weer een nieuw bericht van Tom, Toch een doorstart?
--------------
Even voor alle duidelijkheid er is nog geen sprake van direct stopzetten van de gehele dienstverlening, ondanks dat XS News BV het kontrakt eenzijdig heeft beeindigd.
Waar het ontstane probleem op neerkomt is het volgende :
We zijn een startende aanbieder van usenet diensten, en XS News BV heeft ons een kontrakt aangeboden waarmee we in eerste instantie prima uit de voeten zouden kunnen.
Echter na enkele dagen bleek de communicatie met 'Michiel' niet erg lekker te lopen, althans dat was mijn conclusie. Een dergelijk probleem kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door mijzelf omdat ik wellicht niet duidelijk genoeg ben geweest. Dus ik beschuldig niemand, ik geef alleen maar aan wat er misging.
Omdat wij onze betaalsystemen nog niet volledig op orde hadden waren we vooral in het begin vaak afhankelijk van de Payment Service Providers en daarmee dus onze inkomsten om zodoende XS News BV op tijd te betalen, dit ging redelijk vaak goed mis.
Dankzij de hulp van XS News BV en dus het uitstellen van de betaaltermijnen hebben we wel elke maand alles kunnen betalen. Hier is absoluut geen twijfel over mogelijk, alle openstaande fakturen zijn binnen een, naar mijn mening, redelijke termijn alsnog voldaan.
Wat is het probleem op dit moment :
We hebben inmiddels alle voorgaande fakturen betaald, maar omdat 1 mei een dag is waarom banken niet geopend zijn, moesten we dus wachten tot morgenochtend tot we weer aangesloten zouden worden.
En dit was voor mij niet acceptabel, en mede door de crash, niet haalbaar om dan weer aan onze volgende betalingstermijn te voldoen.
Toen ik dit echter mededeelde aan XS News BV werd er vanalles gesuggereerd, en was discussie eigenlijk vrijwel onmogelijk. Men beticht mij wel van afspraken niet nakomen, terwijl ze weliswaar naar dreigingen van afsluiten, wel de hele zaak afgesloten hebben, maar van hun kant komen ze afspraken ook niet na.
En dan wordt het een en ander maar afgedaan met de mededeling 'ja dat is toch niet van belang, je kunt toch werken'. Nou dat is een typische houding van mensen die weten dat ze zelf ook niet correct handelen, en dan maar hun probleem wegschuiven door allerlei andere zaken erbij te gaan halen, die totaal niet ter zake doen.
Al met al is het dus heel simpel : Wij kwamen onze betalingstermijn niet na zoals XS News BV dat graag wilde, en zei zijn dan heel erg makkelijk en sluiten de boel gewoon af. En discussies moet je niet met ze aangaan want daar schiet je helemaal niets mee op, en ze ontkennen toch alles.
Tot nu toe zijn alle kosten dus betaald maar door het onderstaande bericht van Michiel is een verdere samenwerking dus onmogelijk :
Quote:
Wegens de aanhoudende betalingsproblemen en het continu niet nakomen van afspraken (*) heeft ons ertoe doen besluiten om de samenwerking te beëindigen en het contract te ontbinden.
Ook de verontwaardiging over het feit dat wij tot afsluiting hebben besloten gistermiddag (30 april) en vervolgens het feit dat publiekelijk kenbaar wordt gemaakt dat XS News schuldig is aan het afsluiten van je dienst, ondermijnt het gevoel dat beide partijen nog een verdere samenwerking kunnen bereiken.
De contractontbinding houdt concreet in dat de dienst achter reader.newscacher.com en upload.newscacher.com niet meer online komen en dat toegang tot de API en het control panel niet meer mogelijk is.
Met vriendelijke groet,
Michiel Muhlenbaumer
XS News
* Afspraken mbt betalingstermijn worden hiermee bedoeld. Althans dat neem ik aan want andere afspraken we zover ik weet niet.
Betekent dit nu dat we ermee gaan stoppen ? Nee we gaan niet stoppen, zo zit ik ook helemaal niet in elkaar.
We zijn zoekende naar een oplossing, want XS News BV is natuurlijk niet de enigste speler is deze markt en zodoende waren we al een tijdje op zoek naar andere aanbieders en wordt er ook al gewerkt aan een eigen usenet platform, waarover ik nu nog even niet teveel informatie wil geven zodat mensen niet een verkeerde indruk krijgen.
Overigens XS News BV was hiervan op de hoogte.
Nu het kontrakt door XS News BV is ontbonden, geeft het ons de mogelijkheid om snel verder te kijken voor een passende oplossing.
We hebben inmiddels kontakt met een drietal bedrijven waarvan 1 er al heeft aangegeven graag met ons in zee te willen gaan, echter omdat we even de andere aanbieders willen afwachten doe ik liever nog geen uitspraken over mogelijke nieuwe partners.
Het is wellicht vervelend maar geef me even de tijd om zaken op orde te brengen zodat we mogelijkerwijs snel verder kunnen met ons aanbod.
Nogmaals : Er zijn meer partijen zoals XS News BV die dergelijek diensten aanbieden en zodoende is er vooralsnog geen reden tot paniek.
Mocht iemand meer willen weten of het aanbod van XS News BV of de onderlinge communicatie met dit bedrijf, zodat je zelf een mening kunt vormen dan ben ik graag bereid een en ander te bespreken.
Maar nogmaals geef me even de tijd om zaken op orde te stellen.