Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Newsservers met binaries [deel 7] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 105.768 views sinds 30-01-2008

• enricovos
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2019
patrickluktniet schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:11:
[...]

nee, dat is waar alle problemen mee begonnen zijn waar over gesproken word.
dat er nu niet gedownload kan worden staat los daarvan.
Raar dat jij dit via dit forum meld....op newscacher wordt daarover niets gezegd.
Michiel Muhlenbaumer schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:08:
Ik kan dat wel bevestigen: als een klant zijn rekeningen niet (op tijd) betaald, volgen er maatregelen. Misschien niet na de eerste keer, maar wel na de derde keer.
OK, had het wel gezien maar was niet zeker.

• markmart33
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-05 08:22
[b]

Raar dat jij dit via dit forum meld....op newscacher wordt daarover niets gezegd.

[...]
Hier kan ik mij helemaal in vinden, dit soort berichten verwacht ik op een status pagina te kunnen lezen en niet hier, zegt wel weer iets over newscacher.
En als de reden de echte reden is dan vind ik dit eerlijk gezegd wel triest, hoe kan het dat ik al die jaren, en dat zijn er al wat die ik gebruik maak van usenet, dit soort problemen nooit eerder ben tegengekomen?
Misschien een beetje onderschat wat er allemaal bij komt kijken om een beetje Usenet provider te kunnen spelen?
Ik had goede verwachtingen van Newscacher zeker in me proefperiode maar of het lot er mee speelt, ik heb betaald en het is helemaal niks meer.
Ik hoop dat het allemaal nog goed komt, en nog belangrijker goed blijft.

• patrickluktniet
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 25-07-2010
sorry, ik meld ook alleen maar wat mij verteld is.
zelf weet ik van de technische kant ook helemaal niets, ik help alleen het forum op orde te houden.

het heeft wel ergens gestaan volgens mij, maar niet duidelijk vermeld of iets dergelijks.
ik kan voor de rest ook niets voor jullie doen aangezien ik niet in dienst ben van newscacher of iets dergelijks.

• patrickluktniet
markmart33 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:30:
[...]

Hier kan ik mij helemaal in vinden, dit soort berichten verwacht ik op een status pagina te kunnen lezen en niet hier, zegt wel weer iets over newscacher.
En als de reden de echte reden is dan vind ik dit eerlijk gezegd wel triest, hoe kan het dat ik al die jaren, en dat zijn er al wat die ik gebruik maak van usenet, dit soort problemen nooit eerder ben tegengekomen?
Misschien een beetje onderschat wat er allemaal bij komt kijken om een beetje Usenet provider te kunnen spelen?
Ik had goede verwachtingen van Newscacher zeker in me proefperiode maar of het lot er mee speelt, ik heb betaald en het is helemaal niks meer.
Ik hoop dat het allemaal nog goed komt, en nog belangrijker goed blijft.
Zoals ik al zei. alle gegevens stonden opgeslagen op een server en door een fout van de provider bleek het backupsysteem niet aangesloten te zitten. Als dit bekend was geweest waren hier wel backups van gemaakt voor de zekerheid. Op het moment dat de provider dit ontdekte is er tijdens het aansluiten van de backupserver iets mis gegaan waardoor de hardeschijf gecrashed is waar de gegevens opstonden. Hierdoor zijn de betalingen en dergelijke van de laatste 2 weken dus allemaal kwijt geraakt.

Toegegeven dat het ook de fout van newscacher is, maar hier is nu niks meer aan te veranderen. De gegevens zijn gewoon weg en het is erg veel werk om voor alle klanten dit weer terug te vinden.

Waarom er nu op dit moment niet gedownload kan worden kan ik geen uitspraken over doen aangezien ik hier ook niets over weet.

Ik meld ook maar wat mij verteld is en sta los van newscacher als dienst zelf. Ik kan jullie dus ook niet verder helpen helaas ;(

• patrickluktniet
om even terug te komen op waar dit vermeld stond:

http://www.newscacher.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=2

waar al het nieuws van dit moment geplaatst word

• Nilco
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
patrickluktniet schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:04:
[...]
Waarom er nu op dit moment niet gedownload kan worden kan ik geen uitspraken over doen aangezien ik hier ook niets over weet.
Omdat xsnews de deuren heeft dichtgegooid omdat newscacher hun niet of te laat betaald.

• enricovos
patrickluktniet schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:09:
om even terug te komen op waar dit vermeld stond:

http://www.newscacher.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=2

waar al het nieuws van dit moment geplaatst word
Patrick, op die plek staat niets vemeld in de trand zoals jij zojuist hebt gemeld.
patrickluktniet schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:02:
[...]
op dit moment word er hard gewerkt om alles weer in orde te krijgen en alles weer werkend voor jullie te krijgen. gisteravond was er tijdelijk weer downloaden mogelijk maar is om onbekende redenen er toch weer uitgesprongen.... er word nu dus onderhoud gepleegd om dit weer voor elkaar te krijgen. vandaar dat het down is.

als iemand contact zoekt en vragen heeft kan dit via het forum.
wij hopen dat alles zo goed mogelijk hersteld word en we er samen uitkomen met een passende oplossing voor de hinder.

mvg downloadfree, forumadmin newscacher.com
Vervolgens stellen de klanten vragen en wordt daarop niet geantwoord door jullie omdat jullie zelf ook niets weten en moeten wachten op Tom in Suriname. Betreft dezelfde Tom die iedere keer opnieuw beloftes doet die hij niet nakomt. Deze morgen heeft hij nog gepost dat om 12 uur een update zou plaatsvinden en dat de problemen snel tot het verleden zullen behoren.

• patrickluktniet
enricovos schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:25:

. Betreft dezelfde Tom die iedere keer opnieuw beloftes doet die hij niet nakomt. Deze morgen heeft hij nog gepost dat om 12 uur een update zou plaatsvinden en dat de problemen snel tot het verleden zullen behoren.
12 uur suriname's tijd...
ik kan jullie niet helpen...
zelf zit ik ook zonder download....

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-05 22:20

vr6-only

Blub Blub

Als Newscacher niet betaald heeft, dan is daar een reden voor. Geen geld.

Nu alle betalingen dus zijn terug gevorderd, heeft hij ook geen geld om het alsnog te betalen!

Conclusie: einde Newscacher in de huidige vorm.

Is blij dat zijn XSnews abbo gewoon werkt _/-\o_

It ain't stupid if it works!

• unifm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-05-2008
Knap waardeloos dat newscacher verhaal, duurt niet lang dan zal ik de beste eens op gaan zoeken daar bij Desi!

Heb sterk het gevoel dat het niks meer is dan een of andere verslaafde die door mensen op te lichten aan zijn geld wil komen. Mijn geduld is op met die gast, er komt een terug vordering van het betaalde jaar abbo.

Oplichters bende en anders niks!

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik was blij dat alles weer werkte, maar dat was van korte duur zo te zien bij Newscacher.com

Begint te lijken op No-news-money-casher.com

Hopelijk dat de lijnen weer beschikbaar komen, want anders neem ik wel een andere provider die wel constante kwaliteit aanbiedt.

Dan maar een paar tientjes kwijt, maar wel gewoon kunnen downloaden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S10

• thefxr
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02-05 13:19
Site Admin
Posts: 157 Update vindt pas plaats om 12:00 .. Deze vertraging is mede te wijten aan XS News BV (http://www.xsnews.nl) waar wij diensten van afnemen ...

ik vind het erg lame van newscacher, dat ze hun toeleverancier met naam en website noemen op het moment dat er problemen zijn. volgens mij doet dat geen enkele reseller.
ik denk ook dat ze die problemen gewoon zelf veroorzaken, zoveel problemen/pech heb ik nog nooit meegemaakt bij een usenetprovider.
dus stop met afschuiven van schuld en ga eens je klanten terugbetalen,voordat jullie falliet zijn. :X

[Voor 88% gewijzigd door thefxr op 01-05-2008 16:23]

• Buzz-01
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12-05 11:45
Tja, eerlijkgezegd ben ik blij dat ik na mijn reactie in deze post voor wat betreft Newscacher iets achterdochtiger werd... Het proefabonnement verliep technisch gezien eigenlijk vlekkeloos en na de eerste 50GB downloaden werd mij gevraagd een reactie op hun forum achter te laten. Dat heb ik gedaan en heb daar eerlijk vermeld wat mijn beeld van die club was:

- Technisch goed in orde
- Organisatorisch rammelt het flink
- Informatie die ik via Google vond over "de man achter Newscacher" bevalt me niet zo

Reactie van Tom op hun forum over mijn derde punt:
quote: Administrator
Mensen kunnen veranderen, soms ook nog wel eens in positieve zin hoor!
Ik hoop van harte dat hij hiermee op zichzelf doelt...

Verder zegt hij:
quote: Administrator
Andere opmerking nog even : Stel het gaat fout, dat risico is zeer klein, dan worden de lopende abonnementen door een andere partij overgenomen. Dus je hoeft je nog minder zorgen te maken.
Dus _als_ het fout loopt met Newscacher, zou de klant daar niet de dupe van worden volgens hem.

Helaas "crashte hun harddisk" een dag later, waardoor ik die thread niet meer kon vervolgen (alle postings lijken ook verdwenen). Wat er daarna allemaal gebeurde is voor mij voldoende aanleiding om Newscacher eens een jaar in z'n sop gaar te laten koken. Ik word er voorlopig geen abonnee, scherpe aanbiedingen of niet. Tom moet eerst zijn zaakjes maar eens op orde krijgen en bewijzen dat 'ie daadwerkelijk van goede wil is...

Eerlijkgezegd geloof ik overigens niet zo in een daadwerkelijke crash, erg typisch dat een harddisk fysiek kapot gaat exact op het moment dat men een backup maakt... 8)7 Het lijkt me waarschijnlijker dat iemand "niet gehinderd door enige kennis van zaken" de boel per ongeluk omver heeft getrokken. Of mag je dat ook een harddisk crash noemen? -O-

In ieder geval hoop ik voor eenieder die een betaald abonnement heeft afgesloten bij die club dat alles alsnog snel in orde komt! d:)b

Flickr

• Isaak Asimov
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-07-2017
Heb vannacht en nét nog geprobeerd om een bestelling te doen op hun Site, zodat ik mijn abo kan herstellen. maar krijg een scherm dat alleen zegt dat bestellen op dit moment niet mogelijk is. Waar zijn die instructies om te herstellen dan goed voor als het technisch tóch niet kan.. :(
Verder nog een claim moeten indienen bij Paypal, waarin ik moest uitleggen wat voor brakke administratie de gasten hebben.. 8)7
Ze laten hun klanten wel lekker spartelen en op hun eigen forum censureren de kritiek, zodat je hier moet lezen waar je aan toe bent.. :X

• enricovos
Laatste nieuws, uitspraak van de administrator op newscacher:
-------------------------
Site Admin
Posts: 158 Ik kom met een verklaring zodra de zaken weer draaien .. Zit er zelf ook op te wachten namelijk.
Dus gaarne nog even geduld.
-----------------------------------------------------

• Pietjepuk74
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22-06-2008
Michiel Muhlenbaumer schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:08:
Ik kan dat wel bevestigen: als een klant zijn rekeningen niet (op tijd) betaald, volgen er maatregelen. Misschien niet na de eerste keer, maar wel na de derde keer.
Michiel, wel vreemd dat jij zakelijke informatie bespreekt of openbaar maakt op een publieke website. Zou het niet handiger zijn als je dat direkt met de betrokkenen via MSN of email bespreekt ipv hier op een forum ??

Maar dat geeft wel aan hoe jullie met zaken omgaan ... Heel vreemd vind ik dit.

Groet,
NewsCacher.com

Ik ben de eigenaar van NewsCacher.com; dat jullie het even weten.

• strangerke
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07-01-2014
Pietjepuk , dus je geeft openbaarlijk eens toe dat je niet betaald hebt , waarom op nieuwscacher dat niet gewoon zeggen ipv liggen leuteren over een update en de fout aan xsnews te geven ?????

• jwhengeveld2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-05-2008
Pietjepuk74 schreef op zondag 13 april 2008 @ 06:50:
NewsCacher.com vind ik persoonlijk WEL een AANRADER en ik zal ook uitleggen waarom :

1. De vele emails die je kreeg zijn al lang verleden tijd. Ze sturen al lang geen mailingen meer.
2. Het forum was onoverzichtelijk maar de laatste paar weken is er veel werk aan verricht en nu is het stukken duidleijker; tenminste dat vind ik dan.
3. De prijzen zijn zo'n beetje de goedkoopste van Nederland daar kan niemand iets van zeggen.
4. Technische gezien werkt alles echt perfect, maar dat deed het al vanaf dag 1 dat ik kwam.

Ja er waren in het verleden wat rommelige zaken op de site, zaken die niet goed gingen en dingen die onduidelijk waren; maar dat is echt al weken voorbij ...

Wat heb ik gedaan : Proefpakketje gebruikt, alles werkte perfect. Support Systeem geraadpleegd met een melding die helemaal niet waar was, kreeg dezelfde dag (zondagnacht om 02:00) nog antwoord : Men kon niets vinden, maar vroeg me of ik het inmiddels betaalde abonnement retour wilde ontvangen. En daar ging het niet eens om .. Kun je nagaan wat voor service ze verlenen.

Ze zijn vrij nieuw, en misschien door hun erg goedkope aanbiedingen is het wat te snel gegroeid maar de laatste weken is er enorm veel werk verricht en ik vind op dit moment (kan veranderen natuurlijk) dat het echt de beste Usenet provider van Nederland en Belgie is.

Simpel : Goedkoopste pakketten die ik kon vinden (en heb me rot gezocht hoor), makkelijke aanmelding, bestelproces gaat eenvoudig, overzichtelijk ook, je ziet precies wat er besteld is, en wat de betalingsstatus is. Betaald met iDeal, binnen 2 minuten online. Probleempje met client, supportdesk reageerde op het forum binnen 30 minuten, binnen 2 uur op het support systeem zelf.

En werk er nu al geruime tijd mee (voor zover je een paar weken ruim kunt noemen) en ik heb echt geen klagen ... NewsCacher.com is vooralsnog voor mij de NR1 Usenet Provider!

Vriend van me heeft een accountsharing pakket genomen ... Wat denk je ? Bandbreedte delen ? Nee hoor ... Je besteld gewoon 24 mbit ... met 16 threads ... Kun je zo 4-5 man gebruik van laten maken .. Iedereen krijgt 24 mbit tot het aantal threads op zijn ... Deel dan de toch al goedkope prijs door 4 of 5 en je betaald vrijwel niks ...
Lekker objectief, die posts, als eigenaar van Newscacher ;-)

• Prolution
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06:50
Gaat lekker met dat newscacher, ben in iedergeval blij dat ik geen betaald abbo genomen heb (had wel zo'n proefabbo gehad).
Na al dat gespam had ik er al geen goed gevoel mee over, en ook wel lachen dat de eigenaar hier zelf ook even komt posten. Maar als je in z'n post history kijkt is ie ook schaamteloos aan het spammen geweest ;)

• tweakernick
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Pietjepuk74 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:04:
Ja Tom, we weten wie je bent.
Mooi weertje daar in Paramaribo?

specs

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:10

Pierre

Van nature lui!

tweakernick schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:33:
[...]

Ja Tom, we weten wie je bent.
Mooi weertje daar in Paramaribo?
Offtopic het is 32 graden en licht bewolkt, ben blij dat geen abbo heb bij die grapjas.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MichielM
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
[...]

Michiel, wel vreemd dat jij zakelijke informatie bespreekt of openbaar maakt op een publieke website. Zou het niet handiger zijn als je dat direkt met de betrokkenen via MSN of email bespreekt ipv hier op een forum ??

Groet,
NewsCacher.com

Laatste keer dat ik reageer hier op deze kwestie: als je men laat weten dat wij de oorzaak zijn dat jouw klanten geen toegang hebben, heb ik het recht om te melden dat wij dat niet zijn. Over direct met de betrokkenen te praten gesproken..

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Ook ik ben dus de dupe van die malafide praktijken. Heb voor 6 maanden betaald maar heb het helemaal gehad met ze. Hedenmiddag ben ik weer teruggegaan naar Eweka en binnen het uur werkte het weer toppie. Wat ik de afgelopen meegemaakt heb met newscacher qua spammailtjes dat heb ik nog nooit meegemaakt. En nu het eigelijk normaal zou zijn dat je een emailtje zou krijgen dan zijn ze niet thuis. Een klant informeren kennen ze ook niet. Kortom een waardeloze zooi en ook al krijgt de eigenaar het draaiende ik blijf het een qaanfluiting noemen.
Groeten en hoop voor vele abonees dat het toch weer goedkomt, maar mij maakt het echt niet uit.

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

Mooi, zorg er anders even voor in plaats van te vechten met je provider dat jullie in ieder geval SAMEN
er voor zorgen dat je klanten weer van hun product gebruik kunnen maken.
Goed ik heb een half jaar abo voor 30 euro. Ik ben dus nu blij dat ik dus maar een half jaar heb genomen.
Als je niet wil dat iedereen overstapt of in het ergste geval de media opzoekt zou ik toch snel zorgen dat alles weer gaat draaien.

Ook vreemd natuurlijk dat jullie beweren een nieuwe server te hebben gekregen vanwege de storing en dan paar dagen / week later ineens plat liggen omdat jullie rekeningen niet betaald zouden hebben. Waarom zou een provider die zijn geld nog moet krijgen jullie een server 'even' doneren.

Ik krijg ook sterk het vermoeden dat newscacher.com nu nog online staat om wat geld binnen te halen om vervolgens binnen x tijd op zwart gaat.

Kijk als alles straks weer goed en stabiel werkt dan neem ik mijn woorden terug.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S10

• thefxr
[...]

Groet,
NewsCacher.com

volgens mij begon jij eerst met het delen van zakelijke info en openbaar maken van.
je gaf nl xsnews de schuld van jouw problemen,maar daar gaat het niet om, en zijn een heleboel klanten van jouw ontevreden. dat je die eerst maar eens tevreden stelt! Gezien de censuur op jullie forum, komen jullie niet echt eerlijk over.
bijvb, eerst eens ff geld retour storten en je aan de gemaakte beloften houden.
Dan praten we hier weleens verder over het delen van zakelijke info en dergelijke.

• enricovos
Staat nu te lezen op het forum:

Het feit dat we nu even eruit zijn is te wijten aan het feit wij in eerste instantie zelf wat onderhoud hebben gepleegd ivm de betalingen die we kwijt waren.
Op de tweede plaats dienen wij elke maand een bepaald bedrag te betalen aan een van onze leveranciers : XS News BV te Amsterdam. (http://www.xsnews.nl)
Echter door de problemen van een aantal dagen terug, de crash waardoor we veel zijn kwijtgeraakt, hebben we veel minder abonnementen verkocht als noodzakelijk was om onze rekenen te kunnen voldoen.
XS News BV heeft het geduld gehad even te wachten met de ontvangst echter nu heeft men besloten om de zaak niet eerder als a.s. vrijdag 09:00 te heractiveren.
We hebben op het laatste moment de openstaande kosten betaald (een deel wat nog betaald moest worden, het grootste gedeelte hadden ze al) te weten op 30 mei. Vervolgens hebben we netjes een kopie afschrift gestuurd aan XS News BV maar men wil, doordat de banken vandaag geen transakties verwerken, niet overgaan tot heraansluiting.
Zodoende moeten we wachten totdat men daar daadwerkelijk het geld heeft ontvangen. Dus helaas is het niet anders dat we even geduld moeten hebben.
Mijn excuses hiervoor maar het is even niet anders.

• strokealpha
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 28-04 23:23
Juridisch gezien pleegt Newscacher t.a.v. hun klanten wanprestatie ! De bewoordingen van "het is even niet anders" doet daar niets aan af !! Dat Newscacher openlijk met namen en gegevens strooit was reeds bekend: Dat zagen we al aan de betalingslijsten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de "kwestie" XS News meer vertrouw dan NC

Dat sommigen hebben besloten danwel besluiten NC blauw blauw te laten ondanks dat er betaald is voor een dienst van NC is een eigen keus: Ik heb in totaal meer dan 85 euro aan NC betaald en dat krijgen ze dus echt niet kado: OF ze leveren de dienst waarvoor betaald is OF ze betalen me het volledige bedrag terug. (vrijwillig of via een juridische procedure)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

strokealpha schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:12:
Juridisch gezien pleegt Newscacher t.a.v. hun klanten wanprestatie ! De bewoordingen van "het is even niet anders" doet daar niets aan af !! Dat Newscacher openlijk met namen en gegevens strooit was reeds bekend: Dat zagen we al aan de betalingslijsten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de "kwestie" XS News meer vertrouw dan NC

Dat sommigen hebben besloten danwel besluiten NC blauw blauw te laten ondanks dat er betaald is voor een dienst van NC is een eigen keus: Ik heb in totaal meer dan 85 euro aan NC betaald en dat krijgen ze dus echt niet kado: OF ze leveren de dienst waarvoor betaald is OF ze betalen me het volledige bedrag terug. (vrijwillig of via een juridische procedure)
Hoewel het zaakje een beetje dubieus overkomt, als het morgenochtend weer werkt dan heb je een paar dagen geen toegang tot de dienst gehad. Ik weet niet op je uptimegaranties hebt gehad, maar als dat al zo is dan denk ik dat ze best een paar dagen offline mogen zijn om dat te halen. Ik denk niet dat je juridisch dan heel sterk staat om al je geld terug te eisen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Li0nHeart
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 18-12-2020
Dit staat nu op de frontpage van newscacher:
We zijn helaas genoodzaakt onze dienstverlening stop te zetten!

(We zullen je nog informeren over de reden waarom we tot dit besluit zijn gekomen.)
Oplichters. Ik wil m'n geld terug !!!

• jwhengeveld2
Zonde, het werkte allemaal de afgelopen maand voor die uitval van 22 april zo goed,
En ze waren ook echt goedkoop voor wat ze boden, retentie was goed.
Jammer dat ze zo snel opgeven, er zat veel potentie in,
Benieuwd wat er nu met mijn geld gaat gebeuren, hopen dat ze een doorstart of iets dergelijks maken, anders moet ik op zoek naar een nieuwe goedkope payserver

• Jism
  • Niet online
Coulant van Xsnews op de eerste plaats, en logisch pas aan te sluiten wanneer je een betaling ontvangen hebt. Lullig voor de gebruikers bij de betreffende NNTP-Provider. Vooral als je net betaald hebt en je geld nu zoek is. Volgens mij had dit bedrijf zijnde ook geen financieele backend om dit soort dingen op te vangen. Jammer. Maar zo is het gewoon.

M'n magische bol werken.

• P!m
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:49
Noujah, maar eens kijken hoe en of ik mijn geld terug ga krijgen. (Wallie betaling)

Het werkte voor die storingen wel erg goed, geen problemen mee gehad toen. Best jammer eigenlijk, het was echt goedkoop en snel met een prima retentie.

Edit:
Kan ook niks meer posten op het forum van Newscacher door die melding op de index.

[Voor 19% gewijzigd door P!m op 01-05-2008 22:00]

• tweakernick
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:35:
Ook vreemd natuurlijk dat jullie beweren een nieuwe server te hebben gekregen vanwege de storing en dan paar dagen / week later ineens plat liggen omdat jullie rekeningen niet betaald zouden hebben. Waarom zou een provider die zijn geld nog moet krijgen jullie een server 'even' doneren.
Volgens mij haal je hun USP met WSP door de war.
lism schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:49:
Volgens mij had dit bedrijf zijnde ook geen financieele backend om dit soort dingen op te vangen.
Hoe kon Tom dan het eerste kwartaal van dit jaar enkel draaien op gratis proefaccounts?

[Voor 24% gewijzigd door tweakernick op 01-05-2008 21:57]

specs

• Jism
  • Niet online
tweakernick schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:55:

Hoe kon Tom dan het eerste kwartaal van dit jaar enkel draaien op gratis proefaccounts?
Blijkbaar was het toch niet voldoende... Want hij is afgesloten door Xsnews zelf. Stomme zet als je het mij vraagt (Tja je moet toch ergens klanten vandaan halen, maar als je in de rode cijfers ermee komt...)

En als je dus daadwerkelijk een financieele backend had dan had je zoiets op kunnen vangen.

M'n magische bol werken.

• jwhengeveld2
Weet iemand misschien een alternatieve payserver provider die voor 3 á 4 euro per maand met redelijke snelheid een goede retentie bied?, zoals Newscacher in zijn vroegere dagen deed?

• Wooldoor
  • Laatst online: 27-02 20:51
Dit is inderdaad kut, ik had eerst een jaar abbo via paypal afgenomen en vervolgens via ideal. Maar in de tussentijd dus nog geen geld terug gehad van mijn paypal betaling terwijl dit binnen 5 dagen gedaan zou zijn. Ik voel me nu ook opgelicht.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• thefxr
Normaal heeft een ondernemer een rekening courant bij een bank om cashflow te garanderen.
die heeft newscacher dus nagelaten, het is gewoon een schoolvoorbeeld van slechte bedrijfsvoering, maar dit was al vantevoren bekend, de eigenaar heeft al meerdere zaken/ondernemingen gehad,
die ook slecht zijn afgelopen.
denk dat meneer eerst maar eens een ondernermerscursus moet doen, of eens goed met KvK moet gaan praten.
De leden kunnen fluiten naar hun geld, als ze alsnog geld krijgen neem ik mijn woorden terug!

• hapSnap
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-05 14:06
jwhengeveld2 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:06:
Weet iemand misschien een alternatieve payserver provider die voor 3 á 4 euro per maand met redelijke snelheid een goede retentie bied?, zoals Newscacher in zijn vroegere dagen deed?
Misschien is het een optie voor je om een Eweka accountje te nemen en die te delen met een vriend(in). Dat kost je dan 3,75 per maand, kun je beide 4 threads gebruiken (= ong 15 mbit per persoon).

• thefxr
ik denk niet dat die er zijn, het gaat nu eenmaal niet goedkoper dan de huidige prijzen. en voor die paar euro meer heb je gewoon genoeg keus uit goede usenetproviders.

• Jism
  • Niet online
thefxr schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:11:
Normaal heeft een ondernemer een rekening courant bij een bank om cashflow te garanderen.
die heeft newscacher dus nagelaten, het is gewoon een schoolvoorbeeld van slechte bedrijfsvoering, maar dit was al vantevoren bekend, de eigenaar heeft al meerdere zaken/ondernemingen gehad,
die ook slecht zijn afgelopen.
denk dat meneer eerst maar eens een ondernermerscursus moet doen, of eens goed met KvK moet gaan praten.
De leden kunnen fluiten naar hun geld, als ze alsnog geld krijgen neem ik mijn woorden terug!
Hier zijn bijv op webhostingtalk al talloze topics over geweest over 'marktverzadiging' van de hosting zelf. Tegenwoordig kan jij met een KVK-nummertje je eigen hosting al beginnen dmv een reselleraccount, en in dit geval een reselleraccount afnemen bij Xsnews.

Als je een eerste kwartaal adverteerd met gratis Usenet om vervolgens afgesloten te worden door een onbetaalde factuur dan zit precies hiermidden in iets niet goed lijkt me. Ik heb liever een Usenetprovider die wellicht ietsjes duurder is maar wel garant staat voor zijn services en z'n bestaan. Iedereen wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar realiseert zich blijkbaar niet dat goedkoop mogelijk ook met risico's komt in dit geval voor het bedrijfzijnde of de klant. Want die schreeuwen natuurlijk van de daken dat ze opgelicht zijn. Kortom, bij een faissement is dit volkomen normaal (en lullig uiteraard).

Kortom. Wil je het betrouwbaar, geen streken zoals dit, ga dan ook zitten bij een kwalitatieve hoster. Dat heb ik ondertussen 3x moeten ervaren met een webhoster maar het lijkt in hetzelfde straatje te vallen als met Usenet heb ik het idee.

M'n magische bol werken.

• givemebeer
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08-05-2009
Ik hoop dat paypal mijn claim honoreerd. Mensen hoe je het went of keert zijn wij opgelicht.

• Wooldoor
  • Laatst online: 27-02 20:51
Ik heb net ook een claim opgestuurd naar paypal maar die is al van 30 maart betaald. Ben ook nog zo stom geweest om daarna opnieuw het abbonement te kopen door met ideal te betalen, met het idee dat het paypal geld toch wel binnen die 5 dagen terug betaald zou worden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• MarkBM
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 01-09-2019
Geen 3 á 4 euro, maar wel erg goedkoop is www.hitnews.eu. Daar heb ik zelf erg goede ervaringen mee en denk dat ik hier ook maar weer naar terug ga!!

• strokealpha
Hoewel het zaakje een beetje dubieus overkomt, als het morgenochtend weer werkt dan heb je een paar dagen geen toegang tot de dienst gehad. Ik weet niet op je uptimegaranties hebt gehad, maar als dat al zo is dan denk ik dat ze best een paar dagen offline mogen zijn om dat te halen. Ik denk niet dat je juridisch dan heel sterk staat om al je geld terug te eisen.
Had zeker toch het juiste voorgevoel Marzman !

• jwhengeveld2
Momenteel hitnews.eu proefacountje aan t proberen, werkt perfect, een waardige opvolger, bedankt!

• strokealpha
Mag ik raden wat er komt na het beraden: Newscacher verdwijnt stilletjes van het toneel: van het ontvangen geld zullen ze misschien net XS News betaald hebben en andere kosten. Uitschrijving KvK is de volgende stap waarna ik een oorverdovende "stilte" verwacht ! Welke optimist iets anders verwacht mag het zeggen........

• hapSnap
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-05 14:06
Het berichtje op Newscacher.com is aangepast:
We zijn helaas genoodzaakt onze dienstverlening, tot nadere berichtgeving, stop te zetten!

(We zullen je nog informeren over de reden waarom we tot dit besluit zijn gekomen, en hoe we verder gaan!)
Nu wil hij dus ineens wel weer doorgaan met zijn "bedrijf"? Of slechts een poging om schuldeisers te vertragen?

• jwhengeveld2
Weer een nieuw bericht van Tom, Toch een doorstart?
--------------

Even voor alle duidelijkheid er is nog geen sprake van direct stopzetten van de gehele dienstverlening, ondanks dat XS News BV het kontrakt eenzijdig heeft beeindigd.

Waar het ontstane probleem op neerkomt is het volgende :

We zijn een startende aanbieder van usenet diensten, en XS News BV heeft ons een kontrakt aangeboden waarmee we in eerste instantie prima uit de voeten zouden kunnen.

Echter na enkele dagen bleek de communicatie met 'Michiel' niet erg lekker te lopen, althans dat was mijn conclusie. Een dergelijk probleem kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door mijzelf omdat ik wellicht niet duidelijk genoeg ben geweest. Dus ik beschuldig niemand, ik geef alleen maar aan wat er misging.

Omdat wij onze betaalsystemen nog niet volledig op orde hadden waren we vooral in het begin vaak afhankelijk van de Payment Service Providers en daarmee dus onze inkomsten om zodoende XS News BV op tijd te betalen, dit ging redelijk vaak goed mis.

Dankzij de hulp van XS News BV en dus het uitstellen van de betaaltermijnen hebben we wel elke maand alles kunnen betalen. Hier is absoluut geen twijfel over mogelijk, alle openstaande fakturen zijn binnen een, naar mijn mening, redelijke termijn alsnog voldaan.

Wat is het probleem op dit moment :

We hebben inmiddels alle voorgaande fakturen betaald, maar omdat 1 mei een dag is waarom banken niet geopend zijn, moesten we dus wachten tot morgenochtend tot we weer aangesloten zouden worden.

En dit was voor mij niet acceptabel, en mede door de crash, niet haalbaar om dan weer aan onze volgende betalingstermijn te voldoen.

Toen ik dit echter mededeelde aan XS News BV werd er vanalles gesuggereerd, en was discussie eigenlijk vrijwel onmogelijk. Men beticht mij wel van afspraken niet nakomen, terwijl ze weliswaar naar dreigingen van afsluiten, wel de hele zaak afgesloten hebben, maar van hun kant komen ze afspraken ook niet na.

En dan wordt het een en ander maar afgedaan met de mededeling 'ja dat is toch niet van belang, je kunt toch werken'. Nou dat is een typische houding van mensen die weten dat ze zelf ook niet correct handelen, en dan maar hun probleem wegschuiven door allerlei andere zaken erbij te gaan halen, die totaal niet ter zake doen.

Al met al is het dus heel simpel : Wij kwamen onze betalingstermijn niet na zoals XS News BV dat graag wilde, en zei zijn dan heel erg makkelijk en sluiten de boel gewoon af. En discussies moet je niet met ze aangaan want daar schiet je helemaal niets mee op, en ze ontkennen toch alles.

Tot nu toe zijn alle kosten dus betaald maar door het onderstaande bericht van Michiel is een verdere samenwerking dus onmogelijk :

Quote:
Wegens de aanhoudende betalingsproblemen en het continu niet nakomen van afspraken (*) heeft ons ertoe doen besluiten om de samenwerking te beëindigen en het contract te ontbinden.

Ook de verontwaardiging over het feit dat wij tot afsluiting hebben besloten gistermiddag (30 april) en vervolgens het feit dat publiekelijk kenbaar wordt gemaakt dat XS News schuldig is aan het afsluiten van je dienst, ondermijnt het gevoel dat beide partijen nog een verdere samenwerking kunnen bereiken.

De contractontbinding houdt concreet in dat de dienst achter reader.newscacher.com en upload.newscacher.com niet meer online komen en dat toegang tot de API en het control panel niet meer mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Michiel Muhlenbaumer
XS News

* Afspraken mbt betalingstermijn worden hiermee bedoeld. Althans dat neem ik aan want andere afspraken we zover ik weet niet.

Betekent dit nu dat we ermee gaan stoppen ? Nee we gaan niet stoppen, zo zit ik ook helemaal niet in elkaar.

We zijn zoekende naar een oplossing, want XS News BV is natuurlijk niet de enigste speler is deze markt en zodoende waren we al een tijdje op zoek naar andere aanbieders en wordt er ook al gewerkt aan een eigen usenet platform, waarover ik nu nog even niet teveel informatie wil geven zodat mensen niet een verkeerde indruk krijgen.

Overigens XS News BV was hiervan op de hoogte.

Nu het kontrakt door XS News BV is ontbonden, geeft het ons de mogelijkheid om snel verder te kijken voor een passende oplossing.

We hebben inmiddels kontakt met een drietal bedrijven waarvan 1 er al heeft aangegeven graag met ons in zee te willen gaan, echter omdat we even de andere aanbieders willen afwachten doe ik liever nog geen uitspraken over mogelijke nieuwe partners.

Het is wellicht vervelend maar geef me even de tijd om zaken op orde te brengen zodat we mogelijkerwijs snel verder kunnen met ons aanbod.

Nogmaals : Er zijn meer partijen zoals XS News BV die dergelijek diensten aanbieden en zodoende is er vooralsnog geen reden tot paniek.

Mocht iemand meer willen weten of het aanbod van XS News BV of de onderlinge communicatie met dit bedrijf, zodat je zelf een mening kunt vormen dan ben ik graag bereid een en ander te bespreken.

Maar nogmaals geef me even de tijd om zaken op orde te stellen.

• markmart33
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-05 08:22
IK heb een proef account aangevraagd bij Tweaknews, ik ga niet meer voor de goedkoopste, het bleek uiteindelijk duurkoop te zijn heb ik gemerkt.
We mogen blij zijn als we ons geld teurg krijgen.
Als Tom coulant is dan geeft hij iedereen de mogelijkheid om in ieder geval een evenredig bedrag van de ongebruikte termijn terug te laten storten op zijn of haar rekening.
Dan laat hij ook zien dat hij geen oplichter is.

• Jism
  • Niet online
jwhengeveld2 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:13:
:D

Grappig om Xsnews in gebreke te stellen, maar als ten eerste hun al coulant genoeg waren om de betaling te verzetten een paar keer en tot op heden blijkbaar geen cent gezien hebben kijk dan ook niet raar op als je afgesloten wordt. Dat je problemen hebt aan jouw kant met betalingen ontvangen is niet de schuld van Xsnews. Is nimmers ook geen excuus om te gebruiken, dat hoor je op jouw kant gewoon op orde te stellen. Als jij die 30April niet halen kan, is dat hun goedrecht. Immers maken hun gebruik van de service van Xsnews, en daar heb je samen aan te voldoen. Hun leveren, jullie dokken. Als er in dit geval iemand in gebreke komt of blijft met betalingen dan heeft Xsnews gewoon het recht om jullie af te sluiten omdat jullie het contact niet nakomen.

Kan je nog wel hard roepen over Xsnews, maar als je optijd betaald had was dit niet gebeurd lijkt me ;)

Overigens wens ze veel suc6 met het vinden van een andere usenetprovider waar ze services kunnen nemen. Denk niet dat je prijzen uberhaubt nog hetzelfde zullen zijn.

M'n magische bol werken.

• thefxr
jwhengeveld2 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:13:
--------------

Even voor alle duidelijkheid er is nog geen sprake van direct stopzetten van de gehele dienstverlening, ondanks dat XS News BV het kontrakt eenzijdig heeft beeindigd.

Waar het ontstane probleem op neerkomt is het volgende :

We zijn een startende aanbieder van usenet diensten, en XS News BV heeft ons een kontrakt aangeboden waarmee we in eerste instantie prima uit de voeten zouden kunnen.

Echter na enkele dagen bleek de communicatie met 'Michiel' niet erg lekker te lopen, althans dat was mijn conclusie. Een dergelijk probleem kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door mijzelf omdat ik wellicht niet duidelijk genoeg ben geweest. Dus ik beschuldig niemand, ik geef alleen maar aan wat er misging.

Omdat wij onze betaalsystemen nog niet volledig op orde hadden waren we vooral in het begin vaak afhankelijk van de Payment Service Providers en daarmee dus onze inkomsten om zodoende XS News BV op tijd te betalen, dit ging redelijk vaak goed mis.

Dankzij de hulp van XS News BV en dus het uitstellen van de betaaltermijnen hebben we wel elke maand alles kunnen betalen. Hier is absoluut geen twijfel over mogelijk, alle openstaande fakturen zijn binnen een, naar mijn mening, redelijke termijn alsnog voldaan.

Wat is het probleem op dit moment :

We hebben inmiddels alle voorgaande fakturen betaald, maar omdat 1 mei een dag is waarom banken niet geopend zijn, moesten we dus wachten tot morgenochtend tot we weer aangesloten zouden worden.

En dit was voor mij niet acceptabel, en mede door de crash, niet haalbaar om dan weer aan onze volgende betalingstermijn te voldoen.

Toen ik dit echter mededeelde aan XS News BV werd er vanalles gesuggereerd, en was discussie eigenlijk vrijwel onmogelijk. Men beticht mij wel van afspraken niet nakomen, terwijl ze weliswaar naar dreigingen van afsluiten, wel de hele zaak afgesloten hebben, maar van hun kant komen ze afspraken ook niet na.

En dan wordt het een en ander maar afgedaan met de mededeling 'ja dat is toch niet van belang, je kunt toch werken'. Nou dat is een typische houding van mensen die weten dat ze zelf ook niet correct handelen, en dan maar hun probleem wegschuiven door allerlei andere zaken erbij te gaan halen, die totaal niet ter zake doen.

Al met al is het dus heel simpel : Wij kwamen onze betalingstermijn niet na zoals XS News BV dat graag wilde, en zei zijn dan heel erg makkelijk en sluiten de boel gewoon af. En discussies moet je niet met ze aangaan want daar schiet je helemaal niets mee op, en ze ontkennen toch alles.

Tot nu toe zijn alle kosten dus betaald maar door het onderstaande bericht van Michiel is een verdere samenwerking dus onmogelijk :

Quote:
Wegens de aanhoudende betalingsproblemen en het continu niet nakomen van afspraken (*) heeft ons ertoe doen besluiten om de samenwerking te beëindigen en het contract te ontbinden.

Ook de verontwaardiging over het feit dat wij tot afsluiting hebben besloten gistermiddag (30 april) en vervolgens het feit dat publiekelijk kenbaar wordt gemaakt dat XS News schuldig is aan het afsluiten van je dienst, ondermijnt het gevoel dat beide partijen nog een verdere samenwerking kunnen bereiken.

De contractontbinding houdt concreet in dat de dienst achter reader.newscacher.com en upload.newscacher.com niet meer online komen en dat toegang tot de API en het control panel niet meer mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Michiel Muhlenbaumer
XS News

* Afspraken mbt betalingstermijn worden hiermee bedoeld. Althans dat neem ik aan want andere afspraken we zover ik weet niet.

Betekent dit nu dat we ermee gaan stoppen ? Nee we gaan niet stoppen, zo zit ik ook helemaal niet in elkaar.

We zijn zoekende naar een oplossing, want XS News BV is natuurlijk niet de enigste speler is deze markt en zodoende waren we al een tijdje op zoek naar andere aanbieders en wordt er ook al gewerkt aan een eigen usenet platform, waarover ik nu nog even niet teveel informatie wil geven zodat mensen niet een verkeerde indruk krijgen.

Overigens XS News BV was hiervan op de hoogte.

Nu het kontrakt door XS News BV is ontbonden, geeft het ons de mogelijkheid om snel verder te kijken voor een passende oplossing.

We hebben inmiddels kontakt met een drietal bedrijven waarvan 1 er al heeft aangegeven graag met ons in zee te willen gaan, echter omdat we even de andere aanbieders willen afwachten doe ik liever nog geen uitspraken over mogelijke nieuwe partners.

Het is wellicht vervelend maar geef me even de tijd om zaken op orde te brengen zodat we mogelijkerwijs snel verder kunnen met ons aanbod.

Nogmaals : Er zijn meer partijen zoals XS News BV die dergelijek diensten aanbieden en zodoende is er vooralsnog geen reden tot paniek.

Mocht iemand meer willen weten of het aanbod van XS News BV of de onderlinge communicatie met dit bedrijf, zodat je zelf een mening kunt vormen dan ben ik graag bereid een en ander te bespreken.

Maar nogmaals geef me even de tijd om zaken op orde te stellen.
volgens mij schendt je hiermee een aantal wetten en regels, hoe vaak komt het woordje xsnews hier niet in voor?
en dan ook nog eens namen noemen.
kerel, je bent erg slecht bezig, om op deze manier om interne communicatie zo open en bloot op het forum te zetten, iets wat ik wel verwacht had, gezien je andere postings.
als ik jouw was zou ik eens ff een radiostilte inlassen totdat je weer gaat draaien.
want je doet met dit soort postings newscacher alleen maar meer schade aan.

• Jism
  • Niet online
Wat nog grappiger is.... Is pietjepuks eerste post over hoegoed newscacher wel niet is.
NewsCacher.com vind ik persoonlijk WEL een AANRADER en ik zal ook uitleggen waarom :
2 postings later... weet hij zichzelf lekker te verraden over wie hij is
:D

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strokealpha
Als klant (lees:abonnee) van NC heb je niets te maken met de problemen van NC met XS. Juridisch gezien hebben de abonnee en NC een overeenkomst gesloten en heeft de abonnee dus geen overeenkomst met XS. Op dit moment, hoe je het ook wendt of keert levert NC wanprestatie tegenover de betalende abonnee: Er wordt immers niet geleverd !

Als Tom een beetje vent was geweest dan had ie de abonnees NU schadeloos gesteld en was daarna met een schone lei begonnen (of niet)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ezeltje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02-05-2008
Newscacher, het is wel duidelijk. We zijn ons geld kwijt. Alles wat je ooit nog kan downloaden bij deze man is meegenomen. Nu heb ik zo'n 7 dagen proef abo genomen bij XS news. Is gratis maar ze vragen wel het hemd van je lijf. Adres, banknr. Weet iemand hoe het er verder aan toegaat bij deze mensen. Moet je aangeven dat je na proef periode een pay abo wil nemen, of gaat dit automatisch? Ik vind het net een jungle dit payserver gedoe. Ze beloven je allemaal de hemel, maar ondertussen lig je zo in je kist. Uiteraard bij wijze van spreken :). Welke pay server kan ik het beste nemen? Het hoeft niet de goedkoopste te zijn maar een redelijk geprijsde waar ik met mijn Adsl 2 11 1/2 Mb goed mee uit de voeten kan. Want bij alle ellende vind ik dat Usenet gedoe eigenlijk wel geinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
Als jij een proefaccount aangaat ben je na je tijd verder ook niet verplicht om iets af te nemen. Je bankrekeningnummer is alleen ter controle, wordt verder ook niets mee gedaan op incasso's na als jij een abbo afsluit. Ik hang ongeveer 2 jaar bij Xsnews en heb nooit echt noemenswaardige problemen gehad. In fact, je kan zelf een maand gratis krijgen als je iemand bij hun aanmeld. De snelheid is goed, de retentie wijkt wat af (100+ dagen ipv 120) maar dat is ook niet zogek aangezien er steeds meer gepost wordt op usenet dagelijks.

Zelfde als een HDD hebben van 10MB, waarbij elke dag 500KB gepost wordt. Theoretisch hou je dan 20 dagen retentie. Als er dan op een dag 1MB gepost wordt ipv gebruikelijke 500KB dan hou je ineens veel 'minder' dagen retentie over. Zo is nu dus het geval bij Xsnews en het varieert elke maand wel een beetje naarmate er gepost wordt op usenet. De killers zijn overigens enorme postings verdeeld over verschillende groepen telkens. Kost een Usenetprovider bakken aan ruimte.

Maar verder de support is ook prima. Reageren optijd, snel, zit ook een bonusprogramma aan gebonden als klant :)

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wissertje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-01-2014
Nu heb ik zo'n 7 dagen proef abo genomen bij XS news
Om te beginnen is de abonnement met gratis proefperiode 5 dagen en niet 7. ;)
Is gratis maar ze vragen wel het hemd van je lijf. Adres, banknr. Weet iemand hoe het er verder aan toegaat bij deze mensen. Moet je aangeven dat je na proef periode een pay abo wil nemen, of gaat dit automatisch?
Die gegevens zijn nodig zodat als je beslist om een betaalde variant te nemen, XS News de incasso kan uitvoeren en omdat je vanuit je MyXSNews je proef om kunt zetten in een betaald abonnement.
Weet iemand hoe het er verder aan toegaat bij deze mensen. Moet je aangeven dat je na proef periode een pay abo wil nemen, of gaat dit automatisch?
Je kan in MyXSNews je proef omzetten naar betaald of opzeggen. Maar als je niks doet wordt het automatisch verlengt naar een betaald abonnement.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakernick
  • Niet online
Ik gebruik smsusenet welleens om te fillen. Goede ervaringen mee. Volgens mij gebruikt SMSUseNet ook XSNews als leverancier.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Hier ook XSnews.

Hoef er helemaal niet aan te denken. Gewoon NZB importeren en het werkt.
Het bedrag wordt maandelijks via automatisch incasso van de rekening afgeschreven en ik krijg 2 weken van te voren een bericht dat het gebeurt en of ik verder wil of niet!

M.a.w. geen abonnement van maanden, maar gewoon maandelijks opzegbaar.

En ja, ik zit ook nog bij Eweka.....voor me slome Telfort lijn (vergeleken met 100 Mbit glas)
Sommige tweakers denken dat je alles aan elkaar liegt. Puur omdat je op andere forum bij een andere provider topic iets post |:(

[Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 02-05-2008 02:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eronius
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-04-2013
Newscacher Tom is een kerel die de wetten, laksheid en omgangsvormen uit Suriname denkt te kunnen toepassen in het Nederlands bedrijfsleven. Ik hoop dat ze deze kerel aanklagen wegens smaad en oplichting. Niemand is er bij gebaat als dit soort cowboys vrij zaakjes kunnen starten en zowel leverancier als klant duperen. Dus Tom en consorten, doe het internet en jezelf een plezier en log off...

[Voor 6% gewijzigd door Eronius op 02-05-2008 03:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• strangerke
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07-01-2014
jwhengeveld2 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:58:
Momenteel hitnews.eu proefacountje aan t proberen, werkt perfect, een waardige opvolger, bedankt!
Altijd hitnews gebruikt gehad, perfecte server , nooit geen problemen mee gehad

Heel wat beter dan newscacher (was) , want daar waren niets anders dan problemen :( :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13-05 20:47
Verzoek:

Het leek zo mooi allemaal.
Geweldige beloftes.
Ja het ging nog niet even soepel allemaal maar hij was gloednieuw en dat waren opstartproblemen.
Al snel werdt duidelijk dat het niet enkel opstartproblemen betrof maar dat het ook een kwestie was van als ik maar ik maar verkoop dan zal het me een zorg zijn of de mensen tevreden zijn.
Klachten gingen via tickets of via het forum.
het forum werd geregeld door knuppeltjes van 15 die daarvoor een gratis account kregen en zich Jezus mochten wanen .
het schofferen en de tiran uithangen werd door de uitbater niet als kwalijk gedrag gezien.

typerend in dit geval is het volgende incident.

meerdere uploaders van dit forum konden al geruime tijd niet gebruik maken van de aan hun beloofde account.
na keer op keer aan de suggesties en opdrachten van de moderators en de uitbater te hebben voldaan werdt wanhopig in nog steeds zeer beschaaft ABN gevraagd wat ze nog meer moesten doen om in hemelsnaam de boel werkende te krijgen.
de mod in kwestie reageerde hier op door te zeggen dat de desbetreffende uploader zich moest gedragen en niet zo'n grote mond moest hebben en bij deze een waarschuwing kreeg en de volgende keer een ban aan zijn broek zou krijgen.
het "leuke" aan deze kwestie was dat exact het zelde zich later nog een keer voordeet onder bijna exact de zelfde omstandigheden.
Ik heb uiteraard de desbetreffende mod gewaarschuwd dat hij beter op "zijn"woorden moest letten en dat de enige die onfatsoenlijk was hij was.

Ik sprak de heer Tom Dings (uitbater viel dat ff tegen) aan op msn over het gedrag van zijn mods en de voorgaande problemen.

zijn reactie was ongeïnteresseerd
ja was misschien niet zo'n goede keuze deze mod.
nadat ik vermelde dat het geen positive reclame voor zijn forum was en dat mensen deze dingen langer zouden onthouden als positieve reclame was zijn reactie letterlijk

Quote:

FUCKIT

Ik ben de goedkoopste de mensen kopen toch bij mij!
waarom zou ik me druk maken.

Na ik weet niet hoeveel downtime met allerlei kutsmoezen waar het aan zou liggen.
talloze kwesties en ik weet niet hoe vaak en veel mensen die mij aanspraken over problemen met deze payserver.
en na honderden spam-mails (mailtjes die je wil hebben krijg je niet)
Is het dan zover.
door betalingsachterstand bij het bedrijf waar hij zijn service koopt is het dus afgelopen.
Hij had nog andere plannen met ons gelukkig heb ik vroegtijdig doorgehad dat het een oplichter was en heb enkel om jullie toch de mogelijkheid voor een gratis payserver de sponsorrelatie in stand gehouden.

Ik ga verder met het zoeken naar een sponsor zo dat jullie zo snel mogelijk weer van een free account kunnen genieten.
Voor de rest kan ik alleen zeggen dat het me spijt dat het zo gelopen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Inmiddels heeft ie ook al een PDF met naam en toenaam etc. op het forum gegooid met een ingebrekestelling van XSnews......

http://www.newscacher.com...3&st=0&sk=t&sd=a&start=50

Gozer is niet slim bezig, incl. adres handtekening etc....

:X

Al zou hij een punt hebben dan nog kan ie het beter achter de schermen afhandelen.

Moet zeggen dat de site en forum van newscacher er goed uitzien. Jammer dat de eigenaar er zo'n janboel van maakt. Het had idd best wat kunnen worden......

[Voor 48% gewijzigd door Help!!!! op 02-05-2008 09:33]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wie ben jij dan in deze soap dat je een verontschuldiging plaatst?

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
Gaat toch nergens over ....

Take the loss... Ruim je keet op, en hou er verder over op. Dit gaat wel erg ver... Beetje een war starten richting Xsnews :D

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unifm
@Pietjepuk alias Tom,

Ik weet niet wat jij in het verleden allemaal hebt uitgespookt, maar dat je nu ergens onder een Yuka daar in Paramaribo moet vertoeven had mij genoeg moeten zeggen.
Maar ik zeg je 1 ding!!!! Ga vandaag je dingen nog nog regelen met al je klanten, anders kan je beter je heil gaan zoeken ergens in de bossen van Colombia.

Ga je niet orde op zaken stellen, dan beloof ik je 1 ding, morgen komt er aangifte, en denk dat Desi en anders Ronnie je graag opsiezen aan de hoogst kokosnoot boom daar.

Kijken of je het beter kan uithouden in een kamertje met vier muren daar waar je nu zit, of hier in Nl.
Zou er maar voor zorgen dat je een dikke PRIT stift in je kous stopt, zodat je dadelijk een TV scherm op de muur kan gaan tekenen.

Ga bolletjes slikken ipv de zooi hier optelichten.

Ik neem aan dat ..... dit ook had gezien van TOM http://jult.net/jult.htm (zoek op dings)

[Voor 5% gewijzigd door unifm op 02-05-2008 09:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
  • Nu online
unifm schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:34:
Ga je niet orde op zaken stellen, dan beloof ik je 1 ding, morgen komt er aangifte, en denk dat Desi en anders Ronnie je graag opsiezen aan de hoogst kokosnoot boom daar.
Ik begrijp je frustatie, maar dit lijk me nou niet de manier.
Ik heb maar weer 1 maand eweka genomen, dan heeft tom ruimschoots de tijd om alles weer op de rit te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakernick
  • Niet online
Mijn god, dit kun je toch niet serieus nemen http://www.newscacher.com/xs_news.pdf.
Hij probeert een juridisch sterke brief neer te zetten, maar deze zit vol fouten. Lol.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:12

Badtothebone

hatsieflatsie

Nou, ik heb 6 a 7 jaar een account bij Giganews , dan maar iets meer betalen voor een goeie dienstverlening. Nooit problemen mee gehad , altijd top snelheid.

Ik zie dus dat goedkoop echt duurkoop is als ik zo de laaste 40+ reacties mag geloven. Ik hoop dat jullie je geld terug krijgen maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/yhjsut-2.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:56
vr6-only schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 02:12:
Hier ook XSnews.

Hoef er helemaal niet aan te denken. Gewoon NZB importeren en het werkt.
Het bedrag wordt maandelijks via automatisch incasso van de rekening afgeschreven en ik krijg 2 weken van te voren een bericht dat het gebeurt en of ik verder wil of niet!

M.a.w. geen abonnement van maanden, maar gewoon maandelijks opzegbaar.

En ja, ik zit ook nog bij Eweka.....voor me slome Telfort lijn (vergeleken met 100 Mbit glas)
Sommige tweakers denken dat je alles aan elkaar liegt. Puur omdat je op andere forum bij een andere provider topic iets post |:(
Net zoals Tweaknews dus; netjes van te voren een rekening voor de opkomende maand, zodat je weet dat 't geld binnen 2-3 werkdagen afgeschreven kan worden (7,95 voor 20Mbit)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
U brengt hier ter sprake dat ondergetekende zich niet houdt aan gemaakte afspraken met u of uw bedrijf, en dit is absoluut niet waar. Ondergetekende heeft, tot op de dag van vandaag, aan elke afspraak of toezegging voldaan. Het enigste waar wij nog over spraken was het tijdstip waarop een volgende betaling zou geschieden, terwijl u elke keer opnieuw in gebreke bleef met met betrekking tot de door u zelf gemaakte afspraken.
Hij haalt een hele hoop aan maar juistgeen dat volgens mij contractueel met Xsnews het meest belangrijkste is schijnt die uit het oog te verliezen. Dat is nou de hele redenen waarom z'n services ontknoopt zijn op het Xsnews netwerk. Als Xsnews coulant geweest was door de betalingen te verlengen dan is dat 3x uit goede bedoelingen geweest, maar als je maar in gebreke blijft elke keer dan moet je niet vreemd opkijken wanneer ze je afsluiten. Hulde aan Xsnews, voor het netjes afhandelen en er niet zo bovenop zitten als dat Pietjepuk74 / Tom hierover doet.

Een PDF op je eigen Fora kletteren in de hoop dat je gebruikertjes op je fora je allemaal geloven is natuurlijk het meest domste wat je kan doen. Als ik Xsnews was zou ik die beste man eens een kort geding aanspannen wegens smaad ;)

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unifm
@MEGATRON

Geloof je nu echt dat deze gast de boel weer op orde gaat krijgen! Geloof nu niet dat meneer daar rustig een Colaatje aan het drinken is, denk wel dat ie met coke bezig is maar dan in poedervorm.

ZO iemand moet je geen tijd meer geven, dat heeft die genoeg gehad. En ik kan niet bevestigen dat de verhalen die over hem gaan echte waarheid is, maar om je even o[p gang te helpen: http://jult.net/jult.htm zoek daar (ctrl+f) op DING.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilco
  • Nu online
@unifm

Ik had de hoop dat meneer Ding zou proberen alles weer op de rit te krijgen, maar na alle berichtgevingen omtrend dit heerschap ben ik bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ipv een paar tientjes goedkoper ben ik nu dus € 60,- duurder uit dit jaar voor mijn nieuwsgroepenaccount.
De hele gang van zaken en berichtgevingen van meneer Ding omtrend de problematiek getuigd niet echt van een zakelijk inzicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unifm
@megatron

Same hier, ook ik ben mijn geld waarschijnlijk kwijt en zo ken ik er nog een paar.
Daarom probeer ik ook te zeggen, ga niet te lang wachtten met een aangifte! Al gaat het maar om 5 euro, dit soort types mogen van mij van een brug springen en anders vallen.

Hij verwezenlijkt het TYPE: snuifende oplichter, geloof me. In alle opzichten, fouten maken en vervolgens komen met allerlij beloftes, dat is het type waar je voor moet waken, zo'n draaideur geval.

Nou ik hoop dat jullie net zoals ik aangifte gaan doen. En dan falliet? Nou een BV zal die niet hebben, dus zal het persoonlijk falliet zijn, dan maar hopen dat ie daar snel genoeg van heeft;. bah

[Voor 1% gewijzigd door bjck op 05-05-2008 10:56. Reden: even wat uitlatingen weg gehaald]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-01 10:20
jammer, bijna 70 euro down the drain....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickluktniet
Marzman schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:32:
[...]

Wie ben jij dan in deze soap dat je een verontschuldiging plaatst?
dit bericht wat geplaats is, is een mailing die gedaan is door extreme-net naar zijn/haar leden.
zelf heb ik deze ook ontvangen en is dus een letterlijke copy die geplaatst is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakernick
  • Niet online
Is promise2die4 ook een oplichter?

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rvdh1963
  • Laatst online: 03-05-2008
patrickluktniet schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:25:
[...]

dit bericht wat geplaats is, is een mailing die gedaan is door extreme-net naar zijn/haar leden.
zelf heb ik deze ook ontvangen en is dus een letterlijke copy die geplaatst is.
Aldus sprak 1 van de 15-jarige newscacher modjes....
En nee , promise2die4 is geen oplichter maar een gebruiker van een forum dat gesponserd werd door NC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thefxr
gaat xsnews, newscacher aanklagen wegens smaad/negatief in het daglicht plaatsen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
thefxr schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:13:
gaat xsnews, newscacher aanklagen wegens smaad/negatief in het daglicht plaatsen?
Volgens mij kost dat nog meer geld dan dat het oplevert. Eigenlijk zou Xsnews dit juridisch moeten laten uitzoeken.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ircdude
  • Laatst online: 28-05-2008
Pff ook geld kwijt aan die newscacher, had ut kunnen weten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakernick
  • Niet online
Gelukkig hobbelt die gratis News-service.com netjes door :D

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14:16
Ezeltje schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:20:
Welke pay server kan ik het beste nemen? Het hoeft niet de goedkoopste te zijn maar een redelijk geprijsde waar ik met mijn Adsl 2 11 1/2 Mb goed mee uit de voeten kan.
Ik zit al een hele tijd bij PowerNews. Vooral gunstig als je een wat lagere snelheid hebt. Hun 12 Mbit abbo kost 6.95 per maand of 18.95 per kwartaal. Helaas wel 50 cent extra als je via iDeal betaalt.

Kijk ook eens op Usenet Vergelijker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antwan46
  • Laatst online: 19-10-2020
Help!!!! schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:26:
Inmiddels heeft ie ook al een PDF met naam en toenaam etc. op het forum gegooid met een ingebrekestelling van XSnews......

http://www.newscacher.com...3&st=0&sk=t&sd=a&start=50

Gozer is niet slim bezig, incl. adres handtekening etc....

:X

Al zou hij een punt hebben dan nog kan ie het beter achter de schermen afhandelen.

Moet zeggen dat de site en forum van newscacher er goed uitzien. Jammer dat de eigenaar er zo'n janboel van maakt. Het had idd best wat kunnen worden......
En als ik op bovenstaande link klik, krijg ik het volgende te lezen:

We zijn helaas genoodzaakt onze dienstverlening, tot nadere berichtgeving, stop te zetten!

(We zullen je nog informeren over de reden waarom we tot dit besluit zijn gekomen, en hoe we verder gaan!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan groen
  • Laatst online: 15:39
Kijk anders ook eens bij hitnews.eu daar het je een COUPONCODE: DED32 3 maanden downloaden voor 13 euro.

[Voor 6% gewijzigd door jan groen op 03-05-2008 07:57. Reden: aangevuld]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Antwan46 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:05:
[...]

En als ik op bovenstaande link klik, krijg ik het volgende te lezen:

Mss per ongeluk naar verkeerde topic gelinkt.

Andere user heeft hierboven directe link al gegeven: http://www.newscacher.com/xs_news.pdf

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Volgens Tom heeft hij een andere aanbieder gevonden en zoals het erop lijkt, kan hij maandag weer verder met zijn "dienstverlening".

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakernick
  • Niet online
Ik zat even naar de broncode van de Newscacher voorpagina te kijken.
Zo te zien zat Tom te dubben of hij zijn XS News smaad op de voorpagina wilde linken of wellicht heeft het er tijdelijk gestaan en is later toch maar afgecomment.

code:
1
2
3
4
5
We zijn helaas genoodzaakt onze dienstverlening, tot nadere berichtgeving, stop te zetten!<br><br>
<br><br>
<a href=/index_backup.php>Hier door klikken</a><br><br><br>
<!--<a href=/xs_news.pdf>Download hier ons schrijven aan XS News BV ivm de in gebreke stelling.</a>-->

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
Nou ja... Hij zet zichzelf in een meer dommer daglicht dan dat hij een ander ermee zou doen :D

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ustinov
  • Laatst online: 09-05 20:30
vr6-only schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:54:
Volgens Tom heeft hij een andere aanbieder gevonden en zoals het erop lijkt, kan hij maandag weer verder met zijn "dienstverlening".

Ben benieuwd.
Wat ik lees is dat hij een dienstverlener heeft gevonden die bereid is een offerte uit te brengen. Dat is iets anders.

Onderussen negeert Tom alle verzoeken om het betaalde geld terug te storten en dreigt kritische klanten geen toegang te geven tot de nieuwe servers.
Wie maakt Tom nu zwart? Dat doet hij toch vooral zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12-05 15:51
ustinov schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 09:33:
[...]
Wie maakt Tom nu zwart? Dat doet hij toch vooral zelf.
Vind ik niet. Ik heb niets met die club te maken maar ik zie vooral een beginnende ondernemer die tijdens het opstarten een aantal keer achter elkaar pech heeft (serverstoring, koninginnedag, communicatie met provider). Dat hij na alle begin investeringen zo'n tegenslag financieel niet direkt kan opvangen lijkt me niet onlogisch. Ik hoop dat hij het redt en ben nog steeds geinteresseerd in bijvoorbeeld zo'n Picollo abonnement.
Ik snap echt wel dat mensen die de gok gewaagd hebben en 70 euro hebben geinvesteerd stevig zitten te balen, maar dan hoeft er toch niet op deze manier gebashed te worden? Kan me niet voorstellen dat iemand zo'n mooie site opzet om een paar tientjes van de Tweakers af te troggelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakernick
  • Niet online
Wortelstok schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:48:
ik zie vooral een beginnende ondernemer die tijdens het opstarten een aantal keer achter elkaar pech heeft (serverstoring, koninginnedag, communicatie met provider).
Dit is niet het eerste project van meneer Dings.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ustinov
  • Laatst online: 09-05 20:30
Wortelstok schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:48:
[...]

Ik snap echt wel dat mensen die de gok gewaagd hebben en 70 euro hebben geinvesteerd stevig zitten te balen, maar dan hoeft er toch niet op deze manier gebashed te worden? Kan me niet voorstellen dat iemand zo'n mooie site opzet om een paar tientjes van de Tweakers af te troggelen.
Ik denk ook niet dat het Toms opzet was om de boel in het hondert te laten lopen.
Maar als ik zie dat iedereen vooruit betaalt en Tom toch geen geld heeft om de betaalde diensten in te kopen bij XSnews, dan betekent dat volgens mij dat hij investeert en risico's neemt met geld van zijn klanten. Blijkbaar had hij geen zin er veel van zijn eigen geld in te stoppen.
Risicos nemen is tot daar aan toe, maar zorg dan dat je mensen hun geld terug kunt geven als het mislukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12-05 15:51
ustinov schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:50:
[...]
Risicos nemen is tot daar aan toe, maar zorg dan dat je mensen hun geld terug kunt geven als het mislukt.
Dat weet ik wel, maar ik zie in de discussie maar 1 gezichtspunt, en ik hoop dat dat niet het goede is :X Kijk hij heeft een onverwachte tegenslag gehad (zeg maar, een motor die uitvalt tijdens het opstijgen). Vervolgens probeert hij de dienst weer in de lucht te krijgen. Ik kan me voorstellen dat hij ondertussen zijn klantenbasis gebruikt om nieuwe aanbieders te overtuigen. Als hij nu geld terug gaat geven is het finito, kan hij niets meer doen. Nu kun je nog hopen dat het toch nog gaat lukken. Het is stevig gokken, maar dat hebben degenen van jullie die geld hebben ingelegd ook gedaan. Een produkt aanbieden met extreem weinig marge, mikken op grote volumes, maar dan moet het wel goed gaan.
Nogmaals ik kan me niet voorstellen dat hij dit allemaal gedaan heeft om een vliegreisje naar zijn schoonmoeder in Belgie te bekostigen :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij is nog steeds bezig het op te lossen en het forum heeft hij niet offline gehaald. Als het een oplichter was dan kon je daar nou echt niet meer reageren. Het is waarschijnlijk gewoon niet zo'n goede zakenman (en dan heb ik het niet over niet terugbetalen aan zijn klanten, want als hij meteen begint met terugbetalen dan is het helemaal een slechte zakenman).

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

tweakernick schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Dit is niet het eerste project van meneer Dings.
Ik heb geen flauw idee wat Tom jou ooit heeft aangedaan, maar Moviehouse was één van de betere trackers in Nederland, toen der tijd!

Dat het her en der wat fout ging met de financien, ja daar heb je gelijk in. Maar zijn staff kun je ver van betrouwbaar noemen hoor!

De PS3, wat ook telkens werd aangehaald dat het nooit geleverd is, werd aangeboden door één van de staffleden en degene heeft het nooit aangeschaft!

Ik denk dat het beter is dat jij met een "shrink" kunt gaan praten over je frustraties, dan hier de boel alleen maar aan wakkeren!
-------------------------------------------------
Ontopic:

Ik hoop dat hij net zulke scherpe prijzen neer kan zetten. Ik neem wel weer een abbo!
Begin echter wel met 1 maand ipv 6 maanden :+

[Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 03-05-2008 23:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens100
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-08-2014
MarkBM schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:46:
[...]

Geen 3 á 4 euro, maar wel erg goedkoop is www.hitnews.eu. Daar heb ik zelf erg goede ervaringen mee en denk dat ik hier ook maar weer naar terug ga!!
Maar toch 7,50 per maand inmiddels. XLNED is dan met 6,95 inmiddels goedkoper, heeft een betere retentie en werkt perfect ook. Wel is de helpdesk bij hitnews zeer goed (veel hulp en vaak binnen paar minuten respons), heb ik bij xlned nog geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens100
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-08-2014
Even over Brein, wat anders tussen het newscacher gedoe in...

In Kassa ging het gisteren o.a. over downloaden via nieuwsgroepen, of dat toegestaan zou zijn, etc. Ik hoorde nooit iets van Brein m.b.t. nieuwsgroepen, wat me op zich verbaasde altijd. Wat blijkt nu? Brein gaat binnenkort een nieuwsgroep-provider sommeren de stekker eruit te halen. Doen ze dat niet, dan gaan ze naar de rechter. Los van de uitspraak en wat dit voor andere providers zou betekenen, vraag ik me het nut af. Want als je bij b.v. Giganews gaat zitten, kun je toch altijd door blijven gaan? Of zouden er toch (juridische / technische) methodes zijn om alles m.b.t. nieuwsgroepen te blokkeren in Nederland?

Ben benieuwd welke provider de eer krijgt van Brein... Misschien een tip om newscacher maar als eerste te sommeren ermee te stoppen... ? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thefxr
vandaar dat ik alleen maar met amerikaanse providers in zee ga.
Naar de rechter gaan betekent niet dat ze gelijk hebben, ik denk dat ze zo'n zaak dus verliezen.
omdat een newsserver als cacheserver is bedoeld, ze zijn in 2 groepen in te delen, ISP die er 1 aanbied en een commerciele newsserver, die een betere retentie en compleetheid aanbied.

[Voor 70% gewijzigd door thefxr op 04-05-2008 12:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thedude0
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Brein heeft daar al een keer over gelogen, ze zeiden nog vorig jaar iets te gaan doen tegen Eweka, Giganews en NewsXS. Geen drol gebeurd dus maar dat hoef ik je niet te vertellen denk ik. Ik denk dat Tim een beetje geschrokken is van de kosten als ze tig bedrijven moeten gaan aanklagen waarvan er een niet eens in Nederland gevestigd is. De laatste zin van je post had je trouwens wel achterwege kunnen laten want dat slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakernick
  • Niet online
thefxr schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:07:
vandaar dat ik alleen maar met amerikaanse providers in zee ga.
Dat is alleen interessant als je veel upload. Downloaden van films is legaal :)

specs

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True