[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.161 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46
Mischein dat hij bij de 1e keer repairing werd bekeken en bleek dat er een onderdeel niet was en dus weer in de waiting hebben gezet en nu is hij er zo ingezet? Mooi dat het zo vlot is gedaan voor een realtief groot probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:56:
Mischein dat hij bij de 1e keer repairing werd bekeken en bleek dat er een onderdeel niet was en dus weer in de waiting hebben gezet en nu is hij er zo ingezet? Mooi dat het zo vlot is gedaan voor een realtief groot probleem lijkt me.
Ja dat zou het kunnen zijn. Ach, ik zie het wel.

Vermelden ze eigenlijk wat er precies gedaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Nou ik heb m'n adapter afgelopen woensdag opgestuurd, gister al een nieuwe ontvangen. Als ik em vorige week maandag had gestuurd had ik em waarschijnlijk woensdag of donderdag gehad. Ik vind het erg netjes gedaan door ASUS. Gelukkig was de adapter gewoon op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 11:48
sOid schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:59:
[...]

Ja dat zou het kunnen zijn. Ach, ik zie het wel.

Vermelden ze eigenlijk wat er precies gedaan is?
Jup, had ik tenminste wel :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 03:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Adapters zijn gelukkig wel op voorraad, backlights voor de A6 waarschijnlijk niet. 3 / 4 weken geleden heb ik de A6T bij MyCom afgeleverd zodat zij de notebook konden doorsturen naar Asus.

Met MyCom doe ik altijd hele prettige zaken, maar ik vind het jammer van Asus dat zij nog niks hebben laten horen over de notebook.

Trouwens: je Core Duo Yonah op 125MHz laten werken zodat je een langere accuduur hebt, is niet bevorderen voor de prestaties :+

• GENETX
Dat je die op 125MHz kan krijgen.. Met XP moet het toch nog wel te doen zijn? Een kleine 1.5 jaar geleden zat ik nog op een PII-350MHz :P. Denk niet dat zo'n yonah veel trager is....

Vindt het niet raar dat een adapter op voorraad is... Als je die al niet hoeft mee te sturen met RMA zullen er ongetwijveld een stuk of 100 door het gebouw slingeren...

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Helaas is het voltage gelimiteerd op minimaal 0.950V, lager kan ik helaas niet gaan.

Vanavond zal ik wel uitzoeken wat de max. is op 0.950V :)

• GENETX
Zucht, de max op 0.950V is iig 1.6GHz voor een AMD Turion 64 X2 :D Ik kom hier tot 0.7125V op het laagste van 800MHz dat ik die van mij kan krijgen. Dat is dan ook maar 0.125V boven de 0.700V waarop normaalgesproken een transistor schakeld (hangt uiteraard wel van het type af).

[ Voor 61% gewijzigd door GENETX op 20-09-2007 12:59 ]

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/2200/nhcscreenievt0.jpg

Het werkt! 1662MHz op 0.950V :D

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik kan daar dus niks invullen, het is onklikbaar en hij leest me voltage niet :( iemand een idee ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• sOid
  • Niet online
Ik heb 'm net terug gekregen. TNT man was er gisteren al maar was niemand thuis. Hij had me 5x gebeld terwijl ik in een college zat :P (telefoon stond wel op trillen maar toch irritant).

Anyway, hij werkt weer zoals het hoort geloof ik. Zo ff verse XP installatie dr op gooien en dan zien we wel weer.

Ze hebben het mobo vervangen, was niets met het display aan de hand blijkbaar.

• GENETX
NeoMe schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:23:
Ik kan daar dus niks invullen, het is onklikbaar en hij leest me voltage niet :( iemand een idee ?
Dat kan dus niet met NHC icm AMD CPU. NHC is meer gericht op Intel en ATi, voor je A6T kun je beter RMClock en RivaTuner nemen, die hebben zich al jaren bewezen als geweldige tools voor overclocken.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik snap van die programma's nooit niks...zal me der eerst eens een keer goed in moeten verdiepen voordat je graka dadelijk een kookplaat wordt. Denk dat het maar eens tijd wordt om de buurman in te schakelen, die heeft er meer verstand van :)

Heb Rivatuner er net opgehad, kan wel overlocken gpu/memory maar weet dan gelijk niet meer waar ik mee bezig ben en tot hoever ik kan gaan...blijf er dus maar lekker vanaf :)

[ Voor 103% gewijzigd door NeoMe op 20-09-2007 20:50 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiber
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 07:55
GENETX schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:57:
Zelf de A6T, welke chip heb je? Ik heb hier een Realtek ALC861. Heb prima DTS met een DVD in WMP11 onder Vista. Zorg er iig voor dat je de laatste drivers download. Verder kan ik er weinig van zeggen. S/PDIF zal wel wat berekeningen kosten..
Hey GENETX, zou je mij kunnen helpen hiermee? Ik heb een A6T onder Windows XP. Nu heb ik een Logitecht Z-5450 gekocht en aangesloten met s/pdif optisch van 3.5mm jack naar de receiver.
Nu heb ik verder alles ingesteld:
- Configuratiescherm-->Geluiden&audioapparaten-->geavanceerd-->5.1 setup
- ffdshow heb ik AC3 en DTS op spdif doorvoer gezet
- ingevoerd bij k-lite codec pack
maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het te selecteren bij Realtek HD Audio, er komt geen 5.1 opstelling te staan, hoe heb jij dat opgelost?
Link naar plaatje met optie Realtek HD Audio: http://www.jc-complex.nl/Asus%202CH.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Gaiber op 21-09-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hint: digitaal

houd t kort @ psp, maar je heb t zelf ook via windows ingesteld. Weet niet hoe dat in xp zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verdomme. Mijn laptop heeft het welgeteld 1 1/2 goed gedaan sinds 'ie terug is van de RMA (hoewel, wel meer vastloper dan voorheen) en nu weer dezelfde kuren :S

Ik heb laptops4u al een mail gestuurd met advies want ik heb ook via hun een verzekering afgesloten. Ik hoop dat ik gewoon een nieuwe kan krijgen want dit gaat niet werken zo.

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 23-09-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wow, das wel kut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 20:29
sOid schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:49:
Verdomme. Mijn laptop heeft het welgeteld 1 1/2 goed gedaan sinds 'ie terug is van de RMA (hoewel, wel meer vastloper dan voorheen) en nu weer dezelfde kuren :S

Ik heb laptops4u al een mail gestuurd met advies want ik heb ook via hun een verzekering afgesloten. Ik hoop dat ik gewoon een nieuwe kan krijgen want dit gaat niet werken zo.
lekker dan...met je moederbord was dus niets mis...Hopelijk fixen ze dit snel, want dit is natuurlijk geen doen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 01:49
Dat schiet niet op zeg... ben wel blij dat mijn A6T geen problemen heeft als ik zo die verhalen hier hoor. Hopelijk krijg jij nu eindelijk ook een goed werkende terug.

Zit er trouwens stiekem aan te denken hem te verkopen en een F3 serie terug te nemen (voordeel met mogelijkheid grotere 7200rpm s-ata hdd inbouwen etc.).

[ Voor 33% gewijzigd door B-Buster op 23-09-2007 18:00 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36

MeNTaL_TO

The future is not set

Vandaag de mijne ook defect gegaan, bluescreen in Vista, daarna iedere keer een error op nvlddmkm.sys, in safemode alles ok, driver deinstallen, vista weer in, alles okay, tot ik weer de vista drivers installeerde.
Op een gegeven moment viel het me op dat mijn POST er ook wat raar uitziet, net of er pixels onbraken, dus ik het bios in, en dat ziet er helemaal verkeerd uit, allemaal strepen over het scherm. Ik ga er dus vanuit dat mijn gpu defect is aangezien ik het ook heb voor de OS en zonder drivers alles okay is (alleen valt er dan niet echt te werken).
Zo maar ff een foto maken, laptop in 01/2007 gekocht dus nog ruim binnen de 2 jaar garantie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
gaat wel lekker dan hier met die a6'en. De mijne loopt de laaste week wel erg vaak vast, maar wat er mis is weet ik niet. Dus ik hou het maar op een software-probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Om nog maar een probleem toe te voegen: ik heb ook nog niks gehoord van MyCom / Asus over m'n A6T. Probleem daarvan is dat de backlight dood is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

hellboy123 schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:40:
gaat wel lekker dan hier met die a6'en. De mijne loopt de laaste week wel erg vaak vast, maar wat er mis is weet ik niet. Dus ik hou het maar op een software-probleem.
Ik hoor al langer dat de 7600 go wat problemen heeft met koel blijven, beetje xbox360 probleem lijkt het wel. Heb altijd nog mijn werk laptop (helaas "maar" een 8400gs (quadro nv140)).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
sOid schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:49:

Wat mij bij al mijn moederborden ( 5 stuks) van de a6t opviel was dat de ventilator werd aangestuurd door de processer (cpu) . Wanneer de cpu idle is dan draait hij op 50% en koelt dus snel af. De ventilator gaat dan ook langzaam draaien. Wanneer ik dus aan het gamen was dan werd de gpu goed gekoeld. Stopte ik met gamen dan ging de ventilator langzaan draaien omdat de cpu al afgekoeld was en liep de temperatuur van de gpu op. Deze bleef hoog. Wanneer de cpu weer werd belast dan ging de ventilator weer draaien en daalde de temp.

Ik heb dit gecontroleerd door asus NB-probe en Riva tuner tegelijk te draaien.

Wat je ook kunt controleren. Wanneer je het deksel aan de onderkant losschroeft ( die bij de koelsleuf ) dan zie je een stuk aluminium tape. Deze verbindt de koeluitgang met de ventilator schacht. Bij mij zat die 2 keer niet goed gemonteerd. Het gevolg was dat de warme lucht weer terug de laptop werd ingeblazen.

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wilfer schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:03:
[...]

Wat mij bij al mijn moederborden ( 5 stuks) van de a6t opviel was dat de ventilator werd aangestuurd door de processer (cpu) . Wanneer de cpu idle is dan draait hij op 50% en koelt dus snel af. De ventilator gaat dan ook langzaam draaien. Wanneer ik dus aan het gamen was dan werd de gpu goed gekoeld. Stopte ik met gamen dan ging de ventilator langzaan draaien omdat de cpu al afgekoeld was en liep de temperatuur van de gpu op. Deze bleef hoog. Wanneer de cpu weer werd belast dan ging de ventilator weer draaien en daalde de temp.

Ik heb dit gecontroleerd door asus NB-probe en Riva tuner tegelijk te draaien.

Wat je ook kunt controleren. Wanneer je het deksel aan de onderkant losschroeft ( die bij de koelsleuf ) dan zie je een stuk aluminium tape. Deze verbindt de koeluitgang met de ventilator schacht. Bij mij zat die 2 keer niet goed gemonteerd. Het gevolg was dat de warme lucht weer terug de laptop werd ingeblazen.

I
Goh das ook kut. Maar dat is bij mij niet het geval, heeft niks met hitte te maken. Ik heb hem vrijdag een paar uur lang laten testen met 3D Mark en toen was hij gewoon stabiel, daarna ook. Op het moment dat hij weer vaag begon te doen was ik in Lightroom bezig een foto'tje te bewerken.

Ik wil er zelf verder niet aan gaan sleutelen, weet niet hoe moeilijk ze doen met de garantie enzo als ze dat merken (vorige keer heb ik wel het GPU klepje opgengeschroeft maar was niets raars aan te zien).

Heb trouwens nog wel Memtest86 zo'n 12uur laten draaien (met externe monitor) en hij gaf geen fouten aan dus ook niets mis met het geheugen.

Maargoed het blijft wel kut. Ik hoop eigenlijk dat ik een nieuwe krijg die ik kan verkopen en een Macbook kan halen (ben Windows zat) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hellboy123 schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:40:
Heb ik ook last van (al heb ik het de laatste weken weer minder). Wat draai jij op dit moment + welke extra dimm geheugen?

Ik:
Vista Ultimate x64 All updates
NV Forceware 163.67 (crashed nog wel eens..)
Extra dimm van Corsair (DDR2-667 CL5 1GB in dualchannel met de original)
0702 BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GENETX schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:48:
[...]

Heb ik ook last van (al heb ik het de laatste weken weer minder). Wat draai jij op dit moment + welke extra dimm geheugen?

Ik:
Vista Ultimate x64 All updates
NV Forceware 163.67 (crashed nog wel eens..)
Extra dimm van Corsair (DDR2-667 CL5 1GB in dualchannel met de original)
0702 BIOS.
XP (Met Vista X64 had ik nergens problemen mee, maar meer dan browsen gebeurde er ook niet mee)
nvidia 156.57 laatste GO-drivers, dus zonder modded inf
extra dimm is van corsair(vs1gsds667d2) ook dual channel met origineel.

Ik heb het gevoel dat het ergste is begonnen na het updaten van de Nvidia drivers. Het eerst dat hij vast liep was tijdens het kijken van een dvd. Geen blue screen of wat dan ook, gewoon een totale freez.
Een aantal keer daarna was het weer tijdens het kijken van een dvd, of tijdens het spelen van BF2142 . Als ik gewoon aan het internetten ben, of de laptop een paar uur idle staat blijft hij gewoon draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
sOid schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:27:
[...]

Goh das ook kut. Maar dat is bij mij niet het geval, heeft niks met hitte te maken. Ik heb hem vrijdag een paar uur lang laten testen met 3D Mark en toen was hij gewoon stabiel, daarna ook. Op het moment dat hij weer vaag begon te doen was ik in Lightroom bezig een foto'tje te bewerken.

Ik wil er zelf verder niet aan gaan sleutelen, weet niet hoe moeilijk ze doen met de garantie enzo als ze dat merken (vorige keer heb ik wel het GPU klepje opgengeschroeft maar was niets raars aan te zien).

Heb trouwens nog wel Memtest86 zo'n 12uur laten draaien (met externe monitor) en hij gaf geen fouten aan dus ook niets mis met het geheugen.

Maargoed het blijft wel kut. Ik hoop eigenlijk dat ik een nieuwe krijg die ik kan verkopen en een Macbook kan halen (ben Windows zat) :P
De bedoeling van mijn verhaal is juist duidelijk te maken dat de temp problemen kunnen ontstaan wanneer de gpu en cpu niet meer worden belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wilfer schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:26:
[...]

De bedoeling van mijn verhaal is juist duidelijk te maken dat de temp problemen kunnen ontstaan wanneer de gpu en cpu niet meer worden belast.
Weetik, daarom zei ik ook dat na 'intensief gebruik' (paar keer 3D Mark uitgevoerd) hij nog prima werkte. Temperatuur is voorheen ook nooit een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hellboy123 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:06:
[...]

XP (Met Vista X64 had ik nergens problemen mee, maar meer dan browsen gebeurde er ook niet mee)
nvidia 156.57 laatste GO-drivers, dus zonder modded inf
extra dimm is van corsair(vs1gsds667d2) ook dual channel met origineel.

Ik heb het gevoel dat het ergste is begonnen na het updaten van de Nvidia drivers. Het eerst dat hij vast liep was tijdens het kijken van een dvd. Geen blue screen of wat dan ook, gewoon een totale freez.
Een aantal keer daarna was het weer tijdens het kijken van een dvd, of tijdens het spelen van BF2142 . Als ik gewoon aan het internetten ben, of de laptop een paar uur idle staat blijft hij gewoon draaien...
Bij mij is het een totale random freeze. Internetten, downloaden, gamen. Maakt geen hol uit. Soms al na een minuut of 15 en soms pas na 3 uur gamen. Afgelopen week is het me overigens nog niet gebeurt (misschien toch nieuwe NV drivers?). Het beeld staat vast en ook het geluid staat vast. Helemaal niks behalve de powerknop blijven indrukken. Soms (heel soms) heb ik dat mn realtek ook rare geluiden geeft maar mn laptop blijft werken.

Zelf gok ik op NV/Realtek/Vista drivers met compability issues hier. Maar weer eens he teen en ander updaten en hopelijk geeft SP1 wat meer stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GENETX schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:26:
[...]

Bij mij is het een totale random freeze. Internetten, downloaden, gamen. Maakt geen hol uit. Soms al na een minuut of 15 en soms pas na 3 uur gamen. Afgelopen week is het me overigens nog niet gebeurt (misschien toch nieuwe NV drivers?). Het beeld staat vast en ook het geluid staat vast. Helemaal niks behalve de powerknop blijven indrukken. Soms (heel soms) heb ik dat mn realtek ook rare geluiden geeft maar mn laptop blijft werken.

Zelf gok ik op NV/Realtek/Vista drivers met compability issues hier. Maar weer eens he teen en ander updaten en hopelijk geeft SP1 wat meer stabiliteit.
vista komt er bij mij zowieso pas weer bij SP1 erop, nog net iets te sloom en buggy. Explorer.exe die vast loopt, nvidia drivers die eruit knallen enzo...En geen optical out onder vista...wat ik ook probeer er komt geen geluid uit...

[ Voor 4% gewijzigd door hellboy123 op 24-09-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Juist die dingen zijn verholpen op Vista :). NV driver crashed niet meer. Explorer.exe ook niet (nooit echt last van gehad, wel windows calendar btw..) en luister op dit moment via mn Z-5450 op de S/PDIF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 18:20
GENETX schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:59:
Tsja Wilfer, je had ze ook op hun eigen site kunnen wijzen dat de A6T een 7600 heeft.. Iig wil ik wel eens weten wat het probleem was. Meende dat je in het verleden zie dat je zwart scherm @ startup had en dat het om een brak mobo zou gaan en dat die dus de hele tijd terug kwam. Nou, die hebben de meeste A6T bezitters met Vista en is laatst zo ongeveer gefixed, ik heb hem hier iig niet/nauwelijks meer gezien en gaat wss gewoon om een BIOS fout oid.....
Hier is het probleem van het zwart screen@startup nog zowat elke dag te zien (a6t). Laatste bios (0702) zit erop alleen krijg ik de nieuwste geforcedriver niet geïstalleerd via windows; ik heb al de nieuwste versie zegt windows vista home premium.. Driver installeren vanuit de map werkt ook niet; krijg de melding dat ik geen Vista 32 bits heb maar een andere versie van windows.. Zou dat komen omdat er ergens nog op mijn c partitie, mijn recovery partitie van XP staat? Hoe krijg ik die dan safe & sound verwijderd? of zou het probleem van de driver dan niet opgelost kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Drivers van laptopvideo2go.com halen, uitpakken en dan de *.inf downloaden. Die in de map zetten en dan pas setup. NVIDIA zelf support officieel geen GeForce Go's.. Echter werken de drivers gewoon omdat ze voor alle kaarten worden ontwikkeld, dus ook voor de Go's. De modded inf zorgt er voor dat die wel installeerd dus. Hier is het zwarte scherm de laatste 3-4 weken neit meer gezien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 18:20
GENETX schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:45:
Drivers van laptopvideo2go.com halen, uitpakken en dan de *.inf downloaden. Die in de map zetten en dan pas setup. NVIDIA zelf support officieel geen GeForce Go's.. Echter werken de drivers gewoon omdat ze voor alle kaarten worden ontwikkeld, dus ook voor de Go's. De modded inf zorgt er voor dat die wel installeerd dus. Hier is het zwarte scherm de laatste 3-4 weken neit meer gezien iig.
thx; had 'n driver gedownload van www.driverheavendownloads.net en daar zat dus geen .inf bij. Driver werkt nu prima; even zien de komende tijd of ik eindelijk van mn zwartscherm @opstart verlost ben.
Maar nu door naar het volgende probleem..Gister eindelijk van m'n steeds brandende wireless-ledje af, na, dacht ik, het installeren van de "ATKOSD2_V6.64.1.4_20070117" driver. Dacht slim te zijn en vandaag de "ATKDrv_V1043.2.31.100_logo_Vista32" en "ATK_Hotkey_V1.00.0006" te installen. Na reboot brand het ding weer?!! Doe ik iets fout? Installeer ik teveel? alles werkt maar Fn-->F2 nog niet.. Heb het idee dat na dit alles m'n fan ook weer vaker en harder draait?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je hebt Wirelessconsole nodig voor Fn+F2 (sinds de nieuwe FAQ al 2x voorgekomen waar dta in staat.. waarvoor doe ik het... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand met ervaring met de afdeling RMA van Asus? Hoe lang duurt het voordat je een bevestigingsmailtje krijg? Ik heb vanochtend mijn laptop aangemeld en nu nog steeds niets in de mailbox, terwijl ik na het aanmelden bij de verkeerde afdeling binnen 10 minuten een mailtje had. Ik wacht het nog ff tot morgen middag af en dan maar eens bellen.
Nu alleen hopen dat ze het mobo nog op voorraad hebben.

• Nedra
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:58:
Iemand met ervaring met de afdeling RMA van Asus? Hoe lang duurt het voordat je een bevestigingsmailtje krijg? Ik heb vanochtend mijn laptop aangemeld en nu nog steeds niets in de mailbox, terwijl ik na het aanmelden bij de verkeerde afdeling binnen 10 minuten een mailtje had. Ik wacht het nog ff tot morgen middag af en dan maar eens bellen.
Ik zou gelijk ff bellen, ik had eerst gebeld en daarna het RMA formulier verstuurd. Degene die ik aan de lijn had verwachtte het formulier en zo kreeg ik binnen no-time antwoord!

• sOid
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:58:
Ik denk dat ze het mobo wel op voorraad hebben. Die van mij hebben ze namelijk moeten bestellen dus ze zouden gek zijn als ze er maar 1 bestellen.

Ik hoop voor je dat het je probleem oplost, ik ga morgen zelf ff met de winkel bellen waar ik 'm gekocht heb en kijken of ik een nieuwe kan regelen (heb namelijk een verzekering afgesloten).

• Nedra
Nog ff een vraagje, spelen er mensen hier Bioshock op hun A6T? Ik heb een Asus A6T met een AMD Turion TL-60, GF7600go en 2gb ram. Ik heb een net verse XP pro installatie en van laptopvideo2go de 165.01 drivers geinstalleerd. Wanneer ik Bioshock op de laagste instellingen speel shocked het ongeveer om de 30 seconden. Dit probleem heb ik bijv. niet bij de Enemy Territory - Quacke Wars demo. Is Bioshock gewoon te zwaar voor deze configuratie?

• sOid
  • Niet online
Moet best kunnen:
http://www.2kgames.com/bioshock/support/general_5.htm

Probeer eens andere videokaart drivers.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nedra schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:28:
[...]

Ik zou gelijk ff bellen, ik had eerst gebeld en daarna het RMA formulier verstuurd. Degene die ik aan de lijn had verwachtte het formulier en zo kreeg ik binnen no-time antwoord!
Is inmiddels opgelost, ik werd gebeld door TNT, zij hadden zowel mijn naam als email adres verkeerd doorgekregen (gelukkig mijn telefoonnummer wel goed). Laptop wordt morgen opgehaald op mijn werk. Bon zit in de doos en de 5 benodigde formulieren liggen getekend klaar.
Nedra schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:49:
Nog ff een vraagje, spelen er mensen hier Bioshock op hun A6T? Ik heb een Asus A6T met een AMD Turion TL-60, GF7600go en 2gb ram. Ik heb een net verse XP pro installatie en van laptopvideo2go de 165.01 drivers geinstalleerd. Wanneer ik Bioshock op de laagste instellingen speel shocked het ongeveer om de 30 seconden. Dit probleem heb ik bijv. niet bij de Enemy Territory - Quacke Wars demo. Is Bioshock gewoon te zwaar voor deze configuratie?
Ik kon de demo gewoon op medium draaien op 1280x800 met aan tl-52

BTW een a6t met een tl-60 :?

[ Voor 36% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-09-2007 18:47 ]

• Nedra
Hmm dan toch maar eens wat andere drivers proberen! Ik ga nu de 156.65 van laptopvideo2go proberen. Ik zal laten weten hoe het gaat!

BTW, Ik kon bij Laptops4u een TL-60 ipv een TL-52 erin laten bouwen.

• GENETX
165.xx is een nep driver volgens mij. Staat er veel te lang en de nummerijng klopt er totaal neit bij. 163.44 is een speciale Bioshock driver, dus die altijd nemen, of een hogere. Zelf draai ik de laatste stable: 163.69 volgens mij, oid.

• Nedra
Hmm ik kan de 163.44 of .69 niet vinden voor XP32 op video2go. Enig idee waar ik die wel kan vinden?

Edit; never mind. Gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door Nedra op 26-09-2007 20:26 ]

• sOid
  • Niet online
Vandaag contact gehad met Laptops4u, aardige kerel. Hij zei dat ik toch nog weer een RMA moest aanvragen, zojuist gedaan. Hij vertelde dat als je 3x een RMA hebt in een korte tijd (2 of 3 maanden) dat je dan recht hebt op een nieuwe laptop vanuit Asus zelf.

Laten we het hopen :P

• GENETX
Klopt, buurjongen heeft hetzelfde met het ooh zo bekende merk Acer (in negatieve zin ;) ) gehad. Zou een neiuwe krijgen alleen die zit nu nog te wachten (eerst met zelfde behuizing maar veel minder model opgelicht, dat moet je niet proberen bij tweakerts). Die gaat binnenkort zelfs naar Acer toe als die zn OV-jaarkaart heeft om te klagen.

Asus zelf schijnt WEL netjes te zijn. Was 1 een tijd geleden met een kapotte A6Va volgens mij. Die kreeg heel vlot een A6Jc of A6Ja aangeleverd en gign dus van singlecore naar dualcore en X700 naar X1600. Kijk dat is service.

• sOid
  • Niet online
Ja, de man die ik aan de telefoon had van Laptops4u zei ook dat Asus over het algemeen prima service heeft :)

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Krijg spontaan ideën om zijn A6T gratis te laten upgraden door Asus :)
1,6Ghz > 2,2 Ghz ofzo
Go 7600 > Go 8800 GTX ofzo
Wat kan ik het beste kapot maken ?

Snap btw nooit waarom mensen zovaak een kapotte laptop hebben. Ik zit er elke dag op, thuis, school, etc...nooit niks kapot aan, geen krassen/deuken/scheuren etc...hardware 100%.

Service is wel makkelijk voor als er een keer iets is...maar ik heb nooit nooit problemen gehad ook niet met mobiel of andere apparatuur :)

[ Voor 5% gewijzigd door NeoMe op 27-09-2007 12:32 ]

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:11
Goedemiddag beste A6-serie gebruikers ;)

Ik heb even een vraagje over wat jullie zouden doen betreffende een probleem. Ik heb mijn A6Va nu sinds 2 jaar en 2 maanden (juli 2005). Een jaar lang geen problemen gehad, maar toen kreeg ik last van witte schermen. Heeft even geduurd, maar uiteindelijk dan toch een nieuw scherm erin gekregen en probleem opgelost. Het was toen juli 2006 zeg maar.
Wat ik vervelend vond was dat ik toen een rode pixel in mijn nieuwe scherm had en in die vorige niet...maar ik heb het maar zo gelaten :/ Ook omdat de plek (helemaal rechtsonderin de hoek) niet storend was.

Nu ontdek ik vanochtend ineens dat aan de rechterkant op ooghoogte weer een pixel niet meekleurt. Deze is zowel door de plek, precies op ooghoogte dus, als door de kleur (zwart/grijs) veel meer storend.

Nu is mijn vraag of ik hiermee kan aankloppen eventueel en wat jullie zouden doen? Formeel gezien is het scherm nog maar iets langer dan een jaar in gebruik, maar in principe heb ik misschien ook geen recht om te zeuren. Mede doordat ik gelezen heb dat het niet vaak optreedt dat er later dode pixel onstaan ben ik misschien toch bang dat er het komende jaar meer pixels niet meer werken :'(

Ik hoor graag wat jullie zouden doen, bvd :)

• GENETX
NeoMe schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:29:
Krijg spontaan ideën om zijn A6T gratis te laten upgraden door Asus :)
1,6Ghz > 2,2 Ghz ofzo
Go 7600 > Go 8800 GTX ofzo
Wat kan ik het beste kapot maken ?

Snap btw nooit waarom mensen zovaak een kapotte laptop hebben. Ik zit er elke dag op, thuis, school, etc...nooit niks kapot aan, geen krassen/deuken/scheuren etc...hardware 100%.

Service is wel makkelijk voor als er een keer iets is...maar ik heb nooit nooit problemen gehad ook niet met mobiel of andere apparatuur :)
Dat krijg je toch nooit. Je krijgt dezelfde laptop mits leverbaar. Anders een andere die gelijk is. Als dat niet meer mogleijk is een model dat minimaal evensnel is. Een 2.2 C2D en 8800 ga je dus nooit krijgen. Denk dat als je je Asus nu laat crashen een F3Ka krijgt met TL-58 oid en een HD 2600. Ook niet verkeerd trouwens :P
objectief2 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:31:
Goedemiddag beste A6-serie gebruikers ;)

Ik heb even een vraagje over wat jullie zouden doen betreffende een probleem. Ik heb mijn A6Va nu sinds 2 jaar en 2 maanden (juli 2005). Een jaar lang geen problemen gehad, maar toen kreeg ik last van witte schermen. Heeft even geduurd, maar uiteindelijk dan toch een nieuw scherm erin gekregen en probleem opgelost. Het was toen juli 2006 zeg maar.
Wat ik vervelend vond was dat ik toen een rode pixel in mijn nieuwe scherm had en in die vorige niet...maar ik heb het maar zo gelaten :/ Ook omdat de plek (helemaal rechtsonderin de hoek) niet storend was.

Nu ontdek ik vanochtend ineens dat aan de rechterkant op ooghoogte weer een pixel niet meekleurt. Deze is zowel door de plek, precies op ooghoogte dus, als door de kleur (zwart/grijs) veel meer storend.

Nu is mijn vraag of ik hiermee kan aankloppen eventueel en wat jullie zouden doen? Formeel gezien is het scherm nog maar iets langer dan een jaar in gebruik, maar in principe heb ik misschien ook geen recht om te zeuren. Mede doordat ik gelezen heb dat het niet vaak optreedt dat er later dode pixel onstaan ben ik misschien toch bang dat er het komende jaar meer pixels niet meer werken :'(

Ik hoor graag wat jullie zouden doen, bvd :)
In beide gevallen kun je geen garantie claimen. De eerste rode pixel valt gewoon buiten de garantie en deze 2e ook nu. Pas als je 3 dode pixels hebt ofzo (met allemaal andere voorwaarden) kun je pas een nieuwe claimen. Alleen een aantal duurdere modellen hebben de ZBD-garantie, maar de A6 valt daar dus niet onder...

[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 27-09-2007 12:46 ]

• Nedra
Nou, startte vanochtend eventjes mijn laptop op, werkte allemaal zonder problemen. Op school deed ik weer aan en kreeg ik geen beeldscherm meer! Zelfs geen opstart/bios scherm. Ook op een extern scherm krijg ik helemaal niets. Nu heb ik het nog een paar keer geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb het met en zonder accu geprobeerd, het zijn ook niet de beeldscherm instellingen. Ik zie wel afentoe HDD activiteit. Iemand enig idee?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:11
In beide gevallen kun je geen garantie claimen. De eerste rode pixel valt gewoon buiten de garantie en deze 2e ook nu. Pas als je 3 dode pixels hebt ofzo (met allemaal andere voorwaarden) kun je pas een nieuwe claimen. Alleen een aantal duurdere modellen hebben de ZBD-garantie, maar de A6 valt daar dus niet onder...
[/quote]

Hartelijk dank voor de info. Ik heb nog tot juli 2008 om het aan te kijken en hopelijk valt het mee en blijft het bij deze 2 pixels dan ;)

• GENETX
Thx to Nedra in [laptop] Geen beeld bij opstarten Asus A6T weten we weer wat meer over het zwartescherm euvel van de Asus A6T

Current:

BIOS: Doordat Nedra zn BIOS nooit heeft geupdate zal hij geen 0701 of 0702 hebben. 0702 is niet officieel bij Asus te krijgen dus zou problemen kunnen geven. Echter is dit nu dus uitgesloten aangezien het zeer onwaarschijnlijk is dat Nedra deze versie heeft.

Vista x86 -> Fout komt voor
Vista x64 -> Fout komt voor
XP -> Fout komt voor
Ubuntu 7.04 -> Fout komt voor
Mac OS X 10.4.x -> Geen probleem :| (maar zoveel is dta niet gedraait)

Driver:
We dachten eerst dat 162.22 en hoger het wel eens zouden kunnen hebben gefixed. Onder Vist alijkt eht idd nu beter te gaan. Echter heeft Nedra 163.44 onder XP, maar die geeft dus wel weer problemen....

Meh! Waardeloos blijft het.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 27-09-2007 19:45 ]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

GENETX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:43:
Thx to Nedra in [laptop] Geen beeld bij opstarten Asus A6T weten we weer wat meer over het zwartescherm euvel van de Asus A6T

Current:

BIOS: Doordat Nedra zn BIOS nooit heeft geupdate zal hij geen 0701 of 0702 hebben. 0702 is niet officieel bij Asus te krijgen dus zou problemen kunnen geven. Echter is dit nu dus uitgesloten aangezien het zeer onwaarschijnlijk is dat Nedra deze versie heeft.

XP -> Fout komt voor

Driver:
We dachten eerst dat 162.22 en hoger het wel eens zouden kunnen hebben gefixed. Onder Vist alijkt eht idd nu beter te gaan. Echter heeft Nedra 163.44 onder XP, maar die geeft dus wel weer problemen....

Pardon 7.02 nooit officieel uitgegeven? Ik kreeg die anders verplicht bij mijn Vista Upgrade dvd's.

BTW Mijn A6T is vanmiddag keurig opgehaald door TNT en nu maar wachten op berichten, ik heb alleen het vermoeden dat dat nog wel eens een probleem kan worden, aangezien de melding naar TNT zowel mijn emailadres als naam verkeerd waren.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-09-2007 20:19 ]

• wilfer
GENETX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:14:
Klopt, buurjongen heeft hetzelfde met het ooh zo bekende merk Acer (in negatieve zin ;) ) gehad. Zou een neiuwe krijgen alleen die zit nu nog te wachten (eerst met zelfde behuizing maar veel minder model opgelicht, dat moet je niet proberen bij tweakerts). Die gaat binnenkort zelfs naar Acer toe als die zn OV-jaarkaart heeft om te klagen.

Asus zelf schijnt WEL netjes te zijn. Was 1 een tijd geleden met een kapotte A6Va volgens mij. Die kreeg heel vlot een A6Jc of A6Ja aangeleverd en gign dus van singlecore naar dualcore en X700 naar X1600. Kijk dat is service.
Nou ik moest het van asus doen met een refurb laptop de 6atc met een 7300 go.
Een foutje volgens Asus. Maar ik moest het er wel mee eens zijn, een andere oplossing wilden zij mij niet bieden.
Uiteindelijk heeft Dynabyte het voor mij netjes opgelost. Dus wanneer Asus moeilijk doet dan de verkoper aanspreken op zijn verplichtingen. Bij mij lijkt het dus meer op dat Acer geval van die buurjongen.

• hellboy123
MeNTaL_TO schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:11:
[...]

Pardon 7.02 nooit officieel uitgegeven? Ik kreeg die anders verplicht bij mijn Vista Upgrade dvd's.
hij heeft nooit op de site gestaan als officiele download voor de a6t.... Het is gewoon een versie voor de F3 serie laptops

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

hellboy123 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:19:
[...]

hij heeft nooit op de site gestaan als officiele download voor de a6t.... Het is gewoon een versie voor de F3 serie laptops
Dan vraag ik me wel af waarom niet, als je dus niet upgrade via Asus zelf kan je nooit die benodigde bios krijgen. ik moest hem zelfs flashen voordat de upgrade maar wilde beginnen.

• GENETX
Ooh? Hij staat nl niet als download op de support site van Asus en ik heb als 1 van de eersten de A6T gekregen en dus nooit die gratis of goedkope upgrade optie naar Vista gekregen. Ik kon dan ook priam met 0701 Vista er op knallen echter gaf die wel compability issues met de CPU driver. Hoe kunnen mensen met een A6T nu normaal upgraden als Asus niet eens de BIOS op hun site zet voor de mensen die niet de CD in huis kunnen halen....

Gaat ff een kijkje nemen bij de F3T... Zou wel heel stom zijn als Asus daar nog meer nieuwe BIOS versies heeft die mogelijk gewoon op de A6T werken...

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 27-09-2007 20:30 ]

• Nedra
GENETX schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:43:

Current:

XP -> Fout komt voor

Driver:

Waardeloos indeed! Maar die truckjes helpen wel, ik schrijf dit op het moment weer gewoon vanaf m'n ASUS A6T,ben bijna bang om em uit te zetten maar het zal toch eens moeten. Ik denk dat ik als eerst de display drivers deinstalleer, tenzij er nog betere suggesties zijn. Ik weet dat het niet uit zou mogen maken maarja, de oorzaak is nog altijd niet duidelijk.

• GENETX
F3T heeft andere nummers qua BIOS. Echter heeft de A7T veel dat er op lijkt: 0704, 0705.. Nouja Asus maakt er toch een zootje van: 301, 501 601, 0701 (701) zoals het er uit ziet volgens mij bij de A6T... De A8T lijkt dan weer opd e F3T qua nummering... Ik snap ze niet meer :P

Drivers ed maken niks uit. Gewoon ff je data backuppen maar erg bang hoef je niet te zijn. Jij bent volgens mij nr 6 of 7 met het probleem en al die A6T-ers leven er al mee. De A6T kan wel wat hebben zoals een half glas ranja :+

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 27-09-2007 20:47 ]

• Nedra
Hahah ja ik wet het, ik heb een heel(heel groot) glas vruchtensap recht in het toetsenbord van m'n A6T laten vallen vorig jaar. Het kwam zelfs uit m'n dvd-drive gedroven en geloof het of niet maar hi startte op zonder problemen. Het enige was dat m'n toetsenbord en m'n dvd-drive eraan waren maar goed, die waren niet zo duur om te laten vallen. Had wel verzekering maar de no-claim was nog duurder dan dat.

In ieder geval heb ik al backups van al m'n data vanwege de nwe install, maarja blijft bagger natuurlijk. Elke keer als ik de laptop opnieuw opstart heb ik namelijk ook geen beeld. Dan is het weer ellelang kloten met laptop dicht laptop open om weer beeld te krijgen. Als dit door gaat, laat ik em denk ik toch echt teruggaan tenzij je denkt dat dat echt heel nutteloos is. Maar ik ben nu ook best wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.

• GENETX
Hangt er dan vanaf voor hoever ze nog garantie verlenen met die vruchtensap :+. Wilde hem nl in de vakantie opsturen, laat ik nou net 2 weken daarvoor mn A6T te drinken geven... Mijn incident koste 3 dagen drogen en €0,00.

Volgens mij zat wilfer met hetzelfde probleem en die had hem opgestuurd zonder fixes... Zelfs een mindere terug gekregen en veel gedonder... Als je hem wilt opsturen, laat het iig weten en verwijs Asus ook maar naar dit topic :+

Ohja, zag dat je ook nog ETQW draaide! Je zou misschien wel ff de laatste Stable 163.76 kunnen proberen (die draai ik nl) en zou je me misschien de performance kunnen doorgeven en welke settings? Heb nu 1280x800 alles low en verder uit. Die schuifbalken in het midden.

Ik haal gemiddeld 45 FPS, maar vaak zit ik ook vast op 30FPS in ETQW. Ben wel eens benieuwd of het nut heeft om XP er weer naast te zetten voor deze game aangezien de OpenGL drivers voor Vista nou niet direct geweldig zijn volgens mij...

Overige settings in console (Ctrl+alt+~):
com_unlockfps 1
com_unlock_maxfps 60
com_unlock_timingmethod 0

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 27-09-2007 21:08 ]

• Nedra
Als ik em laat opsturen doe ik dat via laptops4u vanwege de aangepaste processor en hdd. Ik ben benieuwd wat zij er over te zeggen hebben en of ze dit probleem vaker zijn tegengekomen en ik zal ze ook zeker inlichten over dit topic.

Edit: Ik zal het je zeker laten weten als ie weer normaal opstart. Begin nu al ontwenningsverschijnselen te krijgen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Nedra op 27-09-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

De RMA afdeling maakt wel weer een lekkere blunder, eerst meld je iets aan op de site en die krijg ik terug met de melding, gebruik die knop op de site.
Ok, doe ik, jammer dat ze dat niet zelf doorzetten. Krijg ik een telefoontje van TNT, mijn email en namen kloppen niet, dus ik bel vandaag Asus om dat te corrigiren. Op naam, niets gevonden, op adres, niets gevonden, op afhaaladres, niets gevonden, RMA nummer, heb ik niet. Gelukkig konden ze op serienummer wel wat terug vinden (laptop lag bij afdeling reparatie), helaas konden zij mijn emailadres niet veranderen, dus wachten maar weer op (hopelijk) een telefoontje van TNT waar de laptop afgeleverd moet worden. Heb met Asus afgesproken dat ik weer bel als ik volgende week nog niets gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Hmm lekker dan. Naja ik hoop dat het goed gaat Mental! Ik had ondertussen na 1000x laptop open laptop dicht/laptop uit laptop aan de hoop alweer op gegeven tot ik net bij de laatste poging weer beeld kreeg. Hij loopt ook weer als een trein wat dat betreft..Ik snap echt niet wat dit zou kunnen veroorzaken...Beetje om moedeloos van te worden

Edit: In de starterspost staat overigens nogsteeds dat 162.xx drivers of hoger het zwarte scherm@startup probleem verhelpen maar dat heb ik blijkbaar achterhaald :P. Misschien moet dat even veranderd worden? Ik denk overigens dat ik nog even een BIOS update probeer, wie weet...

[ Voor 29% gewijzigd door Nedra op 28-09-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nedra schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:02:
Hmm lekker dan. Naja ik hoop dat het goed gaat Mental! Ik had ondertussen na 1000x laptop open laptop dicht/laptop uit laptop aan de hoop alweer op gegeven tot ik net bij de laatste poging weer beeld kreeg. Hij loopt ook weer als een trein wat dat betreft..Ik snap echt niet wat dit zou kunnen veroorzaken...Beetje om moedeloos van te worden

Edit: In de starterspost staat overigens nogsteeds dat 162.xx drivers of hoger het zwarte scherm@startup probleem verhelpen maar dat heb ik blijkbaar achterhaald :P. Misschien moet dat even veranderd worden? Ik denk overigens dat ik nog even een BIOS update probeer, wie weet...
Hehe, thx maar zie voorlopig geen reden om hem daarvoor aan te passen (ik heb weekend :+ ). Je zou dan het best 0701 kunnen nemen als BIOS. Dan hebben we iemand anders die eens niet 0702 heeft :+. Blijft zeer vreemd, mn A6T draait al weken goed.

Nieuws in het blackscreen gebeuren: Zag net een post op de Fp in het nieuwe Asus laptops neiuwspost met een A7T, guess what: die heeft ook het zwarte scherm probleem... Contacting A7T bezitters! Damn die gast heeft geen DM aan, denk er aan om een nieuw topic op touw te zetten, het Asus A6 topic volzetten heeft geen zin en is niet overzichtelijk.

Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 28-09-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Al iemand CrySis gespeeld op A6T ?
Ik heb de MP Beta, maar start niet echt op...:(
Start inmiddels wel op, op AUTO-Detect zet ie alles op MED. Ik zet alles op LOW.
Laad ie het level/de map, heb ik wazig kleurtjes :(
Draai 163.71, hij doet het wel, maar het is geen genot om te spelen. :(

[ Voor 66% gewijzigd door NeoMe op 02-10-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nedra schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:02:

Denk wel dat het goed gegaan is, heb hem inmiddels al weer terug met een nieuwe mobo, flits probleem wat ik had in WoW is ook gelijk weg, dus vermoed dat de gpu vanaf het begin niet helemaal lekker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:35:
[...]

Denk wel dat het goed gegaan is, heb hem inmiddels al weer terug met een nieuwe mobo, flits probleem wat ik had in WoW is ook gelijk weg, dus vermoed dat de gpu vanaf het begin niet helemaal lekker was.
Feli ;)

De mijne is vandaag weer door TNT opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bizar, hij is dus dinsdag opgehaald, krijg ik net een mailtje van de TNT dat ze hem weer opgehaald hebben bij Asus om hem weer bij me af te leveren.

Onderdelen zullen wel op voorraad zijn geweest ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
hmm da's mooi..die van mij wordt morgen opgehaald vanwege het zwarte scherm probleem. Ik hoop dat het ook zo snel gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nedra schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:58:
hmm da's mooi..die van mij wordt morgen opgehaald vanwege het zwarte scherm probleem. Ik hoop dat het ook zo snel gaat!
Hoe zit het precies met dat probleem? Want ik kreeg hem vanmiddag ook niet meer aan toen ik heel even mijn scherm dichtklapte.

PS Je krijgt hem wel terug met bios 6.4, gelijk 7.2 erop gezet, heb je tenminste weer powermanagement en kan de cpu 50% als ie niets doen, dat lukte me dus totaal niet met die andere biosversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als je je scherm even dichtklapt binnen Windows hou je het probleem wel eens even soms. Dit probleem is echt dat je totaal geen beeld (ook neit een backlight die uit is oid) op je laptop.

Dat je BIOS 0702 nodig hebt komt omdat Asus in het begin te lui was om zich aan de ACPI regels te houden... Linux had er al problemen mee maar XP vond het niet zo erg. Vista is wat dat betreft ook wat strenger op dit soort dingen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Heb hem vandaag weer terug gekregen. Ze hebben er (weer) een nieuw moederbord en ook een nieuw scherm ingezet. Laatste is mooi want had een paar dode pixels die ik nu dus niet meer heb :P

Echt extreem snel, dinsdag opgehaald, vandaag weer gerepareerd terug gekregen. Chapeau voor de Asus RMA afdeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Mooi zo, ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat! Hij is vandaag opgehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235493

Hmm ik heb een probleem met mn A6Jc. Had besloten mn geheugen te willen uitbreiden met 1Gb dus ik naar de winkel, kaartje er in laten zetten en toen deed de laptop dus vrij weinig. Hij ging wel aan maar er gebeurde verder niks. Verschillende kaartjes geprobeerd met het idee dat die ene misschien wel kapot was maar niks. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Anoniem: 235493 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:12:
Hmm ik heb een probleem met mn A6Jc. Had besloten mn geheugen te willen uitbreiden met 1Gb dus ik naar de winkel, kaartje er in laten zetten en toen deed de laptop dus vrij weinig. Hij ging wel aan maar er gebeurde verder niks. Verschillende kaartjes geprobeerd met het idee dat die ene misschien wel kapot was maar niks. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
zeker allemaal van 1 merk geprobeerd? Sommige merken werken niet geheel lekker met de geheugencontroller. Ik weet niet of iemand anders met een A6j(c) er al extra geheugen in heeft laten zetten, misschien kan deze je dan een merk geven die wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
sOid schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:50:
Heb hem vandaag weer terug gekregen. Ze hebben er (weer) een nieuw moederbord en ook een nieuw scherm ingezet. Laatste is mooi want had een paar dode pixels die ik nu dus niet meer heb :P

Echt extreem snel, dinsdag opgehaald, vandaag weer gerepareerd terug gekregen. Chapeau voor de Asus RMA afdeling!
Heeft al dat geklaag op dit forum Asus schijnbaar wakker geschud ;) . Heeft toch wel zijn nut zo,n forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
wilfer schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:34:
[...]

Heeft al dat geklaag op dit forum Asus schijnbaar wakker geschud ;) . Heeft toch wel zijn nut zo,n forum.
haha volgende keer je gebruikersnaam toevoegen aan het rma formulier, kunnen ze hier opzoeken wat we allemaal al uitgeprobeerd hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Alsof ze hier meelezen :P Zou tijdverspilling zijn, gewoon maken die hap! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235493

hellboy123 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:45:
[...]

zeker allemaal van 1 merk geprobeerd? Sommige merken werken niet geheel lekker met de geheugencontroller. Ik weet niet of iemand anders met een A6j(c) er al extra geheugen in heeft laten zetten, misschien kan deze je dan een merk geven die wel werkt :)
nee ze hebben meerdere merken kaartjes geprobeerd. Als ze alleen dat nieuwe kaartje in het eerste slot doen werkt ie wel dus ligt ook niet aan het kaartje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmmm... Ik krijg 'Base System-apparaat' niet van het welbekende vraagtekentje af. Weet iemand wat ik hiervoor moet installeren? Ik dacht dat ik alles heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Dat zouden de drivers van je card reader moeten zijn: http://www.computerhope.com/issues/ch000921.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ahh super, dankje. Die had ik inderdaad nog niet geïnstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235573

Hallo

Ik ben hier nieuw en volg deze thread al best lang. Mischien dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik heb een paar maanden geleden een asus Z92F aangeschaft met Windows Media Center Edition 2005. Na een paar weken heb ik een upgrade uitgevoert naar Windows Vista Ultimate Edition. Maar nu zie ik er tog vanaf. Het systeem draait te langzaam naar mijn zin. Dus nu wil ik weer terug naar windows MCE 2005. als ik de windows MCE 2005 cd erin doe dan herkent de laptop de cd niet bij het booten en ik heb de juiste instellingen in mijn bios. Ik heb het ook met de recovery cd geprobeerd maar daar lukt het ook niet mee. En als laatst probeerde ik het met mijn windows xp cd. De laptop herkende de cd wel alleen het probleem is bij het laden van de windows xp installatie krijg ik een foutmelding met het volgende:

er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

als dit de eerst keer ..... enz

technische informatie:

*** STOP 0x00000007E (0xC0000000005, 0xF75DD0BF, 0xF7A29208, 0xF7a28F08)

*** pci.sys - adress F75DD0BF base at F75D6000, datestamp 3b7d855cnstallatie.

Ik ben echt ten einde raad kan iemand mij hierbij helpen? Hoor het graag

bij voorbaat dank

grtz Mr m0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vreemd..

Zorg er eerst eens voor dat je de nieuwste BIOS flashed en dat de CD goed schoon is. Verder zou ik eens proberen om eventueel extra geheugen dat je r mogelijk hebt bijgezet er even uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus