Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-05 12:38
Heb ik eindelijk een mooie receiver gevonden die precies aan mijn behoeften voldoet. En dat is namelijk de Onkyo 576 geworden. Nu wil ik hem graag bekijken in de winkel maar kan hem nergens vinden :(

Weet iemand misschien een keten die onkyo receivers verkoopt.

Ik ben al bij de verschillende harense smits, experts, scheer en foppen geweest en de MM Zwolle. Heb al een paar keer de Saturn Groningen proberen te bellen maar kom er niet doorheen.

Ik wil hem wel graag zien voor ik hem bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:13
Nico111, je kan ook kijken\luisteren naar de 506, die is op een paar functies na exact hetzelfde als de 576.
(hoofdverschil is dat de 576 geloof ik wél True HD & DTSMA via LPCM over HDMI ondersteund, maar ze delen gewoon dezelfde documentatie met af en toe een extra stukje voor de 576)

Misschien dat die wel in de MM staat, hier in Maastricht stonden 2 maanden terug nog beide modellen (en waren ook te beluisteren en mee te 'spelen').
Als er nog andere MM's op redelijke afstand liggen, kan je die eens bellen met de vraag of ze een van de modellen hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
DnnSke schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:21:
Nico111, je kan ook kijken\luisteren naar de 506, die is op een paar functies na exact hetzelfde als de 576.
(hoofdverschil is dat de 576 geloof ik wél True HD & DTSMA via LPCM over HDMI ondersteund, maar ze delen gewoon dezelfde documentatie met af en toe een extra stukje voor de 576)

Misschien dat die wel in de MM staat, hier in Maastricht stonden 2 maanden terug nog beide modellen (en waren ook te beluisteren en mee te 'spelen').
Als er nog andere MM's op redelijke afstand liggen, kan je die eens bellen met de vraag of ze een van de modellen hebben staan.
Bedankt voor de tip. Ik wist namelijk niet dat de 506 er precies het zelfde uit ziet als de 576.
Heb meteen MM Zwolle en Groningen gebeld (niet aanwezig) en nu eindelijk de saturn te pakken gekregen en daar staat een 506. Nog 1 demo model, maar die kan ik mooi bekijken. Ga maandag even een ritje maken naar de saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:45
Nico111 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:49:
Heb ik eindelijk een mooie receiver gevonden die precies aan mijn behoeften voldoet. En dat is namelijk de Onkyo 576 geworden. Nu wil ik hem graag bekijken in de winkel maar kan hem nergens vinden :(

Weet iemand misschien een keten die onkyo receivers verkoopt.

Ik ben al bij de verschillende harense smits, experts, scheer en foppen geweest en de MM Zwolle. Heb al een paar keer de Saturn Groningen proberen te bellen maar kom er niet doorheen.

Ik wil hem wel graag zien voor ik hem bestel.
De Foka in Rotterdam had m en nogal goedkoop. Ik kijk ff of ik m nog kan vinden voor je.
Let wel: deze doet geen audio over hdmi en je moet dan een extra optische kabel inpluggen.

http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr576-zwart-p-6002.html

http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr576-zilver-p-5529.html

(€309 voor zowel de zilveren als de zwarte)

http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr606-zwart-p-5527.html

(391 voor de 606, ik heb 80 meer voor betaald)

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 21-12-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ferry34 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:57:
[...]

De Foka in Rotterdam had m en nogal goedkoop. Ik kijk ff of ik m nog kan vinden voor je.
Let wel: deze doet geen audio over hdmi en je moet dan een extra optische kabel inpluggen.

http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr576-zwart-p-6002.html

http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr576-zilver-p-5529.html

(€309 voor zowel de zilveren als de zwarte)

http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr606-zwart-p-5527.html

(391 voor de 606, ik heb 80 meer voor betaald)
Hoi ferry ik kom jou ook overal tegen op het forum.

Dat zijn zeker mooie prijzen en die zal ik ook onthouden.

Je hebt alleen geen gelijk met de 576. Deze geeft wel degelijk geluid door over HDMI. Hier een paar links om te bewijzen. De 576 kan LPCM via HDMI ontvangen van de PS3. Dit is dus de perfecte match voor mij.

Blz 28 in de handleiding.
http://www.eu.onkyo.com/dl/1039962/TX-SR506_576_En_A.pdf

Review (lees het kopje strenght)
http://reviews.cnet.co.uk...,39100115,49298431,00.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:56
Ik heb dus sinds gisteren de Onkyo TX-SR806 weten te scoren...

En damn wat een apparaat is dat zeg :9~

Maar ik ben dus gekomen van een Sony STR-DE685 en nu kom ik uit een paar opties van de Onkyo niet helemaal uit.

Ik heb mijn PS3 en Xbox via HDMI naar de Onky verbonden.
En dan via de HDMI-out weer naar mijn tv.
Alles aangezet van video en audio doorlussen en dat werkt (de reden dat ik ook audio doorlus is omdat ik 's nachts over de speakers van mijn tv game :) ).

Maar normaal ging er bij mijn Sony 685 zo'n blauw lampje branden als ik de consoles aanzette, want dan kwam er Dolby Digital 5.1 uit. Maar met de Onkyo gebeurt dit niet. Nu weet ik dat dit komt omdat de PS3 via HDMI alleen een LPCM signaal geeft en dat er dus geen lampjes gaan branden. Dat maakt me ook verder niet uit.

Maar kan iemand mij vertellen op welke optie ik de Onkyo 806 moet zetten om het beste geluid te krijgen? Ik heb alle vijf de pagina's met de verschillende audio opties doorgelezen, maar ik kom er niet uit. Wat mij het beste klonk bleek gewoon Dolby Pro Logic te zijn en Pure Audio klonk nogal dof...

Het andere "probleem" wat ik heb is dat ik mijn tv via coaxiaal heb aangesloten naar de Onkyo. Dit om zo het geluid via mijn speakers af te kunnen spelen. Dit werkt, maar er zit dus vertraging in van 200 ms doordat ik een Philips tv heb. Maar in het menu kan ik geen vertraging instellen voor de coax ingang :( . Iemand die ook daar een oplossing voor weet?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 12:33
FeaR1986 schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:52:
Ik heb dus sinds gisteren de Onkyo TX-SR806 weten te scoren...

En damn wat een apparaat is dat zeg :9~

Maar ik ben dus gekomen van een Sony STR-DE685 en nu kom ik uit een paar opties van de Onkyo niet helemaal uit.

Ik heb mijn PS3 en Xbox via HDMI naar de Onky verbonden.
En dan via de HDMI-out weer naar mijn tv.
Alles aangezet van video en audio doorlussen en dat werkt (de reden dat ik ook audio doorlus is omdat ik 's nachts over de speakers van mijn tv game :) ).

Maar normaal ging er bij mijn Sony 685 zo'n blauw lampje branden als ik de consoles aanzette, want dan kwam er Dolby Digital 5.1 uit. Maar met de Onkyo gebeurt dit niet. Nu weet ik dat dit komt omdat de PS3 via HDMI alleen een LPCM signaal geeft en dat er dus geen lampjes gaan branden. Dat maakt me ook verder niet uit.

Maar kan iemand mij vertellen op welke optie ik de Onkyo 806 moet zetten om het beste geluid te krijgen? Ik heb alle vijf de pagina's met de verschillende audio opties doorgelezen, maar ik kom er niet uit. Wat mij het beste klonk bleek gewoon Dolby Pro Logic te zijn en Pure Audio klonk nogal dof...

Het andere "probleem" wat ik heb is dat ik mijn tv via coaxiaal heb aangesloten naar de Onkyo. Dit om zo het geluid via mijn speakers af te kunnen spelen. Dit werkt, maar er zit dus vertraging in van 200 ms doordat ik een Philips tv heb. Maar in het menu kan ik geen vertraging instellen voor de coax ingang :( . Iemand die ook daar een oplossing voor weet?
Heb zelf de 606, maar denk dat het wel hetzelfde zal werken.
De PS3 zal met de meeste spellen een multichannel signaal uitzenden.
Gebruik gewoon dit signaal, wat als het goed is automatisch gededecteerd wordt. Dan staat er in het scherm van je receiver dvd multichannel. Dit is dan gewoon je 5.1(of wat er ook uitgestuurd wordt) signaal.

Je vertraging, kan ik moelijk zeggen, gebruik zelf gewoon de auto lipsync functie i.c.m. mn pana tv. Dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik heb zojuist de Onkyo TX-SR806 weer ingepakt, want hij gaat morgen weer terug naar de winkel.

Na een dag testen met diverse dvd's en Blu-rays ben ik toch niet tevreden. Het beeld over HDMI is lang niet zo scherp als dat ik de PS3 of Xbox 360 direct op de tv aan sluit. Het maakt niet uit of ik instel dat de Onkyo het beeld 1 op 1 over moet sturen of uit moet voeren op 1080p.

Plus dat het beeld over HDMI in negen van de tien gevallen een blauwe waas over zich heeft. Vooral bij Call of Duty World at War stikt het van de blauwe pixels op mijn tv. Als ik daarna terug ga naar het menu blijf ik de pixels houden

En ik geef geen €799,- uit om dan minder scherp beeld te hebben en een blauwe waas.

Dus nu de Sony STR-DE685 maar weer aansluiten.
Heb ik in ieder geval weer scherp beeld. Alleen dan geen Dolby True HD en DTS HD, maar daar kom ik wel overheen... En als ik dvd ga kijken zet ik op de Philips wel Digital Natural Motion uit, dan heb ik ook geen delay meer..

Edit:
En het ligt niet aan de HDMI-kabels, want ik heb er diverse geprobeerd en allen hebben het probleem. En het zijn ook geen kabels van vier euro van de Aldi. Het zijn dan geen Monster Cables van €100,- de meter, maar wel gewoon goede kabels.

[ Voor 55% gewijzigd door FeaR op 21-12-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
FeaR1986 schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:04:
Ik heb zojuist de Onkyo TX-SR806 weer ingepakt, want hij gaat morgen weer terug naar de winkel.

Na een dag testen met diverse dvd's en Blu-rays ben ik toch niet tevreden. Het beeld over HDMI is lang niet zo scherp als dat ik de PS3 of Xbox 360 direct op de tv aan sluit. Het maakt niet uit of ik instel dat de Onkyo het beeld 1 op 1 over moet sturen of uit moet voeren op 1080p.

Plus dat het beeld over HDMI in negen van de tien gevallen een blauwe waas over zich heeft. Vooral bij Call of Duty World at War stikt het van de blauwe pixels op mijn tv. Als ik daarna terug ga naar het menu blijf ik de pixels houden

En ik geef geen €799,- uit om dan minder scherp beeld te hebben en een blauwe waas.

Dus nu de Sony STR-DE685 maar weer aansluiten.
Heb ik in ieder geval weer scherp beeld. Alleen dan geen Dolby True HD en DTS HD, maar daar kom ik wel overheen... En als ik dvd ga kijken zet ik op de Philips wel Digital Natural Motion uit, dan heb ik ook geen delay meer..

Edit:
En het ligt niet aan de HDMI-kabels, want ik heb er diverse geprobeerd en allen hebben het probleem. En het zijn ook geen kabels van vier euro van de Aldi. Het zijn dan geen Monster Cables van €100,- de meter, maar wel gewoon goede kabels.
Een receiver doet toch niks met je beeld? Hebben hier meer receivers hier last van want wat heb dan aan de hdmi aansluitingen als ze het beeld verpreutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Het beeld wordt doorgestuurd door de receiver heen.
Je kan dan ook nog eens kiezen om het beeld up te laten scalen tot 1080p of gewoon 1 op 1 door te laten sturen.

Ik laat alles 1 op 1 doorsturen, want mijn PS3 en Xbox hebben al een output van 1080p. Dus dan hoeft het niet meer upgescaled te worden. En in mijn tv zit al standaard een upscaler, dus dan hoeft de receiver dat ook niet te doen.

Maar wat de receiver ook doet met het beeld: het verneukt mijn beeld in ieder geval wel! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Ga je nu voor een ander merk receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 94923 schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:36:
Ga je nu voor een ander merk receiver?
Ik weet niet wat ik doe, want op één of andere manier heb ik nu niet echt meer vertrouwen in dat alles wat ik wilde gaat werken...

Het leek me zo makkelijk om alles in de receiver te proppen en dan naar de tv te linken, maar in praktijk blijkt dat dus niet zo te zijn. Het is ontzettend traag, het beeld wordt er dus zeker niet beter van zelfs als ik de beeldverbeteraars uit zet en zo zijn er nog wel meer dingen die me niet aanspreken.... In ieder geval niet om €800,- uit te geven aan iets wat niet bevalt.

Plus dat ik bang ben dat de blauwe pixels door mijn huidige apparatuur komen en dat het probleem met een Denon, Marantz of welk ander merk dan ook gewoon terug komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Oké, toch uit nieuwsgierigheid toen straks even op internet gezocht en het blijkt een bekend probleem te zijn wat ik heb.

Wanneer je de Onkyo TX-SR806 via HDMI met de PS3 verbindt en de resolutie op 1080p zet dan komen er blauwe pixels in beeld. Voornamelijk bij wat grafisch intensievere spellen. Flow heeft er ook geen last van maar Call of Duty: World at War wel.

Diverse personen (vooral op Amerikaanse fora) hebben al meerdere exemplaren gehad en telkens hetzelfde probleem. De oplossing is om de Onkyo op 1080i te zetten, maar ik geef geen €800,- uit om dan op een mindere resolutie te gaan spelen. De andere oplossing is om voor een ander merk receiver te gaan. De Denon 2309 wordt aangeraden... Maar vind het wel jammer dat mijn eerste ontmoeting met Onkyo meteen zo moet lopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Zijn er ook andere mensen die hetzelfde probleem hebben als Fear1986?

Ik wil namelijk de 576 kopen om alles er op aan te sluiten en dan met HDMI naar mij tv maar als dat lelijk beeld geeft heb ik er niks aan.

@Fear1986
Je had op internet gezocht. Stond er dat het een specifiek probleem was voor de 806 of werden er meer types genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nico111 schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:45:
Je had op internet gezocht. Stond er dat het een specifiek probleem was voor de 806 of werden er meer types genoemd?
Om eerlijk te zijn niet naar overige type nummers gezocht.
Alleen op "Onkyo 806" + "blue pixels" en dat leverde dus heel wat hits op.

Maar als één van de topmodellen al geen 1080p weer kan geven dan vraag ik me af hoe het met de lagere modellen zit. Al is het wel typisch dat het voornamelijk om 1080p gaat wat door de PS3 wordt doorgeven en dat er met de Xbox 360 minder problemen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 19:50
Nico111 schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:45:
Zijn er ook andere mensen die hetzelfde probleem hebben als Fear1986?

Ik wil namelijk de 576 kopen om alles er op aan te sluiten en dan met HDMI naar mij tv maar als dat lelijk beeld geeft heb ik er niks aan.

@Fear1986
Heb de 606 met xbox360 (component) en een dreambox 800(HDMI) , beide 1080i naar mijn philips tv via HDMI (ook 1080i) en dat is superstrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:53:
[...]Heb de 606 met xbox360 (component) en een dreambox 800(HDMI) , beide 1080i naar mijn philips tv via HDMI (ook 1080i) en dat is superstrak.
1080i is strak en werkt wel ja, maar zodra je op 1080p overgaat dan beginnen de problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb ook mijn PS3 via een 606 aan mijn TV hangen met 1080p en een blauwe waas is mij nog nooit opgevallen. Ik zag geen enkel verschil tussen ps3 direct aan de tv of via de 606.

De 606 kan ook niet opscalen naar 1080p, die van jou wel, wellicht dat die dan, ondanks het feit dat hij op through stond toch nog iets deed? Of misschien heeft de receiver ruzie met je TV over de kleuren ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Jheroun op 21-12-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
FeaR1986 schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:50:
[...]

Om eerlijk te zijn niet naar overige type nummers gezocht.
Alleen op "Onkyo 806" + "blue pixels" en dat leverde dus heel wat hits op.

Maar als één van de topmodellen al geen 1080p weer kan geven dan vraag ik me af hoe het met de lagere modellen zit. Al is het wel typisch dat het voornamelijk om 1080p gaat wat door de PS3 wordt doorgeven en dat er met de Xbox 360 minder problemen zijn...
Ik heb even gegoogled op verschillende types in combi met blue pixels en kreeg alleen hits met de 806. Het lijkt dus een probleem dat alleen geld voor de 806. Misschien kan je nog naar een ander type kijken. Zoals hieronder kunt lezen heeft de 606 er geen last van.
Jheroun schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:41:
Ik heb ook mijn PS3 via een 606 aan mijn TV hangen met 1080p en een blauwe waas is mij nog nooit opgevallen. Ik zag geen enkel verschil tussen ps3 direct aan de tv of via de 606.

De 606 kan ook niet opscalen naar 1080p, die van jou wel, wellicht dat die dan, ondanks het feit dat hij op through stond toch nog iets deed? Of misschien heeft de receiver ruzie met je TV over de kleuren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik ben eens gaan zoeken naar reviews over de Onkyo SR506 en ik kwam dit topic tegen. Wat wordt ermee bedoeld dat deze receiver geen audio van een HDMI-signaal kan halen? Mijn situatie: DVD-speler en TV via HDMI op de receiver, iMac via S/PDIF, iPod via 3,5mm>tulp en als output ten alle tijde de stereospeakers die aan de receiver hangen, niet de speakers van de TV. Ik snap het principe van videoreceivers nog niet helemaal. Heb al lopen zoeken, maar heb tot nu toe nog geen bevredigend antwoord gevonden :P

//Edit:
Ik wil graag ook mijn koptelefoon permanent op de receiver aangesloten hebben. Vanmiddag vertelde een verkoper mij dat ik hem dan op de 'tape 2 deck' (of iets wat daar op lijkt, ik kan het me niet goed meer herinneren :X ) kon aansluiten. Klopt dit en zo ja, hoe werkt dit precies?

Hoe stel je bij de SR506 dingen als bass en balans in?

[ Voor 23% gewijzigd door Mei op 22-12-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mei schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:43:

Ik wil graag ook mijn koptelefoon permanent op de receiver aangesloten hebben. Vanmiddag vertelde een verkoper mij dat ik hem dan op de 'tape 2 deck' (of iets wat daar op lijkt, ik kan het me niet goed meer herinneren :X ) kon aansluiten. Klopt dit en zo ja, hoe werkt dit precies?
Laat hem dat dan eerst maar eens demonstreren. Bij mijn 606 is het me in ieder geval niet gelukt de hoofdtelefoon permanent aan te sluiten zonder de speakers uit te schakelen. Opties als Zone2 of rec/tape-uitgangen werken alleen met analoge bronnen en krijgen geen signaal als je een digitale bron (zoals hdmi) gebruikt.
Voor mijn draadloze hoofdtelefoon heb ik een soort van oplossing gevonden door een zendstation van Sony gelijktijdig aan te sluiten op mijn UPC kabelbox (tulp naar tulp) en NMT (tulp naar 3,5 mm). Alleen die twee bronnen kan ik dus op de hoofdtelefoon afluisteren, maar voor mij is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
FeaR1986 schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:00:
Oké, toch uit nieuwsgierigheid toen straks even op internet gezocht en het blijkt een bekend probleem te zijn wat ik heb.

Wanneer je de Onkyo TX-SR806 via HDMI met de PS3 verbindt en de resolutie op 1080p zet dan komen er blauwe pixels in beeld. Voornamelijk bij wat grafisch intensievere spellen. Flow heeft er ook geen last van maar Call of Duty: World at War wel.

Diverse personen (vooral op Amerikaanse fora) hebben al meerdere exemplaren gehad en telkens hetzelfde probleem. De oplossing is om de Onkyo op 1080i te zetten, maar ik geef geen €800,- uit om dan op een mindere resolutie te gaan spelen. De andere oplossing is om voor een ander merk receiver te gaan. De Denon 2309 wordt aangeraden... Maar vind het wel jammer dat mijn eerste ontmoeting met Onkyo meteen zo moet lopen :(
Het is raar, want ik zie allereerst niks.
Nog belangrijker: de ps3 stuurt al uit met 1080p, dus zet je de receiver op pass through en die doet dus helemaal niets met het beeld.
Hm, blijkbaar een 806 issue.....niet fijn!
Nico111 schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:08:
[...]

Hoi ferry ik kom jou ook overal tegen op het forum.

Dat zijn zeker mooie prijzen en die zal ik ook onthouden.

Je hebt alleen geen gelijk met de 576. Deze geeft wel degelijk geluid door over HDMI. Hier een paar links om te bewijzen. De 576 kan LPCM via HDMI ontvangen van de PS3. Dit is dus de perfecte match voor mij.

Blz 28 in de handleiding.
http://www.eu.onkyo.com/dl/1039962/TX-SR506_576_En_A.pdf

Review (lees het kopje strenght)
http://reviews.cnet.co.uk...,39100115,49298431,00.htm
Hoi Nico, ja hier ben ik ook al ;)

Je had gelijk met de audio, was in de war met de 506!

[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 23-12-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 09-05 11:34

FikkieHo

Wokmaster

Maar het probleem staat dat bij hem op 1 op 1 passthrough het beeld slechter is dan wanneer hij zijn 1080p output van ps3 direct op de tv aansluit.. Ik zou dit ook wel willen weten of het geval is bij de 706.. In principe moet onkyo dat gewoon 1 op 1 doen en niet stiekem toch hem een beetje omvormen..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Misschien kan Fear het nog s proberen met een 606?
Ik weet niet welke features de 8 serie heeft boven de 6 (in ieder geval niets extra's voor mezelf).
Mei schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:43:
Ik ben eens gaan zoeken naar reviews over de Onkyo SR506 en ik kwam dit topic tegen. Wat wordt ermee bedoeld dat deze receiver geen audio van een HDMI-signaal kan halen? Mijn situatie: DVD-speler en TV via HDMI op de receiver, iMac via S/PDIF, iPod via 3,5mm>tulp en als output ten alle tijde de stereospeakers die aan de receiver hangen, niet de speakers van de TV. Ik snap het principe van videoreceivers nog niet helemaal. Heb al lopen zoeken, maar heb tot nu toe nog geen bevredigend antwoord gevonden :P

//Edit:

Hoe stel je bij de SR506 dingen als bass en balans in?
De 506 kan inderdaad geen audio uit de hdmi halen. Je moet hiervoor een optische kabel vanaf het aangesloten apparaat naar de 506 aansluiten.
De 576 kan wel de audio uit de hdmi halen.

Een receiver werkt als een switch waarop meerdere apparaten worden aangesloten en waaruit het surround sound wordt verzorgt. Bovendien gaat er maar 1 kabel naar de tv.
Sommige receivers kunnen het aangeleverde beeld upscalen, maar dat verschilt per receiver en ook vanaf welke aansluiting. Je kan ook instellen dat de receiver niets met het beeld mag doen.

De balance doe je via het menu van de receiver. Je kan dan de speaker apart afstellen wat betreft volume, als je bijvoorbeeld de speaker linksachter wat harder wilt zetten.
De bas doe je via de subwoofer. Bij mij in ieder geval, ik weet niet of ze dit allemaal hebben!
Ik kan het volume van de subwoofer dmv een gemakkelijke draaiknop stellen.
FikkieHo schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:40:
Maar het probleem staat dat bij hem op 1 op 1 passthrough het beeld slechter is dan wanneer hij zijn 1080p output van ps3 direct op de tv aansluit.. Ik zou dit ook wel willen weten of het geval is bij de 706.. In principe moet onkyo dat gewoon 1 op 1 doen en niet stiekem toch hem een beetje omvormen..
De laatste post is van iemand met het probleem bij games op zn ps3
http://www.avforums.com/f...e-dots-black-1080p-4.html

[ Voor 105% gewijzigd door Ferry34 op 23-12-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Vandaag bij de saturn geweest en gekeken naar de ombouw van de 506 (wil zelf de 576, ombouw is gelijk). Ik heb niet zo veel ruimte in mijn kast dus ik moet ruimt maken.
Zo als het er nu uitziet ga ik de pootjes onder de receiver vandaan halen zodat hij op zijn bodem komt te staan en dat ik 2 cm ruimte aan de bovenkant heb. Ik ga een gat in de kast onder de receiver maken te grote van het ventilatierooster zodat hij via de onderkant lekker kan aanzuigen en de hitte aan de bovenkant kwijt kan.

Ik moet nog even over nadenken maar denk dat dit de beste oplossing voor mij is. Ik wil zo graag deze 576 in combi met de hkts 11. Het geld brand me in de zak :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ferry34 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:45:
Ik weet niet welke features de 8 serie heeft boven de 6 (in ieder geval niets extra's voor mezelf).
Ik wilde eerst ook de Onkyo 606, maar deze had maar tot 1080i upscaling en ik had graag 1080p. Al moet ik zeggen dat ik niet wist dat ik met HDMI pass-through ook gewoon 1080p door kon sturen. Dus dan heeft dat 1080p upscale vereiste geen nut meer.

De 706 had ten opzichte van de 606 alleen de 1080p in plaats van 1080i upscaling.
Plus een THX-certificaat, maar dat is toch pure marketing.

De Onkyo 806 was ook nooit in me opgekomen, omdat het echt boven budget lag. En het eigenlijk een te goed apparaat voor mijn situatie was in de trand van aansluitingen, output wattage en dergelijke. Maar als de Onkyo 806 te koop staat voor nog geen €800,- dan was de keuze snel gemaakt.

Ik ga echter niet meer voor een Onkyo.
De Denon 2309 staat nu op het verlanglijstje, dus gelijkwaardig aan de Onkyo 806 alleen een ander merk. Al ga ik de Denon wel in Duitsland halen: daar heb ik een Denon 2309 tegen de prijs van een Nederlandse 1909...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 22:22
Nico111 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:13:
Vandaag bij de saturn geweest en gekeken naar de ombouw van de 506 (wil zelf de 576, ombouw is gelijk). Ik heb niet zo veel ruimte in mijn kast dus ik moet ruimt maken.
Zo als het er nu uitziet ga ik de pootjes onder de receiver vandaan halen zodat hij op zijn bodem komt te staan en dat ik 2 cm ruimte aan de bovenkant heb. Ik ga een gat in de kast onder de receiver maken te grote van het ventilatierooster zodat hij via de onderkant lekker kan aanzuigen en de hitte aan de bovenkant kwijt kan.

Ik moet nog even over nadenken maar denk dat dit de beste oplossing voor mij is. Ik wil zo graag deze 576 in combi met de hkts 11. Het geld brand me in de zak :9
Je moet officieel 20 cm aan de bovenkant en 10 cm aan de zijkant vrijhouden!
Zie ook de gebruiktaanwijzing op de Onkyo website.
Mijn 606 wordt best wel warm en 2 cm is absoluut onvoldoende. Ik had eerst 5 cm ruimte en nu heb ik dat op 17 cm kunnen krijgen en dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 21:03

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Als de 576 vergelijkbaar qua hitte is als met de 606 dan heb je aan 2 cm nooit genoeg voor een goede koeling. Ik heb mijn 606 in een afsloten kast met aan de achterkant 2 grote gaten en aan de bovenkant +/- 13 cm ruimte over. De receiver werd 65 graden naar ongeveer 30 minuten gebruik en ik kon mijn hand niet meer op de bovenkant leggen.

Ik heb nu een Antec A/V cooler in gebruik en ben er super tevreden over. Hij heeft 2 standen en in de laagste stand komt de receiver niet meer boven de 42 graden uit. Het geluid van de koeler is op het zelfde niveau als de hd in een upc mediabox. Je hoort het dus wel wanneer je alles uit hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
TigZ schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:02:
[...]Als de 576 vergelijkbaar qua hitte is als met de 606 dan heb je aan 2 cm nooit genoeg voor een goede koeling.
Hebben de Onkyo 576 en de Onkyo 606 dan geen fan ingebouwd?
Dat was het eerste wat mij opviel toen ik van boven mijn Onkyo 806 inkeek: een 80mm of 92mm fan die rechtstreeks blies op de interne componenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ

TigZ

FeaR1986 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:21:
[...]

Hebben de Onkyo 576 en de Onkyo 606 dan geen fan ingebouwd?
Dat was het eerste wat mij opviel toen ik van boven mijn Onkyo 806 inkeek: een 80mm of 92mm fan die rechtstreeks blies op de interne componenten...
Ik heb geen fan gezien/gehoord bij mijn receiver. Mocht er wel een fan inzitten dan is het een waardeloos ding gezien hoe warm hij wordt. Hij word vooral op de plek van de voeding (bovenkant rechtsachter) extreem heet, de rest valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ferry34 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:45:

[...]

De 506 kan inderdaad geen audio uit de hdmi halen. Je moet hiervoor een optische kabel vanaf het aangesloten apparaat naar de 506 aansluiten.
De 576 kan wel de audio uit de hdmi halen.
Als ik van vanaf de iMac (S/PDIF), iPod (3,5mm -> tulp), TV en DVD-speler geluid wil hebben, wat is dan de beste aansluitmogelijkheid? Even uitgaan van een DVD-speler en TV met voldoende aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Dit is een foto van mijn tv meubel van een hele tijd terug.

http://img213.imageshack.us/my.php?image=dsc01313wc5.jpg

De video staat er al niet meer in en daar moet nu dus de receiver komen te staan. Zoals je kunt zien is de kast van voren en achter helemaal open en aan de zijkanten kan ik hem ook genoeg ruimte geven. Zo als ik al eerder schreef wil de pootje verwijderen zodat ik 2 cm ruimte aan de boven kant krijg en een gat zo groot als de vetilatie aan de onderkant in het meubel maken.

Ik dacht dus zelf dat dit wel lekker zou door waaien. Dit wordt mijn eerste receiver dus ik ben niet zo thuis in de warmte productie van zo'n apparaat. Ik dacht dat het wel kon namelijk want ik zag ook in dit topic veel mensen hun receivers in krappe ruimtes zetten

Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 33

Zijn er nog meer mensen die mijn plan sterk afraden of juist die denken dat het wel kan? Dan hoor ik het graag het is niet de bedoeling dat hij door brand natuurlijk.

Zijn er mensen die de 576 hebben en iets over de warmte productie kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:42
Warmte stijgt normaal gesproken, dus dat is ook wel de beste methode om er vanaf te komen. Laat ik het zo zeggen, ik heb een 606 en ik ben blij dat ik geen 2cm ruimte er boven heb maar iets van 10 want de 606 wordt toch best warm!

Hoe het met de 576 zit kan ik niet vertellen..... ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb ongeveer 6cm vrij boven mijn 606 denk ik, aan de zijkanten 8cm per kant ofzo. Hij wordt wel vrij heet aan de bovenkant maar mijn hand kan ik er nog ophouden. De kast is aan de achterkant dicht maar aan de voorkant open. Een gat in de plank waar hij op staat zagen zou nog best eens een idee kunnen zijn om het geheel wat koeler te krijgen, goeie tip.

Ik heb overigens wel eens van die temperatuurcheck knoppencombinaties geprobeerd maar ik heb er nooit iets uitgekregen. Kan iemand me vertellen hoe ik op mijn 606 de temperatuur kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ

TigZ

Jheroun schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:39:
Ik heb overigens wel eens van die temperatuurcheck knoppencombinaties geprobeerd maar ik heb er nooit iets uitgekregen. Kan iemand me vertellen hoe ik op mijn 606 de temperatuur kan zien?
Op de receiver zelf:
- display knop ingedrukt houden
- 1x op de on/standby
- display knop los laten
- 1x tone

Je ziet dan in je display zoiets als het volgende: 003 038 F:x S:H.
Ik heb geen idee wat het allemaal betekend, maar in bovenstaand voorbeeld is 038 de temperatuur in graden celcius.

Ik ben wel benieuwd naar de verschillende temperaturen. Die van mij is nu naar 1,5 uur tv kijken 38 graden, maar zonder koeler heb ik hem al op 65 graden gehad binnen een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 16:39

Fjeze

AllesPerfect!

Ik ben aan het kijken naar ongeveer dezelfde combinatie.
Ik zit te twijfelen tussen de Onkyo 576 en de 606 en ook tussen de Sony SRT-DG820.
Deze Sony komt erg goed uit verschillende testen.
Mag ik je vragen waarom je voor de Onkyo 576 kiest en niet de 606 of de Sony (welke beide slechts een paar tientjes duurder zijn)

Waar ga je de HKTS-11 halen, en de zwarte of de zilveren?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
N-E-R-D schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:41:
[...]

Ik zit te twijfelen tussen de Onkyo 576 en de 606 en ook tussen de Sony SRT-DG820.
Mag ik je vragen waarom je voor de Onkyo 576 kiest en niet de 606 of de Sony (welke beide slechts een paar tientjes duurder zijn)

Ik heb beperkte ruimte in mijn kast dus de sony en de 606 vallen dan al af. Ook heeft de 606 in vergelijking met de 576 een hd decoder aan boord maar die heb ik niet nodig want dat doet de PS3 al voor mij. De 576 heeft precies alles wat ik wil hebben voor een mooi prijsje.

De HKTS haal ik in het zwart en ik kijk wel op kieskeurig waar hij het goedkoopst is.

[ Voor 5% gewijzigd door Nico111 op 24-12-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149084

N-E-R-D schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:41:
[...]

Ik zit ook te twijfelen, en wel tussen de Onkyo 506, 606 of de Sony 820.

Ik hoorde juist dat de Sony 820 nogal last heeft van technische uitval, en dat het geluid niet zo goed is.

Kan iemand mij vertellen of en hoe films met wma audio worden gecodeerd/omgezet in deze receivers?

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Nico111 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:23:
[...]

Ik heb beperkte ruimte in mijn kast dus de sony en de 606 vallen dan al af. Ook heeft de 606 in vergelijking met de 576 een hd decoder aan boord maar die heb ik niet nodig want dat doet de PS3 al voor mij. De 576 heeft precies alles wat ik wil hebben voor een mooi prijsje.

De HKTS haal ik in het zwart en ik kijk wel op kieskeurig waar hij het goedkoopst is.
Als ik mij niet vergis is die Sony juist ook vrij laag. Ik heb zelf ik een PS3 dus daarom twijfel ik ook nog. Voor de zwarte HKTS11 moet je even goed kijken, die is bijna overal flink duurder dan de zilveren.
Voor de reciever ben ik nog erg aak het twijfelen.

Fly or Die

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 24-01 16:43
Ik heb sinds vorige week de Onkyo TX-SR576 staan waar ik erg tevreden mee ben. Er valt me wel een ding op; er komt bij de koude start een redelijk hard (hoog) frequent gezoem uit de receiver (ik pik het op 3 meter afstand nog op). De zoem zwakt wel af naarmate de receiver warmer wordt (op 1 meter afstand valt het gezoem dan grotendeels weg tegen alle andere geluiden in een redelijk stille huiskamer). Ik pik het gezoem nog wel op als ik binnen een halve meter afstand van de receiver kom. Ik kan me voorstellen dat zo'n apparaat altijd wel bepaalde geluiden maakt (ik ben ook best gevoelig voor zulke geluiden) maar in hoeverre is het normaal? Overigens staat de receiver in een open (voor/zij/achterkant) wandmeubel van Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
N-E-R-D schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:17:
[...]

Als ik mij niet vergis is die Sony juist ook vrij laag. Ik heb zelf ik een PS3 dus daarom twijfel ik ook nog. Voor de zwarte HKTS11 moet je even goed kijken, die is bijna overal flink duurder dan de zilveren.
Voor de reciever ben ik nog erg aak het twijfelen.
http://www.kieskeurig.nl/...1/prijzen/250875/#prijzen

Zoals je ziet is zilvere en zwarte HKTS 11 even goedkoop bij besthomecinema.
Kapitein Prozac schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:10:
Ik heb sinds vorige week de Onkyo TX-SR576 staan waar ik erg tevreden mee ben. Er valt me wel een ding op; er komt bij de koude start een redelijk hard (hoog) frequent gezoem uit de receiver (ik pik het op 3 meter afstand nog op). De zoem zwakt wel af naarmate de receiver warmer wordt (op 1 meter afstand valt het gezoem dan grotendeels weg tegen alle andere geluiden in een redelijk stille huiskamer). Ik pik het gezoem nog wel op als ik binnen een halve meter afstand van de receiver kom. Ik kan me voorstellen dat zo'n apparaat altijd wel bepaalde geluiden maakt (ik ben ook best gevoelig voor zulke geluiden) maar in hoeverre is het normaal? Overigens staat de receiver in een open (voor/zij/achterkant) wandmeubel van Ikea.
Hoeveel hoogte heb jij boven je receiver en hoe warm wordt hij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Hij schommelt tussen de 41 en 42 graden met 11 cm ruimte. In de opstelling die ik eerst in gedachte had zou er maar 3 cm ruimte zijn. Dat vond ik na de warmte verhalen die ik zo her en der las toch te weinig dus heb ik maar op safe gespeeld en wat boeken en planken verschoven. Het staat minder mooi (veel lege ruimte) maar het lijkt me wat gezonder voor de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
FeaR1986 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:45:
[...]

Ik wilde eerst ook de Onkyo 606, maar deze had maar tot 1080i upscaling en ik had graag 1080p. Al moet ik zeggen dat ik niet wist dat ik met HDMI pass-through ook gewoon 1080p door kon sturen. Dus dan heeft dat 1080p upscale vereiste geen nut meer.

De 706 had ten opzichte van de 606 alleen de 1080p in plaats van 1080i upscaling.
Plus een THX-certificaat, maar dat is toch pure marketing.

De Onkyo 806 was ook nooit in me opgekomen, omdat het echt boven budget lag. En het eigenlijk een te goed apparaat voor mijn situatie was in de trand van aansluitingen, output wattage en dergelijke. Maar als de Onkyo 806 te koop staat voor nog geen €800,- dan was de keuze snel gemaakt.

Ik ga echter niet meer voor een Onkyo.
De Denon 2309 staat nu op het verlanglijstje, dus gelijkwaardig aan de Onkyo 806 alleen een ander merk. Al ga ik de Denon wel in Duitsland halen: daar heb ik een Denon 2309 tegen de prijs van een Nederlandse 1909...
Jammer van je vervelende ervaringen. Laat ff weten hoe de Denon het doet.

Het upscalen is voor mij niet aan de orde. Alles wordt met 1080p aangevoerd dus er hoeft niks gescaled te worden, alleen maar pass through.
Nico111 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:12:
[...]

http://www.kieskeurig.nl/...1/prijzen/250875/#prijzen

Zoals je ziet is zilvere en zwarte HKTS 11 even goedkoop bij besthomecinema.
Daar heb ik toevallig mn set vandaan! Is ook mn woonplaats, dus dat was makkelijk. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 27-12-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Weet iemand ook waar ik zo iets als deze cooler (zelfde afmetingen) kan vinden en die gewoon werkt op onze netspanning.

http://www.buyextras.com/evavcoblfanf.html

Dit is voor het geval de receiver toch iets te warm wordt heb ik nog iets achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
TigZ schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:56:
[...]

Op de receiver zelf:
- display knop ingedrukt houden
- 1x op de on/standby
- display knop los laten
- 1x tone

Je ziet dan in je display zoiets als het volgende: 003 038 F:x S:H.
Ik heb geen idee wat het allemaal betekend, maar in bovenstaand voorbeeld is 038 de temperatuur in graden celcius.

Ik ben wel benieuwd naar de verschillende temperaturen. Die van mij is nu naar 1,5 uur tv kijken 38 graden, maar zonder koeler heb ik hem al op 65 graden gehad binnen een half uur.
Thanks!

In mijn geval gaat het ding bij het afspelen van muziek naar zon 45 graden, na het kijken van een film was hij ongeveer 55 graden, daarna weer muziek opzetten leverde weer een temperatuurdrop naar onder de 50 graden op. Zoals gezegd, hij staat bij mij in een kast die aan de achterkant dicht is, aan de voorkant open, links en rechts een centimeter of 8 vrij en boven ongeveer 6 denk ik, helaas is de luchttoe/afvoer aan de bovenkant niet optimaal, er zit wel zo'n 6 centimeter boven maar aan de voorkant loopt daar nog een soort plank voor. Deze temperaturen zullen de levensduur wel niet ten goede komen maar het apparaat werkt prima dus ik heb geen klachten. Volgend jaar gaan we verhuizen, wellicht kan ik eea dan wat handiger neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Laatst online: 02-05 21:35
Ik ben op zoek naar een nieuwe AVR en had de Onkyo 706 of de Sony DA2400 ES in gedachten.
Alleen zit ik nu met de vraag of dat een HDMI signaal wordt doorgegeven wanneer het toestel in standby is?
Aan wat kun je dit herkennen in de specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07

Royz

Kleurenblind!!

BlaCKErrOR schreef op zondag 28 december 2008 @ 13:40:
Ik ben op zoek naar een nieuwe AVR en had de Onkyo 706 of de Sony DA2400 ES in gedachten.
Alleen zit ik nu met de vraag of dat een HDMI signaal wordt doorgegeven wanneer het toestel in standby is?
Aan wat kun je dit herkennen in de specificaties?
Vast niet, je moet wel een kanaal selecteren om geluid (en beeld) te selecteren (denk aan; Cable/ DVD etc). Bij mijn 505 werkt het in ieder geval wel zo

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Denon kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nou, je hebt wel de pure audio functie... dan is alles uit op de receiver behalve een lampje, maar staat ie dan ook echt standby?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Laatst online: 02-05 21:35
Jep, dat had ik gevonden dat die dat konden. Maar kan Onkyo dat ook? Vooral de 706 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 22:44
Volgens mij niet. Pure Audio schakelt alle niet-audio circuits uit maar hij staat nog steeds aan dan. De HDMI gaat waarschijnlijk zelfs uit dan als hij van een andere bron signaal krijgt. De Denon is overigens de eerste waar ik van hoor dat die dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:11
BlaCKErrOR schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:05:
[...]

Jep, dat had ik gevonden dat die dat konden. Maar kan Onkyo dat ook? Vooral de 706 ...
In het boekje van m'n Onkyo 606 staat bij de functie HDMI power control:
Wanneer Enable is ingesteld, ongeacht of de AV-receiver
aan staat of in de ruststand staat, zowel audio als
videosignalen die binnenkomen via een HDMIingangsaansluiting
zullen worden uitgestuurd via de
HDMI OUT-aansluiting voor weergave op TV of een
ander apparaat dat is aangesloten op de HDMI OUTaansluiting.

Waarschijnlijk heeft de 706 ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Yep, HDMI doorvoer (video en audio) in standby doet mijn TX-SR576 ook; alleen doorvoer van geluid moet ik eerst handmatig in het menu aanzetten als ik geluid via de TV wil hebben net even geprobeerd, audio en video dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Prozac op 01-01-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb mezelf ook nog net voor het nieuwe jaar een Onkyo TX-SR606 i.c.m. een Harman/Kardon HKTS-11 cadeau gedaan... Na lang twijfelen tussen de TX-SR576 en de TX-SR606 toch maar voor de 606 gekozen.
Wat meer op de toekomst voorbereid met DTS-MA en TrueHD audio, en een wat betere voeding.

Nu lees ik dat hij dus ook in Stand-By geluid en beeld via HDMI doorgeeft naar mijn TV, dat is wel erg prettig!
Waar kan ik dat instellen?

Ik had nog een vraagje, hebben hier meer mensen "problemen" met hun afstandsbediening gehad? Ik kan mijne niet aan en uit zetten met de afstandsbediening, als ik de powerknop op de AB indruk gaat het lampje bij Zone 2 aan en uit op de reciever.
Het volume doet het dan wel weer gewoon normaal.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

N-E-R-D schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:14:
Ik had nog een vraagje, hebben hier meer mensen "problemen" met hun afstandsbediening gehad? Ik kan mijne niet aan en uit zetten met de afstandsbediening, als ik de powerknop op de AB indruk gaat het lampje bij Zone 2 aan en uit op de reciever.
Het volume doet het dan wel weer gewoon normaal.
Volgens mij komt dat omdat je AB dan op Zone 2 is afgesteld. Je moet even zorgen dat je geen zones selecteert (ik denk door weer op Zone 2 te drukken) en daarna power te te drukken. Als het goed is Brand zone 2 niet meer en gaat je receiver gewoon uit. Zo werkte het tenminste bij de 876 van mijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
N-E-R-D schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:14:

Nu lees ik dat hij dus ook in Stand-By geluid en beeld via HDMI doorgeeft naar mijn TV, dat is wel erg prettig!
Waar kan ik dat instellen?
Staat bij de HDMI instellingen in Hardware Setup (tenminste bij mijn TX-SR576).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Royz schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:34:
[...]

Volgens mij komt dat omdat je AB dan op Zone 2 is afgesteld. Je moet even zorgen dat je geen zones selecteert (ik denk door weer op Zone 2 te drukken) en daarna power te te drukken. Als het goed is Brand zone 2 niet meer en gaat je receiver gewoon uit. Zo werkte het tenminste bij de 876 van mijn vader.
Bij mij gaat die ook niet uit via de afstandsbediening. Als ik op de knop aan/uit druk, gaat juist het lampje aan van Zone 2. Ik kan die zone wel uitschakelen op de receiver, maar hij gaat dan nog steeds niet aan/uit.
Ik zal morgen de handleiding weer s pakken.

Allemaal een heel gelukkig 2009! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ferry34 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:40:
[...]

Bij mij gaat die ook niet uit via de afstandsbediening. Als ik op de knop aan/uit druk, gaat juist het lampje aan van Zone 2. Ik kan die zone wel uitschakelen op de receiver, maar hij gaat dan nog steeds niet aan/uit.
Ik zal morgen de handleiding weer s pakken.

Allemaal een heel gelukkig 2009! d:)b
Eerst op knop receiver op de AB drukken en dan op de knop aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Laatst online: 13-05 20:37

Joppy

Ajuparaplu!

Ik heb wat problemen om de Ziggo decoder (Samsung DCB-B270R) op mijn Onkyo 606 aan te sluiten. De Ziggo decoder heeft alleen een scart uitgang. Ik heb een scart -> s-video kabel maar het resulteert niet in beeld via de 606. Nu kijk ik naar digitale tv via een 2e input van de tv, wat dan weer lastig is met alle afstandsbedieningen. (Logitech Harmony, I know...)
Audio zou wel moeten kunnen met een optische uitgang op de Samsung maar dit heb ik nog niet geprobeerd.
Iemand suggesties hoe ik dit het beste kan doen?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Laatst online: 14:13
Joppy, je zal toch nog steeds de digitale decoder moeten bedienen, toch?
Want mijn Onkyo 506 kan 3 AB's overnemen, maar die van de DCB-B270R pakt ie niet (een andere universele AB mét leerfunctie liep er zelfs door vast 8)7 ).

Dus waarom dan niet gewoon van decoder-scart naar tv-scart en apart optisch kabeltje de receiver in. Zo heb ik het hier gedaan. Ik had ook nog zo'n scart -> s-video kabel liggen, maar na een paar minuten gaf ik het al op, want er loopt toch minstens 1 kabel naar de tv en minstens 1 naar de receiver.
En geluid uit de tv hoef ik nooit. Of mis ik hier een mogelijk voordeel, dat jij probeert te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb ook scart naar de TV en optische kabel naar de receiver. Bij gebrek aan HDMI is dat de beste oplossing qua beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB.NET
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb vorige week een SR706 aangescaft. Nu heb ik zowel de dvd speler als de UPC box via een gele composiet stekker voor beeld en een digitale coax voor geluid aangesloten.

Bij allebij de apparaten staat de akoestiek functie op direct. Maar ik kan niet wissellen. Als ik op de afstandbediening een andere weergave wil selecteren krijg ik de tekst "not available" in beeld.

Het "not available" is zichtbaar bij alle 4 de akoestiek knoppen en ook als ik op de audio knop druk.

Hierdoor kan ik dus ook geen 5.1 geluid uit mijn dvd speler krijgen. Mijn TVIX geeft wel normaal 5.1 geluid door en daar geen problemen (aangelsoten via HDMI)

weet iemand wat er verkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Laatst online: 13-05 20:37

Joppy

Ajuparaplu!

de AB pakt inderdaad de DCB-B270R niet dus ik heb 'm weer met scart rechtstreeks op de tv aangesloten. Dit is dan toch de beste oplossing.
Vandaag weer eens lekker oude cd's geluisterd. Prachtig geluid komt er uit! :9~

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
lethargy schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:48:
[...]

Eerst op knop receiver op de AB drukken en dan op de knop aan/uit.
Ha! Bedankt man! gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Wat is het eenvoudigste (goedkoopste) model Onkyo dat transcoding van Component naar HDMI doet?
Upconversion is niet nodig, ik wil alleen mijn Nintendo Wii kunnen aansluiten op een HDMI display.

Ik heb net op die site van Onkyo zitten zoeken maar kom er niet echt uit. :|

Dus signaal via RGB en Stereo tulps in en via HDMI beeld uit en geluid via de boxen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
FeaR1986 schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:31:
[...]

1080i is strak en werkt wel ja, maar zodra je op 1080p overgaat dan beginnen de problemen...
ok, ik heb nu geen apparaat wat dat signaal uitstuurt (HD signaal via dreambox is ook max 1080i en de xbox games zijn ook max 1080i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
biobak schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:31:
[...]

In het boekje van m'n Onkyo 606 staat bij de functie HDMI power control:
Wanneer Enable is ingesteld, ongeacht of de AV-receiver
aan staat of in de ruststand staat, zowel audio als
videosignalen die binnenkomen via een HDMIingangsaansluiting
zullen worden uitgestuurd via de
HDMI OUT-aansluiting voor weergave op TV of een
ander apparaat dat is aangesloten op de HDMI OUTaansluiting.

Waarschijnlijk heeft de 706 ook zoiets.
Thanks, hier was ik nog naar op zoek. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Anoniem: 15831 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:34:
Wat is het eenvoudigste (goedkoopste) model Onkyo dat transcoding van Component naar HDMI doet?
Upconversion is niet nodig, ik wil alleen mijn Nintendo Wii kunnen aansluiten op een HDMI display.

Ik heb net op die site van Onkyo zitten zoeken maar kom er niet echt uit. :|

Dus signaal via RGB en Stereo tulps in en via HDMI beeld uit en geluid via de boxen natuurlijk ;)
De TX-SR606 is de goedkoopste die van Component naar HDMI (1080i) doet en audio blijft dan bij de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Kapitein Prozac schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:46:
[...]
De TX-SR606 is de goedkoopste die van Component naar HDMI (1080i) doet en audio blijft dan bij de receiver.
Bedankt, maar doet hij dan nog wel 1080p van HDMI naar HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Yup, volgens velen doet hij gewoon passthrough..

maar dit is wel raar: volgens deze review, laat de 806 geen passthourgh toe... zou het dan met de andere modellen ook niet merkbaar verschil zijn?

http://www.hometheaterhif...us-7.1-av-receiver_3.html

[ Voor 74% gewijzigd door FikkieHo op 05-01-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb mezelf een onkyo SR606 en de Harman/Kardon HKTS11 cadeau gedaan. ookal heb ik nu nog slechts een 3.1 setup (eft, right, front en subwoofer) staan i.v.m. verhuizing over een week of 2/3 vind ik deze combinatie nu al erg goed klinken!

Nu vroeg ik me af: Bij de Onkyo kan je de frequentie van de speakers instellen, deze staat standaard op 100Hz voor de front en center.
Ik denk dat dit niet de optimale waarde zijn, ik wil eens gaan testen met Full Range instelling.

Weten jullie op welke frequentie ik de speakers het beste kan zetten?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:13
N-E-R-D schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:43:
Ik heb mezelf een onkyo SR606 en de Harman/Kardon HKTS11 cadeau gedaan. ookal heb ik nu nog slechts een 3.1 setup (eft, right, front en subwoofer) staan i.v.m. verhuizing over een week of 2/3 vind ik deze combinatie nu al erg goed klinken!

Nu vroeg ik me af: Bij de Onkyo kan je de frequentie van de speakers instellen, deze staat standaard op 100Hz voor de front en center.
Ik denk dat dit niet de optimale waarde zijn, ik wil eens gaan testen met Full Range instelling.

Weten jullie op welke frequentie ik de speakers het beste kan zetten?
Ik heb ze op 120Hz (zelfde combi 606 + HKTS11) maar weet eigenlijk ook niet of dit correct is. Deze settings heeft de versterker zelf gemaakt na automatische setup met de bijgeleverde telefoon.

ps: niet in 2 topics hetzelfde posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 10:19
Ik wil een onkyo SR606 gaan kopen icm met de Kef iq7's.

Moet ze nog gaan beluisteren, maar lees her en der dat het niet echt een goede combinatie zou zijn? :s

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 29-01 11:16
Nu ik ook een tijd de 606 bezit, en een nieuw tv-meubel gekocht heb, een kleine vraag m.b.t. tot de bekende 'warmteproblemen' bij deze versterker.

Het TV meubel dat ik heb aangeschaft laat in de 'standaard' opzet, geen ruimte boven de versterker over (wellicht 2 mm). Als ik de versterker gebruik, gaat de temperatuur ervan gestaag richting de 65 graden (volumeniveau 20 - 30, stereo of multichannel uit PS3). Nu is dat natuurlijk een vrij hoge temperatuur, en zoals bekend is deze temperatuur vooral terug te voelen aan de rechterachterzijde van de versterker. Echter, ik vraag mij af wat de maximum bedrijfstemperatuur is van zo'n versterker. Ook de gevolgen van het tóch gebruik maken van de versterker onder deze omstandigheden zou ik graag willen weten, Zorgt dit voor extra slijtage, of kan het zijn dat de versterker defect geraakt?

Dat laatste lijkt mij niet mogelijk, omdat de versterker zichzelf schijnt uit te schakelen bij een te hoge temperatuur (niet voorgekomen bij mij overigens). Dat eerste zou plausibel zijn, maar mijn vervolgvraag is dan met hoeveel slijtage (gebruiksjaren?) ik rekening zou moeten houden. De wetenschap dat computerapparatuur (m.n. processor en GPU) geen problemen hebben met dusdanige temperaturen doet mij bijna denken dat het allemaal wel kan. Alleen kan het natuurlijk zo zijn dat er verscheidene componenten in de versterker zitten die nadrukkelijk niet aan zulke temperaturen mogen worden blootgesteld..

Afsluitende vraag; wat is eigenlijk wèl een normale bedrijfstemperatuur voor deze versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Ik heb recent een HT-S5105 setje gekocht. Nu wel ik de rearspeaker graag op een stand plaatsen. Ik heb echter nergen kunnen vinden welke stands passen bij deze boxen. Heeft iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:41
Vraagje: Kun je de Onkyo TX-SR606 in een 4.0 opstelling, dus zonder center-speaker, gebruiken en toch mooi surround geluid krijgen? De front speakers staan redelijk dicht bij de TV.

En is het dan ook mogelijk om de receiver zo in te stellen dat hij surround over slechts 4 boxen stuurt zodat wat normaal over de center-speaker gaat niet verdwijnt maar over de front speakers gaat?

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Om even kort te zijn ja en ja (of althans met mijn 605 geen probleem).
Echter in bijna alle gevallen loont een center, het geluid (dialoog e.d.) is vaak gewoon beter te verstaan uit 1 punt dan uit 2 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik weet dat het niet helemaal het juiste topic is om het te vragen, maar toch doe ik het.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een redelijk audio setje. Hieraan heb ik bepaalde eisen (minimaal 3x hdmi ingang, ipod ingang, 7.1 surround en dat van een budget van ongeveer 700 euro (voor allen de receiver uiteraard)
Maar eingelijk de enige die ik kan vinden die daaraan voldoet is de 606 van onkyo (en de hogere types uiteraard). Zijn er nog andere tegenhangers die iig 3x een hdmi ingang hebben (de denon tegenhanger van de 606 heeft er 2 dacht ik) al is 1 reserve voor toekomstige uitbreiding niet verkeerd. de rest van de ingangen die ik gebruik is gewoon standaard in deze klasse dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. geluid wat er uit komt staat op 1 maar daar zit ik volgens mij niet verkeerd bij onkyo.

hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met mijn keuze

[ Voor 22% gewijzigd door M3rcury op 08-01-2009 01:40 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

M3rcury schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:13:
Ik weet dat het niet helemaal het juiste topic is om het te vragen, maar toch doe ik het.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een redelijk audio setje. Hieraan heb ik bepaalde eisen (minimaal 3x hdmi ingang, ipod ingang, 7.1 surround en dat van een budget van ongeveer 700 euro (voor allen de receiver uiteraard)
Maar eingelijk de enige die ik kan vinden die daaraan voldoet is de 606 van onkyo (en de hogere types uiteraard). Zijn er nog andere tegenhangers die iig 3x een hdmi ingang hebben (de denon tegenhanger van de 606 heeft er 2 dacht ik) al is 1 reserve voor toekomstige uitbreiding niet verkeerd. de rest van de ingangen die ik gebruik is gewoon standaard in deze klasse dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. geluid wat er uit komt staat op 1 maar daar zit ik volgens mij niet verkeerd bij onkyo.

hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met mijn keuze
Um.. Laat me raden, de Denon 1909 en de Denon 2309? Voor een budget van 700 euro kan je ook gewoon de 706 halen, aangezien die wel iets meer extra's heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FikkieHo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:19:
[...]

Um.. Laat me raden, de Denon 1909 en de Denon 2309? Voor een budget van 700 euro kan je ook gewoon de 706 halen, aangezien die wel iets meer extra's heeft :)
Eigenlijk zijn er maar heel weinig AVR's in dezelfde prijsklasse als de 606 die ook minimaal 3 HDMI inputs hebben. Enige die ik uit m'n hoofd weet is de Sony STR-DG820, maar die is op andere gebeiden waaronder geluidskwalitiet niet zo goed als de Onkyo.

Maar ik vind bijvoorbeeld de meerprijs van de Onkyo TX-SR706 weer niet heel erg gerechtvaardigd t.o.v. de 606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

verschilt inderdaad per persoon hoeveel geld voor wat uitgeeft. De Denon 1909 is voor 479 euro beschikbaar en heeft wel 1080p upscaling tegenover de 400 euro van de 606.
Verder is idd de 706 met 580 euro aan de vrij dure kant, maar ik heb het er wel over voor de 1080p en thx (marketing, ik weet het :P), preouts en iets meer vermogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik snap het nut van dat 1080P upscaling niet helemaal......
Elke beetje fatsoenlijke DVD speler kan dit toch voort... dan gewoon pass-trough via de HDMI en klaar...

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FikkieHo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:13:
verschilt inderdaad per persoon hoeveel geld voor wat uitgeeft. De Denon 1909 is voor 479 euro beschikbaar en heeft wel 1080p upscaling tegenover de 400 euro van de 606.
Verder is idd de 706 met 580 euro aan de vrij dure kant, maar ik heb het er wel over voor de 1080p en thx (marketing, ik weet het :P), preouts en iets meer vermogen :)
Ik zie dus de meerwaarde niet van het upscalen tot 1080p. Je gaat mij niet vertellen dat je uit dezefde dvd een 1080p resolutie kan halen. De 606 kan al upscalen tot 1080i, en dat lijkt mij meer dan voldoende. Die 3x hdmi ingang vraag ik ook niet voor niks (blue ray speler) en aangezien hij het wel ongewijzigd door kan sturen, zie ik sowieso het hele nut van het upscalen niet :+ (ps3 geeft ook gewoon 1080p door)

Verder zag ik iig geen meerwaarde aan de 706, maar ik ga hem nog wel luisteren, want als het geluid beter is zou het die dus wel worden. Meer vermogen is uiteraard mooi meegenomen, maar dat zegt niks over de geluidskwaliteit
FikkieHo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:19:
[...]

De denon 2309 zit dus boven mijn budget (die begint pas bij 800e of ik zoek niet goed genoeg) de 1909 heeft maar 2 hdmi ingangen, en ik heb er toch echt 3 nodig!)

Verder kon ik bij harman kardon niks vinden omdat die site gewoon bagger is.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
N-E-R-D schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:37:
Ik snap het nut van dat 1080P upscaling niet helemaal......
Elke beetje fatsoenlijke DVD speler kan dit toch voort... dan gewoon pass-trough via de HDMI en klaar...
Helemaal mee eens. Of je laat je tv het zelf doen. Wil helemaal niet zeggen dat er in een versterker een betere scaler zit dan in een gemiddelde tv (integendeel zelfs, vaak).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
M3rcury schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:07:
Verder kon ik bij harman kardon niks vinden omdat die site gewoon bagger is.
Bovendien lees ik op het internet veel niet al te beste verhalen over de kwaliteit van de nieuwere HK's. Ik heb zelf bijvoorbeeld ook even naar de HK AVR-255 zitten kijken maar zag dat er veel mensen verschillende problemen mee hebben (brom- en tikgeluiden, wordt behoorlijk heet). Bovendien zijn HK's relatief duur. Dus je betaalt extra voor de merknaam en het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
garagaholic schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:10:
Nu ik ook een tijd de 606 bezit, en een nieuw tv-meubel gekocht heb, een kleine vraag m.b.t. tot de bekende 'warmteproblemen' bij deze versterker.

Het TV meubel dat ik heb aangeschaft laat in de 'standaard' opzet, geen ruimte boven de versterker over (wellicht 2 mm). Als ik de versterker gebruik, gaat de temperatuur ervan gestaag richting de 65 graden (volumeniveau 20 - 30, stereo of multichannel uit PS3). Nu is dat natuurlijk een vrij hoge temperatuur, en zoals bekend is deze temperatuur vooral terug te voelen aan de rechterachterzijde van de versterker. Echter, ik vraag mij af wat de maximum bedrijfstemperatuur is van zo'n versterker. Ook de gevolgen van het tóch gebruik maken van de versterker onder deze omstandigheden zou ik graag willen weten, Zorgt dit voor extra slijtage, of kan het zijn dat de versterker defect geraakt?

Dat laatste lijkt mij niet mogelijk, omdat de versterker zichzelf schijnt uit te schakelen bij een te hoge temperatuur (niet voorgekomen bij mij overigens). Dat eerste zou plausibel zijn, maar mijn vervolgvraag is dan met hoeveel slijtage (gebruiksjaren?) ik rekening zou moeten houden. De wetenschap dat computerapparatuur (m.n. processor en GPU) geen problemen hebben met dusdanige temperaturen doet mij bijna denken dat het allemaal wel kan. Alleen kan het natuurlijk zo zijn dat er verscheidene componenten in de versterker zitten die nadrukkelijk niet aan zulke temperaturen mogen worden blootgesteld..

Afsluitende vraag; wat is eigenlijk wèl een normale bedrijfstemperatuur voor deze versterker?
En ik maak me al druk over de 576 die 2 cm ruimte aan de bovenkant gaat krijgen. :)

Ik hoop dat mijn set snel komt ik heb hem samen besteld met de HKTS11. De 576 is al binnen bij het bedrijf maar het is wachten op de HK voor het verstuurd wordt. Hoop dat het snel gebeurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraagje.. ik heb nu nog een oude "2.0" versterker met daarbij 2 bookshelf speakers. Deze speakers voldoen meer dan voldoende voor muziek af te spelen, wat ook het hoofddoel van de versterker is.

Nou is de versterker inmiddels aan het overlijden, en zoek ik een vervanger. Aangezien ik ook game op een xbox 360 en films heb met surround tracks, wil ik nu een surround versterker. Mijn oog is gevallen op de Onkyo 606 vanwege de vele mogelijkheden en de schijnbaar goede geluidskwaliteit.

Wat is nou verstandig qua speakers? Belangrijk is voor mij dat de geluidskwaliteit goed blijft voor normale 2-kanaals muziek. De surround speakers hoeven niet zo denderend te zijn, aangezien ik die toch alleen maar voor films en spelletjes gebruik. Kan ik de bookshelf speakers blijven gebruiken, en er een setje speakers bijkopen? Bijv. 1 woofer en 2 rear speakers (en een center speaker wellicht, als dat nodig is?). Ik heb zo'n 200 euro over voor de extra speakers. Of gaan de bookshelf speakers niet goed combineren met een half surround-sound setje omdat ze het hele frequentiebereik gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door brama op 08-01-2009 17:47 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
garagaholic schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:10:
...............

Mijn onkyo 606 komt nooit boven de 40 graden uit.
Lijkt me toch niet zo goed als je versterker zo heet wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door lethargy op 08-01-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 29-01 11:16
lethargy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:37:
[...]

Mijn onkyo 606 komt nooit boven de 40 graden uit.
Lijkt me toch niet zo goed als je versterker zo heet wordt.
Het zou vast niet erg goed zijn, daar ben ik van overtuigd. Maar de unit gaat moet eigenlijk gewoon -uit- gaan wanneer deze zelf vindt dat ie te warm is. En dat gebeurt dus niet. Sinds plaatsing van het bericht heb ik enkele uren muziek geluisterd en een tweetal films gekeken. Sterker nog; ik heb per ongeluk de versterker een hele dag (werkdag) radio laten spelen. Acht uur later zat de versterker nog steeds op 60-64 graden.

Dat zegt mij 1. Dat de versterker de temperatuur kan hebben en het in theorie dus geen beschadigingen zou moeten opleveren. 2. De warmteafgifte wel constant is, geen oplopend iets (vanaf 64°). Ik ruik overigens de versterker wel beter wanneer deze zo warm wordt (na de 8 uur, kon ik bij binnenlopen de typische lucht in mijn neusgaten opvangen..).

Echter, de vraag die dan blijft staan is of het bijzonder nadelig is voor de levensduur van het apparaat?

Ik denk dat ik de plank in het meubel toch even ga verstellen (ik ben niet bereid om de gok/het risico te nemen natuurlijk :)). Een dikke (max) 25° verschil in warmte is niet iets om licht op te vatten denk ik zo ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
brama schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:44:
Vraagje.. ik heb nu nog een oude "2.0" versterker met daarbij 2 bookshelf speakers. Deze speakers voldoen meer dan voldoende voor muziek af te spelen, wat ook het hoofddoel van de versterker is.

Nou is de versterker inmiddels aan het overlijden, en zoek ik een vervanger. Aangezien ik ook game op een xbox 360 en films heb met surround tracks, wil ik nu een surround versterker. Mijn oog is gevallen op de Onkyo 606 vanwege de vele mogelijkheden en de schijnbaar goede geluidskwaliteit.

Wat is nou verstandig qua speakers? Belangrijk is voor mij dat de geluidskwaliteit goed blijft voor normale 2-kanaals muziek. De surround speakers hoeven niet zo denderend te zijn, aangezien ik die toch alleen maar voor films en spelletjes gebruik. Kan ik de bookshelf speakers blijven gebruiken, en er een setje speakers bijkopen? Bijv. 1 woofer en 2 rear speakers (en een center speaker wellicht, als dat nodig is?). Ik heb zo'n 200 euro over voor de extra speakers. Of gaan de bookshelf speakers niet goed combineren met een half surround-sound setje omdat ze het hele frequentiebereik gebruiken?
Bij de Onkyo kan je, wanneer je gewoon muziek wilt gaan luisteren, de receiver op Stereo zetten.
Dan komt het geluid alleen uit de speakers linksvoor, rechtsvoor en de subwoofer (die laatste kan je vaak uitzetten).

Je zou dus gewoon een surroundspeakerset kunnen kopen en je bookshelf speakers linksvoor en rechtsvoor kunnen zetten. Als je dan een 5.1 set zou kopen dan heb je 7.1 geluid.

Ik heb alleen ervaring met de Harman/Kardon HKTS11, maar de HKTS7 kost €230 en dat zit dichtbij je budget. Ik denk dat je dan een kwalitatief goede set hebt.
Misschien zelfs iets te goed voor jouw idee, maar het geluid bij een film is juist erg belangrijk.
Misschien dat er andere mensen met meer ervaring hier zijn met andere opties?

Ik ben ook maar een nieuweling in dit gebied, maar een goede surround betekent toch wel een enorme impact bij het kijken van films en het spelen van games hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
garagaholic schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:25:
[...]

Echter, de vraag die dan blijft staan is of het bijzonder nadelig is voor de levensduur van het apparaat?

Ik denk dat ik de plank in het meubel toch even ga verstellen (ik ben niet bereid om de gok/het risico te nemen natuurlijk :)). Een dikke (max) 25° verschil in warmte is niet iets om licht op te vatten denk ik zo ;-).
Ik denk wel dat zo'n hoge temperatuur nadelig is voor de levensduur. Hoeveel is moeilijk te zeggen. Maar als je versterker zo warm is en je hem zelfs gaat ruiken, dan zegt dat toch ook wel wat.
Als ik mijn versterker een halve dag aan heb op de radio dan is de temp 38 c en ik ruik niets.
Verder had ik ergens op avforum gelezen dat het de prestaties zou beinvloeden. Bij een hogere temperatuur zou er minder vermogen zijn.

Het is toch wel verstandig om meer ruimte te maken. Dat heb ik ook gedaan. Ik had eerst 5 cm en nu bijna 20 cm aan de bovenkant. De zijkant is helemaal vrij, dus alle warme lucht kan gelijk wegstromen.
In de handleiding staat ook heel duidelijk dat je 20 cm aan de bovenkant en 10 cm aan de zijkant vrij moet houden. Dat staat er ook niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Weet er iemand een winkel in de omgeving van delft die een 606 heeft staan? Ben vandaag even bij van kapel geweest, die hadden hem niet, maar deden ook niet de moeite om iets te verkopen. Zelfs even meelopen naar de tv die ik wil was al te veel moeite :')

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

M3rcury schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:30:
Weet er iemand een winkel in de omgeving van delft die een 606 heeft staan? Ben vandaag even bij van kapel geweest, die hadden hem niet, maar deden ook niet de moeite om iets te verkopen. Zelfs even meelopen naar de tv die ik wil was al te veel moeite :')
Um.. als je niet te lui bent ga je naar Den Haag, meer dan zat winkels die hem daar hebben :) Gewoon de trein pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
M3rcury schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:30:
MM in de Boogaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Rijswijk dus :P Woon er 2 minuten vandaan, maar als je geen fan bent van MM is er geen alternatief in rijswijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:12:
[...]

Bij de Onkyo kan je, wanneer je gewoon muziek wilt gaan luisteren, de receiver op Stereo zetten.
Dan komt het geluid alleen uit de speakers linksvoor, rechtsvoor en de subwoofer (die laatste kan je vaak uitzetten).

Je zou dus gewoon een surroundspeakerset kunnen kopen en je bookshelf speakers linksvoor en rechtsvoor kunnen zetten. Als je dan een 5.1 set zou kopen dan heb je 7.1 geluid.

Ik heb alleen ervaring met de Harman/Kardon HKTS11, maar de HKTS7 kost €230 en dat zit dichtbij je budget. Ik denk dat je dan een kwalitatief goede set hebt.
Misschien zelfs iets te goed voor jouw idee, maar het geluid bij een film is juist erg belangrijk.
Misschien dat er andere mensen met meer ervaring hier zijn met andere opties?

Ik ben ook maar een nieuweling in dit gebied, maar een goede surround betekent toch wel een enorme impact bij het kijken van films en het spelen van games hoor!
Dank je voor je antwoord. Dat setje zit in ieder geval in de juiste prijs-range. Mochten de bookshelf speakertjes toch het geluidsbeeld te veel verstoren in surround sound mode, kun je de versterker dan instellen dat je bij surround sound alleen dat setje gebruikt, en bijv. in stereo mode alleen de overige 2 (waarbij de subwoofer best gedeeld mag worden)?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik heb vorige week een Onkyo 606 aan mezelf kado gedaan maar nu viel me op dat het beeld over composiet weleens, sporadisch, stoort*.

De situatie is als volgt: Ik heb een xbox 360 en een digitenne box via composiet aan mijn versterker verbonden en dit weer doorgelust via composiet uit naar mijn tv. Ook heb ik een hdmi kabel tussen mijn tv (LE37M87BD) en de versterker. Als ik de tv instel op composiet dan stoort* het beeld zo nu een dan, soms kort soms wat langer, dit gebeurd bij de xbox 360 en ook als ik tv kijk met digitenne.
Ik heb trouwens geen aardlek schakelaar, oud huis, dus alles is niet geaard.
Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken? Voor de xbox360 heb ik een hdmi kabel in bestelling om mijn xbox 360 via hdmi aan te sluiten.

*De storing lijkt op een soort van diagonaal over het beeld bewegende sneeuw

PS: voorheen had ik hier geen last van, met mijn yamaha v450

[ Voor 5% gewijzigd door SilverMane op 13-01-2009 11:25 ]

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
SilverMane schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:22:
Ik heb vorige week een Onkyo 606 aan mezelf kado gedaan maar nu viel me op dat het beeld over composiet weleens, sporadisch, stoort*.

De situatie is als volgt: Ik heb een xbox 360 en een digitenne box via composiet aan mijn versterker verbonden en dit weer doorgelust via composiet uit naar mijn tv. Ook heb ik een hdmi kabel tussen mijn tv (LE37M87BD) en de versterker. Als ik de tv instel op composiet dan stoort* het beeld zo nu een dan, soms kort soms wat langer, dit gebeurd bij de xbox 360 en ook als ik tv kijk met digitenne.
Ik heb trouwens geen aardlek schakelaar, oud huis, dus alles is niet geaard.
Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken? Voor de xbox360 heb ik een hdmi kabel in bestelling om mijn xbox 360 via hdmi aan te sluiten.

*De storing lijkt op een soort van diagonaal over het beeld bewegende sneeuw

PS: voorheen had ik hier geen last van, met mijn yamaha v450
En hoe zit het met direct aansluiten op je tv met dezelfde kabels?

Heb zelf mn ps3 via hdmi op mn 606 en dan hdmi op mn tv.
Daar totaal geen storing te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb net een paar dagen mijn nieuwe sr576 en ik ben verliefd.

Nu probeer ik alleen de code voor de televisie te vervangen alleen dit lukt mij niet. Hoop dat de code van mijn tv er tussen staat.

Ik houdt het knoptje TV ingedrukt op de afstandsbediening en druk de knop DISPLAY in op de receiver. Ik hou deze beide ingedrukt en dan krijg ik het volgende op de display van van receiver te zien. UNKNOWN ----- Nu laat ik beide knoppen los en voer met de AB de 5 cijferige code in van de samsung televisie. Er gebeurt alleen niks. Ik krijg de getallen ook niet op het dispay van de receiver te zien en UNKNOWN ----- verdwijnt ook heel snel. Wat doe ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90329

FikkieHo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:13:
[...]De Denon 1909 is voor 479 euro beschikbaar [...]
Waar dan? Voor zover issie een kleine 700e. Voor 479 haal ik hem direct!
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.