Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die Marantz is al wat ouder en was zo te zien oorspronkelijk duurder, maar is aardig in prijs gedaald. Voor zover ik het kan zien heeft hij HDMI 1.1 ipv 1.3a (ik mis ook de nieuwste HD-audiostandaarden bij de specificaties). Verder heeft hij een HDMI aansluiting minder.

Wat het geluid betreft, ik heb zowel een Marantz (SR5300) als de Onkyo 606 in gebruik en heb ze ook korte tijd met dezelfde speakers beluisterd. Ik vind de Onkyo een stuk beter klinken, maar dat zegt op zich weinig omdat het een heel ander (ouder) model is dan de 5002. De Onkyo is voor home theater toepassing in zijn prijsklasse (nog) uniek.

Overigens hebben de scores bij Kieskeurig geen enkele vergelijkende waarde, alleen de commentaren zeggen wat over specifieke gebreken of kwaliteiten. Sommige mensen geven allemaal tienen terwijl anderen wat kritischer zijn. Zo kan een beter apparaat toch lager scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt drfruit. Dankzei jouw raad koop ik toch die onkyo en hoef ik me niet meer suf te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Toch zou ik nog een keer gaan luisteren. Zoals drfruit al zegt is zijn ervaring niet meteen toepasbaar op jouw situatie. Het verschil is een kwestie van smaak en de SR5300 is bovendien 4(!) generaties ouder dan de SR5002. Sinds de SRxxx1 serie heeft Marantz een ander geluid.
Beiden zijn uitstekende receivers die, indien je bron een decoder heeft zoals bij de PS3 het geval is, je de mogelijkheid geven van HD-audio te genieten.
Het voordeel van de Onkyo is een ingebouwde scaler (hoewel die van de PS3 bijvoorbeeld een stuk beter is, maar die van de gemiddelde tv weer wat minder).
Het voordeel van de Marantz is dat die, naar wat ik hoor, wat koeler blijft en waarschijnlijk wat meer vermogen heeft dan in ieder geval de TX-SR605 volgens verschillende testen, zoals die van homecinemachoice.com
http://www.homecinemachoice.com/node/7024
http://www.homecinemachoice.com/node/5685

Die tweede test is overigens van de SR5500, maar ik neem aan dat de opvolgers niet minder vermogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zeer veel interesse in de 606. gezien de prijs van 440 euro lijkt me dit ook absoluut geen slechte deal. Alleen lees ik een beetje verschillende verhalen over het daadwerkelijke vermogen van het apparaat. Sommigen zeggen dat het toch wel tegen kan vallen op de wat professionelere speakers.
Natuurlijk weet ik dat zelf luisteren de beste optie is, maar ik heb te weinig tijd, en al helemaal geen tijd om de verkoop/marketing praatjes van verkopers aan te horen, die me ineens iets heel anders proberen aan te smeren dan ik daadwerkelijk naar op zoek ben.

Misschien is er iemand met meer ervaring hier die kan zeggen of de 606 krachtig genoeg is om op de B&W XT serie speakers te gebruiken. Wat betreft de specificaties is het een geschikte match, maar qua praktijk zou ik het graag bevestigd horen door een tweaker, met eenzelfde kritisch vermogen als ik zelf heb.

Toen ik onlangs de rear speakers ging kopen van de XT serie, ging de beste verkoper me adviseren om toch maar focal speakers te kopen bij m;n bestaande XT2 + XTC en PV1 . En ik moest ze eerst horen, blabla en vervolgens mocht ik dan toch nog kiezen voor de B&W's. Nou heel leuk allemaal, de focals klinken uiteraard ook erg goed, maar ik zou toch wel een debiel zijn om afwijkende speakers te bestellen bij een dergelijke design set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Heb met veel plezier nu een compleet nieuwe 600 serie 5.0 setje hangen aan een 605 na volle tevredenheid. Tuurlijk kan het beter en als je het geld hebt zou ik ook zeker voor een betere serie gaan 8xx of misschien zelfs 9xx. Afhankelijk wat je van plan bent in de toekomst en of je nog eens zal gaan updaten ofzo.
Zelf woon ik nog in een appt en hoef ik hem niet perse vol open te draaien. Op max volumes krijg je wel wat vervorming, maar op die volumes luister ik normaal nooit. Verder kan volgens vele reviews het stereo geluid wel beter, maar persoonlijk vind ik het toch zeker acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Je kunt het denk ik het beste zo zien: ja, de 606 heeft voldoende vermogen om enigzins normaal aanstuurbare speakers op een hoog, maar niet oorverdovend (wat is de zin daar ook van?), volume aan te sturen.
Maar ja, de 805 en 905 en vergelijkbare receivers van andere merken zijn nog merkbaar beter in de aansturing van middelmatig tot moeilijk aanstuurbare speakers en er zijn concurrenten (o.a. HK, NAD en Marantz) die het in deze prijsklasse op dit punt beter doen.
Vaak lever je dan wel weer (dik) in op functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem is namelijk dat ik deze speakers heb gekocht "voor het leven" en dat ik wat betreft versterker om de 2/3 jaar wissel vanwege o.a. functionaliteit. Op dit moment is het DTS-HD MA dat ik graag wil gaan bewonderen. Vandaar dat ik liever geen versterker van 1000-2000 euro haal.
De 606 is nu zodanig gunstig geprijst dat ik hem gewoon ga halen zodra ik mijn huidige sony verkocht heb. Ik ga het immers op een normaal niveau beluisteren en niet op de discotheek-stand.

Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik gebruik sinds een paar weken een 606 (ben van een Denon 3802 gekomen) en ik moet zeggen dat ik niet superenthousiast ben over de Onkyo. Hij produceert nogal veel ruis in stille scenes en klinkt ook een stuk scherper dan mijn Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:15

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik ben nu al geruime tijd dit topic aan het volgen en was eigenlijk al overtuigd om de Onkyo SR606 aan te schaffen.

Nu ben ik tegen de Pioneer VSX-1018AH aangelopen en qua mogelijkheden ziet het er gelijk of _net_ iets beter dan de Onkyo uit. Enige kenmerken die mij opvallen:
Pioneer:
++ upscaling naar 1080p
++ analoog-In ook via HMDI uitsturen
+ THX certificering/mogelijkheden
+ Design mooier dan de Onkyo (jaja, persoonlijk ;) )
- slechts 2x HDMI-in (maar daar loop ik niet snel mee tegen de lamp verwacht ik)
- iets duurder dan de Onkyo

Verder maak ik me een klein beetje zorgen over de warmteontwikkeling van de Onkyo en enige verhalen over het zoemen.

Wie heeft eenzelfde overweging genomen tussen deze 2 receivers - welke belangrijke verschillen zijn er nog meer te noemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Twee Dee op 12-09-2008 15:09 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Dacht dat een ander voordeel van de pioneer 1018 boven de 606 is dat de Pioneer Preouts heeft om er een losse eindtrap op te hangen

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 06:57:
Dacht dat een ander voordeel van de pioneer 1018 boven de 606 is dat de Pioneer Preouts heeft om er een losse eindtrap op te hangen
Ik zie dat die pioneer ook WMA Pro audio aankan. Dat zie ik niet bij die Onkyo. WMA pro is erg handig als je er bijv. een popcornhour op aan sluit, omdat die dat alleen raw door kan geven of kan omzetten naar stereo, niet naar 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:02:
Ik gebruik sinds een paar weken een 606 (ben van een Denon 3802 gekomen) en ik moet zeggen dat ik niet superenthousiast ben over de Onkyo. Hij produceert nogal veel ruis in stille scenes en klinkt ook een stuk scherper dan mijn Denon.
Zijn er 606 eigenaars eens met bovenstaand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:23:
[...]

Zijn er 606 eigenaars eens met bovenstaand?
Moet zeggen dat ik de ervaring niet deel.

Ik hoor zelf geen/weinig ruis en heb nooit een denon gehad, maar scherp zou niet een benaming zijn die ik aan de muziek zou geven.
Eerder gewoon vol op alle toonhoogten.

Ligt misschien aan de combinatie met de luidsprekers, zelf gebruik ik in combinatie de focals chorus serie. En dat matcht iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Mijn ervaring met de Onkyo 606 is uitstekend. Geen ruis te horen op niveaus die mijn trommelvliezen verdragen. Ik heb de volumeknop ooit helemaal open gedraaid (zonder dat er iets speelde) en toen kon ik met mijn oor tegen de speakers wat ruis horen. Dat was trouwens een test om te horen of ik last had van het eerder vermelde zoemen (hum of buzz). Niet dus. Ik heb er ook nog nooit een klacht over gezien van een Nederlandse bezitter, alleen op een Amerikaans forum zijn er mensen die er last van hebben.

In combinatie met Dali Suite 1.7 zuilen en een Mordaunt Short surround/sub-set is de klank van de Onkyo heel prettig en neutraal.
Als je een warmere klank gewend bent, of speakers met veel hoog aansluit die eerst op een erg warme versterker zaten, kan het naar verhouding scherp klinken. Ik raad maar wat. Het is voor het eerst dat ik deze klacht tegenkom over de 606.

@sevenhunt
Ik had ook aan Focal front speakers gedacht, ben wel benieuwd of die ook in stereo goed klinken. Mijn setup is perfect voor film, hoe meer kanalen hoe beter het klinkt, maar voor klassieke muziek in stereo zou ik iets meer definitie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
drfruit schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:21:
@sevenhunt
Ik had ook aan Focal front speakers gedacht, ben wel benieuwd of die ook in stereo goed klinken. Mijn setup is perfect voor film, hoe meer kanalen hoe beter het klinkt, maar voor klassieke muziek in stereo zou ik iets meer definitie willen.
Ik moet zeggen dat ik vrij nieuw ben in de wat hogere hifi kringen.
Voor mijn 1e echte goede set waren de focal 714`s prima. Ik heb in de audiozaak meerdere ook veel duurdere boxen geluisterd, maar ik kon zelf niet het prijsverschil eruit horen.

Zelf luister ik mijn muziek allemaal in stereo met alleen de focal 714`s en vind dat heel goed klinken. Moet wel zeggen dat ik geen klassiek luister, dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
drfruit schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:21:
Mijn ervaring met de Onkyo 606 is uitstekend. Geen ruis te horen op niveaus die mijn trommelvliezen verdragen. Ik heb de volumeknop ooit helemaal open gedraaid (zonder dat er iets speelde) en toen kon ik met mijn oor tegen de speakers wat ruis horen. Dat was trouwens een test om te horen of ik last had van het eerder vermelde zoemen (hum of buzz). Niet dus. Ik heb er ook nog nooit een klacht over gezien van een Nederlandse bezitter, alleen op een Amerikaans forum zijn er mensen die er last van hebben.
Ik heb wel last van "humming" op mijn Onkyo 606. Ik ben er nu ook achter waar het aan ligt. Het komt door de instelling "DynamicEQ". Bij een lager volume zorgt die instelling voor een voller geluid. Als ik het geluid harder zet (boven de 45) dan heb ik dus last van "humming" geluid. Als ik de instelling DynamicEQ uit zet dan is het "humming" geluid weg.

Het volgende stond ook op avsforum:
The Buzz only occurs with Audyssey enabled, DynamicEq on, and using a high definition Audio Stream. A quick way to fix the problem is to disable the DynamicEQ which can be done by your remote by pressing "Audio" then scrolling through the options (on the rcvr screen only) to "DynamicEq:On". Change that to off and the buzz will disappear. Sadly, so does the great feature of Dynamic EQ. Another way is to disable AudysseyEQ altogether. This can be done by (off the top of my head) going to Set up, selecting Audio, going to equilizer settings then changing the EQ from Audyssey to Off or Manual. It is a worse defeature than the DynamicEQ option in my opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
lethargy schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:43:
[...]

Ik heb wel last van "humming" op mijn Onkyo 606. Ik ben er nu ook achter waar het aan ligt. Het komt door de instelling "DynamicEQ". Bij een lager volume zorgt die instelling voor een voller geluid. Als ik het geluid harder zet (boven de 45) dan heb ik dus last van "humming" geluid. Als ik de instelling DynamicEQ uit zet dan is het "humming" geluid weg.

Het volgende stond ook op avsforum:
The Buzz only occurs with Audyssey enabled, DynamicEq on, and using a high definition Audio Stream. A quick way to fix the problem is to disable the DynamicEQ which can be done by your remote by pressing "Audio" then scrolling through the options (on the rcvr screen only) to "DynamicEq:On". Change that to off and the buzz will disappear. Sadly, so does the great feature of Dynamic EQ. Another way is to disable AudysseyEQ altogether. This can be done by (off the top of my head) going to Set up, selecting Audio, going to equilizer settings then changing the EQ from Audyssey to Off or Manual. It is a worse defeature than the DynamicEQ option in my opinion.
Helaas zijn de berichten op avsforum erg warrig. De een zegt dat hij er alleen bij zeer hoge geluidsniveaus last van heeft tijdens stiltes, de andere al bij een gemiddeld niveau. Sommigen alleen bij HD geluid, anderen ook bij dvd's.
Iemand heeft ook al eens gemeld dat Onkyo het bij hem heeft opgelost, en de volgende meldt dan weer dat ze er bij Onkyo niets van afweten.
Ik dacht dat het iets met de Amerikaanse versie (of omstandigheden) te maken had, maar als jij er ook last van hebt weet ik het echt niet meer. Ik zou zeggen, omruilen of geld terugvragen. Het is duidelijk een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een goede versterker hebt dan heb je geen EQ meer nodig toch?
Goede boxen zorgen naar mijn weten voor het niet nodig hebben van aanpassingen aan het originele bron signaal..

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:02:
Als je een goede versterker hebt dan heb je geen EQ meer nodig toch?
Goede boxen zorgen naar mijn weten voor het niet nodig hebben van aanpassingen aan het originele bron signaal..
DynamicEQ is iets anders dan een traditionele geluidsregeling. Het zorgt er op een slimme manier voor dat je ook bij lage geluidssterkte toch een vol bioscoopgeluid blijft horen. Ik zou het niet meer willen missen.
Voor stereogeluid, waar jij het over hebt, gelden andere regels. Daarvoor kun je de instellingen Direct of Pure Audio gebruiken (als ik me de namen goed herinner).

Verwijderd

Jongens ik wilde de Onkyo 606 gaan halen maar ik lees zo nu en dan negatieve dingen over de 606 (icm PS3 plopjes geluid - hitte problemen) en zag dat de Denon met een nieuwe variant is gekomen: 1909.
http://www.kieskeurig.nl/...A7EDDC12574BB003DB8D2.htm

Zou de Denon een betere keus zijn icm met KEF IQ9 speakers? Of moet ik toch voor de Onkyo gaan kiezen? Ik heb ze beluisterd maar ik merk totaal geen verschil tussen die twee. Maar goed ben ook geen doorgewinterde audiofiel.

Verwijderd

Daar ben ik ook wel benieuwd naar alleen is die marantz wel een stuk duurder :(

Verwijderd

De Onkyo is goedkoper en levert 20 Watt meer vermogen.
De Denon beschikt over een A+B selector, waar Onkyo een zone switch heeft. Het verschil is me nog niet duidelijk.

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:00:
Jongens ik wilde de Onkyo 606 gaan halen maar ik lees zo nu en dan negatieve dingen over de 606 (icm PS3 plopjes geluid - hitte problemen) en zag dat de Denon met een nieuwe vairnat is gekomen: 1909.

Zou de Denon een betere keus zijn icm met KEF IQ9 speakers? Of moet ik toch voor de Onkyo gaan kiezen? Ik heb ze beluisterd maar ik merk totaal geen verschil tussen die twee. Maar goed ben ook geen doorgewinterde audiofiel.
Lastig altijd ;)
Aangezien jij geen verschil hoort moet je dus gaan selecteren op andere dingen als features, design, kwaliteit en prijs. Let verder ook niet teveel op die wattages, deze zeggen vrij weinig.

Zelf zou ik als het tussen deze 2 ging voor de Denon gaan, omdat de op mij kwalitatief beter over komt en door de relatief grote warmteproductie van de 606.

Zet deze dingen op een rijtje en je moet er wel uitkomen.

@XraiDeD over welke Marantz heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses ik bedoelde ook die denon die dus een stuk duurder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Hm, ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb sinds kort een onkyo 606 (met Harman/Kardon HKTS11) en kijk blu-ray met mn ps3.

Hoe kan ik nu dolby true hd afspelen, want ik krijg het niet voor elkaar.
Moet ik de ps3 op pcm of bitstream zetten?
Hoe zet ik de instellingen van de onkyo goed? Ik heb net de voorkeuze-instellingen bij toeval gevonden waarbij je bij ieder apparaat de audio instelling zet.

Bij 10.000 BC kom ik niet verder dan dts PLIIxmovie, bij Neo 6 hoor ik achter niks. Ik heb de ps3 op bitstream gezet en bij de opties in de film bij languages (vreemd hoor, waarom niet bij audio?) op dolby true hd, maar ik zie dit nooit op de onkyo verschijnen.
Bij Sunshine (heeft dolby en 5.1 DTS HD als opties) klinkt de DTS neo 6 en PLIIxmovie het beste.

Weet iemand wat ik niet goed doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Ferry34 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:28:
Hm, ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb sinds kort een onkyo 606 (met Harman/Kardon HKTS11) en kijk blu-ray met mn ps3.

Hoe kan ik nu dolby true hd afspelen, want ik krijg het niet voor elkaar.
Moet ik de ps3 op pcm of bitstream zetten?
Hoe zet ik de instellingen van de onkyo goed? Ik heb net de voorkeuze-instellingen bij toeval gevonden waarbij je bij ieder apparaat de audio instelling zet.

Bij 10.000 BC kom ik niet verder dan dts PLIIxmovie, bij Neo 6 hoor ik achter niks. Ik heb de ps3 op bitstream gezet en bij de opties in de film bij languages (vreemd hoor, waarom niet bij audio?) op dolby true hd, maar ik zie dit nooit op de onkyo verschijnen.
Bij Sunshine (heeft dolby en 5.1 DTS HD als opties) klinkt de DTS neo 6 en PLIIxmovie het beste.

Weet iemand wat ik niet goed doe?
Z moeilijk is het niet.

De ps3 en de 606 met hdmi met elkaar verbinden.
De ps3 op pcm zetten, want de hd formaten worden niet door bitstream ondersteund.

En dat was het eigenlijk.
Als je nu de film gaat spelen zal de 606 automatisch multichannel aangeven. Omda de ps3 het hd formaat als multichannel pcm uitzendt.
En voila je hebt je hd geluid.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:28:

Ferry, bevalt deze combinatie??? ik wil ook de onkyo 606 + HKts11 kopen en ben benieuwd naar jou ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/79C37F6D02A850EEC12574D600424081_big.jpg

Ik ben geintereseerd in dit model, nu vroeg ik me af of mensen hier zijn die hiermee ervaring hebben, lijkt me idiale opstap om te starten met geluidsinstallatie, lijkt sterk op 506 alleen geen B-wire functie.

Hoop iemand meer hiervan weet, het apparaat dan ;).

Link kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Sevenhunt schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:31:
[...]

Z moeilijk is het niet.

De ps3 op pcm zetten, want de hd formaten worden niet door bitstream ondersteund.

Als je nu de film gaat spelen zal de 606 automatisch multichannel aangeven. Omda de ps3 het hd formaat als multichannel pcm uitzendt.

Suc6.
Bedankt man, heel helder uitgelegd _/-\o_
Ik wist namelijk niet zeker dat wanneer je m op pcm zet, deze automatisch de hd audio uitstuurt.
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:17:
[...]

Ferry, bevalt deze combinatie??? ik wil ook de onkyo 606 + HKts11 kopen en ben benieuwd naar jou ervaring.
Zoals je ziet ben ik een beginneling op receiver-gebied.

Ik gebruikte hiervoor een 5.1 van mn externe geluidskaart en er ging iets aan kapot dus ik moest een nieuwe hebben. Ik was gelukkig al aan het kijken voor een vervanging en wist al dat deze het waarschijnlijk ging worden.

Toen ik de set ging ophalen, ben ik m eerst gaan beluisteren. Pas toen zag ik dat de subwoofer was van het formaat zijzettafel! Na 30 seconden was ik al overtuigd, wat een geluid zeg!

Thuis heb ik m dus icm met de ps3/xbox360-hd dvd en dat op mn Pana plasma.

Allereerst vind ik het vreemd dat de zwarte uitvoering een stuk duurder is dan de zilveren, maar dit terzijde. De zwarte uitvoering vind ik trouwens wel een gevoel van kwaliteit uitstralen, de zilveren heb ik niet gezien dus ik weet niet hoe die eruit zien.

Ik heb deze week dus Sunshine gekeken en het geluid was adembenemend mooi. Vele schrikeffecten en de achterste 2 speakers zijn echt goed te horen.
Je kunt iedere speaker gemakkelijk apart harder zetten, dus ook de achterste.

Het geluid is warm en de subwoofer is ongelooflijk. Ook in games klinkt het echt geweldig en ik ben blij dat ik hem gekocht heb.
De beelden worden inderdaad gewoon 1080p doorgezonden, ik kijk geen sd dus heb geen ervaring met de upscaling.

De afstandsbediening kan ik ook gebruiken voor mn Panasonic plasma, 1 nummer invoeren was voldoende.

Ik heb dus geen ervaring met andere sets en ben een noob op dit gebied, het is mn eerste receiver. Ik was op zoek naar een reciever met minimaal 2 hdmi's en liefst meer en eentje die hd audio aankon. Prijstechnisch was deze redelijk scherp, al is €820 niet niks zeg. Maar hij is het waard.

[ Voor 60% gewijzigd door Ferry34 op 06-10-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Kan iemand mij heel simpel uitleggen wat nu het verschil is tussen de optie "stereo" en pure audio/direct?

Ik snap dat je met pure-audio het helderste geluid moet krijgen omdat alle circuits worden uitgeschakeld die niet nodig zijn en zo interferentie voorkomt. Alleen wat doet de optie "stereo"? Ik hoor tussen deze optie en de optie "direct" namelijk geen verschil, het enige wat ik merk is dat ik in de stereo mode de bass en trebble kan instellen.

Voor de duidelijkheid, ik heb er maar 2 speakers (zuilen) op aangesloten, want kijk alleen maar muziekdvd.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Ferry34 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:11:
[...]

Bedankt man, heel helder uitgelegd _/-\o_
Ik wist namelijk niet zeker dat wanneer je m op pcm zet, deze automatisch de hd audio uitstuurt.
Nou automatisch, natuurlijk wel gewoon in het dvd menu de hd stream selecteren, maar dat is niet anders dan anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Joepv schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:39:
Kan iemand mij heel simpel uitleggen wat nu het verschil is tussen de optie "stereo" en pure audio/direct?

Ik snap dat je met pure-audio het helderste geluid moet krijgen omdat alle circuits worden uitgeschakeld die niet nodig zijn en zo interferentie voorkomt. Alleen wat doet de optie "stereo"? Ik hoor tussen deze optie en de optie "direct" namelijk geen verschil, het enige wat ik merk is dat ik in de stereo mode de bass en trebble kan instellen.

Voor de duidelijkheid, ik heb er maar 2 speakers (zuilen) op aangesloten, want kijk alleen maar muziekdvd.
direct is 2 channel blijft 2 channel
stereo is 2 channel blijft 2 channel + eventueel sub die aangesloten staat.

in jouw geval stereo=direct dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
bedankt voor de uitleg!

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze post is voor de mensen die graag de main FW (en de de DSP/HDMI etc. FW) van zijn Onkyo xx5 serie - receiver wil updaten, maar geen zin hebben in in het gesjouw en het eindeloze geduld wat ervoor nodig is om het via Onkyo service te laten doen ....

(wegbrengen naar leverancier, die stuurt het op; Je moet een foutenrapport hebben etc. etc. etc.)
zie, en lees de draad op AVForum vanaf hier; http://www.avsforum.com/a...p?p=14652672#post14652672

Er is iemand die heeft uitgevogeld hoe alles werkt, en inmiddels wordt de "JIG", die je bv. bij een 875 bij loader verie 1.00 nodig hebt om de main FW te kunnen updaten, ook in de EU rondgestuurd. Ik ga geloof in de volgende in de lijst zijn >:)
Niet dat ik hem nodig heb, ik heb loader versie 1.01, maar met de "JIG" kan je je ROM ook flashen als je een fout maakt / er iets fout gaat (het is een technisch hulpmiddeltje wat ze normaal gesproken alleen in de service-shop zouden hebben schijnbaar, om foute flashes te kunnen repareren bv.).

Ook voor mensen met een 605 en/of een 705 waarbij updaten van de main FW's alleen via een externe flash-insteekkaart kan worden gedaan, kunnen soelaas vinden in deze draad op AVSForum ... want ook zo'n kaart is gemaakt ("Dongle").

Leest dit, en zegt het voort; Want de service van Onkyo is lang niet altijd even goed / snel / eenvoudig te verkrijgen. Met een beetje technisch verstand, kennis van de engelse taal en wat slimhied kan iedereen het zelf. Dus zegt het voort ....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:00:
Jongens ik wilde de Onkyo 606 gaan halen maar ik lees zo nu en dan negatieve dingen over de 606 (icm PS3 plopjes geluid - hitte problemen) en zag dat de Denon met een nieuwe variant is gekomen: 1909.

Waarom neem je niet de Denon 1908? Is nu voor een schappelijke prijs te krijgen en is toch niet veel minder dan de nieuwe 1909?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een subwoofer heeft hangen aan de SR606?
Aangezien de SR606 geen 230V poweruitgang heeft vraag ik me af hoe de subwoofer netjes mee aan/uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:19:
Is er iemand die een subwoofer heeft hangen aan de SR606?
Aangezien de SR606 geen 230V poweruitgang heeft vraag ik me af hoe de subwoofer netjes mee aan/uit gaat.
Ik heb deze subwoofer op mijn TX-SR606 aangesloten. Deze heeft (zoals vele subwoofers) een power stand met 3 opties:
• off
• auto
• on

Bij stand "auto" gaat hij zelf aan of uit wanneer je de receiver aan of uitzet.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, mijn woofer is ook een Mivoc. Eens kijken of er een auto functie op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:10
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:42:
Hmm, mijn woofer is ook een Mivoc. Eens kijken of er een auto functie op zit :)
Die zit er op hoor ;) Ik heb de Mivoc 1100 (nog iets) i.c.m. de Onkyo 606 en het werkt prima! :>
Eerst dacht ik dat de sub niet vanzelf uit ging maar dat duurt altijd ff....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een dealer die de 606 kan leveren in friesland of in de buurt van friesland?
Graag wouden we daar ook nog even verschillende boxen testen, liefst kefq.
Afdingen willen we ook want we halen meteen 2 receivers en boxen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:15:
Weet iemand een dealer die de 606 kan leveren in friesland of in de buurt van friesland?
Graag wouden we daar ook nog even verschillende boxen testen, liefst kefq.
Afdingen willen we ook want we halen meteen 2 receivers en boxen...
Kun je hier opzoeken (ze hebben die picker blijkbaar eindelijk werkend :) )

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Sevenhunt schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:31:
[...]

Z moeilijk is het niet.

Suc6.
Damn, toch nog een vraag.

De ps3 staat op PCM icm HDMI en de Onkyo geeft aan:
PCM Multichannel HDMI, maar ook Neo:6! Dat laatste kan toch niet goed zijn? Dat is toch stereo verdeeld over alle speakers?
Het is ook het enige waarbij ik geluid heb over de achterste speakers.
Als ik op Display druk, staat er wel PCM 5.1

Ik word echt gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:39:
[...]

PCM Multichannel HDMI, maar ook Neo:6! Dat laatste kan toch niet goed zijn? Dat is toch stereo verdeeld over alle speakers?

Ik word echt gek!
Neo:6 kan op 5-kanaals signalen toegepast worden om bijv. een 6e kanaal te genereren.
Het kan dus dat je een 5-kanaals PCM signaal binnenkrijgt en Neo:6 aan hebt staan om geluid uit de achterste speakers te krijgen.
Een andere mogelijkheid is dat meerkanaals PCM niet aangevinkt staat bij ondersteunde formaten in de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:39:

Ik word echt gek!
Zet het eens op direct :)

* Chevy454 heeft met zijn nieuwe speakers eigenlijk alleen nog maar Direct / Stereo / Pure Audio :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ga ff proberen chevy, kan het zijn dat de kabel niet 1.3 is (hij doet wel 1080p)?

Alles op direct gezet, display geeft pcm 5.1 aan maar ik hoor niets bij de achterste speakers.
Zet ik Movie/TV aan, spring ook Neo 6 aan en hoor ik wel de achterste speakers (die hard 4)

Andere film (de geweldige sf Sunshine) doet precies hetzelfde.
Geluid bij ps3 staat op hdmi auto (alles staat dan aangevinkt)

Het geluid bij dts neo is geweldig, maar als dit stereo is dan is dat niet wat ik wil.

[ Voor 82% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Het is geen stereo als de receiver 5.1 PCM aangeeft. Hij probeert er hooguit 6.1/7.1 van te maken nu.
De receiver op 'Auto' of 'Direct' of iets dergelijks zetten is dan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:27:
Ga ff proberen chevy, kan het zijn dat de kabel niet 1.3 is (hij doet wel 1080p)?
* Chevy454 gelooft niet in sprookjes ;)
Alles op direct gezet, display geeft pcm 5.1 aan maar ik hoor niets bij de achterste speakers.
Dat kan :) Ben je wel zeker dat je iets hoort te horen? :P
Zet ik Movie/TV aan, spring ook Neo 6 aan en hoor ik wel de achterste speakers (die hard 4)
Ja dat is normaal :) Die setting gaat er een 7.1 setup van maken.
Andere film (de geweldige sf Sunshine) doet precies hetzelfde.
Sunshine een goede SF film? Vind het maar matig hoor :P Maar dit is even terzijde ;)
Geluid bij ps3 staat op hdmi auto (alles staat dan aangevinkt)
Vraagje, waarom stuur je het in PCM uit en niet gecodeerd? Die Hard 4.0 (op BR neem ik aan ;) ) heeft toch een Dolby TrueHD stream? Ik zou dan die Dolby stream sturen en de receiver op Dolby D (EX) zetten. Zo heb ik het bij mijn receiver met die film ingesteld :) (direct kan ik niet omdat ik de BR via optisch en niet via hdmi heb aangesloten, de BR-speler maakt er dan stereo van :( )
Het geluid bij dts neo is geweldig, maar als dit stereo is dan is dat niet wat ik wil.
Ik heb sinds kort 2 Monitor Audio BR5 speakers :) Eerst luisterde ik naar satteliet speakers van Sony in een 5.1 setup. Met die monitor Audio speakers heb ik dit uitgebreid naar 7.1.. niet normaal :)

Dat komt niet omdat er 2 speakers zijn bijgekomen maar omdat die monitor audio speakers gewoon een compleet ander geluidsbeeld geven, ik luister nu meer in stereo :) Maar bij films nog altijd surround omdat de satteliet speakers toch meestal voor jan lul staan (maar als alles goed gaat worden die ook door betere speakers vervangen :) )

Maar dit terzijde, hoe bevalt de Onkyo 606? * Chevy454 heeft een 505 met HDMI passthrough :) En deze gaat naar mijn oma als afdankertje (1 jaar oud :X ) en ik denk aan de 606 als vervanger :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 26-11-2008 19:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
De PS3 kan geen bitstream HD-Audio uitsturen door een beperking in de HDMI outputchip.
Kijk even achterop die Blu-Ray of hij inderdaad 7.1 is en niet 5.1.
Ook zou ik even controleren of je de nieuwste firmware hebt op je PS3 en TX-SR606.
Er zijn best wat compatibiliteitsproblemen tussen apparaten met HDMI en vaak worden die met een firmware update verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chevy454 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:58:
[...]

* Chevy454 gelooft niet in sprookjes ;)

[...]

Dat kan :) Ben je wel zeker dat je iets hoort te horen? :P

[...]

Ja dat is normaal :) Die setting gaat er een 7.1 setup van maken.

[...]

Sunshine een goede SF film? Vind het maar matig hoor :P Maar dit is even terzijde ;)

[...]

Vraagje, waarom stuur je het in PCM uit en niet gecodeerd? Die Hard 4.0 (op BR neem ik aan ;) ) heeft toch een Dolby TrueHD stream? Ik zou dan die Dolby stream sturen en de receiver op Dolby D (EX) zetten. Zo heb ik het bij mijn receiver met die film ingesteld :) (direct kan ik niet omdat ik de BR via optisch en niet via hdmi heb aangesloten, de BR-speler maakt er dan stereo van :( )

[...]

Ik heb sinds kort 2 Monitor Audio BR5 speakers :) Eerst luisterde ik naar satteliet speakers van Sony in een 5.1 setup. Met die monitor Audio speakers heb ik dit uitgebreid naar 7.1.. niet normaal :)

Dat komt niet omdat er 2 speakers zijn bijgekomen maar omdat die monitor audio speakers gewoon een compleet ander geluidsbeeld geven, ik luister nu meer in stereo :) Maar bij films nog altijd surround omdat de satteliet speakers toch meestal voor jan lul staan (maar als alles goed gaat worden die ook door betere speakers vervangen :) )

Maar dit terzijde, hoe bevalt de Onkyo 606? * Chevy454 heeft een 505 met HDMI passthrough :) En deze gaat naar mijn oma als afdankertje (1 jaar oud :X ) en ik denk aan de 606 als vervanger :)
Ben je wel zeker dat je iets hoort te horen?
Ja, heb de halve film doorgespoeld maar hoor niks achter.

Er zit een stuk in de verhaallijn die ze er beter uit hadden kunnen laten, ongeloofwaardig en onnodig. De film zit vol met spanning en heeft dat niet nodig.
De beelden vind ik adembenemend mooi. De eerste scène alleen al, waarbij je de zon ziet weerkaatsen in de disc waar je vervolgens het ruimteschip langs ziet komen woesssh. Als ik dat op mijn scherm ziet dan valt mn mond echt open hoor!

Het geluid icm die Harman/Kardon is geweldig. De upscaling gebruik ik niet, kijk alleen blu-ray/hd-dvd en hd gaming.
Vind alleen al die instellingen vaag.
Hdmi toewijzen is allemaal gelukt, maar waarom ik dan per input ook nog de gewenste audio moet aangeven die het dan niet doet zoals ik dat wil, begrijp ik dan niet.
Ik ben er nog niet uit. Als die doet wat ik wil, ben ik gelukkig. Maar het gaat niet intuitief zeg!
mac1987 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:22:
De PS3 kan geen bitstream HD-Audio uitsturen door een beperking in de HDMI outputchip.
Kijk even achterop die Blu-Ray of hij inderdaad 7.1 is en niet 5.1.
Ook zou ik even controleren of je de nieuwste firmware hebt op je PS3 en TX-SR606.
Er zijn best wat compatibiliteitsproblemen tussen apparaten met HDMI en vaak worden die met een firmware update verholpen.
Ik heb alleen 5.1, dus dat zou het probleem toch niet moeten zijn?
De ps3 vanmiddag nog laatste update erop gezet. De onkyo updaten? Echt waar?

Edit: Die hard4 is 5.1 DTS HD
Kan het de kabel zijn? Nee toch, want dan zou die op zn minst dolby digital 5.1 moeten doen.

Het is ook tegenstrijdig wat er staat: er staat dus PCM multichannel hdmi en dts 5.1, maar er staat ook nog dat neo 6, maar dat kan eigenlijk nooit tegelijkertijd :S

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 26-11-2008 20:59 ]

• mac1987
Dat kan wel.
Op de Blu-Ray staat een 5.1-kanaals DTS-HD track. De PS3 decodeert (zet om) die naar 5.1 multichannel PCM en de receiver maakt van dat 5.1 een 7.1 signaal door er een DTS Neo:6 berekening overheen te gooien.
Daarom zegt iedereen ook dat je je receiver op 'Direct' moet zetten als je dat DTS Neo:6 weg wilt hebben.
Dan doet hij niks meer met het 5.1-kanaals PCM signaal (behalve het analoog maken en versterken natuurlijk).
Snap je het nog? ;)

p.s. Vreemd he, dat tegenwoordig niemand meer snapt welke functies hij wel en welke hij niet nodig heeft... :P

[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 27-11-2008 00:37 ]

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34, ik weet niet precies waar het probleem bij jou ligt. Maar in de handleiding staat er een uitleg van iedere modus. Ik was ook even bezig met mijn 505 toen ik em had :)

Maar ik zou eens testen met een optische aansluiting en zo de DTS stream uitsturen (geen PCM signaal).

Verwijderd

Mijn Onkyo 606 kan terug naar 4 maanden :(

Het lijkt erop dat ik een travo hoor zoemen in de versterker zelf.
Alles los gehaald, en ik hoor het nog steeds.

Erg irritant geluid in ieder geval.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wie heeft zijn onkyo via het internet aangeschaft? :)

* Chevy454 heeft net prijs gevraagd voor een Onkyo 606 en viel achterover :|
699 in de winkel terwijl die op het internet voor 400 euro leverbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Chevy454 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:00:

Heb enkele maanden geleden mijn 606 gekocht bij Cinedream in Hasselt: € 550.
(Ik betaal voor zoiets liever iets meer en shop dan bij een specialist met goede reputatie en service.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier precies hetzelfde ondervonden. Ik ben best bereid om in een winkel wat meer te betalen als ik daar service en vriendelijk personeel tref. Maar deze prijsverschillen zijn voor mij echt te groot en al he-le-maal als ik de prijzen in de USA zie. Het valt mij ook op dat de schreeuwerige dozenschuiver Mediamarkt (Arena) dezelfde prijs hanteert als 'speciaalzaken' zoals RAF. In een winkel durfde een medewerker zelfs te beweren dat 'de modellen op Internet allemaal namaakmodellen zonder garantie zijn'. Jaja :X Samengevat: ik heb de 606 via Internet gekocht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik denk dat ik die gewoon bij Foka ga ophalen (399,-). Voor 300 euro kan ik heul veul diesel kopen :)
Neobahamuth schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:10:
[...]

Heb enkele maanden geleden mijn 606 gekocht bij Cinedream in Hasselt: € 550.
(Ik betaal voor zoiets liever iets meer en shop dan bij een specialist met goede reputatie en service.)
Ik ook hoor, dat niet. Maar 150 euro blijft gewoon een fors deel van 400 euro, dat verschil is gewoon TE groot. Kijk, 50 of 75 euro kan ik nog wel begrijpen, 150 of zelfs 300 euro meer is gewoon te. Ik moet net zo hard werken als de rest voor mijn geld :) En ik hoop gewoon dat mijn receiver niet kapot gaat, mijn 505 is niet kapot gegaan. De 606 zal het ook wel overleven denk ik :P

[ Voor 94% gewijzigd door Chevy454 op 28-11-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Mijn versterker (605) toen bij digitalstreet.nl gehaald. Prima levering. Nooit gebruik gemaakt van de service omdat ik die nog niet nodig heb gehad. Lijkt me sterk dat je die nodig bent met een reciever. In een enkele geval misschien, maar dan kan hij gemakkelijk (verzendkosten) weer terug. Zo kan je hem nog paar keer heen en weer sturen voordat je op de 700 euro zit :).

Zie de onkyo 606 bij digitalstreet hier voor 407 euro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
nou, mijn oudere Onkyo 603 is al 3x terug geweest omdat die problemen had. Eerst stopte de volume knop ermee en later viel het geluid weg en nog een hoop gezeur. Nu is die weer vreemd aan het doen (ledjes die flippen als een kip), maar ga geen reparatie kosten meer betalen. Als die helemaal om valt komt er een nieuwe receiver en geen Onkyo meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb een vraag over de onkyo sr576. Ik ben er al naar opzoek geweest in de winkel maar heb hem nog niet in het echt kunnen bewonderen dus ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Ik vroeg mij af of de receiver ook ventilatie openingen in de onderkant heeft of alleen boven en aan de zijkanten en of je de pootjes van de receiver ook kunt verwijderen?

Ik wil deze namelijk aanschaffen inclusief hkts 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb enkele weken geleden een 606 aangeschaft en klopt het dat er geen afdekplaatje/cover voor de front connectors bij de receiver zit? Mijn ouders hebben een 605 waarbij dat wel zat.
En indien het er niet bij hoort te zitten; zijn die dingen anders ergens te bestellen? Ik vind het namelijk nogal slordig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij foka in rotterdam kan je ook afhalen, 399.50 voor de 606. Ze kunnen ook opsturen, maar daar heb ik met foka geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik ziet net op site dat de rest van de modellen lijn van onkyo dezelfde pootjes heeft als de 576. Zou iemand voor mij kunnen kijken hoe deze bevestigd zijn (zijn ze er makkelijk af te halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik ben van plan mijn home-cinema setje een upgrade te geven.

De huidige HD-ready Philips tv (32PF9641) wordt deze of volgende week vervangen voor een Full-HD 42PF9603. Dus dat staat al vast :*)
De huidige receiver is een Sony STR-685 en die moet er ook aan geloven, want deze heeft nog geen HDMI, DTS HD, etc.

De overige apperatuur is een JVC dvd-speler (scart), een Playstation 3 en een XBox 360 Elite.

Nu is mijn keuze voor de receiver op de Onkyo TX-SR606 gevallen. Mede door de vier HDMI-ingangen, codecs als Dolby True HD, Lip-Sync en het merk Onkyo spreekt me gewoon aan.

Merken als Denon en Sony had ik ook nog naar gekeken, maar voor een receiver met dezelfde specificaties ben je daar zeker €520,- kwijt en voor de Onkyo maar €399,- 8)7

Nu had ik echter twee vragen waar ik niet uit kom:
Ten eerste: de PS3 en XBox 360 gaan via HDMI naar de Onkyo en vanaf de Onkyo loopt dat één kabel richting de tv. Dat lijkt me de beste set-up aangezien de PS3 dan de Dolby True HD signalen en dergelijke door kan geven. Maar als ik nu een keer wil gamen via de speakers van mijn tv, is dat dan mogelijk of moet ik dan de kabels gaan verwisselen?

En de tweede vraag: de dvd-speler is nog een oudje, maar hij bevalt me zeer goed en die wil ik dus behouden. De dvd-speler is op de tv aangesloten via scart. Maar dat kan dus vervangen worden door drie losse tulp-stekkers die in de Onkyo gaan. Klopt deze beredenering of zit ik ergens fout? En als dit klopt: worden dvd's nu tot 1080i upgescaled of tot 1080p want sites verschillen nogal eens van mening...

Dus eigenlijk: als ik alles zo aansluit moet de Onkyo altijd aanstaan om beeld te hebben. Maar als ik de Onkyo mute, gaat het geluid dan over de tv speakers? :)

Wellicht twee onnozele vragen, maar ik gebruik mijn huidige receiver echt alleen maar om geluid naar mijn 5.1 set te sturen, dus veel kaas heb ik van de huidige techniek niet gegeten. Maar met de nieuwe receiver wil ik dus echt gebruik gaan maken van upscaling en de echte kracht van de PS3 met Dolby True HD.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Is het niet zo dat je 2tulp als output naar je tv kan sturen zodat je stereo ontvangt op je TV? dus als dan krijg je wel 2x geluid maar moet je geluid op je tv uitschakelen als je alleen via boxen wilt luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Lightning89 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:04:
Is het niet zo dat je 2tulp als output naar je tv kan sturen zodat je stereo ontvangt op je TV? dus als dan krijg je wel 2x geluid maar moet je geluid op je tv uitschakelen als je alleen via boxen wilt luisteren.
Als ik nu game via mijn tv dan geeft deze een DD 3/2 signaal weer bij audio (dus dat er Dolby Digital 5.1 binnenkomt). Het verschil met 2.0 hoor je toch echt wel. Dus denk straks bij de nieuwe tv helemaal omdat deze meer tweeters heeft dan mijn huidige tv.

Maar ik dacht meer dat je tv en surround set altijd geluid gaven (dus als je alles via de Onkyo doorlust) en dat je dan één van de twee moest muten om maar uit een bron geluid te krijgen.

Nu moet ik mijn tv ook muten als mijn surround set aanstaat, maar nu stuur ik het signaal appart over een optische kabel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Nico111 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:48:
Ik ziet net op site dat de rest van de modellen lijn van onkyo dezelfde pootjes heeft als de 576. Zou iemand voor mij kunnen kijken hoe deze bevestigd zijn (zijn ze er makkelijk af te halen)?
Wil echt niemand even voor mij kijken :') . Je doet me er een groot plezier mee _/-\o_ .

Zijn de pootjes van de nieuwe series van zacht rubber of zijn het harde pootjes? Kan ik ze er zo af schroeven of misschien wel weg snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook even in de winkel kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Nico111 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:56:
[...]

Wil echt niemand even voor mij kijken :') . Je doet me er een groot plezier mee _/-\o_ .

Zijn de pootjes van de nieuwe series van zacht rubber of zijn het harde pootjes? Kan ik ze er zo af schroeven of misschien wel weg snijden?
Om wat ? Het chassis ergens tussen te proppen ?? Denk eraan dat de pootjes er ook onder staan om ervoor te zorgen dat natuurlijke convectie (luchtstroom) mogelijk is van onder naar boven ! (door de gaatjes in de bodemplaat als ik me niet vergis
Die receiver zonder pootjes op een plank zetten is niet aangewezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:37:
Je kan natuurlijk ook even in de winkel kijken ;)
Waar ik woon kan ik bij geen elektronicazaak een Onkyo receiver vinden ook niet in de omliggende plaatsen. Wordt steeds dood gegooit met HK receivers (veel te hoog)
jvanhambelgium schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:02:
[...]

Om wat ? Het chassis ergens tussen te proppen ?? Denk eraan dat de pootjes er ook onder staan om ervoor te zorgen dat natuurlijke convectie (luchtstroom) mogelijk is van onder naar boven ! (door de gaatjes in de bodemplaat als ik me niet vergis
Die receiver zonder pootjes op een plank zetten is niet aangewezen 8)
Ik wist niet dat er ook dat er ook ventilatie openingen in de onderkant zaten :( Ik wou de receiver verlagen om meer ruimte aan de bovenkant te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Nico111 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:12:
[...]

Waar ik woon kan ik bij geen elektronicazaak een Onkyo receiver vinden ook niet in de omliggende plaatsen. Wordt steeds dood gegooit met HK receivers (veel te hoog)

[...]

Ik wist niet dat er ook dat er ook ventilatie openingen in de onderkant zaten :( Ik wou de receiver verlagen om meer ruimte aan de bovenkant te creëren.
....
If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is adequate
ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and sides
and 10 cm (4") at the rear. The rear edge of the shelf
or board above the apparatus shall be set 10 cm (4")
away from the rear panel or wall, creating a flue-like
gap for warm air to escape.....

Dus geen probleem, ik was uit m'n nek aan het lullen want anders hadden ze bij Onkyo dit wel degelijk in de vermelding staan ;-) Schroef de pootjes er maar af ;-)

[ Voor 38% gewijzigd door jvanhambelgium op 05-12-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Ik kocht hem in de winkel voor €450-€470, bij FOKA was die een stuk goedkoper.

Ik ga zo met de geluidtips aan de gang jongens, jullie horen of het is gelukt!
Ik zat trouwens nog wel iets stoms te bedenken: ik zocht me rot naar de audioinstelling op de blu-ray, maar kon alleen de taal wijzigen (frans).
Kon dus nergens ontdekken waar de 5.1 etc staan, dus misschien stond die nog op stereo?

Geluid stond gewoon op dts hd, receiver op direct en geeft PCM 5.1 weer maar geen geluid op de achterste speakers.
Bij de configuratie met de Onkyo staan de Harman/Kardons speakers op 100 hz, moet dit lager?

De optische monster kabel geeft ook geen geluid op de achterste speakers :(
Ga in ieder geval op zoek naar een 1.3 hdmi kabel, want op deze kabel staat niets vermeld.
Het vreemde is ook dat de achterste speakers het bij de automatische instellingen met de microfoon het ook niet deden, terwijl alles goed is aangesloten.
Bij de speakerinstellingen waarbij je dit handmatig kunt instellen, deden de achterste het wel gewoon.

Ik begin redelijk spijt te krijgen van mn aankoop, had net zo goed een gewoon dts systeem kunnen kopen. Had me een paar honderd gescheeld.
Eerst s een andere kabel proberen.
damnengineer schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:42:
Ik heb enkele weken geleden een 606 aangeschaft en klopt het dat er geen afdekplaatje/cover voor de front connectors bij de receiver zit? Mijn ouders hebben een 605 waarbij dat wel zat.
En indien het er niet bij hoort te zitten; zijn die dingen anders ergens te bestellen? Ik vind het namelijk nogal slordig staan.
Afdekplaatje zit er niet op nee.

-----------------------------------

Edit: HET IS GELUKT! :)

Dat is toch wel weer handig bij het kopen via een gespecialiseerde winkel, toch maar ff gebeld en hij wist meteen de oplossing.
Ik moet zeggen: ik begrijp nu dat er meer mensen zijn met dit probleem want dit is verwarrend.

De oplossing is: de achterste speakers moeten aangesloten worden aan de achterkant van de onkyo op de Surround Speakers en NIET op de Surround back speakers bij een 5.1 opstelling.
(de back leken mij logisch om de gewone surround voor de 2 middelste te houden, maar dat klopt dus niet).

pffffffffff, bedankt voor jullie hulp en input trouwens _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Ferry34 op 05-12-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
jvanhambelgium schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:07:
[...]

....
If you install the apparatus in a built-in installation,
such as a bookcase or rack, ensure that there is adequate
ventilation.
Leave 20 cm (8") of free space at the top and sides
and 10 cm (4") at the rear. The rear edge of the shelf
or board above the apparatus shall be set 10 cm (4")
away from the rear panel or wall, creating a flue-like
gap for warm air to escape.....

Dus geen probleem, ik was uit m'n nek aan het lullen want anders hadden ze bij Onkyo dit wel degelijk in de vermelding staan ;-) Schroef de pootjes er maar af ;-)
Nu nog even uitzoeken hoe ik ze er af kan halen. Moet hem waarschijnlijk dan helemaal op schroeven. Kan denk ik niet doen aan de buitenkant.

Maar nog bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Nico111 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:45:
[...]

Nu nog even uitzoeken hoe ik ze er af kan halen. Moet hem waarschijnlijk dan helemaal op schroeven. Kan denk ik niet doen aan de buitenkant.

Maar nog bedankt voor je antwoord
Heb net effe gekeken en mijn 875 heeft wel wat sleuven op de bodemplaat zitten hoor...voor centraal (powerblock) en achteraan (Reon) dus dat zal wel wat luchtstroming tot gevolg hebben.
Nu denk ik niet dat je de receiver gaat killen zolang je maar bovenaan EN opzij wat centimetertjes kan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:16:
Bij de configuratie met de Onkyo staan de Harman/Kardons speakers op 100 hz, moet dit lager?
Ja dat moet flink lager! Tenzij je melkpakjes hebt natuurlijk dan moet die eerder richting de 120Hz gaan ;)

De crossover regelt tot waar de subwoofer geluid moet blijven produceren voordat de andere speakers het overnemen. Ik heb flinke zuilen staan waardoor ik de crossover op 50Hz heb staan. Ik moet er nog eens mee spelen zodra de hele set bij elkaar staat. Je moet het afstellen met wat muziek heb ik geleerd. Als de crossover te laag staat mis je gewoon het middengebied bij die speakers van jou :)
De oplossing is: de achterste speakers moeten aangesloten worden aan de achterkant van de onkyo op de Surround Speakers en NIET op de Surround back speakers bij een 5.1 opstelling.
(de back leken mij logisch om de gewone surround voor de 2 middelste te houden, maar dat klopt dus niet).
Jij.........jij.................... Ferry :P
Dat had je ook in de handleiding kunnen vinden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 05-12-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chevy454 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:24:
[...]

Ja dat moet flink lager! Tenzij je melkpakjes hebt natuurlijk dan moet die eerder richting de 120Hz gaan ;)

De crossover regelt tot waar de subwoofer geluid moet blijven produceren voordat de andere speakers het overnemen. Ik heb flinke zuilen staan waardoor ik de crossover op 50Hz heb staan. Ik moet er nog eens mee spelen zodra de hele set bij elkaar staat. Je moet het afstellen met wat muziek heb ik geleerd. Als de crossover te laag staat mis je gewoon het middengebied bij die speakers van jou :)

[...]

Jij.........jij.................... Ferry :P
Dat had je ook in de handleiding kunnen vinden ;)
Er is dus geen vaste waarde voor, ik probeer wel wat.

Ja, ik weet het. Maar kijk maar s op internet hoeveel mensen dit probeem hebben en niemand weet het antwoord.
Het is in mijn optiek gewoon logisch om de achterste surroundspeakers in de Surround Back Speakers te prikken bij een 5.1 setting en als je er 2 speakers bij koopt, je deze in de Surround Speakers te stoppen.....blijkbaar niet dus! :?

Gelukkig kan ik nu eindelijk genieten van mn Onkyo! Dat belooft nog wat, aangezien de Neo6 me al van mn bank heeft afgeblazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:32:
Er is dus geen vaste waarde voor, ik probeer wel wat.
Ja en nee. Strikt genomen is er wel een vaste waarde, daar waar de speakers beginnen af te vallen met -3db moet je de andere speaker het laten overnemen. Maar gezien de ruimte bij iedereen anders is kan dat punt verschillen. Kortom: testen.
Het is in mijn optiek gewoon logisch om de achterste surroundspeakers in de Surround Back Speakers te prikken bij een 5.1 setting en als je er 2 speakers bij koopt, je deze in de Surround Speakers te stoppen.....blijkbaar niet dus! :?
De handleiding weet het 9 van de 10 beter als jij ;)

Ik ken het probleem wel, de handleiding verdwijnt meteen in die lade met de rest van de handleidingen en bonnetjes en kabels en...Toch iets wat je moet afleren vind ik :)
Gelukkig kan ik nu eindelijk genieten van mn Onkyo! Dat belooft nog wat, aangezien de Neo6 me al van mn bank heeft afgeblazen :)
Veel plezier ermee, zeker met die 50" is dat genieten :Y Nu enkel nog maar die melkpakjes vervangen voor echte speakers :+

[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 06-12-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bedankt Chevy! (wat heb je nou betaald voor die PX80 voor je oma?)

Ik heb de handleiding er echt wel naast gehouden, maar ik denk dat ik hier overeen heb gekeken. De ellende is natuurlijk ook dat alles is ingebouwd en je er niet makkelijk meer bij kan, ook niet omdat je alle draden heb weggewerkt.

Ik heb trouwens wel echte speakers hoor, wat dacht je van Dali 606!

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/nieuweinrichting14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/nieuweinrichting7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/nieuweinrichting15.jpg

Maar ik hou het zo wel, de zuilen kunnen ook niet meer naast mn tv en dan moet ik ze hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50

Ook een 606 bij digitalstreet.nl gekocht. Had alleen een maandagochtend model, want het ding kon na 2 weken al terug. Bij digitaal geluid met veel dynamiek sprong ie constant in z'n protectie mode. Ik denk een kapotte DSP.

Digitalstreet geeft alleen binnen 7 dagen teruggeef garantie, dus het ding heeft 3 weken in Duitsland gestaan. Digitalstreet doet aan parallel import.

Ik heb uiteindelijk een ander gekregen die prima voldoet.

Ik heb er een Philips LCD, EVA8000, UPC HD STB, PS3 en Philipd DVD aanhangen met 5 TMA speakers en een Phonar woofer.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:58:

Ik heb de handleiding er echt wel naast gehouden, maar ik denk dat ik hier overeen heb gekeken. De ellende is natuurlijk ook dat alles is ingebouwd en je er niet makkelijk meer bij kan, ook niet omdat je alle draden heb weggewerkt.
Ik heb er ook overheen gekeken en te zien aan de berichten op Internet zijn ook wij niet de enige. Vraag me echt af of het wel in de handleiding staat. Gelukkig deed Google wonderen, de eerste hit had de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
FeaR1986 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:51:
Nu had ik echter twee vragen waar ik niet uit kom:
Ten eerste: de PS3 en XBox 360 gaan via HDMI naar de Onkyo en vanaf de Onkyo loopt dat één kabel richting de tv. Dat lijkt me de beste set-up aangezien de PS3 dan de Dolby True HD signalen en dergelijke door kan geven. Maar als ik nu een keer wil gamen via de speakers van mijn tv, is dat dan mogelijk of moet ik dan de kabels gaan verwisselen?

En de tweede vraag: de dvd-speler is nog een oudje, maar hij bevalt me zeer goed en die wil ik dus behouden. De dvd-speler is op de tv aangesloten via scart. Maar dat kan dus vervangen worden door drie losse tulp-stekkers die in de Onkyo gaan. Klopt deze beredenering of zit ik ergens fout? En als dit klopt: worden dvd's nu tot 1080i upgescaled of tot 1080p want sites verschillen nogal eens van mening...

Dus eigenlijk: als ik alles zo aansluit moet de Onkyo altijd aanstaan om beeld te hebben. Maar als ik de Onkyo mute, gaat het geluid dan over de tv speakers? :)

Wellicht twee onnozele vragen, maar ik gebruik mijn huidige receiver echt alleen maar om geluid naar mijn 5.1 set te sturen, dus veel kaas heb ik van de huidige techniek niet gegeten. Maar met de nieuwe receiver wil ik dus echt gebruik gaan maken van upscaling en de echte kracht van de PS3 met Dolby True HD.
Als je een keer geluid via je TV wilt moet je dat op de Onkyo aanpassen, er zit ergens een instelling om audio op de HDMI mee te sturen naar een aangesloten apparaat. Daar hoef je dus geen kabels voor los te trekken.

Ik zou persoonlijk mijn oude DVD speler wegdoen en DVD's door de PS3 laten afspelen. De PS3 scaled ze heel erg mooi op naar 1080p, de onkyo hooguit tot 1080i, en dan ook nog vanaf een analoge aansluiting (composiet), dat wordt dus sowieso veel brakker. De PS3 is echt een briljant apparaat om video af te spelen, zeker door dat upscalen. Ik laat M'n Onkyo alleen Wii dingen upscalen, dat komt in 480p binnen vanaf component en laat ik op 720p uitsturen (1080i is kwalitatief ongeveer gelijkwaardig maar interlaced dus zou ik altijd voor 720p kiezen) maar dat ziet er al stukken minder uit dan de van origine 576i DVD's die de PS3 op de HDMi in 1080p weergeeft.

Je Onkyo moet altijd aanstaan om beeld te krijgen en nee, als je de Onkyo mute gaat het geluid niet automatisch naar de TV speakers. Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:43:
[...]

Ja en nee. Strikt genomen is er wel een vaste waarde, daar waar de speakers beginnen af te vallen met -3db moet je de andere speaker het laten overnemen. Maar gezien de ruimte bij iedereen anders is kan dat punt verschillen. Kortom: testen.
Ik heb persoonlijk mijn satellieten gewoon op Full gezet en de double bass optie aan met een crossover die ligt op een punt waarop je de bas niet meer kan plaatsen (100 a 120hz ofzo). Dan Gaat alle basinformatie gewoon naar alle 5 de speakers, die weten zelf beter wat ze nog wel kunnen weergeven dan ik, de subwoofer zorgt voor extra volheid en de frequenties die de satellieten niet kunnen.

Maar testen moet je zeker. Voor mij werkte het bovenstaande, voor jou misschien iets heel anders. Eea is ook nogal afhankelijk van je speakerset en de grootte en vorm van je kamer en de plek waar de sub staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:38:
[...]

Ik heb er ook overheen gekeken en te zien aan de berichten op Internet zijn ook wij niet de enige. Vraag me echt af of het wel in de handleiding staat. Gelukkig deed Google wonderen, de eerste hit had de oplossing ;)
Dan heb jij het probleem beter omschreven dan ik! Ik kwam alleen maar berichten tegen van mensen met dezelfde problemen en geen oplossing gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Jheroun schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:36:
[...]

Ik heb persoonlijk mijn satellieten gewoon op Full gezet en de double bass optie aan met een crossover die ligt op een punt waarop je de bas niet meer kan plaatsen (100 a 120hz ofzo). Dan Gaat alle basinformatie gewoon naar alle 5 de speakers, die weten zelf beter wat ze nog wel kunnen weergeven dan ik, de subwoofer zorgt voor extra volheid en de frequenties die de satellieten niet kunnen.

Maar testen moet je zeker. Voor mij werkte het bovenstaande, voor jou misschien iets heel anders. Eea is ook nogal afhankelijk van je speakerset en de grootte en vorm van je kamer en de plek waar de sub staat.
Bedankt voor deze info, ik zal gaan testen.

Ik had overigens niet het idee dat de speakers verkeerd stonden ingesteld. Er komt me een bak geluid uit die Harman/Kardons HKTS11, dat is echt niet te geloven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan Zone twee tegelijk met Zone 1 gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Was ik afgelopen weekend bij FOKA (PX80 halen voor de buurvrouw), hebben ze daar een hele blik nieuwe Onkyo modellen staan, SR706, SR806, SR876 en SR906 *O* . Weer helemaal blij dat ik nu eindelijk een goede opvolger kan kopen voor mijn SR804.. SR806, 5 HDMI ingangen!, precies wat ik moet hebben :D maar geen BurrBrown en HQV Reon-VX -O- ..
SR906 de perfecte opvolger.. 4 HDMI ingangen |:( :( :( :(
SR876 is precies hetzelfde als 906 alleen geen ethernet, dus ook maar 4HDMI input..
Misschien dan toch maar 1 HDMI bron aan scrappen (HD-DVD) en 906 of 876 halen. Maar snap niet waarom ze die 5inputs niet overal hebben doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:50:
Kan Zone twee tegelijk met Zone 1 gebruikt worden?
Met een 606 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad 606 bedoel ik :)
Gaat zone schakelen middels de afstandbediening of een schakelaar op het toestel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Jheroun schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:32:
[...]Ik zou persoonlijk mijn oude DVD speler wegdoen en DVD's door de PS3 laten afspelen. De PS3 scaled ze heel erg mooi op naar 1080p, de onkyo hooguit tot 1080i.

Je Onkyo moet altijd aanstaan om beeld te krijgen en nee, als je de Onkyo mute gaat het geluid niet automatisch naar de TV speakers. Helaas :)
Ik ben redelijk van gedachte veranderd.
Ik ga nu wellicht voor een type hoger: de TX-SR706.
Deze kan wel tot 1080p upscalen.
En stuurt audio en video over HDMI mee...

Kost wel wat extra centen, maar de extra opties zijn het waard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:10
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:35:
Inderdaad 606 bedoel ik :)
Gaat zone schakelen middels de afstandbediening of een schakelaar op het toestel zelf?
Als ik het goed heb kan het via beide ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Heeft iemand hier zone 2 in gebruik trouwens? Ik ga volgend jaar verhuizen en wil dan een tweede speakerset aansluiten op de zone 2 om in het eet/kook gedeelte van de woonetage ook audio te hebben, zo af en toe (bij feestjes etc.) wil ik dan waarschijnlijk in Zone 1 en 2 hetzelfde horen. Nou kan dat vast wel maar ik heb ook eens ergens gelezen dat er een timingsverschil (delay) tussen zone 1 en 2 zit. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen (op basis van ervaring, aub, speculeren kan ik zelf ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Hallo mensen,

Ik ben van plan binnenkort een SR-706 te halen. Maar er zijn nog 2 vragen die onbeantwoord zijn.

Als ik een 1080p bron doorgeef via hdmi, mijn laptop dus, doet de onkyo er iets raars mee, of geeft hij het direct via hdmi weer door naar mijn tv? Want het lijkt me nogal stom als hij een 1080p signaal bewerkt en daarna naar de tv zendt.

en de 2de. Is eigenlijk beetje te verwaarloze, maar toch: Ik heb een poos getwijfeld tussen de Denon 1909 en deze 706. Maar ik heb voor de 706 gekozen voor het uiterlijk, aangezien ze beide zo goed als dezelfde specs hebben.
Hebben jullie misschien een beter argument waarom je de onkyo zou kiezen ipv de denon (behalve prijs en uiterlijk)?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
FikkieHo schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:03:
Als ik een 1080p bron doorgeef via hdmi, mijn laptop dus, doet de onkyo er iets raars mee, of geeft hij het direct via hdmi weer door naar mijn tv? Want het lijkt me nogal stom als hij een 1080p signaal bewerkt en daarna naar de tv zendt.
De 606 doet HDMI passthrough en doet er dus niets bijzonders mee. Hooguit de audio eruit halen. Ik weet niet in hoeverre de 706 anders is maar het lijkt mij dat die hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had dus ook een vraagje over mijn nieuwe Onkyo HT-S5105 5.1 Home Entertainment Set. Ik heb deze onlangs bij Ibood aangeschaft, ondanks dat ik niet heel veel van audio afweet. Na het helemaal aangesloten te hebben werkte het geluid meteen, via de radio klonk het geluid super. Alleen toen ik mijn 360 hierop probeerde aan te sluiten via een optische kabel werkte het niet. Ik had hem in eerste instantie onder ingang VCR/DVR: Opt 1. Werkte niet, maar alle andere ingangen (Aux, Dvd, CBL etc) werkte ook allemaal niet. Via een andere optische poort werkte het ook niet. M'n 360 stond gewoon op Dolby Digital ingesteld (zonder WMA Pro, neem aan dat ie dat niet heeft?). Optische kabeltje kwam ook gewoon vaag rood licht doorheen. Echt alles geprobeerd! Handleiding 2 keer doorgelezen, stond helemaal niks in. Met m'n laatste hoop een optische kabeltje gekocht. YES, hij werkte :D! Ik helemaal blij, heeft 3 dagen perfect gewerkt.... en nu opeens weer niet ><! Probleem is precies hetzelfde, alles alweer geprobeerd. Aan het kabeltje ligt het volgens mij ook niet... schijnt nog gewoon rood licht doorheen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Eerste brandde het rode lichtje van dolby digital wel, maar nu niet meer. Iemand enige suggestie hoe ik dit op zou kunnen lossen? bij voorbaat dank!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:44:
[...]

Ik ben redelijk van gedachte veranderd.
Ik ga nu wellicht voor een type hoger: de TX-SR706.
Deze kan wel tot 1080p upscalen.
En stuurt audio en video over HDMI mee...

Kost wel wat extra centen, maar de extra opties zijn het waard >:)
Hoezo stuurt de 606 geen audio over hdmi mee? Deze stuurt toch gewoon alles passthrough door. En het verschil is upscalen naar 1080i of 1080p lijkt me ook verwaarloosbaar als het gaat om een dvd (480p bron).
Zou jij hier echt 250 euro meer voor willen betalen? Dat is immers bijna het dubbele.

Kan je misschien de keuze wat beter uitleggen, want ik wil waarschijnlijk ook de 606 kopen. En ik ben altijd bereid om meer te betalen voor een beter model, maar ik zie het voordeel van de 706 echt totaal niet. Alleen dat deze ietstiepietsie meer vermogen heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:47:
Ja ik had dus ook een vraagje over mijn nieuwe Onkyo HT-S5105 5.1 Home Entertainment Set. Ik heb deze onlangs bij Ibood aangeschaft, ondanks dat ik niet heel veel van audio afweet. Na het helemaal aangesloten te hebben werkte het geluid meteen, via de radio klonk het geluid super. Alleen toen ik mijn 360 hierop probeerde aan te sluiten via een optische kabel werkte het niet. Ik had hem in eerste instantie onder ingang VCR/DVR: Opt 1. Werkte niet, maar alle andere ingangen (Aux, Dvd, CBL etc) werkte ook allemaal niet. Via een andere optische poort werkte het ook niet. M'n 360 stond gewoon op Dolby Digital ingesteld (zonder WMA Pro, neem aan dat ie dat niet heeft?). Optische kabeltje kwam ook gewoon vaag rood licht doorheen. Echt alles geprobeerd! Handleiding 2 keer doorgelezen, stond helemaal niks in. Met m'n laatste hoop een optische kabeltje gekocht. YES, hij werkte :D! Ik helemaal blij, heeft 3 dagen perfect gewerkt.... en nu opeens weer niet ><! Probleem is precies hetzelfde, alles alweer geprobeerd. Aan het kabeltje ligt het volgens mij ook niet... schijnt nog gewoon rood licht doorheen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Eerste brandde het rode lichtje van dolby digital wel, maar nu niet meer. Iemand enige suggestie hoe ik dit op zou kunnen lossen? bij voorbaat dank!
ander optisch apparaat aansluiten en testen. Indien het probleem blijft, onkyo terugsturen voor garantie of geldterug. Indien het probleem weg is, het probleem zoeken bij de xbox360.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:17:
[...]

Hoezo stuurt de 606 geen audio over hdmi mee? Deze stuurt toch gewoon alles passthrough door. En het verschil is upscalen naar 1080i of 1080p lijkt me ook verwaarloosbaar als het gaat om een dvd (480p bron).
Zou jij hier echt 250 euro meer voor willen betalen? Dat is immers bijna het dubbele.

Kan je misschien de keuze wat beter uitleggen, want ik wil waarschijnlijk ook de 606 kopen. En ik ben altijd bereid om meer te betalen voor een beter model, maar ik zie het voordeel van de 706 echt totaal niet. Alleen dat deze ietstiepietsie meer vermogen heeft.
De 606 stuurt het geluid ook via HDMI door naar bv je tv.
(Je moet dan even de instelling in het menu aanzetten.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:19:
[...]

ander optisch apparaat aansluiten en testen. Indien het probleem blijft, onkyo terugsturen voor garantie of geldterug. Indien het probleem weg is, het probleem zoeken bij de xbox360.
Mja, probleem is dat omdat de xbox zo'n beetje alles afspeelt ik verder niks heb met optische ingang. Mja ik ga het wel even proberen met een andere 360 en anders houdt het ook op. bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:17:
[...]

De 606 geeft het geluid net zo goed mee hoor.
Je kan in het menu instellen of het geluid mee gaat naar je tv of niet.
Zelf heb ik dat gewoon altijd aanstaan en dat de tv op mute. Heb je gewoon je perfecte 5.1 geluid, en als je toch geluid over de tv wilt, dan hoef je maar op 1 knopje te drukken.

En de 1080p upscaling is niet nutteloos, maar zelf vind ik dat de ps3 het zo goed doet dat ik daar ook zeker niet de 250euro meer voor over heb.

Meer vermogen? Ach, zoek eens op hoeveel je werkelijk meestal gebruikt, kom je toch echt niet boven de paar W uit hoor. Dus dat hogere vermogen in een huiskamer is 99 van de 100 keer nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sedert een par dagen een Onkyo SR 606 in huis. (400€ Redcoon) en deze voldoet prima.
Vraagje: naar het schijnt moet het mogelijk zijn om met uitgeschakelde receiver toch beeld en klank te krijgen op het TV toestel. (kabelbox via HDMI in en TV aangesloten op HDMI uit) zodat niet steeds de surround moet worden ingeschakeld. Bij mij lukt dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:43:
Heb sedert een par dagen een Onkyo SR 606 in huis. (400€ Redcoon) en deze voldoet prima.
Vraagje: naar het schijnt moet het mogelijk zijn om met uitgeschakelde receiver toch beeld en klank te krijgen op het TV toestel. (kabelbox via HDMI in en TV aangesloten op HDMI uit) zodat niet steeds de surround moet worden ingeschakeld. Bij mij lukt dit niet...
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Aangezien alles op mijn 606 aangesloten is (HD DVD, Blu-ray, HD Digicorder en pc) en dan via de receiver naar de LCD gaat, zou het leuk zijn om toch beeld (én geluid) te hebben zonder dat de Onkyo altijd moet aanstaan. (Ik gebruik de aangesloten luidsprekers op de receiver sowieso zelden. Ik gebruik m'n 606 eigenlijk als een overdure HDMI-switchbox. :X )

Ik heb gelukkig wel al de optie gevonden om het geluid ook naar de LCD te sturen zodat m'n zuilluidsprekers niet altijd mee moeten spelen.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.