Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik help graag iemand die iets niet kan vinden, maar zo stond het er niet, er werd niets gevraagd maar alleen een verwijt gemaakt.

Wat die prijs van p2p betreft, die gold alleen voor het weekend. Ook een reden om niet direct naar de winkel te linken, de prijzen fluctueren namelijk. Er zijn andere draden voor prijzen e.d., waar dit soort zaken uitvoeriger kunnen worden behandeld zonder anderen ermee te vermoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:21:
[...]

Kijk, daar heb ik wat aan. Bedankt! Ik heb bij kieskeurig.nl gezocht op 'onkyo 606' en kreeg geen hits, vervolgens op receivers geklikt en daar stond geen 606. Dus ik dacht dat de 606 niet op kieskeurig.nl staat.

Edit: overigens staat 'ie op de site van pick2pay voor 499.
P2P is onderhandelbaar, staat ook op de site. Ik zie dit:

code:
1
2
3
onkyo tx-sr606 zwart 2 jaar garantie, Prijs bespreekbaar
  €429.00 €439.00  Elst (Gld) -rembours
-vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:15:
[...]

P2P is onderhandelbaar, staat ook op de site. Ik zie dit:

code:
1
2
3
onkyo tx-sr606 zwart 2 jaar garantie, Prijs bespreekbaar
  €429.00 €439.00  Elst (Gld) -rembours
-vooruit
Gisteren/vandaag zaten ze na onderhandelen op € 439. De prijs bij kieskeurig loopt achter, melden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:47:
[...]

Geluid gaat wel van de BR-speler naar de receiver, maar daarvandaan gaat het niet meer verder. Als je die optie inschakeld, dan werkt het eerder and een "Through", en pikt de receiver geen geluid meer uit het signaal.
Ah je bedoeld net als het video 1080p signaal, deze word gewoon doorgesluisd? Kun je dan nog wel evt equalizer opties gebruiken?

Edit: Mocht je een gewone DVD afspelen, dan schaalt hij naar 1080i toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Aangezien ik minimaal 3 hdmi ingangen wil hebben op mijn nieuwe reciever dacht ik aan een Denon 3808 of Onkyo 805, maar nu ik de 606 zie begin ik daarover te denken. Hij is wel een HEEL stuk lager geprijst, maar ik weet niet of hij krachtig genoeg is.

Ik gebruik een PS3 en Toshiba HD speler voor mijn DVDs, en een laptop met HDMI voor mediafiles, dus upscalen naar 1080P is voor mij niet van belang.

Ik heb nu een Denon 3802, aangesloten op KEF Q7 fronts en KEF Q3 surrounds (7.0, geen subwoofer)

[ Voor 17% gewijzigd door LordLynx op 24-06-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:48:
Aangezien ik minimaal 3 hdmi ingangen wil hebben op mijn nieuwe reciever dacht ik aan een Denon 3808 of Onkyo 805, maar nu ik de 606 zie begin ik daarover te denken. Hij is wel een HEEL stuk lager geprijst, maar ik weet niet of hij krachtig genoeg is.

Ik gebruik een PS3 en Toshiba HD speler voor mijn DVDs, en een laptop met HDMI voor mediafiles, dus upscalen naar 1080P is voor mij niet van belang.

Ik heb nu een Denon 3802, aangesloten op KEF Q7 fronts en KEF Q3 surrounds (7.0, geen subwoofer)
Als je zo naar de specs kijkt van de 606 zou je denken dat het prima zou aansturen en dat het krachtig genoeg moet zijn. Maar ik heb wat reviews op het net gelezen van gebruikers die eerst een zwaarder model en nu de 606 hebben getest en zij het niet voldoende vonden. Ik wil de KEF IQ9 en IQ5 straks aansturen door een Onkyo maar krijg steeds als advies om voor de 805 - 875 te kiezen.
Alleen die zijn minimaal 2x zo duur en weet eigenlijk niet of ik de kracht van 805 volledig kan benutten. Ik woon immers in een rijtjeswoning en zal denk ik nooit op volle kracht gebruik van kunnen maken. Dus weet niet of het voor mij relevant zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incure
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:09
Naast geen OSD ben ik achter nog een nadeel gekomen voor mensen die hem met de component uit aansluiting willen gebruiken. Indien je bijvoorbeed een Playstation 3 op de receiver aansluit met component, dan kan je niet het geluid van de Playstation 3 via HDMI laten lopen. Je kan alleen maar voor een analoog of digitaal coax/optisch signaal kiezen. Vreemd aangezien veel apparaten gewoon component uit ondersteunen en het geluid via HDMI. Daarbij biedt de Playstation 3 alleen via HDMI Dolby True HD en DTS-HD ondersteuning, dus deze manier van aansluiting is een pre bij deze receiver.

Samen met het OSD gebeuren ben ik nu helemaal van mening dat ze beter de component uit functie achterwege hadden kunnen laten, zodat ze ook geen verwachtingen hadden geschept voor component gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:42

vanDaal

-ismeereentje

Jheroun schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 02:03:
Wij hebben sinds vanmorgen ook onze 606 binnen, met daarbij de KEF 3005 set, en onze ervaring is in één woord: fantastisch!

[...]

De wii en ps3 zitten nu via de 606 aan de TV, het was ff prutsen om er ook geluid uit te krijgen maar dat is uiteindelijk gewoon gelukt. De setup heb ik gewoon gedaan met die bijgeleverde microfoon, klinkt in mijn oren prima, het oneindige tweaken zal nu wel gaan beginnen...
Ik heb inmiddels ook deze combinatie staan. Echter, ik krijg de configuratie niet voor elkaar. De Audyssey setup geeft steeds een "Speaker Detect Error" terug :/

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandaal.nl/temp/audio/IMG_2773_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandaal.nl/temp/audio/IMG_2749_800.jpg

En volgens mij is alles wel goed op de receiver aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenvandaal.nl/temp/audio/IMG_2762_800.jpg

Ben jij hier toevallig ook tegenaan gelopen?

[ Voor 7% gewijzigd door vanDaal op 28-06-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanDaal schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:53:
[...]

Ik heb inmiddels ook deze combinatie staan. Echter, ik krijg de configuratie niet voor elkaar. De Audyssey setup geeft steeds een "Speaker Detect Error" terug :/
Oplossing op AVforum:
"Just plug your rear speakrs into surround left+right"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:18:
Oplossing op AVforum:
"Just plug your rear speakrs into surround left+right"
Thanks :). Dat is overigens ook het geval op de onderste foto.

Maar ik ben er al achter, ik had de speaker kabels verkeerd op de speakers aangesloten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanavond zit ik met een vreemd probleempje met mijn TX-SR505E.
Ik krijg alleen geluid uit m'n speakers als ik de receiver op Pure audio of Direct zet. De cd-speler heb ik analoog aangesloten. Via mijn computer krijg ik helemaal geen geluid. Ook niet als ik hem als Pure audio instel. De pc is met een optisch digitale kabel aangesloten.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg?

:+ Even de stekker eruit heeft het probleem verholpen. Toch blijft het vreemd..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook een Onkyo SR606 receiver aangeschaft en deze zijn aangesloten op Canton Movie 120 MX. Ik ben zeer onder de indruk van dit alles. Maar ik heb toch nog een aantal vragen mbt de akoestiekfuncties.

Ik kijk trouwens digitale TV en de setup box is via HDMI aangesloten. Ook alle andere toestellen zijn via HDMI aangesloten.

Wanneer ik gewoon TV kijk dan zet ik de akoestiek op TV Logic. Persoonlijk vind ik dit dan het duidelijkst omdat de stemmen het beste te horen zijn door de middenluidspreker.

Nu heb ik zojuist een DVD-tje gehuurd (Atonement) en deze bekeken en beluisterd. Hoe weet ik nu welke akoestiekfunctie ik moet gebruiken bij wat? Of maakt het allemaal niet uit? Het viel me namelijk op dat ik nu een extra mogelijkheid heb namelijk Dolby D. Moet ik elke keer de juiste akoestiek instellen wanneer ik TV kijk, radio luister, film kijk of muziek draai? Hebben jullie hier een tip voor?

Het rare bij Atonement was dat de stemmen nu helemaal NIET duidelijk waren. Ook niet op TV logic. Terwijl ik bij een ander film (Die Fälscher) de stemmen door alle boxen hoor. Bij beide gevallen staat mijn akoestiek op Dolby D(igital, vermoed ik).

Wisselen jullie constant om of blijft ie gewoon op 1 akoestiekfunctie staan?

Daarnaast merk ik dat sommige kanalen (via de digitale tv) een vertraging geven, terwijl anderen dit niet hebben. Ik kan dit aanpassen in het menu, maar dat geldt voor alle kanalen. Wat dus niet werkt. Helaas ondersteund mijn tv (Sony Bravia) geen lipsync.

Hierboven zie ik devolgende foto:
[afbeelding]
Ik heb mijn kabels vastgemaakt door die pluggen los te draaien, kabel erin en plug vast. Maar hoe werkt dit systeem? Ziet er mooier uit. Kennelijk noemen ze die bananenpluggen? Kun je die ook gebruiken met de ruwe kabel? Sorry maar op dit gebied ben ik een n00b

Nog eens over die akoestiekfuncties:
Bij pure muziek.. stereo geluid dus... welke functie gebruiken jullie dan?

Sorry voor de vele vragen, maar ik probeer het apparaat zo goed mogelijk te begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 16:37 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:13:
Ik heb mijn kabels vastgemaakt door die pluggen los te draaien, kabel erin en plug vast. Maar hoe werkt dit systeem? Ziet er mooier uit. Kennelijk noemen ze die bananenpluggen? Kun je die ook gebruiken met de ruwe kabel? Sorry maar op dit gebied ben ik een n00b
Ja, bananenpluggen inderdaad. In mijn geval Qed Airlocs, maar je kunt ook andere (goedkopere) varianten krijgen. En die kun je inderdaad gewoon gebruiken op een ruwe kabel door ze zelf te monteren, iets wat ik overigens zelf niet gedaan heb.

[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 29-06-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foka heeft hem niet meer op de site staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:13:
1. Nu heb ik zojuist een DVD-tje gehuurd (Atonement) en deze bekeken en beluisterd. Hoe weet ik nu welke akoestiekfunctie ik moet gebruiken bij wat? Of maakt het allemaal niet uit? Het viel me namelijk op dat ik nu een extra mogelijkheid heb namelijk Dolby D.

2. Moet ik elke keer de juiste akoestiek instellen wanneer ik TV kijk, radio luister, film kijk of muziek draai? Hebben jullie hier een tip voor?

3.Het rare bij Atonement was dat de stemmen nu helemaal NIET duidelijk waren. Ook niet op TV logic. Terwijl ik bij een ander film (Die Fälscher) de stemmen door alle boxen hoor. Bij beide gevallen staat mijn akoestiek op Dolby D(igital, vermoed ik).

Wisselen jullie constant om of blijft ie gewoon op 1 akoestiekfunctie staan?

4. Daarnaast merk ik dat sommige kanalen (via de digitale tv) een vertraging geven, terwijl anderen dit niet hebben. Ik kan dit aanpassen in het menu, maar dat geldt voor alle kanalen. Wat dus niet werkt. Helaas ondersteund mijn tv (Sony Bravia) geen lipsync.
1. Ik zorg altijd dat het gewoon op Dolby Digital (Dolby D in scherm), of DTS heb staan. Anders heb ik eigenlijk alles op all channel staan. (ook omdat ik verder er niet heel veel verstand van heb). Maar asl je Dolby Digital sound track hebt, kan je het beste die gebruiken.

2. In het menu kan je ergens instellen welke "standaard" akoestiek hij moet gebruiken (weet het menu zo niet uit mijn hoofd), maar hier kan je zeggen bijv. DVD = standaard Dolby Digital, TV = standaard All channel, enz.

3. Zie punt 1, Ik wissel eigenlijk nooit. Maar dat ben ik ;) , het zou goed kunnen dat hier hier gewoon aan de film ligt.

4. Klopt, ik heb soms ook bij digitale TV een lipsync probleem. De HDTV zender hebben er vaker last van dan de andere zenders. Zou zeggen, probeer gewoon dat de digitale zender goed lopen (aangezien je die het mest bekijkt) en de "hopen" dat de HDTV zender dan ook goed gaan.
Moet zeggen dat het soms ook aan de uitzending ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@wernerdebijl
Zoals stimpyrulez al meldt, kun je in het Setup-menu de Listening Mode Presets instellen per bron/aansluiting en per type inkomend signaal. Normaal gesproken worden meerkanaals signalen als DTS, Dolby D, TrueHD enz. automatisch correct doorgegeven. Zelf had ik bij alle bronnen voor Analog PCM en voor 2-kanaals stereo (D.F. 2ch) eerst de listening mode All Channel Stereo ingesteld, waarbij alle luidsprekers werken en je 'midden in het geluid' zit. Nu heb ik echter toch PLII Movie gekozen. Het is een kwestie van smaak, tijd en uitproberen.

Dat uitproberen gaat heel eenvoudig door op de witte knoppen op je AB te drukken. Luister je bijvoorbeeld naar muziek, dan druk je een aantal keren op MUSIC om de daarvoor bedoelde listening modes te beluisteren. (Je kunt natuurlijk ook op de andere knoppen drukken, als je bij MUSIC geen goede mode vindt). Vind je er een die goed bevalt voor die bron en dat type signaal, dan stel je die in het Setup-menu in als standaard.

Vraag aan jou: heb jij last van dropouts als je naar digitale TV kijkt? Ik heb daar bij UPC nu last van, de ene keer meer dan de andere. Het geluid valt af en toe even weg, soms enkele malen per uur en soms urenlang niet. Schijnt normaal te zijn, lees ik op allerlei forums, maar ik had er bij directe weergave via mijn TV nooit last van. Waarschijnlijk is het de beveiliging tegen storingsgeluiden die ook ingrijpt als je van bron wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:53:
@drfruit
Vraag aan jou: heb jij last van dropouts als je naar digitale TV kijkt? Ik heb daar bij UPC nu last van, de ene keer meer dan de andere. Het geluid valt af en toe even weg, soms enkele malen per uur en soms urenlang niet. Schijnt normaal te zijn, lees ik op allerlei forums, maar ik had er bij directe weergave via mijn TV nooit last van. Waarschijnlijk is het de beveiliging tegen storingsgeluiden die ook ingrijpt als je van bron wisselt.
Nee, hier heb ik (nog) geen last van. Het signaal is eigenlijk perfect. Ik maak gebruik van Integan welke hier in het Antwerpse actief is. Helaas geen vergelijking met UPC dus.

Ik ga eens zien hoe ik die presets kan instellen.

Nu heb ik nog wel iets anders raar voor, maar volgens mij ligt het weeral aan mezelf:

Ik kan altijd het geluid harder of zachter zetten mbv de afstandbediending, maar ik kan niet altijd het toestel afzetten mbv de afstandbediening. De knop op de Onkyo werkt wel altijd.
Vermoedelijk zit ik in een bepaalde modes of zo waardoor dat niet werkt, want soms werkt het weer wel. Wanneer ik op een knop druk brandt het lichtje op de ab, dus het zou moeten werken lijkt me. Vaag. Iemand die dit kent?

Daarnaast heb ik ook nog een 'oudere' DVD recorder van Sony. Deze kan ook opnemen op HD. Nu is de aansluiting naar de tv via SCART (HDMI niet mogelijk) en heb ik een optische kabel lopen naar de Onkyo. Ik heb geen geluid als ik op de DVD knop druk (heb de andere knoppen ook al gebruikt voor de zekerheid ;)). Beeld heb ik natuurlijk wel en geluid via de tv (via scart) ook. Iemand een tip?

Daarnaast is het in de setup van de Onkyo mogelijk om het geluid door te sturen naar je tv. Ipv die naar de boxen te sturen. Dit werkt perfect, maar het is zo omslachtig om dit altijd op die manier te doen. Kan dit simpeler? Via de afstandbediening of zo? Of kan ik een knop toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:10:
[...]

Ik kan altijd het geluid harder of zachter zetten mbv de afstandbediending, maar ik kan niet altijd het toestel afzetten mbv de afstandbediening. De knop op de Onkyo werkt wel altijd.
Vermoedelijk zit ik in een bepaalde modes of zo waardoor dat niet werkt, want soms werkt het weer wel. Wanneer ik op een knop druk brandt het lichtje op de ab, dus het zou moeten werken lijkt me. Vaag. Iemand die dit kent?
Er staan daar 2 knopjes onder "remote mode" , TV en receiver. Als je eerst even op die receiver knop drukt zal het wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:10:
[...]
Daarnaast is het in de setup van de Onkyo mogelijk om het geluid door te sturen naar je tv. Ipv die naar de boxen te sturen. Dit werkt perfect, maar het is zo omslachtig om dit altijd op die manier te doen. Kan dit simpeler? Via de afstandbediening of zo? Of kan ik een knop toewijzen?
Waarom laat je niet permanent het geluid via hdmi doorsturen naar de tv? Heb ik nu ook gedaan, omdat het voor mij de enige manier blijkt om mijn draadloze hoofdtelefoon te gebruiken in combinatie met de Onkyo reciever (voor als ik even weg moet lopen tijdens een spannende wedstrijd). Er zitten namelijk geen pre-outs op de Onkyo waar ik de hoofdtelefoon op kan aansluiten, en als ik hem direct aansluit is het geluid uit de boxen weg.
In eerste instantie valt hierbij het geluid op de receiver uit, maar zodra je het volume wijzigt is het terug. Althans bij mij, het kan aan de manier van aansluiten liggen.
(Enige nadeel is dat de display altijd HDMIThrough aangeeft en niet het type signaal.)

[ Voor 4% gewijzigd door drfruit op 30-06-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:53:
@wernerdebijl

Dit heb ik ook gehad met UPC (HD DVR) en mijn Onkyo 606. Ik ben toen van HDMI naar optisch gegaan voor het geluid en sindsdien heb ik dit niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:22:
[...]

Dit heb ik ook gehad met UPC (HD DVR) en mijn Onkyo 606. Ik ben toen van HDMI naar optisch gegaan voor het geluid en sindsdien heb ik dit niet meer gehad.
Bedankt, de optische aansluiting had ik al gemaakt, alleen nog de input anders toewijzen. Hopelijk is het hiermee ook bij mij opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botech schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:26:
[...]

Er staan daar 2 knopjes onder "remote mode" , TV en receiver. Als je eerst even op die receiver knop drukt zal het wel gaan.
Klopt. Wat stom dat me dit nooit is opgevallen zeg. Ik heb ook de presets ingesteld. Werkt perfect. Alleen moet ik toch nog switchen daar mijn AppleTV natuurlijk en films en muziek kan weergeven. Maar ik vind het al schitterend zo. Bedankt voor jullie feedback hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
drfruit schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:34:
[...]

Bedankt, de optische aansluiting had ik al gemaakt, alleen nog de input anders toewijzen. Hopelijk is het hiermee ook bij mij opgelost. :)
Uiteindelijk moest ik toch de hdmi-kabel van de UPC HD DVR direct naar mijn tv voeren. Weliswaar kun je in de Onkyo 606 zowel een hdmi- als een optische of coax ingang toewijzen aan dezelfde bron, maar dat werkt toch in de praktijk niet, althans niet bij mij. Ik bleef dan dropouts houden en als ik de digitale audiokabel eruit trok, bleek het geluid gewoon nog via hdmi te gaan.

Ik was juist zo blij met mijn 606 omdat ik een oude (maar goede) Samsung LCD-TV heb met maar 1 (!) hdmi-aansluiting. Toch maar weer mijn hdmi-switch ertussen gezet voor de UPC HD DVR.

Gelukkig lijkt nu alles goed te werken, en wordt ook het signaal van UPC goed herkend. Via hdmi kwam alles binnen als PCM (als ik me goed herinner), via optisch zie ik ook DD 5.1 verschijnen op de betere HD kanalen.

/Edit
Oeps, silly me. 8)7
Ik lees net pag 46 van de handleiding. Blijkbaar volstaat het niet om een digitale ingang aan een hdmi-bron te koppelen, maar moet je de prioriteit ook vastleggen op de 606 zelf. Het kan dus toch. Scheelt weer een hoop draden achter mijn installatie, en opdrachten in mijn Harmony AB. :)

[ Voor 12% gewijzigd door drfruit op 01-07-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen met ervaringen met de Onkyo A-9755 stereo versterker? Ik zit zelf namelijk te kijken naar dit schatje, voornamelijk omdat ik echt alleen stereo gebruik/luister en ook zeker weet dat een AVR versterker van hetzelfde geld als deze Onkyo sowieso een minder goed stereobeeld neer kan zetten.

Het probleem is echter geloof ik dat er geen subwoofer op aan te sluiten is, en helaas zijn vloerstaanders vanwege de afmetingen/indeling hier in mijn kamer niet echt ideaal... Maar goed, dat is een ander verhaal, hoop dat iemand deze versterker (of z'n minder krachtige broertje) heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik ben op het moment twijfelen tussen Denon 1508 en onkyo SR-507, heeft iemand ervaring toevallig met deze laatste, want ik weet niet welke ik moet gaan kiezen, uitstraling van denon vindt ik wel beter, maar gaat meer om geluidservaring en gebruiksgemak.

Ik wil niet boven de 300 gaan met reciever, maar hier loop ik dus op dood, als iemand wat inzicht kan geven eventueel over beide recievers zou er fijn zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Hallo, iets heel simpels. Als ik mijn laptop op 1080p films laat draaien, dus op 1920x 1200. En sluit het via HDMI 1.3 aan op de SR-606. En vanaf de HDMI output naar een FullHD monitor ga. Dan wordt er toch niet gescaled of iets anders ondertussen? Alles gaat toch gewoon direct door naar de monitor (Beeld dan)? Geluid blijft gewoon bij de versterker toch?

Het zou nogal vervelend zijn als hij allemaal rare fratsen met het signaal gaat doen terwijl het gewoon 1080p is.. Aangezien de 606 maar tot 1080i can upscalen.. of geldt dat alleen voor analoge signalen..

[ Voor 4% gewijzigd door FikkieHo op 04-07-2008 08:51 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:54:
Hallo, iets heel simpels. Als ik mijn laptop op 1080p films laat draaien, dus op 1920x 1200. En sluit het via HDMI 1.3 aan op de SR-606. En vanaf de HDMI output naar een FullHD monitor ga. Dan wordt er toch niet gescaled of iets anders ondertussen? Alles gaat toch gewoon direct door naar de monitor (Beeld dan)? Geluid blijft gewoon bij de versterker toch?

Het zou nogal vervelend zijn als hij allemaal rare fratsen met het signaal gaat doen terwijl het gewoon 1080p is.. Aangezien de 606 maar tot 1080i can upscalen.. of geldt dat alleen voor analoge signalen..
De 606 scaled alle signalen, behalve HDMI. Bij HDMI alleen direct, alle andere bronnen kunnen gescaled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Ik heb een TX-SR 606 en heb op mijn "TV/Game" input een PS3 via HDMI aangesloten ..
Nu heb ik vanmiddag een Onkyo DS-A2 gekocht die op de IR input gaat.
Om video en On screen functies van de ipod op tv te zien moet deze óók op de TV/Game, via VIDEO OUT, AUDIO OUT L/R, vervolgens moet ik de mode van TV/Game omzetten naar "DOCK" ..
Dus, kortom, als ik nu met de afstandsbediening van de TX-SR 606 op 'TV/Game' druk, dan springt hij naar DOCK input, maar eigenlijk wilde ik daar onder de PS3 houden. Dit vind ik een schoonheids-foutje dat de RI niet een aparte knop op de remote is...
Eigenlijk loop ik maar wat te zwetsen want ik kan niet testen of het ook op andere inputs werkt: M'n HD TV wordt op dit moment vervangen en de enige ipod die ik heb is een iphone3G en die komt volgende week pas...
Sowieso was ik heel blij toen ik voor 100 euro het show-model (zonder afstandsbedieninkje en doos) van de DS-A2 kon krijgen, omdat de winkel prijs 180 is, maar per ongeluk is het een DS-A2 ipv DS-A2x. De winkel-prijs is voor de x versie, wat ik pas thuis ontdekte..
Ik ga morgen terug naar de winkel, want die 'x' is een nieuwe generatie met meer remote functies.. deze nieuwe wil ik dus regelen voordat m'n iphone er is..
..ik ben lekker bezig, toch?

Klein vraagje: Mijn tv wordt vervangen omdat ik een brom hoorde komen uit de transformators, sindsdien zet ik overal m'n oor tegenaan om te horen of het bromt, zo ook op de TX-SR 606, en jawel, ik hoor een trafootje brommen.
Is dat normaal? Het is heel zacht en zeker niet storend, maar ik vraag me af of het door het stroom in mijn appartement komt of dat het erbij hoort.
Een ander vraagje; is er iemand die de voorgeschreven 20cm aan de boven van de 606 negeert en hoe zit het dan met de warmte-ontwikkeling? Ik heb namelijk een kastje maar de bovenkant zou daar maar 5 cm zijn (zie fotootje)..
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/warmte-ontwikkeling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Brom is normaal. Misschien bij high end heb je andere trafo's die niet brommen? Maar mijn plasma en onkyo maken ook geluid. Uit de luisterpositie nauwelijks waarneembaar wel enigszins irritant.
Is inderdaad interessant om te weten of het wat met de stroom aanvoer te maken heeft? Volgens mij niet.

En de 605 wordt niet zo warm, de 606 volgens mij ook niet. Je kan temperatuur aflezen via display + standby button. Allebei de knoppen los laten en dan op tone drukken. Althans dat werkt met de 605 in ieder geval. Dan zou je zelf kunnen zien of het iets met de temperatuur doet. Vooral de 8xx serie wordt erg warm en heeft wel wat ruimte nodig om te ademen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:54:

1920 x 1200 is geen full hd, dus waarschijnlijk gaat hij wel iets met je signaal doen. Full hd (1080p) is 1920 x 1080 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Oeee.. Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:04:
[...]

1920 x 1200 is geen full hd, dus waarschijnlijk gaat hij wel iets met je signaal doen. Full hd (1080p) is 1920 x 1080 ;)
Als je hem op native 1080P laat draaien, krijg je gewoon een paar dunne zwarte randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

vanDaal schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:53:
[...]

En volgens mij is alles wel goed op de receiver aangesloten:

[afbeelding]
Heay, zijn die bananenpluggen aangesloten op een 606? Gingen die zwarte dopjes er makkelijk uit?
Is dat eigenlijk alleen maar voor de stevigheid of is daar ook geluids-verbetering mee te behalen (al dan niet theoretisch) ?
ksi schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:08:

En de 605 wordt niet zo warm, de 606 volgens mij ook niet. Je kan temperatuur aflezen via display + standby button. Allebei de knoppen los laten en dan op tone drukken. Althans dat werkt met de 605 in ieder geval. Dan zou je zelf kunnen zien of het iets met de temperatuur doet. Vooral de 8xx serie wordt erg warm en heeft wel wat ruimte nodig om te ademen.
Temperatuur aflezen werkt niet, misschien ontdek ik nog wel een andere toets-combinatie.. iig warm wordt ie wel, plaatselijk ongeveer 60/70 graden.. Er zit ook een stickertje op "May become fairly hot at times, to ensure proper cooling do not block the flow of air to the top cover ventilation slots"
idd toets-combinatie ontdekken en gewoon testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Onkyo 606 opgehaald, en alles aangesloten.
DVD / XBOX via de hdmi ingang van de versterker naar de tv en goed geluid en beeld.

Maar..
HTPC via de hdmi ingang van de versterker naar de tv en het beeld past niet.
Het beeld wordt te groot doorgestuurd naar de TV.

Nu lees ik in de manual dat PC hdmi niet ondersteund wordt.. :(

iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overscan enzo uitzetten op je PC, en een exact geformatteerd plaatje doorsturen (1280 x 720 of 1920 x 1080).

Wat in de manual staat; Daarmee bedoelen ze PC-signalen die slechts met een converter naar HDMI zijn gezet, zonder HDCP-beveiliging (DVI-I en niet DVI-D meestal). Modernere kaarten hebben vaak wel HDCP in het signaal, en dan werkt het gewoon.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, het gaat om een onboard videokaart van de GA-MA78GM-S2H.

Volgens de specs :
Integrated HDMI/ DVI interface with HDCP

Vanavond nog maar eens opnieuw een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt het zonder onkyo ertussen dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om informatie over het inkomende video signaal weer te geven? Audio is geen probleem maar wil graag weten of een blu ray 1080i of 1080p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksi schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:08:
Je kan temperatuur aflezen via display + standby button. Allebei de knoppen los laten en dan op tone drukken. Althans dat werkt met de 605 in ieder geval.
Heb je misschien ook enig idee hoe dit af te lezen is met de 505? Met deze toetsencombinatie krijg ik alleen het versienummer te zien. Met google heb ik nog geen oplossing gevonden.
Als ik een tijdje op hoog volume speel brand ik mijn hand bijna aan de bovenkant van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Als je in de firmware/cijfertjes zit kan je volgens mij op tone drukken op de reciever zelf. Dan zou in principe de temperatuur af te lezen zijn.
En anders denk ik dat de 505 dit niet ondersteunt. Maar zoals ik lees de 606 ook niet meer ... En elke onkyo is best wel een verwarming opzich, leuk voor in de winter straks haha. Zou me niet al te druk maken er zit vast wel een temperatuur beveiliging in die je reciever afsluit mits het te erg wordt. Bovendien kan electronica best wel een temperatuurtje hebben en zegt het vaak niks over stabiliteit e.d. (denk aan google harde schijven test, die vond dat warmer lopende harde schijven helemaal niet eerder failure vertonen ten opzichte van kouder lopende schijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :) De Tone knop werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Dit werkt dus ook gewoon met de 606.
Bij mij zie ik: 002 043 F:x S:H (zonder geluidsweergave).
Het eerste getal schijnt het aantal ampères in tienden te zijn, het tweede de temperatuur in graden Celsius. Over de rest kan ik niets zinnigs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

drfruit schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:06:
Dit werkt dus ook gewoon met de 606.
Bij mij zie ik: 002 043 F:x S:H (zonder geluidsweergave).
Het eerste getal schijnt het aantal ampères in tienden te zijn, het tweede de temperatuur in graden Celsius. Over de rest kan ik niets zinnigs vinden.
idd! Het was mij eerder niet gelukt omdat ik Tone te laat indrukte..
Temperatuur schommelt nu tussen de 39 en 41 graden hier, nadat ie al een paar uur vrij zacht staat.
Wel makkelijk dat het dan zichtbaar blijft tot je Display weer indrukt, zodat je vanaf de bank een test van een paar uur kan doen..

Ik had nog wat extra speakers en wilde die via Zone 2 aansluiten maar kennelijk heeft Zone 1 een fractie vertraging en krijg je een vervelende galm als je Zone 1 en 2 op dezelfde bron zet. (mp3tje via tulp stekkertjes)
In het boekje geen oplossing gevonden en op andere forums was het zelfde probleem herkend.. Ik heb het nu dus maar op 7.1 aangesloten, maar dat is ook heel leuk, alle speakers zijn 140 watt zoals de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:44:
werkt het zonder onkyo ertussen dan wel goed?
Werkt , nu ook met onkyo er tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Ik heb even gespeeld met mijn iPhone3G en Onkyo dock DS-A2X op de RI link.

Met bescherm case erom paste hij er niet in, dus dan maar onbeschermt, maar goed je kan alles met AB doen.

Direct na het aansluiten krijg ik de melding "Accessoire niet geschikt voor de iPhone" met iets over mogelijke storing en een keuze on dit te negeren of in 'vliegtuig' mode te gaan.
Op alle twee de modes werkt 'ie goed, maar mijn iPhone is morgen pas geactiveerd dus ben ik benieuwd wat er gebeurt als er dan gebeld wordt.

De AB code van de dock op mijn Onkyo 606 AB gezet en kon ik de mp3tjes besturen en afspelen.

Ik kreeg een fantastisch geluid maar dat komt meer door mijn speakers / versterker. Het leek erop dat het geluid alleen 5.1 deed, en niet 7.1 tenzij natuurlijk "All Ch St" aanstaat. Maar toen ik later tv ging kijken viel mij eigenlijk op dat mijn surround backs sowieso erg zacht klinken..
Ik heb nu even geen hdtv dus kan ik niet zien welke instellingen er zijn wat dat betreft..
Ook het hele idee om de video- en muziek-bibliotheek door te bladeren op de tv gaat hiermee niet door.
Ik heb nergens gelezen dat hiervoor HDMI nodig is maar het Onkyo OSD heeft dat wel nodig, dus beperkte ik mij nu even tot geluid.
Binnekort een nieuwe lcd en ga ik nog eens beter kijken wat er allemaal mogelijk is.

De app Pianist stuurde het geluid ook naar de speakers, maar deze app is liggend en de dock is staand :P

De iPhone app "Remote" gebruiken om iTunes op m'n macbook Pro aan te sturen is ook leuk, en die kan tenminste digitaal aangesloten worden, een gemis op de iPhone en dock.

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/dock.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/dock2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/dock3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

madwurmz schreef op maandag 07 juli 2008 @ 07:35:
Heay, zijn die bananenpluggen aangesloten op een 606? Gingen die zwarte dopjes er makkelijk uit?
Is dat eigenlijk alleen maar voor de stevigheid of is daar ook geluids-verbetering mee te behalen (al dan niet theoretisch) ?
Met een schroevendraaier(tje) zijn die dopjes er redelijk gemakkelijk uit te wippen. Ze zijn bedoeld voor de veiligheid geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
vanDaal schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:40:
[...]
Met een schroevendraaier(tje) zijn die dopjes er redelijk gemakkelijk uit te wippen. Ze zijn bedoeld voor de veiligheid geloof ik.
Klopt, het is zelfs een Europese regel dat die dingen erop moeten zitten (waar ze zich allemaal toch mee bezig houden in Brussel...), omdat er een redeiljke hoeveelheid stroom door een luidsprekeruitgang kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Omdat ik mij afvroeg of ze voor beter geluid zorgen of alleen voor de stevigheid dienen, dacht ik dat dtjv met veiligheid doelde op de stevigheid, maar ik snap 'm nu.. Dan blijf ik nog met de vraag, levert een bananenplug een beter geluid op?
dtjv schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:25:
[...]

Klopt, het is zelfs een Europese regel dat die dingen erop moeten zitten (waar ze zich allemaal toch mee bezig houden in Brussel...), omdat er een redeiljke hoeveelheid stroom door een luidsprekeruitgang kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Is er al iemand achter de remote codes voor de samsung p1500 en/of de samsung 360 decoder?
Heb laatst tijden op i-net gezocht maar kon niks vinden. Bij de bijgeleverde papieren remote code boekjes staan deze nog niet tussen. Iemand met een 606 ofzo die deze codes wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksi schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 03:55:
Is er al iemand achter de remote codes voor de samsung p1500 en/of de samsung 360 decoder?
Heb laatst tijden op i-net gezocht maar kon niks vinden. Bij de bijgeleverde papieren remote code boekjes staan deze nog niet tussen. Iemand met een 606 ofzo die deze codes wel heeft?
De code voor Samsung die staat bij [Cable Converter] zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Zou moeten, maar die doet niks.
Zo uit het hoofd 0000, 01644 (en nog een andere die het ook niet doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
madwurmz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:47:
Dan blijf ik nog met de vraag, levert een bananenplug een beter geluid op?
[...]
Zou ik niet doen - je kunt net zo goed gewoon je speakerdraad strippen dat vastschroeven onder de luidsprekerklemmen van je versterker. Het voordeel van bananenpluggen is dat je ze makkelijker los krijgt, maar tenzij je van plan bent je versterker vaak te gaan verplaatsen lijkt me dat geen issue.

Eigenlijk hebben pluggen aan je speakerkabels alleen zin als ze er in de fabriek onder beschermde atmosfeer zijn opgezet, omdat ze dan je kabeluiteinden beschermen tegen roest enzo. Maar als je ze er zelf op gaat zetten, maakt dat eigenlijk niet echt uit. Je zou zelfs kunnen aanvoeren dat het er slechter van kan gaan klinken, omdat het weer een extra overgangsweerstand introduceert (alhoewel dat verschil volgens mij alleen maar theoretisch is, ik heb het in ieder geval nooit gehoord).

Samenvattend: gewoon kaal draad in je aansluitingen prikken, en klaar is kees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Ik heb gisteren mijn nieuwe Onkyo 805 aangesloten. (ik had een 804e ;) )
Er hangt een ps3 aan, en een toshiba hd-xe hd-dvdspeler.
Beide via HDMI aangesloten, doorgelust op de onkyo.

Probleem is dat op het display van de Onkyo nooit Dolby TrueHD, of Dolby Digital + staat vermeldt, als ik zo'n film afspeel. er staat enkel 'multichannel'. Ik dacht dat deze versterker dat juist zou moeten weergeven?

En als ik bijv. in plaats van HDMI de TOSlink gebruik (op de toshiba), dan geeft hij alleen Dolby Digital aan (terwijl ik trueHD track heb lopen).
Nu weet ik wel dat als er uncompressed PCM via HDMI naar de receiver gaat, het geluid hetzelfde is, maar ik wil juist dat de reveiver mij de surround codecs laat zien

Wie weet wat ik fout doe?

p.s. het geluid is overigens prima via hdmi en/of optisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Het ligt aan je PS3 die bitstreamt namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
ksi schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:04:
Het ligt aan je PS3 die bitstreamt namelijk niet.
De Toshiba HD-DVD speler wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Niet geheel on topic, maar ik heb hier nog een Onkyo A-8027 staan.
Een klasse A versterker van volgens mij 4 x 35 Watt RMS.
Worden dat soort versterkers tegenwoordig ook nog gezien als kwalitatief leuke beestjes?
(En dan heb ik het niet over 5.1 / 7.1 etc etc).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
35 watt per kanaal in klasse A is best netjes :) En die oude klasse A versterkers van de gerenommeerde merken worden nog steeds als kwalitatief aardige beestjes gezien inderdaad ;)
Overigens lijkt het me 2x 35 watt, aangezien je waarschijnlijk doelt op de speaker A/B uitgangen. Deze zijn echter beiden aangesloten op dezelfde versterkerblokken. Je hebt dan simpel gezegd 2x 35 watt of 4x 17,5 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Dashmaul:
Via optisch kun je geen TrueHD doorgeven, dus hdmi aansluiten is dan handiger.

Er zijn trouwens meer mensen die graag de logootjes voor TrueHD e.d. signalen op hun Onkyo willen ZIEN. Als je speler (bijv de PS3) die signalen zelf decodeert en als multichannel PCM doorgeeft, hoeft de Onkyo ze niet meer te decoderen en geeft hij ze ook niet aan. En het gaat er toch om dat je ze HOORT?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Zat er natuurlijk al dik aan te komen maar:
Onkyo Announces TX-SR806 and TX-SR706 AV Receivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Die HTS6100 lijkt me wel interresant als hij met een redelijke prijs in EU komt.. Misschien goeie alternatief voor 606+eigenspeakers..

Vraag me af wat de 6100 dan minder heeft dan de 606..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw 806 looks BAD ASS to me :D
http://www.gspr.com/onkyo/txsr806.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

mac1987 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:05:
35 watt per kanaal in klasse A is best netjes :) En die oude klasse A versterkers van de gerenommeerde merken worden nog steeds als kwalitatief aardige beestjes gezien inderdaad ;)
Overigens lijkt het me 2x 35 watt, aangezien je waarschijnlijk doelt op de speaker A/B uitgangen. Deze zijn echter beiden aangesloten op dezelfde versterkerblokken. Je hebt dan simpel gezegd 2x 35 watt of 4x 17,5 watt.
Ah ok, bedankt voor de informatie. :)
Is een beestje wat ik nog maar niet zomaar af zal geven aan iemand dan. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Nu nog een blu-ray input...
Staat nog steeds op DVD en dan MSTR HD audio doh haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ligt het aan mij of lijkt die TX-SR806 een achteruitgang vergeleken met de 805?
17 kg versus 23 kg
Cirrus Logic DAC's versus Burr Brown PCM1796 (alhoewel de topmodellen van Crystal/Cirrus Logic ook erg mooi zijn).
Stroomverbruik: 7.8 ampere versus 9.5 ampere
Vermogen: 145 watt versus 150 watt
THD: 0.08% versus 0.05%

De opsomming van de verschillen op AVSforum:
5 HDMI inputs/1 output (up from 3)
THX Ultra 2 "Plus" (with Loudness Plus)
Audyssey Multi EQ with Audyssey Dynamic EQ (up from Multi EQ)
Faroudja DCDI "Cinema" - 1080p VP (up from DCDI "Edge" Hudson - 720p VP)
"Music Optimizer" for compressed audio file playback (MP3)

GONE are the Burr-Brown DACs, replaced by Cirrus Logic 192kHz/24-bit DACs.
GONE is the optical digital audio output.
GONE is the switched electrical outlet.
GONE is Neural Surround processing.
GONE is the "AUX 2" input.
GONE is one set of Component Video inputs.
GONE is one set of S-Video and Composite Video inputs.
GONE is "Zone 3".
GONE is 20lbs of weight.
REPLACED is the remote control with the simplified version from the SR606.
STILL only 2 optical digital inputs on the back.

Wat ik dus zie is meer features die goed staan op een specsheet (betere scaler, 'music optimizer a.k.a. loudness functie, THX Ultra Plus) maar besparing op onderdelen die de geluidskwaliteit bepalen (zwakkere voeding, waarschijnlijk mindere DAC's, misschien mindere koeling vanwege gewichtsreductie).

Ik krijg het idee dat de xx5 serie bedoeld was om marktaandeel en naamsbekendheid te genereren, desnoods met negatieve winstmarges, en dat de xx6 serie weer winst moet maken.
De specs zijn namelijk absoluut niet slecht (vergelijkbaar met concurrenten), maar niet meer zo absurd goed voor de prijs zoals de xx5 serie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Hopelijk wordt dit geen trend dat downgraden van specs. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:43:
Hopelijk wordt dit geen trend dat downgraden van specs. -O-
Hi All,

Ben in bezit van:
- Onkyo tx nr-905 (sinds 25 juli jl.)
- Sony KDL 46x3500
- Dreambox DM 600PVR (schotel receiver)
- pc met nvidia geforce4 ti 4200 with AGP8X-videocard

De receiver is aangesloten als HDMI out met als instelling 'hoofd' en resolutie 1080P op de receiver met een HDMI 1.3 kabel op de TV.

Componentvideo-ingang
De dreambox is aangsloten met S-video en een audiokabel (wit rood) onder de Componentvideo-ingang 'CBL/SAT' onder IN1. De pc is aangesloten onder AUX 1 onder IN2 eveneens met een S-videokabel en audiokabel.

Verdere instellingen op de receiver zijn:

BEELDKWALITEIT
Beeldmodus Automatisch
Edge Enhancement UIT
Mosquito NR UIT
Random NR UIT
Block NR UIT

OSD-instelling
Onmiddelijke displayaanduiding AAN
Monitortype 16:9
Displaypositie Onder
TV-formaat PAL

Geluid is perfect! Voor het beeld van de Dreambox en PC krijg ik alleen maar een helder blauw beeld. Dit terwijl het menu van de receiver wel zichtbaar is. Heb (bijna) alles al geprobeerd:
-stekkers op andere ingang
-HDMI out op andere waarden
-etc.

Het rechtstreekse beeld op de tv doen het wel goed!
Het beeld via de receiver voor de Dreambox en PC blijven blauw. Ik word nu behoorlijk gefrustreerd!! 8)7

De TV staat zo ingesteld dat iedere formaat/vorm/resolutie automatisch wordt gedetect en wordt getoond.

Volgens mij is het een instelling in de receiver?! Alleen ik weet niet waar ik het moet zoeken?? Iemand?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Heb je de juiste ingang ingesteld voor de bron die je wilt weergeven? Het lijkt er namelijk op dat je reciever wel goed is aangesloten op de tv (je ziet het menu) maar geen beeld doorgeeft als je een bron selecteert. Op de 606 moet je die bron eerst koppelen aan een ingang, tenzij je hdmi gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:31:
Heb je de juiste ingang ingesteld voor de bron die je wilt weergeven? Het lijkt er namelijk op dat je reciever wel goed is aangesloten op de tv (je ziet het menu) maar geen beeld doorgeeft als je een bron selecteert. Op de 606 moet je die bron eerst koppelen aan een ingang, tenzij je hdmi gebruikt.
Ben er nu per ongeluk na 3 dagen achter gekomen.

Het zit hem toch in de instelling Componentvideo-ingang
Deze moet voor zowel de Dreambox als de pc op --- staan i.p.v. IN1 of IN2 of IN3 |:(

Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik heb een vraagje over het HDMI gebeuren bij de Onkyo TX-SR606.

Bij HDMI receivers lees ik over HDMI pass-through, HDMI switching en HDMI Processing.
Klopt het dat bij de eerste twee een kabel terug de receiver in moet, om alsnog geluid te krijgen?

En hoe zit dat bij de SR606? Kan ik daar gewoon een 1080p HDMI signaal induwen en dan verwachten dat de receiver zelf het geluid eruit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpArKy_cOoL
  • Laatst online: 31-07-2016

SpArKy_cOoL

een eitje ...

fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:40:
Ik heb een vraagje over het HDMI gebeuren bij de Onkyo TX-SR606.

Bij HDMI receivers lees ik over HDMI pass-through, HDMI switching en HDMI Processing.
Klopt het dat bij de eerste twee een kabel terug de receiver in moet, om alsnog geluid te krijgen?

En hoe zit dat bij de SR606? Kan ik daar gewoon een 1080p HDMI signaal induwen en dan verwachten dat de receiver zelf het geluid eruit haalt?
Pass-through via HDMI betekent dat hij onveranderd uitpoept wat hij binnenkrijgt.
Dat betekent dus ook het geluid, ja.
Ik denk dus niet dat je daar een extra kabel voor moet inprikken.

Mind the gap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Laatst online: 11-09 18:00
Hallo Mensen!

Ik heb een kort vraagje?
Ik ben ook sinds een tijdje in het bezit van de 606 icm met een canton 60cx. Ik heb mijn popcorn hour aangesloten op de receiver die zijn inhoud weer verder verstuurd naar m'n panasonic 42pv60.

Nu vind ik alleen dat de stemmen uit m'n center beetje zacht klinken. Als ik de volume harder zet, blijft het volume van de stemmen toch achter op het andere geluid.

Is er een manier om het volume van de center speaker harder te zetten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Greetz
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je dit probleem ook met je PCH en vorige receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
Om heel eerlijk te zijn, dit is pas mijn eerste home cinema. Beetje een laatbloeier??
Ik ben dus niet anders gewend. Mijn ervaring is alleen dat de stemmen zo zacht klinken. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Ik ondervind dit inderdaad ook op mijn SR606. Wel even naar gekeken, maar geen instellingen gevonden om dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
Ik zit nu op m'n werk, maar onderstaande trof ik ergens anders aan en ga dat vanavond meteen uitproberen! Hoop dat het werkt?

Quote avsforum:
I sometimes want the center to be louder so I hit the Audio button and scroll down until the display shows "Center -xx dB". I adjust it there and those adjustments stay even when I turn the receiver off. Maybe this is different than what you are talking about.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik weet even niet uit mijn hoofd waar het zit, maar je kan gewoon het volume van ieder kanaal afzonderlijk installen. Doe anders een set-up via de microfoon en de ingebouwde chipset. DIe kan de boxen optimaal inschakelen.

Ik geloof dat je gewoon via de remote, SOUND, en links/rechts, omhoog/omlaag de center ook in kon stellen op een hoger volume. -5 tot +5 Db.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Er zijn twee manieren om de center speaker harder of zachter te zetten.
1. Tijdelijk, werkt tot je de reciever uitschakelt. Druk op Audio en gebruik dan het cursorpad om de verschillende instellingen (verticaal) te bereiken en (horizontaal) te veranderen. (Kijk op het display op de receiver.)
2. Permanent. Druk op Setup en ga naar 2. Speaker Setup en dan 4. Level Calibration om het speakervolume afzonderlijk aan te passen. Het setupscherm werkt in principe via je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
Werkt als een zonnetje! Klinkt allemaal een stuk beter. Weer een tevreden mens! :-)

Verwijderd

aangezien de 606 en andere vd nieuwe reeks nu uit zijn,
vraag ik me af waar ik de 605 het goedkoopst kan vinden.
Iemand een voorstel?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

en daar verwacht je echt antwoord op zonder snedige opmerkingen?

Nou, voorruit dan: www.kieskeurig.nl

o.a.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

ok, maar daar zie ik ze aan nog 499 euro, dat is me nog te duur, ergens goedkoper? in deze topic dacht ik ze toch gemeld te zien hebben aan minder...

Verwijderd

Ben sinds een aantal weken in het bezit van een Onky TX-NR905, in combinatie met een Panasonic TH42PZ85 plasmatelevisie, een PlayStation3 en een Samsung DCB-H360 digitale kabel decoder. Alle apparaten zijn met HDMI kabels (goede kwaliteit) aangesloten op de Onkyo en vanaf de Onkyo gaat er een HDMI kabel naar de TV. De Onkyo staat zo ingesteld dat het HDMI signaal ongemoeid gelaten wordt, dus op "HDMI through". Nu heb ik regelmatig last van de volgende eigenaardigheid, namelijk dat het televisiebeeld bevriest als ik televisie kijk via de Samsung decoder. Het beeld blijft hangen, terwijl het geluid via de receiver wel door blijft gaan. Via de PS3 zijn er geen problemen.
Voor ik de Onkyo had, was de Samsung decoder rechtstreeks met een HDMI kabel op de Panasonic aangesloten en was er geen probleem. Ik heb nu de Samsung decoder weer rechtstreeks met een HDMI kabel op de Panasonic aangesloten voor het beeld en met een optische digitale kabel op de Onkyo voor het geluid, waarbij het probleem zich ook niet voordoet.. Ik wil het graag met alléén een HDMI kabel, via de Onkyo regelen, zodat alles via 1 HDMI poort op de televisie binnenkomt (scheelt switchen van input op de TV) en scheelt 1 kabeltje. Heeft iemand een suggestie wat het kan zijn en belangrijker hoe ik het kan oplossen? Alvast bedankt.

• ksi

ksi

ouwe recievers gaan eruit en worden direct opgevolgd door nieuwe recievers.
er is weinig tot geen ouwe voorraad waardoor de prijs ook niet meer gaat zakken.

bent beter af met een 606 of 506. denk zelfs niet eens dat de 605 nog ergens te krijgen is (misschien nog ergens succes met een showmodel ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op ebay kan je de 605 nog kopen, maar de 606 heb ik ergens gevonden voor 420 euro.
weet het nog niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Ging bij jullie de automatische afstelling mbv de microfoon meteen goed?
Dit is ook mijn eerste receiver (onkyo TX-SR606 met HKTS11) en na alle kabels te hebben aangesloten (pfff) kreeg ik een error op de speaker linksachter (kwam helemaal geen geluid uit).

Vanochtend ff de speakers linksvoor en achter verwisseld en weer deed linksachter niks. De speaker was dus niet stuk.
Vanmiddag maar n andere kabeltje trekken. Hopelijk is t dan verholpen :(

Edit: aan t kabeltje lag het niet, maar gelukkig bij t afspelen van een hd-dvd deden alle speakers het.
Nou heb ik 2 vragen : hoe kan je checken dat de receiver echt dolby true hd of dts hd speelt?

Welke instellingen moet je bij de ps3 invoeren: pcm of bitstream en moet ik alle 5.1 opties aanvinken?

[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 27-08-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
knip.

[ Voor 98% gewijzigd door Sevenhunt op 30-08-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sevenhunt schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:58:
Ik heb vandaag de onkyo tx-sr606 opgehaald, prima apparaat.
maar:

Iemand al uitgevonden hoe de fm antenne aan te sluiten?
Kan alleen die bijgeleverde echte antennes aansluiten, maar ik wil gewoon mijn kabelantennen aansluiten. mn coax.

Een tussenstuk ofzo?

Thx.
Op de coax-aansluiting midden achterop waar Antenna FM 75 ohm bij staat. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
drfruit schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

Op de coax-aansluiting midden achterop waar Antenna FM 75 ohm bij staat. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Je begreep me prima, maar ik heb mezelf net ff 3 kogels door mn kop gejaagd vanwege mn stommiteit.
Wilde de tv kabel eropaan sluiten, en das een mannetje die past natuurlijk niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Iemand een idee wat de 'verbeteringen' zijn tov de 2007 modellen?

Ik zou mij graag een TX-NR905 aankopen (om dan later ook een B&W 603 surroundset aan te schaffen) maar vraag mij af of het verschil tussen de SR806 en de nr905 nog wel voldoende groot is om de meerprijs te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
De TX-SR876 en 906 hebben ISF calibratie op de video-ingangen. Dit lijkt me op zich wel een mooie functie. Ik weet alleen niet of ze, net als de 806, lichter en, gezien het verlaagde stroomverbruik, waarschijnlijk minder krachtig zullen zijn dan hun voorgangers.
Ik was, gezien de IMO mindere specs van de 806 t.o.v. de 805, bang dat Onkyo eenmalig met de xx5 serie verlies of lagere winst voor lief nam om marktaandeel te veroveren en nu weer hogere marges wilde.

De 806 heeft, voor zover ik lees, geen ISF calibratie en als je twijfelt tussen die en de 905 zou ik voor de laatste gaan. Deze heeft een weer mooiere opbouw en netwerkfuncties.

http://www.homecinemachoi.../Onkyo+THXultra2plus+AVRS

[ Voor 21% gewijzigd door mac1987 op 02-09-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
mac1987 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:32:
De TX-SR876 en 906 hebben ISF calibratie op de video-ingangen. Dit lijkt me op zich wel een mooie functie. Ik weet alleen niet of ze, net als de 806, lichter en, gezien het verlaagde stroomverbruik, waarschijnlijk minder krachtig zullen zijn dan hun voorgangers.
Ik was, gezien de IMO mindere specs van de 806 t.o.v. de 805, bang dat Onkyo eenmalig met de xx5 serie verlies of lagere winst voor lief nam om marktaandeel te veroveren en nu weer hogere marges wilde.

De 806 heeft, voor zover ik lees, geen ISF calibratie en als je twijfelt tussen die en de 905 zou ik voor de laatste gaan. Deze heeft een weer mooiere opbouw en netwerkfuncties.

http://www.homecinemachoi.../Onkyo+THXultra2plus+AVRS
Bedankt voor de uitleg. Ik vraag mij echter af of het prijsverschil nog wel te verantwoorden is. Voor zover ik heb begrepen is de 876 een opgewaardeerde 905 en ligt de 905 nu ergens tussen de 876 en 806, er is idd een groter vermogen en enkele kleinere functies maar je leest op verschillende fora toch ook wel over een hoop kinderziektes bij de 905. En gezien het prijsverschil (kan ik mij toch al een boxje extra kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 03-09-2008 12:09 ]

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag nog een nieuwe zwarte 805 kunnen scoren voor de prijs van.......... 599 euro
Geeft wel een heerlijk gevoel hoor zo'n koopje. Zal wel een van de laatsten zijn geweest.

• mac1987
Voor 599 zou ik dat inderdaad maar doen... ;) Er was zeker geen tweede meer voor de TS :P ?

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Goede avond mensen, even snel een vraagje, ik heb onlangs de TX-SR606 gekocht met een 5.1 setje, nu heeft m'n laptop hdmi output. En m'n tv nog geen hdmi ingang, nu hoor ik wel gewoon muziek maar m'n tv blijft zwart beeld geven.

Kan m'n receiver nou gewoon geen HDMI naar S-Video weergeven?

MTB Trail Traffic

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 14:06
-LA- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:21:
Goede avond mensen, even snel een vraagje, ik heb onlangs de TX-SR606 gekocht met een 5.1 setje, nu heeft m'n laptop hdmi output. En m'n tv nog geen hdmi ingang, nu hoor ik wel gewoon muziek maar m'n tv blijft zwart beeld geven.

ff vraagje tussendoor, welke speakers heb je erachter, wil namelijk zelfde reciever maar heb geen idee van wat voor boxen (strak smal, voor de vrouw zeg maar).

Verwijderd

-LA- schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:21:

Upscaling, geen downscaling.

Verwijderd

Beste mensen. Ik zit nu erg te twijfelen. Namelijk tussen de Onkyo TX-SR606 en de Marantz SR5002.
Nu ben ik een leek op audio gebied maar ik wel graag iets goeds.
De marantz is goedkoper maar lijk evenveel te kunnen.
Misschien dat een topkenner hier mij er meer duidelijkheid over kan geven.
Ik ben trouwens afgegaan op kieskeurig.nl en zie dat de marantz een beduidend hoger cijfer krijgt.
Maatje van me heeft veel research gedaan en die kwam toch op de onkyo terecht. Tsjah je snapt dat ik daar erg onzeker van wordt... Gezien jullie kenners zijn hoor ik het graag van jullie.

En owja meneer Gadgets: Ik heb de Jamo S 606 gekocht vanwege mn budget. Schijnt een klasse speaker te zijn. Hoop dat ik je daar mee opweg help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Tjaaaa, oftewel sparen voor een HD TV... :'(
Gadgets schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:08:
[...]

ff vraagje tussendoor, welke speakers heb je erachter, wil namelijk zelfde reciever maar heb geen idee van wat voor boxen (strak smal, voor de vrouw zeg maar).
Een Eltax Mercury setje, zonder sub....
Ben nog bezig met sparen voor het grote werk zegmaar...

[ Voor 48% gewijzigd door -LA- op 05-09-2008 00:49 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Denk dat Marantz/Onkyo vooral een kwestie van smaak is. Ze hebben namelijk een erg verschillende klank. Ik vond persoonlijk de Marantz mooier, maar een volgende zal hetzelfde zeggen over de Onkyo. Die Onkyo heeft inderdaad iets meer functies (o.a. scaler), maar je kunt niet simpelweg de specs vergelijken en zeggen dat de ene beter is dan de andere.
Loop eens een speciaalzaak binnen en vraag of je mag luisteren. Dit is leuk en zal meer zeggen dan 100 specsheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastige zaak dus... Ik ben iemand die graag gewoon iets goeds heeft. Dusjah marantz staat bij mij beter bekend als geluidskwalikatief een goed merk... Damns ik ga nog wel wat op audio forums kijken.
Vindt t alleen vaag dat die onkyo een veel slechter cijfer krijgt op kieskeurig.nl. Maarjah denk dat daar niet echt de audiofreaks zitten....
Ben bang dat ik een keuze zal moeten maken op uiterlijk van de 2...

Klopt het dat ik iig goed doe door uit 1 van die 2 te kiezen? qua budget/kwaliteit verhouding?

Ik vind het zowiezo lastig om te gaan luisteren naar die 2. Waarom? Omdat ik al 2x een jamo s 606 heb besteld. Kleine kans dat ik die kan beluisteren icm met die 2 versterkers... Niet slim ik weet t.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 01:00 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.