Onkyo 506 vs Denon 1509

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Ikzelf ben opzoek naar een instap model van een reciever, met liefst zoveel mogelijk decode mogelijkheden.

Nu is mijn budget 300 euro max, en heb ik al een tijdje rond zitten kijken. Ik wou eerst een Denon 1508 kopen maar deze waren niet meer te verkrijgen, of je moest een showmodel.

Nu heeft Denon eindelijk hun nieuw model uitgebracht, de 1509, echter is deze nergens te zien (dus te beluisteren) en ook lastig te verkrijgen. Daarom overwoog ik toch maar voor de minder mooie Onkyo 506 te gaan, deze heeft naar mijn weten dezelfde mogelijkheden.

Omdat er geen 'kijk' product is, hoopte ik of iemand mij hierin kan informeren, eventueel kan helpen met de grote knoop door te hakken.
Dus Denon 1509 of Onkyo 506.

Sidenote: ik zie eigenlijk op deze forum bijna iedereen 606 heeft en bijna niemand een 576 of 506 heeft aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Ik ben bang dat het dan toch doorsparen of een tweedehandsje/demomodelletje wordt. Beide receivers ondersteunen namelijk alleen signaal-switching over HDMI. Ze kunnen dus geen audio van een HDMI signaal halen.
Als je echt zoveel mogelijk codec-ondersteuning wilt zou ik je tenminste een receiver aanbevelen die meerkanaals PCM over HDMI ondersteunt.
Je kan dan ooit een Blu-Ray speler kopen, zoals een PS3, die de HD-audio formaten decodeert naar PCM zodat je van HD-audio kan genieten.
Als je echt een nieuwe wilt en gebonden bent aan die 300 euro zou ik gewoon even gaan luisteren.
Ze zijn namelijk redelijk anders van klank en qua specificaties en kwaliteit van onderdelen verschillen ze niet zoveel van elkaar. Ook qua gewicht, meestal een redelijke indicatie van kwaliteit en vermogen, verschillen ze maar 100 gram in het voordeel van de Denon. Dit is niet echt significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Dan moet ik dus richting de Onkyo 606 gaan, rond 400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Of een vergelijkbare receiver van de andere bekende merken ja ;)
Maar onder die €400 vind je voorlopig helaas nog geen volkomen future-proof receivers.
De andere optie is echter een PS3 of andere Blu-Ray speler kopen met ingebouwde decoders. Dan heb je een stuk minder beperkingen in keuze voor een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik kaap dit topic maar even, omdat ik met precies hetzelfde dilemma zit en we met nieuwe replies kunnen profiteren van wat er in oudere replies al gezegd is.

Ik wil een receiver kopen, waarop ik later een Blu-rayspeler en een HD-TV wil aansluiten. Beide receivers vallen ongeveer in mijn budget, maar kunnen geen audio van HDMI afhalen (Je vraagt je bijna af waarom die aansluitingen er dan op zitten... :+ ). Ik heb al flink de specs van beide receivers doorgeworsteld, maar waarschijnlijk mede door mijn nog niet zo geweldige kennis op dit gebied kan ik niet bedenken hoe ik alle apparatuur zo aan kan sluiten, dat het geluid van zowel de Blu-rayspeler als van de TV naar de receiver gaan, terwijl de Blu-rayspeler het beeld gewoon via HDMI aan de TV doorgeeft. Voor de duidelijkheid: ik heb de speler en de TV nog niet (waarschijnlijk pas in de zomer), maar ik wil nu een receiver kopen die kan wat ik tegen die tijd graag voor elkaar wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
De Blu-Ray speler kun je op je versterker gewoon aansluiten met HDMI voor de video en daarna het geluid optisch of coaxiaal. Je kunt dan in het menu van de receiver (iig de onkyo) opgeven welke audio ingang er bij welke input (lees welke HDMI aansluiting) hoort. Je TV zou ook via optical kunnen mits deze natuurlijk van zo'n aansluiting voorzien is. Anders gewoon HDMI en tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Dat klinkt super. Optisch voor beide apparaten gaat niet lukken, aangezien mijn iMac ook een optische ingang nodig heeft. Tulp voor TV zal zeker de komende jaren wel voldoen, aangezien ik toch nauwelijks TV kijk en de geluidskwaliteit daarvan me dus relatief weinig kan schelen. Welke tulpaansluitingen heb ik dan nodig om de TV aan te sluiten? (Zie afbeelding).

De afstandsbediening van de Denon lijkt me nogal beperkt (geen numpad, bijvoorbeeld), plus dat de prijzen die ik voor de 1509 heb gevonden nogal flink hoger lijken te liggen dan de Onkyo. Ik neig daarom wel naar de Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:44
@J_star:
Om te weten hoe het geluid van de Denon is, kun je een hoger model beluisteren dat wel op voorraad is. De Denons zijn elkaars beste referentie, zoveel verschil qua geluidsbeeld zit er niet in de serie. Het grootste verschil met de 1909 bijvoorbeeld zijn de HD audio codecs en deze is vaak wel aanwezig in winkels.

De meest futureproof receivers zijn inderdaad wat duurder en populairder hier op tweakers. Deze hebben ook al snel meer HDMI ingangen, wat wel belangrijk is als je zowel beeld als geluid via de receiver wilt laten lopen. Maar als je een speler erbij koopt met de HD decoders aan boord, zoals de Playstation 3 of HTPC, hoeft de receiver deze decoders niet te hebben.

De vraag is: Hoeveel geld heb je ervoor over? :P

@Mei
Naast de optische aansluitingen zitten ook nog gewoon de coax aansluitingen voor digitaal geluid. Kwaliteit en geluid is via beiden gelijk.

De AB van de Denon heeft aan de achterkant nog een numpad achter een klepje. Gebruiksvriendelijk is anders...maarja, er valt mee te leven.

En de tulp verbindingen voor de TV zijn de rode en witte aansluitingen met het label CBL/SAT.

@Beiden
Als jullie toch geen HD Audio decoders onboard willen, kijk dan eens naar oude modellen. Dezen gaan voor een relatief lage prijs weg, die wellicht in het budget past, maar zijn van hogere kwaliteit met meer functies en power. Je moet alleen erop letten dat ze HDMI 1.3 specificatie ondersteunen.

[ Voor 34% gewijzigd door FrenzyFreak op 08-01-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga dan voor de onkyo 576, dit is een (bijna)full HDMI 1.3 repeater, hij mist alleen de HD audio decoders. Als je hier een blueray speler/ps3 aanhangt met onboard decoding heb je hetzelfde effect als de 606. De 576 is voor 300 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Lang geleden deze topic gestart, ik heb echter uiteindelijk een Onkyo 506 gekocht.

Deze bevalt me prima en alles wat dolby is gaat via optisch, Blueray komt bij mij er pas in als schijfjes hiervoor veel goedkoper zijn.

Mijn filosofie was, nu goedkoop straks duur als ik geld heb ;) futherproof is toch te kort en ontwikkelingen gaan te snel om ieder jaar 1000 euro uit te geven.

De keuze is geheel voor jou, in mijn ervaring is onkyo prima, alleen Denon was destijds zeer slecht leverbaar en nergens als showmodel, daardoor was mijn keuze erg snel gemaakt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik zit even te denken waar ik HDMI voor nodig zou hebben. Game consoles doe ik niet aan en heb tegen die tijd alleen een Blu-rayspeler en een TV als apparaten met HDMI-aansluitingen. Ik heb het apparaat volgens mij écht alleen voor audio nodig (tenzij jullie me kunnen overtuigen dat ik HDMI ergens voor nodig heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
HD Audio wordt alleen maar doorgestuurd via de HDMI aansluiting. Niet via optisch of coax, deze zijn beperkt tot Dolby of DTS. (HD Audio doorgegeven via coax of optisch wordt dus omgezet naar DD of DTS)

Dus wil je HD Audio, zul je het via de HDMI moeten doorlussen. Heb je dit niet nodig, moet je de HDMI gewoon naar de TV leggen en aparte audio kabels naar de receiver leggen.

Game consoles doe ik ook niet aan, maar aangezien de PS3 kan worden geüpdate, is het de enige echt futureproof Blu-ray speler... En deze decodeert de HD audio al, dus dat hoeft de receiver dan niet te doen :P

[ Voor 6% gewijzigd door FrenzyFreak op 09-01-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

FrenzyFreak schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:42:
HD Audio wordt alleen maar doorgestuurd via de HDMI aansluiting. Niet via optisch of coax, deze zijn beperkt tot Dolby of DTS. (HD Audio doorgegeven via coax of optisch wordt dus omgezet naar DD of DTS)
Maar de 506 kan toch geen audio van HDMI afhalen, dus hier hoef ik me niet druk om te maken, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Nee, inderdaad.

Die krijgt het geluid dan sowieso al via de optische of coax kabel binnen als DD of DTS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

FrenzyFreak schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:55:
Nee, inderdaad.

Die krijgt het geluid dan sowieso al via de optische of coax kabel binnen als DD of DTS. :)
Dus wat dat betreft maakt het niet uit dat deze receivers geen HD audio ondersteunen, omdat de spelers zelf de boel al naar DD of DTS omzetten en het dus perfect met Blu-ray gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Mei schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:28:
[...]

Dus wat dat betreft maakt het niet uit dat deze receivers geen HD audio ondersteunen, omdat de spelers zelf de boel al naar DD of DTS omzetten en het dus perfect met Blu-ray gaat werken?
Je zult bij de aankoop van een speler wel altijd moeten opletten dat deze de HD Audio formaten ondersteunt, zodat de receiver dit niet hoeft te doen.

Bij receivers en DVD spelers hebben een lange tijd grote verschillen gezeten in de ondersteuning van Dolby Digital en DTS geluid. DTS ondersteuning was zeldzaam en kwam vaak alleen op duurdere modellen voor.

Bij blu-ray spelers lijkt het tot nu toe mee te vallen. De HD audio formaten zijn meestal wel aanwezig, ook in 'goedkopere' (< is nog een relatief begrip) spelers. Maar het is gewoon een aandachtspunt bij het kopen van een blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Maar dan weet ik dat ik me niet echt druk hoef te maken om wat de versterker wel en niet ondersteunt :) Fenks!

Als er trouwens via de digitale ingangen 5.1 binnen komt, kan de Denon dit netjes omzetten naar stereo, of laat hij slechts twee van de zes kanalen horen?

[ Voor 41% gewijzigd door Mei op 14-01-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Hij kan het weergeven als 5.1 surround, of downmixen naar 2.0 / 2.1 / 5.1 stereo afhankelijk van je voorkeur en speakerconfiguratie.

Hij kan trouwens ook 2.0 geluid afspelen als 5.1 surround (nooit evengoed als echt 5.1 natuurlijk), of 2.0 stereo als 2.1 / 5.1 stereo. :P

Je kunt tijdens het luisteren gemakkelijk en snel wisselen tussen surround en de stereo-opties.

[ Voor 24% gewijzigd door FrenzyFreak op 14-01-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Toppie. Hoe en wat zoek ik wel uit als ik hem heb (hopelijk morgen 8) ), maar dan kan hij in ieder geval alles wat ik wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Kan de 1709 wel audio van HDMI afhalen? Zit te zoeken als een gek, maar kan het niet vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Nee, dat kan met de 1909 of hoger.

Dat is ook hier te zien in de features onder het HDMI kopje.
Vanaf de 1909 wordt HD Audio ondersteund.

Edit:
Ik heb ook de MM flyer gezien, maar de 1709 kan dus geen HD Audio formaten aan, ook al lijkt het daar wel op in die flyer...

[ Voor 19% gewijzigd door FrenzyFreak op 19-01-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Volgens kieskeurig en de folder kan hij inderdaad HD afspelen, maar volgens de specs op de site van Denon niet. Ik vraag me nu af of er verder nog echt verschil tussen de 1509 en de 1709 zit, anders haal ik gewoon de 1509 bij de lokale audioboer. Qua kosten zitten ze gelijk, maar het scheelt me de moeite om naar Duitsland te rijden, plus dat ik hier wat meer service krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Er stond volgens mij iets in de trend van "7.1 kanaals input voor HD Audio".
Dit houdt in dat hij een 7.1 kanaals analoge pre-in heeft waarop je je Blu-Ray speler of decoder kan aansluiten. Omdat de Blu-Ray speler of decoder (of welk apparaat je er ook aanhangt) het decodeerwerk doet ben je qua receiver dan niet gebonden aan bepaalde formaten. Dit werkt echter alleen als je speler dan HD-Audio decodeert en omzet in analoog signaal. Aangezien je alles over HDMI wilt laten lopen heb je hier weinig aan en zul je inderdaad voor minimaal een 1909 moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Puur HDMI is heel mooi, maar dat staat mijn budget niet toe, vandaar dat ik zo enthousiast over deze was. Hij kan het dus blijkbaar niet en áls ik al naar surround ga upgraden, dan wordt dat toch 5.1, dus aan de 1709 heb ik niks. Ik ga dus voor de 1509. Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:17:
Puur HDMI is heel mooi, maar dat staat mijn budget niet toe, vandaar dat ik zo enthousiast over deze was. Hij kan het dus blijkbaar niet en áls ik al naar surround ga upgraden, dan wordt dat toch 5.1, dus aan de 1709 heb ik niks. Ik ga dus voor de 1509. Bedankt voor de info :)
@Mei

Ik ben ook voornemens om de 1509 te gaan kopen. Ik vroeg me af of je die al gehaald had en of het bevalt?

Ik vind het prijs verschil met de 1909 ook te hoog. Want zoals ik begrijp heeft dat vooral als voordeel dat die HD audio aan kan. Ik vind DTS over 5 boxen goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Nope, nog niet gehaald. Er kwam een tripje Washington tussendoor. Hopelijk heb ik met een paar maanden weer genoeg geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de AVR 1509 besteld in combinatie met de DVD 1740, alles in zwart.

Nu was mijn oude home cinemaset afgelopen week overleden, de Sony DAV sc5. Ik was van plan de boxen die daar bij horen te gebruiken. Nu begin ik eigenlijk te twijfelen of dat wel gaat.

De AVR 1509 heeft de volgende specificaties:
Front L/R
75 W + 75 W
(8 ohms, 20Hz - 20kHz, THD 0.08 %)
110 W + 110 W
(6 ohms, 1 kHz, THD 0.7%)

Centre
75 W
110 W

Surround L/R
75 W + 75 W Tuning frequency range 522 - 1611 kHz
110 W + 110 W

Mijn huidige boxen hebben allemaal 4 ohm. Blaas ik deze op bij de eerste de beste keer dat ik de muziek draai. Of moet ik er gewoon niet teveel power opzetten? Anders ben ik genoodzaakt om ok nieuwe boxen te kopen. Had nu in gedachten dat ik dat volgend jaar wilde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Mijn 1909 kan alleen speakers aan van 6 tot 16 ohm. Ik neem aan dat de 1509 dezelfde specificaties heeft.

De handleiding geeft aan dat 4 ohm speakers luid geluid zullen maken, de Denon zal warm worden en het beschermingscircuit zal worden geactiveerd.

Het gebruik van je speakers zal dus niet erg veilig zijn voor je speakers óf de Denon... maar het is altijd te proberen (dan wel zachtjes beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Er is in dit forum een inkoopaktie voor Denon receivers. 1909 voor ongeveer 400 euro.

Misschien dat je er wat aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenzyFreak schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:28:
Mijn 1909 kan alleen speakers aan van 6 tot 16 ohm. Ik neem aan dat de 1509 dezelfde specificaties heeft.

De handleiding geeft aan dat 4 ohm speakers luid geluid zullen maken, de Denon zal warm worden en het beschermingscircuit zal worden geactiveerd.

Het gebruik van je speakers zal dus niet erg veilig zijn voor je speakers óf de Denon... maar het is altijd te proberen (dan wel zachtjes beginnen).
Bedankt voor je reactie.

Er staat het volgende in de handleiding.

Note
Use speakers with an impedance of 6 to 16 Ω/ohms. When using front A and B speakers simultaneously, use speakers with an impedance of 12 to 16 Ω/ohms.

Ik twijfel nog of ik er een 5.1 set op wil aansluiten of gewoon 2 stereo luidspreker. Maakt dat nog uit voor kwaliteitsverschil, oftewel geven 2 luidsprekers op deze receiver ook gewoon goed geluid of is deze echt ontwikkeld voor 5.1 sets.

Begrijp ik goed dat als ik 2 luidsprekers erop aan wil sluiten dat ik deze dan een impedantie van 12 tot 16 ohm moeten hebben. Is dat niet wat veel in verhouding tot de 5.1 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

Betreffende het impedantie geval een interessant stukje: http://www.nubert.de/downloads/verstaerker-impedanz.pdf

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:45:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Er staat het volgende in de handleiding.

Note
Use speakers with an impedance of 6 to 16 Ω/ohms. When using front A and B speakers simultaneously, use speakers with an impedance of 12 to 16 Ω/ohms.

Ik twijfel nog of ik er een 5.1 set op wil aansluiten of gewoon 2 stereo luidspreker. Maakt dat nog uit voor kwaliteitsverschil, oftewel geven 2 luidsprekers op deze receiver ook gewoon goed geluid of is deze echt ontwikkeld voor 5.1 sets.
Het is geen enkel probleem om de receiver stereo te laten spelen. Natuurlijk kan een stereo versterker van hetzelfde budget vaak wel van hogere kwaliteit zijn, aangezien deze minder speakers hoeft te versterken en de nadruk meer op kwaliteit kan worden gelegd.
Begrijp ik goed dat als ik 2 luidsprekers erop aan wil sluiten dat ik deze dan een impedantie van 12 tot 16 ohm moeten hebben. Is dat niet wat veel in verhouding tot de 5.1 set?
Nee, als je 2 luidsprekers wilt aansluiten moeten deze minimaal een weerstand van 6 ohm hebben.

De B-set is bedoeld als 'kloon' van het stereo (in surround, de front-)speakers. Zo vormt bijvoorbeeld in je woonkamer een hele surroundset je A-speakerset en kun je op de B-set nog 2 speakers aansluiten voor in de keuken.

De B-set wordt versterkt over dezelfde kanalen als de Front-speakers. Dus bij gebruik van de A & B-set tegelijk, zullen de (linker en rechter) versterkers van de Front-speakers 4 speakers tegelijk versterken, in plaats van maar 2.

In dit geval mag de weerstand worden opgeteld (linker en rechterkanaal gescheiden!).
Er mag eigenlijk geen speaker met minder dan 6 ohm worden aangesloten. Heb je 4x 6 ohm speakers, dan krijgen zowel het rechter als het linkerkanaal een weerstand van 12 ohm. Wat wederom het minimum is, volgens de specificaties. Met 4x 8 ohm speakers zit je per kanaal op 16 ohm; het maximum.

Het komt erop neer dat je nieuwe speakers een weerstand van 6 of 8 ohm moeten hebben. Dan kun je elke aansluiting op de receiver benutten, zonder tegen problemen aan te lopen. ;)

*Correct me if I'm wrong*

Edit:
Volgens deze bron zouden ook 4 ohm speakers geen probleem zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door FrenzyFreak op 02-02-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik mijn oude set boxen erop aangesloten, heb er de hele dag muziek op geluisterd en de receiver heeft geen problemen gegeven. Is ook niet overdreven warm geworden.

Nu wil ik alleen mijn passieve subwoofer er nog op aansluiten, maar daarvoor kan ik niet de pre out gebruiken. Die is bedoeld voor een actieve subwoofer.

Maar hoe sluit ik mijn passieve subwoofer op deze set aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 11:20
je zou ook nog eens kunnen kijken naar de Onkyo TS-SR576. Die kan hetzelfde als de 606, alleen geen Dolby True HD. Wel audio over HDMI.

Kost +/- € 300, is alleen moeilijk verkrijgbaar momenteel, over 2 weken zouden er weer leverbaar moeten zijn.

edit : net een postje gemist op page 1, receiver is al aangeschaft lees ik nu :) sowwy

[ Voor 15% gewijzigd door brtk op 06-02-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

Die Onkyo SR576 was ik ook tegen gekomen. Ik zit namelijk met het volgende.
Ik heb een tv meubel met een open ruimte voor apparatuur. Deze ruimte is echter precies 15cm hoog. De Onkyo606 gaat dan al niet passen, maar de 576 is volgens mij 15cm hoog, dus dat moet precies passen.

Weet iemand btw of de onkyo 576 goed in stereo is te gebruiken? Ik heb het idee opgevat dat ik de 576 wil halen in combinatie met 2x B&W CM1 (alhoewel die wel erg prijzig zijn, misschien een iets goedkopere B&W, moet ik nog uitzoeken).
Is dit een goeie combinatie?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

mac1987 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:21:
Of een vergelijkbare receiver van de andere bekende merken ja ;)
Maar onder die €400 vind je voorlopig helaas nog geen volkomen future-proof receivers.
Geen enkele receiver is natuurlijk futureproof, omdat er altijd wel weer wat nieuws wordt bedacht.

Maar wat mist de 606 dan eigenlijk dat duurdere receivers wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:20:
Maar wat mist de 606 dan eigenlijk dat duurdere receivers wel hebben?
De 606 heeft (zeker in jouw geval met je prima (deïnterlacende en (up)scalende) tv 8)) alles wat je nu nodig zou kunnen hebben hoor. Komen echt niet radicale dingen aan waarvan je zal zeggen woooowwww had ik dat ook maar. En áls die er komen hebben de duurdere receivers dat nú ook niet aan boord...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

haha, scherp! Ik had al eigenlijk verwacht dat iemand wat zou gaan zeggen over de kwaliteit en mogelijkheden van de gebruikte scalers. Maar je merkt nu al terecht op dat dat voor mij inderdaad geen issue is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:36
Lord_Nemesis schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:15:
Die Onkyo SR576 was ik ook tegen gekomen. Ik zit namelijk met het volgende.
Ik heb een tv meubel met een open ruimte voor apparatuur. Deze ruimte is echter precies 15cm hoog. De Onkyo606 gaat dan al niet passen, maar de 576 is volgens mij 15cm hoog, dus dat moet precies passen.
Houd je wel rekening met de warmte die er van zo'n apparaat afkomt? Een paar centimeter speling zowel boven als opzij is noodzakelijk voor warmteafvoer, sowieso schijnen Onkyo's gemiddeld al iets warmer te worden dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:57:
Inmiddels heb ik mijn oude set boxen erop aangesloten, heb er de hele dag muziek op geluisterd en de receiver heeft geen problemen gegeven. Is ook niet overdreven warm geworden.

Nu wil ik alleen mijn passieve subwoofer er nog op aansluiten, maar daarvoor kan ik niet de pre out gebruiken. Die is bedoeld voor een actieve subwoofer.

Maar hoe sluit ik mijn passieve subwoofer op deze set aan?
Nog even als toevoeging op mijn vraag.

Dit is de achterzijde van van de Denon 1509 receiver:
Afbeeldingslocatie: http://www.marcush.de/wp-content/uploads/2008/07/denon-avr1509_back.jpg

Kan ik de passieve subwoofer (die dus alleen een rood/zwart aansluiting heeft) op mijn frontspeakers B aansluiten en op de receiver A+B selecteren? Wat ik begrijp moet ik de frontspeakers op LARGE zetten, zodat ook de lage tonen doorgegeven worden.

Maakt het dan nog uit of ik ze aansluit op de L of R van aansluiting B? Werkt dat?

Heb er nl. niet veel verstand van en ben bang om het op te blazen...
Pagina: 1