Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 11:34

FikkieHo

Wokmaster

Nieuwe Receiver + Enkele vragen

tis wel in duitsland, maar goed, in duitsland is momenteel alles goedkoper. En online kan je bij de duitse redcoon.de hem voor die prijs hem halen

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 23:31

Joppy

Ajuparaplu!

brama schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:10:
[...]

Dank je voor je antwoord. Dat setje zit in ieder geval in de juiste prijs-range. Mochten de bookshelf speakertjes toch het geluidsbeeld te veel verstoren in surround sound mode, kun je de versterker dan instellen dat je bij surround sound alleen dat setje gebruikt, en bijv. in stereo mode alleen de overige 2 (waarbij de subwoofer best gedeeld mag worden)?
Ik heb een 5.1 set waarbij ik de frontspeakers heb vervangen door JBL E80's. Bij surround sound heb ik dus gewoon 5.1 geluid en als ik een gewoon cdtje wil luisteren, zet ik de versterker (606) op 'Direct Sound'. Hierbij zijn alleen de frontspeakers actief. Werkt perfect.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:19
Mensen, even een vraag. Ik heb net verbouwd en ook compleet andere meubelen gekocht. Nu hoort hier ook een nieuwe audio installatie bij, dus ben ik gaan luisteren bij AudioHome in Eindhoven. Daar zijn we tot de slotsom gekomen dat de 606 de perfecte receiver is voor mij.

Nu lees ik echter overal warmte problemen van deze receiver. Probleem is namelijk, hij komt in een dichte kast te staan.Zie hier:Afbeeldingslocatie: http://www.goossenswonen.nl/media/products/8061164_n.jpg

Op zich kan ik aan de achterkant wel wat gaten maken, moet toch om de kabels naar binnen te brengen, maar liefst zo min mogelijk in een kast van 1500 euro... :/ Ik kan moeilijk altijd de deur open zetten als je muziek aan hebt staan / filmpje kijkt, dan is het hele nut van de deur beetje weg... ;)

Zou dit genoeg zijn, of gaat dit zeker problemen opleveren... Verder iemand die toevallig weet of zo'n kast hier geen problemen mee heeft (60 graden receiver in notenhout)? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martijn schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:24:
Mensen, even een vraag. Ik heb net verbouwd en ook compleet andere meubelen gekocht. Nu hoort hier ook een nieuwe audio installatie bij, dus ben ik gaan luisteren bij AudioHome in Eindhoven. Daar zijn we tot de slotsom gekomen dat de 606 de perfecte receiver is voor mij.

Nu lees ik echter overal warmte problemen van deze receiver. Probleem is namelijk, hij komt in een dichte kast te staan.Zie hier:[afbeelding]

Op zich kan ik aan de achterkant wel wat gaten maken, moet toch om de kabels naar binnen te brengen, maar liefst zo min mogelijk in een kast van 1500 euro... :/ Ik kan moeilijk altijd de deur open zetten als je muziek aan hebt staan / filmpje kijkt, dan is het hele nut van de deur beetje weg... ;)

Zou dit genoeg zijn, of gaat dit zeker problemen opleveren... Verder iemand die toevallig weet of zo'n kast hier geen problemen mee heeft (60 graden receiver in notenhout)? ;)
Niet doen zonder actieve lucht-circulatie in de ruimte waar je de receiver inzet! M.a.w. als je een dichte kast wil, dan moet je achterin een sleuf voor de luchtinlaat hebben, en een fan bovenin (vanaf 12cm) die langzaam draait en de warme lucht wegblaast. Doe je dat niet, dan kan het haast niet anders of het ding wordt te warm.
Ik heb een 5.1 set waarbij ik de frontspeakers heb vervangen door JBL E80's. Bij surround sound heb ik dus gewoon 5.1 geluid en als ik een gewoon cdtje wil luisteren, zet ik de versterker (606) op 'Direct Sound'. Hierbij zijn alleen de frontspeakers actief. Werkt perfect.
Dank voor je antwoord! Ik ga inderdaad ook voor die setup. Welk speakersetje weet ik nog niet (moet nog eerst eens gaan luisteren).

[ Voor 13% gewijzigd door brama op 19-01-2009 13:22 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
brama schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:21:
[...]

Niet doen zonder actieve lucht-circulatie in de ruimte waar je de receiver inzet! M.a.w. als je een dichte kast wil, dan moet je achterin een sleuf voor de luchtinlaat hebben, en een fan bovenin (vanaf 12cm) die langzaam draait en de warme lucht wegblaast. Doe je dat niet, dan kan het haast niet anders of het ding wordt te warm.

[...]
Bedoel je dit algemeen of enkel voor de Onkyo 606? Ik begreep dat Denon en Yamaha niet zo heet gebakerd zijn ;).

Maargoed, bedoel je dan onderin een sleuf / gad voor kabels en lucht invoer, en bovenin een sleuf / gat voor de ventilator? Dan moet je elke keer die ventilator handmatig aanzetten? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 11:16
Sinds ik mijn 606 wat meer ruimte om te ademen heb gegeven, wordt ie nu nog maar een graadje of 45. Heel mooi dus. Ik heb echter een klein probleem met het volume sinds de interne hittegolf bij de 606; deze gaat niet boven de 75! Iets wat op zich natuurlijk geen probleem is, aangezien er ook nog enige rekening dient te worden gehouden met buren en gehoorbeschadigingen.. :) Echter, de max zo 79/Max moeten zijn, niet 75/Max. Is er iets wat ik hier aan kan doen?

Ik raad iedereen overigens af om bepaalde tonen te hard af te spelen. En dan heb ik 't met name over 1hz op 0db (http://www.soundsnap.com/search/audio/1hz/score). Het is even leuk, zo'n bewegende conus, maar boven een bepaald geluidsniveau (wilde zien hoe ver de uitslag kon gaan), hield de versterker er mee op. Omdat ik via de PS3 (HDMI) de site bezocht en het geluid afspeelde, merkte ik ook meteen dat de versterker op HDMI geen signaal meer kreeg. Later ondervond ik ook dat het niet via optisch (digitale TV) ging werken. Was ik zowaar bang m'n versterker naar zn mallemoer te hebben geholpen, want ook na stand-by/On werkte het niet (de tuner overigens wel!). Toen even de stekker in/uit t contact gedaan, en alles was weer zoals 't was..

Wat ik me nu eigenlijk afvraag, is waarom de versterker er de brui aan gaf, en ook waarom op deze manier. Was de bron te luid? Of vraagt het zo langzaam (gecontroleerd?) bewegen van de speakers een dusdanig vermogen dat 't boven de piekbelasting van de versterker komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

Dank voor je antwoord! Ik ga inderdaad ook voor die setup. Welk speakersetje weet ik nog niet (moet nog eerst eens gaan luisteren).
Ik heb op moment de Onkyo SR606 i.c.m. de Harman/Kardon HKTS-11 Black, geluid is echt goed echter zit er er ook sterk aan te denken om de Front speakers te vervangen door 2 JBL E80's.
Zou dit een goede combinatie zijn?
Als ik het goed begrijp is het niet erg om kleine Rear Speakers te hebben de zuilen als Front Speakers, ik heb de JBL's geluisterd namelijk en klinken echt goed!
alleen niet kunnen luisteren i.c.m. de HKTS-11

Mij opstelling zou er dan zo uit moeten komen te zien:

Versterker: Onkyo SR606
Front: 2x JBL E80
Center: HKTS-11
Rear: HKTS-11
Subwoofer: HKTS-11

Wat denken jullie van deze combinatie?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Martijn schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:24:

Nu lees ik echter overal warmte problemen van deze receiver. Probleem is namelijk, hij komt in een dichte kast te staan.Zie hier:[afbeelding]

Om nog even op mezelf terug te komen. Een collega van me zegt me net dat het ook nog flink wat uitmaakt wat voor speakers eraan komen te hangen, met betrekking tot hoe heet de Onkyo kan worden. De speakers zullen kleine satellietjes zijn (Klipsch Quintet III). Die zijn 50W + 75W voor de center. Daarbij zal ik de ramen er niet uitblazen...

Ook las ik ergens op internet iemand die zijn Onkyo 606 op 4 ipv 8ohm had gezet, daardoor werd ie 20 graden koeler :| . Heeft dit nadelige gevolgen i.c.m. mijn speakers of is dat geen enkel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:01
Als je speakers van 4 of 6 ohm hebt moet je de versterker op 4 ohm zetten, bij speakers van 8 ohm en hoger moet ie op 8 ohm staan.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FatalError schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:42:
Als je speakers van 4 of 6 ohm hebt moet je de versterker op 4 ohm zetten, bij speakers van 8 ohm en hoger moet ie op 8 ohm staan.
Ik las dus een ervaring van iemand die 8 ohm speakers op een 4/6 ohm Onkyo 606 had gezet. Dat resulteerde in lagere temps. Maar dat is dus niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Martijn schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:51:
[...]

Ik las dus een ervaring van iemand die 8 ohm speakers op een 4/6 ohm Onkyo 606 had gezet. Dat resulteerde in lagere temps. Maar dat is dus niet goed?
Ja, dat gaat prima werken. Ik heb wel het vermoeden dat je dan minder hard kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 22:44
Dat maakt voor 8 Ohm niet uit. Wat hij doet is bij 4 Ohm speakers de maximale spanning beperken om te voorkomen dat hij overbelast raakt en daardoor oververhit raakt. Als je de impedantie halveert vraagt de speaker namelijk 2x zoveel vermogen. Als je 8 Ohm speakers aansluit en de receiver op 4 Ohm zet beperk je dus onnodig het vermogen, maar dit kan geen kwaad. Qua geluidskwaliteit is het echter wel verstandig om de hem weer op 8 Ohm te zetten.

Veel mensen denken dat een versterker beter omgaat met speakers met een lage weerstand, omdat hij dan meestal meer vermogen levert. Het is echter zo dat dit extra vermogen ook nodig is om hetzelfde voltage te bereiken (het benodigde amperage stijgt). Een versterker heeft dus minder moeite met speakers met een hogere impedantie en niet andersom (beetje hetzelfde als mensen die denken dat je beter een versterker met weinig vermogen kan hebben, omdat die minder snel je speakers opblaast... ;) ).

[ Voor 36% gewijzigd door mac1987 op 20-01-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
mac1987 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:00:
Dat maakt voor 8 Ohm niet uit. Wat hij doet is bij 4 Ohm speakers de maximale spanning beperken om te voorkomen dat hij overbelast raakt en daardoor oververhit raakt. Als je de impedantie halveert vraagt de speaker namelijk 2x zoveel vermogen. Als je 8 Ohm speakers aansluit en de receiver op 4 Ohm zet beperk je dus onnodig het vermogen, maar dit kan geen kwaad. Qua geluidskwaliteit is het echter wel verstandig om de hem weer op 8 Ohm te zetten
Ok, helder verhaal, het gaat dus echt om de geluidskwaliteit. Ik ga dat ding nooit volledig opendraaien, dus echt superhard hoeft ie niet te kunnen, maar de kwaliteit moet wel hetzelfde blijven.

Dus niet alleen het maximaal aantal db gaat omlaag bij verlagen naar 4ohm maar ook de kwaliteit van het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Nou ja, een circuit in je signaalweg dat het voltage begrenst kan natuurlijk je signaal beinvloeden. Bovendien zou hij het voltage zover kunnen begrenzen (in geval van de TX-SR875 halveert hij het maximale voltage) dat je op hoge volumes minder dynamiek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
mac1987 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:06:
Nou ja, een circuit in je signaalweg dat het voltage begrenst kan natuurlijk je signaal beinvloeden. Bovendien zou hij het voltage zover kunnen begrenzen (in geval van de TX-SR875 halveert hij het maximale voltage) dat je op hoge volumes minder dynamiek hebt.
Ah, ok, mja, ik probeer manieren te vinden om de 606 wat minder heet te laten stoken ;). Wellicht is het totaal geen probleem met de satelites die ik aanhaal, echter kan ik dat van tevoren moeilijk beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De set HTS9100THX die ik besteld heb is binnen.. maar nu vragen ze mij of ik de 606 Onkyo reciever wil met die speakers ipv de 960 reciever? is dit dan een verbetering? de 606 van Onkyo heeft geen THX..
wellicht heeft 1 van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 01:13:
Ik weet dat het niet helemaal het juiste topic is om het te vragen, maar toch doe ik het.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een redelijk audio setje. Hieraan heb ik bepaalde eisen (minimaal 3x hdmi ingang, ipod ingang, 7.1 surround en dat van een budget van ongeveer 700 euro (voor allen de receiver uiteraard)
Maar eingelijk de enige die ik kan vinden die daaraan voldoet is de 606 van onkyo (en de hogere types uiteraard). Zijn er nog andere tegenhangers die iig 3x een hdmi ingang hebben (de denon tegenhanger van de 606 heeft er 2 dacht ik) al is 1 reserve voor toekomstige uitbreiding niet verkeerd. de rest van de ingangen die ik gebruik is gewoon standaard in deze klasse dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. geluid wat er uit komt staat op 1 maar daar zit ik volgens mij niet verkeerd bij onkyo.

hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met mijn keuze
Je kan kijken naar de HTS-9100THX van Onkoy.. is namelijk een complete set voor het geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97551

Heeft een eindtrap nog meerwaarde bij zo`n versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

cevel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:42:
[...]

Je kan kijken naar de HTS-9100THX van Onkoy.. is namelijk een complete set voor het geld
Heb ik beluisterd, maar ik vond die boxen niet de kwaliteit die ik zoek. helaas. sowieso wordt het in eerste instantie alleen een setje stereo (pilaar) boxen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:02
@Mercury waar heb je ze beluisterd? Heb op internet gezocht maar kon alleen een aantal webwinkels vinden? (Ik heb gehoord dat de set voor films waanzinnig klinkt, maar voro stereo cd dus tekortschiet, heb je ook bluray bekenen/beluisterd?)

@Cevel, zie je pm, heb een aantal vraagjes over je onkyo die denk ik niet topicwaardig zijn. (Aangezien het om versterkers gaan en niet over HTiB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Lightning89 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:57:
@Mercury waar heb je ze beluisterd? Heb op internet gezocht maar kon alleen een aantal webwinkels vinden? (Ik heb gehoord dat de set voor films waanzinnig klinkt, maar voro stereo cd dus tekortschiet, heb je ook bluray bekenen/beluisterd?)

@Cevel, zie je pm, heb een aantal vraagjes over je onkyo die denk ik niet topicwaardig zijn. (Aangezien het om versterkers gaan en niet over HTiB's.
Nee, ik heb het alleen voor de muziek gedaan, want daar gaat het mij om. Maar omdat ik geen zin heb om een aparte surround set erbij te kopen, wil ik gewoon een surround receiver hebben. Ik heb hem beluisterd in een winkel in antwerpen. Daar zag ik hem toevallig staan. Weet alleen echt niet meer welke winkel het was, omdat ik niet de intentie had om hem daar te gaan kopen :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00
Martijn schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:51:
[...]

Hm, vanavond maar eens even proberen dan de receiver op 4 Ohm te zetten, bij mij wordt de 606 zowiezo niet zo heel erg warm. Ding blijft zo rond de 42 a 44 graden hangen als ik de volume op 20 zet met een 5.1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Helox-in-a-box schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:05:
[...]

Hm, vanavond maar eens even proberen dan de receiver op 4 Ohm te zetten, bij mij wordt de 606 zowiezo niet zo heel erg warm. Ding blijft zo rond de 42 a 44 graden hangen als ik de volume op 20 zet met een 5.1 setje.
Ik ga het ook maar gewoon proberen, ik koop het ding gewoon en zie wel. Ik kan ook wel direct 2x zo veel geld uitgeven voor een Yamaha 863 of Denon 1909, maar wellicht is het helemaal niet nodig. Ik zal nooit het maximale van de 606 vragen met die kleine speakertjes dus wellicht zal het allemaal wel loslopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

Even een vraag. Onlangs een Onkyo SR 606 gekocht i.c.m. Mordaunt Short Genie's.

Vette sound als je het mij vraagt, echter moet ik nog steeds mijn subwoofer aansluiten. Op deze subwoofer zit een LR ingang en uitgang. Echter op de versterker heb ik niet 2maal een ingang; slechts een ingang.

Wat vor een kabel heb ik nu nodig om deze 2 componenten met elkaar te verbinden.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
GZ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:02:Vette sound als je het mij vraagt, echter moet ik nog steeds mijn subwoofer aansluiten. Op deze subwoofer zit een LR ingang en uitgang. Echter op de versterker heb ik niet 2maal een ingang; slechts een ingang.

Wat vor een kabel heb ik nu nodig om deze 2 componenten met elkaar te verbinden.
Dit is toch de achterkant van je subwoofer?:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.aussiehifi.com.au/images/mshort/409wback.jpg

Je gebruikt dan de Line In L/R (het signaal gaat immers van je receiver de subwoofer in).

Dan sluit je je sub met zo'n kabel aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//gd_new_gd_main_1568_.jpg

De ene tulp-male-stekker gaat dan naar je sub-in op je Onkyo.
De andere twee tulp-male-stekkers gaan dan naar de line-in van de subwoofer.

Dat de kabel verloopt van twee naar één maakt niets uit.
De tweedelige kabel heb je nodig als je stereo geluid wilt en subwoofer is mono :)

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 21-01-2009 22:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 29-01 11:16
Volgens mij heb je voor je sub maar één kabel nodig, die 1-op-1 is. D.m.v. LFE stuurt je versterker dan de sub aan. Gegeven dat jouw sub ook LFE doet, anders gaat deze nogmaals een crossover bepalen (wat in het geval van LFE de versterker al doet).

Ik heb een kabel tussen de versterker en de sub zitten, waarbij ik de sub via de versterker @ 80hz het laag laat oppikken. Kabel is enerzijds op de pre-out (subwoofer) aangesloten aan de versterkerzijde en aan de andere kant op de L van de sub. Omdat zoals gezegd een sub mono is, werkt dat gewoon.

Als je overigens de double bass hebt ingeschakeld, pakt ie gewoon de lage frequenties van alle kanalen en gooit die ook over de sub-out. Werkt ook, via hetzelfde kabeltje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
garagaholic schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:42:
Volgens mij heb je voor je sub maar één kabel nodig, die 1-op-1 is.
Dus omdat de sub mono is kan het gewoon met één kabeltje?
Zou wel logisch zijn aangezien het dan niet uit maakt of je het linker of het rechterkanaal gebruikt.

Maar zoals ik het heb aangesloten (dus van twee maal tulp van de sub naar één maal tulp naar de receiver) is dat slechter of maakt het niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:07
FeaR1986 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:10:
[...]

Dus omdat de sub mono is kan het gewoon met één kabeltje?
Zou wel logisch zijn aangezien het dan niet uit maakt of je het linker of het rechterkanaal gebruikt.

Maar zoals ik het heb aangesloten (dus van twee maal tulp van de sub naar één maal tulp naar de receiver) is dat slechter of maakt het niets uit?
Klopt, het enige verschil is dat je nu een wat hoger volume hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Zit sterk te overwegen een 806 te kopen. Voordat ik ga uitvissen waar ik hem het goedkoopst kan halen, wil ik zeker weten dat ik geen gezeik krijg met 'blauwe puntjes" waar ik van gehoord heb. Sommigen zeggen dat het te verwaarlozen is en sommigen zeggen dat ze de receiver retour hebben gestuurd vanwege dit "euvel".

Eigenlijk dus mijn vraag: Heeft de 706 het probleem ook? Anders ben ik genoodzaakt te kiezen voor een Denon 1909/2309.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:34
FikkieHo schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:46:
Nieuwe Receiver + Enkele vragen

tis wel in duitsland, maar goed, in duitsland is momenteel alles goedkoper. En online kan je bij de duitse redcoon.de hem voor die prijs hem halen
niet alles is goedkoper... de onkyo TX-SR606 en de Philips 42PFL7603 die ik beide graag wil hebben zijn daar duurder :+

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-04 15:11
Jpjedi schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:15:
Zit sterk te overwegen een 806 te kopen. Voordat ik ga uitvissen waar ik hem het goedkoopst kan halen, wil ik zeker weten dat ik geen gezeik krijg met 'blauwe puntjes" waar ik van gehoord heb. Sommigen zeggen dat het te verwaarlozen is en sommigen zeggen dat ze de receiver retour hebben gestuurd vanwege dit "euvel".

Eigenlijk dus mijn vraag: Heeft de 706 het probleem ook? Anders ben ik genoodzaakt te kiezen voor een Denon 1909/2309.
voor zover ik weet is het probleem alleen bekend bij de 806.
En dan zeker niet bij elke 806, er zijn er genoeg zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Jpjedi schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:15:
Mocht je voldoende hebben aan de Onkyo 706 zou ik zeker die halen.
Die heeft het 1080p blauwe pixel probleem sowieso niet.
En de Onkyo 806.... tsja, dat wordt gewoon testen.

Ik heb de mijne inderdaad terug gebracht, want de zwarte delen in mijn beeld waren eerder blauw door alle pixels. En met gamen is dit niet je van het. Er zijn ook gevallen bekend waar sporadisch een blauwe pixel wordt waargenomen (al zou ik dit dan nog niet accepteren van zo'n duur product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb nu een Onkyo en wil in principe wel merk trouw blijven maar ik kan echt niet leven met een inferieur product in het hoger segment. Dan denk ik toch dat ik voor de Denon 2309 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54

Royz

Kleurenblind!!

Jpjedi schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 05:21:
Ik heb nu een Onkyo en wil in principe wel merk trouw blijven maar ik kan echt niet leven met een inferieur product in het hoger segment. Dan denk ik toch dat ik voor de Denon 2309 ga.
Kan je dit nader uitleggen? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Trouwens, het is bekend dat een kleine aantal onkyo 706, het blauwe pixel probleem ook heeft.. Tis maar of je net de verkeerde krijgt :) Maar het is iig in zeer kleine mate.. Dus een 706 is te doen.. Die wou ik eerst ook halen.. Maar een Denon 2309 is ietwat strakker als hij zelfs goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
FikkieHo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:40:Maar een Denon 2309 is ietwat strakker als hij zelfs goedkoper is :)
Maar de Denon heeft geen enkel THX-certificaat wat de Onkyo's wel hebben.
Nu weet ik dat het niets zegt en puur marketing is, maar het ziet er toch wel leuk uit :P

Plus de Onkyo 806 heeft vijf HDMI-ingangen en drie digitale coaxiale ingangen.
De Denon 1909 en 2309 hebben "maar" vier HDMI-ingangen en maar twee digitale coaxiale ingangen. De gelijkwaardige Denon aan de Onkyp 806 is de Denon 2809. En die zit toch al weer snel tegen de €1000,- aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Royz schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:44:
[...]

Kan je dit nader uitleggen? :)
Het lijkt me duidelijk dat er problemen zijn met de Onkyo sets zoals hier en veel op internet beschreven. Als ik een setje koop van 300 euro kan ik ermee leven maar als ik echt in een hoog segment wil shoppen dan wil ik ook geen product kopen waar mee problemen kunnen ontstaan. Simpel genoeg lijkt me toch?

Kreeg deze prijzen op de e-mail vandaag:
Hi,

Onkyo 706 549,-

806 679,-

Denon AVR.-1909 399,-

2309 599,-

3808A 1299,-

shipping = 29 EUR

------------------------
Fa. Audio-Vision
Inhaber Gerda Bahrami
Hans-Böckler-Str. 22
D-47877 Willich / Germany

[ Voor 28% gewijzigd door Jpjedi op 24-01-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

De THX is idd leuk, maar voor het plaatje doe ik het niet, aangezien je als je het wilt benutten. Je hele HomeCinema set uit allemaal THX moet bestaan.. En daarvoor heb ik het budget niet :)

en voor de meeste mensen is denk ik 4 hdmi en 2 coax wel genoeg

Pssss.. 2809 voor 900 euro in duitsland :P

Heb je trouwens al beslist welke je wilt halen? de 2809 of de 2309?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Kan het trouwens kwaad als er op je actieve subwoofer spullen liggen als een verlengsnoer met mobiele telefoons e.d.?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Valt ook eigenlijk allemaal niet mee. :X

Keuzes van mij nu: 706 / 806 OF 2309/2809/3808A (Waarvan de laatste eigenlijk al af valt vanwege de prijs.)

Als ik hierin mijn keuze heb gemaakt begint het gemekker met speakers uitzoeken. :9 Al lijk ik al aardig op KEF uit te komen. 8)

Ik neig toch naar de 806 na veel speurwerk op internet. Krijg meer features voor mijn geld en Onkyo heeft me nog nooit teleur gesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Jpjedi op 24-01-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Met mijn kompacte kamer heb ik voldoende aan Canton 150 C/QX setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
FikkieHo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:06:
en voor de meeste mensen is denk ik 4 hdmi en 2 coax wel genoeg

Pssss.. 2809 voor 900 euro in duitsland :P

Heb je trouwens al beslist welke je wilt halen? de 2809 of de 2309?
Vier maal HDMI is zeker genoeg, daarom twijfel ik ook niet.
Maar met twee maal coax zit ik al aan de max. Mijn tv en mijn dvd-speler gebruiken namelijk digitale coax. En ik vind het geen fijn gevoel een nieuwe receiver te kopen en dan één type ingang meteen vol te maken. Dan heb ik liever een extra ingang voor de zekerheid. Maar aan de andere kant krijgen de nieuwste apparaten toch negen van de tien keer HDMI in plaats van coax...

Al neig ik nog steeds wel naar de Denon 2809, maar ik wacht weer op een leuke aanbieding en dan haal ik de Denon 2309. Of de Denon 2809 moet opeeens ergens te krijgen zijn voor een hele leuke prijs, dan wordt die het :)
Jpjedi schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:24:
Valt ook eigenlijk allemaal niet mee. :X

Keuzes van mij nu: 706 / 806 OF 2309/2809/3808A

Ik neig toch naar de 806 na veel speurwerk op internet. Krijg meer features voor mijn geld en Onkyo heeft me nog nooit teleur gesteld.
De Onkyp 806 gaf toch alleen blauwe pixels in combinatie met de Playstation 3 die op 1080p stond ingesteld. Mijn Xbox 360 onder dezelfde resolutie gaf namelijk geen blauwe pixels. Dus als je toch geen PS3 hebt of de PS3 op 720p hebt ingesteld (omdat je misschien een HD-Ready tv hebt) dan kan je de Onkyo 806 met een gerust hart kopen...

Het is inderdaad een super mooi apparaat.
Alleen wel gigantisch groot en het ding wordt gigantisch warm
Dus wel eerst even kijken of je het ding kwijt kan, want als je receiver elke 10 minuten uit springt omdat hij het warm heeft is het ook zo wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
FeaR1986 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:44:
[...]

Vier maal HDMI is zeker genoeg, daarom twijfel ik ook niet.
Maar met twee maal coax zit ik al aan de max. Mijn tv en mijn dvd-speler gebruiken namelijk digitale coax. En ik vind het geen fijn gevoel een nieuwe receiver te kopen en dan één type ingang meteen vol te maken. Dan heb ik liever een extra ingang voor de zekerheid. Maar aan de andere kant krijgen de nieuwste apparaten toch negen van de tien keer HDMI in plaats van coax...

Al neig ik nog steeds wel naar de Denon 2809, maar ik wacht weer op een leuke aanbieding en dan haal ik de Denon 2309. Of de Denon 2809 moet opeeens ergens te krijgen zijn voor een hele leuke prijs, dan wordt die het :)

[...]

De Onkyp 806 gaf toch alleen blauwe pixels in combinatie met de Playstation 3 die op 1080p stond ingesteld. Mijn Xbox 360 onder dezelfde resolutie gaf namelijk geen blauwe pixels. Dus als je toch geen PS3 hebt of de PS3 op 720p hebt ingesteld (omdat je misschien een HD-Ready tv hebt) dan kan je de Onkyo 806 met een gerust hart kopen...

Het is inderdaad een super mooi apparaat.
Alleen wel gigantisch groot en het ding wordt gigantisch warm
Dus wel eerst even kijken of je het ding kwijt kan, want als je receiver elke 10 minuten uit springt omdat hij het warm heeft is het ook zo wat...
Moet ik ook nog eens aan de vrouw vragen of ik de zaag in het nieuwe TV meubel mag zetten. :X

Ik heb dus de PS3 en een FHD 46" 100hz Samsung dus kom ik bij uitstek in aanmerking voor het probleem lijkt me. Zou Onkyo er ondertussen echt nog niets aan gedaan hebben joh? Dit probleem moet toch alarmbellen laten rinkelen bij die lui. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Dit hele topic gaat erover
http://www.avforums.com/f...-dots-black-1080p-11.html

Ze weten van het probleem, maar de oplossing laat op zich wachten..
:D

[ Voor 20% gewijzigd door FikkieHo op 25-01-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
* Chevy454 is happy :Y

Onkyo 606 gekocht en aangesloten op de Monitor Audio BR5 (rear) + BR6 (front) + BRLCR (center). Nou moe.. dat had ik eerder moeten doen. Het geluid is meer neutraal tov de onkyo 505 waarbij de BR6 veels te dreunerig overkwam in Pure Audio mode. Maar het lijkt net wat subtieler te zijn. Ik heb de subwoofer ook meteen verplaatst en het geluid is in het geheel FLINK verbeterd.

Heb nu ook eventjes de KEF iQ30 (cadeau voor oma maar even inspelen voor haar :) ) aangesloten op de 606 en shit..... * Chevy454 is stil :) Heerlijk genieten met pure audio en James Last top 100 cd's.

Denk dat oma ongelofelijk blij gaat zijn met de Onkyo 505 icm de KEF iQ30. En ik ben blij met de Onkyo 606 icm de Monitor Audio BR6. Ze komen nu toch stukken beter tot hun recht heb ik de indruk. De CD Rockferry van Duffy klinkt nu ook stukken beter in balans, Disturbed moet ik nog eens gaan testen als iedereen uit huis is :+

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 25-01-2009 13:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

OMG wat een uber kado voor je oma :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FikkieHo schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:48:
OMG wat een uber kado voor je oma :D
Je wilt niet weten wat ze krijgt van ons (mijn vader, zijn broer (haar zoon dus :+) en moi).

spoiler:
Ze wordt 79 jaar en is echt gek van films kijken. Dus ze heeft met Kerstmis een kleine TV gekregen 8)7 Panasonic 42PX80 _o_ En omdat ze ook graag naar muziek luistert en haar 50 euro radio kapot is krijgt ze ook meteen de Onkyo 505 met de KEF iQ30. En natuurlijk nog een Harmony om alles te bedienen B) Alleen moet ik bij de rest van de familie eens gaan polsen of ze 250 euro over hebben om een BR-speler te kopen 8)7 Ik vind dat we met ons drieën met 1400 euro al genoeg in de pot hebben gestoken

Ik krijg echt kippenvel van de KEF's en die 606. Klinkt zo zuiver, sjezus :o _o_ _o_ _o_

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 25-01-2009 12:58 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Waarom als spoiler? Is je oma ook op dit forum aktief aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 275797 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:47:
Waarom als spoiler? Is je oma ook op dit forum aktief aanwezig?
Ik denk dat hij de 'offtopic' tag met de 'spoiler' tag verwisseld heeft.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 11-05 20:15

scorpie

Supra Addict

Nee joh, begrijp dat dan, hij spoilt z'n oma! :+

Zelf kijk ik naar de Onkyo TX-SR 606, of wacht op z'n opvolger om aan te sluiten op m'n PS3. Denk wel dat ik een wereld van verschil zal horen tov. de Harman Kardon avr 135 die er nu staat.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-05 12:38
scorpie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:48:
Nee joh, begrijp dat dan, hij spoilt z'n oma! :+

Zelf kijk ik naar de Onkyo TX-SR 606, of wacht op z'n opvolger om aan te sluiten op m'n PS3. Denk wel dat ik een wereld van verschil zal horen tov. de Harman Kardon avr 135 die er nu staat.
De 576 past ook mooi bij je PS3. PS3 decode alles en stuurt het geluid via LPCM naar de 576. Perfecte combi en een stukje goedkoper dan de 606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Het probleem met de blauwe puntjes icm de ps3 op 1080P is door Onkyo aangepast. Als het serienummer eindigt op een "G" of hoger dan heeft hij de modificatie al gehad. Alles lager kan terug gestuurd worden via de leverancier.

In Februari zouden de prijzen vanwege deze mod omhoog gaan met 30 GBP voor de zwarten en 50 GBP voor de grijze 806.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Want de mod is op de grijze duurder om uit te voeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
mac1987 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:24:
Want de mod is op de grijze duurder om uit te voeren? :P
Ja die snap ik ook niet echt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:45:
* Chevy454 is happy :Y

Onkyo 606 gekocht en aangesloten op de Monitor Audio BR5 (rear) + BR6 (front) + BRLCR (center). Nou moe.. dat had ik eerder moeten doen. Het geluid is meer neutraal tov de onkyo 505 waarbij de BR6 veels te dreunerig overkwam in Pure Audio mode. Maar het lijkt net wat subtieler te zijn. Ik heb de subwoofer ook meteen verplaatst en het geluid is in het geheel FLINK verbeterd.

<..>

En ik ben blij met de Onkyo 606 icm de Monitor Audio BR6. Ze komen nu toch stukken beter tot hun recht heb ik de indruk. De CD Rockferry van Duffy klinkt nu ook stukken beter in balans, Disturbed moet ik nog eens gaan testen als iedereen uit huis is :+
Pap overtuigt om eventjes oordoppen in te doen. Net Disturbed opgezet en het klinkt niet doffer, ik heb gewoon een resem tonen erbij 8)7 Het klinkt nu een stuk voller, neutraler en domweg goed. Zo'n goedkope 5.1 set geeft toch een slecht beeld van hetgeen hoe het zou moeten zijn.

En ook eventjes een chicflic (or whatever they call it) film opgezet en ook daar klinkt de muziek gewoon een heel stuk beter. Ik ben zeer tevreden met de huidige setup :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 27-01-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ff van onderwerp verwisselen, wat voor kabels gebruiken jullie om de speakers aan te sluiten? Aangezien dit de eerste keer is dat ik een echte receiver koop, weet ik eigenlijk niet echt waar ik op moet letten.. Ik neem aan dat standaard draadjes niet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Standaard draadjes voldoen prima:)
Neem gewoon lekker soepele koper kabel.
De benodigde dikte hangt af van de impedantie van de speakers en de afstand die je moet overbruggen.
Vuistregel: De weerstand van de kabel (heen en terug) mag niet meer dan 5% van de speakerimpedantie bedragen.
Nu is dat n beetje lastig vertalen naar dikte en lengte... Ga uit van ongeveer het volgende:

4 ohm speakers:
2.5mm2 kabel : max 7 meter
4mm2 kabel: max 20 meter

8ohm speakers:
2.5mm2 kabel: max 15 meter
4mm2 kabel: max 40 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ah bedankt, dan haal ik gewoon kale wires zonder plugjes van 2.5mm (oftewel, gewoon zo'n klos draad van 20 meter en dan knippen/strippen en banaanplugjes eraan draaien).. Aangezien mijn canton speakers op 8ohm draaien. Dan gewoon kwestie van insteken en draaien :)

Tnx!

[ Voor 6% gewijzigd door FikkieHo op 28-01-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik wou hier bijna een nieuw topic openen ivm een probleem met mijn Onkyo 606 en de DVD en BR speler :) Maar je bent een tweaker of je bent het niet :P

Probleem: enkel 2ch PCM ipv bitstream dan wel 5.1ch PCM.

Oplossing: Minder tweaken :+ Probleem zat erin dat bij hardware - HDMI - Audio TV on op off moet staan. (standaard dus off) Zet je die aan dan zet die 606 een filter aan welke het inkomend signaal omzet naar 2ch PCM. En dat is dus ruk als je alles bitstreamt naar de receiver.

Nu branden de nodige DTS (Master) , Multi, D etc lampjes op de receiver :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik stond eigenlijk op het punt om m'n IKEA kastje te gaan verbouwen zodat m'n Onkyo 606 wat meer ruimte had. Maar nu vroeg ik me af of dit wel nodig was eigenlijk?

Heb gisteren gekeken hoe warm m'n Onkyo 606 wordt, en dit schommelde rond de 41, 43 graden. Dit met 2 CM ruimte tussen de receiver en de bovenste plank. Dit lijkt me niet te warm. Nu wilde ik de plank van m'n kast een cm of 2, 3 verlagen zodat hij wat meer ruimte had. Weet alleen niet of dit nodig is.. Hoe warm is die van jullie? :P

Plaatjes van hoe het nu is:
Afbeeldingslocatie: http://www.pleepapier.nl/dump/onkyo/hoogte1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pleepapier.nl/dump/onkyo/hoogte2.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Elect op 29-01-2009 11:27 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:30:
Ik wou hier bijna een nieuw topic openen ivm een probleem met mijn Onkyo 606 en de DVD en BR speler :) Maar je bent een tweaker of je bent het niet :P

Probleem: enkel 2ch PCM ipv bitstream dan wel 5.1ch PCM.

Oplossing: Minder tweaken :+ Probleem zat erin dat bij hardware - HDMI - Audio TV on op off moet staan. (standaard dus off) Zet je die aan dan zet die 606 een filter aan welke het inkomend signaal omzet naar 2ch PCM. En dat is dus ruk als je alles bitstreamt naar de receiver.

Nu branden de nodige DTS (Master) , Multi, D etc lampjes op de receiver :Y
:)

Dat had ik ook gemerkt. Ik was een maand geleden een ipod dock aan aan het sluiten en tegelijkertijd zat ik wat met settings te prutsen (nooit tegelijk doen natuurlijk, ik weet het). Toen kreeg ik op een gegeven moment ook nergens all channel stereo meer uit, bleek dat door die stting te komen, daar heb ik me toch lang naar gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Elect schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:19:
Ik stond eigenlijk op het punt om m'n IKEA kastje te gaan verbouwen zodat m'n Onkyo 606 wat meer ruimte had. Maar nu vroeg ik me af of dit wel nodig was eigenlijk?

Heb gisteren gekeken hoe warm m'n Onkyo 606 wordt, en dit schommelde rond de 41, 43 graden. Dit met 2 CM ruimte tussen de receiver en de bovenste plank. Dit lijkt me niet te warm. Nu wilde ik de plank van m'n kast een cm of 2, 3 verlagen zodat hij wat meer ruimte had. Weet alleen niet of dit nodig is.. Hoe warm is die van jullie? :P

Plaatjes van hoe het nu is:
[afbeelding]

[afbeelding]
Mijn onkyo 576 word als hij helemaal vrij staat 37 graden. Nu heb de pootjes eronder weg gehaald en hem op zijn bodem gezet. In de plank waar hij op staat heb ik een gat gezaagd ten grote van het ventilatie rooster. Hij heeft nu aan de boven kant bijna 2 cm ruimte en wordt nu 45 graden. Hier ben ik erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

GZ schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:00:
Kan het trouwens kwaad als er op je actieve subwoofer spullen liggen als een verlengsnoer met mobiele telefoons e.d.?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 22:28

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Ik weet niet of het kwaad kan, bij ons is het net een bijzet tafel. Ik heb er een huistelefoon, Harmony lader + afstandsbediening en een X-10 IR/RF controller op staan en heb nog nergens last van gehad.

Behalve die keer dat ik de cola van mijn vriendin over het hoofd heb gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Mijn vriendin wou vaasjes op mijn HKTS 11 sub zetten |:( ,
maar dat ging mooi niet door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290308

Beste,

Nu heb ik een site gevonden op gran canaria waar de prijzen echt wel dik uit elkaar liggen met andere sites. Ze leveren over gans de EU. www.hifiglobe.com iemand een idee of die mannen te betrouwen zijn. Een onkyo 706 gaat daar de deur uit voor 499€ en dat is toch een opmerkelijk verschil met elders of kennen jullie een internetshop die dichter bij huis is en ongeveer meekan met deze prijzen?

Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Anoniem: 290308 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:37:
Beste,

Nu heb ik een site gevonden op gran canaria waar de prijzen echt wel dik uit elkaar liggen met andere sites. Ze leveren over gans de EU. www.hifiglobe.com iemand een idee of die mannen te betrouwen zijn. Een onkyo 706 gaat daar de deur uit voor 499€ en dat is toch een opmerkelijk verschil met elders of kennen jullie een internetshop die dichter bij huis is en ongeveer meekan met deze prijzen?

Ik hoor het graag
Tjeetje ! :o Erg strakke prijzen inderdaad. maar om nou mijn spullen van Gran Canaria te bestellen. :?

Echter niet alles is enorm goedkoop.. De Denon 3808A heb je voor 1250 van AV in Dld. :) (De Onkyo 706 voor 549 trouwens)

[ Voor 8% gewijzigd door Jpjedi op 09-02-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Gran Canaria? Die domeinnaam is in Hongarije geregistreerd. :?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Neobahamuth schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:47:
Gran Canaria? Die domeinnaam is in Hongarije geregistreerd. :?
Ik zou toch huiverig zijn om bi zulke zaken te bestellen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290308

Jpjedi schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:53:
[...]

Ik zou toch huiverig zijn om bi zulke zaken te bestellen. :X
Was ook mijn ingesteldheid vandaar de vraag naar jullie toe. Andere vraag, de HKTS 11, zijn die voor puur audio voldoende of moet ik op zoek gaan naar zuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:09
wat heen en weer gemailed met SmitsArnhem.nl

Zowel de 576 als 606 in het zwart kunnen niet meer besteld worden bij Onkyo, omdat ......

er in April 2009 nieuwe modellen voor in de plaats schijnen te komen !

Wie weet hier wellicht meer over, kan er op de site van Onkyo nog niets over vinden. Daar wordt zelfs de 606 nog als nieuw model gepromoot...

Ik wilde of een 576 of een 606 gaan aanschaffen maar begin nu te twijfelen om dan op die mogelijk nieuwe modellen te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:42

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
En hopelijk een opvolger voor de Onkyo HT-S9100THX (Die EOL en niet leverbaar meer is). OF ze moeten zorgen dat ie weer leverbaar wordt want het is een prima setje voor deze tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:16
Lightning89 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:08:
En hopelijk een opvolger voor de Onkyo HT-S9100THX (Die EOL en niet leverbaar meer is). OF ze moeten zorgen dat ie weer leverbaar wordt want het is een prima setje voor deze tijd!
Hij is niet EOL, alleen erg slecht verkrijgbaar momenteel.

Wel een erg fijn setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
Hoe lezen jullie de temp uit van je Onkyo 606?

Heb sinds het weekend ook een zwarte 606, maar ben wel benieuwd hoe warm die wordt?

Kan je dat gewoon uitlezen op het display?

En is het mogelijk om het display continu aan te laten? Als ik nu bv het volume harder zet, dan zie ik heel even het ingestelde volume en daarna gaat het display weer uit.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Qosmic schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:06:
Hoe lezen jullie de temp uit van je Onkyo 606?

Heb sinds het weekend ook een zwarte 606, maar ben wel benieuwd hoe warm die wordt?

Kan je dat gewoon uitlezen op het display?

En is het mogelijk om het display continu aan te laten? Als ik nu bv het volume harder zet, dan zie ik heel even het ingestelde volume en daarna gaat het display weer uit.
Je moet de display knop indrukken en deze vast houden en daarbij de standby knop indrukken. Als je dat hebt gedaan mag je ze beide los laten en moet je snel de tone knop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
ok, wat is een normale veilige temp voor de onkyo?

en weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat continu de info op het display wordt weergegeven?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Nico111 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:53:
[...]

Mijn onkyo 576 word als hij helemaal vrij staat 37 graden. Nu heb de pootjes eronder weg gehaald en hem op zijn bodem gezet. In de plank waar hij op staat heb ik een gat gezaagd ten grote van het ventilatie rooster. Hij heeft nu aan de boven kant bijna 2 cm ruimte en wordt nu 45 graden. Hier ben ik erg tevreden mee.
Zoals je in mijn post op de vorige pagina kunt zien zijn dit mijn temperaturen. Gebruik de zoek functie en zoek in dit topic op graden en temperatuur en je vind veel waarden van andere tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Rendo schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:01:
[...]

Hij is niet EOL, alleen erg slecht verkrijgbaar momenteel.

Wel een erg fijn setje!
Owkee dus er is nog hoop:P (Aangezien in de PW geen winkels meer staan, kieskeurig nog maar 1 winkel heeft ipv 5, en die ene winkel istie niet te koop). Naja het leek alsof hij EOL was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:16
Lightning89 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:51:
[...]

Owkee dus er is nog hoop:P (Aangezien in de PW geen winkels meer staan, kieskeurig nog maar 1 winkel heeft ipv 5, en die ene winkel istie niet te koop). Naja het leek alsof hij EOL was.
Bij Best Home Cinema staat hij weer op de site :
http://www.besthomecinema.nl/hts9100-thx-p-645.html

helaas wel voor een hogere (=normale) prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siraic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04 09:08
Bij besthomecinema zie ik de 606 UK edition op de site staan voor 379.

die 120 euro is best een verschil, is het behalve de afkomst zelfde model (en alleen met garantie misschien moeilijk ofzo) of daadwerkelijk anders?

Linkje

[ Voor 4% gewijzigd door siraic op 25-02-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Rendo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:27:
[...]

Bij Best Home Cinema staat hij weer op de site :
http://www.besthomecinema.nl/hts9100-thx-p-645.html

helaas wel voor een hogere (=normale) prijs...
300 euro verhoogd:| Dat kunnen ze toch niet maken:S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:47

CasGas

.

Ik heb vandaag eindelijk me onkyo 606 aangesloten op me samsung tv maar ik heb nog wel een vraagje waar ik niet uitkom.. onderhand al 2x de handleiding gelezen maar ik zal er wel overheen gelezen hebben ofzo..

De tv is alleen aangesloten met hdmi op de hdmi-out van de receiver. Is het daarmee ook alleen al mogelijk om het tv geluid over me 5.1 set te krijgen of moet ik die apart met tulpjes aansluiten?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Settler schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 01:16:
De tv is alleen aangesloten met hdmi op de hdmi-out van de receiver. Is het daarmee ook alleen al mogelijk om het tv geluid over me 5.1 set te krijgen of moet ik die apart met tulpjes aansluiten?
Tulpjes zijn prima ja, optisch mag ook, als je tv dat heeft. Er zal sowieso een kabeltje bij moeten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Lightning89 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:34:
300 euro verhoogd:| Dat kunnen ze toch niet maken:S?
Vraag en aanbod, zo werkt onze economie :)
Rijd jij ook tegen het verkeer in? ;) Geluid van HDMI in van de TV naar HDMI out van de receiver klinkt nogal tegendraads. Voor het geluid van de tv via de receiver te laten horen zul je nog een extra kabel moet leggen.

* Chevy454 heeft teveel kabels liggen :P

SD-decoder naar de receiver via scart omvormer naar RCA
DVD-speler via hdmi en digitale coax* naar receiver
BR speler via HDMI
Xbox via optisch (wordt nog hdmi)

receiver naar de TV via hdmi.

En omdat de SNES niet goed wilt werken op de receiver heb ik nog de tv aangesloten op de receiver met RCA. Snap je het nog? Ik niet meer :+

* de digitale coax gebruik ik voor de aansluiting CD :P Dan kan ik toch digitale TV via de receiver kijken en tegelijk muziek luisteren via diezelfde receiver :P

[ Voor 80% gewijzigd door Chevy454 op 28-02-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280847

Is er soms al iemand op de hoogte over de specs van de nieuwe onkyo receiver **7 reeks (507/607/707/907)

Deze zouden gelanceerd worden eind maart/begin april.

Ik heb het net al afgezocht en gegoogeld maar nog maar weinig gevonden.
Het enigste wat ik gevonden heb is dat de 607 een 9.1 receiver ipv een 7.1 hij wordt de eerste receiver met dolby prologix IIz. De 2 extra luidsprekers worden boven de fronts geplaatst tegen het plafond.

http://www.techradar.com/...dolby-prologic-iiz-499794

Heeft er iemand meer soms meer info ? (prijzen/extra hdmi outputs) etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:41
Ben een topic begonnen over Dolby Pro Logic IIz, zie:

(Ook wordt de Onkyo 607 vermeld)

baronruud in "mening Dolby Pro Logic IIz"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:57
Ik heb vandaag eindelijk me onkyo 606 aangesloten op me samsung tv maar ik heb nog wel een vraagje waar ik niet uitkom.. onderhand al 2x de handleiding gelezen maar ik zal er wel overheen gelezen hebben ofzo..

Wat wil je precies horen wat geluid betreft?

De tv stuurt geen 5.1 uit. Sommige modellen kunnen 5.1 via optische uitgang sturen, maar dan alleen bij digitale tvzenders die dit hebben. Denk aan een discovery hd.
Wanneer je dvd blu-ray etc etc kijkt, dan is de audio output van de optische uitgang altijd stereo. Je kan eventueel het stereo geluid verdelen over alle speakers door de receiver dit te laten doen. Dolby pro logic II doet dit, net als PLIIx movie en dts neo doet dit.

De xbox of ps3 sluit je met hdmi aan op de hdmi inputs van de 606 en je stelt in welke geluidsformaat je wilt horen zoals dolby digital, dts etc. Vervolgens gaat er een hdmi van de receiver naar de tv.

Als je een apparaat op je tv aansluit zonder hdmi, zoals een tv decoder met scart, en je wilt surround sound hebben, dan sluit je een optische kabel aan vanuit de decoder naar de 606.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Lang antwoord hierboven, maar het korte antwoord is: Ja je moet je TV apart aansluiten op de versterker (TV audio out -> TV audio in). Of het tulp/analoog is of niet, maakt niet uit. Ik heb vanuit mijn Panasonic plasma een glasvezel gebruikt, het is en blijft stereo.

Die HDMI kabel doet maar 1 richting; Van receiver naar TV, en niet andersom. En overigens is het het beste om die HDMI-verbinding geheel geen audio te laten doen (HDMI audio out op No/Off). Je receiver doet anders in ieder geval de DTS-HD/TrueHD niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Kort antwoord, maar het ligt er helemaal aan of hij een digitale decoder gebruikt om tv mee te kijken.
Zo ja, dan kan hij beter het geluid vanaf de decoder met een optische kabel naar de surround laten lopen.

Daarom mn vraag wat hij precies wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:00
Even een korte vraag tussendoor, ik ben nog geen pro op dit gebied maar ik heb een 606 in mijn woonkamer staan met een leuke 5.1 set, nu heb ik ook nog 2 oude kenwood speakers met een maximaal input vermogen van 70watt met 8ohm. Nu zat ik eraan te denken om deze op zone2 aan te sluiten gezien het feit ik in een aardig huisje woon.

Dit kan denk ik wel, maar zijn er nog problemen of dingen waar ik rekening mee moet houden? Gezien het feit de 606 140watt per kanaal met 6ohm kan geven.....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Weet hier iemand toevallig waar de Onkyo HT C5115 of de HT S5105 nog verkrijgbaar zijn? Dit leek mij een zeer leuk setje, maar ik kan hem (via het internet) nergens meer vinden. Heeft iemand hier wellicht een idee waar (internet danwel in een "normale" winkel) deze setjes nog te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
-LA- schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:21:
Even een korte vraag tussendoor, ik ben nog geen pro op dit gebied maar ik heb een 606 in mijn woonkamer staan met een leuke 5.1 set, nu heb ik ook nog 2 oude kenwood speakers met een maximaal input vermogen van 70watt met 8ohm. Nu zat ik eraan te denken om deze op zone2 aan te sluiten gezien het feit ik in een aardig huisje woon.

Dit kan denk ik wel, maar zijn er nog problemen of dingen waar ik rekening mee moet houden? Gezien het feit de 606 140watt per kanaal met 6ohm kan geven.....
Die 140 watt aan 6 ohm is als er 1 kanaal aangestuurd wordt. Als je dan twee speakers van 8 ohm aansluit gaat die 140 al een heel eind naar beneden. Als je het niet bizar hard gaat zetten lopen je speakers nauwelijks gevaar. Als je die zone2 gebruikt terwijl zone1een 5.1 film afspeelt is kom je verspreid over 7.1al niet eens aan 70 watt per kanaal denk ik.

Iemand met wat meer diepgaande ohm/watt/rekenkennis kan dit vast beter onderbouwen dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Anoniem: 63813 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:32:
Weet hier iemand toevallig waar de Onkyo HT C5115 of de HT S5105 nog verkrijgbaar zijn? Dit leek mij een zeer leuk setje, maar ik kan hem (via het internet) nergens meer vinden. Heeft iemand hier wellicht een idee waar (internet danwel in een "normale" winkel) deze setjes nog te vinden zijn?
De 5105, maar let op! geen geluid via hdmi.....

http://www.bcc.nl/geluid;...xQW9RBAkpN44nQtgZPhKG70c=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Ik wist dat er geen geluid via HDMI is. Dat is voor mij geen bezwaar!

Super bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Anoniem: 63813 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:17:
Ik wist dat er geen geluid via HDMI is. Dat is voor mij geen bezwaar!

Super bedankt voor de link!
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
nieuwe modellen 2009:
http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/557252.html

[ Voor 17% gewijzigd door DeBaroN op 12-03-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
...

[ Voor 98% gewijzigd door Ferry34 op 14-03-2009 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
De Onkyo 607 op de site van Onkyo usa:

http://www.us.onkyo.com/m...-SR607&class=Receiver&p=i

Europe:

http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR607.html

[ Voor 22% gewijzigd door DeBaroN op 14-03-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
klein vraagje:
heb nu een tijdje een SR606 in m'n bezit en en tevreden.
maar heb een paar dingetjes:
ik heb nu een Wii, PC, PS2 en een blu-ray speler aan het apparaat hangen, 2x HDMI en 2x tulp
Wii & PC zitten op de game/TV input van de reciever en blu-ray & PS2 op dvd input

hoe kan ik met de remote het input signaal veranderen?
dus van HDMI game/TV (de PC) naar tulp game/tv (Wii)
of HDMI dvd (de blu-ray speler) naar tulp dvd (PS2)

ik kan het nergens terug vinden..
op de reciever zelf zit wel een knop om te wisselen tussen ingangs signalen maar op de originele remote kan ik het niet terug vinden....

e.v.t. is een juist commando voor de logitech harmony ONE ook goed (hier maak ik gebruik van om alles te besturen)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Keep it clean. Nog één keer flamen op de man (gast!/*zucht/jij hebt er geen verstand van) = OW en topic op slot.