Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PathFindeR_NL schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:23:
En daarnaast wordt je overal met filter om de oren gesmeten, maar welke heb ik nu concreet nodig, als ik volgende week naar Berlijn ga? Ik zie sowieso het nut van een infrarood filter niet in, maar misschien mis ik ergens iets..
Vroeger op film had een UV filter nog nut tegenwoordig alleen ter bescherming van het frontelement maar het gaat ook prima zonder (beter zelfs, geen extra kans op flare, langzamere aufofocus, extra onscherpte)
De marge op filters is vrij groot (1 dun stukje gecoat glas in een metalen ringetje) dus ze willen er graag een aansmeren. (Voor de wat grotere maten vragen ze zelfs meer dan een compleet objectief met diverse gecoate elementen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ik heb gister ook maar de stap genomen en me een d40 aangeschaft. Maar nu loop ik tegen twee 'problemen' aan. De eerste is dat wanneer ik macro foto's wil maken dan zet ik de camera in de macro stand, maar dan kan ik soms niet afdrukken. Hij maakt gewoon geen foto om de een of andere manier.
[...]
Misschien wel erg voor de hand liggend maar je weet maar nooit: Als je serieus wilt macro'en, zul je een speciale lens willen gebruiken of aan de tussenringen moeten. Bij de laatste optie raak je je AF kwijt. Met de kitlens (17-55?) van de D40 kom je niet veel dichterbij dan een cm of 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:24
BeF-Bacchus schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:03:
[...]
...
Met de kitlens (17-55) van de D40 kom je niet veel dichterbij dan een cm of 30.
Klopt, al is die 30 cm vanaf de sensor gemeten. Veel meer dan close-up gaat je niet lukken.

Ik moet wel zeggen dat dat close-up schieten wel prettig werkt, de AF werkt ook dan goed.

2 Voorbeeldjes:
Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/19.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Richub op 17-08-2009 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
.
En daarnaast wordt je overal met filter om de oren gesmeten, maar welke heb ik nu concreet nodig, als ik volgende week naar Berlijn ga? Ik zie sowieso het nut van een infrarood filter niet in, maar misschien mis ik ergens iets..
Je hebt geen filters nodig. Je kan een uv filter aanschaffen als je regelmatig in omstandigheden schiet waar (plakkerige) vloeistof en/of stenen rondvliegen (of als je zelf superonhandig bent). Je kan een polarisatie filter aanschaffen om schittering weg te filteren en/of je luchten wat blauwer te maken al word je geduld wel op de proef gesteld met het meedraaiende frontelement van de 18-55.

Wat ik zeker wel zou aanschaffen en meenemen is een zonnekap, al is het maar een goedkope rubberen universeel ding.

[ Voor 42% gewijzigd door Wijnands op 13-07-2008 17:35 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Laatst online: 12-09 18:43
Bedankt voor de tip over kenrockwell.com, wat een kennis heeft die man zeg. Ik vond die site zeer informatief. Heb wat tips van hem toegepast vanmiddag in het bos. Enige probleem waar ik nog tegenaan loop is dat in het bos de foto's nogal donker worden, zelfs op iso400.

Het klopt inderdaad dat het aan de afstand tot aan het onderwerp lag. Met een nieuwe poging kreeg ik dit resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/s.brouwers/SHoovcipxiI/AAAAAAAAABE/t7QeLzyftl4/Vliegje.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door PathFindeR_NL op 13-07-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:19:
Ok, bedankt voor de tips.
Eerst even zien hoeveel ie hier in de MM & Saturn kost en kijken of het prijsverschil de moeite loont.
Ik heb nl. enkel online gezocht en daar is de goedkoopste 380€ (zonder 80km afstand bijgerekend).
Nu lees ik dat de D40 in de MM in Maastricht 299,- kost.
Niemand toevallig in de buurt van de MM in Bergen Op Zoom die kan checken wat de prijs daar is?
Is nl de kortste afstand van waar ik kom (Antwerpen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 04:47:
[...]

Nu lees ik dat de D40 in de MM in Maastricht 299,- kost.
Niemand toevallig in de buurt van de MM in Bergen Op Zoom die kan checken wat de prijs daar is?
Is nl de kortste afstand van waar ik kom (Antwerpen) :+
Gekke suggestie wellicht, maar misschien kan je ze bellen? www.telefoongids.nl of www.goudengids.nl

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Of gewoon mediamarkt.nl :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de sites staan geen prijzen vermeld omdat ze van filiaal tot filiaal verschillen.
Maar ik heb zonet een mail terug gekregen waarin staat dat hij 329€ kost.

Ik heb nu 2 opties:
- Naar Bergen Op Zoom 80km (heen en terug) + 329€
- Naar Maastricht 220km (heen en terug) + 299€

Hmm, zal wel ongeveer op hetzelfde neer komen.

Weet er trouwens iemand of ik daarna dan gewoon bij Mediamarkt in Antwerpen terecht kan voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
Of 30 euro afdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb vandaag, een d40 voor 299,- meegekregen die eigenlijk in dat filiaal 379,- was.

Het was een advertentie -naar het scheen- voor Utrecht, maar het stond in een landelijk blad. Er stond nergens dat het alleen voor dat filaal gold, in eerste instantie wilde ze van geen wijken weten totdat ik vertelde dat er nergens stond dat het enkel gold voor filaal Utrecht. De miep liet zien dat er het woordje utrecht met route stond, maar dat is natuurlijk niet "de voorwaarde" dat het enkel in Utrecht geld.

Uiteindelijk meegekregen, ben er erg blij mee hoop ik.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij neemt de naam MediaMARKT een beetje te letterlijk denk ik.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoezo? Lukte mij anders ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb sinds gisteren deze camera, en voor 299,- ben ik erg tevreden.

3 vragen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden.

1. Waarom krijg ik het diagfragma niet groter dan 5?
2. Kan ik het schermpje wat langer laten branden, info geven zeg maar
3. Ook over het scherm, kan het scherpje bijv. aanspringen zodra ik aan het wieltje draai of een knopje indruk?

Ik ben een compact gewend (canon pro1) en daar gaan dingen stuk anders.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Pinin schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:17:

3. Ook over het scherm, kan het scherpje bijv. aanspringen zodra ik aan het wieltje draai of een knopje indruk?

1 Op welk programma?
2 Staat er niets in de opties?
3 Kijk eens in de handleiding.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Sallin schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:28:
[...]

1 Op welk programma?
2 Staat er niets in de opties?
3 Kijk eens in de handleiding.
Waarom denk je dat ik hier mijn vraag post.... Ik kan er niets over vinden in de handleiding.

Het diafragma heb ik o.a in A getest, dat lijkt me de stand met de meeste controle over Diafragma

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Het is een f3.5-5.6 dus je zal ergens rond de 40mm gezoomd zijn.
Dat lijkt me een instelling.
Nee, denk 't niet.
Ja, klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Wijnands schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:40:
Het is een f3.5-5.6 dus je zal ergens rond de 40mm gezoomd zijn.
?? oei, dat is nieuw voor mij. Waarom kan ik niet op elke zoomstand een diafragma geven.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pinin schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:50:
[...]

?? oei, dat is nieuw voor mij. Waarom kan ik niet op elke zoomstand een diafragma geven.
Kan wel, maar je loopt nu tegen een beperking in de lichtsterkte van je lens aan...

Overigens; voor normale foto's kom je daar ook prima mee uit hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het info knopje drukken vlak bij de ontspanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
ik zit met een probleempje, ik vond vanavond een heel klein zwart schroefje op de grond die waarschijnlijk van m'n camera is. heb de hele camera 3 keer nagelopen maar kon geen leeg gaatje vinden

totdat ik in m'n onboard flitser keek. daar zit een miniscuul gaatje vlak naast de gleuf waar het palletje in blijft steken.

kan iemand bevestigen dat daar een schroefje in zit (heb geen zin om iets te slopen omdat er achteraf geen schroefje in hoorde)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Frunz schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:23:
ik zit met een probleempje, ik vond vanavond een heel klein zwart schroefje op de grond die waarschijnlijk van m'n camera is. heb de hele camera 3 keer nagelopen maar kon geen leeg gaatje vinden

totdat ik in m'n onboard flitser keek. daar zit een miniscuul gaatje vlak naast de gleuf waar het palletje in blijft steken.

kan iemand bevestigen dat daar een schroefje in zit (heb geen zin om iets te slopen omdat er achteraf geen schroefje in hoorde)
Bij mij zit er ook geen schroefje in, maar mijn cam is wel een keer teruggestuurd naar Nikon om een nieuwe flitser op te zetten. Ik denk niet dat ze daar vergeten zijn een schroefje erin te stoppen, maar je weet maar nooit.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:56:
Op de sites staan geen prijzen vermeld omdat ze van filiaal tot filiaal verschillen.
Maar ik heb zonet een mail terug gekregen waarin staat dat hij 329€ kost.

Ik heb nu 2 opties:
- Naar Bergen Op Zoom 80km (heen en terug) + 329€
- Naar Maastricht 220km (heen en terug) + 299€

Hmm, zal wel ongeveer op hetzelfde neer komen.

Weet er trouwens iemand of ik daarna dan gewoon bij Mediamarkt in Antwerpen terecht kan voor garantie?
Ik zie net dat de 299€-actie tot en met vandaag liep. :(
Zou ik hem toch nog voor die prijs kunnen meekrijgen als ik het maandag lief vraag? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Frunz schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:23:

Volgens mij hoort daar geen schroefje.

Mijn D80 heeft ook zo'n gleuf en een gaatje in de onboard flits, en daar zit ook geen schroefje.

Heb je ook al je objectief nagekeken, of zitten daar sowieso geen schroefjes aan de buitenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
objectieven heb ik ook allemaal al tig keer nagelopen, ik kan geen enkel leeg gaatje vinden
misschien is het schroefje dan toch niet van m'n camera

in ieder geval bedankt ravi, foto van dpreview was perfect, dat kon ik gister niet zo snel vinden (dacht ook niet dat ze zo'n detailfoto op dpreview hadden staan, wel dus)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-08 19:30
Voor zover ik bij mijn d40 kan zien zit er in de flitser geen enkel schroefje.
ik heb even de schroefjes op mijn d40 geteld en kom hier op uit:
achter (schermkant) 2, alle zwart
links: 2, alle zwart
rechts: 2, alle zwart
sd-slot: 4, waarvan 2 zilver en 2 zwart
onder: 8, alle zwart
voor: 2, alle zwart
lensmount: 6, alle zilver
batterijvakje: 2 zilveren

[ Voor 21% gewijzigd door laurxp op 27-07-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Naast het palletje, aan de bovenkant van de flitser die omhoog klapt zit bij mij ook een leeg gat, en geen schroefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pinin schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:50:
[...]

Geen idee waarom maar ik weet dat elke zoom met variabel diafragma zo werkt. De ene gaat wat sneller naar maximum dan de ander maar zo werkt 't wel. Macrolenzen zijn ook zo'n leuke. f2.8 maar wel als je flink ver weg scherpstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Wijnands schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:10:
[...]

Geen idee waarom maar ik weet dat elke zoom met variabel diafragma zo werkt. De ene gaat wat sneller naar maximum dan de ander maar zo werkt 't wel. Macrolenzen zijn ook zo'n leuke. f2.8 maar wel als je flink ver weg scherpstelt.
Vrij technisch, maar heeft te maken met het feit dat de f-waarde gelijk is aan de brandpuntsafstand gedeeld door de lens-diameter. Dat verklaar ook waarom je om één sotp omhoog te gaan in diafragma, je een waarde pakt van wortel 2 hoger. En als je zoomt verander je dus je brandpuntsafstand.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas geleden kwam ik erachter dat er een aantal kapotte pixels op mijn ccd zitten, die ervoor zorgen dat er een rood plekje te zien is en dat de kolom eronder ook rood uitslaat. Nu heb ik mijn D40 naar de winkel gebracht en die gaan hem opsturen naar Nikon. De bottom line is dat ik nu waarschijnlijk 5 weken zonder (fatsoenlijke) camera zit. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de reparatieafdeling van Nikon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:17:
Pas geleden kwam ik erachter dat er een aantal kapotte pixels op mijn ccd zitten, die ervoor zorgen dat er een rood plekje te zien is en dat de kolom eronder ook rood uitslaat. Nu heb ik mijn D40 naar de winkel gebracht en die gaan hem opsturen naar Nikon. De bottom line is dat ik nu waarschijnlijk 5 weken zonder (fatsoenlijke) camera zit. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de reparatieafdeling van Nikon?
Daar is een apart topic voor:
[Discussie] Service centers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je op redelijke afstand van Nikon woont kun je ook zelf langsgaan, scheelt weer de opstuurvertragin

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb sinds een aantal dagen een Nikon D40 met de 18-55mm kitlens gekocht. Een jaar gelden heb ik een FujiFilm s9600 aangeschaft en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is. Vandaag heb ik het 55-200mm VR objectief erbij gehaald. Ook al heb ik 'm nog maar net, ik ben er helemaal tevreden mee!

Ik ben nog een beginner, dus ik heb nog een hoop te leren. Echter denk ik wel dat het goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
Het is inmiddels een aantal dagen later en heb wat tijd gehad om het een en ander te proberen. Ik denk dat het verstandig is om minstens een extra accu erbij te halen. Alleen vraag ik me af welke.

Nou heb ik uiteraard de handleiding doorgenomen en daarin staat vermeld dat als je zeker wilt zijn dat je accu compatible is met de D40 je het best een Nikon EN-EL9 kunt halen. Nou heb ik geen ervaring met Nikon apparatuur, dus kan ik niet zeggen of het daadwerkelijk zo is of dat dit gedeeltelijk marketing is. Natuurlijk is apparatuur van hetzelfde merk aan te bevelen, maar vaak kost dit ook 2 of in dit geval zelfs 3 keer zoveel.

In dit topic las ik ergens dat je via de Saake-shop goedkope accu's kan krijgen voor de D40 en dat klopt. Ze kosten daar €19,95 en in een set van 2 zelfs €34,95. Dit terwijl de Nikon EN-EL9 €59,00 is bij Kamera Express. Verder las ik ook het een en ander over een Battery Grip waarin 2 accu's of 6 losse batterijen kunnen.

Mijn vraag is dus eigenlijk wat is jullie ervaring met dit soort zaken? Is het beter om een Nikon EN-EL9 te halen of maakt dit niet echt uit? En is een dergelijke grip echt een aanwinst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb zelf wel een originele EN-EL9 gekocht als 2e accu. Aangezien de 'nepperts' toen nog niet al te goed verkrijgbaar waren en ook niet bijzonder veel goedkoper. Inmiddels wordt dat wat beter geloof ik?

De originele zijn in elk geval ook echt wel goedkoper te krijgen dan 59 euro. Zie de pricewatch: pricewatch: Nikon EN-EL9, Accu D40, D40x, D60
Daar staat de en-el9 pas net in, dus nog weinig prijzen, maar ook bijvoorbeeld bij fotokonijnenberg.nl en cameranu.nl (http://cameranu.nl/artikel/4999/Nikon_EN-EL9.html) zijn ze al een stuk goedkoper :)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2008 00:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

naast de orginele van nikon kreeg ik 2 nepperts bij mijn grip en heb nog een 4de hama. ik heb nog met geen enkele problemen ondervonden.

echter wel met de grip die ik heb. om de een of andere reden trekt die de batterijen namelijk leeg, ook als de camera zelf uit staat. ik doe er dus maar 1 batterij in elke keer (ze gaan toch lang genoeg mee). wel een beetje vervelend overigens :( wil je camera ff snel pakken.. hmm batterij weer leeg :(

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Voor ongeveer € 18 een originele (?) EN-EL9 op ebay.
http://cgi.ebay.nl/NEW-GE...Q_trksidZp1742.m153.l1262
Heb bij deze verkoper een 4gb sdhc transcend kaart gekocht voor weinig en dat is een originele, zegt nog niks over de batterij natuurlijk.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Ik heb een nepperd die nagenoeg evengoed functioneert als mijn originele Nikon.

Het betreft een Pisent TS-DV001 EN-EL9 die voor $10.90 uit HK is gekomen.

Ik gebruik 'm 'pas' drie maanden, dus kan niet veel over de levensduur zeggen, maar wel dat 'ie zo lang meegaat dat ik vaak niet eens merk of ik nou deze of de originele batterij erin heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
Ok, duidelijk. Er zijn dus genoeg mensen die een niet-Nikon accu hebben. Ik zie mezelf alleen niet snel iets van Ebay of een voor mij totaal onbekend merk halen. Dan zou ik eerder de Nikon EN-EL9 voor €39,95 bij cameranu.nl halen (bedankt voor de link overigens).

Ik heb laatst nog in de pricewatch gekeken, maar kon toen niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik had voor de D50 een hama accu voor een tientje. Gewoon bij de saturn. Hingen diverse accu's voor dat soort prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niky schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:09:
Ik heb een nepperd die nagenoeg evengoed functioneert als mijn originele Nikon.

Het betreft een Pisent TS-DV001 EN-EL9 die voor $10.90 uit HK is gekomen.

Ik gebruik 'm 'pas' drie maanden, dus kan niet veel over de levensduur zeggen, maar wel dat 'ie zo lang meegaat dat ik vaak niet eens merk of ik nou deze of de originele batterij erin heb zitten.
Heb die ook, via Dealextreme. Nog geen slechte ervaringen mee.
Wijnands schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:06:
Ik had voor de D50 een hama accu voor een tientje. Gewoon bij de saturn. Hingen diverse accu's voor dat soort prijzen.
De alternatieven voor de D40 zijn wat duurder bij de Saturn. Iig in Tilburg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
Wijnands schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:06:
Ik heb vandaag even bij de MediaMarkt gekeken (zou hetzelfde moeten zijn als Saturn dacht ik zo), maar de Hama accu's kosten daar zo rond de €40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Hoeveel foto's maak je ongeveer, incl even bekijken enz.

Moet ik denken aan 100, of meer richting 300. Ik flits niet vaak, maar bekijk wel foto's instellingen enz. Het is natuurlijk lastig te zeggen, maar met mijn canon Pro1 had ik nooit problemen dat de accu leeg was, die camera zoomde electronisch en had een elektronische viewer.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
LAstig te zeggen. Met de D50 haal ik 450-600 foto's op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik haal meer dan 800 foto's met mijn D40. Maargoed, ik gebruik dan ook nooit de interne flitser, altijd de SB-600. Dat bespaart een boel energie. De originele D40 accu is gewaardeerd op 500 foto's, volgens een of andere standaard norm, waarbij 50% met de interne flits is genomen geloof ik.

Dus dan heb je enigszins een idee in welke richting je moet denken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

THX dat is meer dan genoeg voor een dagje met mijn manier van fotograferen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Twee weken geleden ben ik naar NY geweest, zondagochtend vertrokken, dinsdagochtend rond het middaguur weer thuis. ~800 foto's geschoten en geen piepje gehoord van mijn accu.

Zoals Orion84 al zegt, is de norm 500 foto's, maar dat is 50% met interne flits. Als je die (op een uitzondering na) niet gebruikt, kan je makkelijk uitgaan van het dubbele.

Ik ben zo blij met mijn D40+accu. Omdat hij zo lang mee gaat en omdat ik er twee heb, heb ik nog nooit gezeten met twee accu's die leeg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
Hm, dat is voor mij in principe ook meer dan genoeg. In dat geval kijk ik het nog een tijdje aan. In eerste instantie was ik van plan om een tweede accu te halen voor het geval dat hij leeg zou raken. Misschien is het wel helemaal niet nodig. Aan de andere kant een tweede accu is altijd handig. Maar goed ik kan er altijd wel een bij halen.

[ Voor 4% gewijzigd door ktart op 27-08-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met garantie als je deze camera in Nederland koopt en je achteraf in België beroep wilt doen op de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Volgens mij geldt er gewoon een wereldwijde garantie en kun je dus prima je camera voor garantie opsturen in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er over accu's gesproken word, daar heb ik namelijk ook een vraagje over. Ik ga mijn camera nu een 2 maanden niet gebruiken denk ik dus ik vroeg me af wat ik het best met mijn accu kan doen.

Ik heb gelezen om de accu deruit te halen, maar wat dan? Heb ook weer dingen gelezen om de accu in de vriezer te doen als die halfvol is.

Wat doen jullie met je accu als je die gedurende langere tijd niet gebruikt? De accu van mijn D40 is pas enkele maanden oud.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

heb hem nog nooit lange tijd niet gebruikt eigenlijk, maar ik zou denk ik de batterij eruit halen. alle baterijen opladen en dan wanneer je hem weer nodig hebt de batterijen opnieuw aftoppen. zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reacties, kun je me ook nog uitleggen wat aftoppen betekent? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
hetgene wat weg is gelopen bijvullen :p.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, dat idee had ik wel (echt waar :P).

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Spikey schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:59:
heb hem nog nooit lange tijd niet gebruikt eigenlijk, maar ik zou denk ik de batterij eruit halen. alle baterijen opladen en dan wanneer je hem weer nodig hebt de batterijen opnieuw aftoppen. zoiets?
Aftoppen? dat doe je toch met wietplanten?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Accu's gewoon in de cam laten, raakt de backup batterij ook niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De handleiding zegt het volgende:
Als u de camera gedurende langere tijd niet gebruikt, zet u de camera uit, verwijdert u de batterij,
plaatst u het beschermkapje op de contactpunten en bewaart u de batterij op een koele, droge plek.
Waarom het nuttig zou zijn om de accu uit de camera te halen zou ik niet weten. Jammer dat de handleiding daar niets over zegt. De opmerking van Wijnands, over de backup batterij, vind ik ook wel een goeie, die dus de handleiding tegenspreekt...

Enige wat ik weet is dat Li-Ion per definitie slechter wordt, over tijd. Hoe warmer de accu, hoe sneller dat verouderingsproces verloopt. Vandaar dat wel eens wordt aangeraden om hem in de vriezer te bewaren. Maar ik denk dat als je hem al uit de camera haalt, dat een normale koele plek (als in, niet warmer dan kamer temperatuur) ook wel prima is en niet merkbaar beter is voor de accu dan in de vriezer.

Zelf heb ik er niet echt ervaring mee. gebruik hem te vaak :P

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 30-08-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je 'm eruit halen omdat de accu kan gaan lekken. En dat is een bitch om schoon te maken . Maar volgens mij komt dat echt never nooit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Alleen als ie helemaal leegloopt en als het goed is is Li-Ion daartegen beveiligd toch? Maar het staat idd wel ook ergens dat de accu kan gaan lekken indien hij helemaal leeg loopt ja.

[ Voor 35% gewijzigd door Orion84 op 30-08-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
tomtom137 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:58:
Volgens mij geldt er gewoon een wereldwijde garantie en kun je dus prima je camera voor garantie opsturen in Belgie.
Fout!

Er geld geen wereldwijde garantie, dit om zgn. grijze import te voorkomen. Volgens mij is er wel een europse garantie, zou ik ff navragen dmv mailtje naar nikon belgique.
Orion84 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:48:
Alleen als ie helemaal leegloopt en als het goed is is Li-Ion daartegen beveiligd toch? Maar het staat idd wel ook ergens dat de accu kan gaan lekken indien hij helemaal leeg loopt ja.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n accu leegloopt van 2 maanden. Denk zelfs dat je 'm 2 maanden wel aan kan laten staan.

Veel interessanter, waarom zou je 2 maanden je cam niet gebruiken? :?

[ Voor 37% gewijzigd door Wijnands op 30-08-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 23:17
Ik ben inmiddels ook om... ik ben langzaam aan aan het rondkijken naar een dslr. mijn keus is in eerste instantie op een sony alpha a200 gevallen. echter nadat een collega van me hem mee had genomen viel hij binnen 5 seconden af. om een heel simpele reden: ik kon hem niet fijn vasthouden. dus mijn zoektoch voorgezet. De Nikon d60. mooie camera... veel dingen over opgezocht en wordt overal prima beoordeeld. Dus ben ik vandaag even naar de Mediamarkt in amsterdam geweest om hem vast te houden. deze voldeeld prima. lag lekker in de hand. keuze gemaakt.... totdat ik me omdraaide en zie daar: de nikon d40. voor 288 euro... ik weet dat het een ouder model is en ik weet dat er 'maar' een 6mp chip in zit... (bedenk me net dat de d40x een 10 mp heeft...) maar... ik kan het tot dusver niet voor mezelf verantwoorden om 200 euro meer uit te geven voor een d60... zijn er mensen die me kunnen vertellen (overtuigen) om het wel te doen? De d40 was/is een goede camera... ik ben een beginner. heb wel wat ervaring met dslr (canon eos d5 van mijn vriendin) maar mag daar niet meer mee spelen... (raad maar waarom...) ik zit dus met een klein dillemma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
6MP is genoeg voor posters van 60x90 cm dus daar hoef je het niet voor te laten.
Het enige nadeel van de D40 (geen focusmotor in de body) lost een D60 ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:55:
Ik zie dat er over accu's gesproken word, daar heb ik namelijk ook een vraagje over. Ik ga mijn camera nu een 2 maanden niet gebruiken denk ik dus ik vroeg me af wat ik het best met mijn accu kan doen.
Lithium-ion accu's kan je afentoe eens bijladen bij voorkeur de dag voordat je hem veel wil gebruiken :)
Een imitatie reserve accu is wel handig, ook al is die misschien van mindere kwaliteit of niet helemaal vol je kan er wel weer foto's mee maken.
Het aantal opnamen per accu hangt ook van de lens af een 70-300 met VR aan gebruikt meer stroom dan lenzen zonder VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
shakedown schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:19: De Nikon d60. mooie camera... veel dingen over opgezocht en wordt overal prima beoordeeld. Dus ben ik vandaag even naar de Mediamarkt in amsterdam geweest om hem vast te houden. deze voldeeld prima. lag lekker in de hand. keuze gemaakt.... totdat ik me omdraaide en zie daar: de nikon d40. voor 288 euro... ik weet dat het een ouder model is en ik weet dat er 'maar' een 6mp chip in zit... (bedenk me net dat de d40x een 10 mp heeft...) maar... ik kan het tot dusver niet voor mezelf verantwoorden om 200 euro meer uit te geven voor een d60... z
Ik zie 't probleem niet zo. OK, je kan niet niet meedoen met opscheppen over megapixels maar verder? Die D40 spreekt je aan? Past zowel je hand als je budget? Gewoon doen dan. Hou er alleen in je achterhoofd wel rekening mee dat je misschien geen 5 jaar met dat ding doet maar dat je 'm in de tussentijd ontgroeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
shakedown schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:19:
Ik ben inmiddels ook om... ik ben langzaam aan aan het rondkijken naar een dslr. mijn keus is in eerste instantie op een sony alpha a200 gevallen. echter nadat een collega van me hem mee had genomen viel hij binnen 5 seconden af. om een heel simpele reden: ik kon hem niet fijn vasthouden. dus mijn zoektoch voorgezet. De Nikon d60. mooie camera... veel dingen over opgezocht en wordt overal prima beoordeeld. Dus ben ik vandaag even naar de Mediamarkt in amsterdam geweest om hem vast te houden. deze voldeeld prima. lag lekker in de hand. keuze gemaakt.... totdat ik me omdraaide en zie daar: de nikon d40. voor 288 euro... ik weet dat het een ouder model is en ik weet dat er 'maar' een 6mp chip in zit... (bedenk me net dat de d40x een 10 mp heeft...) maar... ik kan het tot dusver niet voor mezelf verantwoorden om 200 euro meer uit te geven voor een d60... zijn er mensen die me kunnen vertellen (overtuigen) om het wel te doen? De d40 was/is een goede camera... ik ben een beginner. heb wel wat ervaring met dslr (canon eos d5 van mijn vriendin) maar mag daar niet meer mee spelen... (raad maar waarom...) ik zit dus met een klein dillemma...
Ik zat eigenlijk met hetzelfde dilemma. Uiteindelijk heb ik voor de D40 gekozen. Met als gedachte erachter dat het enige echte verschil het aantal MP is, wat mij persoonlijk niet zo boeit. Het is gewoon een mooie camera waar je goed mee kan oefenen. Als ik wat verder wil, dan kijk tegen die tijd wel weer naar een wat duurdere body. Voorlopig ben ik nog een beginner en kan ik hiermee prima vooruit.

Op het moment heb ik de kitlens en de wat grotere versie ervan. Hiermee kan ik prima mee uit de voeten. Ik ga dan ook geen dure AF-S lenzen kopen, aangezien ik misschien over een aantal jaar over ga naar een body met motor en dan heb je een veel groter assortiment aan lenzen. Als beginner vind ik dit echter voldoende, maar ja dat is wel mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

D40 is zeker een mooie camera. Afhankelijk van wat je wil gaan doen, kan je er zeker in het begin nog lang mee uit de voeten. En ook qua lenzen heb je eigenlijk nog wel het een en ander aan keuze. Ik denk dat het eerste wat mensen willen doen, de kitlens vervangen is. En op het standaard bereik heb je sowieso sigma en tamron die redelijk betaalbaar (rond 300 euro, geloof ik?) een f2.8 AF-s lens uitbrengen.
Qua tele kan je de 55-200 VR kopen voor een krat bier en een bos wortels, die ook zeker acceptabel is.
Enige wat een beetje problematisch is, is het aanbod aan primes. Dat vind ik zelf eigenlijk het enige nadeel. In de tijd dat ik nog analoog schoot, gebruikte ik eigenlijk alleen een 50mm f1.8lens. En daar heb ik nog niet echt een betaalbare vervanger voor gevonden.
Ik zou zelf zeggen, voor dat geld is een d40x of een D60 overwegen niet echt de moeite. Heel misschien kan je kijken naar een d80, maar dat is al echt een grote stap vooruit, die misschien niet eens de moeite is. Fietsen leer je ook niet meteen op een 21 versnellings mountainbike toch?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
Nog even terugkomend op mijn eigen post en die van marrk hierboven. Ik zat eigenlijk te twijfelen tussen de D40, D60 en D80. Ik heb uitgelegd waarom de D60 afviel. De D80 viel voor mij af omdat het echt een stap verder is, zoals marrk ook al zei.

[ Voor 6% gewijzigd door ktart op 31-08-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ktart schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:53:
Nog even terugkomend op mijn eigen post en die van marrk hierboven. Ik zat eigenlijk te twijfelen tussen de D40, D60 en D80. Ik heb uitgelegd waarom de D60 afviel. De D80 viel voor mij af omdat het echt een stap verder is, zoals marrk ook al zei.
Ik heb uiteindelijk toch voor de D60 gekozen, met name vanwege het verschil tussen 6MP en 10MP. Het is natuurlijk zo dat je met 6MP al prachtige grote platen kunt laten afdrukken, maar met 10MP heb je veel meer vrijheid om achteraf te croppen en zo met alternatieve composities op de proppen te komen en nog steeds genoeg MP voor grote platen.

De tweede afweging was de anti-dust functionaliteit, maar dat was meer ingegeven door angst voor het onbekende (aaahh, ik moet mijn sensor schoonmaken). Maar het werkt prima - totnutoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:16:
[...]

Ik heb uiteindelijk toch voor de D60 gekozen, met name vanwege het verschil tussen 6MP en 10MP. Het is natuurlijk zo dat je met 6MP al prachtige grote platen kunt laten afdrukken, maar met 10MP heb je veel meer vrijheid om achteraf te croppen en zo met alternatieve composities op de proppen te komen en nog steeds genoeg MP voor grote platen.
Grappig dat je met die 10mpix helemaal niet zoveel meer detail wegtrekt dan met de 6mpix, omdat in het geval van de D60 en de D40 de kitlens de beperkende factor is. Afgezien van de sensorprestaties zelf...
De tweede afweging was de anti-dust functionaliteit, maar dat was meer ingegeven door angst voor het onbekende (aaahh, ik moet mijn sensor schoonmaken). Maar het werkt prima - totnutoe...
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:16:
[...]

In dat geval was ik misschien toch wel voor de D80 gegaan, omdat je dan veel meer keuze in objectieven hebt voor een goedkopere prijs (qua verhouding). In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop en ik hoop dat je er veel mooie foto's mee zult maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:29:
[...]

Fout!

Er geld geen wereldwijde garantie, dit om zgn. grijze import te voorkomen. Volgens mij is er wel een europse garantie, zou ik ff navragen dmv mailtje naar nikon belgique.
Heb inmiddels de D40 in de MM in Maastricht gehaald. Heb het er gewoon op gewaagd. Op de garantiebon staat duidelijk wereldwijde garantie, alleen voor een periode van 1 jaar. In België is deze periode 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
150 eurootjes voor een nette tweedehands D40 body met daarbij 18-55 AF-S nikkor 1:3.5-5.6 G II ED DX + nikon quick charger MH-23 + 1GB SD Card +schouderriem + LI-ION batterij EN-EL9 +USB Kabel +bodydop +lensdop

Dat lijkt me toch een mooi koopje voor een beginnende amateur fotograaf, niet ?

owja: sorry dat ik zo met de deur in huis val in dit topic maar heb dringend advies nodig hierover (ook bv of een andere aanbieding van een Panasonic Lumix DMC FZ7 voor hetzelfde geld een betere keuze zou zijn...)...?..?

/noob-mode
Nog een vraagje: 't feit dat er geen 'motor' inzit ... wat houdt dat in qua gebruik?
/noob-mode

[ Voor 36% gewijzigd door renio op 29-12-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSLR is een heel ander platform dan compactcams, lees je eerst daarover in. De D40 heeft alleen autofocus bij lenzen met een motor (AF-S, USM (Sigma) en tegenwoordig ook van Tamron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Der zit een AF-S lens bij dus dat zit wel snor begrijp ik.
Voor de rest is 't wel een goede prijs toch?

en nu ga ik vloeken in de kerk: 't enige wat ik mis op zo'n DSLR is een movie-record functie om occasioneel de kindjes tijdens hun capriolen te kunnen filmen.

*rent snel weg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
koop een Nikon d90 of een Canon EOS 5d mark2, is dat ook weer opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 19:24
renio schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:47:
Der zit een AF-S lens bij dus dat zit wel snor begrijp ik.
Voor de rest is 't wel een goede prijs toch?

en nu ga ik vloeken in de kerk: 't enige wat ik mis op zo'n DSLR is een movie-record functie om occasioneel de kindjes tijdens hun capriolen te kunnen filmen.

*rent snel weg*
Ik heb daarvoor naast mijn D40 ook nog een Canon A540 compactje liggen, die schiet video in 640x480 @ 30 fps, goed genoeg voor leuke filmpjes als er zich wat leuks voor je neus afspeelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week bestel ik hem! ;) Wou hem vandaag online bestellen maar hij was niet op voorraad.

Ik ga voor deze kit:

http://www.digicamshop.be...40-18-55-starter-kit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de D40 nu bijna een jaar en ik heb er absoluut geen spijt van dat ik hem gekocht heb :)
Met de kit lens (17-55mm) merk ik wel dat ik vaak niet ver genoeg kan inzoomen, ik hou er van om landschaps foto's te maken en vaak kan ik gewoon niet dicht genoeg bij het plaatje komen dat ik zie... dus dat word sparen voor een 55-200mm lens... Macro foto's gaan best goed met de standaard lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:23:
Ik heb de D40 nu bijna een jaar en ik heb er absoluut geen spijt van dat ik hem gekocht heb :)
Met de kit lens (17-55mm) merk ik wel dat ik vaak niet ver genoeg kan inzoomen, ik hou er van om landschaps foto's te maken en vaak kan ik gewoon niet dicht genoeg bij het plaatje komen dat ik zie... dus dat word sparen voor een 55-200mm lens... Macro foto's gaan best goed met de standaard lens :)
Zorg wel dat je de 55-200 VR koopt dan, Vibration Reduction is zeer handig.
Heb de D40 ook al bijna 2 jaar, en hij bevalt me nog uitstekend, aleen het feit dat AF-S lenzen wel bijna een must zijn wil je persee autofocus hebben.

Ik ben nu aant sparen voor de lichtsterke 50mm 1.4G AF-S vast brandpunt.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik heb vandaag een Nikon D40 kit gescoord voor 247,-. Kreeg nog wat korting op de normale (al best wel lage) prijs via een kennis. Ik heb de D60 overwogen, maar de meerwaarde van 10Mpixel boven 6 zie ik niet (ik druk zelden iets af, en als ik iets laat afdrukken is het in standaardformaat). De D40 kit is ook een aardig stukje goedkoper dan de D60, dat geld kan ik beter sparen voor een 55-200m VR zoomlens, maar vooralsnog ga ik eerst hier maar eens mee aan de slag! :)

Afbeeldingslocatie: http://martijn.estor.nl/d40.jpg

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's wel een vreselijk scherpe prijs. Gefeli en veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Wijnands schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:12:
Da's wel een vreselijk scherpe prijs. Gefeli en veel plezier ermee!
Dank, ik heb er nog niet veel mee kunnen doen, aangezien ik afgelopen weekend storingsdienst had. Indoor een aantal foto's geschoten om wat instellingen uit te proberen. Veel gelezen vooral, de handleiding, artikelen op internet, maar ook een blad over de beginselen van fotografie (aperture, sluitertijd, etc) Vrijdag en/of van het weekend ga ik naar buiten om wat foto's te maken, ijs en weder dienende. Ondertussen heb ik bij amazon.co.uk een Lowepro Apex 120AW tas gekocht voor omgerekend 13 euro inclusief verzenden... :) http://tinyurl.com/bgtks4

[ Voor 2% gewijzigd door estorino op 18-02-2009 17:11 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Heb je die tas al ontvangen? Leuke tip btw!
(Hoelang zou het duren tegen dat je die thuis ontvangt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
ShadowrunR schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:05:
Heb je die tas al ontvangen? Leuke tip btw!
(Hoelang zou het duren tegen dat je die thuis ontvangt?)
Nee, vandaag aan het eind van de middag besteld. Ik heb vorige week een game voor de xbox360 besteld bij amazon.co.uk en dat was er al na 4 dagen. Dit item wordt wel verkocht door een andere winkel die via amazon zaken doet, dus geen idee hoe lang het gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 20:55

Arno

PF5A

De 55-200 is een mooie lens voor erbij :)

Ik heb in de winkel gespeeld met 55-200 en 55-300, maar de prijs van de laatste (en het gewicht!) was het voor mij niet waard om het geld uit te geven aan iets meer zoombereik.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Arno schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:04:
De 55-200 is een mooie lens voor erbij :)

Ik heb in de winkel gespeeld met 55-200 en 55-30070-300VR, maar de prijs van de laatste (en het gewicht!) was het voor mij niet waard om het geld uit te geven aan iets meer zoombereik.
:P

Maar inderdaad, de 55-200VR is gezien zijn prijs een erg mooi objectief :)

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik ben op zoek naar een battery-grip voor de D40, die een verticale ontspanknop heeft.
Deze is heel lastig te zoeken via google, en kan iemand misschien bevestigen of deze uberhaupt wel te verkrijgen is voor de D40?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Is er niet, of althans, niet op de manier zoals die er voor de duurdere bodies wel is. Je hebt er wel een paar, die met name op eBay en dergelijke te vinden zijn, maar die werken allemaal met een infrarood zendertje, wat dus net als de optionele afstandbediening de camera bedient. De werking daarvan is nogal twijfelachtig en sowieso heb je dan ook niet de mogelijkheid om middels een halfingedrukte knop scherp te stellen.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:32
Vis schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:02:
Ik ben op zoek naar een battery-grip voor de D40, die een verticale ontspanknop heeft.
Deze is heel lastig te zoeken via google, en kan iemand misschien bevestigen of deze uberhaupt wel te verkrijgen is voor de D40?
SNel antwoord, er zijn wel grips voor de D40 maar zonder extra knoppen (ja er is er 1 via infrarood maar die werkt niet goed).

Dit was voor mij ook een goede reden om over te stappen van een d40 naar een d80

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• Vis
  • Nu online

Vis

bdevogt schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:07:
[...]

SNel antwoord, er zijn wel grips voor de D40 maar zonder extra knoppen (ja er is er 1 via infrarood maar die werkt niet goed).

Dit was voor mij ook een goede reden om over te stappen van een d40 naar een d80
Thanks voor je antwoord.

Het is ook niet zo dat ik een battery-grip wil omdat ik te grote handen heb.. maar i.v.m. extra lange power met 2 accu's en de extra stabiliteit.

Ben ook opzoek naar een goedkope D80 body, of liever een D90, maar dat laat mijn budget momenteel niet toe.. nog even sparen dus :)

• Spikey

Spikey

Vis schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:48:
[...]
Het is ook niet zo dat ik een battery-grip wil omdat ik te grote handen heb.. maar i.v.m. extra lange power met 2 accu's en de extra stabiliteit.
mijn persoonlijke ervaring is dat zo'n e-bay grip dat niet waard is.
ik heb er zelf eentje met een IR-ontspan knop. nou had ik hem daar niet voor gekocht, maar zoals eerder gezegd werkt dat voor geen meter :(

ik had hem om dezelfde reden gekocht als jij hierboven aangeeft. extra batterijen voor de lange drukke dagen. ik heb echter ondervonden dat ik meer foto's kan maken als ik 1 batterij in de body steek en die wissel als hij leeg is dan wanneer er twee in de grip zitten.

daarnaast trekt mijn grip de batterijen leeg ondanks dat de camera uit staat. twee dagen laten liggen en je kunt er nieuwe batterijen in schuiven. al met al ligt die van mij dus stof te vergaren en zou ik ze zeker niet meer aanraden aan anderen.

Verwijderd

d40 is echt mooi gerief als je van plan bent het rustig aan te doen, en niet veel accesoires nodig hebt. Ik heb vorig jaar de d60 gekocht, en ben er nu totaal uitgegroeid eigenlijk. Dus overweeg je aankoop goed.

• NickH
D40 is sowieso een mooie camera om mee te beginnen. Erg gebruiksvriendelijk maar ook genoeg knopjes en dingetjes om jezelf genoeg te ontplooien.

Wat betreft jouw opmerking over een gebrek aan accessoires, wat bedoel je daar mee? Enige wat d40/d60 niet hebben inbody focusmotor, voor de rest moet het meeste gewoon werken hoor.

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
NickH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:53:
D40 is sowieso een mooie camera om mee te beginnen. Erg gebruiksvriendelijk maar ook genoeg knopjes en dingetjes om jezelf genoeg te ontplooien.

Wat betreft jouw opmerking over een gebrek aan accessoires, wat bedoel je daar mee? Enige wat d40/d60 niet hebben inbody focusmotor, voor de rest moet het meeste gewoon werken hoor.
Mwah... een D60 naast een D90 (even ~dezelfde generatie pakken) verschilt toch op wel meervlakken... ergonomie, grip, on-body controls... Dat scheelt een hoop :)

Verwijderd

NickH schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:53:

Ik heb het dan over de grip, en de compatibiliteit met non AF-S lenzen. Opzich zijn dat kleine dingen, maar als je sterk doorgroeit, zijn het dingen waar je je aan begint te ergeren.

Verwijderd

Tja, op zich heb je gelijk, maar aan de andere kant: De D40 en D60 zijn natuurlijk wel instap camera's en eigenlijk gericht op mensen die helemaal niet van plan zijn om meer spullen te gaan kopen. Ze zijn gericht op mensen die een kit kopen en daarna foto's gaan maken en klaar.

Die mensen gebruiken helemaal geen non AF-S of non AF-s lenzen. Als je door gaat groeien, heb je inderdaad al heel snel een andere body nodig, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook de vraag in hoeverre het realistisch is om dergelijke functionaliteit te verwachten van een camera die net 300 euro kost en officieel niet als body-only camera te koop is.

Verwijderd

Daar heb je een punt, maar met mijn comment had ik het ook niet over de prijs. Ik weet dat de d40(x)/d60 heel goedkoop zijn voor het ogenblik. Ik bedoelde:

Heb je niet echt een vast budget, en wil je doorgroeien, dan koop je beter ineens een d80/d90, zodat je zoals mij niet met een dubbele kost zit, van eerst een instap te kopen, en een jaar erna een mid-range.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vis schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:02:
Check!
http://www.aq4u.nl/catalo...bffe4b82866dff49aa64e2e13

Houd hem ook al een tijdje in de gaten maar ga denk ik ook liever voor een D90..

• Vis
  • Nu online

Vis

Alfa_146 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:19:
[...]

Check!
http://www.aq4u.nl/catalo...bffe4b82866dff49aa64e2e13

Houd hem ook al een tijdje in de gaten maar ga denk ik ook liever voor een D90..
Ja maar dan heb je dus dat het via infrarood loopt (wat kl*te blijkt te zijn)

En check die prijs eens :s Zonder extra batterij ook nog es.. Daar wordt ik niet blij van

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste