Het Nokia N73 Topic | Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 50.613 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten is de versie 4.0735.3.0.2 van de gewone N73 en versie 4.0736.3.2.1 van de Music Edition. Kan iemand dit confirmeren? Anders heb ik namelijk van mijn gewone N73 ook een ME gemaakt (ik heb dus v4.0735.3.0.2) en dat zou ik niet willen.

Wellicht overbodig, maar toch: met behulp van Nemesis (voor de N73 te downloaden op *weg) kun je heel simpel je telefoon een andere productcode geven (mocht uitleg nodig zijn, dan hoor ik het) en zo toch de nieuwste versie firmware krijgen, ook al geeft NSU dat voor je eigen productcode nog niet aan. Naderhand kun je weer even gemakkelijk je N73 de originele productcode geven. Zorg er dus alleen voor dat je de juiste productcode gebruikt om de nieuwe firmware te krijgen. Andere mensen hier zijn wellicht in staat om een productcode te geven voor de N73 en voor de N73 ME.

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 30-10-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:35:
[...]
BTW het vervangen van zo'n joystick kan je gewoon onder garantie laten vervangen.

hoe ik dit weet?? ik werk bij een NSP :)
De joystick van me telefoon doet het nog wel maar er zit wel veel speling in (was eerst minimaal)
kan zoiets in een uurtje gemaakt worden? of ben je de telefoon een paar daagjes kwijt?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: sorry, opgelost ;)
waarom kan je geen berichten verwijderen? :S

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Mijn Nokia N73 music edition is veel sneller geworden na de update.
Eerst was hij zo traag :S

hehe snap je probleem clubbed.. had dat dus net ook ;)
ik antwoorde dus op je vraag

[ Voor 113% gewijzigd door thespeed op 24-10-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
ik heb een vraag.. had het al op een engels forum gepost en ben ff te lui om het te vertalen.. sorry

Hi,
i've got a new S60series-Handy (Nokia N73 music edition) and I installed the program "handy clock" to use an automatic keylock, but i've got a problem:

if the keys are locked, the screen is to dark to read the clock. either i've got to push the on-/off-button to activate the backlight (but then the screensaver goes off) or to unlock the keys.

on my old SE K700i you could push the button (the "rocker"!? - the button to zoom) on the side of the handy and the backlight shortly goes on to read the clock.

Now I'm searching for a prog or an app with the following functions:

- when the screensaver is on and the keys are locked i push a button (e.g. the "zoom" on the side) and the backlight goes on for just a few seconds (maybe about 5) WITHOUT deactivating the screensaver.
- if i push any other button the display should stay dark - just as it is now...

i would be very thankfull if anybody helps me!!! and be shure, it's not just me!

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plipo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 02:15:
ik heb een vraag.. had het al op een engels forum gepost en ben ff te lui om het te vertalen.. sorry

Hi,
i've got a new S60series-Handy (Nokia N73 music edition) and I installed the program "handy clock" to use an automatic keylock, but i've got a problem:

if the keys are locked, the screen is to dark to read the clock. either i've got to push the on-/off-button to activate the backlight (but then the screensaver goes off) or to unlock the keys.

on my old SE K700i you could push the button (the "rocker"!? - the button to zoom) on the side of the handy and the backlight shortly goes on to read the clock.

- when the screensaver is on and the keys are locked i push a button (e.g. the "zoom" on the side) and the backlight goes on for just a few seconds (maybe about 5) WITHOUT deactivating the screensaver.
- if i push any other button the display should stay dark - just as it is now...

i would be very thankfull if anybody helps me!!! and be shure, it's not just me!
Since you're too :O lazy :O to translate, i'll just write my answer in the same foreign language you have posted yours in:

The Nokia O.S. (S60 3rd) has the ability to do what you were used to do with your 'plasticfantastic K7hundred', but the systemboard is build up differently from that of a Suh...Suuhhhhh....#$^@&$(^! SSSSSuhhhhhhhhhhhhhh (i just can't get the damn brandname out of my Keyboard..sorry).

Kortom de Nokia heeft geen O.S. instructies om zaken buiten de lock-down om te doen. Alles wordt geblokkeerd door de Keylock functie. Er is een hele kleine kans dat er een applicatie bestaat die deze instructies wel uit de telefoon weet te stampen in locked-status, maar dan moet je dus even de applicatieaanbieders voor S60 3rd edition af struinen... misschien doet dit de truuk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:02:
[...]

De joystick van me telefoon doet het nog wel maar er zit wel veel speling in (was eerst minimaal)
kan zoiets in een uurtje gemaakt worden? of ben je de telefoon een paar daagjes kwijt?
normaal gesproken zou het een 20 minuten duren, incl een bon voor Nokia maken.
dus dat valt mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Afhankelijk van de drukte natuurlijk bij het betreffende NSP

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:25:
Afhankelijk van de drukte natuurlijk bij het betreffende NSP
moet je ook gewoon naar mij toekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06
plipo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 02:15:

Hi,

Volgens mij kan dit gewoon hoor, als je op de knop bovenop je toestel drukt als hij is vergrendeld. Bij de andere knoppen blijft je backlight uit.

Try and you will see :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sla je de equalizer op? ik zet ze allemaal op het hoogst en doe dan trug en als ik dan weer kijk is het gewoon weer zoals het was

en ik moet nu steeds ook de tijd/datum opnieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:44:
[...]

en waar zit jij :P

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels een maand of 7 in het bezit van de N73 ME en hij bevalt prima!
Echter nu ik hem in de auto gebruik en via bluetooth koppel aan aan de CK-7W carkit wordt de verbinding na een minuut of tien steeds verbroken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
fragcompany schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:01:
[...]

Is het nu zo moeilijk om de ts te lezen?
Staat er letterlijk vermeld met }:O letters:
Ik kan niet updaten!
Allereerst: rustig, hier een uitleg:
Je kunt 't vergelijken met regio codes van DVD's. De update die je via de Nokia website krijgt is niet voor alle N73 telefoons geschikt. Branded telefoons mogen die update bijvoorbeeld niet toepassen, want dan zou alle branding foetsie zijn. Updaten werkt dus alleen als je (02) hebt ipv (xx.02).
Wat je met *#0000# kan zien :X
Sja deze post klopt ook niety (meer) helemaal, want ik heb 02/57 (tegenwoordig 01.57 (Benelux CV) en heb MEERDERE keren kunnen uppen. Alleen duurt het vaak wat langer voordat de nieuwe firmware er is... En mensen met een branded phone kunnen meestal ook gewoon uppen, ook na wat (meer) geduld. mijn productcode is en was altijd al 0539338, en dat zal ze ook blijven. Mijn foon werkt nu al perfect gelukkig, dus ik loop niet op m'n achterste benen naar die update toe - - ik wacht wel ff tot ie er legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn T-Mobile abonnement verlengen met eventueel een N73 zwarte uitvoering met 39,95 bijbetalen voor 1 jaar in de T-Mobile winkel. Ik weet dat het toestel een simlock heeft, maar kan iemand mij vertellen of deze ook branded software aan boord heeft en of deze zelf via NSU zelf up te daten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:13:
Hoe sla je de equalizer op? ik zet ze allemaal op het hoogst en doe dan trug en als ik dan weer kijk is het gewoon weer zoals het was

en ik moet nu steeds ook de tijd/datum opnieuw instellen
heb ik ook opeens last van lol na flash.
Voorheen niet gehad dus ligt aan de firmware denk ik,ik hoor zelfs het verschil niet meer als ik de schuiven verzet :/
Edit: overigens heb ik alleen de equalizer probleem,de tijd blijft goed

[ Voor 7% gewijzigd door fragcompany op 26-10-2007 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:12:
[...]

heb ik ook opeens last van lol na flash.
Voorheen niet gehad dus ligt aan de firmware denk ik,ik hoor zelfs het verschil niet meer als ik de schuiven verzet :/
Edit: overigens heb ik alleen de equalizer probleem,de tijd blijft goed
Je moet toch eerst een profiel bewerken of nieuw aanmaken. Dan je wijzigingen aanbrengen, die opslaan en dan moet het werken als je dat profiel kiest. Ik heb het laatst geprobeert en dat werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:49:
Ik kan mijn T-Mobile abonnement verlengen met eventueel een N73 zwarte uitvoering met 39,95 bijbetalen voor 1 jaar in de T-Mobile winkel. Ik weet dat het toestel een simlock heeft, maar kan iemand mij vertellen of deze ook branded software aan boord heeft en of deze zelf via NSU zelf up te daten is?
grote kans dat het een branded toestel is.
via NSU kan je dit niet eraf halen, mits je de productcode wijzigd.
als je naar een NSP gaat kunnen ze dit wel voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:49:
4 of 3 pagina's terug heb ik een mooi verhaal hierover geschreven...... :+
in het kort je kan naar Een nokia service point, hun veranderen de prodctcode en je krijgt nieuwere software, en je kan zelf verdere update's doen, je en dan van de t-mobile meuk af. :)
De simlock die hou je erop en na 1 jaar kan je gratis de unlockcode aanvragen bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, de telefoon is veel sneller geworden na de update, en de gps doet het ook weer gelukkig! Alleen kan ik nergens meer instellen waar ik afleverraporten voor sms moet instellen??? klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:35:
[...]

als je hebt lopen schroeven in je toestel is de garantie er idd af, maar het veranderen van je cover is geen reden om er geen garantie meer op te hebben.

BTW het vervangen van zo'n joystick kan je gewoon onder garantie laten vervangen.

hoe ik dit weet?? ik werk bij een NSP :)
Ik ben gister naar de NSP geweest in deventer voor mijn joystick dus.. En heb dus mij joystick laten maken :*) zoals TokTok1908 zei het valt gewoon onder de garantie.. Bedankt TokTok1908 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:39:
[...]

4 of 3 pagina's terug heb ik een mooi verhaal hierover geschreven...... :+
in het kort je kan naar Een nokia service point, hun veranderen de prodctcode en je krijgt nieuwere software, en je kan zelf verdere update's doen, je en dan van de t-mobile meuk af. :)
De simlock die hou je erop en na 1 jaar kan je gratis de unlockcode aanvragen bij je provider.
Klopt, daar heb je gelijk in. Waar het mij om gaat is dat T-Mobile de silveren en de zwarte versie levert beide met simlock, de silverkleurige is voorzien van logo's op de behuizing en van branded sofware. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is of dit ook bij de zwarte versie het geval is, dus naast de simlock ook voorzien van de branding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:01:
[...]

Klopt, daar heb je gelijk in. Waar het mij om gaat is dat T-Mobile de silveren en de zwarte versie levert beide met simlock, de silverkleurige is voorzien van logo's op de behuizing en van branded sofware. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is of dit ook bij de zwarte versie het geval is, dus naast de simlock ook voorzien van de branding.
Neem nou gewoon aan, als je het bij t-mobile zelf koopt staat er geheid T-mobile op de cover. Als het je niet aanstaat kan je voor een scheet en drie knikkers een nieuwe cover kopen op ebay. Daarbij met het geld dat je bespaard om een gelockte t-mobile versie te kopen zou ik zeggen, lkkr boeiend. Voor 10 euri kan je 'm laten unlocken en voor nog een 10tje heb je ergens een covertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:01:
[...]

Ooo dan heb ik het net ff verkeerd begrepen.
Ik kan je bevestigen dat de zwarte T-mobile versie geen logo's heeft op de
behuizing. Ziet er dus helemaal uit als de "gewone simlockvrije versie".
Dit was tenminste bij mij zo in de T-Mobile winkel in Hoorn
En wil je voor aankoop zeker weten dat er geen logo opstaat dan vraag je het gewoon
toch aan de medewerker.
Software is iets anders maar bij mij is dat al niet meer zo ben zoals je al weet naar
een Nokia Service Point geweest :)

Hoop dat het duidelijk is zo :)

[ Voor 9% gewijzigd door Megapaul op 26-10-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

Ooo dan heb ik het net ff verkeerd begrepen.
Ik kan je bevestigen dat de zwarte T-mobile versie geen logo's heeft op de
behuizing. Ziet er dus helemaal uit als de "gewone simlockvrije versie".
Dit was tenminste bij mij zo in de T-Mobile winkel in Hoorn
En wil je voor aankoop zeker weten dat er geen logo opstaat dan vraag je het gewoon
toch aan de medewerker.
Software is iets anders maar bij mij is dat al niet meer zo ben zoals je al weet naar
een Nokia Service Point geweest :)

Hoop dat het duidelijk is zo :)
Bedankt, als ik het dus goed begrijp kom ik dus in het toestel geen roze meuk tegen in de vorm van Web 'n' Walk, t-zones logo's en opstart/afsluit schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:39:
[...]

Bedankt, als ik het dus goed begrijp kom ik dus in het toestel geen roze meuk tegen in de vorm van Web 'n' Walk, t-zones logo's en opstart/afsluit schermen :)
Ik kwam bij het opstarten idd geen t-mobile meuk tegen.
Afsuiten heb ik niet gezien want ik ging direct naar een NSP.
Zo en zo adviseer ik je om naar een NSP te gaan voor die nieuwe software, last van minder bugs
er A2DP (stereo bluetooth), en dan heb je ook "schone" software. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 26-10-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
Allereerst moet ik eerlijk beginnen dat ik de 9 N73 topics niet volledig heb gelezen.
Alleen de OP. Dus als het antwoord hier al ergens staat bij deze sorry

Mijn N73 (denk de ME) werkt perfect alleen bluetooth headsets geven na een tijdje een soort
stotter geluid (roggelen). Ik heb het bij 2 verschillende Jabra's en nu ook bij een Bluetrek.
Een tijdje is na 3 gesprekken of zo en het gesprek is bijne niet meer te horen.

De firmware is volgens de updater tool de laatste.
Na het verwijderen van al mijn applicaties gisteren leek het iets beter maar zojuist ging het weer hopeloos mis.

Iemand tips wat ik hieraan kan doen.
Is *#7370# reset misschien een idee ?

edit
Het geluid via de telefoon (gewoon of speaker functie) is perfect
Alleen de bluetooth headset gaan stotteren. Zowel in een gesprek als tijdens het luisteren naar muziek. Als de telefoon stil op een plank ligt is het minder maar het roggelende geluid blijft.
Als ik de trap oploop is een gesprek niet meer te volgens... raar, lijkt dus mechanisch....

[ Voor 21% gewijzigd door Woodski op 26-10-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 03:22:
[...]

Je moet toch eerst een profiel bewerken of nieuw aanmaken. Dan je wijzigingen aanbrengen, die opslaan en dan moet het werken als je dat profiel kiest. Ik heb het laatst geprobeert en dat werkte goed.
Klopt,zo deed ik het ook bij 1 versie firmware terug,ook de 4,maar weet zosnel het exacte nr niet.
Daar werkte het goed mee,maar deze laatse is hopeloos bij mij,als ik de schuiven verzet hoor ik geen verschil,opslaan werkt niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Bestaat er ook zoiets als FMA (Float's Mobile Agent) voor de N73? Ik kan het namelijk niet vinden en vond het voor mijn SE S700i echt een ideaal programma. Het invoeren van nummers, adressen etc.
Syncen met Outlook kan natuurlijk maar ik heb alles in Thunderbird staan

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:26:
[...]

Klopt,zo deed ik het ook bij 1 versie firmware terug,ook de 4,maar weet zosnel het exacte nr niet.
Daar werkte het goed mee,maar deze laatse is hopeloos bij mij,als ik de schuiven verzet hoor ik geen verschil,opslaan werkt niet :X
Dat is lastig dan. Weet ook niet hoe je dat anders op kan lossen dat de firmware er opnieuw opzetten.
Ik heb een irritantere bug met mijn niet functionerende multimediatoets als de telefoon even aanstaat. Bij de vorige 2 firmwares had ik een probleem dat als ik mijn telefoon opnieuw aanzet hij dan soms een foutmelding gaf "Zelftest mislukt, neem contact op met de wederleverancier".

Firmwares blijven dus matig, maar al met al vind ik dit een megafijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ik ga zo denk eens een reset en een brute force reset doen,daarna de nieuwe eens opnieuw erin flashen,kijken of het probleem dan is opgelost,fingers crossed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
fragcompany schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:47:
Ik ga zo denk eens een reset en een brute force reset doen,daarna de nieuwe eens opnieuw erin flashen,kijken of het probleem dan is opgelost,fingers crossed ;)
zorg er dan wel voor dat je batterij volledig is geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:09:
[...]

zorg er dan wel voor dat je batterij volledig is geladen
Ik hang tijdens het updaten mijn acculader er gewoon aan.

Omdat het een 100% software fout is denk ik dat deze acties in die volgorde wel zullen werken. Heb je andere codes voor een reset en een brute force reset? In de TS staat maar 1 code voor reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

Omdat het een 100% software fout is denk ik dat deze acties in die volgorde wel zullen werken. Heb je andere codes voor een reset en een brute force reset? In de TS staat maar 1 code voor reset.
Nee heb geen andere code's, maar ikhad laatst in een forum gelezen dat je batterij met het updaten vol (of zo goed als) moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:09:
[...]

*#7370# reset de N73, default settings, je bent dan wel je contacts, connection
settings, etc kwijt.

Brute-force hard reset;
zet je N73 uit, dan de "3 key", de "groene call key", de "* key" alle tegelijkertijd
indrukken en dan de N73 opstarten met de "power key", en dan al deze 4 keys ingedrukt houden tot dat de reset voltooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje: welk formaat moet een video hebben om afgespeeld te worden op de n73?
ik heb net met het programma imTOO uit de startpost geprobeerd .avi om te zetten in .mp4, maar dan zegt real player dat de video niet goed is en dat hij alleen het geluid kan afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 20:35
hoi,

ik heb een probleem met het video bellen op me n73
ik heb alle instellingen goed staan (opgevraagd via hi) en ik heb het 3g tekentje in me scherm staan en als ik dan iemand wil bellen die ook kan video bellen (en al vaker gebruikt heeft) geeft die aan dat het niet onder steund wordt door het netwerk en ik heb het ook op verschilde locaties geprobeerd in de randstad maar niets helpt :(

weet iemand of ik iets verkeerd doet??

zo ja wat?

ik heb het hele forum en google al doorzoekt en kan volgens mij niets vinden wat het zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:28:
even een vraagje: welk formaat moet een video hebben om afgespeeld te worden op de n73?
ik heb net met het programma imTOO uit de startpost geprobeerd .avi om te zetten in .mp4, maar dan zegt real player dat de video niet goed is en dat hij alleen het geluid kan afspelen..
Daar heeft nokia ook een programma voor, Nokia video manager. Die kijkt welke telefoon je hebt en zet het dan om naar het beste formaat. Echter als je nu op de nokia site kijkt staat dat dit programma niet geschikt is voor de N73. Ik heb hem al een tijd geleden geinstalleerd en hij werkt gewoon goed, maar weet niet waar ik hem vandaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Ben sinds 3 dagen ook een troste bezitter van de Nokia N73 Music Edition. Gewoon een top toestel! _/-\o_ met enorm veel mogelijkheden. Vooral de Game Snake 3D van Nokia ziet er zeer gelikt uit.

Ik ben alleen op zoek naar een toepassing om meer weer te geven op het normale scherm van het toestel. Waar de klok zich bevind zeg maar.

Ook een toepassing zoals FMA (Float's Mobile Agent) zou niet verkeerd zijn. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het Berichten menu staan behalve Nieuw bericht en Inbox ook ineens (?) de mappen Het Net, Planet Internet, Tiscali, Versatel en Wanadoo.
Hoe komt dat daar? En belangrijker: hoe krijg ik het weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Toestel is al iets ouder wat de reden zal zijn dat ik deze gratis kan krijgen als ik m'n t-mobile abbonement verleng. Wat ik ook gratis kan krijgen is een 6300. Enige voordeel wat ik aan de 6300 kan ontdekken is dat de behuizing wat steviger is.
Iemand een idee of een N73 kiezen nu nog slim is?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 20:35
dat zijn volgens mij je mailboxxen
dus als je die verwijdert ken je geen mail meer ophalen
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:38:
In het Berichten menu staan behalve Nieuw bericht en Inbox ook ineens (?) de mappen Het Net, Planet Internet, Tiscali, Versatel en Wanadoo.
Hoe komt dat daar? En belangrijker: hoe krijg ik het weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst is er een nieuwe versie van de Nokia Software Updater, v1.4.14.

*Geen warez requests hier, lees onze regels!!

[ Voor 45% gewijzigd door Ginz op 30-10-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:58:
Toestel is al iets ouder wat de reden zal zijn dat ik deze gratis kan krijgen als ik m'n t-mobile abbonement verleng. Wat ik ook gratis kan krijgen is een 6300. Enige voordeel wat ik aan de 6300 kan ontdekken is dat de behuizing wat steviger is.
Iemand een idee of een N73 kiezen nu nog slim is?
Ja, geweldig toestel
Ik heb hem net sinds 3 dagen, en hij functioneert ver boven mij verwachtingen, als ik naar de prijs van het toestel keek.
Hij beschikt over alle moderne functies, op een 5 mp camera (3.2 is ruim voldoende, hij maakt geweldige fotos) en hsdpa (voor mij is umts ruim voldoende, terwijl ik ook email binnen haal via mijn mobiel).
Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik absoluut voor deze gaan.
En over de kwaliteit van de behuizing, het toestel is redelijk stevig alleen het schuifje voor de camera voelt niet geweldig solide aan.
Absoluut aan te raden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Ja, geweldig toestel
Ik heb hem net sinds 3 dagen, en hij functioneert ver boven mij verwachtingen, als ik naar de prijs van het toestel keek.
Hij beschikt over alle moderne functies, op een 5 mp camera (3.2 is ruim voldoende, hij maakt geweldige fotos) en hsdpa (voor mij is umts ruim voldoende, terwijl ik ook email binnen haal via mijn mobiel).
Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik absoluut voor deze gaan.
En over de kwaliteit van de behuizing, het toestel is redelijk stevig alleen het schuifje voor de camera voelt niet geweldig solide aan.
Absoluut aan te raden dus ;)
Vooral het joystickje is brak, veel mensen hebben die al moeten vervangen. Voor dat schuifje zou je altijd een nieuwe cover kunnen nemen als die kapot is.

Toch als je geen tomtom gebruikt of fmradio is zo'n samsung of sony eriksson fijner denk ik. Dat zijn kleinere toestellen en voor de agenda of mp3's is dat goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi bij deze een vraagje als ik via vodafone het internet opga is het dan mogelijk om een pagina te draaien nu is het zo smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:25:
Hoi bij deze een vraagje als ik via vodafone het internet opga is het dan mogelijk om een pagina te draaien nu is het zo smal.
gebruikdesearchknopeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zo snel niets waar ik het mee voor elkaar krijg.
In ieder geval bedankt.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn.
Ik heb de divx player erop staan die kan ik ook gewoon kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 18:40
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:55:
Ik zie zo snel niets waar ik het mee voor elkaar krijg.
In ieder geval bedankt.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn.
Ik heb de divx player erop staan die kan ik ook gewoon kantelen.
klik! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Ik denk dat je als je vragen hebt over software dit het beste kan in het Symbian S60 3rd Edition topic kunt stellen, en dan ook even naar de regels daar moet kijken....
Wat kan er NIET in dit topic worden gepost?

1. Software plaatsen voor andere telefoon toestellen waar geen Symbian S60 op draait.
2. Over telefoons discussiëren.
3. Vragen over telefoons neer zetten.
4. Vragen of je telefoons simlock vrij kan maken.
5. Cracks/key`s en of illegale content van Symbian software.
6. Losse links plaatsen naar software.
7. Thema`s plaatsen voor telefoons. (mag in de topic van de telefoon zelf)
8. Zelf sleutelen aan het besturingssysteem is ook niet de bedoeling omdat het auteursrechtelijk is beschermd.
*Doe dan een TR (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif)

[ Voor 13% gewijzigd door Ginz op 30-10-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Er is iets raars gebeurd dit weekend.
De telefoon veranderd netjes de tijd bij de omzetting van zomer naar wintertijd.
Echter heeft hij hierbij ook alle afspraken die in de agenda staan een 1 uur vervroegd. Daar kom ik vanochtend pas achter nadat ik een uur te vroeg bij een afspraak was!!!
Zijn er meer mensen die dit hebben waargenomen??

Gelukkig staan al mijn afspraken ook in Outlook die dit soort geintjes niet uithaald. Vanavond effe syncen zodat alles weer goed staat.

Firmware versie V4.0736.3.2.1

Komt door een foute tijdinstelling. De tijd stond goed, maar de telefoon dacht dat ik in de Londen zat, toch beter opletten in het vervolg. Nu staat alles weer goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Checkeys op 30-10-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
Wat is jullie ervaring met bluetooth headsets ?

Ik heb met de Bluetrek S2 en verschillende Jabra's slechte ervaringen op twee verschillende N73's
Het bereik is een paar centimeter. Kom je verder dan gaat het geluid stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:44:
[...]

Niet nodig, ik doe alles zelf.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Stelletje prutsers bij Nokia. Bel ik gisteren naar NCP of hij inmiddels al weer binnen is, vertellen ze me dat Nokia de telefoon niet goed hersteld hebben en hij gisteren weer teruggestuurd is samen met 8 andere telefoons die ze ook niet goed hersteld hebben. Heb ik hem nog steeds niet terug en gaat het weer 3 weken duren. Aaargh, wat een prutsers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeStyler schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:52:
Stelletje prutsers bij Nokia. Bel ik gisteren naar NCP of hij inmiddels al weer binnen is, vertellen ze me dat Nokia de telefoon niet goed hersteld hebben en hij gisteren weer teruggestuurd is samen met 8 andere telefoons die ze ook niet goed hersteld hebben. Heb ik hem nog steeds niet terug en gaat het weer 3 weken duren. Aaargh, wat een prutsers :o
Belachelijk inderdaad! Heeft Nokia reparatiecentra of hoe doen ze dat? Want zoveel slecht gerepareerde telefoons kan echt niet. Bel Nokia klanterservice en leg ze voor of dit op te lossen of te compenseren valt. Niet pikken zoiets als consument, misschien geven ze je voorrang of ook heel gebruikelijk een tegoedkoming (anders dus om vragen). Ik zou gaan voor de headset met afstandbediening :X .
bron: Nokia.nl
Nokia garandeert dat binnen de garantietermijn Nokia of een door Nokia erkend onderhoudsbedrijf binnen een zakelijk gezien redelijke termijn gebreken in materialen, ontwerp en afwerking kosteloos zal repareren of, wanneer Nokia dit nodig acht, het Product zal vervangen overeenkomstig deze Beperkte Garantie (tenzij anders bij wet voorgeschreven).
De Nederlandse wet zegt overigens dat de winkel je een deugdelijk product moet verkopen, waarvan voor de gemiddelde levensduur een bepaalde tijd staat. Gaat de processor van je telefoon na 2 jaar kapot moeten ze je volgens de wet een oplossing bieden, vaak sluit je dan een akkoort met de winkel (bijvoorbeeld delen van de kosten). Maar dat doet er nu niet toe.
bron: Nokia.nl
Nokia Care via telefoon
België: 070/70.77.70
Luxemburg: 034/208.08.193
Nederland: 0900/202.60.55
Maa-Vrij van 9 tot 21 uur (behalve op officiële
feestdagen)
Probeer dus een beetje over te komen als iemand die weet waar hij het over heeft en zeg ze dat je de tijd die het nu alles bij elkaar gaat kosten niet een zakelijk gezien redelijk termijn vind, aangezien een telefoon een apparaat is wat je dagelijks nodig hebt. 6 weken kan gewoon echt niet en aangezien het 100% zeker een fout van Nokia is moeten zij dit compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met m'n N73:

De 0, C en menu toets kan ik soms niet gebruiken. Het lijkt dan of deze geblokeerd zijn. Als ik vervolgend met kracht de 0 toets indruk dan doet ze het weer even. Om na een tijdje weer te "blokkeren". Het toestel wordt in de tussentijd niet gebruikt.

Het toestel is al 2 keer terug geweest naar een NSP. Vandaag voor de 2e keer opgehaald, maar helaas.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of een idee wat ik nu kan doen? Wellicht TokTok1908?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de zwarte Nokia N73 trouwens de muziek editie?
Volgens de plaatjes die T-mobile laatzien wel, maar het staat niet aangegeven als een N73ME en hij kost evenveel als de gewone N73.

Vergelijking
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3812/nokiawg7.jpg

Kan iemand bevestigen dat de zwarte de Muziek Editie is, anders is dat wel een heel mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Het is de music edition, alleen zonder de music edition aanbiedingen, zoals de in-ear oordopjes en de 2gb geheugenkaartje.
De software en het frontje is dus alleen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Sinds kort van een 6310i over gegaan naar een N73 toestel. (krijgertje :*) Mooi toestel.

Nu wil ik in Outlook contacten zo uitgebreid mogelijk aanmaken en overzetten naar de N73.
Wat blijkt, ik kan in de telefoon alleen zoeken op naam en niet op bedrijf. 8)7
Een gemiste kans zou ik zeggen. Of doe ik iets fout?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:41:
Het is de music edition, alleen zonder de music edition aanbiedingen, zoals de in-ear oordopjes en de 2gb geheugenkaartje.
De software en het frontje is dus alleen anders.
naja die muziekspeler is nog altijd rlxter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoever
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03-2021
Dit komt omdat je provider dit niet ondersteund. Volgens mij werkt dit alleen bij Vodafone.
Dazzie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:15:
hoi,

ik heb een probleem met het video bellen op me n73
ik heb alle instellingen goed staan (opgevraagd via hi) en ik heb het 3g tekentje in me scherm staan en als ik dan iemand wil bellen die ook kan video bellen (en al vaker gebruikt heeft) geeft die aan dat het niet onder steund wordt door het netwerk en ik heb het ook op verschilde locaties geprobeerd in de randstad maar niets helpt :(

weet iemand of ik iets verkeerd doet??

zo ja wat?

ik heb het hele forum en google al doorzoekt en kan volgens mij niets vinden wat het zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:55:
[...]

naja die muziekspeler is nog altijd rlxter :)
Uhm, nee. Sinds firmware 4 hebben ze allemaal dezelfde muziekspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:20:
Ik heb het volgende probleem met m'n N73:

De 0, C en menu toets kan ik soms niet gebruiken. Het lijkt dan of deze geblokeerd zijn. Als ik vervolgend met kracht de 0 toets indruk dan doet ze het weer even. Om na een tijdje weer te "blokkeren". Het toestel wordt in de tussentijd niet gebruikt.

Het toestel is al 2 keer terug geweest naar een NSP. Vandaag voor de 2e keer opgehaald, maar helaas.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of een idee wat ik nu kan doen? Wellicht TokTok1908?
het meest voorkomende is dat de UI PWB ASSY ( het onderdeeltje waar de joystick aan vast zit )
niet goed werkt.
bij het NSP is het zo op te vragen wat ze gedaan hebben.
mocht dit nu al een keer vervangen zijn, lijkt me mij verstandig om het toestel op te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:46:
[...]

Belachelijk inderdaad! Heeft Nokia reparatiecentra of hoe doen ze dat? Want zoveel slecht gerepareerde telefoons kan echt niet. Bel Nokia klanterservice en leg ze voor of dit op te lossen of te compenseren valt. Niet pikken zoiets als consument, misschien geven ze je voorrang of ook heel gebruikelijk een tegoedkoming (anders dus om vragen). Ik zou gaan voor de headset met afstandbediening :X .

[...]

De Nederlandse wet zegt overigens dat de winkel je een deugdelijk product moet verkopen, waarvan voor de gemiddelde levensduur een bepaalde tijd staat. Gaat de processor van je telefoon na 2 jaar kapot moeten ze je volgens de wet een oplossing bieden, vaak sluit je dan een akkoort met de winkel (bijvoorbeeld delen van de kosten). Maar dat doet er nu niet toe.

[...]

Probeer dus een beetje over te komen als iemand die weet waar hij het over heeft en zeg ze dat je de tijd die het nu alles bij elkaar gaat kosten niet een zakelijk gezien redelijk termijn vind, aangezien een telefoon een apparaat is wat je dagelijks nodig hebt. 6 weken kan gewoon echt niet en aangezien het 100% zeker een fout van Nokia is moeten zij dit compenseren.
ik ga het niet goed praten, want het drijft mij ookwel eens tot wanhoop.
Nokia heeft een nieuwe werkwijze.
elke toestel word bij nokia aangemeld en die bepaald waar hij heengaat, blijft het toestel in nederland of hij naar Tjechie,Hongarije of Polen gaat.
dit doorsturen neemt een hoop tijd in beslag, dit kan nl zo 2 weken duren ( aanmelden en afmelden )
de reparateurafdelingen in het buitenland zijn er nog maar net en dit werkt gewoon nog niet goed.
elk probleem moet vertaald worden in de taal van het land waar het toestel heen gaat.
en er word wanneer het toestel gerepareerd is veel te weinig gecontroleerd waardoor een hoop toestellen met dezelfde problemen terug komen.
dit word weer door ons geconstateerd wat weer tot gevolg heeft dat het toestel wederom aangemeld moet worden voor reparatie, wat dus weer onnodig veel tijd en ergenis opleverd.

er word aan het verbeteren van het proces gewerkt, maar dit gaat langzaam.

Nokia heeft nu ook weer een nieuwe regel...

mocht je als Nokia bezitter het zelf updaten van je toestel niet zien zitten, en ga je liever naar een NSP, dan moet je hopen dat je toestel niet binnen 3 maanden een in een NSP op te lossen probleem heeft, wat deze MOET dan naar Nokia opgestuurd worden.

voorbeeld:

je gaat met je N73 naar een NSP voor een software-update, en 2 maanden later valt het knopje van de joystick eraf. dit mogen wij NIET meer repareren maar moeten wij doorsturen.

weer een erg klantgerichte regel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:10:
[...]

ik ga het niet goed praten, want het drijft mij ookwel eens tot wanhoop.
Nokia heeft een nieuwe werkwijze.
elke toestel word bij nokia aangemeld en die bepaald waar hij heengaat, blijft het toestel in nederland of hij naar Tjechie,Hongarije of Polen gaat.
dit doorsturen neemt een hoop tijd in beslag, dit kan nl zo 2 weken duren ( aanmelden en afmelden )
de reparateurafdelingen in het buitenland zijn er nog maar net en dit werkt gewoon nog niet goed.
elk probleem moet vertaald worden in de taal van het land waar het toestel heen gaat.
en er word wanneer het toestel gerepareerd is veel te weinig gecontroleerd waardoor een hoop toestellen met dezelfde problemen terug komen.
dit word weer door ons geconstateerd wat weer tot gevolg heeft dat het toestel wederom aangemeld moet worden voor reparatie, wat dus weer onnodig veel tijd en ergenis opleverd.

er word aan het verbeteren van het proces gewerkt, maar dit gaat langzaam.

Nokia heeft nu ook weer een nieuwe regel...

mocht je als Nokia bezitter het zelf updaten van je toestel niet zien zitten, en ga je liever naar een NSP, dan moet je hopen dat je toestel niet binnen 3 maanden een in een NSP op te lossen probleem heeft, wat deze MOET dan naar Nokia opgestuurd worden.

voorbeeld:

je gaat met je N73 naar een NSP voor een software-update, en 2 maanden later valt het knopje van de joystick eraf. dit mogen wij NIET meer repareren maar moeten wij doorsturen.

BUREAUCRATIE TEN TOP
BELACHELIJK !!!!

als het bij veel mensen maar lang gaat duren krijgen ze vanzelf een slechte naam en wordt het misschien opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Mich schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:05:
[...]

BUREAUCRATIE TEN TOP
BELACHELIJK !!!!

als het bij veel mensen maar lang gaat duren krijgen ze vanzelf een slechte naam en wordt het misschien opgelost :P
Nou ja, opzich is er niks mis met een zekere mate van bureaucratie bij een internationaal bedrijf, ik denk dat dit eerder met onwennigheid van nieuwe (mindere?) manier van werken te maken heeft.

Misschien kan TokTok mijn brandende vraag beantwoorden: Mijn camera wordt constant geactiveerd als ik m'n klepje dicht heb. Als ik m'n klepje open heb dan blijft 'ie uit. Dit is sinds een lekkende-tent-incident in Frankrijk. Voor de rest doet 'ie het nog wel naar behoren. Gok dat dit buiten de garantie valt :'(

Heb ik trouwens nog een bon nodig als ik 'm eventueel aanmeld bij een NSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

BUREAUCRATIE TEN TOP
BELACHELIJK !!!!

bij nokia gaat het tov de andere merken het snelst.

onderdelen van samsung staan erg vaak backorder en als je een nieuw toestel van SE hebt mag je hopen dat het het eerste jaar niet kapot gaat, want de reparateurs moeten echt smeken bij SE voor wat info over het desbeteffende toestel.

voorbeeld: SE v630i kapot vanaf eind juli, nog steeds weg, SE vertikt het om een oplossing te geven.
Nokia 6110 nav kapot, nadat ik erachter kwam dat het hier om een "introductietoestel" ging wist ik dat het nog een erg lange tijd zou gaan duren.Nokia gebeld, en zij hebben een nieuwe 6110 nav geleverd.

Nokia is veel klantvriendelijker dan SE en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:32:
[...]

Nou ja, opzich is er niks mis met een zekere mate van bureaucratie bij een internationaal bedrijf, ik denk dat dit eerder met onwennigheid van nieuwe (mindere?) manier van werken te maken heeft.

Misschien kan TokTok mijn brandende vraag beantwoorden: Mijn camera wordt constant geactiveerd als ik m'n klepje dicht heb. Als ik m'n klepje open heb dan blijft 'ie uit. Dit is sinds een lekkende-tent-incident in Frankrijk. Voor de rest doet 'ie het nog wel naar behoren. Gok dat dit buiten de garantie valt :'(

Heb ik trouwens nog een bon nodig als ik 'm eventueel aanmeld bij een NSP?
dit riekt naar een gevalletje waterschade.... en dit valt idd niet onder de garantie. het spijt me.

je hebt voor een Nokia geen bon nodig, toestel word door de NSP reparateur gechecked in Nokia Online.
Let Wel: als het idd waterschade is, kunnen ze onderzoekskosten in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

dit riekt naar een gevalletje waterschade.... en dit valt idd niet onder de garantie. het spijt me.

je hebt voor een Nokia geen bon nodig, toestel word door de NSP reparateur gechecked in Nokia Online.
Let Wel: als het idd waterschade is, kunnen ze onderzoekskosten in rekening brengen.
Is Nokia niet verplicht eerst te melden of er kosten aan verbonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet in die zin, want je zult bij inlevering een mooi papiertje moeten ondertekenen om aan te geven dat je akkoord gaat. En daar staan die regels op, zoals in het geval er onderzoekskosten komen en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Is Nokia niet verplicht eerst te melden of er kosten aan verbonden worden?
Nokia doet niets met het toestel, dit doet de reparateur.
als het goed is krijg je vantevoren te horen dat als het toestel afgekeurd terug komt, dat daar onderzoekskosten aan vast zitten, dit bedrag bedraagt meestal 33,37 euro incl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:21:
[...]

als het goed is krijg je vantevoren te horen dat als het toestel afgekeurd terug komt, dat daar onderzoekskosten aan vast zitten, dit bedrag bedraagt meestal 33,37 euro incl
Hmm, en waterschade zullen ze wel vinden? Want opzich is 3 tientjes wel te overzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:37:
[...]

Hmm, en waterschade zullen ze wel vinden? Want opzich is 3 tientjes wel te overzien...
wees maar niet bang...dat vinden ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:21:
[...]

Nou, als jij een toestel binnen de garantieperiode binnen krijgt, dan mag jij als NSP geen kosten in rekening brengen bij de klant als er vloeistofschade geconstateerd is.
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:10:

voorbeeld:

Nokia heeft een 30-day bounce. SonyEricsson is 3 maanden.

[ Voor 38% gewijzigd door Ginz op 31-10-2007 14:13 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:10:
[...]

Nou, als jij een toestel binnen de garantieperiode binnen krijgt, dan mag jij als NSP geen kosten in rekening brengen bij de klant als er vloeistofschade geconstateerd is.

[...]

Nokia heeft een 30-day bounce. SonyEricsson is 3 maanden.
hoezo zou ik geen kosten in rekening mogen brengen?? vocht valt buiten de garantie en dan mag er gewoon een rekening gemaakt worden( niet dat veel gedaan word )
als je een toestel opstuurd en er zit vocht in is er een grote kans dat er een rekening aan vast hangt.

aan mij is doorgegeven 3 maanden, ook voor Nokia.

ps.
wat doe jij voor werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

BUREAUCRATIE TEN TOP
BELACHELIJK !!!!

Fantastisch mooie ava heb je. Maar ik heb het idee dat Nokia wel zijn best doet voor goede service. Vandaar ook dat ik vind dat je als je uiteindelijk 6 weken moet wachten op een reparatie binnen de garantie je dan zeker moet bellen. Ik denk ook echt dat Nokia wel iets wil en kan doen om het te versnellen of compenseren. Wat sommige mensen vergeten is dat deze telefoon wel gewoon 500 euro ofzo kostte en nog steeds 300 euro kost.

Met die kosten is het zo dat een fabrikant volgens mij wel kosten kan verhalen als het niet binnen de garantie valt. Inderdaad wordt dit niet veel gedaan. Vaak vragen ze wel of ze het toestel mogen houden. Bij Fluke (meetinstrumenten) heb ik op de reparatieafdeling van heel europa gewerkt en daar mochten we zelf van al die apparaten die klanten niet terug hoefde te hebben in de pauze goed werkende meters maken. Had van alles wel wat, de duurste multimeters, oscilloscoop, draadloze temperatuurmeter etc. :9 .

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
ik heb zonet de firmware geupdate. ik krijg nu alleen versie 3.1.xx.
Ik las dat versie 4.xxx ook al uit is, hoe kan ik die krijgen dan?

sorry, beschouw als niet gesteld

[ Voor 13% gewijzigd door Proqzor op 31-10-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb perongeluk zonder erbij na te denken, mijn sd kaart uit mijn tel. gehaald zonder eerst Geheugenkrt verwijderen te kiezen. Nu is het zo dat mijn muziekspeler geen liedjes meer kan zien, terwijl ik daarvoor een hele playlist had samen gesteld en gewoon kon afspelen. Nu kan ik alleen mijn mp3's via bestands beheer afspelen, en dan steeds per 1 liedje. Hoe kan ik dit fixen? hebben meerdere mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt proberen te kiezen "muziekbibliotheek vernieuwen". Misschien worden je liedjes dan automatisch weer toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:22:
[...]

hoezo zou ik geen kosten in rekening mogen brengen?? vocht valt buiten de garantie en dan mag er gewoon een rekening gemaakt worden( niet dat veel gedaan word )
als je een toestel opstuurd en er zit vocht in is er een grote kans dat er een rekening aan vast hangt.
Dat is een regel van Nokia. Een voorwaarde die aan NSP's is gesteld
aan mij is doorgegeven 3 maanden, ook voor Nokia.
Echt 30 dagen!
ps.
wat doe jij voor werk?
Ik werk voor een zakelijk dealer (zonder NSP)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:20:
Je kunt proberen te kiezen "muziekbibliotheek vernieuwen". Misschien worden je liedjes dan automatisch weer toegevoegd.
Thanks. het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Sinds de laatste firmware update, laat mijn n73 op zijn screensaver (de standaard met dat verspringende balkje) niet meer zien als er een SMSje is. Het bericht icoontje is dus weg. Als ik hem van screensaver haal, staat er gewoon dat er een nieuw bericht is!

Meer mensen met ditzelfde probleem? Naar mijn idee is hier geen menuinstelling van toch? :(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoever schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:17:
Dit komt omdat je provider dit niet ondersteund. Volgens mij werkt dit alleen bij Vodafone.

[...]
Neuhh, we vidbellen via Tmobile ook gewoon op de N73.

Qua settings heb ik niks raars in hoeven stellen (heb geen branded TM toestel, maar een N73ME w/o mooie opties als SD en groteorenheadset). deed het meteen op zowel de ori-firmware als de huidige laaste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik heb Vodafone en het werkt wel.

Even een vraag over internet op de N73
Ik bij Vodafone een internetblox erop laten zetten zodat je buiten Vodafone het ECHTE net op kunt.
Maar ik vindt het een zielige vertoning.Ik kan het geen echt internet noemen pak de startpagina waarom krijg je daarvan maar een stuk te zien en niet de hele pagina.
Plus als ik naar sites ga als radio538 of 3fm als je daar bent zou het toch mogelijk moeten zijn om daar ook filmpjes en muziek te kunnen kijken?? dit gaat geen van alle. Is dit op de N95 wel mogelijk.of is dit wat het is? Ik vindt het heel magertjes en vindt dit niet de slogan waar als ze zeggen dat je het internet op kan net als thuis.
En nog een vraagje over het programma rotate me: Is dit gewoon te koop of moet je het zelf mee aan de slag om het werkend te krijgen?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens ook mogelijk als ik de 0 indruk om naar internet te gaan dat ik niet eerst op die vervelende site van Vodafone terecht kom maar Bijv meteen op google of startpagina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:55:
Klopt ik heb Vodafone en het werkt wel.

Even een vraag over internet op de N73
Ik bij Vodafone een internetblox erop laten zetten zodat je buiten Vodafone het ECHTE net op kunt.
Maar ik vindt het een zielige vertoning.Ik kan het geen echt internet noemen pak de startpagina waarom krijg je daarvan maar een stuk te zien en niet de hele pagina.
Je zit ook op het echte net, dus vodafone heeft gelijk. De beperking is in deze de browser van de N73, die geeft wel eens problemen qua lay-out.

Je zou kunnen proberen om de "andere" browser van de N73 te gebruiken (menu -> toepassingen -> web, of het wereldbolletje op je bureaublad) in plaats van de "diensten" (de 0 ingedrukt houden) browser.

Een andere optie is om opera te gebruiken, deze heeft soms iets minder moeite met lay-out's van grote-mensen pagina's.
Plus als ik naar sites ga als radio538 of 3fm als je daar bent zou het toch mogelijk moeten zijn om daar ook filmpjes en muziek te kunnen kijken?? dit gaat geen van alle. Is dit op de N95 wel mogelijk.of is dit wat het is? Ik vindt het heel magertjes en vindt dit niet de slogan waar als ze zeggen dat je het internet op kan net als thuis.
Je moet ook niet verwachten dat je dat soort dingen kan afspelen op deze vrij simpele browser, nogmaals; dit is wél hetzelfde internet als thuis
En nog een vraagje over het programma rotate me: Is dit gewoon te koop of moet je het zelf mee aan de slag om het werkend te krijgen?
Het is een gratis programma die je zelf even moet "signen", hoe en wat kan je terugvinden eerder in dit topic.
Thanks
Geen dank.
Is het trouwens ook mogelijk als ik de 0 indruk om naar internet te gaan dat ik niet eerst op die vervelende site van Vodafone terecht kom maar Bijv meteen op google of startpagina.nl
Ik zou de 0 niet gebruiken om in je browser te komen, deze is een stuk minder dan de "web" -browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:07:
[...]

Je zit ook op het echte net, dus vodafone heeft gelijk. De beperking is in deze de browser van de N73, die geeft wel eens problemen qua lay-out.

Je zou kunnen proberen om de "andere" browser van de N73 te gebruiken (menu -> toepassingen -> web, of het wereldbolletje op je bureaublad) in plaats van de "diensten" (de 0 ingedrukt houden) browser.

Een andere optie is om opera te gebruiken, deze heeft soms iets minder moeite met lay-out's van grote-mensen pagina's.

[...]

Je moet ook niet verwachten dat je dat soort dingen kan afspelen op deze vrij simpele browser, nogmaals; dit is wél hetzelfde internet als thuis

[...]

Het is een gratis programma die je zelf even moet "signen", hoe en wat kan je terugvinden eerder in dit topic.

[...]

Geen dank.

[...]

Ik zou de 0 niet gebruiken om in je browser te komen, deze is een stuk minder dan de "web" -browser.
Dank je voor de antwoorden ik heb opera er al op staan,werkt heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik kom toch echt in de verleiding om deze telefoon te gaan halen. Een overstapje van t-mobile naar orange is voor mij financieel vrij aantrekkelijk.
Wat ik me alleen afvraag, zijn de N73's van orange simlock vrij? Zou wel prettig zijn anders moet 'ie 3 maanden ongebruikt op de plank liggen terwijl m'n t-mobile abbonement afloopt.

Iemand recente ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Even offtopic: Zou geen Orange nemen! Heb Orange voor mijn werk, echt een verschrikkelijk slecht gedekt netwerk. Heel vaak netwerk bezet. echt een drama!

Btw: wel gewoon de N73 nemen hoor!

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Schijnt waar ik zit wel mee te vallen en het is toch nog maar een paar maanden orange netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de N73 van orange is helemaal vrij, niet gesimlockt en niet branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kijk, dat horen we graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Laatst online: 04-11-2024
ik heb 4 jaar orange gehad, nooit problemen gehad.
De abbo's zijn super fijn en ik woon op de grens dus ook geen slecht bereikt het is even slecht als vriende van me met kpn of vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:26:
Ja, de N73 van orange is helemaal vrij, niet gesimlockt en niet branded.
Mijn N73 van orange is wel branded. Simlockvrij weet ik niet, niet geprobeerd.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Even kort vraagje: Komt TomTom standaard met de N73? En zo nee, bij welke telefoon dan wel?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DaTiezl: Ik heb hem sinds een week met orange abbo, en hij is helemaal unbranded en unlocked

@Risce: Nee, deze wordt niet standaart met de telefoon geleverd, en ik ken geen modellen die dat wel hebben..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Ik weet niet of het hier al staat maar is het mogelijk om een 4 GB kaartje in de N73 te gebruiken niettegenstaande er officieel maximum 2 GB in kan?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week me N73 simlock vrij laten maken
Heb ik net mijn software geupdate van me N73 en als ik de N73 nu weer opstart krijg ik weer dat vodafone logo enzo
En rechtsonder heb ik ook weer dat Vodafone live icoontje
Kan ik dat weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:32:
Ik heb deze week me N73 simlock vrij laten maken
Heb ik net mijn software geupdate van me N73 en als ik de N73 nu weer opstart krijg ik weer dat vodafone logo enzo
En rechtsonder heb ik ook weer dat Vodafone live icoontje
Kan ik dat weghalen?
Waarschijnlijk heb je nog steeds een "vodafone software versie erop"
Haal je batterij van het toestel af en kijk naar de productcode als hier geen 0539239 staat
dan heb je dus een aangepaste software versie van je provider.
Je kan er wel "gewone nokia software" opzetten maar dan moet eerstje je productcode veranderen
naar de volgende code: 0539239 dit kan met het programma nemesis.
zie ook pagina 1 van dit topic.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.