Het Nokia N73 Topic | Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 50.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Hebben meerdere mensen last van niet kunnen updaten? Hij blijft hangen op searching for updates en dan komt ie met downloading software update packe failed.

Ik heb op dit moment 4.0727.2.2.1 en ik wil naar die laatste 4.036etc.

Het is een nokia n73 ME en aangezien tom tom op deze firmware niet wil installen, wil ik die nieuwe firmware toch wel graag hebben. OTA upgrade zou ook fijn zijn, maar op de website is die optie niet beschikbaar (nokia.com)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362

Vrijdag van de KPN mijn Nokia N73 Music Edition ontvangen.. deze telefoon heeft de volgende firmware:

V 3.0638.0.0.30
30-10-2006
RM-133
Nokia N73 (W3.02)

Hoe kan het dat ik nog geen V4 firmware heb? Mag ik deze gaan claimen? Want wanneer ik probeer te updaten via de Nokia Update Manager geeft hij aan dat dit de nieuwste firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:22
megamuch schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:27:
Hebben meerdere mensen last van niet kunnen updaten? Hij blijft hangen op searching for updates en dan komt ie met downloading software update packe failed.

Het is een nokia n73 ME en aangezien tom tom op deze firmware niet wil installen, wil ik die nieuwe firmware toch wel graag hebben. OTA upgrade zou ook fijn zijn, maar op de website is die optie niet beschikbaar (nokia.com)
Welke productcode heb je op je N73me? als je productcode 0539239 heb dan heb je de officiële ME versie en zou je dus moeten kunnen updaten naar 4.0736.3.2.1 Wel heb je hiervoor de meest recente updatesoftware voor nodig. Bij mij heeft hij dit gewoon gedaan.
Anoniem: 26362 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:37:
Vrijdag van de KPN mijn Nokia N73 Music Edition ontvangen.. deze telefoon heeft de volgende firmware:

V 3.0638.0.0.30
30-10-2006
RM-133
Nokia N73 (W3.02)

Hoe kan het dat ik nog geen V4 firmware heb? Mag ik deze gaan claimen? Want wanneer ik probeer te updaten via de Nokia Update Manager geeft hij aan dat dit de nieuwste firmware is.
Je heb een branded toestel namelijk (W3.02) een unbranded toestel heeft "Nokia N73 (02)"
staan.
Ik kon me T-Mobile abonnement verlengen wat ik dus ook vandaag gedaan heb.
Heb weer voor de N73me gekozen. De productcode hiervan is 0546807
en de software versie die hierop stond was 3.0638.0.0.30 :(
Dus ook geen versie V4 software.

Ik ben gelijk naar een Nokia Servicepoint gegaan en heb hem daar laten upgraden. (is gratis)
Nadat ik hem had opgehaald keek ik naar de software versie, dit was 4.0727.2.2.1.
Vervolgens heb ik thuis het toestel aangsloten op de pc en gekeken of er een update was.
Deze was er en vervolgens heb ik de update gedaan, mijn firmware is nu:

V 4.0736.3.2.1
04-09-2007
RM-133
© Nokia N73 (02)
:)

Wat het nokia servicepunt gedaan heeft is de branding verwijderen dmv een update,
mijn producktcode is softwarematig veranderd want als ik de batterij eraf haal en ik kijk naar
de productcode (0546807) en ik voer deze vervolgens hier in: http://europe.nokia.com/link?cid=EDITORIAL_528996 dan geeft hij aan da versie 3.0638.0.0.30 de meest recente software is.

Overigens hou je wel je simlock je heb alleen nieuwere software, je blijft je garantie behouden
want je heb het bij een officeel nokia service punt gedaan. :)

suc 6

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236688

Anoniem: 236741 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:18:
En hoe gaat dat unlocken in zijn werk??? of waar kan ik dat doen????

[...]
Misschien ff tjes kijken bij unlockcombinatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210729

Abu schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:26:
[...]

Dat heb ik ook. Het rare is dat als ik de status van mijn telefoon geheugen bekijk, er blijkbaar wel data op de telefoon staat onder sms en contacts etc. Ook als ik via pcsuite naar mijn contacten ga ik mijn tel, dan staan ze er gewoon.... Beetje jammer, vorige keer ging het allemaal goed met updaten.

edit1:
Ok, contacts heb ik terug mbv dit tooltje van Nokia:

http://nds1.nokia.com/fil...okia_Contact_Transfer.exe

10 seconde werk. Nu nog mijn smsjes....

edit 2: die heb ik terug gekregen mbv noki. Niet handig allemaal maar toch, ik heb ze.
ja heb precies hetzelfde probleem. Lekker van Nokia :( pff ik maak gewoon een goede back up, heb ik alsnog mijn agenda punten en berichten niet terug.
Die contacten terugzetten is gelukt, maar zou je kunnen vertellen hoe je de berichten terug hebt gezet? Want het programma wat je noemt kan ik niet vinden..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 210729 op 17-10-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Anoniem: 236688 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:00:
[...]

Ben er na een nachtje puzzelen uit :) , het programma stond er nog wel op in bestandsbeheer, heb toen verder gezocht en kwam erachter dat dat in toepassingen bestandsbeheer het programma gedeactiveerd was , het certificaat was zogenaamd verlopen , heb toen de datum een jaar terug gezet, en weer geprobeerd, waarna het programma nu in 1 keer wel opstart, en wat belangrijker is , weer functioneert.
Al met al een beetje raar , dat na de update van de nieuwste firmware , het programma van nokia kaarten , de boventoon wil voeren!
Hmm, raar inderdaad

overigens heb ik dat Nokia Maps vandaag eens geprobeerd... WAT EEN BAGGER is dat zeg!. het navigeren kost je gewoon moeite in de auto, echt onvriendelijk. Vervolgens is de kaart weergave niet beweegrichting georienteerd, dus zit je naar een weergave te staren waarbij de huidige weg van rechts naar links loopt (of andersom, ligt aan je richting)...
de maps Europe duurde gisteren 40 minuten over een 20Mbit lijn (omgerekend ging het met 6 Mbit richting PC, waarna nog eens over de USB naar je opslagmedium (Uw telefoon staat niet in opslag modus....GROM)

die gooi ik er straks maar weer eens af... Nokia, studeerse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
vandaag besteld,
ik kom af van een mda vario, en ben benieuwd. Ik had internet totaal (2 jaar) maar kwam erachter dat ik de laatste 6 maanden er bijna geen gebruik meer van maakte.

dus back to basic, lekkere phone, goedkoop abonnement (1jaar nu ipv 2), iets kleiner en lichter dan wat ik gewend ben, mooie camera erin, wel navigatie (vai gps muis), geen windows meer. Ik hoop dat het me goed zal bevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zandor op 17-10-2007 19:07 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:07

Abu

Abu!

Anoniem: 210729 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:30:
[...]

ja heb precies hetzelfde probleem. Lekker van Nokia :( pff ik maak gewoon een goede back up, heb ik alsnog mijn agenda punten en berichten niet terug.
Die contacten terugzetten is gelukt, maar zou je kunnen vertellen hoe je de berichten terug hebt gezet? Want het programma wat je noemt kan ik niet vinden..
Berichten krijg je niet terug op je tel, maar wel op je pc. Hier staat download je Noki:

http://nokisms.googlepages.com/

Je kunt dan met Nokia PC Suite je berichten weer lezen. Succes!

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210729

Abu schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:41:
[...]

Berichten krijg je niet terug op je tel, maar wel op je pc. Hier staat download je Noki:

http://nokisms.googlepages.com/

Je kunt dan met Nokia PC Suite je berichten weer lezen. Succes!
ja oke op die manier, bedankt. Bewijst in ieder geval dat back up goed is gedaan.

Ik doe voorlopig geen updates meer :X Eerst werkt je gps muis niet meer, en bij deze update is het nokia programma gewoon niet in staat om je back up fatsoenlijk terug te zetten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

megamuch schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:27:

Wilt ie dat niet? Had ik ook last van. Even datum van telefoon op 1-1-2007 zetten, installeren en weer terugzetten op juiste datum.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108024

Sinds kort problemen met PCsuite / USB.
Eerst werkte alles normaal.
N73 ziet dat ik em aansluit op een USB poort.
Maar de PC ziet em niet (geen USB icoon in taakbalk).
PCsuite ziet mn fone dus ook niet.
Alles gedeinstalled, opnieuw geinstalled.
Fone ook aan/uit gezet. Batt. ff losgemaakt.
Zonder resultaat.

Nu hangt mn fone al 10 mins aan de PC, opeens ziet mn PC dat er een nieuw app. is gevonden,
achter elkaar berichtjes in mn taakbalk en uiteindelijk licht het PCsuite icoontje dat er een telefoon is gevonden.
Dus ik klik "Store Images" aan en huppah USB connectie is weer verdwenen en de N73 is weer onzichtbaar geworden.

Heeft iemand suggesties voor oplossingen?
In app. beheer staan ook geen vraagtekens bij de USB devices.
Ik heb ook geen icoontje met nieuwe hardware gevonden in de taakbalk.

EDIT: ik zal mn firmware v. opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 108024 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:41:
Sinds kort problemen met PCsuite / USB.
Eerst werkte alles normaal.
N73 ziet dat ik em aansluit op een USB poort.
Maar de PC ziet em niet (geen USB icoon in taakbalk).
PCsuite ziet mn fone dus ook niet.
Alles gedeinstalled, opnieuw geinstalled.
Fone ook aan/uit gezet. Batt. ff losgemaakt.
Zonder resultaat.

Nu hangt mn fone al 10 mins aan de PC, opeens ziet mn PC dat er een nieuw app. is gevonden,
achter elkaar berichtjes in mn taakbalk en uiteindelijk licht het PCsuite icoontje dat er een telefoon is gevonden.
Dus ik klik "Store Images" aan en huppah USB connectie is weer verdwenen en de N73 is weer onzichtbaar geworden.

Heeft iemand suggesties voor oplossingen?
In app. beheer staan ook geen vraagtekens bij de USB devices.
Ik heb ook geen icoontje met nieuwe hardware gevonden in de taakbalk.
Welke versie firmware heb je? Ik had dezelfde problemen, maar door mijn recente firmware-update is dit opgelost.
De verbinding is stabieler dan ooit. Kan nu ook m'n telefoon bedienen terwijl ie nog op pcsuite modus zit.

(om de eerdere problemen op te lossen moest ik altijd computer restarten, en de telefoon op verschillende USB-poorten aansluiten (ik heb er 8, dus 1 daarvan werkte altijd wel na een reboot)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Goed nieuws! Sinds de update doet mijn Bluetooth GPS Muis het weer. Tomtom doet het dus ook weer! Heerlijk :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77635

Gisteren de product code van mijn N73 veranderd teneinde eindelijk een goede update te krijgen. Het bluetooth probleem was voor mijn versie nog niet aangepast. Zonder problemen van de (Y8.01) naar de nokia (02) versie gebracht. Ik heb er nu versie V4.0736.3.2.1 op staan.
Ik heb nu alleen problemen met TOMTOM te installeren. Krijg steeds de melding dat het certificaat verlopen is. Iemand een oplossing?
Ik heb de productcode 0539239 gebruikt en ik had 0544952.
De productcode is later altijd weer terug te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 77635 op 18-10-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De datum van je telefoon even een jaar terug zetten, toen werkte het bij mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bulltje schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:10:
De datum van je telefoon even een jaar terug zetten, toen werkte het bij mij wel :)
SUPER TIP Bulltje!!! Bedankt, het is zo simpel!
Alles werkt nu weer zoals het moet en dat is helaas niet dankzij Nokia. Het is toch van de zotte dat je de productcode van je GSM moet veranderen om een goede firmware te krijgen. De nieuwe aangeboden firmware zat vol met bugs en een nieuwe was nog niet beschikbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 77635 op 18-10-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215679

Ophidian schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:25:
Goed nieuws! Sinds de update doet mijn Bluetooth GPS Muis het weer. Tomtom doet het dus ook weer! Heerlijk :D
welke update heb jij nu dan?en wat voor gps muis?

na de laatste update voor nokia waarvoor ik de code moest veranderen doet bij mij tommie helemaal niets met de gps muis.. behalve herkennen.

hij ziet de satelieten niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201196

Anoniem: 215679 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:12:
[...]

na de laatste update voor nokia waarvoor ik de code moest veranderen doet bij mij tommie helemaal niets met de gps muis.. behalve herkennen.

Heeft dus waarschijnlijk weinig met de N73 te maken.

Ik neem aan dat je die muis al vaker hebt geprobeert en dat je het niet binnen probeert. Als je niet een vrij goede GPS muis hebt vindt hij binnen haast nergens een satteliet.

Even iets andes over die GPS muizen. Ik heb een vrij goedkoop ding (Adapt 300) en heb het idee dat hij zijn laatste sattelietstanden bewaard. Als ik mijn GPS bijvoorbeeld na een rit thuis pas uitzet, vind hij de volgende keer dat ik hem thuis ook weer aanzet sneller sattelieten heb ik het idee. Eerst zette ik hem nogal eens wat eerder uit, omdat ik in mijn dorp de weg zelf wel weet. Misschien kunnen mensen die er last van hebben dat het zoeken naar sattelieten af en toe lang duurt dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24
Anoniem: 201196 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:07:
[...]

Ik neem aan dat je die muis al vaker hebt geprobeert en dat je het niet binnen probeert. Als je niet een vrij goede GPS muis hebt vindt hij binnen haast nergens een satteliet.

Even iets andes over die GPS muizen. Ik heb een vrij goedkoop ding (Adapt 300) en heb het idee dat hij zijn laatste sattelietstanden bewaard. Als ik mijn GPS bijvoorbeeld na een rit thuis pas uitzet, vind hij de volgende keer dat ik hem thuis ook weer aanzet sneller sattelieten heb ik het idee. Eerst zette ik hem nogal eens wat eerder uit, omdat ik in mijn dorp de weg zelf wel weet. Misschien kunnen mensen die er last van hebben dat het zoeken naar sattelieten af en toe lang duurt dit proberen.
Ik heb die GPS muis (waarom heet het muis?? ). MAar ik weet niet of dat ermee te maken heeft. Het verschil met je dorp of je straat is voor een sateliet een super klein verschil als je bekijkt naar het totale berijk van een sateliet. Ik denk dat het meer met het weer te maken kan hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24
Anoniem: 77635 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:19:
[...]

SUPER TIP Bulltje!!! Bedankt, het is zo simpel!
Alles werkt nu weer zoals het moet en dat is helaas niet dankzij Nokia. Het is toch van de zotte dat je de productcode van je GSM moet veranderen om een goede firmware te krijgen. De nieuwe aangeboden firmware zat vol met bugs en een nieuwe was nog niet beschikbaar.
kwestie van tijd dat die ook gewoon voor iedereen beschikbaar was hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21738

Mijn N73 doet vreemd. Als ik een smsje binnenkrijg, krijg ik geen melding meer "1 bericht ontvangen" en mijn telefoon trilt ook niet en geeft ook geen smstoon. Als ik dan naar "berichten" ga, zie ik wél een rood sterretje naast Inbox (het teken dat er een nieuw smsje binnen is). Dit is bij alle profielen zo, en dit is dus erg irritant.
Dit is volgens mij gekomen nadat ik bij het profiel "Algemeen" de beltoon voor SMS opnieuw had ingesteld (ik heb dezelfde "Message 1" opnieuw aangeklikt).

Telefoon uit en aanzetten heeft niet geholpen. Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 215679 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:12:
[...]

Software versie 4.0736.3.2.1 icm Royaltek RBT1000

Tomtom doet het weer als vanouds _/-\o_

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143990

Ik weet niet of deze vraag al langs is geweest.. maar is het ook mogelijk om een diavoorstelling in te stellen voor je achtergrond? zodat je zegmaar verschillende afbeeldingen krijgt als achtergrond. Dat had ik bij mijn vorige nokia (6230i) namelijk wel. En ik zie het niet staan bij de instellingen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Mijn N73 roept de laatste tijd regelmatig dat de SD kaart verwijderd is.
En dat terwijl deze er nog prima in zit.
Kaart eruit en erin helpt als work-around.
Echter vraag ik me af wat dit zou kunnen zijn.
Telefoon is niet gevallen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:51:
Mijn N73 roept de laatste tijd regelmatig dat de SD kaart verwijderd is.
En dat terwijl deze er nog prima in zit.
Kaart eruit en erin helpt als work-around.
Echter vraag ik me af wat dit zou kunnen zijn.
Telefoon is niet gevallen o.i.d.
Misschien even schoonmaken, contact verlies kan komen door stof dat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mich schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:15:
[...]

kwestie van tijd dat die ook gewoon voor iedereen beschikbaar was hoor
Ik blijf niet wachten op Nokia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

barzi schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:53:
[...]

Misschien even schoonmaken, contact verlies kan komen door stof dat erin zit.
De kaart is nog niet zo oud en haal dat ding er bijna nooit uit.
Wat is de beste manier, behalve erin te blazen met een blaasbalgje van m'n DSLR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 201196 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:07:
[...]

Dat is bij alle GPS-muizen zo. Dat is nou het verschil tusen een hotfix en een coldfix. Sommigen beweren dat hun tomtom muis binnen 2s een fix hebben. Volgens mij zijn dat allemaal hotfixen, want als ik m'n tomtom aanzet eens in de zoveel tijd ergens in een gehucht, heeft ie toch echt een minuut of langer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06 17:27
Mijn bijna 1 jaar oude N73 bij een Nokia Service Center gebracht omdat de instelling voor datum/tijd verloren ging bij aan en uitzetten. Mijn analyse lag in een backup batterij, liever had ik geen software update omdat ik zelf NSU kan gebruiken. Toch maar even snel in de winkel een backup naar miniSD gemaakt ....

Volgende dag werd er gebeld: "uw probleem is verholpen". Snel het toestel opgehaald.
Helaas alleen nieuwe firmware, probleem bestaat nog. "Bent u de gsm 2 tot 3 weken kwijt ...".

Iemand ook dit probleem met datum/tijd en een betere oplossing?

Overigens totaal geen problemen met de 4.0725.2.0.1 voor de N73(02) en mijn Tomtom GPS-muis en (legale) software; werkt nog perfect. Ook terugzetten backup ging feilloos. Music Player is iets verbeterd.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143990

Weet iemand nog een antwoord op mijn vorige post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 28-06 12:44

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 143990 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:34:
Weet iemand nog een antwoord op mijn vorige post?
Nee, maar we weten wel dat je geen geduld hebt in elk geval. Wat is dit nou voor loze kick joh? En ik heb het niet gezien op mijn N73 en als jij gezocht hebt en niet gevonden dan zal het wel niet kunnen.

Patience is a virtue... :X

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmf schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:46:
[...]

Dat is bij alle GPS-muizen zo. Dat is nou het verschil tusen een hotfix en een coldfix. Sommigen beweren dat hun tomtom muis binnen 2s een fix hebben. Volgens mij zijn dat allemaal hotfixen, want als ik m'n tomtom aanzet eens in de zoveel tijd ergens in een gehucht, heeft ie toch echt een minuut of langer nodig
Ik snap het niet helemaal. Je bevestigt dus dat het klopt dat elke GPSmuis de laatste sattelietstanden onthoudt? En een hot- of coldfix is dus iets wat gebeurt als je hem aanzet en geen techniek of specificatie van een GPSmuis?

@GrupoBalanca
Volgens mij kan je geen diavoorstelling als achtergrond gebruiken op de N73. Ongetwijfelt zal er ergens een programmaatje voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Anoniem: 201196 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:33:
[...]

Ik snap het niet helemaal. Je bevestigt dus dat het klopt dat elke GPSmuis de laatste sattelietstanden onthoudt? En een hot- of coldfix is dus iets wat gebeurt als je hem aanzet en geen techniek of specificatie van een GPSmuis?
yup. elke GPSmuis onthoud de laatste fix. Als ie helemaal vanaf nul op zoek moet gaan naar een fix, heet dat cold fix. Als ie al weet waar ie zit en dan weer aangezet wordt, is dat een hotfix. Dat zijn gewoon termen die gebruikt worden.

Voorbeeld van hotfix is dus als je je auto parkeert, gps uitzet en dan weer aan. Heb je binnen een paar secondes een fix.
Of als je een tunnel inrijdt en er even geen ontvangst heb. Als je eruit komt, heb je ook zo een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150157

Mensen, ik wil graag een volledige achtergrond instellen. Ik heb gelezen dat je hiervoor zelf een thema moet maken met je gewenste achtergrond. En dat je hiervoor het programma carbide kunt gebruiken. Dit heb ik ook geprobeerd, maar het is mij niet gelukt om de sis documenten te importeren in carbide en daar de achtergrond te bewerken. Je kunt alleen tpf bestanden importeren. Dit heb ik ook gedaan en daar de achtergrond bewerkt...maar daarna kon ik het niet opslaan als sis om dit in te stellen in mijn n73. Tot nu toe heeft alleen de applicatie THEME DIY gedaan wat ik beetje wilde, alleen is het daar het probleem dat je standaard thema krijgt waar je alleen de achtergrond kunt veranderen. Ik heb leuke thema's gezien die ik graag wil gebruiken, maar de achtergrond wil veranderen.

Nu is mijn vraag: is er misschien een programma waar je simpelweg de standaard thema kunt importeren (dus het sis bestand die je op nokia kunt openen en toepassen), deze kunt bewerken en weer kunt opslaan als sis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150157

Ik heb trouwens ook ownskin geprobeerd, maar daar begrijp ik weinig van. Ik heb bestand geupload en daarna kwam ik weer terug naar het hoofdmenu. Ik heb het gevoel dat de geupload'de bestanden daar gepubliceerd wordt, dus heb liever dat ik met programma's bezig ben ipv sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Megapaul schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:18:
[...]

Welke productcode heb je op je N73me? als je productcode 0539239 heb dan heb je de officiële ME versie en zou je dus moeten kunnen updaten naar 4.0736.3.2.1 Wel heb je hiervoor de meest recente updatesoftware voor nodig. Bij mij heeft hij dit gewoon gedaan.
was een outage op nokia.com inmiddels laatste versie erop en tomtom ff opnieuw installed. GPS werkt weer en lijkt ook ietsje sneller. Dus * megamuch is weer helemaal tevree :)

Thanks for the help iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

emmerx schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:14:
Mijn bijna 1 jaar oude N73 bij een Nokia Service Center gebracht omdat de instelling voor datum/tijd verloren ging bij aan en uitzetten. Mijn analyse lag in een backup batterij, liever had ik geen software update omdat ik zelf NSU kan gebruiken. Toch maar even snel in de winkel een backup naar miniSD gemaakt ....

Volgende dag werd er gebeld: "uw probleem is verholpen". Snel het toestel opgehaald.
Helaas alleen nieuwe firmware, probleem bestaat nog. "Bent u de gsm 2 tot 3 weken kwijt ...".

Iemand ook dit probleem met datum/tijd en een betere oplossing?

Overigens totaal geen problemen met de 4.0725.2.0.1 voor de N73(02) en mijn Tomtom GPS-muis en (legale) software; werkt nog perfect. Ook terugzetten backup ging feilloos. Music Player is iets verbeterd.
Dat probleem met datum tijd kwijt heb ik ook. Then again, mijn telefoon gaat bijna nooit uit, dus het maakt me niet zoveel uit...

/sorry voor de DP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207352

DFS schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:47:
Voor dat sync. heb ik al een oplossing gevonden door een prog. te draaien op de telefoon. Het rare/stomme vind ik alleen is dat het bijv. bij een Nokia 3110c wel alles standaard werkt( sync., batt en netwerk status).
als je nou even verteld wat de oplossing is kun je er meer mensen mee helpen!

:)

/edit

dat proggie is de contacts copier voor de nokia 810 carkit

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 207352 op 19-10-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:59
Oke, het hele tweede gedeelte van de TS was ik dus vergeten te posten en het is niemand opgevallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-06 21:10
Ik heb nu een E65 en denk er aan om over te stappen naar de N73.

maar even een vraagje mijn E65 werkt perfect met tomtom en Bluetooth gps ontvangen icm mijn parrot carkit.

Dit moet met de N73 toch ook vlekkenloos werken om dat het dezelfde software is die er op draait ?
of zijn er mensen met problemen tijdens navigeren en de carkit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237179

Hee hallo!
Ik probeer nieuwe thema's te downloaden, maar mijn telefoon zegt dat ze niet compatibel zijn, dit zijn ze echter wel, bij anderen werken ze ook. Gewoon niks aantrekken van het bericht en doorgaan gaat ook niet.

Ik wil nieuwe thema's maar het werkt allemaal niet :(! Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Anoniem: 237179 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:37:
Hee hallo!
Ik probeer nieuwe thema's te downloaden, maar mijn telefoon zegt dat ze niet compatibel zijn, dit zijn ze echter wel, bij anderen werken ze ook. Gewoon niks aantrekken van het bericht en doorgaan gaat ook niet.

Ik wil nieuwe thema's maar het werkt allemaal niet :(! Help.
Staat je beveiliging voor certificaten aan? het zou hieraan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
wd200 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:02:
Ik heb nu een E65 en denk er aan om over te stappen naar de N73.

maar even een vraagje mijn E65 werkt perfect met tomtom en Bluetooth gps ontvangen icm mijn parrot carkit.

Dit moet met de N73 toch ook vlekkenloos werken om dat het dezelfde software is die er op draait ?
of zijn er mensen met problemen tijdens navigeren en de carkit ?
Ik heb zelf de Parrot 3200 icm de Nokia n73 en een bluetooth gps muis.
De telefoon kan net zoals de e65 2 bluetooth verbindingen aan (1 data en 1 voice verbinding)
Op het moment dat je geproken aanwijzingen heb dan mute de carkit je (voor) speakers en hoor je de gesproken aanwijzingen, daarna komt de muziek / radio weer terug over je speakers.
Ik vind dit zelf niet irritant omdat me achterspeakers niet gemute worden maar gewoon doorgaan.
(zit op een versterker aangesloten) Werkt dus allemaal ok.
De N73 geeft alleen geen netwerk signaal of battery sterkte aan op het display van me carkit.
M'n 6110 navigator doet dit weer wel. Dit staat ook op de parrot site www.parrot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237205

Goedenavond,
Ik heb sinds kort Firmware versie 4.0736.3.2.1 euro 2.

Nu speel ik vaak muziek af en ben een klein probleempje tegen gekomen, namelijk dat de muziek door speelt maar de speler aan geeft dat er geen muziek speelt, en de titel van het eerste nummer in de speellijst komt er te staan terwijl ik dat nummer niet eens luister.

Ook hoor ik af en toe een geluidje, het klinkt als het geluidje dat je hoort waneer je de toetsen blokeert of profiel wijzigt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Gr. Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Anoniem: 237205 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:11:
Goedenavond,
Ik heb sinds kort Firmware versie 4.0736.3.2.1 euro 2.

Nu speel ik vaak muziek af en ben een klein probleempje tegen gekomen, namelijk dat de muziek door speelt maar de speler aan geeft dat er geen muziek speelt, en de titel van het eerste nummer in de speellijst komt er te staan terwijl ik dat nummer niet eens luister.

Ook hoor ik af en toe een geluidje, het klinkt als het geluidje dat je hoort waneer je de toetsen blokeert of profiel wijzigt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Gr. Raymond
Ik heb op me beide N73's dezelfde firmware en ik heb het probleem niet, misschien de software opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237205

hmm het is raar maar waar, ik denk dat ik datmaar ga proberen.

bedankt, Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237179

Megapaul schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:59:
[...]

Staat je beveiliging voor certificaten aan? het zou hieraan kunnen liggen.
Neen die staat niet aan. Het komt er op neer dat ie .sis-bestanden niet accepteert :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
mn 1 jaar oude (valt bijna uitelkaar van ellende) N73 heb ik laatst geupdated....tomtom werkt weer perfect enzo.
Wat me nu opvalt is dat als ik contacten toevoeg ik de naam niet krijg te zien bij gebeld worden of smsjes. Je ziet gewoon nogsteeds het nummer. Meer mensen hier last van?
firmware bug? of takelt mn telefoon nu helemaal af :P (vervanger is al besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Maurizio schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:13:
mn 1 jaar oude (valt bijna uitelkaar van ellende) N73................
Hoe krijg je dat voor elkaar? Mijn N73 is al bijna 1,5 jaar oud, zit nog geen krasje op. Echt een geweldig toestel!

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Oxellaar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:59:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Mijn N73 is al bijna 1,5 jaar oud, zit nog geen krasje op. Echt een geweldig toestel!
Nu ben ik zelf ook best zuinig op mijn toestel, maar ik heb na 4 maanden veel stof onder mijn frontje zitten, dus als ik deze nu los zou halen denk ik dat mijn toestel ook vrij gaar is na 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Geloof het graag, al heb ik er zelf niks geen last van. Heb direct toen ik hem nieuw had de cover verwisseld van zilver/pulm naar zwart. Heb dus geen originele Nokia cover (al zie je daar niks van), je zou zeggen dat die gevoeliger voor stof moeten zijn dan een originele covers. Maar niet dus.... :?

Btw: de frontcover verwijderen om stof weg te halen is niet zo'n ingrijpende klus, krijgt je phone ook niks van.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Nou vooralsnog bevalt ie prima, tomtom loopt stuk sneller dan op mijn vario, fotootjes zijn mooi scherp en bevatten voldoende detail. ik zeg prima telefoon, voor niet zoveel geld.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140971

Ik heb een grote probleem,, Ik heb mijn joystick niet meer hij is ervan af gegaan en heb hem nu ook kwijt ;( Ik ben naar belcompany gegaan en gevraagd ik kreeg een behoorlijk groot bedrag namelijk €191,- daarna ook naar telefoonzaken geweest en gevraagd goedkoopste was €30 inclusief reparatiekosten en zonder €20 maar nu is mijn vraag of ik hem ergens anders voor goedkoper kan kopen weet iemand een site ofzo... en oja ik heb geen garantie meer want heb mijn cover ook al veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Oxellaar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:59:
[...]

whehehe... tja krassen...tis een gebruiksvoorwerp.... Joystick doet moeilijk. Het playknopje doet het ook niet meer sinds vorigeweek. Nokia touwtje brak vandaag af. Heb ook geen garantie want heb de case vervangen voor een witte.
Mobieltjes gaan bij mij ook niet langer dan 1 tot 1,5jr mee. dus een 2jarige abo is geen optie voor mij :P wel elk jaar een nieuwe telefoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Laatst online: 04-11-2024
Anoniem: 140971 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:28:
Ik heb een grote probleem,, Ik heb mijn joystick niet meer hij is ervan af gegaan en heb hem nu ook kwijt ;( Ik ben naar belcompany gegaan en gevraagd ik kreeg een behoorlijk groot bedrag namelijk €191,- daarna ook naar telefoonzaken geweest en gevraagd goedkoopste was €30 inclusief reparatiekosten en zonder €20 maar nu is mijn vraag of ik hem ergens anders voor goedkoper kan kopen weet iemand een site ofzo... en oja ik heb geen garantie meer want heb mijn cover ook al veranderd..
kijk eens op cnn.cn of ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 27-06 16:48
Sinds enkele weken heb ik een probleempje met m'n accu of oplader.

Als ik hem aan de lader heb gehad ('s nachts, dus een uurtje of 8 in totaal) gebeurd het de laatste tijd regelmatig dat hij tegen de avond op 3 van de 8 blokjes staat en tegen de tijd dat ik ga slapen is uitgevallen vanwege lege accu.

Ik laad hem dan uiteraard weer op, en vervolgens komt het voor dat hij op dezelfde wijze van opladen 3 dagen probleemloos meegaat. Dit met dezelfde hoeveelheid tomtom uren etc.

Sinds vorige week heb ik het 2x gehad dat hij niet wilde opladen als ik hem aan de lader had hangen. Hij herkende de oplader, liet de batterij indicator 1x omhoog lopen en stopte er vervolgens mee.

Ik vraag me af of ik dit in de lader, de accu of in de telefoon zelf moet zoeken. Een NSP is hier nogal ver vandaan dus even laten testen is geen makkelijke optie. Ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Hmzzz... queer issue... Heb je al eens een andere lader geprobeerd? De telefoon kent de lader, zeg je. Maar kennelijk denkt de telefoon dat de batterij vol is. Ik heb dit een keer gehad en toen moest ik een andere lader proberen. Dat werkte inderdaad. Kennelijk was de lader die ik gebruikte een beetje gaan vervelen. Ik probeerde dus inderdaad een andere lader en dat werkte. Maar als het niet werkt heb je dus inderdaad te maken met iets wat in je toestel niet lekker zit. Probeer in dat geval éérst de volgende twee dingen (maak wel een backup):

Reset de telefoon HARD naar de factory defaults (dus via *#7370# danwel *#7780#. Hierbij wordt ook de Power Management module gereset. Als dit niet voldoende is, gebruik dan NSU om de software opnieuw te installeren. De telefoon gaat dan hélemaal terug naar de standaarden; alle eventuele instellingen en programma's zijn pleitos, evenals alles dat zich in het TELEFOONGEHEUGEN bevindt. De SD kaart blijft ongeroerd. Nu komt het:

Zet de backup terug, maar dan ZONDER toepassingen of instellingen. Alleen de contacten en/of berichten dus. De instellingen zelf opnieuw naar je eigen wensen zetten. Toepassingen die op je SD kaart staan, zoals TomTom, worden automatisch opnieuw geïnstalleerd, de rest moet handmatig worden geherinstalleerd. Als de instellingen en toepassingen toch vanuit de backup worden teruggezet, is het herinstalleren van de firmware zinloos, omdat dan mogelijk het probleem terugkeert. Check voor de zekerheid na elke toepassing (dus telkens als je een toepassing geïnstalleerd hebt) of je lader het nu wel weer lekker doet (of natuurlijk een andere lader indien beschikbaar). Heeft dit alles geen zin gehad, dan rest je niets dan terug gaan naar een NSP danwel de winkel waar je de telefoon vandaan hebt. Om de een of andere reden neemt de telefoon aan dat de batterij (te) vol is, waardoor niet met opladen wordt gestart. Check ook goed of je display niet toevallig zegt: "De batterij wordt NIET opgeladen". Dit heb ik met een aantal andere telefoons regelmatig mee gemaakt. Indien je een Nokia (gecertificeerde) lader gebruikt en deze melding krijgt is deze melding sowieso reden om een NSP te bezoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Mm een belangrijke toevoeging is denk ik het volgende:

Ik heb m'n N73 vorige maand een harde reset gedaan omdat tomtom niet wilde updaten. Daarvoor had ik al een tijdje het genoemde probleem dat ie na een dag of 2 op 3 blokjes stond en dan binnen enkele uren uitviel. Dat was over na de harde reset (met de *#7370# code). Echter dus weer teruggekomen sinds vorige week ongeveer.

Heb wel nog een lader van m'n 6230 liggen die met verloopstukje de N73 kan opladen, maar toen liep de accu binnen 2 dagen ook leeg (al was het toen niet zo dat ie nog 3 blokjes had en toen ineens weg was... liep gewoon erg snel van 7 naar 6 > 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > leeg.

Edit: overigens is mijn foon ondertussen meer dan 1 jaar oud... heb ik nog garantie eigenlijk?

[ Voor 10% gewijzigd door B-Buster op 22-10-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
B-Buster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:25:

Ik heb m'n N73 vorige maand een harde reset gedaan omdat tomtom niet wilde updaten. Daarvoor had ik al een tijdje het genoemde probleem dat ie na een dag of 2 op 3 blokjes stond en dan binnen enkele uren uitviel. Dat was over na de harde reset (met de *#7370# code). Echter dus weer teruggekomen sinds vorige week ongeveer.

Heb wel nog een lader van m'n 6230 liggen die met verloopstukje de N73 kan opladen, maar toen liep de accu binnen 2 dagen ook leeg (al was het toen niet zo dat ie nog 3 blokjes had en toen ineens weg was... liep gewoon erg snel van 7 naar 6 > 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > leeg.

Edit: overigens is mijn foon ondertussen meer dan 1 jaar oud... heb ik nog garantie eigenlijk?
Was laast bij een T-Mobile shop voor me verlenging icm (weer) een N73 en toen vertelde ze me dat ik maar 1 jaar garantie heb. Aangezien in zelf bij een telefoonzaak werk wist ik dat dat niet zo was.
Je heb 2 jaar garantie (dit werd bevestigd door een Nokia service point) alleen op accessoires is de garantie korter, ik dacht ik 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154640

Ik kan mn contract verlengen en voor een prikkie deze telefoon krijgen met een 1jarig abonnement.
(T-mob flex 15 + sms verdubbelaar 40 euri telefoon zelf)
Is deze telefoon het nog waard om te halen of kan ik beter verder kijken? Ik ben een Nokia fanboy pur sang en mn enige andere optie lijkt een Samsung G600 te worden (slide bleh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154640 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:05:
Ik kan mn contract verlengen en voor een prikkie deze telefoon krijgen met een 1jarig abonnement.
Is deze telefoon het nog waard om te halen of kan ik beter verder kijken? Ik ben een Nokia fanboy pur sang en mn enige andere optie lijkt een Samsung G600 te worden (slide bleh)
Wel een erg subjectieve vraag.
Ik vind hem ideaal. Gebruik hem vaak als radio of mp3speler en tomtom is wel erg vet en handig zo. Maar je kan ook kiezen voor de N95 met ingebouwde GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
B-Buster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:25:

Da's ofwel een probleem met je foon, ofwel je batterij. Als je iemand anders kent met een N73 moet je eens proberen die batterij bij jou te gebruiken, en jouw batterij in zijn telefoon. Als de andere telefoon dan niet snel leegloopt, of jouw telefoon loopt ook met de andere batterij snel leeg, dan is het je telefoon. Als het zo is dat nu de andere telefoon snel leeg loopt, dan is er kennelijk een batterijprobleem. In dat geval heb je sowieso geen garantie meer, want op de batterij heb je minder garantie dan op de telefoon. Op dit moment weet ik niet hoe Nokia is met garantie op telefoons, maar in princiepe heb je op consumer electronics in Europa (en dus ook in Nederland) tegenwoordig meestal 2 jaar garantie. Toevallig weet ik dat dit voor Sony Ericson tekefoons ook geldt, maar hoe Nokia hierin is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

DaannO schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:09:
Oke, het hele tweede gedeelte van de TS was ik dus vergeten te posten en het is niemand opgevallen 8)7
Blijkt dat er dan toch piepoltjes zijn die je vorige posts erbij halen als er iets niet in de laaste post staat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
csteelooper schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:40:
[...]

Da's ofwel een probleem met je foon, ofwel je batterij. Als je iemand anders kent met een N73 moet je eens proberen die batterij bij jou te gebruiken, en jouw batterij in zijn telefoon. Als de andere telefoon dan niet snel leegloopt, of jouw telefoon loopt ook met de andere batterij snel leeg, dan is het je telefoon. Als het zo is dat nu de andere telefoon snel leeg loopt, dan is er kennelijk een batterijprobleem. In dat geval heb je sowieso geen garantie meer, want op de batterij heb je minder garantie dan op de telefoon. Op dit moment weet ik niet hoe Nokia is met garantie op telefoons, maar in princiepe heb je op consumer electronics in Europa (en dus ook in Nederland) tegenwoordig meestal 2 jaar garantie. Toevallig weet ik dat dit voor Sony Ericson tekefoons ook geldt, maar hoe Nokia hierin is weet ik niet.
Bij Nokia heb je tegenwoordig 2 jaar garantie dit is al sinds mei of juni 2005.
Alleen bij accessoires heb je korter garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
[...]

Heb helaas geen kennis die ook een N73 heeft, dus dat testen gaat niet lukken. Heb ondertussen een nieuwe accu en een cradle besteld die kan laden en de datakabel kan vervangen. Dan heb ik meteen beide opties van defecte accu en defecte lader uitgesloten. Mocht hij daarna nog steeds hetzelfde probleem geven, dan ga ik ermee naar een NSP. Tweede accu is nooit vervelend, dus das geen verlies mocht ik die nu niet hoeven te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Op zich wel waar, maar de wet staat boven de garantie en die zegt dat je een deugdelijk product moet krijgen. En een telefoon met zo'n accu hoort gewoon langer fatsoenlijk te werken dan 1 jaar. Daarom heb je op haast alle electronische producten meer garantie dan de garantie die aangegeven wordt. Vaak als je, je goed opsteld in een winkel kun je wel wat regelen. Of het wordt gewoon gerepareerd of je deelt de raparatiekosten. Niet gaan dreigen met het kantongerecht, maar als het daar op aan zou komen win je waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Update:

Heb nog even met een NSP gebeld en deze persoon was redelijk zeker dat het aan mijn firmware versie ligt. Schijnt een bekend probleem te zijn met mijn versie (v3.0638.0.0.1)

Tevens zei hij dat er sinds vandaag een nieuwe versie uit is die het bluetooth GPS probleem ook bij de normale N73 verhelpt. Dat wordt dus even massaal updaten hier denk ik :)

[ Voor 0% gewijzigd door B-Buster op 23-10-2007 18:08 . Reden: Ik loop achter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127558

heb gister mijn Nokia N73 terug gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had.
had de telefoon in mijn broekzak en hoorde opeens een gekraak, keek op mijn telefoon, scherm gebarsten :'(

had verder geen sleutels oid in mijn broekzak!

hopen dat het binnen de garantie valt, heb de telefoon pas een paar maandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135904

Hoe kan het dat ik niet kan updaten naar versie 4?
Ik heb nu versie 3.0704.1.0.1.
Nokia Updater zegt dat dit de meest recente firmware is.
Komt dit omdat de telefoon T-mobile branded is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
B-Buster schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:34:
Update:

Heb nog even met een NSP gebeld en deze persoon was redelijk zeker dat het aan mijn firmware versie ligt. Schijnt een bekend probleem te zijn met mijn versie (v3.0638.0.0.1)

Tevens zei hij dat er sinds vandaag een nieuwe versie uit is die het bluetooth GPS probleem ook bij de normale N73 verhelpt. Dat wordt dus even massaal updaten hier denk ik :)
Dat is niet sinds vandaag, die update is al een tijdje al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127558

Anoniem: 135904 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:26:
jep, t-mobile geeft zelf hun aanpassingen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Upbeat schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:31:
[...]

Dat is niet sinds vandaag, die update is al een tijdje al :)
Voor de ME wel ja. De man van NSP zei dat deze er sinds vandaag was en het GPS probleem oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
B-Buster schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:01:
[...]

Voor de ME wel ja. De man van NSP zei dat deze er sinds vandaag was en het GPS probleem oploste.
Nope, voor beide versies al een tijdje beschikbaar via NSU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ok, hij wekte bij mij de indruk op dat dat pas met de versie die vandaag beschikbaar was gekomen verholpen was. :)

Dan vergeet maar wat ik zei daarboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Anoniem: 154640 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:05:
Dit heb ik dus zelf vorgie week ook gedaan alleen dan zonder de verdubbelaar ook voor € 40,-
Ik zou voor de N73 gaan, ik kreeg er ook nog een voucher bij voor een gratis nokia speaker set. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
quote:
runnerf schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:26:
Anoniem: 127558 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:31:
[...]
jep, t-mobile geeft zelf hun aanpassingen uit
En als je dus naar een NSU gaat (nokia service point) dan kunnen ze de telefoon voor je updaten,
dit is gratis en eventuele verdere update's kan je dan zelf doen.
Ik wilde graag de nieuwere versie ivm A2dp.
Zie ook mijn bericht van woensdag 17 oktober 2007 17:18

Voor een service punt bij jou in de buurt kijk hier ff http://www.nokia.nl/A4394002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

edit: laat ik eerst maar eens zoeken voordat ik een vraag stel die 12 okober ook al gesteld is :D

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-10-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Denthis schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:33:
[...]

hij laat alle agenda punte van die dag zien.
Als er geen meer zijn die dag laat hij ze van de eerst volgende dag zien
waarom doet mijn nokia dit niet? Ik zie maar 1 agenda punt voor morgen op dit moment terwijl ik er toch echt 9 heb (ik kan ze wel zien als ik daadwerkelijk naar de agenda ga).

ik zie dat er meer mensen problemen met de agenda hebben, maar niemand een oplossing? Of een (eventueel betaald) progje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Zijn de N73 ME phones van Hi ook branded?
Probeerde net namenlijk de update en toen zei hij dat ik de nieuwste versie heb, terwijl het versie 3.nogwat is ;(

ben verder wel heel happy met me net nieuwe phone :D heerlijk ding

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
plipo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:34:
Zijn de N73 ME phones van Hi ook branded?
Probeerde net namenlijk de update en toen zei hij dat ik de nieuwste versie heb, terwijl het versie 3.nogwat is ;(

ben verder wel heel happy met me net nieuwe phone :D heerlijk ding
Is het nu zo moeilijk om de ts te lezen?
Staat er letterlijk vermeld met }:O letters:
Ik kan niet updaten!
Allereerst: rustig, hier een uitleg:
Je kunt 't vergelijken met regio codes van DVD's. De update die je via de Nokia website krijgt is niet voor alle N73 telefoons geschikt. Branded telefoons mogen die update bijvoorbeeld niet toepassen, want dan zou alle branding foetsie zijn. Updaten werkt dus alleen als je (02) hebt ipv (xx.02).
Wat je met *#0000# kan zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
owja..
Thnx voor de info iig..

pff... dan maar opzoek naar zon nokia service provider dinges

btw.. ik weet niet welke idioot bij nokia die meegeleverde oortjes heeft ontworpen maar het zijn echt de meest irritante oortjes die ik ooit bij een telefoon heb gehad :P Het snoer is maar net lang genoeg als de phone in me broekzak zit, De microfoon hangt te laag waardoor ik niet kan bellen als ik me jas aan heb (en omg ik ga dat lelijke snoer echt niet over me jas heen doen)
en waarom zit er in godsnaam zon lelijk nekhangsnoer bij? voelt alsof ik een blokker mp3playerstick om me nek heb hangen ofzo..

snel op zoek naar betere oortjes :D Iemand advies?

[ Voor 3% gewijzigd door plipo op 23-10-2007 22:21 ]

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226003

Ik heb zojuist een muziekalbum op m'n N73 gezet en wil nu een albumhoes toevoegen. Hoe kan ik dit het gemakkelijkste doen?

Ik heb een plaatje ervan op m'n geheugenkaart geplaatst, en op die kaart staat tevens dat album. Moet ik nu per liedje een albumhoes instellen? Kan dat niet in 1 keer voor het gehele album?

Ik heb begrepen dat bijv. de N70 automatisch bij het toevoegen van liedjes al een albumhoes had, maar de N73 dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Anoniem: 226003 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:57:
Ik heb zojuist een muziekalbum op m'n N73 gezet en wil nu een albumhoes toevoegen. Hoe kan ik dit het gemakkelijkste doen?

Ik heb een plaatje ervan op m'n geheugenkaart geplaatst, en op die kaart staat tevens dat album. Moet ik nu per liedje een albumhoes instellen? Kan dat niet in 1 keer voor het gehele album?

Ik heb begrepen dat bijv. de N70 automatisch bij het toevoegen van liedjes al een albumhoes had, maar de N73 dus niet.
Nee dat hoeft niet, je kunt het hoesje voor het hele album instellen via:
Menu Muziek -> Albums ->'Het gewenste album' -> Opties -> Albumhoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237497

Waarom krijg ik de firmwareupdate niet geinstalleerd. Eerste update naar de onfortuinlijke v 4.0726.2.0.1 is wel gelukt. als ik nu wil updaten naar de allerlaatste versie komt de updater met de melding dat dit de laatste versie is.
RM-133 N73-1
Code 0539337 Firmware V4.0726.2.0.1 26-06-2007
@nokia N73(57.01)
Doe ik wat verkeerd of is de update niet beschikbaar voor alle telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206805

Anoniem: 237497 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:18:
Waarom krijg ik de firmwareupdate niet geinstalleerd. Eerste update naar de onfortuinlijke v 4.0726.2.0.1 is wel gelukt. als ik nu wil updaten naar de allerlaatste versie komt de updater met de melding dat dit de laatste versie is.
RM-133 N73-1
Code 0539337 Firmware V4.0726.2.0.1 26-06-2007
@nokia N73(57.01)
Doe ik wat verkeerd of is de update niet beschikbaar voor alle telefoons
(57.01) betekent dat je een branded telefoon hebt en dus afhankelijk van je provider bent wanneer die de update beschikbaar stelt...in de meeste gevallen doet de provider dit dus niet...

sorry, maar is dit is al zóóóóóóóó vaak aan de orde geweest in dit topic...er zit een zoekfunctie in dit topic en de vorige 8 delen... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Oxellaar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:38:
Btw: de frontcover verwijderen om stof weg te halen is niet zo'n ingrijpende klus, krijgt je phone ook niks van.
Ik heb vandaag eens de stofhopen verwijderd onder m'n schermpje, met behulp van twee "creditcards" lukt het inderdaad heel makkelijk. Zie ook de volgende link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]Nee dat hoeft niet, je kunt het hoesje voor het hele album instellen via:
Menu Muziek -> Albums ->'Het gewenste album' -> Opties -> Albumhoes
Psies, dat dacht ik aanvankelijk ook, maar toch werkt dat niet.
Kijk, ik volg de stappen op die je beschreef en kan dan van 1 liedje de albumhoes veranderen. Als ik dan een ander liedje uit dat album afspeel, staat daar niet die albumhoes.
Ik heb geprobeerd alle liedjes te markeren, maar dan is de optie Albumhoes verdwenen.

Ik heb een aantal maanden geleden (met de eerste versie 4 firmware) hetzelfde geprobeerd, en toen ging het wel in 1 keer voor alle liedjes uit een album.
Een paar dagen geleden heb ik m'n foon m.b.v. Nemesis aan de allernieuwste firmware geholpen, dus misschien ligt het daaraan?

(En als terzijde: bestaat er voor de N73 een programmaatje waarmee je je muziek kunt organiseren, zoals bijv. in iTunes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleine verandering in de omstandigheden: ik heb een beetje gehobby'd en kan nu in het menu Albums 'rechterklikken' op de albumnaam en een albumhoes selecteren. Ik heb vervolgens een afspeellijst gemaakt van dat album, en als ik dat ga afspelen, blijven de liedjes toch zonder albumhoes weergegeven worden. Maf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237536

Anoniem: 140971 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:28:
als je hebt lopen schroeven in je toestel is de garantie er idd af, maar het veranderen van je cover is geen reden om er geen garantie meer op te hebben.

BTW het vervangen van zo'n joystick kan je gewoon onder garantie laten vervangen.

hoe ik dit weet?? ik werk bij een NSP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127558 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:03:
heb gister mijn Nokia N73 terug gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht had.
had de telefoon in mijn broekzak en hoorde opeens een gekraak, keek op mijn telefoon, scherm gebarsten :'(

had verder geen sleutels oid in mijn broekzak!

hopen dat het binnen de garantie valt, heb de telefoon pas een paar maandjes
valt officieel niet onder de garantie, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de nieuwste firmware eropgezet (v4.0735.3.0.2), nu is mijn N73 echter een Music Edition geloof ik, met Engelse firmware :(
Nu mis ik dus ook mijn Nederlandse T9 woordenboek! Heel irritant ik moet alle woorden un zelf steeds toevoegen (die ie gelukkig wel onthoudt, dat was eerder niet zo).
Is er een mogelijkheid om óf de nederlandse taal toe te voegen, of om em opnieuw te flashen, maar dan met de Nederlandse firmware? Indien dit mogelijk is: welke productcode moet ik mijn telefoon dan naar wijzigen, zodat automatisch de Nederlandse taal ook wordt toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Buster schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:07:
Ok, hij wekte bij mij de indruk op dat dat pas met de versie die vandaag beschikbaar was gekomen verholpen was. :)

Dan vergeet maar wat ik zei daarboven
officieel zijn ze nog niets eens uit...

de software word meestal eerder op NSU uitgebracht dan op Phoenix |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21738 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:40:
Ik heb de nieuwste firmware eropgezet (v4.0735.3.0.2), nu is mijn N73 echter een Music Edition geloof ik, met Engelse firmware :(
Nu mis ik dus ook mijn Nederlandse T9 woordenboek! Heel irritant ik moet alle woorden un zelf steeds toevoegen (die ie gelukkig wel onthoudt, dat was eerder niet zo).
Is er een mogelijkheid om óf de nederlandse taal toe te voegen, of om em opnieuw te flashen, maar dan met de Nederlandse firmware? Indien dit mogelijk is: welke productcode moet ik mijn telefoon dan naar wijzigen, zodat automatisch de Nederlandse taal ook wordt toegevoegd?
0539239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Anoniem: 226003 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:53:
[...]

Psies, dat dacht ik aanvankelijk ook, maar toch werkt dat niet.
Kijk, ik volg de stappen op die je beschreef en kan dan van 1 liedje de albumhoes veranderen. Als ik dan een ander liedje uit dat album afspeel, staat daar niet die albumhoes.
Ik heb geprobeerd alle liedjes te markeren, maar dan is de optie Albumhoes verdwenen.

Ik heb een aantal maanden geleden (met de eerste versie 4 firmware) hetzelfde geprobeerd, en toen ging het wel in 1 keer voor alle liedjes uit een album.
Een paar dagen geleden heb ik m'n foon m.b.v. Nemesis aan de allernieuwste firmware geholpen, dus misschien ligt het daaraan?
Aan de firmware ligt het niet, want bij mij werkt het wel perfect en heb versie V 4.0736.3.2.1.
Misschien ligt het gewoon aan de collectie mp3-tjes, probeer eens een andere cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:54:
[...]

waarom doet mijn nokia dit niet? Ik zie maar 1 agenda punt voor morgen op dit moment terwijl ik er toch echt 9 heb (ik kan ze wel zien als ik daadwerkelijk naar de agenda ga).

ik zie dat er meer mensen problemen met de agenda hebben, maar niemand een oplossing? Of een (eventueel betaald) progje?
Een goed betaald progje is SBSH Papyrus. Deze agenda is in principe handiger dan de gewone nokia agenda. Je kan ermee ook meerdere soorten afspraken en gebeurtenissen inprogrammeren, zoals trefsdatums enzo. Echter zitten deze niet in de nokia agenda en laat hij dus alle speciale gebeurtenissen zien met een cadeautje ervoor. Je hebt dus alleen iets aan die agenda als je in het programma zit (voor de rest blijft alles hetzelfde). Maar doordat de agendadatabase die Papyrus gebruikt dus dezelfde is als die van de nokia agenda (als je op een afspraak klikt in standby scherm krijg je ook de Nokia agenda) vraag ik me af of jouw probleem hiermee opgelost is.

Het probleem lijkt hem te zitten in het OS wat voor het standbyscherm gegevens laadt uit de agendadatabase. Die zal voor alle agenda's hetzelfde zijn, anders krijg je dat afspraken helemaal niet op je schermkomen te staan bij de active stand by.

Had je dit probleem ook al voor de laatste firmwareupdate?
Volgens mij heeft iedereen ook wat andere bugs erin. Zo heb ik last van een slechtwerkende multimediatoets. Na de vorige update er toendertijd opnieuw op te zetten en helemaal schoon weer te beginnen, dus geen reservekopie en sdkaart geformateert, was het opgelost. Maar na de laatste update waarna ik op dezelfde manier opnieuw ben begonnen was het er weer. Na een bepaalde tijd of handeling op mijn telefoom werkt hij niet meer, na restarten dan altijd weer wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 16:48
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:54:
[...]

Sorry hoor maar dit is helemaal geen fout. Het is een bestaande feature en is in iedere fw-versie het zelfde. Dit staat trouwens ook meerdere malen in dit topic toegelicht maargoed nog maar een keer dan:

het standby scherm toont altijd maar 1 agendapunt zodra er geen agenda punten zijn voor vandaag. Eerst toont hij de agenda punten van vandaag. Zijn die er niet, dan toont hij het eerst volgende agendpunt. Je kunt de agendapunten wel als taak in je telefoon zetten, die laat hij volgens mij in de toekomst wel zien. Maar er zal ook wel een max op zitten...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 18:17
The Realone schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:23:
Mijn moeder heeft sinds een maand of 2 een N73 ME met T-Mobile en PIT. Hij werkt als modem voor haar laptop via Bluetooth die dus altijd aan staat.

Het probleem is dat de telefoon zijn verbinding met het netwerk verliest als deze een poos (een nacht ofzo) aangestaan heeft terwijl er niks mee gebeurt. De telefoon moet dan een keer herstart worden en dan is het bereik met het T-Mobile netwerk weer perfect.

Ik heb de firmware geupdate, helaas zonder resultaat. Er staat nu dus V 4.0727.2.2.1 op. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bvd,

Michel
Nogmaals een kleine bump. Nog niet ter reparatie opgestuurd omdat een Nokia repaircenter aangaf dat die in het slechtste geval 5 tot 6 weken kan duren. Toch even de Mediamarkt proberen (waar we hem gekocht hebben) maar als iemand een beter idee heeft of dit probleem bekend in de oren klinkt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je. Als ik dan echter probeer te updaten, zal dat werken, of geeft hij dan gewoonweg de melding dat er al de nieuwste firmware op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:48
Anoniem: 21738 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:20:
[...]

Dank je. Als ik dan echter probeer te updaten, zal dat werken, of geeft hij dan gewoonweg de melding dat er al de nieuwste firmware op staat?
Waarschijnlijk geeft ie aan dat je al de nieuwe firmware hebt maar dan kan je ook altijd ervoor kiezen om die firmware er opnieuw op te zetten, zodat je dan dus wel de NL versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
The Realone schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:08:
[...]

Nogmaals een kleine bump. Nog niet ter reparatie opgestuurd omdat een Nokia repaircenter aangaf dat die in het slechtste geval 5 tot 6 weken kan duren. Toch even de Mediamarkt proberen (waar we hem gekocht hebben) maar als iemand een beter idee heeft of dit probleem bekend in de oren klinkt hoor ik het graag.
Naar de Mediamarkt heeft naar mijn mening geen zin, zij zullen de telefoon ook naar Nokia opsturen, wat weer een aantal dagen meer in beslag neemt! Dus ik zou het gewoon bij Nokia zelf afgeven.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.