op www.typhone.nl is de nokia N95 gratis bij een 2 jarig 27,50 abbo van telfort... volgens mij de eerste die hem gratis weggeeft bij een abbo...
mss komt het omdat ze van die oude afwillen en ze dan de nieuwe 8gb kunnen presenterengewonecolalight schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:37:
op www.typhone.nl is de nokia N95 gratis bij een 2 jarig 27,50 abbo van telfort... volgens mij de eerste die hem gratis weggeeft bij een abbo...
Verwijderd
Fabeltje. Deze truc werkt alleen voor Windows Mobile devices, niet voor symbian versie van TT6.patrickt35 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:28:
Wat zou hiervan waar zijn:
TomTom 6 werkend maken op de N95, gebruik makend van de interne GPS. 1. Open de file Explorer en navigeer naar de file "navigator". 2. Verwijder de file "navigator". 3. Start TomTom NAVIGATOR 6. 4. Selecteer "other NMEA receiver". 5. Stel de Baud rate in op 4800. 6. Selecteer "Interne NMEA GPS". 7. TomTom NAVIGATOR 6 is klaar voor gebruik met je N95. Veel plezier
De enige twee keuzes in de Symbian versie zijn:
1. Tomtom Bluetooth GPS
2. Other Bluetooth GPS
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 14:23 ]
Verwijderd
1. Jazenica schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:30:
Als de telefoon op de oplader staat en hij staat ingesteld op tril functie dan trilt die niet. Hebben jullie dit ook?
Zijn er mensen die spellen spelen op N95 en zo ja welke eigenlijk?
2. Niet op de N95, maar wel mét de N95: Geocaching.
misschien wel... maar dan nog blijft het een retegoeie aanbieding!legendx2 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:45:
[...]
mss komt het omdat ze van die oude afwillen en ze dan de nieuwe 8gb kunnen presenteren
Verwijderd
Bron?patrickt35 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:28:
Wat zou hiervan waar zijn:
TomTom 6 werkend maken op de N95, gebruik makend van de interne GPS. 1. Open de file Explorer en navigeer naar de file "navigator". 2. Verwijder de file "navigator". 3. Start TomTom NAVIGATOR 6. 4. Selecteer "other NMEA receiver". 5. Stel de Baud rate in op 4800. 6. Selecteer "Interne NMEA GPS". 7. TomTom NAVIGATOR 6 is klaar voor gebruik met je N95. Veel plezier
Door iemand anders gequoted en middels mail in mijn mailbox
Dus officiele bron weet ik niet. Maar zo te zien, ook een of ander forum.
Eventjes een stukje tekst gegoogled, en ik kwam hier uit: http://www.connexie.nl/ac...oducttest:_nokia_n95.html
Verwijderd
strange, bij zegt 'ie dat ik kan updaten. Mijn productcode is 0536065. Of is die dan niet Vodafone branded?Wicked-Game schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:17:
[...]
Mijne is ook Vodafone branded, maar bij mij geeft zowel de site als de updater aan dat die uptodate is. En nog versie 11.xxxx heeft.
Tsja, dat kan dus allemaal met de 'Active standby Plugin' waar we het een paar delen geleden over gehad hebben (deel 7),Wicked-Game schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:15:
Heb even een vraag over de agenda punten die de telefoon laat zien in het standaard beginscherm. Is het mogelijk om hier meerdere agendapunten te laten zien? Nu zie je altijd je eerst volgende agenda punt, maar als je er nu meerdere op een dag hebt of in een week zou ik die ook graag willen zien.
Zijn hier applicaties voor? En eigenlijk wil ik dit ook voor mijn N73 (van het werk). Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Ik heb er nog eens goed naar gezocht, maar blijkbaar heeft Nokia die plugin echt alleen voor de S60 variant van de E-serie gemaakt en niet toegevoegd voor de N-serie.....
Blijft erg zonde
Of iemand moet toevallig beter gezocht hebben dan ik ;-)
[off-topic] Even via google, wiki via de nederlandse site gekeken wat en voornamelijk waar dat is - zal volgende keer toch beter opletten als ik in Weesp loop en misschien ga ik dan inderdaad wel mijn N95 achternaVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:04:
[...]
2. Niet op de N95, maar wel mét de N95: Geocaching.
Wist niet dat dit bestond, leuk man![/off-topic]
Heb je geen last van de beperkte battarijduur van de N95 bij een langere opdracht?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Waar schijnlijk wel jaMar10us schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:58:
copypaste foutje?![]()
0547643 NETHERLANDS T-MOBILE
0547643 NETHERLANDS VODAFONE
= zelfde productcode?
Superforum!

Thx! Ik ga het nakijken en eventueel toevoegenTweakMij schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:27:
@ Sjengcity: Thx voor het continu verbeteren van de startpost a.d.h.v. de informatie in dit draadje!
Wellicht weten nog weinig N95-gebruikers dat: door de toets met het potloodje ingedrukt te houden (terwijl je de pijltjes/ cursor-toetsen gebruikt), je gegevens kunt markeren. E.e.a. kan handig zijn om bijv. in EEn keer 'groepjes' SMS-berichten te verwijderen. Wellicht iets voor "Tips & Trucs" in de startpost?
Wanneer je (met de standaard webbrowser van de N95) via een hyperlink met html-attribuut: target="_blank" een webpagina in een nieuwe window opent, komt er linksboven (in de webpagina-titel) een "2" in het klein en (na het laden) rechtsonder "Sluiten" in het scherm te staan. Door vervolgens op "Sluiten" te drukken, kom je direct (zonder te laden) weer terug op de oorspronkelijke webpagina. Weet iemand een manier om dit gedrag bij alle (soorten) hyperlinks af te dwingen? Nu is het bij elke hyperlink namelijk maar weer hopen die niet van het "openen in dezelfde window"-type is.
Kan iemand mij bevestigen dat Vodafone ook werkt met FW12? Ik lees meer berichten dat het niet gaat dan wel, anders zal ik het aanpassen in de startpost.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:33:
[...]
strange, bij zegt 'ie dat ik kan updaten. Mijn productcode is 0536065. Of is die dan niet Vodafone branded?
Ik zal overgens ook (denk morgen) een klein stukje over de 8GB toevoegen aangezien er toch wel intresse naar begint te komen en persoonlijk denk ik dat we dit topic daar ook gewoon voor kunnen gebruiken (toch?).
Ik heb net mijn productcode van mijn N95 (Vodafone) op de website van Nokia ingevoerd. De nieuwste versie was FW11.
Activation code in mijn mailbox? in de zin dat iemand het me heeft gestuurd (want ik heb niets ontvangen) of dat ie default in mijn mailbox op mijn telefoon staat?! want ik heb mijn mailboxen allemaal verwijderd en toen eentje aangemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:30:
die zit in je mailbox goodfella
Verwijderd
op vraag 1: nee, volgens mij niet. Vind ik ook niks over terug in de handleidingVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:20:
[...]
2 vraagjes die jij misschien zo kunt beantwoorden, want ik kan nog geen antwoord vinden:
* Heeft ie de optie net als TomTom om verkeersinfo op te halen tijdens het navigeren? (TomTom heeft me al vaak om een file heen geholpen)
* Kun je zelf POI's importeren ? Ik heb een bestand met 1500 zelf gemaakte POI's. Die ik in TT netjes kan weergeven en naar kan Navigeren.
op vraag 2: zeker weten van niet! dat is echt een manco. ik heb het nog per mail gevraagd, en er waren ook nog geen plannen om dat te doen . dus je kunt geen flitspalen toevoegen als POI
Overigens heb ik evt. wel de Ned handleiding in pdf formaat. (326 kb) maar ik weet niet zeker of het tegen de regels is om die als link te posten. (lijkt me niet, want is geen warez, puur de handleiding die je kan helpen te bepalen of het voldoet aan wat iemand ervan verwacht)
Verwijderd
Ja, dat kan in Navigon wel. Je kunt dit instellen:zenica schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:30:
Ewen nog een vraag betreffende navigatie:
In tomtom kan je aangeven dat je geen snelwegen wilt gebruiken, in route66 heb ik die optie niet echt gevonden (mischien overheen gekeken?).Hoe zit dit in navigon?
Snelheidsprofiel: Geef aan welk rijprofiel moet worden gebruikt
Soort route: Geef aan of een Snelle route of een Korte route
moet worden berekend.
Snelwegen, Veerponten, Tolwegen: Geef aan of u de betreffende
verkeersweg wilt gebruiken (toegestaan) of niet
(Vermijden).
Lekker dan koop je een mega dure telefoon, kanniet niet eens met je carkit synchen
Meer mensen met hetzelfde probleem? Tis toch crap dat dat niet kan? Heeft iemand daar een goede oplossing voor? Ik weet dat ik ergens iets kan downloaden maar is er niet al een N95 specifieke oplossing voor?
Tweede wat ik merkwaardig vind is de omslachtige manier waarop je BT aan en uit moet zetten. Op mijn zakelijke telefoon 6310I kan ik dat gewoon onder mijn favorieten kwijt, maar dat schijn bij de N95 niet te gaan. Is hier iets handigs voor?
Tot slot en er een manier om snel al je applicaties in 1 keer af te sluiten, want soms blijven ze actief op de achtergrond?
Ik heb wel gezocht maar 8 topics doorworstelen had ik weinig zin in
Voorlopig ben ik nog niet echt overtuigd van de N95, zowel software als hardware zijn behoorlijk onder de maat vind ik.
Meer mensen met hetzelfde probleem? Tis toch crap dat dat niet kan? Heeft iemand daar een goede oplossing voor? Ik weet dat ik ergens iets kan downloaden maar is er niet al een N95 specifieke oplossing voor?
Tweede wat ik merkwaardig vind is de omslachtige manier waarop je BT aan en uit moet zetten. Op mijn zakelijke telefoon 6310I kan ik dat gewoon onder mijn favorieten kwijt, maar dat schijn bij de N95 niet te gaan. Is hier iets handigs voor?
Tot slot en er een manier om snel al je applicaties in 1 keer af te sluiten, want soms blijven ze actief op de achtergrond?
Ik heb wel gezocht maar 8 topics doorworstelen had ik weinig zin in
Voorlopig ben ik nog niet echt overtuigd van de N95, zowel software als hardware zijn behoorlijk onder de maat vind ik.
Verwijderd
Hi,
Vandaag kreeg ik een smsje van mijn provider dat ik een gesprek had gemist (omdat ik buitenbereik was) met telefoonnummer "+123456789" maar het probleem is hoe kan ik snel door me 150 contacts zoeken wie deze telefoonnummer nou heeft,en wie de persoon uiteindelijk was?
Is het wel mogelijk? Is er misschien een programma daarvoor?
Thank you.
Vandaag kreeg ik een smsje van mijn provider dat ik een gesprek had gemist (omdat ik buitenbereik was) met telefoonnummer "+123456789" maar het probleem is hoe kan ik snel door me 150 contacts zoeken wie deze telefoonnummer nou heeft,en wie de persoon uiteindelijk was?
Thank you.
Wees niet bang, dat trekt snel genoeg bij als je gewend bent aan de telefoon911GT2 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:16:
Lekker dan koop je een mega dure telefoon, kanniet niet eens met je carkit synchen![]()
Ik heb wel gezocht maar 8 topics doorworstelen had ik weinig zin in![]()
Ten eerst denk ik dat het wel makkelijk is om even te vermelden welke carkit je gebruikt en waarom het niet gaat, dat helpt namelijk wat makkelijker en anders lopen wij ook maar in het donker te tasten.
Bluetooth kun je bijvoorbeeld op je standby scherm laten weergeven om via daar er snel bij te komen. Een andere mogelijkheid is om het op bluetooth icoon te gaan staan > opties > verplaatsen naar map en het dan in je "hoofdmap" van je menu te zetten.
Applicaties sluit ik meestal af door naar Opties > Afsluiten (1 knop omhoog zeg maar) te gaan. Je kunt eventueel nog zien welke apps actief zijn door je menuknop enkele seconde ingedrukt te houden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en nogmaals als je eenmaal gewend bent wil je niets anders meer, de telefoon kan gewoon zoveel en is zo uitgebreid dat het even wennen en zoeken is
That's what computers have become, mate
mijn snelste oplossing zou zijn even snel naar het nummer bellen, dan zet je tel het als het goed is automatisch om naar je contactpersoon. Als je hem maar kort genoeg beld gaat de telefoon aan de andere kant niet eens over maar weet jij wel wie het isVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:20:
Hi,
Thank you.
Verwijderd
zodra je door het eerste scherm komt met waar je voor het eerst je adres inkomt en in het 2de scherm komt waar hij vraagt om die code heb je al een mail gehad van hun. ik had ook eerst iets van wat vragen ze me nu....goodfella schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:21:
[...]
Activation code in mijn mailbox? in de zin dat iemand het me heeft gestuurd (want ik heb niets ontvangen) of dat ie default in mijn mailbox op mijn telefoon staat?! want ik heb mijn mailboxen allemaal verwijderd en toen eentje aangemaakt.
maar bij toeval in de mail aan het wroeten en daar stond de code al
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee aan het puzzelen ben, maar er niet uitkom:
Als mensen uit mijn adresboek mij bellen krijg ik alleen het nummer van deze persoon te zien.
De naam wordt niet vermeld, terwijl dit toch mensen uit de contactenlijst zijn.
Hoe kan ik er voor zorgen dat je naam wordt weergegeven? Hebben jullie tips?
Bedankt alvast!
Bart
Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee aan het puzzelen ben, maar er niet uitkom:
Als mensen uit mijn adresboek mij bellen krijg ik alleen het nummer van deze persoon te zien.
Hoe kan ik er voor zorgen dat je naam wordt weergegeven? Hebben jullie tips?
Bedankt alvast!
Bart
Thnx het is een parrot CK3100 carkit... ik ben hem nu aan het flashen (de CK) zodat hij met de n90 overweg kan, daar verwacht ik veel van. Werkt dus niet. Ik kan ook de gsm zelf niet updaten want ik hab een apple en nokia denkt alleen maar aan windowsSjengcity schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:46:
[...]
Wees niet bang, dat trekt snel genoeg bij als je gewend bent aan de telefoon
Ten eerst denk ik dat het wel makkelijk is om even te vermelden welke carkit je gebruikt en waarom het niet gaat, dat helpt namelijk wat makkelijker en anders lopen wij ook maar in het donker te tasten.
Bluetooth kun je bijvoorbeeld op je standby scherm laten weergeven om via daar er snel bij te komen. Een andere mogelijkheid is om het op bluetooth icoon te gaan staan > opties > verplaatsen naar map en het dan in je "hoofdmap" van je menu te zetten.
Applicaties sluit ik meestal af door naar Opties > Afsluiten (1 knop omhoog zeg maar) te gaan. Je kunt eventueel nog zien welke apps actief zijn door je menuknop enkele seconde ingedrukt te houden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en nogmaals als je eenmaal gewend bent wil je niets anders meer, de telefoon kan gewoon zoveel en is zo uitgebreid dat het even wennen en zoeken is
That's what computers have become, mate

Thnx voor de overige tips
[ Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 11-09-2007 21:31 ]
Yep: BT Switch.911GT2 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:16:Tweede wat ik merkwaardig vind is de omslachtige manier waarop je BT aan en uit moet zetten. Op mijn zakelijke telefoon 6310I kan ik dat gewoon onder mijn favorieten kwijt, maar dat schijn bij de N95 niet te gaan. Is hier iets handigs voor?
Kijk we komen er wel, een oplossing voor je bluetooth is ook al gepost (als die tenminste voldoet)911GT2 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:20:
Thnx het is een parrot CK3100 carkit... ik ben hem nu aan het flashen (de CK) zodat hij met de n90 overweg kan, daar verwacht ik veel van. Werkt dus niet. Ik kan ook de gsm zelf niet updaten want ik hab een apple en nokia denkt alleen maar aan windows
en hier een post over je carkit, met dank aan Patrick35
patrickt35 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:01:
Mijn N95 werkt prima met mijn parrot 3100, zonder enige third party software.
Wanneer ik een telefoonnummer heb veranderd in mijn telefoonboek update ik hem ff handmatig naar mijn parrot.
Verbreek de bluetooth verbinding met je parrot.
Ga nu naar je contacten, en markeer ze alle.
Ga nu naar opties, en kies voor visitekaartje verzenden.
Nu vraagt ie of ie een bluetoothverrbinding mag maken met je parrot. Hierna word het komplete telefoonboek overgezonden.
De meest voorkomende oorzaak hiervan is dat je de telefoonnummers meerdere keren in je telboek hebt staan.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:20:
Komt het bij alle nummers voor of maar 1 of enkele? In deel 7 hebben we hier ook een behoorlijk aantal pagina's mee volgekregen, misschien dat je daar wat aan hebt.
Even opgezocht, was het probleem van domien-online, hier de oplossing wat bij hem werkte, maar nogmaals hij is denk ik echt een uitzondering. Ik zou eerst even checken of je niet nummers dubbel hebt staan.
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:13:
Dan mijn inbox-probleem: lijkt opgelost na het toekennen van standaardnummers aan al mijn 227 contactpersonen. Enkel bij een naam waarbij de Nokia al máánden geen naam gaf, verschijnt nu nog een telefoonnummer.
Probleem is dus, hoe omslachtig dan ook, opgelost! Dank voor het delen van bloed, zweet en tranen
[ Voor 43% gewijzigd door digital-IMEI op 11-09-2007 21:56 ]
Maar even een nieuwe post anders wordt het helemaal onduidelijk....
Voor de mensen die zich nog wel eens ergeren aan het tekort van je geheugen: ik verwijderde net alle privacygegevens (menu > web > opties > privacygegevens wissen > alles) en er was ineens 3MB minder geheugen in gebruik.
Dit is wel een beetje erg omdat ik de telefoon 2 dagen geleden nog een harde reset heb gegeven....
Het zou natuurlijk kunnen dat er een limiet is voor dergelijke bestanden maar ik denk dat het zeker de moeite waar is als je er soms last van hebt.
De telefoon blijft je verrassen
.
Voor de mensen die zich nog wel eens ergeren aan het tekort van je geheugen: ik verwijderde net alle privacygegevens (menu > web > opties > privacygegevens wissen > alles) en er was ineens 3MB minder geheugen in gebruik.
Dit is wel een beetje erg omdat ik de telefoon 2 dagen geleden nog een harde reset heb gegeven....
Het zou natuurlijk kunnen dat er een limiet is voor dergelijke bestanden maar ik denk dat het zeker de moeite waar is als je er soms last van hebt.
De telefoon blijft je verrassen
Je kunt ook software updates doen Over The Air. Via Menu > Instrumenten > App. Beh.911GT2 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:20:
[...]
Ik kan ook de gsm zelf niet updaten want ik hab een apple en nokia denkt alleen maar aan windows
Als je nog geen instellingen of profiel hebt ga dan naar https://nokiags.wdsglobal.com/advanced?siteLanguageId=125 > Accepteer > Start > Kies dan 6131 i.p.v. N95 > Mobiele Nokia software (firmware) update enz. (Je moet trouwens de 6131 kiezen omdat Nokia alleen voor dit toestel de instelling verzend. Als je eenmaal instelling hebt kun je verbindingen met de server en dan werkt het gewoon.)
Na ontvangst van de SMS moet je nog wel even instellen dat het zojuist ontvangen profiel (Nokia Firmware Update Server) gebruikt dient te worden en in de instellingen van dit profiel dient er bij Toegangspunt nog een (http) internetprofiel gekozen te worden (dus geen WAP).
Als dat gedaan is druk je nog even Configuratie Starten. En vervolgens kun je je toestel ook OTA updaten. Hoe dat precies gaat kun je zien op zien op http://europe.nokia.com/A4176089?6131, klik dan even op Update Over The Air.
Ik ga er wel vanuit dat je dan al een HTTP internetprofiel in je toestel hebt en dat je het geen probleem dat je hierover even ± 50 MB download (als er een update is). Volgens mij zou het ook wel over wifi moeten kunnen maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik vind het een grotere kick om met 120 km/h mijn toestel te updaten
[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 13-09-2007 20:24 ]
Verwijderd
Slim, heb toch een programma gevonden Alon Contact Guide die zoekt op bijna alles.Sjengcity schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:47:
[...]
mijn snelste oplossing zou zijn even snel naar het nummer bellen, dan zet je tel het als het goed is automatisch om naar je contactpersoon. Als je hem maar kort genoeg beld gaat de telefoon aan de andere kant niet eens over maar weet jij wel wie het is
Verwijderd
Houd het knopje rechtsboven 1 seconden ingedrukt, en zeg dan bluetooth.911GT2 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:16:
Is dat handig genoeg?
Anders kan je kiezen voor settings/general/personalisation/standby mode/active standby apps/
als je daar bluetooth onder een van de 6 entries hebt staan en je hebt 'active standby' ook aan staan, dan heb je een speciaal bluetooth icon op je standby scherm staan.
Dat moet toch zeker handig genoeg zijn.
Mijn Engels zal wel niet Engels genoeg zijnVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:37:
[...]
Houd het knopje rechtsboven 1 seconden ingedrukt, en zeg dan bluetooth.
Is dat handig genoeg?
Anders kan je kiezen voor settings/general/personalisation/standby mode/active standby apps/
als je daar bluetooth onder een van de 6 entries hebt staan en je hebt 'active standby' ook aan staan, dan heb je een speciaal bluetooth icon op je standby scherm staan.

Hier is een directe link (wel even signen).
[ Voor 16% gewijzigd door Upquark op 12-09-2007 00:14 ]
Verwijderd
Hallo!
Ik, 5 dagen tevreden eigenaar van de N95, heb een vraagje;
Ik heb op mijn geheugenkaart van 1gb 500 mb aan muziek staan. Kan ik vanuit mijn 'Muziekspeler' deze niet beluisteren??? Of moet ik steeds helemaal naar 'Bestandbeheer' om deze te beluisteren??
groet!
ps. In het kader van kwalen voor de n95;
het valt me op dat je steeds een soort ruis in het beeld ziet van het laden als ik bijvoorbeeld de kalender open. Ook starte hij zichzelf een keer zonder pardon opnieuw op. Beetje raar voor een nieuw toestel lijkt me... En tsja... Het opladen is wel een minpunt vind ik. Bij intensief gebruik gaat ie elke avond aan de stroom. En ohja, steeds als ik voor het eerst naar de galerij ga, en dan 'Afb. en Video', dan zegt ie dat er geen bestanden in staan, en als ik er dan gelijk weer heen ga, herkent ie ze wel.. En er is ook nogges een oortje van de headset stuk. Hmmm beetje raar toch? moet ik er weer mee heen gaan?
Ik heb op mijn geheugenkaart van 1gb 500 mb aan muziek staan. Kan ik vanuit mijn 'Muziekspeler' deze niet beluisteren??? Of moet ik steeds helemaal naar 'Bestandbeheer' om deze te beluisteren??
groet!
ps. In het kader van kwalen voor de n95;
het valt me op dat je steeds een soort ruis in het beeld ziet van het laden als ik bijvoorbeeld de kalender open. Ook starte hij zichzelf een keer zonder pardon opnieuw op. Beetje raar voor een nieuw toestel lijkt me... En tsja... Het opladen is wel een minpunt vind ik. Bij intensief gebruik gaat ie elke avond aan de stroom. En ohja, steeds als ik voor het eerst naar de galerij ga, en dan 'Afb. en Video', dan zegt ie dat er geen bestanden in staan, en als ik er dan gelijk weer heen ga, herkent ie ze wel.. En er is ook nogges een oortje van de headset stuk. Hmmm beetje raar toch? moet ik er weer mee heen gaan?
Of lees ff SP daar is een handige tip hiervoor
Bluetooth:
- Schakel bluetooth uit. Deze kun je snel weer inschakelen/uitschakelen door de rechter functie knop vast te houden en “bluetooth” uit te spreken.
Of lees even iets boven jeschumi2004 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:27:
[...]
Of lees ff SP daar is een handige tip hiervoor
[...]
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:37:
[...]
Houd het knopje rechtsboven 1 seconden ingedrukt, en zeg dan bluetooth.
Is dat handig genoeg?
[ Voor 4% gewijzigd door Robbie T op 12-09-2007 00:43 ]
Dat nog niemand het progje Nstarter heeft aangeraden. Is gratis en dan kan je alle numerieke toetsen + het pennetje toewijzen aan een progje en wat standaard dingen. Zoals bluetooth. Of een herstart. En het werkt vanuit zowat elk menu en progjes. Dus erg handig en je levert niet merkbaar batterij in of geheugen.
Als het nummer in je contactlist voorkomt staat helemaal bovenaan in de display de naam waar dat nummer bij hoort.Sjengcity schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:47:
[...]
mijn snelste oplossing zou zijn even snel naar het nummer bellen, dan zet je tel het als het goed is automatisch om naar je contactpersoon. Als je hem maar kort genoeg beld gaat de telefoon aan de andere kant niet eens over maar weet jij wel wie het is
Als ik het goed heb :-)
Eens eventjes opzoeken dan.... En gelijk een vraagje er bij. Als ik kaarten heb gedownload en op het geheugenkaartje heb neergezet... moet ik Nokia MAPS er dan naar verwijzen... ?
Ik heb namelijk heel Europa op het SD-kaartje gezet.. maar om iets in bijvoorbeeld Frankrijk te vinden wil ie toch online gaan
[ Voor 15% gewijzigd door peerke63 op 12-09-2007 02:02 ]
Verwijderd
gisteren bij tmobile een n95 besteld. weet niet of dit algemeen bekend is, maar "goede" klanten (klanten met een A status) kunnen met een flinke korting op de telefoon een leuke deal sluiten. je moet er dus alleen wel om vragen...
dakrido
dakrido
Verwijderd
Patrick,
Bij deze de PM, voor hotmail.
Hoor graag van je !
Thnx, Mark
Het kan simpeler.
1)Stuur mij een PM,
2)ik stuur je mijn hotmail terug.
3)Naar dat hotmail adres stuur je je IMEI nummer.
4)Je krijgt een bevestiging dat de mail is ontvangen.
5)Nadat ik het certificaat heb, krijg je een mail terug met het certificaat, benodigde software om te signen, en natuurlijk een uitgebreide uitleg.
Dit mag overigens van mij ook in de startpost verwerkt worden.
[/quote]
Bij deze de PM, voor hotmail.
Hoor graag van je !
Thnx, Mark
Het kan simpeler.
1)Stuur mij een PM,
2)ik stuur je mijn hotmail terug.
3)Naar dat hotmail adres stuur je je IMEI nummer.
4)Je krijgt een bevestiging dat de mail is ontvangen.
5)Nadat ik het certificaat heb, krijg je een mail terug met het certificaat, benodigde software om te signen, en natuurlijk een uitgebreide uitleg.
Dit mag overigens van mij ook in de startpost verwerkt worden.
[/quote]
Het is vrij eenvoudig.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:14:
Vanuit de Muziek Speler moet je gewoon je bibliotheek updaten.
Straight forward stuff dat gewoon direct in het menu te vinden is van de Muziek Speler en tevens terug te vinden is in de handleiding en zelfs de digitale handleiding die ingebakken zit in de Nokia N95 zelf!
Ik heb een Benelux map van Tom Tom op mijn SD kaartje staan maar nu krijg ik mijn POI plaatjes in mijn gallery te zien. Kan ik ergens aangeven dat ik een map wil excluden ?
Ik heb ook een leuke computer..
Vraag:
Ik heb een KPN abonnement.
Via de site heb ik de MMS instellingen via sms ontvangen en opgeslagen.
Bij menu> berichten > opties > instellingen > multimediabericht staat nu Toeg.punt in gebruik"KPN MMS". Maar er staat voor het vakje een rood sterretje. Volgens mij betekent dat het toegangspunt niet juist is of zo.
Wanneer ik een MMS naar mijn eigen nummer stuur, krijg ik alleen een sms om het bericht via de multimediaberichtencentrale kan ophalen.
Hoe moet ik nu instellen dat ik de MMS gelijk in mijn telefoon kan ontvangen?
Bij menu> berichten > opties > instellingen > multimediabericht staat nu Toeg.punt in gebruik"KPN MMS". Maar er staat voor het vakje een rood sterretje. Volgens mij betekent dat het toegangspunt niet juist is of zo.
Wanneer ik een MMS naar mijn eigen nummer stuur, krijg ik alleen een sms om het bericht via de multimediaberichtencentrale kan ophalen.
Dan hang je hem toch elke avond aan de stroom? Of woon je in een tent?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:14:
En tsja... Het opladen is wel een minpunt vind ik. Bij intensief gebruik gaat ie elke avond aan de stroom. (...) En er is ook nogges een oortje van de headset stuk. Hmmm beetje raar toch? moet ik er weer mee heen gaan?
Als je hem net hebt zou ik teruggaan met het headsetje en zeggen dat hij kapot is geleverd. Dan krijg je zeker een nieuwe.
Verwijderd
Bedankt Robert voor deze uitleg, ook ik heb hier wat aan. Mij lukt het namelijk niet om via de kabel te updaten, dus ik ga het ook maar eens zo doen! Alleen bijzonder dat je voor 6131 moet kiezen, krijg je hier geen problemen mee?robertwebbe schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:17:
[...]
Je kunt ook software updates doen Over The Air. Via Menu > Instrumenten > App. Beh.
Als je nog geen instellingen of profiel hebt ga dan naar https://nokiags.wdsglobal.com/advanced?siteLanguageId=125 > Accepteer > Start > Kies dan 6131 i.p.v. N95 > Mobiele Nokia software (firmware) update enz.
Na ontvangst van de SMS moet je nog wel even instellen dat het zojuist ontvangen profiel (Nokia Firmware Update Server) gebruikt dient te worden en in de instellingen van dit profiel dient er bij Toegangspunt nog een (http) internetprofiel gekozen te worden (dus geen WAP).
Als dat gedaan is druk je nog even Configuratie Starten. En vervolgens kun je je toestel ook OTA updaten. Hoe dat precies gaat kun je zien op zien op http://europe.nokia.com/A4176089?6131, klik dan even op Update Over The Air.
Ik ga er wel vanuit dat je dan al een HTTP internetprofiel in je toestel hebt en dat je het geen probleem dat je hierover even ± 50 MB download (als er een update is). Volgens mij zou het ook wel over wifi moeten kunnen maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik vind het een grotere kick om met 120 km/h mijn toestel te updaten
Volgens mij is dit normaal, dat rood sterretje geeft aan dat dat veld verplicht moet worden ingevuld,Barock schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:18:
Vraag:
Dat je een smsje krijgt als je een mms hebt komt om te verkomen dat zomaar alle berichten binnen worden gehaald, wel zo handig als je geen flat free abbo hebt.
Je kunt onder Menu > Berichten > Opties > Instellingen > Multimediaberichten > Multimedia ophalen aangeven of je telefoon die berichten automatisch moet ophalen of bij je provider moet laten staan. Zou overgens ook door KPN kunnen worden geregeld dat weet ik niet zeker.
had iemand al die tom tom geprobeert ?
of kon dat echt niet ?
of kon dat echt niet ?
Doe alsjeblieft een klein beetje meer moeite, dit staat ruimschoots in de vorige delen en in de startpost vermeld.legendx2 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:43:
of kon dat echt niet ?
TomTom werkt wel maar niet met de interne gps.
Volgens mij is het niet mogelijk, maar aan doorgeschakelde oproepen een specifieke beltoon toewijzen..kan dat ?
Nop, heb die vraag laatst ook zien langskomen.dafmay schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:46:
Volgens mij is het niet mogelijk, maar aan doorgeschakelde oproepen een specifieke beltoon toewijzen..kan dat ?
Probleem is dat je het normale nummer van de beller ziet en de telefoon alleen naar de beller kijkt en niet of het gesprek is doorgeschakeld.
Ik denk dattie bedoeld of die (WM) hack lukt om stiekum toch de interne GPS te gebruiken ...Sjengcity schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:45:
[...]
Doe alsjeblieft een klein beetje meer moeite, dit staat ruimschoots in de vorige delen en in de startpost vermeld.
TomTom werkt wel maar niet met de interne gps.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja dat dacht ik. Maar toch ziet de telefoon dat een oproep is doorgeschakeld én laat dat aan mij zien dmv een ander telefoon-icoontje (met pijltje). Anyway...is niet zo belangrijk.Sjengcity schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:58:
[...]
Nop, heb die vraag laatst ook zien langskomen.
Probleem is dat je het normale nummer van de beller ziet en de telefoon alleen naar de beller kijkt en niet of het gesprek is doorgeschakeld.
Verwijderd
Daar reageert Sjengcity ook op, want ook dat is al besproken. Het werkt dus niet.franssie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:59:
[...]
Ik denk dattie bedoeld of die (WM) hack lukt om stiekum toch de interne GPS te gebruiken ...
Verwijderd
Bij route66 kan je wel snelwegen uitzetten. Ga naar instellingen en dan Navigatie daar kan je snelwegen aan en uitzetten.
zenica schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:30:
Ewen nog een vraag betreffende navigatie:
In tomtom kan je aangeven dat je geen snelwegen wilt gebruiken, in route66 heb ik die optie niet echt gevonden (mischien overheen gekeken?).Hoe zit dit in navigon?
EDIT:
Als de telefoon op de oplader staat en hij staat ingesteld op tril functie dan trilt die niet. Hebben jullie dit ook?
Het kan inderdaad niet.legendx2 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:43:
of kon dat echt niet ?
De map die je in de beschijving moet verwijderden bestaat niet in de symbian versie.
Je hebt alleen maar keuze uit 2 GPS muizen.
Allebei bluetooth.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Heb je hier inmiddels al een oplossing voor?Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:38:
Hallo,
ik heb de allernieuwste versie van route66 geinstalleerd op mijn n95, dat ging allemaal goed maar nu heb ik steeds de melding : NO GPS, ik heb hem wel een uur aan laten staan maar nog steeds geen signaal.
ik heb assisted gps nu uitstaan omdat ik geen GPRS abbo heb ( als die aanstaat help het ook niet )
Bij GPS-Gegevens op de telefoon zelf doet die het wel naar 20 seconden.
wie kan mij helpen?
ik heb ook de nieuwste firmware op de N95.
ik wil dus verbinding met de interne gps.
Verwijderd
Jaa, een nieuweling op het forum
Goed,
ik ben dus nieuw op het forum en heb ook eindelijk sinds gister de N95 in huis.
Eerste indruk: WoOoW NICE TOESTEL!
Ook heb ik het forum al flink uitgespit! Nice START post van N95 Deel 8!
Natuurlijk wil ik ook graag fatsoenlijke navigatie op mijn N95.
Kan iemand mij vertellen welke versie ik van Route 66 nodig heb en wat ik verder moet doen om hem aan de praat te krijgen?
Groeten,
Jay
Goed,
Eerste indruk: WoOoW NICE TOESTEL!
Kan iemand mij vertellen welke versie ik van Route 66 nodig heb en wat ik verder moet doen om hem aan de praat te krijgen?
Groeten,
Jay
De juiste versie van Route66 kun je hier vinden, aangezien je nieuw bent zal ik er maar meteen bij vermelden dat andere versies hier niet besproken mogen worden.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:20:
Jaa, een nieuweling op het forum![]()
Goed,ik ben dus nieuw op het forum en heb ook eindelijk sinds gister de N95 in huis.
Eerste indruk: WoOoW NICE TOESTEL!![]()
Groeten,
Jay
Er zijn overgens nog meer navi's die werken op de N95 (zoals je waarschijnlijk in de startpost) ook al gelezen hebt, hier moet navigon ook nog aan toe worden gevoegd.
Ik zou zeggen gebruik eventueel de search functie eens om te zien wat mensen van de verschillende navi's vinden
Edit: Welkom trouwens!
[ Voor 15% gewijzigd door digital-IMEI op 14-09-2007 17:54 ]
Gameboy via Vboy, Fifa 2007zenica schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:30:
"...vinden, aangezien je nieuw bent zal ik er maar meteen bij vermelden dat andere versies hier NIET besproken mogen worden..."Sjengcity schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:26:
[...]
De juiste versie van Route66 kun je hier vinden, aangezien je nieuw bent zal ik er maar meteen bij vermelden dat andere versies hier besproken mogen worden.
Ik gok tenminste dat je NIET vergeten was
Ben bezig geweest met het instellen van MMS. Dat werkt nu naar behoren.
Maar wordt MMS alleen ontvangen en verzonden via GPRS en niet via UMTS bij KPN Mobiel?
Maar wordt MMS alleen ontvangen en verzonden via GPRS en niet via UMTS bij KPN Mobiel?
Ik had net een filmpje gemaakt met de n95 en er viel me iets op wat ik eerder ook al dacht te zien. Als ik de camera beweeg tijdens het filmen zie ik het beeld een beetje 'golven'. Een raar soort vervorming.
Hebben andere mensen hier ook last van?
Ik heb dit nog nooit gehad. Beeld gaat hier vloeiend!WoutF schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:04:
Ik had net een filmpje gemaakt met de n95 en er viel me iets op wat ik eerder ook al dacht te zien. Als ik de camera beweeg tijdens het filmen zie ik het beeld een beetje 'golven'. Een raar soort vervorming.
Welke firmware heb je?
Dit kan je zien door *#0000# in te toetsen.
Everything Can Help!
hmm Tmobile V12 werkt goed, maar na het introtoontje van nokia bij start-up zit er een irritant Tmobile muziekje bij nu.. verder deed me GPS het nu in zon 10-20 seconden
OepsMau_Maus schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:57:
"...vinden, aangezien je nieuw bent zal ik er maar meteen bij vermelden dat andere versies hier NIET besproken mogen worden..."
Ik gok tenminste dat je NIET vergeten was

Is de rest van de software ongewijzigd of zit er ook nog altijd web'n'walk in bijvoorbeeld?Sj44k13 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:17:
hmm Tmobile V12 werkt goed, maar na het introtoontje van nokia bij start-up zit er een irritant Tmobile muziekje bij nu.. verder deed me GPS het nu in zon 10-20 seconden
De laatste. Het loopt ook wel vloeiend, het is niet streperig/blurry oid (wat je bij te weinig licht hebt).MichaelK1985 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:40:
[...]
Ik heb dit nog nooit gehad. Beeld gaat hier vloeiend!
Welke firmware heb je?
Dit kan je zien door *#0000# in te toetsen.
Heb ik ook met zowel foto's als filmpjes, en op deze foto kan je dat goed zien: (Klikken voor vergroting)WoutF schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:04:

Dit is een foto van Soler tijdens de laatste tijdrit van de Tour. Ik bewoog de N95 met hem mee zodat ik hem goed in het vizier had. (Goed timen bij actiefoto's is moeilijk.) Daardoor is de fiets 'voorover' uitgerekt en de achtergrond 'achterover. Juist daardoor vind ik het een coole foto!
Dit moet wel de slechtste lens ooit zijn. Ik verwacht geen L kwaliteit maar toch.
Amaai wat een teleurstelling.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
Klopt, had hem voor €160,- bij HiVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:47:
gisteren bij tmobile een n95 besteld. weet niet of dit algemeen bekend is, maar "goede" klanten (klanten met een A status) kunnen met een flinke korting op de telefoon een leuke deal sluiten. je moet er dus alleen wel om vragen...
dakrido
zooooo hiiiiiiiiiiiiiiiii
jij?
Dit gaat niet om iets dat kapot is gegaan. Dit gaat om een product dat ze defect hebben geleverd. Zijn ze altijd verplicht om te vervangen. Anders kan je flink stampei (stampij? haha ik ging kijken bij vandale en het kan gewoom allebei :-P )gaan maken.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:28:
k tnx darkwolf... zo slim was ik nog niet
Enne imadelove, ben er heen geweest, en ze zeggen dat er geen garantie zit op accesoires![]()
wat een onzin niet, leveren ze me een kapotte headset, moetk zelf nieuwe kopen
Je zou zelfs een klacht via Nokia kunnen indienen dat één van de verkopers van hun producten weigert om z'n verantwoordelijkheid te nemen (met een beetje mazzel sturen zij je nog een nieuwe headset ook om van het gezeur af te zijn en meteen een tevreden klant te scoren).
Dat vind ik echt schandalig. Je koopt het en dat ding doet het meteen al niet? Je hebt gewoon recht op een werkend product, of het nou de telefoon is of welke accessoire dan ook!
Verwijderd
Heeft niets met de lens te maken maar met de ccd en de verwerkingssnelheid ervan.multipasser schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:08:
Dit moet wel de slechtste lens ooit zijn. Ik verwacht geen L kwaliteit maar toch.
Lol. ik kwam er gisteravond achter. Beetje rare procedure. anyway, wilde ik weer aanmelden met hetzelfde email adres. wordt mijn domein voorlopig niet meer geaccepteerdVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:09:
[...]
zodra je door het eerste scherm komt met waar je voor het eerst je adres inkomt en in het 2de scherm komt waar hij vraagt om die code heb je al een mail gehad van hun. ik had ook eerst iets van wat vragen ze me nu....
maar bij toeval in de mail aan het wroeten en daar stond de code al
-- edit
inmiddels registratie op symbiansigned gelukt.
heb FW 12 T-mobile en word nog steeds niet automatic geforward op https sites, dan blijft ie gewoon hangen. heel stom. iemand enig idee wat ik er aan kan doen?
[ Voor 16% gewijzigd door goodfella op 12-09-2007 22:18 ]
Verwijderd
Ten eerste A status is de slechtste status die je kan hebbenVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:25:
[...]
Klopt, had hem voor €160,- bij Hi
jij?
De status systeem van HI kan soms wel meer dan 150 euro schelen...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 22:38 ]
Verwijderd
Robert, ik heb alles gedaan zoals beschreven en het update profiel staat klaar. Echter ik krijg nergens de mogelijkheid om daadwerkelijk te gaan updaten.robertwebbe schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:17:
[...]
Je kunt ook software updates doen Over The Air. Via Menu > Instrumenten > App. Beh.
Als je nog geen instellingen of profiel hebt ga dan naar https://nokiags.wdsglobal.com/advanced?siteLanguageId=125 > Accepteer > Start > Kies dan 6131 i.p.v. N95 > Mobiele Nokia software (firmware) update enz.
- Menu>Instrumenten>App.Beheer>Software=V10.0.018 (de eerste nog) en Apparaat niet bijgewerkt.
- Bij het tabblad Profielen staat netjes Nokia Firmware Update, wanneer ik Opties kies en dan configuratie starten doe maakt hij heel even verbinding, maar er gebeurd verder niks.
- Ook bij Menu>Instrumenten>Telefoon staat niks
Wat zie ik over het hoofd?
Klein probleempje: Ik probeer verschillende thema's uit, maar de meeste zijn zo lelijk dat ik ze meteen weer wil deleten. Nu lukt het me niet om ze eraf te gooien, dit terwijl het me eerder wel lukte. In de helpfile staat dat je ze gewoon met C kunt deleten (tenzij het een actief of vooraf geïnstalleert thema is), maar dat werkt niet. Weet iemand hoe dit moet? Of waar ze in het geheugen staan? Dan kan ik het met Ybrowser proberen.
Misschien dit eens proberen?IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:33:
Klein probleempje: Ik probeer verschillende thema's uit, maar de meeste zijn zo lelijk dat ik ze meteen weer wil deleten. Nu lukt het me niet om ze eraf te gooien, dit terwijl het me eerder wel lukte. In de helpfile staat dat je ze gewoon met C kunt deleten (tenzij het een actief of vooraf geïnstalleert thema is), maar dat werkt niet. Weet iemand hoe dit moet? Of waar ze in het geheugen staan? Dan kan ik het met Ybrowser proberen.
http://www.n95users.com/f...do-i-remove-themes-2.html
Dit had ik eerst ook, maar kijk eens in Menu-->Instrumenten-->Toep. Beh.IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:33:
Verwijderd
Ik had een heel grappig effect met een filmpje vanuit een vliegtuig met een propellor motor. In plaats van dat je het gebruikelijke effect ziet van propellor bladen die bijvoorbeeld dan juist net langzaam achteruit lijken te draaien, heb ik op mijn nokia een 3MB filmpje staan waarbij de bladen van onder naar boven door het beeld schuiven, terwijl ze niet eens aan de motor as vast lijken te zitten. Erg bijzonder, maar het geeft wel aan dat de n95 niet alle pixels tegelijk opneemt.WoutF schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:04:
Als iemand voor mij dat filmpje ergens neer kan zetten zodat andere tweakers het ook kunnen zien, dan is dat vast de moeite waard.
Verwijderd
Heb 'm voor 99,- gekregen plus een korting van 50% op de de contractskosten voor twee maanden, wat er op neer komt dat ik 'm in feite gratis krijg.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:25:
[...]
Klopt, had hem voor €160,- bij Hi
jij?
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 13-09-2007 09:14 ]
Wolfenstein?Sj44k13 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:32:
Gameboy via Vboy, Fifa 2007en Skyforce.. heb tijdje Wolfenstein gedaan, staat er ook nog op en mijnenveger, sudoku etc
Bedoel jij stiekum niet gewoon Doom?
Wolfenstein was ooit geport voor S60V3 maar zover ik weet bestaat er geen werkende versie voor S60V3 en werkt dus niet op de N95.
Zelf speel ik Gameboy Advance spellen met vBag.
Tevens veel beter te spelen dan de trage Vsun die de SNES echt bagger traag emuleert.
Gameboy Advance is net zo nice als de SNES en heel veel spellen van de SNES zijn geport naar de Gameboy Advance.
Als je met vBag dus Super Mario World speelt merk je praktisch geen verschil in audio/video kwaliteit.
(Naast het feit dat vBag het dus 100 procent vloeiend en dus speelbaar kan emuleren en ook qua besturing is het veel makkelijker omdat de Gameboy Advance minder knoppen kent vergeleken met de SNES!)
De gratis game Bantumi GL speel ik ook regelmatig. Weet niet waarom.
Als ik voor een grote boodschap op het toilet zit speel ik deze altijd.
Het laadt super snel en de spelletjes zijn kort van duur.
Een echte mobiele (snel) tussendoor game.
Voor de rest zijn spellen als inderdaad SkyForce echt geweldig en... pfff... welke spellen speel ik eigenlijk er niet op?
Het aanbod voor S60V3 is vandaag de dag echt oneindeloos.
Ik ben zo verpest dat ik eigenlijk ook alleen Symbian software wil draaien en niet die trage en veel simpelere Java spellen / applicaties.
Er zijn enkele Java games op mijn telefoon te vinden als deze snel en vlot draaien en het om simpele spellen gaan die simpel horen en mogen zijn.
Verwijderd
Ik ben er wel uit, de N95 gaat weg. Ben er wel behoorlijk klaar mee.
- Een slider die zelfs na 2 reparaties niet goed is.
- Buggy software, spontane reboots, out of memory meldingen (ook na het killen van openstaande apps)
- Een interne GPS met trage fix (waarom voor die 700 euro niet gewoon een SIRF III)
- Brakke accu, iedere avond aan de lading, maar soms haal ik dat geeneens.
- Nog steeds niet de mogelijkheid TomTom te gebruiken met interne GPS.
- Alleen direct push mail met behulp van allerlei software, waarom op zo'n zakelijk toestel niet standaard?
- Nokia loopt zijn klanten behoorlijk te flessen door zo kort na introductie met een 8GB versie te komen. Waarom niet direct?
- Dit toestel is z'n 700 euro niet waard geweest.
Ben d'r klaar mee en ga z.s.m. een HTC Kaiser (Tytn II) aanschaffen. Nokia heeft een trouwe klant verloren (zal ze jeuken waarschijnlijk).
- Buggy software, spontane reboots, out of memory meldingen (ook na het killen van openstaande apps)
- Een interne GPS met trage fix (waarom voor die 700 euro niet gewoon een SIRF III)
- Alleen direct push mail met behulp van allerlei software, waarom op zo'n zakelijk toestel niet standaard?
- Nokia loopt zijn klanten behoorlijk te flessen door zo kort na introductie met een 8GB versie te komen. Waarom niet direct?
Ben d'r klaar mee en ga z.s.m. een HTC Kaiser (Tytn II) aanschaffen. Nokia heeft een trouwe klant verloren (zal ze jeuken waarschijnlijk).
@Bounzer
misschien handig als je nog even erbij vermeld dat je nog steeds met de oudste firmware rondloopt op je N95. Geen wonder is jou negatieve lijstje zo lang. Met de V12 firmware kun je toch aardig wat puntjes wegstrepen.
misschien handig als je nog even erbij vermeld dat je nog steeds met de oudste firmware rondloopt op je N95. Geen wonder is jou negatieve lijstje zo lang. Met de V12 firmware kun je toch aardig wat puntjes wegstrepen.
- Ik denk dat je gewoon echt pech hebt met de slider dan, en de vraag is ook wat jij verwacht dat die volledig vast zit zonder enige speling of paar mm spelling toe laat.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:05:
- zels heb ik nog nooit out of memory gehad, ik weet echt niet wat iedereen met zon ding doet maar het is geen PC met 2 gig ram. Reboots kan ik wel begrijpen dat ze iritant zijn heb het ook 2 keer gehad.
- Naja hier kan je je wel over op winden maar aan de andere kant hij krijgt wel degelijk fix na max paar minuten dus zon probleem is het nou ook weer niet
- Ook het accu probleem heb ik zelf personelijk niet,maar ik denk dat het ook te maken heeft met wat jij allemaal doet.Je kan niet verwachten dat je een accu in kan stoppen die 3 dagen volhoudt waarbij je elke dag muziek luisterst aantal uur,foto's maakt,navigeert, belt. Dat is gewoon onmogelijk.Er zijn dedicated aparaten voor zulke doeleinden en sommige er van halen zelf niet eens 2 a 3 dagen en die hebben maar 1 functie dus.
- Dat jij tomtom niet kan draaien is niet schuld van nokia, bedoel er zijn zat andere navigaties dus.
- niets over te zeggen
- Over dit laatste ben ik het hellemaal met je eens, ik vind ook dat ze te snel een nieuwe versie uitbrengen je krijgt het gevoel als of het niet uitmaakt dat je zon toestel koopt terwijl het een top model is. Ze mogen naar mijn idee toch iets vorzichtiger omgaan met hun klanten die zulke toestelen kopen.
Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe toestel maar ik wil je ff waarschuwen dat een vriend van mij soortelijke toestellen heeft gehad en dat ze allen 2 a 3 keer voor reparatie zijn geweest waarbij hij het nu heeft opgegeven en rondloopt met zijn oude nokia.
Open een account bij YouTube of Vimeo. Kan je je filmpjes zo uploaden.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:20:
Als iemand voor mij dat filmpje ergens neer kan zetten zodat andere tweakers het ook kunnen zien, dan is dat vast de moeite waard.
Verwijderd
- Slider is jammer ja, maar zou gewoon teruggaan en een nieuwe eisen uit een andere productieserie.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:05:
- UPDATE JE FIRMWARE DAN!
-Die 700 euro gaan niet naar de GPS, er zit wel meer in. Houdt ook rekening met ruimtebesparing. Bovendien kan je met de nieuwe firmware een nauwkeurigere en snellere fix halen door AGPS aan te zetten.
- Lijkt me niet zo'n groot probleem. Koop een autolader en hij is altijd vol als je thuiskomt van je werk.
- TomTom MOET niets, we zouden blij moeten zijn als ze een update zouden uitgeven, maar dit is geen reden om je toestel weg te gooien,
- N95 is geen zakelijk toestel, daarvoor moet je bij de E-serie zijn.
- Flessen? Nokia gaat gewoon mee met de technische ontwikkeling. Er zit bovendien een jaar tussen de oude en 8GB N95.
- Jouw conclusie.
Tja, ik ben in ieder geval wel een tevreden klant:Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:05:
- geen enkel slider probleem, zit geen mm speling bij mij;
- heb hier de laatste v12 firmware en nog geen reboots gehad. Mijn vorige telefoon (N91) had deze vrij regelmatig;
- trage fix is inderdaad vervelend. Maar de fix van mijn N91 met externe bluetooth GPS muis die wel SIRF III was, was niets sneller, eerder trager nu de N95 A-GPS heeft in firmware 12;
- batterylife vind ik na alle drama verhalen nog wel meevallen, niet slechter als de N91 ieg, die was ook zo leeg met navigeren met een externe Bluetooth GPS muis;
- gebruik Route 66, TomTom werkte en werkt nog steeds op de N91 ook al niet. TomTom is gewoon slecht/traag in de Nokia N-series ondersteuning, dat kun je idd Nokia niet verwijten. Bovendien zijn er dus goede alternatieven;
- N95 is idd geen zakelijk toestel, koop dan een Blackberry, E-serie of een Communicator. Push mail heb ik zakelijk overigens persoonlijk erg weinig aan, mijn werkgever ondersteund alleen Blackberry. Privé heb ik geen enkele behoefte aan pushmail, als ik mail wil checken kan dat heel simpel obv pull, voor mij voldoende;
- is bij elke fabrikant exact hetzelfde, de ontwikkelingen gaan door, voor bijna alle elektronica geld dat de opvolger alweer is aangekondigt als de vorige versie eindelijk in de winkel ligt. Denk je echt dat Nokia hier een uitzondering is? Zie Apple met zijn iPhone, die maakt het nog bonter door binnen twee maanden een 16 gigabyte versie en een US$ 200,- prijsverlaging aan te kondigen per direct. Ook bij HTC zal het niet veel anders zijn;
- De meesten hebben natuurlijk geen 700 euro voor de N95 betaald, had zelf ook een erg goede Vodafone aanbieding. Krijg je wel branded firmware, maar daar is ook wel weer wat aan te doen als je de hints in dit topic goed leest.
En waar ik zelf nog het meest enthousiast over ben is hoe klein en licht de N95 is als je de N91 gewent bent. Top! Alle functies van de N91 plus veel meer en dan toch licht en klein. Bovendien geen harddisk die storingen kan geven maar gewoon een microSD van dezelfde capaciteit (wel even het 4 gieg kaartje kopen natuurlijk).
Kortom: je goed recht om de N95 weg te doen, maar ik denk dat je je vergist als het bij alternatieven heel veel beter is.
[ Voor 12% gewijzigd door xahmol op 13-09-2007 11:30 ]
Maar de N95 is gewoon niet goed uit ontwikkeld, voor dat geld mag je meer verwachten. Ik heb er nu een week een en het geluid op een van de kanalen is er al mee gestopt, de slider voelt gewoon bagger aan. Ook na de firmware upgrade vindt ik de GPS van bedenkelijke kwaliteit.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:14:
[...]
- Slider is jammer ja, maar zou gewoon teruggaan en een nieuwe eisen uit een andere productieserie.
- UPDATE JE FIRMWARE DAN!
-Die 700 euro gaan niet naar de GPS, er zit wel meer in. Houdt ook rekening met ruimtebesparing. Bovendien kan je met de nieuwe firmware een nauwkeurigere en snellere fix halen door AGPS aan te zetten.
- Lijkt me niet zo'n groot probleem. Koop een autolader en hij is altijd vol als je thuiskomt van je werk.
- TomTom MOET niets, we zouden blij moeten zijn als ze een update zouden uitgeven, maar dit is geen reden om je toestel weg te gooien,
- N95 is geen zakelijk toestel, daarvoor moet je bij de E-serie zijn.
- Flessen? Nokia gaat gewoon mee met de technische ontwikkeling. Er zit bovendien een jaar tussen de oude en 8GB N95.
- Jouw conclusie.
Al met al ga ik denk ik ook voor de HTC - de N95 is het gewoon net niet en dat ben ik absoluut niet van Nokia gewend (altijd veel plezier van Nokia gehad).
Alleen over de camera ben ik wel positief - 5MP is veels teveel voor zo'n lensje maar de kwaliteit op 2MP is echt uitstekend.
/edit: Ik krijg in dit forum wel een beetje veel de indruk dat je geeneens kritiek mag hebben op dit toestel, zie ook sarcastische post van TS onder mij die ook niet zoveel toevoegd imhoop de exchange software na
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 13-09-2007 11:46 . Reden: hoofdletter 2 bestaat niet ]
Ag sommige mensen zijn gewoon een beetje eigenwijs.
De telefoon wordt op zoveel mogelijk punten afgekraakt om hem af te kraken, tja als je vanaf het begin af aan de telefoon af WIL kraken dan vind je ook altijd wel dingen.
Vergis je niet als je een telefoon af WIL kraken dat dat bij iedere telefoon kan, ik denk dat jij misschien beter een telefoonkaart van 5eurotjes bij het postkantoor kun halen om een telefoonpaal te gebruiken
Nu even inhoudelijk;
De telefoon wordt op zoveel mogelijk punten afgekraakt om hem af te kraken, tja als je vanaf het begin af aan de telefoon af WIL kraken dan vind je ook altijd wel dingen.
Vergis je niet als je een telefoon af WIL kraken dat dat bij iedere telefoon kan, ik denk dat jij misschien beter een telefoonkaart van 5eurotjes bij het postkantoor kun halen om een telefoonpaal te gebruiken
Nu even inhoudelijk;
- Een slechte slider is pech hebben maar wat is bij jou niet goed? Ik bedoel, bij jou is alles slecht dus vraag me af hoe slecht jou slider werkelijk is.
- Buggy software? Daar is helemaal niets mis mee, er is al meerdere malen gezegd en ik heb dat als ik me niet vergis ook expliciet ook tegen jou gezegt dat je moet updaten en een reset ook geen kwaad kunnen.
- Interne GPS; updaten. Ik ga er voor de rest geen woorden aan vuil maken.
- Brakke accu? Ik haal er makkelijk een hele dag mee met BT altijd aan en een constante verbinding voor m`n mail. Tjah als jij WLan en GPS gaat gebruiken kun je met een beetje gezond verstand ook wel verwachten dat je accu sneller leeg gaat hè? Een laptop kan ook niet 24/7 mee en waarom zou dat nu zijn? (zucht)
- Pushmail via allerlei software? Voor zover ik weet heb je maar 1 programma nodig; Mail for Exchange. Standaard te vinden onder downloaden op je telefoon. Ik vind het alleen maar een plus dat Nokia gebruikers de mogelijkheid geeft om software te kunnen installeren wat ze zelf willen.
- Tjah de Nokia 8GB, eerst maar eens afwachten hoelang het nog duurt voordat hij uitkomt. Maaruh wat als nu een ander merk een telefoon had uitgebracht met dezelfde specs die alleen mooier was (naar jou mening)????
[ Voor 17% gewijzigd door digital-IMEI op 13-09-2007 11:45 ]
Je mag wel commentaar hebben, maar sommige mensen verwachten gewoon echt dat je met GPS aan meer dan 2 a 3 uur kan navigeren!franssie schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:29:
[...]
Maar de N95 is gewoon niet goed uit ontwikkeld, voor dat geld mag je meer verwachten. Ik heb er nu een week een en het geluid op een van de kanalen is er al mee gestopt, de slider voelt gewoon bagger aan. Ook na de firmware upgrade vindt ik de GPS van bedenkelijke kwaliteit.
Al met al ga ik denk ik ook voor de HTC - de N95 is het gewoon net niet en dat ben ik absoluut niet van Nokia gewend (altijd veel plezier van Nokia gehad).
Alleen over de camera ben ik wel positief - 5MP is veels teveel voor zo'n lensje maar de kwaliteit op 2MP is echt uitstekend.
/edit: Ik krijg in dit forum wel een beetje veel de indruk dat je geeneens kritiek mag hebben op dit toestel, zie ook sarcastische post van TS onder mij die ook niet zoveel toevoegd imhoop de exchange software na

Sommige mensen zijn kritisch en anderen minder.
Maar het moet niet scheef in verhouding zijn.
Slider speling ok, maar niet meer dan 5mm is denk ik wel een minimum.
Ik heb zelf iets van 1 mm speling.
Logisch het moet ook sliden en niet slijten.
Elke telefoon heeft wel wat, ongeacht de prijs.
Windows mobile phones heb ik ook gehad, nou man hoevaak je die wel niet moet resetten.
Heb er nu ook weer 1 van de zaak, een Ipaq Voice messenger 514.
Denk 1x in de 2 dagen een reset.
Dus elke telefoon heeft wel wat.
Verwijderd
Erg leuk antwoord hoor over die Swing 500, wat een lol. Feit is gewoon dat Nokia voor zoveel geld geen degelijk toestel op de markt kan zetten. Het is toch van de zotte dat ik nu met mijn 3e N95 bezig ben en dat ik hem al weg heb moeten brengen naar een NSP voor die k*tslider? En nog is het niet goed. Hoe moeilijk kan het zijn? Een veel goedkopere E65 (ook slider) voelt superstrak aan, met nog geen milimetertje speling er in. Hoelang heeft Nokia er wel niet over gedaan om dit toestel op de markt te gooien? Mag ik dan voor dat geld ook wat verwachten? Een productiefout (want zo noem ik het) als een slechte slider vind ik gewoon schandalig in deze prijscategorie. En over het feit dat er nu ineens een 8gb komt; het is gewoon bullshit dat dit een kwestie van doorontwikkelen is. Die techniek was in april dit jaar ook wel bekend. Gewoon een kwestie van het marketing technisch heel handig aanpakken, maar ik noem het flessen van je klanten.
Verwijderd
snap niet wat jullie der allemaal mee doen. ik heb nergens last van na de update van de firmware . zelfs geen slide probleem heb ik dat wel ga ik der mee terug
en als je klachten hebt moet je niet hier zijn maar bij nokia dit is bedoelt om problemen op te lossen ect ect of is dit een klachten form ? niet dat ik weet duhhhh
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 12:36 ]
Betreft ACCU en GPS gebruik. Ik ben gisteren van Zeeland - naar Rdam Erasmus MC gereden, vervolgens naar de euromast en zo weer terug naar Zeeland, met navigatie aan. (ROUTE 66).
Zo'n 2:20 navigatie gebruikt, 1.15 gprs internetten, hij was daarvoor helemaal opgeladen, eenmaal thuis aangekomen had hij nog maar een streepje maar piepte niet om opgeladen te worden. Dit allemaal tussen 7 uur 's ochtends tot 14:45. bluetooth stond uit eveneens als wlan scan. Ik vind het op zich oke! maar ik ben wel van plan om een extra adapter bij te kopen voor op pad.
Zo'n 2:20 navigatie gebruikt, 1.15 gprs internetten, hij was daarvoor helemaal opgeladen, eenmaal thuis aangekomen had hij nog maar een streepje maar piepte niet om opgeladen te worden. Dit allemaal tussen 7 uur 's ochtends tot 14:45. bluetooth stond uit eveneens als wlan scan. Ik vind het op zich oke! maar ik ben wel van plan om een extra adapter bij te kopen voor op pad.
Ik heb TomTom6 geinstalleerd op mijn geheugenkaartje. Nu ben ik benieuwd of ik TomTom ook kan draaien wanneer ik het geheugenkaatje in een ander toestel stop. Ik weet namelijk niet of er bij de installatie van TomTom ook bestanden op het telefoongeheugen worden gezet. Kan iemand mij hier uitsluitsel geven (Ik heb geen ander toestel om het te testen)?
whehe, klagen over de kwaliteit van Nokia en vervolgens voor een HTC kiezen... Ik dacht dat dit een tech forum was ipv een komieken forum.
Onderschat HTC niet, ik heb zelfs gehoord dat je op sommige foto's kunt zien wat je gefotografeerd hebt ...Dandelion schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:02:
whehe, klagen over de kwaliteit van Nokia en vervolgens voor een HTC kiezen... Ik dacht dat dit een tech forum was ipv een komieken forum.
Woooww meen je niet... dan zijn ze al verder dan NokiaTweakman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:13:
[...]
Onderschat HTC niet, ik heb zelfs gehoord dat je op sommige foto's kunt zien wat je gefotografeerd hebt ...
Iemand al het losse software voor het tekst 2 speak kunnen vinden?
[ Voor 10% gewijzigd door CoolHead621 op 13-09-2007 13:39 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:
- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie
Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.