Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb thuis een WLAN, echter gaat mijn N95 automatisch een verbinding aan met het WLAN. Weet iemand waar ik dat kan uitschakelen? LAN scan staat al uit en wanneer ik via Instrumenten / Verb. beh. de verbinding verbreek wordt de verbinding alweer binnen een minuut hersteld. Ik wil dus alleen een WLAN verbinding wanneer ik dat zelf aangeef, en dus niet automatisch. M'n accu is nu namelijk binnnen een paar uur leeg. Mijn FW versie is 11.0.026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
Paters schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:57:
Ik heb thuis een WLAN, echter gaat mijn N95 automatisch een verbinding aan met het WLAN. Weet iemand waar ik dat kan uitschakelen? LAN scan staat al uit en wanneer ik via Instrumenten / Verb. beh. de verbinding verbreek wordt de verbinding alweer binnen een minuut hersteld. Ik wil dus alleen een WLAN verbinding wanneer ik dat zelf aangeef, en dus niet automatisch. M'n accu is nu namelijk binnnen een paar uur leeg. Mijn FW versie is 11.0.026.
Menu > Instellingen > Verbindingen > Wireless Lan > Uitzetten.
Zorg ervoor dat op je standby scherm het zoeken naar WLans ook staat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Ik krijg bij Instellingen / Verbindingen / Wireless Lan alleen de optie "Beschikbaarheid WLAN tonen". Deze heb ik op "nooit" gezet. Ook op de standby scherm heb ik WLAN scan op uitgeschakeld staan. Echter blijft hij gewoon verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:12
Over ons default webbrowser. Ik merk dat hij problemen heeft met automatische forwards, dan blijft hij hangen. Dit heb ik alleen nog maar meegemaakt met https:// verbindingen.

Is dit een bug? of een instellingsfout wat ik over t hoofd zie?

Zijn er daarnaast nog andere alternatieven? Opera Mini vind ik niet geschikt voor op de Nokia n95. Voor firefox heb ik gezocht maar geen symbian versie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
hmzz iemand enig idee waarom Route66 zo mega traag is? Reed gister even met de auto door platteland en echt een brug kwam wel op het scherm maar pas 100 meter nadat ik hem gepasseerd was... dus updaten visueel was echt dramatisch...

Tis versie 7.0 mobile ofzo...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Paters schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:10:
Ik krijg bij Instellingen / Verbindingen / Wireless Lan alleen de optie "Beschikbaarheid WLAN tonen". Deze heb ik op "nooit" gezet. Ook op de standby scherm heb ik WLAN scan op uitgeschakeld staan. Echter blijft hij gewoon verbinding maken.
Dan zou ik eens de instellingen van je andere programma's gaan nakijken of die niet gebruik maken van je WLan, Mail bijvoorbeeld oid wat automatisch verbinden?

Edit:
goodfella schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:11:
Over ons default webbrowser. Ik merk dat hij problemen heeft met automatische forwards, dan blijft hij hangen. Dit heb ik alleen nog maar meegemaakt met https:// verbindingen.

Zijn er daarnaast nog andere alternatieven? Opera Mini vind ik niet geschikt voor op de Nokia n95. Voor firefox heb ik gezocht maar geen symbian versie te vinden.
Dit was bij de vorige FW versie (11) ook een probleem bij gewone site zoals tweakers bijvoorbeeld, dat is opgelost in FW 12 maar kan zijn dat ze dat bij https nog niet opgelost hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door digital-IMEI op 10-09-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
thanks sjengcity,

ik heb de t-mobile branded en die zit op FW 11.

zucht, toch maar eens upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Sjengcity schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:28:
[...]

Dan zou ik eens de instellingen van je andere programma's gaan nakijken of die niet gebruik maken van je WLan, Mail bijvoorbeeld oid wat automatisch verbinden?
Jup...bedankt voor de tip...dat was het....m'n voipbuster had ik de "login type" ingesteld op automatisch. Nu ik het gewijzigd heb naar handmatig maakt hij niet meer automatisch verbinding met het netwerk. Eigenlijk vind ik het wel jammer dat het op een dergelijk manier moet worden ingesteld. Het liefst wil ik dat zodra ik mijn toestel toestemming geef om een WLAN verbinding aan te gaan, dat mijn voip automatisch wordt geactiveerd. Nu is dat volgens mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
goodfella schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:11:

Je hebt ook nog Opera Mobile (http://www.opera.com/products/mobile/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenica schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:13:
[...]

Indien jij niet tevreden bent met de navigatie binnen dag of drie kan je dat toch gewoon terug brengen of zie ik het verkeerd?
Ik heb de software via de website van Navigon aangeschaft: betalen met je creditcard, en direkt 2,8 GB downloaden. Volgens mij geldt dan deze regel niet (al ik deze hele regel niet eens ken...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 08:25
Nog even een vraag voor nieuwe Navigon navigatie bezitters. Hoe bevalt de software, eventueel t.o.v. Route66. Ik ben zeer benieuwd. Heb al wel een aantal gebruikers-ervaringen gelezen, maar ik twijfel nog of ik de Navigon-kant op zal gaan (routeplanner nodig ? ;)). Dus alle extra info wordt gewaardeerd. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:14:
[...]

Verklaar dan eens waarom Route66 *wel* met een werkende "N95" versie is gekomen?
Omdat Route 66 een 'samenwerkingsverband' heeft met Nokia. de 6110 Navigator wordt bijvoorbeeld ook standaard met Route 66 geleverd. Ik reken er al op dat TomTom uberhaupt niet meer met een N95 versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:08

danplo

The Force is strong with me

Weet iemand toevallig of je met een bepaalde soort software de image kan vergroten die ik gekoppeld heb aan bepaalde contact personen ??
Nu zie ik een heel klein plaatje dat bijna niet te zien is als iemand beld.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hé mannen,

Waar blijven al die aanvragen voor symbian certificaten nou ???? Ik dacht zal wel stormlopen, maar tot nu toe is het angstvallig rustig ;) Anyway...ik hoor/merk het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 29-09 20:10

CoolHead621

Enjoy every moment

danplo schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:37:
Weet iemand toevallig of je met een bepaalde soort software de image kan vergroten die ik gekoppeld heb aan bepaalde contact personen ??
Zoek eens op fullscreen caller id.
Geloof dat het programma'tje zo heet.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:27:
[...]

Ja ik vind dat ook onzin. Maar goed je zou kunnen zeggen dat die programma's een licentie hebben of de beveiliging hebben afgekocht. Maar voor Tomtom hoor ik dat vaker als reden. En vind dat vreemd, want vanaf begin las ik dat de API's voor het benaderen van de interne GPS voor iedereen beschikbaar is en dus gratis. Bedoel Tomtom is nu zon beetje de laatste die he tnog niet ondersteunt.
Idd. Bij TomTom wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. "We zijn er mee bezig" hoor je van de ene medewerker. De andere zegt: "het ligt aan Nokia", weer een volgende begint een lul verhaal over de beveiliging van de GPS.
Wanneer komt TomTom met een duidelijk statement over de N95. (en evt andere merken met een interne GPS) D'r zijn een aantal HTC toestellen te vinden met een interne GPS die wel ondersteund worden....
Het blijft touwtje trekken tussen Nokia en TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
CoolHead621 schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:04:
[...]

KLOPT, FSCaller heb ik werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danplo schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:37:
Welke software gebruik je om die plaatjes aan contact personen te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:28:
[...]

Welke software gebruik je om die plaatjes aan contact personen te koppelen?
Gewoon het standaard nokia software dat in de N95 zit.
Je bekijkt een foto en kan je via het menu koppelen aan 1 van je contact personen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danplo schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:52:
[...]

Gewoon het standaard nokia software dat in de N95 zit.
Je bekijkt een foto en kan je via het menu koppelen aan 1 van je contact personen.
Hmmm. Had ik nog niet ontdekt :o
Ik doe me nickname wel eer aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

CoolHead621 schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:04:
[...]

Klopt :D
Ik heb FSCaller 2.04 geinstalleerd en werkt uit de kunst. ;)
Thanxs voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/73/changelogfr1.jpg

Done:
  • Productcodes toevoegen
  • Link naar battery check toegevoegd
  • Signen aangepast
To Do:
  • Navigon toevoegen (nogmaals een oproep naar een kleine review!!!)

Als iemand nog wat heeft voor de startpost graag hier dumpen
of op de mail - te vinden in m`n profiel.

[ Voor 15% gewijzigd door digital-IMEI op 14-09-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Voor alle dingen wat te maken hebben met signen en certificaten kunnen jullie hier terecht in het vervolg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

danplo schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:10:
[...]

Klopt :D
Ik heb FSCaller 2.04 geinstalleerd en werkt uit de kunst. ;)
Thanxs voor je tip.
Graag gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
[b][message=28706547,noline]Sjengcity schreef op maandag 10 september 2007 @
• Als iemand misschien even de productcodes van T-Mobile en Vodafone voor me heeft kan ik die ook toevoegen
[/list]
Hoe kan ik de productcode van T-mobile zien, ik heb sinds 4 dagen een T-mobile toestel, weet niet of dat bij tijds veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjengcity regelde voor ons N95-users op maandag 10 september 2007 @ 15:13:
...diverse startpagina changes én opstarten nieuw topic voor signen
Prima werk Sjeng...bedankt ! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 10-09-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
goodfella schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:24:
Hoe kan ik de productcode van T-mobile zien, ik heb sinds 4 dagen een T-mobile toestel, weet niet of dat bij tijds veranderd.
Staat op het stikkertje onder de battery :)
O-)

[ Voor 22% gewijzigd door digital-IMEI op 10-09-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Als iemand misschien even de productcodes van T-Mobile en Vodafone voor me heeft kan ik die ook toevoegen
[/list]

T-mobile: 0547643

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Thx!!! is toegevoegd :)
En nogmaals mijn dank! @ hier beneden :)

[ Voor 40% gewijzigd door digital-IMEI op 10-09-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Vodafone productcode: 0552004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Mijn vodafone productcode is 0548936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
hu? :? 8)7

Edit; hebben jullie wel allebei Plum? Anders zit daar het verschil in :)

[ Voor 77% gewijzigd door digital-IMEI op 10-09-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Paters schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:53:
Mijn vodafone productcode is 0548936
Kan kloppen dat er meer zijn. Belde vandaag Vodafone klantenservice om mijn telefoon te verzekeren (zullen veel mensen mij hier wel voor gek over verklaren, maar ben zo iemand die alles verzekerd ;-) ).

En die gast vroeg mij welke versie van de Vodafone branded N95 ik had. Antwoorde geen flauw idee, diegene die jullie mij toegestuurd hebben bij het online verlengingsaanbod ;-)
Anyway: ik blijk dus de Vodafone Live! versie te hebben (idd Plum), kennelijk zijn er nog andere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ik las op het forum van de E50, dat iemand probeert om automatisch een profiel te laten starten op een bepaalde (vooraf ingestelde) tijd.
Dat lijkt me inderdaad handig.
Bijvoorbeeld: 's avonds om 22:30 uur naar "STIL" en 's ochtends om 08:00 uur weer naar "NORMAAL".
Iemand een idee of dit kan? Is er wellicht een progje voor?
Kan ik terwijl de telefoon gewoon aanstaat doorslapen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Barock schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:02:
Ik las op het forum van de E50, dat iemand probeert om automatisch een profiel te laten starten op een bepaalde (vooraf ingestelde) tijd.
Bijvoorbeeld: 's avonds om 22:30 uur naar "STIL" en 's ochtends om 08:00 uur weer naar "NORMAAL".
Dit is eentje wat ik hier vaker heb horen vallen, schijnt zijn werk goed te doen is alleen wel niet gratis

Handy Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Zie op handango.com hier 4 progjes voor, alleen geen van allen gratis en heb ook met geen van allen ervaring:

Handy Profiles
A powerful replacement for the built-in Profiles application. Handy Profiles allows you automatically switching profiles according to Calendar events, location or time schedule.
By: EPOCWARE
$14.95

Best Profiles for S60 3rd edition
Best Profiles allows automatic profiles switching according to your schedule or calendar. For each profile Best Profiles allows selection of additional settings such as: backlight,
By: Smartphoneware
$11.95

AutoProfiles
Let AutoProfiles change profiles on your Nokia for you: automatic profile change based on your schedule and meeting in your mobile calendar: now with Bluetooth Scheduler!
By: SymbianGuru
$9.99

SmartProfile For 3rd Edition Phones
Automatically adjust your phone profiles according to your schedules/calendar or locations. Want your phone to be silent at night or in a library? Let SmartProfile do it !
By: Ultimate Portable Ltd.
$9.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
En je hebt ook plum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik niet meer ;-) maar staat nog wel op het stickertje ;-)

Iemand al geruchten gehoord over een nieuwe firmware?

EDIT: Ja een plum

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik nu nooit begrepen. Ik heb een Grafiet kleurige. Wat is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:20:
[...]
Dat heb ik nu nooit begrepen. Ik heb een Grafiet kleurige. Wat is dat dan?
standaard is de code ook gekoppeld aan de kleur van de telefoon, Graphite is een losse cover die je gebruikt om je Sand of Plum cover te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand de precieze datum dat de N95 8 gig uitkomt hier in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:24:
[...]
standaard is de code ook gekoppeld aan de kleur van de telefoon, Graphite is een losse cover die je gebruikt om je Sand of Plum cover te vervangen :)
Ik heb niets vervangen. Kwam zo uit de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Barock schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:02:
Ik heb daar BestProfiles voor...werkt echt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:27:
Ik heb niets vervangen. Kwam zo uit de winkel.
Ik heb een site gezien waar ze die graphite ook los deden verkopen inderdaad. Zelf vermoed ik dat ze de cover in de winkel vervangen.
2 redenen waarom ik dat denk; de graphite is duurder dan de andere 2 en ten tweede staat hij niet op de site van Nokia zelf (hoewel ze ook niet geweldig zijn met updaten van de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:30:
[...]
Ik heb een site gezien waar ze die graphite ook los deden verkopen inderdaad. Zelf vermoed ik dat ze de cover in de winkel vervangen.
2 redenen waarom ik dat denk; de graphite is duurder dan de andere 2 en ten tweede staat hij niet op de site van Nokia zelf (hoewel ze ook niet geweldig zijn met updaten van de site)
In de winkel is dit beslist niet vervangen. Het staat gewoon op de originele doos van Nokia.
Nokia N95-1 Warm Graphite
De kleur is wel cool moet ik zeggen. Mijn schoonzoon heeft een Sand uitvoering. Niet echt mooi vergeleken met die van mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:30:
[...]

In de winkel is dit beslist niet vervangen. Het staat gewoon op de originele doos van Nokia.
Nokia N95-1 Warm Graphite
De kleur is wel cool moet ik zeggen. Mijn schoonzoon heeft een Sand uitvoering. Niet echt mooi vergeleken met die van mij :9
Ik heb mijn originele plum cover ook vervangen door warm graphite. Vind ik persoonlijk veel mooier en beter aansluiten bij de "zakelijke" look van de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:10
heeft iemand toevallig sinds kort Nokia Maps gebruikt? Ik las via google dat er een update te downloaden is en sommige zeggen dat het een verbetering is tov de versie die je met je mobiel mee krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinci
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

Da_Vinci

Leonardo da Vinci

Hier een simlockvrije warm-graphite (uit de doos, dus geen cover change)

Productcode: 0546669

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Vinci schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:02:

Productcode: 0546669
Productcode: 0548364

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:35
heb inmiddels ook de n95. Typ er nu ook dit bericht mee, maar ik krijg het niet voor elkaar om de navigatie te starten. Hij vind geen sattelieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:21:
heb inmiddels ook de n95. Typ er nu ook dit bericht mee, maar ik krijg het niet voor elkaar om de navigatie te starten. Hij vind geen sattelieten.
Het toverwoord is geduld bij dit apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:00:
[...]

Het toverwoord is geduld bij dit apparaat ;)
Yups, als je pech heb duurt het wel een minuut of 10 ;)
Mijn tip is gaat naar buiten op een open plek staan en wachten (neem kratje bier mee om tijd te doden ;) ) Rondrijden in auto etc heeft dus geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

schumi2004 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:10:
[...]

Yups, als je pech heb duurt het wel een minuut of 10 ;)
Mijn tip is gaat naar buiten op een open plek staan en wachten (neem kratje bier mee om tijd te doden ;) ) Rondrijden in auto etc heeft dus geen zin
Ik heb toch echt altijd binnen 30 seconden een fix op 5 of 6 sats.
Dus 10 min. lijkt me niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
Bij mij duurt het met een rijdende auto tussen de 1 a 5 minute. Vind ik zelf niet erg rij van me huis weg en fix komt vanzelf. Ik gebruik overigens route66, maar overweeg om navigon te proberen of om over te stappen.

Vind het vrzonde bericht tijd nog steeds shit, dat het de tijd heeft wanneer het je tel binnen komt dus als je je telefoon uit hebt dan krijg je de tijd dat je tel aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
zenica schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:09:
Bij mij duurt het met een rijdende auto tussen de 1 a 5 minute. Vind ik zelf niet erg rij van me huis weg en fix komt vanzelf. Ik gebruik overigens route66, maar overweeg om navigon te proberen of om over te stappen.
Same here. Ben zeer benieuwd naar ervaringen van gebruikers. Tot nu toe echter zeer weinig over te lezen..
Vind het vrzonde bericht tijd nog steeds shit, dat het de tijd heeft wanneer het je tel binnen komt dus als je je telefoon uit hebt dan krijg je de tijd dat je tel aangaat.
eh ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:35
Nog even een vraagje; heb het niet voor bij zien komen, maar ik heb in mijn telefoonboek de mensen als volgt eraan instaan: Naam gsm.

In mijn inbox geeft die dit standaard weer als Gsm Naam.

Is er een manier om dit om te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
CoolHead621 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:57:
[...]

De eerste keer zonder AGPS kan dat zeker meer dan 5 min duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:26:
Heeft er al iemand de precieze datum dat de N95 8 gig uitkomt hier in nederland?
Ik ben hier ook benieuwd na, aangezien ik 27 sept. een nieuwe abb. kan gaan afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had het ook al in een ander topic geplaatst omdat mensen worden gezocht om te signen van bestanden via symbiansign...

email extensies worden echter veel gereject door het systeem. ook mijn tiscali, gmail, @home etc etc echter vodafone gebruikers kunnen zonder problemen registreren via hun verkregen email adres dat met my vodafone werkt. ....@vodafone.nl maw...

vandaag ermee geregistreerd zonder problemen (nou ja die controle plaatjes met cijfers en letters was wel een *piep* opgave om het juiste eruit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:33:
[...]

TomTom komt echt dit jaar niet met een update. Zolang Nokia de beveiliging van de GPS chip niet vrijgeeft, kan TomTom er ook niets mee.

Ik gebruik nu TomTom met een BT GPS, verre van ideaal (daar heb je tenslotte geen interne GPS voor), maarja TomTom vind ik grafisch en qua routekeuze het beste. Soms als ik mijn BT GPS vergeten ben in de auto gebruik ik Nav4all. Doet wat het moet doen; navigeren. Maar verwacht verder niet teveel. Verder niets mis mee.
He, gebruik je de TT in N95?
Zo ja, welke TT dan...TT Mobile, he?

In mijn vorige mobiel had ik de TT Mobile met de BT GPS muis (TT Receiver Sirf III).
Sinds kort heb ik ook de N95 in mijn bezit, tsstss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:17:
[...]

Same here. Ben zeer benieuwd naar ervaringen van gebruikers. Tot nu toe echter zeer weinig over te lezen..

[...]

eh ? :?
Vandaag gekocht, dus veel kan ik er nog niet over zeggen.
Alleen dit alvast: downloaden (wel ca. 2,8 Gb, dus het duurt wel even..) + installeren gaat prima.

Na installatie op je PC kun je een programma starten dat je laat kiezen welke landenkaarten je op je SD kaartje wil installeren. Na terugplaatsing SD kaartje volgt verdere installatie op je Nokia; gaat goed. Na opstarten serienummer invoeren, registreren, en klaar

1e indruk :
toch wel weer een wat andere 'look' dan TomTom. Even wennen vond ik wel, als TomTom addict.
Het vindt snel je interne GPS receiver, en start die ook vanuit Navigon zelf op.

Mooi is wel dat je bij het invoeren van de bestemming ook gebruik kunt maken van je contacten (kan TomTom ook).
Mooi is ook wel dat de POI bestaat uit categorieen die weer onderverdeeld zijn in subcategorieen, dus bijv. cat. Tankstations, en dan kiezen tusen alle, of Shell, Esso etc. Of categorie Restaurants : subcategorie Chinees, Fast Food etc. Is bij zoeken wel handig, dat je zo kunt specificeren.
Je kunt volgens mij alleen niet kiezen welke POI je wil tonen tijden het navigeren (als ik het wel heb, ik zag het nog niet in ieder geval). Hij toont gewoon alles. (Lijkt me druk worden, maar dat moet nog blijken als ik echt genavigeerd heb)

Lastig: als je de kaart in 3D wil (en dat wil ik!) dan moet je daar elke keer opnieuw voor kiezen. Ik zag tenminste niet dat je dat standaard kon instellen, zo dat ie het ook bij een volgende bestemming onthoudt..

Hoe goed 'ie navigeert moet nog blijken.
Ben ook wel benieuwd hoe ie obstructies oplost, want ik vond nog geen item als bij Tomtom dat de volgende 50 of 100 m geblokkeerd is, of hoe je een deel van de route (bijv. de A2 als ze die weer 's een weekend afsluiten of zo) moet vermijden. Dat kan in TomTom heel makkelijk, maar in Navigon zag ik nu nog niks wat daarop leek. Maar mischien nog niet goed genoeg gezocht.

Wordt dus vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:55:
had het ook al in een ander topic geplaatst omdat mensen worden gezocht om te signen van bestanden via symbiansign...

email extensies worden echter veel gereject door het systeem. ook mijn tiscali, gmail, @home etc etc echter vodafone gebruikers kunnen zonder problemen registreren via hun verkregen email adres dat met my vodafone werkt. ....@vodafone.nl maw...

vandaag ermee geregistreerd zonder problemen (nou ja die controle plaatjes met cijfers en letters was wel een *piep* opgave om het juiste eruit te lezen.
Geweldig ik hem me geregistreed !!
Dus vanaf nu kunnen jullie ook bij mij terecht voor certi's !!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoolHead621 schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:57:
[...]

Bij mij thuis een 200meter verder is een rotonde en steeds als ik eraan kom vind die de fix dus komt steeds op hetzelfde moment binnen vind ik klasse.Ha nog steeds geen foon gehad hoor van nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar10us
  • Laatst online: 05-07 20:56
copypaste foutje? 8)

0547643 NETHERLANDS T-MOBILE
0547643 NETHERLANDS VODAFONE

= zelfde productcode?

Superforum! _/-\o_

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, Symbiansigned is weer open voor registraties. Gmail accounts zijn nog steeds rejected probeer het email van je internetprovider te plaatsen. Net gedaan en ik kon registreren. :)

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
;)
Ik geloof dat het hier op neerkomt: het is lastig dat, wanneer je telefoon uitstaat, en er wordt een bericht naar je verstuurd, je, wanneer je de telefoon weer aanzet en het bericht binnenkomt, niet de tijd ziet wanneer het bericht verstuurd is, maar de tijd waarop het bericht uiteindelijk op je telefoon terecht is gekomen.

Dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:12:
Mensen, Symbiansigned is weer open voor registraties. Gmail accounts zijn nog steeds rejected probeer het email van je internetprovider te plaatsen. Net gedaan en ik kon registreren. :)

Success!
tiscali, @home en xs4all werkten toch echt niet bij mij welke provider heb jij dan die wel werkt?

ze hebben iig een raar deurbeleid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar10us
Heeft Nokia de Firmware voor TMobile geupdate v11 -> v12?

http://europe.nokia.com/A4305060

:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar10us
Ja!

Nieuwe Firmware voor de Tmobile branded N95! ;-)

Ikweetnie of ook Vodafone het ook heeft geupgrade?

Check die link!

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:17:
[...]

;)
Ik geloof dat het hier op neerkomt: het is lastig dat, wanneer je telefoon uitstaat, en er wordt een bericht naar je verstuurd, je, wanneer je de telefoon weer aanzet en het bericht binnenkomt, niet de tijd ziet wanneer het bericht verstuurd is, maar de tijd waarop het bericht uiteindelijk op je telefoon terecht is gekomen.

Klopt, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
@ Sjengcity: Thx voor het continu verbeteren van de startpost a.d.h.v. de informatie in dit draadje! *O*
Wellicht weten nog weinig N95-gebruikers dat: door de toets met het potloodje ingedrukt te houden (terwijl je de pijltjes/ cursor-toetsen gebruikt), je gegevens kunt markeren. E.e.a. kan handig zijn om bijv. in EEn keer 'groepjes' SMS-berichten te verwijderen. Wellicht iets voor "Tips & Trucs" in de startpost?

Wanneer je (met de standaard webbrowser van de N95) via een hyperlink met html-attribuut: target="_blank" een webpagina in een nieuwe window opent, komt er linksboven (in de webpagina-titel) een "2" in het klein en (na het laden) rechtsonder "Sluiten" in het scherm te staan. Door vervolgens op "Sluiten" te drukken, kom je direct (zonder te laden) weer terug op de oorspronkelijke webpagina. Weet iemand een manier om dit gedrag bij alle (soorten) hyperlinks af te dwingen? Nu is het bij elke hyperlink namelijk maar weer hopen die niet van het "openen in dezelfde window"-type is. :X

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMij op 11-09-2007 08:42 . Reden: Typo's ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Chillmeister schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:00:
heeft iemand toevallig sinds kort Nokia Maps gebruikt? Ik las via google dat er een update te downloaden is en sommige zeggen dat het een verbetering is tov de versie die je met je mobiel mee krijgt
Heb ik maandag idd gebruikt... voor het eerst. Ik weet dus niet of die beter is, helaas
Wel jammer dat ie contiue het netwerk wil gebruiken en niet de GPS als ik het allemaal goed interpreteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:19:
[...]

tiscali, @home en xs4all werkten toch echt niet bij mij welke provider heb jij dan die wel werkt?

ze hebben iig een raar deurbeleid :P
@orange.nl, @student.vu.nl ook onzin emails als @studet.blabla.nl blijken ook al te werken
Meer mogelijkheid dan de eerste keer tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Upquark schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:17:
[...]

;)

Ah! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat ze kijken naar key words als telefoon aanbieders en student etc... mja het werkt weer voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
peerke63nl schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 03:36:
[...]

Heb ik maandag idd gebruikt... voor het eerst. Ik weet dus niet of die beter is, helaas
Wel jammer dat ie contiue het netwerk wil gebruiken en niet de GPS als ik het allemaal goed interpreteer
netwerk gebruik kan je uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:12:

Success!
Het vraagt om activation code, mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Sjengcity schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:13:
To Do:
[list]
• Navigon toevoegen (nogmaals een oproep naar een kleine review!!!)
I know I know!
Maar dit heeft even vertraging opgelopen vanwege het feit dat mijn Nokia N95 momenteel dus in reparatie ligt en dus niet de laatste dingen kan testen voor een goed en eerlijk stukje over dit pakket!
Ik hoop dat dit geen probleem is. Ben het absoluut niet vergeten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zit in je mailbox goodfella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendx2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-12-2020
ik heb zojuis net met mijn vodafone acc kunnen maken eindelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbleliev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09-2022
Vraag... Waarom is er nog geen topic voor de N95 8GB.. Er was al wel een topic voor de N95 lang voordat hij uitkwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
@dafmay, ik heb het verkeer opgeschreven sorry, zie Upquark post voor betere uitleg :)

@dbleliev
Omdat de wijzigingen zo klein zijn dat je het eigenlijk net zo goed hier kan bespreken?

[ Voor 37% gewijzigd door zenica op 11-09-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Chillmeister schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:00:
Weet je ook welke versie dat is? Voor zover ik weet is versie 1.1 wk25 b05 de laatste, en die is er al heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:58:
Nog even een vraagje; heb het niet voor bij zien komen, maar ik heb in mijn telefoonboek de mensen als volgt eraan instaan: Naam gsm.

In mijn inbox geeft die dit standaard weer als Gsm Naam.

Is er een manier om dit om te wisselen?
In je contactenlijst op opties - instellingen kun je dit veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar10us schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:29:
Ja!

Nieuwe Firmware voor de Tmobile branded N95! ;-)

Ikweetnie of ook Vodafone het ook heeft geupgrade?

Check die link!
Vodafone heeft 'm ook.
Heeft er al iemand ervaringen met deze (branded) upgrade? Ik zie dat je 'm moet downloaden op je PC en helaas niet direct op je mobieltje. Zijn er nog dingen waar we op moeten letten bij installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:02:
[...]

Vandaag gekocht, dus veel kan ik er nog niet over zeggen.
Alleen dit alvast: downloaden (wel ca. 2,8 Gb, dus het duurt wel even..) + installeren gaat prima.

......
......

Hoe goed 'ie navigeert moet nog blijken.
Ben ook wel benieuwd hoe ie obstructies oplost, want ik vond nog geen item als bij Tomtom dat de volgende 50 of 100 m geblokkeerd is, of hoe je een deel van de route (bijv. de A2 als ze die weer 's een weekend afsluiten of zo) moet vermijden. Dat kan in TomTom heel makkelijk, maar in Navigon zag ik nu nog niks wat daarop leek. Maar mischien nog niet goed genoeg gezocht.

Wordt dus vervolgd..
2 vraagjes die jij misschien zo kunt beantwoorden, want ik kan nog geen antwoord vinden:

* Heeft ie de optie net als TomTom om verkeersinfo op te halen tijdens het navigeren? (TomTom heeft me al vaak om een file heen geholpen)

* Kun je zelf POI's importeren ? Ik heb een bestand met 1500 zelf gemaakte POI's. Die ik in TT netjes kan weergeven en naar kan Navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
Ewen nog een vraag betreffende navigatie:

In tomtom kan je aangeven dat je geen snelwegen wilt gebruiken, in route66 heb ik die optie niet echt gevonden (mischien overheen gekeken?).Hoe zit dit in navigon?

EDIT:

Als de telefoon op de oplader staat en hij staat ingesteld op tril functie dan trilt die niet. Hebben jullie dit ook?

Zijn er mensen die spellen spelen op N95 en zo ja welke eigenlijk?

[ Voor 32% gewijzigd door zenica op 11-09-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Tweakman schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:39:
[...]

Weet je ook welke versie dat is? Voor zover ik weet is versie 1.1 wk25 b05 de laatste, en die is er al heel lang.
ik heb gisteren die update van nokia gehaald. v1.2 wk35 b01. Ik heb alleen nog nooit de eerdere versies gebruikt en heb de navigatie optie ook nog niet. Ga eind van de maand van Nederland naar Engeland rijden en wil gebruik maken van de 3 dagen proefperiode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenica schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:30:
Ik vind PSG (Project Gotham Racing), Casino Royale, PacMan, Tetris, Global Race (game van Nokia zelf) aanraders. Verder heb ik op de harde schijf nog een shitload aan games staan die ik nog moet testen. Wil best eens in de zoveel tijd posten wat mooie games zijn als daar behoefte aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 23:41
zenica schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:30:

:P Fifa 2007 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jerke waar moet je europa map in doen en hoe groot is die map ? weet jij dat toevallig ? vast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31
Heb even een vraag over de agenda punten die de telefoon laat zien in het standaard beginscherm. Is het mogelijk om hier meerdere agendapunten te laten zien? Nu zie je altijd je eerst volgende agenda punt, maar als je er nu meerdere op een dag hebt of in een week zou ik die ook graag willen zien.

Zijn hier applicaties voor? En eigenlijk wil ik dit ook voor mijn N73 (van het werk). Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:18:
[...]

Vodafone heeft 'm ook.
Heeft er al iemand ervaringen met deze (branded) upgrade? Ik zie dat je 'm moet downloaden op je PC en helaas niet direct op je mobieltje. Zijn er nog dingen waar we op moeten letten bij installatie?
Mijne is ook Vodafone branded, maar bij mij geeft zowel de site als de updater aan dat die uptodate is. En nog versie 11.xxxx heeft.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Wat zou hiervan waar zijn:

TomTom 6 werkend maken op de N95, gebruik makend van de interne GPS. 1. Open de file Explorer en navigeer naar de file "navigator". 2. Verwijder de file "navigator". 3. Start TomTom NAVIGATOR 6. 4. Selecteer "other NMEA receiver". 5. Stel de Baud rate in op 4800. 6. Selecteer "Interne NMEA GPS". 7. TomTom NAVIGATOR 6 is klaar voor gebruik met je N95. Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:28:

TomTom 6 werkend maken op de N95, gebruik makend van de interne GPS. 1. Open de file Explorer en navigeer naar de file "navigator". 2. Verwijder de file "navigator". 3. Start TomTom NAVIGATOR 6. 4. Selecteer "other NMEA receiver". 5. Stel de Baud rate in op 4800. 6. Selecteer "Interne NMEA GPS". 7. TomTom NAVIGATOR 6 is klaar voor gebruik met je N95. Veel plezier
Probeer het eens zou ik zeggen, denk dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Geen idee, maar ga het vanavond gelijk proberen!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:32:
[...]

Probeer het eens zou ik zeggen, denk dat het niet werkt.
Ssst, moet ik hem eerst nog downloaden.
Daarna zal ik het uittesten/proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22

dit werkt volgens mij alleen maar bij windows mobile devices
Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.