Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.839 views sinds 30-01-2008

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

oh tof, kun je dan ook al de persoon die je belt horen, wanneer je niet in dezelfde ruimte bent?

Verwijderd

Tweakman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:13:
[...]

Onderschat HTC niet, ik heb zelfs gehoord dat je op sommige foto's kunt zien wat je gefotografeerd hebt ...
Grappig, ooit wel eens een 5mp van de N95 goed bekeken? Ziet er ook niet uit hoor. Enige wat het ding wel redelijk doet is filmpjes maken. Voor goede foto's neem ik wel een digicam mee.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
Slider en dergelijk heb ik geen last van. Maar die accu baart mij wel zorgen. Zonder ook maar enig iets te doen (telefoon in jaszak) krijgt mijn N95 het voor elkaar om s'ochtends van 8:00 van het infuus te halen het maar vol te houden tot 14:00.

Alles gecontroleerd, en gekeken naar processen. Maar daar is niks geks te zien. Pak ik de telefoon beet dan is die flink warm. Dat kan gewoon niet goed zijn. Heb vandaag uit wanhoop maar eens een fabrieksinstelling geactiveerd en heb alle applicaties verwijderd. Nu is die weer kaal zoals ik hem ook kreeg. Eens zien of dit effect heeft.

Mocht dit niet zo zijn ga ik hem even wegbrengen. Want wordt van die accu zwaar moedeloos. Zijn er nog mensen die hier bepaalde instellingen hebben draaien om zo veel mogelijk batterij te besparen? Want dat wil ik dan even controleren of er niet iets aanstaat waardoor die zoveel batterij vreet.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:10

CoolHead621

Enjoy every moment

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:46:
[...]

Grappig, ooit wel eens een 5mp van de N95 goed bekeken? Ziet er ook niet uit hoor. Enige wat het ding wel redelijk doet is filmpjes maken. Voor goede foto's neem ik wel een digicam mee.
Ach ja als ik mijn 8mp eos 350 van op vol formaat bekijk, ziet het er ook niet uit.
Zeg ik, sommige mensen zijn nogal kritisch....

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Wicked-Game schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:21:
Slider en dergelijk heb ik geen last van. Maar die accu baart mij wel zorgen. Zonder ook maar enig iets te doen (telefoon in jaszak) krijgt mijn N95 het voor elkaar om s'ochtends van 8:00 van het infuus te halen het maar vol te houden tot 14:00.

Alles gecontroleerd, en gekeken naar processen. Maar daar is niks geks te zien. Pak ik de telefoon beet dan is die flink warm. Dat kan gewoon niet goed zijn. Heb vandaag uit wanhoop maar eens een fabrieksinstelling geactiveerd en heb alle applicaties verwijderd. Nu is die weer kaal zoals ik hem ook kreeg. Eens zien of dit effect heeft.

Mocht dit niet zo zijn ga ik hem even wegbrengen. Want wordt van die accu zwaar moedeloos. Zijn er nog mensen die hier bepaalde instellingen hebben draaien om zo veel mogelijk batterij te besparen? Want dat wil ik dan even controleren of er niet iets aanstaat waardoor die zoveel batterij vreet.
Ik haal ander halve dag met mijn accu.
Gewoon normale dingetjes gedaan...
Bellen smsen, mail checken via UMTS en WIFI.
Paar korte spelletjes.
Wordt niet echt warm verder.
Dus lijkt me niet echt goed die accu van jou.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Pak ik de telefoon beet dan is die flink warm. Dat kan gewoon niet goed zijn.
Eens, dat kan niet goed zijn. Zou de batterij omruilen, dit is volgens mij niet normaal.

Mijn N95 wordt echt niet warm, ook niet als ik hem vol gebruik. En ik doe zonder GPS gebruik, maar wel constant bluetooth aan voor mijn bluetooth iPod headset ruim twee dagen met mijn accu. Met GPS gebruik uiteraard aanzienlijk korter. Gebruik in de trein ook minimaal een half uur per dag voluit UMTS internet.
Goed, ik ben geen veelbeller/SMSer vergeleken met sommigen hier (zeker met die mensen die last hebben dat er geen notificatie wordt ontvangen bij meer dan 1750 SMS berichten. WTF? Dat haal ik nog niet in drie jaar. Wordt oud geloof ik), maar ruim een dag moet de batterij toch trekken.

[ Voor 28% gewijzigd door xahmol op 13-09-2007 14:56 ]

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
ik snap echt sommige niet...
ik doe met mijn telefoon op het moment 2 dagen:

constant GPRS verbinding ivm Mail for Exchange
regelmatig bellen
regelmatig smsen

zet ik de GPRS verbinding van MFE uit, dan doe ik er makkelijk 4 dagen mee
;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

franssie

Save the albatross

Tweakman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:13:
[...]
Onderschat HTC niet, ik heb zelfs gehoord dat je op sommige foto's kunt zien wat je gefotografeerd hebt ...
Klopt wel voor de oude modellen - de nieuwere zijn echt beter.
Het blijft echter een telefoon imho.
leuke band in je user icon - wat speel jij?

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 13-09-2007 14:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
betreft accu, deze beste man heeft een test gedaan met 3 n95's (4 maanden oud).

http://blogn95.blogspot.c...harge-your-batteries.html
have run some tests on three N95s all purchased at the same time and all with batteries of approx the same age and they have had approx the same usage. I have charged each of three in different ways-
A. Was charged only every night (approx 6 hours) and nothing during the day, for a week.
B. Was charged when it went flat.
C. Was charged at every opportunity, day and night.
After the week, at the next opportunity when the phones all had an end of charge fall together, they were all unplugged and left without any use at all.
A, lasted for 50.5 hours.
B, lasted for 22 hours.
C, lasted for 58 hours.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

goodfella schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:02:
betreft accu, deze beste man heeft een test gedaan met 3 n95's (4 maanden oud).

http://blogn95.blogspot.c...harge-your-batteries.html

[...]
Ik doe het altijd volgens optie a.
En haal dus gemiddeld andere halve dag.

• Weekkey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02-2021
CoolHead621 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:53:
[...]

Ik doe het altijd volgens optie a.
En haal dus gemiddeld andere halve dag.
ik ook volgens optie a. ik haal bijna 2 dagen.

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
Alles gecontroleerd, en gekeken naar processen. Maar daar is niks geks te zien. Pak ik de telefoon beet dan is die flink warm. Dat kan gewoon niet goed zijn.
Ik heb hier mijn n95 naast mij sinds vanochtend, paar keer gebeld en paar smsen ontvagen en gelezen voor de rest staat die beetje te niksen. De n95 is zo koud als een ijsblokje. Dus als ik jou was zou ik terug gaan, btw er was laatst toch een actie van nokia waarbij ze hadden aangegeven dat sommige baterijen gevaarlijk waren. Mischien heb jij zon soort baterij?

• xahmol
zenica schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:32:
[...]
btw er was laatst toch een actie van nokia waarbij ze hadden aangegeven dat sommige baterijen gevaarlijk waren. Mischien heb jij zon soort baterij?
Dat kan het niet zijn, was een ander type batterij, nml degene die in mijn N91 zat, de BL-5C. Zie hier voor meer info op de Nokia site. In de N95 zit een BL-5F, hiervoor geld de recall niet.

Wacht overigens nog steeds op een vervangende batterij voor de N91 (ookal heb ik de telefoon nu over nu ik een N95 heb)., echt snel is Nokia dus niet in dat recallen.
Overigens werd mijn N91 ook nooit warm.

[ Voor 3% gewijzigd door xahmol op 13-09-2007 16:40 ]

Verwijderd

zenica schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:32:
[...]

Ik heb hier mijn n95 naast mij sinds vanochtend, paar keer gebeld en paar smsen ontvagen en gelezen voor de rest staat die beetje te niksen. De n95 is zo koud als een ijsblokje. Dus als ik jou was zou ik terug gaan, btw er was laatst toch een actie van nokia waarbij ze hadden aangegeven dat sommige baterijen gevaarlijk waren. Mischien heb jij zon soort baterij?
Bel nokia zelf en als eerste krijg je te horen of het om de batterij gaat waarvoor je belt.
Ik zelf zit ook met het slider probleem .Maar er is op de markt niet een vergelijkbare gsm dus hou ik mijn n95.Gewoon altijd een 2 de batterij meenemen en je hebt geen las van een lege .die van mijn htc tynt ging langer mee maar moest ook 3uren aan de oplader hangen .Die van de n95 1 uurtje en ze zijn beide opgeladen.(dubbele oplader)Dus vind ik dit niet zo een groot probleem.

Verwijderd

[...]

Dan kan jij geen foto's maken ze zijn wel erg scherp. en ja ligt der ook aan waar je foto's maakt he >:)

Verwijderd

zijn er hier meer mensen waarbij de nokia software updater niet werkt?
ik wil mn firmware updaten, omdat mn route66 geen fix krijgt.
maar het downloaden van de nieuwe nokia firmware werkt niet.
programma start gewoon op, en herkent mn telefoon, maar het downloaden lukt niet.
stopt steeds bij 3,4 mb.
is die firmware ook ergens gewoon te downloaden in plaats van met die updater ?

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Kan zijn dat je een branded toestel hebt, waarvoor nog geen firmwareupgrade uit is.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:35
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar was net even de review van de HTC TyTN aan het lezen en kwam daarin dit stukje tegen;
De ingebouwde gps-ontvanger is niet uitvoerig getest, maar een vlugge probeersessie resulteerde niet in problemen bij gebruik met TomTom Navigator. Een fix werd behoorlijk snel - binnen de 15 seconden - gevonden en tijdens de rit week het apparaat geen enkele keer van de gevolgde route af en werden geen vertragingen contstateerd.
Schijnbaar werkt daarop TOMTOM dus wel. Maakt de HTC gebruik van een andere chip o.i.d?

Lees trouwens hier ook berichten over het aanzetten van AGPS?
Waar kan ik dit aanzetten? of staat dat automatisch aan met de nieuwste firmware.

Kwam trouwens ook nog het volgende stukje software tegen: www.scanR.com. Vond het wel een leuke feature

• xahmol
Robbie T schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:24:
Kwam trouwens ook nog het volgende stukje software tegen: www.scanR.com. Vond het wel een leuke feature
Alleen wat problematisch als het privacy gevoelige info betreft: denk niet dat mijn werkgever het leuk vind als ik de inhoud van whiteboards van company meetings naar een VS website ga sturen.

Verwijderd

Upquark schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:23:
Kan zijn dat je een branded toestel hebt, waarvoor nog geen firmwareupgrade uit is.
nope, is geen branded toestel, en er is nieuwe firmware voor uit.
hij begint ook met downloaden, stopt alleen na een paar mb.
ben t nu met mn n95 zelf aant proberen ipv via pc

edit: werkt dus ook niet, is alleen voor de 61nogiets

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 17:34 ]

Verwijderd

Vraagje....

Route66 geeft aan resource files missing en sluit vrolijk na opstrarten automatisch weer af.
Dit had ik niet bij vorige Firmware. Kan dit er aan liggen dat de file met kaartbestanden (bijvoorbeeld Benelux) niet in de juiste map is geplaatst of?

Welke map moet deze file komen en/of hoe kan ik anders m'n route66 weer draaiende krijgen?

Ps; Ikke nieuw hier en zoeken op de verschillende delen van dit forum heeft zo snel niet geholpen. :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:20:
zijn er hier meer mensen waarbij de nokia software updater niet werkt?
ik wil mn firmware updaten, omdat mn route66 geen fix krijgt.
maar het downloaden van de nieuwe nokia firmware werkt niet.
programma start gewoon op, en herkent mn telefoon, maar het downloaden lukt niet.
stopt steeds bij 3,4 mb.
is die firmware ook ergens gewoon te downloaden in plaats van met die updater ?
je kan je firmware ook updaten via de foon zelf dus ff verbinding maken en update maar

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:19:
Vraagje....

Route66 geeft aan resource files missing en sluit vrolijk na opstrarten automatisch weer af.
Dit had ik niet bij vorige Firmware. Kan dit er aan liggen dat de file met kaartbestanden (bijvoorbeeld Benelux) niet in de juiste map is geplaatst of?

Welke map moet deze file komen en/of hoe kan ik anders m'n route66 weer draaiende krijgen?

Ps; Ikke nieuw hier en zoeken op de verschillende delen van dit forum heeft zo snel niet geholpen. :'(
dan heb je iets niet goed geinstaleerd je moet het niet via pc suite doen maar met massaopslag en of een cardreader dan de route66 naar je geheugen kaart copieren dus niet in een map maar in je root ;)

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Mocht iemand nog de site met mobiele code zoeken (startpost???)

http://mobilecodes.nokia.com/create.jsp?terms=accepted

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
Weekkey schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:26:
[...]

ik ook volgens optie a. ik haal bijna 2 dagen.
Optie C is de mijne, elke keer opladen wanneer mogelijkheid zich voor doet

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
moet niet via deze weg..sorry

[ Voor 90% gewijzigd door peerke63 op 13-09-2007 18:52 ]

• Wicked-Game
Nou ik denk de oorzaak te hebben gevonden aangezien me telefoon nu wel koud blijft. Heb na een fabrieksinstellingen reset en het verwijderen van een paar onzin dingen eens getest. Nu blijft de telefoon normaal functioneren en wordt niet meer warm.

Ergens loopt er dus een proces in mijn geinstalleerde apps en games die blijkbaar resources blijft slurpen. Geen idee welke het is. Heb nu Gmail en MSN Messenger en Mail for Exchange weer draaien en die zijn niet de schuldige.

Dan blijft nog over Y-tasks en overige Y dingens of Quake. En ik verdenk eigenlijk Quake er een beetje van. Maar goed lastig hard te maken. Voorals nog na opladen (vanmiddag na posting) en daarna tot nu (praat over een uur of een uurtje of 5) nog geen last en ook geen warm wordende telefoon.

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:21
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:21:
[...]

je kan je firmware ook updaten via de foon zelf dus ff verbinding maken en update maar
Nee hoor.. dat gaat niet. FOTA werkt bij mij in ieder geval niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:23:
[...]

dan heb je iets niet goed geinstaleerd je moet het niet via pc suite doen maar met massaopslag en of een cardreader dan de route66 naar je geheugen kaart copieren dus niet in een map maar in je root ;)
okee okee, gedaan, maar waar en hoe plaats ik dan de kaarten?

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:26:
[...]

okee okee, gedaan, maar waar en hoe plaats ik dan de kaarten?
Haal de SD kaart uit je telefoon, stap deze in de kaarlezer en vervolgens in de "kaartleesgleuf" van je computer. Ga vervolgens naar de map System-->Apps-->Route 66. Maak hierin een mapje Maps aan en plaats daarin de door jou gewenste map.

(Het kan zijn dat je verborgen mappen uit hebt staan in de verkenner. Om dit te activeren ga even naar Extra-->Mapopties-->Weergave en vink daar "Verborgen mappen en bestanden weergeven" aan.

Verwijderd

Hey, ik wil graag verbinding maken met mijn laptop via mijn mobiel. Nou werkte dit perfect in het one touch access menu. Ik krijg nu alleen de melding dat er geen modem is gevonden, dit is na een update van mijn bluetooth drivers. Deze heb ik al terug gedraaid maar het werkt nu niet meer.
Heeft iemand enig idee waarom ik de melding krijg "geen modem gevonden"?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:20

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd

ik heb ergens gelezen kan het ff niet vinden dat je de flitspalen in je foto album nu ziet hoe verander ik dat kan het ff niet vinden ??? vast bedankt

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 09:21
Vraagje: Wat zijn nog meer leuke programma's o.a. Route 66, MSN Messenger ?

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:47:
[...]

Optie C is de mijne, elke keer opladen wanneer mogelijkheid zich voor doet
Maar hoe lang doe je ermee?

Verwijderd

Joehoe... Dit vraag was voor Bounzer. Misschien mijn vraag over het hoofd gekeken.
Dus nog 1x te posten... Dat is ook voor iedereen.
Mijn vraag was:

Gebruik je de TT in N95?
Zo ja, welke TT dan...TT Mobile, he?

In mijn vorige mobiel had ik de TT Mobile met de BT GPS muis (TT Receiver Sirf III).
Sinds kort heb ik ook de N95 in mijn bezit, tsstss...

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:29:
nope, is geen branded toestel, en er is nieuwe firmware voor uit.
hij begint ook met downloaden, stopt alleen na een paar mb.
ben t nu met mn n95 zelf aant proberen ipv via pc

edit: werkt dus ook niet, is alleen voor de 61nogiets
Probeer het anders een op een andere computer als je daartoe in staat bent, uit de vorige delen kan ik me herinneren dat dat nog wel eens wilde helpen, PCSuite is een apart programma |:(
Vraagje....

Je kaarten zouden in de volgende map moeten staan:
/System/apps/route66/maps
maakt in principe niet uit welk geheugen maar raad je natuurlijk wel je sd aan.
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:08:
Mijn vraag was:

Gebruik je de TT in N95?
Zo ja, welke TT dan...TT Mobile, he?
TomTom 6.02 Symbian V3 moet je hebben. Maar dat had je natuurlijk ook even bij TomTom zelf kunnen navragen aangezien iedereen zijn spulletjes netjes koopt in dit forum ;)
Wicked-Game schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:00:
Nou ik denk de oorzaak te hebben gevonden aangezien me telefoon nu wel koud blijft. Heb na een fabrieksinstellingen reset en het verwijderen van een paar onzin dingen eens getest. Nu blijft de telefoon normaal functioneren en wordt niet meer warm.

Ergens loopt er dus een proces in mijn geinstalleerde apps en games die blijkbaar resources blijft slurpen. Geen idee welke het is. Heb nu Gmail en MSN Messenger en Mail for Exchange weer draaien en die zijn niet de schuldige.

Dan blijft nog over Y-tasks en overige Y dingens of Quake. En ik verdenk eigenlijk Quake er een beetje van. Maar goed lastig hard te maken. Voorals nog na opladen (vanmiddag na posting) en daarna tot nu (praat over een uur of een uurtje of 5) nog geen last en ook geen warm wordende telefoon.
Zoals al een aantal keren vermeld maar zeker de moeite waard om nogmaals te posten denk ik:
Als je eenmaal een beetje aan de telefoon gewend bent en er redelijk mee bent uitgespeeld, geef dat ding dan een harde reset (*#7370).
OK je moet alles opnieuw instellen (dus zet geen backup terug) maar dan heb je wel meteen een heerlijke telefoon die geen kuren meer heeft.
Ik heb dit in het begin gedaan en daarna alle software geinstalleerd wat ik wil hebben en m`n settings goed gezet. Daarna heb ik via Menu > Instrumenten > Geheugen > Opties > Reservekopie een backup gemaakt.
Als je dit gedaan hebt kun je weer heerlijk spelen met je telefoon, heb je software geinstalleerd wat je toch niet bevalt? Verwijder de software en zet dan die backup terug (Menu > Instrumenten > Geheugen > Opties > Herst. vanaf kaart) Dan heb je je oude tel weer terug.
Als je het mij vraagt super oplossing, op deze manier heb je altijd de meest efficiente installtie op je tel en geen last meer van bijvoorbeeld spontane reboots. Houd er overgens wel rekening mee dat als je de software herstelt dat je je berichten kwijt bent, deze kun je eventueel voor het terug zetten wel apart backuppen en na het herstellen terug zetten als je dat nodig vind.

[ Voor 51% gewijzigd door digital-IMEI op 13-09-2007 22:22 ]

Verwijderd

@Sjengcity

Ik weet van TT 6 dat het wel op de N95 werkt. Maar TT Mobile ook? Zo te lezen van niet, slik?

[...]
TomTom 6.02 Symbian V3 moet je hebben. Maar dat had je natuurlijk ook even bij TomTom zelf kunnen navragen aangezien iedereen zijn spulletjes netjes koopt in dit forum ;)
[...]

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:42:
@Sjengcity

Ik weet van TT 6 dat het wel op de N95 werkt. Maar TT Mobile ook? Zo te lezen van niet, slik?

[...]
[...]
Nee als ik me niet vergis is dat de Windows Mobile versie (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vraagje....

Je moet op je card m.b.v. b.v. je PC in deze mapstructuur je Route 66 kaarten plaatsen:
System\Apps\Route66\Maps\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:36:
[...]

Ten eerste A status is de slechtste status die je kan hebben ;) en F status de beste. Ik heb twee weken terug een N95 (simlock vrij - warm graphite) "gratis" verkocht een iemand met een HI40 verlening. Puur omdat hij een F klant was. Ik werk overigens bij de Phone House ;)

De status systeem van HI kan soms wel meer dan 150 euro schelen...
Ja, mooi geregeld is dat. Alleen moest er idd wel om vragen of ik ook korting kon krijgen! Anders hadden ze me hem gewoon voor de volle pond verkocht...

kzal wel een D-status gehad hebben ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:28:
[...]

Het is vrij eenvoudig.
Vanuit de Muziek Speler moet je gewoon je bibliotheek updaten.
Straight forward stuff dat gewoon direct in het menu te vinden is van de Muziek Speler en tevens terug te vinden is in de handleiding en zelfs de digitale handleiding die ingebakken zit in de Nokia N95 zelf! :)
Darkwolf... Ik heb geprobeerd mn Muziekbibliotheek te vernieuwen, om mijn muziek op mn geheugenkaart te kunnen lezen in mijn Muziekspeler, maar hij vind nix! '0 toegevoegd' meldt ie.

andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
accu besparing tip: installeer vaak gebruikte programma's op je interne memory. Externe memory lezen kost meer accu vermogen.(misschien logisch voor de meesten maar bij viel het kwartje wat later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Ziet er ook niet uit?
Aparte mening heb jij over de camera, gezien het feit dat deze best mooie plaatjes kan schieten.
Kijk eens naar deze foto bijvoorbeeld: http://darkwolf.vox.com/l...be2b00d41438e8fb685e.html
(Met slechte belichting, macro en ook nog eens flits.)
En "wel redelijk" in filmpjes maken?
Heb je enig idee hoeveel rekenkracht er nodig is om real-time 640x480 @ 30 frames per second te capturen en te encoden en nog eens weg te schrijven?
Ik vind het waanzinnig voor een "telefoontje" hoor!
Van bijna DVD kwaliteit mag absoluut gesproken worden.

Voor het algemene echte fotografeer werk neem je uiteraard je digicam mee.
Deze zal (voorlopig) altijd mooier blijven en tevens is deze met 1 seconde start klaar en kan blijven schieten, in tegenstelling tot de Nokia.
Dat ben ik dan wel met je eens.
Maar voor een filmpje of een kiekje links en rechts is er niks mis mee.

Nu mijn Nokia N95 al meer dan een week bij reparatie ligt, besef ik pas hoe ik deze mis en vooral de momenten dat ik wil grijpen naar de camera functie.
Je helaas... voorlopig zullen die momentjes die ik wil vast leggen enkel in mijn eigen geheugen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook allemaal niet bedoeld om het toestel de grond in te boren (sorry voor als het zo over komt). Qua alles-in-1 is het een toppertje, alleen valt de bouwkwaliteit me erg tegen voor het geld dat je er voor betaald. Als ik een Rolls Royce zou kopen (redelijk top of the bill onder de auto's, de N95 is dit onder de telefoons) dan verwacht ik ook niet dat het dashboard klappert onder het rijden. Dan verwacht ik gewoon ook dat deze telefoon (en al helemaal na reparaties) een solide slider heeft. Noem mij dan maar een mierenneuker dat ik er over loop te zeiken, dan noem ik jullie wel erg gemakkelijk dat je het accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Sjengcity schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:10:

Zoals al een aantal keren vermeld maar zeker de moeite waard om nogmaals te posten denk ik:
Als je eenmaal een beetje aan de telefoon gewend bent en er redelijk mee bent uitgespeeld, geef dat ding dan een harde reset (*#7370).
OK je moet alles opnieuw instellen (dus zet geen backup terug) maar dan heb je wel meteen een heerlijke telefoon die geen kuren meer heeft.
Ik heb dit in het begin gedaan en daarna alle software geinstalleerd wat ik wil hebben en m`n settings goed gezet. Daarna heb ik via Menu > Instrumenten > Geheugen > Opties > Reservekopie een backup gemaakt.
Als je dit gedaan hebt kun je weer heerlijk spelen met je telefoon, heb je software geinstalleerd wat je toch niet bevalt? Verwijder de software en zet dan die backup terug (Menu > Instrumenten > Geheugen > Opties > Herst. vanaf kaart) Dan heb je je oude tel weer terug.
Als je het mij vraagt super oplossing, op deze manier heb je altijd de meest efficiente installtie op je tel en geen last meer van bijvoorbeeld spontane reboots. Houd er overgens wel rekening mee dat als je de software herstelt dat je je berichten kwijt bent, deze kun je eventueel voor het terug zetten wel apart backuppen en na het herstellen terug zetten als je dat nodig vind.
Is een hele goede tip! Heb het net zo nu gedaan. Compleet van begin af start ingesteld back-up getrokken en alles wat ik echt nodig acht geinstalleerd en hij draait weer super. Niks warm worden, niks batterij leeg. En draai nu al weer een dikke 20 uur met de accu (dat haalde hij de afgelopen dagen niet eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:20

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:39:
Het is ook allemaal niet bedoeld om het toestel de grond in te boren (sorry voor als het zo over komt). Qua alles-in-1 is het een toppertje, alleen valt de bouwkwaliteit me erg tegen voor het geld dat je er voor betaald. Als ik een Rolls Royce zou kopen (redelijk top of the bill onder de auto's, de N95 is dit onder de telefoons) dan verwacht ik ook niet dat het dashboard klappert onder het rijden. Dan verwacht ik gewoon ook dat deze telefoon (en al helemaal na reparaties) een solide slider heeft. Noem mij dan maar een mierenneuker dat ik er over loop te zeiken, dan noem ik jullie wel erg gemakkelijk dat je het accepteerd.
Ik zie de N95 helemaal niet als een Rolls Royce, eerder een BMW of Mercedes. En als daar het dashboard kastje klappert door een ontwerpfoutje, dan krijg je ook wel een nieuw niet klepperend kastje. Alleen is die niet vanaf dag 2 beschikbaar. Het duurt even voordat het hele proces heen en weer is en dat ze bij de dealer liggen. In de tussentijd rijd je dan rond met een klepperend kastje. Ook de laatste versies Nokia sliders lossen het probleem op.

En over softwareversies ken ik ook nog wel een verhaal. Collega's van me rijden in een Smart fortwo rond, je wilt niet weten hoe vaak daar wel niet een probleem opgelost moet worden met een software update. Soms wordt er niet eens geupdate maar dezelfde versie teruggezet. Op de een of andere manier is de zaak dan zo vastgelopen dat een reset niet meer helpt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als je graag de nieuwste techniek wilt, dat je er eigenlijk al vanuit moet gaan dat er nog kinderziektes zitten in de eerste producten. In de huidige economie wordt er nog nauwelijks time-to-market gegund. Als je niet snel genoeg bent word je ingehaald door de concurrent. Kijk nu naar Nokia, ze zijn met deze strategie wel wereldleider.

Als je hier slecht tegen kunt, kun je beter uberhaupt geen apparaten kopen met de nieuwste techniek. Wacht dan een paar maanden op de tweede, verbeterde versie (N95 8GB), daarin zijn de meeste kinderziektes in verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:05:
<Uitleg waarom hij enorme spijt heeft van zijn aanschaf van een N95.>
Het lijkt me alleszins redelijk om (ongeacht de aanschafprijs) te verwachten dat een product (functioneel en technisch) feilloos werkt en zijn marketing beloftes waarmaakt. Veel N95's blijken dezelfde issues te hebben, wat voorspelt dat de nu WEL probleemloos werkende N95's later (ook NA de garantieperiode) dezelfde kuren kunnen gaan vertonen: losse slider, vrij snel out-of-memory, voor een snelle GPS-fix afhankelijk van een internetverbinding (A-GPS van Nokia) zijn, een accu die vrij (onvoorspelbaar) snel opraakt, spontaan rebooten. Ik neem aan dat klanten bij aanschaf voormelde klachten niet hadden verwacht. En zeker niet dat zelfs de leken onder hen vervolgens individueel worden opgezadeld met de workarounds, zoals: NSP's bezoeken en op reparatie wachten, rebooten, firmware updaten, resetten (content backuppen, instellingen opnieuw instellen en 'eigen' applicaties opnieuw installeren). Elke rechter zal bevestigen dat een product bij aanschaf en de rest van de garantieperiode moet werken. Geen consument kennelijk die zo ver durft te gaan en bijv. eens zijn (dure) rechtsbijstandsverzekering aanspreekt. Elke fabrikant weet dat en rekent daarop: "hoeveel % van alle klanten klaagt, hoeveel % daarvan lossen we NIET op en gaat naar de rechter, hoeveel % daarvan kunnen we voordien nog schikken en hoeveel kost ons dit totaal op jaarbasis."

Dit publieke discussieforum lijkt me een uitstekende plek om klachten met andere gebruikers en met potentiële kopers te delen. Laten we het uiten van klachten niet ontmoedigen, door kritiek van mensen die (voorzien van onderbouwing) klagen meteen nogal fel de kop in te drukken.

Verzamel de klachten en dien ze collectief (!) bij de fabrikant in, zou ik zeggen. Is het voor ons tweakers nou zo moeilijk om een webformulier te maken om klachten te verzamelen en gezamenlijk bij de fabrikant in te dienen? :*)

<offtopic>@ Milad Delen alle grote telco's in NL hun abo-klanten in volgens dat systeem met F (= beste) t/m A status?</offtopic>
goodfella schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 06:04:
accu besparing tip: installeer vaak gebruikte programma's op je interne memory. Externe memory lezen kost meer accu vermogen.(misschien logisch voor de meesten maar bij viel het kwartje wat later)
Thx. Goeie tip! Klinkt logisch. Nooit bij stil gestaan inderdaad.
@Sengcity: Iets voor de startpost?

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMij op 14-09-2007 09:44 . Reden: Typo's verwijderd ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 08:25
Sjengcity schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:10:Ik heb dit in het begin gedaan en daarna alle software geinstalleerd wat ik wil hebben en m`n settings goed gezet. Daarna heb ik via Menu > Instrumenten > Geheugen > Opties > Reservekopie een backup gemaakt.
Lijkt mij een erg handige feature. Kun je mischien nog even uitleggen hoe de restore functie precies werkt. Is het eenzelfde iets als een hard reset, maar dan mét behoud van instellingen en geinstalleerde apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
robertwebbe schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:28:
[...]
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als je graag de nieuwste techniek wilt, dat je er eigenlijk al vanuit moet gaan dat er nog kinderziektes zitten in de eerste producten. In de huidige economie wordt er nog nauwelijks time-to-market gegund. Als je niet snel genoeg bent word je ingehaald door de concurrent. Kijk nu naar Nokia, ze zijn met deze strategie wel wereldleider.
Ik kan heel ver met je mee gaan maar niet met dit. Het is toch van het gekkend dat mensen vandaag de dag acepteren dat software fouten bevatten. Bedoel als jij een nieuw rekening opent en daar 5000 euro er op gooit en systemen van de bank beginen te haperen en je geld is ff weg en je hebt het nodig, maar de bank zegt ja we zijn bezig kom maar over een tijd terug of probeer het een keer weer ooit. Dat acepteer je toch zeker niet? Nou en in dit geval is het zelfde je koopt een product waar bij je van uitgaat dat het naar behoren functioneert. ik heb nergens een bijsluiter van nokia gezien waarin staat: LET OP dit is een nieuw toestel kan mogelijk kinderziektes bevatten, alleen kopen indien u risico durft te lopen!
Nokia profileert de N95 meer als beste van het beste, doorontwikkeling van de begin van pc's tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
zenica schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:42:
[...]

Ik kan heel ver met je mee gaan maar niet met dit. Het is toch van het gekkend dat mensen vandaag de dag acepteren dat software fouten bevatten. Bedoel als jij een nieuw rekening opent en daar 5000 euro er op gooit en systemen van de bank beginen te haperen en je geld is ff weg en je hebt het nodig, maar de bank zegt ja we zijn bezig kom maar over een tijd terug of probeer het een keer weer ooit. Dat acepteer je toch zeker niet? Nou en in dit geval is het zelfde je koopt een product waar bij je van uitgaat dat het naar behoren functioneert. ik heb nergens een bijsluiter van nokia gezien waarin staat: LET OP dit is een nieuw toestel kan mogelijk kinderziektes bevatten, alleen kopen indien u risico durft te lopen!
Nokia profileert de N95 meer als beste van het beste, doorontwikkeling van de begin van pc's tot nu toe.
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, en kan er in meegaan. Maar...ikzelf *weet* dat in de techniek/IT/Telecom het nooit vanzelfsprekend is dat alles vlekkeloos en 100% werkt. In het kader van de techniek op zich, én de manier waarop jij wil dat diverse functies werken / aanwezig zijn. Daar houd ik altijd rekening mee, zeker mbt mobiele telefoons. Heb er 10 jaar ervaring mee, en ondertussen meer dan 30 verschillende toestellen gehad. Door ervaring heb ik geleerd.

En ja wb marketing/verkoop-tactieken van bedrijven...het is nu eenmaal zoals het tegenwoordig gaat in de wereld. En daarmee zeg ik dus niet...leg je erbij neer. Maar enig gezond verstand toepassen is altijd op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
zenica schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:42:
[...]
Het is toch van het gekkend dat mensen vandaag de dag acepteren dat software fouten bevatten.
Tja, het is of het een of het ander. Mensen die continu de nieuwste technologie willen hebben moeten accepteren dat ze soms zich hiermee opgeven voor een veredelde beta test.
Dit is natuurlijk niet alleen bij Nokia zo, ken weinig technlogie producenten waar dit niet zo is. Vista anyone? Zal bij de andere telefoonboeren niet anders zijn. Voor de meeste producten is al een firmware update beschikbaar voor dat ding goed en wel beschikbaar is.

Wat jouw voorbeeld van een bank betreft: precies om die reden werken banken vaak met al bijna antieke platformen en systemen, de risico's van upgraden zijn immens en het mag bij een bank gewoon niet fout gaan. Het land zou terecht te klein zijn als niemand kan pinnen omdat de bank naar Vista is gemigreerd.
De keerzijde hiervan is wel dat zaken die technisch al jaren mogelijk zijn pas mondjesmaat worden geïmplementeerd.

Als je geen kinderziektes wil: blijf van Vista af tot minimaal Service Pack 2, koop pas een HD DVD speler als de formaten oorlog en glijdende standaarden over zijn en koop pas een telefoon met alles er in geïntegreerd als die dingen minimaal een jaar op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritiek of klachten doorgeven hoort erbij...

Maar het liefst dat wij N95-gebruikers allerlei tips/goede ervaringen omwisselen, zodat we wijzer van worden hoe de N95 te gebruiken/instellen.

En ook dat er vaker over dezelfde discussie/vraag gepost wordt, worden we gek/moe van worden om alle 7 delen te doorlezen. Dus nog 1x te posten, zodat je snel een juiste antwoord op een nieuwe pagina krijgt. Simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:47:
[...]
Nee als ik me niet vergis is dat de Windows Mobile versie (correct me if i'm wrong)
Ok, ik dacht al dat te begrijpen... Shit!
Dan moet ik de TT6 met externe muis nemen of anders de Route66 (met interne muis in N95)
Vast en zeker bedankt van je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:38:
[...]Dan moet ik de TT6 met externe muis nemen of anders de Route66 (met interne muis in N95)
Eenvoudige keuze...Route66...werkt bij mij echt helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
TweakMij schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:37:
@Sengcity: Iets voor de startpost?
Ik ga hem dit weekend weer bijwerken ja, zijn weer verschillende dingen de laatste pagina's langs gekomen die de moeite waard zijn.

Keep you posted people :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjengcity schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:47:
[...]
Ik ga hem dit weekend weer bijwerken ja, zijn weer verschillende dingen de laatste pagina's langs gekomen die de moeite waard zijn.
Top ! d:)b
Keep you posted people :)
"start"-posted ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die de Nokia N95 nog niet hebben of van plan zijn om eentje te halen..
Hij is nu bij Monditel Kruisplein in Rotterdam €99,- icm Telfort 280 €30,- p/mnd voor 2 jaar.. SIMLOCKVRIJ! aanbieding is geldig tot einde van de maand! Heb zelf nu 1 gehaald en geen slideprobleem..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
Geen flauw idee dan zou ik test moeten doen zoals die persoon het ook gedaan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
dafmay schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:41:
[...]

Werkt idd perfect, ik haat alleen de stem van Route66.
Deze komt via mijn Parrot 3100LCD over de luidsprekers van de auto, en dan klinkt het net alsof ze in een blikken trommel zit.
Zou er een mogelijkheid zijn, om bv zelf stemmen in te spreken, of in ieder geval te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 16:51
Ik heb vandaag mijn N95 gekregen van Vodafone en kunnen updaten met de nieuwste firmware versie (na het unbranden), zonder problemen...
Ook heb ik een account op symbiansigned kunnen aanmaken. De aanmeld procedure is weer veranderd! alleen publiekelijke e-mail adressen zoals hotmail en gmail werken volgensmij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
[...]

hey vraagje welke versie heb je? Want ik heb een versie 7. nog iets uit mijn hoofd.. en had enorme last van vertraging... was gewoon aan het rondrijden zonder bestemming op te geven en als ik een brug over was en zeg 100 meter er voorbij gaf die op het kaartje aan dat er een brug aankomt

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Lord_T schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:12:
[...]

hey vraagje welke versie heb je? Want ik heb een versie 7. nog iets uit mijn hoofd.. en had enorme last van vertraging... was gewoon aan het rondrijden zonder bestemming op te geven en als ik een brug over was en zeg 100 meter er voorbij gaf die op het kaartje aan dat er een brug aankomt
Ik heb v7.3.545...dat is de nieuwste/laatste versie. M'n email is geduldig dus mocht het nodig zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai allemaal,

Hoop dat jullie mij even kunnen helepn. Normaal gesproken weet ik wel wat ik moet doen als ik vast zit maar nu even niet. Ik wil mijn phone met computer verbinden via usb. Maar telkens krijg ik "Unable to activate mass storage mode,memory card in use by other applications"
Vroger sloeg in sms berichten op geheugekaart daarom kreeg ik deze melding maar nu wordt alles gewoon in tel.geheugen opgeslagen en alsnog krijg ik deze melding. menu knop lang indrukken of nog andere apps draaien...niks draait...

Enig idee wat het kan zijn?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Laatst online: 03-10 12:49
Volgens mij komt dat doordat je hebt opgegeven dat je je berichten uit je telefoon opslaat op je externe geheugenkaartje. Als je als locatie je telefoongeheugen gebruikt moet het opgelost zijn denk ik.

(sorry, ik zag dat je dat al door had...)

[ Voor 10% gewijzigd door rk74 op 14-09-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
patrickt35 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:37:
[...]
Werkt idd perfect, ik haat alleen de stem van Route66.
Deze komt via mijn Parrot 3100LCD over de luidsprekers van de auto, en dan klinkt het net alsof ze in een blikken trommel zit.
Zou er een mogelijkheid zijn, om bv zelf stemmen in te spreken, of in ieder geval te veranderen?
Heb hem gewoon over de luidsprekers van de N95, maar ik wordt helemaal gek van dat accent van dat mokkel:

"na vierhondhuuuuuurrrd ... methuuuuuurrr ... rechtsaf".

Ben op zich erg tevreden over Route66 (heb de trial-versie) maar door die stem gebruik ik de laatste tijd meestal Nav4all. Die klinkt wel lekker, en gebruikt de nieuwste wegen.

Ben ook wel erg benieuwd of je de stem kunt vervangen in Route66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:48
Mar10us schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:29:
Ja!

Nieuwe Firmware voor de Tmobile branded N95! ;-)

Ikweetnie of ook Vodafone het ook heeft geupgrade?

http://europe.nokia.com/A4305060

Check die link!
Even het forum niet volgen, en je loopt 25 blz achter :)

Mijn T-Mobile heeft product code: 0547643 en Nokia geeft inderdaad aan dat er 'n nieuwe firmware is! YES. (versie 12.0.013 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:48:
[...]

Wolfenstein?
Bedoel jij stiekum niet gewoon Doom?
Wolfenstein was ooit geport voor S60V3 maar zover ik weet bestaat er geen werkende versie voor S60V3 en werkt dus niet op de N95.

Zelf speel ik Gameboy Advance spellen met vBag.
Tevens veel beter te spelen dan de trage Vsun die de SNES echt bagger traag emuleert.
Gameboy Advance is net zo nice als de SNES en heel veel spellen van de SNES zijn geport naar de Gameboy Advance.
Als je met vBag dus Super Mario World speelt merk je praktisch geen verschil in audio/video kwaliteit.
(Naast het feit dat vBag het dus 100 procent vloeiend en dus speelbaar kan emuleren en ook qua besturing is het veel makkelijker omdat de Gameboy Advance minder knoppen kent vergeleken met de SNES!)

De gratis game Bantumi GL speel ik ook regelmatig. Weet niet waarom.
Als ik voor een grote boodschap op het toilet zit speel ik deze altijd.
Het laadt super snel en de spelletjes zijn kort van duur.
Een echte mobiele (snel) tussendoor game.

Voor de rest zijn spellen als inderdaad SkyForce echt geweldig en... pfff... welke spellen speel ik eigenlijk er niet op?
Het aanbod voor S60V3 is vandaag de dag echt oneindeloos.
Ik ben zo verpest dat ik eigenlijk ook alleen Symbian software wil draaien en niet die trage en veel simpelere Java spellen / applicaties.
Er zijn enkele Java games op mijn telefoon te vinden als deze snel en vlot draaien en het om simpele spellen gaan die simpel horen en mogen zijn.
Via C2DOOM, zat een WAD bij voor wolfenstein, is gewoon de echte en werkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Tweakman schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:47:
[...]
Heb hem gewoon over de luidsprekers van de N95, maar ik wordt helemaal gek van dat accent van dat mokkel:

LOL _O- idd wat mij betreft het enige minpunt van R66, het lijkt wel erg op die vreselijke LOI reclames (Wouthuuuuuurrrrrr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het al!
Ik heb onlangs lettertype van me phone veranderd en die staat in de geheugenkaart.
Ik heb het mapje even verwijderd en inderdaad. Hij doet het nu.

Dus voor de mensen die ook hun lettertype hebben veranders of willen veranderen.
Mass Storage werkt dan niet als je dit hebt.
Als dit al gezegd is...my bad.

(kan het ook bij de startpost toegevoegd worden --->"lettertype veranderen" )

greeetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ok, Route66 is beter... Met AGPS?
Zo ja...als ik Route66 (met externe muis) start, hoe moet ik AGPS dan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van nsp beek .Zij gingen de herstel stukken bestellen.Dus een nieuwe slider.Zij zeiden er ook bij dat sinds 3 dagen nokia heeft beslist dat al de sliders mogen vervangen worden.Dus zij herkennen het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:09:
Heb het al!
Ik heb onlangs lettertype van me phone veranderd en die staat in de geheugenkaart.
Ik heb het mapje even verwijderd en inderdaad. Hij doet het nu.

Dus voor de mensen die ook hun lettertype hebben veranders of willen veranderen.
Mass Storage werkt dan niet als je dit hebt.
Als dit al gezegd is...my bad.

(kan het ook bij de startpost toegevoegd worden --->"lettertype veranderen" )

greeetz!
Is wel eens eerder genoemd. Als je niet steeds map wilt verwijderen, kan je ook je tel opnieuw opstarten met geheugenkaart eruit en dan als die opgestart is geheugenkaart erin (dan heeft ie niks kunnen laden vanaf de kaart) en dan werkt Mass storage ook.. en de volgende keer dat je opnieuw opstart dan heb je je eigen lettertype weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:37:
[...]

Ok, Route66 is beter... Met AGPS?
Zo ja...als ik Route66 (met externe muis) start, hoe moet ik AGPS dan vinden?
In mijn geval zonder agps...uiterlijk binnen halve minuut fix. Waarom zou je in godsnaam R66 met een externe muis willen gebruiken :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:53:
[...]

In mijn geval zonder agps...uiterlijk binnen halve minuut fix. Waarom zou je in godsnaam R66 met een externe muis willen gebruiken :? 8)7
Je moet het beetje anders zien. de NIET N95 versie van Route 66 ging op eigenhoutje bluetooth GPS zoeken. De N95 versie gebruikt de Positiebepalingsmethode in de N95... Kies je daar bluetooth, dan gebruik je externe. Kies je daarbij ook AGPS dan gebruik je die ook... enz enz... Je zou zelfs de interne kunnen gebruiken + bluetooth + AGPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 14:06
Hallo, Ik heb al einige tijd problemen met mijn abbonement van HI. Ik heb hi eindeloos online. Maar ik kan nog steeds niet mms en. Wel versturen maar niet ontvangen. DOet helemaal niets. Heb al diverse instellinge geprobeerd maar niets helpt. En met eindeloos online kan ik niet op rabomobiel. Ben ik de enige met dit probleem. En wie kan me de juiste instellingen van HI mms anders even doorsturen mischien dat daar ergens de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
wie kan me helpen een sis bestand te signeren
snap er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:04:
[...]

Je moet het beetje anders zien. de NIET N95 versie van Route 66 ging op eigenhoutje bluetooth GPS zoeken. De N95 versie gebruikt de Positiebepalingsmethode in de N95... Kies je daar bluetooth, dan gebruik je externe. Kies je daarbij ook AGPS dan gebruik je die ook... enz enz... Je zou zelfs de interne kunnen gebruiken + bluetooth + AGPS
Allemaal prima, maar nog begrijp ik niet waarom iemand een externe muis zou gebruiken terwijl de interne van de N95 het hardstikke goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gu22i schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:07:
snap er niets van
Geef iets meer info, dan kunnen we je helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 16:00
gu22i schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:07:
snap er niets van
Je moet ergens kunnen aanzetten dat je deze bestanden zonder signatie kunt instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:12:
[...]

Allemaal prima, maar nog begrijp ik niet waarom iemand een externe muis zou gebruiken terwijl de interne van de N95 het hardstikke goed doet.
Oh ja ik qoute jou, omdat het er als laatste erover ging... Was meer algemeen hoe het werkte. En dat je AGPS met externe gps kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jokuh schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:14:
[...]

Je moet ergens kunnen aanzetten dat je deze bestanden zonder signatie kunt instaleren.
Kan op de N95 niet. Je kan zonder certificaten controlen installeren en niet ondergetekende (staat ales alles installeren aangegeven) Maar echt signen moet bij sommige programma's om te kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Zo we gaan weer een beginnen met de startpost als jullie wat hebben dump het nog even hier of op m`n mail dan zet ik het er meteen bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjengcity schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:24:
Zo we gaan weer een beginnen met de startpost als jullie wat hebben dump het nog even hier of op m`n mail dan zet ik het er meteen bij :)
Ja ik wil ff melden dat ik een nieuwe laptop heb...iets voor de startpost dacht ik _/-\o_ ;)

Maar serieus...ik denk dat de N95 startpost een van de meest volledige startposts is/wordt die ik ooit ben tegengekomen op tweakers.

Vrijdag...weekend...tijd voor een biertje.... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Laatst online: 03-10 14:49
Sjengcity schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:24:
Edit: Sinds firmware versie 12 is er AGPS bij gekomen, dit zorgt ervoor dat de fix velen malen sneller is waardoor de problemen met een lange wachttijd zijn opgelost.
Helaas zijn er nog geen nieuwe firmware versies in omloop voor de Vodafone en T-Mobile toestellen, zij zullen het nog moeten doen met versie 11
Voor meer informatie over AGPS: klikkerdeklik

Die firmware is er dus wel, Heb vanmiddag mijn vodafone toestel geupdate, En hij werkt prima. Heb nog niet genavigeerd. Maar zag wel de A-gps optie erbij staan.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigon navigeertest:

vandaag voor het eerst genavigeerd met Navigon.

indruk:
Vind het scherm nogal slecht te zien ivgl met de felle kleuren van TomTom; alles is vrij grijzig, behalve de route, die is oranje, maar mij te onopvallend beschaafd oranje. Ik moet goed kijken (of een leesbril aanschaffen?)
's avonds is het beter te zien; je kunt 'm ook op nacht zetten, dat is nog beter te zien. Maar het blijft dat je sommige dingen slecht ziet; bijv. rotondes zijn amper als rotondes te herkennen.

Je kunt niet een deel van de route omzeilen, zoals in TomTom wel het geval is ("ga niet via de A2"), of vertellen dat de komende xxx meter een obstructie is

Stem is redelijk duidelijk (vrouw; je kunt geen man kiezen)

Bij overschrijding max. snelheid roept ze 'let op'; voor sommigen fijn, maar kan ook irritant worden. Je kan het gelukkig ook uitzetten

Instructie is voldoende helder, maar wijkt wel wat af van de manier waarop ik met TomTom gewend was
Sommige instructies zijn juist weer uitgebreider dan ik van TomTom gewend was, bijv. "volg deze weg voor 12 km"; scheelt weer een blik op het scherm. En het meldt (niet altijd, ben er nog niet achter wanneer wel en wanneer niet) het nummer van de snelweg ("rijdt nu de A28 op", "blijf de A2 volgen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Robbie T schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:24:
Schijnbaar werkt daarop TOMTOM dus wel. Maakt de HTC gebruik van een andere chip o.i.d?

Lees trouwens hier ook berichten over het aanzetten van AGPS?
Waar kan ik dit aanzetten? of staat dat automatisch aan met de nieuwste firmware.

1 : De HTC TytN II (HTC II Tieten ;) ) draait Windows Mobile 6 en is dan ook niet te vergelijken met een Symbian toestel. Ook niet qua aansturing van de hardware.
2 : AGPS staat in de eerste firmware waar het mogelijk was (huidige 12.0.0.13) standaard geäctiveerd.
3 : Dat scanR.com zegt me nog niks .... 'k ga eens klikken en kijken of het wat is. :)

4 : ;) is er hier al iemand bekend met morange ? 't ziet er wel grappig en veelbelovend uit, maar volgens mij is het weer één van de velen .... diensten die later vet betaald mogen worden, de "standard" is nu in ieder geval nog gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 14-09-2007 19:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/73/changelogfr1.jpg

Done:
  • Navigon toegevoegd
  • Verschillende tips toegevoegd
  • Specs N95 8GB toegevoegd
  • Foto's N95 8GB toegevoegd
  • Afbeeldingen omgezet naar imageshack
  • Link barcodes maken
To Do:
  • You tell me ;)

Als iemand nog wat heeft voor de startpost graag hier dumpen
of op de mail - te vinden in m`n profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:57:
Navigon navigeertest:

vandaag voor het eerst genavigeerd met Navigon.

indruk:
Vind het scherm nogal slecht te zien ivgl met de felle kleuren van TomTom; alles is vrij grijzig, behalve de route, die is oranje, maar mij te onopvallend beschaafd oranje. Ik moet goed kijken (of een leesbril aanschaffen?)
's avonds is het beter te zien; je kunt 'm ook op nacht zetten, dat is nog beter te zien. Maar het blijft dat je sommige dingen slecht ziet; bijv. rotondes zijn amper als rotondes te herkennen.

Je kunt niet een deel van de route omzeilen, zoals in TomTom wel het geval is ("ga niet via de A2"), of vertellen dat de komende xxx meter een obstructie is

Stem is redelijk duidelijk (vrouw; je kunt geen man kiezen)

Bij overschrijding max. snelheid roept ze 'let op'; voor sommigen fijn, maar kan ook irritant worden. Je kan het gelukkig ook uitzetten

Instructie is voldoende helder, maar wijkt wel wat af van de manier waarop ik met TomTom gewend was
Sommige instructies zijn juist weer uitgebreider dan ik van TomTom gewend was, bijv. "volg deze weg voor 12 km"; scheelt weer een blik op het scherm. En het meldt (niet altijd, ben er nog niet achter wanneer wel en wanneer niet) het nummer van de snelweg ("rijdt nu de A28 op", "blijf de A2 volgen")
Ik gebruik Navigon ook. Waarom altijd vergelijken met TomTom? TomTom heeft voor mij afgedaan door de allerbelabberste support die ze geven.Ik vind Navigon een fijn navigatie systeem. Wat ik wel mis is de routeberekening vooraf. Stem vind ik prettig en duidelijk. Grafisch is het ook heel mooi.
Een paar kleine dingen mogen ze nog wel veranderen:
* standaard opstarten in 3d
* snelheid in het hoofdscherm.
* vooraf route berekenen

[ Voor 8% gewijzigd door psbb op 14-09-2007 21:22 ]

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
dafmay schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:22:
[...]

Ik heb v7.3.545...dat is de nieuwste/laatste versie. M'n email is geduldig dus mocht het nodig zijn... ;)
hmzz die heb ik ook... misschien dat mijn gsm is een reset nodig heeft... kijken hoe die dan werkt...
btw is het mogelijk om route 66 op intern geheugen te laden en map op geheugenkaartje?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:53:
[...]

hmzz die heb ik ook... misschien dat mijn gsm is een reset nodig heeft... kijken hoe die dan werkt...
btw is het mogelijk om route 66 op intern geheugen te laden en map op geheugenkaartje?
route66 moet je toch instaleren dus die zet hij al op je intern geheugen en de mapen gooi je op je geheugen kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
maar in nokia suite kan ik aangeven waar die hem moet installeren toch... en heb nu voor geheugenkaart gekozen dacht ik... misschien toch eens een harde reset + herinstallatie ervan testen... moet ik wel contacten enzo er weer op zetten... hmzz

Andere simpele vraag: Al mijn outlook contacten hebben als land op de een of andere manier USA meegekregen... hoe verander ik die in 1x liefst naar nederland? En kan ik dan opgeven dat die naar een contact moet navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Tweakman schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:47:
[...]

Ben op zich erg tevreden over Route66 (heb de trial-versie) maar door die stem gebruik ik de laatste tijd meestal Nav4all. Die klinkt wel lekker, en gebruikt de nieuwste wegen.

Ben ook wel erg benieuwd of je de stem kunt vervangen in Route66.
Mijn N95 maakt automatisch verbinding met de Parrot 3100. En die Parrot is weer gekoppeld aan de radio.
Geluid uit de N95 is geen optie, aangezien de volumeknop van de autoradio wel eens een tandje te hoog staat.

Met TomTom kan je allerlei stemmen erin zetten, en zelfs de gesproken berichten door je vrouw laten inspreken(uhmmm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
goodfella schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 06:04:
Programma's installeer ik standaard op de telefoon, data plaats ik standaard op de card. Een beetje hetzelfde verhaal als op de PC, OS en apps op C partitie en de data op een andere partitie.

Nou lees ik hier dat veel N95 bezitters hun apps op de card installeren èn jij hebt ontdekt dat er meer stroom wordt verbruikt door deze wijze van installeren. Wat regelmatig wordt gemeld is dat er spontane reboots van de N95 optreden iets waar ik nog niet één keer last van heb gehad.
Ik vraag me dan ook af of er mogelijk een lagere stabiliteit zou kunnen zijn van de telefoon indien applicaties op de card worden geinstalleerd. Als er al een hoger stroomverbruik is door deze configuratie lijkt mij dit helemaal niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een stom vraagje... de vorig keer dat ik POI's in tomtom installeerde ging dat prima, maar dit keer komen al mijn POI's in me foto galarij te staan. Wel raar want ik heb mijn kaartje in cardreader gedaan en op die manier erop gezet.

Daarnaast had ik nog een klein vraagje, voorheen als ik me nokia aan datakabel deed vroeg hij mij hoe ik hem wilde gebruiken pcsuite, etc,etc. maar nu doet die dat ook niet meer. Enig idee hoe ik dat weer terug krijg?

Ik heb in paar toppics terug gezocht maar kon er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Megalodon_67 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:24:
[...]

Programma's installeer ik standaard op de telefoon, data plaats ik standaard op de card. Een beetje hetzelfde verhaal als op de PC, OS en apps op C partitie en de data op een andere partitie.

Nou lees ik hier dat veel N95 bezitters hun apps op de card installeren èn jij hebt ontdekt dat er meer stroom wordt verbruikt door deze wijze van installeren. Wat regelmatig wordt gemeld is dat er spontane reboots van de N95 optreden iets waar ik nog niet één keer last van heb gehad.
Ik vraag me dan ook af of er mogelijk een lagere stabiliteit zou kunnen zijn van de telefoon indien applicaties op de card worden geinstalleerd. Als er al een hoger stroomverbruik is door deze configuratie lijkt mij dit helemaal niet onwaarschijnlijk.
Dat is wel een leuke redenering.

De laatste keer dat ik een spontane reboot heb gehad was terwijl ik muziek aan het luisteren was wat op m`n sd stond. Ik was me op dat moment ook echt aan het afvragen wat dat ding in godsnaam op de achtergrond aan het doen was waardoor hij rebootte maar dit zou in principe wel wat verklaren.
Het zou kunnen zijn dan Nokia bijvoorbeeld zodanig op de limit aan het werken is met haar accu's dat de accu het op een gegeven moment even niet meer ziet zitten en een dipje krijgt, waardoor de telefoon spontaan reboot.

Van de andere kant, ik denk dat reboots ook kunnen onstaan doordat men vaak en veel verschillende software installeerd en weer de-installeerd. Kijk naar Windows, dat blijft ook niet eeuwig soepel draaien, ik ken genoeg mensen wat eens op de zoveel tijd een format eroverheen gooien omdat hun "oude" installatie niet meer stabiel was. En waar komt dat dan door? Juist door de software die geinstalleerd is......
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:43:
Daarnaast had ik nog een klein vraagje, voorheen als ik me nokia aan datakabel deed vroeg hij mij hoe ik hem wilde gebruiken pcsuite, etc,etc. maar nu doet die dat ook niet meer. Enig idee hoe ik dat weer terug krijg?

Ik heb in paar toppics terug gezocht maar kon er niks over vinden.
Kun je vinden onder Menu > Instrumenten > USB > Vragen bij Verbinding > Ja

[ Voor 11% gewijzigd door digital-IMEI op 14-09-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:45:
[...]

Kun je vinden onder Menu > Instrumenten > USB > Vragen bij Verbinding > Ja
Ja het rare is dat het op Ja staat, maar hij vraagt er niet naar en sluit hem automatisch aan bij pc suite...

Verwijderd

Woehoeeee! Alwéér gezeik met m'n N95! Het gaat maar door, mensen :)

Dit keer herkent 'ie USB-kabels niet meer. Niets, geen enkele. Officiele Nokiakabel niet, maar een kabel van m'n iRiver ook niet. Niet op een Vistabak, niet op een XP-bak. Kun je ook de functie 'Negeer USB-kabels' ergens instellen, of kan ik weer een keer terug naar een NSP?

Leuke telefoon hoor, die N95, maar wel de laatste keer dat ik een Nokia neem. Wat een gezeik :Y

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Nog even over dat FOTA. Ook ik heb de tips van RobbertWebbe (thanks by the way!) opgevolgd, maar kom ook niet veel verder. De latere tip over Toepassingsbeheer kon ik niet plaatsen (er was wat mij betreft niets veranderd in dat menu). Iemand de verlossende tip?

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:38:
Woehoeeee! Alwéér gezeik met m'n N95! Het gaat maar door, mensen :)

Dit keer herkent 'ie USB-kabels niet meer. Niets, geen enkele. Officiele Nokiakabel niet, maar een kabel van m'n iRiver ook niet. Niet op een Vistabak, niet op een XP-bak. Kun je ook de functie 'Negeer USB-kabels' ergens instellen, of kan ik weer een keer terug naar een NSP?

Leuke telefoon hoor, die N95, maar wel de laatste keer dat ik een Nokia neem. Wat een gezeik :Y
Ik denk inderdaad dat de telefoon niet echt voor jou intensieve gebruik gemaakt is :D

Herkent je telefoon de kabel helemaal niet meer of krijg je wel nog wat op de telefoon/computer te zien als je ze op elkaar aansluit?
Check even je instellingen onder Menu > Instrumenten > USB >
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.