Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.839 views sinds 30-01-2008

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 01:00
Poeh schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:49:
Nog even over dat FOTA. Ook ik heb de tips van RobbertWebbe (thanks by the way!) opgevolgd, maar kom ook niet veel verder. De latere tip over Toepassingsbeheer kon ik niet plaatsen (er was wat mij betreft niets veranderd in dat menu). Iemand de verlossende tip?
Je moet bij apparaatbeheer kijken ipv toepassingsbeheer. Overigens kan ik dan nog niet net als bij mijn N80 "zoeken naar updates".

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb een Icon file gemaakt ...stelt niet veel voor maar is wel leuk om te zien.

Even uitpakken naar je SD card.

Afbeeldingslocatie: http://img455.imageshack.us/img455/4154/smallercs4.jpg

Download hem hier (Rapidshare)

[ Voor 15% gewijzigd door Tranzy op 15-09-2007 08:49 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 08:25
Tranzy schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 07:48:
Ik heb een Icon file gemaakt ...stelt niet veel voor maar is wel leuk om te zien.

[afbeelding]

Hey dat is leuk, dank :)

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:53:
[...]

In mijn geval zonder agps...uiterlijk binnen halve minuut fix. Waarom zou je in godsnaam R66 met een externe muis willen gebruiken :? 8)7
Huh, ik nam aan dat de AGPS de N95 werkt alleen met de interne muis???
Of begreep ik het niet goed :?

Je krijgt de fix binnen halve minuut gewoon met de interne muis, dus....Super!!!!
Dan zegt de software Route66 genoeg....!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 10:30 ]

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:27:
[...]

Huh, ik nam aan dat de AGPS de N95 werkt alleen met de interne muis???
Of begreep ik het niet goed :?

Je krijgt de fix binnen halve minuut gewoon met de interne muis, dus....Super!!!!
Dan zegt de software Route66 genoeg....!
:) Dat dacht ik...interne muis werkt uitstekend met R66. Ook zonder a-gps.

Verwijderd

psbb schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:14:
[...]

Ik gebruik Navigon ook. Waarom altijd vergelijken met TomTom? TomTom heeft voor mij afgedaan door de allerbelabberste support die ze geven.Ik vind Navigon een fijn navigatie systeem. Wat ik wel mis is de routeberekening vooraf. Stem vind ik prettig en duidelijk. Grafisch is het ook heel mooi.
Een paar kleine dingen mogen ze nog wel veranderen:
* standaard opstarten in 3d
* snelheid in het hoofdscherm.
* vooraf route berekenen
Tja, ik vergelijk met TomTom omdat ik die goed ken. Route66 heb ik geen ervaring mee, en Nav4all is zo wezenlijk anders (geen kaart, maar pijltjes) dat ik dat niet goed vergelijken vind.

En ik zeg ook niet dat Navigon slecht is. Wel even wennen. En ik blijf het beeld vooralsnog niet zo geweldig vinden. Vindt de nachtsetting nog het best te zien, dus houd'm daar maar op, ook overdag. Beeld is best 'mooi' zoals jij ook zegt, maar mooi is niet hetzelfde als duidelijk imo; ik heb liever duidelijk.
Bij jouw minpuntjes miste ik nog het niet kunnen ingeven van een obstructie of een alternatieve route omdat je een deel van het traject wil vermijden. Is een feature die ik in TT vaak gebruikte en nu wel erg mis.

Mijn conclusie: Navigon voldoet. Geen spijt dat ik het gekocht heb. Het doet wat het moet doen, ik kom waar ik wezen wil.
Maar....... als TomTom met een interne GPS-versie komt, schakel ik meteen terug

• Mar10us
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 20:56
Misschien iets om 'handige links' mee uit te breiden?

4GB microSD (Sandisk) (N95 v12 only) - http://tweakers.net/price...(Sandisk-micro-SDHC).html

--

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hoi

Ik vroeg me af. Ik wil een geluidsbestandje in .dcf-formaat afspelen maar er wordt op de N95 om een activatiesleutel gevraagd.
Nu heb ik al wat rond gekeken maar óf niet goed genoeg óf er is niets over te vinden...

Wat zijn die activatiesleutels en waar kan ik die eventueel vinden???

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:20

robertwebbe

Robert Webbe

Poeh schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:49:
Nog even over dat FOTA. Ook ik heb de tips van RobbertWebbe (thanks by the way!) opgevolgd, maar kom ook niet veel verder. De latere tip over Toepassingsbeheer kon ik niet plaatsen (er was wat mij betreft niets veranderd in dat menu). Iemand de verlossende tip?
Het is mij 1 keer gelukt. Maar wellicht had ik gewoon mazzel dat het even aan stond op dat moment. Gezien Nokia het officieel nog niet zelf communiceert zou natuurlijk kunnen betekenen dat het nog in beta toestand staat. Gezien de voorbereiding in de N95 lijkt het me redelijk logisch dat Nokia het over niet al te lange tijd zal gaan introduceren. Wederom weer een kwestie van geduldig afwachten...

Verwijderd

Mar10us schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:25:
Misschien iets om 'handige links' mee uit te breiden?

4GB microSD (Sandisk) (N95 v12 only) - http://tweakers.net/price...(Sandisk-micro-SDHC).html
Is niet alleen voor v12, doen het ook in oudere firmwares.

Let in de pricewatch even op de verzendkosten. One2remember staat lager in de lijst maar is incl. verz. kosten het goedkoopst.

Verwijderd

Wanneer komt de n95(8gb) op de markt?
En hoeduur wordt de n95 dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:18:
Zal pas uitkomen indien het slider probleem is verholpen.Zal rond de 1000€ kosten ikke denken.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:20

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:09:
[...]
Zal rond de 1000€ kosten ikke denken
Ik denk zelf dat hij eind november zal verschijnen, speciaal voor de kadomaand.
En de introductieprijs zal denk ik eerder 749 zijn en de "oude" N95 zal dan denk ik in de opruiming gaan voor 599. Maar dat blijft speculeren...

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 15-09-2007 15:40 ]

• theguruuu
  • Laatst online: 31-07-2023
Vraagje,

Ik heb pas de N95 met een product code : 0548021 met firmware 11.0.26

Als ik deze wilt updaten bij NOKIA naar v12, zegt die mooi niet geen updates voor uwe.

Van wie/welk land is dit code ? ? ?

Aan het begin deze post staat deze code er niet bij.

Danks

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:19
volgens google is 0548021 van O2 (UK)

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:38:
[...]
Ik denk zelf dat hij eind november zal verschijnen, speciaal voor de kadomaand.
En de introductieprijs zal denk ik eerder 749 zijn en de "oude" N95 zal dan denk ik in de opruiming gaan voor 599. Maar dat blijft speculeren...
599? dat kost hij nu nog niet eens... typhone is dan al goedkoper met 583 euro

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:48:
[...]

599? dat kost hij nu nog niet eens... typhone is dan al goedkoper met 583 euro
pricewatch: Nokia N95

541 euro.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
539 ;)
Toch weer 200 euro minder als dat ik op de releasedag heb betaald. Gaat hard ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit machtige toestel nu 2 dagen in bezit en ik moet toch echt even kwijt wat een verbetering dit is tov mijn Qtek8310! Zo veel gebruiksvriendelijker en intuïtieve bediening. Stabiele en snelle Wifi en een knappe camera. Hoewel je van een windows apparaat mag verwachten dat internet pagina's die voor IE zijn gebouwd, vond ik het toch erg slecht weergegeven. De standaard Symbian browser werkt veel echt veel lekkerder. Kortom een top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de N95 sinds vrij ook.... voor een redelijk goede prijs 499,- en die wifi en internet browser werkt echt relaxt...ik ben al tijdje mee aan het lezen op dit super forum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguruuu
sooooooooooo,

ben weer online............
:( :( :(

orange

[ Voor 7% gewijzigd door theguruuu op 16-09-2007 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguruuu
8)7

had het even over de product code 054..... even hier boven

Van alles geprobeerd om te unlocken.

Met de NSS, maar bij de afd. waar je kunt kiezen van product codes geeft het niets aan.

Kan men dat spul ergens dwnl., of is de nss niet compleet die ik gedwnl. hebt ? ? ?

O wat ik niet gedaan hebt om te unlck., als het helemaal niet gaat dan zwaait er wat in de winkel waar ik het gekocht heb. die zeiden het is simlock vrij, deed de T-mobile kaart er in en deed het.
Dus ik O-)

Kan iemand mij helpen _/-\o_ _/-\o_

thnx alvast.

(Patrick35 ik had bij je blog geschreven voor sign van r66 hopelijk heb je het ontv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Tranzy schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 07:48:

[afbeelding]

Werkt dit plaatje alleen in "massa-opslag-modus"?
Krijg het namelijk niet voorelkaar om dat icoontje zichtbaar te krijgen in "mijn computer"...
Wel mooi plaatje trouwens :-)

[ Voor 16% gewijzigd door peerke63 op 16-09-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
peerke63nl schreef op zondag 16 september 2007 @ 09:40:
[...]

Werkt dit plaatje alleen in "massa-opslag-modus"?
Ik denk het wel want in de andere modussen (zo heet dat toch?:P) krijg je ook je telefoon niet te zien onder "deze computer"

Mensen, ik kwam net een erg leuk programma'tje tegen waarmee je je telefoon als afstandbediening kunt gebruiken voor je computer voor onder ander je MediaPlayer of VideoPlayer via bluetooth.
Je kunt ook Windows er automatisch mee locken als je buiten bereik komt van je computer.

Ik kan me nog herinneren dat dit vorig deel of deel 6 genoemd is maar dat was helaas voor de mac, heb toen zelf rotgezocht naar een vergelijkbaar iets voor windows maar kon toen niets vinden en nu dus wel :)

Salling Clicker
extra scrips

Is helaas wel een trail maar ik heb meteen de full gepakt :) kan nu al niet meer zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Dit is een forum, dus omzeilen dmv het aanbieden van een msn-adres is not_done!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguruuu
Patrick Thnx,

Net gedaan, mailen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

danplo

The Force is strong with me

Hoe krijg je eigenlijk een ander stand-by scherm op de N95 ??
Ik heb nu zo'n standaard balkje waarin de datum en tijd staan vermeld.
Nu kan je op internet allemaal leuke standy-by spullen vinden, maar waarin moet ik het bestand plaatsen en hoe stel ik dit precies in op de N95 ??
Want wat ik ook doet het blijft de standaard Nokia balkje.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 14:49
Wie heeft er nu al een mooie deskstand gevonden ? Want ik kan maar niet begrijpen dat zoon mooie telefoon geen goede stand kan hebben.. Dus gewoon een die laad, en meteen een usb verbinding heeft..

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:18:
Ik zag ergens oktober/november 2007 staan.

Toevallig zie ik dat 2call de 8G aanbiedt voor 678 euro, simlock vrij en dus vanaf oktober/november.

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 16-09-2007 13:09 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we nu eens allen gingen een klacht indienen wegens het slider probleem en eisen dat we een n95 8 gb in de plaats willen krijgen????b.v. door een brief te gaan brengen naar een nsp met deze eis.Ik ga dit zeker doen.Daar mijn n95 boven de drie al vol slijtage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ruler-Nrg schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:04:
Wie heeft er nu al een mooie deskstand gevonden ? Want ik kan maar niet begrijpen dat zoon mooie telefoon geen goede stand kan hebben.. Dus gewoon een die laad, en meteen een usb verbinding heeft..
Misschien niet heel mooi, maar wel wat je wilt:

http://www.telecomtelecom.nl/index.php?p=5&id=8781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:04:
[...]

Ik zag ergens oktober/november 2007 staan.

Toevallig zie ik dat 2call de 8G aanbiedt voor 678 euro, simlock vrij en dus vanaf oktober/november.
Weet iemand toevallig of de orangeshop nieuwe toestellen een beetje snel op voorraad heeft? Want de prijzen bij 2call zijn wel erg hoog icm met een abonnement. Bij orangeshop kan je de n95 classic met een music abo al voor 150 euro krijgen. En bij 2call betaal je aanzienlijk meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:12:
[...]

Weet iemand toevallig of de orangeshop nieuwe toestellen een beetje snel op voorraad heeft? Want de prijzen bij 2call zijn wel erg hoog icm met een abonnement. Bij orangeshop kan je de n95 classic met een music abo al voor 150 euro krijgen. En bij 2call betaal je aanzienlijk meer...
Mischien even zoeken bij andere shops? Er zijn er nog wel meer te vinden die hem aanbieden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb deze gekocht bij TT, maar ook meteen weer teruggestuurd. Het is een enorm apparaat, je kunt er iemand mee doodgooien (if so inclined). Verder zitten er iets van 3 of 4 verschillend gekleurde en heel erg felle waarschuwingslampjes op die allemaal blijven branden. Bij mijn apparaat bleef ook mijn N95 maar laden en laden, dus ergens ging er iets niet goed. Dus...terug dat ding ! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:14:
[...]

Mischien even zoeken bij andere shops? Er zijn er nog wel meer te vinden die hem aanbieden. :Y)
Ik heb al bij andere shops gekeken, maar je reactie heeft niets te maken met mijn vraag :O

Ik zal em voor de duidelijkheid nogmaals stellen...
weet iemand toevallig of nieuwe telefoons een beetje snel verschijnen bij de orangeshop, omdat het daar het voordeligst voor mij is. Ik zit te w8en op een n95 8gb

Dat kan ook een stuk vriendelijker hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
lama

offtopic:
lama = synoniem voor laat maar :Y)

[ Voor 188% gewijzigd door pven op 16-09-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

franssie

Save the albatross

dafmay schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:17:
[...]

Ik heb deze gekocht bij TT, maar ook meteen weer teruggestuurd. Het is een enorm apparaat, je kunt er iemand mee doodgooien (if so inclined). Verder zitten er iets van 3 of 4 verschillend gekleurde en heel erg felle waarschuwingslampjes op die allemaal blijven branden. Bij mijn apparaat bleef ook mijn N95 maar laden en laden, dus ergens ging er iets niet goed. Dus...terug dat ding ! :X
Op ebay zie je verschollende uit china voor een paar euro, echter lijken dat ook allemaal bakstenen te zijn (maar voor dat geld en wat verzendkosten kan je natuurlijk wel een gokje nemen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:34:
Als we nu eens allen gingen een klacht indienen wegens het slider probleem en eisen dat we een n95 8 gb in de plaats willen krijgen????b.v. door een brief te gaan brengen naar een nsp met deze eis.Ik ga dit zeker doen.Daar mijn n95 boven de drie al vol slijtage is.
Veel succes, maar dat gaat je niet lukken.

Deze cradle heb ik trouwens aangeschaft, komt van de week ergens binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook allemaal berichten waar we wat aan hebben, geen wonder dat al meer dan 10.000 berichten heb geplaats. Maar het lijkt me handig om niet te posten als je geen nuttig antwoord heb. Of heb ik het nou verkeerd?

Heb je dus verkeerd! pven had eerst een bericht gepost, maar het bleek dat dat bericht geen waarde toevoegde dus hij edit 'm.
Verder komt je reactie erg flamerig over dus hierbij het verzoek om de sfeer te behouden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:53:
Waarom zou je in godsnaam R66 met een externe muis willen gebruiken :? 8)7
Misschien omdat je, net als ik, brommert rijd en de interne GPS diep in je binnenzak
weinig/geen ontvangst heeft, en de externe gps-muis onder de buddyseat het PRIMA
doet ?! :) :)

(Ben er nog steeds niet achter waarom R66 me op de snelweg iedere afrit en oprit
laat pakken.... Ik onthou voor iedere 'vreemde bestemming' altijd welke afslag ik
van de snelweg moet hebben, zodat ik me niet op dat 'take the exit-gelul' hoef
te concentreren :) :) )

(Over MOOIE cradles gesproken: http://www.telecomtelecom...x.php?p=5&id=8864&tid=994 )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 01:24:
[...]
Ik denk inderdaad dat de telefoon niet echt voor jou intensieve gebruik gemaakt is :D

Herkent je telefoon de kabel helemaal niet meer of krijg je wel nog wat op de telefoon/computer te zien als je ze op elkaar aansluit?
Check even je instellingen onder Menu > Instrumenten > USB >
De telefoon herkent kabels gewoon niet meer... Geen enkele USB-kabel werkt, instellingen lijken goed te staan. Vrij irritant dit! Binnenkort naar een NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:52:
[...]

Misschien omdat je, net als ik, brommert rijd en de interne GPS diep in je binnenzak
weinig/geen ontvangst heeft, en de externe gps-muis onder de buddyseat het PRIMA
Ah :) Ja ik begrijp het nu.
(Ben er nog steeds niet achter waarom R66 me op de snelweg iedere afrit en oprit
laat pakken.... Ik onthou voor iedere 'vreemde bestemming' altijd welke afslag ik

(Over MOOIE cradles gesproken: http://www.telecomtelecom...x.php?p=5&id=8864&tid=994 )
Is zeker een mooie cradle. Voor mij echter niet meer van belang nu ik ben overgegaan op laptop ipv desktop (lees : ben mobiel en draden komen daar niet van pas ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:35

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:52:
[...]

Sinds wanneer mag je met een brommertje op de snelweg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoutF schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:29:
[...]

Sinds wanneer mag je met een brommertje op de snelweg? :P
(OFFTOPIC)
Met MIJN brommert mag je op de snelweg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gps antene maar gekocht kan ik weer me tomtom gebruiken beter als route66 :D

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Misschien is het ooit al een keer voorbij gekomen maar....:

Is er ook een mogelijkheid dat rijtje icoontjes bovenin te veranderen zodat ik bijvoorbeeld de standaard maps vervang door route66? Het gaat om dat standaard rijtje mini icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Menu -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Standby modus -> Toep. actieve standby

Daar kan je alle zes de snelkoppelingen toewijzen aan apps.

Waarom heet dit topic trouwens "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"? We hebben het toch nog steeds over de 'oude' N95?

[ Voor 26% gewijzigd door IMadeLove2MyN95 op 16-09-2007 18:17 . Reden: Vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
IMadeLove2MyN95 schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:14:
Menu -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Standby modus -> Toep. actieve standby

Waarom heet dit topic trouwens "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"? We hebben het toch nog steeds over de 'oude' N95?
We hebben het inderdaad nog over de 'oude' N95 maar dan kan dit topic in de toekomst ook worden gebruikt aangezien de verschillen maar minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
IMadeLove2MyN95 schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:14:

Nou lijkt me logisch, omdat die 8GB binnekort komt en hoort bij deze reeks... Tips, apps end. zullen voor beide gelden... Ik mis dan alleen de US variant nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:35

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand hier tsmobiles (of een andere RDP client) aan de praat gekregen? Hij zegt dat hij niet kan verbinden. Hostname en andere gegevens zijn gewoon goed ingevoerd, en vanaf een andere PC kan ik mijn eigen PC prima overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die mooie cradle ziet er inderdaad mooi uit maar als je de plaatjes kijkt zie je dat de aansluiting verkeerd is.. Misschien sturen ze wel de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:00:
[...]

De telefoon herkent kabels gewoon niet meer... Geen enkele USB-kabel werkt, instellingen lijken goed te staan. Vrij irritant dit! Binnenkort naar een NSP.
of ff de software op nieuw instaleren heb toch steeds nergens last van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:35
Iets aparts wat ik tegenkwam vanavond;
Was aan het smssen en het eerste sms was je bijna vol. Ik typte het woord reliёf. Gelijk sprong de telefoon naar 3 smsjes.
Zodra ik het typte zonder puntjes, waren het 2 smsjes. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:05:
of ff de software op nieuw instaleren heb toch steeds nergens last van :D
Denk dat dat nogal lastig wordt als je kabels niet herkend worden :) Een harde reset zou je misschien wel kunnen proberen maar ik gok dat domien dat al geprobeerd heeft.
Robbie T schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:33:
Iets aparts wat ik tegenkwam vanavond;
Was aan het smssen en het eerste sms was je bijna vol. Ik typte het woord reliёf. Gelijk sprong de telefoon naar 3 smsjes.
Zodra ik het typte zonder puntjes, waren het 2 smsjes. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik denk dat dat onder de noemer "software bug" valt. Maar het is inderdaad wel raar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Krijg van de week via de post mn n95 van tmobile, en ben me dus al een beetje aan het inlezen. Super forum trouwens, alleen zo groot dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie, vandaar dus nog even een vraagje over de reeds veelbesproken navigatie.
Ik heb nu een mda waar ik zakelijk mee bel en een e-ten waarmee ik prive mee bel en navigeer (tt nav 5 series). Deze twee apparaten wil ik beide vervangen door de n95. Nu heb ik echter tmobile laten weten dat ik mn web 'n walk abbo wil opzeggen omdat ik dat amper gebruik. Weet nog niet waarmee ik ga navigeren, in principe geen probleem als ik hier wat extra's moet voor betalen, alleen is een constante internet verbinding voor mij wel een probleem. Ook al had ik mn internet abbo gehouden, ik zit / rij meer in t buitenland dan in nederland dus dat wordt dan wel weer erg duur...
Iemand suggesties???
Alvast bedankt!
Dakrido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me please vertellen hoe ik al mijn POI's uit mijn foto gallery krijg?

Edit --- Ik wil hem op storage mass zetten maar daar vraagt niet naar als ik hem aansluit, terwijl in me instellingen wel staat dat die het moet vragen.

Ik heb alles doorzocht maar geen oplossing gevraagd ik zal jullie dankbaar zijn als jullie me kunnen helpen...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:36:
Hallo allemaal,
Krijg van de week via de post mn n95 van tmobile, en ben me dus al een beetje aan het inlezen. Super forum trouwens, alleen zo groot dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie, vandaar dus nog even een vraagje over de reeds veelbesproken navigatie.
Ik heb nu een mda waar ik zakelijk mee bel en een e-ten waarmee ik prive mee bel en navigeer (tt nav 5 series). Deze twee apparaten wil ik beide vervangen door de n95. Nu heb ik echter tmobile laten weten dat ik mn web 'n walk abbo wil opzeggen omdat ik dat amper gebruik. Weet nog niet waarmee ik ga navigeren, in principe geen probleem als ik hier wat extra's moet voor betalen, alleen is een constante internet verbinding voor mij wel een probleem. Ook al had ik mn internet abbo gehouden, ik zit / rij meer in t buitenland dan in nederland dus dat wordt dan wel weer erg duur...
Iemand suggesties???
Alvast bedankt!
Dakrido
Misschien nog een ideetje om aan de startpost toe te voegen, maar even heel kort:

Nokia Maps wat er standaard op zit gebruikt standaard ook een internet verbinding om z`n kaarten mee binnen te halen maar het is ook mogelijk om deze via de computer te downloaden en op die manier naar je sd weg te schrijven. Dan heb je om te navigeren met maps geen verbinding meer nodig.
Voor AGPS heb je wel nog een verbinding nodig maar dat staat eigenlijk los van de software wat je gebruikt.

TomTom is bekend, gebruikt opgeslagen kaarten maar werkt niet met de interne GPS

Route66 gebruikt ook opgeslagen kaarten en werkt wel met de interne GPS

Navigon werkt met de interne GPS maar download de kaarten (toch?)

Nav4all idem, werkt met de interne GPS maar download de kaarten

Dat zijn ze even wat ik zo snel uit m`n hoofd weet. Zo gekeken zou jij op Route66 uitkomen of je zou al een externe GPS muis erbij willen aanschaffen. Heeft natuurlijk wel het voordeel dat je een snellere fix zult hebben dan de interne GPS met A-GPS uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:37:
kan iemand me please vertellen hoe ik al mijn POI's uit mijn foto gallery krijg?

Edit --- Ik wil hem op storage mass zetten maar daar vraagt niet naar als ik hem aansluit, terwijl in me instellingen wel staat dat die het moet vragen.

Ik heb alles doorzocht maar geen oplossing gevraagd ik zal jullie dankbaar zijn als jullie me kunnen helpen...
Even verborgen maken via een 3rd party file-explorer of via de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:21:
[...]

hoe bedoel je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
WoutF schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:00:
Heeft iemand hier tsmobiles (of een andere RDP client) aan de praat gekregen? Hij zegt dat hij niet kan verbinden. Hostname en andere gegevens zijn gewoon goed ingevoerd, en vanaf een andere PC kan ik mijn eigen PC prima overnemen.
Ik heb wel es LogMeIn gebruikt op de N95, een gratis remote programma (zie www.logmein.com) dat werkt via de browser. Alleen de host (je PC of laptop) krijgt wat software geinstalleerd, je N95 browser werkt maar optimaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Na een paar dagen bellen met de N95, warm graphite uitvoering, erger ik me steeds meer aan het voortdurende schelle, hoge geluidje. Als je hem aan je oor houdt, blijft ie voortdurend piepen. Ik las op de Nokia forums wel een fix, maar dan moet je echt je toestel open schroeven.

Is dit probleem common?

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Nozzman schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:56:
Na een paar dagen bellen met de N95, warm graphite uitvoering, erger ik me steeds meer aan het voortdurende schelle, hoge geluidje. Als je hem aan je oor houdt, blijft ie voortdurend piepen. Ik las op de Nokia forums wel een fix, maar dan moet je echt je toestel open schroeven.

Is dit probleem common?
Als er een fix voor is waarbij je hem open moet schroeven, dan lijkt het mij dat je dit ook bij een NSP kan laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:21:
[...]

Kan je iets meer uitleggen hoe dat moet? Ik heb geprobeerd om ze via pc onzichtbaar te maken maar dat hielp niet en met y-browser heb ik niet kunnen vinden hoe het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nozzman schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:56:

Is dit probleem common?
Yep gebeurt vaak genoeg. Een collega heeft het opgelost door er luchtdruk op te zetten. Je kunt ook proberen eens flink hard te blazen in het speakertje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:26:
[...]

Yep gebeurt vaak genoeg. Een collega heeft het opgelost door er luchtdruk op te zetten. Je kunt ook proberen eens flink hard te blazen in het speakertje....
Zie dan wel dat de nokia n95 niet blauw word heeee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Zoo, net naar Phonehouse geweest voor een verse N95, kon hem nog omruilen. Piep is weg, en de speling die ik had zit hier ook niet op. Woei!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Megalodon_67 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:24:
[...]
Programma's installeer ik standaard op de telefoon, data plaats ik standaard op de card. Een beetje hetzelfde verhaal als op de PC, OS en apps op C partitie en de data op een andere partitie.

Nou lees ik hier dat veel N95 bezitters hun apps op de card installeren èn jij hebt ontdekt dat er meer stroom wordt verbruikt door deze wijze van installeren. Wat regelmatig wordt gemeld is dat er spontane reboots van de N95 optreden iets waar ik nog niet één keer last van heb gehad.
Ik vraag me dan ook af of er mogelijk een lagere stabiliteit zou kunnen zijn van de telefoon indien applicaties op de card worden geinstalleerd. Als er al een hoger stroomverbruik is door deze configuratie lijkt mij dit helemaal niet onwaarschijnlijk.
"Now install any applications that you need TO YOUR PHONE MEMORY".

Wat meer uitleg hier
The Benefits.

You now have a phone that needs fewer access requests.

The phone will be more stable. Your applications will run faster. You will avoid crashes, freezes and resets. Your battery will last longer because you won't be accessing the mem card as much(Memory cards are power hungry little beasts!).

If you are not at the 'vanilla phone' stage, you can copy your needed data (maps, mp3s, vids, photos etc) from your mem card to your PC (unhide files first with an application like x-plore), reformat the card and reinstall any applications that were installed to the mem card, to the phone. The applications will find there required data once you have copied the folders back from you PC to your mem card.
Now only install new applications to your phone!

Give it a try! What have you got to loose.
Source: http://blogn95.blogspot.com/

Ben ook serieus van plan om mijn phone te debranden en helemaal vanilla te maken. (ik ben een nerd en ik hou niet van onnodige applicaties, niet weten wat allemaal op me telefoon staat). Ben nog alleen aan het twijfelen wanneer ik dit zal doen. Iemand al ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
goodfella schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:32:
[...]

"Now install any applications that you need TO YOUR PHONE MEMORY".

Wat meer uitleg hier

[...]
Source: http://blogn95.blogspot.com/

Ben ook serieus van plan om mijn phone te debranden en helemaal vanilla te maken. (ik ben een nerd en ik hou niet van onnodige applicaties, niet weten wat allemaal op me telefoon staat). Ben nog alleen aan het twijfelen wanneer ik dit zal doen. Iemand al ervaring mee gehad?
Yep moi, al 3x een hard reset uitgevoerd. Ik ben ook zo iemand die alle apps probeert en later dan een schone phone wil met alleen de vereiste apps geinstalleerd. Ik maak geen gebruik van backups, alleen contacten (backup op geheugenkaart). Ik installeer altijd alle apps op telefoon, behalve Route66 die bij mij het beste werkt als zowel kaarten als programma op dezelfde plek staan (telefoon of geheugenkaart). Themes en andere apps staan allemaal op telefoon en werken hierdoor sneller/soepeler merk ik.

Dus .... ja lekker een HR / clean install doen ... de telefoon is hierna echt weer als nieuw. Lekker vlot, geen haperingen oid. Baby-smooth :)

Edit : zie nu pas dat jouw vraag uit 2 delen bestaat (debranden en clean install)...ik heb alleen ervaring met HR/clean install.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 17-09-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb zelf ervaring met het debranden van een Vodafone toestel, werkt uitstekend: meteen de nieuwste firmware en geen Vodafone meuk meer.

Wat die apps in je telefoongeheugen betreft: geeft dat dan geen last met Out of memory meldingen en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
xahmol schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:04:
Heb zelf ervaring met het debranden van een Vodafone toestel, werkt uitstekend: meteen de nieuwste firmware en geen Vodafone meuk meer.

Wat die apps in je telefoongeheugen betreft: geeft dat dan geen last met Out of memory meldingen en zo?
Nee hoor, zolang je niet té veel apps tegelijkertijd gebruikt (afsluiten dus als je er mee klaar bent). Jij hebt het dus over (geheugen)gebruik. Installatie is afhankelijk van interne opslag-capaciteit (160Mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
dafmay schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:20:
[...]

Nee hoor, zolang je niet té veel apps tegelijkertijd gebruikt (afsluiten dus als je er mee klaar bent). Jij hebt het dus over (geheugen)gebruik. Installatie is afhankelijk van interne opslag-capaciteit (160Mb).
OK, dacht dat de telefoon voor het geheugengebruik van dezelfde capaciteit als de interne opslag capaciteit gebruik maakte en dus alle apps die je op de interne opslagruimte installeerde ten koste ging van geheugencapaciteit bij bv het browsen.

Op mijn N91 die ik hiervoor had was het toch echt wel zo dat ik grote apps niet intern kon installeren zonder continue out of memory te krijgen bij het internetbrowsen. Als ik de apps op de HD van de N91 installeerde had ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:12:

Nee, Navigon wordt geleverd MET kaarten. Je kiest vervolgens vanuit een progje op je PC welke kaarten je je op je Nokia wil zetten.

De kaarten zijn:
Albanië, Andorra, Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Monte Carlo, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Tsjechië, Vaticaanstad

zie voor dekking:http://www.navigon.com/site/nl/nl/popup/oemmap_coverage/10;jsessionid=12FCBC1F4B9838E26647209883B61A46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
xahmol schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:29:
[...]

OK, dacht dat de telefoon voor het geheugengebruik van dezelfde capaciteit als de interne opslag capaciteit gebruik maakte en dus alle apps die je op de interne opslagruimte installeerde ten koste ging van geheugencapaciteit bij bv het browsen.

Op mijn N91 die ik hiervoor had was het toch echt wel zo dat ik grote apps niet intern kon installeren zonder continue out of memory te krijgen bij het internetbrowsen. Als ik de apps op de HD van de N91 installeerde had ik nergens last van.
Mischien heb je gelijk hoor, maar ik denk dan dat het gaat om als er echt nog maar heel weinig interne opslag vrij is...5Mb of zo. Ik heb dat zelf nog nooit gehad dus heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 15:22
Wie kent het probleem dat Map Loader geen kaarten op de SD kaart weg kan schrijven?
Map Loader ziet dat er een SD-kaart is, haalt vervolgens de kaart(en) op, kijkt nog eens of er een geheugenkaart is en zegt vervolgens dat de verbinding onderbroken is..
Laatste versies van Map Loader en Maps in gebruik, zowel via mass storage als met een card reader geprobeerd. Software opnieuw geinstalleerd na het register opgeschoond te hebben, mapstructuur van de geheugenkaart verwijderd en opnieuw aan laten brengen...

Wie heeft er nog een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat zijn ze even wat ik zo snel uit m`n hoofd weet. Zo gekeken zou jij op Route66 uitkomen of je zou al een externe GPS muis erbij willen aanschaffen. Heeft natuurlijk wel het voordeel dat je een snellere fix zult hebben dan de interne GPS met A-GPS uitgeschakeld.
Hoi Sjengcity,
Bedankt voor je reactie. Als een progje kaarten download, neem ik aan dat het alleen een gewenste route kan downloaden, ipv vijvoorbeeld heel Nederland? Heb namelijk per dag meerdere routes die ik rij, maar weet alleen niet van te voren welke dat zijn, maar krijg dat onderweg door.
Ik maak dus momenteel gebruik van tt, waar ik niet overigens niet erg tevreden mee ben. Vooral in Frankrijk is tt een ramp. Hele dorpen staan er niet op, en juist daar rij ik veel. Heb laatst online geprobeerd hoe goed googlemaps in Frankrijk werkt wat kaarten betreft, en daar staan zelfs huizen op de kaart die geen straatnaam of huisnummer hebben. Op het Franse platteland heb je namelijk veel huizen (in de middle of nowhere) met enkel een naam van het huis. Jammer dus daat je daar een internetvebinding voor nodig hebt. Als je weet hoe dat bij route66 zit, hoor ik 't graag!
Dakrido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 09:21
Hallo,

Weten jullie nog leuke programma's voor op je Nokia N95 ?
Deze weet ik zo uit me hoofd

- Route66
- MSN Messenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chasin

Anders lees je dit topic even door, omg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Chasin, je kan de topic compleet laden door dit achter het URL te plaatsen ?limit=999 en zo gemakkelijk het topic doorlopen.

Maar de apps die ik gebruik per categorie:

Instant Messenging:
Messenger Live - werkt het fijnst, origineel en is goed geintegreerd (ook mail)
IM+ - heb ik wel eens op mijn P900 gebruikt maar was er niet weg van. Ik hekel nep smilies.
FRING - voor VOIP calls naar MSN/Skype etc.

Internet Browser:
Built in - werkt echt goed. alleen heb ik nog steeds problemen met https forwards, dan blijft ie hangen. bagger zuur voor belangrijke sites. (iemand een fix?)
Opera Mobile - net geinstalleerd. Opera is snel.

Navigatie:
Route 66 - Benelux versie, werkt prima met Firmware 12.
Amaze geprobeerd maar is het net niet qua gebruikersgemak. Vind de user interface ook niet prettig

Mediaplayer:
Coreplayer - goede media player dat van alles ondersteunt en een equalizer heeft. handig als je in de bus film kijkt en je hoort bepaalde tonen niet door buslawaai. (wat vinden jullie van de bijgeleverde oordopjes? ik vind ze jammer, niet goed. Overigens vind ik de maximale volume van de N95 zachtjes, iemand een tip?)

WWIGO
Tover je N95 in een webcam, bluetooth vereist. goed en leuk programmaatje.

Taskman
Taskmanager - kan hidden processes laten zien en terminaten, en standaard taken etc.

Emoze
Sync je outlook mail, calendar etc.

Welk UPNP server gebruiken jullie voor je home network, ik moet er nog een xtje kiezen/vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
xahmol schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:29:
[...]
Kan iemand dit verifieren? want ik was laatst aan 't MSNen en browsen, bij een zware site kreeg ik out of memory meldingen. Ik dacht dat er WORK MEMORY, INTERN MEMORY, en EXTERN M. was.

Ander vraagje, bij het debranden en vanilla maken, is er dan ook een mogelijkheid om weer te "branden" ? Mocht er wat zijn met mijn telefoon dat ik dan weer T-mobile meuk erop kan zetten en langs een winkel kan gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
goodfella schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:24:
[...]

Kan iemand dit verifieren? want ik was laatst aan 't MSNen en browsen, bij een zware site kreeg ik out of memory meldingen. Ik dacht dat er WORK MEMORY, INTERN MEMORY, en EXTERN M. was.

Ander vraagje, bij het debranden en vanilla maken, is er dan ook een mogelijkheid om weer te "branden" ? Mocht er wat zijn met mijn telefoon dat ik dan weer T-mobile meuk erop kan zetten en langs een winkel kan gaan ?
is je werkgeheugen... krijg ik al als ik 2 paginas hyve :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mau_Maus schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:26:
[...]

is je werkgeheugen... krijg ik al als ik 2 paginas hyve :S
Mijn enige klacht over de N95....het schreeuwend tekort aan werkgeheugen. Alleen al daarvoor ga ik mischien voor de nieuwe 8GB versie. Voor mij persoonlijk zijn verder verbeteringen :

- grotere capaciteit batterij (1200 ipv 950)
- groter lichtgevend (?) 2,8" QVGA scherm
- slider valt in z'n geheel over zijkant heen, dus geen stukjes zijkant meer te zien aan beide zijden
- achterkant is slanker door ander design cameralens
- geheel zwart...op de foto's ziet het er erg mooi uit...nu nog in het echt zien
- 8GB opslagruimte...voor mij leuk meegenomen maar zeker niet noodzakelijk

Dus...naar mijn mening voldoende redenen om de overstap te maken. Mischien een grote broer voor mijn N95 ;)

[ Voor 46% gewijzigd door dafmay op 17-09-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er een beetje gek van n95, omdat ik maar niet voor elkaar krijg om mijn POI's uit mijn foto gallerij te halen.

Bestanden onzichtbaar maken op me pc heeft niet geholpen en met y-browser kan ik ook niet veel daar aan veranderen :( Iemand met andere oplossingen?

Ik denk dat ik maar voor de 8gig versie ga, omdat mijn 4 gig nu al enig tijd helemaal vol zit :( Vind wel jammer dat je na 8 gig niks meer erbij kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 14:06
heb nu inmiddels ook Vbag draaien. Gameboy emulator. Maar wie weet waar ik de roms moet plaatsen voor het spelen ervan. Vbag ziet de spellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Hallo,

ik heb een vraag en hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb al search gedaan maar kon deze vraag niet vinden.
Ik heb het bekende slider probleem. Hij is niet meer goed, hij 'klikt'. Dit komt niet door nokia maar ik heb m laten stuiteren. Echter, dat is amper te zien en ik wil m laten maken.

Nu is mijn vraag of ik dat bij een nokia service point moet doen of bij t-mobile (branded foon). Maakt dit uit waar ik dit doe? Vervalt bij 1 van de 2 mijn garantie ofzo??

Bvd voor reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Pascall_1 schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:22:
heb nu inmiddels ook Vbag draaien. Gameboy emulator. Maar wie weet waar ik de roms moet plaatsen voor het spelen ervan. Vbag ziet de spellen niet.
Als je hem op je SD hebt geinstalleerd in de map Data\Others\Vbag.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:55:
Ik word er een beetje gek van n95, omdat ik maar niet voor elkaar krijg om mijn POI's uit mijn foto gallerij te halen.

Bestanden onzichtbaar maken op me pc heeft niet geholpen en met y-browser kan ik ook niet veel daar aan veranderen :( Iemand met andere oplossingen?

Ik denk dat ik maar voor de 8gig versie ga, omdat mijn 4 gig nu al enig tijd helemaal vol zit :( Vind wel jammer dat je na 8 gig niks meer erbij kan doen.
je moet gewoon wachten tot een 8gb micro sd kaart komt (en die komt ook). Er is nu tevens 6gb verkrijgbaar link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
BillMcNeal schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:23:
Hallo,

ik heb een vraag en hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb al search gedaan maar kon deze vraag niet vinden.
Ik heb het bekende slider probleem. Hij is niet meer goed, hij 'klikt'. Dit komt niet door nokia maar ik heb m laten stuiteren. Echter, dat is amper te zien en ik wil m laten maken.

Nu is mijn vraag of ik dat bij een nokia service point moet doen of bij t-mobile (branded foon). Maakt dit uit waar ik dit doe? Vervalt bij 1 van de 2 mijn garantie ofzo??

Bvd voor reply :)
Ten eerste je garantie vervalt in beide gevallen niet.
Je kunt je telefoon ook bij beide laten maken MAAR t-mobile zal je telefoon opsturen naar Nokia waar hij gerepareerd zal worden. Als je zelf naar een NSP gaat zullen ze hem terplekke voor je maken (als ze daar de onderdelen op voorraad hebben). Het is dus aan te raden om hem bij de NSP te laten maken zodat je je tel niet 3 weken of misschien nog langer kwijt bent.

Ik raad je wel aan om eerst even naar de NSP te bellen om te vragen of ze hem maken en of ze de spullen op voorraad maken, ik heb hier al een aantal keren voorbij zien komen dat sommige NSP's het probleem niet erkennen of er geen materiaal voor hebben oid.

Edit:
Chillmeister schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:21:
je moet gewoon wachten tot een 8gb micro sd kaart komt (en die komt ook). Er is nu tevens 6gb verkrijgbaar link
Helaas zijn deze in Nederland nog niet leverbaar, ik zag ze alleen in de pricewatch op pre-order staan.
Heb er zelf eentje besteld via ebay, zal wat laten weten als ik hem heb

[ Voor 16% gewijzigd door digital-IMEI op 17-09-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien nog een ideetje om aan de startpost toe te voegen, maar even heel kort:

Nokia Maps wat er standaard op zit gebruikt standaard ook een internet verbinding om z`n kaarten mee binnen te halen maar het is ook mogelijk om deze via de computer te downloaden en op die manier naar je sd weg te schrijven. Dan heb je om te navigeren met maps geen verbinding meer nodig.
Voor AGPS heb je wel nog een verbinding nodig maar dat staat eigenlijk los van de software wat je gebruikt.

TomTom is bekend, gebruikt opgeslagen kaarten maar werkt niet met de interne GPS

Route66 gebruikt ook opgeslagen kaarten en werkt wel met de interne GPS

Ivm met de startpost kan je googlemaps er misschien ook bij zetten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:27:
Ivm met de startpost kan je googlemaps er misschien ook bij zetten...?
Jazeker! Als iemand dan misschien een klein stukje info voor me heeft? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sjengcity schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:31:
[...]
Jazeker! Als iemand dan misschien een klein stukje info voor me heeft? O-)
ben het zelf ook aan het uitzoeken, er mist nog een gratis UK nav systeem (dat helaas niet je beeldscherm aan kan laten staan) amazegps.
Voordeel van amazegps is je kan kiezen tussen kaarten en pijltjes (ik hou zelf erg van pijlen als in nav4all).
Het zou goed zijn om alle nav systemen te schikken in een tabel met:
*interne GPS ondersteuning
*interne kaarten/routes of download
*max snelheid aanduiding
*kosten (Benelux, europa, download)
*opstarttijd
*weergave eigen snelheid
*weergave GPS coördinaten
*head up or north up display (of je kaart draait)
*kaart en/of pijltjes navigatie
*welke POI beschikbaar is (niet allen hebben de benzine stations bijv.)

er zijn vast nog wel meer kwaliteitseisen waaraan je 'perfecte' nav systeem aan moet voldoen, ik ga zelf op zoek naar deze eigenschappen maar als je nog een ander weet gaarne!
Ook ben ik nog op zoek naar de nodige evaluatie software/ervaringen ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
franssie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:30:
[...]

ben het zelf ook aan het uitzoeken, er mist nog een gratis UK nav systeem (dat helaas niet je beeldscherm aan kan laten staan) amazegps.
Voordeel van amazegps is je kan kiezen tussen kaarten en pijltjes (ik hou zelf erg van pijlen als in nav4all).
Het zou goed zijn om alle nav systemen te schikken in een tabel met:
*interne GPS ondersteuning
*interne kaarten/routes of download
*max snelheid aanduiding
*kosten (Benelux, europa, download)
*opstarttijd
*weergave eigen snelheid
*weergave GPS coördinaten
*head up or north up display (of je kaart draait)
*kaart en/of pijltjes navigatie
*welke POI beschikbaar is (niet allen hebben de benzine stations bijv.)

er zijn vast nog wel meer kwaliteitseisen waaraan je 'perfecte' nav systeem aan moet voldoen, ik ga zelf op zoek naar deze eigenschappen maar als je nog een ander weet gaarne!
Ook ben ik nog op zoek naar de nodige evaluatie software/ervaringen ...
goed idee! Ik heb er alleen op dit moment totaal geen tijd voor maar ga m'n best doen m zoiets te maken komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:57
Sjengcity schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:25:
[...]
Edit:

[...]

Helaas zijn deze in Nederland nog niet leverbaar, ik zag ze alleen in de pricewatch op pre-order staan.
Heb er zelf eentje besteld via ebay, zal wat laten weten als ik hem heb
Zeker wel, bij de phonehouse waar ze tevens een leuke actie hebben met sd cards ;) check hun boekie maar eens bij verschillende winkels van ze
Had 2 weken terug al gezien maar ben boekje kwijt, waar dit instaat anders had ik wel ff foto gemaakt, als goed is loopt actie nog

edit:
copy/paste ander forum
De Sandisk micro SDHC 6gb is nou verkrijgbaar bij The Phonehouse voor 89,95. Sneller dan dat ik verwacht had. Nou nog ff wachten op de 8gb

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 18-09-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:55:

POI's...wat betekent dit afkorting? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:07:
[...]

POI's...wat betekent dit afkorting? :?
Points of interest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:46:
[...]

Zeker wel, bij de phonehouse waar ze tevens een leuke actie hebben met sd cards ;) check hun boekie maar eens bij verschillende winkels van ze
Had 2 weken terug al gezien maar ben boekje kwijt, waar dit instaat anders had ik wel ff foto gemaakt, als goed is loopt actie nog

edit:
copy/paste ander forum
De Sandisk micro SDHC 6gb is nou verkrijgbaar bij The Phonehouse voor 89,95. Sneller dan dat ik verwacht had. Nou nog ff wachten op de 8gb
Als wij nou op de SD 8gb wachten, hoeven we niet de nieuwe N95 8gb bestellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha....thanx van dit snelle reactie!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Sjengcity schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:25:
[...]

Ten eerste je garantie vervalt in beide gevallen niet.
Je kunt je telefoon ook bij beide laten maken MAAR t-mobile zal je telefoon opsturen naar Nokia waar hij gerepareerd zal worden. Als je zelf naar een NSP gaat zullen ze hem terplekke voor je maken (als ze daar de onderdelen op voorraad hebben). Het is dus aan te raden om hem bij de NSP te laten maken zodat je je tel niet 3 weken of misschien nog langer kwijt bent.

Ik raad je wel aan om eerst even naar de NSP te bellen om te vragen of ze hem maken en of ze de spullen op voorraad maken, ik heb hier al een aantal keren voorbij zien komen dat sommige NSP's het probleem niet erkennen of er geen materiaal voor hebben oid.
Dank je, stuk duidelijker! :)

Inmiddels heb ik nog twee andere vragen: ik had eerst altijd op mn desktop 2 dingen staan, wlan uitgeschakeld en hetgeen die dag in de kalender stond (soms dus een taak of een verjaardag). Dat is nu weg, volgens mij heb ik het per ongeluk gewist. Weet iemand hoe ik dat weer terug krijg, ik dacht eerst via actieve desktop maar daar kan ik het niet vinden...

En als jullie foto's bekijken is dat ook zo traag bij jullie of staan alle foto's er al meteen? Bij mij moet hij soms echt ff nadenken en ik zie dan zeg maar een klein icoontje die in de foto veranderd. Zowel via menu als via dat 'mooie' roterende menu van de rechtermenutoets.. Ligt het aan mij of is deze tel. een tikkeltje traag in menu's?

Thx for reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sjengcity schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:20:
[...]
goed idee! Ik heb er alleen op dit moment totaal geen tijd voor maar ga m'n best doen m zoiets te maken komend weekend.
Ik zal een dezer dagen proberen een eerste opzet te maken.
Naast google maps heeft ook Yahoo!Go navigatie zonder stemmen (dus leuk als er iemand naast je zit).
De kaart/nav systemen die ik ken zijn dan:
1) Nokia standaard kaarten (graties)
2) Nokia stemnavigatie (gekochte licentie)
3) Nav4All
4) Navigon
5) Route 66
6) AmazeGPS
7) Google maps
8 ) Yahoo!Go
(9 Tom Tom maar die werkt niet met de interne GPS dus telt niet echt vind ik)

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.