Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:25

robertwebbe

Robert Webbe

DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:11:
[...]
A-GPS wordt nog niet ondersteund door de providers in Nederland voor jan alle man :)
Er wordt in de praktijk wat termologie door elkaar gebruikt. Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je vanuit het netwerk geen locatiegegevens krijgt (wat correct is). In de N95 is dat omschreven als "Op basis van Netwerk".

In de N95 zit ook de optie "Assisted GPS". In dit geval wordt er bedoelt dat er ergens van een server quick-fix data gedownload kan worden. Dat werkt wel gewoon en hiermee heb je meestal een aanzienlijk snellere fix dan zonder.

De tijden voor een fix zijn geen absolute wetenschap, er zijn namelijk verschillende fixes. Een warme start is als je kort geleden de ontvanger aan hebt gehad en op dezelfde plaats ook weer aan zet. Dan heb je meestal een fix binnen 10 seconden.
Heb je hem een langere tijd uitgezet (> 1 uur en < 24 uur) of je hebt je ontvanger inmiddels verplaatst dan krijg je een koude start, deze duurt meestal tussen de 20 en 40 seconden.
In beide gevallen dien je wel de ontvanger stil te houden!

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 24-10-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
[...]

A-GPS wordt nog niet ondersteund door de providers in Nederland voor jan alle man :)
AGPS hoeft in dit geval ook niet ondersteund te worden door de providors, in het geval van Nokia rust het op de service van Nokia zelf. Het enige wat vereist is, is een data verbinding van je provider.
schumi2004 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:29:
[...]
Kap daar nou eens mee met die onzin vragen, denk da ik deze vraag al wel 100x voorbij heb zien komen.
Doe maar abbootje nemen op 1 of andere feeder ofzo ;)
Hier sluit ik mij even bij aan en staat het dus ook bij deze in de startpost. Volgens mij is deze vraag echt de laatste 3 pagina's minimaal 1 keer p/pagina langs gekomen....

[ Voor 14% gewijzigd door digital-IMEI op 24-10-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
robertwebbe schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:26:
[...]

Er wordt in de praktijk wat termologie door elkaar gebruikt. Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat je vanuit het netwerk geen locatiegegevens krijgt (wat correct is). In de N95 is dat omschreven als "Op basis van Netwerk".

In de N95 zit ook de optie "Assisted GPS". In dit geval wordt er bedoelt dat er ergens van een server quick-fix data gedownload kan worden. Dat werkt wel gewoon en hiermee heb je meestal een aanzienlijk snellere fix dan zonder.
klopt idd. Dat assisted gps van Nokia is gewoon een eigen app dat ze zo genoemd hebben net als quickgps voor wm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

klopt idd. Dat assisted gps van Nokia is gewoon een eigen app dat ze zo genoemd hebben net als quickgps voor wm. :)
Het klopt dat het klopt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:14:
[...]

Huh, waarom is TT beter dan R66...
Tsjee, ik overweeg tussen R66 (met interne muis in de N95) of TT met de losse (externe) muis, pff... |:(
TomTom is niet per defenitie beter, TomTom is beter naar ieder zijn eigen smaak. Er zullen ook gegarandeerd mensen zijn die voor Route66 kiezen boven TomTom.

tik eens op google review tomtom of review route66 in, waarschijnlijk kun je na het lezen van diverse reviews beter zien welke beter bij jou persoonlijk past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:46:
Omdat hier meerdere Voipbusters zitten stel ik de vraag hier maar ff. Blijft het versturen van een SMS bij jullie ook wel eens hangen?

Bij mij blijft hij van het een op het andere moment ineens hangen. Instellingen staan goed en heb meer dan genoeg credit op mijn account staan.

Wanneer ik op send druk blijft hij op Connecting... hangen en bovenin staat progress. Na 2 minuten komt er een error in beeld: SymbianOS error = -33: Algemeen: Timeout bewerking.

Supervaag want het komt vanuit het niets, gister wilde alles nog gewoon.
Zelfde hier. Via t-Mobile dan. Niet via WLAN. Na herstarten wil het ineens weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:14:
[...]

Huh, waarom is TT beter dan R66...
Tsjee, ik overweeg tussen R66 (met interne muis in de N95) of TT met de losse (externe) muis, pff... |:(
Nou zoals ik al zei: Ik vind de kleurstelling van TomTom prettiger. Daarnaast vind ik de aanwijzingen en de timing daarvan prettiger. Daarnaast vind ik het handig dat je zelf een stem kan kiezen bij TT. Verder vind ik TomTom handiger zoeken naar locaties, alshoewel er voor het R66 systeem ook wel een en ander te zeggen is.

Maar goed misschien begrijp ik je post niet en probeer je me gewoon te flamen. En misschien interpreteer ik je smiley gebruik verkeerd, en is dit wel een serieuze vraag. In ieder geval heb je nu een serieus antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:30:
[...]

Ik probeer alles goed volgen wat jullie ermee bedoelen/zeggen.
Als ik de AGPS in nokia activeer, hoe moet ik het dan activeren. Of kan ik het zonder AGPS de fix snel ontvangen...begrijp ik? :?

De rest.... Hartstikke bedankt van jullie reacies! Ik denk dat ik de R66 maar neem. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dandelion schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:11:
[...]

Nou zoals ik al zei: Ik vind de kleurstelling van TomTom prettiger. Daarnaast vind ik de aanwijzingen en de timing daarvan prettiger. Daarnaast vind ik het handig dat je zelf een stem kan kiezen bij TT. Verder vind ik TomTom handiger zoeken naar locaties, alshoewel er voor het R66 systeem ook wel een en ander te zeggen is.

Maar goed misschien begrijp ik je post niet en probeer je me gewoon te flamen. En misschien interpreteer ik je smiley gebruik verkeerd, en is dit wel een serieuze vraag. In ieder geval heb je nu een serieus antwoord.
Ik ben het met jou eens, dat TT idd beter is. Dat (TT mobile5) had ik ook in mijn vorige mobiel met externe muis. Dat beviel me heel goed, zelfs zonder problemen.
Nu ik N95 heb, wil ik weleens zonder externe muis doen. Dus maar de R66 bestellen.

Ik hoop van harte dat dat TT de N95 binnenkort ook ondersteunt...zucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:09:
[...]

FaNtJuH,

Als ik de AGPS activeer, hoe kan ik het in de N95 vinden om te activeren?
Vast en zeker bedankt van je reactie/tip! _/-\o_
Let erop dat je hiervoor een flat fee abbo hebt, dus een data abonnement van T-Mobile bijvoorbeeld.
A-GPS kun je aanzetten bij: Instrumenten - Instellingen - Algemeen - Positiebepaling

Maar deze functie maakt dus gebruik van dataverkeer, dus let op! (vooral in het buitenland UIT zetten)
[...]

Hoe kom je aan die informatie? Zou niet weten wat een provider hiermee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 07:11:
[...]

Ik ben het met jou eens, dat TT idd beter is. Dat (TT mobile5) had ik ook in mijn vorige mobiel met externe muis. Dat beviel me heel goed, zelfs zonder problemen.
Nu ik N95 heb, wil ik weleens zonder externe muis doen. Dus maar de R66 bestellen.

Ik hoop van harte dat dat TT de N95 binnenkort ook ondersteunt...zucht ;)
Ah, duidelijk, sorry voor de sub tekst dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:26:
iemand een idee hoe ik gemakkelijk alléén agenda items kan backuppen.
Mijn foon is aan een 'hard reset' toe. Contacten kun je makkelijk syncen met je PC met Nokia PC Suite. Alleen al mijn agenda punten worden dan niet gekopieerd. En deze wil ik wel graag terug zetten.
En om nou Outlook te gaan installeren om alleen de agendapunten éénmalig te kopieren vind ik te omslachtig.
Ik zag dat je dit probleem al 'handmatig' had opgelost, maar toch een tip: Installeer Outlook! Ik heb het ook gedaan, alleen om agendapunten en contacten te beheren en het is ideaal. Elke keer als ik hem aan de pc hang auto-synct hij. Zeker als je wat meer info bij je contacten wilt bewaren (email, adres, fotootje, etc.) dan is Outlook hiervoor veel gemakkelijker dan PC Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
IMadeLove2MyN95 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:59:
[...]

Ik zag dat je dit probleem al 'handmatig' had opgelost, maar toch een tip: Installeer Outlook!
Je realiseert je dat Outlook verre van gratis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:02:
Ik ben van plan de N95 8GB te bestellen bij de online vodafoneshop, ze zeggen daar dat de leverdatum 1 november is, op allaboutphones.nl staat echter week 51. Hoe betrouwbaar is vodafone? ik heb namelijk geen zin nu al geld over te maken en pas over 2 maanden mijn telefoon te krijgen..
Als je het over deze aanbieding hebt, hoop ik dat je hier bij T-Mobile hebt gekeken.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
FaNtJuH schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:29:
[...]

Hoe kom je aan die informatie? Zou niet weten wat een provider hiermee te maken heeft?
Er staat ervoor toch wat de vergissing was? Daanno al tijdje niet gezien trouwens nu die zijn eigen site heeft :P Hij had A-GPS en 'op basis van netwerk' door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:21:
[...]

Als je het over deze aanbieding hebt, hoop ik dat je hier bij T-Mobile hebt gekeken.
ja, heb ik gedaan. ik heb echter gekozen voor vodafone, toestel is 167 euro bij 2jaar €35 + internet €9,50. t-mobile was 121 euro bij 2jaar flex €30 + internet. (met relax is hij nog goedkoper, maar ik heb liever flex), alleen heb ik liever vodafone, ook vanwege t internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Fuzzillogic schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:19:
Je realiseert je dat Outlook verre van gratis is?
Ik heb de 'testversie'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:48:
Route66-gebruikers,

Zijn jullie genoeg tevreden met de Route66 in N95?
Zo ja, hoe krijgen jullie de fix snel ontvangen?
Ik gebruik ook R66. Heb geen data-abo, dus zonder AGPS krijg ik dan een fix na ongeveer 5 min in een auto, als ik buiten sta in ongeveer 2 a 3 minuten. Best acceptabel. Wanneer ik hem weer aanzet op dezelfde plek als waar ik hem het laatst gebruikt heb, is het al binnen enkele seconden (max 20).

Ik zou nog wel willen weten of de stemmen ook veranderd kunnen worden bij R66, er zit een .ogg file bij, maar weet niet of je hier iets mee kunt. Iemand daar al verder mee?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
Eastside schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:31:
[...]
Ik gebruik ook R66. Heb geen data-abo, dus zonder AGPS krijg ik dan een fix na ongeveer 5 min in een auto, als ik buiten sta in ongeveer 2 a 3 minuten. Best acceptabel. Wanneer ik hem weer aanzet op dezelfde plek als waar ik hem het laatst gebruikt heb, is het al binnen enkele seconden (max 20).
[...]
Dit is volgens mij een bekend fenomeen, wanneer je nagenoeg op zelfde positie GPS activeert heb je sneller een fix als dat je hem bv nu uit zet en 50 kilometer verder op weer een fix laat zoeken.
Merkte dit vroeger al toen ik via baas een pda met gps kit had gekregen, deze had precies dezelfde kuren.
Vanavond eens testen met TT Go van buren ;)

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 25-10-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Hier in Veenendaal heb ik nu (max) 3.6 megabit/sec met Vodafone HSDPA. Voorheen kwam ik met een snelheidsmeting niet boven de 1.3 megabit/sec. Zojuist een paar keer geprobeerd en kwam iedere keer zo rond de 2.5 megabit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
FaNtJuH schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:29:
[...]

Let erop dat je hiervoor een flat fee abbo hebt, dus een data abonnement van T-Mobile bijvoorbeeld.
A-GPS kun je aanzetten bij: Instrumenten - Instellingen - Algemeen - Positiebepaling

Maar deze functie maakt dus gebruik van dataverkeer, dus let op! (vooral in het buitenland UIT zetten)

[...]

Lees mijn reacties nog is. Dat prog heeft Nokia zelf gemaakt en heeft de naam gekregen Assited GPS. Echter is dat niet echt assited GPS. Hiervoor wordt via het netwerk bepaald wat je locatie is en dat wordt doorgegeven aan je telefoon zodat hij sneller een fix heeft via GPS. :)
robertwebbe schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:07:
Hier in Veenendaal heb ik nu (max) 3.6 megabit/sec met Vodafone HSDPA. Voorheen kwam ik met een snelheidsmeting niet boven de 1.3 megabit/sec. Zojuist een paar keer geprobeerd en kwam iedere keer zo rond de 2.5 megabit/sec.
Indeed *O* http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=2&t=1063

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 25-10-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Iemand al opgevallen dat de icons van de standby modus soms veranderen? Wanneer ik de tel in massaopslag mode zet, ben ik opeens mijn Route66 icoontje 'kwijt', daarna verschijnt hij weer vanzelf. Is het misschien een optie R66 in het tel geheugen te installeren? Alleen weet ik dan niet of je de kaarten wel op je geheugenkaart kunt laten staan.. iem ervaring hiermee?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Eastside schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:17:
Iemand al opgevallen dat de icons van de standby modus soms veranderen? Wanneer ik de tel in massaopslag mode zet, ben ik opeens mijn Route66 icoontje 'kwijt', daarna verschijnt hij weer vanzelf. Is het misschien een optie R66 in het tel geheugen te installeren? Alleen weet ik dan niet of je de kaarten wel op je geheugenkaart kunt laten staan.. iem ervaring hiermee?
Dit is logisch, zodra je de telefoon in massaopslag modus zet krijgt de PC volledige toegang tot het geheugen kaartje. Hierdoor word de telefoon de toegang als het ware ontzegt. Het heeft dus ook geen zin alleen de kaarten op het geheugen kaartje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 02:37
Zo ook maar eens een N95 besteld via Belnu;

T-mobile 192/64 onbeperkt à 19,50 p/m
T/m 150min à 9,75 eerste jaar en 19,50 tweede jaar
Geen verzendkosten
Gratisch tel.

http://www.belnu.nl/T-Mob...Nokia/N95.htm?bundel_3=10

Ik heb in Excel ffkes uitgerekend dat als ik uitga van een interestvoet van 5% en het vergelijk met de SIM-only aanbieding van T-mobile (die redelijk oké is) ik op een kostenpost voor de N95 uitkom van 177,71 euro, kortom;

1. Het abbonement van T-mobiel zou beter kunnen (waarom is er wel een sim-only tarief voor je minuten en niet voor je data?, dit speelt hard mee maar zo is ut nou eenmaal*)
2. De N95 wordt gedumpt, allereest op deze manier, omdat de 8GB en andere concurentie eraan komt.

Denk dat beide een beetje waar zijn.

*Ik heb voor de gijn eens het Web-n-walk tarief gedeelt met dezelfde ratio als het sim only tarief gedeeld door het gecalculeerde gemiddelde tarief voor de bundel. Verassing, ruimt 15 euro extra omzet die T-mobile en de verkoper samen kunnen delen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door XElD op 25-10-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
Mau_Maus schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:32:
[...]

Er staat ervoor toch wat de vergissing was? Daanno al tijdje niet gezien trouwens nu die zijn eigen site heeft :P Hij had A-GPS en 'op basis van netwerk' door elkaar gehaald.
Had niet gezien dat er alweer een volgende pagina was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar vraagjes m.b.t. de N95
- Hoe krijg ik TMC informatie in Route 66, bij mij doet ie niets, moet ik hiervoor iets instellen?
- kan ik meerdere visualisaties installeren voor de musicplayer, en zo ja waar?
- kan ik zelf meerdere links toevoegen voor de webbrowser bijv. door te kopiëren vanaf mijn pc?
- hoe kan ik gesproken tekst toevoegen aan de N95 navigatie, moet je daar eenmalig iets voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee wanneer de N95 8 gb versie uitkomt (weet al: 3 november voor Vodafone)?

En heeft Vodafone de primeur omdat ik eigenlijk graag een unbranded versie wil hebben..

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:01:
Heeft iemand een idee wanneer de N95 8 gb versie uitkomt (weet al: 3 november voor Vodafone)?

En heeft Vodafone de primeur omdat ik eigenlijk graag een unbranded versie wil hebben..

Bvd!
Ik betwijfel of je de vorige pagina hebt gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij hier mee helpen?? "kpnvandaag.nl"is niet te openen?? Hellup!! Hoe krijg ik TV op mijn N95??
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:06:
Ga naar web adres "kpnvandaag.nl".
Selecteer toegangspunt "mobiel startsite"
Scroll naar beneden totdat je kpn mobieletv tegen komt.
Download het de toepassing en klaar is kees.

Je kan alleen inloggen met toegangspunt "mobielestartsite" met een ander toegangspunt lukt het niet.
Als je dit toegangspunt niet kan vinden dan moet je een sms naar de kpn zenden.
Dit nummer moet je maar ff opzoeken.

Succes

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:43

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:21:
[...]

Top van je reactie!
Maar hoe zorg je de fix snel ontvangen?
Vast en zeker bednakt van je reactie/tip!
Beetje late reactie maar dan toch nog. Ik heb er niks bijzonders voor gedaan. Ik hen de telefoon in mijn auto (peugeot 206) hangen heb de slider omhoog. Verder had ik vandaag een trage fix omdat ik aan het rijden was. Volgens mij heb je sneller een fix als je stilstaat. Nu ik aan het rijden was (op een hele andere plek als dat ie de laatste keer gebruikt was) had ik ongeveer met 1 minuut een fix en daarna de hele tijd ongeveer 10 of 11 satalieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:24:
Kan iemand mij hier mee helpen?? "kpnvandaag.nl"is niet te openen?? Hellup!! Hoe krijg ik TV op mijn N95??

[...]
Hoe hulpeloos/hopeloos kun je zijn :?

ga naar www.kpn.com met toegangspunt "mobiele startsite", dan naar hoofdmenu en kpn mobiel tv, is al eerder genoemd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:07
Nas T schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:21:
[...]

Heej, ik heb je link naar 2call.nl even bekeken en het een en ander nagerekend. Ik kwam hier op uit:

Bij een T-mobile Flex 25 van 2 jaar betaal je in totaal:
((25/2)*12)+(25*12)+221= 671 euro en krijg je 147 belminuten/smsjes. klik

Dit is goedkoper dan een losse N95 8gb en je krijgt dus je belminuten.

Ik ben altijd heel sceptisch over dit soort aanbiedingen, weet iemand misschien of er een addertje onder het gras zit of dat het aan te raden is om dit te doen. Ook krijg ik dan waarschijnlijk(?) een branded en gelockte telefoon maar daar is wel overheen te komen.

Avast bedankt voor een reactie, groetjes Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DaannO schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Lees mijn reacties nog is. Dat prog heeft Nokia zelf gemaakt en heeft de naam gekregen Assited GPS. Echter is dat niet echt assited GPS. Hiervoor wordt via het netwerk bepaald wat je locatie is en dat wordt doorgegeven aan je telefoon zodat hij sneller een fix heeft via GPS. :)

[...]

@DaannO,

Huh, ik moet dus de GPS nemen, ipv AGPS ... Hoe moet ik de GPS in N95 activeren?
Vast en zeker bedankt van je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwoR schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:48:
[...]

Beetje late reactie maar dan toch nog. Ik heb er niks bijzonders voor gedaan. Ik hen de telefoon in mijn auto (peugeot 206) hangen heb de slider omhoog. Verder had ik vandaag een trage fix omdat ik aan het rijden was. Volgens mij heb je sneller een fix als je stilstaat. Nu ik aan het rijden was (op een hele andere plek als dat ie de laatste keer gebruikt was) had ik ongeveer met 1 minuut een fix en daarna de hele tijd ongeveer 10 of 11 satalieten.
Ok, jouw tip is duidelijk. Maar gebruik je de AGPS of GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:30:
[quote]DaannO schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

[...]

@DaannO,

Huh, ik moet dus de GPS nemen, ipv AGPS ... Hoe moet ik de GPS in N95 activeren?
Vast en zeker bedankt van je tip!
Volgens mij haal je nu dingen door elkaar. A-GPS is gewoon een uitbreiding op GPS om een snellere fix te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb een probleem en ik heb overal gezocht maar ik kom er niet uit.
het gaat om het volgende.
ik heb al een paar maanden de N95 maar ik wil nu me N95 updaten.
ik heb nu Device software update geinstaleerd maar tijdens de instalatie krijg ik de volgende fout
the instalation of microsoft visual C 2005 redistributable appears to have faild.
ik kan dan wel doorgaan met instaleren maar als ik dat klaar ben en ik klik het programma aan dan krijg ik deze fout melding.
Netwerkverbinding verbroken. controleer de netwerk verbinding en of de firewall voorkomt dat de toepassing goed functioneert.

ik hoop echt dat iemand mijn kan helpen want ik weet niet meer wat ik moet doen.

alvast bedankt voor het helpen.

groetjes R6-je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over mp3's. In mijn windows mediaplayer heb ik bijna alle albumhoezen, voegt niets toe, maar is wel grappig om te zien. Als ik echter de nummers naar mijn N95 kopieer, zie ik als ik ze afspeel niet de albumhoezen?? Wat doe ik verkeerd?? Alvast dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chapie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:51:
[...]

Hoe hulpeloos/hopeloos kun je zijn :?

ga naar www.kpn.com met toegangspunt "mobiele startsite", dan naar hoofdmenu en kpn mobiel tv, is al eerder genoemd :O
ja echt heel hopeloos!! Ik heb alle topics gelezen, maar kwam niet op mobiele startsite!! kon site niet weergeven ofzo... Nu zie ik jou reactie, denk ik, jemig heb ik al geprobeerd... Maar goed, inderdaad hopeloos dus stug proberen en wat denk je?? Hij doet het!!! Snap er niks van, maar BEDANKT!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:38:
hoi ik heb een probleem en ik heb overal gezocht maar ik kom er niet uit.
het gaat om het volgende.
ik heb al een paar maanden de N95 maar ik wil nu me N95 updaten.
ik heb nu Device software update geinstaleerd maar tijdens de instalatie krijg ik de volgende fout
the instalation of microsoft visual C 2005 redistributable appears to have faild.
ik kan dan wel doorgaan met instaleren maar als ik dat klaar ben en ik klik het programma aan dan krijg ik deze fout melding.
Netwerkverbinding verbroken. controleer de netwerk verbinding en of de firewall voorkomt dat de toepassing goed functioneert.

ik hoop echt dat iemand mijn kan helpen want ik weet niet meer wat ik moet doen.

alvast bedankt voor het helpen.

groetjes R6-je
niet echt een oplossing (waar je misschien op hoopt) maar misschien is het een idee om het op een andere pc te proberen, z'on firmware update hoeft maar eens in de zoveel tijd te gebeuren, lijkt mij dus in ieder geval even het proberen waard (mits je nog een computer tot je beschikking hebt uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is juist het probleem ik heb hiier 1 computer staan dus ik hoop dat er iemand is die dit probleem ken en kan verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:55
justdowner schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:23:
[...]

Heej, ik heb je link naar 2call.nl even bekeken en het een en ander nagerekend. Ik kwam hier op uit:

Bij een T-mobile Flex 25 van 2 jaar betaal je in totaal:
((25/2)*12)+(25*12)+221= 671 euro en krijg je 147 belminuten/smsjes. klik

Dit is goedkoper dan een losse N95 8gb en je krijgt dus je belminuten.

Ik ben altijd heel sceptisch over dit soort aanbiedingen, weet iemand misschien of er een addertje onder het gras zit of dat het aan te raden is om dit te doen. Ook krijg ik dan waarschijnlijk(?) een branded en gelockte telefoon maar daar is wel overheen te komen.

Avast bedankt voor een reactie, groetjes Joost
Nee bij 2call zijn ze niet gelockt nog gebranded, ik heb ze van de week nog aan de lijn gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:32:
[...]

Volgens mij haal je nu dingen door elkaar. A-GPS is gewoon een uitbreiding op GPS om een snellere fix te krijgen :?
Hehe, daarom ben ik beetje op een dwaalspoor geraakt dat ik de dingen door elkaar haal, oeps!
Kan je ff uitleggen, hoe ik in volgorde in N95 de gps kan vinden om het te activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ok, mensen het spijt me maar ik moet even mijn ergernis kwijt hoor:
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:01:
Deze mensen mogen dus van mij echt meteen een ban krijgen. Lees eens knip!!!!!!!
Hoe gemakzuchtig en lui kun je zijn, het is ondertussen de laatste 4 pagina's voorbij gekomen en ik heb het gisteren aan de startpost vetgedrukt in het rood toegevoegd!!!! (hoezo stront in de ogen)

sorry hoor maar ik begrijp niet dat mensen zo gemakzuchtig kunnen zijn aangelegd. Mijn inziens is dit zelfs misbruik maken van anderen omdat mensen die dergelijke vragen stellen gewoon te lui zijn om zelf even verder te kijken dan hun neus lang is.
Zo dat moest er echt even uit.

Fijn dat het eruit is, toch is het niet helemaal done om dat hier te doen. Uit je voortaan even in een TR!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 19:01
Sjengcity schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:39:

[...] sorry hoor maar ik begrijp niet dat mensen zo gemakzuchtig kunnen zijn aangelegd. Mijn inziens is dit zelfs misbruik maken van anderen omdat mensen die dergelijke vragen stellen gewoon te lui zijn om zelf even verder te kijken dan hun neus lang is.
Kan ik mij helemaal in vinden. Mensen...eerst zelf een beetje moeite doen dmv de zoekfunctie. Daarna pas gaan roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
goodfella schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:26:
iemand een tip hoe ik de t-mobile logo het best eraf kan halen?
Kun je gewoon met je nagel eraf krassen, ik heb ook gehoord met een suikerklontje maar heb ik zelf geen ervaring mee, zou best goed ook kunnen werken. Zie 2 posts verder, een suikerklontje werkt dus ook gewoon ipv je nagel.
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:12:
Een paar vraagjes m.b.t. de N95
- Hoe krijg ik TMC informatie in Route 66, bij mij doet ie niets, moet ik hiervoor iets instellen?
- kan ik meerdere visualisaties installeren voor de musicplayer, en zo ja waar?
Nop dit is niet mogelijk of je zou al andere theme's moeten gaan gebruiken maar die hebben niet alleen betrekking op je mediaplayer maar op je hele telefoon
- kan ik zelf meerdere links toevoegen voor de webbrowser bijv. door te kopiëren vanaf mijn pc?
Ik gebruik hier PC Suite icm met Internet Explorer voor; als je je telefoon sync met je computer maakt PC Suite een map favorieten aan in je IE, hier kun je zelf ook links in toevoegen die nadat je opnieuw synct ook in je telefoon komen te staan.
- hoe kan ik gesproken tekst toevoegen aan de N95 navigatie, moet je daar eenmalig iets voor betalen?
Daar zul je inderdaad voor moeten betalen voor een bepaalde periode (7dagen, 30 dagen, 1 jaar en 3 jaar als ik me niet vergis)

@rainai; Je hebt al meerdere malen nu dingen gevraagd over AGPS en GPS berekening in het algemeen maar wat je nu exact wil weten is mij nogaltijd niet geheel duidelijk.
Waar je in ieder geval het gebruik van GPS en AGPS kunt instellen is: Menu > Instellingen > GPS-gegevens > Opties > Instell. posisitiebepaling.

[ Voor 70% gewijzigd door digital-IMEI op 26-10-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Eastside schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:17:
De R66 kaarten worden zowiezo op je SD kaart geinstalleerd in de map E:\System\Apps\Route66\Maps of je R66 nu op je telefoongeheugen of je SD kaart installeert. Ik heb R66 gewoon op het telefoongeheugen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjengcity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:15:
[...]
Kun je gewoon met je nagel eraf krassen, ik heb ook gehoord met een suikerklontje maar heb ik zelf geen ervaring mee, zou best goed ook kunnen werken.
Truc met het suikerklontje heb ik bij een vorige telefoon gedaan...werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Megalodon_67 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:17:
[...]

De R66 kaarten worden zowiezo op je SD kaart geinstalleerd in de map E:\System\Apps\Route66\Maps of je R66 nu op je telefoongeheugen of je SD kaart installeert. Ik heb R66 gewoon op het telefoongeheugen gezet.
Ik kan het mis hebben, maar ik heb de mappen zelf in de juiste directory moeten plaatsen. Gaat dus naar mijn weten niet automatisch. Overigens heb ik slechte ervaringen gehad met plaatsen R66 op telefoongeheugen. Geen idee hoe dat komt want bij andere mensen schijnt het wel gewoon te werken. Niet dat ik R66 op tel geheugen zou willen hebben, op geheugenkaartje is plaats zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
dafmay schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:22:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar ik heb de mappen zelf in de juiste directory moeten plaatsen. Gaat dus naar mijn weten niet automatisch. Overigens heb ik slechte ervaringen gehad met plaatsen R66 op telefoongeheugen. Geen idee hoe dat komt want bij andere mensen schijnt het wel gewoon te werken. Niet dat ik R66 op tel geheugen zou willen hebben, op geheugenkaartje is plaats zat.
Ja Route66 is daar een beetje wazig mee als het neer komt op het plaatsen van de mappen. De eerste keer dat ik R66 heb geinstalleerd deed hij namelijk wel netjes de map speech op de juiste plek zetten, na aanschaf van een nieuw sd-kaartje had Route66 hier ineens geen zin meer in 8)7
Ik vermoed zelf dat dit temaken zou kunnen hebben met de grootte van de kaartjes, toen het bij mij wel werkte was het op een 2GB kaartje, op een 6GB sd ging het ineens mis. (is maar een vermoede maar zou het mee temaken kunnen hebben)

Overigens heb ik wel zelf de kaarten in de juiste map moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:26:
[...]

Hehe, daarom ben ik beetje op een dwaalspoor geraakt dat ik de dingen door elkaar haal, oeps!
Kan je ff uitleggen, hoe ik in volgorde in N95 de gps kan vinden om het te activeren.
Dude wat moet je in vredesnaam met een N95 als je niet eens weet hoe je GPS en AGPS activeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:57:
Dude wat moet je in vredesnaam met een N95 als je niet eens weet hoe je GPS en AGPS activeert?
Staat standaard aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 17:14
[...]

Tja, ze hebben nu eenmaal niet allemaal het IQ van Bounzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:32:
[...]

Ok, jouw tip is duidelijk. Maar gebruik je de AGPS of GPS?
Ik zag net dat ik A-GPS aan had staan (eerlijk gezegd had ik daar nog niet naar gekeken, maar dat is dus fijn want ik heb geen data-abbo.

Weet iemand wat het kost aan dataverkeer als je he wel aan hebt staan??

Ik zal trouwens vanmiddag eens een nieuwe test doen hoelang het nu duurt voordat ik een fix heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:33
TwoR schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:37:
[...]

Ik zag net dat ik A-GPS aan had staan (eerlijk gezegd had ik daar nog niet naar gekeken, maar dat is dus fijn want ik heb geen data-abbo.

Ik zal trouwens vanmiddag eens een nieuwe test doen hoelang het nu duurt voordat ik een fix heb
heeft al ergens eerder gestaan. dacht dat het ging om omgeveer 20kb per keer, maar weet ik niet zeker. wel 100% zeker dat het langs is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Wellicht lichtelijk offtopic, maar toch vraag ik het. B)

Is er een vergelijkbaar toestel van Nokia maar dan zonder GPS?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Niet als dat het enige is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 02:37
Jongens, volgens mij is het N95 dumpen vanaf hogerhand begonnen... ik zie meerdere redelijk identieke T-mobile/Web-enWalk aanbiedingen verschijnen op internet die wel erg gunstig zijn... reken ze ook maar eens door met Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
XElD schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:30:
1. (waarom is er wel een sim-only tarief voor je minuten en niet voor je data?, dit speelt hard mee maar zo is ut nou eenmaal*)
Ow jawel, alleen wat moeilijker te vinden, zie 2e pagina.
Je betaalt 2,38 per MB(idem bij abbo).
Op de hoofdsite kun je het vinden door "abonnementen & prepaid", "sim only", dan "meer over relax sim only", en dan onderaan "T-Mobile relax prijslijst". Lekker achteraf geplaatst, zodat consumenten de kosten niet makkelijk vinden en zodoende voor onverwachte kosten komen te staan achteraf, want wie wist er nou dat je voor t-zones moet betalen, of dat surfen op het internet €15 aansluitkosten geeft?
Daar staan ook de kleine lettertjes....

PS Ook met de N95 8GB zijn er nette aanbiedingen te vinden, Ik heb voor een totaalprijs van €632(inclusief koopprijs, gehele abbo-kosten, en een verzekering voor schade)een N95 8GB.
Helaas geen internet, maar is ook belachelijk duur. Om een fatsoenlijke snelheid te hebben, betaal ik meer dan het abbo wat erbij zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Nas T op 26-10-2007 10:11 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Of plaats wat links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
pven schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:08:
[...]

Wellicht lichtelijk offtopic, maar toch vraag ik het. B)

Is er een vergelijkbaar toestel van Nokia maar dan zonder GPS?
n73 music edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
Michie23 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:55:
[...]

Nee bij 2call zijn ze niet gelockt nog gebranded, ik heb ze van de week nog aan de lijn gehad. :)
Te gek bedankt voor je reactie :)
Nas T schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

PS Ook met de N95 8GB zijn er nette aanbiedingen te vinden, Ik heb voor een totaalprijs van €632(inclusief koopprijs, gehele abbo-kosten, en een verzekering voor schade)een N95 8GB.
Helaas geen internet, maar is ook belachelijk duur. Om een fatsoenlijke snelheid te hebben, betaal ik meer dan het abbo wat erbij zit.
Waar O-) dat wil ik ook wel eens bekijken _/-\o_

Groetjes Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de aankomende n81 n82-serie als je iets nieuwers wil hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarnoootje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:41:
[...]

heeft al ergens eerder gestaan. dacht dat het ging om omgeveer 20kb per keer, maar weet ik niet zeker. wel 100% zeker dat het langs is gekomen
Dat zou je dan toch in je logboek moeten zien bij de packet-gegevensteller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Michie23 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:55:
[...]

Tsja, een maat van me heeft daar onlangs zijn "gewone" N95 gehaald die ook niet gelockt, noch branded was, maar bleek wel de software in Duits te hebben (met ook boekjes in Duits) en een microSD kaartje van 512MB ipv. 1GB 8)7

OK, geen ramp opzich, want je verandert de taal zo, boekjes heeft die niet nodig, en hij had toch al eerder een 4GB kaartje gekocht.

Ik vind het tegenwoordig hoe dan ook een beetje riskant via het internet, ook al had ik bij die shop in het verleden prima werkende nederlandse toestellen aangeschaft (6210, 6610 en 6230).

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:50:
[...]

Ja maar pas dan op als je Nokia Maps gebruikt en daar ook aan heb staan dat ie data mag gebruiken voor het updaten van je kaart. Ik geloof dat wimmel_1 in eerdere topics zei dat na opstarten nokia maps er 8kb wordt verbuikt voor agps.

Ik heb nu via route66 geprobeerd: verzonden: 1.34 kb - ontvangen 3.94 kb
Nokia Maps: 1.40 kb verzonden en ontvangen: 4.89 kb (Netwerk voor extra info uit)

Niet zo heel veel dus. En kan dus verschillen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mau_Maus op 26-10-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die n95 lijkt me een heerlijke telefoon denk er sterk over na om hem ook aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:50:
[...]

Als ik daar kijk staat er 0 B verzonden en 0 B ontvangen

Kan dat misschien komen ondat mijn data instellingen niet kloppen en dat dat daarom niet werkt? En dat de AGPS dus niet werkt gebruikt ookal stond deze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
TwoR schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

Als ik daar kijk staat er 0 B verzonden en 0 B ontvangen

Kan dat misschien komen ondat mijn data instellingen niet kloppen en dat dat daarom niet werkt? En dat de AGPS dus niet werkt gebruikt ookal stond deze aan.
Kan je makkelijk checken... Ga browsen met de zelfde accespoint.. werkt dat niet, dan weet je genoeg... werkt het wel, en er staat nog steeds 0b verzonden en ontvange, dan zou ik en hardreset doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
justdowner schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:40:
[...]

Waar O-) dat wil ik ook wel eens bekijken _/-\o_

Groetjes Joost
Daar...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mau_Maus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:36:
Kan je makkelijk checken... Ga browsen met de zelfde accespoint.. werkt dat niet, dan weet je genoeg... werkt het wel, en er staat nog steeds 0b verzonden en ontvange, dan zou ik en hardreset doen :P
Of hij heeft z`n logboek uitstaan.

[ Voor 68% gewijzigd door digital-IMEI op 26-10-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
Klopt bedankt, maar die had ik al gezien maar daar krijg je dus geen smsjes bij en aangezien ik toch vaker sms dan bel is het voor mij niet rendabeler. Toch bedankt voor je berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ik begin echt flashbacks te krijgen naar Nokia N95 deel 2:

Voor de nieuwkomers

En voor de mensen die het toch niet kunnen laten om het over hun te kiezen abbo moeten hebben

En voor de mensen die gewoon het hele topic niet lezen en er maar lustig op los posten staat er ook nog een waarschuwing boven het input-post veld.....

[ Voor 18% gewijzigd door digital-IMEI op 26-10-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TwoR schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:37:
[...]

Zoals anderen al hebben aangegeven is het dataverkeer van A-GPS zoiets van 7Kb, let er op dat de ene provider GPRS per MB afrekend en de andere dataverkeer per tijdseenheid, bv per kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Mau_Maus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:36:
[...]

even gecheckt en idd als ik ga browsen lopen de verzonden en ontvnagen gegevens wel op. Zal dus wel met instellingen te maken hebben. Want ik moest bij de browser nog wel aangeven hoe ik het inet op wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd. Ik heb alleen een WLAN als toegangspunt ingesteld en daar ben ik nu een paar km vanaf :D. Voor de rest geen enkel toegangspunt. Ook niet voor GPRS.
Nieuwe abo gaat pas op 30-11 in en tot die tijd voeg ik ook geen toegangspunten toe.
En ik krijg zelfs de melding in nokia maps dat ie geen netwerk verbinding kan krijgen. En toch heb ik vrij snel een fix.

Ik zie het wel op de factuur :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen!

Ik ben op zoek naar een manier om .asx streams (online radio) op mijn nokia N95 af te spelen...
ben al een tijdje aan het zoeken maar vind nix..
weet iemand misschien een manier of programma waarmee ik dit kan luisteren??

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik probeer de contacten van de N95 te syncen met parrot3100. Nu heb ik gezocht in het forum..maar de manier die daar wordt beschreven (alle contacten markeren, opties, visitekaartje versturen, contact maken met bleutooth) werkt helaas niet...Iemand iedeeën??

tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:22:
Hallo mensen!

Ik ben op zoek naar een manier om .asx streams (online radio) op mijn nokia N95 af te spelen...
ben al een tijdje aan het zoeken maar vind nix..
weet iemand misschien een manier of programma waarmee ik dit kan luisteren??

Danku!
Is ook al eerder voorbij gekomen. ASX-bestanden zijn soort van windows media playlists. Als je open met kladblok ofzo zie je dan vaak wma of asf links.

Zowel asf,wma als asx wordt nog door neimand ondersteund. Coreplayer is er als enige zover ik weet er mee bezig. Het werkt, maar heel brak. Dus of helemaal niet of stotterig. Maar ze zeggen avnaf versie 1.2 of 1.3 een eigen geschreven versie te komen voor het afspelen van windows media bestanden. Dus nog even wachten. Of je meot het met tussenkomst van Tunin.fm doen. Maar dan moet je radiostation er wel tussenstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
TwoR schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:19:
[...]

even gecheckt en idd als ik ga browsen lopen de verzonden en ontvnagen gegevens wel op. Zal dus wel met instellingen te maken hebben. Want ik moest bij de browser nog wel aangeven hoe ik het inet op wilde.
Als je dat accespoint instelt met AGPS, zou dat gewoon moeten werken lijkt me.
Sjengcity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:03:
[...]
Of hij heeft z`n logboek uitstaan.
Dat zou inderdaad goed kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mau_Maus op 26-10-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:59:
Wel vreemd. Ik heb alleen een WLAN als toegangspunt ingesteld en daar ben ik nu een paar km vanaf :D. Voor de rest geen enkel toegangspunt. Ook niet voor GPRS.
Nieuwe abo gaat pas op 30-11 in en tot die tijd voeg ik ook geen toegangspunten toe.
En ik krijg zelfs de melding in nokia maps dat ie geen netwerk verbinding kan krijgen. En toch heb ik vrij snel een fix.

Ik zie het wel op de factuur :D.
Als je ECHT geen ander toegangspunt heb, dan krijg je egwoone en fix van de interne gps... Als je al is een fix hebt gehad dan gaat dat egwoon de 2de keer sneller. En via wlan kan al helemaal niet, want die kan je niet instellen bij AGPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 21:00
Even ter info voor degenen die een N95 8gb willen kopen:

Ik heb de N95 8gb bij 2call besteld. nonbranded unlocked. Kreeg zojuist een bericht dat deze binnen 2 tot 3 weken geleverd kan worden. Ik heb een t-mobile flex 150 INCL web n walk abbo erbij genomen.

Totale kosten voor 2 jaar, met vrij internet gebruik, 695 euro!!!
Dit is nabij losse prijs van de telefoon, maar dan inclusief belminuten en dataverkeer.

Ik wilde hem eigenlijk los kopen om mijn huidige SE K800 (nog 11 maanden HI abbo) te vervangen. Maar zo krijg je er nog belminuten en gratis internet bij ook! Ook al is dat op een ander nummer. Voor dataverkeer maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de interne gps ook snel genoeg. Binnen een minuut heb ik een fix, vanaf de 1e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rainai; Je hebt al meerdere malen nu dingen gevraagd over AGPS en GPS berekening in het algemeen maar wat je nu exact wil weten is mij nogaltijd niet geheel duidelijk.
Waar je in ieder geval het gebruik van GPS en AGPS kunt instellen is: Menu > Instellingen > GPS-gegevens > Opties > Instell. posisitiebepaling.
[/quote]

Beste Sjengcity

Ten eerste snap ik jouw ergernis wel. Maar weet je wel hoeveel pagina's in Deel 1 t/m 8 er zijn.
En dat maakt iedereen makkelijk als ze gelijk vragen stellen en ze krijgen gelijk de antwoord op hun vragen. Des te makkelijker dan de hele zoektocht.
Vragen mag...! 8)7

De laatste zin van jouw tip... Heb ik gevonden! Bedankt. Dan bestel ik de R66 maar...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Deze mensen mogen dus van mij echt meteen een ban krijgen. Lees eens g*dv*rd*mm*!!!!!!!
Hoe gemakzuchtig en lui kun je zijn, het is ondertussen de laatste 4 pagina's voorbij gekomen en ik heb het gisteren aan de startpost vetgedrukt in het rood toegevoegd!!!! (hoezo stront in de ogen)

sorry hoor maar ik begrijp niet dat mensen zo gemakzuchtig kunnen zijn aangelegd. Mijn inziens is dit zelfs misbruik maken van anderen omdat mensen die dergelijke vragen stellen gewoon te lui zijn om zelf even verder te kijken dan hun neus lang is.
wat een gemierenneuk, het is volgens mij DE vraag die iedereen heeft WANNEER die 8 gb uitkomt en dit forum is soms gewoon te vol om iedere pagina af te speuren naar het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een vraagje over het geheugen :$ als ik mijn telefoon een tijdje heb gebruikt zakt het beschikbaar geheugen naar soms maar 12 MB. Terwijl ik alle applicaties heb afgesloten, het enige wat zichtbaar blijft is Standby (gebruik Handy Taskman). Als ik hem dan uitzet en opnieuw opstart is het geheugen weer rond de 20 MB. Enig idee hoe dat kan? Lijkt op een memory leak? en is Standby uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:33:
[...]

wat een gemierenneuk, het is volgens mij DE vraag die iedereen heeft WANNEER die 8 gb uitkomt en dit forum is soms gewoon te vol om iedere pagina af te speuren naar het antwoord!
Denk eens verder dan....en gebruik de zoekfuntie ! :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:33:
[...]

GEBRUIK QUIKSEARCH PFFFF MOEILIJK HE EN ANDERS GOOGLE JE FF >:)
IS DAT NOU ZO MOEILIJK

Dat kan ook een stuk vriendelijker lijkt me!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Shaflic schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:26:
Even ter info voor degenen die een N95 8gb willen kopen:
** leuk abbonnement **
Dacht ik net een opmerking gezien te hebben...

@jeroenjonker:
scroll helemaal bovenin de pagina. Daar staat links van het midden een tekstvakje, daaronder een menu met daarnaast een knopje. Tik in het tekstvakje "release", of "wanneer" en klik op het knopje, ervan verzekerd te zijn dat het menu op "dit topic" staat. En tada: elk bericht in het topic waarin de 2 woorden "release" en "wanneer" in getypt is, komen tevoorschijn!

[ Voor 29% gewijzigd door Nas T op 26-10-2007 16:15 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de R66 v7.30 al aan de gang gekregen zoals in de bijgevoegde nl beschrijving staat?

...ikke nie...
Na 1 sec startscherm klap ie er weer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Knip wat een gezeik over dingen wel en niet mogen vragen.
En inderdaad, alles is terug te vinden met de zoekfunctie, en/of google.
Maar in dat geval moet je deze thread dan alleen uit een startpost laten bestaan.

Dadelijk wanneer de 8Gb er is, komen ook diverse mensen melden dat ze hem hebben. Gaan we dan ook weer zeiken dat het niets toevoegd aan dit topic?

Al word een vraag 10x gesteld, who cares.

Een forum is er om dingen te vragen, en op zijn tijd een leuke slowchat.

Wil je dit niet, of kan je dit niet begrijpen ben je volgens mij niet capabel om mod te zijn. En zeker niet op de manier waarop.

Zoals volgend bericht vind ik echt niet MOD waardig:

[...]
Deze mensen mogen dus van mij echt meteen een ban krijgen. Lees eens knip!!!!!!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:40:

[...]
I care.

Soms is het ook echt niet erg. Maar soms staat een bericht slechts 1 pagina terug. Dus ik erger me er ook soms aan, en ja die reactie is misschien TE, maar ik kan hem zeker begrijpen. En schijnbaar is een mod het eens. Anders staat het er niet bij het invoerveld. Jammer dat de abbo comment weg is.

Eneuh soms zeuren mensen dat het te groot is, voor je je antwoord vind. Met search kan ik de meest oude berichten makkelijk vinden. En door dubbele vragen wordt het natuurlijk alleen maar nog groter.

[ Voor 30% gewijzigd door Mau_Maus op 26-10-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Mau_Maus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:02:
[...]

I care.

Soms is het ook echt niet erg. Maar soms staat een bericht slechts 1 pagina terug. Dus ik erger me er ook soms aan, en ja die reactie is misschien TE, maar ik kan hem zeker begrijpen. En schijnbaar is een mod het eens. Anders staat het er niet bij het invoerveld. Jammer dat de abbo comment weg is.

Eneuh soms zeuren mensen dat het te groot is, voor je je antwoord vind. Met search kan ik de meest oude berichten makkelijk vinden. En door dubbele vragen wordt het natuurlijk alleen maar nog groter.
Soms word een vraag idd misschien iets te vlug gesteld, alleen zijn niet alle mensen dan ook bekend met een zoekfunctie.
En zeker de zoekfunctie op Gathering is niet de makkelijkste.
En niet alle mensen zijn dan ook even slim.

En ik vond dat dan een nogal overtrokken reactie. (En niet de eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:34:
Weer een vraagje over het geheugen :$ als ik mijn telefoon een tijdje heb gebruikt zakt het beschikbaar geheugen naar soms maar 12 MB. Terwijl ik alle applicaties heb afgesloten, het enige wat zichtbaar blijft is Standby (gebruik Handy Taskman). Als ik hem dan uitzet en opnieuw opstart is het geheugen weer rond de 20 MB. Enig idee hoe dat kan? Lijkt op een memory leak? en is Standby uit te schakelen?
Heb dat idee ook wel eens.
Ik vroeg me af of iemand hier mss een antwoord op had,
Meen me te herinneren dat het al eens gezegd is maar kan niet terug vinden of welke term te gebruiken maar het gaat om dit.
Iedereen heb wel een clean win xp geinstalled en haalt er zooi uit die je toch niet wil gebruiken.
Voordeel, meer space en wellicht geheugen

Gaat dit met de soft in de N95 ook?
Kan ik processen uit de startup halen en/of soft verwijderen die ik toch niet gebruike/wil?
B.v. maps, lifeblog, real player, flash , chatten enz enz

Komt erop neer dat ik hem niet helemaal naar mijn zin aanpassen kan en ongewenste zooi erbij krijg

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 26-10-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die search zooi zou je al zonder gedoe kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:09:
[...]

Soms word een vraag idd misschien iets te vlug gesteld, alleen zijn niet alle mensen dan ook bekend met een zoekfunctie.
En zeker de zoekfunctie op Gathering is niet de makkelijkste.
En niet alle mensen zijn dan ook even slim.

En ik vond dat dan een nogal overtrokken reactie. (En niet de eerste)
Naja straks zal er commentaar op komen dat er teveel commentaar is, en dus dat er zelf word mee gedaan aan het onnodig verveelvoudigen van posts.

Maar zoekfunctie staat ook beschreven in de startpost. Dat lijk me dan handig om ook te doen. Maar er zijn ook mensen die het meer als 1x doen uit soort van luiheid. En als je er niks van zegt zullen ze het ook een 2de , 3de en 4de keer doen.

Maar goed pech voor degene die de uitbrander kreeg, maar het was denk ik gewoon een opstapeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
patrickt35 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:40:
Jezus, wat een gezeik over dingen wel en niet mogen vragen.
En inderdaad, alles is terug te vinden met de zoekfunctie, en/of google.
Maar in dat geval moet je deze thread dan alleen uit een startpost laten bestaan.

Dadelijk wanneer de 8Gb er is, komen ook diverse mensen melden dat ze hem hebben. Gaan we dan ook weer zeiken dat het niets toevoegd aan dit topic?

Een forum is er om dingen te vragen, en op zijn tijd een leuke slowchat.

Wil je dit niet, of kan je dit niet begrijpen ben je volgens mij niet capabel om mod te zijn. En zeker niet op de manier waarop.

Zoals volgend bericht vind ik echt niet MOD waardig:

[...]
Even voor de goede orde; ik ben ook geen mod, ik erger mij alleen persoonlijk een sommige berichten.

Ik begrijp de ergernis van jou kant ook heel goed hoor en ik zie het alleen maar graag gebeuren dat mensen inhoudelijke vragen hier stellen!
Maar vragen zoals; wanneer komt de 8GB uit zijn de laatste paar pagina's zo vaak langs gekomen en tja hoe moeten wij in godsnaam weten wanneer die uit komt???

Even voor de duidelijkheid, (pak gewoon even een voorbeeld) rainai begreep het agps/gps gebeuren niet geheel, ik heb hem hier ook nog wat van proberen uit te leggen. Geen probleem want dit gaat inhoudelijk over de N95. Ik zal ook echt niet meteen zeggen van joh zoek toch in deel 6 of 7 want daar zal het ook wel ergens staan. If you know what i mean....

Maargoed, ik houd het hier ook verder bij, wilde mijn mening alleen even onderbouwen om verwarring te verkomen.

Edit; en zoals Maus het hierboven ook zegt:
Maar goed pech voor degene die de uitbrander kreeg, maar het was denk ik gewoon een opstapeling.

[ Voor 4% gewijzigd door digital-IMEI op 26-10-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayhay,

als ik bepaalde site's open via mijn n95 geeft hij soms niet hele pagina's weer.
kan iemand mij vertellen hoe je dat goed in kan stellen?

groeten joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 23:54
Sjengcity schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:51:
[...]
Even voor de goede orde; ik ben ook geen mod, ik erger mij alleen persoonlijk een sommige berichten.

Ik begrijp de ergernis van jou kant ook heel goed hoor en ik zie het alleen maar graag gebeuren dat mensen inhoudelijke vragen hier stellen!
Maar vragen zoals; wanneer komt de 8GB uit zijn de laatste paar pagina's zo vaak langs gekomen en tja hoe moeten wij in godsnaam weten wanneer die uit komt???

Even voor de duidelijkheid, (pak gewoon even een voorbeeld) rainai begreep het agps/gps gebeuren niet geheel, ik heb hem hier ook nog wat van proberen uit te leggen. Geen probleem want dit gaat inhoudelijk over de N95. Ik zal ook echt niet meteen zeggen van joh zoek toch in deel 6 of 7 want daar zal het ook wel ergens staan. If you know what i mean....

Maargoed, ik houd het hier ook verder bij, wilde mijn mening alleen even onderbouwen om verwarring te verkomen.

Edit; en zoals Maus het hierboven ook zegt:

[...]
En ondertussen hebben jullie nu een HELE pagina vol met dit gezeik! zat deze pagina te lezen in de hoop dat er iets tussenstond wat interessant was maar nee alleen maar jullie gezeur, julliezijn nog veeeeel erger.

Ik zie liever af en toe zon domme vraag in plaats van dit gezeik. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:10:
[...]

Heb dat idee ook wel eens.
Ik vroeg me af of iemand hier mss een antwoord op had,
Meen me te herinneren dat het al eens gezegd is maar kan niet terug vinden of welke term te gebruiken maar het gaat om dit.
Iedereen heb wel een clean win xp geinstalled en haalt er zooi uit die je toch niet wil gebruiken.
Voordeel, meer space en wellicht geheugen

Gaat dit met de soft in de N95 ook?
Kan ik processen uit de startup halen en/of soft verwijderen die ik toch niet gebruike/wil?
B.v. maps, lifeblog, real player, flash , chatten enz enz

Komt erop neer dat ik hem niet helemaal naar mijn zin aanpassen kan en ongewenste zooi erbij krijg
Eindelijk heb ik iets gevonden; klik hier even, het is wel in het Engels
En memory leak kan wellicht een symbian os probleem te zijn :?
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.