Klein vraagje tussendoor, voor ik dit spel ga halen (lang leve verjaardagsgeld): is het zwaarder om te draaien dan Far Cry 2, hetzelfde of makkelijker? Ja ik ken systemrequirmentslab, heb ik ook gerunned, maar na Warhammer Online vertrouwe ik liever op first hand ervaringen
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Ik vind het wel supercool dat je ook met wat mindere wapens erg effectief kan vechten, zonder dat het te makkelijk wordt.
De hunting rifle bijvoorbeeld: Niet echt sterk, veel ammo, lage RoF, maar ik leg er wel alles mee om. Voor echte gevaren dichtbij pak ik de assault rifle of m'n ripper, en voor veraf de sniper: BOOM, headshot!
De hunting rifle bijvoorbeeld: Niet echt sterk, veel ammo, lage RoF, maar ik leg er wel alles mee om. Voor echte gevaren dichtbij pak ik de assault rifle of m'n ripper, en voor veraf de sniper: BOOM, headshot!
Verwijderd
Ook veel mee gedaan ja, totdat ik merkte dat die energy-weapons toch wel erg sterk zijn. Practisch iedereen in 1 schot dood, zelfs de sterkere tegenstanders. Ik heb ook nog steeds 10 soorten wapens op zak, geen idee eigenlijk waarom maar ik kan ze maar niet wegdoenSamopsa schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:13:
Ik vind het wel supercool dat je ook met wat mindere wapens erg effectief kan vechten, zonder dat het te makkelijk wordt.
You and me bothVerwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:17:
[...]
Ook veel mee gedaan ja, totdat ik merkte dat die energy-weapons toch wel erg sterk zijn. Practisch iedereen in 1 schot dood, zelfs de sterkere tegenstanders. Ik heb ook nog steeds 10 soorten wapens op zak, geen idee eigenlijk waarom maar ik kan ze maar niet wegdoen
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Verwijderd
Het is echt zolang geleden dat echt een een "goed" spel heb gespeeld als deze.
Ik vind het sowieso terecht dat gamers.nl met hun review fallout 2 een 10 geeft
Ik vind het sowieso terecht dat gamers.nl met hun review fallout 2 een 10 geeft
Okee, bedankt!TepelStreeltje schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:01:
[...]
druk rechts op de item in je inventory, daar kan je use, drop inspect kiezen.
je kan em ook equippen in een van je quickslots.
als je een bom in iemand zen inv wil stoppen, steel van em, en jat niets, maar voeg iets toe
dus bom eerst usen (rechts klikken) tijd instellen, gooi het in zen inv, ren stukje weg, en lach je rot ^^
zelfde kan ook in F3 btw.
na 150 dagen is het schluss ja.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hoe maak ik een ....
spoiler:
foto van die lincoln memorium
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Of je hebt teveel spul bij je qua gewicht zodat je ook niet meer kan rennenMrVegeta schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:24:
Verdorie, me fallout doet wat raar. Ik loop nu de hele tijd langzaam maar als ik shift in druk ren ik, maar wat vervelend zo!
*drukt op Capslock.
Je kan maar een beperkt gewicht met je meedragen.
[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 01-11-2008 23:12 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
weet iemand waar Fort Constantine is ? wil die armor hebben die daar binnen zou liggen
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Precies, dat lees ik dus overal, maar ik kan'm werkelijk nergens vinden.Sicko schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:49:
[...]
spoiler:in één van de twee kamers boven in het huis van Simms staat op een desk de bobblehead
Als het goed is, zie je soms dat ze een contract bijzig hebben.Motaro schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:54:
weet iemand waarom je Talon Company Mercenaries achter je aan krijgt heb nu al 3/4x groep van 3 die mijn willen dooden
Moet je dat even lezen.
Ik heb al twee verschillende gezien, maar erg vind ik die Talon dudes niet, levert weer een zooi wapens en ammo op.
Ik kom ze eigenlijk alleen tegen als ik fast travel, dan staan ze opeens voor m'n neus.nFo schreef op zondag 02 november 2008 @ 09:27:
[...]
Als het goed is, zie je soms dat ze een contract bijzig hebben.![]()
Moet je dat even lezen.
Ik heb al twee verschillende gezien, maar erg vind ik die Talon dudes niet, levert weer een zooi wapens en ammo op.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Gisteren gekocht en nu al gruwelijk verslaafd.. Enige minpuntje tot nu toe is dat er zo weinig leven in de brouwerij is.
Ik snap ook wel dat de wereld een atoomoorlog over zich heen hebt gekregen en alles vrij dood is, maar de wereld doet zo statisch aan en alle personages lopen zo stijfjes.
Komt zo over dat iedereen maar in hun dorpjes zit, wachtend op jouw personage.
Ik snap ook wel dat de wereld een atoomoorlog over zich heen hebt gekregen en alles vrij dood is, maar de wereld doet zo statisch aan en alle personages lopen zo stijfjes.
Komt zo over dat iedereen maar in hun dorpjes zit, wachtend op jouw personage.
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Links boven op de map, links van die sataliet.Motaro schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:47:
weet iemand waar Fort Constantine is ? wil die armor hebben die daar binnen zou liggen
Maar je had een key nodig ofzo, weet niet meer wie dat gezegd had.
Dacht een dude uit Paradise Lost.
iemand die hier een antwoord op heeftravw schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:04:
Hoe maak ik een ....
spoiler:foto van die lincoln memorium
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Met een camera?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
ja die heb ik heb er zelfs 3 maar hoe gebruik je die en waar van af moet ik die foto nemen
Iemand die trouwens weet waat ik in hemelsnaam spawning pods van mirelurks kan vinden? Die zouden onder dat war memorial moeten liggen, maar ik heb heel de plaats doorzocht (en zelfs onderwater terug naar buiten moeten komen, er zat een verdomd nasty vijand in die cave) en niets relevants gevonden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Boeboe schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:26:
Iemand die trouwens weet waat ik in hemelsnaam spawning pods van mirelurks kan vinden? Die zouden onder dat war memorial moeten liggen, maar ik heb heel de plaats doorzocht (en zelfs onderwater terug naar buiten moeten komen, er zat een verdomd nasty vijand in die cave) en niets relevants gevonden.
spoiler:
Ik vond ze beneden als je binnengaat langs de voorkant (niet de achterkant). Ik heb een stealthboy gebruikt anders was het zowat niet te doen
als je bovenaan staat en je kijkt over de railing heen daar is waar je moet zijn. Zien eruit als een soort kleine paddestoelen vond ik allemaal bij elkaar. Helemaal onderaan in het radioactieve water.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Verwijderd
Boeboe schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:26:
spoiler:
Als je de waypoint pakt en je kijkt naar die War Memorial, zie je onderaan een deur. Ga daar naar binnen, 10 meter lopen en er ligt zo'n pod, ding erin gooien en terugrennen. Klaar is kees, nog geen minuut kost het je en je kan weer terug
Ben nu trouwens net lvl 16 geworden en moet nogsteeds naar Vault 112. Doe voornamelijk sidequests. Heb nu net iets meer dan 10.000 caps en nog voor meer aan spullen bij mij
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 12:49 ]
Wauw, ik moet eerlijk zeggen dat ik al moeite heb om de caps te verzamelen om een nachtje bij moriarty te mogen slapen. Ik heb de supermarkt uitgeruimd, maar ik ga maar eens met de fast-travel die boel helemaal leeghalen en verkopen, misschien helpt dat. Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik hier overal lees dat er een 150 dagen cap op zit, dus ik ben een beetje voorzichtig met tijd verspillen. Het repareren van spul is ook behoorlijk duur...Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:48:
[...]
spoiler:Als je de waypoint pakt en je kijkt naar die War Memorial, zie je onderaan een deur. Ga daar naar binnen, 10 meter lopen en er ligt zo'n pod, ding erin gooien en terugrennen. Klaar is kees, nog geen minuut kost het je en je kan weer terug
Ben nu trouwens net lvl 16 geworden en moet nogsteeds naar Vault 112. Doe voornamelijk sidequests. Heb nu net iets meer dan 10.000 caps en nog voor meer aan spullen bij mij
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Dat was bij Fallout 1 en na klachten heeft een latere patch die limiet ook om zeep geholpenArmada schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:30:
Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik hier overal lees dat er een 150 dagen cap op zit, dus ik ben een beetje voorzichtig met tijd verspillen.
11 jaar later kun je bij Fallout 3 meteen zolang spelen als je wilt.
[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 02-11-2008 13:49 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Kan iemand mij helpen;
spoiler:
Ik heb nu die news radio quest voldaan, maar ik loop op twee zaken vast:
1: Als je de armor gepakt hebt van een van die brotherhood gasten, kan je het niet aantrekken omdat je eerst training nodig hebt. Een paar van die gasten in dat news radio gebouw zeggen dat je toestemming nodig hebt van een of andere gast waar ik de naam weer van vergeten bent, ik krijg die dialogen ook niet meer terug. Bovendien kan ik nergens in dat radiogebouw die gast vinden. Hij zit in een lab ofzo?
2: Als je die quest hebt voltooid door die schotel op het memorial op te hangen, krijg je de locatie van een militaire weapons cache. Ik heb alleen maar een notitie gekregen en verder geen locatie..?
1: Als je de armor gepakt hebt van een van die brotherhood gasten, kan je het niet aantrekken omdat je eerst training nodig hebt. Een paar van die gasten in dat news radio gebouw zeggen dat je toestemming nodig hebt van een of andere gast waar ik de naam weer van vergeten bent, ik krijg die dialogen ook niet meer terug. Bovendien kan ik nergens in dat radiogebouw die gast vinden. Hij zit in een lab ofzo?
2: Als je die quest hebt voltooid door die schotel op het memorial op te hangen, krijg je de locatie van een militaire weapons cache. Ik heb alleen maar een notitie gekregen en verder geen locatie..?
Waar kan ik die vent Tenpenny vinden 
ben op zoek maar kan hem nergens vinden
Boven in, kan haast niet missen.ravw schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:48:
Waar kan ik die vent Tenpenny vinden
Je moet de deur nemen naar Tennpenny's Suite.
Een guard bewaakt die deur daar.
1: Die dude zit gewoon in het gebouw, bij de ingang de trap op dacht ik.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:47:
Kan iemand mij helpen;
spoiler:Ik heb nu die news radio quest voldaan, maar ik loop op twee zaken vast:
2:
spoiler:
Je bedoelt die van Reilly's Rangers ?
[ Voor 65% gewijzigd door nFo op 02-11-2008 14:02 ]
Welke stad moet ik wezen want ik denk dat ik helemaal terug moetnFo schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:53:
[...]
Boven in, kan haast niet missen.
[...]
1: Die dude zit gewoon in het gebouw, bij de ingang de trap op dacht ik.
2:spoiler:Je bedoelt die van Reilly's Rangers ?
Verwijderd
Reily's Rangers zegt me niets.. De locatie is Hamiltons Hideaway?nFo schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:53:
[...]
Boven in, kan haast niet missen.
[...]
1: Die dude zit gewoon in het gebouw, bij de ingang de trap op dacht ik.
2:spoiler:Je bedoelt die van Reilly's Rangers ?
Edit 1: Net gelezen; kom pas bij dat 'lab' als ik verder ben met de main quest.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 14:31 ]
en ze geven best wel wat exp ooknFo schreef op zondag 02 november 2008 @ 09:27:
[...]
Als het goed is, zie je soms dat ze een contract bijzig hebben.![]()
Moet je dat even lezen.
3 keys krijg je van ander Q maar die moet je weer af geven en die NPC gaat best armor in game zelf haalen of je kan keys aan npc geven en dan hem keys weer af pakken en armor zelf haalennFo schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:54:
[...]
Links boven op de map, links van die sataliet.
Maar je had een key nodig ofzo, weet niet meer wie dat gezegd had.
Dacht een dude uit Paradise Lost.
maar bedankt voor info waar het is
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:47:
Kan iemand mij helpen;
spoiler:Ik heb nu die news radio quest voldaan, maar ik loop op twee zaken vast:
spoiler:
die perk krijg je veel later in main Q maar je krijg park in HQ van steel maar duurt nog even maar tip ga voor enclave armor die is nog beter en als je kans krijgt ga voor enclave tesla armor
een naa beste armor in game als om gaat die veel DMG 42 rest geeft en ziet super mooi uit die heb nu ook
om park te krijgen praat met baas van steel een oude man dan gaa je naar ander npc die buiten rond loopt voor perk skille en klaar je kan nu power armor gebruiken
om park te krijgen praat met baas van steel een oude man dan gaa je naar ander npc die buiten rond loopt voor perk skille en klaar je kan nu power armor gebruiken
[ Voor 9% gewijzigd door Motaro op 02-11-2008 15:42 ]
Verwijderd
Ik lees soms over random encounters(bij fasttravel).
Ik heb dat nog nooit meegemaakt zon randomencounter, begrijp ik iets verkeerd of...?
Ik heb dat nog nooit meegemaakt zon randomencounter, begrijp ik iets verkeerd of...?
Al 2 dagen bezig op de X360, super spel echt waar 
Net toch maar een nieuwe game begonnen omdat ik naar mijn idee iets te good was
Dus nu ook maar de overseer afgemaakt, Butch trouwens ook 
Ben nu bezig om de quests in Megaton te doen voor ik em wegblaas
Ding is toch al rigged 
Vraag me alleen nog af waar Dogmeat nou zit. Met mn andere char zat ik op lvl6 en had em nog niet. Nu @ 3 ook nog niet
Net toch maar een nieuwe game begonnen omdat ik naar mijn idee iets te good was
Ben nu bezig om de quests in Megaton te doen voor ik em wegblaas
Vraag me alleen nog af waar Dogmeat nou zit. Met mn andere char zat ik op lvl6 en had em nog niet. Nu @ 3 ook nog niet
Bier, Whiskey en Metal!!
Dogmeat:
Argh, ik ben net door Vault 106 heengelopen, en iedere keer als ik eruit probeer te gaan loopt alles vast.. supernaar.
Wel echt megaverslavend spel! Zooooveeeeel te doen! Niet normaal
spoiler:
Ga vanuit Minefield recht naar het zuiden, dan kom je in de scrapyard, daar hangt dogmeat rond.
Argh, ik ben net door Vault 106 heengelopen, en iedere keer als ik eruit probeer te gaan loopt alles vast.. supernaar.
Wel echt megaverslavend spel! Zooooveeeeel te doen! Niet normaal
Verwijderd
Shit man ik heb hem onverwachts uigespeelt 
Ik zie dat ik een groot deel van het map niet eens ondekt hebt....
Zal ik nu het spel overnieuw spelen of met een paar savegames terug alle side-quests doen?
Ik zie dat ik een groot deel van het map niet eens ondekt hebt....
Zal ik nu het spel overnieuw spelen of met een paar savegames terug alle side-quests doen?
vet die T51B power armor heeft 70dmg is zelfde armor als wat op fallout 3 doos staat en in filmpje
Ik koop het spel a la €45. Het werkt allemaal prima [12 uur gespeeld al
]maar ik kan er maar niet inkomen, ik vind het gewoon niets. Net als dat ik Oblivion, GTA4 en Stalker helemaal niets vind en dat ik het ook klote vind dat Far Cry 2 die kant op gaat en ik dat dus ook niet leuk vind. Bijvoorbeeld zeven frustraties bij dit spel [en ik snap niet dat meer mensen hier geen last van hebben] en hiervan zijn er dus veel gedeeld met die andere drie spellen. Hieronder een rant, biased as fck.
Ik vind het als gamer in het eind gewoon jammer dat zoveel games, zoveel voorgestelde top-games, deze kant op gaan. En ik er absoluut niet in wordt meegenomen qua verhaal, qua gevoel van spanning en stress. Waar is de tijd dat alle alarmen afgaan voor antlions in de tunnels en je echt voelt dat je Alex veilig moet houden. Ik speel 1 keer in het jaar maar weer HL2/ep1/ep2 uit om mijn echte game gevoel van een verhaal weer te krijgen. Het gevoel van inleven met karakters en fatsoenlijke humor met gesprekken die je een keer voert en doorgaat [niet tien keer hetzelfde moet doorlopen met die klik conversatietjes]. Een spel met kleine sidequests - maar voornamelijk geregisseerd als een film en een sterke focus houdt op het dik goed gevuld hoofdverhaal.
Ik hoop als gamer, maar ik vind deze trend lomp gezegd klote. Ik wacht met smart op episode 3 en verkoop fallout3 gewoon door, net zoals ik dat met Oblivion deed
.
- - What the fuck is er met mijn health. Ik kan in the open bijna nergens een bed vinden en het slapen kost me 150 caps ... daar doe ik anderhalf uur over die te verzamelen. En als ik dan op het verkeerde moment of op de verkeerde plek een dutje doe heb ik een probleem. Ik heb de medische special en heal toch maar 42 per stimpack en het schiet dus niet op, want die dingen zijn enorm kostbaar. Het is echt 100% Oblivion, zo schraal. Ook daar had je brood en kaas, waarmee je welgeteld 2 of 3 HP terug krijgt .... woot echt vet ....
- - Waarom groeit iedere pruts enemy in alle locaties met me mee in level, hoe sterk ik ook ben, hoe goed mijn wapens of schoten ook zijn, ze groeien altijd mee en blijven je altijd ballen hard pijn doen. Hoe kan een ghoul nou ineens 5 x zoveel HP hebben op dezelfde plek waar hij eerst stond. Wie heeft dat bedacht? Heeft niemand naar de Oblivion klachten geluisterd?
- - Waarom heb ik als ik na 2 uur rondloop en wat met mensen praat echt alweer 7 of 8 active quests; hier vind ik dat alle 4 die games het verprutsen. Er is zoveel literatuur over bekend dat als je iemand teveel keuze geeft hij de keuze niet meer "kan rechtvaardigen" omdat hij de verschillen niet meer ziet. Als een persoon die keuze niet kan rechtvaardigen, dan voelt hij alsof hij 'verdwaald' is. Ik voel me dan ook echt een beetje van 'goh wat zal ik nu eens doen
' en wordt dus ook -helemaal- niet meegenomen in het verhaal omdat ik steeds missies moet doen a la world of warcraft. "Breng ff dit daarheen" ... "Dood even die" ... "Verzamelen even deze dingen door de hele godganze wereld zonder health".
- - Ik krijg bij deze game [zelfde bij FC2 / Oblivion] een enorme gevoel van nepheid door de conversaties met mensen, de manier waarop ze bewegen en interacteren met anderen, hoe dood de wereld is en hoe onzinning sommige situaties zijn. Een NPC geeft toch niet 3 keer hetzelfde antwoord maar zegt "waarom blijf je hetzelfde vragen
" ... waarom zijn steden altijd een beetje hetzelfde met mensen die maar rondlopen en niets doen, behalve je irriteren als je langs loopt of je nog eens 12 quests willen geven [ik had nog niet genoeg te doen]. Waarom stapt een NPC als een houten balk uit bed als ik em iets wil vragen en snauwt hij niet gewoon liggend dat hij wil blijven pitten? En waarom springt geen 1 NPC ook maar op als ik een 'enemy' naast hem neerknal maar blijft hij zo kalm dat het lijkt alsof hij doofstom is?
- - Ik moet zo friggin veel LOPEN en het gaat zo friggin TRAAG
. Kan die kerel niet rennen (ik weet dat het rennen is, maar cmon - iedere NPC / monster rent OOK harder) , hoe weinig gewicht ik ook bij me heb. Het duurt allemaal zo lang en vervolgens krijg je dat instant teleportation [maptravel] gizmo ding en dat vernaggelt je hele dag/nacht gevoel omdat je niet goed kan inschatten hoe lang een reis duurt en je dus weer ergens in de nacht aankomt waardoor je in iedere stad praktisch niets kan behalve mensen uit hun bed schoppen en deurtjes lockpicken.
- - Met dat lockpicken kom ik op het volgende: de SKILL lijst is veel te groot en de selectie die je maakt is te beperkend, als je kiest om goed te kunnen lockpicken, hacken en healen heb je pech wat betreft wapens, rennen en charme. En zo alle combinaties. Je mist altijd een hele hoop. En daardoor mis je quests en loop je keer op keer tegen dingen aan die je niet "kan" omdat je toevallig wat anders hebt gekozen. En waar in the crap of the world zijn hairpins op te kopen per 100000 stuks?
- - Waarom lopen overal bad guys rond en is er nooit eens in de wereld iemand die me niet dood wil maken
? Ik heb vast een lelijk karakter gekozen ofzo; want niemand zegt eens gewoon HOI!
Ik vind het als gamer in het eind gewoon jammer dat zoveel games, zoveel voorgestelde top-games, deze kant op gaan. En ik er absoluut niet in wordt meegenomen qua verhaal, qua gevoel van spanning en stress. Waar is de tijd dat alle alarmen afgaan voor antlions in de tunnels en je echt voelt dat je Alex veilig moet houden. Ik speel 1 keer in het jaar maar weer HL2/ep1/ep2 uit om mijn echte game gevoel van een verhaal weer te krijgen. Het gevoel van inleven met karakters en fatsoenlijke humor met gesprekken die je een keer voert en doorgaat [niet tien keer hetzelfde moet doorlopen met die klik conversatietjes]. Een spel met kleine sidequests - maar voornamelijk geregisseerd als een film en een sterke focus houdt op het dik goed gevuld hoofdverhaal.
Ik hoop als gamer, maar ik vind deze trend lomp gezegd klote. Ik wacht met smart op episode 3 en verkoop fallout3 gewoon door, net zoals ik dat met Oblivion deed
De meeste mensen deugen!
Mijn tips om al je problemen op te lossen:
- Don't take it too serious. Het is maar een spel.
- Blijf ruchtig ademhalen. Niet in de stress schieten maar gewoon achterover leunen en ontspannen.
- Pak een bak nootjes en een glas bier en start het spel weer op.
- Bedenk wat er positief is aan het spel, bedenk je dat je alles kunt doen zonder dat het consequenties heeft; het is toch maar een spel.
- Zet een ontspannend muziekje op, uiteraard volledig naar keus.
- Slaap er een nachtje over.
- Mocht al het bovenstaande niet werken kun je het best het spel verwijderen en je computer de komende 15 dagen uit laten staan.
Verwijderd
Ik heb een aantal tips voor je: bottle caps zijn vrij zeldzaam, maar, let vooral op of er ook junk voorwerpen zijn di veel waard zijn (pre war money, pakjes sigaretten, etc). Wapens (zeker in redelijke conditie) leveren veel geld op. Ghoulod hebben ook bijna altijd bottlecaps op zich zitten.
volgens mij ligt rensnelheid vooral aan je Agility. maar, heb je rennen uberhaupt wel aanstaan? (ik heb de console versie, en lopen gaat idd langzaam, maar met uitzondering van sommige mobs, kan ik wel weglopen van de meeste.
Dat de skilllijst zo lang is (valt ook wel weer mee eigenlijk) heeft maken dat het een RPG is. Roleplaying game dus. Je speelt dus iemand met specifieke vaardigheden. zodat als je nog een keer speelt alsnog een ander pad kunt nemen in de skilltree. Hoop dingen kunnen opengemaakt worden met zowel lockpicking, als hacking.
Vijanden zijn meestal op 1 specifieke plek kwetsbaar (die mirmire dingen hebben een keiharde schaal, die bijna bulletproof is. Hun gezicht is klein, maar levert veel schade op als je hem weet te raken. Supermutants hebben vaak goede armor, en zijn erg gevoelig voor lasers. combner deze feiten, en schiet ze in hun hoofd, met een laser. En als ze een helm ophebben, ontwapen ze dan eerst door op hun arm of wapen te schieten.
Doorzoek ALLE containers en gebouwen.
En je kunt met de back knop wachten, waardoor je , mocht je snachts aankomen, een paar uur kunt wachten, zodat het weer licht is, en de winkels ed weer open zijn
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 16:10 ]
Verwijderd
1 - Zoek gewoon wat beter. Ik lees wel dat meer mensen problemen hebben met hun health. Ik loop vrolijk op mijn gemakje rond en heb nu 187 stimpacks en heb er al zeker 100+ gebruikt. Ze liggen echt OVERAL!! Tevens heb ik denk ik al wel honderden nuke-cola flesjes verkocht voor 20 caps/stuk. Die zou je ook nog kunnen opdrinken. Slapen heb ik nooit gedaan, kost alleen maar tijd.Cassius schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:47:
Grrr, ik voel me zo debiel en tegelijkertijd zo kut weer. Even korte uitleg:
Ik koop het spel a la €45. Het werkt allemaal prima \[12 uur gespeeld al]maar ik kan er maar niet INKOMEN, ik vind het gewoon niets. Net als dat ik Oblivion, GTA4 en Stalker helemaal NIETS vind en dat ik het ook klote vind dat Far Cry 2 die kant op gaat en ik dat dus ook niet leuk vind. Bijvoorbeeld zeven frustraties bij dit spel [en ik snap niet dat meer mensen hier geen last van hebben] en hiervan zijn er dus veel gedeeld met die andere drie spellen:
-lijstje-
[RANT UIT]
Ik hoop als gamer, maar ik vind deze trend lomp gezegd klote. Ik wacht met smart op episode 3 en verkoop fallout3 gewoon door, net zoals ik dat met Oblivion deed.
2 - Die hearpins heb je toch helemaal niet veel van nodig, zelden breekt er eentje of doe jij het als een debiel?
3- De skills vind ik juist het enorme pluspunt! Je kan zelf kiezen waar je goed in bent. Ik heb gekozen voor barter, lockpick, energyweapons en speech, ideaal
4- Geld zelfde verhaal als stimpacks. Loop nu rond met 10.000 caps en geen idee wat ik er mee moet doen
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 17:06 ]
Verwijderd
Als eerste denk ik dat jij gewoon het verkeerde spel aan het spelen bent. Wat volgens mij voor jouw ideaal is, is een lineare shooter waar je weinig hoeft na te denken, de actie altijd dichtbij is en de enemies 'op maat gemaakt zijn' voor de wapens die je hebt.Cassius schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:47:
<lange rant, ff ingekort>
Ik hoop als gamer, maar ik vind deze trend lomp gezegd klote. Ik wacht met smart op episode 3 en verkoop fallout3 gewoon door, net zoals ik dat met Oblivion deed.
Als reactie op je lijst.
1: Als eerste heb ik hier geen last van. Vaak gebruik ik veel eten (loot ook de molerats e.d.) en als het nodig is een stimpak. Bedden zijn er genoeg ... maar binnen. Dit lijkt me ook wel logisch, zie jij wel is bedden buiten staan?
2: Ik weet niet waar jij allemaal geweest bent en tot welk level je gespeeld hebt, maar Raiders blijven Raiders die gewoon leather armor hebben en nogal makkelijk dood te maken zijn. Hetzelfde eigenlijk voor de animals etc.
3: Het is een RPG. Als je 4 al teveel vindt ... dan houdt het wel snel op.
4: Tsja, hier heb je idd wel gelijk in. Maar voor zover ik weet is er geen enkele game die dit ook allemaal goed doet. Dat enemies een beetje verstijfd blijven staan is idd erg jammer want dat kan gewoon beter.
5: Eigenlijk geen last van. Een deel van het spel is het exploren en dat duurt gewoon even. Als je ergens in het donker dan aankomt kan je ook gewoon even wachten tot de zon weer opkomt.
6: Tsja, ook weer een punt dat het een RPG is. Ik vindt zelf eigenlijk de skill-lijst te kort. Als je bijv. kijkt naar de originele Fallout 1/2 dan is deze een stuk langer en moet je dus echt een keuze maken hoe je het spel wilt spelen. Deze korte lijst maakt het nu wel erg makkelijk omdat je gewoon bijna alle skills wel moet kunnen maxen, vooral zelfs met de bobbleheads.
De bobbypins zijn idd nogal schaars, oefen nog wat meer en je breekt er enkel nog met een hard/very hard lock.
7: De mensen in de steden zijn vriendelijk
Geef het nog eens een kans zou ik zeggen. Vind je het niks, geen probleem. Maak je er niet zo druk om. Dit spel is gewoon geen shooter die je in een stroomversnelling meeneemt door het verhaal. Bioshock was denk ik ook een ideaal spel voor jouw?
Als mensen mijn rant quoten, knip dan even
Bioshock was inderdaad voor mij beter omdat ik door het spel heenkon en daarbij het verhaal gescript kon worden tot een niveau van "Ik wil weten hoe dit verder gaat". En ik ben het er -niet- mee eens dat ik bij een dergelijk spel minder moet nadenken. Iedere situatie is daar net zoals als iedere situatie in FallOut, zei het niet dat er ook nog eens zeer fatsoenlijke puzzels in HL2 zaten (wat minder in Bioshock). Ik probeer nu weer terug te komen bij het radiostation; maar overal vind ik puin puin puin waar ik er ook probeer op af te lopen. En de radio heeft de afgelopen 10 minuten dezelfde 2 nummers en 2 dingen gezegd. Ik ben gewoon niet onder de indruk, that's all. Vind het gewoon jammer

De meeste mensen deugen!
Redelijk goed, alleen jammer dat ze die gare Oblivion engine gebruikt hebben en niet bvb een unreal 3 engine.
Zelfde houterige animaties als Oblivion, zelfde slechte physics, zelfde slechte LOD systeem, ik krijg steeds een Oblivion deja vu als ik paddestoelen zie in een dungeon. Dan nog een vreemde bug met npc's die teleporteren omdat ze ergens tegenaan lopen / vast zitten .... maak dan deftige bounding boxes/areas dan hoef je geen teleporteer truucs uit te halen met de npc's. Textures zijn toch wel heel ondermaats van kwaliteit, steeds maar weer dezelfde metro's, met belichting. Wielen van een metrowagen zijn nog zestienhoekig, we zijn bijna 2009 jongens?
Heb zo'n 8h gespeeld, toch wel een aantal gemiste kansen vind ik. Hopelijk zit er toch meer in verder in de game.
Zelfde houterige animaties als Oblivion, zelfde slechte physics, zelfde slechte LOD systeem, ik krijg steeds een Oblivion deja vu als ik paddestoelen zie in een dungeon. Dan nog een vreemde bug met npc's die teleporteren omdat ze ergens tegenaan lopen / vast zitten .... maak dan deftige bounding boxes/areas dan hoef je geen teleporteer truucs uit te halen met de npc's. Textures zijn toch wel heel ondermaats van kwaliteit, steeds maar weer dezelfde metro's, met belichting. Wielen van een metrowagen zijn nog zestienhoekig, we zijn bijna 2009 jongens?
Heb zo'n 8h gespeeld, toch wel een aantal gemiste kansen vind ik. Hopelijk zit er toch meer in verder in de game.
Verwijderd
Ik vind het spel 10x beter dan ik had verwacht, en zie vele zeer positieve reacties! Eindelijk weer een spel wat mij echt weet te boeien i.p.v. weer een suffe shooter zoals Farcry2 ed.peke schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:53:
Redelijk goed, alleen jammer dat ze die gare Oblivion engine gebruikt hebben en niet bvb een unreal 3 engine.
Ik zit een beetje vast in de tunnels na project purity... ben bijna dood en heb geen stimpaks meer.
weet iemand toevallig de item code van die dingen? ik heb 00015166 gevonden, maar die klopt niet.
verder iemand Grady's quest al gedaan? voor mij is het iig de grootste wtf-ervaring in games sinds jaren. wél geniaal.
weet iemand toevallig de item code van die dingen? ik heb 00015166 gevonden, maar die klopt niet.
verder iemand Grady's quest al gedaan? voor mij is het iig de grootste wtf-ervaring in games sinds jaren. wél geniaal.
... not as I do.
Verwijderd
Waarom doorzoek je niet even wat gebouwen in de beginzone, heb je zo weer 20 stimpacks te pakken. Of verkoop gewoon wat dure spullen (wapens, mijnen, granaten, pivot lights, sigarettes, etc.) en koop daarvoor stimpacks.Clush schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:04:
Ik zit een beetje vast in de tunnels na project purity... ben bijna dood en heb geen stimpaks meer.
Ja, heb je helemaal gelijk in, maar ik kan nu geen kant op. voor en achter vijanden en slechts een paar HP over. daarbij heb ik om dit moment in het spel een gevolg van 3 of 4 mensen die ik moet beschermen.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:08:
[...]
Waarom doorzoek je niet even wat gebouwen in de beginzone, heb je zo weer 20 stimpacks te pakken. Of verkoop gewoon wat dure spullen (wapens, mijnen, granaten, pivot lights, sigarettes, etc.) en koop daarvoor stimpacks.
ok, gevonden... stimpak is 00015169.
nu snel weer verder
[ Voor 5% gewijzigd door Clush op 02-11-2008 17:20 ]
... not as I do.
Gave game hoor. Er zit zo'n typische post apocalyptic sfeertje in, het is net alsof het jezelf echt overkomt. In het begin is het inderdaad wel nogal overweldigend en is het moeilijk om in het verhaal te komen. Ook het vinden van goede weapons, stimpacks en armor is in het begin lastig. Mensen die daar moeite mee hebben raad ik aan de side quests even te laten voor wat ie is en de main quest gewoon even te volgen. Probeer daarbij onderweg zoveel mogelijk in gebouwen te zoeken naar loot en bij enemy contact, gebruik VATS and aim for the head!
Ben nu net bij Three Dog van GNR en begin er nu eigenlijk pas lekker in te komen
Die sidequests komen dadelijk wel als ik wat betere stats en weapons heb.
Ben nu net bij Three Dog van GNR en begin er nu eigenlijk pas lekker in te komen
Hmm speel het spel nu 2 dagen day in day out en sinds vandaag blijft het spel crashen. PC al een boot gegeven maar helpt niks.
..
[ Voor 99% gewijzigd door ye-roon op 03-11-2008 11:57 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Optie 1: Dude, maak je eigen game.Cassius schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:47:
[RANT UIT]
Optie 2: Sluit je zelf op in Vault 101 en kom er na 50 jaar weer uit.
Misschien zijn er dan wel games die je leuk vind.
Optie 3: Stop met gamen en zoek een leukere hobby.
Optie 4: Als je Half Life 2 leuk vind, wacht op Episode 3, komt over 10 jaar uit.
Optie 5: Speel een horror game, als je van Stress en Spanning houd.
Deze game is wel erg geniaal!!
1e avond, ik start de game op ben erg lang in de vault aan het kloten. Ik kom buiten in het donker en begin m'n pad. Ik zie een weg met een vernielde bebouwing, plots komt en een vliegende robot langs.
Het is net een nachtmerrie waar ik in terecht kwam.
Zover al een andere ervaring als de meeste
De eerste uren had ik niets anders dan Oblivion flashbacks en die uren heb ik besteed aan deze wereld leren begrijpen (zie supermarkt post
). Ik wist er eerst nog niks van te maken maar merkte dat deze game in m'n hoofd bleef hangen. Toen ik de wereld door kreeg (wat is waardevol, hoe vecht k beste e.d.) greep de game me vast, de oblovion flashbacks zijn ook zo'n beetje verdwenen. Deze game staat zeker wel opzichzelf, dus niet zomaar oblivion met guns.
De wereld is ook wel erg dynamisch, op een gegeven moment kom ik een verrot huis tegen staat er een deathclaw binnen nmet half health, ikke beesie slopen ligt er een lijk bij, even laten werd ik afgeknald door een groep boeven (vergeten te saven, erg belangrijk
).
Ik laadt opnieuw, ga naar de zelfde plaats, geen deathclaw en geen lijk maar een levende collega.
Alleen om zulke dingen te weten brengt een heel stuk diepte in de wereld.
Voor mij was het even doorzetten maar nu laat het me niet meer los.
1e avond, ik start de game op ben erg lang in de vault aan het kloten. Ik kom buiten in het donker en begin m'n pad. Ik zie een weg met een vernielde bebouwing, plots komt en een vliegende robot langs.
Het is net een nachtmerrie waar ik in terecht kwam.
Zover al een andere ervaring als de meeste
De eerste uren had ik niets anders dan Oblivion flashbacks en die uren heb ik besteed aan deze wereld leren begrijpen (zie supermarkt post
spoiler:
Gister op een fireants quest geweest, diep de metro in, gang ijn ganmg uit, deur in deur uit deur in WTF!!!!! een gozer achter de deur!!! Supermoment, schrok me de teeering 
De wereld is ook wel erg dynamisch, op een gegeven moment kom ik een verrot huis tegen staat er een deathclaw binnen nmet half health, ikke beesie slopen ligt er een lijk bij, even laten werd ik afgeknald door een groep boeven (vergeten te saven, erg belangrijk
Ik laadt opnieuw, ga naar de zelfde plaats, geen deathclaw en geen lijk maar een levende collega.
Alleen om zulke dingen te weten brengt een heel stuk diepte in de wereld.
Voor mij was het even doorzetten maar nu laat het me niet meer los.
[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 02-11-2008 17:49 ]
Dat vraag ik me nou af.. Volgens mij geeft fallout 3 zo''n Oblivion gevoel, een spel met ontzettend hoge cijfers, maar wat ik als rpg liefhebber helemaal niks vind.Cassius schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:47:
Ik koop het spel a la €45. Het werkt allemaal prima \[12 uur gespeeld al]maar ik kan er maar niet INKOMEN, ik vind het gewoon niets. Net als dat ik Oblivion, GTA4 en Stalker helemaal NIETS vind en dat ik het ook klote vind dat Far Cry 2 die kant op gaat en ik dat dus ook niet leuk vind. Bijvoorbeeld zeven frustraties bij dit spel [en ik snap niet dat meer mensen hier geen last van hebben] en hiervan zijn er dus veel gedeeld met die andere drie spellen:
• - Waarom groeit iedere pruts enemy in alle locaties met me mee in level, hoe sterk ik ook ben, hoe goed mijn wapens of schoten ook zijn, ze groeien altijd mee en blijven je altijd ballen hard pijn doen. Hoe kan een ghoul nou ineens 5 x zoveel HP hebben op dezelfde plek waar hij eerst stond. Wie heeft dat bedacht? Heeft niemand naar de Oblivion klachten geluisterd?
Bovenstaand argument ben ik het ook helemaal mee eens, "meegroeiende vijanden" heb ik een hekel aan. Wat heb je aan sterker worden als je vijanden toch maar suf meegroeien, dit verpest naar mijn mening het hele RPG gevoel. Ik wil gewoon terug kunnen gaan naar gebieden waar ik slappe vijanden in de pan hak met mijn nieuwe skills.
Al rant ik dan, ik gebruik nog argumenten. Lekker volwassen joh, zo op de man spelennFo schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:31:
[...]
Optie 1: Dude, maak je eigen game.
Optie 2: Sluit je zelf op in Vault 101 en kom er na 50 jaar weer uit.
Misschien zijn er dan wel games die je leuk vind.
Optie 3: Stop met gamen en zoek een leukere hobby.
Optie 4: Als je Half Life 2 leuk vind, wacht op Episode 3, komt over 10 jaar uit.
Optie 5: Speel een horror game, als je van Stress en Spanning houd.
Met stress en spanning bedoel ik dat "ow man, rennen/hard werken/daar gaan we!" gevoel, dat kunnen niet veel games - deze zeker niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Cassius op 02-11-2008 18:32 ]
De meeste mensen deugen!
Houden we het een beetje vriendelijk?
And I'm the only one and I walk alone.
Iemand wat tips voor lockpicken? Snap niet precies hoe het werkt. Ik blijf maar picks breken....
GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
Console of PC? Op de pc beweeg je met de muis die 'hearpin' van links naar rechts, met 'd' beweeg je het slot naar rechts.-SaveMe- schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:41:
Iemand wat tips voor lockpicken? Snap niet precies hoe het werkt. Ik blijf maar picks breken....
Ik begin altijd met de hearpin op 45graden naar links/rechts en begin langzaam 'd' te tappen. Als er gelijk frictie ontstaat stop ik direct en doe ik 45graden de andere kant op en begin ik weer 'd' te tappen. Als er op het einde frictie ontstaat heb je bijna de goede hoek te pakken en hoppa, slot open!
Heb nu 80 hearpins en pas 2 gebroken
Waarom speel je dan een rpg als je een shooter wil?Cassius schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:22:
[...]
Met stress en spanning bedoel ik dat "ow man, rennen/hard werken/daar gaan we!" gevoel, dat kunnen niet veel games - deze zeker niet.
Zijn er sowiso rpg's die je wel heel goed vond?
Volgens mij is het level systeem heel anders als bij Oblivion, ik weet nog niet precies hoe het hier in elkaar steekt (als iemand uitleg kan geven, graagSCIxX schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:59:
[...]
Dat vraag ik me nou af.. Volgens mij geeft fallout 3 zo''n Oblivion gevoel, een spel met ontzettend hoge cijfers, maar wat ik als rpg liefhebber helemaal niks vind.
Bovenstaand argument ben ik het ook helemaal mee eens, "meegroeiende vijanden" heb ik een hekel aan. Wat heb je aan sterker worden als je vijanden toch maar suf meegroeien, dit verpest naar mijn mening het hele RPG gevoel. Ik wil gewoon terug kunnen gaan naar gebieden waar ik slappe vijanden in de pan hak met mijn nieuwe skills.
[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 02-11-2008 19:12 ]
Ik snap het ook niet goed eigenlijk. Ik ben eerder een fan van Japanse rpg's, die van nature enorm story-driven zijn, maar ik vind Fallout 3 ook enorm goed te pruimen, terwijl ik Oblivion juist maar niets vond. De hoeveelheid verhaal die aanwezig is is gigantisch, bepaalde personages zullen je voor altijd bijblijven, vanwege hun tragisch verleden of gewoon vanwege hun enorm vreemd character (Bittercup, anyone?
). Als er 1 ding is dat ik juist stukken beter vind dan in shooter games is het wel het verhaal. Qua sfeer zit het ook dik in orde: altijd wanneer je in de wastelands rondloopt en je ziet in de verte iemand is mijn eerste gedachte altijd "wie de f*ck is dat, en wat wil die van mij?". Leuk is dat alle npc's die daar rondlopen op net dezelfde manier lijken te denken
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Jups als jij in een gebied level 6 ben dan zijn de mobs level 6 maar als jij op lvl 9 weer terug gaat zijn die mobs nog steeds level 6 ze levelen dus tot op zekere hoogte mee dat geld dus alleen voor eerste keer dat je ergens komt. Ik ben level 12 nu en als ik terug ga naar begin gebieden dan is het echt een gore festijn.Mutatie schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:00:
[...]
Waarom speel je dan een rpg als je een shooter wil?
Zijn er sowiso rpg's die je wel heel goed vond?
[...]
Volgens mij is het level systeem heel anders als bij Oblivion, ik weet nog niet precies hoe het hier in elkaar steekt (als iemand uitleg kan geven, graag). Vijanden groeien wel mee maar gebieden waar je bent geweest blijven ze zoals ze waren is wat ik er uit begrepen heb. In ieder geval ben ik nu level 6 en de hoofdjes vliegen in het rond waar het eerder meestal mijn hoofd was
Op andere plaatsen wordt het vaak knap lastig.
Snel nog een vraagje tussen al dit gediscussiëer in werpen:
spoiler:
Ik heb nu net Dad teruggevonden, en ben met de bende wetenschappers op weg naar project purity. Daar heeft hij me gevraagd om er voor te zorgen dat het allemaal safe is binnenin, en dat is het ook, maar als ik dan terugkeert naar Dad en hij vraagt: "Is it all safe in there?", zijn mijn antwoord-opties beperkt tot iets in de trand van "No, but I'm working on it'. MAAR ER IS GEEN LEVENDE ZIEL MEER BINNENIN? Al die super mutants die horen binnen te zijn, héb ik al gekilld, namelijk een paar quests vroeger toen je nog moest vinden waar Dad juist naartoe was.
Mis ik iets (e.g. binnen is er ergens een locked niet te lockpicken tunneldeksel waarvan ik de sleutel niet vind, en in een zijtunnel is er ook nog een gesloten luik), of is dit een bug in het spel?
Mis ik iets (e.g. binnen is er ergens een locked niet te lockpicken tunneldeksel waarvan ik de sleutel niet vind, en in een zijtunnel is er ook nog een gesloten luik), of is dit een bug in het spel?
MALEADt schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:38:
Snel nog een vraagje tussen al dit gediscussiëer in werpen:
spoiler:Ik heb nu net Dad teruggevonden, en ben met de bende wetenschappers op weg naar project purity. Daar heeft hij me gevraagd om er voor te zorgen dat het allemaal safe is binnenin, en dat is het ook, maar als ik dan terugkeert naar Dad en hij vraagt: "Is it all safe in there?", zijn mijn antwoord-opties beperkt tot iets in de trand van "No, but I'm working on it'. MAAR ER IS GEEN LEVENDE ZIEL MEER BINNENIN? Al die super mutants die horen binnen te zijn, héb ik al gekilld, namelijk een paar quests vroeger toen je nog moest vinden waar Dad juist naartoe was.
spoiler:
Je moet naar beneden, door de deur achterin. Daar aanbeland moet je een horde uitmoorden en klusjes uitvoeren voor je pa.
Was niet al te serieus bedoelt.Cassius schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:22:
[...]
Al rant ik dan, ik gebruik nog argumenten. Lekker volwassen joh, zo op de man spelen.
Als je alle top games niks aan vind, aan wie ligt het dan ?
Fallout 3 mist wat spanning misschien, maar moet wel leuk blijven.
Toch is het wel schrikken als er opeens een deathclaw achter je staat.
Shit wat is die game moeilijk in vergelijk met Oblivion
Vind je?Loona35 schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:19:
Shit wat is die game moeilijk in vergelijk met Oblivion
Ik vind Fallout 3 wel simpel. Eerst beetje rondquesten, buiten dingen ontdekken en alles wat los en vast zit looten. Zo vind je een bak geld en een bak loot: Bv de quest dat je al die mijnen moet opruimen: je eindigt met zo'n 30 mijnen in je inventory, ieder verkoopt voor zo'n 30 caps.
Als je eenmaal small guns / energy weapons op 40+ hebt, en een fatsoenlijke gun (magnum, sniper, chinese assault, plasma rifle, combat shotgun) verniel je alles met gemak. Verder kan je buiten, in de wastelands, erg makkelijk wegrennen van je vijanden, en ze zijn over het algemeen ook simpel uit te schakelen als je het rustig aan doet en alles stuk voor stuk uitschakelt.
De quests in Megaton zijn simpel en leveren veel EXP op, en ik zit nog aan het begin van de main quest en ben al level 12, sterk genoeg om alles met 1-2 headshots te vermoorden.
Leuke tactiek indoors: Bij melee-vijanden wachten tot ze dichtbij zijn, en dan 2x combat shotgun op hun hoofd. Instakill!
[ Voor 5% gewijzigd door Samopsa op 02-11-2008 21:42 ]
Verwijderd
Geweldig is dat gewoon exploren toch, wat je wel niet allemaal tegenkomt!
Net ergens bij een stadje 2 "superheroes" tegengekomen, de AntAgonizer en The Mechanist
.
Daar dichtbij ook een soort van robot repair-shop waar vanalles leuks te ontdekken en looten is. Verder ergens nog een armoury tegengekomen waar is nog eens terug heen moet gaan omdat er teveel radiation is.
Super spel gewoon wat ook zeker wel de moeite waard is om een 2e keer uit te spelen om dan gewoon alles anders op te lossen van de quests. Beste koop van het jaar denk ik wel (alhoewel het pakketje nog niet aangekomen is
)
Net ergens bij een stadje 2 "superheroes" tegengekomen, de AntAgonizer en The Mechanist
Daar dichtbij ook een soort van robot repair-shop waar vanalles leuks te ontdekken en looten is. Verder ergens nog een armoury tegengekomen waar is nog eens terug heen moet gaan omdat er teveel radiation is.
Super spel gewoon wat ook zeker wel de moeite waard is om een 2e keer uit te spelen om dan gewoon alles anders op te lossen van de quests. Beste koop van het jaar denk ik wel (alhoewel het pakketje nog niet aangekomen is
Al een klein eindje op weg maar toch een vraag:
Non spoiler
Je quest marker op je kompas onderin. Waar leidt die jou heen? Je hebt volle en niet volle driehoeken. Dat is nooit uitgelegd ingame, iemand hier?
spoiler:
Nog geen echte quest aangenomen in megaton. Waterpijpen kan ik nog niet maken omdat ik daar nog geen skills voor heb.
De bom om het hele zooitje op te blazen wel, maar daar wacht ik mee.
Afijn, nu opweg om die letter weg te brengen op de brug. Daar aangekomen kan ik haar niet vinden. Dus de quest aangenomen om de familie te gaan zoeken in de verschillende plekken eromheen.
Nu zijn daar vijanden die echt moeilijk doodgaan. Kogels zijn allemaal op, terwijl ik ze wel net aan zou kunnen.
Zit ik dan al gewoon te ver vooruit? Moet ik simpelere missies aannemen?
Zelfs nu kan ik niet rond gaan lopen om te exploren omdat ik gewoon 0 kogels heb.
Terug naar Megaton en main quest verder doen om xp te halen? Ik zie het even niet meer ..
Afijn, nu opweg om die letter weg te brengen op de brug. Daar aangekomen kan ik haar niet vinden. Dus de quest aangenomen om de familie te gaan zoeken in de verschillende plekken eromheen.
Nu zijn daar vijanden die echt moeilijk doodgaan. Kogels zijn allemaal op, terwijl ik ze wel net aan zou kunnen.
Zelfs nu kan ik niet rond gaan lopen om te exploren omdat ik gewoon 0 kogels heb.
Terug naar Megaton en main quest verder doen om xp te halen? Ik zie het even niet meer ..
Non spoiler
Je quest marker op je kompas onderin. Waar leidt die jou heen? Je hebt volle en niet volle driehoeken. Dat is nooit uitgelegd ingame, iemand hier?
[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 02-11-2008 22:34 ]
Verwijderd
Voor je spoiler, ik heb die quest denk ik zelf rond level 5/6/7 gedaan. Ik denk dat je zelf idd even ergens anders eerst wat rond moet lopen en andere quests doen (ga eens de supply binnen in Megaton). Opzich ben je niet te ver, want je kan ze wel aan zoals je zegt. Maar zoek bijv. wat raiders op en sloop die voor ammo etc.Tomino schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:33:
Al een klein eindje op weg maar toch een vraag:
spoiler:Nog geen echte quest aangenomen in megaton. Waterpijpen kan ik nog niet maken omdat ik daar nog geen skills voor heb.
Non spoiler![]()
De questmarker leidt je naar je huidige actieve quest. Volle driehoeken leiden je naar al ontdekte locaties en de lege driehoeken leiden je naar niet-ontdekte locaties (wat bij mij ook even duurde voordat ik dat doorhad
Dankjewel voor je reactie 
Ik zal daar is gaan kijken, want ik kan inderdaad niet echt simpele quests vinden.
Dus.. Alle markers op je map zijn dingen waar je nog xp kan halen/die nog nuttig zijn?
En lege dus naar active quests die je nog NIEt bezocht heb?
Ik zal daar is gaan kijken, want ik kan inderdaad niet echt simpele quests vinden.
Dus.. Alle markers op je map zijn dingen waar je nog xp kan halen/die nog nuttig zijn?
Verwijderd
die missie van jou moet je ongeveer zo doenTomino schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:44:
Dankjewel voor je reactie
spoiler:
Alleerst ga je dus naar dat stadje. Je vraagt de sherrif wat er aan de hand is. Die stuurt je naar alle huisjes toe, om te kijken of iedereen in orde is. Doe dat, en dan blijkt de West familie vermoord te zijn, en krijg je een hint over The Family. ga terug naar de sherrif, die geeft je wat lokaties waar je kunt zoeken naar de familie, en krijg je als boodschap mee dat een zoon van de West familie ontvoert is door hun. Kam de sites die je gekregen hebt uit, je vind er allerlei dingen. uiteindelijk kom je ergens in een metrotunnel terecht met The Family, en kun je de jongen redden door hem en The Family om te praten, of de family te vermoorden (heb het eerste gedaan)
spoiler:
Aaaaah ok. en dán zie je pas dat je de "brief"missie voltooid hebt 
Ik moet er alleen even mee wachten omdat ik geen kogels en stuff heb, zelfs die schorpioenen kan ik niet aan in de hideout.. Maar iig bedankt voor de tip!
btw, leuk om shootouts te vinden tussen friendly's en raiders. Lekker laten gaan en achteraf wapens verzamelen
Ik moet er alleen even mee wachten omdat ik geen kogels en stuff heb, zelfs die schorpioenen kan ik niet aan in de hideout.. Maar iig bedankt voor de tip!
btw, leuk om shootouts te vinden tussen friendly's en raiders. Lekker laten gaan en achteraf wapens verzamelen
btw, wat is de grapic option om je viewing distance te verhogen? Enemy's komen bij mij wel erg laat in beeld, evenals andere objecten!
Samopsa schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:12:
[...]
spoiler:Je moet naar beneden, door de deur achterin. Daar aanbeland moet je een horde uitmoorden en klusjes uitvoeren voor je pa.
spoiler:
De ruimte waarin het materiaal van project purity staat? Daar vind ik ook niemand hoor, en veel naar beneden kan ik niet gaan 
Nuja, tot vrijdag fallout
Maar wat een leuk spel zeg, ik vind het echt uitzonderlijk entertaining
Mass effect wist mij wel mee te slepen.MALEADt schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:32:
[...]
spoiler:De ruimte waarin het materiaal van project purity staat? Daar vind ik ook niemand hoor, en veel naar beneden kan ik niet gaan
Nuja, tot vrijdag fallout(student)
Maar wat een leuk spel zeg, ik vind het echt uitzonderlijk entertainingzijn er zo nog aanraders in het genre?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Bioware games, zoals Mass Effect, StarWars Knights of the Old Republic 1&2, Jade Empire.MALEADt schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:32:
[...]
spoiler:De ruimte waarin het materiaal van project purity staat? Daar vind ik ook niemand hoor, en veel naar beneden kan ik niet gaan
Nuja, tot vrijdag fallout(student)
Maar wat een leuk spel zeg, ik vind het echt uitzonderlijk entertainingzijn er zo nog aanraders in het genre?
Oblivion is ook vermakelijk, zelfde makers als van Fallout 3.
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Kom net uit de "Dunwich Building" SW op de kaart.
En ik dacht dat Vault 106 freaky was.
Horror fans, try this
En ik dacht dat Vault 106 freaky was.
Horror fans, try this
De reden dat je hier niet al te veel negatieve reacties over fallout 3 vind, komt omdat het zichzelf wel schift. Als je de game niets vind, schrijft men maximaal 1 reactie en gaat hij naar de uninstall in. Als je hem hebt gekocht ipv gedownload dan heb je het gedoe van verkopen op marktplaats o.i.d. en probeer je natuurlijk eerst de game wat meer uit voordat je je beslissing neemt.Cassius schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:47:
Ik koop het spel a la €45. Het werkt allemaal prima \[12 uur gespeeld al]maar ik kan er maar niet inkomen, ik vind het gewoon niets. <RANT>
Zelf vind ik de game ook maar niets, maar dat komt omdat het toch echt een rpg is, met eindeloos rondlopen, "gesprekken" met npc's en looten tot je een ons weegt. Ik heb het nog even volgehouden maar uiteindelijk opgegeven (nee je kan de bom niet laten ontploffen, want je kan pas knopjes drukken als je 276 expierence punten in knopjes durkken hebt...) Prima als je dat leuk vind maar niets voor mij, en zo te lezen ook niets voor jou.
Fallout 3 gaf toch een beetje de indrukt dat het wat meer actie gericht was en niet een gesprek simulator in zwart wit omgeving.
De laatste tijd is het inderdaad slecht gesteld met de games in het algemeen :
- Far cry 2: bugs bugs en zeer herhalende gameplay
- Dead Space : Direct console port met slechte pc besturing en middelmatige graphics
- Red alert 3 : mooi hoor maar eigenlijk een remake
Positief valt dan Crysis warhead op, met verhaal, actie en top graphics.
Zowieso is het de laatste jaren niet best : Waar zijn mooie combat flight sims, adventures en originele settings voor shooters gebleven de laatste 5-10 jaar ? Ik wil zaken als Janes flight sims, Leather godesses of phobos, System shock enz. Tegenwoordig is het allemaal sequels zonder creativiteit net als de film industrie.
Tis allemaal maar een mening van een oude man dus stoor je er niet an.
[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 03-11-2008 07:29 ]
^^..Goed verhaal, zit in level 10 ergens maar ben gekapt. Spel begint erg irritant te worden..lang rondlopen als een houten klaas telkens tegen bergen puin (hoezo bewegingsvrijheid) om boodschappen te doen is niet echt mijn ding..
Het begin was goed "orgineel" in de vault tot en met Megatron...daarna komt de game in een vrije val van saaiheid en oneindige replays..
Jammer maar helaas!!...
Het begin was goed "orgineel" in de vault tot en met Megatron...daarna komt de game in een vrije val van saaiheid en oneindige replays..
Jammer maar helaas!!...
Tubes....It's what make music music!
Ik ben level 13 op moment en vermaak me er nog ontzettend mee. Ben gister in vault 92 gweeest en dat was echt leuk om te doen. Zal niks uit laten over de quest of wat dan ook want dat is ieder voorzich. Maar ik kan me heel goed verplaatsen in me karakter.
Ik snap sommige punten van kritiek wel maar andere snap ik dan weer totaal niet maar jah zoals al eerder aangegeven is ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak. maar als je een shooter verwacht dat zit je wel bij het verkeerde spel inderdaad want het is op en top een RPG en i'm loving it!
Ik snap sommige punten van kritiek wel maar andere snap ik dan weer totaal niet maar jah zoals al eerder aangegeven is ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak. maar als je een shooter verwacht dat zit je wel bij het verkeerde spel inderdaad want het is op en top een RPG en i'm loving it!
Verwijderd
Heb nu een flinke 6 uur in de game rondgewandelt en hoewel het zeker een leuk spel is.. is het niet een waardig vervolg in de fallout reeks.. en dat vind ik jammer.
Het RPG gehalte komt in mijn ogen niet zo goed uit de verf als bij de oorspronkelijke 2 versies.
Sowieso komt 1st person (als je wilt.. 3rd) natuurlijk anders over, maar ook de eindeloos opgevulde teksten die de orginele makers van het spel erin knalde. Waar je ook klikte of met de muis overheen ging.. er was een grappig danwel aanvullend stuk tekst.
Een lantaarn paal werd bijvoorbeeld beschreven met "... the light, though not shining very bright, gives the streets some color" (* zelf verzonnen voorbeeld maar had net zo goed in het spel kunnen zitten).
Pas zulke teksten toe op alle opbjecten die je maar ziet en je hebt sfeer! Nu komen we overal en mogen we zelf invullen dat alles er kut uitziet. Had het liever gehad dat de makers mijn fantasie wat opweg hielpen.
Van het begin tot het einde klopte de spellen.. jij was de vault dweller die in een vijandige wereld vaak raar werd aangekeken. Vanaf het moment dat jij uit de vault stapte werd je goed gestuurd naar waar je heen moest, en het overzicht was duidelijker, omdat je een camera van bovenaf uit.
Bethesda kiest ervoor om de speler, nadat deze de vault uit is, zijn eigen wereld te laten onderzoeken. Dat is goed en fijn, maar bega niet net als in Oblivion dezelfde fout. Dat je pal voor de uitgang van je begin level, wat vijanden stalt. Bij Oblivion waren dit wat vage figuren die iedereen ten alle tijd aanvielen.. laten we ze raiders noemen.
En in fallout heb je een stel niets zeggend volk wat alles aanvalt en vermoord wat het tegenkomt.. laten we ze... raiders noemen.
Brainless vijanden, die zogenaamd alles vermoorden wat rondloopt puur en alleen om de fun.
Met teksten die je na 2 encounters ook niet veel diepgang brengen.
Gooi er dan een script in dat je bij je eerste encounter wat beginnende teksten te horen krijgt zodat je gelijk begrijpt met wie en wat je te maken hebt, maar niet dezelfde hersenloze one liners over en over.
Dan de graphics en belichting.
De graphics zelf zijn nog best te pruimen... wil het zo zijn dat je in een omgeving staat waar er licht is.. anders heb je een probleem. Kom je namelijk een huis binnen of is het donker, kloppen de schaduwen van geen kant meer en zijn gezichten van de mensen tegen wie je praat niet meer te zien of herkennen.
Waarom is er ook niet meer terug gegaan naar de 'face to face' NPC's chat.
Prachtig hoe gedetailleerd sommige (belangrijke) NPC's eruit zagen. Je wist ook gelijk dat dit een belangrijk persoon in het spel was, juist doordat er zoveel aandacht aan het uiterlijk van die persoon was besteed. Zoveel jaar oud, en qua denkwijze nog steeds zo veel verder als nu. De trekjes, voice over en gezichts uitdrukkingen kwamen gewoon zo goed tot hun recht. Nu kijk ik naar wat random people, nietzeggende gezichten en outfits. Jammer.. echt heel jamnmer.
En zo kan ik waarschijnlijk nog veel en veel langer doorgaan.. maar ik doe het niet. Ik ga proberen te genieten van dit spel.
Ok.. nog 1 punt dan:
Het RPG gehalte komt in mijn ogen niet zo goed uit de verf als bij de oorspronkelijke 2 versies.
Sowieso komt 1st person (als je wilt.. 3rd) natuurlijk anders over, maar ook de eindeloos opgevulde teksten die de orginele makers van het spel erin knalde. Waar je ook klikte of met de muis overheen ging.. er was een grappig danwel aanvullend stuk tekst.
Een lantaarn paal werd bijvoorbeeld beschreven met "... the light, though not shining very bright, gives the streets some color" (* zelf verzonnen voorbeeld maar had net zo goed in het spel kunnen zitten).
Pas zulke teksten toe op alle opbjecten die je maar ziet en je hebt sfeer! Nu komen we overal en mogen we zelf invullen dat alles er kut uitziet. Had het liever gehad dat de makers mijn fantasie wat opweg hielpen.
Van het begin tot het einde klopte de spellen.. jij was de vault dweller die in een vijandige wereld vaak raar werd aangekeken. Vanaf het moment dat jij uit de vault stapte werd je goed gestuurd naar waar je heen moest, en het overzicht was duidelijker, omdat je een camera van bovenaf uit.
Bethesda kiest ervoor om de speler, nadat deze de vault uit is, zijn eigen wereld te laten onderzoeken. Dat is goed en fijn, maar bega niet net als in Oblivion dezelfde fout. Dat je pal voor de uitgang van je begin level, wat vijanden stalt. Bij Oblivion waren dit wat vage figuren die iedereen ten alle tijd aanvielen.. laten we ze raiders noemen.
En in fallout heb je een stel niets zeggend volk wat alles aanvalt en vermoord wat het tegenkomt.. laten we ze... raiders noemen.
Brainless vijanden, die zogenaamd alles vermoorden wat rondloopt puur en alleen om de fun.
Met teksten die je na 2 encounters ook niet veel diepgang brengen.
Gooi er dan een script in dat je bij je eerste encounter wat beginnende teksten te horen krijgt zodat je gelijk begrijpt met wie en wat je te maken hebt, maar niet dezelfde hersenloze one liners over en over.
Dan de graphics en belichting.
De graphics zelf zijn nog best te pruimen... wil het zo zijn dat je in een omgeving staat waar er licht is.. anders heb je een probleem. Kom je namelijk een huis binnen of is het donker, kloppen de schaduwen van geen kant meer en zijn gezichten van de mensen tegen wie je praat niet meer te zien of herkennen.
Waarom is er ook niet meer terug gegaan naar de 'face to face' NPC's chat.
Prachtig hoe gedetailleerd sommige (belangrijke) NPC's eruit zagen. Je wist ook gelijk dat dit een belangrijk persoon in het spel was, juist doordat er zoveel aandacht aan het uiterlijk van die persoon was besteed. Zoveel jaar oud, en qua denkwijze nog steeds zo veel verder als nu. De trekjes, voice over en gezichts uitdrukkingen kwamen gewoon zo goed tot hun recht. Nu kijk ik naar wat random people, nietzeggende gezichten en outfits. Jammer.. echt heel jamnmer.
En zo kan ik waarschijnlijk nog veel en veel langer doorgaan.. maar ik doe het niet. Ik ga proberen te genieten van dit spel.
Ok.. nog 1 punt dan:
spoiler:
In Megaton wordt je aangeboden om de bom te laten ontploffen. Ik heb ervoor gekozen om de man in kwestie erbij te lappen bij de sherif.
Ik ben met de sheriff naar hem toe gegaan, en tijdens de woorden wisseling waar hij eigenlijk mee moet naar de gevangenis pakt hij zijn wapen. Vlug als ik ben pak ik gelijk mijn wapen, en schiet zijn kop eraf.. gelukkig, de sherif gered!
Dus niet! Nergens geen sheriff meer te bekennen. Het is dus gewoon sowieso de bedoeling dat de sheriff daar dood gaat. Wat een onzin, maak het dan niet real-time want nu heb ik en het lijk niet kunnen looten van de sherif en het idee dat ik heb gefaald! Blugh
Ik ben met de sheriff naar hem toe gegaan, en tijdens de woorden wisseling waar hij eigenlijk mee moet naar de gevangenis pakt hij zijn wapen. Vlug als ik ben pak ik gelijk mijn wapen, en schiet zijn kop eraf.. gelukkig, de sherif gered!
Dus niet! Nergens geen sheriff meer te bekennen. Het is dus gewoon sowieso de bedoeling dat de sheriff daar dood gaat. Wat een onzin, maak het dan niet real-time want nu heb ik en het lijk niet kunnen looten van de sherif en het idee dat ik heb gefaald! Blugh
hey even een klein vraagje;
Verder een geweldig spel, ik moet alleen nog wat wennen aangezien het mijn eerste rpg is.
spoiler:
Ik had gisteren aan die sheriff in Megaton verteld dat die Mr. Burke de bom wou laten ontploffen en toen ging die sheriff naar Burke en Burke schoot dus die sheriff dood. Daarna schoot ik Burke en toen liep er iemand tussen, die schoot ik dus ook en toen begon het hele stadje op me te schieten! Ik was Megaton uitgevlucht en ben een sidequest gaan doen. Mijn vraag is dus; als ik nu weer naar Megaton ga, zullen ze dan weer gaan schieten of moet ik een eerdere savegame pakken?
Verder een geweldig spel, ik moet alleen nog wat wennen aangezien het mijn eerste rpg is.
Zoals ik al aangaf hier boven ben ik erg tevreden en ben het dan ook niet eens met je punten maar vind je eerste punt wel erg kinderlijk al mag ik het zo noemen. Het feit dat je met de muis over een lataarn paal gaat en dat er dan een text komt te staan dat is wel erg retro hoor en ik heb me eigen fantasie dat hoeft niemand voor me in te vullen. Maar blijkbaar geld dat voor jou dus niet en wil je graag bij de hand gepakt worden en mee genomen worden in een verhaal dat kan natuurlijk. Maar buiten dat even over je spoiler:Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:03:
Heb nu een flinke 6 uur in de game rondgewandelt en hoewel het zeker een leuk spel is.. is het niet een waardig vervolg in de fallout reeks.. en dat vind ik jammer.
spoiler:
Wat betreft die sherrif die hoort daar als je die burke voor ze kop knalt wel te zijn hoor. Vriend van me heeft dat gedaan en toen was hij er gewoon nog en hier iemand in dit thread heeft precies zelfde gedaan en toen was hij er ook nog. Dus waarschijnlijk is het een bug dat hij er niet meer is.
[ Voor 50% gewijzigd door WeAreLegion op 03-11-2008 09:18 ]
Verwijderd
In andere woorden je weet niet wat ik bedoel want je hebt het orgineel niet gespeeld.WeAreLegion schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:18:
[...]
Zoals ik al aangaf hier boven ben ik erg tevreden en ben het dan ook niet eens met je punten maar vind je eerste punt wel erg kinderlijk al mag ik het zo noemen. Het feit dat je met de muis over een lataarn paal gaat en dat er dan een text komt te staan dat is wel erg retro hoor en ik heb me eigen fantasie dat hoeft niemand voor me in te vullen. Maar blijkbaar geld dat voor jou dus niet en wil je graag bij de hand gepakt worden en mee genomen worden in een verhaal dat kan natuurlijk. Maar buiten dat even over je spoiler:
spoiler:Wat betreft die sherrif die hoort daar als je die burke voor ze kop knalt wel te zijn hoor. Vriend van me heeft dat gedaan en toen was hij er gewoon nog en hier iemand in dit thread heeft precies zelfde gedaan en toen was hij er ook nog. Dus waarschijnlijk is het een bug dat hij er niet meer is.
Het is trouwens heel eenvoudig om small-guns over te slaan en te starten met large guns. Vers uit de vault, de 300 bij silver gehaald, alles wat los en vast zit in de eerst huizen meenemen en de vault bij vertrek leegtrekken. Had precies genoeg (hoge barter) om het rock-it schema te kopen en deze in elkaar te zetten. Ideaal om als lvl2 koffiekopjes en theepotten als wapens te gebruiken.
Geen gezeur over ammo, ideaal om het meeste af te maken; de mini-nuke in de super-duper market is dan ideaal om de eerste supermutants mee af te maken; boeken en oud ijzer voor de rest :-)
Geen gezeur over ammo, ideaal om het meeste af te maken; de mini-nuke in de super-duper market is dan ideaal om de eerste supermutants mee af te maken; boeken en oud ijzer voor de rest :-)
Ik heb ze wel gespeeld maar dat is zo lang geleden dat ik me dat niet eens voor de geest kan halen. Maar ik reageer alleen op wat jij omschrijft en zo komt dat op mij over laat ik het zo zeggen dan. Maar goed ieder ze ding verder hoor als jij het niet leuk vind dan is dat zoVerwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:24:
[...]
In andere woorden je weet niet wat ik bedoel want je hebt het orgineel niet gespeeld.
Gave game hoor!! Lange tijd niet meer zo vermaakt met een spel. Ik hoop alleen zwaar dat ze dezelfde fout met Oblivion niet maken. Daar was het echt super irritant dat de NPC's overal met je mee levelden en dat verneukte voor mij de game toch wel behoorlijk. Ook omdat het mogelijk was om "verkeerd" je skills te kiezen zodat het op een gegeven moment onmogelijk werd om gasten van hetzelfde level te killen.
Anyway ik ben nu iets van lvl 4.
Enige wat mij tegenvalt is de hoeveelheid kogels. Ik heb echt een nijpend te kort aan ammo
. Ik koop zoveel mogelijk ammo waar ik maar kan maar alles is nu bijna op en ben op een gegeven moment maar fragmines gaan gebruiken bij gebrek aan beter. En dan kom je er achter dat je die fragmines veel eerder had moeten gebruiken
Anyway ik ben nu iets van lvl 4.
spoiler:
Ik ben bezig om een boek te schrijven over survival
. Gaaf gedaan hoor dat je overgeleverd wordt aan een wijf dat volgens mij de ballen verstand heeft van bepaalde dingen. Heb een radiation van 600+ gehaald om een medicijn te testen maar dat ging niet helemaal goed en ik ben nu genetically altered
. Wanneer ik nu zwaar radiated ben healen crippled ledematen automatisch, wel tof opzich
. Heb het eerste hoofdstuk nu af en ben nu met het tweede hoofstuk bezig 
Op de heenweg van een onderdeel van mijn tweede hoofdstuk kwam ik de quest "Those!" tegen. Liep daar even vast omdat ik geen idee had waar de bron van al die reuze mieren was. Hele metro station al uitgeroeid maar denk dat ik boven wat woningen vergeten ben te checken. Van het weekend maar weer verder ontdekken
Op de heenweg van een onderdeel van mijn tweede hoofdstuk kwam ik de quest "Those!" tegen. Liep daar even vast omdat ik geen idee had waar de bron van al die reuze mieren was. Hele metro station al uitgeroeid maar denk dat ik boven wat woningen vergeten ben te checken. Van het weekend maar weer verder ontdekken
Enige wat mij tegenvalt is de hoeveelheid kogels. Ik heb echt een nijpend te kort aan ammo

PSN: Norfirin
spoiler:
Kan je het Rock-it schema nog wel krijgen als Megaton al is opgeblazen? 
Ja dat kanBioHazard schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:17:
spoiler:Kan je het Rock-it schema nog wel krijgen als Megaton al is opgeblazen?
Tony L schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:59:
spoiler:Op de heenweg van een onderdeel van mijn tweede hoofdstuk kwam ik de quest "Those!" tegen. Liep daar even vast omdat ik geen idee had waar de bron van al die reuze mieren was. Hele metro station al uitgeroeid maar denk dat ik boven wat woningen vergeten ben te checken. Van het weekend maar weer verder ontdekken
spoiler:
Je moet bovengronds met dat jongetje spreken zodat hij in dat publiek toilet gaat zitten bij de Diner, dan naar de de ondergrondse metro idd, daar loopt een professor rond die je de keuze geeft om het "vredig" op te lossen (resultaat: +1 PER en +25 FIRE RES) of je geeft jezelf de mogelijkheid om de Queen neer te halen (geen idee wat dat als gevolg had). Ik heb eerst maar de prof zijn methode gedaan, om naderhand terug te gaan en het beest te vernietigen, evenals de professor. De professor lijkt een mogelijkheid te hebben voor later nog meer sidequests te geven, maar vond hem een kut persoon met kut ideologie dus nu ligt hij in zijn lab met een gat
Naderhand terug naar boven naar het jongetje gaan, krijg je ook weer wat keuzes.
Verwijderd
Volgens mij Actor Fade. Ik zit op mijn werk, dus kan ff niet checken. Ik had ook eerst settings op medium. Toen zag je een eerst rits kogels op je af komen en even later *pop* een super mutant uit het niets.Tomino schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:07:
btw, wat is de grapic option om je viewing distance te verhogen? Enemy's komen bij mij wel erg laat in beeld, evenals andere objecten!
Ikzelf heb nog de grootste lol met het spel. ben nu level 9, main quest een beetje laten liggen voor wat die is.
spoiler:
Nu sidequests aan het doen. Ik krijg wel het idee dat er niet veel quests in het spel zijn. Ook is het iets te simpel om permenente boosts op je karakter te krijgen imo. Vooral de Perk die SPECIAL stats verhoogt is me een doorn in het oog. In eerdere spellen was het enorm moeilijk/duur om dit te doen. Ik denk dat ik het spel deze week 'uitgespeeld' (main quest complete) krijg.Ik moet nu dad zoeken bij een radiostation
Zodra ik het spel opnieuw ga spelen gooi ik het eens op een andere boeg.
oude char | nieuwe char |
Normal difficulty | hoogste difficulty |
big guns | small guns |
evil | good |
male | female (black widow) |
charisma based | intelligence based |
Ik vond dit spel dus niet leuk om s'nachts te spelen, ik word helemaal leip en panisch, dus dan zal ik zo snel mogelijk slapen o.i.d. in oblivion was s'nachts niet zo eng, maar hier zie je helemaal niks meer ...
Dat licht van die pip-boy is ook 3x niks, is daar nog iets aan te doen?
Goeiedag, wat een termen allemaal... 
Ik, als FPS-fanaat, heb me dan toch maar eens gewaagd aan dit genre en dit spel gisteren via Steam gedownload. In een uurtje was ik gelukkig buiten want dat gezever over je kindertijd kan me gestolen worden
Ik ben dus nu in het wasteland, heb mijn perks/skills ingesteld op stealth, science (om te hacken e.d.) en nog wat. Weet niet meer wat maar doet er ook niet zo toe, met geluk een lock gelockpicked. Wist eerst niet hoe dit moest maar zag een post een paar pages terug (dank voor de uitleg!)
Voor mij begint het dus nu pas echt vind ik. Lekker rondlopen in die grote omgevingen spreekt me best wel aan eerlijk gezegd en ik ga het een eerlijke kans geven en ik denk dat me dit best gaat bevallen.
Het ziet er ook wel ongelooflijk gaaf uit!
Dit is dus echt mijn eerste RPG-game en het nadeel van het bestellen via Steam is dat ik er geen handleiding bij heb. Zo moet ik dat ding op je pols maar via click/trial and error uitvinden wat alles is en betekent. Of is er wellicht een pdf-handleiding ergens te vinden?
Het is helemaal niet belangrijk voor mijn quest e.d. maar jullie praten steeds over NPC's...
N zal wel voor Non staan, maar wat betekent NPC nu eigenlijk?
Ik, als FPS-fanaat, heb me dan toch maar eens gewaagd aan dit genre en dit spel gisteren via Steam gedownload. In een uurtje was ik gelukkig buiten want dat gezever over je kindertijd kan me gestolen worden
Ik ben dus nu in het wasteland, heb mijn perks/skills ingesteld op stealth, science (om te hacken e.d.) en nog wat. Weet niet meer wat maar doet er ook niet zo toe, met geluk een lock gelockpicked. Wist eerst niet hoe dit moest maar zag een post een paar pages terug (dank voor de uitleg!)
Voor mij begint het dus nu pas echt vind ik. Lekker rondlopen in die grote omgevingen spreekt me best wel aan eerlijk gezegd en ik ga het een eerlijke kans geven en ik denk dat me dit best gaat bevallen.
Dit is dus echt mijn eerste RPG-game en het nadeel van het bestellen via Steam is dat ik er geen handleiding bij heb. Zo moet ik dat ding op je pols maar via click/trial and error uitvinden wat alles is en betekent. Of is er wellicht een pdf-handleiding ergens te vinden?
Het is helemaal niet belangrijk voor mijn quest e.d. maar jullie praten steeds over NPC's...

Phuncz schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:47:
[...]
spoiler:Je moet bovengronds met dat jongetje spreken zodat hij in dat publiek toilet gaat zitten bij de Diner, dan naar de de ondergrondse metro idd, daar loopt een professor rond die je de keuze geeft om het "vredig" op te lossen (resultaat: +1 PER en +25 FIRE RES) of je geeft jezelf de mogelijkheid om de Queen neer te halen (geen idee wat dat als gevolg had). Ik heb eerst maar de prof zijn methode gedaan, om naderhand terug te gaan en het beest te vernietigen, evenals de professor. De professor lijkt een mogelijkheid te hebben voor later nog meer sidequests te geven, maar vond hem een kut persoon met kut ideologie dus nu ligt hij in zijn lab met een gatNaderhand terug naar boven naar het jongetje gaan, krijg je ook weer wat keuzes.
spoiler:
Ik heb dat jongetje al in zo'n buis laten zitten en hem medegedeelt dat zijn pa de pijp uit is
. Heb die professor niet gezien maar ben door een te kort aan wapens op een gegeven moment met granaten gaan gooien, dus misschien dat ik hem onbewust geraakt heb lol. Waar zit die professor ergens? Ik ben naar beneden gegaan waar je twee treinrailsen hebt liggen. De meest rechter is volgens mij ingestort dus heb de linker gevolgd en toen kwam ik na een poosje weer boven uit een deur. Als je dan links van je kijkt heb je daar weer de opening om naar beneden te gaan.
Dat licht is inderdaad zooo zwak. Kan je die niet upgraden of iets?? Ik heb ook een bouwvakkers lamp nodigit0 schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:00:
Ik vond dit spel dus niet leuk om s'nachts te spelen, ik word helemaal leip en panisch, dus dan zal ik zo snel mogelijk slapen o.i.d. in oblivion was s'nachts niet zo eng, maar hier zie je helemaal niks meer ...
NPC = Non-Player Characterl0n3w012ph schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:23:
Of te wel een computer gestuurd poppetje
Zeer vette game!
Maar ik heb vrij vlug megaton opgeblazen. Was wel supervet die explosie.
Heb ik dan veel gemist?
Heb ik dan veel gemist?
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Dan heb je aardig wat gemist. Uit mijn hoofd zijn er de volgende quests:Pepperana schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:35:
Zeer vette game!
Heb ik dan veel gemist?
spoiler:
- Repareren van de waterleidingen
- Boek schrijven over survival waarbij elk hoofdstuk uit 3 onderdelen bestaat. Heb geen idee hoeveel hoofdstukken je hebt maar ben nu met het tweede hoofdstuk bezig.
- Brief sturen naar een familie
- Opzoek naar een android die op de vlucht is
En volgens mij nog een paar maar die weet ik zo snel niet op te noemen.
- Boek schrijven over survival waarbij elk hoofdstuk uit 3 onderdelen bestaat. Heb geen idee hoeveel hoofdstukken je hebt maar ben nu met het tweede hoofdstuk bezig.
Dank u, ik wist niet eens dat er zon wapen was, dat lees ik nu pas. Ik was al bang dat ik dat ding moest missen. Maar ik zal eens goed kijken of ik hem ergens tegen kom.WeAreLegion schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:31:
[...]
Ja dat kanje bij verschillende vendor's later nog dus wees gerust je kan straks ook teddy bears wegschieten
Tony L schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:41:
[...]
Dan heb je aardig wat gemist. Uit mijn hoofd zijn er de volgende quests:
spoiler:- Repareren van de waterleidingen
spoiler:
Die android quest is toch van Rivet City?
Even een shameless repost van een reply van mij die hellaas op de laatste plek van een pagina beland is en daardoor door weinig mensen gelezen wordt.
Plus wat nieuwe info ofcourse.
HOLY SH*T wat is dit spel vet. Ik kan gewoon niet stoppen met spelen, al zitten er wel wat oblivion achtige bugs in. NPC's die ineens weg zijn, een bear die je kan horen en op de radar zit maar gewoon in de muur zit. Ma goed, daar valt doorheen te kijken.
Verder dacht ik, hey ff terug naar Big Town, en ik kom daar aan en er staan geen mensen meer maar alleen 4 Super Mutants, blijkbaar zijn ze door mijn schuld dood, anyways. Vraagje over The replicated man. Zie beneden.
Plus wat nieuwe info ofcourse.
HOLY SH*T wat is dit spel vet. Ik kan gewoon niet stoppen met spelen, al zitten er wel wat oblivion achtige bugs in. NPC's die ineens weg zijn, een bear die je kan horen en op de radar zit maar gewoon in de muur zit. Ma goed, daar valt doorheen te kijken.
Verder dacht ik, hey ff terug naar Big Town, en ik kom daar aan en er staan geen mensen meer maar alleen 4 Super Mutants, blijkbaar zijn ze door mijn schuld dood, anyways. Vraagje over The replicated man. Zie beneden.
spoiler:
Ik ben bezig met The Replicated man. En een Optional part van die quest is proberen te achterhalen bij Dr. Preston wat hij van die dude weet. Maar ik heb geen dialoog opties met die gast die hier over gaan. Dus heb ik snachts in gebroken in ze clinic en ze pc gehacked. maar hier was niets te vinden. Ook van hem proberen te pickpocketen heeft als resultaat dat ik de deur van z'n kamer kan pakken. Er staat een file cabinet waar een key voor nodig is. Maar die key is dus niet in de kamer van de good doctor en ook niet op zijn persoon. Iemand een idee hoe ik in de locker kom of hoe ik de informatie over die android van hem kan krijgen?
En is er een manier om Sister zo ver te krijgen dat hij iets los laat over Mei Wong?
En is er een manier om Sister zo ver te krijgen dat hij iets los laat over Mei Wong?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
BioHazard schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:45:
[...]
spoiler:Die android quest is toch van Rivet City?
spoiler:
Je moet naar een andere stad voor die quest ja maar door een tape in de Clinic van Megatron krijg je die quest toegevoegd. Ik heb geen idee of je die ook krijgt wanneer je het zonder die tape doet, zou best kunnen.
EDIT: Oops spoiler vergeten
[ Voor 6% gewijzigd door Tony L op 03-11-2008 11:59 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gebruik spoiler-tags!
Gebruik spoiler-tags!