Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:25:
Ja, maar dan heb je nog steeds geen 8 fps als ik het goed heb.
je weet ook al dat die 8fps ook niet werkt als je 14 bits foto's maakt?

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Vincent Meijer

You better believe it!

en dat doen we dus niet op GoT: vraag en aanbod mag hier > http://tweakers.net/aanbod.

[ Voor 85% gewijzigd door Remy op 08-01-2008 20:34 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shark.Bait schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:02:
[...]

je weet ook al dat die 8fps ook niet werkt als je 14 bits foto's maakt?
Ja, dat wist ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Vincent Meijer

You better believe it!

Vincent Meijer schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:33:
[mbr] en dat doen we dus niet op GoT: vraag en aanbod mag hier > http://tweakers.net/aanbod.[/]
Tja, dit is niet echt een verkoop. Het was meer een tip.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grbld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Ongelofelijk wat een geneuzel over 8 fps. Iemand de D300 al gekocht?

Ik wel en na de D200 twee jaar te hebben gebruikt, is de D300 toch echt een fantastisch apparaat. Met afstand het allergrootste verschil: High ISO! Waar ik met de D200 niet boven de ISO800 wilde gaan, zet ik 'm nu op ISO3200 en nog steeds ben ik amazed.

Heb m'n Sigma lensjes al gecalibreerd, fantastisch!

M'n eerste HDRretjes ook al gelukt, en ik had niet eens 8 fps nodig!

En dat scherm, simpelweg prachtig.

Als Nikon dit apparaat gewoon als 6 fps camera had gemarket, was er helemaal niets aan de hand geweest. Nu de mogelijkheid bestaat om hem tot 8 fps te pushen als het moet, is het ineens drama. Of is het gewoon dat Nederlanders altijd wat te zeuren moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+

Volgens Ken Rockwell veegt hij niet alleen de ruis, maar ook alle details eruit op ISO 3200, is dat zo :?

Linkje:

http://kenrockwell.com/te...ns/2007-11/index.htm#3200

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Grbld schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:17:
Ongelofelijk wat een geneuzel over 8 fps. Iemand de D300 al gekocht?
*meldt*
Shark.Bait in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..."
Ik wel en na de D200 twee jaar te hebben gebruikt, is de D300 toch echt een fantastisch apparaat. Met afstand het allergrootste verschil: High ISO! Waar ik met de D200 niet boven de ISO800 wilde gaan, zet ik 'm nu op ISO3200 en nog steeds ben ik amazed.
same here! :D _O_
Heb m'n Sigma lensjes al gecalibreerd, fantastisch!

M'n eerste HDRretjes ook al gelukt, en ik had niet eens 8 fps nodig!

En dat scherm, simpelweg prachtig.
eensch O+ :Y
Als Nikon dit apparaat gewoon als 6 fps camera had gemarket, was er helemaal niets aan de hand geweest. Nu de mogelijkheid bestaat om hem tot 8 fps te pushen als het moet, is het ineens drama. Of is het gewoon dat Nederlanders altijd wat te zeuren moeten hebben?
ik heb em op 14 bits gezet, en die 8 fps zal me aan mijn anus oxideren O-)

Ik wil wel die D2x accu+grip; dat is handig voor als wanneer ik de D3 ga aanschaffen. Bovendien omdat de D300 2 keer zo zuinig is als de D200 tesamen met die EN-EL 4a zal wel een "shit load" aan foto's geven voordat hij op is, waarvoor ik hem wil aanschaffen. die 8 fps zal ik ws zeer zelden gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:57
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:32:
:+

Volgens Ken Rockwell veegt hij niet alleen de ruis, maar ook alle details eruit op ISO 3200, is dat zo :?

Linkje:

http://kenrockwell.com/te...ns/2007-11/index.htm#3200
Ik vind dat niet echt een eerlijke test eerlijk gezegd. Je kunt bij de ISO 200 foto's al goed zien dat de Nikon een minder scherp plaatje heeft.
Ook is het pushen van een D40 naar ISO 6400 natuurlijk onzin! Ken Rockwell geeft af en toe wel nuttige reviews maar dit is er iig geen. Natuurlijk heeft de Canon met zijn FF sensor betere ruisprestaties! Had er dan een Canon 40D naast gezet...

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs al kijk je naar ISO 800 D300 vs D40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeuh en dan zegt die zelf.. "Wankers worry about noise; artists worry about color and tone. ..."..lol.. gaan we het dan nu weer over kleuren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
henkleerssen schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:41:
eeuh en dan zegt die zelf.. "Wankers worry about noise; artists worry about color and tone. ..."..lol.. gaan we het dan nu weer over kleuren hebben?
Neuh, Ken is gewoon een wanker, dat wisten we toch al wat langer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou zeggen: Ken is vooral leuk om je te laten lachen.... (Hoewel hij soms ware dingen zegt.) Feiten staan er wel eens op zijn site, maar meningen.... Die zijn nogal gekleurd. Dat hij niet gesponsord wordt kan ik me bijna niet voorstellen als ik zijn verhalen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:19:
Ik wou zeggen: Ken is vooral leuk om je te laten lachen.... (Hoewel hij soms ware dingen zegt.) Feiten staan er wel eens op zijn site, maar meningen.... Die zijn nogal gekleurd. Dat hij niet gesponsord wordt kan ik me bijna niet voorstellen als ik zijn verhalen lees.
Of hij is gewoon extreem merk-fanatist... Who knows. Sommige dingen heeft hij wel gelijk in, als hij bijvoorbeeld een column/ artikeltje schrijft over iets dat puur betrekking heeft op fotografie, zonder enige vorm van gear erin te betrekken heeft hij best aardige stukje zo nu en dan, maar zodra het over camera's of andere gear gaat moet je echt de pakken zout erbij gaan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

Ken is nog erger dan mij heb ik het idee :P Of hij heeft er meer geld voor dat kan ook :D

* ThunderNet moet binnenkort nog steeds een dagje met D300 op stap :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Ik heb sinds gisteren ook een nieuwe knuffel, een D300. Overgestapt van een D50, dat is een behoorlijke stap :D

Ik moet zeggen dat het echt een makkelijk te leren camera is zeg! Binnen een dag weet ik alle belangrijke instellingen wel te vinden, alleen ik moet even wennen aan het feit dat ik nu een diafragma wiel aan de voorkant heb en niet aan de achterkant ...

Wel enkele puntjes: ik vind de output standaard een beetje weinig 'punch' hebben, daar moet nog het een en ander getweaked worden, en ik kom erachter dat mijn Sigma 18-50 F2.8 niet echt lekker scherp meer is op deze camera. Dat was op de D50 al niet maar nu valt het wel heel erg op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hou er rekening mee dat een plaat met dezelfde lens 1:1 bekeken op een hoger aantal megapixels altijd minder scherp is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

QuestionMarc schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:06:
Ik heb sinds gisteren ook een nieuwe knuffel, een D300. Overgestapt van een D50, dat is een behoorlijke stap :D

Ik moet zeggen dat het echt een makkelijk te leren camera is zeg! Binnen een dag weet ik alle belangrijke instellingen wel te vinden, alleen ik moet even wennen aan het feit dat ik nu een diafragma wiel aan de voorkant heb en niet aan de achterkant ...

Wel enkele puntjes: ik vind de output standaard een beetje weinig 'punch' hebben, daar moet nog het een en ander getweaked worden, en ik kom erachter dat mijn Sigma 18-50 F2.8 niet echt lekker scherp meer is op deze camera. Dat was op de D50 al niet maar nu valt het wel heel erg op :(
je kan altijd nog de focus tweaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuestionMarc schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:06:

Over je wieltje: bij de D200 kon je de functies van je wieltjes omdraaien dus bij de D300 kan dat ongetwijfeld ook.

Denk qua kleur niet klaar te zijn als je alles op default laat staan, ik was in het begin teleurgesteld/ gefrustreerd met de D200 maar als je wat gaat klooien met de kleurinstellingen dan wordt het al snel vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Pat-Skim schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:13:
[...]
Dat zal ik eens nakijken, misschien scheelt het nog iets. Toch denk ik dat het niet erg lang duurt eer die 18-50 eruit gaat. Ben er nooit echt heel content mee geweest...vooral bij landschapjes ed. zie je dat ie niet echt scherp is...ik zit te denken aan de 18-70 van Nikon (qua budget interessant) :X

Maar die D300 is wel een enorme stap zeg. Waar je bij de D50 voor alles in het menu moest duiken, zit nu alles onder een knop, en dat is een enorme verademing! Nu nog wachten op wat beter weer om hem even goed uit te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

QuestionMarc schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:59:
[...]

Dat zal ik eens nakijken, misschien scheelt het nog iets. Toch denk ik dat het niet erg lang duurt eer die 18-50 eruit gaat. Ben er nooit echt heel content mee geweest...vooral bij landschapjes ed. zie je dat ie niet echt scherp is...ik zit te denken aan de 18-70 van Nikon (qua budget interessant) :X

Maar die D300 is wel een enorme stap zeg. Waar je bij de D50 voor alles in het menu moest duiken, zit nu alles onder een knop, en dat is een enorme verademing! Nu nog wachten op wat beter weer om hem even goed uit te laten...
Dat verschil vond ik al groot met de D50 en D70 (mijn moeder heeft de D50 en daar moet ik steeds het menu in om bv de lichtmeting te veranderen 8)7).

Anyway waarom kijk je niet naar de 17-50 f2.8 van Tamron. Deze schijnt iets beter te zijn dan de sigma variant (iig minder citroenen in de omloop)... Of ehhh een lekkere WA, 12-24, 15-30 als je toch puur voor landschappen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 12-24 krijg je een F/4, en geen F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:31:
Met 12-24 krijg je een F/4, en geen F/2.8
true maar bij landschappen op 2.8 schieten? Meestal wil je dan juist wat minder scherptediepte zodat het geheel scherper wordt (niet dat het ene scherp en ander wazig is)... plus vaak kan je gebruik maken van een statief(je) zodat het verschil niet zo heel erg is

Just my $0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat meer scherptediepte bedoel je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:41:
Wat meer scherptediepte bedoel je :?
grote DoF bedoel ik, dat er meer scherp is in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Ja een grotere scherptediepte dus, niet een kleinere. Maar goed, ik ben het met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Dr-b schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:56:
Ja een grotere scherptediepte dus, niet een kleinere. Maar goed, ik ben het met je eens.
heb te veel aan me hoofd momenteel... my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
/me meld!

sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een D300... met een 18-70kitje en 50mm1.8 erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

gefeliciteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

WhiteViper schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:31:
/me meld!

sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een D300... met een 18-70kitje en 50mm1.8 erbij :D
offtopic:
hopelijk krijgt ie een betere behandeling dan de kerstboom in je avatar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Hier ook een week geleden een D300 aangeschafd. Upgrade van een D50. Best een groot verschil :D

Jammer dat het de hele week huilen met de pet op is buiten. Hij is nog niet eens buiten geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Skim schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:13:
[...]

Dart zou alleen zin hebben als er duidelijke misfocus is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:22:
[...]

Dart zou alleen zin hebben als er duidelijke misfocus is.....
was niet duidelijk of hert daar aan lag of niet dus opperde een idee... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

QuestionMarc schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:22:
Hier ook een week geleden een D300 aangeschafd. Upgrade van een D50. Best een groot verschil :D

Jammer dat het de hele week huilen met de pet op is buiten. Hij is nog niet eens buiten geweest!
Maar dan kan je toch binnen alvast jezelf vergapen aan de ruisarme ISO 1600? ;)

en gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een 50mm F1.8 moet het wel heel donker zijn wil je ISO 1600 moeten gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
ISO 1600 en F1.8 lijkt allemaal heel leuk maar probeer maar eens op F1.8 het goede scherpstelpunt te krijgen. En trouwens bij menigeen is er zelfs bij die instellingen nog te weinig licht voor een normale foto... :'(
Wat vaak beter werkt is flitsen via het plafond en dat icm met een iets langere sluitertijd voor de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

hier een filmpje om te zien wat het ding allemaal kan:

http://www.nikondigitutor.com/eng/d300/index.shtml

of speel eens met je whitebalance in live view mode; kijk eens hoe de dynamic AF je hand volgt als je die beweegt voor je camera. geweldig speelgoed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Even het nieuw enzovoort uit de titel gesloopt, hij is alweer een half jaar geleden aangekondigd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Shark.Bait schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:09:
hier een filmpje om te zien wat het ding allemaal kan:

http://www.nikondigitutor.com/eng/d300/index.shtml

of speel eens met je whitebalance in live view mode; kijk eens hoe de dynamic AF je hand volgt als je die beweegt voor je camera. geweldig speelgoed :D
Hij kan veel he ;)

Hij kan alleen niet uit zichzelf mooie foto's maken, da's wel jammer. Daar heb je nog altijd een fotograaf voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan dit nou:

http://cgi.ebay.nl/NIKON-...egoryZ31388QQcmdZViewItem

Nieuwe Nikon D300 voor 1180 euro incl BTW?

Lijkt wel volledig betrouwbaar, powerseller, goede feedback :?

Of dit:

http://castlecameras.net/...21675916f639f23e94d3983eb

Omgerekend 1472 euro voor een UK model D300 + 2e EN-EL3e.

:?

Als ik het goed heb maakt het niet uit waar je je Nikon D300 body koopt (als het maar Europees is), want toch gewoon 1 jaar garantie direct met Nikon :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Imaging Resource heeft ondertussen de review klaar:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/D300/D300A.HTM

Men is er zeer goed over te spreken, en interessant is ook de comparison chart waarbij de D80, D200 en D300 worden vergeleken: link :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Remy schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:32:
Imaging Resource heeft ondertussen de review klaar:

http://www.imaging-resource.com/PRODS/D300/D300A.HTM

Men is er zeer goed over te spreken, en interessant is ook de comparison chart waarbij de D80, D200 en D300 worden vergeleken: link :)
Die review staat er toch al wel een tijdje hoor! Het wordt tijd dat dpreview eens een review online zet! Terwijl alle sites al weken een review klaar hebben...

Wat ik me afvraag, hij corrigeert automatisch voor CA, maar dat is volgens mij niet uit te zetten voor jpeg...of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
QuestionMarc schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:40:
[...]

Die review staat er toch al wel een tijdje hoor!
Nee hoor:

Posted: 08/23/07
Updated: 02/06/08
02/12/08: Added Diary 1 and Diary 2 tabs to Mike Pasini's two-part D300 diary

Hij is nu pas 'echt' klaar dus: er waren eerder alleen sample shots, die had ik al gepost :)
Het wordt tijd dat dpreview eens een review online zet! Terwijl alle sites al weken een review klaar hebben...

Wat ik me afvraag, hij corrigeert automatisch voor CA, maar dat is volgens mij niet uit te zetten voor jpeg...of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij is dat ook niet uit te zetten voor de jpegs, of het moet echt diep in de menu's verborgen zijn.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang hij het maar goed doet lijkt me dat ook geen probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Het gaat er meer om dat een gebruiker van een D300 (toch een semi-pro cam) mag verwachten dat zoiets uit te zetten is, aangezien het een nabewerkings-iets is (aanpassing van de img nadat deze geschoten is). Dat ondanks dat het een jpeg is. En dat ben ik eens met QuestionMarc in deze zaak :)

Geen idee of mijn D3 dat ook heeft trouwens, volgens mij niet: maar het is dan ook niet zo'n high density pixelcam als een D300. De pixelpitch van de D300 is 5,49µm, die van de D3 is 8,45µm.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ok.

Maar als je het niet wilt kun je altijd nog je eigen JPG's bakken via de RAW files :?

Ja, het zou inderdaad een optie moeten zijn.

Ken Rockwell had laatst in zo'n lenzenreview staan:

CAs:
None with the D3

ja, fijn om te weten :O 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 02:05:
Hoe kan dit nou:

[knip]

Als ik het goed heb maakt het niet uit waar je je Nikon D300 body koopt (als het maar Europees is), want toch gewoon 1 jaar garantie direct met Nikon :?
Geen idee. (Ik was ook te lui om de links te volgen moet ik zeggen.) Maar een bekende wijsheid zegt: if it looks too good to be true, it often is.

Wat betreft garantie. Die is inderdaad europees, dus als je een UK model hebt, kan je hier gewoon garantie claimen, maar als je USA of HongKong model hebt niet.

Verwijderd

Het wordt nog leuker: bij het UK model dat ik vandaag heb binnen gekregen zit een actiecoupon voor een 2e jaar garantie :+ . En ja, dat Capture NX zit er ook gewoon bij.

Overigens zit er bij m'n lens uit Hong Kong een '1 year international Nikon warranty card', oftewel net zo veel garantie als dat je hem in NL koopt (jaja, consumentenrecht is nog steeds geen winkeliersbeleid).

Maargoed, ik wilde even medelen dat ik hem vandaag dus heb binnengekregen. Gloednieuw in doos, inclusief verzekerde verzending uit de UK voor £ 1090 ofwel € 1.497,40 via Paypal's schele wisselkoerspraktijken. Toch niet slecht voor een D300 als ik het zo zie :)

Enige nadeeltje; een UK netsnoer, dus laten we zeggen dat ik afgerond precies op € 1500 uitkom. :+

Naja, ik ga maar weer eens verder spelen. Nog veel te leren :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 00:36 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:35:
(jaja, consumentenrecht is nog steeds geen winkeliersbeleid).
Ik ben nog geen toko tegen gekomen waar je met een wetboek in de hand naar binnen moet om garantie te krijgen.

In mijn geval was het heel simpel: leg camera+garantie bewijs op toonbank van de winkel waar ik em vandaan heb beantwoord wat er stuk is en t was geregeld.
ofwel € 1.497,40 via Paypal's schele wisselkoerspraktijken. Toch niet slecht voor een D300 als ik het zo zie

Enige nadeeltje; een UK netsnoer, dus laten we zeggen dat ik afgerond precies op € 1500 uitkom.
pricewatch: Nikon D300
Wouw het scheelt wel 80 euro 8)7

Volgens mij had je net net zo goed een nederlands model kunnen kopen. Veel minder gedoe en veel minder kans op gezeur met garantie. Dat heeft dan niet met winkeliers beleid te maken maar met het garantie beleid van de nederlandse importeur. Daarbij komt nu dat je als het goed is 1 jaar garantie via nikon hebt maar als je gewoon in NL koopt heb nog een jaar extra via de winkelier.

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 14-02-2008 12:26 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• QuestionMarc
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:35:
Het wordt nog leuker: bij het UK model dat ik vandaag heb binnen gekregen zit een actiecoupon voor een 2e jaar garantie :+ . En ja, dat Capture NX zit er ook gewoon bij.

Overigens zit er bij m'n lens uit Hong Kong een '1 year international Nikon warranty card', oftewel net zo veel garantie als dat je hem in NL koopt (jaja, consumentenrecht is nog steeds geen winkeliersbeleid).

Maargoed, ik wilde even medelen dat ik hem vandaag dus heb binnengekregen. Gloednieuw in doos, inclusief verzekerde verzending uit de UK voor £ 1090 ofwel € 1.497,40 via Paypal's schele wisselkoerspraktijken. Toch niet slecht voor een D300 als ik het zo zie :)

Enige nadeeltje; een UK netsnoer, dus laten we zeggen dat ik afgerond precies op € 1500 uitkom. :+
De D300 kost bij Cameranu.nl gewoon €1570...

Je mag alles natuurlijk zelf weten, maar voor zo'n aankoop zou ik het risico toch echt niet nemen! :|

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

NL model 1699 : http://cameranu.nl/artikel/7413/Nikon_D300.html
internationaal 1579 : http://www.cameranu.nl/artikel/8397
is er zoveel verschil? Hoe zit het met verschil in garantie eigenlijk?

Verwijderd

Het verschil: bij het internationale model krijg je een niet nederlandse handleiding. Meestal een duitse, maar ik heb ook al gehoord over spaanse of andere "vreemde" versies. Het gaat overigens wel altijd (naar mijn ervaring) om Europese modellen, waarbij dus ook een "normaal" netsnoer zit.
De handleiding kan je gewoon van de Nikon site downloaden, alleen heb je dan een pdf en geen boekje.

Oh, ja, je menu kan je uiteraard wel gewoon naar NL schakelen, dus ook daar heb je niet echt een probleem.

Samengevat: voor mij geen enkel verschil.

Verschil in garantie: Geen

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:24:
Het verschil: bij het internationale model krijg je een niet nederlandse handleiding. Meestal een duitse, maar ik heb ook al gehoord over spaanse of andere "vreemde" versies. Het gaat overigens wel altijd (naar mijn ervaring) om Europese modellen, waarbij dus ook een "normaal" netsnoer zit.
De handleiding kan je gewoon van de Nikon site downloaden, alleen heb je dan een pdf en geen boekje.

Oh, ja, je menu kan je uiteraard wel gewoon naar NL schakelen, dus ook daar heb je niet echt een probleem.

Samengevat: voor mij geen enkel verschil.

Verschil in garantie: Geen
120 euro voor een handleiding .. dat moet toch een mooie handleiding zijn.. :D
Ik dacht ook van die garantie dat er eigenlijk geen verschil in zou moeten zitten...
Ik speel ff de advocaat van de duivel hier.... er is dus ECHT geen verschil tussen de garanties (moeten toch ergens in verschillen)? Kan iemand daar een uitsluitsel over geven?

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:29
henkleerssen schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:14:
[...]

120 euro voor een handleiding .. dat moet toch een mooie handleiding zijn.. :D
Ik dacht ook van die garantie dat er eigenlijk geen verschil in zou moeten zitten...
Ik speel ff de advocaat van de duivel hier.... er is dus ECHT geen verschil tussen de garanties (moeten toch ergens in verschillen)? Kan iemand daar een uitsluitsel over geven?
Ik heb ook een internationale D40 & SB-600, en de garantie is precies hetzelfde. Het enige verschil is dus dat je niet een NL handleiding krijgt, maar een andere.

Wat ik nu heb laten doen voor 15 euro totaal is de 2 handleidingen in het Nederlands laten afdrukken bij een online boek drukkerij :). Scheelde me ruim 220 euro in de aanschafprijs _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop m'n camera liever bij een eBay Powerseller met 100,00% positieve feedback dan bij een pagina vol advertenties.

Daarbij staat er bij veel winkels gewoon 1 jaar garantie bij de D300, dus waar je dat 2e jaar vandaan haalt vraag ik me af? Komt nog bij dat er bij mijn UK model een kaartje zit voor een 2e jaar garantie. Importeur heeft er niks mee te maken, ik heb een internationale garantiekaart, die net zo lang geldig is als van jouw Nederlandse exemplaar ;)

Prijzen in NL zijn iets gezakt tussen het moment van bestellen en het moment van thuisbezorgen, dit kwam voornamelijk door die [...] trage PayPal.

En als laatste pastte hij nu mooi in mijn budget >:)

Mijn UK model werd geleverd met een UK netsnoer. Ofwel je koopt voor die drie euro een NL snoer, ofwel je zet er een andere stekker aan ofwel je doet zoals ik en pakt een netsnoer van een allang overleden telefoon uit de kast. Past allemaal prima, lader eet alles tussen 100-240 Volt en 50/60 Hz, dus no problem at all.

En ja, die handleiding.. nogal een probleem zeg :X .

a) Ik kan gewoon Engels lezen :D

b) Al had ik hem in het NL; het zou mijn eerste NL handleiding kunnen zijn die goed vertaalt is kunnen worden :z . Geen idee of die van de D300 erg is, maar ik heb al wel dingen gezien van 'US: a powerful tool', NL: 'een machtig stuk gereedschap' :X . De handleidingen van mijn Festool gereedschap lees ik wel door; puur vanwege de humor >:) .

c) handleiding in NL is gewoon te downloaden

d) ik doe meestal niks met handleidingen :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

A) Lezen zal het probleem niet zijn 't zijn gewoon letters, begrijpen is een 2e :)
B) Als je C had gedaan had je het geweten dat de NL-se handleidingen prima zijn van Nikon.
C) Joh! En hoe weet je dan middle in the f*cking nowhere hoe je die ene functie ook alweer werkt? Even je portable PDF reader uit de zak halen?
D) Waarom dan de opsomming. :?

Prima dat jij lol haalt om op koopjes te jagen op e-Bay maar dat hoef je niet in iedere post te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Neem je naar de middle of nowhere een handleiding mee? Ik niet namelijk.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik wel, zit gewoon in mijn tas. Tis maar een klein boekje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat hem anders ook thuis.

Enne, kun jij geen PDF'jes lezen op je telefoon :?

Engels begrijpen heb ik ook niet zo'n moeite mee ;). Dat de handleidingen van Nikon goed vertaald zijn is fijn, maar ik ga nog steeds niet 100 euro betalen voor een handleiding in eigen taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Internationale modellen verkopen ook niet zo lekker op de 2e hands markt, ook nog een extra reden om een NL model te nemen ... En het is beter voor de Nederlandse economie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:13

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

NL handleidingen (papier) kun je gewoon voor 15 euro op internet bestellen op de site van Nikon...

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

sterker nog, je kan je vage vreemde taal handleiding, mits in prima staat omruilen tegen een andere (vage) europesche taal door hem naar Ierland op te sturen.

meer info is hier te vinden

vraag me alleen af hoeveel de verzendkosten zijn.... :p

[ Voor 6% gewijzigd door Shark.Bait op 16-02-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:29
Xilantof schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:25:
NL handleidingen (papier) kun je gewoon voor 15 euro op internet bestellen op de site van Nikon...
Klopt, maar ik wilde het niet via Nikon doen. Dus ik heb ze zelf laten drukken :). En dat bevalt me veel beter! Ik ga ook nog kleinere versie laten drukken, zodat hij erg portable is voor in de tas.

Foto's van de kwaliteit (klik voor groter formaat):

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/handleidingen/DSC_6173%20%5B1024x768%5D.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/handleidingen/DSC_6176%20%5B1024x768%5D.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/handleidingen/DSC_6177%20%5B1024x768%5D.JPG

Ik heb zelfs nog meer aanvragen gehad van vrienden en kennissen die ook een handleiding opnieuw wilde laten drukken haha.

Kosten? 10 euro per handleiding incl. verzendkosten :)

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenzelle op 16-02-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

ik ben halverwege de D300.
Heb heel even overwogen om voor een D3 te gaan, maar aangezien ik twee DX lenzen heb en mezelf erg goed ken... De D3 kan inderdaad met DX lenzen overweg en voor de fisheye zou het wellicht nog een optie zijn, maar voor m'n 17-55 niet en dan voorzie ik een wens om deze om te ruilen. Dat wordt (met name financieel) gewoon teveel van het goede.

De D300 heeft genoeg voor op de D200 om de overstap te maken, zoals:
-Hetgene wat ik bij Canon altijd erg gewaardeerd heb: CMOS sensor.
-het AF systeem. Net zo goed, zo niet beter dan de D2x/D2h. Je moet met een van die camera's gewerkt hebben om te weten hoe goed de AF is. Wat dat betreft zie ik de D300 dus wel zitten.
-Zoeker dekking van 100%. Heel simpel. Een zoeker die niet alles laat zien wat je krijgt, ervaar ik gewoon als een gemis.

Alle andere toeters en bellen zijn uiteraard mooi meegenomen.
Nog even wachten en dan kan ik er ook mee aan de gang.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dpreview.com zijn er zelfs mensen die hun D3 hebben ingeruild voor een D300. Maar die noemden dan vooral de cropfactor een pluspunt voor vogeltjes schieten en macroschieten vanwege meer telebereik en grotere scherptediepte bij macro. Verder werd ook nog genoemd dat ze de D3 te zwaar vonden en dat de D300 met grip nog steeds lichter is.
Van het geld dat je bespaard kun je een paar mooie lenzen halen en dan bij de volgende generatie een D4 kopen :+

@Jeroenz18; ziet er mooi uit!

Vrijdagavond bij een concert geweest. Maar dat werkt dus niet met een 18-70 als je niet wilt flitsen. Ook veel te weinig bereik. Er liep van het orkest zelf nog een fotograaf met een Canon 70-200 (weet niet welke), maar ik vermoed de 70-200 2.8 IS (mijn mening; die witte lenzen zien er niet uit |:( ). Ik ga denk ik maar sparen voor een 70-200 2.8 VR. Als ik even optel wat ik bespaard heb door body en 18-70 in het buitenland te kopen ben ik nu al een paar honderd euro op weg :+ (maar niet heus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Denk dat het de beste optie voor je is YC. Zowel financieel als qua gebruik. Het damn brick gehalte van zo'n pro body is leuk, idem voor de zoeker en de FF-sensor, maar je betaalt er wel de hoofdprijs voor. Terwijl je een stel pracht DX-lenzen hebt en de D300 80% van wat de D3 kan.

Prima optie, voor weer eens langskomen op een meet en het ding showen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerDad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:46:
[...]
Klopt, maar ik wilde het niet via Nikon doen. Dus ik heb ze zelf laten drukken :). En dat bevalt me veel beter! Ik ga ook nog kleinere versie laten drukken, zodat hij erg portable is voor in de tas.

Ik heb zelfs nog meer aanvragen gehad van vrienden en kennissen die ook een handleiding opnieuw wilde laten drukken haha.

Kosten? 10 euro per handleiding incl. verzendkosten :)
Ziet er inderdaad erg sjiek uit!
Waar heb je ze laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook wel eens een DR testje doen met die D300 vs mijn fuji S5. Eens kijken of het al beetje in de buurt komt :)

en dan nog moet nikon wel eerst even zorgen dat je je memorybanks onder de func toetsen kan plaatsen zoals bij de canon 40d de c1,c2 en c3 dial anders schiet het nog niet op met dat hok 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Ter info: Dpreview heeft eindelijk zijn review van de D300 klaar:

http://www.dpreview.com/reviews/nikond300/

De conclusie mogen jullie zelf bekijken, maar de laatste zin van de review is:

There's simply no better semi-professional digital SLR on the market _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Wow, dat zijn weinig cons :o Wel weer een lekker gedegen review van 33 pagina's :) Veel dingen herken ik van de D3, dus dat zal in die review ook wel terugkomen.

Wel een mooi punt wat ze op het einde melden bij de conclusie:
Nikon's biggest problem now will be bettering the D300; it raises the bar to a new high
Een zeer behoorlijke vooruitgang wel :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Ik denk dat ie nog niet langs is gekomen, maar de volledige review van Thom Hogan van de D300 staat nu ook online.

http://www.bythom.com/nikond300review.htm

'k Vind deze review eerlijk gezegd veel interessanter dan die van dpreview. De vergelijking met andere camera's vond ik zelf niet zo spannend, omdat ik toch niet meer overstap naar een ander merk. En vanuit de vele samples die al te vinden waren, kon je al heel veel over de beeldkwaliteit afleiden.

Thom merkt een groot aantal dingen op, die in het dagelijks gebruik bijvoorbeeld kunnen gaan irriteren. Interessant om te lezen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die van DPreview staat ook gewoon dat de D300 geen MLU heeft. Waar ze dat vandaan halen :?

Er zijn wel wat irritante dingetjes; zoals het focuspiepje wat alleen bij bepaalde settings afgaat, en de auto-ISO die ook onder de M mode actief blijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond die van ken rockwell ook wel interesant

http://www.kenrockwell.com/nikon/d300.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker. En ze missen allemaal 1 ding; een shot van de onderkant van de batterygrip. Iemand enig idee waar de statiefmount op de MB-D10 zit ten opzichte van de body zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:08:
Zeker. En ze missen allemaal 1 ding; een shot van de onderkant van de batterygrip. Iemand enig idee waar de statiefmount op de MB-D10 zit ten opzichte van de body zelf?
zo te zien ongeveer 1 cm meer naar voren, naar het objectief toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah :)

Geen links/rechts verschuiving?

EDIT: Ik moest het even kwijt: De MB-D10 grip is voor 229 euro in de aanbieding bij Kamera Express. Goeie shopsurvey:
http://tweakers.net/shopreview/1234/kamera-express-bv.html

Verzendkosten 5 euro.

Dus 234 euro voor een MB-D10 thuisbezorgd :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forums.dpreview.co...rum=1022&message=25765206

Een serie foto's van zwemwedstrijden, genomen met zowel de Olympus E-3 als de Nikon D300, allemaal op ISO1600. Het verrast me hoe goed de shots van de E-3 er uitzien. Ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren de gelukkig bezitter van een D300. ;)

Nu wil ik eigenlijk wat doen aan het zoekocculair. Ik heb een bril en heb altijd wat moeite met door de zoeker te kijken. (bril wordt ook smerig na een paar uur).
Ik zat te kijken naar een DK-21M Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/middel/21987.jpg
(hoewel ik verschillende uitvoeringen voorbij zie komen.
Of misschien een DK-22 Adapter met een rubber-oogschelp.Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/middel/23590.jpg
(past dat wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt het dus vergroot hebben?

Of wil je je brilsterkte erbij hebben zodat je dan zonder bril kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoeft niet perse vergroot te worden.
Ik wil liever niet zonder bril fotograferen, anders zie ik niets als ik even langs de camera kijk (beide ogen ongeveer -6.0 ;( )

Wat mijn probleem is, is dat ik helemaal me gezicht tegen de camera moet drukken. Dat vind ik met bril niet zo lekker en er komen allemaal vlekken op (bril en camera). Dus eigenlijk wil ik dat de zoeker iets naar achteren komt, zodat ruimte krijg.
Zijn er misschien brildragers met hetzelfde probleem en wat kan je daaraan doen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Je ogen laten laseren ;)

Zit met hetzelfde probleem als jouw, ook -6 in de ogen. Ik zie dus ook geen kut zonder bril. Enfin, lenzen zijn ook een optie misschien, desnoods daglenzen die je alleen draagt voor als je gaat schieten. Ik kan helaas niet tegen lenzen, dus voor mij wordt't een keertje laseren. Dat weet ik zeker,
kleffe bril tegen je oculair aan is niet fijn :)

[ Voor 87% gewijzigd door Timo op 16-03-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik in m'n rechteroog -2,25 en links -2. Lenzen ga ik absoluut niet aan beginnen. Vind het zelfs wel fijn dat ik een bril op heb. Om dezelfde reden waarom mensen een filter op hun lens zetten: bescherming. En 's winters niet zo'n hele stroom koude lucht in je ogen tijdens het fietsen. En geen vliegjes in je ogen, etc.

Maar vieze bril / oculair heb ik geen last van. Ik houd m'n bril altijd vet-vrij, en dat is tevens het enige wat aan die rand rond de zoeker zit, dus die blijft logischerwijs ook vetvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of m'n vraag hier gepast is, maar ik wens binnenkort ook een D300 aan te schaffen. Ik overweeg om deze aankoop in Amerika te doen, een vriend van me zou deze dan meepakken bij z'n eerst komende vlucht naar België.
De garantie die Nikon biedt, is die wereldwijd? Of eerder beperkt tot enkel Europe of usa? Heeft iemand van jullie zijn apparaat ook aan de overkant van de plas gekocht? Nu de dollar zo laag staat, zou ik hiervan toch graag het fijne weten. bedankt!
edit: excuses. even de zoekfunctie geraadpleegd. Ik vind hier genoeg info omtrent terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Is hier al pagina's vol over geschreven. kortweg: GEEN garantie op body wel op lenzen en flitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:22:
Ik weet niet of m'n vraag hier gepast is, maar ik wens binnenkort ook een D300 aan te schaffen. Ik overweeg om deze aankoop in Amerika te doen, een vriend van me zou deze dan meepakken bij z'n eerst komende vlucht naar België.
De garantie die Nikon biedt, is die wereldwijd? Of eerder beperkt tot enkel Europe of usa? Heeft iemand van jullie zijn apparaat ook aan de overkant van de plas gekocht? Nu de dollar zo laag staat, zou ik hiervan toch graag het fijne weten. bedankt!
Voor zover ik het weet is op bodies de garantie beperkt tot het gebied waarin je hem koopt en voor de speedlights en objectieven is de garantie wereldwijd (dit laatste kreeg ik als antwoord van Nikon Service op mijn vraag over garantie op een speedlight SB600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:21:
Ah :)

Geen links/rechts verschuiving?

EDIT: Ik moest het even kwijt: De MB-D10 grip is voor 229 euro in de aanbieding bij Kamera Express. Goeie shopsurvey:
http://tweakers.net/shopreview/1234/kamera-express-bv.html

Verzendkosten 5 euro.

Dus 234 euro voor een MB-D10 thuisbezorgd :)
eikels. heb ik de mijne net 1 week te vroeg gekocht :(

oh, ehm, nee, geen verschuiving naar links of rechts...

[ Voor 5% gewijzigd door Shark.Bait op 17-03-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig ook de AH-4 handstrap erbij :+ ?..

Heb nu de D300 en die handstrap, maar die drukt je hand dus in een foute positie omdat normaal je hand uitsteekst onder de body, maar die strap verhinderd dat. Vandaar dat een MB-D10 dus haast noodzakelijk wordt met een AH-4 als je hem langer dan 5 minuten aaneen wilt gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:22:
edit: excuses. even de zoekfunctie geraadpleegd. Ik vind hier genoeg info omtrent terug.
Hier nog een D300 gegadigde. Heb net m'n D70 voor een mooie prijs verkocht om geld te reserveren voor de D300, als het even kan met de mooie Tamron 17-50 F2.8.
Maar het prijsverschil met de USA is gewoon misdadig. Waarom moeten we hier in Euro's zo veel meer betalen dan de Yankees in Dollars, terwijl die onderhand DE HELFT minder waard zijn dan de Euro. Het klopt gewoon niet.
Waarom leveren die Jappen hun electronica voor bijna de helft minder in de USA dan in Europa?
It makes no sense...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de BTW en verzendkosten niet he ;)

Ik haal ook veel spul in het buitenland, maar m'n D300 heb ik omwille van de garantie in de EU gekocht. Met een mooie eBay veiling mazzel gehad en al een tijdje in bezit van een D300, gekocht voor 1500,- (all-in) terwijl hij bij konijnenberg nog 1700 was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor jcvjcvjcv, maar gaat het je nu om de spullen, of om het feit dat je je spul cheap-ass van e-bay hebt gehaald?

Ik erger me er bestwel aan, in elk topic waarin je reageert, gaat het je volgens mij alleen maar over hoe goedkoop je je spullen gekocht hebt. 8)7 It's getting old...

Hopelijk realiseer je je wel dat wanneer je alles online, in het buitenland gaat halen, er op den duur geen nederlandse fotowinkel meer overblijft.... :X

Lensjes en filtertjes uit hong-kong, bespaart jezelf nu wat tientjes, maar over 10 jaar is er geen winkel in een normale stad meer over om "even" naar binnen te lopen en wat te spelen met nieuwe goodies....

Mogen deze mensen geen brood verdienen dan? Het is namelijk niet zo dat de lokale foto winkelier hier in een bmw 5 serie rijd, omdat er woekerwinst op de producten zitten...... |:(

De branche wordt gewoon om zeep geholpen op deze manier. Denk maar niet dat Nikon in NL een vestiging aanhoud, als er straks nauwelijks een afzetmarkt is voor hun spullen, en hun dat alleen maar geld gaat kosten....

Mag je mooi straks je body opsturen naar Duitsland (oid) voor een reiniging..... 8)7 , en er op gaan zitten wachten tot ie terug is...

Om nog maar niet te spreken van het idiote plan van politiek den haag van afgelopen jaar om pasfoto's te gaan laten maken in het gemeentehuis.... Gelukkig is dat plan voorloppig van de baan, maar dat had zeker wel het faillisement betekend voor vele lokale fotowinkels!

Ik ben er in ieder geval blij mee dat er zoiets bestaat als een lokale fotoshop. Kan ik tenminste gewoon nog een pakje fatsoenlijke batterijen halen in de meeste steden, als m'n flitser er onverwachts mee ophoud!

Vat dit btw niet persoonlijk op jcvjcvjcv, ik probeer met deze post de andere kant van ik-schaf-het-liefst-alles-in-het-buitenland-via-ebay-aan verhaal eens uit te lichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
meSmooth, het is wel erg offtopic, maar dit is nu eenmaal de 21e eeuw. Brick & mortar pleidooien houden zal echt niks veranderen.

Neemt inderdaad niet weg dat we niet steeds van de daken hoeven te schreeuwen hoe we aan iets zijn gekomen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:09:

Heb je toevallig ook de AH-4 handstrap erbij :+ ?..
:') :N
Heb nu de D300 en die handstrap, maar die drukt je hand dus in een foute positie omdat normaal je hand uitsteekst onder de body, maar die strap verhinderd dat. Vandaar dat een MB-D10 dus haast noodzakelijk wordt met een AH-4 als je hem langer dan 5 minuten aaneen wilt gebruiken. :P
Aan de ene kant lijkt een handstrap onwijs handig, maar aan de andere kant voorzie ik problemen met lenswisselen tijdens een shoot (of als ik 2 cams heb) e.d. Dus ik twijfel met aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:51:
[...]
Hier nog een D300 gegadigde. Heb net m'n D70 voor een mooie prijs verkocht om geld te reserveren voor de D300, als het even kan met de mooie Tamron 17-50 F2.8.
Maar het prijsverschil met de USA is gewoon misdadig. Waarom moeten we hier in Euro's zo veel meer betalen dan de Yankees in Dollars, terwijl die onderhand DE HELFT minder waard zijn dan de Euro. Het klopt gewoon niet.
Waarom leveren die Jappen hun electronica voor bijna de helft minder in de USA dan in Europa?
It makes no sense...
incl. Invoertaksen enzovoort is ie nog stukken goedkoper in US. Helaas geef ik garantie de voorrang bij de aankoop van zo'n dure apparatuur. Ik zal hem in ieder geval aanschaffen op naam van de firma, scheelt me in ieder geval 21% btw, ik ben Belg.

OFFTOPIC@MeSmooth: Als je deze strategie toepast (zo goedkoop mogelijk aankopen doen, niet ten koste van prijs/kwaliteit weliswaar), zowel bij elektrische apparaten of eender wat, is het niet de lokale verkoper die met een bmw kan rijden, maar jijzelf. is mijn mening :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:
Sorry hoor jcvjcvjcv, maar gaat het je nu om de spullen, of om het feit dat je je spul cheap-ass van e-bay hebt gehaald?
Het gaat erom dat ik niet zoals veel mensen hier het uit het buitenland importeren boycot. Ik geef aan dat ik geen D300 uit de US zou halen voor dàt prijsverschil vanwege de garantie. Ik geef aan dat ik niet tegen het importeren in het algemeen ben (zoals sommige andere wel) door aan te geven dat ik zelf ook veel uit het buitenland haal. That way it just makes more sense...
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Ik erger me er bestwel aan, in elk topic waarin je reageert, gaat het je volgens mij alleen maar over hoe goedkoop je je spullen gekocht hebt. 8)7 It's getting old...
Nee. Maar waar ik zie dat mensen zeggen dat je nooit garantie hebt op geimporteerde spullen (that's way older..) spreek ik dat tegen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Hopelijk realiseer je je wel dat wanneer je alles online, in het buitenland gaat halen, er op den duur geen nederlandse fotowinkel meer overblijft.... :X
Ik koop net zo goed spullen bij konijnenberg en aanverwanten.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Lensjes en filtertjes uit hong-kong, bespaart jezelf nu wat tientjes, maar over 10 jaar is er geen winkel in een normale stad meer over om "even" naar binnen te lopen en wat te spelen met nieuwe goodies....
Dat is dan erg jammer. Maar als ik bij konijnenberg voor 444 euro een 70-300 VR kan halen en hij kost hier in de stad 680.. ja, sorry.. pech gehad. Misschien moet de lokale fotograaf er op inspelen en zijn strategie aanpassen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Mogen deze mensen geen brood verdienen dan? Het is namelijk niet zo dat de lokale foto winkelier hier in een bmw 5 serie rijd, omdat er woekerwinst op de producten zitten...... |:(
Jij geeft elke zwerver een zak euro's? Hij mag toch ook z'n brood verdienen.
Je koopt zeker ook nog CRT's? Die fabrikanten mogen toch ook geld verdienen?
Sorry, als ze een te hoge prijs vragen, koop ik er niet, simpel zat. Dat op die manier alle lokale tentjes bij mij in de stad failliet gaan zit ik niet mee, ze hebben toch nauwelijks voorraad en zijn veel te duur. Wellicht dat mijn pa en ma er meer mee zitten.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:De branche wordt gewoon om zeep geholpen op deze manier. Denk maar niet dat Nikon in NL een vestiging aanhoud, als er straks nauwelijks een afzetmarkt is voor hun spullen, en hun dat alleen maar geld gaat kosten....
Als Nikon in NL de prijzen bewust 25% hoger houdt, moeten ze niet gek op kijken van parallel-import. Aan Nikon om er wat aan te doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Mag je mooi straks je body opsturen naar Duitsland (oid) voor een reiniging..... 8)7 , en er op gaan zitten wachten tot ie terug is...
'wachten tot 'ie terug is'; sorry, maar Duitsland is voor mij dichterbij dan Utrecht ofzo. Daarbij; bij EVGA moet je het ook naar Duitsland sturen en met de perfecte pakketdiensten van tegenwoordig is dat helemaal geen probleem. Het was 1 week all-in voor de RMA van mijn videokaart.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Om nog maar niet te spreken van het idiote plan van politiek den haag van afgelopen jaar om pasfoto's te gaan laten maken in het gemeentehuis.... Gelukkig is dat plan voorloppig van de baan, maar dat had zeker wel het faillisement betekend voor vele lokale fotowinkels!
Voor veel mensen zou dat gemakkelijk zijn. Het is natuurlijk wel iets van valse concurrentie ja.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Ik ben er in ieder geval blij mee dat er zoiets bestaat als een lokale fotoshop. Kan ik tenminste gewoon nog een pakje fatsoenlijke batterijen halen in de meeste steden, als m'n flitser er onverwachts mee ophoud!
Batterijen kun je bij elke supermarkt, sigarenwinkel, boekwinkel of warenhuis halen. Dus dat is niet zo'n argument. Of je moet die dure 3 Volt Lithium cellen van vreemd formaat hebben. Maar dan wordt het tijd voor een grip ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Vat dit btw niet persoonlijk op jcvjcvjcv, ik probeer met deze post de andere kant van ik-schaf-het-liefst-alles-in-het-buitenland-via-ebay-aan verhaal eens uit te lichten....
Tuurlijk, daar sta je vrij in. Maar ik koop nu liever een D300 + extra jaar garantie + remote + 18-70 lens + handstrap dan alleen een D300. Ik heb nu eenmaal meer vrije tijd dan geld over, dus koopjesjagen loont voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
Ik heb altijd Nederlandse versies van fotospullen gekocht. Dat deed ik bij mijn D70 kit en ook m'n toekomstige D300 zal gewoon van Inca Nederland afkomstig zijn, gewoon omdat ik met garantie e.d. goed wil zitten en over een Nederlandse handleiding wil beschikken. Het doet alleen zo verdomde pijn dat je daarvoor honderden Euro's meer moet betalen dan bijv. de gemiddelde Amerikaan voor hun fotospullen.

Ik kan het gewoon niet uitstaan dat, ondanks dat de Euro bijna anderhalf keer zoveel waard is als de Dollar, de spullen hier toch een flink stuk duurder zijn. En dat komt echt niet door de invoerrechten of de BTW. De verschillen zijn daarvoor gewoon veel te groot. Sterker nog, voor de "val" van de Dollar toen 'ie nog maar een paar cent minder waard was dan de Euro waren de verschillen zelfs kleiner. Juist met de nu 'o zo waardevolle Euro zou je denken dat de Europese burger daar profijt van zou hebben, maar het tegenovergestelde is een feit! Zie ook de absurde olieprijzen. Het lijkt wel of alles kunstmatig duur wordt gehouden voor Europa. En dat Europa het allemaal maar gewoon accepteert vind ik nog het vreemdste..

Ik zou wel eens willen weten wat de reden is dat Nikon Japan (en vele andere merken) de Europese markt zo benadelen en hun produktien hier tegen veel hoge prijzen afzetten dan in de USA.

Het wordt gewoon tijd voor een open wereldeconomie. kijk maar naar Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, e.d: sinds de Euro zijn de prijsverschillen nagenoeg verdwenen en hoef je bijv. voor voordelige electronica niet meer naar Duitsland. Het loot niet meer want de prijzen zijn nagenoeg gelijk, kijk maar op de diverse Duitse webshops. Nagenoeg dezelfde prijzen als in Nederland. Alleen de USA is nog (extreem) voordeliger.

Maarja genoeg gezeurd, nu weer verder dromen over de D300 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep het is natuurlijk naief om express bij je lokale fotowinkel iets te kopen als het via andere kanalen ook kan. fotowinkels moeten zich dan ook gaan onderscheiden in service als ze meer willen vragen voor een body. en tja als je alleen maar dozenschuiver bent geweest en geen service kan bieden of iets anders wat de meerprijs op een product kan rechtvaardigen dan mag je je zeker zorgen gaan maken als winkelier. de concurrentie is niet meer alleen de 'andere' fotowinkel verderop in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

JazzySOB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:33:
Ik heb altijd Nederlandse versies van fotospullen gekocht. Dat deed ik bij mijn D70 kit en ook m'n toekomstige D300 zal gewoon van Inca Nederland afkomstig zijn, gewoon omdat ik met garantie e.d. goed wil zitten en over een Nederlandse handleiding wil beschikken. Het doet alleen zo verdomde pijn dat je daarvoor honderden Euro's meer moet betalen dan bijv. de gemiddelde Amerikaan voor hun fotospullen.
Maarja genoeg gezeurd, nu weer verder dromen over de D300 ;)
Gaat je niet lukken :P Dat bestaat namelijk niet meer. Nikon doet het nu zelf namelijk :) Hoofdkantoor van Nikon Europe staat ook in amsterdam (trouwens erg mooi pand).
Ik heb mijn D3 ook in nederland gekocht, ondanks dat dit wel een versie is met engelse handleiding. Ik heb mijn menu ook het liefste in het engels, waarom zou ik dan de handleiding wel in het nederlands willen? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:13:
[...]
Dat is dan erg jammer. Maar als ik bij konijnenberg voor 444 euro een 70-300 VR kan halen en hij kost hier in de stad 680
[...]
aangezien ik nu zelf op zoek ben naar een betrouwbare plaats met goeie prijs om me een D300 aan te schaffen, botste ik per toeval op de konijnenberg website. Aangezien jij deze aanhaalt, neem ik aan dit dit één van de betere professionele sites omtrent fotografie materiaal gaat? Kan ik ergens een review van deze winkel terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:19:
[...]

aangezien ik nu zelf op zoek ben naar een betrouwbare plaats met goeie prijs om me een D300 aan te schaffen, botste ik per toeval op de konijnenberg website. Aangezien jij deze aanhaalt, neem ik aan dit dit één van de betere professionele sites omtrent fotografie materiaal gaat? Kan ik ergens een review van deze winkel terugvinden?
Ik denk dat iedereen hier wel eens naar Konijn geweest is, of er meerdere keren dingen gekocht heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:19:
[...]

http://tweakers.net/shopreview :)
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.