Ik snap al niet dat je iets dat je hebt uitgeleend, weer doorgeeft aan een ander. Maar onder alle omstandigheden snap niet inderdaad niet dat je iets dat zo duur is, gewoon uit het oog verliest als je het geleend hebt.
Inderdaad, ik zou kiezen voor de D300 als video je niet intereseert. Als video een functie is die jou erg aanspreekt, zou ik de D90 halen.
Veel meer AF punten bij de D300 lijkt wellicht overbodig, maar je kunt de camera zo instellen dat je er slechts een beperkt aantal zelf kan gebruiken. Dat kan je instellen op 9 en 21 dacht ik zo uit mijn hoofd. Dat wil dus zeggen dat als je zelf een focus punt kiest, je slechts die punten kan kiezen, maar als de camera kiest, kan hij gewoon alle punten gebruiken. Die punten zijn trouwens redelijk netjes verdeelt over je hele zoeker. Dus niet dat als je 9 punten instelt, je alleen de middelste 9 kan gebruiken.
Na enige tijd merk ik het niet meer dat ik er zo veel heb. Bij mij staat hij ingesteld op 51 en daar kan ik snel zat doorheen. Vooral ook omdat als je links het laatste veld selecteert en dan nog een keer naar links gaat, je rechts uit komt. Je kunt dus zeg maar "over het randje" springen".
Verder zijn alle dingen denk ik al genoemd. Het ontbreken van scene modes is voor sommigen een zegen, voor anderen een ramp. Ik kan heel goed zonder. Mijn vrouw is er minder blij mee. Ach, zij heeft mijn oude D50, dus mag ze lekker met scene modes spelen.