He...mijn benen staan op deze foto, ben ik nu beroemd?
Waren jullie dat groepje dat een tour kreeg door de hangar, verder leuke foto's.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Haha, ja klopt. De school had dit geregeld met het idee in het achterhoofd dat we zo even een beter beeld krijgen van hoeveel er nog om de luchtvaart heen zit behalve het vliegen. Dat is goed gelukt ookFlex schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:14:
[...]
Waren jullie dat groepje dat een tour kreeg door de hangar, verder leuke foto's.
[ Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 01-05-2010 19:44 ]
No Shame, only Fame!
Wel eens van digiscopen gehoord?S2801 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:43:
Jammer dat er geen fotocamera in mijn sterrenkijker zit, want door dat ding kan je de A380 echt goed zien.
Of je kijkt bij de echte die-hards rond http://extremespotting.com/ang_portal.php
Vind het toch grappig. Je had wel wat meer kunnen croppen, lijkt ie gratis groterS2801 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:43:
Ik heb de dagelijkse Singapore A380 maar eens op de foto gezet. Heb enkel de beschikking over een Nikon D40 + 200mm, dus het zijn geen nustys foto's. Jammer dat er geen fotocamera in mijn sterrenkijker zit, want door dat ding kan je de A380 echt goed zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Joor op 01-05-2010 23:40 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ja idd, same reaction here. Daardoor echt een leuk plaatje!Ibin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:16:
Bij die laatste plaat mijn eerste reactie: waar is het linker landingsgestel ?!?!
Leuke plaat
Verwijderd
Dat had ik zelf inderdaad ook de eerste keer dat ik hem groot zag maar na even kijken zag ik hem toch wel :dRossi schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:19:
[...]
Ja idd, same reaction here. Daardoor echt een leuk plaatje!
Dat lijkt maar zo, zo'n telelens vertekent het beeld nogalnustys schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:33:
10 Dat neuswiel krijgt toch een opdonder.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Wownustys schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:33:
Update van de afgelopen 6 dagen.
2 Transavia tussen de wolken in ( met schaduw en regenboog effect ).
[afbeelding]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Verwijderd
Verwijderd
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Wat kost dat, zo'n 16-400mm fisheye (onderschrift)Tyno schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:34:
Wat een mooie foto's op dit topic. Vandaag weer even op Schiphol wezen kijken, in de veronderstelling dat het droog zou blijven. Helaas bleef het de zachtje door regenen, gelukkig leverd dat ook wel speciale beelden op, dus ik ben als nog blij met de resultaten.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Verder viel het mij vandaag op dat er erg veel Turkse maatschappijen (Turkish, IZair, Corendon, Pegasus, Tailwind, Saga en 3 toestellen van Sky) vlogen. Maar dat zal wel hebben te maken met de meivakantie.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
[ Voor 43% gewijzigd door Servertje op 11-05-2010 21:28 ]
Streep dat nachtelijke maar door, ik heb op internet gezocht hoe laat de zon 'echt ' onderging en dat was 10 minuten na dit shot.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:37:
Wat is de EXIF van die 'nachtelijke' foto? (Staat niet in de JPG).
Ja, maar die mkII is van mijn vriendinServertje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:18:
Heb je nu ook nog een 5D mk II? En een 50D en een 5D?
Prachtige foto's weer! De rest van de dagen vliegt Emirates met een 200ER is het niet...? Hoop 'm snel te zien, een prachtige c/s heeft Emirates!nustys schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:54:
Emirates vliegt elke dinsdag met de lange 777-300 op Amsterdam.
[afbeelding]
Sinds de parkeerverboden bij de Polderbaan zijn in gegaan kom ik wat vaker bij de officiële spottersplaats. Eigenlijk is het er niet zo slecht, je kan er goed pannen.
[afbeelding]
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Jammer dat ze niet klikbaar zijn. 2 is echt vet!
No Shame, only Fame!
IJweg westzijde van de Polderbaan.S2801 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:25:
[...]
Trouwens, waar is die officiële spottersplek eigenlijk? Lijkt me wel een keer leuk om langs te gaan.
Verwijderd
mybad, fixed.S2801 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:25:
[...]
Jammer dat ze niet klikbaar zijn. 2 is echt vet!
Trouwens, waar is die officiële spottersplek eigenlijk? Lijkt me wel een keer leuk om langs te gaan.
Jeetje!
- 12-24 SigmaServertje schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:14:
[...]
Jeetje!
Wat heb je nou eigenlijk nog meer kwa lenzen?
nustys schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:25:
[...]
- 12-24 Sigma
De rest is alles van Canon ;
- 24-105 F/4
- 70-200 F/2.8 IS
- 100-400 F/teveel
- 500 F/4
- 50 F/1.8 plastic
- 180 F/3.5 macro
- 1.4 teleconverter
Heeeeei!SmithNL schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:42:
[...]
haha! Mocht je er vanaf willen, mijn 450D heeft nog wel een plekje
Verwijderd
Misschien komt het dat hij ook nog een 70-200 met een converter en een 500mm heeft.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:30:
Heb die lens zelf recentelijk ook aangeschaft (zie bovenstaande foto's).
Persoonlijk heb ik het F/teveel nog niet zo ervaren. Ben er erg happy mee!
Gebruik hem op een 350D, ook toe aan vervanging (heb de 350D nu zo'n 5 jaar). Maar ja, €€€'s goeien nog niet aan bomen, dus voorlopig blijf ik daarmee doorklikken.
Overigens, een kwalitatief alternatief (voor ongeveer dezelfde prijs) met een lagere F in dezelfde range heb ik nog niet gezien.
Net zoals je focal length wordt ook je diafragma vermenigvuldigt met het TC getal. Een 70-200 f/2.8 wordt dus effectief een 140-400 f/5.6 met een 2.0 TCVerwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:47:
met een convertor verlies je toch ook wat aan F/ ?
Ik vind 'm wel mooi ( misschien een klein beetje meer contrast zou leuk zijn ? ).momania schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:48:
Nu dus nog even delen met de vliegtuig liefhebbers hier, hoop dat hij een beetje bevalt.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 10:04 ]
Ik heb altijd dat ik foto's later nog eens moet bekijken en nog eens wat fijne nabewerkingen ga doen. Misschien dat ik er dan wel wat contrast bij gooi. Vond het voorlopig wel even mooi zo, juist dat softe sprak me erg aan in dit beeldnustys schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:50:
[...]
Ik vind 'm wel mooi ( misschien een klein beetje meer contrast zou leuk zijn ? ).
Sodemieters
[ Voor 12% gewijzigd door momania op 14-05-2010 23:05 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:58:
-edit-
Of zijn bij de 1e foto de heatwaves wellicht jetblast?
Die kan je toch op het forumformaat ook gewoon zien? Ik ben geen liefhebber van zo veel luchttrillingen trouwens. Zonder die medespotters zou deze foto wat mij betreft ook "mislukt" kunnen noemen, zeker afgezet tegen de kwaliteit die we hier van Nustys gewend zijn.NickH schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:34:
Als je die eerste van Nustys op groot formaat bekijkt, zie je linksonderin nog meer spotters staan
Als ik de foto zie zou ik zeggen dat het het begin van de kaagbaan is (ik herken de betonnen barrier langs N201).
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Kaagbaan.. Dit zicht heb je bij geen enkele andere baan denk ik. Daarnaast is de achtergrond ook duidelijk kaagbaan en inderdaad de tussenliggende weg.
Alles bij elkaar vind ik het hier juist wel weer een leuk eigenlijk. Waarschijnlijk krijg je de slierten aan de staart er gratis bij door de luchttrillingen, maar daar zou ik hem echt niet voor afkeuren.Toff schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:08:
[...]
Die kan je toch op het forumformaat ook gewoon zien? Ik ben geen liefhebber van zo veel luchttrillingen trouwens. Zonder die medespotters zou deze foto wat mij betreft ook "mislukt" kunnen noemen, zeker afgezet tegen de kwaliteit die we hier van Nustys gewend zijn.
Los van "zeker afgezet tegen de kwaliteit die we hier van Nustys gewend zijn." vind ik het een hele gave foto. Belichting is goed, mooie afzetting boven de vleugels en de sfeer van de hele plaat is gewoon goed.Toff schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:08:
[...]
Die kan je toch op het forumformaat ook gewoon zien? Ik ben geen liefhebber van zo veel luchttrillingen trouwens. Zonder die medespotters zou deze foto wat mij betreft ook "mislukt" kunnen noemen, zeker afgezet tegen de kwaliteit die we hier van Nustys gewend zijn.
De door jou genoemde "slierten" zijn vortices (4x) die van de wingtips en de flaps afkomen. De vortices zijn zichtbaar omdat daar de waterdamp condenseert.jip_86 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:16:
[...]
Alles bij elkaar vind ik het hier juist wel weer een leuk eigenlijk. Waarschijnlijk krijg je de slierten aan de staart er gratis bij door de luchttrillingen, maar daar zou ik hem echt niet voor afkeuren.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dan de 09 (ben niet zo goed met al die exacte graden/oriëntaties) want het komt echt nooit voor. Hij wordt volgens mij meestal alleen gebruik om op te stijgen richting het oosten of te landen vanuit het oosten.Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:05:
Welke kant van de buitenveldertbaan bedoel je?
De 09 of de 27 kant?
27 komt namelijk het meest voor (daar ergens in de buurt van woon ik), 09 is wat zeldzamer.
[ Voor 11% gewijzigd door Banjy op 27-05-2010 14:38 ]
Die 777 van Qatar is ZO gaaf!nustys schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:14:
Op het ogenblik dat de 09 in gebruik is MOET ik naar het veld ! Het is de beste baan voor banking en panning shots. Gisteren werd daardoor spontaan een lange spottersdag.
1 Het nieuwste speeltje van Qatar.
[afbeelding]
2 Runway 09 als landingsbaan en startbaan.
[afbeelding]
3 Eigenlijk fotografeer ik zelden / nooit taxiende kisten, deze kwam zo mooi op mij af.
[afbeelding]
4 Size does matter !
[afbeelding]
5 panning 1/30 handheld
[afbeelding]
Verwijderd
nustys schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:14:
Op het ogenblik dat de 09 in gebruik is MOET ik naar het veld ! Het is de beste baan voor banking en panning shots. Gisteren werd daardoor spontaan een lange spottersdag.
1 Het nieuwste speeltje van Qatar.
[afbeelding]
2 Runway 09 als landingsbaan en startbaan.
[afbeelding]
3 Eigenlijk fotografeer ik zelden / nooit taxiende kisten, deze kwam zo mooi op mij af.
[afbeelding]
4 Size does matter !
[afbeelding]
5 panning 1/30 handheld
[afbeelding]
Volgende keer raad ik je aan om op de nieuwe parkeerplaats P5 te gaan kijken, je hebt hier ook wel trapje nodig, maar staat echt maar paar meter van het platform af. deze parkeerplaats is pas maand of 2 open. maar bied wel mogenlijkheden voor de spotter.Tyno schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:36:
Afgelopen zaterdag op Eindhoven Airport wezen kijken. Ik was er nog nooit geweest en was wel benieuwd of je daar ook een beetje goed kon vliegtuigspotten. Normaal ben ik regelmatig op schiphol te vinden, dus ik was bang dat dit een beetje in het niet zou vallen.
Als eerste wezen kijken op het observatie terras in de terminal. Opzich wel een goede plek, helaas zit er een grote glasplaat voor. En zaterdagochtend scheen de zon er zo lekker op.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
Op Eindhoven komen een aantal budget maatschappijen (Raynair, Wizzair, Transavia), maar ook veel particulier spullen en de Luchtmacht (zaterdag alleen een KDC10). Vervolgens naar buiten gegaan naar P2. Daar sta je praktische tegen de platforms. Er staat wel een hoog hek omheen, een keukentrapje is een must.
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Daarna nog naar P4 gegaan, vanaf hier heb je een goed zicht op de landingsbaan en terminal. Maar wederom is hier een trapje verplicht.
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
Al bij al heb ik me erg goed vermaakt op Eindhoven, het is niet zo druk als Schiphol, maar als nog genoeg activiteit.
Alweer een mooie reeks!nustys schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:14:
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 13:09 . Reden: Gaarne even opletten wat je citeert ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dank je.Servertje schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:58:
Leuke foto's!
Met wat heb je geschoten? Camera + Lens.
Kon je niet dichterbij komen ? Er zit nu zoveel ( oninteressante ) lucht om je onderwerp heen.Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:20:
[...]
Dank je.
Deze zijn geschoten met een 50D en een Sigma 150-500
Verwijderd
Niet met de auto in ieder geval, dan had ik moeten gaan lopen. Ik had natuurlijk ook wat kunnen croppen want de foto's zijn zo uit de camera gekomen met de lucht er omheen.nustys schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:48:
[...]
Kon je niet dichterbij komen ? Er zit nu zoveel ( oninteressante ) lucht om je onderwerp heen.
[ Voor 91% gewijzigd door Wii4all op 31-05-2010 09:21 ]
Burp
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
CameraRAW, is een onderdeel van Photoshop. Dat opent bij mij standaard als ik een .CR2 bestand dubbelklik. Soms is er een update van dat onderdeel, dat weer nieuwe camera's ondersteund.Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:28:
Thanks.
Ik zal dit voortaan in mijn achterhoofd houden dat het zo beter werkt
CameraRAW??
Ik werk inderdaad met RAW foto's maar het lukte maar niet met PS, ik heb ook de updates gedownload via PS zelf maar nog lukte het niet.
Als ik het goed is heb ik binnenkort een nieuwere versie van PS en hopelijk werkt het dan wel want met DPPheb je helaas niet zoveel opties, is wel verschrikkelijk makkelijk voor even wat snelle bewerkingen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 23:24 ]
Zag je foto's op scramble, moet toch wel indrukwekkend zijn, die walvis!nustys schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:14:
@ D-magic; dat ziet er stukken beter uit![]()
Vandaag op ' walvis jacht' gagaan bij Karlsruhe.
Lelijk weer en lelijke livery maakten het er niet makkelijker op![]()
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Verwijderd
Wel jammer dat die geen cmera om zijn nek heeftVerwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:46:
Ik was gister niet als enige aan het spotten:
[ Voor 33% gewijzigd door SmithNL op 02-06-2010 21:35 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq