Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.042 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08
@Joane: gefeliciteerd met de eerste plaats bij je C3-debuut! Met mijn zesde plek doen we het bij de teams ook gelijk goed. :)

Ik ben wel tevreden met m'n c3-debuut, had een vrij ruime brandstofstrategie doordat ik de warmup per ongeluk op rev90 en wets had gedaan. Bleek achteraf dus een veel te volle tank te hebben. Gelukkig pakte de tweestopper goed uit en is het zelfs gelukt om enkele snellere motoren van Ferrari op snelheid te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Feli Joss! Je sluit je dus volgend jaar gewoon aan in C2 neem ik nu aan...

En iedereen dank voor de felicitaties. Ik hoop dat het niet eenmalig was, maar dat dit zo doorgaat...

@ Reqiem: Jammer van je P14, maar komen nog genoeg kansen...
@ Grrrrene: Feli met je puntje, betere start dan vorig seizoen hè ;)
@ Panther: Too bad van je uitvallen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:32:
Feli Joss! Je sluit je dus volgend jaar gewoon aan in C2 neem ik nu aan...

En iedereen dank voor de felicitaties. Ik hoop dat het niet eenmalig was, maar dat dit zo doorgaat...

@ Reqiem: Jammer van je P14, maar komen nog genoeg kansen...
@ Grrrrene: Feli met je puntje, betere start dan vorig seizoen hè ;)
@ Panther: Too bad van je uitvallen...
Jij hebt inmiddels de plicht om naar C1 te gaan! :P Maareuh, ja, C2 is de bedoeling... Had vorig seizoen al gemoeten als ik niet met softs op 13mm was gaan rijden :P Dit seizoen geen excuusjes, beloofd! :>
Jij nog gefeliciteerd, als ik dat was vergeten in de gezonde chaos alhier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Zo het eerste podiumpje is binnen :P 3e plaats in C3G10 bizarre race trouwens met veel uitvallers bij de top. Maar ach je hoort mij niet klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:X Helemaal vergeten die race :Y) Ben van de 7e plek 8e geworden :) Qua pitstrategie zat ik echt exact goed, 3 laps tires are wearing out, en daarna pits :Y)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:47

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Pfffff, kwalificatie was echt bagger.... vertrokken vanaf plaats 26 van de 28 gekwalificeerden, maar tijdens de race ging alles geloof ik in 1 keer goed. In totaal 4 uitvallers maar wel plaats 9 bij de finish. Die kwallificatie moet natuurlijk beter, maar in de race ging het echt heel lekker. Op naar de 2e race, en dan wel met een betere kwalificatie :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

hmmm....race viel een beetje tegen.
14e gestart 12e gefinished en totaal geen verbetering bij de supliers.
Meer mensen hier last van?

En dan nog het finaciele plaatje, -0,8M. Word dus lekker verlies draaien, vooral als ik van die super sponsor aanbiedingen krijg van 0.22m per race

[ Voor 35% gewijzigd door brid op 11-09-2007 21:28 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik las je report. Banden is normaal gezien je keuze/R&D. Engine hoort niet beter te worden (hooguit reliability, maar dat is volgensmij ook maar 0.1% afhankelijk van je R&D), dan blijft alleen de gearboxreliability over, die bij mij sowieso omhoog is gegaan na de race.

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 11-09-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Correct, banden en motor had ik niet echt een verbetering verwacht.

Maar bij de gearbox toch wel, heb er 1 met 5 sterren en betrouwbaarheid van 82% je zou toch verwachten dat deze toe zou nemen.

Motor betrouwbaarheid zou mooi zijn, maar met 97%+ is daar natuurlijk weinig ruimte voor, dus logisch dat deze niet omhoog gaat.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Ik ben iets van 40 DRP kwijt is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kroketje schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:49:
Ik ben iets van 40 DRP kwijt is dat normaal?
Zie info center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Nou ja... Alvast ff Q gedaan. kheb geen tijd de komende dagen. succes mensen :)

Tot nu toe 1ste 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Kroketje op 11-09-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kroketje schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:56:
Nou ja... Alvast ff Q gedaan. kheb geen tijd de komende dagen. succes mensen :)

Tot nu toe 1ste 8)7
Kan ook komen door een lage DRP (<80%) de afgelope race. Dan zakt je vorm en motivatie en dus je totale DRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn eerste race in C3 is geëindigd op een 9e plek. Helaas geen punten dus.
Ik had stiekem wel meer verwacht maar het warme weer was niet erg goed voor mijn banden. :(

Mijn driver heeft trouwens ook best veel DQP verloren (12punten) en skill is ook achteruit gegaan (of dat is nog de test-bug-fix), hoewel ik een DRP van 92% had.

Is testen nu opgelost?
Ik ben nu gewoon bang om te gaan testen om dat de vorige keer ik er flink op achteruit ging. Driver jaar ouder, stats naar beneden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:18
Dauthi schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:59:
Zo het eerste podiumpje is binnen :P 3e plaats in C3G10 bizarre race trouwens met veel uitvallers bij de top. Maar ach je hoort mij niet klagen :D
Mij hoor je al helemaal niet :D, zonder de uitvallers was ik niet 1ste geworden. Wel netjes dat je nog derde bent geworden na een race incidentje. Het was jammer dat net voor de race mijn pole werdt ingepikt anders zou het echt een geniaale race zijn geweest.

edit: wat taalfouten eruit gehaald

[ Voor 5% gewijzigd door Baardmeester op 12-09-2007 11:15 ]

• Sempy
The_DoubleU schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:44:

Is testen nu opgelost?
Ik ben nu gewoon bang om te gaan testen om dat de vorige keer ik er flink op achteruit ging. Driver jaar ouder, stats naar beneden, etc.
Ik heb nu twee keer getest (nadat er gemeldt was dat alle bugs eruit waren) en beide keren een verbetering van het geteste onderdeel als van de driver. Lijkt dus gewoon goed te werken.

Ik vindt overigens wel dat je met die 3 gearbox-tests nu wel lekker veel dingen te testen hebt. Het probleem van slechts 2 revisions speelt nu een stuk minder. Kan ik tenminste de komende race al genieten van een mooie upgrade. >:)

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Eerste race in de C3G5 is uitgelopen op een drama.
Nadat ik in ronde 24 een aantal versnellingen verloor, blies ik in ronde 52 mijn moter op. :(
nou ja dan maar hopen op een beter resultaat de volgende race.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
lameeuw schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:17:
Pfffff, kwalificatie was echt bagger.... vertrokken vanaf plaats 26 van de 28 gekwalificeerden, maar tijdens de race ging alles geloof ik in 1 keer goed. In totaal 4 uitvallers maar wel plaats 9 bij de finish. Die kwallificatie moet natuurlijk beter, maar in de race ging het echt heel lekker. Op naar de 2e race, en dan wel met een betere kwalificatie :P
Ai, plaats 9, net geen punten.

Bij mij precies andersom :( Goeie kwalificatie (#6) maar tijdens de race was ik echt een stuk langzamer. Waar ik al bang voor was 5 minuten na het kiezen van mijn suppliers is dat ik dit seizoen met een BMW motor zit terwijl ik eigenlijk de Merc had willen/moeten kiezen.
Het was ook even aftasten hoe mijn bandjes het gingen doen en of ik brandstof wel goed had.
Ben benieuwd of ik de volgende race het tempo ga bijhouden... Mijn snelste ronde zat 2 seconden boven de snelste rondetijd van de rest van de groep.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Heeft trouwens al iemand gezien dat er een aantal nieuwe liveries bij zijn gekomen incl. de T.net liverie

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
pffff niet leuk man. Ik stond 3de met de Q en de eerste 3 stonden 0.100 van elkaar af. Komt de leider in het klassement d'r effe overheen met meer als een seconde. Vorige race had ie ook al iedereen gelapt. Hopelijk kan ik 2de of 3de worden dit seizoen dan maar.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, mixed feelings over afgelopen race, zeker nu ik de telemetry bekijk. Na mijn tweede pitstop, precies bij de temperatuursswitch, zakt m'n race pace totaal in. Ik lees nu dat dat een bug is, maar als ik m'n lijn van daarvoor door zou trekken, was ik 6e geworden :X Ik ben blij met m'n puntje, maar er had zonder die bug veel meer ingezeten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• lameeuw
  • Laatst online: 16:47

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

nvidia schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:15:
Heeft trouwens al iemand gezien dat er een aantal nieuwe liveries bij zijn gekomen incl. de T.net liverie
Doe toch de Simtek 1995 maar :) dat Tweakers ding ziet er niet uit.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Joss
Ziet er dus naar uit dat de race van gisteren gewoon een farce was. Óf ik was te langzaam in het begin en einde van het race, óf ik was te snel in het middenstuk:

37 graden: laptijden 1:11.xxx
41 graden: laptijden 1:09.xxx
33 graden: laptijden 1:12.xxx

Zijn dus heel veel mensen die hier last van hebben gehad, de vraag is dus wat de echte snelheid is. Na vrijdag weten we dus pas meer :/

• nvidia
I have identified and fixed a defect in the code which caused major jumps in performance related to weather condition changes. It was introduced only this season and was supposed to help speed up calculation of the race a little bit, which it did (a lot in fact, it takes about 2 minutes to calculate a race now, down from ~10-15 mins, new server helps too...), but it had this terrible negative side effect. It is unfortunate that this has not been reported earlier (Monday with results of Class 4 already known), but now I can assure you all, that race #2 results will be more predictable will not depend on the weather changes.
Also today we hit an interesting milestone - 100 liveries have been created and most of them are available for selection in F1TIME. These incredible liveries created by Neil Vaughn and his gang (credits on liveries page) cover many different color schemes: current F1, historical, fantasy, other types of autoracing, etc. To celebrate this achievement, Neil also did something different, 100th livery is very special - 1965 Lotus driven by two times world champion Jim Clark himself... Thank you Neil and everyone contributing to making F1TIME better!
Hier je antwoord op je vraag, er zat dus een bug in de code...

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

nvidia schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:12:
[...]

Hier je antwoord op je vraag, er zat dus een bug in de code...
Hmm, dan heb ik met een beetje geluk daarvan geprofiteerd en kom ik de rest van het seizoen misschien niet meer in de buurt van die 2e plaats...
Maar we'll see...

• Joss
I know, maar de vraag is dus wat de werkelijke snelheid van mij (en vele andere) is.

• nvidia
ja dat is natuurlijk wat anders, maar ik vermoed dat je 2e stint niet klopt ...

Verwijderd

Joss schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:15:
I know, maar de vraag is dus wat de werkelijke snelheid van mij (en vele andere) is.
Ik hoop dat ik er last van heb gehad dan. Want ik werd naarmate de race alleen maar trager. Heel vaag allemaal en ik kan er serieus geen verklaring voor vinden want had alles perfect voor elkaar.

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:28:
[...]

Ik hoop dat ik er last van heb gehad dan. Want ik werd naarmate de race alleen maar trager. Heel vaag allemaal en ik kan er serieus geen verklaring voor vinden want had alles perfect voor elkaar.
Het is alleen díé bug als je na een weersverandering sneller/langzamer werd.
Edit: Heb mijn race nog even geanalyseerd, maar bij ons werd iedereen sneller bij de weersverandering. Ik heb er dus geen voordeel bij gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door Joss op 12-09-2007 12:37 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik weet het wel zeker dat het aan die bug lag: de omslag valt precies samen met de weersomslag van 18 graden celsius naar 16 graden... Dat is _te_ toevallig. Jammer. Maar goed, 't spel is in zekere zin nog beta, dus we moeten het maar accepteren. Dat is ook wat ik gisteren bedoelde: de eerste twee stints kon ik de rest prima volgen (de rest = iedereen die op 3-stops stond), maar op de een of andere manier verloor ik flink wat tijd in het derde stuk, toevalligerwijs toen het weer omsloeg :)

In de telemetry is dat heeeel duidelijk te zien: de gap met de race leader liep ineens heel stijl op, de rondetijden gingen flink omhoog... Raar allemaal, want voor mijn gevoel had ik het net als BP goed voor elkaar :)

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:18
Grrrrrene schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:51:
Ik weet het wel zeker dat het aan die bug lag: de omslag valt precies samen met de weersomslag van 18 graden celsius naar 16 graden... Dat is _te_ toevallig. Jammer. Maar goed, 't spel is in zekere zin nog beta, dus we moeten het maar accepteren. Dat is ook wat ik gisteren bedoelde: de eerste twee stints kon ik de rest prima volgen (de rest = iedereen die op 3-stops stond), maar op de een of andere manier verloor ik flink wat tijd in het derde stuk, toevalligerwijs toen het weer omsloeg :)

In de telemetry is dat heeeel duidelijk te zien: de gap met de race leader liep ineens heel stijl op, de rondetijden gingen flink omhoog... Raar allemaal, want voor mijn gevoel had ik het net als BP goed voor elkaar :)
Ik dacht dat hij ondertussen uit Beta was, in die newspost over die supporter functie had hij het over:
Due to a popular demand since the launch of a new F1TIME (or so called F1TIME v2), I have enabled Supporter Service purchase via PayPal since the start of this season. From your reaction in forums, and I appreciate it, I understand, that pricing is making some of you uncomfortable. I am glad you have voiced your opinions and made me aware of my mistake.

• Grrrrrene
  • Niet online
Daar staat toch niet dat hij niet langer beta is? Ik weet ook niet of dat zo is hoor, maar het komt iig wel zo op me over :)

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:43:
Daar staat toch niet dat hij niet langer beta is? Ik weet ook niet of dat zo is hoor, maar het komt iig wel zo op me over :)
Der is officieel één BETA-seizoen geweest (voordat ik erin kwam), dus Tadas zag het ook niet meer als beta, wel als ontwikkelingsfase. Het toevoegen en veranderen van de coderingen, die nu iedere seizoen plaatsvinden, vind ik geen reden om het een beta te noemen. Tuurlijk, er gaan dingen fout, maar ik zou zeggen: wen er maar aan :P Zo gaat het al jaren, naar het schijnt.

Ik ben het overigens aan de ene kant wel met je eens hoor, heel proffesioneel en 'af/klaar' komt het niet over.

Heb je trouwens de tijden van andere mensen ook bekeken bij die weersverandering? Ik zie eigenlijk zo vluchtig alleen bij de #1 en #2 een flinke verandering, bij jou.

[ Voor 10% gewijzigd door Joss op 12-09-2007 13:49 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Je hebt gelijk, de mensen om me heen zijn harder gaan rijden, ik heb daar niet van geprofiteerd, hoewel ik in het eerste deel wel sneller was dan op het laatst, maar dat kan met part wear te maken hebben :) De snelste rondetijd van Zoltan is ook wel extreem snel: 0.5s onder het huidige record volgens mij. Dat is wel veel voor een niet-ontwikkelde auto in race 1 van het seizoen, toch?

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 12-09-2007 13:55 ]

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:54:
Dat is wel veel voor een niet-ontwikkelde auto in race 1 van het seizoen, toch?
Vind ik ook, zeker gezien de designs érg naar beneden zijn gegaan dit seizoen. Er zat gewoon een flinke bug in de laptimes. Denk niet dat we de laptijden van de vorige race serieus moeten nemen, inderdaad.

• brid

brid

laptimes waren inderdaad raar, reed continu rond de 1:05, terwijl ik de warmup, met een gelijke percentage 1:05 reed met 90% revs.

Laatste stint was bij mij voor zover ik kan zien de snelste.tijden liggen dan meestal net iets onder 1.05

DIY NAS, Hoofd PC

• Rudolf
is bij jullie de liveries pagina ook bugged?

nvm ligt aan IE :S

[ Voor 24% gewijzigd door Rudolf op 12-09-2007 16:22 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, ligt niet aan IE. FF doet ook raar, hoewel heel F1Time er momenteel uit lijkt te liggen of uitermate traag reageert :/

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Tot nu toe verras ik vriend en vijand in de kwalificatie met de voorlopige pole-position op het moeilijke monaco. Ik ga uiteraard nog wel wat posities terugvallen maar goed ik heb al wel wat concurrenten achter mij staan nu.

iRacing

• nvidia
Wes46 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:08:
Tot nu toe verras ik vriend en vijand in de kwalificatie met de voorlopige pole-position op het moeilijke monaco. Ik ga uiteraard nog wel wat posities terugvallen maar goed ik heb al wel wat concurrenten achter mij staan nu.
Wat is je DQP?? Wel zag ik dat de nr. 1 tot 7 uit de stand nog niet gereden hebben ...

[ Voor 9% gewijzigd door nvidia op 12-09-2007 19:03 ]

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:41:
Nee, ligt niet aan IE. FF doet ook raar, hoewel heel F1Time er momenteel uit lijkt te liggen of uitermate traag reageert :/
Heb je zeker f1time in het nederlands. Heb het even verandert naar het engels en nu doet de pagina het wel.

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, ik speel F1Time in het Engels. Dat Nederlands vind ik geen gezicht (sorry Joss). Bij technische dingen kies ik eigenlijk altijd voor Engels :)

• Joss
No problem, ik vind het ook niks :P

Verwijderd

En :( realiseer me nu pas dat ik dit seizoen alle live races ga missen.
Zijn in groepc4 waar ik door eigen schuld rondhang te vroeg op de dag voor me als ik nog zit opgeborgen achter company firewall of ergens in de file naar huis. Daar baal ik nu dus echt van.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 21:54 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:53:
En :( realiseer me nu pas dat ik dit seizoen alle live races ga missen.
Zijn in groepc4 waar ik door eigen schuld rondhang te vroeg op de dag voor me als ik nog zit opgeborgen achter company firewall of ergens in de file naar huis. Daar baal ik nu dus echt van.
Dan kijk je ze toch relive :) Scheelt nog een hoop tijd ook omdat je lekker door kan klikken ipv steeds 30/60 seconden wachten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:55:
[...]

Dan kijk je ze toch relive :) Scheelt nog een hoop tijd ook omdat je lekker door kan klikken ipv steeds 30/60 seconden wachten.
i know maar vind ik dat het nou net....niet hebben ;-)

Zeker als je de irc "pret" tijdens live races meetelt....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 22:04 ]

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

nvidia schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:00:
[...]
Wat is je DQP?? Wel zag ik dat de nr. 1 tot 7 uit de stand nog niet gereden hebben ...
Slechts een DQP van 92% :(

Maar de setup van de auto wil ook niet helemaal lukken :(

[ Voor 11% gewijzigd door Wes46 op 12-09-2007 22:08 ]

iRacing

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Als je test, doe je dit dan best telkens op hetzelfde circuit, of iedere keer een verschillend. Bijvoorbeeld degene die je de volgende race moet rijden?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

F e r o x schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:08:
Als je test, doe je dit dan best telkens op hetzelfde circuit, of iedere keer een verschillend. Bijvoorbeeld degene die je de volgende race moet rijden?
Op het circuit waar je de beste resultaten uit je test haalt.

/▌

• Joss
F e r o x schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:08:
Lees de OP eens door zou ik zeggen ;)

• F e r o x
Joss schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:40:
[...]

Daar staat inderdaad dat het afhankelijk is van circuit. Maar je beste circuit, is dit dan meest favoriete circuit van je coureur?

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:22:
Nee, ik speel F1Time in het Engels. Dat Nederlands vind ik geen gezicht (sorry Joss). Bij technische dingen kies ik eigenlijk altijd voor Engels :)
Dat is raar, ik had het in het nederlands en toen deed de pagina het niet. Nadat ik engels had gekozen werd het in een keer wel goed weergegeven. Zal misschien wel toeval zijn dan.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Joss schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:40:
[...]

Joss,

je moet de OP op dit onderwerp nog aanpassen.
Er staan een aantal dingen niet in zoals de gearbox die je nu ook kan testen en de kosten zijn nu ook hoger.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• Grrrrrene
  • Niet online
Whaaaa, wat een k*t-Q was dat :'( Ik reed rondje 1: klote tijd (voorlopige P10). Ik denk: Oh stom, vergeten vleugels aan te passen voor de regen... ROndje 2: Slechter :/ Ruim 0.3s langzamer dan Q1. Goed, dan rondje 3 doen: 1s trager dan rondje 1??!! WTF? Goed, niks te verliezen, nu moeten we knallen: rondje 4... 0.150s trager dan rondje 1 :( :(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0397211fcfd64d9c034ba9f16a86191d/full.png
Wat je niet wil zien in je kwalificatie...

Oh well, ik sta dus compleet kansloos op de grid, blijkbaar houdt mijn coureur totaal niet van de regen. Z'n regenskill is niet geweldig, maar niet 10 ofzo 8)7 Jammer...

Op een droge baan ziet het er juist hartstikke goed uit: ik reed in de P de 6e tijd tot nu toe, mooi voor teamgenoot Bart. Helaas kwam die me in de WU juist weer voorbij, maar die tijden snap ik ook weer niet. De verhouding tussen hard en medium slaat nergens op, gemeten over een paar rondjes gemiddeld...

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 13-09-2007 09:44 ]

• Joss
GrumpyGamerDad schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:09:
[...]

Joss,

je moet de OP op dit onderwerp nog aanpassen.
Er staan een aantal dingen niet in zoals de gearbox die je nu ook kan testen en de kosten zijn nu ook hoger.
Danku, bij deze. De rest ook up-to-date als het goed is (training/testing/racetijden). Zoniet, meld het even :)

@Rene: Balen ja... :/

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zie al hoe het komt. Potverdomme zeg, vergeten te repareren voor Q. Het zit er zo ingebakken dat na Q te doen dat ik het gewoon vergeten ben. Ik rijd morgen een race met 0% remmen (had ik in WU al zie ik nu) en 11% hydraulics. Geen wonder dat het niet opschiet. Toch nog 8.3s voor een of andere Belg (die rijdt met een compleet 0% auto ofzo?) :o

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Grrrrrene schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:00:
Ik zie al hoe het komt. Potverdomme zeg, vergeten te repareren voor Q. Het zit er zo ingebakken dat na Q te doen dat ik het gewoon vergeten ben. Ik rijd morgen een race met 0% remmen (had ik in WU al zie ik nu) en 11% hydraulics. Geen wonder dat het niet opschiet. Toch nog 8.3s voor een of andere Belg (die rijdt met een compleet 0% auto ofzo?) :o
Het mag inderdaad wel wat duidelijker, die waarschuwing vlak voordat je een bandenkeuze maakt voor de Q.

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:00:
Je begint het seizoen weer lekker, wil je je eigen ruiten ingooien of wil je je eigen ruiten ingooien? :X

Ookal had je nog na de Q je remmen vervangen, dan was je Q nog vern**kt natuurlijk :/

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 13-09-2007 10:04 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, het begint weer k*t :( Sjonge, het zit er echt zo in te bakken om na de Q te repareren, dat moet er _heel_ snel uit bij m'n automatisme :(

@Joss: Ja, opzich was mijn Q dan nog k*t, maar het punt is dat je dan in de race nog potten had kunnen breken :)

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 13-09-2007 10:08 ]

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

ik snap niet dat jullie de vleugels aanpassen in de regen, ik had ook Q in regen maar ik heb niets aangepast en sta op een voorlopige P3 :P

# Land Managers
1 United Kingdom 977
2 Portugal 729
3 Netherlands 666 8)7
4 Lithuania 635
5 Brazil 623

[ Voor 31% gewijzigd door Wes46 op 13-09-2007 10:11 ]

iRacing

• Joss
Wes46 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:08:
ik snap niet dat jullie de vleugels aanpassen in de regen, ik had ook Q in regen maar ik heb niets aangepast en sta op een voorlopige P3 :P
En daarom wordt je nou geen kampioen :')

@Rene: je werkt zeker niet meer met dat lijstje wat je eerder noemde, anders switch je daar even de reparatie naar voor de Q he :P Of misschien moet je maar even een (nieuw) lijstje maken zodat je het de komende races niet vergeet. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Joss op 13-09-2007 10:18 ]

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:13:
[...]

En daarom wordt je nou geen kampioen :')
Het seizoen is nog jong ;)

Ik sta nu wel mooi voor Sander gekwalificeerd en voor de winnaar van de vorige race ;) 8)

iRacing

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Mhm, eerste race van het seizoen redelijk door gekomen, na versnellingsbakproblemen waardoor ik "even" 30 seconden verloor uiteindelijk nog 5e geworden, niet slecht.

Nu bezig met Monaco, een circuit waar ik de DQP en setup echt nooit goed krijg... :( Ik sta nu 8e maar denk dat mijn racestrategie wel goed zit, de Q was in de regen dus ben voor harde banden en een 1-stopper gegaan, verlies in de Q vanwege die strategie is ivm de regen slechts beperkt tot een paar extra liter fuel :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk dat Wes46 gewoon 's naar de echte F1 moet kijken en wat er dan gebeurt naast het bandenwisselen als zo'n coureur de pits induikt :)

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:23:
Ik denk dat Wes46 gewoon 's naar de echte F1 moet kijken en wat er dan gebeurt naast het bandenwisselen als zo'n coureur de pits induikt :)
Neenee, Wes is net Toyota... Die denken dat ze met een (onbeperkt) hoog budget de races wel even winnen :')

• Grrrrrene
  • Niet online
Trouwens: ik heb maatregelen genomen om te voorkomen dat ik nog 's vergeet te repareren na de Warmup. Eigenlijk doodeenvoudig en ik raad het jullie allemaal aan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6235107be8576565025e72215885069/thumb.png

En nou niet grappig gaan doen dat dit jullie nooit had kunnen gebeuren he? :) Het enige risico is dat ik dit op een gegeven moment niet meer zie, omdat ik het als onderdeel van de pagina ga zien en er ondanks de irritant-opvallende kleur geen aandacht meer aan besteed :)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Grrrrrene schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:42:
Trouwens: ik heb maatregelen genomen om te voorkomen dat ik nog 's vergeet te repareren na de Warmup. Eigenlijk doodeenvoudig en ik raad het jullie allemaal aan:

[afbeelding]

En nou niet grappig gaan doen dat dit jullie nooit had kunnen gebeuren he? :) Het enige risico is dat ik dit op een gegeven moment niet meer zie, omdat ik het als onderdeel van de pagina ga zien en er ondanks de irritant-opvallende kleur geen aandacht meer aan besteed :)
Het had mij ook kunnen gebeuren, daar moest ik niet om lachen. Ik moest wel behoorlijk lachen om jouw excel sheet :D. Ik heb geen enkele sheet, to-do-list, of formule. Dan is het vrij hilarisch om zelfs de 'Fuel safe' terug te zien op jouw list.

• Joss
Wie voegt er nou een safetyfactor toe :P :D

Maargoed, als dit alles jou van fouten behoed, dan veel succes ermee! Ik zou hoofdpijn krijgen van die combinatie en dat deel dus uitschakelen in mijn gezichtsveld :P

• F e r o x
Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Als jij test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox.

Klopt dit nog in de OP. Ik denk dat de suppliers nu ook verslijten.

• Joss
F e r o x schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:49:
Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Als jij test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox.

Klopt dit nog in de OP. Ik denk dat de suppliers nu ook verslijten.
Dit heb ik juist vandaag toegevoegd ;), maar ik zal voor de duidelijkheid nog wat woordjes toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 13-09-2007 10:51 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:47:
[...]

Het had mij ook kunnen gebeuren, daar moest ik niet om lachen. Ik moest wel behoorlijk lachen om jouw excel sheet :D. Ik heb geen enkele sheet, to-do-list, of formule. Dan is het vrij hilarisch om zelfs de 'Fuel safe' terug te zien op jouw list.
Hehe, naja, het werkt wel. Sinds ik dit gebruik heb ik nooit meer zonder brandstof gestaan en eindig ik altijd met een heel klein beetje benzine over in de tank :) De safety factor is trouwens echt onnoemelijk klein, eigenlijk zo goed als verwaarloosbaar. Ik heb die in het begin ingebouwd om te kijken of hij nodig was en dat is hij eigenlijk niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 13-09-2007 10:52 ]

• Sempy
Ik snap uberhaupt niet dat mensen in de oude situatie wachtten met repareren tot na de Q. Die vier rondjes maken echt niet uit qua slijtage en het kan toch net weer een plekje op de grid schelen als je met een gerepareerde wagen kwalificeert.

EDIT: ik kan nergens terugvinden wat de slijtage aan motor/gearbox aan het einde van de race is. Kijk ik niet goed of ontbreekt dit inderdaad in de reports? Zou namelijk handig zijn om te beoordelen of de rev-instellingen niet te (on)voorzichtig is.

[ Voor 34% gewijzigd door Sempy op 13-09-2007 10:55 ]

• Joss
Sempy schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:53:
EDIT: ik kan nergens terugvinden wat de slijtage aan motor/gearbox aan het einde van de race is. Kijk ik niet goed of ontbreekt dit inderdaad in de reports? Zou namelijk handig zijn om te beoordelen of de rev-instellingen niet te (on)voorzichtig is.
Die zijn nergens te vinden, maar wel erg makkelijk te berekenen ;)

Verwijderd

LOL tis jammer dat we niet de vleugels bij de stops aan kunnen passen dan kunnen we later als het gaat regenen tijdens de race de vleugels nog even aanpassen

• Grrrrrene
  • Niet online
@Sempy: ik heb juist nooit een heel groot verschil gemerkt tussen een 100% auto en een 90% auto. Trouwens: ik heb soms wel met 100% de Q gereden en dan na de Q de boel gerepareerd naar 100%.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik kijk niet zo heel vaak de hele F1 race want dat wordt nog al snel saai, vooral als Raikkonen weer eens pech heeft.

En trouwens ik ben geen Toyota ik sta slechts in de middenmoot qua geld in onze divisie hoor :( 8)7

Maar ik zal wel eens gaan laten zien dat ik het wel kan. En dat ik niet puur door veel geld mee kan komen

iRacing

• Joss
Wes46 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:21:
En trouwens ik ben geen Toyota ik sta slechts in de middenmoot qua geld in onze divisie hoor :( 8)7
Nogal logisch als je 60 miljoen in fabriek/onderdelen pompt.

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:42:

[afbeelding]

_/-\o_ goed plan, ben het ook vergeten de aankomende ronde :X heb brakes van 1% :'( gaat dus niet echt goed komen.

Eerste race uitgevallen in rondje 17 omdat mijn coureur een muur aantrekkelijker vond dan op de weg te blijven :X Dus dit gaat een goed begin worden van mijn eerste seizoen in C3 :'(

Verwijderd

Hmmm de donderdag races gaat iets fout, ik heb een accountsit account waarvan nu de race bezig is en de minuten lopen op maar geen rondetijden of ook maar enige actie in de race... ik voel weer een delay aankomen...

• Rudolf
zit idd ook te wachten tot er iets gaat rijden :)

• Kroketje
Hopelijk hebben ze dat voor morgen 7 uur gefixt :)

• nvidia
Is eigenlijk raar want de server doet normaal ...

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, de server doet niet normaal. Ik krijg om de haverklap timeouts. Als het werkt, werkt het snel, maar ze zijn ook geregeld onbereikbaar hoor :)

• Rudolf
had er net zo'n zin in. beloofd een spannende race te worden

• nvidia
Ja zo te zien wel, ik weet niet welke strategie je hebt maar 4e is verre van slecht om te starten

• Rudolf
Volgens mij wordt er wel gereden maar gaat er iets fout. Check de simpel raceviewer maar es. Bij mij zijn er al 2 uitvallers. C4G5

• nvidia
Ja kweet nie hoe je het moet interpreteren ... We zien wel!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rpol schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:50:
Volgens mij wordt er wel gereden maar gaat er iets fout. Check de simpel raceviewer maar es. Bij mij zijn er al 2 uitvallers. C4G5
Gaat inderdaad niet goed, in C4G3 zit iedereen nog in ronde 0. Al drie uitvallers in ronde 0 waaronder ik :/

/▌

• Sempy
Uitvallers in ronde nul? out of fuel zeker. :+

Ik krijg haast het idee dat dit het gevolg is van het repareren van die bug van de eerste race waardoor je die rare rondetijden kreeg als het weer veranderde.

Verwijderd

Typische Tadas-fix, ik speel het nog niet zo heel erg lang maar iedere keer als er ergens een bug gefixed wordt duikt er een andere op... net zo lang schuiven met die bugs totdat hij ergens zit dat niet al teveel mensen er last van hebben :)

Hopelijk istie voor mijn eigen race morgen gefixed. Ik heb er weer flink zin in morgen, eindelijk de methode voor DQP gevonden en op 98% uitgekomen :). Nu effe consistent boven de 90% en we gaan scoren.

Nu nog met meer data de banden formule proberen te reverse engineeren. Waar zou die allemaal vanaf hangen. Temperatuur, weight (heel auto), Accel en Braking ..... nog meer?

• Grrrrrene
  • Niet online
aantal bochten, scherpte daarvan... Ik denk dat die toch al snel te complex wordt om te reverse engineeren :) In ieder geval wordt dit soort data ieder seizoen aangepast, dus als je hem na 17 races nog niet hebt, kun je opnieuw beginnen :)

• Sempy
Vergeet ook niet: soort banden (hard/soft) en de leverancier waarbij de hoeveelheid wear ook weer kan verschillen als gevolg van testen.

Het vinden van dergelijke formules voor wear, setup, drp, etc. lijkt me zonde van de tijd en haalt natuurlijk ook een beetje de lol van het spelletje af. Stel je voor dat je ff 5 formules moest inkloppen en dat dan alles perfect was, kan me niet voorstellen dat het dan nog een leuk uitdagend spel is.

Verwijderd

Heel erg waar, hmm ik had niet echt het idee dat bochten erg meetelden maar kan zeker die waardes meenemen. En ik vind het leuk om te doen en als ik een beetje in de richting zodat mijn guesses een beetje gefundeerder worden. Ik vind het nog steeds erg lastig om te kiezen tussen soft/medium/hard. Hard is meestal te langzaam en soft haalt de 100 km niet :(.... dus wordt het al snel medium wil dus ipv std ervoor te kiezen gewoon een beetje kunnen bewijzen aan mezelf dat dat idd de beste oplossing is.

• Jimster21
  • Laatst online: 17-09 14:31
ik rijd hier nu ook mijn tweede seizoentje = groep 4 - class 2

Wat ik wel op merk : er zijn nu twee races gedaan en ik heb samen met mijn teamgenoot al 3 blown engines.

Heb er na de eerste races, speciaal gedaan om de engine nog meer te sparen : minder practice laps (26), slechts 8 warmup laps en 2 Qualification laps (limit = 100% voor Q, P was 90, warmup 93, en da was ook voor de race zo)
Ik heb gecheckt voor de race en dan was mijn engine nog 92%(gearbox ietsje meer) en al de rest van mijn auto stond 97%, lang nie slecht dacht ik.
Ik weet het echt nie meer om nog de finish te halen. Voor de rest draai ik wel overal toptijden (meestal ergens top 3 in P,Q en WU) en heb ik goeie DQP en DRP

Iemand suggesties om de reliability omhoog te trekken ? Ik test voor elke race (voorlopig had ik er nog het budget voor, maar nu de resultaten uitblijven...) Ik kan toch moeilijk al een engine reliability upgrade doen na 2 races ??

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

• F e r o x
Mmm jammer dat live race niet werkt. Niet echt goede reclame om supporters aan te trekken.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

F e r o x schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:52:
Mmm jammer dat live race niet werkt. Niet echt goede reclame om supporters aan te trekken.
Ehm, je hebt geen supporterfunctie nodig voor de live race hoor...

• Grrrrrene
  • Niet online
Jimster21: Niks qua suggesties, daar kun je gewoon niks aan doen, puur een kwestie van kans. Ondanks dat de kans misschien kleiner wordt met jouw maatregelen, is de kans nog steeds aanwezig dat je 3 races achter elkaar uitvalt met een kapotte motor :)
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:04:
[...]

Ehm, je hebt geen supporterfunctie nodig voor de live race hoor...
Ik denk dat hij bedoelt dat dit niet echt goede reclame voor het spel is en dus mensen niet overhaalt om te gaan betalen (voor een spel met dit soort bugs).

[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 13-09-2007 16:07 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In het racerapport ben ik gewoon als 5e gefinisht. Toch verkeerd gegokt met de banden, maar beter dan crashen in ronde 0 :)

/▌

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:06:
Ik denk dat hij bedoelt dat dit niet echt goede reclame voor het spel is en dus mensen niet overhaalt om te gaan betalen (voor een spel met dit soort bugs).
Had wel zo'n vermoeden, had beter een smiley kunnen bijvoegen...
Maar die discussie is volgens mij uitgebreid gevoerd op F1Time, supporter functie is beter te zien als sponsoring en waardering voor Tadas' werk, dan voor de extra's...

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Geen problemen gehad om de race te volgen. Een nette 3e plaats behaald op t regenachtige Interlagos. :P Er had meer ingezeten, maar mijn strategie was (nogal) te behoudend na het fuel-incidentje de eerste race. Alleen spijtig dat mijn team-maatje uitviel met een mechanisch probleem :|

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.