Vandaag heb ik een KU990 in handen gehad. Ik was in Deventer in een winkel van Orange, waar een vertegenwoordigervan LG het ding net aan 't demonstreren was aan de medewerkers van de shop.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. De touchscreen werkt erg handig en heel direct. Prettig foefje is dat het toestel bij elke geslaagde aanraking een heel klein trillinkje geeft waardoor je zeker weet dat je de toets goed hebt geraakt. Die korte trilling vormt een prima vervanging voor de 'klik' die je voelt als je een gewone toets indrukt.
De foto die ik (indoor) maakte zag er op het beeldscherm van de KU990 goed uit, maar ik geef. toe dat je een foto pas goed kunt beoordelen op een groter scherm.
Wat ik ook nog heb onthouden is dat alle virtuele toetsen op het scherm groot genoeg zijn voor mijn vrij dikke vingers. Het toestel wordt overigens geleverd met een stylus waarmee je ook op het scherm kunt schrijven (adresboek of agenda bijhouden bijvoorbeeld). De stylus zat niet bij het toestel van de vertegenwoordiger maar hij vertelde dat het gaan om een pen die je met een kort koordje aan het toestel bevestigt. Die bungelt er dan een beetje bij, stel ik me voor. Misschien is dat niet echt handi, maar het kan meevallen.
Ook de symbolen en teksten op het scherm zijn duidelijk en lekker groot.
Drie telefoonwinkels in Deventer hebben posters in de etalage hangen waarin ze dit toestel gratis aanbieden in combinatie met een abonnnement. Alleen kon nog geen van de winkels mij details over prijs en abonnement geven. Alledrie zeggen ze de toestellen vanaf vrijdag te kunnen aanbieden.
Ik zag alleen in de folder van Bel Company een concrete aanbieding:
Gratis bij een 2-jarig Orange 35 abonnement. Die kost 35 euro p.m., maar het eeste jaar betaal je 17.50 per maand. (gemiddeld over twee jaar dus zo'n 26 euri p.m.). Ik weet niet of je dan ook internettoegang met je mobiel hebt. Die is onontbeerlijk voor o.a. de YouTube-functie lijkt mij.
Zelf hoop ik dat T-Mobile die toestel ook snel gaat aanbieden.
Wie geen moeite heeft met de Duitse taal kan via deze link een uitgebreide test lezen.
http://www.xonio.com/artikel/x_artikel_28711880.html