Dit helpt iddOutlook afsluiten helpt Dit hoef je dus niet te doen met Nokia PC suite of de Windows Software
Verwijderd
Ik weet niet of er in dit topic al over is geschreven maar er is inmiddels een manier gevonden om het camerageluid (shutter sound) uit te schakelen. Het werkt via het programma MobyExplorer, een soort file manager java applicatie die je toegang geeft tot alle bestanden in je telefoon. Als je een .wav bestandje opneemt (bijv. via de windows geluidsrecorder) zonder geluid, die vervolgens de zelfde naam geeft als een van de 'shutter' geluiden (dus shutter1,wav of shutter2.wav of shutter3.wav) dan kun je het bestand via het programma vervangen voor het originele bestand. Als je dat bestand dan vervolgensselecteerd als shutter geluid, dan hoor je dus je eigen bestandje zonder geluid wanneer je een foto neemt.
Het zelfde geldt voor het geluidje wat je hoort als je autofocus voltooid is ( bestand heet AFcompleted.wav) of het geluid wat je hoort als je video opneemt
Werkte voor mij prima (na enig geklooi)!
De applicatie is makkelijk te vinden via google. Gewoon de trial versie donloaden.
Trouwens, soms doet Mobyexplorer beetje raar, bij mij vroeg ie de hele tijd of ik toestemming wilde geven aan het programma om een actie uit te voeren.
Het zelfde geldt voor het geluidje wat je hoort als je autofocus voltooid is ( bestand heet AFcompleted.wav) of het geluid wat je hoort als je video opneemt
Werkte voor mij prima (na enig geklooi)!
De applicatie is makkelijk te vinden via google. Gewoon de trial versie donloaden.
Trouwens, soms doet Mobyexplorer beetje raar, bij mij vroeg ie de hele tijd of ik toestemming wilde geven aan het programma om een actie uit te voeren.
Jippie
, ik heb mijn viewty vandaag binnen gekregen. Ben er nu al zeer tevreden over, wat wil je na een overstap van een T610 die ik al weer 4 jaar had
.
Even nog over de foto kwaliteit, daar heb ik weinig op aan te merken. Effe hier een senseo shot, die ik vanavond onder kunstlicht heb geschoten op auto (toch best lastige situatie).

Verders hakt die panorama mode hard. Echt mijn kleine kamertje lijkt een woning
. Ook werkt video's kijken direct vanaf divx erg mooi, een uurtje perfect beeld kost je nog geen 200 mb
.
Alleen heb ik er nog 1 vraag over, als ik de radio aan heb. Is er dan ook een mogelijkheid het geluid via de luidspreker te laten gaan. Ik heb al vanalles zitten proberen maar ik krijg het niet voor elkaar
.
Even nog over de foto kwaliteit, daar heb ik weinig op aan te merken. Effe hier een senseo shot, die ik vanavond onder kunstlicht heb geschoten op auto (toch best lastige situatie).

Verders hakt die panorama mode hard. Echt mijn kleine kamertje lijkt een woning
Alleen heb ik er nog 1 vraag over, als ik de radio aan heb. Is er dan ook een mogelijkheid het geluid via de luidspreker te laten gaan. Ik heb al vanalles zitten proberen maar ik krijg het niet voor elkaar
Helaas. Misschien in de toekomst, na een firmware update.gyjo schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:53:
Alleen heb ik er nog 1 vraag over, als ik de radio aan heb. Is er dan ook een mogelijkheid het geluid via de luidspreker te laten gaan. Ik heb al vanalles zitten proberen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Verwijderd
Weinig reactie op mn review.. delen jullie mijn mening of... 
Wat ik nog wel in de startpost zou willen zien is Software
Wat ik nog wel in de startpost zou willen zien is Software
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met de instellingen voor Telfort Surf&Mail, ben nu al 3 dagen bezig
Ik heb de instellingen van de Telfort site geprobeerd, de automatische instellingen per sms, de instellingen van de LG website, niets werkt!
Klantenservice gebeld, die zouden de technische dienst contact met mij op laten nemen, sturen ze 2 uur later de standaard instellingen per sms
Verbindingsnaam: Telfort Spot
Gegevensdrager: GPRS
APN: internet
IP-adres: 193.113.200.195
Poort: 8080 / 9021 (geprobeerd)
Startpagina: http://wap.telfort.nl

Ik heb de instellingen van de Telfort site geprobeerd, de automatische instellingen per sms, de instellingen van de LG website, niets werkt!
Klantenservice gebeld, die zouden de technische dienst contact met mij op laten nemen, sturen ze 2 uur later de standaard instellingen per sms

Verbindingsnaam: Telfort Spot
Gegevensdrager: GPRS
APN: internet
IP-adres: 193.113.200.195
Poort: 8080 / 9021 (geprobeerd)
Startpagina: http://wap.telfort.nl
Vrijdag een Viewty gehaald bij Belstore - Amstelveen € 469,--.
- shutternoise vervangen door lege mp3
- missed call is niet te zien, na max 1 minuut verdwijnt beeld. Herhaling van gemist bericht op 2 min gezet met mp3 zonder geluid (zodat anderen er niet gek van worden)
- camera is goed
- video is top
- agenda maximaal 100 entries, veel te weinig
- LG software laat zich bij mij niet installeren onder Vista
Vraag: hoe zorg ik ervoor dat een agenda reminder geen geluid geeft? Hij synct met Outlook en daar wil ik wel het geluid aan, maar op de Viewty niet. Volgens mij kun je dit nergens instellen.....?
- shutternoise vervangen door lege mp3
- missed call is niet te zien, na max 1 minuut verdwijnt beeld. Herhaling van gemist bericht op 2 min gezet met mp3 zonder geluid (zodat anderen er niet gek van worden)
- camera is goed
- video is top
- agenda maximaal 100 entries, veel te weinig
- LG software laat zich bij mij niet installeren onder Vista
Vraag: hoe zorg ik ervoor dat een agenda reminder geen geluid geeft? Hij synct met Outlook en daar wil ik wel het geluid aan, maar op de Viewty niet. Volgens mij kun je dit nergens instellen.....?
Verwijderd
Whoei heb hem ook maar besteld op gsmweb.nl
Edit: ik weet al genoeg... de offerte gaat direct de prullenbak in, haal hem wel gewoon ergens anders. Geen zin in gezeik
Edit: ik weet al genoeg... de offerte gaat direct de prullenbak in, haal hem wel gewoon ergens anders. Geen zin in gezeik
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 15:28 ]
Verwijderd
Ik heb hem ook aangeschaft sinds woensdag. Ik ging eigenlijk in eerste instantie voor de mooi, totdat ik erachter kwam wat allemaal met het toestel kon. Ik heb eerst maar eens hier alles bijgelezen en moet ook mijn dingetjes kwijt. Alleen, heb nu niet veel tijd maar wil toch even een opmerking maken over de camera.
Ik hoor/lees vele verhalen m.b.t. de camera. Herhaaldelijks wordt er gevraagd of iemand juiste instellingen heeft aangezien het meer dan overduidelijk is dat de standaard instellingen niet ''prachtig'' te noemen zijn. Wel, wanneer je het formaat wijzigt, zul je zien dat er al een zeer groot verschil is. Want, zoals je zult zien tijdens de standaard instelligen, staat er ook duidelijk bovenin : VGA!!! Dit omdat het standaard op vga kwaliteit staat. Dit is zodat je dan meer ruimte overhoudt en meer foto's kunt maken.
Het jammere wat ik van de camera vindt, en wat ik nog van niemand anders als een minpunt heb gehoord is dat wanneer je dingen aanpast zoals flits automatisch zetten, iso waardes instellen, of je kiest portret, je camera deze instellingen automatisch weer reset als je hem uitzet. Gelukkig niet de formaat wijziging, indien je deze op 5 mp zet blijf hij gelukkig staan maar dat laatste is wel een minpunt in mijn ogen.
Verder zal ik later mijn gehele review posten.
Ik hoor/lees vele verhalen m.b.t. de camera. Herhaaldelijks wordt er gevraagd of iemand juiste instellingen heeft aangezien het meer dan overduidelijk is dat de standaard instellingen niet ''prachtig'' te noemen zijn. Wel, wanneer je het formaat wijzigt, zul je zien dat er al een zeer groot verschil is. Want, zoals je zult zien tijdens de standaard instelligen, staat er ook duidelijk bovenin : VGA!!! Dit omdat het standaard op vga kwaliteit staat. Dit is zodat je dan meer ruimte overhoudt en meer foto's kunt maken.
Het jammere wat ik van de camera vindt, en wat ik nog van niemand anders als een minpunt heb gehoord is dat wanneer je dingen aanpast zoals flits automatisch zetten, iso waardes instellen, of je kiest portret, je camera deze instellingen automatisch weer reset als je hem uitzet. Gelukkig niet de formaat wijziging, indien je deze op 5 mp zet blijf hij gelukkig staan maar dat laatste is wel een minpunt in mijn ogen.
Verder zal ik later mijn gehele review posten.
Volgens mij staat die standaard niet op VGA instellingen en ik mag er trouwens toch vanuit gaan dat iedereen deze instellingen wel gevonden heeftVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:04:Ik hoor/lees vele verhalen m.b.t. de camera. Herhaaldelijks wordt er gevraagd of iemand juiste instellingen heeft aangezien het meer dan overduidelijk is dat de standaard instellingen niet ''prachtig'' te noemen zijn. Wel, wanneer je het formaat wijzigt, zul je zien dat er al een zeer groot verschil is. Want, zoals je zult zien tijdens de standaard instelligen, staat er ook duidelijk bovenin : VGA!!! Dit omdat het standaard op vga kwaliteit staat. Dit is zodat je dan meer ruimte overhoudt en meer foto's kunt maken.
Ik heb zelf persoonlijk iig geen problemen met de foto's (misschien omdat ik sowieso accepteer dat de foto's nooit zo goed kunnen zijn als een echte camera)
Ik denk dat een gedeelte met handig applicaties en/of games er wel bij kan.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:17:
@ hierboven: Screenprotector kan je er zo afhalen. Lijm is met een vochtig doekje zo weg te halen
Volgensmij zijn we al bijna toe aan deel2! Ik heb al een deel van de startpost gescheven.
Goed als we deze gebruiken en/of wat moet er allemaal nog in?
(En, als ze beschikbaar zijn, firmware updates.)
Eventueel ook een gedeelte voor instelling voor bepaalde providers
[ Voor 6% gewijzigd door Qck op 25-11-2007 16:34 ]
Music is not just a sound, it's a way of living.
Idd, 100% mee eens, maar hij heeft er ook een kopje software bij staan.Gennis schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:32:
[...]
Ik denk dat een gedeelte met handig applicaties en/of games er wel bij kan.
(En, als ze beschikbaar zijn, firmware updates.)
Eventueel ook een gedeelte voor instelling voor bepaalde providers
Even twee vraagjes voor jullie, hoe krijg ik er simpele spellen als patience solitaire, yeti sports, opara mini ed. op de telefoon. En dat zonder internet, maar via de usb of bluetooth.
En hoe krijg ik Internet via vodafone werkend, snap er echt helemaal niets meer van

Dus ik het hele stappenschema van vodafone site ingevoerd die is voor umts, maar nog wil het niet werken. Hoe hebben jullie dit werkend gekregen, het kaartje geeft aan dat hij geschikt is voor umts, maar ook via gprs krijg ik het niet werkend.
@ Pauluz: Met je review ben ik het eigenlijk wel eens, het zijn precies die kleine probleempjes die ik ook ondervindt (internet, auto camera instellingen enz.)
[ Voor 9% gewijzigd door gyjo op 25-11-2007 17:59 ]
Verwijderd
In de mijne, met vodafone, stond ie wel degelijk op vga kwaliteit.Xof schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:09:
[...]
Volgens mij staat die standaard niet op VGA instellingen en ik mag er trouwens toch vanuit gaan dat iedereen deze instellingen wel gevonden heeft
Ik heb zelf persoonlijk iig geen problemen met de foto's (misschien omdat ik sowieso accepteer dat de foto's nooit zo goed kunnen zijn als een echte camera)
@ review en opmerking over screenprotector:
via mijn guide is het goed te doen. Ook kan je op deze manier, mocht het fout gaan, de screenprotector eraf halen en weer opnieuw beginnen.
randje in "LG U990 Viewty"
misschien iets voor de startpost?
via mijn guide is het goed te doen. Ook kan je op deze manier, mocht het fout gaan, de screenprotector eraf halen en weer opnieuw beginnen.
randje in "LG U990 Viewty"
misschien iets voor de startpost?
je kan ook gewoon 'Shutter3.wav' renamen naar iets anders en dan bij je instellingen 'Shutter3' kiezen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:06:
Ik weet niet of er in dit topic al over is geschreven maar er is inmiddels een manier gevonden om het camerageluid (shutter sound) uit te schakelen. Het werkt via het programma MobyExplorer, een soort file manager java applicatie die je toegang geeft tot alle bestanden in je telefoon. Als je een .wav bestandje opneemt (bijv. via de windows geluidsrecorder) zonder geluid, die vervolgens de zelfde naam geeft als een van de 'shutter' geluiden (dus shutter1,wav of shutter2.wav of shutter3.wav) dan kun je het bestand via het programma vervangen voor het originele bestand. Als je dat bestand dan vervolgensselecteerd als shutter geluid, dan hoor je dus je eigen bestandje zonder geluid wanneer je een foto neemt.
Werkte voor mij prima (na enig geklooi)!![]()
net geprobeerd en het werkt ook, scheelt in ieder geval weer een stap
edit: hetzelfde geldt voor AFcompleted en shuttercontinues, alleen hoef je deze niet te selecteren.
en heb je wel de juiste versie gepakt? want als je het programma download krijg je 2 versies, een die telkens om toestemming vraagt en een die dat niet doet
[ Voor 8% gewijzigd door randje op 25-11-2007 19:59 ]
Viewty lijkt mij een erg geschikte opvolger van mijn MDA Vario. Voor zo ver ik het weet worden de volgende onderwerpen nog niet besproken:
* Hoe zit het met de combinatie Mac OS X(eventueel Linux) en Viewty? o.a. Synchronisatie
* Is de OS (Operating System) stabiel? Loop ie (regelmatig) vast?
* Kwaliteit van de behuizing?
Misschien ga ik mijn huidige abonnement bij T-mobile verlengen samen met nieuw toestel natuurlijk. Echter baal ik van de trage GPRS verbinding, is er een ander redelijk geprijsd alternatief?
Alvast bedankt voor de moeite.
* Hoe zit het met de combinatie Mac OS X(eventueel Linux) en Viewty? o.a. Synchronisatie
* Is de OS (Operating System) stabiel? Loop ie (regelmatig) vast?
* Kwaliteit van de behuizing?
Misschien ga ik mijn huidige abonnement bij T-mobile verlengen samen met nieuw toestel natuurlijk. Echter baal ik van de trage GPRS verbinding, is er een ander redelijk geprijsd alternatief?
Alvast bedankt voor de moeite.
Verwijderd
ik heb gister de viewty gehaald en ben er erg tevreden over. Ik heb alleen een vraag. Als ik de lader uit het toestel haal of zachtjes tegen het toestel tik dan trilt hij van binnen een beetje na. Hebben jullie dit ook ervaren of heb ik iets los zitten in het toestel?
Ja, ik ondervond precies hetzelfde, als je met je telefoon zachtjes op tafel tikt, voel je hem trillen iets trilllen. Ik vond het ook al een beetje vaag maar als jij het ook hebt zal het er wel bij horen.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:31:
ik heb gister de viewty gehaald en ben er erg tevreden over. Ik heb alleen een vraag. Als ik de lader uit het toestel haal of zachtjes tegen het toestel tik dan trilt hij van binnen een beetje na. Hebben jullie dit ook ervaren of heb ik iets los zitten in het toestel?
Verwijderd
Misschien beetje off-topic, maar heeft iemand ervaring met belnu.nl? Ik heb de viewty daar 16 november al besteld, maar tot heden niets ontvangen, zelfs geen reactie op een mail die ik hen heb gestuurd.
Verwijderd
Verder in Part 2 !
Het LG KU990 Viewty topic - Deel 2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 21:49 ]
Verwijderd
Dit is normaal; zal wel een bescherming tegen stoten en vallen oid zijn; ik dacht bij de eerste keer ook ff van wtf =pVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:31:
Heb deze mobiel overigens sinds gister, echt een top toestel. Het design is gewoon prachtig, gebruiksvriendelijkheid is ook prima en de functies zijn echt zeer uitgebreid. Camera is voor een mobiel zeer goed, hoewel die zoals eerder vermeld wel wat last van ruis heeft. Video kwaliteit is top, eveneens het afspelen hiervan (DivX _0_); idem voor geluid. Tevens heb ik helemaal geen problemen met het scrollen, ook niet met de browser...?
Verwijderd
Dus Nokia telefoons zijn die 1% waarbij het wel kan?Djerique schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:09:
[...]
Dit geldt helaas voor 99% van alle telefoons
Dus ligt niet alleen aan de Viewty
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dit topic is gesloten.