Heb je ook een m11x? Ik krijg Mafia niet op de Nvidia kaart gespeeld, hij pakt steeds de Intel wat ik ook probeer.MsG schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:47:
[...]
Ik moest hem met admin rights starten hier op Win7.
Tsja, mja vind dat ook wel een beetje onzinnig. Mythbusters hebben al aangetoond dat het niet mogelijk is dat een auto ontploft als je de tank lek schiet..Vincitore schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:23:
[...]
/edit: Wat ik wel jammer vindt is dat de tank echt niet zichtbaar is van een afstandje. En volgens mij zit dat die gastank ook alleen maar op links dus dat is ook wel lastig om dan de auto kapot te schieten als je rechts staat
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat zit al in de meeste free-roam games sinds GTA: Vice CityVincitore schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:23:
[...]
Daarnaast vind ik het wel tof dat de agenten ook anderen aanpakken en ook zonder pardon op ze gaan schieten!Daarom wacht ik ook vol smart op de release en dan kunnen we pas écht zien wat Mafia II waard is
En ja, ik vind het spel wel tof. Maar blijkbaar ben ik teveel Rockstar/Euphoria gewend. De scripted animaties vind ik niks en de besturing/variatie mag wel iets beter. Maar hopelijk ligt dat laatste (de variatie.. 'SUSPECT IS SIX FOOT TALL, MEDIUM BUILD!!') aan de demo, en krijgt de politie nog iets meet tekst
Njah dat maakt niet uit toch? Het is gewoon een ideale bom als er 5 agenten achter een auto staan te schuilen.GAIAjohan schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:03:
[...]
Tsja, mja vind dat ook wel een beetje onzinnig. Mythbusters hebben al aangetoond dat het niet mogelijk is dat een auto ontploft als je de tank lek schiet..
Dan blaas ik hem graag op, ongeacht of het in de werkelijkheid ook kan
Vandaar dat ik even een mooi filmpje voor je hebt gemaakt waar ik de KAR98 test op korte- en langeafstand!
Een geweldig wapen en je kan er lekker raak mee schieten!
@Deadsy: Als je gewoon voor je huis staat, zonder bescherming dan wordt je aardig snel afgeschoten inderdaad. Zeker wanneer ze de tommy's gaan gebruiken
Daarom altijd gewoon cover zoeken achter een auto of in een zwembad...
Zoals je kan zien in mijn film hierboven, werkt dat aardig goed!
[ Voor 43% gewijzigd door Vincitore op 15-08-2010 22:58 ]
Vind de politie soms iets te goed schieten.
Heb regelmatig dat ik geraakt word door iemand en als ik in die richting kijk zie ik niemand, loop ik iets terug en dan vind ik de agent die op me schiet van een nogal grote afstand.
@Vincitore
De agenten die dicht bij je zijn zijn ook geen probleem, ik zoek gewoon dekking en schiet ze dood.
Het probleem komt als je weg wilt uit de dekking of weg te komen uit de regio zodat ze niet meer achter je aan zitten.
Zodra ik uit mijn dekking kom om weg te komen word ik beschoten met revolvers door agenten die niet eens op de radar zitten.
Het lukt mij niet dusdanig goed te schieten van die afstand.
Heb regelmatig dat ik geraakt word door iemand en als ik in die richting kijk zie ik niemand, loop ik iets terug en dan vind ik de agent die op me schiet van een nogal grote afstand.
@Vincitore
De agenten die dicht bij je zijn zijn ook geen probleem, ik zoek gewoon dekking en schiet ze dood.
Het probleem komt als je weg wilt uit de dekking of weg te komen uit de regio zodat ze niet meer achter je aan zitten.
Zodra ik uit mijn dekking kom om weg te komen word ik beschoten met revolvers door agenten die niet eens op de radar zitten.
[ Voor 48% gewijzigd door Deadsy op 15-08-2010 20:39 ]
Dan heb je keuze uit 2 dingen... Heeeeel snel rennen of gewoon knallen totdat je kogels op zijn/dood gaat!Deadsy schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:10:
Vind de politie soms iets te goed schieten.
@Vincitore
Maar agenten die niet op de radar staan? Zijn ze ook niet aan de rand, want ze schieten wel vanaf ver maar niet zo ver dat je ze niet ziet, in ieder geval uit mijn ervaring.
Verwijderd
grafische details mischien maar ik vind het toch allemaal wat te simpel, maar ja ze zeggen dat ze geen sandbox willen zijn maar ze hebben wel een sandbox omgeving voor de verhaallijn.Ik ben egt overwhelmed door alle kleine details in deze game... Te veel om op te noemen gewoon. Hier en daar nog wat finetuning nodig, maar mijn pre-order blijft gewoon staan!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 22:03 ]
Ja, leuke details dat je een blikje cola uit de koelkast kan pakken, maar dingen als blind fire zitten er dan weer niet in. Ook werkt de camera tijdens het in cover zijn niet altijd lekker, heb het al een paar keer gehad dat juist mijn zicht geblokt wordt tijdens het inzoomen.
Verwijderd
Logisch dat er dingen vanuit 1st person view ineens je zichtveld kunnen blokken, in 3rd person view heb je vaak de camera niet op dezelfde lijn staan.RichardvdD schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:02:
Ja, leuke details dat je een blikje cola uit de koelkast kan pakken, maar dingen als blind fire zitten er dan weer niet in. Ook werkt de camera tijdens het in cover zijn niet altijd lekker, heb het al een paar keer gehad dat juist mijn zicht geblokt wordt tijdens het inzoomen.
1 Ding wat ik ook echt heel lelijk vind en zo slecht is dat je al tegen een auto botst terwijl je hem net niet aanraakt. Er zit zeker nog (wat in het echt zou zijn) 20/30 cm tussen.

[ Voor 27% gewijzigd door green-tea op 16-08-2010 11:38 ]
Het enige waar ik me aan stoor is dat de auto's vaak opzij rijden naar je toe i.p.v. van je af als je ze te dicht nadert en je er dus tegen aan botst terwijl als ze gewoon rechtdoor hadden blijven rijden er niks was gebeurd.
Ik vind het grafisch allemaal net niet dat wat ik ervan verwachte..
Nu dit hoeft niet erg te zijn, als de gameplay en het verhaal maar sterk is, en.. de demo kan me echt niet boeien.. Ik heb ook even Kane and Lynch 2 demo opgestart en wow, dat is een demo om vingers af te likken! Wat een sfeer!
Nu dit hoeft niet erg te zijn, als de gameplay en het verhaal maar sterk is, en.. de demo kan me echt niet boeien.. Ik heb ook even Kane and Lynch 2 demo opgestart en wow, dat is een demo om vingers af te likken! Wat een sfeer!
Never ever financial advice...
Het is gewoon zo jammer, dat in spel met zoveel details de kleine dingetjes gewoon niet kloppen dat is wat GTA 4 dan wel heel goed doet.
Voorbeelden: Mensen die staan te praten kan je niet omduwen, de politie is zo dom, lijken blijven maar paar seconde liggen noem zo maar op. Maar volgens Boris van Gamekings is dit in de final allemaal niet zo.
Wel een leuk detail vind ik, als je een winkel berooft en je schiet die vent/vrouw dood en je komt terug zit er een gele lint om de deur heen 'Do not cross'.
Voorbeelden: Mensen die staan te praten kan je niet omduwen, de politie is zo dom, lijken blijven maar paar seconde liggen noem zo maar op. Maar volgens Boris van Gamekings is dit in de final allemaal niet zo.
Wel een leuk detail vind ik, als je een winkel berooft en je schiet die vent/vrouw dood en je komt terug zit er een gele lint om de deur heen 'Do not cross'.
Gisteren de demo uitgespeeld:
- Schiet/cover systeem vind ik wel lekker werken. Veel beter dan in GTA.
- Besturing auto's ook wel okay. Beter dan in GTA ook.
Verder nog niet zo boeiend dat ik 'm ga kopen.
- Schiet/cover systeem vind ik wel lekker werken. Veel beter dan in GTA.
- Besturing auto's ook wel okay. Beter dan in GTA ook.
Verder nog niet zo boeiend dat ik 'm ga kopen.
Ik heb de demo zelf ook gespeeld, heb me ook geïrriteerd aan een paar kleine dingen die regelmatig hier ook na voren zijn gekomen.
Maar als we de preview van gameskings moeten geloven is het eindproduct perfect en als het goed is moeten de kleine details ook zijn weggewerkt. Wat ik ook opmerkte is dat op de preview op gametrailers je een geparkeerde auto met lockpick steelt ...na mij weten is het in de demo raam inslaan en meenemen.
Dus dit zou misschien ook een voorbeeld kunnen zijn dat het eindproduct veel beter(completer) is dan de demo, ik ben iniedergeval benieuwd:D
Preview: Gamekings: http://www.gamekings.tv/v...likt-vooruit-op-mafia-ii/
Preview: Gametrailers: http://www.gametrailers.c...-mafia-ii/702673?type=flv
Bij gametrailers word er wel wat over het verhaal verteld!
Maar als we de preview van gameskings moeten geloven is het eindproduct perfect en als het goed is moeten de kleine details ook zijn weggewerkt. Wat ik ook opmerkte is dat op de preview op gametrailers je een geparkeerde auto met lockpick steelt ...na mij weten is het in de demo raam inslaan en meenemen.
Dus dit zou misschien ook een voorbeeld kunnen zijn dat het eindproduct veel beter(completer) is dan de demo, ik ben iniedergeval benieuwd:D
Preview: Gamekings: http://www.gamekings.tv/v...likt-vooruit-op-mafia-ii/
Preview: Gametrailers: http://www.gametrailers.c...-mafia-ii/702673?type=flv
Bij gametrailers word er wel wat over het verhaal verteld!
Ahh geniaal, ik was net lekker aan het toeren, kwam er op de radio een reclame over "a revolutionairy counting device; the computer. It count's a lot faster than humans do and is as big as a small house."
Zulke dingen maken mij echt blij, ik weet ook niet waarom
Nog zoiets: als je in een winkel de cassiere doodschiet en even later terugkomt, is de winkel afgesloten, en staat er op de deur: "Crime scene; do not pass"
Nog zoiets: als je in een winkel de cassiere doodschiet en even later terugkomt, is de winkel afgesloten, en staat er op de deur: "Crime scene; do not pass"
[ Voor 23% gewijzigd door kronolith op 16-08-2010 16:14 ]
Ha ha ha, ik hoorde (in-game) op de radio een melding over een "nieuw" betalingssysteem genaamd "credit card" waarbij je zomaar dingen kan kopen zonder geld op zak te hebben. Moest echt grinniken toen ik dat hoorde!kronolith schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:09:
Ahh geniaal, ik was net lekker aan het toeren, kwam er op de radio een reclame over "a revolutionairy counting device; the computer. It count's a lot faster than humans do and is as big as a small house."
Ja, inderdaad, was ik ook al tegengekomen. Briljant!Nog zoiets: als je in een winkel de cassiere doodschiet en even later terugkomt, is de winkel afgesloten, en staat er op de deur: "Crime scene; do not pass"
Liep over straat en zag iemand wat aan z'n auto rommelen. Stond aan de passagierskant en keek naar z'n banden ofzo. Dus ik stap in en hij gaat voor de auto staan. Ik rijd vooruit en uiteindelijk kwam hij eronder. Vervolgens naar de Paintshop en wanneer de auto naar binnen rijdt (dan zie je de voorkant) zag ik allemaal bloed enzo op de neus zitten!
[ Voor 33% gewijzigd door Haay op 16-08-2010 16:23 ]
Ja, er zijn nog meer van die reclame's trouwensHaay schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:18:
[...]
Ha ha ha, ik hoorde (in-game) op de radio een melding over een "nieuw" betalingssysteem genaamd "credit card" waarbij je zomaar dingen kan kopen zonder geld op zak te hebben. Moest echt grinniken toen ik dat hoorde!
Ik vond die van de radioman geniaal die de opkomst van TV uitlacht en zegt dat radio beter is oid.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zo, game besteld en hopelijk valt hij eind deze maand op m'n deurmat. Mafia 1 helemaal stuk gespeeld, en na de (p)review door Gamekings kan ik niet wachten om Mafia II te spelen !!!
Inderdaad, als je Boris moet geloven is de uiteindelijke release nog 10 keer zo goed als de demoHaay schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:05:
Zo, game besteld en hopelijk valt hij eind deze maand op m'n deurmat. Mafia 1 helemaal stuk gespeeld, en na de (p)review door Gamekings kan ik niet wachten om Mafia II te spelen !!!
kronolith schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:29:
[...]
Inderdaad, als je Boris moet geloven is de uiteindelijke release nog 10 keer zo goed als de demo
waar hebben jullie hem pre-ordered staan?
[ Voor 8% gewijzigd door Arsenius op 17-08-2010 19:11 ]
Dat vond ik an sich ook wel opmerkelijk in die preview.kronolith schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:29:
[...]
Inderdaad, als je Boris moet geloven is de uiteindelijke release nog 10 keer zo goed als de demo
Als dat zoveel mooier is, waarom dat zo een, imho, grafische bagger demo op de PS3 (En xbox eigenlijk ook wel) uitbrengen?
Door die demo heb ik mijn pre-order van de Collectors Edition omgezet naar de gewone PC versie.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik dacht ergens in dit topic gelezen te hebben dat de demo gewoon een hele vroege build van de game was. Dan zou het dus best kunnen dat hij grafisch nog niet helemaal top is natuurlijk!Nakebod schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:36:
[...]
Dat vond ik an sich ook wel opmerkelijk in die preview.
Als dat zoveel mooier is, waarom dat zo een, imho, grafische bagger demo op de PS3 (En xbox eigenlijk ook wel) uitbrengen?
Door die demo heb ik mijn pre-order van de Collectors Edition omgezet naar de gewone PC versie.
Anyways; de 27e weten we het
Begin er wel steeds meer zin in te krijgen trouwens, ik heb de demo nu onderhand wel gezien na 100 keer hetzelfde rondje rijden
[ Voor 11% gewijzigd door kronolith op 17-08-2010 23:03 ]
nou vooruit dan maar door de preview van Boris toch maar in de pre-order staan, weliswaar bij Gamehubs dus het zal wel half september wordenArsenius schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:10:
[...]
![]()
Hij gaat echt superdik worden.
![]()
Can't wait!!
wel leuk om te horen dat hij de ps3 versie speelde en daar dus blijkbaar errug tevreden over is
PSN Headless_Pumpkin
Ik heb hem besteld bij MediaOffer en er met Add-Discount nog wat van de prijs af kunnen snoepenArsenius schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:10:
Ik ga hem op launchdag gewoon in de winkel halen. Wil hem het hele weekend gelijk spelen. Heb RDR ook voor 65 euro gekocht, maar wat een vet spel! Deze zal het ook wel waard zijn. Bij de Music Store krijg ik nog wel wat korting dus dan wordt het 40-50 euro.
Ja ja, Boris "wij zijn positief, als u betaald" Gamekings kan dat wel zeggen, maar de eerste reviews (die in de bladen staan) spreken dat toch echt tegen.kronolith schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:29:
[...]
Of de reviews zijn ook gedaan op basis van vroege builds, maar zo commercieel onhandig zullen ze toch niet zijn.
2K responds to criticism over PS3 version of Mafia II
http://www.vg247.com/2010...-ps3-version-of-mafia-ii/
http://forums.2kgames.com...p?p=1012515&postcount=541
[ Voor 15% gewijzigd door nFo op 18-08-2010 18:29 ]
Ik bestel meestal bij ZHgaming.nl, bezorgen altijd op de dag van release.Good Fella schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:49:
Ik ga hem op launchdag gewoon in de winkel halen. Wil hem het hele weekend gelijk spelen. Heb RDR ook voor 65 euro gekocht, maar wat een vet spel! Deze zal het ook wel waard zijn. Bij de Music Store krijg ik nog wel wat korting dus dan wordt het 40-50 euro.
LOL @ 2K statement.
En dan vraag ik mij af waar gamekings hun verhaal op gebaseerd heeft, blijkt dus totaal niet waar te zijn.
" I’m sure you’ll find that the core gameplay and the heart of Mafia II remains no matter whether you play on PS3, 360, or PC.”
Dat is zoals ik ook al zei, maar als je ook de PC versie kan spelen en het ziet er gewoon zoveel beter uit, waarom zou je dan uberhaupt de PS3 versie nemen?
En dan vraag ik mij af waar gamekings hun verhaal op gebaseerd heeft, blijkt dus totaal niet waar te zijn.
" I’m sure you’ll find that the core gameplay and the heart of Mafia II remains no matter whether you play on PS3, 360, or PC.”
Dat is zoals ik ook al zei, maar als je ook de PC versie kan spelen en het ziet er gewoon zoveel beter uit, waarom zou je dan uberhaupt de PS3 versie nemen?
Dan zou ik gewoon lekker de pc versie nemen.Nakebod schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:59:
LOL @ 2K statement.
Wel raar dat de xbox wel gedetailleerd gras etc. krijgt, maar de ps3 niet. Terwijl de ps3 toch een stuk sneller is dan de xbox?!
PS3 heeft een betere processor, maar minder goede graphics kaart geloof ik, en te weinig intern geheugen.kronolith schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:55:
[...]
Dan zou ik gewoon lekker de pc versie nemen.
Wel raar dat de xbox wel gedetailleerd gras etc. krijgt, maar de ps3 niet. Terwijl de ps3 toch een stuk sneller is dan de xbox?!
Verwijderd
Halleluja, nog iemand die het door heeft, je kunt Gamekings nou niet echt ''objectief'' noemen idd, het commentaar van 2K verbaasd mij overigens niet, al dat geneuzel op forums over een oudere build enz.,een demo behoort potentiele kopers die nog twijfelen over de streep te strekken, dan breng je geen halfslachtige demo uit maar iets wat strookt met het eindproduct. Verder vind ik het wel beschamend dat ALWEER !! de PS3-versie als slechtste uit de bus komt, dat ding is toch in potentie veel sterker dan de 360 ?? Althans, dat is wat ik altijd heb begrepen (Cellproccesor,blu-ray)PWM schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:52:
[...]
Ja ja, Boris "wij zijn positief, als u betaald" Gamekings kan dat wel zeggen, maar de eerste reviews (die in de bladen staan) spreken dat toch echt tegen.
Of de reviews zijn ook gedaan op basis van vroege builds, maar zo commercieel onhandig zullen ze toch niet zijn.
De eerste anderhalf jaar na de release las en hoorde je veel klachten van ontwikkelaars over de moeilijkheid van het programmeren voor de Cell, durven ze die smoes in 2010 nog te gebruiken ?
@ GAIAjohan: geheugen van beide consoles is 512mb.
Verwijderd
@Cornholio01
Was het maar een smoes...parallel processing blijft tot op de dag van vandaag lastig. Zeker voor een game waarin vrijwel alles sequentieel moet gebeuren, dus al heb je 100 processoren, in regel moet vrijwel alles op elkaar wachten.Ga maar na: speler input ophalen, netwerk input ophalen, game updaten, renderen en de hele santekraam weer opnieuw (ja dit is in een notendop
).
Denk daarom toch dat de PS3 totdat er een echt goede oplossing wordt gevonden qua performance gewoonweg niet volledig wordt benut.
Ik heb de Mafia 2 demo op PC gespeeld; wat een schande, dat het dezelfde naam mag dragen als het origineel. Die probeerde realistisch te zijn en niet alleen maar een hoop zinloos geweld op één stapel te gooien, iets wat bij Mafia 2 denk ik wel gaat gebeuren. Verder vond ik t vrij sfeerloos, zag er niet overtuigend uit, auto's reden erg dronken, knallen was een eitje.. Nee deze game pre-order ik nog lang niet, wat een misser
Was het maar een smoes...parallel processing blijft tot op de dag van vandaag lastig. Zeker voor een game waarin vrijwel alles sequentieel moet gebeuren, dus al heb je 100 processoren, in regel moet vrijwel alles op elkaar wachten.Ga maar na: speler input ophalen, netwerk input ophalen, game updaten, renderen en de hele santekraam weer opnieuw (ja dit is in een notendop
Denk daarom toch dat de PS3 totdat er een echt goede oplossing wordt gevonden qua performance gewoonweg niet volledig wordt benut.
Ik heb de Mafia 2 demo op PC gespeeld; wat een schande, dat het dezelfde naam mag dragen als het origineel. Die probeerde realistisch te zijn en niet alleen maar een hoop zinloos geweld op één stapel te gooien, iets wat bij Mafia 2 denk ik wel gaat gebeuren. Verder vond ik t vrij sfeerloos, zag er niet overtuigend uit, auto's reden erg dronken, knallen was een eitje.. Nee deze game pre-order ik nog lang niet, wat een misser
Niet waar, veel games worden gewoon voor de xbox gemaakt, en dan geport na de PS3. Dat is bij dit spel dus ook het gevalGAIAjohan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:06:
[...]
PS3 heeft een betere processor, maar minder goede graphics kaart geloof ik, en te weinig intern geheugen.
2k zegt zelf dat dat hier NIET het geval is. Alledrie de versies zijn apart ontwikkeld volgens hen.Lizardz schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:32:
[...]
Niet waar, veel games worden gewoon voor de xbox gemaakt, en dan geport na de PS3. Dat is bij dit spel dus ook het geval
En er zitten ook zeker verschillen tussen de PS3 evrsie en de andere 2. PC en X360 lijken hetzelfde te zijn qua inhoud enzo. PS3 heeft bv al een ander menu..
PS3-versie is veel donkerder standaard. brightness moet op 5 ipv 2 of 3..
[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2010 21:44 ]
Verwijderd
Ik ben het helemaal met je eens, maar we zijn nu ruim 3 jaar na de release en nog steeds weten game ontwikkelaars/programmeurs blijkbaar niet hoe ze dit apparaat maximaal kunnen benutten ?Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:27:
@Cornholio01
Was het maar een smoes...parallel processing blijft tot op de dag van vandaag lastig. Zeker voor een game waarin vrijwel alles sequentieel moet gebeuren, dus al heb je 100 processoren, in regel moet vrijwel alles op elkaar wachten.Ga maar na: speler input ophalen, netwerk input ophalen, game updaten, renderen en de hele santekraam weer opnieuw (ja dit is in een notendop).

Hebben ze bij Sony dan een product op de markt gezet wat te complex is of zijn de ontwikkel studios gewoon lui ?
Ik meen mij te herinneren dat Killzone 2 er toch aardig porno uitzag dus blijkbaar kan het wel.

Maar dat was natuurlijk een PS3 exclusive ...
Mijn idee is dat de studio's de makkelijkste (goedkoopste) weg kiezen bij multi-platform games namelijk de PC & 360 en de PS3 er vaak met een beschamende port vanaf komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 22:14 ]
Ik heb de brightness op 1 op PS3...[b]GAIAjohan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:42[/b]:
PS3-versie is veel donkerder standaard. brightness moet op 5 ipv 2 of 3..
Dan staat jouw scherm standaard waarschijnlijk veel helderder. ik heb de brightness van het scherm maar op 27/100 staan, waar veel mensen die vrolijk op 100/100 laten staan.
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2010 22:14 ]
Verwijderd
Lol,idd,en diezelfde mensen vinden het vreemd dat de lampen van hun LCD scherm na 5 jaar versleten zijn of de Plasma na 5 jaar de helft doffer is geworden.GAIAjohan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:05:
[...]
Dan staat jouw scherm standaard waarschijnlijk veel helderder. ik heb de brightness van het scherm maar op 27/100 staan, waar veel mensen die vrolijk op 100/100 laten staan.

Heb alles hier in huis op hooguit 30% staan , meer als zat.
Bekijk het maar als een auto, als je daar 100% van de tijd vol gas mee rijd houd ie het ook niet lang vol.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 23:15 ]
Na dat bericht heb ik er nog even weer mee gespeeld en nu staat ie op 17. opzich prima
.
Verwijderd
Onthoud wel dat iets platform-specifiek porten in de duizenden, zoniet tien tot honderdduizenden dollars/euro's kan kosten. De XBox360 en de (Windows) PC hebben gedeeltelijk een overlappende architectuur met DirectX technieken, en de PS3 is hier een buitenbeentje van. Het is niet mijn bedoeling om een dood paard nog doder te slaan, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden. Ik kan me voorstellen dat het voor veel devvers veel te duur is, en dat zij kiezen voor een algemenere engine/framework die goed presteert op PC en XBox en wat minder op PS3. Daarnaast krijg je de dev-tools van Microsoft gratis, ook voor professioneel gebruik, waar je volgens mij voor het framework van de PS3 flink wat centen mag neertellen.
Nee, de PS3 is een mooi apparaat, maar alleen als je er exclusief voor ontwikkelt (zoals Killzone 2, die je al noemde), omdat je dan alle potentiële kracht van het apparaat kan benutten.
Nee, de PS3 is een mooi apparaat, maar alleen als je er exclusief voor ontwikkelt (zoals Killzone 2, die je al noemde), omdat je dan alle potentiële kracht van het apparaat kan benutten.
Iedereen kraakt de demo wel af,
Maar is er no way dat ze die demo vroeg hebben gemaakt en gelanceerd op low settings ofzo,
Misschien dat daarom ook de systeemeisen zo veel kritiek krijgen, uit veel reacties blijkt dat mensen em (far) below de systeemeisen nog kunnen draaien.
Maar is er no way dat ze die demo vroeg hebben gemaakt en gelanceerd op low settings ofzo,
Misschien dat daarom ook de systeemeisen zo veel kritiek krijgen, uit veel reacties blijkt dat mensen em (far) below de systeemeisen nog kunnen draaien.
Revive the guild!
Tip voor preorders:
Bij Game.co.uk hebben ze de special edition; een CE op dieet (bevat een goedkopere versie van de CE kaart, Made Man Pack (die ook bij de CE zit) én Greaser Pack, en exclusief artwork op het doosje) voor rond de 31 pond.
Bij Amazon.co.uk kun je de Collectors Edition kopen met daarbij extra het Vegas Pack voor ongeveer 56 pond.
Dus nu heb ik Mafia 2 plus Greaser en Made Men pack voor de PC én Mafia 2 plus Made Men en Vegas Pack (en extra CE goodies) voor de 360
Bij Game.co.uk hebben ze de special edition; een CE op dieet (bevat een goedkopere versie van de CE kaart, Made Man Pack (die ook bij de CE zit) én Greaser Pack, en exclusief artwork op het doosje) voor rond de 31 pond.
Bij Amazon.co.uk kun je de Collectors Edition kopen met daarbij extra het Vegas Pack voor ongeveer 56 pond.
Dus nu heb ik Mafia 2 plus Greaser en Made Men pack voor de PC én Mafia 2 plus Made Men en Vegas Pack (en extra CE goodies) voor de 360
Voor de exclusieve DLC? Overigens: slechter(e) PS3 versie plus exclusieve DLC om toch maar PS3 gamers enigzins tevreden te houden... volgens mij hadden we dat al eens eerder gezien, ben alleen even vergeten waarNakebod schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:59:
[ Voor 41% gewijzigd door mindcrash op 19-08-2010 07:34 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Laten we overigens niet vergeten dat de demo van Mafia 1 ook niet al te best was he
Niet al te best? Geweldige shootout in de garage tussen de auto's door, op de achtergrond hoorde je meer vijanden aankomen met de piepende banden over het garagedek, ik vond het wel een vette demo. En je had ook een soort tutorial gebiedje om rond te rijden en de free-roam te testen.kronolith schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:00:
Laten we overigens niet vergeten dat de demo van Mafia 1 ook niet al te best was he
PS3 Pre order cancelled. Ik hoopte dat de demo een oude build zou zijn.nFo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:29:
2K responds to criticism over PS3 version of Mafia II
Ik snap ook niet waarom iedereen denkt dat een demo vlak voor de release een of andere gare oude build zou zijn, waarvan alles nog beter en gefixt wordt. Volgens mij is die demo gewoon min of meer het uiteindelijke spel alleen dan een klein stukje speelbaar.
Oude builds e.d. zie je vaak bij gelekte code, of van die E3 speelbaarheid. Demo is meestal toch wel een goede impressie, is mijn ervaring.
Oude builds e.d. zie je vaak bij gelekte code, of van die E3 speelbaarheid. Demo is meestal toch wel een goede impressie, is mijn ervaring.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik vond demo in vergelijking tot het echte spel slechter.RichardvdD schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:50:
[...]
Niet al te best? Geweldige shootout in de garage tussen de auto's door, op de achtergrond hoorde je meer vijanden aankomen met de piepende banden over het garagedek, ik vond het wel een vette demo. En je had ook een soort tutorial gebiedje om rond te rijden en de free-roam te testen.
Ach ik zie d 27en wel of het was is
Eensch.MsG schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:49:
Ik snap ook niet waarom iedereen denkt dat een demo vlak voor de release een of andere gare oude build zou zijn, waarvan alles nog beter en gefixt wordt. Volgens mij is die demo gewoon min of meer het uiteindelijke spel alleen dan een klein stukje speelbaar.
Net alsof ze in iets meer dan twee weken nog een heel spel gaan aanpassen.
Ja, bugfixes en de masterdvd gereed maken voor de publisher, maar meer dan dat niet.
Toch jeuken m'n handen om het spel in m'n klauwen te nemen
Alleen Mafia en Operation Flashpoint (en Call of Duty 2(MP)) hebben mijn gameleven verbeterd.
ArmA II is een aardige sequel/opvolger geworden, Call of Duty's zijn meer 21 eeuws geworden = voor mij
55% v.h. geheel zin om te kopen en 45% niet.
Als het echt niet anders kan.....
Geen PC collector's edition precies
Dan maar geen pre-order... en ik koop het waarschijnlijk ook niet de eerste maand
Dan maar geen pre-order... en ik koop het waarschijnlijk ook niet de eerste maand
Verwijderd
Ik denk dat we de vergelijking tussen deel 1 en 2 nu wel uit het raam kunnen gooien, zelf ben ik een die hard fan van deel 1, in deel 1 draaide het toch grotendeels om het verhaal, je bleef maar doorspelen omdat je wilde weten wat de volgende plotwending was, het was gewoon een uber spannend spel waar je helemaal ingezogen werd ondanks de vele bugs & crashes, deel 2 is naar mijn gevoel veel meer op de actie en gameplay gericht dan deel 1, niet dat dit slecht is overigens, ik ga hem toch wel spelen maar het gevoel van spanning wat Mafia1 bij mij opriep dat gaat bij deel 2 niet gebeuren vrees ik , iig niet bij de demo en vele filmpjes op het net ... hopelijk zit ik er naast.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 13:48 ]
Inderdaad en als je nadenkt.. Hoe stom zou dat zijn?????MsG schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:49:
Een "crap" demo geven van iets waar je zolang aan werkt.. en dat zou dan vertrouwen moeten schenken aan gamers en/of potentiele kopers over de streep trekken??
Neen, de demo moet zo goed mogelijk zijn! Eenmaal het spel gekocht is zijn de centjes binnen, punt. Dus hoe beter de demo wil niet direct zeggen, hoe beter de cijfers, maar wel hoe beter de start!
Het zou dus dom zijn om geen verzorgde demo uit te brengen.
Ik denk wel dat kleine aanpassingen nog snel snel kunnen doorgevoerd worden adhv de demo resultaten..
Never ever financial advice...
Las het net ook, belachelijk weer.
Damn, hoeveel mafia films zijn er wel niet gemaakt, en daar wordt dan niet moeilijk over gedaan.
De laatste tijd doen dit soort organisaties alsof alle problemen die er zijn door games worden veroorzaakt.
Was hier al bekend dat je 2:30 extra demo tijd kan krijgen? Ik weet alleen niet of het alle kamers bekijken; iets pakken uit de koelkast of andere kleding aantrekken is. Ik dacht het al eerder te hebben gezien, maar de volgende keer was het weer 10:00, maar nu weet ik het zeker ;-) (360 overigens, dus geen hack oid)
Ook net de schoenenpoetser pas ontdekt, er zitten dus wel kleine extras in in de stad zelf.
Ook net de schoenenpoetser pas ontdekt, er zitten dus wel kleine extras in in de stad zelf.
Waar kan je die schroevendraaier vinden dan?
Maar de gangsters in de demo waren bij mij wel altijd negers
.
Ook al ontdekt inderdaad. Was nadat ik wat in het huis had gedaan. Of je meerdere dingen moet doen weet ik niet.6killer schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:55:
Was hier al bekend dat je 2:30 extra demo tijd kan krijgen? Ik weet alleen niet of het alle kamers bekijken; iets pakken uit de koelkast of andere kleding aantrekken is. Ik dacht het al eerder te hebben gezien, maar de volgende keer was het weer 10:00, maar nu weet ik het zeker ;-) (360 overigens, dus geen hack oid)
Je krijgt die 2:30 extra tijd als je de missie over moet doen.Good Fella schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:32:
[...]
Ook al ontdekt inderdaad. Was nadat ik wat in het huis had gedaan. Of je meerdere dingen moet doen weet ik niet.
De game krijg een score van 92 in de PU (door 2 man gereviewed).
De stad is blijkbaar weliswaar vrij toegankelijk, maar de storymode is zo lineair als een plank. Iets wat ikzelf alleen maar omarm. Al die side missies in GTA kwamen me op den duur de strot uit.
Het verhaal is al met al goed voor 25 tot 30 uur gameplay.
De stad is blijkbaar weliswaar vrij toegankelijk, maar de storymode is zo lineair als een plank. Iets wat ikzelf alleen maar omarm. Al die side missies in GTA kwamen me op den duur de strot uit.
Het verhaal is al met al goed voor 25 tot 30 uur gameplay.
Staat die review ook al online, of kijk ik ergens overheen?Tom schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:22:
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/mafia-ii
Playstation Official Magazine UK
7.0
Verwijderd
There are moments when it feels like it's on the cusp of greatness, threatening to make you an offer you can't refuse, but the inevitable letdown is never far behind.Tom schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:22:
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/mafia-ii
Playstation Official Magazine UK
7.0
Moet dit doorgaan voor een review ?

Rare jongens die Engelsen ...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 17:11 ]
Verwijderd
Ik denk dat je voor de hele review het magazin moet kopenVerwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:08:
[...]
There are moments when it feels like it's on the cusp of greatness, threatening to make you an offer you can't refuse, but the inevitable letdown is never far behind.
Is dit tegenwoordig een review ?
Op Metacritic verzamelen ze de scores en eindconclusies (in één of twee zinnen) van alle bekende bladen/sites om daar een gemiddelde van te berekenen. De volledige review staat dan elders, on- of offline. Dit was de eerste voor de PS3. Zie net dat er ook al wat over de Xbox en PC versie staat.
Verwijderd
Aha, op die manier, dank voor de uitlegTom schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:27:
[...]
Op Metacritic verzamelen ze de scores en eindconclusies (in één of twee zinnen) van alle bekende bladen/sites om daar een gemiddelde van te berekenen. De volledige review staat dan elders, on- of offline. Dit was de eerste voor de PS3. Zie net dat er ook al wat over de Xbox en PC versie staat.
En hij is alweer te vroeg verkocht, maar je kan er nog niks mee lol...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
En hij is al download baar ook 
Maar nee je hebt er nog niets aan, zal wel niet lang meer duren maar toch. Dit is zeker een koper!
Maar nee je hebt er nog niets aan, zal wel niet lang meer duren maar toch. Dit is zeker een koper!
Ok, dus ook de cd-versie maakt gebruik van Steam. Nice!
Maar ik zou ook grag mafia 1 eens spelen, maar die kan ik dus niet kopen op steam
Alleen als ik Mafia 2 zou kopen..
maar ik heb de cd gepreordered voor veel minder dan Steam het aanbiedt. Hopelijk wordt mafia 1 na de release van mafia2 ook beschikbaar om te kopen voor 5 of 10 euro
.
Maar ik zou ook grag mafia 1 eens spelen, maar die kan ik dus niet kopen op steam

maar ik heb de cd gepreordered voor veel minder dan Steam het aanbiedt. Hopelijk wordt mafia 1 na de release van mafia2 ook beschikbaar om te kopen voor 5 of 10 euro
[ Voor 72% gewijzigd door GAIAjohan op 21-08-2010 17:52 ]
De beelden zijn geweldig en de eerste recensies zijn niet slecht (7s, 8en en 9s), maar er komen ook minpunten naar voren. Zo spreekt één recensie ervan dat de missies niet geweldig zijn, en dat er weinig goede shootouts en automissies zijn. Ik krijg een beetje het idee dat de enorm ambitieuze insteek toch niet helamaal behaald wordt, maar de verwachtingen waren dan ook bijna onredelijk hoog.
Ik wacht nog even tot er enkele tientallen recensies uit zijn. Ik denk namelijk dat gangster-fans die de beelden hebben gezien het spel vooral graag goed wíllen vinden. Maar of ie dat ook is moet nog even blijken.
Ik wacht nog even tot er enkele tientallen recensies uit zijn. Ik denk namelijk dat gangster-fans die de beelden hebben gezien het spel vooral graag goed wíllen vinden. Maar of ie dat ook is moet nog even blijken.
[ Voor 14% gewijzigd door geert1 op 21-08-2010 17:53 ]
Mijn vriendin vondt het wel een goed idee om the godfather films en goodfellas nog eens te kijken om alvast in de sfeer te komen
Vakantie is ook begonnen, nog een klein weekje wachten..
Vakantie is ook begonnen, nog een klein weekje wachten..
[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 21-08-2010 17:56 ]
Dat lijkt er niet op, immers staat ie niet in de "Coming Soon" lijst; wat bij Victoria I wél het geval was (gratis bij een preorder van Victoria II; nu los te koop voor 19,99), dus het lijkt er sterk op dat dit een exclusieve bonus is.GAIAjohan schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:50:
Ok, dus ook de cd-versie maakt gebruik van Steam. Nice!
Maar ik zou ook grag mafia 1 eens spelen, maar die kan ik dus niet kopen op steamAlleen als ik Mafia 2 zou kopen..
maar ik heb de cd gepreordered voor veel minder dan Steam het aanbiedt. Hopelijk wordt mafia 1 na de release van mafia2 ook beschikbaar om te kopen voor 5 of 10 euro.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik vraag me af waarom Mafia 2 bijna 50 euro kost op Steam en bijvoorbeeld bij de goedkoopste aanbieder in de pricewatch deze game onder de 35 euro wordt verkocht. Ik zie niet echt een meerwaarde om bij Steam te kopen en het is duurder? Iemand een verklaring?
[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 21-08-2010 22:55 ]
Er is wel degelijk een meerwaarde aan Steam, met name dat je het spel op elk gegeven moment kan downloaden als je een internet verbinding beschikbaar hebt, je hoeft je dan ook geen zorgen te maken over het kwijtraken van de manual met cd-key. Daarnaast zullen er misschien ergens achievements tussen zitten, en wordt het spel automatisch geupdate als ik me niet vergis. Ik denk dat je dan ook nog de Steam chat overlay in-game kan zien. Bovendien hoef je ook niet te wachten tot het spel word verzonden, je kan het bij de release gelijk downloaden, en je hoeft je geen zorgen te maken of het ergens is uitverkocht.Arsenius schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:55:
Ik vraag me af waarom Mafia 2 bijna 50 euro kost op Steam en bijvoorbeeld bij de goedkoopste aanbieder in de pricewatch deze game onder de 35 euro wordt verkocht. Ik zie niet echt een meerwaarde om bij Steam te kopen en het is duurder? Iemand een verklaring?
En dat voordeel heeft iedere PC versie van Mafia II, aan de foto's hierboven te zien. Gewoon retail die je moet activeren in Steam. Zoals met zoveel spellen die je als retail kan kopen. Zo heb ik L4D, L4D2, CoD:MW2 als retail, maar de DVD heb ik maar 1x gebruikt, en zelfs dat is eigenlijk niet nodig, serienummer invoeren en downloaden werkt ook.
Het enige voordeel van het direct kopen op Steam: gelijk downloaden @ release. Maar goed, hoe vaak heeft Steam games niet pas een dag later unlocked dan de werkelijke release datum.
En meestal bij pre-orders kunnen winkels het spel al 1 á 2 dagen eerder versturen zodat hij op releasedatum binnen is.
Dus nee, er is eigenlijk geen meerwaarde aan de Steam versie tov de retail versie die ook via Steam loopt.
Het enige voordeel van het direct kopen op Steam: gelijk downloaden @ release. Maar goed, hoe vaak heeft Steam games niet pas een dag later unlocked dan de werkelijke release datum.
En meestal bij pre-orders kunnen winkels het spel al 1 á 2 dagen eerder versturen zodat hij op releasedatum binnen is.
Dus nee, er is eigenlijk geen meerwaarde aan de Steam versie tov de retail versie die ook via Steam loopt.
Zo de haven is wel echt mooi, jammer dat je niet kan varen.
/ Edit : Weet iemand wat dat rotor/motor tekentje betekend op de map (kan er namelijk niet in
)
/ Edit : Weet iemand wat dat rotor/motor tekentje betekend op de map (kan er namelijk niet in
[ Voor 46% gewijzigd door green-tea op 22-08-2010 14:49 ]
Omdat ze bij valve denken dat de dollar even veel waard is als een euro.Arsenius schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:55:
http://www.steamprices.com/eu/search?mafia
Verwijderd
Valve is een commercieel bedrijf en mag dus zoveel vragen als ze willen (en dat is maar goed ook). Je bent natuurlijk niet verplicht om bij ze te kopen.Arsenius schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:55:
We hebben gelukkig wetgeving op kartelvorming en monopolieposities, dus reden om te klagen is er niet echt want het is altijd 'ergens anders goedkoper'.
De vraag is of het je de meerprijs waard is, dat verschilt per persoon. Ik heb liever de CD in huis. Daarvoor wil ik wel een dagje langer wachten.
Wat hij is echt vet! Vooral de missies!
spoiler:
Je krijgt geld voor het crushen van auto's op de sloop!
[ Voor 50% gewijzigd door green-tea op 22-08-2010 17:22 ]
Hoe kun je em al spelen? De steam crack is er nog niet eens?XIDESIGN schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:15:
Wat hij is echt vet! Vooral de missies!
spoiler:Je krijgt geld voor het crushen van auto's op de sloop!
Dat zou idd zomaar kunnenRichardvdD schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:27:
Xbox waarschijnlijk
Kan niet, de originele versie zal zeggen bij het installeren dat je niet kunt installeren want we zitten nog voor de release datum.Row1 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:01:
[...]
Je hebt em zeker al in de bestelling bij steam en daardoor heb je al een code?
Ok, dan geef ik het opArsenius schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:03:
[...]
Kan niet, de originele versie zal zeggen bij het installeren dat je niet kunt installeren want we zitten nog voor de release datum.

Windowsdatum verschuiven?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Nee dat allemaal ook niet, er is geen crack. Je kan nu zover krijgen dat je missies kan spelen. Maar je ziet geen map (in je radar en menu) en hij slaat niet op dus half nutteloos.
Dan maar de xbox versie
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Mhm ik kan niet wachten. Waarschijnlijk in de loop van de avond / nacht of anders morgen zullen 'ze' een 'release' op het internet planten. Het is gewoon een kwestie van aftellen, net zo een gevoel wanneer het bijna oudjaarsdag is en je met vuurwerk mag spelen als kind/puber zijnde.
27e hier
24e is Noord Amerika
24e is Noord Amerika
[ Voor 81% gewijzigd door GAIAjohan op 22-08-2010 20:08 ]
EU 27/8zoenvisje schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:04:
Komt ie nou de 24ste of de 27ste?
US 24/8