Ben het eens met Monnick. Vooral de besturing vind ik een enorme teleurstelling. De console besturing druipt er echt vanaf. De muis werkt niet prettig en je moet door de menus bladeren met de enter-toets en backspace.. Een heel goed voorbeeld vind ik het veranderen van nummerplaten in de garage. Je moet met de omhoog en omlaag toets de letters selecteren terwijl je door het alfabet bladert. Halloooooooo!! Ik zit achter een PC, weet je wel, dat apparaat met een toetsenbord waarmee ik de tekens direct kan invoeren!
En dan het autorijden.. de auto's hebben totaal geen goede samenhang met het asfalt. Het zijn geen auto's met hun eigen krachten op het asfalt, maar zwevende pakketjes die over het asfalt glijden. Je kan nergens uit afleiden dat de auto doet waar hij zin in heeft, totaal geen gevoel van grip of massa. Heel slecht gedaan. En ook hier weer; met het toetsenbord kan je het gas/sturen niet doseren, terwijl je bijvoorbeeld standaard met piepende weg rijdt. De camera werkt ook heel erg slecht mee, ik probeer de bocht in te kijken, maar bij elke beweging van de auto, reset de camera ook telkens weer naar het midden. En tja, de auto's voelen over het algemeen heel slecht uitgewerkt, weinig verschil tussen auto's, matig geluid, en zoals ik al heb gezegd een belabberde handling.
En dan de combat nog, de crosshairs zijn trouwens enorm groot. Het coversysteem werkt op zich wel aardig, goede interactie met de omgeving. Maar waar is in godsnaam de blind fire? En ook hier voelt het allemaal erg console-achtig aan, het werkt allemaal net niet soepel genoeg. De geluiden van de wapens vind ik ook wel tegenvallen trouwens, en de animaties.. belachelijk. Sorry, maar dit is het jaar 2010. Dan verwacht ik geen game waarbij je iemand neerschiet en telkens dezelfde houterige animatie ziet, zonder enige interactie met de omgeving. Staat iemand voor een bar en schiet je hem neer? Geen probleem, dezelfde standaard animatie wordt weer gebruikt, waarna de vijand voor de helft in de bar komt te liggen. Staat een vijand voor een auto? Zelfde verhaal. En dat wordt nog vergezelgd met een dramatisch klein plasje bloed, waarna het lichaam na een minuut plotseling verdwijnt.
Heel erg amateuristisch en ouderwets. Je mag toch wel een beetje ragdoll verwachten, zeker in een game waarbij het om knallen gaat, veel in binnen-locaties. Ik wil iemand helemaal doorzeven met kogels terwijl hij tegen de motorkap aan wordt geknald, of over de bar heenkiept als ik hem van dichtbij met een shotgun in zijn maag schiet. Die houterige en eentonige animaties voor als je iemand in zijn been raakt beginnen mij nu al te vervelen.
Sowieso vond ik ook het aantal speeches heel erg weinig. Mensen op straat zeggen 3 verschillende dingen, de politie-radio bestaat ook al een handjevol kreten die je na 3 minuten politieachtervolging al allemaal hebt gehoord, en de mensen op straat bestaan ook en een handjevol modellen, af en toe met een ander shirt aan. En dan nog maar te zwijgen over de gangsters, die allemaal identiek aan elkaar zijn

Ik hoop dat dit te maken heeft met het feit dat het een demo is, en er dus ruimte bespaard moet worden. Maar ik hoop dat er VEEL meer variatie komt in de text en modellen van de mensen op straat. De voetgangers op straat voelen ook niet echt als inwoners. Het zijn regelrechte fillers die door de stad banjeren met het IQ van een aap. Ze lopen tegen lantaarnpalen aan, lopen voor de helft over de weg, lopen tegen elkaar op en draaien rondjes.. Ziet er niet echt al te geloofwaardig uit.
Sowieso het hele sfeertje/graphics.. Alles lijkt zo fake, voelt totaal niet als een stad. Meer een soort cartoon waar je in rondloopt. De auto's bijvoorbeeld ook.
Dit is allemaal erg negatief, ik vind het toch wel een aardige game, maar ZEKER niet de GOTY waar ik stiekem op hoopte.