Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Ja, maar ik wil niet dat mijn systeem naar de haaien gaat.
Laat je niets wijsmaken over die .exe bestanden.
Het zijn allemaal virussen alleen gehost door andere hosters.

Dit heb ik wel gevonden:

YouTube: ‪Mafia II Demo - How To Get Past The Map Barrier‬‎

Het lukt ook met de vrachtauto (niet tractor).
Echter, als je te ver gaat, dan faal je de missie.

[ Voor 13% gewijzigd door ChevyVanDude op 11-08-2010 10:27 ]

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Enige wat de exe doet is wat hierboven wordt beschreven. Die hexadecimale code aanpassen. Maarre zullen we het nu weer over de game hebben en niet over die demo patches ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Nu ik vaker die demo speel, raak ik steeds minder enthousiast.
Het is een leuk spel, dat wil ik niet ontkennen, maar wat Mafia 1 bij me"losgemaakt" heeft, was toch wel veel beter dan wat dit spel losmaakt.
Ik zie het meer als een lite versie van Mafia 1 in een nieuw jasje.
En dat is jammer.
De bodyshop vind ik daarintegen wel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ik denk persoonlijk dat dat komt doordat de demo zo gelimiteerd is, je kan maar naar een paar shops en de map is erg beperkt.

We kunnen pas meer zeggen met de full version denk ik persoonlijk ;) Maar algemene indruk voor mij is iig goed. Ik krijg persoonlijk wel het mafia 1 gevoel! Heerlijk tijdsperk met super muziek!!!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:36

thommich

Belg

Sowieso kun je maar het mafia 1-gevoel krijgen als je in het verhaal gezogen wordt. Iedereen wil het spel bekijken als free-roaming, maar dat is het niet. Het is een erg lineair spel, toevallig in een grote open wereld.

Hetgeen mafia 1 gemaakt heeft is het verhaal. De demo toont adhv cutscenes dat ook deze keer het verhaal erg belangrijk wordt. (In welk andere game krijg je zoveel achtergrondinfo over de karakters?)

Verder:
Wat is de thompson toch een goddelijk wapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Mafia I was zijn tijd gewoon ver vooruit. Daarom blijft bij de meeste Mafia I hangen. En dat gevoel terugbrengen is nagenoeg onmogelijk. Ik zie Mafia II dan niet als de opvolger van Mafia, maar als een aparte mafia game.

En slechter dan Godfather kan het niet zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de demo op sommige punten tegenvallen , heb de demo op de PC en op 360 gespeeld , de buitenlocaties zien er op de 360 niet uit , veel te korrelig allemaal, zeker in de verte. De PC versie is iets beter maar toch gewoon weer een gare consoleport, waarom kun je bijv. niet de hoeveelheid AA kiezen ?? Zet je de AA aan word alles blurry ipv strakker wtf ?? 8)7 Waarom is de crosshair zo groot als het kruis van Christus ?? :S Leuk voor een console misschien als je 4 meter van je Plasma/Lcd/Led scherm zit maar voor een PC versie , kom op zeg , veel te lomp. Tevens zag ik dat je in de Demo geen gebruik kunt maken van de Metro , ik mag hopen dat dit straks wel mogelijk is , net als in deel 1 ?
De humor is wel grandioos evenals de muziek, als je maat in zijn been word geschoten door die dikkerd:

''Fuck, take me to El Greco'' ''Who? The fucking painter?'' No, the fucking doctor you idiot !!'' _O-

Game loopt draait wel als een tierelier op 1920-1080 en alles high (PhysX uit) op mijn toch niet al te flitsend systeem.

- Core2duo E6750 2,66 @ 3,2Hz
- ATI 4870 1Gig
- 4 Gig DDR2-800
- Win7 Ultimate -64bit

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Jegorex schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 04:50:
[...]

Ik ben de hele avond bezig geweest die gunshop te beroven.

De makkelijkste manier is eerst een shotgun kopen en daarna de eigenaar neerschieten met je nieuwe wapen.
Vervolgens haal je je geld weer uit de kassa en zoek je ammo voor je wapens.
Blijf in de shop totdat je een aantal agenten met machine geweren hebt neergeknalt en nadat je de wapens in je bezit hebt bel je de politie met de telefoon in de wapenshop om ze om te kopen.

Veel plezier met je machine geweer :P

Edit:
Het is mogelijk om buiten het demo gebied te komen: YouTube: ‪Mafia II Demo- Map glitch. Unlock all the map‬‎
Maar zodra je te ver weg loopt eindigt de missie.
de makkelijkste manier is gewoon een handgevecht aan gaan met de eigenaar. dan komen er iig geen geweren aan te pas. roof de kassa en winkel leeg en koop de agenten om. klaar is kees :P

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Proxx schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:15:
[...]

de makkelijkste manier is gewoon een handgevecht aan gaan met de eigenaar. dan komen er iig geen geweren aan te pas. roof de kassa en winkel leeg en koop de agenten om. klaar is kees :P
Maar dan heb je geen machine geweer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*****VRAAGJE / NIEUWSGIERIGHEID*****

Beste medetweakers,

Ik heb nu toch wel een vraagje / nieuwsgierigheid naar de mening van anderen. Net zoals iedereen heb ik gisteren ook de demo van Mafia 2 gedownload, en ja ik heb mij er prima mee vermaakt maar dat even terzijde. Waar ik het over wil hebben is de performance.

Ben ik namelijk verwend? Niet snel tevreden? Of doe ik gewoon iets compleets verkeerd?

Want mijn systeem is als volgt:

- Intel Pentium Dual Core E8500 @3,16Ghz. (maar volgens Mafia 2 draait hij op 3,6Ghz.)
- 2gig DDR2 800 Mhz (2x1gig)
- 2x 500gig (7200 rpm) in RAID modus (0)
- Nvidia GTX 295 @stock values
- Geluidskaartje (etc).
- Windows XP (SP 3), laatste Nvidia drivers / Physics drivers / alle andere denkbare drivers)

Goed als ik Mafia speel en ik zet alles op HIGH (behalve physics op OFF en AA staat OFF) + resolutie van 1680*1050 en doe de benchmark dan komt hij uit op een average van 57 fps. (Mooi, dacht ik). Maar als ik het spel dan ook ga spelen vind ik het toch niet lekker lopen. Voor mij gevoel is het toch niet supersoepel. Auto's draaien traag en als ik rondkijk lijkt er een soort mouselag te zijn. Zet ik alles echter op LOW en resolutie op 1680*1050 dan loopt het echt als een zonnetje (en ja ik ben ook zo iemand die niet eens alle verschillen goed ziet).

Toch lees ik hier van andere Tweakers met een langzamer systeem dat alles loopt als een zonnetje. Maar zijn jullie dan gewoon tevreden met 35 fps? Toen ik net GTA 4 had ik een dergelijk probleem en hoorden ik van anderen dat ze genoegen nemen met 30 of zelfs 25 fps, sorry hoor maar ik merk dat echt als het 30 fps is. Dat is gewoon echt niet soepel, het is traag!

Dus vandaar mijn vraag. Doe ik iets fout? Is mijn systeem toch gewoon kut (hoewel ik wel denk dat ik wat meer RAM mag hebben, maar goed de loadings van Mafia 2 zijn wel superkort...)

Oh ja en Physics heb ik nog niet uitgeprobeerd (heb wel 2 cores op mijn Nvidia dus op zich kan ik er wel mee kloten maar als ik hier lees over de performance issues die het met zich mee brengt, en voegen de physics echt ontzettend veel toe? (zou graag wat pics hiervan willen zien, dat ik de verschillen ook duidelijk zie).

*****MENING OVER DE DEMO*****

Goed dan nu de demo. Mijn eerste indruk is goed, zeer goed zelfs. Het niveau van detail ligt zeer hoog en toen ik met de demo begon keek ik in mijn huis door het raam naar buiten... damn dat zag er al goed uit. En het is druk op de weg en op het voetpad! Fijn (dat was mijn grootste angst dat de stad zo verlaten zou zijn, beetje zoals de console versies van GTA 4 dat er op Times Square 1 lullig autootje voorbij rijdt... seriously, wtf?).

Verder het rijden vind ik wel goed gedaan (in Simulation Mode), jammer dat je je auto niet meer aan en uit kon zetten (mooi details van de eerste Mafia). Verder zijn alle kleine detals echt supergaaf. Dat je cola uit je koelkast kan drinken, die mooie Playboy magazines, maar ook hoe de jassen van je mede gangsters bewegen als ze zich voortbewegen.

Het coversysteem vind ik ook goed gedaan en het geluid van de wapens. Wauw, echt wauw wat klinkt dat geluid vet zeg. Verder zijn de cutscenes ook van een hoog niveau, het komt allemaal heel realistisch en natuurlijk over, ik waan me echt in de jaren 50 :-).

De demo toverde echt een glimlach op mijn gezicht, ondanks dat ik hier op het forum ook veel mensen erg negatief erover hoor praten. Uiteraard allemaal een persoonlijke mening. De grote crosshairs stoor ik me niet aan, dat je geen blindfire hebt hmm okay vind ik ook niet heel erg.

Demo was helaas wat aan de korte kant dat is het enige. Oh en ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt maar als ik naar de kade toe ga en ik schiet een vissertje in zijn achterhoofd en hij valt in het water dan hoor ik a) geen plons en zie ik b) helemaal geen opspatting of een kringetje van waar hij in het water viel..... dat vond ik wel heel raar :-).

All-in-all kijk ik nog steeds uit naar de volledige versie en laat ik mijn pre-order ook gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:55:
*****VRAAGJE / NIEUWSGIERIGHEID*****

Beste medetweakers,

- Intel Pentium Dual Core E8500 @3,16Ghz. (maar volgens Mafia 2 draait hij op 3,6Ghz.)
- 2gig DDR2 800 Mhz (2x1gig)
- 2x 500gig (7200 rpm) in RAID modus (0)
- Nvidia GTX 295 @stock values
- Geluidskaartje (etc).
- Windows XP (SP 3), laatste Nvidia drivers / Physics drivers / alle andere denkbare drivers)

Toch lees ik hier van andere Tweakers met een langzamer systeem dat alles loopt als een zonnetje. Maar zijn jullie dan gewoon tevreden met 35 fps? Toen ik net GTA 4 had ik een dergelijk probleem en hoorden ik van anderen dat ze genoegen nemen met 30 of zelfs 25 fps, sorry hoor maar ik merk dat echt als het 30 fps is. Dat is gewoon echt niet soepel, het is traag!

Dus vandaar mijn vraag. Doe ik iets fout? Is mijn systeem toch gewoon kut (hoewel ik wel denk dat ik wat meer RAM mag hebben, maar goed de loadings van Mafia 2 zijn wel superkort...)
Je hebt een GTX295 dus dual-GPU. Bij 25-35 fps zul je dan waarschijnlijk last van micro-stuttering hebben dat voornamelijk optreedt bij dat soort framerates. Daardoor voelt het dan erg laggy aan.
Om te testen kun je es proberen 1 GPU uit te schakelen en de settings zo te zetten dat je weer 30 fps hebt. Dan voelt het waarschijnlijk een stuk soepeler. (Ik vind 35 fps prima spelen met mn GTX480).

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommich schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:09:
Aangezien ik geen antwoord krijg van een modje (op vakantie ofzo? :? ) hier de oplossing om de timer stop te zetten.

Ik heb hiervoor het programma "hexedit" gebruikt, google het maar, het is freeware.

- Maak een kopie van mafia2.exe (vind je in .../Steam\steamapps\*common*\mafia ii - public demo\pc)
- Open het origineel in de hex editor
- Zoek lijn 000F5380
- Vervang in deze lijn de reeks "D9 56 4C" door "90 90 90" (nergens anders aankomen)
- Opslaan
- Dubbel klikken op de exe die je net aangepast hebt

Succes (tot nu toe werkte het bij iedereen die ik aanraadde)
Zal wel aan mij liggen maar ik kan die regel niet vinden :?

edit: Verkeerde progje , my bad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

Ik vermaak me prima met de demo. Echt goed uitgewerkt :) Een leuke bug zit er in het spel, als je bij iemand tegen de auto aanrijd stapt hij/zij uit om je uit te schelden. Als je snel genoeg bent kun je dan direct in die auto stappen waarmee je weg kunt rijden zonder dat die persoon er zelf problemen mee heeft :D Zo zit ik nu met zijn vrouw in de auto! zie hier

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 07:16

MsG

Forumzwerver

Ik heb gewoon de trainer van gamecopyworld, kan je ook nog spelen met oneindig ammo en oneindig cash.
vleesjus schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:10:
Ik vermaak me prima met de demo. Echt goed uitgewerkt :) Een leuke bug zit er in het spel, als je bij iemand tegen de auto aanrijd stapt hij/zij uit om je uit te schelden. Als je snel genoeg bent kun je dan direct in die auto stappen waarmee je weg kunt rijden zonder dat die persoon er zelf problemen mee heeft :D Zo zit ik nu met zijn vrouw in de auto! zie hier
Lol dat is wel geniaal :)

[ Voor 74% gewijzigd door MsG op 11-08-2010 16:19 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:55:
Fijn (dat was mijn grootste angst dat de stad zo verlaten zou zijn, beetje zoals de console versies van GTA 4 dat er op Times Square 1 lullig autootje voorbij rijdt... seriously, wtf?).
Euh. Bij mij op 360 stonden er gewoon files af en toe hoor.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commandguy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Willybubba schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:34:
[...]

Euh. Bij mij op 360 stonden er gewoon files af en toe hoor.
Inderdaad, meestal hartstikke druk daar. Ook op 360.
Maar goed, ontopic:

Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk redelijk is. Auto's rijden leuk, politiesysteem ziet er goed uit etc.
Alleen ik stoor me wel echt aan één ding. De verschrikkelijke anti-aliasing. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 22:28
Ben nu de demo aan het downloaden. Wat zijn eigenlijk de echte ingame voordelen als je de collectors edition koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

commandguy schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:54:
[...]

Inderdaad, meestal hartstikke druk daar. Ook op 360.
Maar goed, ontopic:

Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk redelijk is. Auto's rijden leuk, politiesysteem ziet er goed uit etc.
Alleen ik stoor me wel echt aan één ding. De verschrikkelijke anti-aliasing. Hebben meer mensen hier last van?
Yups , het spel ziet er beter uit zonder AA dan met , alles word blurry met AA aan , waardeloos |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik probeer de demo nu te downloaden via de officiele site. Als ik steam geinstalleerd heb, en ik start steam op dan geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken met het Steam netwerk :(

En kan dus ook de demo niet installeren en niet spelen :X

/edit: Steam platform kan nu opeens wel updaten! :+
Dus nu Mafia II installeren en dan maar eens lekker spelen!

[ Voor 18% gewijzigd door Vincitore op 11-08-2010 19:31 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:22
Vond trouwens een pin up tijdschrift en bij de dame was nogal veel te zien. Dus ik neem aan dat sommige landen een gekuiste versie krijgen? Waar je in plaats van een Pin-up de Donald Duck vind?

Kreeg trouwens net de melding dat Mafia 2 klaar was met updaten. Bij eigenschappen gekeken naar een change log maar geen info. Weet iemand misschien wat er geupdate/fixed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Deadsy schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:03:
Vond trouwens een pin up tijdschrift en bij de dame was nogal veel te zien. Dus ik neem aan dat sommige landen een gekuiste versie krijgen? Waar je in plaats van een Pin-up de Donald Duck vind?
Da's een "extra feature" van het spel. Er is een contract met Playboy. Alle covers uit die tijd zijn in het spel te vinden als een soort hidden packages.

Heb wel nog niet ontdekt waar je de gevonden covers kunt bekijken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Nakebod

Nope.

Had ook al zo een playboy gevonden ergens, volgens mij in het huis zelf.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ja die ene playboy heb ik ook gevonden.
Ik heb ook een trucje om langs de rode borders te gaan maar verder dan 20m kom je toch niet.

Wel raar trwns dat deze missie in de originele game in de sneeuw is.
-http://www.youtube.com/watch?v=sPurtB1Dd2I

De AA doet bij mij niet veel, maar zonder ziet het er bijna nog mooier uit ook en hij loopt ook beter.

[ Voor 47% gewijzigd door qwertyuio op 11-08-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compi_56
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:15
De playboys liggen bij vito thuis, bij de wapensdealer achter de toog, de klerenwinkel op de toog, en in het restaurant waar de missie is(missery street).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Demo op de PS3 even gespeeld, speelt lekker, maar speel liever met de 360 controller. Ga hem wel halen, de demo zit degelijk in elkaar en er is genoeg te doen. Iedereen romantiseert Mafia 1; een topspel, maar daardoor liggen de verwachtingen voor II (veel) te hoog. Zie het als een los spel wat zijn mannetje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Net de demo gespeeld op de PC en moet zeggen dat het echt lekker speelt. Het manoeuvreren van de speler gaat lekker soepel en het richten/schieten ook! :)
Ben zeker benieuwd naar het hele spel want 10 minuten is ook maar zo kort he :(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

http://www.gametrailers.com/video/preview-hd-mafia-ii/702674

Preview op gametrailers.com. Pas op ze spoileren nog wel is wat ;) Zeg dus niet dat ik je niet gewaarschuwd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07
Vandaag de demo gespeeld op de xbox maar wat viel dat tegen zeg. Er zijn zoveel dingen onrealistisch dat het niet leuk meer is. Een paar voorbeelden.

Ik geef iemand een duw en die persoon rent weg. Vervolgens kun je die persoon dus niet meer slaan omdat ie rent. Het Zelfde geldt wanneer iemand met je gaat vechten en het opgeeft en gehurkt gaat zitten. Je slaat dan over hem heen en kan dan alleen nog maar je pistool trekken.

Ook andere dingen zijn ronduit belachelijk.ik schiet met mijn shotgun het hoofd van de bijrijder er af de bestuurder van de auto blijft vrolijk tuteren dat ik opzij moet. Ik schiet een agent ergens afgelegen in zn achterhoofd en vervolgens ben ik wanted inclusief beschrijving.
Ik weet dat het geen gta is maar dit soort dingen kunnen echt niet meer anno 2010 imo. Je kan naar mijn mening veel te veel nutteloze dingen zoals raampjes openzetten en kranen aanzetten en te weinig functionele dingen. Ik sla hem over denk ik....

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:06:

Ik geef iemand een duw en die persoon rent weg. Vervolgens kun je die persoon dus niet meer slaan omdat ie rent. Het Zelfde geldt wanneer iemand met je gaat vechten en het opgeeft en gehurkt gaat zitten. Je slaat dan over hem heen en kan dan alleen nog maar je pistool trekken.

Ook andere dingen zijn ronduit belachelijk.ik schiet met mijn shotgun het hoofd van de bijrijder er af de bestuurder van de auto blijft vrolijk tuteren dat ik opzij moet. Ik schiet een agent ergens afgelegen in zn achterhoofd en vervolgens ben ik wanted inclusief beschrijving.
Ik weet dat het geen gta is maar dit soort dingen kunnen echt niet meer anno 2010 imo. Je kan naar mijn mening veel te veel nutteloze dingen zoals raampjes openzetten en kranen aanzetten en te weinig functionele dingen. Ik sla hem over denk ik....
1 - In Mafia1 kun je idd een agent zonder problemen neerschieten zolang een andere agent het maar niet ziet, in Mafia2 ben je meteen bekend maar kun je de agenten die je arresteren weer omkopen, dat kon in deel 1 weer niet , daar kreeg je meteen de hele Lost Heaven Police Force achter je aan met steeds een irritante achtervolging tot gevolg (of je knalde ze allemaal ter plekke af). :+

2 - Als je een gevecht met iemand aangaat en na een paar klappen zakt diegene in elkaar dan kun je die persoon een laatste doodschop geven met de ''zware klap'' knop (linker muisknop of controller Y) ;)

Persoonlijk stoor ik mij meer aan het grafische gedeelte , de tussen filmpjes en binnenlocaties zien er wel goed uit maar buiten is alles heel korrelig (1920/1080),met AA aan word het alleen maar waziger, Mafia1 is veel strakker, de textures zijn wel van een totaal ander niveau natuurlijk maar stel je voor dat deze game voor de PC was ontwikkeld ipv de consoles,dan het het geheel er nog vele malen strakker uitgezien. :)
Ik heb de Xdoos360 demo ook hier en had verwacht dat de PC versie een stuk strakker zou zijn maar dat valt tegen. :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 23:28 ]

• Beakzz
  • Laatst online: 22:49
De pc versie vind ik wel een stuk beter spelen dan de Xbox. En ik vind hem grafisch ook wel een stuk strakker.
Vind wel dat er echt domme dingen inzitten zoals de onzichtbare rand aan het strand. Damn ik moet toch gewoon het water in kunnen rennen ?

Is het belangrijk om dat te kunnen ? Ja omdat dat de dingen zijn die mij uit de speelwereld kunnen trekken.

Geen slecht spel, maar niet de opvolger die ik verwacht had. Wel lekker levendig en het verhaal zal hopelijk alles goed maken.

Verwijderd

Wel grappig dat er bij Mafia zoveel geklaagd wordt over 'foutjes' in het realisme, terwijl je bij GTA niemand daarover hoort.
Ik ben blij dat het (volgens mij) het meest realistische spel in dit genre is. Al vind ik het ook vervelend dat ze niet alle details uit Mafia1 hebben geïmplementeerd in Mafia2 (hoe kunnen ze in Gods naam nalaten om handmatig schakelen erin te doen); daarvoor in de plaats zijn er nieuwe toevoegingen gekomen. Helaas ook wat GTA-foefjes.

Ik ben blij als de story-line lekker lineair is. Hopelijk zitten er ook Bonus Cars in, zoals bij M1.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Voor alle voertuigen/wapens/DLC etc:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Maximus

There is no substitute

Het meest schokende vond ik wel het topic op NeoGAF waar ze vervolgens de 360/PS3/PC versie naast elkaar hebben gezet. De PS3 versie is dan echt schokkend slecht.

Vond de demo ook zeer tegenvallen en behoorlijk lelijk.

PhD i.o.

Verwijderd

Maximus schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:27:
Het meest schokende vond ik wel het topic op NeoGAF waar ze vervolgens de 360/PS3/PC versie naast elkaar hebben gezet. De PS3 versie is dan echt schokkend slecht.

Vond de demo ook zeer tegenvallen en behoorlijk lelijk.
Het is maar een demo die waarschijnlijk al maanden geleden klaar was. Wie weet hoe het eindproduct eruit ziet. Misschien is er nog genoeg getweakt en gepolished.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:30:
[...]

Het is maar een demo die waarschijnlijk al maanden geleden klaar was. Wie weet hoe het eindproduct eruit ziet. Misschien is er nog genoeg getweakt en gepolished.
Ik hoop het zeer, als de game er werkelijk zo uit ziet dan zal ik hem niet kopen. Denk dat er dan vele PS3-gamers zijn die ook zeggen: mij niet gezien.

PhD i.o.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Net ook maar even aan de slag geweest met de demo. En wat speelt het spel wel ongelooflijk lekker zeg! :) Het rijden met voertuigen gaat een stuk soepeler en met meer realisme dan bijvoorbeeld GTA IV. Maar, gelukkig wel met PhysX kunnen spelen. Oh, en daarbij: mochten mensen met een amBX set problemen hebben de game te starten, het ligt aan amBX ;) Zet dan even de CP uit in de taakbalk...

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:30:
[...]

lijkt me sterk, een demo dient juist om te pronken met wat het spel kan, dus denk niet dat ze dan een of andere gare versie gaan releasen als demo.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• qwertyuio
Even een tip voor de mensen met een ATI kaart, mits je een leuke CPU hebt kun je de PhysX op medium zetten en heb je ook physX.
Het werkt bij mij :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Blue-Tiger schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:38:
Net ook maar even aan de slag geweest met de demo. En wat speelt het spel wel ongelooflijk lekker zeg! :) Het rijden met voertuigen gaat een stuk soepeler en met meer realisme dan bijvoorbeeld GTA IV. Maar, gelukkig wel met PhysX kunnen spelen. Oh, en daarbij: mochten mensen met een amBX set problemen hebben de game te starten, het ligt aan amBX ;) Zet dan even de CP uit in de taakbalk...
Het besturen van de auto's in GTA4 vind ik zelf onovertroffen, een stuk realistischer dan het gezwabber en insturen van Mafia II of, bijv., Saints Row 1/2. In GTA4 klopt het rijgedrag vaak.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Xbox speler hier.

En ik vind de demo soso....

De stad is vrij mooi vormgegeven en vrij druk. Autorijden vind ik ook leuk en goed gedaan (simulation). Schieten gaat aardig en de wapens zijn wel tof. Cover systeem vind ik ook goed werken...

Maar de graphics vind ik zwak... Als je stilstaat geen probleem, maar als je ronddraait/in beweging bent, dan ziet het er niet uit.
Ook zien de graphics in de verte (50 m van je poppetje) er een stuk minder mooi uit. Lelijke texture-changes en erg korrelig.
Ik vind het allemaal een beetje kartonnig aandoen.

Daarnaast vind ik het spel vrij ongepolijst. Ik liep de eerste keer van de veranda voor je huis en schrok van de traploop-annimatie die er gewoon niet is. De animaties vind ik uberhaupt er vrij houterig uitzien. Verder wat bugs gezien met vijanden die je neerschiet en vreemd reageren... en waarom kan je een raam opendoen als je er niet doorheen kunt?
Ook vind ik de lip sync niet al te best.

Verder hoor ik vrij weinig mensen over de camera als je loopt... Zeker in kleine ruimtes (je huis) werkt het allemaal niet erg lekker...

Op basis van de demo ga ik het spel niet halen. Ik denk ook niet dat dit spel hoge ogen gaat gooien. Ik denk gemiddeld een 7. Daarnaast absoluut niet te vergelijken met GTA IV, zeker op graphics gebied!

Echt balen, want ik had wat vrije dagen rond de 27e gepland! :(

• ChevyVanDude

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

qwertyuio schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:04:
Even een tip voor de mensen met een ATI kaart, mits je een leuke CPU hebt kun je de PhysX op medium zetten en heb je ook physX.
Het werkt bij mij :)
En wat voegt dit toe?

Daarnaast voor mensen die iets willen doen aan dat demotijdlimiet ZONDER virus (AFAIK), geef ik nu een subtiele hint:

Ik wil het zonder CD spelen gvd.......

Ken je de locatie nu?

• qwertyuio
Steentjes die blijven liggen etc, banden die echt wegklappen bij een ontploffing en zulke shit.
Maar het hakt zo erg in op je fps dat het het niet waard is.

• ChevyVanDude

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Ik kom f terug op mijn verwijzing naar timehack.
Het werkt (i.c.m. Steam) niet.
En een heeft er toch een virus.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb besloten om een Gigabyte GTX 460 1 GB aan te schaffen, hopelijk morgen komt hij binnen. Heb even getwijfeld tussen de ATI 5850 en deze GTX 460, maar de PhysX vergelijking op youtube gaf mij de doorslag om voor de GTX 460 te gaan. Plus hij is goedkoper, 200 euro en de ATI 5850 rond de 260eur. Qua performance scheelt het niet veel.

Helaas kan mijn Mobo geen sli aan, alleen crossfire.. Maar dat maakt niet uit. Binnen nu en een jaar moet mijn e6600 en P5Q pro mobo toch vervangen gaan worden door een Intel i7. Mijn mobo kan niet de full lanes gebruiken bij een 2e crossfire kaart. Dus beetje jammer en daarom heb ik besloten om voor Nvidia te gaan.

Ik zal van een 7900GT naar een GTX 460 gaan, zal ik het verschil merken? Uit benchmarks lijkt het alsof de GTX 460 4x zo snel zal zijn als mijn 7900GT.

Ben benieuwd. :P

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Dit gaat echt over mafia2? Not! 8)7 Sorry maar hardware vragen horen hier echt niet thuis ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Donnie op 12-08-2010 13:11 ]

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
ChevyVanDude schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:37:
Ik kom f terug op mijn verwijzing naar timehack.
Het werkt (i.c.m. Steam) niet.
En een heeft er toch een virus.
Gewoon hier vandaan downloaden:

http://www.modmywhat.com/...aterhover-hack---more/679

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Donnie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:11:
Dit gaat echt over mafia2? Not! 8)7 Sorry maar hardware vragen horen hier echt niet thuis ;)
Ja hoorde eigenlijk meer thuis in de BBG van Videokaarten, maar omdat ik speciaal moet upgraden voor Mafia 2 en er misschien meer mensen dit moeten doen denk ik dat het enigszins nuttig kan zijn voor die mensen. 8)

Het heeft toch te maken met de performance van dit spel icm wat oudere hardware.

[ Voor 8% gewijzigd door Arsenius op 12-08-2010 13:30 ]

• thommich

thommich

Belg

De (werkende!) oplossing met hexeditor heb ik hierboven al beschreven! Laten we het nu weer hebben over de demo? (Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we hier een eindeloos topic over verschillende "cracks" gaan houden)

Hmm, ik overwoog om een PS3 aan te schaffen (onder andere voor dit spel). Helaas ben ik ook geschrokken van de vergelijking tussen pc en xbox en PS3. Misschien toch maar kijken voor een nieuwe computer, al is dat natuurlijk direct veel duurder. (X360 trekt me niet zo aan).

Vind het echter ook erg jammer dat zoveel van de auto's verloren gegaan is: zelf koppelen, schakelen, starten en stoppen van de motor...

Hopelijk is het één en ander modbaar. Zullen zeker mods komen die dit aanpassen dan!

• Vincitore
Telkens als ik het spel afsluit en terug ga naar Windows, dan is mijn scherm zeer donker geworden en het gaat ook niet meer terug naar de normale brightness. Meer mensen hier last van?

Stats

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Iedereen met een ati kaart ja, gewoon even control alt delete doen en dan escape, tada scherm weer goed ;)

Verwijderd

Dikke game, ik had niet verwacht dat ik met max-settings op fullHD kon spelen met mn GTX280 :P

Hopelijk verandert dit niet wanneer het spel uitkomt.

Ik heb het eerst opde PS3 gespeeld en daarna op de PC, maar op de PC zit het er duidelijk VEEL strakker uit en veel meer physx (duidelijk meer physx)!!!!

Jammergenoeg werkte het niet met 3D vision, althans alles werd zwart :S

• Vincitore
Donnie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:05:
Iedereen met een ati kaart ja, gewoon even control alt delete doen en dan escape, tada scherm weer goed ;)
Geweldig!! :+

Echt serieus een toffe game, zeker als je genoeg tijd hebt >:)
Het rijden gaat nu wel lekker vind ik en het schieten gaat ook super.
Vind de animatie tof wanneer een agent aan komt rennen en je schiet hem neer, dat die dan zo lekker dramatisch achterover valt! ;w

Ook een gameplay movie gemaakt via Fraps maar wat worden die bestanden groot zeg! Gaat lang duren met uploaden naar youtube denk ik :P

Ook grappig dat je je auto's kan repareren:
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/6434/mafia22010081214153205.jpg

Echt een mooi spel en kan niet wachten tot eind augustus!

[ Voor 18% gewijzigd door Vincitore op 12-08-2010 14:51 ]

Stats

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36
Ik heb net de PC demo via steam binnengehaald. Ziet er super uit en loopt ook goed. Ik heb ook mijn oude logitech WingMan weer uit de kast getrokken, alleen krijg ik deze niet aan de praat ingame. In windows werkt ie wel gewoon.

Weet iemand hoe ik dat moet regelen? Of ondersteunt de demo geen sturen (lijkt me vrij onlogisch..)?

• thommich

thommich

Belg

Vincitore schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:24:
[...]
Ook grappig dat je je auto's kan repareren:
[afbeelding]
Haha, net iemand gemold ja?

spoiler:
Er hang bloed aan je schoenzolen

Verwijderd

Maximus schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:32:
[...]

Ik hoop het zeer, als de game er werkelijk zo uit ziet dan zal ik hem niet kopen. Denk dat er dan vele PS3-gamers zijn die ook zeggen: mij niet gezien.
GTA4 was op de PS3 ook veruit de lelijkste van alle platformen.

Verwijderd

Hmm, ik overwoog om een PS3 aan te schaffen (onder andere voor dit spel). Helaas ben ik ook geschrokken van de vergelijking tussen pc en xbox en PS3. Misschien toch maar kijken voor een nieuwe computer, al is dat natuurlijk direct veel duurder. (X360 trekt me niet zo aan).
Beetje off-topic maar vooruit... >:)
...

Ik wil hier geen flamewar ontketenen tussen de 360 en PS3 ( interesseert mij ook geen hol wie wat en waarmee speelt maar dit waren iig mijn redenen op de PS3 vaarwel te zeggen) :w

Laten we dat dan ook maar gewoon niet doen he ;)

[ Voor 106% gewijzigd door TheZeroorez op 12-08-2010 21:58 ]

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 11:57
Gister ook de demo maar eens gespeeld (PS3). Lijkt me wel een aardige game. In ieder geval een game die het echt van het verhaal moet hebben aangezien er verder geen side missies zijn.

Het autorijden was wel even wennen maar verder goed te doen. Leuke gimmick vind ik die speedlimiter, zo kan je ook lekker rustig cruisen door de stad.

Wat ik beter vond ten opzichte van bv GTA4 is dat de politie je niet direct doodschiet als ze achter je aan zitten, maar dat je de mogelijkheid krijgt om een boete te betalen.

Is iemand er btw al achter wat het nut is van de kraan open en dicht kunnen doen? :P

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Kunnen we ajb stoppen met de vergelijking met Grand theft auto. Het is geen GTA, nooit geweest en zal het ook nooit worden! Mafia 1 was er al voor dat GTA werd zoals het nu is...

Je vergelijkt ook starcraft II niet met red alert toch?

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 11:57
Ach, ik vind dat je Mafia 2 en een GTA best kan vergelijken. Het zijn immers beide sandbox games die in principe best wel wat van elkaar weg hebben.

Verwijderd

De demo was heerlijk!

Ook leuk dat je nu winkels kan beroven (zoals de gun store). Politie is er een stuk op voor uit gegaan (herkennen van kenteken nummers en kleding). Wordt weer een topper!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Donnie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:41:
Kunnen we ajb stoppen met de vergelijking met Grand theft auto. Het is geen GTA, nooit geweest en zal het ook nooit worden! Mafia 1 was er al voor dat GTA werd zoals het nu is...

Je vergelijkt ook starcraft II niet met red alert toch?
GTA3 was anders toch echt eerder dan Mafia 1 (2001 vs. 2002). Er zijn genoeg vergelijkingen mogelijk, dat je dat niet inziet bevreemd me.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Okay, nu weet ik het zeker, mijn Mafia II Collectors Edition voor PS3 ga ik cancelen, en omzetten naar de PC versie. Jammer dat die geen Collectors Edition heeft, had ik wel graag gehad.
Maar kwaliteitsverschil is echt verschrikkelijk groot. Zag ik ook al toen ik de demo @ PS3 had gedaan, veel minder mooi.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/14tn3ub.jpg
Video

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 10:11

jeka

Support your local club.

Dat was met red dead redemption ook zo. Vond het spel er niet minder leuk om.
Wel slecht want de ps3 moet het ook makkelijk aankunnen...

FCG

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het spel zal er idd niet minder om worden, maar het oog wil ook wat ;)
XBOX versie vind ik er eigenlijk al veel minder mooi uitzien zo, PC ziet er met AA gewoon strak uit.

Wist niet dat er bij RDR ook verschil was, heb alleen een PS3, dus ook niet gezocht eigenlijk :P

Verwijderd

Volgens mij staat bij die PS3 screenie een hete douche aan, wat een wazig beeld zeg , bizar. FAIL ! :F

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 18:57 ]

Verwijderd

Vind het toch wel jammer dat er wat details die er in Mafia 1 waren verloren zijn gegaan, schieten uit auto's knipperlichten, schakelen enz..

En waarom geeftde legenda in de map 2 iconen voor missies aan eentje voor story en eentje voor sidemissions ?? dus er zijn wel sidemissions ?
Of bedoelen sommigen hier "sidemissions" in de trend van taxi chauffeurtje spelen zoals in GTA ?

Ben benieuwd in benieuwd hoe de volledige versie speelt aangezien ze zelf zeggen dat de demo niet representatief is voor de retail versie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:54:
Volgens mij staat bij die PS3 screenie een hete douche aan, jezus wat een wazig beeld zeg , bizar. FAIL ! :F
of ze hebben gewoon de brighteness niet goed afgesteld, gebeurt wel eens vaker...

• Vincitore
Wou wel even wat leuke filmpjes maken van het rijden, schieten etc van mafia II demo.
Maar telkens als ik ga spelen en Fraps aanzet dan krijg ik echt filmpjes van 750 MB voor 1 min ... :X

Heb instelling van Fraps op 30 FPS en half-size... dus weet niet zo goed waar het aan ligt.
Iemand een idee of zal ik er ff een apart topci over maken?

Stats

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Ik denk dat ze bij de ps3 vid vergeten zijn om de brightness aan te passen.
Zojuist beide gespeeld en de pc geeft beduidend beter beeld, maar de ps3 is bij lange na niet zo faal als hier word doen geloven.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Even iets recht zetten, mafia 2 is duidelijk geen sandbox game! Het is linear gameplay ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Donnie op 12-08-2010 17:35 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 07:16

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:06:
Wel grappig dat er bij Mafia zoveel geklaagd wordt over 'foutjes' in het realisme, terwijl je bij GTA niemand daarover hoort.
Ik ben blij dat het (volgens mij) het meest realistische spel in dit genre is. Al vind ik het ook vervelend dat ze niet alle details uit Mafia1 hebben geïmplementeerd in Mafia2 (hoe kunnen ze in Gods naam nalaten om handmatig schakelen erin te doen); daarvoor in de plaats zijn er nieuwe toevoegingen gekomen. Helaas ook wat GTA-foefjes.

Ik ben blij als de story-line lekker lineair is. Hopelijk zitten er ook Bonus Cars in, zoals bij M1.
Omdat Mafia 1 altijd al die realistische dingetjes had die iedereen waardeerde. GTA3 was gewoon nepvermaak maar wel leuk. Juist met GTA4 is alles wat realistischer aan het worden, qua physics en handling van de auto's, wat ik een superstap vond van Rockstar. Geen lelijke ronddraaiende powerups meer maar gewoon echte wapens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29
Blijft leuk. Je verschansen in de gunshop. Knappe jongen die je eruit krijgt... :P

• Vincitore
MuddyMagical schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:42:
Blijft leuk. Je verschansen in de gunshop. Knappe jongen die je eruit krijgt... :P
Ja dat is inderdaad leuk! :9~
Lekker met de shotgun knallen als de agenten er aan komen... ! En het voordeel is dat je aardig wat ammo kan verzamelen door de gun shop :D

Stats

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
Nakebod schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:34:
Okay, nu weet ik het zeker, mijn Mafia II Collectors Edition voor PS3 ga ik cancelen, en omzetten naar de PC versie. Jammer dat die geen Collectors Edition heeft, had ik wel graag gehad.
Maar kwaliteitsverschil is echt verschrikkelijk groot. Zag ik ook al toen ik de demo @ PS3 had gedaan, veel minder mooi.

[afbeelding]
Video
Free record shop heeft de SE van Mafia 2 voor de PC gewoon hoor :Y Heb daar de mijne in ieder geval gewoon besteld.

Verwijderd

Ik heb gisteren de Demo ook even gespeeld en de details zijn erg mooi!

Had het zelfde als bovenstaand screenshot iemand een auto met pech, dus ik dacht laat ik hem maar voor je meenemen en dan maken we hem wel in een rustig steegje.

Politie was in de buurt toen ik de deur open trok en instapte, dat ging allemaal goed geen enkele reactie van omstanders omdat de deur van het slot was.
Alleen de eigenaar was het er wat minder mee eens, trok me uit de auto en begon te vechten.
Ik zelf verdedigde mezelf alleen door niet te slaan maar alleen te blokken.

Vervolgens alarmeren omstanders de politie die in de buurt is.
De man die boos was omdat ik zijn auto probeerde te stelen deed zijn handen omhoog en ging op de knieën.
Daarna deed de politie het wapen weg en maakte een opmerking in de trant van je kan er mee weg komen als je er voor zorgt dat mijn salaris deze maand ietsje hoger is!

Echt zin in de volledige versie van deze game.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

JanW schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:10:
[...]

Free record shop heeft de SE van Mafia 2 voor de PC gewoon hoor :Y Heb daar de mijne in ieder geval gewoon besteld.
Wat an sich best uniek is, gezien hij bij alle andere webshops gecanceled is.
En dan voor 60 euro, dat is zowat meer dan de PS3 versie :X

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 15:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

er is maar 1 reden waarom 90% van de mensen die de demo gespeeld heeft het spel gaat kopen.

PLAYBOY BABY!!

wat een lol :D

blup

Verwijderd

Hoe oud ben je , 16 ? ;)

Verwijderd

eendje schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:34:
er is maar 1 reden waarom 90% van de mensen die de demo gespeeld heeft het spel gaat kopen.

PLAYBOY BABY!!

wat een lol :D
Vraag mij af of dit eigenlijk ook in de U.S. versie zit , als er 1 land hypocriet is over dit soort dingen zijn zij het wel.

edit: Mompelt iets over ratings |:( 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 19:10 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Net de demo even gedaan. Best geinig :)
Grafisch vond ik het een voldoende maar meer ook niet (echt grote stappen worden er bij dit soort games niet meer gezet heb ik het idee). Gameplay is ook prima. Als ik de trailers zie zal de sfeer door de hele game wel gaaf zijn. Maar toch, het is weinig vernieuwend zover ik er na 1 missie over kan oordelen.

Hoop eigenlijk dat ze er toch iets meer afwisseling in kunnen gooien, bij GTA en RDR komen al die missies ook op hetzelfde neer. Je moet ergens heen om iets te jatten/redden/doen, op het punt zelf kun je lastig komen want er zitten een hoop tegenstanders die je kapot moet knallen. Of jat een auto/object en ontkom aan je achtervolgers.

Ga em misschien wel kopen, even reviews afwachten :)

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:43

KoffieNT

banaan

Gisteren heb ik de demo op de 360 en op mijn pc gespeeld. De graphics op de 360 vielen me een beetje tegen, ik lees hier aan de reacties al dat ik niet de enige ben.
Je ziet gewoon overal de randjes en karteltjes.

Ik heb de demo daarna op de pc gespeeld (E8400+8800GT), dus op med-kwaliteit ongeveer en daar ziet het er ZO veel mooier uit, weinig karteltjes en randjes, alles loopt smooth, veel en veel beter. Ik ga hem dus gewoon lekker voor de pc kopen vanwege deze reden, jammer eigenlijk.

Wat me op viel is dat pedestrians vaak vast liepen of tegen elkaar opbotsten. Ook over de voice-acting ben ik niet zo te spreken, de cops zeggen 36 keer hetzelfde en ook wanneer je met je 2 maten uit het brandende huis moet komen wordt er veel te vaak hetzelfde gezegd.
Wat me wel dwars zit, en dit was ook al zo bij de GTA-games, is dat er veel te veel dezelfde auto's rond rijden. Een stuk of 10 verschillende modellen in verschillende kleuren, en dat is het dan wel. Gemiste kans vind ik. (misschien dat het in de final versie anders is, maar ik ben er bang voor)

Sowieso verwacht ik veel van deze game, qua graphics (op de pc dan) hebben ze het zeker waar gemaakt, qua de rest, I'm not so sure.

Ik hoop iig dat dit spel GTA een beetje van de troon kan stoten, ookal ben ik die-hard GTA-fan.

Oh ja: Ook jammer is dat je (hopelijk alleen in de demo?) niet in de auto kunt schieten, je kunt alleen maar wegrijden van de 5-0 of uit stappen, maar in die tijd ben je al weer tig keer beschoten..

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieNT op 12-08-2010 19:29 ]

:D

• Basjuhhhh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 14:56
Vincitore schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:19:
Wou wel even wat leuke filmpjes maken van het rijden, schieten etc van mafia II demo.
Maar telkens als ik ga spelen en Fraps aanzet dan krijg ik echt filmpjes van 750 MB voor 1 min ... :X

Heb instelling van Fraps op 30 FPS en half-size... dus weet niet zo goed waar het aan ligt.
Iemand een idee of zal ik er ff een apart topci over maken?
Fraps maakt er nou eenmaal zulke grote files van, alleen maar omdat het geen tijd heeft om te comprimeren. Dat zal je later dus nog een keer moeten doen, en je zult zien dat dat een heleboel scheelt O-)

-edit- spellingsfoutje

[ Voor 3% gewijzigd door Basjuhhhh op 12-08-2010 19:40 ]

• Vincitore
Basjuhhhh schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:39:
[...]

Fraps maakt er nou eenmaal zulke grote files van, alleen maar omdat het geen tijd heeft om te comprimeren. Dat zal je later dus nog een keer moeten doen, en je zult zien dat dat een heleboel scheelt O-)

-edit- spellingsfoutje
Ja daar kwam ik achter inderdaad! Heb Windows Live Movie Maker nu gedownload en dat werkt toch wel iets prettiger als een wmv opslaan :X

Stats

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:14
Zijn er ook gangs? Ik werd ineens onder vuur genomen en allemaal rode pijlen op de map. Maar ik had niks gedaan, alleen wat aan het racen.

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:02:
[...]

Vraag mij af of dit eigenlijk ook in de U.S. versie zit , als er 1 land hypocriet is over dit soort dingen zijn zij het wel.

edit: Mompelt iets over ratings |:( 8)7
Ja inderdaad zeg.

Ik zat de demo te spelen, ineens een erg mooi paar boobs in m'n neus... Niet dat ik klaag, maar ik had het niet verwacht ;)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Vincitore
6killer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:57:
Zijn er ook gangs? Ik werd ineens onder vuur genomen en allemaal rode pijlen op de map. Maar ik had niks gedaan, alleen wat aan het racen.
Ja er zijn ook gangmembers! Die kunnen ook lekker op je gaan knallen als je bijvoorbeeld een gangmember omver rijdt of simpelweg gaat vechten/schieten.

Voorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/mafia22010-08-1221-05-40-36.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Vincitore op 12-08-2010 21:11 ]

Stats

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
(xbox versie gespeeld)

Wat is die demo een verschrikkelijke teleurstelling zeg....Ik vind de besturing en de feel echt om te huilen, het speelt gewoon echt niet lekker weg. Verder vermoed ik dat de game gewoon niet efficiënt en volgens huidige technieken geprogrammeerd is. De resources zijn gewoon verkeerd verdeeld. De techniek voor objecten / belichting / gebouwen veraf is echt tergend, ziet er niet uit. In tegenstelling tot bijvoorbeeld GTA waar ik dingen ver weg er erg overtuigend uit vond zien. Hier lijkt het alsof er iets heel erg verkeerd is met de anti aliasing ofzo, één korrelige bende. :(

Verder vind ik het totaal plaatje gewoon niet overtuigend overkomen. Je schiet 1 keer met een pistool op een betonnen pilaar en je schiet gewoon gewoon de halve pilaar weg....En dan schieten vijanden met thomsons op kartonnen dozen waar je achter zit en dan gebeurd er niks. De demo missie dat je aan het begin met die MG42 op de auto's schiet vind ik ook niet mooi gedaan, hoe auto's ontploffen en nabranden deed me heel erg denken aan The Godfather game.

Naja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit wordt geen buy voor mij, of er moeten in de retail versie heel wat technische dingen verbeterd zijn, maar dat gaat sowieso niet gebeuren natuurlijk.

Verwijderd

Lekker spel en eindelijk werkt het is beter op de PC dan op consoles.
Spel loopt zelfs redelijk op mijn Macbook Bootcamp terwijl windows nog vol updates aan het installeren is :)

Het is niet de bedoeling te trollen/flamewars te starten.

[ Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 12-08-2010 22:49 ]

• Divak
  • Laatst online: 06-10 14:26
Ben het eens met Monnick. Vooral de besturing vind ik een enorme teleurstelling. De console besturing druipt er echt vanaf. De muis werkt niet prettig en je moet door de menus bladeren met de enter-toets en backspace.. Een heel goed voorbeeld vind ik het veranderen van nummerplaten in de garage. Je moet met de omhoog en omlaag toets de letters selecteren terwijl je door het alfabet bladert. Halloooooooo!! Ik zit achter een PC, weet je wel, dat apparaat met een toetsenbord waarmee ik de tekens direct kan invoeren! :')

En dan het autorijden.. de auto's hebben totaal geen goede samenhang met het asfalt. Het zijn geen auto's met hun eigen krachten op het asfalt, maar zwevende pakketjes die over het asfalt glijden. Je kan nergens uit afleiden dat de auto doet waar hij zin in heeft, totaal geen gevoel van grip of massa. Heel slecht gedaan. En ook hier weer; met het toetsenbord kan je het gas/sturen niet doseren, terwijl je bijvoorbeeld standaard met piepende weg rijdt. De camera werkt ook heel erg slecht mee, ik probeer de bocht in te kijken, maar bij elke beweging van de auto, reset de camera ook telkens weer naar het midden. En tja, de auto's voelen over het algemeen heel slecht uitgewerkt, weinig verschil tussen auto's, matig geluid, en zoals ik al heb gezegd een belabberde handling.

En dan de combat nog, de crosshairs zijn trouwens enorm groot. Het coversysteem werkt op zich wel aardig, goede interactie met de omgeving. Maar waar is in godsnaam de blind fire? En ook hier voelt het allemaal erg console-achtig aan, het werkt allemaal net niet soepel genoeg. De geluiden van de wapens vind ik ook wel tegenvallen trouwens, en de animaties.. belachelijk. Sorry, maar dit is het jaar 2010. Dan verwacht ik geen game waarbij je iemand neerschiet en telkens dezelfde houterige animatie ziet, zonder enige interactie met de omgeving. Staat iemand voor een bar en schiet je hem neer? Geen probleem, dezelfde standaard animatie wordt weer gebruikt, waarna de vijand voor de helft in de bar komt te liggen. Staat een vijand voor een auto? Zelfde verhaal. En dat wordt nog vergezelgd met een dramatisch klein plasje bloed, waarna het lichaam na een minuut plotseling verdwijnt.

Heel erg amateuristisch en ouderwets. Je mag toch wel een beetje ragdoll verwachten, zeker in een game waarbij het om knallen gaat, veel in binnen-locaties. Ik wil iemand helemaal doorzeven met kogels terwijl hij tegen de motorkap aan wordt geknald, of over de bar heenkiept als ik hem van dichtbij met een shotgun in zijn maag schiet. Die houterige en eentonige animaties voor als je iemand in zijn been raakt beginnen mij nu al te vervelen.

Sowieso vond ik ook het aantal speeches heel erg weinig. Mensen op straat zeggen 3 verschillende dingen, de politie-radio bestaat ook al een handjevol kreten die je na 3 minuten politieachtervolging al allemaal hebt gehoord, en de mensen op straat bestaan ook en een handjevol modellen, af en toe met een ander shirt aan. En dan nog maar te zwijgen over de gangsters, die allemaal identiek aan elkaar zijn :P Ik hoop dat dit te maken heeft met het feit dat het een demo is, en er dus ruimte bespaard moet worden. Maar ik hoop dat er VEEL meer variatie komt in de text en modellen van de mensen op straat. De voetgangers op straat voelen ook niet echt als inwoners. Het zijn regelrechte fillers die door de stad banjeren met het IQ van een aap. Ze lopen tegen lantaarnpalen aan, lopen voor de helft over de weg, lopen tegen elkaar op en draaien rondjes.. Ziet er niet echt al te geloofwaardig uit.

Sowieso het hele sfeertje/graphics.. Alles lijkt zo fake, voelt totaal niet als een stad. Meer een soort cartoon waar je in rondloopt. De auto's bijvoorbeeld ook.

Dit is allemaal erg negatief, ik vind het toch wel een aardige game, maar ZEKER niet de GOTY waar ik stiekem op hoopte.

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:25:
Lekker spel en eindelijk werkt het is beter op de PC dan op die stomme dozen.
Spel loopt zelfs redelijk op mijn Macbook Bootcamp terwijl windows nog vol updates aan het installeren is :)
Als je met dozen Xbox en ps3 bedoeld, kun je ook wel anders uitdrukken lijkt mij? Dit is weer zo'n typische uitlok zin.

Zeg dan: Jammer dat hij op de dozen niet zo mooi werkt.

Stuk vriendelijker;)

Verder valt het inderdaad tegen op de ps3:)

Verwijderd

Dat je veel dezelfde auto's ziet is nogal logisch. Het is een demo, 90% van de auto's zit er niet in.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net de demo even gespeelt en ik krijg er niet het mafia 1 gevoel bij. Dat het spel niet fatsoenlijk werkt met een x1950 helpt ook niet :/
Alle schaduwen knipperen constant.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Je vergelijkt de game teveel met GTA naar mijn idee , Mafia is geen sandbox maar gewoon een lineare game waar het om het verhaal en de missies gaat, de rest is bijzaak. Net als deel 1. ;)

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

gelukkig krijg je niet het mafia 1 gevoel maar wel het mafia 2 gevoel ;)

Niet vergeten dat het toen revolutionair was heh, nog niemand had toen zoiets gemaakt, maffia games van dit formaat waren er niet, zeker niet first(3rd) person. Mafia 1 was dus onwijs vernieuwend, 2 is dat natuurlijk niet omdat het een vervolg is op 1, althans niet echt een vervolg verhaal technisch ofzo, maar meer als opvolging op. Gewoon stoppen met vergelijken en gewoon lekker spelen, ik vind het tot nu toe iig de beste maffia game die er uit is (nog moet komen...)

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:29:
[...]

Je vergelijkt de game teveel met GTA naar mijn idee , Mafia is geen sandbox maar gewoon een lineare game waar het om het verhaal en de missies gaat, de rest is bijzaak. Net als deel 1. ;)
+1 >:)

sorry voor 2x post, wilde deze in mijn bovenstaande bericht plakken... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Donnie op 12-08-2010 22:32 ]

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Vincitore schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:45:
[...]

Ja dat is inderdaad leuk! :9~
Lekker met de shotgun knallen als de agenten er aan komen... ! En het voordeel is dat je aardig wat ammo kan verzamelen door de gun shop :D
Ook leuk is om dit in een kledingwinkel te doen. Zodra je een lichting agenten om het leven hebt gebracht, snel een ander pak aantrekken en ze herkennen je niet meer 8)7. Zodra je weer op de toegestroomde agenten gaat schieten doe je weer het zelfde kunstje. Let wel, als je een eind uit de buurt van de kledingwinkel loopt en je komt weer terug is de winkel afgeplakt met gele linten, je kan dan nog wel naar binnen maar alle kleding is weg, briljant! :)

• Vincitore
aeroxtaxi schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:44:
[...]

Ook leuk is om dit in een kledingwinkel te doen. Zodra je een lichting agenten om het leven hebt gebracht, snel een ander pak aantrekken en ze herkennen je niet meer 8)7. Zodra je weer op de toegestroomde agenten gaat schieten doe je weer het zelfde kunstje. Let wel, als je een eind uit de buurt van de kledingwinkel loopt en je komt weer terug is de winkel afgeplakt met gele linten, je kan dan nog wel naar binnen maar alle kleding is weg, briljant! :)
Dat is ook wel een goede inderdaad. Er zijn ook wel mooie trappenhuizen waar je mooi op kan klimmen (met een verzameling wapens) en dan de politie en gangsters achter je aan krijgen. Mooie is dat de gangsters ook lekker de wandeling de trap opmaken :)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ES335
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 19:09
Net iets van 3 uurtjes gespeeld op de PC. Ik vind de sfeer goed, het jaren 50 gevoel zit er goed in. Toen ik voor het eerst in een auto stapte hoorde ik meteen John Lee Hooker op de radio, Delta ( blues ) channel is iig perfect, heerlijke muziek. Auto's, kleding, wegen en straten, winkels etc.. spot on!

Dan de graphics. Hier heb ik verdeelde gevoelens over, aan de ene kant ziet het er zeer levendig en kleurig uit (ala Saints Row), maar aan de andere kant word dit weer verpest door het DoF effect of wazigheid. Zelfs met anti-aliasing aan waren randjes zichtbaar, en als je snelheid maakt in een auto verdwijnt het hele DoF effect en ziet alles er nog lelijker uit. Misschien maar goed dan dat ze het effect toepassen zodat texture pop-ups, shadow pop-ups en kartelige randjes minder opvallen, maar ik had liever een betere anti-aliasing gezien. Ik vind het een goedkope oplossing om op alles maar een zogenaamd DoF/blur effect toe te passen, wat eigenlijk totaal niet realistisch is in dit spel tenzij je character echt een bril nodig heeft. Dit is precies wat GTA 4 op de pc voor mij onspeelbaar maakt omdat het zoveel wegneemt van de hele immersie van de omgeving, gelukkig zijn de schaduwen in Mafia 2 wel beter.

Sommige textures zijn ook extreem low-res, valt erg tegen. PhysX is opzich wel leuk ( getest op medium ), met een Ati kaart liep het met heel wat puin op de grond met een framerate van rond de 30-40, waar het normaal 60+ was. Ik kan er niks slechts over zeggen want het doet wat het zegt, dus leuk voor de mensen met zo een extra kaartje.

Dan de gameplay, vond het allemaal wat tegenvallen maar toch vermakelijk. Cover systeem werkt niet lekker, je moet bijvoorbeeld nog een keer L-CTRL drukken om uit cover te gaan. En blindfire is ook niet mogelijk. Animaties zijn wel goed, gaat hier en daar wel wat mis. Als je op iemand schiet triggert het soms een bepaalde animatie waardoor ze uit hun huidige houding worden gehaald, ik vond dit in GTA 4 juist wel heel goed gedaan. De auto's rijden lekker, alleen is het jammer dat het botsen weer niet helemaal realistisch is. Zo reed ik bijvoorbeeld in een bus met volle snelheid tegen de zijkant van een stilstaande auto, maar de auto deformeerde niet helemaal op een klein deukje na en de auto kwam ook niet van de grond maar verschoof een paar meter.

De A.I. komt dom over, politie auto's rijden overal tegen aan, sommige passanten blijven rustig naast mij lopen terwijl ik met een Thompson drie mensen doodknal. Ik voel ook geen impact als ik mensen omver rijd en auto's kunnen met drie kogels tot ontploffing worden gebracht mits je aan de rechter kant boven het achterwiel schiet. De wapens voelen lekker, daar kan ik niets slechts over zeggen.

Het is een leuk spel en wat ik hierboven noem zijn vooral de minpunten, er zijn namelijk meer dan genoeg pluspunten. Natuurlijk blijft dit een demo maar ik vond het zelf al een goede indicatie van hoe het aanvoelt. Ik kan me altijd uren vermaken met freeroaming games en tijdens het spelen van Mafia 2 leek de tijd weer flink sneller te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02-2023
(PS3 demo)

tja ff uitgeprobeerd, kan niet vergelijken met pc of x-doos maar vind deze versie er op het eerste oog prima uitzien, herken de opmerkingen met die eerdere vergelijkingsfoto's niet
ff wennen aan de ctrls aan het feit dat die camera wel erg dicht op mijn nek zit
ook erg irri dat die gelijk begint te rennen als je je pookje naar voren duwt ik ren liever met X tappen, ik ren nu mijn hele appartement door om bij die telefoon te komen 8)7
leuke details zoals die kraan en het raam maar als het vervolgens niets toevoegd ga ik me daar niet 15 uur mee vermaken weet ik nu al
twijfel erg om al te pre-orderen, het is dat ik bfbc2 en rdr heb uitgespeeld, als die nog ergens onder de € 40 duikt bestel ik hem misschien alvast anders wacht ik nog een paar reviews af op de volledige game

PSN Headless_Pumpkin

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste