2K heeft altijd al gezegd dat het spel lineair zou zijn omdat het geen sandbox game is.
Toch ben ik benieuwd wat ze precies met lineair bedoelen. Lineair is een spel nl. al gauw! Ben bezig met Bioshock 2 en dat is zo lineair als het maar zijn kan.
Het lijkt me toch dat er veel te doen is, naast het doen van missies... Hopelijk heb je net als in GTA IV side missions en odd-jobs. Man, de mafia deed van alles in de 50-er jaren: vrouwen, gokken, drank, en weet ik veel wat voor misdaden. Mag hopen dat 2K daar toch wel wat mee doet.
En wat ik begrijp is het verhaal dus zo'n 14 uur lang... wat m.i. ook vrij kort is... Veel mensen vonden RDR al kort en die was volgens mij een uur of 20...
s kijken of ik scans van de PC Zone review kan vinden... wil toch wel eens lezen wat ze er precies over zeggen. Iemand scans tegengekomen?
Edit: geen scans gevonden, maar weet wel wat meer.
Het lineaire zit hem dus in het feit dat er buiten de verhaal lijn, niet zo veel te doen is. Je kan je auto opdirken, winkels beroven, wat kleren halen en verder een beetje rondrijden. Maar random event's zijn er dus schijnbaar niet. Er zijn dus geen dingen als drag racen, hitman missies, strangers en dat soort dingen.
Maarja, dit soort dingen horen dus kennelijk thuis in sandboxgames zoals GTA IV.
En helaas verwacht ik dat veel reviews deze vergelijking wel gaan maken. M.i. ook niet geheel onterecht, want ik verwachte dit soort dingen eigenlijk ook in de game!
Ik kan me Mafia 1 niet meer goed herinneren, maar wat kon je naast het verhaal allemaal doen?
En zag je ook wel eens dingen spontaan gebeuren op straat.... ik bedoel, een crimineel die achtervolgd wordt of i.d.
Andere punten van kritiek op Mafia 2 die ik ben tegengekomen:
- je kan niet schieten vanuit een auto;
- er zijn
geen melee-wapens.
Geen melee-wapens zullen veel mensen jammer vinden, waaronder ik. Gelukkig schijnt het boxen wel erg goed te zijn...
[
Voor 66% gewijzigd door
SqueakyClean op 02-08-2010 12:51
]