Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Vreemd dat het niet goed draait. Ik zit met dezelfde kaart, een veel oudere processor en een hogere resolutie. De demo draait uitstekend op redelijk hoge settings met PhysX uitgeschakeld.RedHat schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:43:
Ik heb hem tot chapter 7 ofzo gespeeld nu. De graphics kan ik weinig over zeggen, ik draai 1440x900 met alles op low en het hapert nog(8800GT, E6850@4Ghz,2GB). De stad is wel adembenemend mooi zelfs op low.
De minpunten tot nu toe vind ik dat ik nog steeds het gevoel heb een loopjongen te zijn.
spoiler:De missie in de gevangenis is ook erg langdradig
Voor de rest heb ik geen eigenaardige dingen gezien. Ziet er goed verzorgd uit.
Ja ik geef toe dat je daar een punt hebt. Natuurlijk ben ik op zich wel benieuwd hoe het verder dan de demo speelt, maar omdat er naast het verhaal niet veel te doen is en sommige dingen duidelijk opzettelijk zijn bewaard voor Dlc vind ik het lastig om er geld aan uit te geven. Natuurlijk moet elk bedrijf geld verdienen , maar om dit soort redenen koop ik bv. ook geen COD games meer.MsG schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:28:
[...]
Als je echt een statement wil maken, kan je beter het spel echt links laten liggen. Aan je post merk ik dat je het wel wilt spelen maar niet wilt kopen. Dus blijkbaar is het spel dan wel leuk genoeg.
Maar ondertussen heb ik hem toch besteld. Gisteren het spel gedownload en het eerste level gespeeld en toen bedacht ik me ineens hoe dankbaar ik de makers was voor deel 1
Verwijderd
Zou namelijk de zoveelste misser in het spel zijn ... in Mafia 1 kon dat zelfs al.
Ook zitten er echt rare dingen in het spel. Politie verschijnt standaard op je radar. Je mag maar een max snelheid in de stad, als je te hard rijd heb je de politie achter je aan. Alleen kan je dus gewoon de politie zien aankomen op de kaart, beetje jammer... Car tuning wat geen zin lijkt te hebben?
Mijn advies is, verwacht er niet teveel van en speel het gewoon als een vermakelijk spel.
Lichtelijk offtopic: waarom kunnen makers een deel 2 nou nooit zo goed, of zelfs beter maken, dan deeltje 1. Jammer is dat.
[ Voor 3% gewijzigd door -unknown op 25-08-2010 10:53 ]
Verwijderd
- geen melee wapens
- geen gebruik van OV kunnen maken
- geen free ride optie
Wat is dan het nut van de o' zo mooie en drukke stad als je er geen ene reet in kan doen/gebruiken (muv. eten ,kleding en wapens kopen) dan er hard doorheen rijden van de ene missie naar de andere ?
Ik ben van mening dat minimaal alle opties die in Mafia 1 zaten ook in dit deel hadden moeten zitten + extra.
Nu is het juist andersom, 2K heeft juist de extra elementen eruit gesloopt en dat is zooooo zonde, de game is gewoon rushed, dat lees je tussen de regels in alle reviews.
(het vage en plotselinge einde,een stad waar lang niet alles uitgehaald is enz...)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 11:05 ]
Omdat Mafia 1, zoals al eerder benoemd, zijn tijd te ver vooruit was.all killer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:31:
Lichtelijk offtopic: waarom kunnen makers een deel 2 nou nooit zo goed, of zelfs beter maken, dan deeltje 1. Jammer is dat.
Pff, ik leg jullie dilemma op:
Ik heb voldoende geld om het spel te kopen, wat ik ook gedaan heb.
Maar aangezien het spel erg tegen valt, wil ik het eigenlijk terugvragen.
Wat zouden jullie doen?
Als het echt niet anders kan.....
Heb inmiddels stiekem ook al wat Mafia 2 gedaan, beetje de stad verkennen en de vele details ontdekken, erg tof. Zodra ik het spel officieel binnen heb ga ik het spel pas echt spelen, tot die tijd spielerij
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Waarom niet ? GT5 word al 5 jaar uitgesteld dus is 2 jaar rushed.Nakebod schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:54:
Denk niet dat een game die al bijna 2 jaar uitgesteld is/was nu echt gerushed is imho.
Maar zonder gekheid, ik denk dat dat het spel te snel is uitgebracht. Ik denk eerder aan vreemde keuzes in het traject.
Was ook al in deel 1, erg handig.all killer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:31:
Ook zitten er echt rare dingen in het spel. Politie verschijnt standaard op je radar.
Dat noemt men realistisch. Het is geen GTA waar je met 300 over de stoep mag crossen.Je mag maar een max snelheid in de stad, als je te hard rijd heb je de politie achter je aan.
Alleen kan je dus gewoon de politie zien aankomen op de kaart, beetje jammer... Car tuning wat geen zin lijkt te hebben?
Je kunt niet op de metro dat is jammer, je kunt heel veel winkels niet in, ook erg jammer. Het spel wat ze gemaakt hebben is wel goed, maar het had nog veel beter kunnen zijn. Dus een gemiste kans imho.
Ik wil meer, maar er is geen 'meer'. Maar ik moet zeggen, heb wel genoten die paar uurtjes. Oh ja nog één compliment aan de game, de tracklist van muziek is echt super. In de sneeuw bekende oldtime christmas songs en in de zomer lekkere frivole rock n roll muziek. Heb me verbaasd hoe uitgebreid de tracklist wel niet was. Dat was echt toppie.
Voor de mensen die nog aan het spelen zijn of gaan beginnen, geniet er van, lang zal het niet duren tot het 'game over' is.
Iedereen weet op wat voor andere manier je Mafia 2 kan krijgen, maar ik heb geen zin om mn computer daardoor te verneu****.
En 31 is ook geen rib uit mijn lijf.
Verwijderd
Gelukkig lopen goede games niet weg. We kunnen ook gewoon Mafia 1 blijven spelen, het is 8 jaar later nog steeds hetzelfde spel.
Maar vroeger was echt niet alles beter. Er zijn toen ook talloze spellen gemaakt met super graphics maar met inferieure gameplay. We herinneren ons alleen die games waar het wel gelukt is (Tetris, Goldeneye, Zelda, Commander Keen, Half-Life 1, MOHAA, etc)
Wat wel jammer is in Mafia 2, is dat je oneindig leven hebt. Dan krijg je waarschijnlijk niet meer van die bloedstollende missies als in Mafia 1, waar je soms met 3% leven een half level moest zien te overleven.
Dat was vanaf CoD2 ook zo jammer (een van mijn favorieten, dat wel). Daar was het op de hoogste moeilijkheidsgraad nog goed te doen als je maar steeds achter een muurtje kruipt.
Was daar toen 30-35 euroChevyVanDude schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:08:
Why bij gamehubs?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dat kan meestal niet. Het product is niet defect. Bovendien heb je het nu al wel gespeeld. Verkoop hem dan op MP ofzo.ChevyVanDude schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:53:
[...]
Omdat Mafia 1, zoals al eerder benoemd, zijn tijd te ver vooruit was.
Pff, ik leg jullie dilemma op:
Ik heb voldoende geld om het spel te kopen, wat ik ook gedaan heb.
Maar aangezien het spel erg tegen valt, wil ik het eigenlijk terugvragen.
Wat zouden jullie doen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ehh, ik zeg niet dat ik het spel wil verkopen, maar annuleren, want JA dat bestaat, ook bij MediaOffer.MsG schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:30:
[...]
Dat kan meestal niet. Het product is niet defect. Bovendien heb je het nu al wel gespeeld. Verkoop hem dan op MP ofzo.
Tja, je kunt inderdaad argumenteren dat de ontwikkelaars de tijd die ze besteed hebben aan het kunnen doorspoelen van een WC, aanzetten van de douche, en meer van dat soort game-technisch gezien nutteloze details beter hadden kunnen besteden aan wat meer replay-value toevoegen.
Maar misschien dat een free-roaming mode later nog via een patch wordt toegevoegd? Of samen met een extra missie in een DLC... Het is niet geheel onmogelijk.
Overigens, ik heb nog niemand (die de game al heeft uitgespeeld) gehoord over het verzamelen van alle Playboy foto's. Gaat dat vanzelf tijdens het spelen van de game, of moet je daar wel bewust naar zoeken tussen de missies door?
Annuleren kan altijd he.ChevyVanDude schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:38:
[...]
Ehh, ik zeg niet dat ik het spel wil verkopen, maar annuleren, want JA dat bestaat, ook bij MediaOffer.
[ Voor 83% gewijzigd door KoffieNT op 25-08-2010 13:39 ]
:D
En ik denk dat door het ontbreken van freeride juist een mod-community gaat ontstaan die er een multiplayer van bakt.
Nope, doen we niet. Dit is het Mafia 2 topic. Voor een technische vraag mag je in het juiste forumdeel een topic openen dat aan de eisen voldoet
[ Voor 73% gewijzigd door TheZeroorez op 25-08-2010 14:01 ]
Vond het in deel 1 wel grappig dat je gewoon de (straat) tram of de bovengrondse metro kon nemen en het voegde ook een stuk levendigheid toe dat die treintjes gewoon reden of je er nu wel of geen gebruik van maakte.
Als je echt van maffia games houd en je vind het hele gedoe rondom maffia prachtig, dan vind je dit een top game! Ik ga dit spel echt niet niet spelen omdat ik niet met de trein kan rijden
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Verwijderd
Ik vind dat ook belachelijk, wel een Elevated Subway in de stad neerleggen maar gebruik er van maken kan niet, een wc kunnen doorspoelen of de douche aanzetten heeft natuurlijk veel meer praktisch nut, typisch geval van verkeerde prioriteiten bij 2K.Haay schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:30:
Gewoon nieuwsgierig... Ik begrijp uit voorgaande posts dat je niet met de metro kunt omdat de stations niet toegankelijk zijn. Maar RIJDEN er wel treinen daar, of zijn die stations helemaal doods en ongebruikt?
Vond het in deel 1 wel grappig dat je gewoon de (straat) tram of de bovengrondse metro kon nemen en het voegde ook een stuk levendigheid toe dat die treintjes gewoon reden of je er nu wel of geen gebruik van maakte.

Ik begrijp je argument wel maar ik ben nu eenmaal ook gek op treinenAls je echt van maffia games houd en je vind het hele gedoe rondom maffia prachtig, dan vind je dit een top game! Ik ga dit spel echt niet niet spelen omdat ik niet met de trein kan rijden
Blijkbaar vonden ze bij 2K de wc & douche belangrijker.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 15:09 ]
Prachtig was dat.Haay schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:30:
Gewoon nieuwsgierig... Ik begrijp uit voorgaande posts dat je niet met de metro kunt omdat de stations niet toegankelijk zijn. Maar RIJDEN er wel treinen daar, of zijn die stations helemaal doods en ongebruikt?
Kan je nu niet via een bug of slimmigheid ergens op een metro komen?
Bij een viaduct ofzo
Idee / Uitdaging voor mensen van forum, kom toch ergens in een metro
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
http://forums.2kgames.com/forums/showpost.php?p=910106&postcount=293
Een slap verhaal over het feit dat wiseguys geen public tranportation gebruiken maar in een auto rijden, als je de eerste regels goed leest kom je tot de conclusie dat ze bij 2K gewoon te bedonderd waren om het erin te gooien, te lastig om te programmeren en het zou teveel geheugen kosten bla bla , maar 8 jaar geleden kon het wel.

Het gaat niet zozeer om het specifieke kunnen, maar meer om iets wat in de vorige mafia wél kon, en de stad meer leefbaar maakt: mensen die met de trein e.d. reizen, een bus die stopt en waar je kunt instappen en zo zijn er nog tientallen dingen die de sfeer en kwaliteit doen verhogen. Als je dat wel in je eerste deel van de game stopt, kan je het op z'n minst er weer instoppen + extra's.Donnie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:36:
Tegenwoordig is een spel dus leuk als je met de metro/trein kan, damn wat zijn dat voor argumenten zeg, IRL haat ik het openbaar vervoer al dus waarom zou ik in godsnaam in de trein gaan zitten in een spel, in RdR kan het bv. wel maar daar skip ik altijd de rit, ga echt niet de hele rit een beetje naar buiten zitten kijken. Ik krijg echt het gevoel dat iedereen op elke slak zout gooit.
Als je echt van maffia games houd en je vind het hele gedoe rondom maffia prachtig, dan vind je dit een top game! Ik ga dit spel echt niet niet spelen omdat ik niet met de trein kan rijden
Bottomline:
Als je iets niet bevalt, klaag dan niet en koop het niet, anders geniet....
Ik ga er vrijdag van genieten
Maar spelen zal vast nog niet kunnen voor vrijdag? Althans niet via steam me dunkt/ Ik heb zelf nog geen verzendingsmail ontvangen helaas.Lizardz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:50:
Ik heb al een mailtje gekregen van Mediaoffer dat mijn spel al verzonden is. Misschien heb ik hem morgen dus al wel in huis!
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Als je hem voor de PS of XboX hebt wel.GAIAjohan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:58:
[...]
Maar spelen zal vast nog niet kunnen voor vrijdag? Althans niet via steam me dunkt/ Ik heb zelf nog geen verzendingsmail ontvangen helaas.
Ik denk zelfs dat dit weleens een bug kan zijn die express door de developer in de game is gezet op de pirated versie.Haay schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:39:
Maar misschien dat een free-roaming mode later nog via een patch wordt toegevoegd? Of samen met een extra missie in een DLC... Het is niet geheel onmogelijk.
Bij mij gaat het over de Ps3 versie.GAIAjohan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:58:
[...]
Maar spelen zal vast nog niet kunnen voor vrijdag? Althans niet via steam me dunkt/ Ik heb zelf nog geen verzendingsmail ontvangen helaas.
[ Voor 27% gewijzigd door Lizardz op 25-08-2010 16:20 ]
Dat je niet kan free roamen? Onzin...Lizardz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:15:
[...]
Ik denk zelfs dat dit weleens een bug kan zijn die express door de developer in de game is gezet op de pirated versie.
Waar heb jij het nou over???Lizardz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:15:
Ik denk zelfs dat dit weleens een bug kan zijn die express door de developer in de game is gezet op de pirated versie.
Anyway, ik heb een poosje geleden mijn exemplaar bij MediaOffer besteld en ik ga hem gewoon lekker spelen zodra ik hem binnen heb.
Ik heb *kuch* de pirated versie gezien, en hier bleek niet uit dat je niet kon frea-roamen.
En dan? Is dat het einde? Wel héél erg abrubt dan zeg

Nee daarna komt nog een aardig gedeelte.RedHat schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:49:
Ik heb een vraagje over het einde
spoiler:Die gast verteld dat mijn vader doodgemaakt is door die vetzak; dan ga je schieten loop je de hal binnen nog meer schieten, je vind geld...
En dan? Is dat het einde? Wel héél erg abrubt dan zeg
@Cornholio01
Dat je geen gebruik kunt maken van het OV is inderdaad klote.
Vind het nog het gaarst dat er zoveel taxi's rond rijden maar je kunt er geen gebruik van maken.
Er zijn missies waar je om aan de missie te beginnen naar de andere kant van de stad moet en dan heb je soms geen zin om te rijden want na een tijdje is daar geen bal meer aan.
De politie is btw absurd dom.
Zit gewoon een auto te stelen en er rijd een politie auto langs en ze doen gewoon niets.
Dat je 3x zo snel rijd als toegestaan merken ze ook vaak nog niet eens.
Btw een auto tunen heeft wel degelijk nut alleen niet veel. De acceleratie en top speed word omhoog gekrikt maar veel van de auto's die rond rijden kunnen niet met dit extra vermogen omgaan.
Die praatjes dat OV niet stoer genoeg is is gewoon pure onzin. Dit zeggen ze gewoon om de mensen die klagen af te kraken en het laat zien op welk niveau 2k bezig is.
bij GTA4 was er ook een werkend OV systeem en in Mafia 1 ook. Ze hadden er gewoon geen zin in het in het spel te prakken.
edit;
ik denk dat de persoon in deze thread het spel nogal goed samen vat.
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=82241
[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 25-08-2010 17:13 ]
RedHat schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:03:
Hmm ik heb geen missies meer hoor. Toch maar wat auto's stelen en bij die B gast brengen. Misschien komt er dan ooit wel weer een missie.
Je moet 27.500 piek hebben om terug te betalen aan de knakker waar je geld van geleend hebt (Bruno ofzo).
In het kantoor van die dikzak vind je maar iets van 25 of 26.000.
Als je naar de map kijkt (TAB) zou je moeten zien hoeveel geld je nog moet hebben.
Denk je dat dit spel onmodbaar is?
Zoals hier al een paar keer eerder is aangegeven:
"Gewoon" een paar lua-scriptjes aanpassen (ik weet niet of dit ook samenwerkt met het Mafia2 .sds, maar hier zal wel een converter voor gemaakt worden).
Neem nu: The City of Lost Dreams.
Niet geheel compleet, maar toch is er moeite voor genomen om er iets van te maken.
Wellicht omdat Mafia 1 al goed was.
Aangezien velen van jullie zoveel te zeiken hebben op Mafia 2, liggen hier mogelijkheden voor verbeteringen.
Als jij het spel echt zo slecht vind, maar Mafia toch stiekem leuk vindt, ga je jezelf verdiepen in games programmeren en maak je hier mods voor.
Er zijn maar weinig mods die officiële mod tools hebben.
Call of Duty 2 en Far Cry 2 had deze (uit mijn hoofd benoemd).
Dus wees niet bang dat je project wordt afgeschoten o.i.d.
Modden gaat denk ik niet zo makkelijk worden als jij nu voordoet hoorChevyVanDude schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:00:
Mensen mensen,
"Gewoon" een paar lua-scriptjes aanpassen (ik weet niet of dit ook samenwerkt met het Mafia2 .sds, maar hier zal wel een converter voor gemaakt worden).
Niet geheel compleet, maar toch is er moeite voor genomen om er iets van te maken.
Aangezien velen van jullie zoveel te zeiken hebben op Mafia 2, liggen hier mogelijkheden voor verbeteringen.
Als jij het spel echt zo slecht vind, maar Mafia toch stiekem leuk vindt, ga je jezelf verdiepen in games programmeren en maak je hier mods voor.
Die lua scripts zijn handig om bepaalde variabelen te veranderen, zodat er dingen "unlocken", zoals de demo time limit enzovoorts. Ik denk niet dat je met deze scripts het hele spel aan kunt passen
Anyhows, ben Mafia 1 weer eens aan het installeren, die ga ik even spelen tot vrijdag
Gewoon een paar LUA scriptjes? Ok als het zo simpel is mag jij er gelijk aan beginnen -.-ChevyVanDude schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:00:
Mensen mensen,
Sorry maar er vanuit gaan dat een groepje mensen de problemen met de game gaat fixen is gewoon gaar.
Misschien gaan mensen er een goede mod voor maken maar misschien ook niet hier mag je gewoon niet vanuit gaan.
Ik vind dat je op dit moment teveel aannames maakt zo van: ach de community zal het wel allemaal fixen.
Verder vind ik de term 'zeiken' nogal onterecht. Ik vind dat men het zeiken mag noemen als mensen onrealistische eisen stellen of over kleine punten zeuren.
De punten waar de meeste mensen over klagen zijn gewoon realistische punten. Dingen die er gewoon in hadden moeten zitten.
Want als je gewoon bekijkt dat er in het eerste deel (dat al aardig wat jaren oud is) bepaalde mogelijkheden zaten die in deel 2 niet zitten en als mensen dan hierover gaan klagen dan vind ik dat volledig normaal.
En als men dan op het forum van 2k vragen stelt hierover krijg je gewoon onzinnige antwoorden van de makers.
Grafisch is het prachtig maar voor de rest laat deze game het gewoon voor een groot deel liggen.
Diverse andere games waaronder de eerste Mafia hebben vind ik gewoon een bepaalde maatstaf gezet voor zulke games dan mag je verwachten dat een game waar zolang aan gewerkt is toch wel een beetje naar deze games kijkt en punten overneemt en ook even naar de community kijkt en ziet wat deze willen/verwachten.
Gewoon het feit dat er geen bal te doen is in de stad behalve de hoofd verhaal lijn en dat er geen free roam is vind ik gewoon 2 zeer zwakke punten aan deze game. Vooral aangezien free roam wel in de vorige game zat (en in bijna elke soort gelijke game) en ook het feit dat er niets te doen is in de stad vind ik zeer zwak aangezien er genoeg potentieel is voor deze. En het is niet alsof het absurd veel werk was geweest voor 2k om er wat side missions in te gooien. Maar ik ga er zelf vanuit dat we deze zullen krijgen in de vorm van betaalde DLC.
De modding community zal hopelijk een paar van de problemen fixen maar misschien ook niet. Ik vind niet dat we hier vanuit mogen gaan. Het is gewoon 2k die dat van begin af aan had moeten fixen want A: hun worden ervoor betaald.
B: ze hadden deze klachten mogen verwachten.
Ik vraag me af of er naar de beta testers geluisterd is of dat de beta groep volzat met mensen die dusdanig blij was met dat ze bij de groep zaten dat ze niets durfden te zeggen.
Of zoals het vaak bij betas is. Een persoon brengt een klacht naar voren en de fanboys in de groep flamen de persoon volledig.
En als jij het spel écht zo goed vindt, moet je het kopen. Hypocriet figuur.ChevyVanDude schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:00:
/ontopic:
360 versie besteld, twijfelde tussen de PS3 versie en deze, maar de demo op de 360 beviel me beter. Dus dan is het makkelijk
Jij hebt een luxeprobleem met 2 consolesExorcist schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:25:
[...]
En als jij het spel écht zo goed vindt, moet je het kopen. Hypocriet figuur.
/ontopic:
360 versie besteld, twijfelde tussen de PS3 versie en deze, maar de demo op de 360 beviel me beter. Dus dan is het makkelijk
Vandaag trouwens ook de PS3 versie besteld, niet voor mezelf (heb geen consoles) maar voor een vriend van me zonder iDEAL
[ Voor 14% gewijzigd door kronolith op 25-08-2010 19:31 ]
Soundtrack CD is iig mooi net als artwork boekje.
Kan me niet schelen wat mensen er van vinden, ik vind het nu al money well spent (al was het maar om Mafia I
Nice, vandaag al binnen gekregen?! Waar heb je hem gepre-orderd?IceStorm schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:31:
Zo, mijn CE (of SE of wat ze er dan ook van gemaakt hebben) is binnen. Key lekker in Steam invoeren en dit weekend lekker gaan spelen.
Soundtrack CD is iig mooi net als artwork boekje.
Kan me niet schelen wat mensen er van vinden, ik vind het nu al money well spent (al was het maar om Mafia I)
EDIT: Tijd voor een deeltje 2 trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door kronolith op 25-08-2010 19:35 ]
De bugs zijn in ieder geval wel representatief. Nog steeds knipperende schaduwen. Nou moet ik voor een driverprobleem een nieuwe videokaart halen om het spel te kunnen spelen terwijl de framerate en alles prima is.
Mafia II en een radeo X-serie gaat dus niet samen

Als de schaduwen nou uitgezet konden worden...
[ Voor 7% gewijzigd door Gisae op 25-08-2010 19:37 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Gamestop.com. Dus op US launch geshipped met UPS en dat wil wel (mag ook wel voor dat geldkronolith schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:32:
Nice, vandaag al binnen gekregen?! Waar heb je hem gepre-orderd?
Gewoon wachten tot ATI nieuwe drivers uitbrengt. Alhoewel het verleden laat zien dat ATI de iets oudere kaarten nogal snel laat vallen qua support.Gisae schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:36:
De demo zou niet representatief zijn aan het volledige spel...
De bugs zijn in ieder geval wel representatief. Nog steeds knipperende schaduwen. Nou moet ik voor een driverprobleem een nieuwe videokaart halen om het spel te kunnen spelen terwijl de framerate en alles prima is.
Mafia II en een radeo X-serie gaat dus niet samen
Als de schaduwen nou uitgezet konden worden...
Btw ik dacht toch echt dat er een optie was betreffende de schaduwen in het menu.
die is er ook.Deadsy schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:50:
[...]
Btw ik dacht toch echt dat er een optie was betreffende de schaduwen in het menu.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Verwijderd
De sfeer is veel minder dan deel 1 , vooral de cutscenes, de lipsync is om te huilen zo slecht , dat is in deel 1 nog beter, stemmen & personages konden mij ook niet overtuigen. En waarom zijn de ondertitels zo fucking klein ?? Je hebt zowat een telescoop nodig. De levendigheid in de stad is wel ok maar waarom is er in godsnaam zo weinig te doen ? Niet dat je wat kunt doen want daar krijg je kans niet voor, je duikt van de ene missie in de andere, nu was Mafia 1 ook wel enigsinds linear maar bij 2K zijn de daarin nogal doorgeschoten, ik krijg het gevoel dat ze bij 2K iets heel moois van plan waren en ook goed op weg waren maar er uiteindelijk door tijdgebrek/druk maar iets halfslachtigs van hebben gemaakt wat echt jammer is , er had veel meer ingezeten mijn inziens.
Deze game is de hype en hoge review scores absoluut niet waard naar mijn idee maar ja, ik kijk dan ook door een Mafia1 bril ...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 20:57 ]
Ik rij er heen, en dan?
Als ik met hem praat zegt hij dat hij te druk is, kan hem ook nergens in een garage parkeren daar, hele scrapyard al 5 keer rondgereden maar kan het echt niet vinden.
Ja dat kan, als je de game kooptSnuffel schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:12:
Ik wordt apegeil van dat geluid van dat hart... kan dat niet weg op de een of andere manier?
Morgen of overmorgen valt ie dan op de mat heb er zin in!
HOI.
Je rijd de auto gewoon in de crusher die naast zijn huisje staat. Gaat dan de trap omhoog en activeert het en vangt je geld. Je sloopt de auto dus gewoon en word betaald voor oud ijzer ofzo.Nieroth schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:54:
Misschien een domme vraag, maar hoe verkoop ik auto's aan Bruski?
Ik rij er heen, en dan?
Als ik met hem praat zegt hij dat hij te druk is, kan hem ook nergens in een garage parkeren daar, hele scrapyard al 5 keer rondgereden maar kan het echt niet vinden.
Later krijg je nog een plek waar je daadwerkelijk je auto kunt verkopen maar de meeste auto's accepteren ze daar niet. Het moet al echt iets bijzonders zijn wil je hem daar kwijt raken.
Btw heeft iemand eigenlijk iets randoms meegemaakt in de game? Bv soms zie je iemand aan de motor van zijn auto werken maar voor de rest zie ik eigenlijk niets behalve dan mensen die de krant kopen of een hotdog kopen.
Heeft iemand iets randoms gezien zoals een auto ongeluk of iemand die aangehouden word door de politie ofzo?
Meeuwgeluid
Scheepstoeter
Diverse muziek
Veel geluidssampletjes
Vind het jammer dat de car handling zo kut is helaas, vooral omdat je veel rijd.
car handling hangt af of je hem op Sim hebt ja of nee. Maja of sim realistisch is weet ik niet aangezien ik nog nooit in zo een ouwe bak gereden heb.MsG schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:09:
Grappig hoeveel gerecycled is
Meeuwgeluid
Scheepstoeter
Diverse muziek
Veel geluidssampletjes
Vind het jammer dat de car handling zo kut is helaas, vooral omdat je veel rijd.
Vind het wel jammer dat alle winkels het zelfde uitzien en in alle winkels dezelfde persoon werkt.
Zit je nog in de winter want dan is het gewoon spekglad. In de zomer heb ik geen probleem met draaien. Tenzij de auto getuned is want dan is de handling bij sommige autos helemaal weg.MsG schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:16:
Ik heb hem al tijden al vanaf het begin op sim, maar met 5km en draaien maak je al sliprondjes. Het is gewoon hartstikke de Godfather kant opgegaan qua rijden. Hadden ze qua handling GTA IV maar gevolgd. Zo'n oude bak maakt echt geen sliprondjes vanuit stilstand zacht.
Verwijderd
Idd zeg, vooral als je een stuk moest klimmen, pruttel pruttel puf puf ... vol gas @ 15mphitt Mafia 1. Daar waren de eerste missie auto's (waar je die cocktails op die auto's moet gooien bij zo'n mafiakroegje van de vijand) ook lekker kaktraag, dat was juist zo mooi. Hier heb je meteen een snelle bak.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 00:05 ]
Er lopen geen wegen naartoe dus je kunt er niet naartoe terwijl er gebouwen staan de 3 regios redelijk groot zijn.
In het noordoosten staat een stuwdam met centrale maar daar kun je alleen van de verte naar kijken (vanaf de sterrenwacht). Dichterbij dan dat kun je er niet komen.
En aangezien er geen wegen gaan naar al deze gebieden betwijfel ik dat het voor de DLC is. Blijkbaar zijn deze gebieden puur op de map om de wereld groter te laten lijken.
De kaart van Mafia was geloof ik toch een flink stuk groter.
Als je het hart hoort kloppen is het een teken dat je bijna door je health heen bent.. dus of je moet snel wat eten/drinken of je moet even gaan slapen..als het goed is ben je er dan vanafSnuffel schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:12:
Ik wordt apegeil van dat geluid van dat hart... kan dat niet weg op de een of andere manier?
Het valt mij trouwens erg mee hoe het spel draait..gaat nog als een trein om mijn inmiddels 2,5 jaar oude systeem
[ Voor 13% gewijzigd door HiDNN op 26-08-2010 00:16 ]
Meh kvind m zelf gewoon te lelijk op de PS3, dus die viel als eerste af.Exorcist schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:25:
[...]
En als jij het spel écht zo goed vindt, moet je het kopen. Hypocriet figuur.
/ontopic:
Op de X360 ziet t er leuk uit en speelt lekker, maar de pc is toch nét wat beter qua graphics en goedkoper. Daarnaast meer controlsmogelijkheden.. Daarom ben ik voor de pc-versie gegaan.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik knalde met me auto tegen 1 of ander ganglid aan, diegene stapt uit en pakt een gun.Deadsy schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:49:
[...]
Btw heeft iemand eigenlijk iets randoms meegemaakt in de game? Bv soms zie je iemand aan de motor van zijn auto werken maar voor de rest zie ik eigenlijk niets behalve dan mensen die de krant kopen of een hotdog kopen.
Heeft iemand iets randoms gezien zoals een auto ongeluk of iemand die aangehouden word door de politie ofzo?
Vervolgens wil de politie hem aanhouden, maar hij begint op mij te schieten, waarop de politie hem dood schoot..
of valt dat niet onder random?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Dit spel is echt top. Wauw wat een sfeer. Toch even inhoudelijk ingaan op het free-roaming aspect:
Ik weet niet wat iedereen bedoelt met het zogenaamde gebrek aan free-roaming, maar dit spel is één en al free-roaming. Als je een opdracht krijgt, dan pak je een auto en rijdt er naar toe, OF, je stapt uit de auto en doet wat je niet laten kan. Andere auto's pakken, shoot-outs beginnen, hapje eten, auto's verzamelen, chaos veroorzaken, u noemt het maar. Het is weliswaar geen free-rider mode, zoals in deeltje één, maar je kunt niet stellen dat het geen free-roaming game is. Ik heb een paar missies gedaan en ben verder gewoon wezen rondklooien. Tijd van schrijven is 5.30 in de ochtend, dus je mag wel stellen dat ik me heb vermaakt.
Veel plezier met dit meesterlijke spel iedereen!
En een tip voor de deel 1 fanboys (reken ik mezelf ook onder, maar toch); start deel 1 eens op na het spelen van deel 2. Kijk dan eens kritisch of je deel 2 nog steeds zo'n stap achteruit vindt.
Ik heb precies bovenstaande idee!
Heb gister speciaal een vrije middag genomen zodat ik kon spelen, heb vervolgens gewoon tot 11 uur non stop zitten gamen. (nu in chapter 10)
beste zandbak tot nu toe! en fock wat een goed sfeertje. ik ben de helenacht al wakker!
Hij is verstuurd vanaf Gamehubsjbkappirossi schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 07:00:
eindelijk een game die weer wat aan is, tussen al die rotzooi die de laatste tijd uitgekomen is.
beste zandbak tot nu toe! en fock wat een goed sfeertje. ik ben de helenacht al wakker!
Heb er veel zin in, Had vorige maand Red Dead Redemption gekocht, maar heb die pas 3 uur gespeeld. Deze sandbox game gaat me beter af
Mijne is ook verzondenMars18 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 08:00:
[...]
Hij is verstuurd vanaf Gamehubs![]()
Heb er veel zin in, Had vorige maand Red Dead Redemption gekocht, maar heb die pas 3 uur gespeeld. Deze sandbox game gaat me beter af
Nou mijne duurt nog wel even
[ Voor 96% gewijzigd door F350-maniac op 26-08-2010 08:31 . Reden: eens met opm. RedHat reactie verplaatst ]
PSN Headless_Pumpkin
Ach ben je mal, 20 kudos en een half uur downloaden

Zit daar niet gewoon een transparante wall voor zeg maar?Mars18 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:18:
Is het al mensen gelukt om op een tram/trein/metro te springen?
Verwijderd
Ik heb deel 1 vorige week nog even uitgespeeld maar deel 2 komt niet eens in de buurt van de sfeer uit deel 1 imho,smaken verschillen nu eenmaal.En een tip voor de deel 1 fanboys (reken ik mezelf ook onder, maar toch); start deel 1 eens op na het spelen van deel 2. Kijk dan eens kritisch of je deel 2 nog steeds zo'n stap achteruit vindt.
Ik heb alleen in 1 cutscene een stoomtrein gezien maar ingame heb ik nog geen trein of metro voorbij zien komen, er ligt rails, er zijn stations , alleen er rijd helemaal niks ...Is het al mensen gelukt om op een tram/trein/metro te springen?

(moet er wel bij vertellen dat ik alleen de eerste 4 chapters heb gezien gisteren)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 09:28 ]
Serieus ?Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:25:
[...]
Ik heb deel 1 vorige week nog even uitgespeeld maar deel 2 komt niet eens in de buurt van de sfeer uit deel 1 imho,smaken verschillen nu eenmaal.
[...]
Ik heb alleen in 1 cutscene een stoomtrein gezien maar ingame heb ik nog geen trein of metro voorbij zien komen, er ligt rails, er zijn stations , alleen er rijd helemaal niks ...
Wat een drama
Volgens mij was het Mafia 1 dat ik ook gewoon met een auto het spoor opging. Of was het met Saints Row 1
Verwijderd
Bij die sporen boven de weg zitten ook onzichtbare muren na een aantal meters.
Je bedoelt de officiële versie die pas over 15 uur unlocked op Steam? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?JohnGalt schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 05:33:
Ok jongens, heb hem een paar uur gespeeld (officiële versie via steam).
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Je kan dus een chapter opnieuw laden, en daarin wat freeroamen. Maar alles wat je dan doet, zou je toch op willen slaan niet? Nou, de enige manier om dat te doen, is de missie te voltooien voor dat chapter. Dus de enige manier om DIE save opnieuw te laden, is het volgende chapter te laden? Doe dit een aantal keer, en dan is het spel weer uit? Gaar!
iets met datum en tijdmindcrash schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:01:
[...]
Je bedoelt de officiële versie die pas over 15 uur unlocked op Steam? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?