Het is gewoon zo, je maakt een foto, een bepaalde resolutie, je zet je camera meestal toch op de hoogste resolutie?. Met optische zoom, dan gaan er lenzen schuiven en zo komt er een vergroting (als met een vergrootglas). Met digitale zoom ga je als het ware, net als met de computer, een foto vergroten. Met als resultaat, resolutie is lager, foto is kleiner, en het enige wa je bereikt hebt is een deel uit je foto knippen, en dat is zonde van de rest van de foto. Dat uitknippen kun je ook op je computer doen en dan kun je nog kiezen of je nog iets meer of minder uitknipt. Digitale zoom kan alleen de foto ten nadele zijn.
nou nog de vraag van waarom wel:
Moet je aan sony erricson vragen. waarscheinlijk is het gewoon om een klant tevreden te houden met het IDEE dat hij kan zoomen. (tenzij het digitale zoom is, dat merk je als de lens beweegt

)
Kep zelf deze telefoon, prima voor op stap fotos te maken. (eigenlijk maak ik met me telefoon geen fotos)
Kep ook een "gewone" camera, ook prima voor op stap, is niet zo duur, 170 euro was mijne. en kun je goeie fotos mee maken met optische zoom.
Kep ook nog spiegelreflexcamera, ben ik beetje zuinig op, best duur, rond de 700 euro?, en kun je hele goeie fotos maken met optische zoom.
En zelf ben ik 17 jaar, misschien wel geinteresseerd in fotografie, maar dat is ook nog totaal niet wat ik elke dag doe en mijn levenslust is. Ik heb zelf ook niet veel geld, maar nja als je fotos wilt maken.
En persoonlijk, met de telefoon is niets mis mee, prima ding. Alleen als je fotos wilt maken, koop dan aub een camera erbij, of gewoon een telefoon zonder camera, en een extra camera.
nou bij deze mijn eerste bericht hierop tweakers ^^