Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hele rare vraag maar wat is precies het verschli tussen de 5d en de 40d?

Als ik hem vergelijk op kieskeurig.nl zie ik volgens mij dat de 40d meer pluspunten heeft dan de 5d?

Alleen de beeldsensor is groter?

(nogmaals ik ben compleet noob, wat is nou het grootste verschil tussen deze 2 cams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:41:
wat is nou het grootste verschil tussen deze 2 cams
de grotere beeldsensor van de 5D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

5D heeft een grotere beeldsensor en hogere pixelcount (heeft ook betere objectieven nodig ivm randen van het glas, en is niet EF-S compatible).

De 40D heeft een snellere sluiter (6,5fps als ik het goed heb, t.o.v. 3FPS van de 5D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
't Zijn twee totaal verschillende camera's met even verschillende doelgroepen... leg ze anders even naast elkaar op DPReview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 11:38

RBH

Goh, wat een heerlijke camera lijkt me dat zeg.. Het is dat ik niet zo héél ruim zit met het geld, anders had mijn 350D vervangen geworden... Afgelopen week vastgehouden in de fotozaak in de stad..

Iig, de prijs heb ik even naar gekeken en was nu bij Kamera-Express 1099 EUR voor de body. En daar gaat nog eens 70 EUR cashback af. Oftewel: Voor kerst zit hij onder de 1000 zonder Cashback..? Gaat wel bizar snel als je het mij vraagt. :? Niet dat ik het erg vind ofzo... :P

Toch wel iets om over na te denken komende tijd....... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm vandaag even wat winkels af geweest. Zit wel groot prijs verschil in winkels zeg tjeempie...

Een winkelier vertelde me dat dit voornamelijk komt omdat er 2 soorten zijn nederlandse versies en buitenlandse versies. En dat de NL versie duurder is dan de buitenlandse versie, en dat de garanties ook heel anders zijn....

Waar doe ik nou slim aan 40d kopen die goedkoper is maar wel een buitenlandse versie is of gewoon iets meer bijleggen en gewoon gelijk de NL versie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
als jij 'm in een fotozaak koopt, maakt 't niks uit waar die vandaan komt. al komt 'ie uit Timboektoe. als er iets mee mis is, heeft de fotozaak de taak om jou te helpen, je hebt immers een koopovereenkomst met hem. als die camera naar timboektoe toe moet voor reparatie, is dat het probleem van de fotozaak, niet van jou.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus wat jij zegt is eigenlijk.... koop gewoon de buitenlandse versie in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Juist

Geloof ook niet dat canon (ETB) erg moeilijk doet met camera's uit omliggende landen...

[ Voor 92% gewijzigd door ThomasW op 16-10-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja het verschil is 100 euro.... kan dat beter investeren inderdaad in een leuk lensje :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ThomasW schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:12:
Juist

Geloof ook niet dat canon (ETB) erg moeilijk doet met camera's uit omliggende landen...
again... dat is niet zijn probleem, maar het probleem van die winkel. die moeten met een oplossing komen.

wat er nog zou kunnen gebeuren, is dat je 'm langer kwijt bent bij defecten.. maar daar moet ook wel een mouw aan te passen te kunnen zijn, lijkt mij.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Ja, koop er een leuke 50mm f/1.8 bij. Kan je bijna geen miskoop aan doen.

Even wat anders, heeft er hier iemand een grip onder zn 40D? Hoe bevalt t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korras schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:25:
[...]

again... dat is niet zijn probleem, maar het probleem van die winkel. die moeten met een oplossing komen.

wat er nog zou kunnen gebeuren, is dat je 'm langer kwijt bent bij defecten.. maar daar moet ook wel een mouw aan te passen te kunnen zijn, lijkt mij.
Ach volgens mij zijn die krengen moeilijk kapot te krijgen! En ben geen pro fotograaf dus als ik hem 2 of 3 weken kwijt zou zijn tegen die tijd is er geen ramp ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:44:
[...]

Ach volgens mij zijn die krengen moeilijk kapot te krijgen! En ben geen pro fotograaf dus als ik hem 2 of 3 weken kwijt zou zijn tegen die tijd is er geen ramp ofzo...
bij ETB zou ik blij zijn met 2-3 weken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Camera verzekering en ervaringen anno 2006

Misschien wat oude informatie inmiddels, maar waarschijnlijk ook genoeg nuttige informatie :)

aantal berichten verplaatst :)

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 18-10-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 19:36
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:49:
hmmm vandaag even wat winkels af geweest. Zit wel groot prijs verschil in winkels zeg tjeempie...

Een winkelier vertelde me dat dit voornamelijk komt omdat er 2 soorten zijn nederlandse versies en buitenlandse versies. En dat de NL versie duurder is dan de buitenlandse versie, en dat de garanties ook heel anders zijn....

Waar doe ik nou slim aan 40d kopen die goedkoper is maar wel een buitenlandse versie is of gewoon iets meer bijleggen en gewoon gelijk de NL versie kopen?
Als je een beetje zoekt vind je de nederlandse modellen voor dezelfde prijs als de buitenlandse (europese) modellen. Het enige verschil is de handleiding die erbij zit. Garantie gaat gewoon via de winkel waar je hem koopt. Nederlandse modellen zijn al te koop vanaf 1078 euro (incl verzendkosten) en daar gaat dan nog die cashback vanaf. Als jij ergens een goedkoper europees model ziet laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is al een internetwinkel (gsmdealer.nl) die de body van de 40D levert voor 959,00 Euro. Hier gaat de cashback nog vanaf. Helaas kun je hem bij deze winkel alleen bij vooruitbetaling bestellen en niet ophalen. Alle betaal- en verzendmethoden die enige garantie bieden worden niet geaccepteerd (creditcard / PayPal / rembours). Omdat er redelijk wat negatieve ervaringen met deze shop op internet staan durf ik het niet aan. Maar voor wie het wel durft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar hebben we [Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 2] voor ;)

[ Voor 115% gewijzigd door YellowCube op 22-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:30:
Er is al een internetwinkel (gsmdealer.nl) die de body van de 40D levert voor 959,00 Euro. (...) voor wie het wel durft....
Er zal wel een reden voor zijn, dat betreffende leverancier inmiddels uit de pricewatch is verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:45:
Woei ik heb hem :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

heb er 50mm 1.8 bij gehaald leuk lensje

heb voor body 1098 betaald en de lens 101.... volgens mij allemaal wel redelijk prijs
Je had 'm voor 85 kunnen krijgen bij konijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:05:
[...]

Je had 'm voor 85 kunnen krijgen bij konijn.
95 is die daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
echt niet!
Maar dat maakt niks uit, als jij blij bent. zijn wij dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf.... volgens mij was die serieus paar dagen geleden nog 95 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarrghh... hier (=in Frankrijk) is hij gewoon 125 euro. Gelukkig gaat er dankzij de personeelsvereniging 10 euro vanaf, maar het blijft een groot prijsverschil voor hetzelfde product!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:55:
[...]

Er zal wel een reden voor zijn, dat betreffende leverancier inmiddels uit de pricewatch is verdwenen...
Volgens mij heeft hij er maar twee dagen opgestaan. Ik ben ook wel benieuwd waarom hij weer verwijderd is. Misschien kan iemand van de Pricewatch daar eens antwoord op geven. Kan me er overigens wel iets bij voorstellen. Je gaat toch niet bijna 1.000 Euro naar iemand overmaken zonder enige garantie dat je er ooit iets voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb 'm er weer opgezet. Persoonlijk heb ik enkel een goede ervaring met deze webshop, ik kan mij wel voorstellen dat iemand meer zekerheid wil wat betreft betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste klusjesman,

Kun je ons wat meer informatie geven over deze webshop? Is hij betrouwbaar? Waarom heb je hem er eerst opgezet, toen weer afgehaald en nu weer opgezet? Graag een verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heeft iemand enig idee over levertijden van de 40d Kit met 18-85 lens?

Heb deze reeds eind september bij fotokonijn besteld, is nog steeds niet geleverd. Denk erover om hem te wijzigen in losse body met 17-70 van sigma. Want die zijn wel op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Joost79 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:10:

Heb deze reeds eind september bij fotokonijn besteld, is nog steeds niet geleverd. Denk erover om hem te wijzigen in losse body met 17-70 van sigma. Want die zijn wel op voorraad...
Neem aan dat je de 17-85 bedoelt? Wel vreemd dat de losse body en de losse 17-85 beide gewoon leverbaar zijn, maar dat je dan 145 euro meer betaalt. Wil Konijnenberg je niet tegemoetkomen? Je hebt natuurlijk wel fijn cashback, wat in september nog niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/

niet echt een slechte review van Phil 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost79 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:10:

Je zou zelf even kunnen bellen naar Canon (uit mijn hoofd 023-5670123, maar wel even controleren), en dan deze vraag even voorleggen aan de verkoop binnendienst. Het probleem is in ieder geval landelijk, want de winkel waar ik werk heeft ze ook al een tijdje in bestelling staan.

Overigens hanteert Canon een Europees prijsbeleid, dus zouden er geen verschillen in de prijzen van digitale camera's mogen bestaan tussen NL en EU modellen. Als dit toch bestaat, is de vraag of deze producten door de leverancier binnen de EU zijn gekocht of er buiten. Indien de producten buiten de EU vandaan komen ontbreekt het CE (?!) keurmerk en ik heb geen idee wat dit betekent voor garantie binnen de EU. Ik weet ook niet hoe ETB omgaat met modellen die worden aangeboden (incl. buiten de garantieperiode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review op DPreview idd. Het gaat toch wel erg kriebelen om hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even iets kleins wat me op valt:
De camera schrijft 7MB/s en de reviewer noemt dat erg snel. Een A100 zit op 13 a 15 MB/s (13 MB/s met een te traag extreme III kaartje ;) ), de eerste tests (elders) wijzen uit dat een A700 globaal rond de 25MB/s uit komt. Hoe gaat DPreview wat soort snelheden noemen? Ik weet niet wat een Nikon D300 doet maar als die ook dik boven de 20 MB/s zit zou ik 7 MB/s niet extreem snel noemen gezien de klasse waar in het apparaat zich bevind.

Voor de rest:
Ik vind de scherpte iets minder als die van de 30D. (zeker de jpegs sharpness 0, de rest maakt minder uit). Iso, ongeveer gelijk aan de D30 (netjes, ondanks de groei van 8 naar 10 MP), kennelijk is de D30 een echt iso beest. DR is netjes, alhoewel het verschil tenopzichte van de 30D wel vrij klein is (jammer).

Over het algemeen een heel goed en heel constant presterende camera volgens de review (geen echt grote zwakke punten). (ben ik het ook zeker mee eens, als er een ding is waar in canon echt goed is dan is het in mooi gebalanceerd presterende camera's bouwen)

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 24-10-2007 19:27 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Had je dan anders verwacht :P

Trouwens zie net mailtje dat fotokonijn em al verzonden heeft, 17-85 kit is nu ook op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, niet echt. Kan zijn dat ik het toestel ook ga kopen, hangt nog een beetje af van wat m'n E-510 na de reparatie doet, maar als ie dan niet beter is gaat ie de deur uit. Dan wordt het deze of een Fuji S5.

Wat me trouwens wel opvalt, ook in de samples op DPReview, is dat die 17-85 kitlens weer dezelfde futloosheid laat zien die in mijn ogen al het goedkope glas van Canon kenmerkt. Wil je uit deze cam de kwaliteit halen die er inzit zul je toch echt flink de beurs moeten trekken voor L-glas (of voor die 17-55/2.8). Iets dergelijks geldt wel voor bijna alle merken maar dan nog vind ik die 17-85 erg duur, als je kijkt naar de IQ die hij levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:54:

Wat me trouwens wel opvalt, ook in de samples op DPReview, is dat die 17-85 kitlens weer dezelfde futloosheid laat zien die in mijn ogen al het goedkope glas van Canon kenmerkt.
Wat mij opvalt in deze samples is dat alle foto's met de 17-85 genomen, genomen zijn in een contrastarme omgeving van onderwerpen met weinig kleur. Ik vind met name het geel van de propellor in foto 24 helemaal niet slecht. Ik denk dat het in de sample gallery iig te maken heeft met de keuze van onderwerp en locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Net gemaild met kamera-express... 'grappig'

Ik vroeg me af waarom de combi-prijs (40D+17-55 IS USM) 6 euro duurder bleek dan de losse exemplaren:

40D body: 1064-70=994
17-55 2.8 IS USM: 878-60=818
samen: 994+818=1812 euro

combi 40D + 17-55 2.8 IS USM: 1948-130=1818 euro

Snel antwoord via mail:

Goededag, Soms is het geval dat een combinatie bij Canon lastig te verkijgen is.Dan worden de inkoopsprijzen op de losse items wat gunstiger aangeboden,wat in dit geval ertoe leidt dat de losse items goedkoper uitpakken dande kit.

Hmm, jaja :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
sdirkx schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:21:

Ik vroeg me af waarom de combi-prijs (40D+17-55 IS USM) 6 euro duurder bleek dan de losse exemplaren:

Snel antwoord via mail:

Goededag, Soms is het geval dat een combinatie bij Canon lastig te verkijgen is.Dan worden de inkoopsprijzen op de losse items wat gunstiger aangeboden,wat in dit geval ertoe leidt dat de losse items goedkoper uitpakken dande kit.

Niet bij de Kamera-express toevallig? Wat ik wel opmerkelijk vindt dat er een combi 40D+17-55 bij de KE duurder is geworden: van 1845,- naar 1948,- !?! (prijs excl cashback)
Had hem nog wel voor 1845 gekocht.

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
sdirkx schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:21:

Snel antwoord via mail:

De canon 'kits' zijn aparte dozen met daarin de items. Kennelijk heeft canon af en toe moeite met de productie van deze dozen ( :P ) en gooien ze door die schaarste de prijs van die kits omhoog, terwijl bij de losse items de prijzen gehandhaafd blijven. Dan zijn 2 losse items dus inderdaad goedkoper dan de kits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ach ja... die 6 euro. maar je verwacht juist om voordeel te hebben bij een combi. Valt dan dus vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen gaan per winkel soms flink op en neer. Pixmania was eerst 1.085 voor de body. Een paar dagen later ineens 1.195 en nu weer 1.099. Wat mij wel opvalt is dat de prijzen in Duitsland gestaag zakken de laatste week (vandaag v.a. 1.035 voor de body) maar dat ze hier (nog) bijna niets doen. Zal dus nog wel komen want normaal liggen de prijzen ongeveer gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het me niet lukt om de bovengenoemde shop (Fotemia) toe te voegen in de Pricwatch hierbij maar even de melding dat deze winkel de prijs vandaag alweer twee keer verlaagd heeft. Prijs nu 1.013,00 Euro voor de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een week de 40D in bezit... gelijktijdig de 17-40L en de 70-200L F4 gekocht. Wat een heerlijke combinatie. Hiervoor heb ik 3 jaar lang de 300D gehad met de 75-300 F4-5,6 en de kitlens. Welke combo me op een gegeven moment te langzaam werd. In een oogwenk is de boel scherp gesteld en toch wel erg prettig zo'n groot scherm. Dat zijn de eerste positieve dingen die opvallen.
Verder heeft de 40D veel meer 'expert' functies dus de komende tijd kan ik me weer flink verdiepen in de fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
De 17-40 is wel 'n beetje kort in de tele, dus ga zelf waarschijnlijk voor de 17-55 2.8 IS USM. Een betere optie (mede door de constante 2.8) kan ik niet bedenken.
Voordeel van de 17-40 is wel dat het EF is.. als je nog 's op FF overstapt. En de bouwkwaliteit is uiteraard beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Na veel geduld en jaloezie heb ik eindelijk een:

Canon EOS 40D
Canon BG-E2N
Canon EF 24-105mm F 4.0 L IS USM
B+W UV MRC 77 E
Canon 580 EX II
Tumax OD-T3 Diffuser
Sandisk 8GB Extreme IV

Alleen de hand-strap vergeten, soms toch wel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

qless

...vraag maar...

Pascal Saul schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:13:
Na veel geduld en jaloezie heb ik eindelijk een:

Canon EOS 40D
Canon BG-E2N
Canon EF 24-105mm F 4.0 L IS USM
B+W UV MRC 77 E
Canon 580 EX II
Tumax OD-T3 Diffuser
Sandisk 8GB Extreme IV

Alleen de hand-strap vergeten, soms toch wel handig :+
Oef mooie set zo ineens...Laat maar komen die foto's:)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Naar aanleiding van een paar posts in t 400D topic, ben ik eens gaan kijken hoe ik mn 430EX kan aansturen via mn camera.

Als ik via t menu-> Flitsbesturing-> C.Fn inst externe flitser, wil kijken wat ik kan doen, krijg ik de melding " Kan dit menu niet weergeven. Flitser is incompatibel of uitgeschakeld.". Heeft iemand enig idee wat ik nou verkeerd doe, flitser staat gewoon aan... In beide boekjes kan ik er weinig over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Dit is een nieuw soort flitsbesturing dat alleen 40D icm 580EX II werkt, AFAIK. Je kan dan de custom functions van de flitser op de camera instellen. Ik vermoed dat je voor de AF-Assist custom function gewoon in de custom functions van de camera moet zijn.

Uit de startpost:
As an added convenience, particularly for wireless flash operations, users can adjust the flash settings of the Canon Speedlite 580EX II directly from the camera.

[ Voor 27% gewijzigd door Dannr op 06-11-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Oke, maar nou kan ik in de rest van de custom functies nergens vinden hoe ik alleen de AF assist kan laten gaan, en niet de flits. Het lijkt me niet dat ze dat bij de 40d eruit hebben gehaald, want in de 30d zat het er wel in, zegt Henk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Ok... Op de 20D is het gewenste gedrag te krijgen door 05: AF-assist beam / Flash firing * op "Does not emit" en 07: Flash firing * op "Not firing" te zetten. (Net getest).

Het equivalent op de 40D van 05 lijkt me III-5, maar het equivalent van 07.... * Dannr zoekt nog even verder Ik denk dat je voor de 07 equivalent toch in het gewone menu moet zijn, onder "Flash control" (jouw "Flitsbesturing") en dan gewoon "Flash firing" op "Disable"

[ Voor 20% gewijzigd door Dannr op 06-11-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Het is gelukt, was te gericht op de C.Fn om het te zien... Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland is de prijs voor de 40D body inmiddels tot net onder de 1.000,00 Euro gedaalt. De M&M Discount vraagt nu 998,77 voor de EU versie. Onduidelijk is of hier ook de cashback van 70,00 Euro voor geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

'k Heb net voordat de cashback aktie begon (28-09), m'n 40D en 70-300 lens bij Konijnenberg gekocht, omdat ik toen in de buurt was en ze mij verzekerden dat ik gebruik kon maken van de cashback aktie. Het was een beetje spannend voor mij (het gaat toch om 130 euro!), maar eergisteren is het dan toch overgemaakt. Gelukkig kun je dus wel vertrouwen hebben in broer Konijn.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op MP is er een bedrijf waarbij je een 40D kan krijgen als je je 350D/30D's inruilt. Ik was even benieuwd naar de meerprijs als ik m'n 30D (eind juli dit jaar) kwijt zou willen: € 569,- 8)7 (is wel excl. cashback).

Moet niet veel gekker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wel een stevige bijbetaling. Ik heb mijn 30D body in oktober via MP verkocht voor 625,00. Ik hoop dat het lukt om binnenkort een 40D body terug te kopen voor 925,00 (na aftrek cashback). Helaas dalen de pijzen erg langzam hier. De vraag is of je na het einde van de cashback het zelfde gaat zien als bij de 400D. Die daalde direct na afloop van de cashback de hele cashback in prijs. Maar ja, de 40D is nog korter op de markt. Aan de andere kant daalt de prijs van de body in Duitsland wel gestaag. Inmiddels 975,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Misschien als je wacht op de 50D dat de prijs van de 40D echt gaat zakken..

Zo kan je natuurlijk wel blijven wachten, de kans is altijd aanwezig dat je iets koopt wat een dag erna in prijs daalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je zeker gelijk in, maar zolang ga ik niet wachten. Omdat ik deze maanden toch niet veel fotografeer (en ik heb ook nog een IXUS) leek het me wel handig eerst de 30D te verkopen en dan even af te wachten of de 40D wat verder in prijs zakt. Maar we hebben nu natuurlijk die casback en daardoor wil ik hem wel voor 31 december gaan kopen. Toch mooi meegenomen die 70,00 Euro op zo'n nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tientjeswerk, gewoon halen en fotograferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens, het is tientjeswerk. Maar ja, als je geen haast hebt is elk tientje er weer een. Overigens zag ik dat er nu een set is van de 40D body met de 580exII flitser voor iets meer dan 1.400,00 Euro. Daar gaat nog 120 Euro cashback vanaf. Ik heb er dan natuurlijk wel meteen een top flitser bij voor een hele scherpe prijs. Alleen tot nu toe gebruik ik weinig flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed dat jullie het zeggen... ben nog vergeten achter die cashback aan te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
-verkeerde topic. Moet in de 400D zijn ;(

[ Voor 95% gewijzigd door mrFoce op 13-11-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, nogal oppervlakkig hoor... in het begin even een verhaaltje gebreid om alle specificaties heen en daarna melden dat 'ie zo lekker fotootjes geschoten heeft. Laat ze dan zien, dan kan de lezer zélf een oordeel over de prestaties vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Klopt. Er zijn al veel meer (en betere) reviews.. maar omdat ie gisteren pas online kwam wilde ik deze jullie niet onthouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Misschien nog een tip voor een goedkope body:

Op kelkoo staan soms codes waarmee je weer naar bijvoorbeeld pixmania kan gaan. Dan krijg je net zoals ik 35 euro korting. Met de cashback van Canon erbij is de body dan minder als 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week stond hij een dag bij Pixmania voor 1.055 Euro. Minus de kelkoo korting en minus de cashback kom je dan op 955 Euro. Maar volgens mij levert Pixmania geen Nederlandse modellen. Er zit ook geen Nederlandse handleiding bij. In geval van problemem moet de camera eerst naar Pixmania en dan naar het land waar ze hem hebben gekocht. Bij een NL model kun je hem zelf naar Canon NL of Etbass sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niet helemaal, zolang het model uit de EU komt levert ETB gewoon service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:49:
Vorige week stond hij een dag bij Pixmania voor 1.055 Euro. Minus de kelkoo korting en minus de cashback kom je dan op 955 Euro. Maar volgens mij levert Pixmania geen Nederlandse modellen. Er zit ook geen Nederlandse handleiding bij. In geval van problemem moet de camera eerst naar Pixmania en dan naar het land waar ze hem hebben gekocht. Bij een NL model kun je hem zelf naar Canon NL of Etbass sturen.
Ik kreeg mijn camera welliswaar uit Frankrijk toegestuurd, maar er zit wel een Nederlandse handleiding bij (en een Franse) en de garantie is standaard. Ik koop het product nl. bij een Nederlandse webshop, niks te maken met dat de levering uit Frankrijk komt. Als er iets met het toestel is, dan gaat ie terug naar Pixmania.

Uiteraard kun je gewoon Nederlands in het menu van de camera kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dispenzer op 20-11-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon Nederland is een op zichzelf staand bedrijf. Daarom verlenen ze alleen garantie op de door hun in Nederland geïmporteerde producten. Bij Nikon idem dito. En dus vraag ik me af of ETBass EU camera's onder garantie repareerd als ze niet via Canon Nederland geleverd zijn.

De Duitde webwinkels waarschuwen ervoor dat de reparatie van een EU model weken langer duurt omdat hij terug moet naar het oorspronkelijke import land.

In ieder geval goed om te lezen dat Pixmania er een Nederlandse handleiding bij doet. Hun website is er niet duidelijk over.

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
iemand de 1.0.5 firmware al geprobeerd? ik ben zelf beetje huiverig na het 1.0.4 raw-probleem :/

meuk: Canon EOS 40D 1.0.5

• ikeizer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 11:39
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:26:
Canon Nederland is een op zichzelf staand bedrijf. Daarom verlenen ze alleen garantie op de door hun in Nederland geïmporteerde producten. Bij Nikon idem dito. En dus vraag ik me af of ETBass EU camera's onder garantie repareerd als ze niet via Canon Nederland geleverd zijn.
Nee, tenzij je CPS lid bent, dan wel.

Verwijderd

unconnected schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:27:
iemand de 1.0.5 firmware al geprobeerd? ik ben zelf beetje huiverig na het 1.0.4 raw-probleem :/

meuk: Canon EOS 40D 1.0.5
Neuh, waarom zou je? Voor die paar minor bugfixes? :) Tenzij je al 1.0.4 er vanuit de winkel op hebt staan, dan lost't het lightroom probleem op :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 10:36 ]

Verwijderd

Zowel op de 20D als de 30D heb ik destijds de firmware upgrades gedaan. Met de handleiding erbij is het een fluitje van een cent. Overigens nooit verschil gemerkt na de upgrades.

Voor wie de nieuwe firmware wil downloaden en er ook graag de handleiding bij heeft:

http://web.canon.jp/imagi...0d/eos40d-firmware-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik heb een vraagje :)
Maakt het nou ook uit of je een extreme III compactflash kaartje of een extreme IV compactflash gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik gebruik ze doorelkaar en ik heb nog geen verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren dan eindelijk de bestelde kit met de 40D body en de 580ex II flitser op kunnen halen. Allereerst natuurlijk de camera gecontroleerd op gebreken maar gelukig niets kunnen vinden. Geen stof op de sensor en ook het scherpstellen gaat prima. De komende dagen ga ik wat meer experimenteren. Meteen ook al wat foto's gemaakt en ik daar ben ik heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Wat ik net o.a. 's heb getest was hoeveel je nu bij het terugkijken van foto's op je LCD moest inzoomen om 100% te zien.

Je kunt namelijk in 15 stapjes inzoomen, maar het bleek (wanneer je het vergelijkt met je beeldscherm op 100%) dat na 5 keer de zoom-knop indrukken al aan die 100% zit.

Geeft mij in ieder geval voortaan een beter idee als ik scherpte wil beoordelen. Je kunt dus het best 5x drukken en niet helemaal tot 15, waarbij je dus op veel meer dan 100% zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42
Gisteren dan eindelijk de langverwachte lensdop binnengekregen. Nikon 67mm in dit geval. Meteen uitgepakt en gecheckt op stofjes, deukjes of krassen, maar alles was in orde! Pakt ook lekker vast. Meteen eens op een lens gezet, en hij past perfect! De komende dagen ga ik er nog wat mee experimenteren.

[ Voor 44% gewijzigd door Arrigi op 19-12-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
lensdop binnengekregen. Nikon 67mm in dit geval.
?.... Het gaat hier over de Canon 40D hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
hij heeft het over een lensdop. nu snap ik ook niet echt wat er mee te experimenteren valt, maar bij sommige lenzen zitten gewoon kut lensdoppen en wellicht is die 67mm lensdop van nikon wel geweldig... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik heb toevallig ook een merkloze dop die fijner werkt dan de originele, maar ik vind het ook wat ver gezocht om dat in een 40D topic te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
oh zo, ja, het gaat inderdaad wat ver. had niet voor niets ook deze :? smiley gebruikt

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik begrijp Arrigi wel (lees ook de post van Verwijderd in "Canon EOS 40D dSLR" ). Overigens zat er op mijn 40D af-fabriek echt wel stof op de sensor.

• lateef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Kan je dat uitleggen? Ik snap niet zo veel van die smilies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Toff, bij mijn 20D zaten er na aankoop ook al twee flinke stofjes op de sensor. Vervelende start. Ik maak nu eerst een testfoto op F29 van een blanco A4 tje om de boel te controleren. Gelukkig was er nu niets te zien. Ik ben benieuwd of dat zo blijft. Bij de 30D veel last gehad van stof dat soms moeilijk te verwijderen bleek. Het beste is nog het statische kwastje met droge lucht. Met alle natte systemen heb ik de boel altijd alleen maar erger gemaakt, dus ook met de zo geroemde Sensor Swabs i.c.m. de Eclipse vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:51:
Beste Toff, bij mijn 20D zaten er na aankoop ook al twee flinke stofjes op de sensor. Vervelende start. Ik maak nu eerst een testfoto op F29 van een blanco A4 tje om de boel te controleren. Gelukkig was er nu niets te zien. Ik ben benieuwd of dat zo blijft. Bij de 30D veel last gehad van stof dat soms moeilijk te verwijderen bleek. Het beste is nog het statische kwastje met droge lucht. Met alle natte systemen heb ik de boel altijd alleen maar erger gemaakt, dus ook met de zo geroemde Sensor Swabs i.c.m. de Eclipse vloeistof.
Aangezien ik toch zelden (alleen bij makro) boven F/8.0 kom, maak ik me niet zo'n zorgen om wat stofjes die pas bij F/22.0 zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak juist heel veel macro foto's met de Canon 100mm macro USM. Om een goede scherptediepte te krijgen moet je dan vaak met F25 of meer werken. Soms zijn de stofjes dan erg goed zichtbaar (op witte lely's bijvoorbeeld). Maar ook bij zomerfoto's met veel lucht willen ze nog wel eens zichtbaar zijn. Grotere stofjes zie je overigens al vanaf ongeveer F11 en dan wordt het wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 09:01
Ik ben mij aan het orienteren voor een 40D als opvolger voor mijn huidige 350D. Ik wil graag een tweede body en dan meteen maar een iets hoogwaardiger apparaat. Waar ik nog wel over twijfel is de grip. Bij de 350D vind ik het een must, maar ik twijfel of ik die bij de 40D ook nodig heb. Het apparaat is al een stuk beter vast te houden, dus daarvoor hoeft het voor mij niet direct. Wel ben ik gewend aan mijn handgrip (draagt een stuk prettiger dan de schouderband) en daarvoor heb ik wel een grip nodig volgens mij.

Wat is de ervaring hier op het forum. Hebben jullie een grip op de 40D of is het prima zonder?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
BugBoy schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:21:
Ik ben mij aan het orienteren voor een 40D als opvolger voor mijn huidige 350D. Ik wil graag een tweede body en dan meteen maar een iets hoogwaardiger apparaat. Waar ik nog wel over twijfel is de grip. Bij de 350D vind ik het een must, maar ik twijfel of ik die bij de 40D ook nodig heb. Het apparaat is al een stuk beter vast te houden, dus daarvoor hoeft het voor mij niet direct. Wel ben ik gewend aan mijn handgrip (draagt een stuk prettiger dan de schouderband) en daarvoor heb ik wel een grip nodig volgens mij.

Wat is de ervaring hier op het forum. Hebben jullie een grip op de 40D of is het prima zonder?
Koop hem gewoon eerst zonder en kijk daarna of je het zelf nodig vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Ik heb hem een maand na aankoop van de 40D toch weer aangeschaft. Het gemak van de 2e sluiterknop en de handstrap vond ik t geld wel waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik een grip niet nodig. Ik heb gekozen voor de 40D vanwege de robuste body. De grip is meer dat groot genoeg, dit in tegenstellingtot de grip van de 400D. Ook voor een extra batterij heb je de grip niet nodig want de batterijen gaan echt super lang mee. Zelfs op vakantie, na 1000 foto's en veel LCD gebruik, nog steeds de eerste volle batterij erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mag ik verwijzen naar dit topic: [Ervaringen] Grips voor dSLR's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29318452,noline]CeesCanon schreef op dinsdag 25 december 2007 @ Zelfs op vakantie, na 1000 foto's en veel LCD gebruik, nog steeds de eerste volle batterij erin.
Ik geloof niet dat die accu nog vol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grapjas........ Hij ging er vol in en kwam er na die 1000 foto's bijna leeg weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:02:
Wat ik net o.a. 's heb getest was hoeveel je nu bij het terugkijken van foto's op je LCD moest inzoomen om 100% te zien.

Je kunt namelijk in 15 stapjes inzoomen, maar het bleek (wanneer je het vergelijkt met je beeldscherm op 100%) dat na 5 keer de zoom-knop indrukken al aan die 100% zit.

Geeft mij in ieder geval voortaan een beter idee als ik scherpte wil beoordelen. Je kunt dus het best 5x drukken en niet helemaal tot 15, waarbij je dus op veel meer dan 100% zit te kijken.
Wat noem jij 100% Als het beeld op je schermpje hetzelfde is als op je beeldscherm op 100% Of heb je uitgerekend hoe groot je LCD is in pixels en gekeken hoeveel je moet inzoemen om hetzelfde aantal pixels te hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Dat eerst, maar als jij denk dat dat niet klopt: ga je gang en probeer het maar 's op een andere manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Toff schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:20:
Kan je dat uitleggen? Ik snap niet zo veel van die smilies.
smiley 1: stupid me. smiley 2: lachen om bericht van arrigi
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste