1. Geen idee, ik heb nog geen custom functions benoemd. Standaard live view aanzetten in het menu. Keer op de set knop duwen en AF-on is scherpstellen..LenNerd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:21:
2 Vraagjes:
1; Bij gebruik van LiveView stelt m'n 40D niet scherp als ik op het knopje AF-ON druk maar maakt hij de foto. Menu staat ingesteld (C. Fn III -6, AF tijdens LiveView, waarde;1)
Hoe stel ik automatisch scherp tijdens LiveView?
2; Bij het inflitsen bij portretten bij daglicht wil ik graag minder hard flitsen dan hij automatisch doet. Ik dacht hiervoor de flitbelichtingscompensatie in te moeten stellen maar als ik die (sterk) verminder wordt de foto gewoon te donker. Ik wil geen donkerder foto, ik wil dat het available light meer invloed heeft dan de flits ipv andersom. (ik gebruik hierbij overigens de ingebouwde flitser)
Hoe flits ik zachtjes in?
2. Welke compensatiepak je. Je hebt de iso knop met een teken ernaast of de belichtingscompensatie die je in kan stellen door middel van de aan/uit knop op streepje te zetten en dan aan het draaiwiel te draaien zonder een extra knop in te duwen.
Voor draggin the shutter heb ik gewoon eens geschoten in Av mode. Nadeel is dan wel dat de sluitertijd af en toe te lang is en je leuke effecten krijgt. Dit zou je op kunnen lossen door in manual te gaan schieten. Kijken wat de Av mode zegt qua sluitertijd bij jou diafragma en dan de sluitertijd eventueel iets versnellen als deze echt te lang is om een scherpe foto uit de hand te toveren. Ik zal vanavond eens kijken voor een voorbeeld.