Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
LenNerd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:21:
2 Vraagjes:

1; Bij gebruik van LiveView stelt m'n 40D niet scherp als ik op het knopje AF-ON druk maar maakt hij de foto. Menu staat ingesteld (C. Fn III -6, AF tijdens LiveView, waarde;1)
Hoe stel ik automatisch scherp tijdens LiveView?

2; Bij het inflitsen bij portretten bij daglicht wil ik graag minder hard flitsen dan hij automatisch doet. Ik dacht hiervoor de flitbelichtingscompensatie in te moeten stellen maar als ik die (sterk) verminder wordt de foto gewoon te donker. Ik wil geen donkerder foto, ik wil dat het available light meer invloed heeft dan de flits ipv andersom. (ik gebruik hierbij overigens de ingebouwde flitser)
Hoe flits ik zachtjes in?
1. Geen idee, ik heb nog geen custom functions benoemd. Standaard live view aanzetten in het menu. Keer op de set knop duwen en AF-on is scherpstellen..

2. Welke compensatiepak je. Je hebt de iso knop met een teken ernaast of de belichtingscompensatie die je in kan stellen door middel van de aan/uit knop op streepje te zetten en dan aan het draaiwiel te draaien zonder een extra knop in te duwen.

Voor draggin the shutter heb ik gewoon eens geschoten in Av mode. Nadeel is dan wel dat de sluitertijd af en toe te lang is en je leuke effecten krijgt. Dit zou je op kunnen lossen door in manual te gaan schieten. Kijken wat de Av mode zegt qua sluitertijd bij jou diafragma en dan de sluitertijd eventueel iets versnellen als deze echt te lang is om een scherpe foto uit de hand te toveren. Ik zal vanavond eens kijken voor een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
m4yall schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:45:
[...]

1. Geen idee, ik heb nog geen custom functions benoemd. Standaard live view aanzetten in het menu. Keer op de set knop duwen en AF-on is scherpstellen..
Ik weet het antwoord niet, maar ik dacht dat automatisch scherpstellen nauwelijks werkte onder Live view? Ik pak iig altijd handmatig als ik liveview gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nedra schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:09:
[...]

Ik weet het antwoord niet, maar ik dacht dat automatisch scherpstellen nauwelijks werkte onder Live view? Ik pak iig altijd handmatig als ik liveview gebruik!
De spiegel is opgeklapt dus de AF unit krijgt ook geen beeld meer, AF werkt nu via contrastverschil op de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

bouwfraude schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:08:
De spiegel is opgeklapt dus de AF unit krijgt ook geen beeld meer, AF werkt nu via contrastverschil op de sensor.
Niet bij de 40D, dat is alleen bij de 450D (bij Canon iig).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
bouwfraude schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:08:
[...]

Als je in Liveview mode AF-On indrukt klapt de spiegel even op en stelt hij scherp. Wil je van compositie veranderen oid, dan moet je weer AF-on. Scherpstellen kan dus wel degelijk met AF-On en werkt dan net zo als dat je door de zoeker kijkt. Het is dan wel handig dat je scherpstelt op het middelste punt. Heb je nog een beetje een richtpunt met het vierkant van Liveview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Handmatig scherpstellen is met Liveview nou juist zo gemakkelijk door die 10x zoom. Daarmee ben je vaak nauwkeuriger dan de AF (zeker bij groothoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Aham brahmasmi schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:36:
Handmatig scherpstellen is met Liveview nou juist zo gemakkelijk door die 10x zoom. Daarmee ben je vaak nauwkeuriger dan de AF (zeker bij groothoek).
Klopt zeker!! AF-on is in sommige gevallen echter ook erg makkelijk. Je moet alleen niet snel van positie wisselende dingen willen fotograferen want dan blijf je scherpstellen ipv een keer schieten. Het kost dan net even wat meer tijd dan de ontspanknop doorduwen.

Ik hem ook al gespeeld met de 10x zoom icm MF. Dat werkt inderdaad ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Ok, vraag 1 is beantwoord. (Hoe kan ik AF in LiveView gebruiken?)
Ik kon het maar niet vinden, alle instellingen leken goed en toch deed hij het niet. Toen kwam ik erachter dat je gewoon wat langer op de AF-ON knop moet drukken dan de 10e sec. die ik deed. Gewoon drukken tot het scherp is... tja... :+

Wat betreft inflitsen ben ik er nog niet helemaal uit.
Klopt het dat programma "P" de belichting aanpast aan de flits en "Av" en "Tv" niet tenzij de sluitertijd hoger komt te liggen dan 1/250?
Ik krijg in ieder geval de zachtste inflits als ik in Av of Tv zit, de sluitertijd onder de 1/250 houd en de flitsbelichtingscompensatie op -2. Ben ik nu achter. Dank voor de tips allen!

Ik realiseer me nu dat ik bij portretten in daglicht altijd in Av schiet en dan het diafrafgma zo ver mogelijk open draai. Echter als ik inflits vertraag ik dus de snelste sluitertijd naar 1/250. Misschien dat daar de overbelichting van m'n portretten vandaan kwam, niet eens zozeer van het licht van de flits zelf. (Want ISO 100 + 1/250 + 5.6 + Flits is een boel licht wat naar binnen komt als de zon hoog staat en ongefilterd op je kneiter komt...)

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
LenNerd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 01:25:Ik realiseer me nu dat ik bij portretten in daglicht altijd in Av schiet en dan het diafrafgma zo ver mogelijk open draai. Echter als ik inflits vertraag ik dus de snelste sluitertijd naar 1/250. Misschien dat daar de overbelichting van m'n portretten vandaan kwam, niet eens zozeer van het licht van de flits zelf. (Want ISO 100 + 1/250 + 5.6 + Flits is een boel licht wat naar binnen komt als de zon hoog staat en ongefilterd op je kneiter komt...)
C.-Fn 1-7, "flits synchronisatie snelheid AV mode" op 0 (automatisch) zetten i.p.v. 1 ( 1/250 sec. vast), dat wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na wat gepruts met m'n nieuwe 40D ben ik erg tevreden. De AF is significant verbeterd, een wereld van verschil en de custom modes op de knop op de behuizing zijn ideaal De body is toch nog net even wat rapper dan de 30D met alles. Enige minpunten zijn het scherm (kleuren wijken stevig af) en de positionering van de knoppen onder het scherm. Beiden zijn beter bij de 30D :)

Qua output maakt het elkaar weinig voor m'n gevoel: wat meer ruis in de schaduwpartijen wat weer wordt gecompenseerd door het aantal megapixels. Ik kan verder over de output nog niet zoveel zeggen, daarvoor moet ik hem van de week eerst eens meenemen naar een opdracht en de resultaten bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
LenNerd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:21:
2; Bij het inflitsen bij portretten bij daglicht wil ik graag minder hard flitsen dan hij automatisch doet. Ik dacht hiervoor de flitbelichtingscompensatie in te moeten stellen maar als ik die (sterk) verminder wordt de foto gewoon te donker. Ik wil geen donkerder foto, ik wil dat het available light meer invloed heeft dan de flits ipv andersom. (ik gebruik hierbij overigens de ingebouwde flitser)
Hoe flits ik zachtjes in?
Ik denk dat je belichtings compensatie en flits compensatie door elkaar gooit. Belichting verstellen doe je met je duimwiel, flits compensatie doe je door bovenop je camera de functie in te drukken en dan met wijsvingerwiel te verstellen. (of duimwiel, weet zo uit hoofd even niet welke van de 2)

[ Voor 4% gewijzigd door baquelappe op 02-07-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Duimwiel (EC-wiel) natuurlijk, want het wijsvingerwiel stelt ISO in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Aham brahmasmi schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 02:04:
Duimwiel (EC-wiel) natuurlijk, want het wijsvingerwiel stelt ISO in. :)
Zo naturlijk is dat niet, had netzogoed andersom kunnen wezen.
Zoals ik zei, weet het zo niet uit het hoofd. Mijn 40D is nog nooit uit de auto stand geweest :+

[ Voor 11% gewijzigd door baquelappe op 02-07-2008 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maandag ook in het bezit van een 40d. Iemand soms meer info over die picture styles? Heeft dit invloed op Raw beelden? En komen deze settings mee bij een import in Lightroom?
En zijn er do's of do nots op dit vlak? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heeft geen invloed op de RAW-beelden, alleen DPP snapt er wat van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:07
Invloed op RAW: ISO, Diafragma, sluitertijd en (evt flits). De rest boeit niet voor RAW. Correct me if I'm wrong.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die highlight tone priority, doet die niks voor LR trouwens? Nog niet geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

neographikal schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:51:
Die highlight tone priority, doet die niks voor LR trouwens? Nog niet geprobeerd :P
Aangezien je 2 ISO modi mist bij inschakelen, ga ik ervan uit dat je camera stiekum de ISO verlaagd op het moment dat je foto overbelicht dreigt te raken. Sluitertijd blijft zoals voor openen berekent, echter gaat de ISO bv van 200 naar 100 waardoor de sensor minder lichtgevoelig wordt en dus de overbelichting beperkt wordt. Puur op gevoel, verder nog niet gelezen hoe het "echt" werkt.
Dan zou het dus ook merkbaar moeten zijn in de RAW.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gisteren viel me iets raars op aan m'n 40D

Ik had een paar foto's geschoten, zoals meestal in RAW+JPG modus, alle RAW's waren in orde, maar de JPG's waren stuk voor stuk onscherp 8)7

Ik ben nog even wat andere foto's gaan nakijken en daar is hetzelfde, JPG's onscherp en RAW's over het algemeen in orde. Ik vond ook enkele RAW's die niet helemaal scherp waren. De onscherpe RAW's waren voornamelijk panning-shots, dus dat kan daar aan gelegen hebben.

Rare is dat de camera het bij m'n beide lenzen doet, de kit 17-85IS en ook bij m'n 70-300IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Joost79 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:11:
Gisteren viel me iets raars op aan m'n 40D

Ik had een paar foto's geschoten, zoals meestal in RAW+JPG modus, alle RAW's waren in orde, maar de JPG's waren stuk voor stuk onscherp 8)7

Ik ben nog even wat andere foto's gaan nakijken en daar is hetzelfde, JPG's onscherp en RAW's over het algemeen in orde. Ik vond ook enkele RAW's die niet helemaal scherp waren. De onscherpe RAW's waren voornamelijk panning-shots, dus dat kan daar aan gelegen hebben.

Rare is dat de camera het bij m'n beide lenzen doet, de kit 17-85IS en ook bij m'n 70-300IS.
Al geprobeerd de sharpening bij de picture styles iets verhogen?
Ik heb met dit probleem geen ervaring. Ik schiet in standaard stijl en daar staat de sharpening op +3 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

vrij eenvoudig te verklaren door jpeg-compressie denk ik. Wat voor jpg kwaliteit kies je?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

baquelappe schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:30:
[...]
Mijn 40D is nog nooit uit de auto stand geweest :+
Dan koop je een prosumer-camera voor misschien wel meer dan 1000 euro en gebruik je alleen de auto stand... |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

om te huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Waarom denk je dat er een smiley bijstaat? En buiten dat, ieder zn keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
sanderander schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:56:
[...]

Dan koop je een prosumer-camera voor misschien wel meer dan 1000 euro en gebruik je alleen de auto stand... |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

om te huilen...
Anders laten we ieder in z'n waarde? Genoeg pro's die niet van de P stand of zelfs van de volautomaat af komen hoor. Het is ook niet mijn voorkeur, maar als het werkt voor je... Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
@ baquelappe;
Nee, die haal ik niet door elkaar. Ik bedoel echt de flitsbelichtingscompensatie. Die kan je namelijk wel gebruiken om minder intens te flitsen alleen het lijkt erop dat in de "P"- stand de belichting aangepast wordt...

Eigenlijk zou ik gewoon wel willen weten hoe de verschillende programma's met de flits omgaan (of ze de belichting aan het gebruik van de flitser aanpassen en zo ja, hoe), iemand een idee waar ik die info zou kunnen vinden?

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Tja, eigen keus he :p Die van mij is nooit de autostand geweest, schiet bijna altijd op Av om met de scherptediepte te kunnne spelen. En dan zelf met de iso spelen als de sluitertijd hoger/lager uit moet komen aangezien de lichtmeter van de camera prima werkt. En als het eindresultaat niet goed uit komt kan ik altijd met het wiel de belichting hoger/lager zetten. Tv stand als de sluitertijd belangrijk is (panning bijvoorbeeld) en M als de situatie er om vraagt. Auto/P en die scene dingen gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Al die mensen die wat zeuren dat autostand niet gebruikt mag worden, bah. Je av stand of tv stand is toch ook lekker automatisch. Ja je kiest je diafragma/sluiter en een iso waarde. Nou, vroeger hard je er een rolletje in, dus koos je dat van te voren en had je gewoon die iso. Dan blijft nog ongeveer je diafragma over.
Lood om oud ijzer.
Ik gebruik de autostand niet omdat het makkelijk is om de paar dingetjes die je in kan stellen ook wel zelf kan doen.
Maar wel zeuren over de autostand en zelf de P stand gebruiken, mwoa, ik vind het "de pot verwijt het keteltje".

Weet je wanneer je pas stoer bent, zelf een camera obscura maken ofzo.
Als persoon A betere foto's maakt met de autostand, dan B op av/tv/m stand, dan voelt B zich pas van achter genomen ;), vul zelf maar in of je A of B wilt zijn.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Met mijn 30D heel veel M geschoten, maar ik kan je niet vertellen wat een verademing het is dat mijn 1D meer van licht snapt, en met wat compensatie en FEC op de flash op Av vaak ook genoeg resultaat biedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Als ik de flitser erop heb schiet ik 99% van de tijd op M, anders gewoon op Av. Tv heb ik volgens mij nog nooit gebruikt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Simon magical line:

Genoeg over settings :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik schiet bijna 100% op M... :$
(en soms wat automatisch)

Sinds deze week een beetje geprobeerd met Av omdat Henk daarover begon maar vind het nog niet zo fijn als in M.
neographikal schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:58:
Simon magical line:

Genoeg over settings :P
Iets meer F5'en voor ik antwoord :P

[ Voor 37% gewijzigd door Gutteguttegut op 02-07-2008 14:09 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik zoek voor het weekend tijdens Walrock een extra accu. Nu zie ik dat de BP-511 veel wordt aangeboden terwijl er in de 40D een BP-511a zit.

Zit dat verschil nu in de capaciteit of is er meer verschil tussen deze twee accu's ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Alles past hier gewoon, ook wel logisch, 30D vs 40D grip is gewoon gelijk :) aq4u.nl, tientje voor een nieuwe accu, goed te doen :P

[ Voor 26% gewijzigd door neographikal op 02-07-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

neographikal schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:51:
Alles past hier gewoon, ook wel logisch, 30D vs 40D grip is gewoon gelijk :) aq4u.nl, tientje voor een nieuwe accu, goed te doen :P
Ziezo, 4800 mAh besteld

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
neographikal schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:51:
Wel kans dat je een slechte accu krijgt. De accu die ik gekregen heb is dat tientje niet waard; loopt 5 keer zo snel leeg als m'n originele Canon ofzo. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:10:
[...]
Wel kans dat je een slechte accu krijgt. De accu die ik gekregen heb is dat tientje niet waard; loopt 5 keer zo snel leeg als m'n originele Canon ofzo. :|
Gaat die weer retour!

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Precies, ik heb er zes, tot nu toe nog geen enkele dode :) Voor een prijsverschil van 50 euro ofzo kan ik ook best een dode accu lijden :P

[ Voor 40% gewijzigd door neographikal op 03-07-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
@neographikal:

Highlight tone priority maakt gebruik van een andere tone-curve(en eventueel een truukje met de sensor) en je kan er dan ook vervolgens met LR een beetje extra detail uithalen. Nadeel: je verliest iso100 en iso3200 :)

Wat ajhaverkamp zegt klopt dus niet. Je iso200 wordt niet opeens iso100. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Timo op 03-07-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
fooker schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:24:
@neographikal:

Highlight tone priority maakt gebruik van een andere tone-curve en je kan er dan ook vervolgens met LR een beetje extra detail uithalen. Nadeel: je verliest iso100 en iso3200 :)
Mjah, dat, en een erg karige DR in je blacks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Dat is toch weer op te lossen door beetje meer exposure toe te passen. Je hebt dan toch headroom? :) Vraag me trouwens wel af of de HTP functie van de 1d3 anders is als die van de 40d :?

Hmm, op sommige fora wordt toch gezegd dat het niet werkt in raws :? 8)7 en vervolgens een paar posts later weer van wel. :O

[ Voor 56% gewijzigd door Timo op 03-07-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
fooker schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:31:
Dat is toch weer op te lossen door beetje meer exposure toe te passen. Je hebt dan toch headroom? :)
Mjah, ik heb het toendertijd heeeel vluchtig en snel bekeken, maar wie weet verdient het een tweede kans ;)
Vraag me trouwens wel af of de HTP functie van de 1d3 anders is als die van de 40d :?
Denk het niet... ook ik verlies mijn L-iso (100 -1) en ik geloof ook mijn H, al zou ik dat na moeten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

fooker schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:24:
@neographikal:

Highlight tone priority maakt gebruik van een andere tone-curve(en eventueel een truukje met de sensor) en je kan er dan ook vervolgens met LR een beetje extra detail uithalen. Nadeel: je verliest iso100 en iso3200 :)

Wat ajhaverkamp zegt klopt dus niet. Je iso200 wordt niet opeens iso100. :P
Misschien zeg ik het niet goed, misschien lees je het niet goed. Ik bedoel dus dat tijdens het maken van de foto, dus de tijd dat de sluiter openstaat, de gevoeligheid van de sensor verlaagd wordt als er waargenomen wordt dat er blown highlights ontstaan. De gevoeligheid van de sensor schakelt op dat moment omlaag, bv ISO 200 naar ISO 100. Daarom zou je niet kunnen starten met ISO 100, want dan kan het trucje niet uitgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Volgens mij is het zeker zo dat HTP altijd aanstaat (ook bij grey scenes zonnder highlights) en wordt en selectief een andere curve toegepast.
One way Canon might be doing HTP is to use some sort of amplifier with non-linear gain. Let's say you set the camera to ISO 200 with HTP on. You could then apply the gain of the ISO 100 setting (which may be a gain of 1) to the highlights (pixels with high values), but the gain of the ISO 200 setting to the shadows (pixels with low values). That would keep the highlights from blowing out while retaining shadow detail. You'd get the highlight detail of shooting with an effective -1 EC for the highlights, and the normal shadow detail for ISO 200 (no EC). It's possible you might then have to tweak the tone curve a bit for the best looking image.. This is just a guess of course, made on the basis of some forum and email discussions. It would explain why you can't use HTP at ISO 100 (if the "native ISO" of the sensor is 100, then there may be no gain applied at ISO 100, so you can't then apply less gain with HTP turned on!)
en volgens rob galbraith:
A Highlight Tone Priority image is processed differently in the camera, regardless of whether the camera is set to CR2 or JPEG. Specifically, the amount of gain applied during the analog-to-digital conversion step is less. For instance, if the camera is set to ISO 200, the amount of gain applied is similar to or the same as ISO 100, which means more of the highlight detail captured by the sensor is preserved during this early in-camera processing step. This is the main reason the camera can't be set lower than ISO 200 when Highlight Tone Priority is enabled; it requires the extra highlight headroom it gets by applying a level of analog signal boost to the sensor data that is commensurate with a lower ISO setting." "After that, it's all secret sauce: Canon isn't publicly describing what is done to the image once it's in digital form, but it obviously involves a modified tone curve that's meant to give Highlight Tone Priority ON photos the same overall tonal look as Highlight Tone Priority OFF ones, but with more detail and smoother gradation in the highlights." - Rob Galbraith

[ Voor 34% gewijzigd door Timo op 03-07-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:34:
[...]

Mjah, ik heb het toendertijd heeeel vluchtig en snel bekeken, maar wie weet verdient het een tweede kans ;)
HTP is eigenlijk alleen interessant als je op JPEG schiet. Er is geen overtuigend bewijs (en ook geen claim van Canon) dat HTP echt iets anders doet dan de ISO-waarde verdubbelen en daarbij een stop onderbelichten. Dit is iig de conclusie van mensen (op het luminous landscape forum) die een dieper begrip hebben van RAW sensordata, die opnamen met en zonder HTP vergeleken hebben.
ajhaverkamp schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:33:
[...]

Ik bedoel dus dat tijdens het maken van de foto, dus de tijd dat de sluiter openstaat, de gevoeligheid van de sensor verlaagd wordt als er waargenomen wordt dat er blown highlights ontstaan. De gevoeligheid van de sensor schakelt op dat moment omlaag, bv ISO 200 naar ISO 100. Daarom zou je niet kunnen starten met ISO 100, want dan kan het trucje niet uitgehaald worden.
Voor zover ik weet is HTP niet intelligent, maar preventief. Het lijkt me zeer sterk dat halverwege de belichting opeens de ISO aangepast/verlaagd wordt, want dan is de sensordata niet meer lineair.

Persoonlijk vind ik de resultaten (tot nog toe) met HTP slechter, dus gebruik ik het niet. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-07-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:34
4POX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:32:
Ik zoek voor het weekend tijdens Walrock een extra accu. Nu zie ik dat de BP-511 veel wordt aangeboden terwijl er in de 40D een BP-511a zit.

Zit dat verschil nu in de capaciteit of is er meer verschil tussen deze twee accu's ?
De noname BP-511 van m'n oude 10D doen het in de 40D ook, dus daar zal het niet aan liggen.

Maar mag je op Waldrock zo maar fotograferen? Ik zou m'n camera niet zomaar meenemen naar zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Kenny_NL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:16:
[...]

De noname BP-511 van m'n oude 10D doen het in de 40D ook, dus daar zal het niet aan liggen.

Maar mag je op Waldrock zo maar fotograferen? Ik zou m'n camera niet zomaar meenemen naar zoiets...
Ik ben aan het werk :D Ik ga dus ook via de achteringang naar binnen ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 12:51
Na de aanschaf van mijn 40d een paar weken geleden en na wat stoeiwerk hier en daar met de camera merk ik dat het wel prettig zou zijn als ik een statief ging aanschaffen. Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar welk statief mijn collega 40D gebruikers hebben en wat de ervaringen ermee zijn.
Aangezien het toch een redelijk stevige camera is lijkt me dat het statief toch 2kilo moet kunnen hebben op zijn minst. Daarbij speelt het gewicht en de afmeting voor mij een belangrijke rol. Hebben jullie tips, advies of gebruiks ervaringen dan hoor ik deze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
De manfrotto 055xprob+488rc2 is een veel gebruikte combo. Evt de 190xprob als het wat lichter, goedkoper en lager moet.
Zie ook hier: [Advies] Statief

[ Voor 23% gewijzigd door vandijk op 05-07-2008 20:14 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Gisteren stress,

De camera deed van het ene op het andere moment vreemd. Hij focust. Maar hij wilde geen foto's nemen. Ook kon ik niet in het menu of foto preview functie komen. De camera aan/uit hielp niet. De batterijen eruit hielp niet, de filter eraf hielp niet, de lens eraf hielp niet.

Maar toen de grip werd los gedraaid en weer vast werd gezet deed de camera het weer normaal. De rest van de dag geen problemen meer gehad.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Laatst online: 12-09 11:09
leuk stukje over de ISOsettings van de 40D:

http://forums.canonphotogroup.com/showthread.php?p=5225

Blijkbaar kun je de 40D beter instellen op 160, 320, 640 etc.. dan 100, 200 400 etc.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmmm, raar, dit doet je bijna vermoeden dat de tussen-iso's op een 40D tóch gepushed/gepulled zijn... Ik dacht altijd dat ze native waren bij een 40D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De fractionele ISO's zijn idd softwarematig gepushed en hebben niet een aparte analoge versterkingsfactor op de 40D (bij de 1D serie wel).

[ Voor 72% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-07-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Aham brahmasmi schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:55:
De fractionele ISO's zijn idd softwarematig gepushed en hebben niet een aparte analoge versterkingsfactor op de 40D (bij de 1D serie wel).
Mjah, kennelijk. Ik dacht dat dat een van de voordelen van een 40D over een 30D was... helaasch...

Bij de 1-serie is het afaik ook pas vanaf de 1DII(n?) dat het native is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Euh punt van het artikel is toch dat de fractionele iso's waarschijnlijk de native iso's zijn? :?\

Zou betekenen dat je iso160 , iso320, iso640 beter kunt gebruiken, (daarboven is geen verschil meer) 8)7 :?

[ Voor 37% gewijzigd door Timo op 08-07-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
fooker schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:28:
Euh punt van het artikel is toch dat de fractionele iso's waarschijnlijk de native iso's zijn? :?\

Zou betekenen dat je iso160 , iso320, iso640 beter kunt gebruiken, (daarboven is geen verschil meer) 8)7 :?
Volgens die noise-graphs wel, aan de andere kant... druk iso200 eens 1/3e stop omlaag met dpp, en vergelijk dat met iso160 out-of-cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Opzich zou ik het logisch vinden, remember dat de 30D gevoeliger was als de 40D? Kan komen door dit verschil.

Morgen maar eens uitproberen }:O

[ Voor 14% gewijzigd door Timo op 08-07-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Laatst online: 11-09 20:43
fooker schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:28:
Nee, juist niet. De 100-tallen zijn de native iso's. De +2/3 stops worden dan op +1 stop ISO geschoten en -1/3 stop gepushed. Dus 160 wordt op 200 iso geschoten.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gelukkig kun je op de 40D de iso in volledige stops laten instellen. Zo heb ik hem nu dus ook staan, 100-200-400-800-1600-3200 en opgelost is je probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
DikkieDik schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:03:
[...]

Nee, juist niet. De 100-tallen zijn de native iso's. De +2/3 stops worden dan op +1 stop ISO geschoten en -1/3 stop gepushed. Dus 160 wordt op 200 iso geschoten.
Zo zou het móeten zijn, totdat je die ruisgrafieken gaat bekijken, dat zou de illusie kunnen wekken dat 160 de native is en 200 de 160 + 1/3e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
neographikal schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:27:
Gelukkig kun je op de 40D de iso in volledige stops laten instellen. Zo heb ik hem nu dus ook staan, 100-200-400-800-1600-3200 en opgelost is je probleem :)
Leuk en aardig maar in die grafieken staat dus dat iso 160 minder ruis heeft als iso 100. Kun je zeggen wat je wilt over halve of hele stops, maar minder ruis is altijd welkom. Als dat betekend dat ik op 160 moet knallen ipv 100 maakt me niks uit. Wel handig om te weten natuurlijik (al zal het verschil minimaal zijn. :)
Afbeeldingslocatie: http://canonphotogroup.com/misc/test2.png

[ Voor 28% gewijzigd door Timo op 08-07-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja, ruis minder, je DR ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Als 160 een native iso waarde is, dan zou je daar optimale ruis/DR moeten hebben. Daar gaat de vraag eigenlijk om? Even dat draadje in de gaten houden :+ Nu wil ik het ook echt weten :)

[ Voor 24% gewijzigd door Timo op 08-07-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik zie niks anders dan de 30D? 200 = native, 160 = 200 pulled, 250 = 200 pushed, 320 = 400 pulled, 400 native, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Vergeet je niet even dat de 30D iso's eigenlijk anders zijn?
ISO100 op 30D was gelijk aan iso125 dacht ik. vandaar dat foto's met de 40D op dezelfde instellingen donkerder waren. Of heeft dat geen invloed hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is weer een ander verhaal, dat heeft niks met je instellingen te maken. De 30D is standaard 1/3de stop gevoeliger, maar dat hoeft hier geen directe invloed op te hebben. Verhaal is simpel voor mij: 100-200-400-800-1600-3200 gebruiken en de rest lekker links laten liggen. Aan "ruisvrije" platen met minder DR heb ik ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Laat maar. :z

[ Voor 91% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-07-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Vraagje;
Ik wil graag bij gebruik van de zelfontspanner dat de AutoFocus pas focust vlak voor hij afdrukt. Kan dat?

Ik ben zelfportretten aan het maken maar wil kunnen varieren in de afstand van mij tot de camera. Nu moet ik steeds een afstand instellen (MF), gaan staan, 10s wachten, terug, kijken of het scherp is, lens aanpassen, weer gaan staan op dezelfde plek, etc.etc. Zeker met F2.8 oid is dit erg goed voor m'n conditie maar niet voor m'n geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
LenNerd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:26:
Vraagje;
Ik wil graag bij gebruik van de zelfontspanner dat de AutoFocus pas focust vlak voor hij afdrukt. Kan dat?

Ik ben zelfportretten aan het maken maar wil kunnen varieren in de afstand van mij tot de camera. Nu moet ik steeds een afstand instellen (MF), gaan staan, 10s wachten, terug, kijken of het scherp is, lens aanpassen, weer gaan staan op dezelfde plek, etc.etc. Zeker met F2.8 oid is dit erg goed voor m'n conditie maar niet voor m'n geduld ;)
Goeie, ben ik ook wel benieuwd naar! Doe je toevallig een 365 dagen project oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:28
Vraagje;

Als je de camera aan de computer hangt en je gebruikt lifeview dan kun je direct zien of het scherp is. Je kunt ook een voorwerp plaatsen op de plek waar jij wil staan en daarop scherp stellen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;

Je kan toch ook een draadontspanner gebruiken, al dan niet draadloos, afhankelijk van hoe ver je van de camera staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
universal creations schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:41:
[...]

Als je de camera aan de computer hangt en je gebruikt lifeview dan kun je direct zien of het scherp is.
Ik heb ook zelfportretten gemaakt de EOS remote control utility en dat gaat vrij goed. Ik zat op de grond, camera op een afstandje op statief, laptop naast me, muis in de hand om af te drukken. Er zijn natuurlijk varianten mogelijk. Let er wel op dat het laptopscherm in je ogen kan weerspiegelen. Eerst scherpstellen en dan laptop dichtklappen is beter. :)

Een USB-verlengkabel is wel zo handig trouwens, anders krijg je niet genoeg afstand tussen laptop en camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:06

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

dat hoeft sowieso niet ;)
2s kan ook.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Vraagje;

De AF-mode instellen op "One shot" zorgt ervoor dat sluiter pas werkt nadat er is scherpgesteld. De "AI" en "Servo" modi drukken af. zodra het signaal gegeven wordt, ongeacht de werkelijke scherpstelling. Misschien helpt dat? Koop anders een draadontspanner voor een appel en een half ei (minder dan 4 euro), waarmee je kan scherpstellen voor het feitelijke afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Sangre schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:11:
Blijkbaar kun je de 40D beter instellen op 160, 320, 640 etc.. dan 100, 200 400 etc.
Leuk zo'n onderzoekje, maar ik denk niet dat er ook maar iemand is die het verschil tussen 160 en 200 ISO bij een normale afdruk gaat zien. Ik knal meestal lekker door op ISO 400, want dan heb je tenminste een beetje redelijke sluitertijden bij bewolkt weer.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
Draadloze draadontspanner lijkt in dit geval de enige echte optie. Een laptop is ook een leuk idee maar niet als je jezelf ten voeten uit in een weiland wil fotograferen :)
Ik denk dat het dit wordt:

Camera klaarzetten met AF, klaar staan, afdrukken met draadloze draadontspanner en 2s zelfontspanner, snel de draadloze draadontspanner op de grond flikkeren, en KLAK.

Nu nog een draadloze draadontspanner voor weinig vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
LenNerd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:42:
Nu nog een draadloze draadontspanner voor weinig vinden ;)
Keep me posted als je er een hebt gevonden, lijkt mij ook wel wat namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:08:
[...]

Keep me posted als je er een hebt gevonden, lijkt mij ook wel wat namelijk..
Je hebt o.a. deze op DX voor 16€, of de wat duurdere, nieuwere, kleinere en met meer mogelijkheden, Phottix Cleon voor 30€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:00:
[...]

Je hebt o.a. deze op DX voor 16€, of de wat duurdere, nieuwere, kleinere en met meer mogelijkheden, Phottix Cleon voor 30€.
Die Cleon ziet er goed uit! Inclusief shipping voor een kleine 30 euro (PayPal koers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:00:
[...]

Die eerste heb ik :)
En werkt prima, ik moet alleen nog steeds eens testen tot welke afstand hij blijft werken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om wat vollediger te zijn:

Je hebt de Phottix C3, op ebay voor 31$.
De opvolger Phottix C8, oftwel de Phottix Cleon, voor 46$.

Er is een DX tegenhanger van de C3, voor 25$.
En er is een soort van DX tegenhanger van de C8 voor 33$.
Er bestaat ook nog een DX model dat in staat is om te triggeren wanneer er beweging is tussen receiver en transmitter. Kost 49$.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 21:23 . Reden: links gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De eerste en de laatste link geven geen resultaat. (fixed)

Let wel op dat die laatste IR gebruikt, waardoor je altijd zicht moet hebben tussen zender en ontvanger. IMO is die alleen handig als je de triggerfunctie gaat gebruiken.

[ Voor 88% gewijzigd door Toff op 09-07-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Eergisteren een Canon 40D aangeschaft. Ik had even een vraagje over de AF-Punten (rode blokjes).
In de standen P, Tv, Av, M krijg ik deze niet te zien als ik iets wil scherpstellen. De piepjes zijn ook niet te horen in deze standen.

Is dit standaard uigeschakeld of is er ergens in het menu een mogelijkheid om dit aan te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door wiscel op 12-07-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb je de camera in AI servo mode staan misschien? Er is ook een custom functie waarmee je de rode blokjes kunt uitschakelen, C.Fn III, nr 4.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Servo dus, dat was het, merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb eindelijk de kans gehad om een dagje met de 40d te mogen schieten, (heb zelf een 400D) en ik zat te denken aan een upgrade....nu weet ik wel zeker dat die er komt. Jezus wat zit die 40D lekker in de hand.

is het het wel waard? van 400D naar 40D? op papier verschillen ze niet extreem veel

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Denko schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:31:
Ik heb eindelijk de kans gehad om een dagje met de 40d te mogen schieten, (heb zelf een 400D) en ik zat te denken aan een upgrade....nu weet ik wel zeker dat die er komt. Jezus wat zit die 40D lekker in de hand.

is het het wel waard? van 400D naar 40D? op papier verschillen ze niet extreem veel
Of het het waard is lijkt me toch iets wat alleen jij kan bepalen. Vind je het belangrijk genoeg dat hij lekkerder in de hand ligt? Zijn er andere verschillen die in het voordeel van de 40D zijn die voor jouw ook het verschil kunnen maken?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

ThunderNet schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:06:
En update :P

Heb alweer antwoord terug :) Ze gaan het binnen Nikon verder melden, of het mogelijk is om dit aan te passen, en eventueel via firmware update ook mogelijk te maken :)
En guess what ;) Het zit er in :) iig in de nieuwe D3 firmware :D

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ThunderNet schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:13:
[...]
En guess what ;) Het zit er in :) iig in de nieuwe D3 firmware :D
Nou, dan moeten we onze Canongear maar snel verkopen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Toff schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:31:
[...]

Nou, dan moeten we onze Canongear maar snel verkopen? :*)
Jup ;) :P plante het hier maar neer omdat hier de orginele discussie erover ook plaatsvond.
Enige nadeel is dat de shooting menu bank zo ingesteld kan worden, echter de custom settings bank niet :/

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 01:01:
Gisteren stress,

De camera deed van het ene op het andere moment vreemd. Hij focust. Maar hij wilde geen foto's nemen. Ook kon ik niet in het menu of foto preview functie komen. De camera aan/uit hielp niet. De batterijen eruit hielp niet, de filter eraf hielp niet, de lens eraf hielp niet.

Maar toen de grip werd los gedraaid en weer vast werd gezet deed de camera het weer normaal. De rest van de dag geen problemen meer gehad.
Exact deze rare, intermittend, problem heb/had ik ook met mijn grip. Terug geweest naar Canon, niets gevonden (NTF = No Trouble Found). Gebeurd me 1x per jaar. Bij mij werkt de shutterbutton op de camera dan wel maar niet die van de grip, dus snel ompakken kan.....leuk is het niet. Heb al een schema gezocht om te zien welke pinnen dit moeten zijn, nog niet gevonden. Canon 30D + Canon grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
Als het eens per jaar voorkomt is 't misschien gewoon een glitch of een vies contactje ofzo, niet echt heel erg. Als het vaker voorkomt is het erg irritant :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vies contact, mep op de grip geven en gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
of toch die grip eens echt goed vast draaien, dat kan ook het probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
ARGHHHHH!!!
Ben nu op vakantie, heerlijk. M´n 40D en vriendin aan m´n zijde. Top. Tot... ERR99 :(

Batterij eruit en erin. ERR99
Batterij opgeladen en er weer in. ERR99
Batterij eruit, andere batterij er ook uit. Alles er weer in. ERR99
Lens eraf, contacten schoongemaakt, batterij er weer uit contacten schoongemaakt. ERR99

:'( :'( :'( :'(

Begrepen dat ERR99 een onbekende error is en dus alles kan zijn. Dus dat wordt opsturen maar de laatste dagen vakantie zullen fotoloos zijn en dat vind ik toch best "%&/"·&!! :X

Ik heb geen andere CF bij me en ook geen andere lens (ben licht gepakt) maar heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Hasta Pronto y un abrazo d´España.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zowel de accu als de knoopcel een tijdje uit de camera halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er ervaring met (nep)accu's voor in de grip? Ik wil Sterlingtek accu's bestellen maar blijkbaar doen die niet aan paypal!! Weet iemand een alternatief voor 2 x een BP511 a2000 mah accu en lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:23:
wie heeft er ervaring met (nep)accu's voor in de grip? Ik wil Sterlingtek accu's bestellen maar blijkbaar doen die niet aan paypal!! Weet iemand een alternatief voor 2 x een BP511 a2000 mah accu en lader?
aq4u.nl, goeie ervaring mee, snelle service :)
betaling ging via overschrijving

[ Voor 8% gewijzigd door ppFreddy op 29-07-2008 16:28 . Reden: linkje gemaakt en ding van overschrijving toegevoegd ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:26:
[...]

aq4u.nl, goeie ervaring mee, snelle service :)
maar zou je het verschil tussen deze en die 2000 mah sterlingteks niet voelen?

Ik vind hun lader wel duur, mocht ik er een extra willen. Zou het ook werken met deze lader?

Vroeg het me gewoon af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Waarom zou je een extra lader willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:31:
Waarom zou je een extra lader willen?
lijkt me handig als je die 2 accu's voor de grip tegelijk kunt laden. Stel dat je snel aan de slag moet, je weet het niet.. Of overdrijf ik nu?
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste