Ik dacht laat ik ook even mailen en in Jip en Janneke vragen stellen:
Het antwoord natuurlijk zoals al meerdere keren in dit topic:Ik ben geinteresseerd in uw service, maar heb nog een belangrijke vraag met betrekking tot het modem. Ik zie dat je zelf geen instellingen mag wijzigen, maar ik wil graag het volgende weten:
Ik wil 1 PC aan het modem hangen en daarop een een ventrilo server draaien (deze gebruikt standaard poort 3876 TCP/IP). Aangezien ik geen port forwarding kan doen, wil ik weten of standaard alles geforward wordt naar mijn PC zodat mensen vanaf buiten met mijn server verbinding kunnen maken.
Daarnaast wil ik een andere applicatie op een willekeurige poort laten luistern (zeg 29887 UDP en TCP/IP), kan dit zonder problemen?
Even nog meer de Jip uithangen:U mag helaas geen instellingen wijzigen in het modem. Er worden ook geen porten geforward. Ze staan wel allemaal open! U kunt dus elk willekeurig programma op elke willekeurige poort laten luisteren.
Ik hoop u zo voldoende informatie gegeven te hebben. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons altijd een mail sturen, of even contact opnemen met onze klantenservice: 0900-1560 (0,25 Euro/min)
Antwoord bijna wat ik wilde horen:Nog even een extra vraag erbij:
Ik wil wel een router ertussen zetten omdat ik draadloos wil werken. Aangezien het modem alle poorten open heeft en dus doorstuurt naar de router, kan ik in de router de poortforwarding ingeven. Klopt dit?
Natuurlijk snap ik dat de werking van de router mijn eigen verantwoording is, maar ik wil graag zeker weten dat dit geen probleem zal opleveren.
Natuurlijk dat 'in principe', maar denan heeft het ook al voor elkaar, dus gaat lukken volgens mijDit zou in principe geen problemen moeten geven maar voor een correcte werking van uw wireless router blijft u afhankelijk van de leverancier hiervan.