Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 109.010 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Ciqniz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:11:
24 Sept:
Aanvraag

10 Okt:
Bevestiging per e-mail (opleverdatum: 23okt)

12 Okt:
Bevestiging per post

20 Okt:
Modem binnen

23 Okt:
Aangesloten, gekeken of het werkt, werkt. Snelheid +/- 16Mbps. Super dus!

Niks te klagen...
Ik heb met onbeperkt bellen naar het buiteland gedaan, vanavond is er al heel wat afgebeld, ik ben benieuwd wat voor rekening er volgende maand in mijn (e-)bus komt!
Over rekeningen gesproken....
Is er al iemand die een (online) rekening kan inzien?
Verder vraag ik me af of het mogelijk te zien wat de actueel gevoerde gesprekken zijn geweest.
Het is dan wel gratis naar vaste nummers bellen maar 06 nummers en 0900 betaal nummers vallen daar natuurlijk niet onder.

Bij KPN had ik carrier preselect waarbij ik keurig een overzicht kreeg met de gebelde nummers, tijdsduur en kosten. Dit zou ik ook graag bij Alice willen zien.
Misschien ben ik wat te snel want zo lang ben ik nog niet aangesloten, ik vraag me alleen af of dit overzicht soms in de Alice Lounge beschikbaar wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
bjck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:56:
[...]

Als het niet blijkt te werken terwijl het dat wel zou moeten doen ben je wel heel blij met die man met dat koffertje :)
Zeker wel, maar hij had een makkie bij mij. :)

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Mijn schoonouders wonen per jaar 6 maanden in NL en 6 maanden in Zweden, zij hebben thans een telefoon abonnement en hebben internet -nogsteeds- via de telefoonlijn.
Omdat Alice stelt dat je altijd kunt opzeggen, vroeg ik me het volgende af:
wat gebeurd er met je telefoonnummer wanneer je opzegt, is dit op één of andere manier nog te behouden zonder dat je een abonnement hebt, direct bij de OPTA ofzo?

Het zou hun natuurlijk veel geld schelen en ze zouden sneller internet hebben wanneer ze ALICE zouden hebben, echter het is nogal dwaas om snel internet en te hebben wanneer je er niet bent.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
HoppyF schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:12:
[...]

Da's mooi toch? De kans is dat groot dat je lijn ook werkt.
Heb je dat al geprobeerd?
Ironisch bedoeld zeker...

Lees even mijn historie anders waar ik met die quote naar toe verwees.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
sjolmers schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:08:
Mijn schoonouders wonen per jaar 6 maanden in NL en 6 maanden in Zweden, zij hebben thans een telefoon abonnement en hebben internet -nogsteeds- via de telefoonlijn.
wat gebeurd er met je telefoonnummer wanneer je opzegt, is dit op één of andere manier nog te behouden zonder dat je een abonnement hebt, direct bij de OPTA ofzo?

Het zou hun natuurlijk veel geld schelen en ze zouden sneller internet hebben wanneer ze ALICE zouden hebben, echter het is nogal dwaas om snel internet en te hebben wanneer je er niet bent.
Wanneer je het abbo van telefonie zelf opzegt (je het dus niet direct over laat nemen door een andere provider) ben je het nummer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt alsof ze weer redelijk op plan lopen, beloofde aansluitdata worden regelmatig weer gehaald. Fingers crossed...

(dit doet natuurlijk niets af aan het feit dat ze menig aanvraag inmiddels volledig hebben verpest en als gevolg daarvan nieuwe klanten inmiddels weer kwijt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Ik heb nu wel een probleem... En dat is dat ik niet in de lounge kom... Volgens een medewerker kan dit een dag duren... Heeft nu een dag geduurd... Ik wacht wel tot morgen, voor de zekerheid, maar vind dat dan wel weer een beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Alice ook een newsgroup server (news.alice.nl of zoiets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:59:
Heeft Alice ook een newsgroup server (news.alice.nl of zoiets)?
Nopes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

Het is dan goedkoper en simpeler om gewoon een 'normaal' abo af te sluiten die goedkoper is en die gewoon blijven hanteren. Opzeggen en weer aanmelden is wel een heel gedoe.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Even simpel, als je een huis kunt aanhouden dan valt die 30 euro per maand wel mee toch? Als je elke keer aan en af moet sluiten heb je ook elke keer ander nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11

s3n

s3n schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:00:
[...]

18 oktober. Een medewerker van KPN belt op om te vragen wanneer ze een lijmeeting mogen doen op nummer 48. Ik zeg dat ik op 44 woon, niet 48. Dit is volgens hem niet mogelijk, en hij besluit mijn orderaanvraag af te wijzen. Dus waarschijnlijk is inmiddels ook order 3 bij Alice mislukt. Ik weet niet waarom er richting KPN een orderaanvraag is gedaan, want ik heb gewoon een werkende lijn, en krijg van KPN netjes mijn rekeningen op 44. Zal ik maar gewoon een trage athome lijn aanvragen? Misschien niet alles, maar qua administratie heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Weer een godsvermogen kwijt aan het bellen van de klantenservice, maar ik heb mijn aanvraag kunnen annuleren nadat KPN weer een orderaanvraag voor het verkeerde huisnummer binnen kreeg.
Nu een neiwue uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:52
s3n schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:55:
Weer een godsvermogen kwijt aan het bellen van de klantenservice, maar ik heb mijn aanvraag kunnen annuleren nadat KPN weer een orderaanvraag voor het verkeerde huisnummer binnen kreeg.
Niet te geloven zeg, bied het Alice ordersysteme geen mogelijkheid om huisnummertoevoegingen in te voeren ofzo?
Nu een neiwue uitzoeken.
Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 20:44
bjck schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:56:
[...]

Als het niet blijkt te werken terwijl het dat wel zou moeten doen ben je wel heel blij met die man met dat koffertje :)
Ik had last van een klaplijn en keek ook vol verwachting uit naar de komst van de man met dat koffertje.
Hij had niet echt een grote koffer bij zich (zelfs geen kleintje;-) en gaf aan de lijn niet zelf te kunnen doormeten. Met klachten moest ik bij Alice/BBNED zijn. Eventueel moest BBNED dan maar een "duo-meting" met KPN organiseren.
De nogal uitbundige man van KPN kon alleen het lijntje 'labelen'?, voerde een kort geheimzinnig telefoontje met KPN/Alice/BBNED???? en vertrok toen weer.

Maar niet getreurd, uiteindelijk heeft mevrouw Alice de lijn zelf gerepareerd en werkt nu alles zoals het moet. _/-\o_

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
morpheus schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:21:
[...]

Ironisch bedoeld zeker...

Lees even mijn historie anders waar ik met die quote naar toe verwees.
Sorry Morpheus, dat was niet zo bedoeld!!!
Ik had de datum niet goed gelezen, er stond 20-9, maar ik had gelezen, 20-10.
Uit je historie blijkt dat je genoeg problemen hebt. Nu kan e.e.a. soms niet zo lekker lopen maar het is wel de bedoeling dat Alice dit netjes gaat oplossen. Ik hoop dat ook dat er toch wat vaart in komt en dat je order nu snel en goed opgeleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

franssie

Save the albatross

HoppyF schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:20:
[...]

Sorry Morpheus, dat was niet zo bedoeld!!!
Ik had de datum niet goed gelezen, er stond 20-9, maar ik had gelezen, 20-10.
Uit je historie blijkt dat je genoeg problemen hebt. Nu kan e.e.a. soms niet zo lekker lopen maar het is wel de bedoeling dat Alice dit netjes gaat oplossen. Ik hoop dat ook dat er toch wat vaart in komt en dat je order nu snel en goed opgeleverd gaat worden.
mwah alice al enige tijd gecancelled en nu lijken ze toch nog mijn lijn te kapen - telfort wil niet omdat er al (!) een migratie aan de gang is? Natuurlijk nog steeds niet een bevestiging van het stopzetten van het aansluit proces van Alice gekregen - ik ga er maar eens een advocaat opzetten denk ik - want communiceren kan Alice nog steeds niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:52:
[...]

mwah alice al enige tijd gecancelled en nu lijken ze toch nog mijn lijn te kapen - telfort wil niet omdat er al (!) een migratie aan de gang is? Natuurlijk nog steeds niet een bevestiging van het stopzetten van het aansluit proces van Alice gekregen - ik ga er maar eens een advocaat opzetten denk ik - want communiceren kan Alice nog steeds niet.
Hier ook niets dan problemen m.b.t. de communicatie met Alice. Was aangemeld, kreeg bevestiging, kreeg nogmaals een bevestiging, en nog ééntje, daarna de aansluitdatum bekend en dus KPN opgezegd. Twee dagen voor oplevering toch maar eens bellen waar mijn modem blijft, blijkt een aansluiting opeens 'niet' mogelijk. Ik dacht dit is een vergissing en bel nog maar een keer.

Volgens een andere medewerker van Alice was het weer wel mogelijk maar de kosten i.v.m. zogenaamd laswerk door KPN werd te duur. Zit dus 2 a 3 weken zonder internet omdat KPN reeds was opgezegd. Officieel heb ik, nu al een week later, géén reactie van Alice mogen ontvangen???

Vandaag toch maar eens een aangetekend schrijven naar Alice gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen enkele problemen gehad met het overgaan naar alice.

- 3 oktober via de website adsl besteld
- bevestiging gehad met 24 oktober als opleverdatum
- 23 oktober de modem per post gekregen
- 24 oktober in de middag verbrak mijn oude verbinding, alice modem aangesloten en weer internet + telefoon

Alleen de snelheid is 'slechts' 650 kbs, wat al sneller is dan mijn oude verbinding weet niet of dit sneller zou moeten kunnen,.
Maar goed al met al ben ik tot nu toe wel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
Yes.........eindelijk kan ik in de Alice Lounge!
Super. Wel 3 dagen na activering van de lijn, maar ook bij mij verliep alles vlot.
Geen klachten hier. Het kan dus ook goed gaan.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:21

ThaDude

Hang Loose

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:03:
[...]

Hier ook niets dan problemen m.b.t. de communicatie met Alice. Was aangemeld, kreeg bevestiging, kreeg nogmaals een bevestiging, en nog ééntje, daarna de aansluitdatum bekend en dus KPN opgezegd. Twee dagen voor oplevering toch maar eens bellen waar mijn modem blijft, blijkt een aansluiting opeens 'niet' mogelijk. Ik dacht dit is een vergissing en bel nog maar een keer.

Volgens een andere medewerker van Alice was het weer wel mogelijk maar de kosten i.v.m. zogenaamd laswerk door KPN werd te duur. Zit dus 2 a 3 weken zonder internet omdat KPN reeds was opgezegd. Officieel heb ik, nu al een week later, géén reactie van Alice mogen ontvangen???

Vandaag toch maar eens een aangetekend schrijven naar Alice gestuurd.
bjk legt hier uit wat dat "laswerk" schijnt in te houden.
Ik vind het echt super apart, kameraad van mij zelfde situatie als mij hij is wel aangesloten, ook zelfde buurt, een mede GoTer hier ook (woont tegenover mij). Bij mij zijn de laskosten ook te duur. Als je vraagt aan een medewerker van Alice wat dit inhoud moeten ze eerst 5 min overleg hebben met 2e lijns en dan komen ze met een of ander wazig verhaal.. Komt er op neer dat het dan aan KPN ligt.

Suc6!

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

geiszzz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:39:
Yes.........eindelijk kan ik in de Alice Lounge!
Super. Wel 3 dagen na activering van de lijn, maar ook bij mij verliep alles vlot.
Geen klachten hier. Het kan dus ook goed gaan.
En ik nu ook! 2 dagen na activering, en alles helemaal ok! Verbinding en telefoon zijn helemaal ok! Ik ben dus tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Hallo,
19 september heb ik Alice besteld, mevrouw aan de telefoon zei leverdatum is ongeveeer 16 oktober.
22 september bevestigingen via email en post ontvangen
25 september afspraak KPN monteur gemaakt
17 oktober KPN monteur komt langs, test met modem een aderpaar, en laat deze gestript voor me achter
18 oktober Ik stuur een emailtje naar alice met de vraag of ik ook een bevestigingsbrief krijg
22 oktober Ik krijg antwoord dmv de bedoelde brief per pdf, met daarin aansluitdatum 16 oktober. Ik stuur nu een mailtje met de vraag waar mijn modem dan wel blijft
23 oktober Ik heb nu mijn modem ontvangen en begin met aansluiten. Dit lukt me nog niet echt, want ik heb alleen een lasdop, en nog geen wandcontactdoos. Als ik zelf probeer aan te sluiten kom ik er niet uit (adsllampje brandt niet).
Ik bel de technische afdeling, na 3 minuten wachten, krijg ik een medewerker. De eerste gaat gelijk mijn installatie bij langs. Ik vraag of het adsl lampje niet moet branden. Hij zegt van niet, pas als de computer is aangesloten. lijkt me stug, daarvoor is het ethernet lampje lijkt me. Hij vraagt of ik de telefoon er in wil doen, en vraagt of er dan ook het phonelampje gaat branden. Dit gaat branden dus ik ben blij. Einde gesprek.
Maar als ik de stekker van adsl uit modem haal blijft hij branden, dus dat zegt niks. Vervolgens nog een keer gebeld. Deze medewerker vroeg in ieder geval naar mijn klantnr (75xx) en ik moest gelijk alles qua splitterwerk ertussen uit halen. Hij kwam er in ieder geval uit dat ik prutserige bedrading heb tussen isra en modem. Hij wist niet hoe dit op te lossen en ik krijg binnenkort terugkoppeling van 2e lijn.
24 oktober Ik krijg een mailtje met daarin de brief dat ik nu aangesloten ben en bezig in de lounge kan. Wat betreft het modem zeggen ze dat omdat ik contact met helpdesk heb gehad mijn vraag waarschijnlijk beantwoord zal zijn.

Wellicht dat ik dus monteur langs krijg, ik ga er echter vanuit dat dit op eigen kosten moet, waar ik het mee eens ben.
Verder ben ik dus wel netjes geholpen en was alice vrij op tijd met het antwoorden op vragen. Hoewel het leek alsof ik dmv emailtjes zelf om mijn brieven moest vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Laatst online: 22:11

s3n

s3n schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:55:
[...]

Nu een neiwue uitzoeken.
En weer meer geld kwijt omdat KPN me voor de 3e keer heeft gebeld om me op het verkeerde huisnummer te activeren. En dat terwijl me gisteren is toegezegd dat ik officieel geannuleerd ben.
Krijg ik vandaag te horen dat het niet kan omdat ik buiten mijn afkoelperiode zit :s.

Aanmelden kan niet, en afmelden ook niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een medewerker van upc aan de telefoon gehad, bij overgaan van upc naar alice moet je gewoon die 69 euro aan alice betalen, ook al had je al een bestaande telefoonlijn, in mijn geval bij upc.
dus die koperverhalen kloppen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:36:

- 24 oktober in de middag verbrak mijn oude verbinding, alice modem aangesloten en weer internet + telefoon

Alleen de snelheid is 'slechts' 650 kbs, wat al sneller is dan mijn oude verbinding weet niet of dit sneller zou moeten kunnen,.
Heb je geprobeerd om de splitter er tussen uit te halen en de lijn gewoon rechtstreeks in het modem te stoppen? Dit scheelde mij ongeveer 1600 kbs. Met splitter slechts 200 kbs en zonder ineens 1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar Alice, alleen zit ik nog erg te twijfelen.
Ik wordt een beetje duizelig van alle kbit, mbit, Mbyte etc. waar ze je mee om de oren gooien

Ik heb nu een @home Intensief 15000 abonnement. Is Alice hiermee vergelijkbaar wat snelheid betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
s3n schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

En weer meer geld kwijt omdat KPN me voor de 3e keer heeft gebeld om me op het verkeerde huisnummer te activeren. En dat terwijl me gisteren is toegezegd dat ik officieel geannuleerd ben.
Krijg ik vandaag te horen dat het niet kan omdat ik buiten mijn afkoelperiode zit :s.

Aanmelden kan niet, en afmelden ook niet :s
Waarom willlen ze je op een ander huisnummer activeren?
Ik mag aannemen dat je je eigen huisnummer goed hebt doorgegeven, dat staat ook in de orderbevestiging.

Ik lees hier toch wel vreemde verhalen.
Ik dacht dat het bij mij niet zo lekker gelopen was maar dat valt nog wel mee vergelijken met deze ellende. Wat ik ook een raar verhaal vind is het stukje over KPN dat men laswerk zou moeten verrichten en dat de kosten dan te hoog zouden zijn.
Daar vraag je toch niet om? Je vraagt om een aansluiting, hoe ze dat achter de schermen oplossen is jouw probleem niet. De kosten al helemaal niet, je kunt hooguit de € 69 kwijt zijn als je helemaal geen werkende KPN lijn meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degenen die zich afvragen of gaan afvragen of een fax op het telefoon lijn van alice werkt. bij deze werkt het dus perfect :) heb het gisteren getest en doet het zonder problemen. gewoon het lijntje naar de fax en hupla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
HoppyF schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:07:
[...]

Waarom willlen ze je op een ander huisnummer activeren?
Ik mag aannemen dat je je eigen huisnummer goed hebt doorgegeven, dat staat ook in de orderbevestiging.

Ik lees hier toch wel vreemde verhalen.
Ik dacht dat het bij mij niet zo lekker gelopen was maar dat valt nog wel mee vergelijken met deze ellende. Wat ik ook een raar verhaal vind is het stukje over KPN dat men laswerk zou moeten verrichten en dat de kosten dan te hoog zouden zijn.
Daar vraag je toch niet om? Je vraagt om een aansluiting, hoe ze dat achter de schermen oplossen is jouw probleem niet. De kosten al helemaal niet, je kunt hooguit de € 69 kwijt zijn als je helemaal geen werkende KPN lijn meer had.
Laswerk is een term als een niet verbonden koperlijn verbonden moet worden tot aan de centrale. Hierbij komen dus graaf werkzaamheden (om een las te maken tussen twee kabels) of zelfs het leggen van een stuk nieuwe kabel bij kijken.

Voor die €69 kan een ongebruikte, maar wel bestaande en gekoppelde, lijn in gebruik genomen worden. Maar een nieuwe lijn aanleggen of losse stukken tesamen 'lassen' tot een volledige lijn natuurlijk niet.

Als je ooit KPN telefonie had en die lijn is vrij moet het geen probleem zijn. Maar als je geen tweede aderpaar hebt en de eerste is bezet bijvoorbeeld met een andere ADSL aansluiting kan je aanvraag met nieuwe lijn afgewezen worden.

Simpelweg omdat er geen lijn vrij is. Lees het dus als "geen vrije lijn beschikbaar" of "geen aderpaar beschikbaar".

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:57
Vandaag is de monteur van KPN langsgeweest om op het andere aderpaar een aansluiting te maken. Ik vond dit in eerste instantie een beetje verwarrend, omdat ik dacht dat mijn ISDN zou vervangen worden door een analoge lijn. Maar toen ik het Alice modem aan sloot op de analoge lijn, werkte het meteen. En kan ook gelijk bellen.

Wat ik wel vreemd vind, is dat ik niet bij de modem kan komen via mijn draadloze router, is dat afgeschermd ofzo?

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ervaringen Morpheus met Alice
ma 20-8-2007Bestelling telefonisch gedaan (geen KPN aansluiting)
wo 28-8-2007Bevestiging per post over bestelling Alice.

Vreemd detail 1: Ik heb gevraagd om mijn telefoonnummer niet publiekelijk te maken. In de brief staat beschreven "Weergave eigen abonneenummer: ja".

Vreemd detail 2: Ik heb mijn 06 nummer doorgegeven als nummer voor geval contact nodig is. Er wordt melding gedaan dat ik een nieuw telefoonnummer krijg. (ik kom in dat appartement te wonen, dus geen oud nummer) Met als extra text: "Uw oude nummer *06nummer* zal komen te vervallen. Knap dat ze dat voor elkaar gaan krijgen.

Ik verwacht dat ze gewoon wat administratieve opstartproblemen hebben en zal er morgen een telefoontje aan wagen.
do 29-8-2007Telefonisch contact gehad met de helpdesk over bovenstaande 2 punten.
Punt 1 is veranderd op mijn aangeven.
Punt 2 blijkt een standaard weergave van het systeem en mijn 06 zal ook niet geporteerd worden. Is ook niet mogelijk gaven ze aan. Ik ben dus niet de enige die verwarring had. Ik hoop voor hun dat ze dit relatief snel op kunnen lossen, want dit brengt onnodige verwarring.
di 18-9-2007Even gebeld met de Alice helpdesk aangezien ik het 4 weken geleden besteld heb, maar tot op heden enkel een opdrachtbevestiging ontvangen had. Sommige personen hier gaven al aan ook geen opleverbrief ontvangen te hebben, maar wel het modem. Het modem heb ik helaas ook nog niet ontvangen.

9:30 Na telefonisch contact is bevestigd dat de opleverdatum 20-9-2007 zou moeten zijn. Er is notitie gemaakt dat ik nog geen modem ontvangen zou hebben. Wordt later vandaag nog teruggebeld met een statusupdate gaven ze aan.

12:30 Zojuist terug gebeld door de helpdesk. Er is niets geconstateerd in mijn order wat een verlate levering zou kunnen verklaren. 20 september moet het opgeleverd worden dus de verwachting is dat het modem nog komt.
vr 21-9-2007Even gebeld met Alice. op 20-9-2007 is er nog geen modem geleverd en ook geen bevestigingsbrief. Zoals eerder deze week werd gevraagd om nog even geduld te hebben. Voor mij was dit niet direct genoeg en gevraagd of uberhaupt het modem verstuurd is, omdat dit hetzelfde is wat ik eerder deze week hoorde. Deze zou de 19e verstuurd zijn. Normaal gesproken kun je dan 1 a 2 dagen wel rekenen. Hopelijk komt hij vandaag :)
di 25-9-2007Wederom zojuist een belletje richting Alice gedaan. Immers nog steeds geen modem ontvangen en ook geen opleverbrief. Wat blijkt, administratief ben ik nog niet geactiveerd, fysiek ben ik nog niet geactiveerd en er is ook nog geen modem verstuurd. Er zou wel al een telefoonnummer voor mij bekend zijn... heb ik veel aan.

De persoon aan de telefoon kon mij helaas nog niet echt bevredigend antwoorden wanneer het dan wel opgeleverd werd, wat de reden was van nog niet opleveren en waarom mijn modem nu blijkbaar nog niet verstuurd is. Ook kon niet aangegeven worden wanneer ik wel geactiveerd zou worden, ik sta immers gewoon in de planning.

Dat ik moet wachten vind ik in dit geval niet erg (zit nog midden in verbouwing en ga aankomend weekend pas over), geen antwoorden vind ik dan ook het vervelendst.
za 29-9-2007Volgende telefoontje naar Alice om een update te vragen. Het was 21:30 dus geen technische dienst aanwezig, maar het zou maandag opgepakt worden. Dinsdag zou ik teruggebeld worden. Verder geen update
wo 3-10-2007Op dinsdag geen telefoontje ontvangen, dus zelf bellen. 5x 2min in de wacht en gestopt (zit immers op werk) 6e keer langer volgehouden en na 5min iemand aan de lijn. Die kon me gelukkig wel vooruitgang vertellen. BBned gaf aan dat KPN iets in de wijkcentrale moet doen, helaas kon KPN geen datum aangeven wanneer dit gebeuren zou...

In ieder geval iets vooruitgang. Ga nu 10dagen op vakantie. Ik hoop dat het erna geregeld is...
di 16-10-2007Terug van vakantie. Geen teken van leven van Alice. Wederom bellen en ik krijg wederom hetzelfde verhaal. Ik zou per 20 september aangesloten moeten zijn, er is geen foutcode en het lijkt erop dat KPN nog een las moet doen in de centrale maar dat nog niet gedaan heeft. Leuk dat KPN dat moet doen, maar waarom is Alice niet in staat om druk te zetten bij KPN en is iedere andere internet provider wel in staat om binnen 1 maand internet te leveren? Vraag me verder af of mijn belhistorie goed bijgehouden wordt, ik wist deze persoon beter aan te geven wanneer ik gebeld had dan hij met zijn systeem voor ze...

Vrijdag zou ik terug gebeld worden met een update van KPN. Maar hij kon niets beloven.
vr 19-10-2007Einde Alice

Netjes terug gebeld door de Alice medewerker. Dat mag dan wel gezegd worden. Helaas moest hij me nog steeds vertellen dat KPN geen datum doorgegeven had wanneer ze hun werkzaamheden zullen gaan uitvoeren. 3-10 werd duidelijk dat KPN werkzaamheden moest uitvoeren. KPN kon toen geen opleverdatum aangeven en 19-10 nu vandaag nog steeds niet.

Ik geloof niet dat mijn bestelling zo speciaal is. Als Alice geen druk kan zetten op KPN is het voor mij over. Mogelijk ga ik nu nog langer wachten op internet via een andere provider (denk nu aan telfort), maar het vertrouwen in Alice is voor mij weg. Ik moet er op dit moment niet eens aan denken dat mijn internet opgeleverd is en het niet zou doen...
ma 22-10-2007
Per mail krijg ik spontaan een ontvangsbevestiging dat mijn internetaansluiting per 20-9 opgeleverd gaat worden. Erg vreemd aangezien ik vrijdag de order gecanceld heb, maar dat kan nog wel eens naast elkaar lopen. Als reactie hierop stuur ik een mail naar de alice helpdesk met de vraag of dit correct is en of ik nog een bevestiging krijg van de annulering. Dit ook omdat ik vandaag bij Telfort internet aangevraagd heb omdat ik het beu ben het gedoe bij Alice.
di 23-10-2007
Nog vreemder wordt het wanneer ik per post 1 dag later dezelfde ontvangsbevestiging zie en dat het 20-9 opgeleverd gaat worden. Gelijk ook inlog gegevens voor de lounge (nooit eerder ontvangen).
do 25-10-2007
Prompt komt er een pakketje per post. Vaag.... het zal toch niet? Jahoor. Alice levert een modem af...

Beter even de helpdesk bellen en vragen hoe het met mijn order staat. 10min in de wacht.
Hallo, hoe gaat het met mijn order?
antw: ah, uw order wordt opgeleverd op 26-10 meneer.
Ohw, is dat niet vreemd? Ik had het vrijdag geannuleerd nadat ik wederom geen uitsluitsel kreeg wanneer ik internet zou ontvangen.
antw: hmmm, ik zie het meneer. Ik zoek het even uit....
Meneer? Uw order is inderdaad geannuleerd, maar nog niet door de technische dienst verwerkt... Wilt u het alsnog annuleren of wilt u het behouden? Morgen tussen 8 en 18:00 wordt uw verbinding opgeleverd.Ik heb hier tevens uw telefoonnummer voor u alvast.
Ik: ???? euh... tja, laat ik dat dan maar even afwachten

Net even de modem aangesloten.... *tromgeroffel*
Internet werkt met 1MB download (8,8 a 9Mbit) op een afstand van 2km van de centrale.
Bellen even testen... en prompt dat werkt ook goed. Ben zelfs heel erg tevreden over de geluidskwaliteit. Al heb ik niet tegelijk internet en bellen geprobeerd.

Het ziet er naar uit dat de annulering niet verwerkt is en prompt wordt alles actief. Had ik eerder moeten doen. Voorlopig Telfort dan maar annuleren en kijken hoe dit bevalt. Maar ik ben nog heel sceptisch. Het feit dat de helpdesk amper bereikbaar is en erg slecht antwoorden weet te geven doet me duimen dat ik geen problemen ga ondervinden met mijn internet. Moet er niet aan denken vaak met de helpdesk te moeten bellen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
morpheus schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:34
<knip>
Het ziet er naar uit dat de annulering niet verwerkt is en prompt wordt alles actief. Had ik eerder moeten doen. Voorlopig Telfort dan maar annuleren en kijken hoe dit bevalt. Maar ik ben nog heel sceptisch. Het feit dat de helpdesk amper bereikbaar is en erg slecht antwoorden weet te geven doet me duimen dat ik geen problemen ga ondervinden met mijn internet. Moet er niet aan denken vaak met de helpdesk te moeten bellen.
Misschien dan toch nog een geluk bij ongeluk??? :?
Als het eenmaal werkt gaat het vaak wel goed, de problemen zitten bij Alice volgens mij voornamelijk in het voortraject, dus voordat je eenmaal aangesloten bent.
Uit ervaring bij mijn vorige ISP TweakDSL weet ik dat het BBned netwerkt als betrouwbaar mag worden beschouwd met heel weinig storingen. De uptime is over langere tijd gezien erg hoog en dat mag ook wel gezegd worden. Daarbij is de snelheid ook stabiel, dus geen wisselende snelheden ook niet als het 's avonds wat drukker is.

Op dit moment ben ik twee weken aangesloten en heb ik verder geen problemen meer gehad.
De helpdesk heb ik (gelukkig) ook niet meer nodig. Ik had ze alleen nodig om de voortgang in de bestelling te houden en duidelijkheid te krijgen over de vele verwarrende brieven die verstuurd waren.
Het wacht is nu nog op de portering. Ik heb nog niets gehoord maar verwacht wel dat dit goed zal komen. Ik weet ook niet of er nog een bericht van wordt verstuurd of dat het naadloos overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er over te denken om over te stappen van orange naar alice. kan iemand me vertellen of ik mijn airport express normaal kan aansluiten en werkt alice goed met Apple notebooks? ik begrijp dat er slechts 1 ethernet aansluiting op het modem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Wat me so far opviel gisteravond terwijl ik WoW opstartte, is dat de latency/ping in mijn ogen toch wel stukken beter kan. In het spel leek de latency op te lopen vanaf 100ms naar 200ms, waar een stabiele 100ms verwacht was.

De traceroute die ik daarop deed, liet bij 1 stap een sprong zien van 10ms naar 50 a 60ms.

Andere mensen ervaringen over de latency/ping bij Alice?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 18:55
morpheus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:24:
Wat me so far opviel gisteravond terwijl ik WoW opstartte, is dat de latency/ping in mijn ogen toch wel stukken beter kan. In het spel leek de latency op te lopen vanaf 100ms naar 200ms, waar een stabiele 100ms verwacht was.

De traceroute die ik daarop deed, liet bij 1 stap een sprong zien van 10ms naar 50 a 60ms.

Andere mensen ervaringen over de latency/ping bij Alice?
Het is dan wel intressant om te weten waar die sprong was. In het netwerk van alice of een andere hop die aan het doodgaan was :)

Edit: De Alice Lounge werkt eindelijk :) Nu nog vertellen dat we in Nederland geen Kundencenter hebben :P

[ Voor 8% gewijzigd door Freezerator op 26-10-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
zal vanavond nog eens een traceroute doen en kijken waar de fout zat. Zit nu op werk.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFnow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:55
Is er iemand die ervaring heeft om het modem te vervangen voor een andere? Wil namelijk graag mijn speedtouch ADSL2+ modem configureren. Zit USB en wirelless wat ik graag weer wil gebruiken.

Gr, Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
WTFnow schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:40:
Is er iemand die ervaring heeft om het modem te vervangen voor een andere? Wil namelijk graag mijn speedtouch ADSL2+ modem configureren. Zit USB en wirelless wat ik graag weer wil gebruiken.

Gr, Gert
Dat kan maar je moet dan wel een Speedtouch modem hebben waar VoDSL in zit anders kun je namelijk niet bellen. Alice gebruikt voor telefonie VoDSL en geen VoIP.
Met alleen een VoIP modem kom je niet ver.
Het meegeleverde modem (Copperjet 1616-2P) is, afhankelijk van de geinstalleerde firmware, geschikt voor VoIP en VoDSL. Het nadeel is alleen dat er geen wireless/draadloos in zit.
Wat je wel kunt doen is je bestaande wireless modem achter de Copperjet hangen.

E.e.a. staat ook beschreven op het Alice gebruikers forum, alice.gebruikers.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Problemen op het Alice netwerk? (BBned)

Ik was even aan het testen met downloaden maar kom opeens niet meer boven de 7 a 8 Mbps uit terwiijl dit normaal bij mij rond de 13 a 14 Mbps was. Dat scheelt te helft.

Zijn er meer mensen met problemen of moet ik het bij mezelf zoeken.

Even om te testen:
Ga naar deze website en download wat 100 MB files van verschillende locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFnow
HoppyF schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:46:
[...]

E.e.a. staat ook beschreven op het Alice gebruikers forum, alice.gebruikers.eu
Die website kende ik nog nie :). Heb een speedtouch WL780. Ga proberen om het aan het werk te krijgen. In iedergeval bedankt.

Gr, Gert

[ Voor 40% gewijzigd door WTFnow op 26-10-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
WTFnow schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:00:
[...]

Die website kende ik nog nie :). Heb een speedtouch WL780. Ga proberen om het aan het werk te krijgen. In iedergeval bedankt.

Gr, Gert
Ik kan je alvast verklappen dat de Speedtouch (WL780) geen VoDSL ondersteund, alleen VoIP, helaas......dus voor Alice Telefonie niet geschikt (te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:29:
[...]

Heb je geprobeerd om de splitter er tussen uit te halen en de lijn gewoon rechtstreeks in het modem te stoppen? Dit scheelde mij ongeveer 1600 kbs. Met splitter slechts 200 kbs en zonder ineens 1800.
ik ben er al achter , op http://pcdb.bbned.nl/ gekeken en nu blijkt het zo te zijn dat er geen adsl2 beschikbaar is bij de telefooncentrale waarop ik ben aangesloten ,dus zit ik aangesloten met normale adsl.
maar goed voor mij is de snelheid voldoende zo.

Met of zonder splitter maakt bij mij niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:36:

Had jij daarvoor al ADSL, en zo ja, wanneer heb je dat opgezegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Degenen die de Admin Rights Tool V2 hebben gebruikt kunnen hun instellingen weer origineel maken door Allied-Data_Origineel.tpr te downloaden op Forum Alice, kijk daarvoor in de download sectie.

Deze tool is niet meer nodig omdat username en wachtwoord nu bekend zijn. >:)

Zie post Richard
Admin Rights Tool V2
Deze bijgewerkte versie van de Admin Rights Tool voor de CopperJet 1616 zoals door Alice geleverd (annex A) garandeert dat je in de toekomst verzekerd bent van eventuele firmware updates!

Allied-Data_Origineel.tpr
Originele instellingen CopperJet 1616- Annex A tbv Alice
Groetjes!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twinkey schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:43:
[...]

Had jij daarvoor al ADSL, en zo ja, wanneer heb je dat opgezegt?
Ja ik had hiervoor adsl van planet, dit contract liep 20 oktober af en had ik 2 maanden geleden al zelf opgezegt.
Het opzeggen bij planet liep wat minder soepel maar dat is een heel ander verhaal, aangezien het nog al een bende lijkt te zijn bij de administratie van planet/kpn ben daar nog steeds mee bezig iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:07:
Problemen op het Alice netwerk? (BBned)

Ik was even aan het testen met downloaden maar kom opeens niet meer boven de 7 a 8 Mbps uit terwiijl dit normaal bij mij rond de 13 a 14 Mbps was. Dat scheelt te helft.

Zijn er meer mensen met problemen of moet ik het bij mezelf zoeken.

Even om te testen:
Ga naar deze website en download wat 100 MB files van verschillende locaties.
Probleem is opgelost, het lag aan mijn modem. Een paar dagen geleden is de stroom hier uitgevallen en dus ook het modem. Daarna is het modem weer opgestart maar is ingetraind met een veel te lage waarde (ca 8 Mbps).
Ik heb het modem uit/aan gezet en nu gaat het weer prima.
Kortom: even je modem snelheid controleren, of resetten in het geval je vermoed dat de snelheid te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice bestelling
zo 16-09-2007Bestelling via website gedaan. Wordt aangesloten op de reeds bestaande lijn van KPN.
ma 17-9-2007Bevestiging per mail binnen dat de aanvraag loopt.
wo 19-9-2007Ontvangstbevestiging per post ontvangen.
ma 1-10-2007Order bevestiging per e-mail gekregen. Wordt 4-10 aangesloten, modem wordt toegestuurd.
di 2-10-2007Modem ontvangen :)
do 04-10-2007Brief gekregen dat ik vandaag aangesloten zou worden. En halverwege de dag is de verbinding van Planet Internet plat gegaan, en na het aansluiten van het Alice modem heb ik weliswaar verbinding! Zowel internet als telefonie.
Vandaag per e-mail bevestiging gekregen dat Alice mijn nummer heeft overgenomen. En warempel, splitter er tussenuit gehaald, en inkomende nummers worden herkend. Uitgaand nummer wordt, zoals verzocht, verborgen gehouden. Ben al die tijd gewoon op datzelfde nummer bereikbaar gebleven, had wel een tijdelijk nummer gekregen, maar dat heb ik niet hoeven te gebruiken.

1,5 maand verder nu en nog steeds zeer tevreden. Alles werkt. Ondertussen ook een opzegbevestiging gekregen van zowel KPN (heeft Alice 'opgezegd') als van Planet Internet (zelf opgezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Laatst online: 19-08 17:46
Wat is het verschil tussen ADSL en DSL want als je naar www.alice.nl gaat zie je Alice DSL staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32

KhaZ

Alfa Romeo

ADSL is een vorm van DSL (breedband), zo heb je ook SDSL.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Ja dat had ik ook op wikipedia gelezen maar alsnog bedankt ;)
Maar wat zijn de verschillen ertussen, want DSL is toch eigelijk precies hetzelfde als ADSL je kan ook onbeperkt internetten :D

Weet iemand trouwens of Alice een datalimiet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Laatst online: 06:14
Officieel was de betekenis van de A in ADSL Asymmetric, wat verwijst naar de scheve verhouding tussen downloadsnelheid en uploadsnelheid. ADSL is dus eigenlijk asymmetrische DSL, dus het gebruik van de term DSL voor ADSL is wel correct, maar een stuk breder.

SDSL is dus Symmetric en heeft een even grote download als uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 08:56
ADSL is een afkorting van Alice DSL ;) :P

Ik heb overigens vandaag het pakketje van de postbode in ontvangst mogen nemen. Meteen aangesloten natuurlijk en het ADSL lampje brandt maar nog geen internet. Volgende week maandag zou er een adsl mannetje van KPN komen om te testen.

Vraag: betekent het adsl lampje niet dat ik gewoon internet zou moeten hebben?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
als die blijft branden wel... altans met mijn router dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ramon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:58:
ADSL is een afkorting van Alice DSL ;) :P

Ik heb overigens vandaag het pakketje van de postbode in ontvangst mogen nemen. Meteen aangesloten natuurlijk en het ADSL lampje brandt maar nog geen internet. Volgende week maandag zou er een adsl mannetje van KPN komen om te testen.

Vraag: betekent het adsl lampje niet dat ik gewoon internet zou moeten hebben?
Normaal gesproken zou je verbinding moeten hebben als het ADSL lampje brandt.
Controleer anders even wat de status van de modem is, ga met je Internet Explorer naar het IP adres van de modem, default is dat 172.19.3.1
Controleer ook even of de DHCP server aan staat zodat je PC ook een IP adres van de modem kriijgt.
Als dat allemaal het geval is zou je internet moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Hoi ben ik weer :p

Heb gedaan wat je zei HoppyF:

PPP connection: attempting to connect
connection authentication: PPP username/password
ppp dial-on-demand: disabled

en daaronder:

DSL / atm / connected / line state up
ethernet / ethernet / connected line state up

en weer daaronder bij WAN status

allemaal nullen... :P

Maar nog steeds heb ik geen internet. Ik had overigens het idee dat de modem in het begin niet goed stond ingesteld dus ik heb bij Quickstart gekozen voor ALice PPPoA. Was dat wel de bedoeling?

Overigens staat de DHCP server goed en krijgt mijn pc ook gewoon een IP.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 28-10-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ramon schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:27:
Hoi ben ik weer :p

Heb gedaan wat je zei HoppyF:

PPP connection: attempting to connect
connection authentication: PPP username/password
ppp dial-on-demand: disabled

en daaronder:

DSL / atm / connected / line state up
ethernet / ethernet / connected line state up

en weer daaronder bij WAN status

allemaal nullen... :P

Maar nog steeds heb ik geen internet. Ik had overigens het idee dat de modem in het begin niet goed stond ingesteld dus ik heb bij Quickstart gekozen voor ALice PPPoA. Was dat wel de bedoeling?

Overigens staat de DHCP server goed en krijgt mijn pc ook gewoon een IP.
Zo te zien is je lijn dus actief want "Line State: Up" is goed.
Dit zou er achter PPP Connection moeten staan:
PPP Connection: Connection established

Misschien dat je username/password voor PPP niet goed staan, dit moet zijn user0@alice.nl password: user0
Je kunt dit instellen als je achter deze tekst op de PPP Settings klikt.
Connection Authentication: PPP Username/Password PPP Settings...

Ga daarna naar de tekst PPP bovenaan de regel. Nu verschijnen de PPP instellingen waaronder ook Dialout Username: en Dialout Password:

Het kan zijn dat je met Admin op je modem moet inloggen om deze menus'/instellingen te zien, het wachtwoord voor Admin staat elders op dit forum vermeld.
Ik heb de Quickstart van het modem nooit hoeven te gebruiken, maar het kan zijn dat je daarmee toch wat instellingen overschrijft zoals user/password e.d., ik weet dit niet zeker, maar controleer het toch maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
iemand al een factuur van Alice ontvangen?

Ben al meer dan 1 maand aangesloten, maar heb nog niets betaald.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFnow
kaajee schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:26:
[...]

Ik kan je alvast verklappen dat de Speedtouch (WL780) geen VoDSL ondersteund, alleen VoIP, helaas......dus voor Alice Telefonie niet geschikt (te maken).
Hey bedankt. Ja had het ook al gezien. We kijken wel naar een andere oplossing met wireless en USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
HoppyF schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:19:
[...]

Zo te zien is je lijn dus actief want "Line State: Up" is goed.
Dit zou er achter PPP Connection moeten staan:
PPP Connection: Connection established

Misschien dat je username/password voor PPP niet goed staan, dit moet zijn user0@alice.nl password: user0
Je kunt dit instellen als je achter deze tekst op de PPP Settings klikt.
Connection Authentication: PPP Username/Password PPP Settings...

Ga daarna naar de tekst PPP bovenaan de regel. Nu verschijnen de PPP instellingen waaronder ook Dialout Username: en Dialout Password:

Het kan zijn dat je met Admin op je modem moet inloggen om deze menus'/instellingen te zien, het wachtwoord voor Admin staat elders op dit forum vermeld.
Ik heb de Quickstart van het modem nooit hoeven te gebruiken, maar het kan zijn dat je daarmee toch wat instellingen overschrijft zoals user/password e.d., ik weet dit niet zeker, maar controleer het toch maar even.
thanx voor de hulp maar het stond allemaal goed :) Volgens de tweede brief die ik kreeg gaan ze morgen iets doen (schakelaar omhalen? :P ) waardoor het zou moeten werken. Hopen maar dat ze dat niet vergeten. Voorlopig nog even stiekem via de wireless van de buren internetten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:18
Stinger_Ventura schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:21:
iemand al een factuur van Alice ontvangen?

Ben al meer dan 1 maand aangesloten, maar heb nog niets betaald.
Ik ben benieuwd of er iemand al een rekening van KPN heeft ontvangen, ik in ieder geval niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ramon schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:46:
[...]

thanx voor de hulp maar het stond allemaal goed :) Volgens de tweede brief die ik kreeg gaan ze morgen iets doen (schakelaar omhalen? :P ) waardoor het zou moeten werken. Hopen maar dat ze dat niet vergeten. Voorlopig nog even stiekem via de wireless van de buren internetten dan :P
Ik ben benieuwd. Bij mij kon ik vier dagen voordat de activeringsdatum was een internetverbinding maken. Er zal wel een marge in zitten rond die datum. E.e.a. zal ook wel afhankelijk zijn van de activiteiten die Alice moet doen. KPN (of een contracter) sluit de lijn aan in de centrale en Alice zal wel iets in moeten stellen zodat je ook werkelijk van het netwerk gebruik kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
En we zijn online! :P

Die kpn monteur haalt een andere lijn uit de muur :P maakt er een stekkertje aan en het werkt meteen. Wist ik veel dat ik twee lijnen had :s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ramon schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 08:58:
En we zijn online! :P

Die kpn monteur haalt een andere lijn uit de muur :P maakt er een stekkertje aan en het werkt meteen. Wist ik veel dat ik twee lijnen had :s :P
Uhhh??? :?
Je vertelde toch dat je ADSL lampje brandde?

Dat verhaal over twee lijnen is al diverse malen hier gemeld, ook door mijzelf. In mijn geval is er ook gebruik gemaakt van de tweede (ongebruike) lijn terwijl men ook voor de eerst lijn had kunnen kiezen waar nog gewoon telefonie op zat.
Alice kiest in veel gevallen voor de makkelijkste weg en laat de tweede lijn aansluiten. Prima, want vaak gaat dat in één keer goed terwijl je bij het gebruik van de eerste lijn maar moet afwachten of deze niet bezet wordt door de vorige ADLS provider.

De meeste mensen hebben overigens een tweede lijn liggen die meestal ongebruikt is en ook helemaal niet aangesloten is op het ISRA punt. De draadjes zitten er wel maar ze gaan nergens naar toe. Het wordt pas een probleem als je helemaal geen tweede aderpaar hebt, dan moet dit speciaal door KPN aangelegd worden. Kost aardig wat, want graaf- en laswerkzaamheden zijn duur.

Wel goed nieuws voor je dat het nu werkt.
Wat is je snelheid en is deze stabiel?

Doe anders eens wat download testjes vanaf deze pagina (100 MB files).
KLIK voor het downloaden van diverse test download files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu TweakDsl via het Tiscalli netwerk. Ik zag dat Alice alleen over BBned gaat.
Is overstappen aan te raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
HoppyF schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:28:
[...]

Uhhh??? :?
Je vertelde toch dat je ADSL lampje brandde?

Dat verhaal over twee lijnen is al diverse malen hier gemeld, ook door mijzelf. In mijn geval is er ook gebruik gemaakt van de tweede (ongebruike) lijn terwijl men ook voor de eerst lijn had kunnen kiezen waar nog gewoon telefonie op zat.
Alice kiest in veel gevallen voor de makkelijkste weg en laat de tweede lijn aansluiten. Prima, want vaak gaat dat in één keer goed terwijl je bij het gebruik van de eerste lijn maar moet afwachten of deze niet bezet wordt door de vorige ADLS provider.

De meeste mensen hebben overigens een tweede lijn liggen die meestal ongebruikt is en ook helemaal niet aangesloten is op het ISRA punt. De draadjes zitten er wel maar ze gaan nergens naar toe. Het wordt pas een probleem als je helemaal geen tweede aderpaar hebt, dan moet dit speciaal door KPN aangelegd worden. Kost aardig wat, want graaf- en laswerkzaamheden zijn duur.

Wel goed nieuws voor je dat het nu werkt.
Wat is je snelheid en is deze stabiel?

Doe anders eens wat download testjes vanaf deze pagina (100 MB files).
KLIK voor het downloaden van diverse test download files.
Ja de vorige bewoner heeft ADSL gehad. Misschien nog een restant daarvan.

Ik haal op die link van jou zo tussen de 1200 en 1450 kB/s. Goed zat als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ramon schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:22:
[...]
Ja de vorige bewoner heeft ADSL gehad. Misschien nog een restant daarvan.

Ik haal op die link van jou zo tussen de 1200 en 1450 kB/s. Goed zat als je het mij vraagt :)
Mmm, dan moet de vorige bewoner ook nog betalen voor een verbinding die nog werkt....

Goede snelheid lijkt me, dat is toch afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling. Als er in huis ook nog een lange kabel gebruikt tussen het aansluitpunt (ISRA) en je modem kan dat ook nog wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Inmiddels is alice bij mij ook werkend, ondanks dat de KPN man voor het activeren van de lijn op de verkeerde tijd kwam (en nu dus nog helemaal niet geweest is :S)

Wat alleen vreemd is, is dat ik mijn eigen telefoonnummer niet weet, iemand enig idee waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
AtlonXP1800 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:30:
Inmiddels is alice bij mij ook werkend, ondanks dat de KPN man voor het activeren van de lijn op de verkeerde tijd kwam (en nu dus nog helemaal niet geweest is :S)

Wat alleen vreemd is, is dat ik mijn eigen telefoonnummer niet weet, iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Bedoel je het tijdelijk nummer van je Alice lijn (totdat je KPN nummer geporteerd is), of je definitieve Alice nummer?
Ik heb een tijdelijk nummer omdat ik mijn KPN nummer laat porteren en heb dit nummer van de Klantenservice ontvangen via een email. Wel een mooi nummer begint met 707xxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
AtlonXP1800 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:30:

Bij mij stond het tijdelijke telefoonnummer in de 2e brief, die ik kreeg van Alice. Op de achterkant werd het vermeld. Ook kreeg ik een mailtje, waarin het nummer vermeld werd.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendicap
  • Laatst online: 23-07 14:03
Ik heb t ook eindelijk aan de praat! :)

Werkt alleen moeizaam omdat ik 2 routers heb staan :P Eerst de Copperjet,
waarbij ik de poorten 0-65535 met NAT doorlus naar mijn E-tech router
die al helemaal geconfigureerd is en waar 7 pc's aan hangen.

Die E-tech heeft de kabel in de uplink zitten en krijgt dus een IP,
namelijk 172.19.3.3.

M'n passive FTP server is bereikbaar dus dat is mooi; Alleen ik draai op
poort xxyy een privé DC++ Hub (PtokaX) en die is niet bereikbaar :/

Doe ik nog iets verkeerd? Lijkt me niet als de FTP wel werkt, maar alsnog
blijft de DC++ Hub onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Zatte Len schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:17:
Ik heb t ook eindelijk aan de praat! :)

Werkt alleen moeizaam omdat ik 2 routers heb staan :P Eerst de Copperjet,
waarbij ik de poorten 0-65535 met NAT doorlus naar mijn E-tech router
die al helemaal geconfigureerd is en waar 7 pc's aan hangen.

Die E-tech heeft de kabel in de uplink zitten en krijgt dus een IP,
namelijk 172.19.3.3.

M'n passive FTP server is bereikbaar dus dat is mooi; Alleen ik draai op
poort xxyy een privé DC++ Hub (PtokaX) en die is niet bereikbaar :/

Doe ik nog iets verkeerd? Lijkt me niet als de FTP wel werkt, maar alsnog
blijft de DC++ Hub onbereikbaar.
is het niet makkelijker om de routerfunctionaliteit en DHCP server van de tweede router uit te zetten? Ik heb nu gewoon een switch achter de copperjet gehangen en al mijn computers ( 2 ) krijgen netjes een ip en kunnen gewoon op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendicap
  • Laatst online: 23-07 14:03
Tsja, in principe wel, maar heb die E-tech nu net helemaal ingesteld, ik dacht op de
ander gewoon ff forwarden en klaar ben ik! OK, moet het maar omgooien dan.

Offtopic:
Maar waarschijnlijk de E-tech toch vervangen, het is een RTBR03 en daarachter
haal ik maximaal 700kb/sec, terwijl ik direct op de modem 1405 haalde :P
Zal dus waarschijnlijk die uplink poort zijn die de snelheid limiteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan sinds enkele dagen alleen mail ontvangen niet verzenden.

meer mensen last van?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
Als ik ping naar smtp.alice.nl, dan gaat het goed. Ping ik naar in.alice.nl dan krijg ik geen antwoord.
Lijkt bij mij omgedraaid, of heb ik het mis?

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

HoppyF schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:55:
[...]

Bedoel je het tijdelijk nummer van je Alice lijn (totdat je KPN nummer geporteerd is), of je definitieve Alice nummer?
Ik heb een tijdelijk nummer omdat ik mijn KPN nummer laat porteren en heb dit nummer van de Klantenservice ontvangen via een email. Wel een mooi nummer begint met 707xxxx
Ik had nog geen telefoonnummer, dus ik moet een nieuwe krijgen van alice.
Misschien moet ik de brieven die ik heb gekregen nog eens goed doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 12-09 09:08
AtlonXP1800 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:33:
[...]

Ik had nog geen telefoonnummer, dus ik moet een nieuwe krijgen van alice.
Misschien moet ik de brieven die ik heb gekregen nog eens goed doorspitten.
Volgens mij heb ik al eerder gelezen dat mensen de helpdesk moesten bellen om achter hun nummer te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Dennis-L schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:36:
[...]

Volgens mij heb ik al eerder gelezen dat mensen de helpdesk moesten bellen om achter hun nummer te komen...
Is toch ook logisch?! :9 >:) ;) _/-\o_

(not dus)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 30-10-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb iets raars mensen bellen een nummer beginnend met 0118 en krijgen mij aan de lijn in brabant zo gaat dat gemiddeld 6 keer per dag dit gebeurd alleen als men met een vastelijn belt.

heb dit aan de helpesk gemeld en word onderzocht.

vreemd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

* franssie klomp breekt

ik kom thuis - vriendin klaagt dat internet het niet meer doet ... ...
Adsl modem kan inderdaad niet meer inloggen bij XS4ALL :S traint ook heel raar.
Nu heb ik Alice opgezegd etc en ook nooit wat van hun gehoord dus sluit ik een ADSL 2+ Xytel modem aan (niet gesupport natuurlijk).
Doet ook niets maar ik toets dan alice.nl in et voila! activeren, modem herstarten en gaan.
:( :( :( heeft die helpdesk uberhaupt wel zicht op wat er in die organisatie gebeurd?
Nu ben ik net door Telfort afgewezen omdat er al een migratie aan de gang was maar mijn mailtjes werden (daarom?) dus niet beantwoord?

Denk dat ik het een maand aanzie (zo ben ik benieuwd wanneer ik het Alice modem krijg) en dan alsnog overstap op Telfort- zo'n bedrijf gun ik niet echt de omzet.

edit1:/ ik heb een telfort/tiscali ip adress - alice heeft me nooit doorgevoerd zeggen ze!
raaaaaaaaaar

edit2:/ ik zit bij tiscali/Telfort \o/ -

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 30-10-2007 20:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

kaajee schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:01:
[...]

Is toch ook logisch?! :9 >:) ;) _/-\o_

(not dus)
kennelijk wel,want die konden het mij zo vertellen 8)7

Ik heb nog een probleem met mijn email, ik heb verschillende account, o.a. bij zonnet en dds. De mail daarvan haal ik gewoon op met outlook, en dat werkt prima, maar verzenden gaat niet.

Ik heb als uitgaande servers al out.alice.nl en smtp.alice.nl geprobeerd, maar bij beide krijg ik de mailtjes terug met de melding

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt. 554 <xxxx@xxxxx.nl>: Relay access denied

Iemand een idee hoe ik dit weer werkend kan krihgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedie76
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 22:02
Sinds vandaag aangesloten op Alice

En de verbinding is SUPER!!!!!

gemiddeld 2200 KB/s :o

Het kan dus ook allemaal goed gaan, heb begin Oktober Alice aangevraagd voor 1 November aan te sluiten.

Telefoon werkt + internet werkt.

Alice Toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Bij mij ook alles prima. 21 September aangevraagd, ging eerst even verkeerd omdat er geen toevoeging bij hun online adresformulier mogelijk is (ik woon op drie hoog) dus is de hele opdracht geannuleerd en opnieuw aangemaakt (paardenmiddel, maar werkt wel).

Ik had nog geen KPN-lijn en die is maandag door een monteur van KPN getest (werkte). De monteur heeft meteen een aansluiting gemaakt in de meterkast, lekker. Alice kwam ook meteen door, modem aansluiten en klaar. Ubuntu downloaden ging met gemiddeld 1950B/s, ik ben heel tevreden.

Bellen gaat ook, alleen heb ik geen idee wat mijn abonneenummer is, zo maar eens bellen met die lui. Ook kan ik niet inloggen op de Alice Lounge (waarom kunnen ze dat nou niet gewoon klantencentrum noemen ofzo?)

Tot dusver dus alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

AtlonXP1800 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:14:
[...]

Ik heb nog een probleem met mijn email, ik heb verschillende account, o.a. bij zonnet en dds. De mail daarvan haal ik gewoon op met outlook, en dat werkt prima, maar verzenden gaat niet.
Gaat niet werken, ik weet van Zon dat je die mails alleen kan versturen als je verbinding heb met het zon\versatel\tele2 netwerk en niet als je via een andere ISP op internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice bestelling Neville
ma 02-10-2007Bestelling telefonisch gedaan. Kon niet online want dit deel van de site was down. 15min in wacht gehangen, wel erg aardige meneer. Wordt aangesloten op de reeds bestaande lijn van KPN.
di 03-10Bevestiging per mail binnen dat de aanvraag loopt. Opleverdatum gepland voor 1 november. Klantnummer 10700+ :o .
do 05-10Nu per post identieke brief ontvangen als twee dagen geleden per mail
di 15-10Ik zou binnen twee weken brief ontvangen met de definitieve aansluitdatum. Na vele :( -verhalen van dit forum na 2 weken gelijk gebeld, want de kans dat mijn order is geannuleerd is meer dan aanwezig. Exact 8 min in wacht gezeten (rond 19:30u): dametje vertelt mij dat ik nu met de afd verkoop spreek en dat ze me niet kan helpen. Ik heb waarschijnlijk optie 1 gekozen ipv optie 2. Niet dus. "O, dan komt het omdat wij bij verkoop soms telefoontjes overnemen van bestaande klanten (domme doos). Aangezien zij niet eens kan opzoeken of ik een geldige order heb, wordt er een terugbelafspraak gepland voor dezelfde avond (nou nou) of de dag erop. U raadt het al: we zijn nu twee dagen verder, en nog steeds niets. We gaan vanavond maar weer eens bellen. Oh ja, de beloofde brief is er dus ook nog niet. :O
vr 19-10Nog maar eens gebeld. Eerst 7 min in de wacht, werd uit het niets de verbinding verbroken 8)7. Weer bellen dus, nu 12 min in de wacht. Vriendelijke meneer aan de lijn (was Bep vrij?), hij kon mij vertellen dat alles nog in order is met de order, sterker nog, ik sta gepland voor aansluitdatum 31 oktober. Dat is een dagje eerder dan ze in de email meldden. Mits KPN z'n werk doet natuurlijk, want op die dag zouden ze moeten komen meten. Echter de beloofde brief is nog steeds niet binnen. Het kan dus allemaal nog goed gaan....afwachten maar.
do 24-10KPN maar even gebeld omdat ze mij slecht kunnen bereiken overdag om een afspraak voor de lijnmeting te maken. Ze hebben nl alleen mijn vaste nr en er is overdag niemand thuis. Mobiel nr achtergelaten
za 27-10Modem ontvangen! Keurig op tijd...
wo 31-10Vandaag zou KPN komen meten, maar ze hebben nog steeds geen contact opgenomen voor een afspraak. Ben dus ook niet thuis, gaat niet zitten wachten... Morgen word ik als het goed is aangesloten, we zullen zien. Als Alice het eerste aderpaar gaat gebruiken is er niets aan de hand, maar gebruiken ze het tweede dan heb ik toch het KPN-mannetje nodig... Wellicht ga ik zo nog eens bellen met de KPN.
/edit wo 31-10Net maar even met KPN gebeld. Die konden niets terugvinden over een eventuele afspraak met een monteur! |:( Ik zeer onvriendelijke dametje uitgelegd dat ik vorige week gebeld had om mijn mob.nr achter te laten voor de monteur. Ze kon inderdaad zien dat er gebeld was, maar verder niets! :( . Ik gaf dus aan dat KPN dan een fout heeft gemaakt, want vorige week stond alles er nog in. Dat zag ik toch echt verkeerd 8)7 , zij hebben géén fout gemaakt. Op mijn conclusie dat óf 1) ik zit te liegen, óf 2) hun systeem niet deugt, óf 3) haar collega vorige week een fout heeft gemaakt begon ze helemaal te schelden, waarop ik direct heb opgehangen :( :( . Daarna met Alice gebeld, direct iemand aan de lijn! >:) Ze gaan de procedure opnieuw starten.... Ongelooflijk, doet Alice netjes haar werk, geen horror verhalen zoals elders in deze thread, hangt KPN weer het stugge staatsbedrijf uit. Of je nou door de kat of de hond gebeten wordt.... :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niet werken, ik weet van Zon dat je die mails alleen kan versturen als je verbinding heb met het zon\versatel\tele2 netwerk en niet als je via een andere ISP op internet zit.
Hij probeert juist via Alice te verzenden. Ik weet niet zeker of het ook in deze situatie gaat werken, maar ik heb een dergelijk probleem wel eens op kunnen lossen door bij de SMTP server 'wachtwoord verificatie vereist' aan te zetten. Daar zou je dan je gebruikersnaam en wachtwoord van Alice in moeten vullen. Ik weet ook niet precies waar die instelling zit en ik zit nu op mijn werk, dus kan ik het nu ook niet opzoeken. Maar misschien kom je er zo ook uit.

Thuis gekomen: op het tabblad 'Server voor uitgaande mail' moet je 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aanvinken. Dan 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail' vervangen door 'gebruikersnaam en wachtwoord invoeren'. En die dan uiteraard ook invoeren...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 08:40
Ik gebruik smtp.abelmail.nl en smtp.bbeyond.nl. Werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Laatst online: 23-08 17:17
Nou ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Alice abo, beetje vreemd, want deze hoort pas dinsdag 6-11 opgeleverd te worden. Ik zit nu dus met mijn huidige abo en mijn nieuwe alice abo op één lijn, althans theoretisch gezien. Mijn vraag is alleen of dit ook kan, oftewel kan ik al alice gebruiken voordat mijn huidige abo afgesloten is?

Verder is alles trouwens prima verlopen, ze zijn dus zelfs een week te vroeg... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Heeft er al iemand een (online) gesprekken specificatie van Alice gezien?

Het kan ook zijn dat er een gesprekken specificatie bij de factuur zit, maar dat kan ik niet beoordelen omdat ik nog geen factuur heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yes!
  • Laatst online: 04-08 20:44
HoppyF schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:11:
[...]

Op dit moment ben ik twee weken aangesloten en heb ik verder geen problemen meer gehad.
De helpdesk heb ik (gelukkig) ook niet meer nodig. Ik had ze alleen nodig om de voortgang in de bestelling te houden en duidelijkheid te krijgen over de vele verwarrende brieven die verstuurd waren.
Het wacht is nu nog op de portering. Ik heb nog niets gehoord maar verwacht wel dat dit goed zal komen. Ik weet ook niet of er nog een bericht van wordt verstuurd of dat het naadloos overgaat.
Ik ben inmiddels ook al ca. 2 weken aangesloten (ging ongeveer gelijk op met jou)
Inmiddels (gisteren) is mijn originele KPN (ISDN hoofdnummer) geporteerd.
De portering werd ca. 1 week geleden door KPN via p-mail aangekondigd.

De portering is gisteren geruisloos uitgevoerd en zelfs nummerweergave deed het meteen weer.
Gedurende het gebruik van mijn tijdelijke Alice telefoonnummer is nummerweergave onderdrukt geweest.

Inmiddels heb ik mijn Webvox, NT1 kastje + ISDN toestel met enige weemoed afgekoppeld en voorgesorteerd voor de prullebak. :'(

Hopelijk blijkt Alice straks nog wat extra features zoals Voicemail te bieden. :?

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet heeft BBned nooit een voicemail dienst op VoDSL gehad. Denk ook niet dat ze er aan zullen beginnen. Hoewel het wel heel handig kan zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:54
Zijn er mensen die al in de lounge kunnen?
Sinds dat ik mijn e-mail adres heb aangemaakt staat er namelijk steeds:
Deze functionaliteit is op dit moment geblokkeerd omdat uw e-mail account nog de status 'in behandeling' heeft.
Heb al een paar keer gebeld. En de laatste keer werd er mij gemeld dat er problemen met de Lounge zijn en dat ze die zsm aan het oplossen zijn. :/ Daarnaast wist ze me ook te melden dat je nog niet je nummerherkenning aan kan zetten. Kan alleen in de lounge en die functionaliteit zit er nog niet in. 8)7 (Ze heeft vanaf het begin Alice). Je kan wel je facturen bekijken.

Voor de rest moet ik zeggen dat Alice goed werkt. Alleen in het begin wat probelemen gehad omdat ik out.alice.nl gebruikte ipv smtp.alice.nl voor het verzenden van e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Geen problemen met de lounge gelukkig. Nadat ik eindelijk internet had, kreeg ik ook een brief thuis met gegevens voor de lounge. Deze gegevens gebruikt en ingelogd en nieuw e-mail aangemaakt. Hier kan ik tot nu toe probleemloos mee inloggen in de lounge.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 02:33

aKra

Intentionally left blank.

As we speak is de monteur bezig, lelijk oranje modempje we gaan wel zien... Gelukkig doet mijn XS4ALL ADSL het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

aKra schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:50:
As we speak is de monteur bezig, lelijk oranje modempje we gaan wel zien... Gelukkig doet mijn XS4ALL ADSL het nog ;)
En toen stond het modem er, is alles er in en was er geen verbinding...

Blijkt dat de lijn pas op 6 november wordt geactiveerd. Terwijl we vanaf begin september al aangevraagd hadden :')

En dan ook nog eens nadat de monteur weg was een brief in de bus of we even 6 november de hele dag thuis wilden blijven zodat de KPN monteur kan langskomen om de ADSL lijn door te meten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Yes! schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:46:
[...]

Ik ben inmiddels ook al ca. 2 weken aangesloten (ging ongeveer gelijk op met jou)
Inmiddels (gisteren) is mijn originele KPN (ISDN hoofdnummer) geporteerd.
De portering werd ca. 1 week geleden door KPN via p-mail aangekondigd.

De portering is gisteren geruisloos uitgevoerd en zelfs nummerweergave deed het meteen weer.
Gedurende het gebruik van mijn tijdelijke Alice telefoonnummer is nummerweergave onderdrukt geweest.

Inmiddels heb ik mijn Webvox, NT1 kastje + ISDN toestel met enige weemoed afgekoppeld en voorgesorteerd voor de prullebak. :'(

Hopelijk blijkt Alice straks nog wat extra features zoals Voicemail te bieden. :?
Ik heb nog niets gehoord over de portering. Krijg je daarvan een bericht van KPN en niet van Alice?
Er is wel een verschil met jouw situatie. Ik heb namelijk geen ISDN maar een gewone analoge KPN telefonie lijn. Ik wacht nog wel een paar dagen. Alles werkt, alleen geen nummerherkenning vanwege de tijdelijk situatie.

Over Voicemail van Alice lees ik niets, wel vreemd want het zou wel handig zijn als ze dit soort diensten leveren. Zo bijzonder is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Laatst online: 12-09 19:18
Iemand ervaring met overstappen van Scarlet naar Alice? Zo ja, die 69 Euro, heb je dien adan ook moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Hier nog steeds geen klachten, heb vandaag een beetje lopen worstelen met port forwarding. Was al bang dat het niet zou werken, ik dacht toch dat ik het goed had ingesteld. Voorbeeld hier eerder in de thread gevonden, zo had ik het dus ook precies gedaan. Het rare is: ik kom van binnenuit niet op de geforwarde ports!

http bijvoorbeeld, webserver gewoon op poort 80, poort netjes geforward in het modem, statisch IP intern.
Extern m'n dyndns (ook geupdate door het modem, IP klopt) in de browser: krijg toegang op de webserver.
Intern over interne IP: werkt natuurlijk ook, over externe IP: Problem loading page.

Twee verschillende ssh servers doen het ook niet, behalve als ik ze van een extern adres benader.
Dit werkte bij mijn vorige provider wel.

Raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

aKra schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:17:
[...]

En toen stond het modem er, is alles er in en was er geen verbinding...

Blijkt dat de lijn pas op 6 november wordt geactiveerd. Terwijl we vanaf begin september al aangevraagd hadden :')

En dan ook nog eens nadat de monteur weg was een brief in de bus of we even 6 november de hele dag thuis wilden blijven zodat de KPN monteur kan langskomen om de ADSL lijn door te meten. |:(
* aKra keek in het "telefoonhok" of de modem al een ADSL lampje had en warrempel... JA!

Meteen naar boven gehold, nieuwe kabel gepatched en XS4ALL verbinding er uit getrokken en inderdaad, ik heb een Alice IP-adres en het werkt prima! Ik download op het moment van spreken met 1.600kB/s vanaf een eigen FTP server in Amsterdam! Toppie! :*)

[ Voor 25% gewijzigd door aKra op 02-11-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:13:
Alice bestelling Neville
ma 02-10-2007Bestelling telefonisch gedaan. Kon niet online want dit deel van de site was down. 15min in wacht gehangen, wel erg aardige meneer. Wordt aangesloten op de reeds bestaande lijn van KPN.
di 03-10Bevestiging per mail binnen dat de aanvraag loopt. Opleverdatum gepland voor 1 november. Klantnummer 10700+ :o .
do 05-10Nu per post identieke brief ontvangen als twee dagen geleden per mail
di 15-10Ik zou binnen twee weken brief ontvangen met de definitieve aansluitdatum. Na vele :( -verhalen van dit forum na 2 weken gelijk gebeld, want de kans dat mijn order is geannuleerd is meer dan aanwezig. Exact 8 min in wacht gezeten (rond 19:30u): dametje vertelt mij dat ik nu met de afd verkoop spreek en dat ze me niet kan helpen. Ik heb waarschijnlijk optie 1 gekozen ipv optie 2. Niet dus. "O, dan komt het omdat wij bij verkoop soms telefoontjes overnemen van bestaande klanten (domme doos). Aangezien zij niet eens kan opzoeken of ik een geldige order heb, wordt er een terugbelafspraak gepland voor dezelfde avond (nou nou) of de dag erop. U raadt het al: we zijn nu twee dagen verder, en nog steeds niets. We gaan vanavond maar weer eens bellen. Oh ja, de beloofde brief is er dus ook nog niet. :O
vr 19-10Nog maar eens gebeld. Eerst 7 min in de wacht, werd uit het niets de verbinding verbroken 8)7. Weer bellen dus, nu 12 min in de wacht. Vriendelijke meneer aan de lijn (was Bep vrij?), hij kon mij vertellen dat alles nog in order is met de order, sterker nog, ik sta gepland voor aansluitdatum 31 oktober. Dat is een dagje eerder dan ze in de email meldden. Mits KPN z'n werk doet natuurlijk, want op die dag zouden ze moeten komen meten. Echter de beloofde brief is nog steeds niet binnen. Het kan dus allemaal nog goed gaan....afwachten maar.
do 24-10KPN maar even gebeld omdat ze mij slecht kunnen bereiken overdag om een afspraak voor de lijnmeting te maken. Ze hebben nl alleen mijn vaste nr en er is overdag niemand thuis. Mobiel nr achtergelaten
za 27-10Modem ontvangen! Keurig op tijd...
wo 31-10Vandaag zou KPN komen meten, maar ze hebben nog steeds geen contact opgenomen voor een afspraak. Ben dus ook niet thuis, gaat niet zitten wachten... Morgen word ik als het goed is aangesloten, we zullen zien. Als Alice het eerste aderpaar gaat gebruiken is er niets aan de hand, maar gebruiken ze het tweede dan heb ik toch het KPN-mannetje nodig... Wellicht ga ik zo nog eens bellen met de KPN.
/edit wo 31-10Net maar even met KPN gebeld. Die konden niets terugvinden over een eventuele afspraak met een monteur! |:( Ik zeer onvriendelijke dametje uitgelegd dat ik vorige week gebeld had om mijn mob.nr achter te laten voor de monteur. Ze kon inderdaad zien dat er gebeld was, maar verder niets! :( . Ik gaf dus aan dat KPN dan een fout heeft gemaakt, want vorige week stond alles er nog in. Dat zag ik toch echt verkeerd 8)7 , zij hebben géén fout gemaakt. Op mijn conclusie dat óf 1) ik zit te liegen, óf 2) hun systeem niet deugt, óf 3) haar collega vorige week een fout heeft gemaakt begon ze helemaal te schelden, waarop ik direct heb opgehangen :( :( . Daarna met Alice gebeld, direct iemand aan de lijn! >:) Ze gaan de procedure opnieuw starten.... Ongelooflijk, doet Alice netjes haar werk, geen horror verhalen zoals elders in deze thread, hangt KPN weer het stugge staatsbedrijf uit. Of je nou door de kat of de hond gebeten wordt.... :X
8) Aangezien het 1 november is dacht ik, laat ik het maar eens proberen...en wat blijkt: alles werkt!

- Ik blijk dus geen KPN monteur nodig te hebben. Blijkbaar hebben ze hetzelfde aderpaar gebruikt als xs4all.
- Snelheid uitstekend. Ik heb twee files van 100 MB tegelijk gedownload en ik haalde gem 2 x 935 kbps. Da's rond de 16 MB toch?
- Kwaliteit telefonie ook ok, alleen nummerherkenning werkt niet. Ze hebben mijn oude KPN nummer al wel geporteerd.
- Kan niet in de Lounge vanwege technische storing.

Conclusie:
Ik heb me wat laten beïnvloeden door de negatieve berichten op dit forum (overigens volledig terechte berichten!). Als ik niets had gedaan, was (bijna) alles volgens eerste plan verlopen. Alleen de bevestigingsbrief kreeg ik wat laat. KPN heeft dan de monteur niet gestuurd terwijl dat wel de bedoeling was, maar achteraf blijkt dat dus niet nodig. Dus, in mijn geval petje af voor Alice _/-\o_ , laten we hopen dat meer mensen zo'n vlotte aansluiting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:59:
....en XS4ALL verbinding er uit getrokken......
Vraagje: heb jij al iets van Alice of xs4all vernomen dat je vorige abonnement is/wordt stopgezet? Of heb je zelf al wat opgezegd? xs4all vertelde mij nl dat ik niets hoef te doen, Alice stuurt xs4all een brief met de opzegging, en ik krijg daarna een bevestiging daarvan van xs4all die ik moet ondertekenen.
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.